Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:15

P_Tingen

omdat het KAN

Ik heb nog een issue met Edge op W10. Paste werkt namelijk niet. Ik noteer altijd mijn meterstanden en geef die door aan MinderGas.nl. Ik noteer ze altijd eerst in een OneNote document, kopieer ze dan en plak ze dan in de pagina van MinderGas. Dat wil dus niet meer.

Tevens lijkt double-tap om te zoomen ook niet te werken. Meer ervaringen hiermee?

... en gaat over tot de orde van de dag

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Louw Post

Cerenas

P_Tingen schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:11:
Ik heb nog een issue met Edge op W10. Paste werkt namelijk niet. Ik noteer altijd mijn meterstanden en geef die door aan MinderGas.nl. Ik noteer ze altijd eerst in een OneNote document, kopieer ze dan en plak ze dan in de pagina van MinderGas. Dat wil dus niet meer.

Tevens lijkt double-tap om te zoomen ook niet te werken. Meer ervaringen hiermee?
Zelfde probleem hier met plakken, heeft het in den beginnen wel eens gewerkt, maar eigenlijk sinds tijden niet meer. Ik draai op het moment fast ring. Vind het wel een redelijk vervelende bug.

[ Voor 4% gewijzigd door Louw Post op 29-03-2016 09:14 ]

Verwijderd

FreshM schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:41:
[...]

Zit je op de laatste build 164? Check even in je instellingen bij Bijwerken en Beveiligen -> Telefoonupdates. Staan er app-updates klaar in de Store die je nog moet installeren?
Ja, laatste build 164. Ik moet nog 10 apps updaten, vandaar soms poepie-traag. Ik wacht tot alles geupdate is en probeer dan met enkele keren aan en uitzetten of er nog leven in de Glimpfunctie komt, maar indien niet denk ik er toch hard over om weer terug te gaan naar 8.1.
Als er nog tips zijn voor het tot leven wekken van Glimp, dan graag. Een vervelend bijeffect is ook dat tijdens het bellen het scherm op zwart gaat, tenzij je hem aan je oor houdt. De proximity sensor werkt dus wel, maar net verkeerd om :?

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-11 19:00
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:16:
[...]

Ja, laatste build 164. Ik moet nog 10 apps updaten, vandaar soms poepie-traag. Ik wacht tot alles geupdate is en probeer dan met enkele keren aan en uitzetten of er nog leven in de Glimpfunctie komt, maar indien niet denk ik er toch hard over om weer terug te gaan naar 8.1.
Als er nog tips zijn voor het tot leven wekken van Glimp, dan graag. Een vervelend bijeffect is ook dat tijdens het bellen het scherm op zwart gaat, tenzij je hem aan je oor houdt. De proximity sensor werkt dus wel, maar net verkeerd om :?
Staat er een update voor Glimp (of Glance) in de Store?

Verwijderd

FreshM schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:18:
[...]

Staat er een update voor Glimp (of Glance) in de Store?
Nee, die niet, voor de rest wel bijna alles, inmiddels 15 updates :?

• FreshM
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:20:
[...]

Nee, die niet, voor de rest wel bijna alles, inmiddels 15 updates :?
Dat worden er waarschijnlijk nog meer. Dat is normaal na de upgrade naar W10M. Druk nog een paar keer op "op updates controleren".

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:55
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Lumia 830, inmiddels allebei over op W10M, ik via de fast ring (inmiddels niet meer), mijn vrouw via de 'gewone' weg. Allebei storen we ons toch wel behoorlijk aan het aantal bugs (spontane reboots, apps die niet willen laden en meteen afsluiten, langdurig tonen van "hervatten" bij het starten van een app, soms geen tekst kunnen invoeren of niet kunnen plakken in tekstvelden in de browser. Allemaal komt het niet heel vak voor, maar vaak genoeg om storend te zijn. Wij waren héél tevreden over WP8.1, OS draaide goed, allebei geen "App-junkies", gezamenlijke agenda is een héle grote pre.

Nu is het moment gekomen dat mijn vrouw mag verlengen, en ikzelf over een paar maanden ook, maar door W10M is de twijfel enorm toegeslagen. Gaan we verder met Windows, of gaan we toch iets anders proberen. Ik ben zelf niet zo'n grote Android-fan, heb er twee jaar mee gewerkt op mijn HTC One S, maar vond het erg rommelig. We zijn eigenlijk allergisch voor Apple, maar zitten er nu toch serieus over na te denken om de overstap naar een iPhone (SE?) te gaan wagen, puur uit frustratie over W10M.

Mijn vraag, zijn hier mensen die van een iPhone zijn overgestapt naar W10M? Ben erg benieuwd naar wat jullie ervaring is. Wat zijn wat jullie betreft de voor- en nadelen van iOS en W10M? Heb je spijt van de oevrstap of juist niet? Ik hoor het heel graag!

Edit: We hebben allebei al een keer een hard reset uitgevoerd. Dat heeft de problemen wel wat verlicht (het was eerst erger/vaker), maar zeker niet weggenomen!

[ Voor 5% gewijzigd door Jorizzz op 29-03-2016 09:48 ]

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-11 11:19
Jorizzz schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:47:
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Lumia 830, inmiddels allebei over op W10M.....

.......
Mijn vraag, zijn hier mensen die van een iPhone zijn overgestapt naar W10M? Ben erg benieuwd naar wat jullie ervaring is. Wat zijn wat jullie betreft de voor- en nadelen van iOS en W10M? Heb je spijt van de oevrstap of juist niet? Ik hoor het heel graag!
Ik herken heel veel in je verhaal. Ik ben al langer over op W10M. Mijn vrouw en dochter sinds vorige week. En ze beginnen wel een beetje te mopperen. Voorlopig blijven we nog bij Windows, maar ik zie mijn dochter - die ook een MacBook heeft - wel overstappen op een iPhone. Ik denk overigens dat iedere overstap prettig is. Het is weer nieuw, anders. En een iPhone is natuurlijk geen slecht toestel. Ik zou een aantal redenen kunnen hebben om over te stappen:

- iOS is meer af dan W10M
- beschikbaarheid van apps. Ik heb nu voldoende, maar mis er toch af en toe een paar.
- beschikbaarheid van randapparatuur, hoesjes, cradles, etc.

Redenen om te blijven:
- de lage prijs van de Windows toestellen i.v.m. iPhone
- verwisselbare batterij
- mogelijkheid om een SD kaart te gebruiken
- mogelijkheden om bestanden te kopiëren en te plakken
- live tiles
- ik heb een hekel aan iTunes

Maar nogmaals. Ik denk dat een overstap prima zou bevallen. Pas na een tijdje gaan de nadelen van een nieuw systeem opvallen. Ik blijf dit jaar zelf bij W10M, maar ga wel een kijken hoe het OS zich ontwikkeld. Maar als ik zou overstappen, ik zou niet weten waarnaartoe.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

P_Tingen schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 08:11:
Ik heb nog een issue met Edge op W10. Paste werkt namelijk niet.
Heb je het dan over het paste icoontje bij je toetsenbord, of tap&hold ("rechtsklikken" zeg maar) -> paste? Dat eerste heeft nooit bij mij gewerkt, die tweede wel.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 29-03-2016 10:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

W10 snel en zonder gedoe op mijn 640LX geplaatst.
Valt een beetje tegen, De tegels zijn kaal of minder duidelijk. Ik had tegels gemaakt voor fotos, en telefoonnrs/groepen, bij W8 zag ik daar fotos in, zodat ik snel de goede app openen kon. ik had een tegel voor batterij en data verbruik, deze waren duidelijk met % erin. allemaal weg nu. |:( en vervangen door kale zooi met een tekstje. Kon ik onder W8 eenvoudig een words of exel bestandje openen, nu niet dus. extra toeters en bellen (handelingen) om dit te kunnen. Ik weet het wel, na 3 maanden weet je niet beter en wen je er aan, maar ik ben een wat oudere generatie (vroegerwasallerbeter) en niet blij met al die zogenaamde verbeteringen. Veel nieuwe mogelijkheden maar ook nog steeds dingen die er niet zijn. Nokia had op al zijn oude tst spraakgestuurd bellen, wat jammer dat dit in dit soort geavanceerde tst niet mogelijk is.
Elke verandering is nog geen verbetering, had ik wel op gehoopt. maar hoop doet leven, dus......

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 19:57
Ik heb jaren een iPhone gehad maar vond het 'dodelijk' saai. Daarnaast vind ik de kostprijs van een iPhone schandelijk. Het kost iets van € 30 om te maken en ze verkopen het voor € 600.

Voor mijn werk heb ik een Android maar dat is één grote zoektocht. En veel software dat ik helemaal niet wil maar niet te verwijderen is.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Arjantje72 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 05:20:
Ik heb nu 2x het programma teamviewer na de update van 8.1 naar 10.
1 is leeg en kan ik niet verwijderen, kan wel maar dat gebeurt niet. De ander werkt wel gewoon.
Het programma opnieuw installeren verhelpt het probleem niet.
Ik heb hetzelfde probleem op mijn 930, is hier al een oplossing voor?

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

BounceMeister schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:51:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem op mijn 930, is hier al een oplossing voor?
Was niet de oplossing iets van de "werkende" app verwijderen, dan reboot, lege app als het goed is ook weg en dan opnieuw installeren? Ik meen hier ergens iets in de trant te hebben gezien.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• BounceMeister
  • Niet online
PaT schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:54:
[...]

Was niet de oplossing iets van de "werkende" app verwijderen, dan reboot, lege app als het goed is ook weg en dan opnieuw installeren? Ik meen hier ergens iets in de trant te hebben gezien.
Dat had ik al geprobeerd, maar nu ik het nog een keer heb gedaan, staan er twee van die niet-verwijderbare "Teamviewer" apps.
Ik krijg een beetje een Android gevoel bij Windows 10.

Verder heb ik nog geen voordelen gevonden.
De vliegtuigstand zit niet meer in het pulldownmenu, daar is een extra klik voor nodig.
Favorieten heb je nu een extra klik voor nodig.
Tekst is veel kleiner met een groot stuk leeg scherm ernaast.

Ik probeer dan maar een hard reset (hallo Android) en hoop dat het dan beter zal zijn. Zo niet, dan maar terug naar 8.1.
Op de PC was ik van Windows 10 ook weer terug naar 7 gegaan vanwege allerlei vage problemen.

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 13:30

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

BounceMeister schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:09:
[...]

Verder heb ik nog geen voordelen gevonden.
De vliegtuigstand zit niet meer in het pulldownmenu, daar is een extra klik voor nodig.
Vliegtuigstand zit er nog gewoon in hoor, je kunt de layout van je dropdownmenu gewoon aanpassen.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• Jorizzz
coenox schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:15:
[...]

Ik herken heel veel in je verhaal. Ik ben al langer over op W10M. Mijn vrouw en dochter sinds vorige week. En ze beginnen wel een beetje te mopperen. Voorlopig blijven we nog bij Windows, maar ik zie mijn dochter - die ook een MacBook heeft - wel overstappen op een iPhone. Ik denk overigens dat iedere overstap prettig is. Het is weer nieuw, anders. En een iPhone is natuurlijk geen slecht toestel. Ik zou een aantal redenen kunnen hebben om over te stappen:
Thanks voor je snelle reactie! wat vragen/opmerkingen:
- iOS is meer af dan W10M
- beschikbaarheid van apps. Ik heb nu voldoende, maar mis er toch af en toe een paar.
- beschikbaarheid van randapparatuur, hoesjes, cradles, etc.
Wat mij betreft (ook in die volgorde) goede redenen om over te stappen
Redenen om te blijven:
- de lage prijs van de Windows toestellen i.v.m. iPhone
Ja, de prijs vind ik ook belangrijk, maar ik betaal liever iets meer voor een product dat 'gewoon' werkt, dan iets minder voor iets wat voor mijn gevoel gewoon nog niet af is...
- verwisselbare batterij
- mogelijkheid om een SD kaart te gebruiken
Ik maak daar nu ook geen gebruik van, ben niet zo'n grootverbruiker qua opslag blijkbaar. Muziek stream ik van Spotify, video kijken op mijn telefoon doe ik alleen m.b.v. Youtube of andere streams. Foto's en video's staan op mijn Onedrive, één keer in de zoveel tijd haal ik de oudste zoveel van mijn telefoon af.
- mogelijkheden om bestanden te kopiëren en te plakken
Wat bedoel je hiermee?
- live tiles
- ik heb een hekel aan iTunes
Live tiles zijn leuk inderdaad!
Waar heb je met een iPhone iTunes voor nodig, en waarom heb je er een hekel aan?
Maar nogmaals. Ik denk dat een overstap prima zou bevallen. Pas na een tijdje gaan de nadelen van een nieuw systeem opvallen. Ik blijf dit jaar zelf bij W10M, maar ga wel een kijken hoe het OS zich ontwikkeld. Maar als ik zou overstappen, ik zou niet weten waarnaartoe.
Dat heb ik ook een beetje. Android wordt het sowieso niet, daar werd ik helemaal gek van. Rommelig, onoverzichtelijk, alles staat op verschillende plekken (instellingen bijvoorbeeld). Apple ben ik eigenlijk principieel op tegen vanwege de geslotenheid en het gebrek aan compatibiliteit (micro USB anyone?), alles verplicht upgraden of aanvullen met duur Apple-only spul. Maar het werkt wél gewoon, althans dat doet men mij geloven...

Moeilijk, moeilijk...

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jorizzz schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:29:
[...]
Maar het werkt wél gewoon, althans dat doet men mij geloven...
Tot je leest dat mensen met de laatste update (9.3) al ruim 4 dagen geen internetbrowser meer kunnen gebruiken... |:(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
PaT schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:54:
[...]

Dat was bij mij de oplossing nadat ik een factory reset had uitgevoerd (update op update op update zorgt op den duur voor wat vaagheden)

• BounceMeister
  • Niet online
Skarloc schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:14:
[...]

Vliegtuigstand zit er nog gewoon in hoor, je kunt de layout van je dropdownmenu gewoon aanpassen.
Ik kan niet ontdekken hoe dat moet. In het menu zelf niet, bij instellingen niet en via google krijg ik niet de juiste info (dropdown en pulldown menu gezocht).
Ik wil "draaivergrendeling" vervangen door "vliegtuigstand" bij de eerste vier opties die je ziet in het pull down menu.

Kan iemand me een tip geven hierover?

[ Voor 3% gewijzigd door BounceMeister op 29-03-2016 11:57 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

BounceMeister schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:56:
[...]

Ik kan niet ontdekken hoe dat moet. In het menu zelf niet, bij instellingen niet en via google krijg ik niet de juiste info (dropdown en pulldown menu gezocht).
Ik wil "draaivergrendeling" vervangen door "vliegtuigstand" bij de eerste vier opties die je ziet in het pull down menu.

Kan iemand me een tip geven hierover?
Bij meldingen en acties staat dan

• BounceMeister
  • Niet online
Gevonden, het is dus een "actie". Thx!

Verwijderd

FreshM schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:21:
[...]

Dat worden er waarschijnlijk nog meer. Dat is normaal na de upgrade naar W10M. Druk nog een paar keer op "op updates controleren".
Geduld is eene schoone saeck!

Na enige tijd wachten tot alle updates binnen zijn, dan nog even wachten, dan Glimp en Double tap uitzetten en dan nog even wachten dan telefoon uit en aan zetten en dan nog een uur of wat wachten en Glimp en Double TAp weer aanzetten en ineens: ... tadaa: Glimp werkt weer. Dat is mijn tip voor mensen die hier ook mee worstelen: geduld.

Nu nog kijken of ik de navigatie met Kaarten bruikbaar vind. Het scherm is alvast slechter leesbaar dan Here Drive + en ik kan nergens route-instellingen vinden, maar ik geef het nog een kans.

FreshM: bedankt voor het meedenken tot zover.

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:07:
[...]

Na enige tijd wachten tot alle updates binnen zijn, dan nog even wachten, dan Glimp en Double tap uitzetten en dan nog even wachten dan telefoon uit en aan zetten en dan nog een uur of wat wachten en Glimp en Double TAp weer aanzetten en ineens: ... tadaa: Glimp werkt weer. Dat is mijn tip voor mensen die hier ook mee worstelen: geduld.

Nu nog kijken of ik de navigatie met Kaarten bruikbaar vind. Het scherm is alvast slechter leesbaar dan Here Drive + en ik kan nergens route-instellingen vinden, maar ik geef het nog een kans.

Je moet alle store updates doen. Vervolgens naar de instelling van glimp gaan. Daar krijg je een melding om opnieuw op te starten om deze update te installeren. Dus niet gewoon uit en aan zetten.

https://opensea.io/seaart

• enomiss
Jorizzz schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:47:
Mijn vrouw en ik hebben allebei een Lumia 830, inmiddels allebei over op W10M, ik via de fast ring (inmiddels niet meer), mijn vrouw via de 'gewone' weg. Allebei storen we ons toch wel behoorlijk aan het aantal bugs (spontane reboots, apps die niet willen laden en meteen afsluiten, langdurig tonen van "hervatten" bij het starten van een app, soms geen tekst kunnen invoeren of niet kunnen plakken in tekstvelden in de browser. Allemaal komt het niet heel vak voor, maar vaak genoeg om storend te zijn. Wij waren héél tevreden over WP8.1, OS draaide goed, allebei geen "App-junkies", gezamenlijke agenda is een héle grote pre.

Nu is het moment gekomen dat mijn vrouw mag verlengen, en ikzelf over een paar maanden ook, maar door W10M is de twijfel enorm toegeslagen. Gaan we verder met Windows, of gaan we toch iets anders proberen. Ik ben zelf niet zo'n grote Android-fan, heb er twee jaar mee gewerkt op mijn HTC One S, maar vond het erg rommelig. We zijn eigenlijk allergisch voor Apple, maar zitten er nu toch serieus over na te denken om de overstap naar een iPhone (SE?) te gaan wagen, puur uit frustratie over W10M.

Edit: We hebben allebei al een keer een hard reset uitgevoerd. Dat heeft de problemen wel wat verlicht (het was eerst erger/vaker), maar zeker niet weggenomen!
Waarschijnlijk heb je een backup terug gezet. Dat levert de problemen met apps op die jij noemt. Absoluut geen backup terug zetten na een hard reset want dan kun je net zo goed geen hard reset doen.
Mocht je geen backup hebben gedaan, kun je de apps opnoemen welke problemen geven?

Omwille van deze irritatie: "spontane reboots, apps die niet willen laden en meteen afsluiten, langdurig tonen van "hervatten" bij het starten van een app" hoef je sowieso niet windows phone te verlaten en naar een ander platform te switchen. Want als jij een nieuwe windows phone gaat kopen dan zal dat er een zijn in de *40 of *50 reeks. Dan heb je deze problemen sowieso niet. Vanaf *40 (bv lumia 640) zijn ze specifiek ontworpen voor Windows 10 mobile door Microsoft. De 930 is nog door Nokia ontworpen.

[ Voor 11% gewijzigd door enomiss op 29-03-2016 12:32 ]

• St00mwals
  • Nu online
enomiss schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:28:
[...]

Waarschijnlijk heb je een backup terug gezet. Dat levert de problemen met apps op die jij noemt. Absoluut geen backup terug zetten na een hard reset want dan kun je net zo goed geen hard reset doen.
Mocht je geen backup hebben gedaan, kun je de apps opnoemen welke problemen geven?
Bij mij waren mijn problemen opgelost na een reset met het terugzetten van een backup.
Dus geen backup terugzetten, want dan hou je de problemen is niet altijd waar. Blijven de problemen bestaan, ja dan nogmaals een reset zonder restore.

• enomiss
St00mwals schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:30:
[...]

Bij mij waren mijn problemen opgelost na een reset met het terugzetten van een backup.
Dus geen backup terugzetten, want dan hou je de problemen is niet altijd waar. Blijven de problemen bestaan, ja dan nogmaals een reset zonder restore.
Waarschijnlijk zal het in sommige gevallen goed gaan. Maar misschien zou je nog minder problemen hebben als je geen backup had gedaan. Al zijn het maar minuscule dingetjes.

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-11 21:59
Skarloc schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:14:
[...]
Raar ding wat ik daar mee heb is dat ik vanuit dit menu de vliegtuigstand kan uitschakelen zonder de telefoon te ontgrendelen. Alle andere functies moet ik eerst de ontgrendelcode invoeren (locatie, mobiele hotspot) maar vliegtuigstand kan ik gewoon wisselen.

• Jorizzz
enomiss schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:28:
[...]

Omwille van deze irritatie: "spontane reboots, apps die niet willen laden en meteen afsluiten, langdurig tonen van "hervatten" bij het starten van een app" hoef je sowieso niet windows phone te verlaten en naar een ander platform te switchen. Want als jij een nieuwe windows phone gaat kopen dan zal dat er een zijn in de *40 of *50 reeks. Dan heb je deze problemen sowieso niet. Vanaf *40 (bv lumia 640) zijn ze specifiek ontworpen voor Windows 10 mobile door Microsoft. De 930 is nog door Nokia ontworpen.
We hebben inderdaad een back-up teruggezet... Ik las her en der dat de uit te voeren volgorde was: 1) backup maken, 2) update draaien, 3) hard reset, 4) backup terugzetten. Wellicht opnieuw een hard reset doen en dan handmatig de apps weer opzoeken en installeren?

• enomiss
Jorizzz schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:37:
[...]

We hebben inderdaad een back-up teruggezet... Ik las her en der dat de uit te voeren volgorde was: 1) backup maken, 2) update draaien, 3) hard reset, 4) backup terugzetten. Wellicht opnieuw een hard reset doen en dan handmatig de apps weer opzoeken en installeren?
Handmatig opzoeken kan, maar je kan ook in je 'library' kijken. Volgens mij heet het ook gewoon bibliotheek in het Nederlands. Je vindt dit onder het hamburger menu in de Store.
Maar ik kan je niet garanderen dat het veel en veel beter gaat worden. Maar ik verwacht het wel. Dus overweeg maar of je het de moeite waard vindt. Alles onder de *40 reeks is eigenlijk niet optimaal voor Windows 10 mobile. Al draai het op mijn 920 nog enigszins aardig. Dus ik verwacht dat het toch heel lekker zou moeten lopen op een 930.

[ Voor 9% gewijzigd door enomiss op 29-03-2016 12:42 ]

• GerCor
[...]

?? App openen >> hamburgermenu >> Routebeschrijving 8)7

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
GerCor schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:57:
[...]

?? App openen >> hamburgermenu >> Routebeschrijving 8)7
Het is nu veranderd. Het zit nu allemaal onderin aangezien ze de hamburgermenu eruit hebben gesloopt.

• GerCor
vali schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:06:
[...]

Het is nu veranderd. Het zit nu allemaal onderin aangezien ze de hamburgermenu eruit hebben gesloopt.
Oja? Welke versie heb je dan? :? Want dan loop ik achter ..... (versie: 4.1601.10150.0)

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 29-03-2016 13:11 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vali schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:06:
[...]
GerCor heeft het er over hoe je binnen Kaarten/Maps het navigatie-gedeelte kan bereiken, jij hebt het over de instellingen als je navigatie al actief hebt?

Testing, one, two ...

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
hardware-lover schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:11:
[...]

GerCor heeft het er over hoe je binnen Kaarten/Maps het navigatie-gedeelte kan bereiken, jij hebt het over de instellingen als je navigatie al actief hebt?
Nee, ik heb het over navigatie gedeelte. Kan zijn dat ik redstone draai (heb de versie5.1603.790.00) Kwam er vandaag ook achter dat de interface compleet veranderd was :+

[ Voor 16% gewijzigd door vali op 29-03-2016 13:16 ]

• GerCor
vali schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:12:
[...]

Nee, ik heb het over navigatie gedeelte. Kan zijn dat ik redstone draai (heb de versie5.1603.790.00)
O, oké. Duidelijk. Gelijk daar even een vraagje over: In HERE kon je gewoon de wegen zien waar je op dat moment rijdt. In mijn hele oude versie blijkbaar, kan dat niet. Zie je alleen je locatie. Want in HERE kreeg je dan ook waarschuwingen bij snelheidsoverschrijdingen. En om nou iedere keer als ik naar een voor mij bekend adres de navigatie in moet schakelen met stembegeleiding .......

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-11 11:19
Jorizzz schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:29:
[...]

[...]

Wat bedoel je hiermee?

[...]
Daar mee bedoel ik juist die geslotenheid. Een Windows Phone plug ik via USB in op een pc en ik kan er bestand opzetten of afhalen. Bij iPhone is dat omslachtig. Ik vond iTunes tot voor kort log en traag, ik heb er recent niet meer mee gewerkt. Muziek synchroniseren gaat bij mij op de één of andere manier altijd mis. Ik doe liever gewoon kopiëren. Zo kan ik nu gemakkelijk een film op mijn Windows Phone zetten. Op mijn iPad lukt dat wel, maar het is een beetje omslachtig.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb het idee dat er meer en meer live tiles er mee kappen om te updaten. Is dit iets wat aan de verschillende apps zelf ligt of is dit meer het onderliggend systeem?

- Regenmeter
- Rova
- Buienradar

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• GerCor
CAP-Team schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:21:
Ik heb het idee dat er meer en meer live tiles er mee kappen om te updaten. Is dit iets wat aan de verschillende apps zelf ligt of is dit meer het onderliggend systeem?

- Regenmeter
- Rova
- Buienradar
Regenmeter, zie andere topic, heb ik net geïnstalleerd om dat te testen. Werkt prima, op de 'gewone' OTA W10M versie in ieder geval.

Buienradar gebruik ik niet (meer) en Rova moest ik, zie ik net, mijn adresgegevens opnieuw opgeven, na de installatie van W10M. Maar ze komen pas 31 maart hier weer langs.

EDIT: Rova op beginscherm gezet: werkt ook prima. _/-\o_

En ................................................. weer door.

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 29-03-2016 15:24 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Andere topic mbt Regenmeter had ik gezien

Buienradar wordt vaak pas geactualiseerd als je de size van de tile aanpast

Rova is er vorige week maandag mee gekapt, geeft aan dat de groene bak over 3 dagen op 23 maart wordt geleegd..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• GerCor
CAP-Team schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:30:
Andere topic mbt Regenmeter had ik gezien

Buienradar wordt vaak pas geactualiseerd als je de size van de tile aanpast

Rova is er vorige week maandag mee gekapt, geeft aan dat de groene bak over 3 dagen op 23 maart wordt geleegd..
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DeW8k3qtvquUF0BvPWLmdTD3/full.jpg

NB: Ik zie ook dat jij een 950 hebt en als ik die Daniel Rubino van WPCentral goed heb begrepen is dat toch weer een andere W10M versie dan diegene die de oude 8.1 toestellen hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 29-03-2016 13:42 ]

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:11:
[...]

Inderdaad, ik bedoelde niet het opgeven van een route, maar of de instellingen of je van verharde wegen gebruik wil maken en van veerboten etc.. Wel gevonden inmiddels, staan onder Opties als je een route opgeeft.

Gelukkig doet Here Drive+ het nog een tijdje.

• GerCor
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:54:
[...]

Inderdaad, ik bedoelde niet het opgeven van een route, maar of de instellingen of je van verharde wegen gebruik wil maken en van veerboten etc.. Wel gevonden inmiddels, staan onder Opties als je een route opgeeft.

Gelukkig doet Here Drive+ het nog een tijdje.
Lijkt me een goed plan om gebruik te maken van verharde wegen ..... anders blijft er zo weinig over. (beetje melig vandaag)

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:15

P_Tingen

omdat het KAN

.oisyn schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 10:20:
[...]

Heb je het dan over het paste icoontje bij je toetsenbord, of tap&hold ("rechtsklikken" zeg maar) -> paste? Dat eerste heeft nooit bij mij gewerkt, die tweede wel.
Verhip, ik wist niet eens dat het kon via tap&hold. Maar helaas, dat werkt ook niet :/

... en gaat over tot de orde van de dag

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:04
GerCor schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 13:16:
[...]

O, oké. Duidelijk. Gelijk daar even een vraagje over: In HERE kon je gewoon de wegen zien waar je op dat moment rijdt. In mijn hele oude versie blijkbaar, kan dat niet. Zie je alleen je locatie. Want in HERE kreeg je dan ook waarschuwingen bij snelheidsoverschrijdingen. En om nou iedere keer als ik naar een voor mij bekend adres de navigatie in moet schakelen met stembegeleiding .......
Werkt bij jullie de kompas functie in Kaarten/Maps.
Voorheen in Here, draaide de kaart mee volgens het kompas, dat gebeurt nu niet meer...?
Was wel eens handig in een gebied waar geen paden zijn bekend enzo...

Live from Denmark

• GerCor
En als je op de naald van het kompas klikt dan? Ook niks?

Overigens, als je gewoon stilzit op je stoel achter de computer en geeft dan in je telefoon een route op, dan kom ik tot snelheden tot 10 km p/u. En dat terwijl ik me niet beweeg. |:( 8)7 :?

[ Voor 63% gewijzigd door GerCor op 29-03-2016 16:30 ]

• hansie_k
GerCor schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:28:
En als je op de naald van het kompas klikt dan? Ook niks?

Overigens, als je gewoon stilzit op je stoel achter de computer en geeft dan in je telefoon een route op, dan kom ik tot snelheden tot 10 km p/u. En dat terwijl ik me niet beweeg. |:( 8)7 :?
Het kompasknopje doet niks...
Alleen als ik de kaart handmatig draai, draait t kompasje mee, maar verdere doet t niks.
De kaart draait niet automatisch mee..

[ Voor 4% gewijzigd door hansie_k op 29-03-2016 16:49 ]

Live from Denmark

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 16:28:
[knip]

Parkinson? [ik kon het ook niet laten vandaag ;) ]

Testing, one, two ...

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:16

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heeft er iemand gesproken navigatie in Windows Kaarten? Ik niet, en ik kan ook nergens vinden waar ik zo'n navigatiestem kan downloaden. In WP8.1 was daar een apart menu'tje voor.

youtube.com/@hisrep

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DeNachtwacht schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:12:
Heeft er iemand gesproken navigatie in Windows Kaarten? Ik niet, en ik kan ook nergens vinden waar ik zo'n navigatiestem kan downloaden. In WP8.1 was daar een apart menu'tje voor.
Met niet Insider (build .164) wel NL gesproken navigatie (Lumia 950 XL), met Insider (build .164) geen NL gesproken navigatie (Lumia 820).

Testing, one, two ...

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb het op een Lumia 925 met daarop .164 geinstalleerd. Er is geen verschil tussen een wel en niet insider build als het versie- en firmwarenummer verder hetzelfde is. Het lijkt mij waarschijnlijker dat er op mijn 925 (en dus ook jouw 820) ergens bij het upgraden van 8.1 naar 10 een instelling of het geluidsbestand niet goed is neergezet.

De vraag is dan: waar kan je het instellen ;)

youtube.com/@hisrep

• hansie_k
Nog even een batterij-bespaar-tip;
Motion data op de achtergrond uit.
Mail handmatig (3 accounts)
Normaal na een werkdag rond de 30% over, nu 55%...!

Live from Denmark

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DeNachtwacht schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:48:
Ik heb het op een Lumia 925 met daarop .164 geinstalleerd. Er is geen verschil tussen een wel en niet insider build als het versie- en firmwarenummer verder hetzelfde is.[knip]
Build is v.w.b. versienummer identiek, maar voor de firmware gaat dat zeker niet op, die is vaak toestel, land en provider afhankelijk. En daar kunnen dan grote verschillen door ontstaan. Op de 820 heb ik met de Synology Audio app als voorbeeld geen probleem bij gebruik, maar op de 950 dan weer wel.

Testing, one, two ...

• St00mwals
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:02:
[...]

Build is v.w.b. versienummer identiek, maar voor de firmware gaat dat zeker niet op, die is vaak toestel, land en provider afhankelijk. En daar kunnen dan grote verschillen door ontstaan. Op de 820 heb ik met de Synology Audio app als voorbeeld geen probleem bij gebruik, maar op de 950 dan weer wel.
Dat houdt dus in dat je niet productie-like bent als je uit het insider program stapt, wat ik dus met mijn L640 gedaan heb nu W10M 'live' is...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

St00mwals schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:07:
[...]
Dat houdt dus in dat je niet productie-like bent als je uit het insider program stapt, wat ik dus met mijn L640 gedaan heb nu W10M 'live' is...
Productie-like? Wat wil dit zeggen m.b.t. mijn reactie?

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 29-03-2016 19:54 ]

Testing, one, two ...

• FreshM
[...]

Ik deel jouw ervaring over het scherm van de Kaarten-app. Ook hier nog even geduld, er komt een mooie update aan. https://blogs.windows.com...s-in-windows-10-maps-app/

Microsoft schrijft: "And finally, based on the greatest amount of user feedback we’ve made improvements to the UI of turn-by-turn instructions to improve glanceability and the layout in landscape mode.".

O, en graag gedaan. Ik hoop dat je een stuk gelukkiger bent met W10M nu. :)

[ Voor 3% gewijzigd door FreshM op 29-03-2016 18:43 ]

• GerCor
DeNachtwacht schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 17:12:
Was dat in 8.1 of in HERE Drive+?

• St00mwals
  • Nu online
hardware-lover schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:12:
[...]

Productie-like? Wat wil dit zeggen m.b.t. mijn reactie?
Ik draai nu op mijn L640 productie ring, ben uit de insider slow gestapt.
Maar ik (kan) nu dus nog wel een andere firmware hebben dan een ieder die op zijn/haar L640 van WP8.1 met de Upgrade Advisor app is geupgrade naar W10M (productie-like).
Dat is toch wat jij bedoeld?

Zo ja, ik dacht (ging er vanuit) dat uit de Insider stappen alles als productie zou zijn, maar mis gedacht dus :+

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

GerCor schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 19:42:
[...]

Was dat in 8.1 of in HERE Drive+?
Ik weet het eigenlijk niet meer. Je kon in ieder geval verschillende talen installeren. Volgens mij zat het in HERE drive, maar helemaal zeker ben ik er niet van.

youtube.com/@hisrep

Verwijderd

[b][message=46326753,noline](...)goed, allebei geen "App-junkies", gezamenlijke agenda is een héle grote pre.

Om een lang verhaal kort te maken; kijk ook eens naar een BB10 device. (Blackberry dus)
Een volwassen OS, tot in de puntjes verzorgd. Strak, zakelijk en werkt perfect.
Niet meteen zo duur als een iPhone (gemiddeld genomen) , hoewel er wel dure modellen zijn zoals de Passport.
Ik ga na 6 weken tobben met WP 8.1 en W10M mijn smartphone verkopen.
Met pijn in het hart want de hardware (640 DS) vind ik prima en batterijduur is fantastisch.
Zojuist heb ik mijn iPhone 4 uit de mottenballen gehaald (voor tijdelijk) en ga op zoek naar een BB10 device.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:26
Er is alleen 1 probleem met BB10 en dat is dat zowel Facebook als Whatsapp support voor BB10 hebben laten vallen. Je moet dan dus wel third-party apps, de browser of een niet altijd stabiele Android app gebruiken. Verder is het inderdaad een prima OS (net als Windows 10 mobile en mijn all-time favorite meego, RIP)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:14:
[...]
Strak, zakelijk en werkt perfect. .
Klinkt als W10M op mijn Lumia 950 :)

Morgen begint Build 2016. Nieuwe Live Tiles? Nog meer (RS) W10 integratie?
Nieuwe Skype UWP app? Er zou zelfs 'something amazing' komen...

Wordt iig leuke stof voor discussies.

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 14:50
Hier nog een erg tevreden W10M productie gebruiker (op Lumia 640 dualsim).

Enige manco tot op heden: Spontane reboots hij flink belasten van Edge. Ben ikde enige?

Ga toch fietsen.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:56
kakanox schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 07:57:
Hier nog een erg tevreden W10M productie gebruiker (op Lumia 640 dualsim).

Enige manco tot op heden: Spontane reboots hij flink belasten van Edge. Ben ikde enige?
Ik ben ook erg tevreden over W10M op mijn Lumia 930. Zelfs de Opa van mijn vrouw vindt W10M op zijn Lumia 532 beter werken dan WP8.1.

Maar ik had gisteren opeens een reboot toen ik bezig was in Edge, is tot nu toe 1x gebeurd dus ik maak me er geen zorgen over.

What a fine day for Science! | Specs

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
FreshM schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:41:
[...]

Ik deel jouw ervaring over het scherm van de Kaarten-app. Ook hier nog even geduld, er komt een mooie update aan. https://blogs.windows.com...s-in-windows-10-maps-app/

Microsoft schrijft: "And finally, based on the greatest amount of user feedback we’ve made improvements to the UI of turn-by-turn instructions to improve glanceability and the layout in landscape mode.".

O, en graag gedaan. Ik hoop dat je een stuk gelukkiger bent met W10M nu. :)
Dat is wel mooi nieuws, want met Kaarten was navigatie in landscape wel erg twijfelachtig geworden.

Andere vraag: Kan je in Edge nog 'volgende' doen? In WP8.1 kon je door links/rechts te swypen volgende/vorige doen, maar in Edge doet hij dat niet, en heb ik ook nog geen alternatieve methode voor volgende kunnen vinden.

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 16:19
Kan iemand mij met volgende helpen? In w8.1 had ik in het vergrendelingsscherm het weer + agenda notities. Je zag dan ook een foto (achtergrond) van een weersafbeelding met de temparatuur en locatie + de agenda noties van de dag.

Met W10 mobile heb ik dit niet meer, ik heb dus nu enkel een foto + agenda notities. Ik kan bij optie vergendingsscherm bij optie achtergrond alleen kiezen:

- Mijn foto
- Voorbeeld afbeeldingen
- Bing
- Linkedin
- Gezondheid en Fitness

Helaas mis ik daar de optie om accuweather te kiezen, ook in de app zelf van accuweather is de optie grijs gemaakt helaas!

In de optie Kies een app waarvan u de gedetailleerde status wilt weergeven dan kan het wel maar dan zie ik weer geen agenda notities (zucht)

Dus ik zou graag weer net als w8.1 Het weer + agenda info willen zien permanent in w10.

When the pink is snookered, Go for the brown

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cruzer schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 13:39:
Kan iemand mij met volgende helpen? In w8.1 had ik in het vergrendelingsscherm het weer + agenda notities. Je zag dan ook een foto (achtergrond) van een weersafbeelding met de temparatuur en locatie + de agenda noties van de dag.

Met W10 mobile heb ik dit niet meer, ik heb dus nu enkel een foto + agenda notities. Ik kan bij optie vergendingsscherm bij optie achtergrond alleen kiezen:

- Mijn foto
- Voorbeeld afbeeldingen
- Bing
- Linkedin
- Gezondheid en Fitness

Helaas mis ik daar de optie om accuweather te kiezen, ook in de app zelf van accuweather is de optie grijs gemaakt helaas!

In de optie Kies een app waarvan u de gedetailleerde status wilt weergeven dan kan het wel maar dan zie ik weer geen agenda notities (zucht)

Dus ik zou graag weer net als w8.1 Het weer + agenda info willen zien permanent in w10.
Ik zeg > Lockmix = opgelost

Testing, one, two ...

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:47
Krijgt iemand het voor elkaar geluidsnotificaties voor mails af te spelen? Heb het via instellingen, meldingen en acties wel ingesteld maar ze spelen nooit af. Whatsapp en sms werken wel gewoon.

Verder merk ik dat whatsapp berichten niet altijd meteen binnenkomen maar pas als il de applicatie open

Lumia 640, Windows 10

• FreshM
nils.kuijpers schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:00:
Krijgt iemand het voor elkaar geluidsnotificaties voor mails af te spelen? Heb het via instellingen, meldingen en acties wel ingesteld maar ze spelen nooit af. Whatsapp en sms werken wel gewoon.

Verder merk ik dat whatsapp berichten niet altijd meteen binnenkomen maar pas als il de applicatie open

Lumia 640, Windows 10
Open Outlook en ga in de app naar instellingen->Meldingen. Vink "Toepassen op alle accounts" aan, zet "Meldingen weergeven in onderhoudscentrum" aan, vink "Een meldingsbanner weergeven" en "Een geluid afspelen" aan. Nu zouden je e-mailmeldingen moeten werken.

Phoe, wat een getyp!

• kakanox
  • Laatst online: 16-10 14:50
Net geprobeerd, lukt mij inderdaad ook niet.. heb dat sowieso nooit aan maar het zou eigenlijk wel moeten werken idd. Hier ook op een 640 (dualsim) met W10 (productie).

edit: morgen instelling van FreshM hierboven eens even proberen.
Dat was bij mij sinds vandaag ineens. Ook een reboot (dit keer niet d.m.v Edge :9 ) loste dat niet op.

Wat uiteindelijk wél werkte is in Settings > Privacy > Background Apps gaan en dan Whatsapp even op "Off" zetten, uit het scherm gaan (opslaan), daarna weer terug en Whatsapp weer op "On" zetten.

Het lijkt er dus op dat Windows Whatsapp ineens gaat behandelen als een app die niet (altijd?) in de achtergrond zaken mag uitvoeren.

Dan nog een puntje van kritiek: Het kost me telkens toch wel erg lang om bepaalde instellingen te vinden, ondanks dat ze nu "netjes" gegroepeerd zijn. Is dat een gewenningsproces of is het gewoon niet logisch gegroepeerd? (m.a.w.: hebben jullie dit ook?)

[ Voor 2% gewijzigd door kakanox op 30-03-2016 22:41 . Reden: nieuwe info ]

Ga toch fietsen.

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:47
FreshM schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 21:56:
[...]

Open Outlook en ga in de app naar de instellingen->Meldingen. Vink "Toepassen op alle accounts" aan, zet "Meldingen weergeven in onderhoudscentrum" aan, vink "Een meldingsbanner weergeven" en "Een geluid afspelen" aan. Nu zouden je e-mailmeldingen moeten werken.
Phoe, wat een getyp!
Bedankt, werkt prima nu

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://www.theverge.com/2...hone-windows-mobile-plans
"We're fully committed to that 4-inch screen, there will be a time for it to be our focus, but right now it's part of the family but it's not the core of where I hope to generate developer interest over the next year," explains Myerson. "There's no lack of recognition to realize how important that form factor is, but for Microsoft with Windows and for our platform it's the wrong place for us to lead."
Hier zakt mijn broek toch wel een beetje van af }:|

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 31-03-2016 00:02 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• FreshM
Waarom? Je hebt een telefoon die op Windows 10 draait en die dus UWP-apps ondersteunt. #BUILD draait juist helemaal om UWP-apps.

Vandaag kreeg ik trouwens de volgende vraag:
"Wat heb jij nou op je telefoon?"
Ik: "Gewoon. Windows 10...".
Hij: "Dat heb ik thuis ook, op mijn pc!".

• GerCor
Ik denk dat wij de context hier een beetje missen.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:35
GerCor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 00:26:
[...]

Dat denk ik ook, waarom wordt er anders zo hard gewerkt om W10M stabiel te krijgen, en met functionaliteiten uit te breiden? Het is nog lang niet af, maar het gaat de goede richting op.
Maar ik begrijp de reactie, is niet echt een verkoop praatje, daar win je geen zieltjes mee. Dat wordt geheid verkeerd geïnterpreteerd.

• FreshM
kakanox schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 22:39:
[...]
Net geprobeerd, lukt mij inderdaad ook niet.. heb dat sowieso nooit aan maar het zou eigenlijk wel moeten werken idd. Hier ook op een 640 (dualsim) met W10 (productie).

edit: morgen instelling van FreshM hierboven eens even proberen.

[...]
Dat was bij mij sinds vandaag ineens. Ook een reboot (dit keer niet d.m.v Edge :9 ) loste dat niet op.

Wat uiteindelijk wél werkte is in Settings > Privacy > Background Apps gaan en dan Whatsapp even op "Off" zetten, uit het scherm gaan (opslaan), daarna weer terug en Whatsapp weer op "On" zetten.

Het lijkt er dus op dat Windows Whatsapp ineens gaat behandelen als een app die niet (altijd?) in de achtergrond zaken mag uitvoeren.

Dan nog een puntje van kritiek: Het kost me telkens toch wel erg lang om bepaalde instellingen te vinden, ondanks dat ze nu "netjes" gegroepeerd zijn. Is dat een gewenningsproces of is het gewoon niet logisch gegroepeerd? (m.a.w.: hebben jullie dit ook?)
Er is nét een nieuwe update van Whatsapp. Ik heb geen idee wat die update verbetert, maar 'just to let you know'.

Ik vind de instellingen best logisch ingedeeld, maar als je er te ver in doorklikt (of -tikt), dan is de navigatie heen en weer met <- niet logisch. De terug-pijl brengt je niet terug naar het punt waar je werkelijk vandaan kwam in de instellingen.

• GerCor
In instellingen zit ook nog een zooi 8.1 design. Waar dat nou voor nodig is?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

FreshM schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 00:23:
[...]

Waarom? Je hebt een telefoon die op Windows 10 draait en die dus UWP-apps ondersteunt. #BUILD draait juist helemaal om UWP-apps.

En toen vertelde je natuurlijk een kwartier lang over hoe geweldig W10 en W10M samengaan en dat hij echt een Lumia moest kopen :P

En W10M niet de main focus, tja, is WP ooit de main focus van MS geweest? Het wordt ondersteunt, er rollen gestaag updates uit, sommigen groot, sommigen klein. MS is gewoon bezig met een ecosysteem uit de grond te stampen, een veel bekender merk te worden en een veel beter imago te krijgen. W10M is daarin gewoon een onderdeel, nu even niet zo belangrijk, maar ik zie dat best veranderen als de mythische Surface Phone uitkomt, net als W10 voor de Xbox en de Hololens.

Tot die tijd zou ik geen hele grote W10M offensieven verwachten, maar wel een vrij continue stroom van updates.

Overigens betwijfel ik of MS überhaubt nog wel Android of iOS van de troon wil stoten[als ze dat al ooit wilden]. Denk dat zij al happy zijn met een solide derde plaats.

People as things, that’s where it starts.

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik vind het wel een beetje vreemd dat Windows 10 Mobile niet veel aandacht kreeg in de keynote, aangezien er heel veel gesproken werd over de Universal Apps. Maar verder wel een paar keer een Android of iOS toestel gebruiken, waar Microsoft kennelijk meer interesse voor heeft.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Hoe geef je het toetsenbord een reset in Windows 10 mobile?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

FreshM schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 00:23:
[...]

Voornamelijk UWP in de context van 9"+ devices, anders hadden ze mobile wel wat meer focus gegeven.
If you want to reach a lot of Windows customers, then this is the largest install base of 9 to 30-inch screens. If you wanted to do new and exciting things, then the Xbox and HoloLens is the place to have a discussion
Ik zie niet helemaal hoe dit relevant is, en wat je ermee hoopt te bereiken...
GerCor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 00:26:
[...]

Microsoft Build is een conference voor developers voor het MS ecosysteem. Gisteren was de keynote speech (en het is je vast opgevallen dat er een aantal MS berichten op de frontpage van tweakers staan ;)). Wat ik verwacht had van deze conference was dat ze ook developers enthousiast gingen maken voor mobile, want itt wat sommigen hier beweren is de app-gap op W10M gewoon een serieus probleem dat opgelost dient te worden. Ze hadden hele mooie plannen, met oa conversion tools voor Android en iOS apps, waarvan de Android versie al is afgeschoten. Onlangs hebben ze dan wel weer Xamarin overgenomen. Ik had dus gehoopt dat er ook wat meer over mobile gesproken zou worden, maar in de hele keynote speech kwam het niet een keer voorbij.

iVerge, being iVerge, was dat natuurlijk ook opgevallen en stelde terecht de vraag aan Terry Myerson, die vervolgens reageert in de trant van "Windows Mobile? Meh. Xbox! Hololens!" En dan vooral ook niet alleen deze conference, maar "dit jaar".

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-11 20:02
Tja, mijn Lumia bevalt me prima al word ik wel wat simpel van het aantal keren per week opnieuw opstarten omdat er iets met mijn sim kaart zou zijn. Ik heb dit met twee verschillende providers gehad en het ligt dus niet aan de sim kaart.
Op het werk zie ik mensen die van een iPhone naar een WM10 toestel overgestapt zijn terwijl ze vrije keuze hebben. Maar toch wordt mijn nieuwe tablet geen Surface want ik mis voor de tablet gewoon teveel apps.

Om een stabiele derde plaats achter Android en iOS te krijgen zullen ze toch ook aan het marktaandeel moeten gaan werken en dat lukt op deze manier niet. Derde zijn is niet goed genoeg, je moet ook een goed marktaandeel hebben om ontwikkelaars over te halen voor WM10 te willen ontwikkelen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• Cruzer
  • Laatst online: 17-11 16:19
Sja dat app-probleem maakt het succes denk ik van Windows Mobile... Kreeg al een bericht van KLM dat ze de app niet meer ondersteunen voor Windows Mobile. Here gaat weg (gelukkig komt daar een vervanging van Microsoft zelf) Vrienden van mij zijn inmiddels overgestapt van Windows Phone naar Android ivm apps die ontbreken die voor hun belangrijk zijn...

Ik blijf nog wel ik heb wel vertrouwen met die IOS bridge waar Microsoft mee bezig is.

When the pink is snookered, Go for the brown

• GerCor
#Build is, voor mij, developers bekend maken met alles wat Microsoft aan nieuws te melden heeft. W10M kreeg geen aandacht omdat het al uitgebracht is, dus bekend, en er verder niet iets nieuws over te melden is. Het maakt deel uit van de familie maar is geen speerpunt. Ik vond het realistische uitleg. W10M is te klein om enthousiast over te zijn, dat realiseren ze zich bij MS dus ging de Build vooral over de nieuwste ontwikkelingen.

Niet echt moeilijk om die boodschap te begrijpen lijkt mij.

Stefan22 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 07:29:
Ik vind het wel een beetje vreemd dat Windows 10 Mobile niet veel aandacht kreeg in de keynote, aangezien er heel veel gesproken werd over de Universal Apps. Maar verder wel een paar keer een Android of iOS toestel gebruiken, waar Microsoft kennelijk meer interesse voor heeft.
Uit mn hoofd waren er 5 demo's met een mobile device waarvan 3 met Windows, 1 iOS en 1 Android. Niet zo heel raar dus.

Wel jammer is dat we er verder niets nieuws van gezien hebben, ook geen toekomstige Windows update voor phones, al kreeg de Anniversary update ook weinig behalve wat Windows Ink dingen. Hopelijk komt er vandaag nog wat meer van, maar ik denk dat het op OS-niveau sowieso wat karig is deze keer. Net als het aantal aankondigingen in totaal. Vond de inhoud van de keynote vrij zwak dit jaar.

Verder moeten we het natuurlijk over het bericht van de frontpage hebben: nieuws: Nederlandstalige Cortana is nog ver weg, Engelstalige komt wel naar B...
Erg jammer dat dit nog zo lang gaat duren, al is de mogelijkheid om Engels te gebruiken met Nederlandse regio nog wel een aardige pleister op de wond. Het doet me ook behoorlijk twijfelen of ik niet liever naar een ander OS wil, simpelweg omdat er voor Nederlandse W10M gebruikers gewoon zoveel ontbreekt op die manier. Ik wil gewoon berichten kunnen laten voorlezen en erop reageren met mn stem zodat ik dat makkelijk in de auto kan doen. Maar helaas werkt dat dus gewoon niet de komende paar jaar. Want het is niet alsof ze haast hebben met meer talen. Ook het gebrek aan Quiet Hours komt me zo wel de neus uit. Dus de kans is groot dat ik weer een tijdje wissel, totdat ze hun hoofd er weer bij hebben. Gezien het platform ook constant "under construction" is en ze te pas en onpas dingen gaan aanpassen, of beter gezegd: slopen, krijg ik steeds minder zin om het platform trouw te blijven. BUILD 2016 krijgt me niet bepaald enthousiaster.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• GerCor
Martinspire schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:50:
[...]

Dus de kans is groot dat ik weer een tijdje wissel, totdat ze hun hoofd er weer bij hebben.
Ik heb zelf een vermoeden dat het MS niet echt boeit wat jij vindt. Nederland is een supersuperklein landje. Je kunt wel 200 landen opnoemen met meer inwoners dan Nederland waar ze Cortana ook niet beschikbaar hebben in hun taal.

Dus ja, ga lekker naar een ander OS. Oeverloos gezeur elke keer.

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

GerCor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:14:
[...]

Ik heb zelf een vermoeden dat het MS niet echt boeit wat jij vindt. Nederland is een supersuperklein landje. Je kunt wel 200 landen opnoemen met meer inwoners dan Nederland waar ze Cortana ook niet beschikbaar hebben in hun taal.
Ik ben benieuwd.

Maar goed, het is wel begrijpelijk voor wat betreft Cortana. maar wat ik dan niet snap is dat bijvoorbeeld Quiet Hours afhankelijk is van Cortana...

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

WP8(.1) keek zelf of er updates waren voor apps. Diezelfde instelling zit in W10, maar toch krijg ik 's ochtends als ik de store open bijna elke keer een aantal updates van apps. Is dit normaal?

Als ik dan die updates bekijk, staat er iets bij over een error bij het updaten, en dat je "ergens" meer details daarvan kunt zien. Ik heb alleen nog steeds niet ontdekt waar "ergens" is.
Kles ik ze dan handmatig, worden ze zonder problemen bijgewerkt. :?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:50:
[...]

Uit mn hoofd waren er 5 demo's met een mobile device waarvan 3 met Windows, 1 iOS en 1 Android. Niet zo heel raar dus.
Oh oke. Ik bedoelde specifiek W10M en dacht dat daar 1 demo mee was, wat ik jammer vond.

Over de lagere prioriteit van W10M: ik blijf het een goed OS vinden, en er is niet echt iets wat ik mis, dus hopelijk blijft dat ook zo. Wel mooi dat er een Universal App komt voor Facebook, Messenger en Instagram. Dus toch nog wat nieuws.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:17:
Als ik dan die updates bekijk, staat er iets bij over een error bij het updaten, en dat je "ergens" meer details daarvan kunt zien. Ik heb alleen nog steeds niet ontdekt waar "ergens" is.
Erop drukken misschien? 8)7

• Lekker Ventje
GerCor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:14:
[...]

Dus ja, ga lekker naar een ander OS. Oeverloos gezeur elke keer.
Ik heb de indruk dat heel WM10 ze niet veel boeit.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GerCor schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 10:34:
#Build is, voor mij, developers bekend maken met alles wat Microsoft aan nieuws te melden heeft
En blijkbaar is er niets nieuws rond W10M. Ondanks bijv. de acquisitie van Xamarin. Dat geeft te denken...
W10M is te klein om enthousiast over te zijn
Enthousiast is niet iets wat ze zelf moeten zijn, maar wat ze developers moeten maken. En daar zit momenteel een serieus probleem.
Niet echt moeilijk om die boodschap te begrijpen lijkt mij.
Volgens mij heeft niemand het over de moeilijkheid om te begrijpen.

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

.oisyn schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:25:
[...]

En blijkbaar is er niets nieuws rond W10M. Ondanks bijv. de acquisitie van Xamarin. Dat geeft te denken...
Precies. Daar had ik toch ook wel wat meer over verwacht te horen. Toch een serieuze acquisitie.

• GerCor
Rhapsody schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:26:
[...]
Precies. Daar had ik toch ook wel wat meer over verwacht te horen. Toch een serieuze acquisitie.
Maar al bekend.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zucht. Het gaat natuurlijk niet over de acquisitie zelf, maar wat daaruit voortvloeit. Blijkbaar vloeit daar vooralsnog niets uit voort. Dat is jammer.

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 31-03-2016 11:29 ]

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat zeg ik, toen ik er op drukte werden de updates zonder verdere melding of wat dan ook probleemloos geïnstalleerd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• GerCor
.oisyn schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:28:
[...]

Zucht. Het gaat natuurlijk niet over de acquisitie zelf, maar wat daaruit voortvloeit. Blijkbaar vloeit daar vooralsnog niets uit voort. Dat is jammer.
Ga je gang, even wachten tot april: nieuws: Microsoft neemt app-ontwikkelplatform Xamarin over

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Ja, maar als je vervolgens niets meer meldt over de acquisitie ga je de developers er niet enthousiast voor krijgen.

• Lekker Ventje
Guthrie zegt dat er meer bekend wordt gemaakt over de toekomstplannen tijdens de Microsoft Build-conferentie die in maart plaatsvindt en tijdens het Xamarin Evolve-evenement in april.

Ze hadden dus al wat kunnen vertellen als ik dat artikel lees.

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 20:58
Net weer een update op mijn Lumia 950XL gekregen (1000).
Wat me elke keer opvalt is dat FB er dan weer tussen staat.
Ik gebruik geen FB op mijn smartphone en elke keer uninstall ik die app.
Is dit normaal dat die dan elke keer weer wordt mee geïnstalleerd?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Rhodan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 11:43:
Net weer een update op mijn Lumia 950XL gekregen (1000).
Wat me elke keer opvalt is dat FB er dan weer tussen staat.
Ik gebruik geen FB op mijn smartphone en elke keer uninstall ik die app.
Is dit normaal dat die dan elke keer weer wordt mee geïnstalleerd?
Die wordt volgens mij standaard meegeleverd inderdaad.

Pagina: 1 ... 66 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M