maar dat is nou het leuke, als ik de L930 naar update laat zoeken (niet insider toestel) dan vind hij niks..
Je moet ook niets zoeken, je moet een app installeren. Effe de link zoeken...RoadRunnerRik schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:52:
maar dat is nou het leuke, als ik de L930 naar update laat zoeken (niet insider toestel) dan vind hij niks..
Gevonden, met video:
http://mspoweruser.com/video-upgrade-windows-10-mobile/
[ Voor 11% gewijzigd door ardvark99 op 23-03-2016 17:56 ]
Nou hier nog steeds geen update voor mijn Lumia 640 DS (Amazon.de) op Simyo
Hij blijft bij de melding "Goed nieuws, uw telefoon is geschikt voor de update naar Windows 10. We werken samen met de provider en manufactor om de update voor uw toestel klaar te zetten"
Of zal ik een fabrieksreset moeten doen?
Kan ook niet echt wat vinden via Google (meer mensen met een 640 die dit probleem hebben)
Hij blijft bij de melding "Goed nieuws, uw telefoon is geschikt voor de update naar Windows 10. We werken samen met de provider en manufactor om de update voor uw toestel klaar te zetten"
Kan ook niet echt wat vinden via Google (meer mensen met een 640 die dit probleem hebben)
[ Voor 13% gewijzigd door The.Terminator op 23-03-2016 20:05 ]
Zelfde hier, alleen ik heb een Nederlands toestel die los gekocht is zonder enig simkaart erbij. Maar verder zit ik bij T-Mobile.The.Terminator schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:04:
Nou hier nog steeds geen update voor mijn Lumia 640 DS (Amazon.de) op Simyo
Zat zelf ook te denken als ik mijn telefoon reset of het dan werkt.
Windows insider app downloaden, release candidate selecteren en je krijgt gewoon .164 zonder problemen binnen. Ik snap niet waarom MS zo moeilijk doet met een aparte upgrade app die via de providers moet terwijl dit ook prima werkt.
youtube.com/@hisrep
Windows Insider app wil niet bij mij. Hij geeft melding dat mijn tijd niet klopt en dat er geen internet verbinding is.
Denk dat ik reset doe en dan ff kijk.
Ben benieuwd of dat de update triggered.SnowBigQ schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:08:
Windows Insider app wil niet bij mij. Hij geeft melding dat mijn tijd niet klopt en dat er geen internet verbinding is.
Backup terugzetten zeg je. Is dit dan een 8.1 backup van voor de upgrade? Of een nieuwe backup van w10 van na de upgrade?ardvark99 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:50:
[...]
Die L930 kan volgens mij rustig naar W10M, weinig problemen van gelezen, behalve misschien hier en daar settings. Het is zo wie zo verstandig om na de update een factory reset te geven wanneer er zich problemen voor doen, dan backup terug zetten. En na de update is het toestel op de achtergrond nog het een en ander aan het doen, dus rustig een paar uur laten liggen![]()
Het lijkt mij in ieder geval verstandig om met die oudere Lumia's voorlopig op de TH2 te blijven, dus slow of production ring. Met de slow ring krijg je alle updates, production wat minder updates, maar zijn iets minder buggy. Dat is in ieder geval de bedoeling
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
App voor wireless networks te scannen? Welke app is dat en waarvoor gebruik je die?hanzer schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:59:
Upgrade naar win10 is goed gegaan op mijn 735.
Enkel wat rare dingen met edge:
- er zijn enkele bookmarks weg. Deze werden steeds gesynchroniseerd vanuit mijn internet explorer op de pc. Vreemd.
- swipen naar links of rechts werkt nog niet.
- de knop "bookmarks" wil ik graag op de plaats "tabbladen"
Voor de rest eigenlijk niets dat me echt stoort.
Integendeel: Ik heb nu eindelijk een app voor wireless networks te scannen en voor bnp parisbas fortis.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Wifi Analyzer zal dat mogelijk zijn?
Edit: deze is specifiek voor Windows 10 Mobile, een W10M app topic hebben we nog niet
Edit: deze is specifiek voor Windows 10 Mobile, een W10M app topic hebben we nog niet
[ Voor 56% gewijzigd door hardware-lover op 23-03-2016 23:41 ]
Testing, one, two ...
Ik krijg nog steeds W10 niet. Alles is zelfde als voor reset.The.Terminator schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:18:
[...]
Ben benieuwd of dat de update triggered.
En bij T-Mobile werd mij vanmiddag verteld dat zij niks met update naar W10 te maken hebben. Het is aan Microsoft zelf om die update te doen.
Probeer eens de app Upgrade Advisor ...SnowBigQ schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:08:
[...]
Ik krijg nog steeds W10 niet. Alles is zelfde als voor reset.
En bij T-Mobile werd mij vanmiddag verteld dat zij niks met update naar W10 te maken hebben. Het is aan Microsoft zelf om die update te doen.
en kijk of je tijd goed staat en je verbinding hebt met internet ...
Klopt, is wifi analyzer. Maar goed, het gaat hier niet over apps ☺
In edge kan je je favorieten niet sorteren?
Upgrade Advisor laat zien dat ik wel update krijg maar dat ze bezig zijn met providers en fabrikanten om update voor te bereiden of zo iets...PinokkioTV schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:49:
[...]
Probeer eens de app Upgrade Advisor ...
en kijk of je tijd goed staat en je verbinding hebt met internet ...
Mijn tijd staat goed ingesteld en als ik geen wifi verbinding heb dan staat mijn 4g aan
Als in op volgorde zetten? Even vasthouden en slepen maar. Kan je je favoriete favorieten bovenaan zetten.hanzer schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 23:06:
Klopt, is wifi analyzer. Maar goed, het gaat hier niet over apps ☺
7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming
Ik heb zelf geen ervaring met een upgrade van 8.1 naar 10, maar het lijkt mij dat het beter is dat de upgrade van 8.1 jouw settings omzet naar 10, daar een backup van maken, en dan een reset maken. Ik weet niet of W10M een backup van 8.1 accepteert.daffie82 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:36:
[...]
Backup terugzetten zeg je. Is dit dan een 8.1 backup van voor de upgrade? Of een nieuwe backup van w10 van na de upgrade?
Voor mensen die op hun telefoon nog geen W10 hebben. Ik kreeg zelf geen melding en Upgrade Advisor gaf geen optie om update te doen.
Ik heb op advies mijn telefoon met WDRT (Windows Device Recovery Tool) op pc gereset.
Nadat ik alles weer heb ingesteld en Upgrade Advisor erop gezet, kreeg ik wel optie om update aan te vinken.
Hij is er nu mee bezig dus voor wie het wilt doe het met WDRT
Ik heb op advies mijn telefoon met WDRT (Windows Device Recovery Tool) op pc gereset.
Nadat ik alles weer heb ingesteld en Upgrade Advisor erop gezet, kreeg ik wel optie om update aan te vinken.
Dat zou een handig topic zijn.hardware-lover schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:47:
Ben wel benieuwd naar de beste apps, buiten het rijtje dat op iedere sartphone zit (whatsapp-navigatie-social media)
Ik heb een paar dagen geleden de upgrade gedaan op mijn 930. Had in eerste instantie flink wat problemen maar bleek dat er na de upgrade nog een nieuwere versie overheen moet. Nu werkt het grootste deel van de functies weer zoals verwacht.
Ik heb wel een ander vreemd issue. Mijn contactpersonen staan allemaal op outlook.com maar die kan ik niet meer synchroniseren. Volgens de telefoon omdat ik een 'hotmail' account gebruik waar ik geen contactpersonen mee mag synchroniseren. Als ik een "outlook"-account toevoeg krijg ik de melding dat het gelukt is, maar vervolgens krijg ik mijn hotmail account weer in beeld met de oude instellingen. Het hotmail-account kan ik niet verwijderen omdat het als systeemaccount in gebruik is.
Heb ik ergens een mogelijkheid of vinkje gemist?
Ik heb wel een ander vreemd issue. Mijn contactpersonen staan allemaal op outlook.com maar die kan ik niet meer synchroniseren. Volgens de telefoon omdat ik een 'hotmail' account gebruik waar ik geen contactpersonen mee mag synchroniseren. Als ik een "outlook"-account toevoeg krijg ik de melding dat het gelukt is, maar vervolgens krijg ik mijn hotmail account weer in beeld met de oude instellingen. Het hotmail-account kan ik niet verwijderen omdat het als systeemaccount in gebruik is.
Of je mag met een Hotmail -account geen contactpersonen synchroniseren.Sh0ckTr00per schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 12:55:
Ik heb een paar dagen geleden de upgrade gedaan op mijn 930. Had in eerste instantie flink wat problemen maar bleek dat er na de upgrade nog een nieuwere versie overheen moet. Nu werkt het grootste deel van de functies weer zoals verwacht.
Ik heb zelf @live.nl en geen probleem mee gehad.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Klopt, dat was onder 8.1 ook. Als je het account als hotmail aanmaakte kon je alleen mail synchroniseren, en als je het als Outlook-account koppelde kon je meer. Dat geldt nu ook nog als ik een ander account koppel. Maar daar staan mijn contactpersonen niet op.GerCor schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:40:
[...]
Of je mag met een Hotmail -account geen contactpersonen synchroniseren.![]()
Ik heb zelf @live.nl en geen probleem mee gehad.
Oh is dat ook zo in 8.1?Sh0ckTr00per schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:44:
[...]
Klopt, dat was onder 8.1 ook. Als je het account als hotmail aanmaakte kon je alleen mail synchroniseren, en als je het als Outlook-account koppelde kon je meer. Dat geldt nu ook nog als ik een ander account koppel. Maar daar staan mijn contactpersonen niet op.
Gelukkig gebruik ik google voor contacten en agenda
Hotmail alleen voor mail.
Volgens mij heb ik een verschilletje met 8.1 ontdekt waar ik niet zo blij van word. Volgens mij moest ik de telefoon minimaal op het lockscreen zetten (=het scherm activeren) voordat ik het volume kon wijzigen. Nu kan ik het volume ook wijzigen als de telefoon gelockt is én het scherm uit staat.
Dat is niet zo fijn, want ik heb de afgelopen dagen al enkele oproepen gemist omdat ik in mijn broekzak mijn telefoon op volume 0 heb gezet. Misschien vergis ik me en was het in 8.1 ook al zo, maar feit is wel dat het me daarmee nooit gebeurd is, en nu de afgelopen dagen al 3 keer.
Dat is niet zo fijn, want ik heb de afgelopen dagen al enkele oproepen gemist omdat ik in mijn broekzak mijn telefoon op volume 0 heb gezet. Misschien vergis ik me en was het in 8.1 ook al zo, maar feit is wel dat het me daarmee nooit gebeurd is, en nu de afgelopen dagen al 3 keer.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Dat is in 8.1 inderdaad NIET het geval.DrivinUCrazy schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:36:
Volgens mij heb ik een verschilletje met 8.1 ontdekt waar ik niet zo blij van word. Volgens mij moest ik de telefoon minimaal op het lockscreen zetten (=het scherm activeren) voordat ik het volume kon wijzigen. Nu kan ik het volume ook wijzigen als de telefoon gelockt is én het scherm uit staat.
Verwijderd
Ik kan met de phone op lock/zwart scherm drukken wat ik wil maar volume veranderd niet. Alleen als er een app draait (Spotify) die kan ik wel harder/zachter zetten zonder het scherm te activeren (gelukkig).
Ik kan dat weer wel. Draait bij mij geen muziek app op de achtergrond. Al heb ik wel mijn band via bt verbonden.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:10:
Ik kan met de phone op lock/zwart scherm drukken wat ik wil maar volume veranderd niet. Alleen als er een app draait (Spotify) die kan ik wel harder/zachter zetten zonder het scherm te activeren (gelukkig).
Tijdens een muziek-app kan ik het me nog voorstellen, maar dan verwacht ik ook dat het normale belvolume NIET wordt aangepast, maar alleen de muziek / het volume van de bluetooth accessoire.
Ik had de afgelopen dagen alleen niets van muziek op de achtergrond draaien, dus daar lag het bij mij sowieso al niet aan.
Ik had de afgelopen dagen alleen niets van muziek op de achtergrond draaien, dus daar lag het bij mij sowieso al niet aan.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Effe getest op een L950, zelfde probleem. Zit dus waarschijnlijk in W10M. Heb hier zelf nooit last van gehad, je moet de knoppen hard indrukken voordat het volume reageert, en bovendien heb ik er een plastic hoes omheen.DrivinUCrazy schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:36:
Misschien melden via feedback? Zou op z'n minst een instelling moeten zijn.
Heb ik net al gedaan idd.
Krijg nou wat, na een herstart gedraagt 'ie zich weer zoals windows 8 het ook deed. Dat wordt een leuke om te reproduceren.
Krijg nou wat, na een herstart gedraagt 'ie zich weer zoals windows 8 het ook deed. Dat wordt een leuke om te reproduceren.
[ Voor 72% gewijzigd door DrivinUCrazy op 24-03-2016 19:50 ]
Welke telefoon heb je als ik vragen mag. Ik kan ook niet naar windows 10 met mijn lumia 735. En volgens mij heeft dat iets te maken met Tele 2. Misschien dat het op deze manier wel wil.SnowBigQ schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:45:
Voor mensen die op hun telefoon nog geen W10 hebben. Ik kreeg zelf geen melding en Upgrade Advisor gaf geen optie om update te doen.
Hij heeft een 640 als ik me niet vergis en goed herinner.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Inderdaad een 640
vergeet steeds om erbij te vermelden.
Ik heb met m'n L950 ook maar eens gereboot, en idd werkt het weer zoals 't hoort, gelocked geen volume control, scherm aan, maar nog niet unlocked wel control. Toch een bug, die na verloop van tijd naar voren komt....DrivinUCrazy schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:53:
Heb ik net al gedaan idd.
Verhip, eindelijk de App waar ik al lang behoefte aan had en die ik echt nodig heb.hardware-lover schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:47:
Wifi Analyzer zal dat mogelijk zijn?
Nog even kijken wat het verschil is tussen de gratis en de betaalde ( 2 euro) versie.
Copyright and left by SED...
Er zijn er nog meer, maar kijk ook eens naar WiFi Commander, geeft in 3D de grafieken weer.SED schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:25:
[...]
Verhip, eindelijk de App waar ik al lang behoefte aan had en die ik echt nodig heb.
Nog even kijken wat het verschil is tussen de gratis en de betaalde ( 2 euro) versie.
Dit kan ik bevestigen. Zelfde telefoon, ook alle instellingen gecheckt (zowel van systeem als van outlook), maar geen geluid bij mail of uitnodiging.B64 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:57:
[...]
Same here. Overal staat ingesteld dat geluiden afgespeeld moeten worden bij ontvangst van mail (inclusief trilling), en dat er een melding in het actiecentrum moet verschijnen, maar geen van beide gebeurt. Dit is al zo sinds de upgrade van WP8.1 naar W10M. Heb ook al een hard reset van de telefoon gedaan omdat ik dacht dat het daarmee van doen had, maar ook dat hielp niet. (Lumia 735 trouwens)
Ik heb het inmiddels werkend gekregen door in de Outlook app bij Instellingen / Meldingen de switch voor 'Meldingen per account groeperen in Actiecentrum' aan te zetten. Dat zorgt ervoor dat alle tegels van de mail-app op je startscherm opnieuw worden ingesteld (waarom is mij niet duidelijk), maar daarna werken de meldingen wel weer gewoon. Als je statusinformatie op je vergrendelingsscherm had ingesteld, moet je die weer opnieuw instellen.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:43:
[...]
Dit kan ik bevestigen. Zelfde telefoon, ook alle instellingen gecheckt (zowel van systeem als van outlook), maar geen geluid bij mail of uitnodiging.
Het werkt overigens nog steeds niet helemaal als voorheen: als je in het Actiecentrum op een binnengekomen mail tikt ga je altijd naar dezelfde mail account, ook al betrof het een mail die binnenkwam in een andere mailbox. Ik heb vier mail accounts op mijn telefoon, dus dat zorgt bij mij nogal eens voor verwarring.
Ook dit kan ik bevestigen; ik krijg weer notificaties van mail. Alleen nog even afwachten of notificaties bij uitnodigingen ook komen. Ik heb mezelf net uitgenodigd voor wat afspraken.
En inderdaad, als je de kleine notificatie op het lockscreen aan had staan, is die na het omzetten van die instelling opeens blanco.
Dus even niet vergeten om weer aan te zetten.
[edit]Uitnodigingen voor een afspraak geven geen notificatie.
En inderdaad, als je de kleine notificatie op het lockscreen aan had staan, is die na het omzetten van die instelling opeens blanco.
[edit]Uitnodigingen voor een afspraak geven geen notificatie.
[ Voor 8% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-03-2016 12:18 ]
Moet zeggen dat ik na een kleine week niet echt klachten heb.
Had een probleem met agenda die niet synchroniseerde maar dat was opgelost met de instellingen te openen, iets te veranderen en te bewaren en toen werkte dat wel weer.
Enigste dat ik niet opgelost krijg, is Groove die geen muziek wil binnenhalen uit de Onedrive Music map. Had eerst de fout dat ik zelf een mapje gemaakt had "muziek" maar blijkbaar wordt die niet opgepikt. Dan via via de Music map aangemaakt maar Groove wil er blijkbaar niet van weten.
Had ook de muziek verwijderd vanop het sd kaartje maar dan klaagt Groove constant over muziek die hij niet kan afspelen.
Maar eigenlijk zijn dat geen problemen met het OS maar meer met een specifieke app
Had een probleem met agenda die niet synchroniseerde maar dat was opgelost met de instellingen te openen, iets te veranderen en te bewaren en toen werkte dat wel weer.
Enigste dat ik niet opgelost krijg, is Groove die geen muziek wil binnenhalen uit de Onedrive Music map. Had eerst de fout dat ik zelf een mapje gemaakt had "muziek" maar blijkbaar wordt die niet opgepikt. Dan via via de Music map aangemaakt maar Groove wil er blijkbaar niet van weten.
Had ook de muziek verwijderd vanop het sd kaartje maar dan klaagt Groove constant over muziek die hij niet kan afspelen.
Maar eigenlijk zijn dat geen problemen met het OS maar meer met een specifieke app
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215
Weet iemand of het met W10 mobile nu mogelijk is om complete folders uit de IE favorieten te verwijderen? Bij de ingebruikname van mijn L930 destijds zijn al de favorieten automatisch van mijn desktop overgenomen maar het grootste deel gebruik ik niet op m'n phone. Helaas kun je ze onder W8.1 niet verwijderen.
Net vanmorgen mijn Lumia 930 naar Windows 10 gezet. E-mailaccounts moeten opnieuw ingesteld worden, contacten weg, Nederlandse taal moet zelf ingesteld worden... 'Migrating your data' noemen ze dat... Bekende 'problemen' geloof ik, dat wel. Maar toch jammer
Windows backup is simpelweg een grote grap.Yoster schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:04:
Net vanmorgen mijn Lumia 930 naar Windows 10 gezet. E-mailaccounts moeten opnieuw ingesteld worden, contacten weg, Nederlandse taal moet zelf ingesteld worden... 'Migrating your data' noemen ze dat... Bekende 'problemen' geloof ik, dat wel. Maar toch jammer
Als ik back-up, en systeem herstel doe wil ik simpelweg een 100% exacte reserve back-up. Begrijp niet waarom dat 6 jaar naar dato nog niet steeds zo is.
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Lijkt me niet dat je dat wilt. Gezien bookmarks syncen tussen desktop <-> mobile. Gooi je ze weg op mobile zijn ze ook weg op je desktop (mocht je Edge op je desktop gebruiken dan).janchtw schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:01:
Weet iemand of het met W10 mobile nu mogelijk is om complete folders uit de IE favorieten te verwijderen? Bij de ingebruikname van mijn L930 destijds zijn al de favorieten automatisch van mijn desktop overgenomen maar het grootste deel gebruik ik niet op m'n phone. Helaas kun je ze onder W8.1 niet verwijderen.
Maar om je vraag te beantwoorden: ja je kan in Edge een hele folder uit je favorites verwijderen.
[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 25-03-2016 13:27 ]
Patient gamer
Bedankt! Van Edge op m'n desktop blijf ik nog even af. Wordt toch nog een lastig plaatje als je selectief wilt syncen want lang niet al m'n desktop favorieten wil ik naar m'n phone syncen en andersom speelt dat ook. Het zou mooi zijn als je per folder kunt instellen of die wel of niet en al dan niet in beide richtingen moet syncen.blmp schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:21:
[...]
Lijkt me niet dat je dat wilt. Gezien bookmarks syncen tussen desktop <-> mobile. Gooi je ze weg op mobile zijn ze ook weg op je desktop (mocht je Edge op je desktop gebruiken dan).
Maar om je vraag te beantwoorden: ja je kan in Edge een hele folder uit je favorites verwijderen.
Dat is mijn oplossing ook maar geworden, ik heb de boel gemigreerd naar gmail. Zie dat die ook een upgrade hebben gedaan bij hun contactenmodule.daffie82 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:13:
[...]
Oh is dat ook zo in 8.1?
Gelukkig gebruik ik google voor contacten en agenda![]()
Hotmail alleen voor mail.
Ik doe dat ook omdat ik niet mijn 500 oude hotmail contacten in mijn telefoon hoef te hebben, maar het probleem is dan dat ik continue de melding dat mijn account verouderd is krijg. (Had een keer gevonden dat het ermee te maken mogelijk heeft dat mijn gmail account weer mijn outlook e-mail adres gebruikt om in te loggen, en ze dus een gelijk adres hebben alleen bij andere provider).
Gisteravond nog bezig geweest met de update, ik kreeg het ook niet voor elkaar door een account te maken. Mijn hotmail instellen lukte niet. Op een Windows site zag ik de 'oplossing' je telefoon naar de fabrieksinstellingen te zetten. (als je synchroniseert naar de cloud) Dat heb ik gedaan en een back up teruggezet. Nu werkt alles weer naar behoren. E-mail, agenda, contactpersonen.
Beetje vreemde oplossing niet?
Beetje vreemde oplossing niet?
Weet iemand hoe ik voorkom dat ik bij elke open wifi hotspot een melding krijg met de vraag om verbinding te maken? Via instellingen - systeem - meldingen staat wifi wel uit, toch blijven de meldingen. Bugje?
youtube.com/@hisrep
Onder Wifi >> beheren?DeNachtwacht schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 17:17:
Weet iemand hoe ik voorkom dat ik bij elke open wifi hotspot een melding krijg met de vraag om verbinding te maken? Via instellingen - systeem - meldingen staat wifi wel uit, toch blijven de meldingen. Bugje?
Testing, one, two ...
Sorry vergeten te zeggen ook dat vinkje stond uit.
youtube.com/@hisrep
Kan de update ook zeg maar geforceerd binnen gehaald worden? Mijn pa, ma & broer hebben een Windows Phone en allemaal 640(XL) maar geen van allen heeft nog de update. Probeer een beetje te speuren maar er is nog niet veel te vinden.
Johann Sebastian Bach
Hoe heb je naar de upgrade gezocht dan? M.a.w., hoe weet jij dat je geen updates hebt?Nivida_intel schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:29:
Kan de update ook zeg maar geforceerd binnen gehaald worden? Mijn pa, ma & broer hebben een Windows Phone en allemaal 640(XL) maar geen van allen heeft nog de update. Probeer een beetje te speuren maar er is nog niet veel te vinden.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Zowel handmatig als automatische vind ie niks, en ook niks als ik hem op de computer aansluit. Ze hebben geen meldingen, heb ze hier naast mij liggen.GerCor schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:30:
[...]
Hoe heb je naar de upgrade gezocht dan? M.a.w., hoe weet jij dat je geen updates hebt?
Johann Sebastian Bach
Nogmaals, hoe zoek je dan? Zeggen dat je gezocht hebt was mij al duidelijk. Ook dat je niks gevonden hebt is mij duidelijk.
Je moet namelijk eerst een app installeren. Kijken bij instellingen en zoeken naar updates werkt niet.
Je moet namelijk eerst een app installeren. Kijken bij instellingen en zoeken naar updates werkt niet.
[ Voor 30% gewijzigd door GerCor op 26-03-2016 18:36 ]
Heb je ook naar de Upgrade Advisor-app gezocht in de Store?Nivida_intel schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:29:
En daar staat dus dat je de App Upgrade Advisor moet installeren. Heb je dat ook gedaan?Nivida_intel schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:37:
Gewoon via deze zoekopdracht
En via deze zoekopdracht
Probeer deze eens en kies de link naar Microsoft. https://www.google.nl/sea...r&ei=_cj2VqjmCYeaPoDElvgMNivida_intel schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:37:
Gewoon via deze zoekopdracht
En via deze zoekopdracht
Eindelijk voor elkaar ieder geval 2 zijn nu bezig.
Iets stond verkeerd waardoor hij geen connectie kon maken.
Johann Sebastian Bach
Mooi! Heb je wel eerst een back-up gemaakt op de toestellen in 8.1?Nivida_intel schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:57:
De upgrade gaat in 2 stappen. Je gaat eerst naar build 107 en daarin staat een update naar build 163 klaar.
Een tip om je tijd en frustratie te besparen, zeker omdat je meer telefoons moet upgraden: breng eerst het OS naar de nieuwste stand (build 164), doe dan een factory reset en zet dan pas de back-ups terug. Zo omzeil je fouten in de migratie (want die zijn er).
Overigens zul je ná het terugzetten van een back-up nog geduld moeten hebben tot alle apps opnieuw zijn gedownload en geïnstalleerd. Ook alle standaard-apps (bloatware) komen weer terug, de meeste zijn gemakkelijk weer te verwijderen. Loop vervolgens ook even alle (privacy- en account)instellingen opnieuw na. Je bent wel even zoet, maar het levert ook wat op. Succes!
TOP ... succes.... (stiekem denk ik dat je nu wel de Advisor app geïnstalleerd heb)Nivida_intel schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 18:57:
@FreshM. Ik heb zelf helemaal niks gebackuped. Starten met die installatie, hoppa. En nadat alles geïnstalleerd was kon ik gewoon verder met waar ik gebleven was. Geen centje pijn.
[ Voor 33% gewijzigd door GerCor op 26-03-2016 19:17 ]
Zo hoort het. Hier liep het bij 2 Lumia's niet goed, en ik zie bij enkelen in dit forum hetzelfde. Bij de derde Lumia heb ik eieren voor mijn geld gekozen (over Pasen gesproken) en onderstaande methode gekozen op basis van deze goede tip van PeaceNlove:GerCor schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 19:05:
[...]
TOP ... succes....
@FreshM. Ik heb zelf helemaal niks gebackuped. Starten met die installatie, hoppa. En nadat alles geïnstalleerd was kon ik gewoon verder met waar ik gebleven was. Geen centje pijn.
PeaceNlove schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:33:
[...]
Mijn 8.1 backup.
Stap 1 was backup maken onder 8.1
Stap 2 update naar 10 uitvoeren
Stap 3 harde reset
Na de reset wordt direct gevraagd of je een backup terug wil zetten en dan staat je backup in de lijst
Hmm, allemaal gaan ze mekkeren over een sd kaart die niet goed is. Moet weer gescand worden etc,..... Microsoft, waarom moet je het weer ingewikkeld maken?
Johann Sebastian Bach
Accepteer die dingen, het is een grote upgrade. Misschien is het handiger voor je om te vertellen hoe de SD-kaartscan afliep. Dat helpt andere 640 XL-gebruikers bij hun upgrade.Nivida_intel schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:21:
Hmm, allemaal gaan ze mekkeren over een sd kaart die niet goed is. Moet weer gescand worden etc,..... Microsoft, waarom moet je het weer ingewikkeld maken?
De XL versie heeft gewoon de scan gedaan en is toen helemaal opnieuw begonnen.FreshM schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:56:
[...]
Accepteer die dingen, het is een grote upgrade. Misschien is het handiger voor je om te vertellen hoe de SD-kaartscan afliep. Dat helpt andere 640 XL-gebruikers bij hun upgrade.
Ik snap wel dat die dingen groot zijn, zelf heb ik android dus ken het probleem De andere 2 toestellen blijven klooien rond de 60%. Ze hebben gewoon geen zin om het te doen.
Johann Sebastian Bach
Als je naar Windows 10 Mobile gaat, moet je echt even je tijd nemen. Het is niet anders.Nivida_intel schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:01:
[...]
De XL versie heeft gewoon de scan gedaan en is toen helemaal opnieuw begonnen.
Ik snap wel dat die dingen groot zijn, zelf heb ik android dus ken het probleem De andere 2 toestellen blijven klooien rond de 60%. Ze hebben gewoon geen zin om het te doen.
En nu met die XL naar instellingen en zoeken naar updates .... staat de .164 voor je klaar. Zie je weer de tandwielen.Nivida_intel schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 21:01:
[...]
De XL versie heeft gewoon de scan gedaan en is toen helemaal opnieuw begonnen.
Wel korter
.
Maar met de ervaring met mijn 640: Ga gewoon aan het einde van de avond de update starten, zie je dat hij begint, dan ga je slapen, volgende ochtend is hij klaar. Als je hem overdag doet ga je een flinke tijd onbereikbaar zijn.
Maar met de ervaring met mijn 640: Ga gewoon aan het einde van de avond de update starten, zie je dat hij begint, dan ga je slapen, volgende ochtend is hij klaar. Als je hem overdag doet ga je een flinke tijd onbereikbaar zijn.
Verwijderd
Jammer dat de zomertijd niet automatisch wordt ingesteld. Zoveelste teleurstelling van WP voor me.
Misschien ligt dat wel aan jou ... Bij mij zijn alle toestellen vanzelf naar zomertijd gegaan.Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:53:
Jammer dat de zomertijd niet automatisch wordt ingesteld. Zoveelste teleurstelling van WP voor me.
Vreemd. Hier welVerwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:53:
Verwijderd
Hier stond " set time zone automaticly" uit.
Wel stond de goede timezone ingesteld.
Wat ik ook raar vind is dat de Franse taal is geïnstalleerd bij Speech en niet verwijderd kan worden. Hebben meer mensen dit?
En als er iemand raad weet met mijn eerdere vraag, autocorrect uitzetten in Outlook, lees ik dat graag.
Wel stond de goede timezone ingesteld.
Wat ik ook raar vind is dat de Franse taal is geïnstalleerd bij Speech en niet verwijderd kan worden. Hebben meer mensen dit?
En als er iemand raad weet met mijn eerdere vraag, autocorrect uitzetten in Outlook, lees ik dat graag.
Same here... alles stond automatisch, maar er gebeurde mooi niks...pas toen ik alles op "handmatig" ingesteld had, versprong ie (automatisch...) een uur...vooruit, dat dan weer wel 😏Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:53:
Live from Denmark
Is het op dit moment nog mogelijk via de Windows Insider app, om Windows 10 Mobile op een unsupported device te installeren?
Werkt prima hier (Lumia 930)hansie_k schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:54:
[...]
Same here... alles stond automatisch, maar er gebeurde mooi niks...pas toen ik alles op "handmatig" ingesteld had, versprong ie (automatisch...) een uur...vooruit, dat dan weer wel 😏
Probeer het en laat het ons wetenStefan22 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:17:
Is het op dit moment nog mogelijk via de Windows Insider app, om Windows 10 Mobile op een unsupported device te installeren?
Patient gamer
Ik wou het gaan proberen op een X20 toestel, maar daarvan is het scherm kapot. Mocht het nog werken, wou ik het scherm gaan repareren en vervolgens upgraden naar Windows 10 Mobile, vandaar dat ik het vroeg
[ Voor 41% gewijzigd door Stefan22 op 27-03-2016 13:47 ]
Ja hoor, kan gewoon.
Alleen op m'n 620 is het nog nooit gelukt ... Misschien eerst ff met WDRT...
Alleen op m'n 620 is het nog nooit gelukt ... Misschien eerst ff met WDRT...
Mijn 950 xl is ook niet automatisch naar de goede tijd gegaan. Kom ik net pas achter 🙁
Staat 'set timezone automatically' wel aan in settings -> time & language -> date/time. Hier stond die geloof ik standaard uit op mijn toestel.randomice schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:01:
Mijn 950 xl is ook niet automatisch naar de goede tijd gegaan. Kom ik net pas achter 🙁
Patient gamer
Stond alles op auto , draai wel insider build . Region stond enkel op west africa nadat ik op handmatig alles op amsterdam gezet heb en daarna weer op automatsch ging de tijd gelijk mee..blmp schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:14:
[...]
Staat 'set timezone automatically' wel aan in settings -> time & language -> date/time. Hier stond die geloof ik standaard uit op mijn toestel.
Raar. Sta hier op US region alles engels en tijd ging gewoon mee.randomice schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:18:
[...]
Stond alles op auto , draai wel insider build . Region stond enkel op west africa nadat ik op handmatig alles op amsterdam gezet heb en daarna weer op automatsch ging de tijd gelijk mee..
Patient gamer
Niet alle landen (regio west-Afrika?) doen aan zomer- en wintertijd, volgens mij.blmp schreef op zondag 27 maart 2016 @ 17:20:
[...]
Raar. Sta hier op US region alles engels en tijd ging gewoon mee.
En ook niet allemaal op hetzelfde tijdstip of dezelfde dag of zelfs dezelfde maand. Je wilt de timezone en region echt goed hebben staan..
Of zelfs naar in onze zomer. Zie Wikipedia: Daylight saving time by country
[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 27-03-2016 18:43 ]
Maaruh...daarom staat het toch op "automatisch"...?Caelorum schreef op zondag 27 maart 2016 @ 18:41:
En ook niet allemaal op hetzelfde tijdstip of dezelfde dag of zelfs dezelfde maand. Je wilt de timezone en region echt goed hebben staan..
Dat ie dus "automatisch" alles zelf instelt en regelt...het uitklap menuutje is zelfs grijs, dus je kan ook niks instellen.
Beetje t zelfde als een paar builds terug met t alarm wat niet afging..
Live from Denmark
Gisteren hebben mijn dochter en ik beide de upgrade gedaan. Ik was een klein beetje huiverig door verhalen van mensen waarbij het misging, maar onterecht. Beide zijn we goed overgezet naar W10. Mijn dochter met haar 930 en ik met mijn 735. Hier viel wel het verschil op tussen de 930 en de 735. De eerste was namelijk veel sneller klaar.
Ander verschil is dat de 930 nu op 10586.107 zit en de 735 daarna nog een keer geupdated is naar 10586.164. Het duurde wel een tijd moet ik zeggen en na de update van het OS moesten zo ongeveer alle apps worden bijgewerkt, maar ze doen het nu. Alle instellingen en accounts zijn meegemigreerd, alleen 2 apps deden het niet meer. Na herinstallatie geen problemen.
Ander verschil is dat de 930 nu op 10586.107 zit en de 735 daarna nog een keer geupdated is naar 10586.164. Het duurde wel een tijd moet ik zeggen en na de update van het OS moesten zo ongeveer alle apps worden bijgewerkt, maar ze doen het nu. Alle instellingen en accounts zijn meegemigreerd, alleen 2 apps deden het niet meer. Na herinstallatie geen problemen.
... en gaat over tot de orde van de dag
Als je met de 930 naar telefoonupdates zoekt, zal je ook de .164 krijgen.P_Tingen schreef op maandag 28 maart 2016 @ 09:11:
Gisteren hebben mijn dochter en ik beide de upgrade gedaan. Ik was een klein beetje huiverig door verhalen van mensen waarbij het misging, maar onterecht. Beide zijn we goed overgezet naar W10. Mijn dochter met haar 930 en ik met mijn 735. Hier viel wel het verschil op tussen de 930 en de 735. De eerste was namelijk veel sneller klaar.
Is het nog mogelijk om met de 950 android apps te draaien??
http://www.ibtimes.co.uk/...windows-10-mobile-1514674
Het is roze en bevat de link; Android/iOS apps op Windows 10 Mobilejuroz1980 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 15:15:
Is het nog mogelijk om met de 950 android apps te draaien??
Testing, one, two ...
Zijn er hier mensen welke ervaring hebben met dual sim op windows 10? Ik kan hier maar weinig over vinden. In de zoektocht naar een telefoon voor mijn moeder, werd ik getipt voor mezelf een dual sim toestel te gaan gebruiken om zakelijk en privé te combineren in één telefoon.
Een belangrijke vraag, lukt het om eenvoudig 2x whatsapp (met verschillende nummers) te installeren?
Een belangrijke vraag, lukt het om eenvoudig 2x whatsapp (met verschillende nummers) te installeren?
Lumia 640 (XL) heeft een dual sim variant. Zie hier voor andere dualsims http://www.dual-sim.nl/mi...dual-sim-smartphone-zwartWillem1990 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:43:
Zijn er hier mensen welke ervaring hebben met dual sim op windows 10? Ik kan hier maar weinig over vinden. In de zoektocht naar een telefoon voor mijn moeder, werd ik getipt voor mezelf een dual sim toestel te gaan gebruiken om zakelijk en privé te combineren in één telefoon.
Nee whatsapp voor 2 verschillende nummers is niet mogelijk (ook niet voor android en ios)
[ Voor 7% gewijzigd door Isane op 28-03-2016 19:55 ]
Nee.Willem1990 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 19:43:
Mogelijk ligt het aan mij, maar de store lijkt het niet meer te doen. Hij laadt niet door, zie alleen de zoekknop en de menuknop en iets aanklikken in het menu laat hem afsluiten. Handmatig zoeken werkt wel. Ik draai de laatste W10 versie als ik het goed heb bijgehouden(10586.164).
Nope, hij doet het bij mij ook niet. Waarschijnlijk probeert iedereen het nu uit en hebben de servers het daardoor te druk
. Of Microsoft heeft issues/is iets aan het updaten. Je bent in ieder geval niet de enige.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Verwijderd
Ik heb een Lumia 640 4G en vanmiddag naar Windows 10 geupgrade (leuk 2e paasdagklusje). Mijn ervaring:
- glimpscherm werkt niet meer, nu vind ik dat een fijne functie die ik niet zou willen missen. Onder 8.1 deed íe het ook wel eens niet maar na een keer aan en uit en ff wachten kwam hij meestal al wel terug.
-double tap to wake werkt niet meer
- ik had de kaarten verwijderd omdat ie anders te weinig geheugen had om te upgraden (want in 8.1 Denim konden de kaarten alleen maar op het telefoongeheugen ipv op de SD kaart), nu kunnen de kaarten ook op de SD kaart (pluspunt), maar donwloaden via wifi duurt errug lang (uren voor alleen NL en België), dus ik moet het nog maar zien. Ik hoop ook dat de nieuwe navigatie met Kaarten me bevalt. Here Drive+ bevalt uitstekend, maar ik heb begrepen dat die na juni niet meer draait op windows 10.
-Lettertjes op home scherm zijn inderdaad erg klein en niet te vergroten.
Ik geef het een paar dagen, maar als glimp dan nog niet werkt en die navigatie bevalt me niet (als ik überhaupt die kaarten gedownload krijg), dan ga ik fijn weer terug naar 8.1 Denim.
- glimpscherm werkt niet meer, nu vind ik dat een fijne functie die ik niet zou willen missen. Onder 8.1 deed íe het ook wel eens niet maar na een keer aan en uit en ff wachten kwam hij meestal al wel terug.
- ik had de kaarten verwijderd omdat ie anders te weinig geheugen had om te upgraden (want in 8.1 Denim konden de kaarten alleen maar op het telefoongeheugen ipv op de SD kaart), nu kunnen de kaarten ook op de SD kaart (pluspunt), maar donwloaden via wifi duurt errug lang (uren voor alleen NL en België), dus ik moet het nog maar zien. Ik hoop ook dat de nieuwe navigatie met Kaarten me bevalt. Here Drive+ bevalt uitstekend, maar ik heb begrepen dat die na juni niet meer draait op windows 10.
Ik geef het een paar dagen, maar als glimp dan nog niet werkt en die navigatie bevalt me niet (als ik überhaupt die kaarten gedownload krijg), dan ga ik fijn weer terug naar 8.1 Denim.
Bij de 640 van mijn pa ook, wel moet je het weer even instellen, want die instellingen gaan vanuit een backup niet mee.
People as things, that’s where it starts.
Veel van deze dingen zijn bekend en op te lossen. Was dit gewoon een mededeling van je en ga je inderdaad wachten tot ze zich vanzelf oplossen, of heb je een vraag aan de forumdeelnemers hier?Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 22:20:
Ik heb een Lumia 640 4G en vanmiddag naar Windows 10 geupgrade (leuk 2e paasdagklusje). Mijn ervaring:
Verwijderd
Ik heb gezocht met name over dat Glimp verhaal, maar niet echt een oplossing gevonden die werkt, dus als je een oplossing hebt , dan graag. Ik heb de instellingen nagelopen en die stonden goed, dus daar licht het niet aan.FreshM schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:12:
[...]
Veel van deze dingen zijn bekend en op te lossen. Was dit gewoon een mededeling van je en ga je inderdaad wachten tot ze zich vanzelf oplossen, of heb je een vraag aan de forumdeelnemers hier?
Ook als er een oplossing is voor de kleine lettertjes, hoor ik het graag. Heb dit hele topic doorgelezen en ook het 640 topic en nog niet tegengekomen.
Zit je op de laatste build 164? Check even in je instellingen bij Bijwerken en Beveiligen -> Telefoonupdates. Staan er app-updates klaar in de Store die je nog moet installeren?Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2016 @ 23:33:
[...]
Ik heb gezocht met name over dat Glimp verhaal, maar niet echt een oplossing gevonden die werkt, dus als je een oplossing hebt , dan graag. Ik heb de instellingen nagelopen en die stonden goed, dus daar licht het niet aan.
Ook als er een oplossing is voor de kleine lettertjes, hoor ik het graag. Heb dit hele topic doorgelezen en ook het 640 topic en nog niet tegengekomen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M