• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 21:29
Garwinski schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:55:
[...]

Er is een pijltje onder die 4/16 vakjes waarmee je kan wisselen tussen die aantallen. Voor wifi moet je nu even dat symbooltje inhouden, dan ga je gelijk naar de instellingen voor wifi.
Jivebunny schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:54:
[...]

Gewoon even de knop naar keuze ~1 seconde vasthouden en je gaat (bij vasthouden wifi knopje) naar je wifi settings zoals jij hoopte.
Oké, thanks :D. Beetje te voortvarend van me. Werkt inderdaad.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-11 09:20

burgt

Starbass

Ik heb nu een 535 van het werk geupgrade, maar hij lijkt "gebricked" krijg alleen een zwart scherm met de menu knoppen en notificatiebalk.
Er is helemaal niet mee te doen, ook niet de notificatiebalk naar beneden slepen de menu knoppen reageren aleen door te trillen, maar er gebeurd niets..

De upgrade lijkt dus weer net zo smooth als die van Windows 10 op de desktop;
(win7 pc die bleef hangen na opstarten en op mn laptop heb ik er ook spijt van, helderheid werkt de helft van de tijd niet en de startbalk heeft vaak kuren.)

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 16:19
Sissors schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:06:
[...]

Wat bij mij heeft geholpen zijn meldingen (in de outlook meldingen opties), en dan moet je ook zorgen dat je daarna in je meldingencentrum (na een mail te hebben gekregen) outlook ertussen hebt staan (naast outlook mail (misschien heet dat alleen outlook omdat ik een outlook mail adres heb gebruikt, dus als je gmail hebt heet dat mogelijk gmail). Dat heeft het bij mij opgelost, bij sommige andere is het na een halve dag spontaan gaan werken, en weer andere hebben de reset optie gebruikt.
Thanks je hebt gelijk, per account groeperen inschakelen dit heeft geholpen.
maar het is wel allemaal omslachtig hoor, je hebt via instellen het menu meldingen daar zet je alles uit.. maar je moet dat ook nog eens doen in de app zelf bij opties. maar volgens mij wat dat met 8.1 ook.

When the pink is snookered, Go for the brown

• Cruzer
Ik moet wel zeggen W10 mobile werkt wel super op mijn 830 alleen vind ik het wel jammer dat steeds meer apps de ondersteuning stoppen met W10.. mix radio, KLM, HERE maps. In mijn omgeving zijn er al mensen overgestapt van windows naar android..

• skumke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-09 10:39
Garwinski schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:55:
[...]
Er is een pijltje onder die 4/16 vakjes waarmee je kan wisselen tussen die aantallen. Voor wifi moet je nu even dat symbooltje inhouden, dan ga je gelijk naar de instellingen voor wifi.
In plaats van op Uitvouwen of Samenvouwen te tikken, kun je ook nogmaals vanaf de bovenkant van het scherm omlaag vegen om te wisselen tussen 4 of 16 snelkoppelingen in het actiecentrum.

[ Voor 7% gewijzigd door skumke op 21-03-2016 09:28 ]

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-11 21:57
burgt schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:57:
Ik heb nu een 535 van het werk geupgrade, maar hij lijkt "gebrikt" krijg alleen een zwart scherm met de menu knoppen en notificatiebalk.
Er is helemaal niet mee te doen, ook niet de notificatiebalk naar beneden slepen de menu knoppen reageren aleen door te trillen, maar er gebeurd niets..

De upgrade lijkt dus weer net zo smooth als die van Windows 10 op de desktop;
(win7 pc die bleef hangen na opstarten en op mn laptop heb ik er ook spijt van, helderheid werkt de helft van de tijd niet en de startbalk heeft vaak kuren.)
Ik heb 4 pc's op W10 draaien waarvan 3 geupgrade en dee oudste was uit 2009 en dat werkte allemaal naarr behoren...
Ik heb wel al een iPad Air gebricked me upgrade naar ios9 en mijn HTC hero indertijd wou niet meer terrug naar stock na het installen van een ROM.
Kwestie van geluk zeker daan?
Wat ik wiil zeggen dat massale rollouts altijd wel X percent fallout hebben

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:57
2 vraagjes:

1. Als ik nu portemonnee kies dan verschijnt daar helemaal niks. Ik heb geld er op staan van Microsoft en in 8.1 had ik daar ook Paypal staan. Iemand een idee waar ik dat nu terug kan vinden?

2. Hoorde ik liedje op de radio die ik leuk vond dan naar beginscherm, zoeken en naast zoeken stond links een muzieknootsymbool. Klikte je daarop dan werd er gezocht. Maar dat is helemaal weg. Hoe kan ik nu mijn muziek vinden?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
Cruzer schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:09:
Ik moet wel zeggen W10 mobile werkt wel super op mijn 830 alleen vind ik het wel jammer dat steeds meer apps de ondersteuning stoppen met W10.. mix radio, KLM, HERE maps. In mijn omgeving zijn er al mensen overgestapt van windows naar android..
Ach dat fluctueert altijd.. Er komen ook juist meer W10 apps bij waar nooit een wp8 variant van is geweest.

V.w.b. Here maps..volgens mij hoef je daar niet heel rouwig om te zijn. Als ik zo op internet lees is de verwachting dat MS de Here functionaliteit grotendeels gaat overnemen in de standaards MAPS app, waaronder i.e.g. het kaartmateriaal van HERE.

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:27
andrik1 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:40:
[...]

Ach dat fluctueert altijd.. Er komen ook juist meer W10 apps bij waar nooit een wp8 variant van is geweest.

V.w.b. Here maps..volgens mij hoef je daar niet heel rouwig om te zijn. Als ik zo op internet lees is de verwachting dat MS de Here functionaliteit grotendeels gaat overnemen in de standaards MAPS app, waaronder i.e.g. het kaartmateriaal van HERE.
Ik heb HERE laatst nog geïnstalleerd op mijn 950, maar steeds als ik moet navigeren pak ik de 'Kaarten' app, omdat die veel logischer in elkaar steekt, 1 app om te navigeren en te zoeken. Geen 'Drive' en 'Maps' gescheiden... Gewoon tezamen! :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:38

Punkrocker

Mostly harmless

GerCor schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:20:

2. Hoorde ik liedje op de radio die ik leuk vond dan naar beginscherm, zoeken en naast zoeken stond links een muzieknootsymbool. Klikte je daarop dan werd er gezocht. Maar dat is helemaal weg. Hoe kan ik nu mijn muziek vinden?
Shazam?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Verwijderd

GerCor schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:20:

Als je Cortana gebruikt kan je het aan haar vragen, anders Soundhound of Shazam installeren. Inderdaad rare aanpassing, wel een zaklamp inbouwen maar voor muziek zoeken en QR code scannen heb je nu een aparte app voor nodig.

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 21:44
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:45:
[...]

Als je Cortana gebruikt kan je het aan haar vragen, anders Soundhound of Shazam installeren. Inderdaad rare aanpassing, wel een zaklamp inbouwen maar voor muziek zoeken en QR code scannen heb je nu een aparte app voor nodig.
ok, was ik toch niet de enige die die 2 opties gebruikte :), inderdaat heel erg jammer dat die weg zijn.

Wat is een goede QR code scanner?

[ Voor 4% gewijzigd door Dutch013 op 21-03-2016 10:49 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

QR Scanner RS gebruik ik (heel af en toe). Geen idee dus hoe goed die is ;)

Ik merkte van het weekend opeens dat de twitter-feed verdwenen was uit mijn people-hub (of hoe dat ook heet). Iemand een tip hoe die terug komt? (opnieuw twitter installeren werkte niet)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Martinspire schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:46:
[...]

Makkelijk hoor? Juist door de betere, snelle, stabielere verbinding hou je het langer uit volgens mij. Stuff uitzetten is zoooooo 2008
Zelf beslissen wat aanstaat is dan weer zoooo 2016. Automatisch doen wat de gebruiker niet wil (zoals aanzetten wat handmatig is uitgezet) is als autocorrect: voor n00bs.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dat is in de laatste Twitter update eruit gesloopt. Ik weet niet of dat nog terug komt. Zou wel fijn zijn. De people hub wordt zo steeds verder uitgekleed.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Dutch013
hjs schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:53:
QR Scanner RS gebruik ik (heel af en toe). Geen idee dus hoe goed die is ;)
Thanks, ik zal hem eens proberen :)

Verwijderd

Dutch013 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:48:
[...]

ok, was ik toch niet de enige die die 2 opties gebruikte :), inderdaat heel erg jammer dat die weg zijn.

Wat is een goede QR code scanner?
Ik heb QR Code Reader geïnstalleerd, doet wat het moet doen, prima dus.
https://www.microsoft.com...-code-reader/9wzdncrfj1s9

• Dutch013
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:07:
[...]

Ik heb QR Code Reader geïnstalleerd, doet wat het moet doen, prima dus.
https://www.microsoft.com...-code-reader/9wzdncrfj1s9
Thanks, ga ze allebei even proberen, kijken wat voor mij het lekkerst werkt. :)
gambieter schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:53:
[...]

Zelf beslissen wat aanstaat is dan weer zoooo 2016. Automatisch doen wat de gebruiker niet wil (zoals aanzetten wat handmatig is uitgezet) is als autocorrect: voor n00bs.
Je bedoelt dat je zelf hebt zitten slapen en settings overbodig heeft gezien, waarbij ook nog is gebleken dat het merendeel van de gebruikers de setting zo standaard wel prima vind? Nee tuurlijk :+

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Cruzer
Als ik op de button uitgeschakeld (halve maan) klik via het actie scherm en op het vergrootglas rechtonder kom ik steeds uit op google [search Terms] Weet iemand wat dit inhoudt en hoe ik uitgeschakeld wel kan activeren, ik mis namelijk een nachtmodus dat je kunt instellen dat je bv van 23.00u tot 07.00u niet gestoord kan worden. Volgens mij is dat die modus Uitgeschakeld (halve maan)

Cruzer schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:20:
Als ik op de button uitgeschakeld (halve maan) klik via het actie scherm en op het vergrootglas rechtonder kom ik steeds uit op google [search Terms] Weet iemand wat dit inhoudt en hoe ik uitgeschakeld wel kan activeren, ik mis namelijk een nachtmodus dat je kunt instellen dat je bv van 23.00u tot 07.00u niet gestoord kan worden. Volgens mij is dat die modus Uitgeschakeld (halve maan)
Dat werkt dus alleen via Cortana. Geen cortana, geen quiet hours.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Cruzer
Martinspire schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:25:
[...]

Dat werkt dus alleen via Cortana. Geen cortana, geen quiet hours.
Ok en hoe krijg ik dan cortana op mijn Lumia 830? Dacht dat dit standaard erop zit in W10?

• CAP-Team

CAP-Team

Je moet je regio op de US zetten en je taal op engels. Dan heb je Cortana.
Zou toch echt mooi zijn als dit voor iedereen in ieder geval in het Engels beschikbaar zou komen.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-11 18:53

Esumontere

Floep, banaan.

CAP-Team schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:38:
Je moet je regio op de US zetten en je taal op engels. Dan heb je Cortana.
Zou toch echt mooi zijn als dit voor iedereen in ieder geval in het Engels beschikbaar zou komen.
Of bijvoorbeeld UK/UK English. Vind ik stukken fijner, is ook met maten en dergelijke praktischer.

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
Heeft er al iemand genavigeerd met de nieuwe maps-app? Zo ja, werkt dat net zo goed als HERE in 8.1?

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-11 19:00
10Cage schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:45:
Heeft er al iemand genavigeerd met de nieuwe maps-app? Zo ja, werkt dat net zo goed als HERE in 8.1?
Ja, gisteren toevallig voor het eerst. Navigeren ging positiever dan verwacht. Goede gesproken aanwijzingen en natuurlijk 'gewoon' de kaart van Here. De schermverdeling is anders, want de aanwijzing met pijlen neemt een (te) groot deel van het scherm in beslag, waardoor de kaart zelf erg klein wordt. In landscape valt dat meer op dan in portrait.

Ik zoek nog een optie (als die er is) om de dataverbinding van Kaarten uit te zetten tijdens het navigeren. In Here Drive kan/kon dat namelijk.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Heeft er iemand al versleuteling aangezet op zijn/haar apparaat?
Zoja, wat zijn de bevindingen daarvan?

• 10Cage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-06 15:57
FreshM schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:36:
[...]
Ja, gisteren toevallig voor het eerst. Navigeren ging positiever dan verwacht. Goede gesproken aanwijzingen en natuurlijk 'gewoon' de kaart van Here.
Kijk, dat is goed om te horen! Dit was eigenlijk mijn laatste 'hindernis' voor de update. Thanks!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:01

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

[...]
Ik zoek nog een optie (als die er is) om de dataverbinding van Kaarten uit te zetten tijdens het navigeren. In Here Drive kan/kon dat namelijk.
Als je van boven naar beneden swipet, krijg je alle notificaties en opties. Daar staat ook een bij "Mobile data". Als je die uitzet, krijg je dan wat je bedoelt? Misschien dat het nu niet meer in het programma zit, omdat dat nu overkoepelend via het OS kan?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]Ik zoek nog een optie (als die er is) om de dataverbinding van Kaarten uit te zetten tijdens het navigeren. In Here Drive kan/kon dat namelijk.
Live data voor kaarten is uit te zetten via: Settings>systeem>offline kaarten> "Verbindingen met een datalimiet"

[ Voor 54% gewijzigd door jodeltje op 21-03-2016 16:06 ]

• CAP-Team

CAP-Team

Berlinetta schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:40:
Heeft er iemand al versleuteling aangezet op zijn/haar apparaat?
Zoja, wat zijn de bevindingen daarvan?
Yep. Ik merk er niks van.

• FreshM
10Cage schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:44:
[...]

Kijk, dat is goed om te horen! Dit was eigenlijk mijn laatste 'hindernis' voor de update. Thanks!
Here Drive+ en Here Maps blijven behouden bij de upgrade, maar ze schijnen idd niet meer te werken na juni 2016.

• FreshM
DrivinUCrazy schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:50:
[...]

Als je van boven naar beneden swipet, krijg je alle notificaties en opties. Daar staat ook een bij "Mobile data". Als je die uitzet, krijg je dan wat je bedoelt? Misschien dat het nu niet meer in het programma zit, omdat dat nu overkoepelend via het OS kan?
Ik zou data liever specifiek in/voor Kaarten uitzetten als de navigatie draait, maar jouw oplossing is ook afdoende. Ik lees toch geen mails of berichten terwijl ik rijd. ;)
jodeltje schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:04:
[...]

Live data voor kaarten is uit te zetten via: Settings>systeem>offline kaarten> "Verbindingen met een datalimiet"
Bedankt! Het is me niet helemaal duidelijk of deze switch voorkomt dat Kaarten tijdens de navigatie gegevens ophaalt/uitwisselt.

[ Voor 24% gewijzigd door FreshM op 21-03-2016 16:12 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

jodeltje schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:04:
[...]

FreshM schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:09:
[...]
Bedankt! Het is me niet helemaal duidelijk of deze switch voorkomt dat Kaarten tijdens de navigatie gegevens ophaalt/uitwisselt.
Dat gaat over het bijwerken van de offline opgeslagen kaartgegevens, niet over de app / datauitwisseling tijdens de navigatie. Dat betekent dat kaarten alleen gedownload worden als er verbinding is met Wifi, om hoge kosten te voorkomen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• FreshM
DrivinUCrazy schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:23:
[...]

[...]

Dat gaat over het bijwerken van de offline opgeslagen kaartgegevens, niet over de app / datauitwisseling tijdens de navigatie. Dat betekent dat kaarten alleen gedownload worden als er verbinding is met Wifi, om hoge kosten te voorkomen.
Dat vermoedde ik al. De switch stond al uit bij mij.

• GerCor
Werkt netjes, kaarten. Of Maps bij diegene die de Engelstalig versie gebruiken. Net even naar de winkel gelopen. En naastgelegen voetpaden worden prima gevonden. Dus, in centrum Maastricht moet dat ook goedkomen. Ik ga HERE maar verwijderen van mijn telefoon. Zij geen support meer, dan ik ook niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Iemand al een idee hoe je Groove verwijdert?

Bedankt!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Dragunov schreef op maandag 21 maart 2016 @ 18:56:
Iemand al een idee hoe je Groove verwijdert?

Bedankt!
Ik ben bang dat dat waarschijnlijk niet gaat lukken. Maar ik moet zelf ook zeggen dat het een best mooi muziekprogramma geworden is. Ik heb flink wat OneDrive storage en het is erg lekker dat je vanaf je OneDrive gratis al je muziek kan streamen, scheelt me behoorlijk wat data gebruik op de telefoon zelf.

youtube.com/@hisrep

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
Ok, maar mijn Groove heeft geen icoon, enkel een blauwe achtergrond.

Als ik hard reset uitvoer, dan geeft me toestel het icoon van roaming weer

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Vanwege cortana ( quiet hours) staat mijn telefoon op Engels. Maps babbelt dan ook in het Engels. Kan ik die toch Nederlands leren?

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
[...]

Ja, gisteren toevallig voor het eerst. Navigeren ging positiever dan verwacht. Goede gesproken aanwijzingen en natuurlijk 'gewoon' de kaart van Here. De schermverdeling is anders, want de aanwijzing met pijlen neemt een (te) groot deel van het scherm in beslag, waardoor de kaart zelf erg klein wordt. In landscape valt dat meer op dan in portrait.
Is dat al deze nieuwe app?

• FreshM
Zo te zien wel. De app zit overigens standaard in Windows 10 Mobile.

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Vandaag mijn Lumia 640 geupdate naar W10M. build 10586.164 om precies te zijn. Touch lijkt aanzienlijk slechter te werken. Het openen van het vergrendelingsscherm gaat wat stroever, waardoor de optie tot ontgrendelen niet altijd wordt getoond.. gebruik van het toetsenbord is verslechterd; letters worden niet altijd gepakt, terwijl ze wel oplichten.. en het scrollen door het startscherm / settingslijst hapert. Werkt niet echt prettig.

Meer mensen met deze ervaring en een eventuele fix?

Rookworst zonder 'r' is ookworst

• Mosterdpot
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-07 01:13
Hallo,

Ik heb mijn lumia 640 LTE Dual Sim geupgrade naar Windows 10 Mobile maar nu wordt de SIM kaart niet meer gevonden. Ik kan niet bellen of sms'en.
Ik heb al een hard reset en soft reset uitgevoerd.
Heeft iemand soms een idee wat ik nog kan proberen?

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:45
DrivinUCrazy schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:38:
Vanwege cortana ( quiet hours) staat mijn telefoon op Engels. Maps babbelt dan ook in het Engels. Kan ik die toch Nederlands leren?
Stiltetijd doet het ook op z'n Nederlands tegenwoordig (nouja....in de laatste Redstone builds) en dat zonder een echte Nederlandse Cortana...

Verwijderd

Mosterdpot schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:52:
Hallo,

Ik heb mijn lumia 640 LTE Dual Sim geupgrade naar Windows 10 Mobile maar nu wordt de SIM kaart niet meer gevonden. Ik kan niet bellen of sms'en.
Ik heb al een hard reset en soft reset uitgevoerd.
Heeft iemand soms een idee wat ik nog kan proberen?
Beste optie is met de recovery tool terug naar Windows 8.1, en dan de update naar 10 weer uitvoeren.

Ik had in het menu extra 3 van 8 sub menu's, een paar keer een hard reset gedaan en niets hielp.
Het Glance (Glimp) scherm stond continu aan en was niet uit te schakelen, simpel om dat het menu er niet was.
Uiteindelijk met de recovery tool (via de PC) terug naar 8.1 en daarna weer naar 10, en alle problemen waren weg.

Wel in Windows 8 even controleren of je sim werkt, en ook tussen de eerste en de tweede windows 10 update.
Een hoop werk, maar had ik het maar eerder geweten, had me nog meer tijd gescheeld.

Link naar de Windows Device Recovery Tool :
https://www.microsoft.com...ingleTopic&topic=FA142987

Note : Als je het nog niet geprobeerd heb misschien eerst even sim eruit, opstarten zonder sim, afsluiten, en dan sim er weer in en kijken of die dan herkend word ?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 22:44 . Reden: 1) Maar in naar, 2) Suggestie toegevoegd ]

• GerCor
Maar ... niemand een idee welke functie portemonnee in W10M heeft? In 8.1 zag ik Microsoft giftcard, PayPal en T-Mobile staan. In W10M enkele voor mij volstrekt onbekende clubs....

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Portemonnee is toch niet zozeer om mee te betalen via NFC oid? Volgens mij is het een centrale locate om bijvoorbeeld foto's van e-tickets, bonuskaarten en dergelijke in op te slaan.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• GerCor
En hoe werkt dat dan? Er staan helemaal geen bekende bedrijven in. Wel Fidme maar daar heb ik portemonnee niet voor nodig want die hebben zelf een app. Of is dit weer typisch iets voor alleen Amerikanen?

[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 21-03-2016 23:04 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:42
TheVMaster schreef op maandag 21 maart 2016 @ 22:14:
[...]
Stiltetijd doet het ook op z'n Nederlands tegenwoordig (nouja....in de laatste Redstone builds) en dat zonder een echte Nederlandse Cortana...
Alleen als je het al eens hebt aangezet met Cortana. Vraag me dan ook af of het niet gewoon een bug is, waardoor het blijft werken. Lijkt me niet echt bewust in ieder geval.

• badluckboy
  • Laatst online: 16-11 16:10
Ik heb een vijftal apps/systeemapps die niet willen updaten met de mededeling dat de locatie van opslag niet goed staat. Welke setting ik hem ook zet hij wil niet installeren. Iemand enig idee voor een workaround?

• GerCor
Probeer je de apps te installeren op een SD kaart en moeten ze eigenlijk gewoon op de telefoon zelf staan?

• Nathan
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-11 22:14
Misschien kun je de apps handmatig verplaatsen en dan het updaten opnieuw starten.

Verwijderd

Ralf Bimbo schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:44:
Vandaag mijn Lumia 640 geupdate naar W10M. build 10586.164 om precies te zijn. Touch lijkt aanzienlijk slechter te werken. Het openen van het vergrendelingsscherm gaat wat stroever, waardoor de optie tot ontgrendelen niet altijd wordt getoond.. gebruik van het toetsenbord is verslechterd; letters worden niet altijd gepakt, terwijl ze wel oplichten.. en het scrollen door het startscherm / settingslijst hapert. Werkt niet echt prettig.

Meer mensen met deze ervaring en een eventuele fix?
Dit soort probleempjes zijn weg na een hard reset.

Verwijderd

De ronde foto's bij contacten zien er niet uit. Nu krijg je ook een ronde foto in een tile. Weet iemand hoe je dit uitzet? De oude tiles van wp8.1 blijven wel een vierkant fototje

• GerCor
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:54:
De ronde foto's bij contacten zien er niet uit. Nu krijg je ook een ronde foto in een tile. Weet iemand hoe je dit uitzet? De oude tiles van wp8.1 blijven wel een vierkant fototje
Volgens mij kun je dat niet uitzetten. Microsoft zoekt een richting, zie ook het hamburgermenu. Daar waren ook een heleboel gebruikers niet blij mee.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:18
tjtristan schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:49:
[...]

Ik heb zelf ook een verizon one m8 maar volgens MS komt windows 10 niet naar de M8.

https://twitter.com/windowsinsider/status/710650578431397888

offtopic: Ik hoop dat het nog een keer mogelijk wordt om een att of tmobile rom op de verizon versie te flashen . Ik word er gek van dat verizon de 4G bands heeft gelocked...
Er is misschien nog hoop voor de HTC M8:
http://news.softpedia.com...ws-10-mobile-502026.shtml

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:38

Punkrocker

Mostly harmless

Klagen via de Feedback-app....

"What do you get if you multiply six by nine..."

Verwijderd

Net gedaan

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:04
W10 is nogal een mengelmoes van diverse stylen en ideeën.
Als in je app-lijst op een letter drukt, krijg je een compleet andere stijl alfabetisch overzicht, als dat je t zelfde doet in b.v. je contacten lijst...
Sommige apps hebben een hamburger menu, en soms drie stipjes,of allebei, meestal boven, soms onder...komt rommelig over...

Live from Denmark

• GerCor
En veel onzinniger dan dit kan haast niet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/87yY0hRzjSchZtpf7X2QFrzJ/full.png

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Mijn 730 draait nu enkele dagen op W10 en de ervaring is over het algemeen zeer positief. Flinke verbetering t.o.v. 8.1, een mooie evolutie :) . Ik loop nog wel tegen wat dingetjes aan die ik hier niet zo 1,2,3 terug lees.
  • Bluetooth ingedrukt houden brengt mij regelrecht naar het homescreen, maar niet naar het bluetooth menu.
  • Scrollen gaat soepel, totdat je even wacht en de balk onderin laat dimmen. Dan gaat scrollen erg haperig. Alsof de telefoon niet actief wordt. Pas nadat ik balk onderin heb aangeraakt (en deze weer oplicht) is dat weer weg.
  • Sommige apps laten alleen een vierkantje zien zonder een icoontje van de app zelf. Gebeurt bij systeem apps en bij third party apps (zowel op SD kaart als op de telefoon).
  • Telefoon verliest snel de verbinding als het scherm uitgaat. Berichten (voornamelijk van whatsapp) komen pas binnen als ik de telefoon weer inschakel of zelfs pas wanneer ik de app open.
  • Meldingen doen het niet altijd. Zowel van mail, telegram en whatsapp krijg ik niet altijd een geluidje.
  • Nachtmodus (of quiet hours?) werkt gewoon niet. Blijkbaar moet je daarvoor Cortana hebben? (waarom??) Maar dan zou ik ook graag die melding krijgen. Nu word er via Edge gezocht naar "{searchTerms}". De eerste hit in google verwijst dan naar https://zondervirus.nl/searchterms/ waar wordt gesteld dat dit een spyware programma is... 8)7
  • In het lockscreen omhoog swipen gaat prima. Dan kun je je code intoetsen. Als je dat niet wilt en weer omlaag swiped, dan duurt het ruim 2 seconden voordat het lockscreen weer wordt weergegeven.
  • Notificaties wissen is slechts tijdelijk. Stoorde ik me voorheen ook al aan. Met elke nieuwe notificatie komen de oude (die je al had weggedrukt) weer automatisch terug. Zelfs als je in een app bent geweest blijven die notificaties staan... Heel vervelend.
  • Telefoon is nu 1x in een soort van hoog contract modus gegaan, maar zonder helderheid. Helderheidsknop werkte niet en alles zag er dus heel donker uit... Alleen een herstart hielp.
Verder nog wat dingen die beter kunnen in mijn ogen:
  • Foto's bij contactpersonen zouden imo vierkant moeten zijn. Gehele OS is blokkerig, dus waarom hier voor ronde foto's is gekozen is mij werkelijk een raadsel.
  • Je kunt in het actiecentrum 4 snelknoppen instellen, maar je kunt de rest niet sorteren of gewoon weglaten.
  • Wanneer je het actiecentrum uitklapt, blijft het ook uitgeklapt tot je het zelf weer inklapt. Ook als je de telefoon even niet gebruikt. Dat vind ik niet handig.
  • De helderheidsniveaus zijn hetzelfde gebleven. Helaas is het scherm hierdoor vooral 's nachts alsnog te helder (doet pijn aan je ogen).
  • De app Nieuws werkt niet goed? Onder nieuwsoverzicht staat er continue maar 1 bericht.
En een dingetje waarvan ik niet weet of ze OS gerelateerd zijn
  • Whatsapp web is vaak echt onbruikbaar. Connectie met internet wordt constant verbroken. Ik weet niet of dit aan de app ligt of aan het OS. Aangezien meldingen van andere apps soms ook uitblijven, gok ik dat dit OS gerelateerd is? Whatsapp zelf is met de laatste updates imo alleen maar slechter geworden (in/uitklappend toetsenbord zonder reden?), dus sluit het niet helemaal uit dat het gewoon daaraan ligt.

• GerCor
Ongeveer 80% van wat je schrijft herken ik niet. Alles werkt hier prima.

• ardvark99
Freakster86 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:41:
Mijn 730 draait nu enkele dagen op W10 en de ervaring is over het algemeen zeer positief. Flinke verbetering t.o.v. 8.1, een mooie evolutie :) . Ik loop nog wel tegen wat dingetjes aan die ik hier niet zo 1,2,3 terug lees.

[knip]...[/knip]
Ik weet niet of je dat al gedaan hebt, maar vaak helpt een backup maken, en daarna een factory reset geven. Daarna backup terug zetten, of beter helemaal opnieuw inrichten, maar dat is waarschijnlijk niet wenselijk.

• Kenhas
  • Laatst online: 18-11 16:24
Is nu sedert zaterdag windows 10 en ben zeer positief. Eerste dag met mijn 640 Dual Sim verliep het moeilijker. Op iets drukken en het duurt enkele seconden voor ie reageert (en ondertussen heb je weeral op iets anders gedrukt ...) Zal waarschijnlijk nog door installaties zijn want zondag reageerde ie weer goed.

Bugje bij berichten, dacht met privacy settings, dat ie afsloot. Vond het ook wel omslachtiger om mailboxen te (ont)koppelen. Maar ik ben (tot nu toe) in ieder geval zeer positief

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

• ardvark99
Kenhas schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:18:
Is nu sedert zaterdag windows 10 en ben zeer positief. Eerste dag met mijn 640 Dual Sim verliep het moeilijker. Op iets drukken en het duurt enkele seconden voor ie reageert (en ondertussen heb je weeral op iets anders gedrukt ...) Zal waarschijnlijk nog door installaties zijn want zondag reageerde ie weer goed.

Bugje bij berichten, dacht met privacy settings, dat ie afsloot. Vond het ook wel omslachtiger om mailboxen te (ont)koppelen. Maar ik ben (tot nu toe) in ieder geval zeer positief
Na een update/upgrade staan W10M nog van alles te doen op de achtergrond, vooral apps bijwerken. Telefoon een paar uur na de upgrade met rust laten, daarna is alles verwerkt. Zelfs op een L950 is dat soms merkbaar. Telefoon wordt warmer, en accu trekt sneller leeg.

• GerCor
Na de upgrade van 8.1 naar 10 staat er nog een update klaar, de bekende .164

Dus, als je denkt dat alles klaar is kan het zo zijn dat je er 'nog niet helemaal bent'.

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 11:51
Was het in 8.1 niet altijd zo dat alle foto's automatisch geupload werden naar Onedrive? In Windows 10 lukt me het alleen voor de Camera Roll. Herinner ik me het verkeerd, of is de optie om alles te uploaden inderdaad verdwenen?

[ Voor 5% gewijzigd door Garwinski op 22-03-2016 15:18 ]

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
GerCor schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:58:
Ongeveer 80% van wat je schrijft herken ik niet. Alles werkt hier prima.
Wat herken je dan wel?
ardvark99 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 13:12:
[...]

Ik weet niet of je dat al gedaan hebt, maar vaak helpt een backup maken, en daarna een factory reset geven. Daarna backup terug zetten, of beter helemaal opnieuw inrichten, maar dat is waarschijnlijk niet wenselijk.
Nee, niet gedaan. En eerlijk gezegd ook geen zin in :/ Maar als niemand deze punten herkent, dan moet ik er misschien toch maar aan geloven...

• ardvark99
Freakster86 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 15:28:

Nee, niet gedaan. En eerlijk gezegd ook geen zin in :/ Maar als niemand deze punten herkent, dan moet ik er misschien toch maar aan geloven...
Helaas is dit wel heel vaak de oplossing, lees maar eens verder in dit topic. Zelfs de L950 toestellen hebben wel eens problemen na een update die opgelost worden na een factory reset. Ik heb geen ervaring met 8.1 toestellen, maar zelfs daarvan lees je wel eens dat terug gaan naar 8.1 via de WDRT de enige oplossing lijkt.

Succes ;)

• GerCor
@Freakster86

Quiet hours werkt alleen met Cortana. Ik heb geen Cortana. Tegen de tijd dat ik iets loop te roepen tegen mijn telefoon meld ik mij vrijwillig bij het Pieter Baan centrum.

Bluetooth staat bij mij altijd aan, geen reden om dat in het Actiecentrum te zetten.

Whatsapp web gebruik ik niet, dus geen mening over.

80% van jouw opsomming heb ik dus een andere ervaring mee, het werkt allemaal prima.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 22-03-2016 16:18 ]

• JCD29
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-10 16:33
Er is iets fout/geks met de klok op mijn Glance/Glimp-scherm van mijn 640XL. Deze geeft de tijd weer in een Amerikaans format, bijvoorbeeld 5:21, terwijl verder de klok overal op mijn telefoon (ook het lock screen) in het voor Nederland gebruikelijke format wordt weergegeven, dus 17:21.

Hebben meer mensen dit (gehad)? Kan het te maken hebben dat mijn WP 8.1 Engelstalig was en het update-proces, overigens zonder het te vragen, in het Nederlands is uitgevoerd?

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-11 11:19
Freakster86 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:41:

En een dingetje waarvan ik niet weet of ze OS gerelateerd zijn
  • Whatsapp web is vaak echt onbruikbaar. Connectie met internet wordt constant verbroken. Ik weet niet of dit aan de app ligt of aan het OS. Aangezien meldingen van andere apps soms ook uitblijven, gok ik dat dit OS gerelateerd is? Whatsapp zelf is met de laatste updates imo alleen maar slechter geworden (in/uitklappend toetsenbord zonder reden?), dus sluit het niet helemaal uit dat het gewoon daaraan ligt.
Ik gebruik Whatsapp dagelijks op mijn werk pc i.c.m een Lumia 950. En dan zo'n beetje de hele dag. Probleemloos. Dus niet OS gerelateerd.

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-11 00:55
Weet er iemand of de VPN-app verbeterd is? Op dit moment kan ik namelijk geen poorten selecteren, en op werk wordt alles bijna geblokkeerd.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Dragunov schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:37:
[...]

Maar Megapixels kan je softwarematig toch nooit gelijk krijgen aan de hardware die het kan, want de info is er gewoon niet.

Als ik inzoom op een foto die getrokken is met de 1020 dan kan ik toch wel extreem inzoemen erop, zonder dat het onscherp wordt
Ik had e indruk dat de kwaliteit van de foto doorslaggevend is. Overigens: Pixels an sich zegt niet zo veel.

Copyright and left by SED...

• FreshM
Verslagje van mijn eerste dag met Windows 10 Mobile op mijn Lumia 640 op een reguliere werkdag.
Ik ben vanmorgen van huis vertrokken met de batterij 100% opgeladen. Bij thuiskomst stond de batterij nog op 65% en dat is een iets hoger verbruik dan destijds op WP 8.1.

De Lumia heeft de hele dag internetverbinding gehad met 3G met Wi-Fi uitgeschakeld. Ik heb tijdens mijn pauzes ge-whatsappt, e-mails gelezen, gesurft met Edge (Tweakers en OV-vertrektijden), nieuws gelezen (NOS-app), mijn Twitter-timeline doorgenomen en 1 tweet met foto gepost.

Het totale dataverbruik was bij thuiskomst rond de 40 MB, waarvan liefst 30 MB voor rekening van de nieuwe universal Twitter-app. Dat laatste vind ik schrikbarend veel. Nu was de oude officiële Twitter-app op WP 8.1 ook een datavreter. Ter vergelijking; de alternatieve Twitter-app Peregrine verbruikte op WP 8.1 slechts een tiende van wat de officiële app aan data verstookte. Misschien valt er nog wat te tweaken in de instellingen. Tips zijn welkom.

Twitter is een belangrijke app voor me, dus ga ik even iets verder in op de nieuwe universal Twitter-app voor Windows 10. V.w.b. functies is de app weer helemaal up-to-date met de nieuwste functies, waaronder de bekende blauwe lijntjes tussen conversaties.
Afhankelijk van het aantal accounts dat je volgt, vult de (chronologische) timeline zich gestaag, daarom is het belangrijk dat je je timeline kunt hervatten waar je eerder met lezen was gebleven. Precies daar laat de Twitter-app een grote steek vallen. Bij het hervatten van de app begint de timeline helemaal bovenaan bij de nieuwste tweets, i.p.v. waar je de vorige keer was gebleven met lezen. Ook als je switcht tussen je notificaties en je timeline gebeurt dit. Het maakt hierbij niet uit of je de app op de achtergrond laat draaien, of eerder had afgesloten. Er moet dus nog geschaafd worden aan de app en ik hoop dat dat ook zal gebeuren.

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-11 11:51
Heb sinds gisteren mij 640 naar windows 10 geupdate.
Ben er op zich wel tevreden van maar heb 1 "probleem", en dat is de maps app.
Alles is zo vreselijk klein in verhouding met de Drive app ?? De wegwijzer, de snelheid, aankomsttijd, ...
Het is me allemaal te klein op landscape modus.

Ben ik de enige die daar last van heeft?

• FreshM
Breezz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:10:
Alles is zo vreselijk klein in verhouding met de Drive app ?? De wegwijzer, de snelheid, aankomsttijd, ...

Je bent niet de enige. Dat is mijn ervaring ook. FreshM in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Breezz schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:10:

Zijn ze volgensmij wel mee bezig. Nieuwe insider versie (14291 builds denk ik?) van Maps heeft verbeteringen in o.a. drive mode (landscape).

Patient gamer

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:10

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kun je foto's in je onedrive tegenwoordig niet meer als favorite instellen? Volgens mij kon dat voorheen gewoon :?

Heb pas een factory reset gedaan en al mijn foto's zijn gewoon gesynct met onedrive dus die verschijnen gewoon in mijn album, maar ik kan geen hartje zetten.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-11 11:29
.oisyn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:53:
Kun je foto's in je onedrive tegenwoordig niet meer als favorite instellen? Volgens mij kon dat voorheen gewoon :?

Heb pas een factory reset gedaan en al mijn foto's zijn gewoon gesynct met onedrive dus die verschijnen gewoon in mijn album, maar ik kan geen hartje zetten.
Volgens mij kan dat alleen met WP8.1, ik mis de functie ook :(

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• Caelorum
De vraag is waarvoor je het wil. Op WP8.1 gebruikte ik het alleen maar om te bepalen wat er op de livetile komt te staan. Dat kan je nu bij een foto zelf doen (set as -> Set as Photos tile).
Het is overigens nog steeds mogelijk. Ik heb bij een foto 5 opties in the menubar staan: Share, favorite, edit, delete en ....

• blmp
  • Niet online
.oisyn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:53:

Functie zit in de Photos app.

Patient gamer

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:30:
De vraag is waarvoor je het wil. Op WP8.1 gebruikte ik het alleen maar om te bepalen wat er op de livetile komt te staan. Dat kan je nu bij een foto zelf doen (set as -> Set as Photos tile).
Maar dan krijg je alleen die foto, en niet een collectie van foto's.
Ik heb bij een foto 5 opties in the menubar staan: Share, favorite, edit, delete en ....
Ook bij foto's die je niet op je toestel hebt staan en dus echt van OneDrive komen?
blmp schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:32:
[...]

Functie zit in de Photos app.
Waar dan? Als je dacht dat ik bij de OneDrive app aan het kijken was, dat is dus niet zo :)

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 22-03-2016 23:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Caelorum
.oisyn schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:20:
[...]
Maar dan krijg je alleen die foto, en niet een collectie van foto's.
[...]
Inderdaad
[..]
Ook bij foto's die je niet op je toestel hebt staan en dus echt van OneDrive komen?
[...]
Juist bij foto's die op je toestel staat is er een hartje om te favouriten. Bij foto's die alleen op OneDrive staan niet. Misschien dat het alleen op W10 insider fast ring is hoor, maar ik denk het niet. Heb wel gemerkt dat de knoppen er niet altijd zijn. Soms verdwijnen ze totdat ik de app weer open.

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:32
Ik kan het niet terug vinden maar als ik mijn 930 update naar W10 blijft dan mijn Whatsapp geschiedenis bewaard? Ik kan namelijk geen backup maken buiten het intern geheugen van mijn telefoon om en ik kan dat er dus ook niet af halen en weer op zetten. Dank!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Dagg schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:19:
Ik kan het niet terug vinden maar als ik mijn 930 update naar W10 blijft dan mijn Whatsapp geschiedenis bewaard? Ik kan namelijk geen backup maken buiten het intern geheugen van mijn telefoon om en ik kan dat er dus ook niet af halen en weer op zetten. Dank!
Ja dat blijft behouden.

Ik heb gisteren de update grdaaid. enkele issues:
niet alle contacten zijn meegekomen en worden ook niet met de server gesynchroniseerd.
Ik kan de agenda app niet openen.
Alle mailbox en accountinstellingen zijn verdwenen.
Met name het niet kunnen openen van agenda is zeer hinderlijk...

• GerCor
@liffey Wij, ik, hebben geen idee waar jouw contacten en mailboxen vandaan komen. Heb je het over Outlook, gmail, Ziggo .... niet echt duidelijk natuurlijk.

Bij mij ging de overgang - heb alleen MS software - vlekkeloos.

@Dagg Alles blijft bewaart als je gewoon upgrade en verder geen gekkigheid uithaalt. Dus niet alleen WhatsApp, gewoon alles blijft bewaard. Instellingen worden allemaal overgenomen. Eigenlijk kun je na een anderhalf uur updaten gewoon verder waar je gebleven was op 8.1 _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door GerCor op 23-03-2016 09:54 ]

• liffey
GerCor schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:46:
@liffey Wij, ik, hebben geen idee waar jouw contacten en mailboxen vandaan komen. Heb je het over Outlook, gmail, Ziggo .... niet echt duidelijk natuurlijk.

Bij mij ging de overgang - heb alleen MS software - vlekkeloos.
Alles staat gewoon in mijn microsoftaccount. (Een Hotmail.nl in mijn geval.)
En echt, de contacten worden niet goed gesynchroniseerd en agenda opent niet.
Alles stond gewoon ingesteld onder 8.1 en ik heb alle mailboxen opnieuw moeten instellen.
Als ik mijn account toevoeg om te synchroniseren krijg ik de foutmelding:
Er is iets foutgegaan
Kan deze bewerking helaas niet uitvoeren
Foutcode: 0x8004010f
Zo helderder @GerCor?

[ Voor 11% gewijzigd door liffey op 23-03-2016 10:25 ]

• GerCor
Ja, helder. Wel pech voor jou want bij mij ging alles goed, zoals ik aangeef. Trouwens, daar moet Microsoft ook eens mee ophouden: foutcode huppelepup. Zeg gewoon wat er fout gaat eventueel met een foutcode. Of dat de foutcode een link is naar een pagina waar het staat omschreven wat de foutcode inhoud. 8)7

[ Voor 64% gewijzigd door GerCor op 23-03-2016 10:31 ]

• blmp
  • Niet online
Dagg schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:19:
Als je geen reset doet blijft alles gewoon behouden.
liffey schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:22:
[...]

Ja dat blijft behouden.

Ik heb gisteren de update grdaaid. enkele issues:
niet alle contacten zijn meegekomen en worden ook niet met de server gesynchroniseerd.
Ik kan de agenda app niet openen.
Alle mailbox en accountinstellingen zijn verdwenen.
Met name het niet kunnen openen van agenda is zeer hinderlijk...
Dit zijn typische hard-reset zaken helaas.

Patient gamer

Verwijderd

liffey schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:20:
[...]

Er is iets foutgegaan
Kan deze bewerking helaas niet uitvoeren
Foutcode: 0x8004010f
Je bent niet de enige, en daarom genoeg over te vinden, waarschijnlijk ook wel ergens een oplossing.
https://www.bing.com/sear...907905ece55&pq=0x8004010f

Maar waarschijnlijk lost een hard rest al jouw problemen wel op.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2016 10:46 ]

• liffey
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 10:44:
[...]

Je bent niet de enige, en daarom genoeg over te vinden, waarschijnlijk ook wel ergens een oplossing.
https://www.bing.com/sear...907905ece55&pq=0x8004010f

Maar waarschijnlijk lost een hard rest al jouw problemen wel op.
Dat denk ik ook, ik maak me nog geen zorgen :-)
Er loopt nu een nieuwe update binnen, dat wacht ik nog even af.

Die update lostte niks op. Dus hard reset.
Zo irritant dat ik nu moet wachten op een verificatie sms van microsoft voor het restoren...
Hoelang gaat dat nu weer duren...wacht inmiddels al 10 minuten...

[ Voor 16% gewijzigd door liffey op 23-03-2016 12:41 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 00:06:
[...]

Inderdaad

[...]

Juist bij foto's die op je toestel staat is er een hartje om te favouriten. Bij foto's die alleen op OneDrive staan niet.
Dat is dus precies wat ik zeg :). Bij "lokale" foto's werkt het wel, bij degene die alleen in OneDrive staan niet.
Misschien dat het alleen op W10 insider fast ring is hoor, maar ik denk het niet.
Ik weet dat ik bij mijn eerste ingebruikname van mijn 950XL die begon met een backup van mijn 1020 op WP8.1, ik gewoon oude foto's (dus gesynct via OneDrive) als favorite kon instellen.

Er is ook geen makkelijke manier om ze offline te brengen. Dan moet je echt naar de OneDrive app en dan een download doen, waarna je handmatig de locatie van de foto moet kiezen :/

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 23-03-2016 15:53 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

liffey schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 09:22:
[...]

Ja dat blijft behouden.

Ik heb gisteren de update grdaaid.
En save je de chats naar een SD kaart of gewoon naar het interne geheugen?

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Upgrade naar win10 is goed gegaan op mijn 735.
Enkel wat rare dingen met edge:
- er zijn enkele bookmarks weg. Deze werden steeds gesynchroniseerd vanuit mijn internet explorer op de pc. Vreemd.
- swipen naar links of rechts werkt nog niet.
- de knop "bookmarks" wil ik graag op de plaats "tabbladen"

Voor de rest eigenlijk niets dat me echt stoort.
Integendeel: Ik heb nu eindelijk een app voor wireless networks te scannen en voor bnp parisbas fortis.

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11 07:55
Wat ik me nou afvraag, wat is nou de meest recente (incl insider) versie of het os voor de L1520. Ik draai hier op .164

• ardvark99
RoadRunnerRik schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:36:
Wat ik me nou afvraag, wat is nou de meest recente (incl insider) versie of het os voor de L1520. Ik draai hier op .164
Voor de TH2 branche is de .164 de laatste, ook in slow/production ring, in de fastring is RS1 al actief, maar die is alleen nog voor de Lumia X50 toestellen (en Alcatel en nog eentje geloof ik). De 8.1 toestellen die vorige week naar W10M zijn gegaan kunnen nog niet naar Redstone, daar wordt aan gewerkt.

Het wordt trouwens wel weer tijd voor een nieuwe update voor TH2/RS1 ;)

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11 07:55
ardvark99 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:43:
[...]

Voor de TH2 branche is de .164 de laatste, ook in slow/production ring, in de fastring is RS1 al actief, maar die is alleen nog voor de Lumia X50 toestellen (en Alcatel en nog eentje geloof ik). De 8.1 toestellen die vorige week naar W10M zijn gegaan kunnen nog niet naar Redstone, daar wordt aan gewerkt.

Het wordt trouwens wel weer tijd voor een nieuwe update voor TH2/RS1 ;)
Top thx!

L930 van m'n meisie zit trouwens nog vrolijk op 8.1

Met m'n L1520, moet ik dan in de slow of fast ring zitten?

• ardvark99
RoadRunnerRik schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:44:
[...]

Top thx!

L930 van m'n meisie zit trouwens nog vrolijk op 8.1

Met m'n L1520, moet ik dan in de slow of fast ring zitten?
Die L930 kan volgens mij rustig naar W10M, weinig problemen van gelezen, behalve misschien hier en daar settings. Het is zo wie zo verstandig om na de update een factory reset te geven wanneer er zich problemen voor doen, dan backup terug zetten. En na de update is het toestel op de achtergrond nog het een en ander aan het doen, dus rustig een paar uur laten liggen :P

Het lijkt mij in ieder geval verstandig om met die oudere Lumia's voorlopig op de TH2 te blijven, dus slow of production ring. Met de slow ring krijg je alle updates, production wat minder updates, maar zijn iets minder buggy. Dat is in ieder geval de bedoeling >:)
Pagina: 1 ... 64 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M