• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

Berlinetta schreef op maandag 29 februari 2016 @ 10:24:
Misschien een domme vraag, maar werkt de search button bij jullie?
Als ik erop drukm dan wordt Edge gestart en dan gaat hij naar Google.com en dan komt er {searchterms} in te staan.
Ja, daar heb ik ook last van. Ik heb Bing als search engine ingesteld staan, maar hij zoekt nog steeds met Google naar {searchTerms}.

Heel opvallend: als ik via het notificatiecentrum de 'Quiet Hours'-toggle gebruik gebeurt precies hetzelfde :?

Lumia 640, draai sinds vandaag de .164.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DeNachtwacht schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:44:
Na een flinke lijst met toestellen is mij nu nog niet duidelijk of de 925 de update gaat krijgen. Als de 920 die niet krijgt vrees ik het ergste, is er al meer over bekend?
Helaas, de 920, 925, 1020 en nog wat andere toestellen gaan geen officiële update naar W10M krijgen. Sterker nog, die toestellen worden uit het insider programma gegooid.

http://m.pocketnow.com/20...windows-10-mobile-updates

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:30
Sinds upgrade naar windows mobile 10 krijg ik geen geluid meer als er e-mail binnenkomt, kan ook nergens vinden waar ik het geluid van binnenkomende e-mail kan wijzigen. Iemand een tip?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-11 08:59
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:33:
[...]
De notificatiesettings voor sms en mail zijn inmiddels min of meer spontaan neergestreken in de settings.
Waarom dit een halve dag later nog eens komt begrijp ik niet. Zeker niet omdat er geen update is bijgekomen.
Das vaag, ik had ze al maar ben wel achter iets opmerkelijks gekomen.

Zolang mijn 640 gelocked is krijg ik wel gewoon notificaties van m'n email (geluid en tekst).
Zolang ik sync in outlook zelf hoor ik niks...
Zou dit een bewuste keuze van MS zijn of is het gewoon dom toeval?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:57
kruila schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:09:
Sinds upgrade naar windows mobile 10 krijg ik geen geluid meer als er e-mail binnenkomt, kan ook nergens vinden waar ik het geluid van binnenkomende e-mail kan wijzigen. Iemand een tip?
Instellingen >> Persoonlijke instellingen >> Geluiden >> App-geluiden beheren

[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 19-03-2016 00:30 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sissors schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:57:
Iets anders: Ik heb met de update nu ook naar wat apps gekeken, en ik weet niet of het nieuwe W10 template ofzo is voor apps. Maar waarom stoppen ze allemaal knoppen linksboven? Ook de nieuwe mail app heeft dat. Leuk hoor, maar hoe kan ik hem dan in hemelsnaam rechtshandig bedienen? Als ik andere mappen voor mail wil kijken kon ik het eerst via de onderkant doen, maar nu moet ik met mijn duim naar de hoek zien te komen.
In de W10 guidelines staat in principe:
Use tabs/pivots when:

•There are 2-5 pages.

(You can use tabs/pivots when there are more than 5 pages, but it might be difficult to fit all the tabs/pivots on the screen.)

•You expect users to switch between pages frequently.

Use a navigation pane when:
•You don't expect users to switch between pages frequently.
•You want to conserve space at the expense of slowing down navigation operations.
Dus eigenlijk komt het neer op eigen inzicht. En niets weerhoud een developer ervan om d.m.v. swipe bewegingen het menu te openen zoals inmiddels in Groove Music kan.

bron: https://msdn.microsoft.co.../layout/navigation-basics

Patient gamer

• LocK_Out
Ah, mijn 640 zet nu ook ineens midden in de nacht uit zichzelf de wifi aan.

Ik weet dat 8.1 een optie had voor autoconnect na zoveel uur. Dat stond bij mij op handmatig, maar kan nu nergens deze optie vinden..

EDIT: Gevonden, optie is alleen zichtbaar als de wifi uitgeschakeld is. Stond op automatisch inschakelen na 1 uur.

[ Voor 22% gewijzigd door LocK_Out op 19-03-2016 09:10 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 06:32
Opgepleurd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 08:59:
Ah, mijn 640 zet nu ook ineens midden in de nacht uit zichzelf de wifi aan.

Ik weet dat 8.1 een optie had voor autoconnect na zoveel uur. Dat stond bij mij op handmatig, maar kan nu nergens deze optie vinden..
Als je via het wifi netwerkoverzicht je wifi uitschakelt, dan krijg je te zien dat de verbinding automatisch weer hersteld wordt na een bepaalde tijd. Die tijd kan je daar dus instellen of op handmatig zetten...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• TinusH777
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:34
Zo, eergisteren is de upgrade begonnen naar mobile 10 op een lumia 735.
Vlak voor de upgrade heb ik wat apps verplaatst naar de SD kaart.
Na de upgrade ging het updaten van de apps op de SD kaart niet goed. Nu is ineens de sd kaart defect en is het niet meer schrijfbaar of te formatteren (ook niet in windows of met een camera).
Conclusie : de upgrade heeft de SD kaart vernield.

Nu heb ik een nieuwe SD kaart gekocht, Sandisk ultra UHS-I 16gb.
Op de laptop gewoon snel.
In de Phone met windows 10 mobile: niet vooruit te branden! Het installeren van een grote app (á 200mb) kostte ruim een uur. Opstarten van de app heb ik na 5 minuten maar afgebroken. De phone is de hele nacht bezig geweest om een paar kaarten van de navigatie te verplaatsen naar de SD kaart.

Ben ik de enige?

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb gisteren ook W10 op m'n Lumia 930 gezet. Wat lopen kloten met accounts instellen (moest opnieuw en na een reboot waren ze weer weg) maar het lijkt nu te werken.

Via de Store alle apps geupdate, maar bij het updaten van de Store ging het fout. Als ik die nu opstart, wordt m'n scherm zwart, met bovenin wel nog de statusbalk maar dat is het. Iemand zoiets gehad? En enig idee of de Store app te 'resetten' is oid, liefst zonder een hard reset?

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 16:19
Ik kon het hier niet zo snel terugvinden maar sinds de update van de outlook app W10 zie ik geen e-mail notificatie in mijn action scherm, wel zie ik keurig een melding op de live tile (1) etc. Maar dus geen preview van mijn ontvangen e-mail in het action scherm, terwijl alles staat aangevinkt qua meldingen of mis ik iets?

Instellingen action scherm in de app outlook staat het volgende aan:

Meldingen: Aan
Banners met meldingen weergeven: Aan
Meldingen prive.. : uit
Trillen als dit.. : Aan

Via instellingen in de outlook app staat het volgende aan:
Toepassen op alle accounts: aangevinkt
Meldingen weergeven in het onderhoudscentrum: Aan
Meldingsbanner: Aangevinkt.

Dus ik weet niet waarom ik binnengekomen e-mail niet kan teruglezen in mijn actionscherm.. Whatsapp die zie ik wel als preview bericht..

When the pink is snookered, Go for the brown

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

PaT schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:52:
[...]

Helaas, de 920, 925, 1020 en nog wat andere toestellen gaan geen officiële update naar W10M krijgen. Sterker nog, die toestellen worden uit het insider programma gegooid.

http://m.pocketnow.com/20...windows-10-mobile-updates
thanks. Ik heb maar even snel het insider programma geinstalleerd en heb de release candidate erop gezet. Grote vraag is nu of ik bugs ga tegenkomen. Nu staat .164 er op en het lijkt goed te gaan.

youtube.com/@hisrep

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
SED schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:13:
[...]

Kijk eens even hier: http://allaboutwindowspho...ad_to_head_Lumia_950_.php
De camera van de 950 is een volwaardige vervanger.
Maar Megapixels kan je softwarematig toch nooit gelijk krijgen aan de hardware die het kan, want de info is er gewoon niet.

Als ik inzoom op een foto die getrokken is met de 1020 dan kan ik toch wel extreem inzoemen erop, zonder dat het onscherp wordt

• GerCor
Cruzer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:19:
Ik kon het hier niet zo snel terugvinden maar sinds de update van de outlook app W10 zie ik geen e-mail notificatie in mijn action scherm, wel zie ik keurig een melding op de live tile (1) etc. Maar dus geen preview van mijn ontvangen e-mail in het action scherm, terwijl alles staat aangevinkt qua meldingen of mis ik iets?

Dus ik weet niet waarom ik binnengekomen e-mail niet kan teruglezen in mijn actionscherm.. Whatsapp die zie ik wel als preview bericht..
Hmm, nog niet op gelet moet ik zeggen want ik krijg een preview in de tegel van mijn mailaccounts. Dat hadden we eerder niet ..... toch?

Tsja, er zijn nogal wat aanpassingen dus moet ik soms goed nadenken hoe het in 8.1 was ook al is dat nog maar een paar dagen geleden.

Waar ik eerst van baalde is dat ik normaal altijd naar actie-centrum ging om van Wi-Fi punt te veranderen. Beneden in huis naar boven in huis. In W10M, als je dan WiF- aantikt in actie-centrum dan schakelt WiFi uit. Hou je de tegel iets langer vast dan kom je wel bij WiFi-inzicht.

Toch van die kleine dingen die je moet ontdekken. 8)7

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• FJB
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-07 09:08

FJB

FreshM schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:23:
[...]

Ik zit ook nog steeds te rommelen met de synchronisatie van mijn Outlook.com-contacten. Na wijzigen, verwijderen, toevoegen van het account verschenen de contacten ineens. Nu blijft de boel weer hangen in de accountinstellingen en ik krijg geen toegang meer, tenzij ik de Lumia opnieuw opstart.
Ik heb de indruk dat er op dit moment iets hapert in de synchronisatie bij Microsoft. Ik laat de telefoon (640) nog even zijn gang gaan in de hoop dat het probleem zich oplost. Vooralsnog ga ik geen factory reset doen.

De upgrade naar Windows 10 verliep op zich best goed, al duurde het proces lang. Ik heb een handleiding en screenshots voor vrienden en familieleden gemaakt die hun Lumia's ook willen upgraden naar Windows 10 Mobile.
De factory reset, en dan terugzetten van het oude profiel heeft dit opgelost. Het werkt nu naar wens

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-11 18:53

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 21:30:
Gisteravond de update naar W10M op mijn Lumia 930 uitgevoerd.
Echter is er iets goed mis gegaan met het Microsoft account (hotmail/outlook) :-(

De telefoon is wel gekoppeld aan hetzelfde Microsoft account als voor de update (kan apps installeren uit de store, mijn onedrive mappen inzien etc.), maar alle contacten, de agenda en de mail ontbreken.

- Toevoegen office 365 account van werk gaat prima (contacten daarvan staan in people app en calendar werkt)
- Toevoegen willekeurige imap mail werk ook
- Nogmaals toevoegen van het Microsoft account (Outlook.com type) wordt succesvol doorlopen, maar wordt niet daadwerkelijk toegevoegd.

Iemand een idee dit te verhelpen?

Het is toch bizar dat juist dit mis gaat, aangezien het Microsoft account de default is die aan de telefoon gekoppeld is en juist die helemaal niet zichtbaar is in people, mail en calendar 8)7
Mijn broertje had exact hetzelfde met zijn 930. Oplossing was een hard reset (helaas).

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Cruzer schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:19:

Instellingen action scherm in de app outlook staat het volgende aan:

Meldingen: Aan
Banners met meldingen weergeven: Aan
Meldingen prive.. : uit
Trillen als dit.. : Aan

Via instellingen in de outlook app staat het volgende aan:
Toepassen op alle accounts: aangevinkt
Meldingen weergeven in het onderhoudscentrum: Aan
Meldingsbanner: Aangevinkt.

Wat bij mij heeft geholpen zijn meldingen per account groeperen inschakelen (in de outlook meldingen opties), en dan moet je ook zorgen dat je daarna in je meldingencentrum (na een mail te hebben gekregen) outlook ertussen hebt staan (naast outlook mail (misschien heet dat alleen outlook omdat ik een outlook mail adres heb gebruikt, dus als je gmail hebt heet dat mogelijk gmail). Dat heeft het bij mij opgelost, bij sommige andere is het na een halve dag spontaan gaan werken, en weer andere hebben de reset optie gebruikt.

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb zelf een (Verizon branded) HTC One M8; hoe zit het daar eigenlijk mee, HTC heeft aangegeven dat ze aan een update werken, voor gebruikers daar moet die update eerst door Verizon gecertificeerd worden (aldus het verizon forum). Inmiddels gaan de geruchten dat ook de One M8 buiten de boot gaat vallen, maar die zijn nog niet bevestigd.

Stel dat de update ook voor de HTC One M8 beschikbaar komt, loopt dat dan via Verizon? Want dan kan ik 'm waarschijnlijk nog niet binnen halen, of kun je ook updaten als je op een ander netwerk zit?

[img]error.jpg[/img]

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Niekleair schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:45:
Ik heb zelf een (Verizon branded) HTC One M8; hoe zit het daar eigenlijk mee, HTC heeft aangegeven dat ze aan een update werken, voor gebruikers daar moet die update eerst door Verizon gecertificeerd worden (aldus het verizon forum). Inmiddels gaan de geruchten dat ook de One M8 buiten de boot gaat vallen, maar die zijn nog niet bevestigd.

Stel dat de update ook voor de HTC One M8 beschikbaar komt, loopt dat dan via Verizon? Want dan kan ik 'm waarschijnlijk nog niet binnen halen, of kun je ook updaten als je op een ander netwerk zit?
Ik dacht dat vanaf Windows 10 (dus cumulatieve updates etc.) het buiten carriers om kon. Maar de stap van 8.1 -> 10 moet nog wel steeds via carriers.

Ik zag inderdaad de M8 niet op de lijst van 'first wave' (enige wave) devices staan. Maar het lijkt erop dat de lijst nog enigszins aanpasbaar is want ze onderzoeken inmiddels ook of ze de Lumia Icon er bij in kunnen krijgen.

Patient gamer

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Niekleair schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:45:

Ik heb zelf ook een verizon one m8 maar volgens MS komt windows 10 niet naar de M8.

https://twitter.com/windowsinsider/status/710650578431397888

offtopic: Ik hoop dat het nog een keer mogelijk wordt om een att of tmobile rom op de verizon versie te flashen . Ik word er gek van dat verizon de 4G bands heeft gelocked...

http://specs.tweak.to/15535

• martemp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 09:02
Mijn Lumia 532 heeft de upgrade gisteren 18-3 prima doorstaan. Ik was blij met zo ongeveer alle veranderingen. Vandaag kreeg ik de melding dat de/een upgrade naar WM10 in de loop van de komende nacht uitgevoerd zou worden. Ik meen dat er ook nog een buildnummer bij aangegeven was. Een vervolg op de upgrade dacht ik. Dan maar niet in de nacht maar onder mijn wakkere aandacht. Resultaat: Hij bleef steken in een beeld met een verminkt logo en bij herstart verschijnt op een blauw scherm een teken dat ik alleen kan beschrijven als een droeve emoticon : en ( zonder de neus het cirkeltje er omheen :-(
Herkent iemand dit en wat is het beste vervolg?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:42
Dat blauwe scherm is het nieuwe BSOD van Microsoft. Als je daar bent uitgekomen met je mobiel vermoed ik dat je niets anders kan doen dan deze te recoveren met de tool van MS: https://www.microsoft.com...ingleTopic&topic=FA142987
Zelf zou ik daar niet zo blij van worden.

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 19-03-2016 14:21 ]

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 21:29
Ik had al een tijdje geprutst met W10 op een Lumia 520 dus wou graag m'n eigen telefoon (640) updaten naar W10.

Om te beginnen: nogal een onnozele omslachtige manier om te updaten. Wat dacht MS van een duidelijke melding à la iOS: "er is een nieuwe softwareversie beschikbaar...". Een aparte app die ik eerst niet kon downloaden en met een QR-code uiteindelijk nog van ergens anders wist op te vissen waarna de update ineens wel in je instellingen staat... Lekker Tweaker-achtig, maar ik vind het weinig professioneel.

Update downloaden en voorbereiden ging prima, maar ik kijk nu al 2 uur aan op een niet vullend balkje met 2 tandwieltjes -.-". Vlekkeloos gaat het bepaald, zeker niet als ik lees dat sommigen binnen een halfuur al klaar waren.

Teleurstelling moet ik eerlijk toegeven :o

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dutch013 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:30:
Jammer, met win 8.1 kom ik met mijn Lumia 535 al geen aps op de SD card installeren, ik had gehoopt dat dat met win 10 opgelost zou zijn, helaas, heb wel de optie omde aps op de SD te zetten, maar dan krijg ik een error 0x80073CF9 als error melding, als ik het omzet weer naar installeren op toestel, dan krijg ik bij dezelfde app geen foutmelding en hij wordt gewoon geinstalleerd.
Heeft iemandmet een 535 ook last van?
Met mijn 535 kon ik op 8.1 applicaties naar SD kopiëren maar sinds de upgrade naar 10 heb ik hetzelfde probleem als jij.

edit: opgelost met een factory reset

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21

PeaceNlove

Deugleuter

Lothiriel schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:38:
Ik had al een tijdje geprutst met W10 op een Lumia 520 dus wou graag m'n eigen telefoon (640) updaten naar W10.

Om te beginnen: nogal een onnozele omslachtige manier om te updaten. Wat dacht MS van een duidelijke melding à la iOS: "er is een nieuwe softwareversie beschikbaar...". Een aparte app die ik eerst niet kon downloaden en met een QR-code uiteindelijk nog van ergens anders wist op te vissen waarna de update ineens wel in je instellingen staat... Lekker Tweaker-achtig, maar ik vind het weinig professioneel.

Update downloaden en voorbereiden ging prima, maar ik kijk nu al 2 uur aan op een niet vullend balkje met 2 tandwieltjes -.-". Vlekkeloos gaat het bepaald, zeker niet als ik lees dat sommigen binnen een halfuur al klaar waren.

Mijn 1520 heeft er meer dan 2 uur over gedaan en is soms ook vreselijk lang blijven hangen. Gewoon uitzitten en wachten.
Verder snap ik de tactiek van MS met de app wel. Op deze manier pakken ze in eerste instantie de techsavvy personen met de update en dan kunnen ze later nog even finetunen qua updateproces voor de rest van de gebruikers. Ik vind het iig prima georganiseerd.

• Lothiriel
PeaceNlove schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:57:
[...]

Mijn 1520 heeft er meer dan 2 uur over gedaan en is soms ook vreselijk lang blijven hangen. Gewoon uitzitten en wachten.
Verder snap ik de tactiek van MS met de app wel. Op deze manier pakken ze in eerste instantie de techsavvy personen met de update en dan kunnen ze later nog even finetunen qua updateproces voor de rest van de gebruikers. Ik vind het iig prima georganiseerd.
Jep, dat het traag gaat is niet echt een probleem, ik maakte me er meer 'zorgen' over dat het niet vooruit lijkt te gaan. Maar goed, ik ben zo meteen een uurtje weg, dat leidt me eventjes af :*)

En ja, op zich snap ik de tactiek wel met de aparte app. Dat deze app niet te vinden was (voor mij?) zonder die QR-code vond ik wat overdreven. Maar goed, ben bovenal wel benieuwd naar hoe het gaat werken natuurlijk O+

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-11 19:00
FJB schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:00:
[...]

De factory reset, en dan terugzetten van het oude profiel heeft dit opgelost. Het werkt nu naar wens
Ik heb ook aan een harde reset moeten geloven, bij 2 Lumia's! Na het terugzetten van de Windows 10 backup werkt alles prima. Complete instellingenmenu weer nagelopen voor de juiste instellingen. Zo leer je Windows 10 Mobile iig goed kennen. :)

Het is op zijn minst opmerkelijk dat juist zoiets basaals als de migratie van het Microsoft-account misgaat bij de upgrade, daar hangt immers bijna alles vanaf. Maar goed, ik heb weer een prettig werkende Lumia (640).

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Lothiriel schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:38:

U heeft ook een langzame telefoon...

• martemp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-08 09:02
Caelorum schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:20:
Dat blauwe scherm is het nieuwe BSOD van Microsoft. Als je daar bent uitgekomen met je mobiel vermoed ik dat je niets anders kan doen dan deze te recoveren met de tool van MS: https://www.microsoft.com...ingleTopic&topic=FA142987
Zelf zou ik daar niet zo blij van worden.
Goede tip, dank Caelorum. . Ik heb tenminste de 8.1 interface terug met uit de cloud nog opgeslagen info. Meer dan ik vreesde. Ben nu benieuwd wat er misging en of ik nog eens de reis naar WM10 zal proberen.

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

FreshM schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:03:
[...]

Ik heb ook aan een harde reset moeten geloven, bij 2 Lumia's! Na het terugzetten van de Windows 10 backup werkt alles prima. Complete instellingenmenu weer nagelopen voor de juiste instellingen. Zo leer je Windows 10 Mobile iig goed kennen. :)
Ik heb de ellende niet eens afgewacht en na de installatie direct een harde reset gedaan. Vervolgens ook weer mijn backup teruggezet en mijn telefoon werkt nu iig als een zonnetje.

Maar het blijft toch apart dat het voor de telefoon zo moet. Ik heb mijn pc van 7 naar 8 naar 8.1 en naar 10 geupdate zonder ook maar een verse herinstallatie, maar met telefoons kan dat blijkbaar niet 8)7

• FreshM
PeaceNlove schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:05:
[...]

Ik heb de ellende niet eens afgewacht en na de installatie direct een harde reset gedaan. Vervolgens ook weer mijn backup teruggezet en mijn telefoon werkt nu iig als een zonnetje.
Dank voor de tip. Ik moet namelijk nog een aantal Lumia's in mijn omgeving upgraden.
Vraagje: Heb je na de harde reset je 8.1 backup gebruikt, of eerst een nieuwe backup in 10 gemaakt?

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:30
GerCor schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:28:
[...]

Instellingen >> Persoonlijke instellingen >> Geluiden >> App-geluiden beheren
Daar stond het op dat moment nog niet bij, las later ergens dat er eerst een mail op dat account ontvangen moest zijn, dus naar beide accounts een mail gestuurd en toen kreeg ik wel de mogelijkheid.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

FreshM schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:10:
[...]

Dank voor de tip. Ik moet namelijk nog een aantal Lumia's in mijn omgeving upgraden.
Vraagje: Heb je na de harde reset je 8.1 backup gebruikt, of eerst een nieuwe backup in 10 gemaakt?
Mijn 8.1 backup.

Stap 1 was backup maken onder 8.1
Stap 2 update naar 10 uitvoeren
Stap 3 harde reset
Na de reset wordt direct gevraagd of je een backup terug wil zetten en dan staat je backup in de lijst

• LocK_Out
PeaceNlove schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:33:
[...]

Mijn 8.1 backup.

Stap 3 harde reset
Na de reset wordt direct gevraagd of je een backup terug wil zetten en dan staat je backup in de lijst
Maar zit alles ook in die backup of moet je alsnog zelf instellingen terug zetten/aanpassen?

• FreshM
PeaceNlove schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:33:
[...]

Mijn 8.1 backup.

Stap 3 harde reset
Dank voor de uitleg. Dat gaat veel tijdwinst en frustratie besparen bij het upgraden van de Lumia's van mijn vrienden en familie. ;)

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

FreshM schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:41:
[...]

Dank voor de uitleg. Dat gaat veel tijdwinst en frustratie besparen bij het upgraden van de Lumia's van mijn vrienden en familie. ;)
Vooral frustratie over rare problemen, er gaat wel veel tijd in deze procedure zitten, dus of je tijdswinst hebt weet ik niet

Niet alles zit er in, als een app-maker er geen ondersteuning voor heeft ingebouwd ben je de lokaal opgeslagen data van die app kwijt. Onder 10 kan je trouwens mooi zien welke app hoeveel backupruimte verbruikt.
Een aardig aantal instellingen komt ook mee, waaronder de indeling van je tiles, ingestelde alarmen, accounts etc.
Foto's ed staan allemaal in OneDrive, die kan je eventueel weer lokaal maken.

Veel apps moet je opnieuw inloggen: Twitter, spotify, Internet bankieren van Rabo en ING.

[ Voor 27% gewijzigd door PeaceNlove op 19-03-2016 16:44 ]

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
Dat is min of meer app afhankelijk.
Niet alle appinstellingen worden meegenomen in de backup ( dat is een keuze van de ontwikkelaar ).
Vaak bestaat deze backup uit alleen maar het terugplaatsen van bepaalde apps ( eigenlijk gewoon weer opnieuw vanuit de store worden gedownload ), waarna je zelf eventueel nog de login gegevens moet invoeren.
Apps die ondertussen verdwenen zijn uit de store zal je dan ook niet terugkrijgen.

Instellingen voor wat betreft mail e.d. zal je ook weer handmatig moet heractiveren.
De tilelayout komt ook niet altijd even netjes terug.

Ik zie de backup van MS ten aanzien van de mogelijkheden zoals bijvoorbeeld bij android ( titaniumbackup e.d. ) dan ook als een "aanfluiting".
Maar het is beter dan niets.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• FreshM
Opgepleurd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:36:
[...]

Maar zit alles ook in die backup of moet je alsnog zelf instellingen terug zetten/aanpassen?
Ik heb alle instellingen nagelopen na het terugzetten van de back-up, maar je moet toch best veel weer opnieuw instellen. Privacy-instellingen etc.

Overigens de enige echte bug die ik tegenkom in 10 Mobile is het crashen van de instellingen-app als je in Privacy de settings voor Berichten wijzigt. Maar dat terzijde...

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Er zitten gelukkig ook mooie features in die het bugleed verzachten, ik ben erg happy met mijn extra kolom tegels met de scaling aangepast naar 225% op mijn 1520

[ Voor 4% gewijzigd door PeaceNlove op 19-03-2016 16:47 ]

• LocK_Out
FreshM schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:45:
[...]

Ik heb alle instellingen nagelopen na het terugzetten van de back-up, maar je moet toch best veel weer opnieuw instellen. Privacy-instellingen etc.

Overigens de enige echte bug die ik tegenkom in 10 Mobile is het crashen van de instellingen-app als je in Privacy de settings voor Berichten wijzigt. Maar dat terzijde...
Ja daar was ik al bang voor en dat houdt mij ongeacht dat er dingen na de update niet helemaal kloppen tegen. Alhoewel het er vreemd genoeg op lijkt alsof W10M zichzelf deels bijwerkt/repareert als het een tijdje draait, zou niet moeten kunnen maar dat lijk ik zelf te ervaren en lees ik hier ook terug.

Die "berichten" bug viel mij inderdaad ook op.

• FreshM
PeaceNlove schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:42:
[...]

Vooral frustratie over rare problemen, er gaat wel veel tijd in deze procedure zitten, dus of je tijdswinst hebt weet ik niet

Niet alles zit er in, als een app-maker er geen ondersteuning voor heeft ingebouwd ben je de lokaal opgeslagen data van die app kwijt. Onder 10 kan je trouwens mooi zien welke app hoeveel backupruimte verbruikt.
Een aardig aantal instellingen komt ook mee, waaronder de indeling van je tiles, ingestelde alarmen, accounts etc.
Foto's ed staan allemaal in OneDrive, die kan je eventueel weer lokaal maken.
Ik neem aan dat je er bij de start van de upgrade voor hebt gekozen om geen gegevens mee te nemen bij de upgrade naar 10 Mobile. Dat scheelt behoorlijk veel tijd in de verwerking. Van build 107 naar 164 wordt het hele riedeltje van gegevens migreren bovendien voor een tweede keer herhaald.

Overigens had ik al mijn documenten, foto's, video's, muziek etc. op de SD-kaart staan en die blijven daar ook netjes op staan bij een factory reset, dus ik neem aan zo ook bij een 'schone' upgrade. Misschien kun jij dat laatste bevestigen. Alleen het interne geheugen wordt bij een factory reset gewist. Zelfs de Whatsapp-backup op de SD-kaart kon ik naderhand gemakkelijk terugzetten. Al met al vind ik de factory reset-procedure en de restore van de back-up goed verlopen, juist omdat de SD-kaart ongemoeid blijft.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-11 13:28

Indoubt

Always be indoubt until sure

Na alle positieve berichten hier heb ik gisteravond de overstap gemaakt op mijn lumia 640 4G. Aangezien ik zeker geen specialist ben op dit gebied (zelfs een beetje noop) heb ik wel gewacht tot vrijdagavond zodat ik eventueel het hele weekend heb om zaken te corrigeren en in te stellen.

Ik heb de upgrade advisor gebruikt en alles ging voorspoedig. Hij is wel even bezig om de upgrade te installeren. Daarna via de normale upgrade de .164 update gedraaid en ik kon aan de slag.

Blijkbaar moest ik alle email boxen opnieuw instellen dus ik dacht: nou dat doe ik morgen wel even. Ik wilde dat vanochtend doen maar toen moest ik gewoon even doorklikken en alles is er gewoon. Ik heb niets opnieuw moeten instellen. ( 3 verschillende typen van email)

Kijk, hier wordt ik dus blij van :)

Ik heb nog niet alles uitgetest maar voorlopig gaat ie smooth

edit: ook geen resets of zo hoeven doen, alles ging automatisch
edit2: wel eerst in 8.1 een backup gedraaid maar ik heb die niet terug hoeven zetten of zo

[ Voor 7% gewijzigd door Indoubt op 19-03-2016 17:12 ]

• FreshM
Opgepleurd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:50:
[...]

Ja daar was ik al bang voor en dat houdt mij ongeacht dat er dingen na de update niet helemaal kloppen tegen. Alhoewel het er vreemd genoeg op lijkt alsof W10M zichzelf deels bijwerkt/repareert als het een tijdje draait, zou niet moeten kunnen maar dat lijk ik zelf te ervaren en lees ik hier ook terug.
Ik hoopte ook dat het probleem met het Microsoft-account zich vanzelf zou oplossen, maar helaas, alleen een fabrieksreset hielp. Ik raad je aan om het te doen, want je bespaart jezelf veel tijd en frustratie bij het zoeken naar een andere oplossing die er niet is.

Het valt me na de reset op dat er meer intern geheugen overblijft dan vlak na de upgrade. Geen onbelangrijk voordeel, gezien het krappe interne geheugen van 8 GB in de Lumia 640. De reset ruimt blijkbaar ook allerlei achtergebleven upgrade-rommel op.

• sloddervos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-11 15:39
Mijn 1520 is zeer soepel over gegaan naar win 10. Heb er niet lang (30 min) op hoeven wachten en alles doet het prima. Ik vind het notificatiescherm erg prettig en het voelt allemaal wat frisser en snappy aan.

Het enige waar ik nu tegen aan ben gelopen is dat de webpagina die ik aan start pin niet laat zien welke pagina het is. Ik zie alleen maar een blauw vierkantje...

• LocK_Out
FreshM schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:17:
[...]Ik raad je aan om het te doen, want je bespaart jezelf veel tijd en frustratie bij het zoeken naar een andere oplossing die er niet is.
Ik wacht nog even een volgende update af. Als dat niets oplost.. Misschien.
Moet zeggen dat ik over het algemeen nu wel tevreden ben.

• Lothiriel
Berlinetta schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:09:
[...]

U heeft ook een langzame telefoon...
Dat valt nou ook weer mee. Ik vergeleek het overigens met anderen met exact dezelfde telefoon.

OT: Overigens is hij eindelijk klaar. Zijn een paar zaken van m'n telefoon 'verdwenen' en Microsoft nieuws-app laat het zo te zien afweten, en heeft een vreemde naam gekregen (@D:\WPSystem\App...). Ik dacht van zulke onzin af te zijn bij het afzweren van Windows op pc :'( .

Voor meer gedetailleerd zal ik er een tijdje mee moeten prutsen :*)

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Na een dagje experimenteren op mijn lumia 925 ben ik toch wel positief verrast doordat ik nog geen bug ben tegen gekomen. Inderdaad heeft een edge hyperlink op het startscherm geen plaatje maar verder lijken alle eerdere fouten verdwenen te zijn. Moet zeggen dat ik niet verwacht had dat het in 2 maanden tijd zoveel kon worden verbeterd. Nu maar hopen dat verdere updates na .164 ook gewoon doorkomen op mijn L925, zoja dan was die hele berichtgeving van de afgelopen dagen toch hoop storm in een glas water... Nee officiële support is er niet maar vooralsnog werkt het in de praktijk prima.

youtube.com/@hisrep

• SnowBigQ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-11 19:28
Ik zit nog steeds met 8.1 op me 640.

Is het echt zo dat het provider verbonden is? Ik zit bij T-Mobile maar toestel is niet van T-Mobile. Is helemaal los simlock vrij gekocht zonder enige simkaart erbij.

Als ik met Upgrade Assistent kijk dan krijg ik volgende:
640UA

En als ik via Update Check doe dan krijg ik gewoon dat telefoon up to date is:
640UP

Ik leest steeds meer dat mensen op 640 al Windows 10 Mobile hebben.

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

FreshM schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:58:
[...]

Overigens had ik al mijn documenten, foto's, video's, muziek etc. op de SD-kaart staan en die blijven daar ook netjes op staan bij een factory reset, dus ik neem aan zo ook bij een 'schone' upgrade. Misschien kun jij dat laatste bevestigen. Alleen het interne geheugen wordt bij een factory reset gewist. Zelfs de Whatsapp-backup op de SD-kaart kon ik naderhand gemakkelijk terugzetten. Al met al vind ik de factory reset-procedure en de restore van de back-up goed verlopen, juist omdat de SD-kaart ongemoeid blijft.
Je SDkaart blijft de reset inderdaad netjes vanaf, mijn muziek en whatsappbackup waren nog precies op de locatie waar ik het gelaten had

• Lothiriel
Ok, dringend vraagje: weet iemand hoe ik die connectie tussen Skype en de berichten-app terug uitzet? :'). Dat stelde dat voor, en ik dacht "eens uitproberen hoe dat eruit zou zien". Dom idee van me, want geeft een enorme ongeorganiseerde chaos in je berichteninbox.

Helaas lijkt er geen functie te zijn in instellingen om dit ongedaan te maken. Bij instellingen staan enkel zaken zoals "Vrienden zoeken via Skype" en dergelijke. Dank bij voorbaat :).

Edit:

Dit is blijkbaar gewoon in het geheel een andere 'app' dan ik eerst had... En de 'gewone' berichtenapp is verdwenen. Good job MS :/

[ Voor 13% gewijzigd door Lothiriel op 19-03-2016 23:08 ]

• Caelorum
Lothiriel schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:16:
[...] Dit is blijkbaar gewoon in het geheel een andere 'app' dan ik eerst had... En de 'gewone' berichtenapp is verdwenen. Good job MS :/
Wat bedoel je hiermee? De berichten app heeft in Windows 10 een major overhaul gehad. Die ziet er dus inderdaad anders uit. Volgens mij kan je Skype ontkoppelen door de Skype app te openen en in de instellingen daarvan aan te geven dat het de "default" moet worden voor skype-berichten.

• Lothiriel
Caelorum schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:23:
[...]

Wat bedoel je hiermee? De berichten app heeft in Windows 10 een major overhaul gehad. Die ziet er dus inderdaad anders uit. Volgens mij kan je Skype ontkoppelen door de Skype app te openen en in de instellingen daarvan aan te geven dat het de "default" moet worden voor skype-berichten.
Een heel erg vreemde update in dat geval. Ik dacht dat het misschien wel nuttig kon zijn, maar al m'n SMS-conversaties en Skype conversaties door elkaar geeft een enorme chaos.

Maar bedankt, dat zal ik eens bekijken. Ik hoop van harte dat het werkt want deze zogenaamde integratie is volstrekt onwerkbaar wat mij betreft :9

Edit: Helaas, die knop is er wel, maar doet z'n werk niet! Zal maar eens een emailtje sturen naar onze vrienden van MS. Want hier word ik nu al gek van >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Lothiriel op 19-03-2016 23:39 ]

• badluckboy
  • Laatst online: 16-11 16:10
iemand enig idee hoe ik mijn SD kaart kan formatteren?

• FreshM
badluckboy schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:43:
In Windows 10 Mobile bij Instellingen -> Systeem -> Opslag -> de SD-kaart selecteren -> naar beneden scrollen -> op de knop 'Formatteren' drukken.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:18
badluckboy schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:43:
Instellingen > system> opslag>SD kaart> onderaan knop formatteren.

Edit, gelijktijdig, dubbele post....

[ Voor 8% gewijzigd door ardvark99 op 19-03-2016 23:56 ]

• FreshM
ardvark99 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:53:
[...]
Edit, gelijktijdig, dubbele post....
Kan gebeuren. Beter dubbel dan geen antwoord. ;)

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-11 08:44
MS Lumia 640 4G, update naar W10, so far so good. Ziet er mooi uit, net iets fijner in lay out en loopt erg soepel. Erg fijn om kaarten nu op sd kaart te kunnen zetten met de windows kaarten app. Here maps was een beetje minder sinds de kaarten niet meer op sd kaart werden opgeslagen. Gelukkig een goede vervanger nu.

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
theohelmus schreef op zondag 20 maart 2016 @ 01:46:
MS Lumia 640 4G, update naar W10, so far so good. Ziet er mooi uit, net iets fijner in lay out en loopt erg soepel. Erg fijn om kaarten nu op sd kaart te kunnen zetten met de windows kaarten app. Here maps was een beetje minder sinds de kaarten niet meer op sd kaart werden opgeslagen. Gelukkig een goede vervanger nu.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat als je op de 640 je kaarten op een sd kaart opslaat dat dan geen offline navigatie mogelijk is. Is dat zo?

• theohelmus
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-11 08:44
Nope dat is is niet zo met het programma "kaarten" in W10. Wel was er idd een probleem met Here maps en de opslag locatie van de kaarten in W8.1. Nieuwe kaarten konden niet meer op de sd kaart worden opgeslagen. Hierdoor moesten de kaarten op interne geheugen van de telefoon wat nogal wat geheugen innam. Dit gebeurde na een update van W8 naar W8.1 geloof ik, en was nogal frustrerend voor de enthousiaste gebruikers. Here maps (inmiddels en zelfstandig bedrijf) en MS gaven elkaar de schuld en de gebruikers konden zich drukmaken op fora wat ze wilden. Nog frustrerender was het dat Here maps inmiddels wel platformen opende voor android en IOS MET sd kaart opslag! Maar ja nu dus een "eigen" app, overigens nog wel met de kaarten van Here die ook offline werkt met de kaarten fijn opgeslagen op mijn sd kaart :) _/-\o_

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-11 11:21
Beste Tweakers,
had e.e.a. doorgelezen over het upgraden van mijn 640 LTE naar w10. Als ik de link volg voor de Upgrade Advisor kom ik op een 'dode' link uit. (Die is alleen als informatie/voorbeeld bedoeld staat erbij).
Via het menu: softwareupdate in mijn w8.1 toestel. Die geeft aan dat er geen updates zijn. In de Webstore kom ik er ook niet uit. Eentje proberen te downloaden, maar die was niet geschikt voor mijn toestel.

Hebben jullie wat meer info over het kunnen upgraden van de 2 640-lumiatoestellen die ik heb?
Of moet ik gewoon wachten totdat ik een soort 'notificatie' krijg om te updaten? Mijn providers zijn Ziggo en Simyo, als dat helpt?

Alvast bedankt voor jullie antwoord

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Volgens mij is de kans dat het via je provider wordt geupdated nagenoeg nul, zeker de komende maanden nog. En je hebt een budgetprovider, die zal het waarschijnlijk toch minder snel regelen dan kpn of vodafone.

Via de microsoft insider app heb ik gewoon de Release Candidate geselecteerd, bij zette hij er toen in één keer .164 op.

youtube.com/@hisrep

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 18:24
Je moet met je telefoon naar de upgrade advisor link gaan deze dus

https://www.microsoft.com...pdateadvisor/9nblggh0f5g4

Ik heb het ook eerst op de pc en in de store geprobeerd, en snapte het ook niet, op je telefoon is de link niet greyed out

Edit: als je telefoon niet ondersteund wordt zal de advisor dat denk ik wel vertellen

[ Voor 17% gewijzigd door jahako op 20-03-2016 10:52 ]

• Ton37
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-11 11:21
Dank je Jakaho, deze link bedoelde ik ook, maar die is idd greyed.Out . you cant get the app. IT is tot info only.. staat erbij.
Ik wacht nog maar een paar weekjes af totdat er meer duidelijkheid is. Ik heb geen reden tot klagen met de 2 toestellen op w8.1 . Die draaien soepel genoeg.
Het stof moet blijkbaar eerst FF zakken ;-)
En een insiderversie hoeft voor mij ook niet. Thnxs. voor de reacties :P

[ Voor 10% gewijzigd door Ton37 op 20-03-2016 11:19 ]

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-11 12:44

Egocentrix

Parttime zeurkous

In IE op 8.1 was het mogelijk om voor- en achteruit te gaan door de paginageschiedenis door te swipen. Nu met Edge is die functie eruit gesloopt (of eigenlijk er nog niet IN gesloopt).

Terug kan ook gewoon met de Windows-terugknop, maar heeft iemand al een manier gevonden om weer heen te gaan?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 12:35
ff simpel vraagje, in win 8.1 kon ik zien hoe lang mijn telefoon al niet meer was opgeladen (dus hoe lang ik met de accu had gedaan), maar in windows phone 10 zie ik dan niet meer. is dat ergens nog te vinden?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Caelorum
Egocentrix1 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:43:
[...] Terug kan ook gewoon met de Windows-terugknop, maar heeft iemand al een manier gevonden om weer heen te gaan?
Nee, ik zag wel dat voor de desktop Edge (insider versie) er een extensie is die het mogelijk gaat maken. Wellicht (en dat hoop ik heel erg) gaan ze de extensies ook toelaten op Windows Mobile. Dan zou het via die weg weer mogelijk worden. Tot die tijd zit er niet veel anders op dan er mee leren leven.

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:17
Egocentrix1 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:43:
In IE op 8.1 was het mogelijk om voor- en achteruit te gaan door de paginageschiedenis door te swipen. Nu met Edge is die functie eruit gesloopt (of eigenlijk er nog niet IN gesloopt).

Terug kan ook gewoon met de Windows-terugknop, maar heeft iemand al een manier gevonden om weer heen te gaan?
Ben blij dat het weg is! Ik had wel eens niet geoptimaliseerde websites waar ik ging swipen om content te zien en dan zat ik zo weer op een oude pagina. Irritant! :9

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Lord_T schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:04:
ff simpel vraagje, in win 8.1 kon ik zien hoe lang mijn telefoon al niet meer was opgeladen (dus hoe lang ik met de accu had gedaan), maar in windows phone 10 zie ik dan niet meer. is dat ergens nog te vinden?
Dat mis ik ook, zit er niet meer in. :'(

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

warhamstr schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:32:
[...]
Dat mis ik ook, zit er niet meer in. :'(
Als je het mist dan haal je toch even een app binnen waarmee dat gaat? Er zijn voldoende goede app's te vinden daarvoor.

Testing, one, two ...

• Lord_T
  • Laatst online: 26-09 12:35
hardware-lover schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:11:
[...]

Als je het mist dan haal je toch even een app binnen waarmee dat gaat? Er zijn voldoende goede app's te vinden daarvoor.
als je dan gelijk ook een voorbeeld geeft? |:(

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• stroom
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:08
Weet iemand of je de favorieten van Here over kan zetten naar Maps?l

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Lord_T schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:15:
[...]

als je dan gelijk ook een voorbeeld geeft? |:(
Zoek op "battery" en pak de eerste de beste. |:(

:)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
stroom schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:26:
Weet iemand of je de favorieten van Here over kan zetten naar Maps?l
Dat gaat helaas niet.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Lord_T schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:15:
[...]
als je dan gelijk ook een voorbeeld geeft? *O*
Serieus? Hoe moeilijk kan dat nu zijn?

Testing, one, two ...

Verwijderd

Ton37 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:15:
Dank je Jakaho, deze link bedoelde ik ook, maar die is idd greyed.Out . you cant get the app. IT is tot info only.. staat erbij.
Heel vreemd.
Heb je al geprobeerd om de specifieke app (upgrade advisor) te zoeken in de store op de smartphone?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 15:50:
[...]
Heel vreemd.
Heb je al geprobeerd om de specifieke app (upgrade advisor) te zoeken in de store op de smartphone?
User heeft een 640 XL, die zou wel in aanmerking komen via de reguliere weg bij gebruik van de Upgrade adviser (vroeg of laat). Maar upgraden naar de laatste .164 build kan ook via Windows Insider mocht het te lang duren. Eerst via de slow ring en dan weer Windows Insider verlaten via Production selectie. Volgens mij kom je dan in dezelfde toestelstatus terecht als via de Upgrade Adviser.

Volgens mij heeft Microsoft de toestellen die niet voor een upgrade in aanmerking komen in ieder geval ook uit het Insider programma gezet. Dat is gebeurd direct nadat duidelijk werd dat er een hele rits toestellen de upgrade niet zou gaan krijgen.

En unsupported devices?

Vanaf heden zullen de Windows Insider builds voor deze toestellen ook offline worden gehaald, dus alsnog instappen is er niet meer bij als je dat al niet had gedaan. Met een NIET ondersteund toestel blijven er dus slechts twee opties staan nu: als je Windows 10 al hebt die laten staan in een unsupported staat, of recoveren naar Windows Phone 8.1 met de WDRT Windows Device Recovery Tool.
.

[ Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 20-03-2016 16:20 ]

Testing, one, two ...

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

hardware-lover schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:07:
Volgens mij heeft Microsoft de toestellen die niet voor een upgrade in aanmerking komen in ieder geval ook uit het Insider programma gezet. Dat is gebeurd direct nadat duidelijk werd dat er een hele rits toestellen de upgrade niet zou gaan krijgen.

En unsupported devices?

Vanaf heden zullen de Windows Insider builds voor deze toestellen ook offline worden gehaald, dus alsnog instappen is er niet meer bij als je dat al niet had gedaan. Met een NIET ondersteund toestel blijven er dus slechts twee opties staan nu: als je Windows 10 al hebt die laten staan in een unsupported staat, of recoveren naar Windows Phone 8.1 met de WDRT Windows Device Recovery Tool.
.
Hmm vooralsnog is het nog gewoon mogelijk te upgraden. Gisteravond heb ik na berichten hierover heel snel mijn Lumia 925 via het insider programma vanuit 8.1 voorzien van de Release Candidate (.164) en die loopt hier nu prima op. Ik zou inderdaad niet te lang wachten als je een unsupported device hebt, maar op dit moment kun je nog gewoon upgraden.

Wat betreft je support is ook de vraag nog maar of je updates gaat krijgen. Ik ben erg benieuwd of ze bij mij binnen komen rollen, maar het zou me eigenlijk ook verbazen als dat niet zo is. Unsupported moet je volgens mij ook vooral lezen als: we hebben de updates niet op je device getest. Dat wil dus niet meteen zeggen dat het niet werkt.

Het is nog even onduidelijk dus, maar ik ben in ieder geval blij dat ik een behoorlijk stabiele versie van W10m draaiend heb nu.

youtube.com/@hisrep

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
theohelmus schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:52:
..........
Maar ja nu dus een "eigen" app, overigens nog wel met de kaarten van Here die ook offline werkt met de kaarten fijn opgeslagen op mijn sd kaart :) _/-\o_
Bedankt!

• Dutch013
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 21:44
Ares408 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:43:
[...]

Met mijn 535 kon ik op 8.1 applicaties naar SD kopiëren maar sinds de upgrade naar 10 heb ik hetzelfde probleem als jij.

edit: opgelost met een factory reset
bedankt voor de info, ik ga dat ook eens proberen :)

Edit, net een factory reset + SD card format en het ziet er naar uit dat het werkt. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Dutch013 op 20-03-2016 19:38 ]

Verwijderd

Hoe zet ik spellingscontrole uit in de Outlook Mail-app?
Dit moet kennelijk nog apart uitgeschakeld worden merk ik tot mijn ergernis.
Alleen nu nog uitzoeken waar dat kan.

Edit: ik bedoel specifiek autocorrect.

Bij Speech Language is Frans geínstalleerd, dit wil ik verwijderen maar lukt niet.
Hoe kan ik dit verwijderen?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2016 21:00 ]

• J-roenn
  • Laatst online: 23:15
Ik heb gisteren geupgrade, vervolgens moesten er 35 apps worden geupgrade, bij het grootste gedeelte is dat gelukt maar enkele (12 stuks) apps geven de foutmelding 0x80070006, iemand enig idee hoe op te lossen ? het gaat om oa om 4 msn apps (weer, nieuws, sport, geldzaken), Age of Empires Castle Siege, Tripadvisor en de remote desktop app van Microsoft zelf...

• Dragunov
Kan je ook OEM apps verwijderen zoals in Win Mobile 8.1?

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

@ J-roenn:
De store wil soms wel eens beetje last hebben van wat problemen, soms lukt het een poosje later wel met het downloaden van de ge-update apps

@ Dragunov

De meeste apps kan je gewoon verwijderen als je dat wil.
Alleen kan je dat beter doen na dat alles gedownload en ge-upgrade is op de achtergrond.
Als je het probeert tijdens het upgrade dan zal het niet gaan.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Bug gevonden. Bij personen wordt onder wat is nieuw geen facebook wall meer gepost. Hij blijft op laden staan. Meer mensen daar last van (.164 op lumia 925)

[ Voor 7% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-03-2016 20:53 ]

youtube.com/@hisrep

• Dragunov
GiLeX schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:33:
@ J-roenn:
De store wil soms wel eens beetje last hebben van wat problemen, soms lukt het een poosje later wel met het downloaden van de ge-update apps

@ Dragunov

De meeste apps kan je gewoon verwijderen als je dat wil.
Alleen kan je dat beter doen na dat alles gedownload en ge-upgrade is op de achtergrond.
Als je het probeert tijdens het upgrade dan zal het niet gaan.
Ik wil Groove verwijderen, maar er staat geen verwijderen bij, maar bij de 8.1 was er een truc door de datum te verzetten om de echte oem apps te verwijderen, maar muziek en video kreeg ik ook niet weg

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
DeNachtwacht schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:53:
Bug gevonden. Bij personen wordt onder wat is nieuw geen facebook wall meer gepost. Hij blijft op laden staan. Meer mensen daar last van (.164 op lumia 925)
Bij mij kan ik geen twitter meer kiezen, zie alleen het facebook gedeelte.

• GerCor
J-roenn schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:23:
Ik heb gisteren geupgrade, vervolgens moesten er 35 apps worden geupgrade, bij het grootste gedeelte is dat gelukt maar enkele (12 stuks) apps geven de foutmelding 0x80070006, iemand enig idee hoe op te lossen ? het gaat om oa om 4 msn apps (weer, nieuws, sport, geldzaken), Age of Empires Castle Siege, Tripadvisor en de remote desktop app van Microsoft zelf...
Gewoon even een tijdje wachten?

• badluckboy
Vraagje: Hoe een pagina vooruit of achteruit in edge? Met wp8.1 kon je links of rechts swipen maar dit lijkt niet mogelijk met edge op wm10?

• maemo
badluckboy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:07:
Vraagje: Hoe een pagina vooruit of achteruit in edge? Met wp8.1 kon je links of rechts swipen maar dit lijkt niet mogelijk met edge op wm10?
Je kan voorlopig alleen achteruit met je pijltje links van je startknop.

• badluckboy
Met Wp8.1 had ik google als zoekmachine in adresbalk. Kan dit ook met wm10?

• maemo
badluckboy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:12:
Ja, staat ergens in de instellingen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

badluckboy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:12:
Als ik mij niet vergis en je het hebt over zoeken via het vergrootglas rechtsonder, dan gaat dat enkel via Bing. Als je het hebt over zoeken binnen Edge dan kan je daarin wel Google als standaard actief zetten maar volgens mij alleen als je er al een keer gebruik van hebt gemaakt binnen Edge, dan pas is Google als zoekpagina standaard te selecteren binnen Edge instellingen.

Testing, one, two ...

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pffff, kom net achter een belachelijk domme default setting. Ik heb op mijn Lumia 640 de Wifi altijd uit staan, en soms even aan (niet mijn primaire telefoon). Telkens als ik hem even nodig had, zag ik dat de Wifi toch weer aanstond na de upgrade, blijkt de default setting te zijn "Wifi weer aanzetten na 1 uur".

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-11 22:48
Ja, gelukkig wel. Ik zou niet weten waarom ik de Wifi niet uit zou willen hebben. Het is niet dat je dan niet door je dag heen komt met 1 accu lading toch?

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
gambieter schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:56:
Pffff, kom net achter een belachelijk domme default setting. Ik heb op mijn Lumia 640 de Wifi altijd uit staan, en soms even aan (niet mijn primaire telefoon). Telkens als ik hem even nodig had, zag ik dat de Wifi toch weer aanstond na de upgrade, blijkt de default setting te zijn "Wifi weer aanzetten na 1 uur".
o zo herkenbaar haha :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:01

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als je er bewust voor kiest om de Wifi uit te zetten, zal dat een reden hebben. Dan zou ik ook niet verwachten dat de Wifi daarna weer aan springt.
Wat ik wel fijn vond in Windows 8 was dat "Turn Wifi back on near my favourite places" ook mogelijk was. Op mijn werk heb ik geen wifi, maar thuis wel. Als ik dan thuis kwam sprong de wifi automatisch weer aan. Is die optie helemaal verdwenen?

Vergelijkbaar dingetje met default settings:
Ik heb een tomtom die via bluetooth verbinding maakt met mijn telefoon. Via die internetverbinding haalt de tomtom dan de verkeersinformatie op. Onder Windows 8 was dat gewoon verbinding maken via bluetooth, en klaar. Nu, na de update (van zowel de telefoon als van de tomtom) was dat Bluetooth verbinding aanzetten, met als gevolg "verbinding gemaakt" - "verbinding verbroken" - "verbinding gemaakt" - "verbinding verbroken". Ik dacht eerst dat het aan de TomTom lag.

Wat blijkt nou: Standaard staat in windows 10 de optie "Mobile hotspot" uit. Dat betekent dat de Tomtom wel paired... maar geen data krijgt. Die gaat het als gevolg opnieuw proberen, en opnieuw en opnieuw.

Heb je dus hetzelfde als ik:
- Pair de bluetooth verbinding van je tomtom met je telefoon.
- ga naar "Mobile hotspot"
- Zet die aan
- Zet "Share my mobile data connection over:" op "bluetooth"
- En belangrijk: vink "Allow bluetooth devices to switch sharing from Wifi to bluetooth"

Hierna zie je als het goed is onder de instellingen dat de tomtom een ip-adres krijgt toegewezen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Shaggy_NL schreef op maandag 21 maart 2016 @ 07:57:
Ja, gelukkig wel. Ik zou niet weten waarom ik de Wifi niet uit zou willen hebben. Het is niet dat je dan niet door je dag heen komt met 1 accu lading toch?
Makkelijk hoor? Juist door de betere, snelle, stabielere verbinding hou je het langer uit volgens mij. Stuff uitzetten is zoooooo 2008

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Lothiriel
Ik vind het jammer dat het uitschuifbare menu bovenaan nu 16 ipv 4 vakjes telt (ja ik weet dat dat ergens aanpasbaar is, moet ik nog eens uitzoeken) maar vooral dat je nu niet meer doorverwezen wordt naar de WiFi-pagina als je op dat symbooltje klikt maar op die manier gewoon je WiFi aan of uit zet 8)7. Dat vind ik een misser van formaat, gezien ik mijn wifi altijd uit laat staan maar regelmatig wel eens zoek naar een openbaar netwerk, bijvoorbeeld als ik ergens kom waar ik nog niet eerder geweest ben.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Lothiriel schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:53:
Ik vind het jammer dat het uitschuifbare menu bovenaan nu 16 ipv 4 vakjes telt (ja ik weet dat dat ergens aanpasbaar is, moet ik nog eens uitzoeken) maar vooral dat je nu niet meer doorverwezen wordt naar de WiFi-pagina als je op dat symbooltje klikt maar op die manier gewoon je WiFi aan of uit zet 8)7. Dat vind ik een misser van formaat, gezien ik mijn wifi altijd uit laat staan maar regelmatig wel eens zoek naar een openbaar netwerk, bijvoorbeeld als ik ergens kom waar ik nog niet eerder geweest ben.
Gewoon even de knop naar keuze ~1 seconde vasthouden en je gaat (bij vasthouden wifi knopje) naar je wifi settings zoals jij hoopte.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-11 11:51
Lothiriel schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:53:
Er is een pijltje onder die 4/16 vakjes waarmee je kan wisselen tussen die aantallen. Voor wifi moet je nu even dat symbooltje inhouden, dan ga je gelijk naar de instellingen voor wifi.
Pagina: 1 ... 63 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M