Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
Komt omdat het geen mirroring is dat met continuum gebeurt. De telefoon kan je apart bedienen los van wat er op een extern scherm wordt gezet. Dat vereist nogal wat extra rekenkracht en dat er in de chipset rekening wordt gehouden met dat we twee schermen kunnen zijn.
Verder zou het me niet verbazen dat als je een externe touchscreen aansluit dat je beide schermen afzonderlijk kan bedienen via touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:31
Meer mensen last van dat je hey Cortana wel kan opzetten maar hij het vervolgens niet doet? Heb hem nog speciaal op US gezet ervoor maar hij pikt het niet op na het leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
dglavimans schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:20:
Meer mensen last van dat je hey Cortana wel kan opzetten maar hij het vervolgens niet doet? Heb hem nog speciaal op US gezet ervoor maar hij pikt het niet op na het leren..
Ik kan Cortana niet eens inschakelen, omdat de melding of locatie gebruikt mag worden door scaling issues buiten mijn beeld verschijnt.
Zit met smart te wachten op de volgende update die 'early this week' zou komen, maar er nog steeds niet is :(

Ik gebruik een Lumia 535 trouwens.

Toch een oplossing gevonden hier: http://answers.microsoft....84-4881-8123-1267ecfdd0a4
After upgrading my Lumia 535 I couldn't figure out initially how to get cortana to work. I opened the search app and was prompted by cortana that she needs permission to access location data, and clicking the button to do so caused the screen to dim slightly as though an overlay was placed on-top of the app with a semi-transparent background but no contents. I tried several ways to get around this and found that the following steps enabled cortana to become active:
  1. open settings
  2. goto privacy->location
  3. turn off the option for sharing with the search app and then re-enable
  4. turn off the location feature entirely and then re-enable
  5. go back to the search app
  6. select the hamburger icon on the top-left and choose settings
  7. finally toggle the switch to enable cortana
These steps enabled cortana and she now works correctly.
Helaas geen nieuwe build deze week: https://twitter.com/GabeAul/status/596458623703724033
We are working on it, but won't have a new build for phone or PC this week.

[ Voor 57% gewijzigd door InZane op 08-05-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 14:07
Heeft er iemand ervaring met het het volgende probleem: Als ik mijn foto's / camera roll wil bekijken dan loopt die app vast. Als in hij komt tot het punt dat hij de aanwezige foto's als grijze tiles laat zijn en daarnaa loopt de foto app vast en sluit zichzelf af.

Een reboot en een soft reset al gedaan. Alle foto's op mijn pc gezet / verwijderd van de telefoon in de hoop dat de foto app zich reset maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. Als in de live tile laat nogsteeds dezelfde foto zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
TheNiker2 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 22:36:
Heeft er iemand ervaring met het het volgende probleem: Als ik mijn foto's / camera roll wil bekijken dan loopt die app vast. Als in hij komt tot het punt dat hij de aanwezige foto's als grijze tiles laat zijn en daarnaa loopt de foto app vast en sluit zichzelf af.

Een reboot en een soft reset al gedaan. Alle foto's op mijn pc gezet / verwijderd van de telefoon in de hoop dat de foto app zich reset maar dat is tot nu toe nog niet gelukt. Als in de live tile laat nogsteeds dezelfde foto zien.
Gek genoeg werkte het bij mij om gelijk als ik de app open een foto aan te klikke(ookal is die grijs) als die hem laadt gewoon tijdje laten staan op die foto... En dan weer terug, dat werkt bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
Dat had ik in eerste instantie ook bij de installatie van de preview. Maar sinds vandaag sloot de applicatie zichzelf af voordat ik er iets kon laden.

Ondertussen een hard reset gedaan, nadat alles klaar was kwam ik niet verder dan na een reboot en hij ging direct naar de app lijst. Het homescreen kreeg ik op geen enkele manier, dus nu maar een restore naar 8.1 aan het doen. Dat was ik toch al aan het overwegen vanwege de ondersteuning van de MS band nog niet helemaal zo is als ik verwachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
TheNiker2 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 23:49:
Dat had ik in eerste instantie ook bij de installatie van de preview. Maar sinds vandaag sloot de applicatie zichzelf af voordat ik er iets kon laden.

Ondertussen een hard reset gedaan, nadat alles klaar was kwam ik niet verder dan na een reboot en hij ging direct naar de app lijst. Het homescreen kreeg ik op geen enkele manier, dus nu maar een restore naar 8.1 aan het doen. Dat was ik toch al aan het overwegen vanwege de ondersteuning van de MS band nog niet helemaal zo is als ik verwachte.
Ja hij sloot hem hier ook heel snel af dus moest je binnen de seconde op een foto drukken, dat werkte bij mij.

Ik vind vooral dat Spartan aardig wat vastlopers heeft en dan vooral op wpcentral.. Alsof die site er nog compleet niet voor is gemaakt. Voor de rest mis ik nog hey Cortana, maar echt reden om terug te gaan heb ik nog niet echt gehad. Reboot me foon wel eens in zoveel dagen omdat het touchscreen gewoon niet meer reageert dan als t scherm open is, maarja, preview.. Moet zeggen voor de rest aardig tevreden wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiSaE
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40
Ik kan niet vinden welke actuele builds zijn uitgegeven. (oa; versienummer, changes etc). Of heb ik het verkeerd dat het lijkt dat er maar één alpha versie voor het grote publiek (fast) is uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
TiSaE schreef op maandag 11 mei 2015 @ 09:05:
Ik kan niet vinden welke actuele builds zijn uitgegeven. (oa; versienummer, changes etc). Of heb ik het verkeerd dat het lijkt dat er maar één alpha versie voor het grote publiek (fast) is uitgegeven.
Eigenlijk zijn er maar 2 builds uitgegeven, waarvan 1 alleen beschikbaar was op select aantal toestellen. De andere was op veel meer behalve op de icon/930

En dat is nu de meest recente. Windows desktop gaat aardig sneller qua builds.. :p

[ Voor 8% gewijzigd door dglavimans op 11-05-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Laatst online: 07-10 15:34
Ik heb nog steeds Windows 10 TP 10.0.12534.56 aan de voordeur staan trappelen.
Alleen gezien de recensies laat ik deze maar gewoon lekker in de wacht staan en negeer ik fijn die ( toch wel steeds irritanter wordende ) melding dat er een update klaar staat.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Heb nog een Lumia 520 liggen, maar daarvoor was de Windows 10 TP weer ingetrokken toch? Ben benieuwd hoe het draait op een telefoon zoals de L520.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Weet iemand of CalDAV/CardDAV-support wordt verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
Amadeus1966 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 00:51:
Ik heb nog steeds Windows 10 TP 10.0.12534.56 aan de voordeur staan trappelen.
Alleen gezien de recensies laat ik deze maar gewoon lekker in de wacht staan en negeer ik fijn die ( toch wel steeds irritanter wordende ) melding dat er een update klaar staat.
Hopelijk wordt de volgende release beter. Als alles meezit wordt build 10080 hopelijk snel vrijgegeven.

https://twitter.com/GabeAul/status/598137809715613696

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26
InZane schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:37:
[...]

Hopelijk wordt de volgende release beter. Als alles meezit wordt build 10080 hopelijk snel vrijgegeven.

https://twitter.com/GabeAul/status/598137809715613696
Ik denk dat we deze nieuwe build nog voor het weekend wel kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zou wel fijn zijn, ik moet inmiddels zo'n beetje 3x per dag mijn telefoon rebooten :/ Hotspot die stopt met werken, camera die niet meer opstart, apps hebben opeens geen toegang meer tot internet, buiten de bekende (trage) zaken als de camera-album of terug naar je home-screen gaan :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
nieuws: Microsoft komt met zes Windows 10-edities

Officiele naam wordt: Windows 10 Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
Geen nieuws toch?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Jawel lees regelmatig nog "Windows 10 for phones", dus lijkt me niet dat de echte naam al duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar uiteindelijk zal het overal toch gewoon Windows 10 worden genoemd lijkt me? Mobile is alleen om te verduidelijken, maar als je het over mobile-devices hebt, dan is Windows 10 ook gewoon voldoende lijkt me? En als afkorting gewoon Win10 of W10?

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 13-05-2015 20:35 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Laatst online: 07-10 15:34
Meende dat MS niet terug wilde naar de naam WM xx ( windows mobile ) vernoemd naar de voorganger van Windows Phone.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedOfShadows
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-10 21:48
Martinspire schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 20:34:
Maar uiteindelijk zal het overal toch gewoon Windows 10 worden genoemd lijkt me? Mobile is alleen om te verduidelijken, maar als je het over mobile-devices hebt, dan is Windows 10 ook gewoon voldoende lijkt me? En als afkorting gewoon Win10 of W10?
Wellicht heb je gelijk. Nu spreekt iedereen ook over W8.1 en niet over het al dan niet een Home of Pro versie is.

Nu op zich maakt de naam niet uit. Al klinkt Windows 10 Mobile beter dan Windows 10 for Phones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Mee eens. Zolang maar duidelijk is waar men het over heeft vind ik het goed. Merk om me heen dat er mensen zijn die Windows Phone zeggen, maar er zijn ook mensen die nu gewoon Windows zeggen (Of dat is omdat het ze niet zoveel interesseert of omdat ze lui zijn zou ik niet weten). Of mensen die gewend zijn aan het zeggen van WP makkelijk overgaan naar het beestje 'Windows' noemen betwijfel ik ook.
What's in a name? :)
* Migrator zal zichzelf na de release van W10 nog veel op het zeggen van Windows Phone betrappen

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Aangezien Microsoft de officiële naam heeft bekendgemaakt, heb ik de titel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 08:02
RoD schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 10:39:
[modbreak]Aangezien Microsoft de officiële naam heeft bekendgemaakt, heb ik de titel aangepast.[/]
Moet martin dan ook geen Karmakeizer worden van Windows 10 Mobile? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Voor een badge is er een tag/gekoppeld onderwerp nodig. Als je op 'Koppel onderwerp' klikt dan zie je dat de tag 'Windows 10 mobile' reeds aangevraagd is ;)
En wat mij betreft mag WP8.1 hier wel ontkoppeld worden, for obvious reasons :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Weet iemand hier misschien nog gratis alternatieve muziekspelers, welke niet te lang hoeft te laden bij grote hoeveelheden muziek (ong. 9000 liedjes)? De Xbox muziek speler werkt wel, maar heeft vaak toch een momentje nodig om alles te laden, ook kan deze geen .flac afspelen, de Mixradio app duurt heel erg lang om al mijn muziek te laden, en Moliplayer kan niet filteren op artiest, album, genre etc. (de demo Chineze versie althans niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
9000 weet ik niet maar Modern Music doet het hier prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg net een update binnen op de lumia 930 wie nog meer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spekkie1994
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 21:09
Hier ook, eindelijk Windows 10 preview, zie http://www.neowin.net/new...ble-to-fast-ring-insiders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Avatar_Aang schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:10:
Weet iemand hier misschien nog gratis alternatieve muziekspelers, welke niet te lang hoeft te laden bij grote hoeveelheden muziek (ong. 9000 liedjes)? De Xbox muziek speler werkt wel, maar heeft vaak toch een momentje nodig om alles te laden, ook kan deze geen .flac afspelen, de Mixradio app duurt heel erg lang om al mijn muziek te laden, en Moliplayer kan niet filteren op artiest, album, genre etc. (de demo Chineze versie althans niet).
Ik heb ook geen 9000 liedjes, maar slechts 2000. Met VLC geen probleem, alleen als er een update is moet 'ie ze allemaal langs (maar dat geldt ook voor Xbox music). Wellicht kun je die proberen. En anders een vraag stellen in Windows Phone Store en applicaties, daar past het beter dan hier want het is niet W10 specifiek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Ik ben benieuwd, nu ook een update aan het downloaden op mijn Lumia 520 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 19:55
Avatar_Aang schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 15:10:
Reker heeft een tile gemaakt die de oude muziek app opent, hij heette iets van "music hub tile" als ik het mij goed herinner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VpS_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04-2023

(bb) || !(bb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, hier ging het niet helemaal goed volgens mij. Mn startscherm wordt niet meer getoond? Ook had ie halverwege de installatie dat ie niet opnieuw opstartte (ging wel uit, maar kwam niet terug). Volgens mij moet ik effe hardresetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier het zelfde statscherm gaat ook niet meer aan denk aan een hard reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie overigens ook een muiscursor als ik de backbutton indruk. En verder is ook alles Engels ipv Nederlands. Ik dacht dat die preview ook gewoon in NL was?

Hmm, nu wel weer merendeel Nederlands

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 14-05-2015 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn instellingen staan wel in nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Zojuist heeft m'n pa ook hem ook op z'n 930 binnen gekregen, telefoon hangt nu op laden scherm en doet niks meer. Toch maar weer terug zetten naar 8.1

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TunefulDJ_Mike schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:46:
Zojuist heeft m'n pa ook hem ook op z'n 930 binnen gekregen, telefoon hangt nu op laden scherm en doet niks meer. Toch maar weer terug zetten naar 8.1
Mja ik hoor meer mensen over het probleem, maar hard-reset zou in ieder geval nog een optie kunnen zijn om met win10 te werken. Ik hoor er alleen nog niemand over of dat gewerkt heeft. Of een andere oplossing in bv settings die wel helpt, zodat ik niet alles kwijt raak.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 14-05-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben er mee bezig, is nu alles aan het terug zetten. dus over een kwartier weet ik of het nut heeft ....anders terug naar 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 12:12
TunefulDJ_Mike schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:46:
Mijn startscherm werd ook niet zichtbaar (L930). Na een tijdje rondkijken in de settings was opeens het startscherm ingeladen. Duurt gewoon heel lang volgens mij.

Ik kan alleen niet de preview store vinden die ik wel nodig heb om bijvoorbeeld office te installeren en de nieuwe mail app. De oude mail app doet het niet meer :(

[ Voor 29% gewijzigd door Swerfer op 14-05-2015 20:59 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is nu bezig op de 920.......na de hard reset op de 930 nu wel het start scherm _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2015 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TunefulDJ_Mike
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-08 14:29
Martinspire schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 20:48:
[...]

Mja ik hoor meer mensen over het probleem, maar hard-reset zou in ieder geval nog een optie kunnen zijn om met win10 te werken. Ik hoor er alleen nog niemand over of dat gewerkt heeft. Of een andere oplossing in bv settings die wel helpt, zodat ik niet alles kwijt raak.
Zojuist maar weer terug gezet naar 8.1 start scherm laadde helemaal niet in. Hard reset werkte ook niet startte vervolgens weer op naar het zelfde laad scherm

[ Voor 0% gewijzigd door TunefulDJ_Mike op 14-05-2015 21:00 . Reden: typo ]

Today me will live in the moment unless it's unpleasant in which case me will eat a cookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

hard reset -> backup teruggezet en het ' werkt' hier. De ' grote vierkante' tile lijkt alleen zo'n anderhalf keer zo groot tov WP8.1 :o
(Lumia 930)

[edit]
Instellingen -> Persoonlijke instellingen -> Start -> ' Meer tegels weergeven' :)

[ Voor 24% gewijzigd door DR op 14-05-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is het startscherm eindelijk gekomen. Heeft een minuut of 20 geduurt. Geen hard-reset nodig gehad dus, maar zo te merken is de migratie gewoon niet goed verlopen (was duidelijk nog niet klaar).

Verder mis ik blijkbaar wat apps van mn startscherm en moet ik eerst mail downloaden :/

Maar goed, geen hard-reset nodig gehad. Alleen veel tijd *O*

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 14-05-2015 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:38
Hoe lang duurt de update ?

Bij mij staan beide tandwielen nu voor +/- 10 minuten op het scherm en is de balk voor ik denk 3% gevuld (vanaf het begin) ...

Hangt hij of springt hij straks in eens verder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Voxxie schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:21:

Bij mij staan beide tandwielen nu voor +/- 10 minuten op het scherm en is de balk voor ik denk 3% gevuld (vanaf het begin) ...

Gewoon (lang) wachten. Ik dacht eerst ook dat hij vasthing, maar ineens was hij klaar...
Martinspire schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:18:
Verder mis ik blijkbaar wat apps van mn startscherm en moet ik eerst mail downloaden :/
Hoe? Ik heb geen Store beta :(

[ Voor 22% gewijzigd door Swerfer op 14-05-2015 21:23 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voxxie schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:21:

Begin duurde hier ook lang. Eerst prepare een minuut of 10. Daarna tandwielen voor 10. Dan de migratie van ik denk 20 min en vervolgens de loading van startscherm wat ook iets van 20 min duurde. Bij elkaar dus een uur bezig geweest 8)7

Edit: zo te merken doet ie het na reboot nog steeds niet meteen. Moet wachten op loading :(

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 14-05-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
@Martinspire:

Heb jij wel Store beta en de nieuwe mail app in je lijst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swerfer schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:41:
@Martinspire:

Heb jij wel Store beta en de nieuwe mail app in je lijst ?
Store beta wel. Mail moest ik via die store downloaden. Heet in de store Mail & Calendar, maar op de device weer Outlook Mail en Outlook Calendar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Martinspire schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:46:
[...]

Store beta wel. Mail moest ik via die store downloaden. Heet in de store Mail & Calendar, maar op de device weer Outlook Mail en Outlook Calendar 8)7
Dan ga ik maar aan een harde reset beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
Installeer 'm hier ook op mijn 920, op de 930 durf ik het nog niet aan. Ben benieuwd of 't een verbetering is :). Hopelijk nu ook wat meer uniformiteit in de UI.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Heb het geïnstalleerd op mijn L920. Duurde al met al een ruim half uur. Wel laadde het homescreen instant en doet alles het nu veel soepeler dan eerst. Voor mij dus (voorlopig) een duidelijke verbetering ten opzichte van de vorige build.

Verder een belangrijk pluspunt. Je kan eindelijk weer per app aangeven of die op de achtergrond mag draaien terwijl battery saver aanstaat. Kan ik eindelijk weer Whatsapp-berichtjes krijgen aan het eind van de dag ^^

[ Voor 31% gewijzigd door Caelorum op 14-05-2015 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
Heeft er iemand een Microsoft band die de preview geinstalleerd heeft? Bij de vorige build ging het niet al te soepel om te blijven syncen. En wat andere dingen die vast bleven lopen in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
TheNiker2 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:53:
Heeft er iemand een Microsoft band die de preview geinstalleerd heeft? Bij de vorige build ging het niet al te soepel om te blijven syncen. En wat andere dingen die vast bleven lopen in mijn geval.
Ik zal straks eens kijken als mijn harde reset klaar is...

Edit:

Schrok ik even... Zag bij de voorwaarden Windows Phone 8.1 staan... Was toch Windows 10 mobile :P

[ Voor 13% gewijzigd door Swerfer op 14-05-2015 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan mobiel netwerken in meldingen en acties niet weergeven of zie ik iets overheen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:07
Zojuist mijn 930 naar W10 gezet.
Bekende bugs?:
- icoontjes homescreen zijn low res
-kan alleen de onderste 4 quick actions veranderen
- geen data bij quick actions
- langsaam
- afsluiten van alle apps brengt me naar zwart scherm ipv homescreen

Ik weet dat het een beta betreft, en ken de risico's, ik vraag me alleen al of dit bekende 'issues' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde problemen helaas op de 920 doet ie het beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
Heb W10 zojuist voor de eerste keer op de 520 geïnstalleerd. Draait vrij netjes moet ik zeggen, geen problemen met het startscherm of iets dergelijks. Het eerste wat met opvalt is het nieuwe instellingenmenu dat nu erg overzichtelijk is tegenover die van WP8.1. Nog een keer gecheckt bij updates en ondertussen wordt er weer een update gedownload, geen idee wat het zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andregeuze
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 20:58
@Bexxerz Zelfde problemen hier op de 930. Heb in de settings wel "Show more tiles" aangezet. Daardoor lijkt het er iets beter uit te zien. Maar kan ook puur bedrog zijn, de tile grid is gewoon groter :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
TheNiker2 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 21:53:
Werkt prima. Ik zal in de gaten houden of de app ook zelf automatisch gaat syncen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Heb overigens het idee dat de nieuwe build het beter doet op mijn 635 dan op mijn 930.....de 930 geupgrade van 8.1 naar de Win 10 TP builld, maar omdat het laden van het startscherm me te lang duurde een factory reset gedaan....OMG alleen maar gedoe nu :( als ik dat vergelijk met de eerste ervaringen op mijn 635

Heb ook al een App gevonden die het (in ieder geval bij mij) niet doet : LastPass iemand anders hier issues mee?

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 14-05-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

Bexxerz schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:23:
Zojuist mijn 930 naar W10 gezet.
Bekende bugs?:
Met show more tiles aan:
- Wallpaper ingesteld, telefoon reboot, wallpaper staat vervolgens alleen achter de eerste 2 kolommen tiles 8)7
- People app start niet/sluit direct af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:01
Zo te zien is het niet verstandig om de update te installeren op de 930, aangezien het mijn main toestel is.
Is het echt zo slecht als het lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Lumia 930 na factory reset doet het op zich prima bij mij, alleen het terugzetten van de backup zorgt er voor dat er veel apps moeten wopden gedownload en ik ben tegelijk nog offline maps aan het downloaden ook, dus de phone is een beetje laggy...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
hotymoty schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:57:
Zo te zien is het niet verstandig om de update te installeren op de 930, aangezien het mijn main toestel is.
OOhw...als ik er uiteindelijk maar mee kan bellen/mailen dan vind ik het wel oke voor de eerste paar dagen...mocht het dan echt onwerkbaar zijn, dan doen we gewoon een restore naar 8.1

Volgens mij is het allemaal uiteindelijk wel werkbaar......er zijn in ieder geval wel wat hobbeltjes te nemen...
Swerfer schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:57:
Lumia 930 na factory reset doet het op zich prima bij mij, alleen het terugzetten van de backup zorgt er voor dat er veel apps moeten wopden gedownload en ik ben tegelijk nog offline maps aan het downloaden ook, dus de phone is een beetje laggy...
Inderdaad....ik heb nu maar weer een factory reset gedaan, nu maar zonder het terugzetten van een backup....

[ Voor 30% gewijzigd door TheVMaster op 14-05-2015 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
Het is nog niet af... en MS heeft al gezegd dat Windows 10 Mobile pas na Windows 10 Home en Pro uit komt dus dat kan nog een hele poos duren.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Laatst online: 23:38
Bij mij werkt de Outlook app niet.
Hij laat geen email zien.

Hebben meer mensen dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR
  • Niet online

DR

Outlook mail is prima hier, Outlook calendar schaalt niet helemaal ok (bovenste blauwe balk is maar deels zichtbaar / niet leesbaar). Dit op een Lumia 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ramon schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:58:
Het is nog niet af... en MS heeft al gezegd dat Windows 10 Mobile pas na Windows 10 Home en Pro uit komt dus dat kan nog een hele poos duren.
Windows 10 is ook nog niet af, maar werkt wel goed genoeg. Windows 10 Mobile geef ik dus ook een kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Swerfer schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:02:
[...]

Windows 10 is ook nog niet af, maar werkt wel goed genoeg. Windows 10 Mobile geef ik dus ook een kans...
Helemaal mee eens...hoop wel dat LastPass het wel gaat doen, want dat is toch wel een van mijn meest gebruikte apps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook een leuke bug:
Bij het selecteren van een achtergrond/app voor je lockscreen zal bij het aanraken van de dropdown, de background van je thema wisselen tussen wit en zwart. Hoe de neuk krijg je dat voor elkaar als developer :+

Verder hier ook last van traag startscherm na hard-reset. Doet nog steeds loading. Maar goed, momenteel is ie apps aan het downloaden en hij is ook al vrij warm dus ik laat hem maar effe

[ Voor 29% gewijzigd door Martinspire op 14-05-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ach ik kan al weken niet eens de instellingen van de lockscreen veranderen. Is telkens instant crash :|
Gelukkig staat skype en phone er op dus als iemand me dringend nodig heeft gehad zie ik dat iig redelijk snel.

Overigens ben ik niet zo gecharmeerd van het win10 tobo. Waar ik vroeger foutloos kon typen wil dat ding nu maar niet de juiste woorden kiezen en cirrigeren. Leuk die rode kringeltjes, maar fix het dan denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Mijn 930 is de update aan het ophalen.
Ben benieuw of het werkbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Yeah...Lastpass doet het nu wel.....was dus toch een goed idee om een factory reset te doen en geen backup terug te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker2
Swerfer schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:53:
[...]

Werkt prima. Ik zal in de gaten houden of de app ook zelf automatisch gaat syncen...
Thanks nu de andere commentaren nog afwachten of er niet echt iets schokkends uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-09 22:41
Ik weet niet of die pas nu in de laatste nieuwe build van Windows 10 mobile zit maar blijkbaar is er nu ook support voor een Bluetooth muis :) .
YouTube: Windows 10 Mobile with Bluetooth mouse [DEMO]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Even wat zitten spelen met de nieuwe build op mijn L930... Best wat aardige dingen erin nu, de nieuw Music app loopt bijvoorbeeld extreem soepel. Nog steeds geen fan van die klote hamburger menu's in de meest onlogische hoek van het scherm en het ontbreken van swipes waar je die zou verwachten (de dialer bijvoorbeeld).

Ook is het Start scherm nog een rommeltje met tiles die niet uitlijnen en dergelijke.... Nog genoeg werk voor de boeg, maar als ze alles afwerken zoals de Music Preview app dan heb ik er wel wat vertrouwen in. Nu weer lekker terug naar 8.1 though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist een verse 8.1 installatie geupdate naar 10 met een Lumia 930. Dit lijkt een stuk beter te gaan. Nu apps installeren om te kijken of dat loading niet terug komt. Dat maakt het echt onwerkbaar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 05-10 19:26
hotymoty schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 22:57:
Het valt uiteindelijk wel mee hoor. Bugs die hier voorbij zijn gekomen lijken erger dan ze zijn. Vind wp10 zelf stukken beter draaien dan de vorige build.

Bugs waar ik tegen aan ben aangekomen, is dat ik gemaakte screenshots niet met whatsapp kan versturen. Natuurlijk kan die eraan liggen dat er een nieuwe foto app is(die overigens stuk beter is) maar irritant is het wel.

Het mooie is nu wel dat je apps, muziek en mappen naar je sd-kaart kan verplaatsen. Natuurlijk kan dit niet met de l930, maar de optie zie ik wel.

[ Voor 14% gewijzigd door vali op 15-05-2015 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 14:51

Sebazzz

3dp

Ook de build geïnstalleerd. Wel grappig dat de muiscursor tevoorschijn komt als je op de soft buttons onderaan het scherm drukt :D

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revocx
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Mijn 930 is na de update niet werkbaar. Startscherm wordt niet geladen, er blijft steeds laden in beeld. Nu terug naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Revocx schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:30:
Mijn 930 is na de update niet werkbaar. Startscherm wordt niet geladen, er blijft steeds laden in beeld. Nu terug naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw proberen :)
Hier ook zo op mijn 925. :'( Na update dele nacht gewacht, meermalen de regioinstellingen veranderd maar alles zonder succes. Snap niet zo goed wat er mis ging omdat andere gebruikers op hun 925 kennelijk wel een werkbare preview hebben geïnstalleerd (zie npu). Heb nog niet eerder hoeven downgraden of terug te gaan naar de fabrieksinstellingen.

Ben ik na een downgrade of reset echt alle persoonlijke info/instellingen kwijt? Of heeft iemand nog tips om het startscherm in deze laatste preview weer tevoorschijn te toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Heeft iemand mobiele data waarbij je zelf een apn moet instellen? Bij mij krijg ik mijn mobiele data niet werkend. Ik heb Ziggo als mobiele provider...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Laatst online: 22:33

FutureCow

(C) FutureCow

Hoe snel gaat het switch tussen apps en homescreen etc? In vorige build stond vaak lange tijd resuming... Is dat nu beter/sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Swerfer schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:50:
Heeft iemand mobiele data waarbij je zelf een apn moet instellen? Bij mij krijg ik mijn mobiele data niet werkend. Ik heb Ziggo als mobiele provider...
Ik heb hi en keeeg na het uit- en aanzetten een melding welke mobiele provider ik heb. Na het kiezen van hi/kpn werkte mijn mobiele data weer.

Het is een herkende bug dat mobiele data het niet gelijk doet na de update.

Merl tevens nu ook dat je wel living images foto's kan maken maar niet terug kan zien in de foto app..

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 15-05-2015 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
vali schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:23:
[...]

Ik heb hi en keeeg na het uit- en aanzetten een melding welke mobiele provider ik heb. Na het kiezen van hi/kpn werkte mijn mobiele data weer.

Het is een herkende bug dat mobiele data het niet gelijk doet na de update.
Van alles al geprobeerd, handmatig het juiste netwerk kiezen, andere netwerken kiezen, opnieuw opstarten, andere Ziggo apn, maar niets helpt. Ik hoop dat wat jij zegt over de bekende bug dat op een gegeven moment mijn mobiele dat het weer gaat doen, anders zou ik terug moeten naar WP8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivan797
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 19:09
Misschien dat het een hele stomme vraag is maar:
Kan je op Windows 10 ook Windows 8.1 apps draaien , en gaan deze automatisch over naar Windows 10? S:

Artificial Intelligence usually beats real stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
FutureCow schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:15:
Hoe snel gaat het switch tussen apps en homescreen etc? In vorige build stond vaak lange tijd resuming... Is dat nu beter/sneller?
Bij mij wel een stuk beter. Eigenlijk voelt het OS weer een beetje aan als WP8.1 (met wat kleine bugs)
ivan797 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:49:
Kan je op Windows 10 ook Windows 8.1 apps draaien , en gaan deze automatisch over naar Windows 10? S:
Ja, dat blijft gewoon werken. Zelfs WP7 apps werken nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Mijn 930 was tijdens de update naar de nieuwste W10 vastgelopen. De hele nacht aangestaan maar geen werkende Phone meer. Hij herstartte steeds opnieuw en geen vooruitgang. Met de Nokia Software Updater for Retail tool kan je hem weer terug flashen naar 8.1. Duurt wel even en gaat meerdere keren fout dus gewoon geduld en aangesloten laten zitten. Er is ook meerdere keren voorbijgekomen om Volume Down en Power in te drukken totdat je de triller voelt. Nu doet hij het weer :) Misschien dat ik opnieuw ga updaten maar weet het nog niet zeker.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Laatst online: 22:33

FutureCow

(C) FutureCow

ivan797 schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 10:49:
Als je met Windows 8.1 WP8.1 bedoelt, dan werken die gewoon op W10M.
Maar de dekstop Windows 8.1 apps werken natuurlijk niet op W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook de hele nacht aan laten staan. Het is echt zodra je enkele apps installeert en je herstart je toestel, dat ie gewoon niet meer terug komt. 6 uur heeft ie hier aan gestaan, maar het helpt niet. Ik heb ook al diverse dingen geprobeert, maar het wil gewoon niet werken. En terug naar een 8.1 backup gaat nu ook niet meer, want blijkbaar heeft er een nieuwe backup gedraait die de boel overschreven heeft. Dom natuurlijk om die aan te laten staan.
Natuurlijk hoef ik hem niet te rebooten, maar dat moet daarna gewoon werken. Wat als de accu eens leeg is? Want als een app een update vereist? Wat als het toestel vastloopt? Dan ben ik alles kwijt. Daar zit ik niet op te wachten.

Naja, ik ben weer even bezig vandaag :/

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 15-05-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 11:19:
Hier ook de hele nacht aan laten staan. Het is echt zodra je enkele apps installeert en je herstart je toestel, dat ie gewoon niet meer terug komt. 6 uur heeft ie hier aan gestaan, maar het helpt niet. Ik heb ook al diverse dingen geprobeert, maar het wil gewoon niet werken. En terug naar een 8.1 backup gaat nu ook niet meer, want blijkbaar heeft er een nieuwe backup gedraait die de boel overschreven heeft. Dom natuurlijk om die aan te laten staan.
Natuurlijk hoef ik hem niet te rebooten, maar dat moet daarna gewoon werken. Wat als de accu eens leeg is? Want als een app een update vereist? Wat als het toestel vastloopt? Dan ben ik alles kwijt. Daar zit ik niet op te wachten.

Naja, ik ben weer even bezig vandaag :/
Na soortgelijke problemen is na een factory reset mijn 925 net weer hersteld. En zowaar nog steeds W10. De back-up zorgde ervoor dat nagenoeg alle app's weer in ere zijn hersteld. Alleen weer even wat tijd steken in personaliseren en alle logins in orde maken. Dus als je ergens in het menu een factory reset kunt doen, dan is dat het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Verwijderd schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:25:
[...]

Na soortgelijke problemen is na een factory reset mijn 925 net weer hersteld. En zowaar nog steeds W10. De back-up zorgde ervoor dat nagenoeg alle app's weer in ere zijn hersteld. Alleen weer even wat tijd steken in personaliseren en alle logins in orde maken. Dus als je ergens in het menu een factory reset kunt doen, dan is dat het proberen waard.
Dat is inderdaad ook mijn ervaring. Moet zeggen dat het best aardig werkt (zoalang je maar in het achterhoofd houdt dat het een preview os is)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martinspire schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:09:
Ook een leuke bug:
Bij het selecteren van een achtergrond/app voor je lockscreen zal bij het aanraken van de dropdown, de background van je thema wisselen tussen wit en zwart. Hoe de neuk krijg je dat voor elkaar als developer :+

Verder hier ook last van traag startscherm na hard-reset. Doet nog steeds loading. Maar goed, momenteel is ie apps aan het downloaden en hij is ook al vrij warm dus ik laat hem maar effe
Haha ik dacht precies hetzelfde. Apps die bij niet werken is tot heden plex en facebook integratie met mijn contracten. App zelf doet het wel, maar hij wilt niet met mijn contacten syncen.

Waar ik wel erg blij mee ben is dat je nu eindelijk de encryptie kan aanzetten en dat ze nu dezelfde bescherming als Apple op het gebied van "lost your iphone". Als nu iemand je phone vindt kan hij er geen fuck meer mee.

[ Voor 13% gewijzigd door vali op 15-05-2015 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
vali schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:29:
[...]

Haha ik dacht precies hetzelfde. Apps die bij niet werken is tot heden plex en facebook integratie met mijn contracten. App zelf doet het wel, maar hij wilt niet met mijn contacten syncen.

Waar ik wel erg blij mee ben is dat je nu eindelijk de encryptie kan aanzetten en dat ze nu dezelfde bescherming als Apple op het gebied van "lost your iphone". Als nu iemand je phone vindt kan hij er geen fuck meer mee.
Eh....Facebook integratie werkt hier wel volgens mij...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/Xz84eV3ks0t0kTHIXcFjh6zW/full.png

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/jIM1XGYXQFxSLnVQJE2bzOxx/full.png

[ Voor 23% gewijzigd door TheVMaster op 15-05-2015 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

TheVMaster schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:52:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Is dat de personen hub? In de laatste build hier op de Lumia 930 heb ik geen Facebook of Twitter integratie. Ik kan ook geen Facebook of Twitter account toevoegen.

edit: Ik had ze niet meer geïnstalleerd staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazzz op 15-05-2015 16:00 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
TheVMaster schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 13:52:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Uhmz weird, installeer het wel opnieuw. Thanks iig voor het posten :-)

Edit:
Na herinstallatie werkte het weer. Zo ook ff plex opnieuw installeren, misschien wilt die ook weer video's afspelen na een herinstallatie.

[ Voor 14% gewijzigd door vali op 15-05-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik kreeg net een melding die iets zei over een geplande reboot in verband met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiSaE
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40
De MS Band sync goed met het opnieuw installeren van de health app. Het is nu wel een "werkbaar" systeem 😊
Pagina: 1 ... 8 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M