Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
matroosoft schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:02:
[...]
Met het concept van één Windows in de hand hebben ze helemaal geen nieuw design nodig, Het zou juist een optimalisatie voor het huidige design kunnen zijn. Het marktaandeel groeit toch wel, al is het langzaam. Blijven investeren en innoveren is de enige manier om langzaam maar zeker meer marktaandeel te krijgen. En nee, het nieuwe design is zeker géén innovatie. :)
Dat is niet zo. Het marktaandeel mag dan wel langzaam groeien, maar wil het project houdbaar zijn dan moet het wel met een bepaalde minimumsnelheid groeien. Je kan dan blijven innoveren en investeren, maar als het daarmee nog steeds te langzaam groeit gaat op een gegeven moment noodgedwongen toch de stekker eruit. Dan heb je dus de keus: de stekker eruit, of concessies doen. Ik kies liever voor het laatste dan voor helemaal geen Windows voor telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
- mensen hebben geen reden meer om over te stappen als het er allemaal hetzelfde uitziet, alleen wat sneller is, maar de UI onhandig in elkaar zit, en veel minder apps. Dat gaat de grote massa gewoon niet doen.
- veel mensen die WP nu gebruiken, zullen overstappen omdat ze niet kunnen wennen aan de nieuwe UI.
Ik denk dat het wel meevalt. Ik merk eigenlijk sinds Microsoft smartphones zoals de Lumia 535 en 4xx serie meer vraag naar WP. Vooral mensen die een simpel OS willen, niet al te veel geld willen uitgeven maar wel een snelle smartphone willen hebben. Zolang Google dit met Android dit niet kan bieden (zelfs moto g werkt niet net zo vloeiend als men beweert) kan Microsoft nog steeds marktaandeel winnen. Zeker nu flink wat Japanse fabrikanten ook beginnen met goedkoper wp toestellen.

Ik ben zelf ook niet te spreken over de nieuwe interface die Microsoft opgaat, maar eigenlijk ben ik ook niet super tevreden hoe het nu eruit ziet. Hiermee bedoel ik niet dat metro slecht is (in tegendeel ik vind het super fijn), maar wel hoe developers ermee omgaan. In de praktijk wordt het namelijk niet toegepast hoe Microsoft uitgedacht heeft. Dit zorgt ervoor dat de ene app wel fijn werkt en de ander niet. Komt erop neer dat Microsoft de handdoek in de ring heeft gegooid en maar voor de optie kiest dat Android/IOS apps bijna gecopy pasted kunnen worden naar het WP platform.

W10 for Phone bevindt zich nog in bèta dus er is nog een mogelijkheid dat Microsoft nog wat wijzingen gaat maken, al acht ik een vrij kleine kans dat ze stoppen met de hamburger menu. Ik verwacht nu wel dat het aantal apps flink zal toenemen.

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 20-04-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 12:09

matroosoft

Lone Christian

vali schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:37:
[...]

Ik denk dat het wel meevalt. Ik merk eigenlijk sinds Microsoft smartphones zoals de Lumia 535 en 4xx serie meer vraag naar WP. Vooral mensen die een simpel OS willen, niet al te veel geld willen uitgeven maar wel een snelle smartphone willen hebben. Zolang Google dit met Android dit niet kan bieden (zelfs moto g werkt niet net zo vloeiend als men beweert) kan Microsoft nog steeds marktaandeel winnen. Zeker nu flink wat Japanse fabrikanten ook beginnen met goedkoper wp toestellen.

Ik ben zelf ook niet te spreken over de nieuwe interface die Microsoft opgaat, maar eigenlijk ben ik ook niet super tevreden hoe het nu eruit ziet. Hiermee bedoel ik niet dat metro slecht is (in tegendeel ik vind het super fijn), maar wel hoe developers ermee omgaan. In de praktijk wordt het namelijk niet toegepast hoe Microsoft uitgedacht heeft. Dit zorgt ervoor dat de ene app wel fijn werkt en de ander niet. Komt erop neer dat Microsoft de handdoek in de ring heeft gegooid en maar voor de optie kiest dat Android/IOS apps bijna gecopy pasted kunnen worden naar het WP platform.

W10 for Phone bevindt zich nog in bèta dus er is nog een mogelijkheid dat Microsoft nog wat wijzingen gaat maken, al acht ik een vrij kleine kans dat ze stoppen met de hamburger menu. Ik verwacht nu wel dat het aantal apps flink zal toenemen.
Ik vind juist dat de devs wel vaak het design van metro toepassen in apps. Juist als ik naar Android kijk, zie ik een zooitje wat betreft design van verschillende apps. Maar goed, ik kijk het nog even aan. Ik ben echt fan van het Microsoft eco-systeem, dus zal niet heel snel overstappen naar een ander platform. Maar ik ga sowieso ook niet meer updaten naar W10 voordat ik er tevreden mee ben. :)

Hier trouwens nog een interessant artikel van WMPowerUser wat mijn ideeën over W10 aardig weergeeft. (Ook daar zie je trouwens in de reacties de verdeeldheid die is ontstaan over W10)

http://wmpoweruser.com/windows-phone-stop-windows-phone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:18
vali schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:37:
W10 for Phone bevindt zich nog in alfa dus er is nog een mogelijkheid dat Microsoft nog wat wijzingen gaat maken, al acht ik een vrij kleine kans dat ze stoppen met de hamburger menu. Ik verwacht nu wel dat het aantal apps flink zal toenemen.
FTFY ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
haha, zat zelf ook te twijfelen of ik pre-alfa, alfa of bèta zou neerzetten. Ben positief ingesteld dus koos voor bèta :D
matroosoft schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:04:
[...]

Ik vind juist dat de devs wel vaak het design van metro toepassen in apps. Juist als ik naar Android kijk, zie ik een zooitje wat betreft design van verschillende apps. Maar goed, ik kijk het nog even aan. Ik ben echt fan van het Microsoft eco-systeem, dus zal niet heel snel overstappen naar een ander platform. Maar ik ga sowieso ook niet meer updaten naar W10 voordat ik er tevreden mee ben. :)

Hier trouwens nog een interessant artikel van WMPowerUser wat mijn ideeën over W10 aardig weergeeft. (Ook daar zie je trouwens in de reacties de verdeeldheid die is ontstaan over W10)

http://wmpoweruser.com/windows-phone-stop-windows-phone/
Dat klopt, ik zie ook dat vele apps zeer slecht geïmplementeerd zijn, maar daar kijken normale users niet naar. Zelfs de Facebook app van IOS en Android vind ik stukken minder werken op ui gebied. Boeit dat users? Nee die zien alleen functies en die van WP loopt nog steeds achter.

[ Voor 69% gewijzigd door vali op 20-04-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 12:09

matroosoft

Lone Christian

vali schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:15:
[...]

haha, zat zelf ook te twijfelen of ik pre-alfa, alfa of bèta zou neerzetten. Ben positief ingesteld dus koos voor bèta :D

[...]

Dat klopt, ik zie ook dat vele apps zeer slecht geïmplementeerd zijn, maar daar kijken normale users niet naar. Zelfs de Facebook app van IOS en Android vind ik stukken minder werken op ui gebied. Boeit dat users? Nee die zien alleen functies en die van WP loopt nog steeds achter.
Dat ben ik wel met je eens, dat veel user eerder naar functies kijken dan naar de implementatie. Maar het zou jammer zijn als Microsoft een mijns inziens minder goed product neerzet om users te trekken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33

FutureCow

(C) FutureCow

Als ik kijk naar alle design veranderingen, vind ik bijna alles van w10 mooier dan wat we nu in wp8.1 hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.windowscentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/xlarge/public/field/image/2015/04/mdl2-windows-10-compare.png?itok=Y9Gkldtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
Die datepicker vind ik persoonlijk de enige die er zwaar op achteruit is gegaan. De oorspronkelijke versie is zó snel en makkelijk te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
De toggle switch is er ook op achteruit gegaan. Verder ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van al dat overbodig kleurgebruik, maar dat is denk ik meer smaak :) Al is het bij het context menu item bijv. wel erg irritant, want dat wit op groen is echt niet fatsoenlijk te lezen IMO (zelfde bij die felgroene check box)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het oogt allemaal wat strakker, maar ik vind de toepassing nog erg matig. Ik zie ook nog weinig link met Windows 10, hoofdzakelijk omdat die 'settings' pagina in Windows 10 helemaal ruk is (configuratiescherm is daar nog steeds de basis) en in WP10 ze nog behooorlijk wat aan de layout mogen gaan doen. (50% van de breedte gebruiken, andere keer alles gigantisch uitgetrokken).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Als ik ze zo eens bekijk vind ik de toggle switch en de slider geen vooruitgang. Verder bepaald kleurgebruik zoals bij de check boxen had van mij ook niet gehoeven.
De buttons mogen van mij blijven zoals ze nu zijn, bijvoorbeeld bij de 'message dialog' is het niet echt beter leesbaar geworden.
De app bar die rechts staat uitgelijnd vind ik eigenlijk wel wat hebben nu ik het een paar keer heb gezien.

[ Voor 20% gewijzigd door Rips10 op 21-04-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HooksForFeet schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 17:15:
Die datepicker vind ik persoonlijk de enige die er zwaar op achteruit is gegaan. De oorspronkelijke versie is zó snel en makkelijk te gebruiken.
Mwoah, ik vond het formaat van de blokken te groot waardoor scrollen aardig lang duurde. Vooral het selecteren van minuten ging daardoor best langzaam. Ik denk dat de huidige versie juist wat snel is. Misschien wel iets minder duidelijk, maar eigenlijk vind ik hem ook wel mooi zo.

Al met al vind ik de stijl eigenlijk wel aardig. Minder spartaans dan de vorige. Alleen de toggle valt er wat buiten omdat die ineens rond is ipv vierkant.

Ik mis overigens de nieuwe input-slider. De huidige in Win8 (bv op web) is een vierkantje wat binnen een vlak valt. Wat helemaal anders is dan Android en iOS en Webstandaarden waar het rondje over de balk heen valt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 12:12
De toggle switches zijn een fail. De hele UI is recht en hoekig, natuurlijk op de radiobuttons na, en dan gaan ze de toggle switches met afgeronde hoeken maken 8)7

Verder mist de consistentie tussen Windows 10 voor PC en Mobile wat betreft de message dialog buttons. Ik vind de mobile buttons zelfs minder als bij WP8.1

De scrollbars in W10 mobile zijn iets dikker geworden tov W8.1. Ik moet dat real life nog maar eens bekijken, want die dunnere scrollbars vind ik net iets chiquer.

Voor de rest moet ik zeggen dat het mij wel pleziert die milde veranderingen en vooral dat de 3 bolletjes in de appbar gewoon blijven. Als developer hoef je dus geen hamburgermenu te gebruiken, wat wel inhoud dat je dus consistentie gaat missen tussen apps van developers die wel de hamburgers gaan gebruiken en diegene die dat niet doen (ik dus)...

Edit:

Of begrijp ik nou dat de hamburgers de vervanging zijn voor de pivot? Laat ik dat zeker niet hopen. De pivot werkt perfect

[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 21-04-2015 19:22 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
De hamburgers zijn de vervanging voor de pivot. http://www.winbeta.org/ne...-apps-have-hamburger-menu

Overigens blijven de drie stippen onderin (volgens mij) ook, maar dan voor acties, niet voor navigatie. Dat is nu eigenlijk ook al zo.

[ Voor 31% gewijzigd door HooksForFeet op 21-04-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Swerfer schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:16:
De toggle switches zijn een fail. De hele UI is recht en hoekig, natuurlijk op de radiobuttons na, en dan gaan ze de toggle switches met afgeronde hoeken maken 8)7

Verder mist de consistentie tussen Windows 10 voor PC en Mobile wat betreft de message dialog buttons. Ik vind de mobile buttons zelfs minder als bij WP8.1

De scrollbars in W10 mobile zijn iets dikker geworden tov W8.1. Ik moet dat real life nog maar eens bekijken, want die dunnere scrollbars vind ik net iets chiquer.

Voor de rest moet ik zeggen dat het mij wel pleziert die milde veranderingen en vooral dat de 3 bolletjes in de appbar gewoon blijven. Als developer hoef je dus geen hamburgermenu te gebruiken, wat wel inhoud dat je dus consistentie gaat missen tussen apps van developers die wel de hamburgers gaan gebruiken en diegene die dat niet doen (ik dus)...

Edit:

Of begrijp ik nou dat de hamburgers de vervanging zijn voor de pivot? Laat ik dat zeker niet hopen. De pivot werkt perfect
Jawel, wel een vervanging van. Of wellicht een combinatie van de 2 als het nodig is. Net zoals horizontaal scrollen op PC's en tablets eruit gaat en alles verticaal wordt.

Toevallig zonet op Neowin, vergelijking van Metro vs. Metro 2.0:

Afbeeldingslocatie: https://www.neowin.net/images/uploaded/2015/04/ibrs5b4azpeotd.jpg

De knoppen vind ik wel veel mooier, gebruik eenzelfde template al in Huetro.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:18
Swerfer schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:16:
Voorheen waren de icoontjes in de app bar omringt door een cirkel, was dat dan ook een fail? Ik kan de nieuwe toggle switches echt geen fail noemen.
Pivot werkt perfect in first-party apps. Ben nog geen third-party app tegengekomen die het conncept pivot gebruikt (namelijk: filteren in lijsten van dezelfde content. Veel third-party developers dumpen gewoon 3 verschillende soorten content in de pivot, dan heb je het niet begrepen.)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Aan de andere kant was de Calculator er wel één die afwijkt van het normale pivot gedrag. Ik snap dus wel dat developers er over vallen. Daarnaast was het sinds WP7.0 al duidelijk dat ontwikkelaars geen zin hebben om de guidelines te lezen. Al vanaf het eerste moment werd er met de controls aan de haal gegaan. Microsoft liet het ook nog eens gewoon toe omdat ze wanhopig waren. Tja... de gemiddelde ontwikkelaars van tegenwoordig. Eigenwijs en totaal geen passie voor hun vak IMO. Daarnaast is het gros vergeten waarom je überhaupt apps maakt. Gelukkig heb je er nog wel pareltjes tussen zitten, maar alleen jammer dat die een beetje ondersneeuwen en Microsoft ze ook niet echt promoot. Zo krijg je nooit een uniform platform IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Net nieuwste update geïnstalleerd van Windows 10 for Phones en gevoel blijft hetzelfde dan bij vorige build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Dragunov schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:05:
Net nieuwste update geïnstalleerd van Windows 10 for Phones en gevoel blijft hetzelfde dan bij vorige build
Het is ook maar een hele kleine update met een heel kort lijstje changes:
  • Flight mode can now be enabled.
  • You can now disable data connections.
    We fixed the bug in which your phone's MMS settings were lost after upgrading from Build 9941.
  • We fixed the issue in which you couldn't download keyboards for additional languages.
  • We fixed the issue where the viewfinder in the Camera app gets composed incorrectly on some devices like the Lumia 1020.
Ik laat 8.1 nog maar even op mijn 535 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Niels9001 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:57:
Net zoals horizontaal scrollen op PC's en tablets eruit gaat en alles verticaal wordt.
Dat viel mij nu al op, de 8.1 'metro' was veel tiles naast elkaar en je swipte van links naar rechts, nu in Win10 is dat compleet foetsie. Om nu te zeggen dat dit een verbetering is, nou nee.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
SinergyX schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:38:
[...]

Dat viel mij nu al op, de 8.1 'metro' was veel tiles naast elkaar en je swipte van links naar rechts, nu in Win10 is dat compleet foetsie. Om nu te zeggen dat dit een verbetering is, nou nee.
Waarom maakt het uit of het horizontaal of verticaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
InZane schreef op woensdag 22 april 2015 @ 09:18:
[...]

Het is ook maar een hele kleine update met een heel kort lijstje changes:

[...]

Ik laat 8.1 nog maar even op mijn 535 staan.
Hij schijnt ook sneller en stabieler te zijn. Gok dat de lijst niet compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Martinspire schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:29:
[...]
Hij schijnt ook sneller en stabieler te zijn. Gok dat de lijst niet compleet is.
Zou kunnen. Ik lees in ieder geval nog wel dit in de comments bij het artikel op Windows Central:
After update WP 10 Technical preview in my microsoft lumia 535 .i am facing lot of problems.
1.ONCE I OPENED NOTIFICATION BY SCORLING DOWN I CANT GO BACK TO HOME.BECAUSE BACK OPTION IS NOT SHOWING.
2.I CAN NOT DELETE VIDEOS OR PHOTOS IN THIS DEVICE.
3.CAMERA APP PROBLEMS.
Genoeg reden om nog even op 8.1 te hangen, want dit waren voor mij de belangrijkste redenen om weer te downgraden naar 8.1, na het uitproberen van de vorige build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op woensdag 22 april 2015 @ 10:29:
[...]
Sneller voelt hij absoluut niet, nog steeds heb ik een 'loading' of 'resuming' als ik terug ga naar startscherm, bagger irritant als je vanuit standby even snel een foto wil maken, kost je rustig 5-10seconde extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
SinergyX schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:08:
[...]

Sneller voelt hij absoluut niet, nog steeds heb ik een 'loading' of 'resuming' als ik terug ga naar startscherm, bagger irritant als je vanuit standby even snel een foto wil maken, kost je rustig 5-10seconde extra.
De reden waarom ik bèta's zoals deze nooit op een device installeer die ik dagelijks gebruik. Al is Windows 10 al redelijk stabiel zou ik deze ook nooit installeren op mijn desktop of sp3, gezien ik geen gezeik heb in bugs. Daarom heb ik hem op mijn l520 geïnstalleerd die ik alleen als mp3 speler gebruik :) (al kan ik hem niet eens op mijn l930 installeren als ik het zou willen, maar dat terzijde).

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 22-04-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vali schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:13:
[...]

De reden waarom ik bèta's zoals deze nooit op een device installeer die ik dagelijks gebruik. Al is Windows 10 al redelijk stabiel zou ik deze ook nooit installeren op mijn desktop of sp3, gezien ik geen gezeik heb in bugs. Daarom heb ik hem op mijn l520 geïnstalleerd die ik alleen als mp3 speler gebruik :) (al kan ik hem niet eens op mijn l930 installeren als ik het zou willen, maar dat terzijde).
An sich werkt het wel ok voor normaal gebruik, heb wat issues, is traag, maar het is niet dat dat ding compleet onbruikbaar is. Nu is braaf alle apps blijf afsluiten zit ik ook weer op goeie 2 dagen accu en is het voor de zaken wat niet werkt (games kunnen vaak geen verbinding maken) gewoon even uitzingen tot er weer nieuwe update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 15:34
Data en office zijn voor mij eigenlijk de nogo om 10 uit te proberen.
Nu had ik inmiddels al vernomen dat je data iig weer uit kon zetten,
maar nog geen office???????

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inanna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 22:08
In WP8.1 wordt het volume van m'n apps, dat ik graag op 20 wil hebben, steeds naar 13 aangepast wanneer de Kid's Corner is bezocht, 13 is daar namelijk het maximum volume dat je kan instellen. Kan iemand mij vertellen of dit probleem zich nog steeds voor doet in WP10 op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Amadeus1966 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 11:59:
Data en office zijn voor mij eigenlijk de nogo om 10 uit te proberen.
Nu had ik inmiddels al vernomen dat je data iig weer uit kon zetten,
maar nog geen office???????
Die zou voor de eerste ring eind deze maand uitkomen, er was al een filmpje in omloop met de nieuwe office.

Ah, deze was dat
http://www.windowscentral...ice-store-revamp-and-more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
SinergyX schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:28:
[...]

Die zou voor de eerste ring eind deze maand uitkomen, er was al een filmpje in omloop met de nieuwe office.

Ah, deze was dat
http://www.windowscentral...ice-store-revamp-and-more
Thx, heb nu nog steeds die update van vorige week aan mijn voordeur kloppen......
Maar die moet maar even gedult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 13:15
Vandaag ook maar de W10TP geinstalleerd op m'n Lumia 1520. Heel leuk die toevoegingen, iets nog wat traag maar het grootste probleem was nog wel dat ik niet m'n simkaart kan ontgrendelen. Zodra ik m'n pincode in toets loopt heel het toestel vast, tot 5x toe geprobeerd. Vervolgens dus maar weer terug naar W8.1 Update 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 20:43
RoadRunnerRik schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:15:
Vandaag ook maar de W10TP geinstalleerd op m'n Lumia 1520. Heel leuk die toevoegingen, iets nog wat traag maar het grootste probleem was nog wel dat ik niet m'n simkaart kan ontgrendelen. Zodra ik m'n pincode in toets loopt heel het toestel vast, tot 5x toe geprobeerd. Vervolgens dus maar weer terug naar W8.1 Update 2.
Schijnt opgelost te zijn als je het toestel een soft reset geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Oke!, ben nieuwsgierig genoeg om het nog eens te gaan proberen. M'n nieuwe bevindingen deel ik hier weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Sonny7 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 15:33:
[...]

Schijnt opgelost te zijn als je het toestel een soft reset geeft.
Kon mijn toestel zelfs geen soft reset geven en met dat je de batterij er niet kan uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Het is hier inmiddels gelukt, dit keer hoefde ik geen softreset uit te voeren. Echter kan ik nergens de Agenda app vinden? Of zit deze er nog niet in?

EDIT:
Al gevonden, het heet nu Outlook Calendar

[ Voor 14% gewijzigd door RoadRunnerRik op 23-04-2015 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-10 23:26
Hoi

Ik probeer van wp10 weer terug te gaan naar 8.1, maar hij blijft op het scherm telefoongegevens lezen hangen. Geeft al bijna een uur een ogenblik geduld aan.

Ik gebruik Windows Phone recovery tool 1.2.4 en lumia 920. Heb het eerst op Windows 7 geprobeerd en nu op windows 10 technical preview. Alle bij zelfde resultaat.

Iemand een idee?

Edit: Met de Lumia Software Recovery Tool 5.0.7 is het wel gelukt. WP10 is nog te buggy voor mij.

[ Voor 13% gewijzigd door Watchmano op 24-04-2015 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
http://m.windowscentral.c...ow-some-live-tile-changes

4 tiles naast elkaar, mooi man. Tiles staan ook dichter tegen elkaar aan. Mooie zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Krasloos schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 18:54:

4 tiles naast elkaar, mooi man. Tiles staan ook dichter tegen elkaar aan. Mooie zet.
Hier zie je het beter:
http://wmpoweruser.com/fi...0-show-live-tile-oddness/

Ik vind het er veel beter uitzien. Het blokkerige/kinderachtige wat veel mensen afschrikt bij windows phone verdwijnt een beetje, terwijl het toch nog mooie tiles zin. Erg strak. En meer benutte ruimte.

Nu nog hopen dat tiles zelf nog beter worden. Ik vind dat de medium sized tiles vaak te weinig info laat zien. Bijvoorbeeld bij whatsapp en messenger, waarom alleen een nummer op een medium tile, en pas bericht tekst op een wide tile? Die medium is al groot zat om een bericht te tonen. En hopelijk eindelijk interactive tiles.

[ Voor 22% gewijzigd door enomiss op 25-04-2015 23:23 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:01

RayNbow

Kirika <3

Ik heb die screenshot eens geladen op m'n 1020 om te simuleren hoe het er uit zal zien op een kleiner scherm, maar ik vind de spatiëring van WP8.1 tot nu toe rustiger overkomen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Krasloos schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 18:54:

Ik zit in de Slow Ring voor Windows 10 op PC, en daar zie je in het non-resizeable start menu ook 4 medium tiles naast elkaar. Reden om aan te nemen dat dit ook naar WP komt of gewoon toevallig?

Ik heb zin in //BUILD in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik vind het er ook netjes uitzien, en worden de tiles ook wat kleiner dan, dat is ook wel fijn in sommige situaties :)

In W10 op PC kun je ze niet groter of kleiner maken dan? Ik denk dat het zeker aannemelijk is dat het dan ook naar WP komt. Ik ben benieuwd naar de uitrol van WP10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die screen lijkt me eerder een concept van iemand. 4 medium tiles op een L930 zou ik al niet gebruiken. Veel te klein, zeker niet handig in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe kan je bij cortana nu precies wisselen tussen lokaal en internet zoeken?

Als ik gewoon op vergrootglas druk, type een tekst in, ene keer gaat hij enkel lokaal zoeken (vind niets) met de optie op onedrive te zoeken, de andere keer krijg ik wel internet resultaten en optie om lokaal te zoeken. Maar het lukt me maar niet om van lokaal weer naar internet-zoeken te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce9000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:43
SinergyX schreef op woensdag 29 april 2015 @ 12:20:
Hoe kan je bij cortana nu precies wisselen tussen lokaal en internet zoeken?
Wat voor mij werkt is vergrootglas -> zoekterm typen -> naar beneden scrollen -> "search the web". Nogal omslachtig maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

babyslick schreef op woensdag 29 april 2015 @ 17:41:
[...]

Wat voor mij werkt is vergrootglas -> zoekterm typen -> naar beneden scrollen -> "search the web". Nogal omslachtig maar het werkt.
Ik krijg dus heel die 'search the web' optie niet, alleen die 2 'cant find anything' en 'search on Onedrive'.

Edit, screenshot met zoeken naar 'Tweakers'
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/lJzNyUzJaqMbBjUtjdS3EUzr/thumb.png

[ Voor 22% gewijzigd door SinergyX op 29-04-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 12:12
Windows 10 voor de phone kan met toekomstige toestellen een bijna volwaardige pc worden, aangesloten op een TV en muis en toetsenbord. Continuing for Windows Phone, inclusief dual screen...

Bron: Build 2015

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:58
Swerfer schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:09:
Windows 10 voor de phone kan met toekomstige toestellen een bijna volwaardige pc worden, aangesloten op een TV en muis en toetsenbord. Continuing for Windows Phone, inclusief dual screen...

Ben heel erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Swerfer schreef op woensdag 29 april 2015 @ 20:09:

Zag het net ook ja. Ziet er wel interessant uit. Erg benieuwd!
Enige nadeeltje is denk ik dat app ontwikkelaars er meer werk aan gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:09

daffie82

Minisforum UM773 Lite

En android apps en apple apps zouden makkelijk kunnen geport worden naar w10. Las ik net op tweakers.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce9000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:43
SinergyX schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:17:
[...]

Ik krijg dus heel die 'search the web' optie niet, alleen die 2 'cant find anything' en 'search on Onedrive'.
Je drukt waarschijnlijk op enter na tweakers--dat doe ik niet.

tweakers typen -> tappen boven het toetsenbord -> naar beneden scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hm, dat zou nog eens heel goed kunnen :P Stukje gewoonte denk ik, die manier omzeil ik altijd die suggesties die hij doet op bepaalde woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Albert Shum responds to feedback on the Windows Mobile UI

The Windows Mobile UI has elicited a lot of feedback and concern from users in the past few weeks. While Microsoft has remained mum on this matter for a while, Albert Shum has finally shared his thoughts on the hamburger menu, pivots and circles vs squares.
Check out some choice quotes below for the gist of it and read the source link for the article in full.

On the Hamburger
“As with all UX design, it’s not the control that’s bad; it’s how it’s implemented. The right tool for the right job. The hamburger is often used as a consistent navigation element that’s the “home” for an app, always there, helping you go where you want to go. It’s less effective when the items listed in it don’t have a clear hierarchy, or when you need to access it frequently to accomplish your task. Sometimes the app bar, tabs, pivot, or a combination could be better controls for the job.

With our universal apps and adaptive UX we have an approach to design that lets developers build one app, but still tailor the UX to each device when it makes sense. We can use a hamburger icon without pivots on a PC version of the app for better keyboard and mouse navigation and then customize the same app to have pivots with swipe control for better one-hand-use on mobile. We’re making it possible for an app to have both hamburger and pivot controls—but to display the right control at the right time on the right device.”

On Commands at the bottom
“Without a doubt, the highest volume of dissatisfaction we’ve heard about Outlook Mail and Calendar for phones has been that people really like and really miss the Windows Phone 8 pattern of having most commands at the bottom of the screen, with an appbar that shows titles with the icons. We’re happy to let you know we’re not moving away from that pattern—the builds you’ve seen have an incomplete implementation of the “command bar” from Office and in the coming weeks you’ll see most of the commands back in a familiar-but-updated control at the bottom.”

On Squares vs Circles
“We’ve also heard that using circles to represent people doesn’t reflect our overall design and feels out of sync with what we’ve done in the past.

I’m going to segue a bit into some of our design thinking here, but stay with me for a bit….We did a lot of thinking about this during our planning stages for Windows 10, and what we tried to accomplish was to help the people in your life really stand out visually. This is particularly important in experiences like Start, and when you’re moving through different apps where there are people mixed with other content types. So for now, we’re going to stick with using circles to represent people, and we hope we’ll hear that you enjoy how easy it is to spot a friend when you’re glancing through all the things you do on your phone.”
Verder is de design-site online https://dev.windows.com/en-US/design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Misschien ook wel handig...............

No registration, no cords

How it works is anyone with a Windows 10 phone or PC can just head into Settings and toggle the unlock feature on or off. There is no registration needed, nor do you need to tether your phone to a PC to unlock using Visual Studio (the current method). This feature should make life much easier for developers.

There is one limit though Windows Phones will only be able to install 20 sideloaded apps or games. This limit contrasts with desktop, which will be unlimited. The feature can also be controlled by enterprise tools through a registry change, ensuring that corporate devices can still be locked down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Ziet er goed uit - Metro 2.0 (action buttons weer naar beneden :)):

Afbeeldingslocatie: https://www.thurrott.com/wp-content/uploads/2015/04/outlook-hamburger.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Niels9001 schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:23:
Ziet er goed uit - Metro 2.0 (action buttons weer naar beneden :)):

[afbeelding]
Ben hier ook erg blij mee. Microsoft luistert echt heel goed de laatste tijd met Windows Phone :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ze hadden al aangegeven dat het nooit de bedoeling was dat de actiebuttons zouden verdwijnen aan de onderkant. Ze waren er alleen nog niet aan toegekomen om ze naar beneden te verplaatsen in de UI van de office programma's voor telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 08:02
Ik had de hele tijd het gevoel dat Windows 10 for Phones een beetje magertjes was en dat ze nog niet echt met 'breaking' dingen kwamen die het een edge zouden geven over de andere OS'sen.

Begin nu toch wel meer het gevoel te krijgen dat alles op z'n plek gaat vallen. Zeker die universal apps, dat is gewoon pure porno (plus OneDrive integratie). Gevalletje van Whatsappen op je telefoon, tablet, computer, TV en overal hetzelfde gesprek hebben. Fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik moet deze windows 10 toch ook op de 640XL kunnen installeren?
De insider app zegt steeds dat ie hem niet kan vinden.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Heb je je aangemeld bij het Windows Insider programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26
rimave schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:56:
De Insider App doet alleen maar toekennen aan Fast of Slow ring, de update zelf komt gewoon binnen via het reguliere Updates kanaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kunnen we deze ook nog boosten?
https://windows.uservoice...ck-unified-inbox-for-mail

Unified inbox vind ik een groot gemis en moet snel weer terugkomen. 1 enkele tile voor al je (nieuwe) mail is gewoon erg handig en kost je anders enkele taps extra. In de desktop-versie van mail zit het al langer niet en dat vind ik gewoon erg jammer.

Edit: en is het nog een idee om een uservoice-topic aan te maken om daar allerlei items te posten van tweakers om te boosten?

[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 30-04-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
@ Caelorum Yup
@ TheVMaster Is ook zo

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreurink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:20
rimave schreef op donderdag 30 april 2015 @ 11:56:
640XL wordt bij volgende build toegevoegd, was nog een scaling probleempje o.i.d. met de 640XL en de 930. Is nu opgelost, maar die build is nog niet vrijgegeven.

And now a bit of bad news: In my last post, I shared a preliminary list of phones we expected to support with this flight. You’ll see that the list has remained largely unchanged with one exception – the Lumia Icon. Unfortunately there is an issue with scaling on certain devices (930, Icon, and 640XL) which makes the UI too small to be usable, and we need to add code to support new scaling thresholds for these devices. That work is underway, so we expect to see support for them in the near future. I know some of you will be disappointed, but trust me that you want us to make that fix before we send it out to you

bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Nu online
Ah, duidelijk.
De insider app deed nu al wel meer, maar gaf nu ook aan dat ik niet aangemeld zou zijn of het toestel niet ondersteund zou worden. Wel raar dat de icon/930 ook niet ondersteund wordt, want die heeft een 5 inch scherm net als de 640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar hoezo zou de 640XL met schaling zitten? Die heeft toch ook gewoon een 720p scherm? Dat ding heeft buiten iets groter scherm identieke hardware als de 830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niet alleen de resolutie telt mee, maar ook het formaat van het scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
5.7" tegenover een 6" schermpje maakt ook niet echt veel uit denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:58
Nu maar hopen dat Cortana snel Nederlands kan verstaan/praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Martinspire schreef op donderdag 30 april 2015 @ 13:16:
Kunnen we deze ook nog boosten?
https://windows.uservoice...ck-unified-inbox-for-mail

Unified inbox vind ik een groot gemis en moet snel weer terugkomen. 1 enkele tile voor al je (nieuwe) mail is gewoon erg handig en kost je anders enkele taps extra. In de desktop-versie van mail zit het al langer niet en dat vind ik gewoon erg jammer.

Edit: en is het nog een idee om een uservoice-topic aan te maken om daar allerlei items te posten van tweakers om te boosten?
Denk niet dat daar een vote voor nodig is. Dit lijkt mij zo vanzelfsprekend dat het terug komt. Maar toch voor de zekerhed gevote. ;)

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik kan sedert Windows 10 voor Phones OneDrive en Muziek niet meer updaten, hij haalt de update binnen, begint te installeren, maar smijt dan de app terug naar boven in downloads met volgende foutmelding: 80073cf6

Al gezocht op internet, maar tijd en datum staan juist op GSM, ook geprobeerd om de datum vooruit te zetten, normaal gezien kwam in 8.1 een foutmelding en kon je de app deinstalleren.

Van gewone apps heb ik ook al eens gehad dat ze niet wilden updaten, maar die kon ik dan gewoon verwijderen en gewoon installeren inclusief dan de update.

Ik vroeg me af of er nog personen zijn met dit probleem en die een oplossing gevonden hebben hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Je zou een soft reset nog kunnen proberen, maar anders wordt het waarschijnlijk een hard reset.

Heb zelf ook een probleem. Sinds ik heb geprobeerd een lockscreen image toe te voegen, waarbij die settings pagina de hele tijd crashte, doen mijn 3rd party livetiles het niet meer. Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Soft reset al geprobeerd, maar dat doet helaas weinig. Ohja en de backbutton gaat niet meer naar boven in het homescreen, maar blijft onderin of in de app list.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 02-05-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
iemand hier ervaring met de fast build van WP10 (welke +- gisteren beschikbaar is)...

Lijkt een bug in de browser te zitten mbt kunnen bekijken van PNG afbeeldingen..

als je dit probeert te bekijken zal de gsm een herstart doen/maken...

zelfde had ik met de 1e build op m'n lumia920 mbt PDF files...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Dutch2007 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 10:10:
iemand hier ervaring met de fast build van WP10 (welke +- gisteren beschikbaar is)...

Lijkt een bug in de browser te zitten mbt kunnen bekijken van PNG afbeeldingen..

als je dit probeert te bekijken zal de gsm een herstart doen/maken...

zelfde had ik met de 1e build op m'n lumia920 mbt PDF files...
Ik heb geen nieuwe build binnen, welke versie zit jij?

Ik heb:
OS version: 10.0.12534.59

Lumia 1520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Epiphany schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:14:
[...]

Ik heb geen nieuwe build binnen, welke versie zit jij?

Ik heb:
OS version: 10.0.12534.59

Lumia 1520
Dezelfde gisteren geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is volgens mij nog niet voorbij gekomen.
Author Pranav K gives us a hands on with the new Emulator for Windows 10 Mobile which features a newer build of Windows 10 Mobile Technical Preview v10.0.12552.70

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 22:37
Zijn er eigenlijk al telefoons aangekondigd die de nieuwe W10 gaan draaien ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

640 zou de eerste worden die de update gaat krijgen.
Bron : weet ik niet meer...

En MS had ook 2 nieuwe high-end telefoons aangekondigd die W10 stock gingen hebben.
Bron : weet ik ook niet meer.

[ Voor 57% gewijzigd door daffie82 op 06-05-2015 11:09 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

daffie82 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:08:
Bron : weet ik niet meer...

Bron : weet ik ook niet meer.
Sterk ;) Maareh, er staan idd 2 flagship phones op de planning die met WP10 zullen geleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Over de lumia 640: http://wmpoweruser.com/mi...ded-to-windows-10-mobile/ Die behoort dus tot een van de eerste die de update krijgt. Daarmee is niet gezegd dat dit niet een maand of twee na de release van W10 telefoons kan zijn.
Wat betreft nieuwe telefoons zal er wel weer een serie op komst zijn ja. Er zijn iig al geruchten over twee highend telefoons, waarvan er 1 best het flagship model kan worden. Maar ook daarvoor geld dat die twee telefoons best wel eens de mid-highend kunnen worden en er nog een echte flagship model wordt aangekondigd.

TLDR: Niets is zeker en alleen geruchten.

Kom ik alleen nog op:
Downloader_NL schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:58:
Zijn er eigenlijk al telefoons aangekondigd die de nieuwe W10 gaan draaien ?
Alle huidige WP8 telefoons zijn in het verleden aangekondigd en zouden W10 moeten krijgen, dus ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martindeman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 10:54
Wanneer denken jullie dat de twee nieuwe wp10 telefoons uit zullen komen? Mijn abbo loopt bijna af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Inderdaad. Ik denk dat MS nieuwe toestellen zal releasen direct wanneer W10 klaar is, maar daarvan is de datum ook nog niet exact bekend. Ergens deze zomer is wat telkens aangenomen wordt.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag over individuele toestellen aparte topics openen. Dit topic gaat alleen over het besturingssysteem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Migrator schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:41:
Inderdaad. Ik denk dat MS nieuwe toestellen zal releasen direct wanneer W10 klaar is, maar daarvan is de datum ook nog niet exact bekend. Ergens deze zomer is wat telkens aangenomen wordt.
De laatste tijd gaat de ronde dat WP10 een maand of twee na W10 zal uitkomen. Dan zit je denk ik al gauw tegen een midden oktober, uiterlijk begin november release te kijken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Caelorum schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:50:
[...]

De laatste tijd gaat de ronde dat WP10 een maand of twee na W10 zal uitkomen. Dan zit je denk ik al gauw tegen een midden oktober, uiterlijk begin november release te kijken denk ik.
Maar gezien het punt dat gros gewoon upgrade krijgt naar WP10, is het geen key feature om een nieuw toestel specifiek uit te brengen met WP10, zo ook de komende 840 nog steeds op 8.1 zou gaan draaien.

Gecombineerd met recycle van huidige hardware (zoals 640) en de tijd dat zo'n toestel eindelijk hier uit komt, zit ik niet specifiek te wachten op een WP10 toestel, maar liever iets met wat meer juice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 08:02
SinergyX schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 13:38:
[...]

Maar gezien het punt dat gros gewoon upgrade krijgt naar WP10, is het geen key feature om een nieuw toestel specifiek uit te brengen met WP10, zo ook de komende 840 nog steeds op 8.1 zou gaan draaien.

Gecombineerd met recycle van huidige hardware (zoals 640) en de tijd dat zo'n toestel eindelijk hier uit komt, zit ik niet specifiek te wachten op een WP10 toestel, maar liever iets met wat meer juice.
De optie om een tweede scherm, onafhankelijk van je telefoonscherm, te draaien heeft nieuwe hardware van qualcomm nodig volgde uit de /Build conferentie. Wil je niet het laatste van het laatste, dan kun je prima nu een toestel kopen dat geupdate gaat worden. Wil je echter gebruik maken van ALLE features van W10, dan is wachten wellicht verstandig. Evenals geruchten over 3D schermen (wat eerst in de gecancelde McLaren zou zitten e.d.) zouden nieuwe hardware behoeven.

Keuzes, keuzes.

Ik heb mijn lumia 930 nu sinds okt/nov, kan ik mooi in 2016 weer naar nieuwe hardware overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die continuum feature bedoel je? Ja zoiets had ik al gelezen, maar dat is toch iets waar ik niet echt op zit te wachten, of het moet straks ook draadloos kunnen.

Maar neem aan dat het ook gewoon een nieuwe qualcomm zal zijn die al te vinden is in andere toestellen, 800 snap of 4xx adreno, je zou juist verwachten dat ze zulke hardware dan al in huidige modellen zouden kunnen uitbrengen.

Ik hoop dan niet dat ze weer in dat 'klote moment' segment komen te zitten, koop je iets wat je denkt mid/high range is, maar is in enkele maanden weer achterhaald wegens nieuwe W10 toestellen.

[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 06-05-2015 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Continuum heeft denk ik USB C nodig, zodat je met 1 aansluiting zowel tobo als muis als videosignaal kan sturen. Daarnaast moet de chipset twee schermen kunnen aansturen, iets dat het huidige spul zeer waarschijnlijk niet kan (want nooit nodig geweest).
Overigens je moet op een manier een verschil tussen mid end en high end telefoons maken en een nieuwe chipset valt daar IMO best onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Caelorum schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 15:05:
Continuum heeft denk ik USB C nodig, zodat je met 1 aansluiting zowel tobo als muis als videosignaal kan sturen. Daarnaast moet de chipset twee schermen kunnen aansturen, iets dat het huidige spul zeer waarschijnlijk niet kan (want nooit nodig geweest).
Overigens je moet op een manier een verschil tussen mid end en high end telefoons maken en een nieuwe chipset valt daar IMO best onder.
Volgens mij hadden ze het tijdens de Build 2015 demo over een bluetooth muis en toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Dan nog blijft het punt dat ze echt niet nog een connector gaan stoppen in een telefoon. Dan hebben ze eigenlijk twee opties: van de minijack een audio/video uitgang maken zoals bijv. de n900 had of het via usb laten lopen. De audio/video minijack moet dan analoog zijn, want anders moet je er een dure omvormer kabeltje bij gaan stoppen. Niet echt ideaal. Daarnaast is USB C een standaard en 'hip' en wordt de ondersteuning daarvoor toch al toegevoegd aan Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Continuum is draadloos, via BT.
Praktisch? Dat is ieder voor zich om dat uit te maken.
Lijkt me wel leuk om daarmee te stoeien ( doch beroepsmatig voor mij niet nodig, maar meer als spielerei ).
Het draait alleen niet op de huidige hardware,
dus het wachten is op de next gen. toestellen.
De vraag is alleen wanneer??????
Win 10 later dit jaar, de benodigde hardware wellicht nog later.
Vermoed dat dit net zo'n lange zit wordt als Cortana in het Nederlands.
En als mijn onderbuik gelijk heeft dan zijn de aankomende twee highend toestellen
ook nog niet klaar voor continuum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, niemand van MS heeft nog verteld wat er precies voor nodig is. Persoonlijk denk ik niet dat het bluetooth gebruikt en ook geen wifi (miracast bijv.). Het enige dat gemeld is tot op heden is dat er nieuwe hardware nodig is. Velen gaan er vanuit dat het alleen voor het aansturen van twee schermen is, maar persoonlijk denk ik toch echt dat ook de connector een issue is.

Overigens plugde hij de telefoon in de keynote aan de monitor. Daar wekte ze op mij geen indruk dat het draadloos is. Maar ook op dat punt hebben ze nog niets losgelaten. Zou best kunnen dat het draadloos wordt, maar ik geloof er niet zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39
Misschien komt er wel een variant van deze accessoire: http://www.microsoft.com/nl-nl/mobiel/accessoire/hd-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VpS_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04-2023

(bb) || !(bb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Apart dat eerst het verhaal van MS was dat het geen miracast was en dat het nu blijkbaar toch is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:39
Volgens mij kan mijn 930 alleen het scherm dupliceren naar een scherm. Wireless Display op mijn Surface Pro 3 kan wel het beeld uitbreiden naar een ander scherm.

Zal ondersteuning voor het uitbreiden naar een scherm niet gewoon het geval zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het lijkt mij dat het zowel bedraad als draadloos zou moeten kunnen, lang niet elke TV is 'smart genoeg' om miracast te ondersteunen, dat je via draadje moet gaan werken. (neem aan dat usb-c snel genoeg is daarvoor, aparte mini-displayport op je Phone zie ik niet gebeuren).
Dat zou wel verwarring met zich meebrengen, wel/geen miracast, wel/niet voor smartTV's, ergens verwacht ik dat het gewoon een variant wordt van Lumia PlayTo, waar enkel de app door kan draaien op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
SinergyX schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 12:14:
Het lijkt mij dat het zowel bedraad als draadloos zou moeten kunnen, lang niet elke TV is 'smart genoeg' om miracast te ondersteunen, dat je via draadje moet gaan werken. (neem aan dat usb-c snel genoeg is daarvoor, aparte mini-displayport op je Phone zie ik niet gebeuren).

[...]

Dat zou wel verwarring met zich meebrengen, wel/geen miracast, wel/niet voor smartTV's, ergens verwacht ik dat het gewoon een variant wordt van Lumia PlayTo, waar enkel de app door kan draaien op de achtergrond.
Je kan screen mirrorringen ook met een micro-usb kabel, alleen moet op de pc de app "project my Screen" zijn geinstalleer.

Ben benieuwd waarom er bij continuum vereist is dat er extra hardware aanwezig is. Hopelijk maakt Microsoft snel meer bekent over continuum.

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 07-05-2015 12:28 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M