Ik gok (maar misschien is het wel een totaal ander soort bug) dat de scaling is afgesteld op de Lumia 1520 schermgrootte.Martinspire schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 11:23:
Heeft iemand al screenshots gevonden van iemand die hem op zijn L930 geforceerd heeft? Ben wel benieuwd hoe de scaling-bug eruit ziet
Ik blijf voorlopig bij GDR2 op mijn L920. Leuk dat we die toch nog kregen. Ik denk dat ik de eerste W10 build na BUILD pak. Die zal wel wat stabieler zijn.
https://opensea.io/seaart
http://www.windowscentral...ows-10-phones-build-10051Verwijderd schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:31:
is er al ergens een soort review met screenshots ?
Dit bedoel je?
Heb eindelijk Windows 10 er op staan. Heb ondertussen twee 8.1 en nog wat updates gehad en diverse reboots. En het mooiste van alles is dat mijn Engadget app op 8.1 niet meer werkte en nu op W10 wel
Eerste indruk is positief, frisse stijl. De kans dat ik overstap naar Windows Phone wordt steeds groter.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
De camera app op mijn 920 doet raar. Ik ga hem zo weer terugzetten naar Denim.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Pas op met updaten naar windows 10 (en het terug zetten)
http://discussions.nokia....1/highlight/false#M138866

[ Voor 63% gewijzigd door Isane op 11-04-2015 14:10 ]
Dat was bij mijn 1020 ook zo.leek net of je tegen een slecht afgestemde analoge tv aan keek.CAP-Team schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:35:
Maar de Lumia Camera app deed het wel prima.
Maar ook hier ben ik inmiddels terug naar 8.1 voorlopig.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
De camera app doet het wel op mijn 535, maar afdrukken werkt niet. Kan dus geen foto's meer maken.CAP-Team schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 13:35:
Je kan toch te voren een rom downloaden?Isane schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:07:
[afbeelding]
Dan ben je volgens mij van dat probleem af.
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Kan op mijn 535 gewoon foto's makenInZane schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:23:
[...]
De camera app doet het wel op mijn 535, maar afdrukken werkt niet. Kan dus geen foto's meer maken.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
MS waarschuwt uitdrukkelijk voor het installeren dat je de telefoon permanent onbruikbaar kan maken.Isane schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:07:
[afbeelding]
Dit zijn echte early builds die normaal nooit buiten MS om het daglicht zouden zien. Als je dit op je daily flagship installeert dan neem je behoorlijke risico's. Daarom is het advies, installeer het op een tweede telefoon, of koop een goedkope Windows Phone voor 80-150 euro om te testen.
[ Voor 23% gewijzigd door enomiss op 11-04-2015 15:18 ]
Weet ikenomiss schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:16:
[...]
MS waarschuwt uitdrukkelijk voor het installeren dat je de telefoon permanent onbruikbaar kan maken.
Dit zijn echte early builds die normaal nooit buiten MS om het daglicht zouden zien. Als je dit op je daily flagship installeert dan neem je behoorlijke risico's. Daarom is het advies, installeer het op een tweede telefoon, of koop een goedkope Windows Phone voor 80-150 euro om te testen.
Is ook een lumia 520
weg
[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 11-04-2015 18:11 ]
Na een hard reset lijkt het er allemaal weer wat meer zin in te hebben.
tja als dat gebeurd dan claim ik gewoon mijn garantieenomiss schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:16:
[...]
MS waarschuwt uitdrukkelijk voor het installeren dat je de telefoon permanent onbruikbaar kan maken.
Anyway, ben blij dat het op mijn l520 draait en niet op mijn l930. Het geeft een goede indruk waar microsoft heen wilt gaan, maar super stabiel draait het nog niet. Ben wel erg te spreken over het nieuwe toetsenbord en multitasking screen
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 11-04-2015 15:56 ]
weg
[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 11-04-2015 18:12 ]
Of dat onder de garantie valt weet ik niet zo zeker.vali schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 15:56:
[...]
tja als dat gebeurd dan claim ik gewoon mijn garantie![]()
Anyway, ben blij dat het op mijn l520 draait en niet op mijn l930. Het geeft een goede indruk waar microsoft heen wilt gaan, maar super stabiel draait het nog niet. Ben wel erg te spreken over het nieuwe toetsenbord en multitasking screen
Zijn er nog mensen waarbij de phone app direct crashed als je hem open doet? Je ziet een glimp van hoe de app eruit ziet maar deze sluit direct terug af. Herstarten van mijn telefoon helpt niet. Alsook een soft reset helpt niet.
Ik had eerst het probleem na installatie van Windows 10 dat mijn telefoon niet meer wou opstarten. Dit heb ik kunnen oplossen met een paar keer een soft reset uit te voeren.
Dan liep hij telkens vast toen ik mijn pincode intikte. Dit heb ik kunnen oplossen met een volledig systeem reset. Nu draait eindelijk alles maar nu heb ik dus gemerkt dat ik de phone app niet opgestart krijg. Misschien nog eens een volledige rest doen? of ben ik geen enkel geval en is het dus een bug in de nieuwste fast build?
Ik heb een Lumia 1520 en de nieuwste build van Windows 10 staat erop.
Ik had eerst het probleem na installatie van Windows 10 dat mijn telefoon niet meer wou opstarten. Dit heb ik kunnen oplossen met een paar keer een soft reset uit te voeren.
Dan liep hij telkens vast toen ik mijn pincode intikte. Dit heb ik kunnen oplossen met een volledig systeem reset. Nu draait eindelijk alles maar nu heb ik dus gemerkt dat ik de phone app niet opgestart krijg. Misschien nog eens een volledige rest doen? of ben ik geen enkel geval en is het dus een bug in de nieuwste fast build?
Nu even een test ritje aan het maken met Spartan, maar ziet er tot op heden goed uit. Doet het best aardig al zeg ik het zelf
Bij mij werkt het (voorlopig) goed ja, maar hoor ook andere verhalen. Besef je wel dat je een risico loopt en dat dit eigenlijk een build is die de buitenwereld normaal gesproken nooit te zien zou krijgen. Ze hebben er voor gekozen om het publiekelijk te maken maar nemen nadrukkelijk geen enkele verantwoordelijkheid. Het is tenslotte geeneens een beta, niet in zijn geheel tenminste.NeP2013 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 12:17:
[...]
http://www.true.nl/webhosting/
Dus ik begrijp dat het goed werkt bij jou? Ik twijfel nog
Aan de andere kant, het is echt super om er mee te spelen en sommige dingen zitten al beter in elkaar dan bij WP 8.1. Ik kan er wel van genieten.
Mijn simkaart werd niet herkend, dus maar terug op Windows 8.1 en geen problemen meer
Was bij mij ook het geval echter na factory reset draait het hier vlekkeloosDragunov schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:30:
Mijn simkaart werd niet herkend, dus maar terug op Windows 8.1 en geen problemen meer
Hebben jullie ook issues met het maken van screenshots? Hij maakt wel een screenshot en een seconde later zegt hij dan 'screenshot failed' of iets dergelijks..
Ik zit inderdaad ook vast op het pincode ingeven bij mijn 1520swimmer4 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 20:15:
Zijn er nog mensen waarbij de phone app direct crashed als je hem open doet? Je ziet een glimp van hoe de app eruit ziet maar deze sluit direct terug af. Herstarten van mijn telefoon helpt niet. Alsook een soft reset helpt niet.
Edit: Telefoon resetten en alles werkt, inclusief 'Phone'
Ik heb hem toch weer terug gedraait naar 8.1 op mijn lumia 820. Leuk om mee te spelen maar toch echt te instabiel voor dagelijks gebruik.
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Heeft iemand notificaties vanuit outlook mail voor elkaar of is die feature nog niet beschikbaar?
Wat ik begrepen heb kan dat nog niet. En ook het individueel pinnen van mailboxen kan nog niet. Ik hoop dat ze dit snel toevoegen, want de app ziet er goed uit, maar op deze manier is het nog niet erg bruikbaar.Epiphany schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:10:
Heeft iemand notificaties vanuit outlook mail voor elkaar of is die feature nog niet beschikbaar?
Ah duidelijk. Is inderdaad een beetje behelpen. Dan maar zelf zo nu en dan checkentarlitz schreef op zondag 12 april 2015 @ 11:20:
[...]
Wat ik begrepen heb kan dat nog niet. En ook het individueel pinnen van mailboxen kan nog niet. Ik hoop dat ze dit snel toevoegen, want de app ziet er goed uit, maar op deze manier is het nog niet erg bruikbaar.
Wat ik niet begrijp, hoe krijg je je achtergrond weer "op" de tegels, zoals bij WP8.1? Ik krijg hem er nu achter met dus een soort haf transparante tegel er voor. Dit is echt spuuglelijk.
Het frustrerende is dat WP10 in eerste instantie mijn oude setting had overgenomen, dus het KAN wel... Maar hoe?
Het frustrerende is dat WP10 in eerste instantie mijn oude setting had overgenomen, dus het KAN wel... Maar hoe?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik denk juist dat het niet kan. Waarschijnlijk heeft WP10 in eerste instantie per ongeluk die 8.1. settings overgenomen omdat die voorgeïnstalleerd waren op je toestel. Het is volgens mij, voorlopig, nog alleen mogelijk op de nieuwe manier in WP10.PaT schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:09:
Wat ik niet begrijp, hoe krijg je je achtergrond weer "op" de tegels, zoals bij WP8.1? Ik krijg hem er nu achter met dus een soort haf transparante tegel er voor. Dit is echt spuuglelijk.
Joe Belfiore heeft aangegeven dat deze optie wordt ondersteund in WP10. Je kunt dus een wallpaper ACHTER (nieuw) of OP (oud) de tiles weer laten geven. Als je de keuze maakt om deze achter de wallpaper te laten zien, kun je de transparantie daarvan ook aanpassen.PaT schreef op zondag 12 april 2015 @ 12:09:
Denk dat ze het UI nog niet in het OS hebben gestopt.. Beta alpha, he
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Draai de nieuwe versie sinds vrijdag, ben blij dat de performance aardig gefixed is, candy crush draait alsof ik in fastforward zit 
Maar.. en daar komen ze:
-Layout of People, settings en phone zijn VEEL te klein, ziet er nu echt cheapy in elkaar geslingerd uit.
-Geen mogelijkheid meer om in je foto's naar screenshots/saved/onedrive te kunnen. (zijn ook niet zichtbaar). Domme workaround, via attachment in mail of WA zie je de oude style albums.
-App 'afsluiten' met backknop inhouden sluit de app niet af, terug op de homescreen en back inhouden moet je het weer doen. Ik heb een *$&(# hekel aan 20 apps op de achtergrond (ook al kost het niets).
-Nieuwe People hub geeft geen enkele update van Facebook of Twitter, accounts correct ingesteld.
-pagina's in de browser kan ik niet meer pinnen aan m'n startscherm
-Keyboard smilies wederom weer flat-2D.. in chat van WA zelf worden ze wel weer correct weergegeven.
-Regelmatig geen ontvangst, geen wifi of 4G.
-Volume in apps aanpassen past enkel volume van beltone aan, via ^ knop pas voor music/app geluid.
Dan nog de nieuwe apps die niet 100% werken, outlook mail zonder notifications en tile-info, maar dat is natuurlijk allemaal beta. Grootste hekel momenteel is de layout en nieuwe style, of het nu hamburger of page-swipes zijn boeit mij weinig, design is ronduit flut. Ook heb ik continue 'resuming' of 'loading' als ik terug wil naar mijn start of naar gewoon settings waar ik net ben geweest.
Ik vind het verschil tussen Win10 beta's (first ring) en WP10 beta's gigantisch groot, waar Win10 gewoon een mooi goed werkend geheel is (met wat issues), voelt WP nu echt aan als een soort van solo-project van iemand die stapjesgewijs dingen kan fixen.
Maar.. en daar komen ze:
-Layout of People, settings en phone zijn VEEL te klein, ziet er nu echt cheapy in elkaar geslingerd uit.
-Geen mogelijkheid meer om in je foto's naar screenshots/saved/onedrive te kunnen. (zijn ook niet zichtbaar). Domme workaround, via attachment in mail of WA zie je de oude style albums.
-App 'afsluiten' met backknop inhouden sluit de app niet af, terug op de homescreen en back inhouden moet je het weer doen. Ik heb een *$&(# hekel aan 20 apps op de achtergrond (ook al kost het niets).
-Nieuwe People hub geeft geen enkele update van Facebook of Twitter, accounts correct ingesteld.
-pagina's in de browser kan ik niet meer pinnen aan m'n startscherm
-Keyboard smilies wederom weer flat-2D.. in chat van WA zelf worden ze wel weer correct weergegeven.
-Regelmatig geen ontvangst, geen wifi of 4G.
-Volume in apps aanpassen past enkel volume van beltone aan, via ^ knop pas voor music/app geluid.
Dan nog de nieuwe apps die niet 100% werken, outlook mail zonder notifications en tile-info, maar dat is natuurlijk allemaal beta. Grootste hekel momenteel is de layout en nieuwe style, of het nu hamburger of page-swipes zijn boeit mij weinig, design is ronduit flut. Ook heb ik continue 'resuming' of 'loading' als ik terug wil naar mijn start of naar gewoon settings waar ik net ben geweest.
Ik vind het verschil tussen Win10 beta's (first ring) en WP10 beta's gigantisch groot, waar Win10 gewoon een mooi goed werkend geheel is (met wat issues), voelt WP nu echt aan als een soort van solo-project van iemand die stapjesgewijs dingen kan fixen.
[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 12-04-2015 14:29 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat aanpassen van de transparantie ben ik overigens nog nergens tegen gekomen. En ik ben mij er heel bewust van dat dit een alpha release is. Ik loop toch ook niet van !@#$%^Microsoft te droeftoeterenNiels9001 schreef op zondag 12 april 2015 @ 13:28:
[...]
Joe Belfiore heeft aangegeven dat deze optie wordt ondersteund in WP10. Je kunt dus een wallpaper ACHTER (nieuw) of OP (oud) de tiles weer laten geven. Als je de keuze maakt om deze achter de wallpaper te laten zien, kun je de transparantie daarvan ook aanpassen.
Denk dat ze het UI nog niet in het OS hebben gestopt.. Beta alpha, he.
Wat wel duidelijk is, is dat het komende half jaar er nog flink gesleuteld moet worden aan het OS. De "Wow-factor" ontbreek nog compleet voor mij. Ik ben dan ook heel benieuwd waar Microsoft de komende tijd mee gaat komen.
Ik denk dat het lastig is om een Wow-factor te krijgen bij Windows. Ze hebben het geprobeert met Windows 8, maar blijkbaar mag er niet teveel veranderen omdat mensen gewoontedieren zijn. Windows 10 zal bestaan uit veel kleine handige aanpassingen zonder dat de gewoontedieren beginnen te klagen omdat ze Windows niet meer "snappen". Toevoegingen zullen er wel zijn, omdat dat de gewoontedieren niet meteen in de weg zit. Dezelfde gebruikerservaring als Windows 7 met hier en daar een knop of zo die wel voor een kleine Wow zorgt (bijvoorbeeld Cortana).PaT schreef op zondag 12 april 2015 @ 16:50:
[...]
Wat wel duidelijk is, is dat het komende half jaar er nog flink gesleuteld moet worden aan het OS. De "Wow-factor" ontbreek nog compleet voor mij. Ik ben dan ook heel benieuwd waar Microsoft de komende tijd mee gaat komen.
Misschien heb ik het helemaal bij het verkeerde eind, maar dit is zoals ik helaas de opties voor Microsoft zie...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Volgens mij zie je het heel goed en ik snap Microsoft hier wel in.Swerfer schreef op zondag 12 april 2015 @ 17:07:
[...]
...
Misschien heb ik het helemaal bij het verkeerde eind, maar dit is zoals ik helaas de opties voor Microsoft zie...
Ik volg Windows Phone vanaf de eerste Omnia 7 (en daarvoor Mobile 6). Destijds met die Omnia 7 en vele toestellen daarna stond ik echt te stuiteren van enthousiasme. Op de een of andere reden ben ik dat enthousiasme totaal kwijt. Windows Phone 7 had zo'n goede filosofie die zo goed was uitgewerkt. Allemaal hubs waar je je ding kon doen. Hoewel ik de keuze goed snap om die hubs los te laten voor een groot deel (al was het alleen maar om sneller onderdelen bij te kunnen werken) Heb je daarmee als Microsoft wel een deel van je onderscheidend vermogen te grabbel gegooid.
De hubs vind ik voor een groot deel restanten van een ooit zo briljant idee, die aan bijna alle kanten voorbij gestreefd worden door losse apps. Cortana is een leuk uniek iets, maar wanneer die dame eens Nederlands begint te babbelen....
Het is gewoon zo jammer dat Microsoft, grotendeels door de druk van buitenaf door de app-makers, hun eigen concept hebben moeten laten varen. Ik ben zo bang dat Windows 10 een Android of iOS wordt met vierkante icoontjes.
[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 12-04-2015 21:06 ]
Zo mee eens, alleen al de settings zijn gewoon 1 op 1 copy vanuit Android. En denk je daarnaast dat iedere app developer de pivots en hele style weer gaat omgooien? Nee, zeker niet. Er zijn zelfs nog zat apps die niet eens full hd ondersteunen.PaT schreef op zondag 12 april 2015 @ 21:05:
[...]
Volgens mij zie je het heel goed en ik snap Microsoft hier wel in.
Ik volg Windows Phone vanaf de eerste Omnia 7 (en daarvoor Mobile 6). Destijds met die Omnia 7 en vele toestellen daarna stond ik echt te stuiteren van enthousiasme. Op de een of andere reden ben ik dat enthousiasme totaal kwijt. Windows Phone 7 had zo'n goede filosofie die zo goed was uitgewerkt. Allemaal hubs waar je je ding kon doen. Hoewel ik de keuze goed snap om die hubs los te laten voor een groot deel (al was het alleen maar om sneller onderdelen bij te kunnen werken) Heb je daarmee als Microsoft wel een deel van je onderscheidend vermogen te grabbel gegooid.
De hubs vind ik voor een groot deel restanten van een ooit zo briljant idee, die aan bijna alle kanten voorbij gestreefd worden door losse apps. Cortana is een leuk uniek iets, maar wanneer die dame eens Nederlands begint te babbelen....
Het is gewoon zo jammer dat Microsoft, grotendeels door de druk van buitenaf door de app-makers, hun eigen concept hebben moeten laten varen. Ik ben zo bang dat Windows 10 een Android of iOS wordt met vierkante icoontjes.
Dit wordt een totaal versnipperd en verstrooid beeld qua interface in de toekomst, boven op de versnipperde interface zoals ik dat nu vind van Windows 10 for phones en zelfs dat zie ik nog niet eens uniform worden.
Dit is uiteraard geen final oordeel over Windows 10, maar zover als ik nu mijn blik erop kan werpen. Heb het uiteraard ondervonden op mijn (oude, en trage zoals ik nu ervaar) Lumia 920.
Daarnaast is het jammer dat GDR2 niet voor de Lumia 930 is gepubliceerd.
[ Voor 7% gewijzigd door Wietsee. op 12-04-2015 21:55 ]
Iemand glimpscherm werkende gekregen of foto's kunnen binnentrekken van OneDrive?
Bedankt!
Bedankt!
Werkend gekregen is een groot woord. In eerste instantie werkte er een aantal dingen niet bij mij zoals de code invoeren van mijn sim. Uiteindelijk een factory reset gedaan en daarna stond het per default aan.
hmmm, als je je tel op stil zet ga je je alarm ook niet horen, lekekr uitgeslapen nu. Met 8/8.1 gaat het alarm gewoon met geluid af, in 10 nog niet
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Oh dat is wel goed om te weten! Gelukkig ging mijn alarm wel gewoon af vanochtend.Bockelaar schreef op maandag 13 april 2015 @ 08:38:
hmmm, als je je tel op stil zet ga je je alarm ook niet horen, lekekr uitgeslapen nu. Met 8/8.1 gaat het alarm gewoon met geluid af, in 10 nog niet
Nog wat andere zaken die bij mij niet oke zijn (Lumia 535).
- Ik kan geen foto's verwijderen. Best wel lastig. Kan wel foto's selecteren, maar als ik vervolgens kies voor 'verwijderen' gebeurt er niks.
- De Insider Hub start niet (bekend issue)
- Ik kan het notificatiescherm niet sluiten door omhoog te swipen. Enige oplossing is scherm uit en weer aan, of door een notificatie of button aan te tikken die iets moet openen.
- Verbinden met mijn carkit (Ford Sync) via Bluetooth lukte wel vanochtend. Kreeg ook de melding dat het telefoonboek was gedownload, maar als ik vervolgens in het telefoonboek op de carkit kijk, staan er geen nummers in.
- Koppelen van personen in telefoonboek zorgt soms voor app crash.
- Touchscreen issues (bekend Lumia 535 kwaaltje) zijn er in Win 10 ook nog steeds. Misschien het toestel toch maar eens opsturen.
[ Voor 5% gewijzigd door InZane op 13-04-2015 09:10 ]
Ik kreeg zaterdag voorafgaand aan Windows 10 TP eerst de GDR2 update aangeboden. Krijg je die op basis van de "Preview for Developers" app of via de "Windows Insiders" app?
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Insiders app, ben bij preview for developers al een tijd uitgeschreven. En insiders heb ik alleen voor ingeschreven (aangemeld).CAP-Team schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:25:
Ik kreeg zaterdag voorafgaand aan Windows 10 TP eerst de GDR2 update aangeboden. Krijg je die op basis van de "Preview for Developers" app of via de "Windows Insiders" app?
Hoe ga je terug naar WP8.1? Heb de Lumia Software Recovery Tool hier, maar die herkent de telefoon niet. ( Lumia 920) De Windows Phone Recovery Tool heb ik ook geprobeerd, maar die blijft bij de installatie hangen op Microsoft .Net Framework 4.5.
Ben zo stom geweest om ondanks de waarschuwingen W10 op m'n main toestel te installeren.
Ben zo stom geweest om ondanks de waarschuwingen W10 op m'n main toestel te installeren.
In je backup&updates staat afaik gewoon de optie om factory reset naar 8.1 te doen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nee, die optie staat er niet.SinergyX schreef op maandag 13 april 2015 @ 09:39:
In je backup&updates staat afaik gewoon de optie om factory reset naar 8.1 te doen.
Ik bedoel: bij mij staat 'ie er niet.
[ Voor 8% gewijzigd door matroosoft op 13-04-2015 09:55 ]
Ik zie hem in de huidige ook niet meer staan, dacht dat de vorige W10 preview dit wel had.
En batterij is momenteel drama hier, van 100% rond half 8 naar nu krap 44%, nu alle apps die nog openstonden afgesloten, hopelijk zit daar het probleem.
En batterij is momenteel drama hier, van 100% rond half 8 naar nu krap 44%, nu alle apps die nog openstonden afgesloten, hopelijk zit daar het probleem.
Ik heb mijn telefoon aangemeld met het Windows insiders program (Lumia 820). Ik dacht er zullen wel een paar bugs zijn, maar je telefoon zal nog wel bruikbaar zijn omdat anders iedereen begint te klagen op het internet! Ik had het fout... Mijn telefoon loopt vast met simkaart en het scherm gaat strepen met een SD-kaart. En het ergste is, ik krijg het niet voor elkaar me af te melden van het insiders programma! Heeft iemand een tip hoe ik mijn telefoon terug kan krijgen naar 8.1? (de Insiders Hub app doet het niet, en de Insiders Program app is geïnstalleerd, maar is niet terug te vinden op de telefoon).
Windows Phone Recovery gebruiken: http://www.microsoft.com/...ingleTopic&topic=FA142987Rubyrubyruby schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:05:
Ik heb mijn telefoon aangemeld met het Windows insiders program (Lumia 820). Ik dacht er zullen wel een paar bugs zijn, maar je telefoon zal nog wel bruikbaar zijn omdat anders iedereen begint te klagen op het internet! Ik had het fout... Mijn telefoon loopt vast met simkaart en het scherm gaat strepen met een SD-kaart. En het ergste is, ik krijg het niet voor elkaar me af te melden van het insiders programma! Heeft iemand een tip hoe ik mijn telefoon terug kan krijgen naar 8.1? (de Insiders Hub app doet het niet, en de Insiders Program app is geïnstalleerd, maar is niet terug te vinden op de telefoon).
Ben het nu ook aan het doen.
https://www.thurrott.com/...-return-windows-phone-8-1
Ik had net deze link gevonden, maar ik moet naar school. We hebben een excursie, dus hopelijk loopt de batterij niet zo snel leeg (aangezien ik foto's wil maken).
ik kijk vanmiddag wel hier of het gelukt is.
Ik had net deze link gevonden, maar ik moet naar school. We hebben een excursie, dus hopelijk loopt de batterij niet zo snel leeg (aangezien ik foto's wil maken).
Heb teruggekeerd naar Windows 8.1, dan pin uitgezet voor simkaart, dan update naar Windows 10 dat werkt, enkel probleem gehad dat hij wifi toonde en niet sim (verbinding), dus ik dacht dat hij alles via wifi downloadde, maar eigenlijk deed hij het via SIM, vandaag gezien dat instellingen van wifi niet overgenomen waren en heb ze nu opnieuw ingegeven, dan is het icoontje voor SIM erbijgekomenRubyrubyruby schreef op maandag 13 april 2015 @ 10:05:
Meer mensen last van een probleem met de data-verbinding (3/4G?). Weet niet of het me vandaag pas opvalt omdat ik in het weekend voornamelijk thuis was of in de buurt van een Wifi verbinding, maar kan al de hele ochtend niets op dit moment.
I.c.m. Tele2 overigens.
Wekker ging bij mij net goed deze ochtend: hij stond op wekker1 oid en kennelijk is dat alleen maar trillen. Werd er wel wakker van gelukkig.
Edit: gaat om een Lumia 920. Zie nu dat bij mobiel netwerk de dataverbinding uit staat. Kan de toggle echter niet omzetten. Heb al een hard reset geprobeerd: zelfde probleem....!
I.c.m. Tele2 overigens.
Wekker ging bij mij net goed deze ochtend: hij stond op wekker1 oid en kennelijk is dat alleen maar trillen. Werd er wel wakker van gelukkig.
Edit: gaat om een Lumia 920. Zie nu dat bij mobiel netwerk de dataverbinding uit staat. Kan de toggle echter niet omzetten. Heb al een hard reset geprobeerd: zelfde probleem....!
[ Voor 18% gewijzigd door Beaub op 13-04-2015 11:08 ]
Mensen die problemen ondervinden bij de installatie van Windows Phone Software Recovery Tool: even Microsoft .Net Framework 4.5 van de website van Microst downloaden (link) en even apart installeren. Daarna installeert de Software Recovery Tool vlot.
Volgens dit topic kun je het Insider programma verlaten door op het linkje te klikken onderaan in de mail die je hebt gehad bij het aanmelden. Heb het net geprobeerd en werd inderdaad afgemeld van het programma. Het zou overigens in principe volgens datzelfde topic ook al voldoende zijn als je de Insider app verwijderd.
[edit] dat laatste schijnt niet te kloppen, maar via de link in de mail werkt wel. Als de update echter al klaar staat, kan je deze niet meer tegenhouden. Het enige wat je dan kunt doen is de laatste officieel beschikbare update flashen via de Windows Phone Recovery Tool
Volgens dit topic kun je het Insider programma verlaten door op het linkje te klikken onderaan in de mail die je hebt gehad bij het aanmelden. Heb het net geprobeerd en werd inderdaad afgemeld van het programma. Het zou overigens in principe volgens datzelfde topic ook al voldoende zijn als je de Insider app verwijderd.
[edit] dat laatste schijnt niet te kloppen, maar via de link in de mail werkt wel. Als de update echter al klaar staat, kan je deze niet meer tegenhouden. Het enige wat je dan kunt doen is de laatste officieel beschikbare update flashen via de Windows Phone Recovery Tool
[ Voor 54% gewijzigd door matroosoft op 13-04-2015 11:51 ]
NVT
[ Voor 121% gewijzigd door matroosoft op 13-04-2015 11:51 ]
Grappig, zat net met mijn phone te spelen en kreeg toen wel notificaties van nieuwe mail binnen, zowel op mijn Microsoft Account als op mijn exchange..
En hoe deed je dat precies?Epiphany schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:57:
Grappig, zat net met mijn phone te spelen en kreeg toen wel notificaties van nieuwe mail binnen, zowel op mijn Microsoft Account als op mijn exchange..
Helemaal niets! Scherm was aan en kreeg ineens toast berichten van twee nieuwe mailtjes die ik binnen kreeg (toevallig op beide accounts één) Werd ook het standaard notificatie geluidje bij afgespeeld.
Ah ik zie nu in het notificatiescherm dat heel outlook mail niet te vinden is, wel een {5B04B775-356B en nogwat en een compleet blanco.
Zie ook zMessaging Splash, ken ik helemaal niet
Edit:
5B04B775-356B-4AA0-AAF8-6491FFEA5614 Email
Dus hij heeft notificaties van de oude email app, welke dus is vervangen door outlook.
Zie ook zMessaging Splash, ken ik helemaal niet
Edit:
5B04B775-356B-4AA0-AAF8-6491FFEA5614 Email
Dus hij heeft notificaties van de oude email app, welke dus is vervangen door outlook.
[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 13-04-2015 13:06 ]
Ik heb m'n 535 weer terug gezet naar 8.1 update 2. Nog iets te veer irritatie bugs.
Vooal het up swipen van de actielijst en navigatie bar is irritant. Het actielijst balkje moet je nml even ingedrukt houden tot die oplicht dus ff snel lukt niet.
Ook outlook was bij mij niet lekker werkbaar met 2 exchange accounts + Gmail... Ga dus de volgende build wel weer checken.
Vooal het up swipen van de actielijst en navigatie bar is irritant. Het actielijst balkje moet je nml even ingedrukt houden tot die oplicht dus ff snel lukt niet.
Ook outlook was bij mij niet lekker werkbaar met 2 exchange accounts + Gmail... Ga dus de volgende build wel weer checken.
Outlook meldingen kreeg ik ook binnen, maar als ik dan een mailtje aantikte in het notificatiecentrum opende hij Outlook in de 'calendar view'. Lekker handigEpiphany schreef op maandag 13 april 2015 @ 12:57:
Inmiddels ben ik weer terug op 8.1. Ik wacht wel op de volgende versie.
[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 13-04-2015 13:24 ]
Van alleen geen data verbinding nu naar 'geen bereik'. Reset en herstart lossen niets op. Vanmiddag dus ook maar terug naar 8.1
Ben inmiddels terug op 8.1 en eerlijk gezegd voelt dat als een verademing. Ik vind het jammer dat W10 zo tegenviel. Ik had er rekening mee gehouden dat het buggy was, maar zo slecht bruikbaar had ik niet verwacht. Ook wat design betreft vond ik het maar een puinhoop. Microsoft heeft nog een hoop te doen als ze het inderdaad deze zomer commercieel beschikbaar willen maken.
Maar zelfs als ze het nieuwe design consistent maken, ben ik teleurgesteld. Jammer dat ze afstappen van het rustige, minimalistische design en overstappen op een design wat zich niet meer onderscheid van Android. Ik geloof niet dat ze het nieuwe design zo kort voor release nog radicaal gaan omgooien.
Vanzelfsprekend kan het huidige design wel wat optimalisaties gebruiken, maar de keuzes die ze nu blijkbaar gaan maken vind ik niet zo leuk. Het is voor mij wat dat betreft dan bij 8.1 blijven tot W11 uit komt of overstappen. En als ik overstap zegt dat denk ik wel iets. Ik ben fan van het eerste uur en heb al vele Lumia's uitgeprobeerd en gehad. Ik hoop het beste, dat ze nog heel wat gaan veranderen aan de hand van de feedback. Maar erg veel vertrouwen heb ik niet..
Negatieve punten die ik tegenkwam:
- Simbeveiliging probleem (bekend probleem, jammer dat ik het niet eerder gelezen had)
- Menu in apps kan je niet meer naar boven vegen; iconen staan niet meer gecentreerd, maar rechts uitgelijnd en er zit geen cirkel omheen bij nieuwe apps. (afwijking van huidige design)
- Action Center klapt moeilijk uit, moet soms 3x vegen; uitgebreide snelle acties staan niet goed ingeklapt, duurt soms een paar seconden; uitgebreide snelle acties niet te customizen.
- Settings app: nieuw, lelijk design met iconen voor de item's, grijze balk bovenaan.
- Kalender nieuwe app: geen verbetering imho. Geen week- of maadweergave. App met witte achtergrond terwijl thema op zwart staat. Gekleurde balk bovenaan. Hamburgermenu.
- Outlook app: beperkte functionaliteit; verder idem als kalender app.
- Verschillende nieuwe apps geen doorzichtige live-tile.
- Apps sluiten niet af d.m.v. back-knop, geopende apps sluiten d.m.v. naar beneden vegen werkt niet zo goed meer, animatie geopende apps niet vloeiend.
- People app / sms app: lelijk nieuw design, ronde iconen met foto contactpersonen
- Insider hub / Onenote werkt niet, sommige random apps starten niet of geven problemen: bijvoorbeeld de Nextgen reader app registreert random touch input, na scherm uit en aan geeft hij nog maar half beeld.
- Back-button lijkt niet altijd (goed) te functioneren.
Dan een paar punten die wel goed zouden kunnen uitvallen, mits goed uitgewerkt:
- Navigatieknop op toetsenbord om cursor te verplaatsen. Werkt nog niet heel goed, maar is een goed begin van een prima idee.
- Meer snelle actie's mogelijk in actiecenter. Werkt alleen nog niet perfect.
Maar zelfs als ze het nieuwe design consistent maken, ben ik teleurgesteld. Jammer dat ze afstappen van het rustige, minimalistische design en overstappen op een design wat zich niet meer onderscheid van Android. Ik geloof niet dat ze het nieuwe design zo kort voor release nog radicaal gaan omgooien.
Vanzelfsprekend kan het huidige design wel wat optimalisaties gebruiken, maar de keuzes die ze nu blijkbaar gaan maken vind ik niet zo leuk. Het is voor mij wat dat betreft dan bij 8.1 blijven tot W11 uit komt of overstappen. En als ik overstap zegt dat denk ik wel iets. Ik ben fan van het eerste uur en heb al vele Lumia's uitgeprobeerd en gehad. Ik hoop het beste, dat ze nog heel wat gaan veranderen aan de hand van de feedback. Maar erg veel vertrouwen heb ik niet..
Negatieve punten die ik tegenkwam:
- Simbeveiliging probleem (bekend probleem, jammer dat ik het niet eerder gelezen had)
- Menu in apps kan je niet meer naar boven vegen; iconen staan niet meer gecentreerd, maar rechts uitgelijnd en er zit geen cirkel omheen bij nieuwe apps. (afwijking van huidige design)
- Action Center klapt moeilijk uit, moet soms 3x vegen; uitgebreide snelle acties staan niet goed ingeklapt, duurt soms een paar seconden; uitgebreide snelle acties niet te customizen.
- Settings app: nieuw, lelijk design met iconen voor de item's, grijze balk bovenaan.
- Kalender nieuwe app: geen verbetering imho. Geen week- of maadweergave. App met witte achtergrond terwijl thema op zwart staat. Gekleurde balk bovenaan. Hamburgermenu.
- Outlook app: beperkte functionaliteit; verder idem als kalender app.
- Verschillende nieuwe apps geen doorzichtige live-tile.
- Apps sluiten niet af d.m.v. back-knop, geopende apps sluiten d.m.v. naar beneden vegen werkt niet zo goed meer, animatie geopende apps niet vloeiend.
- People app / sms app: lelijk nieuw design, ronde iconen met foto contactpersonen
- Insider hub / Onenote werkt niet, sommige random apps starten niet of geven problemen: bijvoorbeeld de Nextgen reader app registreert random touch input, na scherm uit en aan geeft hij nog maar half beeld.
- Back-button lijkt niet altijd (goed) te functioneren.
Dan een paar punten die wel goed zouden kunnen uitvallen, mits goed uitgewerkt:
- Navigatieknop op toetsenbord om cursor te verplaatsen. Werkt nog niet heel goed, maar is een goed begin van een prima idee.
- Meer snelle actie's mogelijk in actiecenter. Werkt alleen nog niet perfect.
Sinds afgelopen zaterdag Windows Phone 10 op mijn Lumia 1520 geïnstalleerd, het is nog redelijk buggy en traag maar daar wen ik wel aan.
Ik loop echter wel tegen 1 probleem aan , hoe verwijder je een account ?
Ik wil een nieuwe gmail account toevoegen aan outlook maar het toestel zegt dat er al 1 bestaat (degene die ik wil toevoegen), zelf ben ik al wezen kijken in de settings maar dat is totaal overhoop gehaald en kan dus geen enkele account meer vinden (Exchange & Outlook)
Hetzelfde probleem doet zich natuurlijk ook voor bij de kalender.
Iemand dus enig idee waar ze nu zijn verstopt.
Ik loop echter wel tegen 1 probleem aan , hoe verwijder je een account ?
Ik wil een nieuwe gmail account toevoegen aan outlook maar het toestel zegt dat er al 1 bestaat (degene die ik wil toevoegen), zelf ben ik al wezen kijken in de settings maar dat is totaal overhoop gehaald en kan dus geen enkele account meer vinden (Exchange & Outlook)
Hetzelfde probleem doet zich natuurlijk ook voor bij de kalender.
Iemand dus enig idee waar ze nu zijn verstopt.
Ik ben hem nu aan het terugzetten. Het vreemde is dat met W8.1 als je de home knop of vorige knop indrukte je gelijk een tril voelde, maar dit veranderd is met W10. Mijn ervaring is dat de telefoon pas trilt als hij de actie uitvoert. Dit geeft het gevoel dat de telefoon niets doet of traag is als je op een knop drukt (wat ik als meest vervelende heb ondervonden) verder vind ik W10 niet zo spectaculair veranderd om het een andere naam te geven. Misschien komt bij de consumenten versie wel een interessante extra (zoals je pc bedienen), maar dat wordt denk ik niet meer dan een gimmick.
Tijdens het schrijven van deze reactie is Windows Phone Recovery Tool 1.1.0 al 3 keer gecrashed. Ik ben wel een beetje een Windows fanboy maar dat begint nu wel wat weg te ebben.
Tijdens het schrijven van deze reactie is Windows Phone Recovery Tool 1.1.0 al 3 keer gecrashed. Ik ben wel een beetje een Windows fanboy maar dat begint nu wel wat weg te ebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Rubyrubyruby op 13-04-2015 18:38 ]
Ik kan ook me camera niet meer gebruiken om QR codes te scannen, glimp krijg ik ook niet werkend, Kwil stoppen dat emails automatisch syncroniseren, WIFI ligt aan, maar ik zie enkel een pijltje bij me SIM, niet bij WIFI... Kzit binnen wifi bereik
Hm, Windows Phone Recovery ging bij mij prima vanochtend.Rubyrubyruby schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:35:
Ik ben hem nu aan het terugzetten. Het vreemde is dat met W8.1 als je de home knop of vorige knop indrukte je gelijk een tril voelde, maar dit veranderd is met W10. Mijn ervaring is dat de telefoon pas trilt als hij de actie uitvoert. Dit geeft het gevoel dat de telefoon niets doet of traag is als je op een knop drukt (wat ik als meest vervelende heb ondervonden) verder vind ik W10 niet zo spectaculair veranderd om het een andere naam te geven. Misschien komt bij de consumenten versie wel een interessante extra (zoals je pc bedienen), maar dat wordt denk ik niet meer dan een gimmick.
Zojuist ook die van mij zonder problemen teruggezet. Wel jammer dat niet alle instellingen uit de back up gehaald worden. Apps worden dan wel allemaal weer geïnstalleerd, start scherm kan je weer opnieuw indelen...InZane schreef op maandag 13 april 2015 @ 19:27:
[...]
Hm, Windows Phone Recovery ging bij mij prima vanochtend.
Ook hier weer terug naar 8.1 op mijn 1520. Waar Microsoft naar toe wil is voor mij een raadsel, ik onderschrijf de bovenstaande commentaren en hou toch ook een beetje mijn hart vast voor wat het moet gaan worden.
De naamgeving is dan ook compleet niet gebaseerd op hoe het overkomt op de consument qua voortgang. Het moet tonen dat het systeem zodanig is samengetrokken dat w10 op de telefoon, tablet en pc hetzelfde is. Vandaar ook dat Microsoft het heeft over Windows 10 for Phones en niet WP10.Rubyrubyruby schreef op maandag 13 april 2015 @ 18:35:
[...]) verder vind ik W10 niet zo spectaculair veranderd om het een andere naam te geven. Misschien komt bij de consumenten versie wel een interessante extra (zoals je pc bedienen), maar dat wordt denk ik niet meer dan een gimmick.[...]
Ik maak me niet zo'n zorgen eigenlijk. De helft van de dingen die je zegt zijn obviously bugs die nog gefixed zullen worden.
MS' strategie heeft tot nu toe niet gewerkt, kan je het hun echt kwalijk nemen dat ze iets nieuws proberen? Als je kijkt naar de geschiedenis van Windows, dan zie je dat MS vaak nieuwe dingen probeert qua interface, terwijl een iOS of OS X behoorlijk statisch blijft en inmiddels behoorlijk ouderwets aanvoelt. MS zal ongetwijfeld een consistent aanvoelend OS opleveren, daar ben ik van overtuigd. En als ze een interface kunnen maken die voor iOS of Android gebruikers minder als een schok overkomt, lijkt me dat alleen maar goed.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Grote verschil is natuurlijk dat ze met Windows al jaren een gevestigde orde zijn, WP is dat nooit geweest. En het is ergens best raar, zelfs WP10 TP vind ik an sich beter werken dan bv een android (al ben ik android al lange tijd niet meer gewend), dat terwijl de TP er in de basis erg messy uit ziet momenteel.
Hoe lang duurt het terug zetten naar 8.1 eingelijks? Ben nu bezig op mijn luma625, maar hij is al meer dan 30minuten bezig met gegevens lezen van telefoon.
Ligt eraan hoeveel data op je telefoon staat. Beste was eerst alles leeggooien en daarna pas terug gaan.G.Scholtens schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:27:
Hoe lang duurt het terug zetten naar 8.1 eingelijks? Ben nu bezig op mijn luma625, maar hij is al meer dan 30minuten bezig met gegevens lezen van telefoon.
na mijn weten amper iets, meeste zijn gewoon apps als facebook, whatsapp etc.vali schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 10:59:
[...]
Ligt eraan hoeveel data op je telefoon staat. Beste was eerst alles leeggooien en daarna pas terug gaan.
Maar geen foto's / mp3 bestanden zelf geen sd kaart erin.
Is het wel de bedoeling dat de telefoon aanstaat? Inmiddels nog steeds bezig.
Nadeel is dat je ook niet ziet wat hij aan het doen is. Zie alleen "een ogenblik geduld"
Hoe kan ik hem anders zelf leeghalen of zal een factory reset ook de image naar 8.1 terug zetten?
[ Voor 27% gewijzigd door G.Scholtens op 14-04-2015 11:41 ]
Vandaag gezien dat het mogelijk was voor mij Lumia 930 om de preview te proberen. Ik wilde hier even kijken of het aan te raden was om hem te testen ... maar ik wacht nog even denk ik
Verder wel een mooi topic, ik ga hem zeker in de gaten houden!
Bedankt voor alle info en testen iig!
Verder wel een mooi topic, ik ga hem zeker in de gaten houden!
Bedankt voor alle info en testen iig!
The dude abides @ MartinDude#2420
Zelf maar weer terug gegaan naar Windows 8.1 op mijn Lumia 1520 , heel leuk en aardig die preview van Windows Phone 10 maar ik miste toch echt simpele dingen zoals Office Mobile & One-Note. Het heeft ook niet geholpen dat ik geen google account kon toevoegen om de een of andere reden.
Ook viel mij op dat de battery drain enorm hoog is met normaal gebruik. Normaal gesproken zit ik aan het einde van de dag op ongeveer 45% , na de update was dit ~10%.
Ook viel mij op dat de battery drain enorm hoog is met normaal gebruik. Normaal gesproken zit ik aan het einde van de dag op ongeveer 45% , na de update was dit ~10%.
Die drain lijkt toch echt te komen uit de apps die op de achtergrond blijven, nu ik controleer of alles 'gesloten' is (back inhouden) zit ik na een dag op 83%, terwijl ik gister eind van de werkdag niet heb kunnen halen.
Foto's zijn binnengetrokken van OneDrive, dus dat werkt al terug.
Enkel nog glimp werkend krijgen
Enkel nog glimp werkend krijgen
Had mijzelf eerst voorgenomen om de preview alleen in het weekend te proberen en daarna terug te gaan naar 8.1. Gebruik het namelijk op mijn primaire toestel. Maar het beviel me beter dan verwacht, zit er nu nog steeds op en probeer dit zo lang mogelijk vol te houden, misschien wel tot de volgende preview. OneNote is een gemis, maar heb Evernote uit de store gedownload en dat voldoet ook voor snelle aantekeningen. Daarnaast geeft de vernieuwde ''Alarm en klok'' app bij mij geen geluid, dus gebruik daar een ander apparaat voor. De rest werkt eigenlijk prima. Geen crashes (alleen soms in settings), belangrijkste apps als Whatsapp en Spotify doen het prima en vind het erg leuk om deel uit te maken van het Insider-proces.
Hier dus een tevreden preview gebruiker. (tot nu toe)
Hier dus een tevreden preview gebruiker. (tot nu toe)
Vandaag weer een poging om terug te zetten naar 8.1, maar kom nog niet verder.
Heb eerst het toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen zodat hij leeg is, maar nu is hij inmiddels weer een uur bezig met gegevens lezen in de recovery tool.
Zit al een uur te kijken naar ogenblik geduld
Heb eerst het toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen zodat hij leeg is, maar nu is hij inmiddels weer een uur bezig met gegevens lezen in de recovery tool.
Krijg net dit terug in mijn mail betreft:
Dit hebben ze met EINDELIJK met wp10 gefixedWrong capitalisation of 2 letter words by the autocorrection in Dutch
The Dutch auto-correct capitalizes some 2-letter words wrongfully in mid-sentence.
e.g.: 'ze' -> 'ZE', 'me' -> 'Me', ..
Haleluja!!!!! Zo blijvali schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:30:
[...]
Dit hebben ze met EINDELIJK met wp10 gefixed
[webhero.nl]
Dat moet dan de nieuwe build zijn die nog niet beschikbaar is.. want in de huidige krijg ik nog altijd hoofdletters...vali schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:30:
[...]
Probleem opgelost, recovery op ander systeem gedaan en nu ging alles wel snelG.Scholtens schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:24:
Vandaag weer een poging om terug te zetten naar 8.1, maar kom nog niet verder.
Ik was één van de mensen die dacht die dat die wel even 8.1 GDR2 op zijn 830 kon zetten door de upgrade naar Windows 10 halverwege te stoppen. Ik zag toen echter dat gelijk 10 kwam binnenwandelen en niet GDR2. Heb toen niet geïnstalleerd, maar kwam er achter dat dat op een gegeven moment automatisch gaat gebeuren. Ben er nu achter dat als je wel hebt gedownload, maar niet geïnstalleerd en harde reset voldoet om weer een normaal werkend toestel te krijgen. Als je nog niet hebt geïnstalleerd heb je de recovery tool niet nodig. Klinkt logisch, maar kreeg dat nu ook in de praktijk bevestigd. Wellicht handig om te weten.
[ Voor 17% gewijzigd door coenox op 16-04-2015 13:17 ]
Interessant stuk van een Ex-Microsoft designer over designkeuzes binnen Windows 10: 
Ex-Microsoft Designer Explains the Move Away from Metro.
Bijvoorbeeld over het hamburgermenu:
Ex-Microsoft Designer Explains the Move Away from Metro.
Bijvoorbeeld over het hamburgermenu:
Of over enige designkeuzes:Why is the hamburger menu in the top left of the display? It’s hard to reach, etc. I actually argued for top right. The issue with top right is that no one else does [it]. Being a special unique snowflake works for art but not design. Design should be invisible, so people shouldn’t be thinking ‘oh that’s odd. I’ve never seen this button used like this. I wonder if it does the same thing?’ … The industry decided top left. So to go against it you need to earn it. You need to be far, far better or else it just stands out awkwardly.”
But people need to be able to use it with one hand. “What the research is showing is that people aren’t actually as wedded to one handed use as we used to believe they are. Don’t get me wrong, this is clearly a tradeoff. Frequently used things have to be reachable, even one-handed. But hamburgers are not frequently used, and one-handed use is not ironclad. Combine those two factors together and you see why the industry has settled on this standard. It wasn’t random … And, sorry. But the hamburger has some real issues, but ‘I can’t reach uncommon things without adjusting my hand on my massive phone and that annoys me because it reminds me of the dominant OS on earth” [is not one of them].
I have some concerns, visually speaking. We’ll see what ships. The thing is, I know these folks personally. They’re great designers. They’d be the first to spot something ugly. So I’m hoping we see something exciting and new they’re just not ready to show yet … I’m not loving the visuals. I’m hoping there’s a big visual update they’re going to hit us with. They have to. Right?
If you choose not to decide, you still have made a choice.
In de onderstaande link lijkt het toch echt dat het geen verbetering is.
http://wmpoweruser.com/is...e-than-windows-phone-8-1/
Tja een (onderhand) gerespecteerde ux designer tegen iemand die als bewijs een vergelijking aanlevert? Kijk persoonlijk vind ik hoe wp7 in elkaar zat geweldig, maar ik moet toegeven dat de instap best groot is voor mensen die vanaf een ander OS komen en niet hun eerder geleerde ervaringen kunnen laten varen. En die groep is helaas erg groot.
Ik ben zelf als beroep backend developer, maar ik doe dagelijks ook zaken die direct de UI raken en veranderen en merk dagelijks dat er zaken zijn in UI (en ux) wereld die gewoonweg niet meer anders kunnen. Wij hebben zaken in de ui zitten die echt goed werken, maar waar een groot deel van de gebruikers gewoon niet mee overweg kunnen zonder redelijk uitgebreid uitleg, niet omdat het een ingewikkeld concept is, maar omdat het gewoon te anders werkt en niet binnen het gedachtepatroon van de gebruikers valt. (er zijn overigens ook genoeg rampdingen te vinden in diezelfde ui waar ik aan werk waar ik vanuit mijn opleiding echt telkens met open mond en vol afschuw naar kijk, maar das een ander verhaal
)
Ik ben zelf als beroep backend developer, maar ik doe dagelijks ook zaken die direct de UI raken en veranderen en merk dagelijks dat er zaken zijn in UI (en ux) wereld die gewoonweg niet meer anders kunnen. Wij hebben zaken in de ui zitten die echt goed werken, maar waar een groot deel van de gebruikers gewoon niet mee overweg kunnen zonder redelijk uitgebreid uitleg, niet omdat het een ingewikkeld concept is, maar omdat het gewoon te anders werkt en niet binnen het gedachtepatroon van de gebruikers valt. (er zijn overigens ook genoeg rampdingen te vinden in diezelfde ui waar ik aan werk waar ik vanuit mijn opleiding echt telkens met open mond en vol afschuw naar kijk, maar das een ander verhaal
Hele foute video (heb ik ook in reacties gemeld). Pakt een feature die momenteel ontbreekt in WP10 en geeft dan de UX de schuld. Wel heel slecht imo.René H schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:50:
In de onderstaande link lijkt het toch echt dat het geen verbetering is.
Nee, er is nog veel te doen, maar ik snap de stap ook wel. Ik vind het jammer dat ze veel dingen wijzigen, maar het is niet alsof ik niet met het nieuwe systeem kan werken.
Ik zie op het werk (waar we apps ontwikkelen) vaak verzoeken binnenkomen waarbij dan ook wordt gevraagd of WP8 erbij kan. En dan wordt een berekening gedaan die onder andere rekening houd met het maken van een nieuw ontwerp en dan schrikken ze toch vaak wel. Want dat is gewoon het probleem: Je moet apps helemaal opnieuw designen en opnieuw de UX uitwerken omdat de verschillen te groot zijn. En als je gaat kijken naar hoeveel 3rd party apps toch afwijken van de normale Pivot of Page, dan is dat gewoon erg groot. Niet om Windows af te doen als slecht, maar omdat ze dan niet veel hoeven af te wijken van het ontwerp voor andere platformen.
Maar wees gerust. Er komt straks vast een nieuwe Mail-app van een 3rd party developer die toch een andere UX wil hanteren. Is dat erg? Nee helemaal niet. Voor ieder wat wils. Maar momenteel moet het marktaandeel gewoon omhoog en dit is 1 van de belangrijke manieren om dat te doen. Op iOS en Android ook zat apps die beter werken dan de native apps. Maar die native apps worden nog wel het meest gebruikt, vooral door mensen die een telefoon niet voor die apps halen. Ik gebruik momenteel ook niet de standaard Twitter app, maar Tweetium (zowel op WP als op Win10). Waarom? Omdat ik die fijner vindt werken. En dat heb je straks met Win10 ook.
Want wat wil je liever? Populairder OS met meer apps of een uniek ontwerp waar bijna niemand aan schijnt te kunnen wennen als je al niet jaren met WP hebt gewerkt. Apps die weer helemaal anders werken op desktop en ze ook daar al niet kunnen wennen?
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 19-04-2015 00:16 ]
Geef mij de laatste optie maar. Liever een uniek design dan een laffe kopie van iOS of Android. Windows Phone krijgt (heel) langzaam meer marktaandeel. Liever langzaam en een unieke UI dan een iOS clone...Martinspire schreef op zondag 19 april 2015 @ 00:08:
[...]
Want wat wil je liever? Populairder OS met meer apps of een uniek ontwerp waar bijna niemand aan schijnt te kunnen wennen als je al niet jaren met WP hebt gewerkt. Apps die weer helemaal anders werken op desktop en ze ook daar al niet kunnen wennen?
En dat niemand kan wennen is onzin. Ik ken genoeg mensen die van Android overgestapt zijn naar Windows Phone, en slechts een enkele kan (wil) niet wennen...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Door mijn enthousiasme zijn de kids, vriendin en een aantal collega's over op WP, niks wennen, toestellen variërend van 520 tot 930 lopen nog steeds als een nieuwe.
In no time alles onder de knie, gewoon een goed concept.
Ik vind dan ook dat een smartphone alle basic functies out of the box goed werkend moet hebben en zit dus zeker niet te wachten op een app die mijn mail of iets anders werkbaar moet maken omdat een designer gaat voor het grootte goed.....reputatie?
Laat WP zijn unieke dingen behouden en zich blijven onderscheiden.
In no time alles onder de knie, gewoon een goed concept.
Ik vind dan ook dat een smartphone alle basic functies out of the box goed werkend moet hebben en zit dus zeker niet te wachten op een app die mijn mail of iets anders werkbaar moet maken omdat een designer gaat voor het grootte goed.....reputatie?
Laat WP zijn unieke dingen behouden en zich blijven onderscheiden.
Ik vind het een moeilijke discussie. Ja, de huidige UX heeft haar voordelen maar ook haar limitaties. Een pivot met meer dan 4 tabs werkt al een stuk minder goed (zie People Hub bijv.), en an sich brengt het ook veel limitaties met zich mee (geen topbar bijv.). Daarnaast zie je dat veel devs fouten maken met de app bar, en welke functies daarin zitten. Aan de andere kant brengt het wel een unieke UX met zich mee, dat ik nog steeds met veel plezier gebruik!
Ik snap deze stap van Microsoft - het is nu of nooit voor WP en Windows in het geheel. Als Windows 10 niet gaat lukken, dan hebben ze wel 'n probleem. Het lijkt een beetje op de laatste poging om devs over te halen om toch hun apps maar makkelijk te porten, en om zo marketshare te halen. En, ook het argument dat Universal apps daardoor makkelijk werken op elk platform qua UX is valide lijkt me.
Ik denk nog steeds dat met Build wordt aangekondigd dat Microsoft nog meer gaat inzetten als Xamarin: een IDE waarmee je je C# app bouwt voor iOS, Android EN Windows (tablet, PC, phone, Xbox, IoT, HoloLens) (en web?). Alle UX is dan gelijk getrokken, en voor een simpele app op 1 knop exporteren naar 3 platformen. Doe hier een (veel) lagere prijs op, en integratie met een cloud back-end (Azure?) en je hebt toch wel een valide USP.
Na 5 jaar is toch wel gebleken dat WP het niet red op deze manier (vooral het geld dat erin gepompt wordt), of dit nu komt door de weinige apps of UX - ik weet het niet. Het is jammer dat Metro zich niet verder ontwikkeld op de huidige manier, maar ik denk dat we het ook niet moeten dramatiseren. Material Design (Android) is erg fraai, en heeft veel gelijkenissen met Metro. Daarnaast zie ik niet veel veranderingen als je WP8.1 / WP10 vergelijkt. Fonts, kleur gebruik, OS soepelheid ("fast & fluid), live tiles, allen nog steeds even belangrijk.
Video 2000 was technisch ook 'beter'...
Ik snap deze stap van Microsoft - het is nu of nooit voor WP en Windows in het geheel. Als Windows 10 niet gaat lukken, dan hebben ze wel 'n probleem. Het lijkt een beetje op de laatste poging om devs over te halen om toch hun apps maar makkelijk te porten, en om zo marketshare te halen. En, ook het argument dat Universal apps daardoor makkelijk werken op elk platform qua UX is valide lijkt me.
Ik denk nog steeds dat met Build wordt aangekondigd dat Microsoft nog meer gaat inzetten als Xamarin: een IDE waarmee je je C# app bouwt voor iOS, Android EN Windows (tablet, PC, phone, Xbox, IoT, HoloLens) (en web?). Alle UX is dan gelijk getrokken, en voor een simpele app op 1 knop exporteren naar 3 platformen. Doe hier een (veel) lagere prijs op, en integratie met een cloud back-end (Azure?) en je hebt toch wel een valide USP.
Na 5 jaar is toch wel gebleken dat WP het niet red op deze manier (vooral het geld dat erin gepompt wordt), of dit nu komt door de weinige apps of UX - ik weet het niet. Het is jammer dat Metro zich niet verder ontwikkeld op de huidige manier, maar ik denk dat we het ook niet moeten dramatiseren. Material Design (Android) is erg fraai, en heeft veel gelijkenissen met Metro. Daarnaast zie ik niet veel veranderingen als je WP8.1 / WP10 vergelijkt. Fonts, kleur gebruik, OS soepelheid ("fast & fluid), live tiles, allen nog steeds even belangrijk.
Video 2000 was technisch ook 'beter'...
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Het marktaandeel stagneert al 2 jaar. Dat mensen eraan wennen is prima, maar de rest laat het al op voorhand liggen, die proberen het niet eens.Swerfer schreef op zondag 19 april 2015 @ 09:24:
[...]
Geef mij de laatste optie maar. Liever een uniek design dan een laffe kopie van iOS of Android. Windows Phone krijgt (heel) langzaam meer marktaandeel. Liever langzaam en een unieke UI dan een iOS clone...
En dat niemand kan wennen is onzin. Ik ken genoeg mensen die van Android overgestapt zijn naar Windows Phone, en slechts een enkele kan (wil) niet wennen...
Dr is een vicieuze cirkel aan de handt waarom het OS niet stijgt.

Het is ze niet gelukt hieraan te ontstijgen met het inbrengen van meer developers en meer apps (wat overigens ook niet met volle overtuiging is gedaan, maar goed). Dus wat ze nu proberen is meer gebruikers. Door Win10 gratis aan te bieden, wordt de markt voor desktop-apps aangeboord. Als ze daarmee mensen kunnen overtuigen om WP eens te proberen, dan krijg je dat ook een stuk beter.
Probleem is: dan moet de UI van PC wel aansluiten op die van de telefoon. Hence de hamburger en andere items. Dat komt dus eerder door de PC dan door Android en iOS.
En zoals eerder gemeld. Panorama of Pivots zijn mooi, maar hebben zo hun nadelen. Je weet niet precies hoeveel pagina's er zijn tot je doorscrolled en je weet ook met het menu niet wat het allemaal betekend. Je weet de ene keer wel en de andere keer niet op welke pagina je bent of waar je mee bezig bent. Dat is gewoon slecht. Inmiddels zijn de meesten er wel aan gewend en kunnen die je wel zeggen in welke volgorde de People Hub staat, maar nieuwelingen dus niet.
WP heeft gefaalt op zijn volledige unieke look. Het heeft wel degelijk invloed gehad want de huidige minimalistische designs zijn ontstaan door Metro. iOS 8 en Android 5 hadden er nooit zo uitgezien als WP er niet was geweest. Zij zijn inmiddels dichter bij WP gaan staan, dus is het niet raar dat WP nu dichter bij hen komt te staan. Dat alles nu meer op elkaar gaat lijken is jammer, maar is niet het enige wat een platform maakt. Livetiles blijven gewoon. De universele apps blijven gewoon (dus ook maar 1 keer kopen en je hebt een app ook op PC). De integratie met MS diensten blijft gewoon. Het fantastische toetsenbord blijft gewoon. Het idee met accentkleuren blijft gewoon. De fantastische camera's en software blijft gewoon. Een deel van de unieke uitstraling blijft gewoon. En zo nog meer. Sure, WP raakt wat kwijt, maar het is gewoon niet succesvol geweest en dat ziet MS ook. Dat ze nu een deel van hun USP kwijtraken is jammer, maar daar zal bij BUILD nog wel meer over bekend worden. Ik kan me niet voorstellen dat ze ook niets nieuws gaan proberen.
En wat ook een voordeel is, is dat het waarschijnlijk ook sneller zal worden. Een pivot of panorama inladen zorgt ervoor dat je ook pagina's inlaadt die nog lang niet zichtbaar zijn (en dus zit je met content die de boel vertraagt). Het betekende dat er een groot deel van het scherm werd ingenomen door navigatie en whitespace. Meer ruimte voor content dus. Het betekende ook dat zaken onzichtbaar werden, nu dus minder. Het betekende ook dat MS voor de ontwikkeling van diverse diensten heel anders moest opzetten omdat de verschillen te groot waren, vanaf nu is het dus minder verschillend en krijgt ook WP dus vaker en sneller updates voor diverse apps.
Wordt WP een stuk minder uniek? Sure en dat is jammer. Maar het werkt gewoon niet en is voor mij geen reden om dan maar gelijk alles af te zeiken en over te gaan stappen. Want troost je, bij de buren is het ook niet veel beter.
iOS kampt nog steeds met het probleem dat het weinig aan vernieuwing doet. Het nieuwe design is aardig, maar veranderde eigenlijk geen bal (als de meeste apps in 2 weken vernieuwd zijn, dan geeft dat wel aan dat er weinig veranderd is). Het komt de laatste jaren met veel dingen waar maar weinig mensen op zitten te wachten en maken het voor developers ook niet echt makkelijk door ineens Swift te forceren. En je hebt amper invloed op wat er wordt ontwikkeld. Ja je mag beta's testen, maar die voegen ook vaak weinig toe of zijn nog vrij buggy dat het niet opweegt tegen de voordelen.
Android heeft het probleem dat er teveel verzadiging is. Niet alleen lopen veel devices achter omdat ze geen update krijgen, ook de verschillende formaten zijn toch niet handig. Het zorgt ervoor dat jij een device koopt zonder garantie op updates en zonder dat je garantie hebt dat je de nieuwste apps kunt draaien. Ik zie het vrij vaak bij apps dat de ontwikkeling specifieke apparaten pakt en de rest laat barsten.
Natuurlijk kun je wel een Nexus pakken of roms gaan draaien, maar dat is ook niet altijd alles. Het is een oplossing voor een probleem wat eigenlijk nooit een probleem had moeten zijn. Voor de prijs hoef je inmiddels ook geen Android te pakken en als je kijkt wat 3rd party fabrikanten toevoegen, dan is dat echt bar weinig (interessants).
Draadloos laden, supersensitive touch, glance (m.u.v. L930) zijn zaken die toch al erg fijn zijn maar nooit zijn opgepakt bij andere fabrikanten. Of wat te denken van Maps, MSN apps? Duurde vrij lang voor die op andere platformen waren en nog vind ik de WP versies fijner (of zien de toekomstige versies er beter uit). De manier waarop settings gewoon prima terug zijn te vinden. Sure, momenteel is de sortering toegevoegd en dat is erg fijn, maar het is nog altijd beter dan Android of iOS die sommige dingen echt op de meest belabberde plekken neerzetten (weinig relevantie met onderwerp of zoveel niveaus diep). Mijn zus vroeg laatst hoe ze de Fahrenheit op haar lockscreen kon omzetten naar Celcius. Ik heb 10 minuten zitten zoeken, maar niet gevonden.
Dus nee, het gras is niet groener bij de buren. Ik kan me voorstellen dat je de huidige stand van zaken wel beu bent (juichen voor de underdog blijft toch lastig), maar er komt genoeg moois aan en ik heb geen grote bezwaren tegen de opgezette veranderingen. Als het niet bevalt komt er toch wel een developer die het beter doet. Zo werkt dat al jaren op andere platformen, waarom zou dat op WP10 anders zijn. Dat de gemiddelde gebruiker zo beter kan overstappen juich ik alleen maar toe. Ik heb geen zin meer om te bedelen bij bedrijven, overheden en developers of ze alsjeblieft ook een WP-app maken. Met <5% marktaandeel moet het toch echt een keer anders.
Is het woord 'kun' ook gefixt? Dat wordt steeds 'KUN'.vali schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:30:
[...]
Hoop van wel, net als het wordt super dat steeds "Super" wordtenomiss schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:54:
[...]
Is het woord 'kun' ook gefixt? Dat wordt steeds 'KUN'.
Oja inderdaad!vali schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:57:
[...]
Hoop van wel, net als het wordt super dat steeds "Super" wordt
Ben het met je eens. Ik heb nog liever dat ze een OS hebben wat geen groot marktaandeel heeft en het huidige, unieke design heeft dan een kopie van Ios/Android. Dat het huidige design moeilijk aan te leren is of problemen geeft herken ik totaal niet, ook niet in de overstappers om me heen. Er zijn wat mij betreft 2 opties als ze hiermee doorgaan: of bij WP8.1 blijven, waarmee ik redelijk tevreden ben, of overstappen naar een ander platform. De eerste optie is een beetje vervelend, want dan krijg je helemaal geen updates meer en de tweede optie is ook niet echt alles omdat je dan naar een totaal niet minimalistisch design gaat, maar daar krijg je wel veel functies en apps voor terug. Al met al hoop ik van harte dat ze nog van gedachte veranderen, maar mijn hoop neemt met de dag af. Ze willen het deze zomer al commercieel beschikbaar maken, dus dan zouden ze wel heel erg moeten opschieten.Swerfer schreef op zondag 19 april 2015 @ 09:24:
[...]
Geef mij de laatste optie maar. Liever een uniek design dan een laffe kopie van iOS of Android. Windows Phone krijgt (heel) langzaam meer marktaandeel. Liever langzaam en een unieke UI dan een iOS clone...

Sowieso gaan ze met een nieuw design geen groot marktaandeel verwerven, om een paar redenen.
- mensen hebben geen reden meer om over te stappen als het er allemaal hetzelfde uitziet, alleen wat sneller is, maar de UI onhandig in elkaar zit, en veel minder apps. Dat gaat de grote massa gewoon niet doen.
- veel mensen die WP nu gebruiken, zullen overstappen omdat ze niet kunnen wennen aan de nieuwe UI.
Met het concept van één Windows in de hand hebben ze helemaal geen nieuw design nodig, Het zou juist een optimalisatie voor het huidige design kunnen zijn. Het marktaandeel groeit toch wel, al is het langzaam. Blijven investeren en innoveren is de enige manier om langzaam maar zeker meer marktaandeel te krijgen. En nee, het nieuwe design is zeker géén innovatie.
[ Voor 44% gewijzigd door matroosoft op 20-04-2015 10:17 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M