Ik vind het zo vervelend dat als je 'hey cortana' zegt zowel pc als mobiel gaan luisteren.. Kunnen die Windows 10 cortanas niet onderling gaan communiceren?
Ik zou zeggen geef het door op de feedback site! Goede optie lijkt mij om inderdaad dat in te bouwen.Worsteneter schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 01:41:
Ik vind het zo vervelend dat als je 'hey cortana' zegt zowel pc als mobiel gaan luisteren.. Kunnen die Windows 10 cortanas niet onderling gaan communiceren?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Had ik ook al gemerkt, en ze geven over het algemeen de zelfde antwoorden, behalve als je om een mop of liedje vraagt...Worsteneter schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 01:41:
Maar waar ik echt van baal is dat ik nog steeds mijn mobiele data niet werkend krijg
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik heb gisteren ook maar de trouwe 925 van een update voorzien naar de nieuwste build van Windows 10 mobile. Aanvankelijk wilde het startscherm maar niet tevoorschijn komen. Hij bleef maar "laden" weergeven. Ik kon wel bij het notificatiecentrum en de instellingen. Daar heb ik het e.e.a. uit lopen zetten, maar veel effect leek dat niet te hebben. Ineens, na een echt meer dan een uur pielen was er ineens een startscherm te zien waar ondertussen steeds minder LiveTiles terug te vinden zijn...
Wat ik ook vreemd vond is dat veel geïnstalleerde apps in de applist het onderschrift "in behandeling" hadden terwijl ze helemaal niet bijgewerkt werden op dat moment. Misschien dat de boel gesynchroniseerd werd met Onedrive? Ik kon in ieder geval de bewuste apps op dat moment wel gewoon gebruiken.
Overigens vind ik het "pookje" in het nieuwe toetsenbord echt wel briljant. Het mag wat mij betreft nog wat intuitiever gaan werken, maar het concept is echt heel goed.
Wat ik ook vreemd vond is dat veel geïnstalleerde apps in de applist het onderschrift "in behandeling" hadden terwijl ze helemaal niet bijgewerkt werden op dat moment. Misschien dat de boel gesynchroniseerd werd met Onedrive? Ik kon in ieder geval de bewuste apps op dat moment wel gewoon gebruiken.
Overigens vind ik het "pookje" in het nieuwe toetsenbord echt wel briljant. Het mag wat mij betreft nog wat intuitiever gaan werken, maar het concept is echt heel goed.
[ Voor 9% gewijzigd door PaT op 16-05-2015 11:37 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ben nu met mijn 2e factory reset bezig. De eerste was om een andere reden, namelijk het missen van de Store Beta en de mail app...Caelorum schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 10:40:
Heb je al een factory reset geprobeerd?
Ja geweldig, kan je eindelijk fatsoenlijk de cursor op de juiste plaats krijgen...PaT schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:34:
[ Voor 39% gewijzigd door Swerfer op 16-05-2015 11:44 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Cursor kon je al een tijdje verslepen, dus dat is niet echt een probleem lijkt me. Verslepen van de cursor gaat zelfs sneller dan met dat pookje doen.Swerfer schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 11:42:
[...]
Ja geweldig, kan je eindelijk fatsoenlijk de cursor op de juiste plaats krijgen...
Ik zat er altijd mee te klooien, met het verslepen van de cursor, ik vind persoonlijk dat joystickje handiger...Caelorum schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:02:
[...]
Cursor kon je al een tijdje verslepen, dus dat is niet echt een probleem lijkt me. Verslepen van de cursor gaat zelfs sneller dan met dat pookje doen.
Wat nu wel super mooi is, je kan nu whatsapp berichten uitklappen in het notification scherm. Zover ik weet, kan dit niet met andere OS-en. Echt iets waar ik al een tijd naar verlang, gezien ik geen zin heb om iedere keer whatsapp te openen.
Tevens kan je ook individuele berichten wegswipen, in plaats van de app zelf.
Tevens kan je ook individuele berichten wegswipen, in plaats van de app zelf.
[ Voor 14% gewijzigd door vali op 16-05-2015 12:41 ]
Je kan echter (nog) niet inline reageren, zoals dat wel kan met SMS.vali schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:41:
Wat nu wel super mooi is, je kan nu whatsapp berichten uitklappen in het notification scherm. Zover ik weet, kan dit niet met andere OS-en. Echt iets waar ik al een tijd naar verlang, gezien ik geen zin heb om iedere keer whatsapp te openen.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Wat vinden jullie van de foto app? Ik krijg 1 lange lijst met foto's op datum en albums blijft leeg.
Wat ik zeker vreemd vind is dat er foto's tussen staan die ik nooit heb gemaakt, nooit eerder heb gezien en van mensen die ik absoluut niet ken
Wat ik zeker vreemd vind is dat er foto's tussen staan die ik nooit heb gemaakt, nooit eerder heb gezien en van mensen die ik absoluut niet ken

onedrive? Daar zie je nu ook foto's van namelijk. Echt super handig! Ik heb voor mijn scriptie flink wat foto's op onedrive staan en die zie ik er nu zonder te vragen ook tussen. Echt super handig... Zei ik al handig ? Juist jaSwerfer schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:54:
Wat vinden jullie van de foto app? Ik krijg 1 lange lijst met foto's op datum en albums blijft leeg.
[ Voor 22% gewijzigd door vali op 16-05-2015 12:55 ]
Hij haalt ze van OneDrive ja, maar op mijn OneDrive staan niet die onbekende foto's...vali schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:54:
[...]
onedrive? Daar zie je nu ook foto's van namelijk. Echt super handig! Ik heb voor mijn scriptie flink wat foto's op onedrive staan en die zie ik er nu zonder te vragen ook tussen. Echt super handig... Zei ik al handig ? Juist ja
Verder kan je niet snel een foto vinden omdat het 1 lange lijst is. @Vaili, krijg jij wel je albums te zien in 'Albums'?
Edit:
Die "Onbekende foto's" komen vanuit een backup directory van een website van mij. Dat vind ik dus niet handig, dat hij niet alleen de Camera Album binnenhaalt, maar van de complete OneDrive. Mijn website slaat accountfoto's op van bezoekers van mijn app en nou krijg ik die allemaal in mijn foto app te zien omdat ik een automatische backup maak van mijn website op OneDrive

[ Voor 69% gewijzigd door Swerfer op 16-05-2015 13:05 ]
Die lange lijst is inderdaad vervelend. De app crasht ook op mijn L920 als ik te snel scroll. Betekend dat als ik een foto van 2 jaar terug wil ik een kwartier!!! aan het scrollen ben. Tja...
Verwijderd
Hier op een Lumia 820 draaien. Clean install. Vergeleken met de vorige TP een hele verbetering.
GPU versnelling lijkt nu op orde alleen zijn er helaas nog vele vertragingen in het switchen tussen bepaalde menu's. Op zich niet slecht en het geeft me het gevoel dat Microsoft weer goed op weg is met Windows 10 Mobile.
GPU versnelling lijkt nu op orde alleen zijn er helaas nog vele vertragingen in het switchen tussen bepaalde menu's. Op zich niet slecht en het geeft me het gevoel dat Microsoft weer goed op weg is met Windows 10 Mobile.
Handig zeker, maar icm met die photo app kan je nergens meer filteren op mappen (ironisch, als je foto toevoegt in bv WA, krijg je de oude 'photo app', waar dit wel kan), zodat alle onzin fotos van WA er nu ook random doorheen staan en ik nergens normaal mijn screenshots kan bekijken.vali schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 12:54:
[...]
onedrive? Daar zie je nu ook foto's van namelijk. Echt super handig! Ik heb voor mijn scriptie flink wat foto's op onedrive staan en die zie ik er nu zonder te vragen ook tussen. Echt super handig... Zei ik al handig ? Juist ja
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Sowieso raar dat er geen filter/jump feature in zit imo. Dat laatste kan prima als ze de normale lijst-weergave volgen zoals bij je app-lijst.Caelorum schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 13:07:
Die lange lijst is inderdaad vervelend. De app crasht ook op mijn L920 als ik te snel scroll. Betekend dat als ik een foto van 2 jaar terug wil ik een kwartier!!! aan het scrollen ben. Tja...
Tja, ik ga er maar vanuit dat ze of de foto app wegdoen (voor files) of dat deze nog een grote overhaul moet krijgen en ze er gewoon niet aan toe zijn gekomen. Voorlopig is het gewoon wat vervelend, maar niet meer dan dat.
Wat mij overigens wel stoort is dat als je nu dubbele contacten hebt en je ze wilt linken, je niet meer suggesties krijgt van contacten die er op lijken. Dat maakt het ontdubbelen wel een stuk meer werk.
Wat mij overigens wel stoort is dat als je nu dubbele contacten hebt en je ze wilt linken, je niet meer suggesties krijgt van contacten die er op lijken. Dat maakt het ontdubbelen wel een stuk meer werk.
Ik kan niet eens gemaakte screenshots via whatsapp versturenSinergyX schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 14:19:
[...]
Handig zeker, maar icm met die photo app kan je nergens meer filteren op mappen (ironisch, als je foto toevoegt in bv WA, krijg je de oude 'photo app', waar dit wel kan), zodat alle onzin fotos van WA er nu ook random doorheen staan en ik nergens normaal mijn screenshots kan bekijken.
Ik ben in ieder geval terug naar WP8.1 gegaan. Zet WP10 wel op mijn Lumia 520, die functioneert toch alleen als mp3 speler. De nieuwe mp3 speler ben ik wel erg tevreden over

[ Voor 17% gewijzigd door vali op 16-05-2015 18:31 ]
Ik ben voor nu weer terug op Windows Phone 8.1.....op de 635 laat ik W10 wel staan, maar daar draait hij eigenlijk ook beter op dan op de 930
Op me 1020 is het beetje trager dan vorige build, batterij is ook eerder leeg op laatste build.
En hoe krijg je trouwens je profiel terug op hoofdscherm?
Bedankt!
En hoe krijg je trouwens je profiel terug op hoofdscherm?
Bedankt!
Ik draai nu ook al even Windows 10 Phone op m'n Lumia 1020, maar ik ben sindsdien mijn USB functionaliteit kwijt. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik bedenk me namelijk net dat dit ook kan komen doordat ik het toestel heb laten repareren. Het zou niet het eerste probleem zijn waarvoor ik terug moet, dus ik vraag het graag even na voordat ik wéér terug ga
Ik bedenk me namelijk net dat dit ook kan komen doordat ik het toestel heb laten repareren. Het zou niet het eerste probleem zijn waarvoor ik terug moet, dus ik vraag het graag even na voordat ik wéér terug ga
Is het onder Windows 10 Phone mogelijk om op een eenvoudige manier de Bluetooth naam van je foon aan te passen?
De methode onder WP8.1 (wat bij mijn niet werkt) vind ik erg omslachtig.
Na 16x rebooten eindelijk 10 op mijn lumia 930.
Het volgende valt me op:
---foto op achtergrond is niet beeld vullend rechts blijft het zwart.
-- kiezen van een foto voor de achtergrond is erg traag omdat alle foto,S online gezocht worden
Kun je niet bv alleen kiezen voor mappen?
-- kan geen websites bookmarken, ... Werken niet.
Iemand een zelfde ervaring?
Het volgende valt me op:
-- kiezen van een foto voor de achtergrond is erg traag omdat alle foto,S online gezocht worden
En weer terug naar 8.1
Jammer, want ik wilde Windows 10 Mobile graag testen/gebruiken, maar kreeg mijn mobiele data niet werkend...
Jammer, want ik wilde Windows 10 Mobile graag testen/gebruiken, maar kreeg mijn mobiele data niet werkend...
Mij is het veel erger, op een 830:mrcosmo schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:16:
Na 16x rebooten eindelijk 10 op mijn lumia 930.
Het volgende valt me op:
-batterij drain is enorm, minder dan een dag op volle accu
-Regelmatig locked alles op 'landscape', welke dan half buiten het schem valt (email, spartan etc).
-Als je back in houd, zie je rechtsbovenin een muiscursor
-Sommige apps stoppen opeens en krijg je niet meer geopend.
-camera is bizar traag (haperend beeld als je rondkijkt).
-Maar veruit de ergste, homescreen stopt er compleet random mee, loading of resuming. Opvallend dat tijdens dat moment zowel wifi als 4G dat pijltje continue hebben, enige optie is een reboot en hopen dat het weer werkt.
Heb al 2x hard reset gedaan maar dat lijkt ook niet de oplossing te zijn.
Edit, wat onderzoek en heb het gevoel dat het dus de SD kaart is of Onedrive, bij veranderen van mijn achtergrond naar een net geschoten foto werkt alles zover normaal, maar heb ik opeens nog maar 28 foto's (geschoten/ontvangen na de update), dus of m'n SD kaart doet niets of Onedrive stopt er steeds mee.
Edit 2, onedrive laat helemaal niets meer zien, terwijl daar 1000+ foto's op staan (sync op m'n PC).
[ Voor 14% gewijzigd door SinergyX op 17-05-2015 13:31 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ben blij dat Microsoft eindelijk wat doet aan de amateuristische praktijken van fabrikanten zoals Samsung, huawei en providers zoals AT&T, die het vertikken goede support te leveren.
Vanaf Windows 10 for phones worden updates weer vanuit Microsoft geregeld, net als ze nu met desktops doen.
Vanaf Windows 10 for phones worden updates weer vanuit Microsoft geregeld, net als ze nu met desktops doen.
Is wel beter ja, maar soms blijft ook Microsoft afhankelijk van de fabrikanten als ze bepaalde hardware in de telefoon hebben die niet door standaard drivers wordt ondersteunt. Vergelijk het bijvoorbeeld met een grafische kaart op de PC. De fabrikant levert dan de geoptimaliseerde driver terwijl de standaard driver net een leuk beeldje op het scherm kan tonen...vali schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:20:
Ben blij dat Microsoft eindelijk wat doet aan de amateuristische praktijken van fabrikanten zoals Samsung, huawei en providers zoals AT&T, die het vertikken goede support te leveren.
Dat klopt, maar dat is niet het geval bij Windows Phone. Daar kunnen fabrikanten alleen gebruik maken van bepaalde ARM processoren (en straks ook Atoms) die door Microsoft zijn goedgekeurd. De drivers zijn door Microsoft geschreven om ervoor te zorgen dat elk toestel net zo snel en stabiel draait.Swerfer schreef op zondag 17 mei 2015 @ 12:43:
[...]
Is wel beter ja, maar soms blijft ook Microsoft afhankelijk van de fabrikanten als ze bepaalde hardware in de telefoon hebben die niet door standaard drivers wordt ondersteunt. Vergelijk het bijvoorbeeld met een grafische kaart op de PC. De fabrikant levert dan de geoptimaliseerde driver terwijl de standaard driver net een leuk beeldje op het scherm kan tonen...
Natuurlijk passen fabrikanten d.m.v. firmware bepaalde tweaks toe en zo moest Microsoft al paar keer in het verleden ingrijpen bij Huawei, omdat ze hun firmware niet op orde hadden.
Ik blijf het raar vinden dat providers het toestel moeten testen.. Wat valt er te testen aan een nieuwe update als de fabrikanten al er na gekeken hebben? Bij de iPhone wordt de update toch ook niet tegengehouden, waarom wilt een provider bij Android en WP zo graag een update tegenhouden... Ze moeten juist blij zijn dat de devices up-to-date zijn, gezien er genoeg malware te vinden is die een Android Phone als Mail spammer of botnet kan inzetten.
[ Voor 28% gewijzigd door vali op 17-05-2015 16:13 ]
MS levert standaard drivers voor een beperkte set hardware, maat het staat OEMs helemaal vrij zelf andere hardware te kiezen (mits het voldoet aan de min. Requirements). Moeten ze alleen wel zelf voor de kosten van firmware opdraaien. Uiteraard met gevolg dat vrijwel geen enkele OEM dat heeft gedaan. (nokia bijv. Wel met hun pureview telefoon).vali schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:07:
[...]
Dat klopt, maar dat is niet het geval bij Windows Phone. Daar kunnen fabrikanten alleen gebruik maken van bepaalde ARM processoren (en straks ook Atoms) die door Microsoft zijn goedgekeurd. De drivers zijn door Microsoft geschreven om ervoor te zorgen dat elk toestel net zo snel en stabiel draait.
Klopt helemaal. Enige die je ook andere hardware zag toepassen is HTC met de camera van de M8. Ben zelf erg benieuwd naar de WP toestellen met atoms erin. ARM heeft nu wel zijn tijd gehad en het wordt eens tijd dat Intel eens zijn spierballen laat zien.Caelorum schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:32:
[...]
MS levert standaard drivers voor een beperkte set hardware, maat het staat OEMs helemaal vrij zelf andere hardware te kiezen (mits het voldoet aan de min. Requirements). Moeten ze alleen wel zelf voor de kosten van firmware opdraaien. Uiteraard met gevolg dat vrijwel geen enkele OEM dat heeft gedaan. (nokia bijv. Wel met hun pureview telefoon).
[ Voor 12% gewijzigd door vali op 17-05-2015 16:47 ]
Je moet ook niet de Lumia opslag beta gebruiken, maar het via de settings doen. Microsoft heeft het Lumia opslag beta namelijk geïntrigeerd in het OS en dat is ook de reden waarom je het nu niet meer kan downloaden.PinokkioTV schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:35:
Lumia 630:
Wat bij mij niet werkt:
- Kaarten van Here Drive op SD kaart plaatsen met Lumia Opslagcontrole (beta?)
- Live Lockscreen Beta. App start normaal op, maar hij doet niks
- Wijzigen APN (er zit een Choozze simkaart in). De wijzingen worden wel opgeslagen, maar er is geen dataverkeer mogelijk
edit:
Zie nu dat ik twee posten achter elkaar heb gemaakt, excuses daarvoor

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 17-05-2015 17:23 ]
Uhm ... Je reageert op een bericht van 3 maanden terug .........vali schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:23:
[...]
Je moet ook niet de Lumia opslag beta gebruiken, maar het via de settings doen. Microsoft heeft het Lumia opslag beta namelijk geïntrigeerd in het OS en dat is ook de reden waarom je het nu niet meer kan downloaden.
edit:
Zie nu dat ik twee posten achter elkaar heb gemaakt, excuses daarvoor
dat weet ik, maar er was hier (of een andere topic) een halve oorlog ontstaan hoe Microsoft in zijn hoofd haalde dat men niet meer hun mappen op hun SD-kaart kan opslaan. Denk ik posted hier dat ze dat met WP10 hebben opgelost en dat ze niet meer die beta app moet gebruiken.PinokkioTV schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:28:
[...]
Uhm ... Je reageert op een bericht van 3 maanden terug .........
Nu sinds donderdag Win10 op m'n Lumia 920 en vind het wel leuk om mee te werken. Wat ik wil werkt maar het is allemaal minder stabiel dan 8.1 (logisch)... maar wat wil je met zo'n vroege versie. Voorlopig laat ik m er nog opstaan.
Ik flash mijn Lumia 535 weer terug naar 8.1 helaas.
Problemen die ik oa nog steeds had met build 10080, ook na een hard reset:
- Met enige regelmaat alleen maar groen beeld bij bekijken van video's en camera.
- Messageboxes verschijnen buiten beeld in portrait mode. In landscape mode is het wel in orde, maar dan moet betreffende app het natuurlijk wel ondersteunen.
- Soms gaat het scherm niet meer aan. Enige oplossing is reboot.
- Diverse scaling issues.
- Zeer matig wifi bereik.
- Terugkeren naar homescreen duurt soms behoorlijk lang (loading/resuming...).
- Insider app start nog steeds niet, maar dat vind ik niet zo boeiend.
Problemen die ik oa nog steeds had met build 10080, ook na een hard reset:
- Met enige regelmaat alleen maar groen beeld bij bekijken van video's en camera.
- Messageboxes verschijnen buiten beeld in portrait mode. In landscape mode is het wel in orde, maar dan moet betreffende app het natuurlijk wel ondersteunen.
- Soms gaat het scherm niet meer aan. Enige oplossing is reboot.
- Diverse scaling issues.
- Zeer matig wifi bereik.
- Terugkeren naar homescreen duurt soms behoorlijk lang (loading/resuming...).
- Insider app start nog steeds niet, maar dat vind ik niet zo boeiend.
Ja dit kan onder Instellingen -> Systeem -> Info (Settings -> System -> About).St00mwals schreef op zondag 17 mei 2015 @ 06:29:
Is het onder Windows 10 Phone mogelijk om op een eenvoudige manier de Bluetooth naam van je foon aan te passen?
[ Voor 27% gewijzigd door InZane op 17-05-2015 21:24 ]
Ik vraag me sterk af of de volgende build van W10M nou eigenlijk wel zoveel beter gaat worden. De laatste builds zijn gewoon echt buggy en er moet zoveel nog gedaan worden. Zowel qua bugs als missende features als pagina's die nog niet vernieuwd zijn in bv settings met nieuwe look. Vraag me af of ze dat wel gaan verbeteren binnenkort. Zou namelijk fijn zijn als ze al een stabiele build kunnen leveren rond de lancering van Win10 voor PC.
Mja, de vorige build was gewoon onbruikbaar op mijn L920. Veel vastlopers, traag startscherm, trage menu's, crashes van instellingenpagina's en algehele random reboots. Met deze build is dat bijna allemaal opgelost. Werkt nu vrijwel perfect en is net zo stabiel als WP8.1. Enige dat overblijft voor mij zijn crashende instellingenpagina's en een trage store.
Zie nu dus al verbetering, dus heb wel hoop dat ook de overige toestellen beter gaan lopen. Stabiele build rond de lancering van W10 voor de PC zou ik alleen niet op hopen. Dat gaat nog wel een maand (of twee) duren na de launch van W10 voor desktop, denk ik.
Btw. Gefeliciteerd!
[ Voor 10% gewijzigd door Caelorum op 17-05-2015 22:26 ]
Mja, die Store Beta hadden ze beter Store Alfa kunnen noemen zeg. Traag en enorm buggy.
Gefeliciteerd Martinspire!
Gefeliciteerd Martinspire!
Ik heb nu echt het gevoel dat ze 1 ding fixen en 10 kapot maken, ik krijg nu wel updates van facebook via people, maar nu doet heel photo's, onedrive en bluetooth niets meer.Martinspire schreef op zondag 17 mei 2015 @ 22:15:
Ik vraag me sterk af of de volgende build van W10M nou eigenlijk wel zoveel beter gaat worden. De laatste builds zijn gewoon echt buggy en er moet zoveel nog gedaan worden. Zowel qua bugs als missende features als pagina's die nog niet vernieuwd zijn in bv settings met nieuwe look. Vraag me af of ze dat wel gaan verbeteren binnenkort. Zou namelijk fijn zijn als ze al een stabiele build kunnen leveren rond de lancering van Win10 voor PC.
Ik ben vanochtend op mijn Lumia 930 maar weer terug gegaan naar 8.1:
- Veel apps niet opnieuw kunnen installeren
- Vastlopers
- 10x per dag soft reset
- Tiles die niet werken
- Apps die niet willen starten
- 3 x Hard reset gedaan (ook zonder backup) om met een schone lei te beginnen. Still no go.
- Email accounts die gewoon niet gesynced kunnen worden.
- Accuduur SLECHT (!!)
Nu weer gewoon een fijn werkend toestel
- Vastlopers
- 10x per dag soft reset
- Tiles die niet werken
- 3 x Hard reset gedaan (ook zonder backup) om met een schone lei te beginnen. Still no go.
- Accuduur SLECHT (!!)
Opvallend hoe verschillend de ervaringen met 10080 zijn. Ik herken maar weinig in jouw problemen op je 930 ten opzichte van mijn 930. Toch ben ik ook terug gegaan, alleen omdat mijn mobiele data niet wil werken...Atila schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:02:
Ik ben vanochtend op mijn Lumia 930 maar weer terug gegaan naar 8.1:
- Vastlopers
- 10x per dag soft reset
- Tiles die niet werken
- Accuduur SLECHT (!!)
En o ja, Mijn vorige probleem met WP8.1 dat vooral op mijn werk mijn telefoon erg warm werd en de accu snel leeg was is nu ook voorbij. 75% na een hele dag heb ik nog over!
[ Voor 10% gewijzigd door Swerfer op 19-05-2015 18:06 ]
Tja, hoe verwachten ze dat je kan testen, als 9/10 je toestel gewoon niets meer doet.. Startscherm loading..resuming..
Half 8 uit de lader, nu 26% over.
Half 8 uit de lader, nu 26% over.
Microsoft heeft het zelf ook door: http://www.windowscentral...0-wont-go-slow-ring-users
Merk zelf niets mis met deze build. Als ze de settingspagina's fixen dan mag die wat mij betreft live! ^^
Is de laatste build een beetje fatsoenlijk? En dan heb ik het niet over die 10080?
Ik zit te twijfelen om nú de tp op mijn l1020 main phone te zetten.
Of zal ik nog een build wachten?
Ik zit te twijfelen om nú de tp op mijn l1020 main phone te zetten.
Of zal ik nog een build wachten?
10080 is de laatste build en doet het prima op de L920. Hoe het op de L1020 is heb ik geen idee. Je kan het altijd proberen en als het niet bevalt weer teruggaan. Al zou ik wel huiverig zijn om het op je main phone te zetten. Zelf wel gedaan, maar ik heb dan ook een groot YOLO. Als het echt belangrijk is weten mensen me echt wel te pakken te krijgen en anders boeit het me niet zo heel veel.
Blijkbaar heb jij dan mazzel dat je het goeie toestel hebt. De issues in de settingspagina's vond ik nog niet zo erg, maar de (reeds benoemde) issues op mijn Lumia 535 maken deze build echt onbruikbaar.Caelorum schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:23:
Merk zelf niets mis met deze build. Als ze de settingspagina's fixen dan mag die wat mij betreft live! ^^
Maar goed, uiteraard probeer ik het de volgende ronde gewoon weer
Dan kunnen ze waarschijnlijk WP wel volledig afschrijven als ze deze in huidige vorm naar alle WP's pushenCaelorum schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:23:
Edit, welke setting heb jij voor je startscherm qua achtergrond? Tile of full?
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 20-05-2015 13:39 ]
Mijn ervaringen met de nieuwe build zijn niet echt positief tot nu toe. In tegenstelling tot de vorige build vind ik het, qua performance, een flinke achteruitgang.
Issues die ik ben tegengekomen sinds de installatie (gisteren):
- Vastlopend laadscherm na de installatie, moest terugzetten naar fabrieksinstellingen om W10M werkend te krijgen.
- Enkele apps die standaard meegeleverd worden konden niet geladen worden (Shazam, Eten & Drinken). Eten & Drinken staat nog steeds onwerkbaar/onverwijderbaar in het app menu.
- Whatsapp kon, na herhaaldelijk proberen, helemaal niet gedownload worden. Na opnieuw opstarten gelukkig wel.
- Sms'jes komen niet door als notificatie. Verschijnen wel in de berichten app zelf.
- Sommige apps, die wel gedownload konden worden kunnen niet geopend worden, bv. NOS app.
- Copy/past werkt niet in OneNote.
- Internet Explorer stopt er soms gewoon random mee. Niet gek natuurlijk, het is alpha allemaal, maar dit is me in de vorige build geen één keer gebeurd.
- Word kan ik niet op het homescreen zetten.
Kortom, valt me tegen tot nu toe. Totaal niet geschikt om primair te gebruiken.
Issues die ik ben tegengekomen sinds de installatie (gisteren):
- Vastlopend laadscherm na de installatie, moest terugzetten naar fabrieksinstellingen om W10M werkend te krijgen.
- Enkele apps die standaard meegeleverd worden konden niet geladen worden (Shazam, Eten & Drinken). Eten & Drinken staat nog steeds onwerkbaar/onverwijderbaar in het app menu.
- Whatsapp kon, na herhaaldelijk proberen, helemaal niet gedownload worden. Na opnieuw opstarten gelukkig wel.
- Sms'jes komen niet door als notificatie. Verschijnen wel in de berichten app zelf.
- Sommige apps, die wel gedownload konden worden kunnen niet geopend worden, bv. NOS app.
- Copy/past werkt niet in OneNote.
- Internet Explorer stopt er soms gewoon random mee. Niet gek natuurlijk, het is alpha allemaal, maar dit is me in de vorige build geen één keer gebeurd.
- Word kan ik niet op het homescreen zetten.
Kortom, valt me tegen tot nu toe. Totaal niet geschikt om primair te gebruiken.
Ik heb gisteren nog een hard reset gedaan zonder restore, dat was helemaal een drama. Homescreen bleef een loading/resuming houden, helft van de default apps start niet meer op en store lijkt niets te willen installeren.
Nu maar weer eentje met restore doen, hopelijk werkt dat beter.
Edit, hij kan helemaal geen restore meer doen

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 21-05-2015 12:15 ]
Zie je edit nu pasSinergyX schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:45:
[...]
Edit, welke setting heb jij voor je startscherm qua achtergrond? Tile of full?
Dus het is niet verstandig om build 10080 op mijn main lumia 820 te installeren?
Bij sommige werkt het prima, bij anderen niet. Je komt er alleen achter of het bij jou goed werkt als je het uitprobeert. Je kan altijd terug naar 8.1 met de Nokia Recovery Tool...pcman007 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:44:
Dus het is niet verstandig om build 10080 op mijn main lumia 820 te installeren?
Ik vroeg het mij alleen af omdat sommige mensen zeggen dat de recovery tool hun telefoon heeft gebrickt of is dat alleen bij de microsoft recovery tool?Swerfer schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:47:
[...]
Bij sommige werkt het prima, bij anderen niet. Je komt er alleen achter of het bij jou goed werkt als je het uitprobeert. Je kan altijd terug naar 8.1 met de Nokia Recovery Tool...
Ik zit te twijfelen of ik een Lumia toestel zal kopen of niet. Voor mijn gevoel is het OS nog steeds niet af met 8.1. Ik heb een paar vragen waar ik in video's geen antwoord op kon vinden (en heb zelf geen WP toestel)
- Kan met Windows 10 het alarm volume aangepast worden (zonder extra app)
- Heb je met de (spartan) browser nu eens een scroll balkje voor video's? (zoals op tweakers kan ik niet precies naar een bepaald punt toe in een video)
- Blijven notificaties nog steeds hangen ook al heb je de berichten al gelezen?
- Uitzicht op wat Google apps? of gaat dat nooit gebeuren
- Kan met Windows 10 het alarm volume aangepast worden (zonder extra app)
- Heb je met de (spartan) browser nu eens een scroll balkje voor video's? (zoals op tweakers kan ik niet precies naar een bepaald punt toe in een video)
- Blijven notificaties nog steeds hangen ook al heb je de berichten al gelezen?
- Uitzicht op wat Google apps? of gaat dat nooit gebeuren
[ Voor 13% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 21-05-2015 20:35 ]
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
In Windows 10 is het alarm volume gelijk aan het volume van de apps heb ik gemerkt. Dus ja die kan je beinvloeden.
Video: Als de video fatsoenlijk op een normale manier is geembed wel ja. Dus die gare videoplayer van Tweakers niet, maar genoeg andere sites doen het gewoon goed. (Oftewel, kappen met die gare players en bied de video gewoon rechstreeks aan, devvers).
Notificaties: Ligt geheel aan de app. Als ze nog in WP7 modus zijn blijven hangen, dan ja: ze blijven hangen (*kijkt naar Whatsapp*). Anders niet.
Google apps: gaat nooit gebeuren. (of eigenlijk pas als ze die miljardenboete van de EU hebben 'gewonnen', stelletje mofo's bij google als je het mij vraagt, op dit gebied.)
Video: Als de video fatsoenlijk op een normale manier is geembed wel ja. Dus die gare videoplayer van Tweakers niet, maar genoeg andere sites doen het gewoon goed. (Oftewel, kappen met die gare players en bied de video gewoon rechstreeks aan, devvers).
Notificaties: Ligt geheel aan de app. Als ze nog in WP7 modus zijn blijven hangen, dan ja: ze blijven hangen (*kijkt naar Whatsapp*). Anders niet.
Google apps: gaat nooit gebeuren. (of eigenlijk pas als ze die miljardenboete van de EU hebben 'gewonnen', stelletje mofo's bij google als je het mij vraagt, op dit gebied.)
De Outlook app heeft een update gehad. Volgens mij kon je aparte mailboxen nog niet los pinnen. Nu wel! Ook notificaties per mailbox in te stellen.
Ook de tile is nu doorzichtig geworden.
http://www.windowscentral...-10-mobile-updated-design
Ook de tile is nu doorzichtig geworden.
http://www.windowscentral...-10-mobile-updated-design
[ Voor 8% gewijzigd door mknoppert op 21-05-2015 21:08 ]
Is het nu mogelijk om alle mappen gelijk te laten synchroniseren? Elke keer als je een mailbox toevoegt moet je elke submap éénmalig aangeven dat de map gesynchroniseerd moet worden
Hmm, mijn 925 blijft ook veel te lang het "laden" scherm tonen in plaats van het homescreen te laten zien. Ik overwoog een harde reset te gaan doen, maar blijkbaar heeft dat dus weinig effect. Ik vind deze build echt stukken slechter dan de vorige... Hopelijk komt er dit keer wat vlotter een update.SinergyX schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:12:
Ik heb gisteren nog een hard reset gedaan zonder restore, dat was helemaal een drama. Homescreen bleef een loading/resuming houden, helft van de default apps start niet meer op en store lijkt niets te willen installeren.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik hoop het ook maar denk dat die volgende pas in juni zal zijn.PaT schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:23:
[...]
Hmm, mijn 925 blijft ook veel te lang het "laden" scherm tonen in plaats van het homescreen te laten zien. Ik overwoog een harde reset te gaan doen, maar blijkbaar heeft dat dus weinig effect. Ik vind deze build echt stukken slechter dan de vorige... Hopelijk komt er dit keer wat vlotter een update.
Preview 1: 12 februari
Preview 2: 10 april
Preview 3: 14 mei
Zit al wel minder tijd tussen, maar gok dat de volgende dan ook gewoon halverwege juni zal zijn. En als ik zo de data bekijk dan lijkt het erop dat de maart build niet is uitgebracht.
Ik heb nu na de restore meteen vanuit settings een factory reset gedaan, ik dacht dat dit hetzelfde was, maar iets lijkt er te werken. Ben wel alles kwijt, maar vooralsnog heb ik pas 1x een loading/resuming gehad.PaT schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:23:
[...]
Hmm, mijn 925 blijft ook veel te lang het "laden" scherm tonen in plaats van het homescreen te laten zien. Ik overwoog een harde reset te gaan doen, maar blijkbaar heeft dat dus weinig effect. Ik vind deze build echt stukken slechter dan de vorige... Hopelijk komt er dit keer wat vlotter een update.
Ik heb 2 keer de microsoft recovery tool gebruikt zonder problemen.pcman007 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:51:
[...]
Ik vroeg het mij alleen af omdat sommige mensen zeggen dat de recovery tool hun telefoon heeft gebrickt of is dat alleen bij de microsoft recovery tool?
Oke dank je wel voor de info ik zit nog een beetje te twijfelen ik denk haast dat ik wacht tot de volgende build.InZane schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:38:
[...]
Ik heb 2 keer de microsoft recovery tool gebruikt zonder problemen.
Ze mogen nu die verplichte wifi echt een keer er uit slopen, helft van mijn apps staat op 'waiting for wifi', foto's willen niet uploaden, laat mij lekker dat zelf bepalen

Is toch niet zo'n ramp om even een wifi netwerk op te zoeken? Je hoeft niet eens internet te hebben via dat wifi, dacht ik. In Win10 zit namelijk een nieuwe optie om terug te vallen op mobiele netwerk als je verbonden bent met wifi, maar geen internettoegang hebt via dat netwerk, en de checks zijn nog niet helemaal bij.SinergyX schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:19:
Ze mogen nu die verplichte wifi echt een keer er uit slopen, helft van mijn apps staat op 'waiting for wifi', foto's willen niet uploaden, laat mij lekker dat zelf bepalen
Ik ben er wel blij om. Zo worden grote apps niet zomaar geupdate. Je kan altijd nog ff op de app drukken en alsnog de update via je mobiele netwerk laten gaan. Al hebben ze in WP10 jou aanvraag opgelost.SinergyX schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:19:
Natuurlijk kan ik wifi opzoeken, maar gaat mij om het principe, ik neem met reden een groot databundel icm 4G dat ik nooit afhankelijk ben van Wifi (slecht signaal, traag etc), ik heb mijn wifi ook standaard uit staan. Daarbij is mijn 4G sneller dan menig Wifi waarmee ik verbonden ben (zelfs thuis), geef desnoods 10 uitroeptekens en bevestigingen, laat mij lekker wifi-vrij werken.Caelorum schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:25:
Is toch niet zo'n ramp om even een wifi netwerk op te zoeken? Je hoeft niet eens internet te hebben via dat wifi, dacht ik. In Win10 zit namelijk een nieuwe optie om terug te vallen op mobiele netwerk als je verbonden bent met wifi, maar geen internettoegang hebt via dat netwerk, en de checks zijn nog niet helemaal bij.
Per app zit ik ook niet op te wachten en foto's werken dan nog steeds niet.vali schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:40:
Ik ben er wel blij om. Zo worden grote apps niet zomaar geupdate. Je kan altijd nog ff op de app drukken en alsnog de update via je mobiele netwerk laten gaan. Al hebben ze in WP10 jou aanvraag opgelost.
Helemaal eens...met de komst van 4G en lekkere grote databundels is de noodzaak voor WIFI vaak (behalve thuis...ivm domotica, bediening radio/tv/console) er niet...SinergyX schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:54:
[...]
Natuurlijk kan ik wifi opzoeken, maar gaat mij om het principe, ik neem met reden een groot databundel icm 4G dat ik nooit afhankelijk ben van Wifi (slecht signaal, traag etc), ik heb mijn wifi ook standaard uit staan. Daarbij is mijn 4G sneller dan menig Wifi waarmee ik verbonden ben (zelfs thuis), geef desnoods 10 uitroeptekens en bevestigingen, laat mij lekker wifi-vrij werken.
[...]
Per app zit ik ook niet op te wachten en foto's werken dan nog steeds niet.
Ook mee eens. Soms heb ik een foto gemaakt op mijn werk die ik op mijn OneDrive wil hebben. Op mijn werk heb ik geen WiFi en als je zelf gaat uploaden naar OneDrive, dan krijg je een lage(re) resolutie foto

Verwijderd
De voorspelling van IDC voor Windows Phone voorheen:
http://www.globalnerdy.co...is-supposed-to-take-over/
Als ik kijk naar de nieuwe features van Windows Phone ziet het er veel beter uit dan WP7/WP8.x. Gaat Windows Phone 10 de harde waaruit uit de link omdraaien? Wat denken jullie? Want iedereen had toen ook al de voorspellingen fout.
Vind zelf alle drie de grote OSen steeds meer op elkaar lijken. Ze lenen allemaal dingen van elkaar. Opzich niet erg. Heeft iedereen profijt van.
Als ik kijk naar de nieuwe features van Windows Phone ziet het er veel beter uit dan WP7/WP8.x. Gaat Windows Phone 10 de harde waaruit uit de link omdraaien? Wat denken jullie? Want iedereen had toen ook al de voorspellingen fout.
Vind zelf alle drie de grote OSen steeds meer op elkaar lijken. Ze lenen allemaal dingen van elkaar. Opzich niet erg. Heeft iedereen profijt van.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2015 21:17 ]
Wat was er fout dan aan de voorspellingen? Je moet namelijk meer kijken dan een jaar verder, dat is tenminste wat grote bedrijven doen. Je ziet namelijk in high end markt IOS weer flink toenemen en WP in budget markt ook weer toenemen. Het effect? Marktaandeel van Android neemt af en zeker in EU is dit te merken.Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:15:
Android draait nog steeds niet perfect op budget toestellen en android 5.0 of 5.1 heeft hier nog steeds veranderingen in gemaakt. We zullen merken wat het effect gaat worden van Windows 10 en de One store for all devices. Voor de concurrenten zoals Google en Apple gaat het zeker moeilijk worden, gezien zij doet nog niet hebben.
Ben daarbij niet eens dat de drie OS-en op elkaar lijken
[ Voor 9% gewijzigd door vali op 23-05-2015 20:18 ]
Hopelijk komt er stiekem toch snel een betere build voor mn 930. Er is mee te werken, looks very slick, maar te vaak vast in "hervatten" of "laden" naar startscherm. Vol.down & Power lost dit dan weer even op, maar toch niet fijn voor n daily driver.. Ik zie het nog even aan, anders toch terug naar 8.1.
Inhakende op bovenstaande OneDrive, ik heb dat wel met foto's, nooit met apps (Storeupdates dan, ik gebruik geen foto-apps die ik koppel met OneDrive)
Inhakende op bovenstaande OneDrive, ik heb dat wel met foto's, nooit met apps (Storeupdates dan, ik gebruik geen foto-apps die ik koppel met OneDrive)
Ben weer terug gegaan naar 8.1 update 2 op mn One M8. Windows 10 is echt zo traag en instabiel in vergelijking met 8.1. Het is gewoon een verademing om weer terug te gaan. Bij elke build probeer ik het weer maar ga telkens toch weer terug. De laatste build is trouwens wel een stuk slechter dan die daarvoor. Een-na-laatste build was opzich nog wel te gebruiken als daily driver, de laatste echt niet meer.
Mijn eigen voorspellingVerwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 21:15:
http://forums.windowscent...ctions-next-10-years.html
https://opensea.io/seaart
Apple gaat echt niet zoveel verliezen. Maar ik verwacht (en hoop) dat Windows wel terrein gaat winnen als 10 uit is en dat zal ten koste gaan van Android.enomiss schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:24:
[...]
Mijn eigen voorspelling
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Verwijderd
Kijk, ik had altijd wel veel punten tegen o.a. Windows Phone 7, 8.x en ook Desktop 8. Maar Windows 10 heeft Microsoft goed aangepakt. Luisteren naar de gebruikers en WP10 ziet er ook veel beter uit. Hopelijk geen instellingen lijst wat gewoon een rotzooi was etc. Dit was netjes in iOS en Android. Vanaf WP10 denk ik echt pas te zeggen dat MS op de lijn qua kwaliteit zit met iOS en Android en dat alle drie de partijen gewoon gezond kunnen concurreren. Vanaf WP10 denk ik zelf wel een stijgende lijn te gaan zien maar hoe dat verder gaat weet niemand.enomiss schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:24:
[...]
Mijn eigen voorspelling
Dat WP een grote marktaandeel heeft (relatief) in de EU komt natuurlijk door de ijzersterke Nokia naam en de behoorlijk dikke marketing van Nokia destijds achter de Lumia reeks. Ik heb het gevoel dat dat nu weer aan het inzakken is. Dit kan een valkuil zijn voor MS. Ze hebben de ijzersterke Nokia naam niet, wel de Nokia design. Maar zullen mensen straks niet zat zijn van telkens maar weer dezelfde design? Ik zelf ben al spuugzat van steeds dezelfde Samsung rondingen. Zelfs Apple heeft meer variërend design.
Het wegvallen van de Nokia naam kan eerder negatief uitvallen dan positief is mijn gevoel. En er moet high end verkocht worden. Low end is WP de koning. Android is gewoon niet echt vloeiend op low end hardware. Op een paar na met kale Lollipop Android. Meeste hebben een schil.
Denk nu dat WP10 zich kan meten qua functionaliteit en apps zijn aardig bijgetrokken. Denk dat het nu aan MS is om keihard aan marketing te doen. Anders gaat het hem niet worden.
Over marketing gesproken, ik zie nu constant reclame op tv "dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door msn.nl" met een foto van een Surface in beeld. Bij de serie Wayward Pines was dit. Ik denk dat dit het begin is.Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2015 @ 20:31:
[...]
Kijk, ik had altijd wel veel punten tegen o.a. Windows Phone 7, 8.x en ook Desktop 8. Maar Windows 10 heeft Microsoft goed aangepakt. Luisteren naar de gebruikers en WP10 ziet er ook veel beter uit. Hopelijk geen instellingen lijst wat gewoon een rotzooi was etc. Dit was netjes in iOS en Android. Vanaf WP10 denk ik echt pas te zeggen dat MS op de lijn qua kwaliteit zit met iOS en Android en dat alle drie de partijen gewoon gezond kunnen concurreren. Vanaf WP10 denk ik zelf wel een stijgende lijn te gaan zien maar hoe dat verder gaat weet niemand.
Dat WP een grote marktaandeel heeft (relatief) in de EU komt natuurlijk door de ijzersterke Nokia naam en de behoorlijk dikke marketing van Nokia destijds achter de Lumia reeks. Ik heb het gevoel dat dat nu weer aan het inzakken is. Dit kan een valkuil zijn voor MS. Ze hebben de ijzersterke Nokia naam niet, wel de Nokia design. Maar zullen mensen straks niet zat zijn van telkens maar weer dezelfde design? Ik zelf ben al spuugzat van steeds dezelfde Samsung rondingen. Zelfs Apple heeft meer variërend design.
Het wegvallen van de Nokia naam kan eerder negatief uitvallen dan positief is mijn gevoel. En er moet high end verkocht worden. Low end is WP de koning. Android is gewoon niet echt vloeiend op low end hardware. Op een paar na met kale Lollipop Android. Meeste hebben een schil.
Denk nu dat WP10 zich kan meten qua functionaliteit en apps zijn aardig bijgetrokken. Denk dat het nu aan MS is om keihard aan marketing te doen. Anders gaat het hem niet worden.
https://opensea.io/seaart
Msn.nl waarom gebruikt Microsoft die naam nog?enomiss schreef op maandag 25 mei 2015 @ 23:01:
[...]
Over marketing gesproken, ik zie nu constant reclame op tv "dit programma wordt mede mogelijk gemaakt door msn.nl" met een foto van een Surface in beeld. Bij de serie Wayward Pines was dit. Ik denk dat dit het begin is.
Ik heb persoonlijk (sind MSN Messenger) niks meer met MSN.
Als ze dat nu eens vervangen voor Bing, stimuleren ze direct de zoekmachine. Of zal dat negatief zijn, omdat veel mensen Bing slecht vinden (want ze hebben het zes jaar geleden 1x gebruikt en konden toen iets niet vinden)
Microsoft heeft het een jaar terug juist net andersom gedaan. Als Bing apps zijn hernoemd naar MSN apps.
MSN (MicroSoft Network) is iets anders dan MSN Messenger (door de 'Breezah' generatie afgekort tot MSN)St00mwals schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 07:40:
[...]
Msn.nl waarom gebruikt Microsoft die naam nog?
Ik heb persoonlijk (sind MSN Messenger) niks meer met MSN.
Als ze dat nu eens vervangen voor Bing, stimuleren ze direct de zoekmachine. Of zal dat negatief zijn, omdat veel mensen Bing slecht vinden (want ze hebben het zes jaar geleden 1x gebruikt en konden toen iets niet vinden)
MSN is een nieuwsnetwerk / portal wat door Microsoft gepromoot wordt als starthub, waar je overigens ook via Bing kunt zoeken.
Heb ik nu amper meer last van loading/resuming (maar wel mijn hele tank history dit jaar kwijt
), stopt nu random mijn hele touchscreen ermee.
Gisteren nog geprobeerd met een hard reset toch de backup terug te zetten, maar vlak op het einde geeft hij toch een fout, ik vermoed omdat ik dus al een versie verder zit. Kan je ook 1 versie terug gaan? (10098?)
Edit, backup week ervoor lijkt hij wel te doen, hij zet alles qua homescreen terug, maar begint toch weer met blanco-apps
Poging 2 en zijn beide backups overschreven door backups na 24 mei.. dus geen pre-update backup meer.
Gisteren nog geprobeerd met een hard reset toch de backup terug te zetten, maar vlak op het einde geeft hij toch een fout, ik vermoed omdat ik dus al een versie verder zit. Kan je ook 1 versie terug gaan? (10098?)
Edit, backup week ervoor lijkt hij wel te doen, hij zet alles qua homescreen terug, maar begint toch weer met blanco-apps
[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 28-05-2015 12:40 ]
Iemand die een oplossing weet voor dit:
Sinds een paar dagen heb ik W10. In WP8.1 had ik een aantal alarmen instaan en aanstaan.
In W10 waren deze niet meer te zien dus ik heb er nieuwe ingesteld.
Die alarmen gaan af met geluid maar de "verdwenen" alarmen gaan ook af en ik kan ze niet wissen mits ze niet in de lijst staan. Iemand die weet hoe ik alsnog die oude alarmen kan uitzetten?
Sinds een paar dagen heb ik W10. In WP8.1 had ik een aantal alarmen instaan en aanstaan.
Die alarmen gaan af met geluid maar de "verdwenen" alarmen gaan ook af en ik kan ze niet wissen mits ze niet in de lijst staan. Iemand die weet hoe ik alsnog die oude alarmen kan uitzetten?
K.W.
Grootste faal van Windows Phone: backups.SinergyX schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:28:
Heb ik nu amper meer last van loading/resuming (maar wel mijn hele tank history dit jaar kwijt), stopt nu random mijn hele touchscreen ermee.
Edit, backup week ervoor lijkt hij wel te doen, hij zet alles qua homescreen terug, maar begint toch weer met blanco-appsPoging 2 en zijn beide backups overschreven door backups na 24 mei.. dus geen pre-update backup meer.
Leuk dattie al mijn apps weer download, maar hoezo de hele app settings niet!? Het enige wat dus echt gesynced wordt is de startscreen layout, OS settings en de app lijst...
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Ik heb me ooit laten vertellen dat het aan de Developers ligt. Er is een bepaald gereserveerd geheugen voor iedere app waarin Developers de instellingen van apps kunnen opslaan. Als dan een back up gedaan wordt dan wordt dat speciale geheugen meegenomen. Weet niet in hoeverre dit klopt?Niels9001 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:42:
[...]
Grootste faal van Windows Phone: backups.
Leuk dattie al mijn apps weer download, maar hoezo de hele app settings niet!? Het enige wat dus echt gesynced wordt is de startscreen layout, OS settings en de app lijst...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ja dat klopt, maar vertel dat maar aan alle 3rd party devs - laat staan Microsoft zelf!
RoamingData is ook maar gelimiteerd. Erg weinig geheugen dat je kunt gebruiken per item (e.g., in mijn Huetro app is het niet mogelijk om een .png van 720 x 480 te syncen). Ik hoop dat dit met Windows 10 veranderd wordt.
Prima dat 3rd party devs kunnen doen, maar schijnbaar niet willen(?). Maar mij lijkt dat je als eind gebruiker gewoon verwacht dat een back-up alles is. En er gewoon een image wordt gesynced die je later terug zet en dan alles hetzelfde is. Zoals op iOS.
Voorbeeldje: afgelopen weekend is mijn Lumia 925 vastgelopen op de terug vlucht van mijn vakantie, en totaal gebricked. Doet niks meer. Ik de back-up terugzetten van die 925 op mijn Lumia 630, met de vooronderstelling dat alles gebackuped werd (en dus ook alle bestanden zoals foto's). Mooi niet, waardoor ik dus 20% van mijn vakantie foto's/filmpjes van m'n GoPro (die in de foto's app terecht komen) voor altijd kwijt ben - het OS synced alleen camera roll mappen met OneDrive en dus niet foto mappen die andere apps aanmaken. Dit is gewoon een totale *$&$*# experience voor mij als eind gebruiker en ik baal er goed van.
Ik snap dat een volledige back-up wellicht meer OneDrive ruimte kost, of langer om te syncen. Maar geef mij als gebruiker dan de mogelijkheid of ik een totale image back-up wil maken, of misschien alleen bepaalde functionaliteiten.
Daarnaast: back-uppen werkt brak. Al 2 keer gehad dattie niet verder kwam dan 89 procent, en ik zelf in OneDrive oude back-up images heb moeten verwijderen, daarna werkte alles weer.
RoamingData is ook maar gelimiteerd. Erg weinig geheugen dat je kunt gebruiken per item (e.g., in mijn Huetro app is het niet mogelijk om een .png van 720 x 480 te syncen). Ik hoop dat dit met Windows 10 veranderd wordt.
Prima dat 3rd party devs kunnen doen, maar schijnbaar niet willen(?). Maar mij lijkt dat je als eind gebruiker gewoon verwacht dat een back-up alles is. En er gewoon een image wordt gesynced die je later terug zet en dan alles hetzelfde is. Zoals op iOS.
Voorbeeldje: afgelopen weekend is mijn Lumia 925 vastgelopen op de terug vlucht van mijn vakantie, en totaal gebricked. Doet niks meer. Ik de back-up terugzetten van die 925 op mijn Lumia 630, met de vooronderstelling dat alles gebackuped werd (en dus ook alle bestanden zoals foto's). Mooi niet, waardoor ik dus 20% van mijn vakantie foto's/filmpjes van m'n GoPro (die in de foto's app terecht komen) voor altijd kwijt ben - het OS synced alleen camera roll mappen met OneDrive en dus niet foto mappen die andere apps aanmaken. Dit is gewoon een totale *$&$*# experience voor mij als eind gebruiker en ik baal er goed van.
Ik snap dat een volledige back-up wellicht meer OneDrive ruimte kost, of langer om te syncen. Maar geef mij als gebruiker dan de mogelijkheid of ik een totale image back-up wil maken, of misschien alleen bepaalde functionaliteiten.
Daarnaast: back-uppen werkt brak. Al 2 keer gehad dattie niet verder kwam dan 89 procent, en ik zelf in OneDrive oude back-up images heb moeten verwijderen, daarna werkte alles weer.
De oude alarmen weer toevoegen en daarna echt wissen?KoensSocialL schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 06:54:
Iemand die een oplossing weet voor dit:
Als je een image backupped, dan had je waarschijnlijk ook je backup van de 925 niet op de 630 gekregen. Ik ben het met je eens dat er meer gebackupped moet worden. In ieder geval alle apps inclusief local data en dat je per folder aan kan geven wat je wel wilt backuppen en wat niet. Een beetje zoals met OneDrive in Windows 10 waar je kan aangeven welke mappen je wel wilt syncen en welke niet.Niels9001 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 09:05:
Voorbeeldje: afgelopen weekend is mijn Lumia 925 vastgelopen op de terug vlucht van mijn vakantie, en totaal gebricked. Doet niks meer. Ik de back-up terugzetten van die 925 op mijn Lumia 630, met de vooronderstelling dat alles gebackuped werd (en dus ook alle bestanden zoals foto's).
Eens!Niels9001 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:42:
OS settings? Nou ja, niet eens alles hoor. Meeste wel maar ook niet alles. NFC stond bijvoorbeeld weer gewoon aan.
En al die app settings daar baalde ik ook van.
Je moet gewoon een hele backup kunnen maken, belachelijk dat dit niet kan.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Oh, dus inhoud/progressie in een app wordt toch niet opgeslagen in een app? Meerwaarde van zo'n backup is dan ook onder 0 gedokenNiels9001 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 07:42:
[...]

Kan wel, als de developer er voor kiest om alles op te slaan via RoamingSettings in plaats van LocalSettings. Veel developers doen dit niet (in sommige use cases wil je dit ook niet, als je bijv. 2 dezelfde devices hebt met hetzelfde Microsoft ID zouden apps de instellingen syncen.). Zelfs Microsoft doet dit niet met haar eigen apps die niet standaard op je toestel staan.SinergyX schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:45:
[...]
Oh, dus inhoud/progressie in een app wordt toch niet opgeslagen in een app? Meerwaarde van zo'n backup is dan ook onder 0 gedoken
Ah ok, dus beetje geluk hebben vanuit de maker of het wel/niet werkt. Bij Car Total nu maar geleerd regelmatig een backup te maken naar onedrive (ondersteuning in de app), ik dacht dat dat automatisch gingNiels9001 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:20:
Kan wel, als de developer er voor kiest om alles op te slaan via RoamingSettings in plaats van LocalSettings. Veel developers doen dit niet (in sommige use cases wil je dit ook niet, als je bijv. 2 dezelfde devices hebt met hetzelfde Microsoft ID zouden apps de instellingen syncen.). Zelfs Microsoft doet dit niet met haar eigen apps die niet standaard op je toestel staan.
Verwijderd
Mijn Lumia 930 werkt echt niet goed met de Windows 10 preview en wil graag terug naar Windows 8.1.
Personen kan ik niet openen en dus ook niet bellen van daaruit. Tevens loopt hij regelmatig vast en kan niet opnemen als er gebeld wordt omdat de touch screen niet reageert.
Nu heb ik de Windows recovery tool geprobeerd, maar krijg die niet geïnstalleerd, omdat er een foutmelding komt tijdens installatie. Hetzelfde met de Lumia Recovery tool.
Wie weet een andere manier om terug te gaan naar Win 8.1?
Personen kan ik niet openen en dus ook niet bellen van daaruit. Tevens loopt hij regelmatig vast en kan niet opnemen als er gebeld wordt omdat de touch screen niet reageert.
Nu heb ik de Windows recovery tool geprobeerd, maar krijg die niet geïnstalleerd, omdat er een foutmelding komt tijdens installatie. Hetzelfde met de Lumia Recovery tool.
Ehh....gewoon met de recovery tool, een andere manier is er niet. Wat voor foutmelding krijg je precies?Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:32:
Mijn Lumia 930 werkt echt niet goed met de Windows 10 preview en wil graag terug naar Windows 8.1.
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 30-05-2015 10:21 ]
Je moet de recovery-tool van Nokia gebruiken, niet die van Microsoft. Ik kreeg de melding dat mijn product-code leeg was, met de recovery-tool van Nokia kreeg ik die melding niet.Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 09:32:
Werkt dit?
Verwijderd
Met beide tools kreeg ik deze foutmelding: error 0x80091007 the hash value is not correct.
Dit geprobeerd op mijn desktop pc met windows 10 previeuw, Laptop met windows 7 en nog een laptop van mijn vrouw met windows 8.1.
Alle drie met dezelfde foutmelding.
Dit geprobeerd op mijn desktop pc met windows 10 previeuw, Laptop met windows 7 en nog een laptop van mijn vrouw met windows 8.1.
YouTube: Fix 0x8009107 - Lumia Software Recovery Tool 5.0Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:21:
Met beide tools kreeg ik deze foutmelding: error 0x80091007 the hash value is not correct.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
http://appstudio.windows.com/
het is nu vrij makkelijk om apps te maken voor de windows Phone met de basiselementen.
het is nu vrij makkelijk om apps te maken voor de windows Phone met de basiselementen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M