Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:11
Dat programma is er al (bijna) een jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41
Caelorum schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 16:27:
Dat programma is er al (bijna) een jaar :)
ah oke :) nu ook met win 10 mogelijkheden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Soms kom je met toeval dingen tegen, wat denk ik al even in WP10 zat :P

Ik haat dus apps op de achtergrond, dus back inhouden zit ik braaf elke app met X af te sluiten. Waar kom ik nu achter, je kan die apps gewoon naar beneden sliden en sluiten ze ook af :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

SinergyX schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:58:
Soms kom je met toeval dingen tegen, wat denk ik al even in WP10 zat :P

Ik haat dus apps op de achtergrond, dus back inhouden zit ik braaf elke app met X af te sluiten. Waar kom ik nu achter, je kan die apps gewoon naar beneden sliden en sluiten ze ook af :D
Erm.. Dat zat in 8.1 al.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom hebben ze dat niet gewoon in een tooltip staan? :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 15:34
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2015 @ 17:19:
[...]

Ook dit geprobeerd, echter de foutmelding blijf komen. :(
Hier mijn "privecollectie" recoverytools.

https://www.dropbox.com/s...xha8/Nokia%20Aid.rar?dl=0

Installeer Nokia Software Updater for Retail, deze zit ook in het pakket.
Je zal deze wel even moeten updaten, maar de installatie leid je daar wel doorheen.
De rest wijst zich vanzelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Amadeus1966 op 02-06-2015 00:11 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 00:02:
[...]

Je zal deze wel even moeten updaten, maar de installatie leid je daar wel doorheen.
Dank je, ben nu bezig het te downloaden en zal je brichten na het succesvolle terugkeer naar windows 8.1.
Waarschijnlijk ergens morgen, omdat waar ik woon is de downloadtijd hier aangegeven 4uur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kan je ergens nog instellen dat hij default url's moet openen in IE en niet in Spartan? Vind het momenteel een draak van een browser, is soms bizar traag (zelfs op mobiele sites) en je kan geen copy&paste doen van een url.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-10 17:58
PL3X4N schreef op zondag 31 mei 2015 @ 00:05:
[...]

Erm.. Dat zat in 8.1 al.. :P
Ja? Op mijn 735 met 8.1 krijg ik dan de statusbalk te zien ipv dat de app afsluit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

brick5492 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:40:
[...]

Ja? Op mijn 735 met 8.1 krijg ik dan de statusbalk te zien ipv dat de app afsluit :P
Wel eerst de back knop ingedrukt houden he slimpie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
PL3X4N schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:55:
[...]

Wel eerst de back knop ingedrukt houden he slimpie :P
Ah zo ja, dat wist ik al ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 23:57
Zijn er mensen die windows 10 een beetje redelijk hebben draaien op een lumia 640 xl? Ik overweeg hem te installeren, maar heb nog niet het idee dat het stabiel genoeg loopt. Ik lees wel per telefoon wisselende ervaringen dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:24
SinergyX schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:40:
Kan je ergens nog instellen dat hij default url's moet openen in IE en niet in Spartan? Vind het momenteel een draak van een browser, is soms bizar traag (zelfs op mobiele sites) en je kan geen copy&paste doen van een url.
Dat laatste werkt bij mij prima net als bij IE: link aan klikken, nog een keer klikken en je krijgt een kopieer icoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De url uit je adresbalk ook?

Die reading list werkt bij niet echt, wordt niets gesynced, dus kopieer vaak urls handmatig naar bv mail of document op onedrive.

[ Voor 70% gewijzigd door SinergyX op 02-06-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Enorme battery drain in deze build!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:24
SinergyX schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 18:33:
De url uit je adresbalk ook?

Die reading list werkt bij niet echt, wordt niets gesynced, dus kopieer vaak urls handmatig naar bv mail of document op onedrive.
Jep. Gewoon 1x klikken zodat de hele URL geselecteerd word, vervolgens 1x klikken en je krijgt (als het goed is) de kopieerbutton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 00:02:
[...]

YEAHHHH. It works!! Dank je wel hoor. Eindelijk na zoveer gegoogle afgelopen weken nu opgelost. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:15:
[...]

YEAHHHH. It works!! Dank je wel hoor. Eindelijk na zoveer gegoogle afgelopen weken nu opgelost. :) :)
Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siempie76
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 12:08
Als je upgrade naar windows phone 10 komt dan eerst de 8.1 update 2 erop voordat WP10 erop komt? Wil eigenlijk nog niet naar WP10, maar wil wel de 8.1 update 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:06
siempie76 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:07:
Als je upgrade naar windows phone 10 komt dan eerst de 8.1 update 2 erop voordat WP10 erop komt? Wil eigenlijk nog niet naar WP10, maar wil wel de 8.1 update 2.
Nope. Maar een paar toestellen gaan update 2 krijgen. Je krijgt hem in ieder geval niet door Windows 10 te installeren...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Swerfer schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:54:
[...]

Nope. Maar een paar toestellen gaan update 2 krijgen. Je krijgt hem in ieder geval niet door Windows 10 te installeren...
Hier is de lijst. http://www.microsoft.com/...e/availability-in-europe/
Kijk wel eerst welke nationaliteit je toestel heeft.

op dit moment alleen de 830 (Vodafone) in Nederland.
735 komt er ook aan..

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42
Swerfer schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 21:54:
[...]

Op mijn Lumia 535 wel. Als ik de Windows Insider app gebruik, krijg ik eerst GDR2 aangeboden en daarna pas WM10. Het is prima mogelijk om eerst GDR2 te installeren en vervolgens de Insider app weer te verwijderen.
Het is alleen wel zo dat dit niet voor alle toestellen geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
InZane schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 08:04:
[...]

Op mijn Lumia 535 wel. Als ik de Windows Insider app gebruik, krijg ik eerst GDR2 aangeboden en daarna pas WM10. Het is prima mogelijk om eerst GDR2 te installeren en vervolgens de Insider app weer te verwijderen.
Het is alleen wel zo dat dit niet voor alle toestellen geldt.
Of je kan eventjes wachten. Grotendeels van de toestellen die gdr2 kregen voordat ze de upgraden maakte naar wp10, hebben ondertussen gdr2 officieel ontvangen (op paar toestellen na, maar dat zal niet lang meer duren).

[ Voor 6% gewijzigd door vali op 05-06-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:42
vali schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:28:
[...]

Of je kan eventjes wachten. Grotendeels hebben de toestellen die gdr2 kregen voordat ze wp10 gekregen al officieel gdr2 gekregen (op paar toestellen na, maar dat zal niet lang meer duren).
Oh ik wacht ook wel eventjes hoor. Ben alweer even terug naar 8.1 GDR1, na het WM10 fiasco op mijn toestel.
Zo te zien kan het alleen nog wel even gaan duren voordat de 535 officieel aan de beurt is voor GDR2, als ie überhaupt nog komt voor de release van WM10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:14

daffie82

Minisforum UM773 Lite

tonber schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 06:19:

Hier is de lijst. http://www.microsoft.com/...e/availability-in-europe/
Kijk wel eerst welke nationaliteit je toestel heeft.

op dit moment alleen de 830 (Vodafone) in Nederland.
735 komt er ook aan..
Ik heb Belgische provider (medion mobile) maar wel CV NL op mijn L830.
Ga ik ook update 2 krijgen?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vali schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:28:
[...]

Of je kan eventjes wachten. Grotendeels van de toestellen die gdr2 kregen voordat ze de upgraden maakte naar wp10, hebben ondertussen gdr2 officieel ontvangen (op paar toestellen na, maar dat zal niet lang meer duren).
Maar als je dan weer terug gaat naar 8.1 dan kreeg je niet GDR2, maar gewoon GDR1

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martinspire schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:49:
[...]

Maar als je dan weer terug gaat naar 8.1 dan kreeg je niet GDR2, maar gewoon GDR1
Ligt eraan welk toestel je hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
daffie82 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:40:
[...]

Wachten tot Nederlandse providers de CV NL vrijgeven.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
daffie82 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:40:
[...]

Is Medion niet Base?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Klopt, Base netwerk.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Recentelijk heeft MS de optie om data (en met name kaarten tbv navigatie) te verplaatsen naar SD kaart verwijderd. Is het inmiddels bekend of deze optie weer terugkomt in WP10? Sowieso lijken de mogelijkheden tot geheugenbeheer nogal beperkt.

Graag zou ik overstappen van Android naar WindowsPhone, zo lijkt een 640 een mooie optie (SD mogelijkheid, 4G, prima camera, etc). Maar wanneer apps en kaarten niet naar SD kunnen zit dat geheugen van 8GB intern zo vol natuurlijk... Kortom, het wel of niet aanwezig zijn van de optie bepaalt voor mij of ik over kan overstappen ja/nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:11
kixor schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:56:
Recentelijk heeft MS de optie om data (en met name kaarten tbv navigatie) te verplaatsen naar SD kaart verwijderd. Is het inmiddels bekend of deze optie weer terugkomt in WP10? Sowieso lijken de mogelijkheden tot geheugenbeheer nogal beperkt.[...]
Apps kan je nog gewoon verplaatsen op de Lumia 640 met WP8.1. Kan mij niet voorstellen dat ze dit uit WP10 hebben gehaald. Kan het niet voor je testen, maar als ik onder Storage kijk in de settings zie ik 4 inactieve selectboxes op mijn L920 die je de keuze geven om muziek en videos, foto's, apps en downloads te laten opslaan op je SD ipv Phone. Ik neem aan dat je ook wel weer de kaarten kan verplaatsen in de toekomst. Wellicht dat ze het nog SD-snelheid afhankelijk maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat zou inderdaad wel een erg domme keuze zijn, zeker icm met Continuum. Als je dan geen sd-kaart kan gebruiken door daar apps op te parkeren, dan wordt Continuum ook maar een lege huls.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
kixor schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:56:
Recentelijk heeft MS de optie om data (en met name kaarten tbv navigatie) te verplaatsen naar SD kaart verwijderd. Is het inmiddels bekend of deze optie weer terugkomt in WP10? Sowieso lijken de mogelijkheden tot geheugenbeheer nogal beperkt.

Graag zou ik overstappen van Android naar WindowsPhone, zo lijkt een 640 een mooie optie (SD mogelijkheid, 4G, prima camera, etc). Maar wanneer apps en kaarten niet naar SD kunnen zit dat geheugen van 8GB intern zo vol natuurlijk... Kortom, het wel of niet aanwezig zijn van de optie bepaalt voor mij of ik over kan overstappen ja/nee.
Optie om kaarten en apps naar SD-kaart te verplaatsen is met WP10 ingebakken in het OS. Nu heb je dus de optie bij iedere fabrikant om content naar de SD-kaart te verplaatsen. Zag de optie staan toen ik de laatste build op mijn 930 had staan. Natuurlijk kon ik niet migreren aangezien ik geen sd-kaart had.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 08-06-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Aan allen met bruikbare tips: dank, het leek mij ook vreemd dat de optie niet terug zou komen. Maar ik kon geen concreet voorbeeld vinden (zoals van vali) waarin dit werd bevestigd.

Op de 630 van mijn schoonmoeder kon het nog gewoon via Nokia Storage Sense (oid), maar sinds de beta is afgelopen is die applicatie niet meer beschikbaar.

Hoe dan ook, dit maakt het makkelijker om een leuke aanbieding van de 640 af te wachten. Tele2 heeft momenteel een scherpe aanbieding, maar leveren helaas alleen het zwarte toestel. Blauw of oranje lijkt me wel flitsend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:54
kixor schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:09:
(Knip)

Hoe dan ook, dit maakt het makkelijker om een leuke aanbieding van de 640 af te wachten. Tele2 heeft momenteel een scherpe aanbieding, maar leveren helaas alleen het zwarte toestel. Blauw of oranje lijkt me wel flitsend ;)
Eigenlijk off topic hier, maar die aanbieding van Tele2 kan je ook bij onafhankelijke shops bestellen, waarbij wel andere kleuren (of iig wit) beschikbaar zijn :) Toestel los kost trouwens ook niet echt heel veel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Spartan loopt redelijk goed hier

[ Voor 132% gewijzigd door Dragunov op 08-06-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Nieuw filmpje uitgelekt van de nieuwe WP10 10134 build. Ziet er erg vet uit!
Here’s what we can see:

•The dialler and clock pivots are now swipeable
•The app search button present in the app list is now a search bar
•Devices which have HD resolution or higher can now show a split screen settings view when turned to landscape
•The Store Beta and general UI and third-party app quality is now smoother and more responsive than previous builds

The leaker notes that while the OS is viable for daily use, it had an upgrade bug where it bricks devices which are trying to upgrade from a lower build.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 09-06-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Gisteren op mijn Lumia 930 Windows Phone 10 geprobeerd, vanochtend maar weer teruggezet naar 8.1 want naar mijn inziens (nog) geen vooruitgang voor de belangrijkste apps op mijn tel;
• De nieuwe mail & agenda app onbruikbaar, bediening bovenin het scherm |:( lekker handig op zo'n groot toestel. Geen snelkoppelingen te maken naar het startscherm naar afzonderlijke accounts of mappen.
• Agenda onduidelijk en op gegeven moment helemaal niet meer te openen
• Tegels op het homescreen scrollen vervelend dat hij steeds stopt bij loslaten, hij blijft niet rustig doorscrollen als je los laat.
• Verder niet meer gekeken, want mail en agenda zijn essentieel voor mij, dus weer terug bij Windows Phone 8.1

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
RRX schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 15:35:
Gisteren op mijn Lumia 930 Windows Phone 10 geprobeerd, vanochtend maar weer teruggezet naar 8.1 want naar mijn inziens (nog) geen vooruitgang voor de belangrijkste apps op mijn tel;
• De nieuwe mail & agenda app onbruikbaar, bediening bovenin het scherm |:( lekker handig op zo'n groot toestel. Geen snelkoppelingen te maken naar het startscherm naar afzonderlijke accounts of mappen.
• Agenda onduidelijk en op gegeven moment helemaal niet meer te openen
• Tegels op het homescreen scrollen vervelend dat hij steeds stopt bij loslaten, hij blijft niet rustig doorscrollen als je los laat.
• Verder niet meer gekeken, want mail en agenda zijn essentieel voor mij, dus weer terug bij Windows Phone 8.1
Zou ook wachten tot de nieuwe build eraan komt. Schijnt een update probleem te zijn waardoor hij niet gereleased is voor de fast ring. Wacht het daarom nog eventjes af :)

Ben blij dat ze swipen in de people hub weer mogelijk maken.

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 09-06-2015 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

WPXAP heeft die nieuwe build 10134 geinstalleerd op een paar toestellen en hebben daarmee een 1520 gebricked :X

Lijkt me toch flink balen als je je dure toestel sloopt door zo'n preview versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dat is flink balen ja!
Ik zet er in ieder geval geen preview op. Ik heb geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 16:05:
WPXAP heeft die nieuwe build 10134 geinstalleerd op een paar toestellen en hebben daarmee een 1520 gebricked :X

Lijkt me toch flink balen als je je dure toestel sloopt door zo'n preview versie.
Tja, daarom heef MS hem nog niet uitgebracht. Risico van het vak dat sommige het wel doen. Al ben ik er wel blij mee, ze laten zien dat Microsoft goed op weg is met WP10. Kan niet wachten om hem te testen :D

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 09-06-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

vali schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 17:42:
[...]

Tja, daarom heef MS hem nog niet uitgebracht. Risico van het vak dat sommige het wel doen. Al ben ik er wel blij mee, ze laten zien dat Microsoft goed op weg is met WP10. Kan niet wachten om hem te testen :D
Oh, daar ben ik het helemaal mee eens. Welke multinational laat het gewone gepeupel zo meekijken met de ontwikkeling van een van hun belangrijkste producten? Ik kan er geen noemen. Wat dat betreft dus alleen maar lof.

Maar die openheid laat dus wel duidelijk zien dat de ontwikkeling met vallen en opstaan gaat. Ik vind dat niet erg, ik weet dat het een alpha versie is. Het staat dan ook zeker niet op mijn "daily-driiver".

Maar build 10134 ziet er stukken beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 21:05:
[...]

Oh, daar ben ik het helemaal mee eens. Welke multinational laat het gewone gepeupel zo meekijken met de ontwikkeling van een van hun belangrijkste producten? Ik kan er geen noemen. Wat dat betreft dus alleen maar lof.

Maar die openheid laat dus wel duidelijk zien dat de ontwikkeling met vallen en opstaan gaat. Ik vind dat niet erg, ik weet dat het een alpha versie is. Het staat dan ook zeker niet op mijn "daily-driiver".

Maar build 10134 ziet er stukken beter uit.
Schijnt dat MS de update bug heeft opgelost. Ben het daarbij helemaal eens dat MS zeer goed bezig is. Apple is een goed voorbeeld de laatste tijd hoe het dus niet moet. Als je ziet dat zowat iedere 8.x update problemen met zich mee bracht, ben ik blij dat MS het anders aanpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Release Win10Mobile is eind september:

http://t.co/mXSWvBGjpN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
ZO, over paar dagen toch maar weer eens de nieuwste build flashen :D

Kan niet wachten, ben echt benieuwd welke nieuwe dingen er allemaal nog meer in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tegenstelling tot Win10 (paar bugfixes en zo goed als ready), hebben ze dan nog flink wat te doen. Snap best dat ze alle Win10's (waar is XBO?) dicht bij elkaar willen hebben, maar met een halfbuggy OS op de mobiele markt, duik je terug naar het 7.5 tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
SinergyX schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:16:
[...]

Tegenstelling tot Win10 (paar bugfixes en zo goed als ready), hebben ze dan nog flink wat te doen. Snap best dat ze alle Win10's (waar is XBO?) dicht bij elkaar willen hebben, maar met een halfbuggy OS op de mobiele markt, duik je terug naar het 7.5 tijdperk.
Als het goed is komt morgen de nieuwe build uit die vrij stabiel schijnt te zijn, ook als daily driver.. laten we het zien en hopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Mag vanavond al hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

NeP2013 schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:42:
[...]

Als het goed is komt morgen de nieuwe build uit die vrij stabiel schijnt te zijn, ook als daily driver.. laten we het zien en hopen :)
Nee hoor, Tweet van Gabe Aul is van vandaag en daarin zegt hij "over 2-3 dagen". WMPU maakt er een rommeltje van qua timing..

zie: http://twitter.com/GabeAul/status/608873835949989888

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me dat ie dan pas volgende week komt? Volgens mij hebben we in het weekend nog geen enkele preview build gehad (ook voor desktop niet). Verder waren alle voorgaande releases ook telkens rond de 15e, dus dat komt dan mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Martinspire schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:11:
Lijkt me dat ie dan pas volgende week komt? Volgens mij hebben we in het weekend nog geen enkele preview build gehad (ook voor desktop niet). Verder waren alle voorgaande releases ook telkens rond de 15e, dus dat komt dan mooi uit.
Eensch.
Ik gok eerlijk gezegd op zijn vroegst maandagavond, maar waarschijnlijker dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Kan ook vanavond nog zijn...

Hoop ik toch! Ook hebben ze hopelijk het probleem met de battery drain verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 13:36:
[...]

Eensch.
Ik gok eerlijk gezegd op zijn vroegst maandagavond, maar waarschijnlijker dinsdag.
Ik doe mijn handen op mijn oren en mijn ogen dicht, geloof er namelijk niks van wat jullie zeggen :+ Hij komt gewoon morgen! Morgen zeg ik jullie, potverdikkeme!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Unlikely, dus kan nog altijd :D

Ach dat weekje overleef ik ook nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:18
Iemand al meer informatie gevonden wanneer de nieuwe build beschikbaar komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pocketpete
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 16:10
Lees net dat de nieuwe build eraan komt je moet alleen eerst terug naar 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm:
Gabe Aul vanaf twitter:

Hey #WindowsInsiders, we have a conundrum and need your input. Build 10136 for Phone looks really great, except for one problem.

We have a bug upgrading from 10080.

@GabeAul So our choices are:
1. Go to Fast anyway, require you to WPRT back to 8.1
2. or keep working on it, probably holding it by a week

Thanks all, given that people who don't want to roll back to 8.1 won't have to - we're going to release 10136 to Fast.

However - we now have to re-stage the hops from supported phones and that will take us some time, about 24hrs.
Kortom: komt een nieuwe build aan waarschijnlijk, waarvoor downgraden wel nodig is.

Ik mag hopen dat ie nu wel fatsoenlijk werkt op een L930, anders is het voor mij de laatste keer.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 15-06-2015 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Ben ik blij dat ik nog op 8.1 update 2 zit, (scheelt me weer een extra handeling voor als ik op build 10080 zou zitten) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Blij dat ik nog op 8.1 zit, maar als de UI wat meer gepolished is ga ik ook upgraden naar de preview op mijn Lumia 735 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 19:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Ben na een onwerkbare langzame eerdere build al teruggegaan naar 8.1,
dus als deze wel bruikbaar is dan kan ik weer terug naar 10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wacht, dus je moet eerst hopen dat je goed naar 8.1 terug kan gaan, enkel om een update te krijgen?

2. or keep working on it, probably holding it by a week
Had lekker dan hiervoor gegaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Fuuuk, blijkbaar zitten screenshots ed niet automatisch in de OneDrive backup. Ben terug gegaan naar 8.1 en ben nu die screenies kwijt... :(

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
warhamstr schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:25:
Fuuuk, blijkbaar zitten screenshots ed niet automatisch in de OneDrive backup. Ben terug gegaan naar 8.1 en ben nu die screenies kwijt... :(
Alleen Saved Pictures en Camera Roll.. OneDrive photo backup op Windows Phone is op dit moment een lachertje.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

warhamstr schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 11:25:
Heel die onedrive zut in WP10 is stuk slechter geworden, in 8.1 kon je nog makkelijk je voortgang zien (of high-wifi accepteren) van uploads, gisteren 15 minuten F5 lopen spammen in Onedrive omdat ik een filmpje wilde delen, maar stond er gewoon niet tussen.

Saved pictures zit ik zelf totaal niet op te wachten, onzin via de WA slaat hij op, maar zelf gekozen screenshots laat hij links liggen.

Zou fijn zijn als je gewoon weer keuzes kreeg, laat mij lekker high-quality via 4G uploaden of zelf mappen selecteren wat ik wel/niet wil.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 16-06-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Wifi op me 1020 uitgevallen en kan hem niet werkend krijgen, buiten dan me GSM uitzetten, weer aanzetten, dan werkt ie effen en dan ben ik weer bij af.

Laat nieuwe build maar komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Dragunov schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:30:
Wifi op me 1020 uitgevallen en kan hem niet werkend krijgen, buiten dan me GSM uitzetten, weer aanzetten, dan werkt ie effen en dan ben ik weer bij af.

Laat nieuwe build maar komen
Dat heb ik op mijn L830 met 8.1 ook heel af en toe...
Heeft dus niet veel met de builds te maken denk ik.

Over onedrive : je zou gewoon moeten kunnen kiezen zoals op de PC versie. Welke mappen je precies wil syncen. Klaar.

[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 16-06-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Terug op 8.1 hier voorlopig tot deze avond de nieuwe build 10 uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar is die 10080 nu ook geblokkeerd voor de fast op 8.1? Zo lullig zijn als je door reset weer in de slow komt en alsnog die 10080 binnenkrijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 06:09
Las op Twitter dat ze die gisteren al terug getrokken hebben om 10:00AM PDT iets van 7 uur onze tijd? Verwacht wel rond het zelfde tijdstip vanavond te kunnen upgraden eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Wat een warrig gedoe allemaal.
Erg slecht dit. Ben blij dat ik hier allemaal niet aan mee doe. Moet je 2 weken vakantie voor nemen bij wijze van spreken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Vind het wel mee vallen, je hoeft het niet te doen.

Ben al lang blij dat ze het doen, zo hebben mensen als ik (die redelijk snel zijn uitgekeken op een OS) telkens wat nieuws waardoor het je niet verveeld en lekker bezig blijft.

Het zijn ook allemaal testversies, verwacht je dan dat het 100% op en top werkt? Er horen gewoon wat bugs in te zitten, anders zijn het geen testversies :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Op zich wel goed dat ze het doen en dat er ook mensen zijn die het willen testen ( en hopelijk ook feedback geven? )
Komt het OS alleen maar ten goede natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:53
Als ik de tweets van Gabe mag geloven gaat het nog wel een paar uur duren voordat build 10136 beschikbaar gaat komen.

Zijn reactie op een Tweet van Paul Thurrot met de vraag of hij nog tijd genoeg heeft voor een wandeling voordat de build gaat komen:
As long as you're not walking the circumference of Boston you're probably cool.
Dus waarschijnlijk kunnen we de build in de loop van de avond pas zien langs komen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Wat een reactie ook hahaha

En als het toch een groot rondje word dan is er morgen weer een nieuwe dag om 10136 erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Volgens wpcentral is hij al vrijgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hijs uit:
http://blogs.windows.com/...ider-preview-build-10136/

Lees goed de bijsluiter voor je gaat upgraden. Zijn wat issues met post-install en double-tap die je echt moet weten.

[ Voor 33% gewijzigd door Martinspire op 16-06-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Bezig met installeren, ook eerst Skype gedeinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand hem al op een L930 werkend? En dat ie ook blijft werken na apps installeren en reboot?

Oja en handige tip: Zet backups uit voor Win10, dan kun je tenminste nog terug naar een goede Win8.1 backup. Zeker ook even 1 aanmaken voor je overgaat ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Martinspire op 16-06-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:56

Sebazzz

3dp

Ik blijf nog even op 10080 (Lumia 930). Ik heb die net een beetje ingericht en wil nu niet resetten :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Hopelijk gaat de batterij langer mee met deze nieuwe build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:56

Sebazzz

3dp

Grappig, daar heb ik dus totaal geen last mee op 10080.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wil ik net weg gaan, zie ik dat m'n phone zichzelf heeft rebooted en bezig met een update.. :/
•If you’re on build 10080 and don’t want to flash back to 8.1 to get this build, you don’t have to do anything. You won’t be offered this build but your phone will still be configured for the next one, and we do expect the next build to have the migration issue fixed so you’ll be able to upgrade directly.
Hoe zie je eigenlijk op welke versie je momenteel zit? Versienummer oogt compleet anders dan dit.

Hmm Welcome to Lumia Cyan, klik op de link ga ik naar Lumia Denim update, zit gewoon op Win10 :D

[ Voor 78% gewijzigd door SinergyX op 16-06-2015 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik op de 1020 wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:32
Ik krijg deze update binnen: 10.0.12562.84. Is dat de recentste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hotymoty schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:21:
Ik krijg deze update binnen: 10.0.12562.84. Is dat de recentste?
Dat is de versie die ik nu draai, of dat is de slow versie of dat is nu al de nieuwe versie?

Edit, blijkbaar niet:
Build 10080 will show up as version 10.0.12562.84.

Toch maar even naar 8.1 dan maar.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 16-06-2015 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
SinergyX schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:33:
[...]

Dat is de versie die ik nu draai, of dat is de slow versie of dat is nu al de nieuwe versie?

Edit, blijkbaar niet:
Build 10080 will show up as version 10.0.12562.84.

Toch maar even naar 8.1 dan maar.
Ik zit op 8.1...

[ Voor 8% gewijzigd door hotymoty op 16-06-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Normaal downgraden lukte niet met de Recovery Tool. Nu de phone zelf in recovery mode gezet en de tool ziet hem als een "unknown model" en is aan het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zit jij in fast of slow? Ik dacht dat ze nu in fast 10080 hadden uitgezet, zodat je direct 10136 zou krijgen.

Maar ik kom niet verder dan 8.1 downgrade, die niet wil installeren :/ Ik ga recovery mode maar proberen, maar te horen hoe vaak ik USB in/uit hoor, lijkt me daar het niet helemaal goed te gaan.
Jaguar645 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 21:53:
Normaal downgraden lukte niet met de Recovery Tool. Nu de phone zelf in recovery mode gezet en de tool ziet hem als een "unknown model" en is aan het downloaden :)
Is dat power+volume down? Dan krijg ik helemaal geen verbinding. Bij de eerste reboot schiet die recovery tool al naar melding dat het mislukt is.

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 16-06-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Wat ik gedaan heb:

1) insert usb and recovery tool starten
2) selecteren dat hij mijn phone niet kan vinden
3) reboot met power + volume down
4) als je de vibrate hebt alleen de power loslaten daarna schiet hij in recovery mode
5) terug naar de recovery tool en je kunt hem flashen

Hij download dan een file van +-1.7GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
SinergyX schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:01:
[...]

Zit jij in fast of slow? Ik dacht dat ze nu in fast 10080 hadden uitgezet, zodat je direct 10136 zou krijgen.
Ik zit in Fast, ik heb trouwens een 930 nokia. Maar ik krijg alleen nog die 10080..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jaguar645 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:08:
Wat ik gedaan heb:

1) insert usb and recovery tool starten
2) selecteren dat hij mijn phone niet kan vinden
3) reboot met power + volume down
4) als je de vibrate hebt alleen de power loslaten daarna schiet hij in recovery mode
5) terug naar de recovery tool en je kunt hem flashen

Hij download dan een file van +-1.7GB :)
Windows vind nu helemaal niets meer, unkown device :/ Hoor ook geen USB geluid meer, wat je bij reboot continue 'aangesloten/afgesloten' hoort.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 16-06-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Hij zag hem bij mij ook als een unknown device maar dat maakt niet uit de software versie vind hij wel toch? en je kunt dan toch starten? iig ik kon dat hier wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jaguar645 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:13:
Hij zag hem bij mij ook als een unknown device maar dat maakt niet uit de software versie vind hij wel toch? en je kunt dan toch starten? iig ik kon dat hier wel
Ik kan rebooten wat ik wil, recovery of niet, komt eerst met melding dat hij de phone niet kan vinden en kort erna met 'fout, kan gegevens van de telefoon lezen'. Ook eerst naar recovery (uitroepteken), inpluggen en snel 'cant find my phone' kiezen, blijft hij niets vinden.

Pas als ik alles los haal en verbind wanneer ik homescreen heb, ziet de tool mijn phone, maar moment dat de telefoon reboot hoor ik heel kort usb verbinding, maar bij het nokia geluid heb ik weer dat 'disconnect' geluid en komt ook niet meer terug.

En ik maar denken dat Android flashen een drama was :/

Edit, krijg nu 1x verbinding (huidige is iets van 'EUFI device'?) waarop de phone in Nokia logo blijft staan, maar direct na de eerste reboot (na melding 25% batterij) is het meteen 'mislukt' en reboot de phone weer naar homescreen.

In plaatjes vorm :D
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/mt5nNkfZfkgip8cBoYNVZE44/thumb.png

Heb nu die Nokia Software updater maar geinstalleerd, maar 80MB binnenhalen met krap 50KB/sec.. gaat nog even duren.

[ Voor 41% gewijzigd door SinergyX op 16-06-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
Blijft hij wel in het Nokia scherm hangen of boot hij daarna door? want hij moet wel in het Nokia scherm blijven hangen

[ Voor 28% gewijzigd door Jaguar645 op 16-06-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
dubbel....

[ Voor 96% gewijzigd door Jaguar645 op 16-06-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
Als iemand 10136 binnen heeft zou hij/zij dan even kunnen laten weten hoe hij draait? 10080 was echt een drama op mijn 735 namelijk, maar 10136 ziet er wel heel mooi uit...
Pagina: 1 ... 10 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M