Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind hem nog niet top. Nog steeds "hervatten" op het startscherm :/
Welliswaar werkbaar, want hij komt vervolgens wel, maar ik denk niet dat ik deze laat staan.

Ik vind hem verder ook erg traag in de menu's en hij reageert gewoon niet echt lekker. Ik zal eens kijken of wat herstarten werkt of dat er nog andere dingen kunnen worden gedaan om er minder last van te hebben.

[ Voor 79% gewijzigd door Martinspire op 16-06-2015 22:46 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 06:09
SinergyX schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:23:
[...]

Ik kan rebooten wat ik wil, recovery of niet, komt eerst met melding dat hij de phone niet kan vinden en kort erna met 'fout, kan gegevens van de telefoon lezen'. Ook eerst naar recovery (uitroepteken), inpluggen en snel 'cant find my phone' kiezen, blijft hij niets vinden.

Pas als ik alles los haal en verbind wanneer ik homescreen heb, ziet de tool mijn phone, maar moment dat de telefoon reboot hoor ik heel kort usb verbinding, maar bij het nokia geluid heb ik weer dat 'disconnect' geluid en komt ook niet meer terug.

En ik maar denken dat Android flashen een drama was :/

Edit, krijg nu 1x verbinding (huidige is iets van 'EUFI device'?) waarop de phone in Nokia logo blijft staan, maar direct na de eerste reboot (na melding 25% batterij) is het meteen 'mislukt' en reboot de phone weer naar homescreen.

In plaatjes vorm :D
[afbeelding]

Heb nu die Nokia Software updater maar geinstalleerd, maar 80MB binnenhalen met krap 50KB/sec.. gaat nog even duren.
Oh ja dat is zuur... Hier ging hij na dat batterij scherm dus downloaden en gelijk overpompen naar de telefoon Reboot gehad en 8.1 was al meteen klaar. Ging echt idioot veel sneller dan vroeger met de lumia tool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Is de bug opgelost dat je geen foto's (en gemaakte screenshots) kan bereiken als je deze wilt versturen vanuit whatsapp? Als die bug is opgelost dan ga ik wel weer opnieuw wp10 op mijn l930 zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:32
Ik krijg die 10136 maar niet... ik heb win 8.1 erop zitten, en ik krijg alleen maar 10.0.12562.84. Op een Nokia 930, help!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 06:09
De update naar 10.0.12634.0 loopt nu na eerst ettelijke app updates te hebben gehad (voordat ik de insider app kan installeren) en nog een WP8.1 update erachteraan gehad te hebben. Op zich wel weer eens fijn dat de telefoon gewoon een keer leeg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, het lijkt erop dat na ik heb herstart en even de thema-settings heb veranderd (even die extra tile functie goedzetten, de accentkleur goedzetten en de achtergrond verwijderen), dat ie een stuk vlotter draait. Kreeg telkens loading hier en daar, maar dat is nu een stuk minder.

Dat maakt het een stuk beter werkbaar.

Nu heb ik echter wel wat commentaar op het OS zelf. Natuurlijk mis ik nog een aantal features in apps maar daar kan ik overheen kijken. Ik vind echter de animaties (vooral van startmenu een app openen) en dergelijke niet mooi en onduidelijk. Ook is het eigenlijk best irritant dat ie bij settings veel dingen moet laden (apps met bepaalde rechten bv). Waarom worden die dingen niet gewoon gecached?

Verder moet ik er nog wat meer mee spelen, maar ben er nog niet helemaal content mee. Het is beter dan de vorige hier (gezien die helemaal niet draaide), maar heeft nog een lange weg te gaan. Ik vraag me af of ze uiteindelijk niet teveel vertraging oplopen omdat ze weer teveel in 1 update willen proppen. Had enkele apps gewoon gelijk gehouden en meer gefocussed op een OS wat werkt, dan alles maar half af te maken en in de fast-ring te gooien. Beetje jammer zo.

Maar goed, ik kan er in ieder geval mee werken, dus zal even de komende dagen kijken of het kan wennen.

[ Voor 66% gewijzigd door Martinspire op 16-06-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

hotymoty schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 22:46:
Ik krijg die 10136 maar niet... ik heb win 8.1 erop zitten, en ik krijg alleen maar 10.0.12562.84. Op een Nokia 930, help!!
En je hebt wel de Windows insider app en je aangemeld voor het insiderprogramma?

De eerste indruk hier,nog steeds niet geschikt voor dagelijks gebruik,maar stukken beter dan 10080. Deze draait tenminste redelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door PaT op 16-06-2015 23:29 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20:32
PaT schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:27:
[...]

En je hebt wel de Windows insider app en je aangemeld voor het insiderprogramma?

De eerste indruk hier,nog steeds niet geschikt voor dagelijks gebruik,maar stukken beter dan 10080. Deze draait tenminste redelijk.
Ja dat heb ik, staat op Fast. Zelfs dan krijg ik de update niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Eindelijk :) Met die Nokia toolkit (van iemand hier :P) toch naar 8.1 kunnen gaan, alleen kwam hij al bijzonder snel met een 'update beschikbaar', nog voordat ik Windows Insider had geinstalleerd. Ben benieuwd, hij is nog bezig met downloaden en voorbereiden, dus nog geen idee of ik nu wel de 10136 krijg of gewoon weer 10080.

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 17-06-2015 00:28 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 23:31
Ik heb de nieuwste build gisteravond op mijn 930 gezet en was blij verrast met de verbeteringen t.o.v. 10080!
Echter, toen ik vanmorgen de deur uitstapte en geen wifiverbinding meer had merkte ik dat ik op een of andere manier geen dataverbinding heb.
Als ik het actioncenter naar beneden haal zie ik daar wel staan Vodafone NL 4G (springt ook netjes op G als ik met de metro ondergronds ga) dus hij registreert wel een dataverbinding..
Uiteraard staan alle settings m.b.t. mobiele data goed.

Zijn er meer mensen met dit probleem of, nog beter, een oplossing? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

SinergyX schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 23:57:
Eindelijk :) Met die Nokia toolkit (van iemand hier :P) toch naar 8.1 kunnen gaan, alleen kwam hij al bijzonder snel met een 'update beschikbaar', nog voordat ik Windows Insider had geinstalleerd. Ben benieuwd, hij is nog bezig met downloaden en voorbereiden, dus nog geen idee of ik nu wel de 10136 krijg of gewoon weer 10080.
10080 is offline gehaald. Waarschijnlijk ben je gewoon WP8.1 GDR2 of 3 aan het downloaden :) (diezelfde fout maakte ik namelijk ook). Je moet echt even de Windows Insider app activeren voor je W10M krijgt.

Ik heb hem op de 925 draaien en je begint toch wel echt steeds meer te merken dat de S4 soc van deze mooie Lumia het eigenlijk niet meer trekt. Alles voelt gewoon stroperig aan, continu "laden" enz. Ja, het is nog een verre Alpha, maar ik ben eigenlijk bang dat W10M niet heel veel sneller gaat worden op deze oude hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

azazel1983 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:27:
Dit heb ik met de oudere build ook af en toe gezien. Oplossing is je dataverbinding uit te zetten, even te wachten, en weer aan te zetten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:59
Ik geloof dat ik 10136 maar even oversla op mijn Lumia 535 vanwege scaling issues die er nog steeds niet uit zijn.
The only problem im facing is that error messages of any app cannot be seen. The screen dims but there's no dialogue box on the top, just a little mark on the top left. This problem is just in portrait mode, the dialogue box is displayed once I get in the landscape mode. This is happening in the photos app, messaging app and almost everywhere, the low battery notification as well.
Is anyone facing a similar issue on any other device?? I think this is a scaling issue:
Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PaT schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:16:
10080 is offline gehaald. Waarschijnlijk ben je gewoon WP8.1 GDR2 of 3 aan het downloaden :) (diezelfde fout maakte ik namelijk ook). Je moet echt even de Windows Insider app activeren voor je W10M krijgt.

Ik heb hem op de 925 draaien en je begint toch wel echt steeds meer te merken dat de S4 soc van deze mooie Lumia het eigenlijk niet meer trekt. Alles voelt gewoon stroperig aan, continu "laden" enz. Ja, het is nog een verre Alpha, maar ik ben eigenlijk bang dat W10M niet heel veel sneller gaat worden op deze oude hardware.
Die had ik direct gekregen toen de Phone voor het eerst opstarte, dit was de juiste update :)

Qua snelheid merk ik weinig beters of slechter, ik heb een 830, daar zit toch dezelfde cpu in? (net als de 640).

Mijn bereik lijkt wel flink te zijn afgenomen, garage bij ons enkel 3G met uitstapje H, maar haast geen 4G. Op m'n werkplek is het 2-3 streepjes max 4G.

Nu de rest nog allemaal instellen, heb al meteen een 'irritatie' puntje gevonden, als je back in houd om je actieve apps te bekijken, sprint je huidige scherm een pixel of 3-4 naar beneden voordat de animatie komt. Heeft nergens invloed op, maar viel me op en irriteert me nu :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-10 08:18
Hoppa! sinds gisteravond heb ik 10136 erop staan (OS version: 10.0.10136.0) Met 100080 heb ik geen ervaring maar die versie daarvoor wel, het is echt een stuk beter geworden!

Oke, zoals hij al aangaf in zn tweets is het opstarten van apps iets minder snel dan in 8.1 update 2 maar dat mag de pret niet drukken.

De gemaakte screenshots kunnen nu zelfs verstuurt worden via Whatsapp! (was bij de vorige build die ik testen niet het geval)

Voor als nog is dit wel een blijvertje op m'n Lumia 1520

Hoe ik te werk ben gegaan met de update:
- Lumia os : 8.1 update 2 (verkregen een keer via insiders)
- Opnieuw de app insiders installeren en klikken op FAST
- Vervolgens naar windows update om op updates te controleren
- 10136 downloaden
- heel heel heel lang wachten tijdens installatie (+/-1,5uur is hij bezig geweest)
- Genieten van 10136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
Sebazzz schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:19:
[...]

Dit heb ik met de oudere build ook af en toe gezien. Oplossing is je dataverbinding uit te zetten, even te wachten, en weer aan te zetten.
Hmm, dit lijkt bij mij niet te werken... Nouja, ik zit bijna overal op WIFI tegenwoordig dus het is (vooralsnog) geen reden om terug te gaan naar 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fwkolk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-01 15:18
azazel1983 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:27:
Ik heb de nieuwste build gisteravond op mijn 930 gezet en was blij verrast met de verbeteringen t.o.v. 10080!
Echter, toen ik vanmorgen de deur uitstapte en geen wifiverbinding meer had merkte ik dat ik op een of andere manier geen dataverbinding heb.
Als ik het actioncenter naar beneden haal zie ik daar wel staan Vodafone NL 4G (springt ook netjes op G als ik met de metro ondergronds ga) dus hij registreert wel een dataverbinding..
Uiteraard staan alle settings m.b.t. mobiele data goed.

Probeer Roaming eens aan te zetten. Werkte bij mij de vorige keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
fwkolk schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:53:
[...]

Probeer Roaming eens aan te zetten. Werkte bij mij de vorige keer wel.
Ik heb alle schuifjes in iedere samenstelling aan en uitgezet, helaas zonder resultaat. Ik ga vanavond maar even terug naar 8.1 en de update dan opnieuw installeren.

Edit: terug naar fabrieksinstellingen is natuurlijk ook nog een optie maar ik lees daar links en rechts wat slechte verhalen over..

[ Voor 15% gewijzigd door azazel1983 op 17-06-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik hoop dat ik de enige ben met deze bug, alle nieuwe apps die ik installeer zijn nergens zichtbaar :/

2x reboot en een power/volume gedaan, in de store staan ze als geïnstalleerd, maar in mijn 'alle apps' nergens te vinden. Krijg ze dus ook niet verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Eerste zeer vervelende bug gevonden :(

Op de een of andere manier komt er in whatsapp een rode komma te staan waarna je (als je door typt) whatsapp vastloopt en je je bericht kwijt bent. Als je je bericht verstuurt met de rode komma (komma word niet mee gestuurd) dan verzend hij wel het bericht maar loopt whatsapp alsnog vast.

Als iemand een oplossing heeft, dan hoor ik die graag.

Foto ter verduidelijking: (rode komma bij de p)

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/33k8yfo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Ik gok dat het van de spellingscontrole is; wellicht dat het probleem verdwijnt als je die uitzet op je toetsenbord.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Sebazz, held! heb het probleem niet meer terug zien komen (vervolgens controle weer aan gezet en daar was de rode komma weer). Helaas is dit een zeer vervelende oplossing. Was er juist aan gewend dat hij zelf de woorden aanpaste als er een letter verkeerd stond.

Edit: na wat proberen heb ik "suggest emoticons" en "Insert a space after I select a suggestion" uit gevinkt bij zowel de Nederlandse als United States toetsenbord taal. Voor alsnog de rode komma niet terug gezien en je blijft de rode lijn onder een verkeerd gespeld woord behouden.

[ Voor 35% gewijzigd door RoadRunnerRik op 17-06-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

SinergyX schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 09:36:
[...]

Die had ik direct gekregen toen de Phone voor het eerst opstarte, dit was de juiste update :)

Qua snelheid merk ik weinig beters of slechter, ik heb een 830, daar zit toch dezelfde cpu in? (net als de 640).
640 en 830 hebben inderdaad dezelfde Snapdragong 400 soc (zoals zo'n beetje alle nieuwe Lumia's)

Mijn 925 is nog van een generatie ouder en heeft slechts een Snapdragon S4 onder de motorkap. Daarbij ga je nu echt wel te merken dat die oud wordt. Zelfs in vergelijking met een Samsung Galaxy S4 (the horror) is de Lumia 925 gewoon ronduit traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PaT schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 12:20:
[...]

640 en 830 hebben inderdaad dezelfde Snapdragong 400 soc (zoals zo'n beetje alle nieuwe Lumia's)

Mijn 925 is nog van een generatie ouder en heeft slechts een Snapdragon S4 onder de motorkap. Daarbij ga je nu echt wel te merken dat die oud wordt. Zelfs in vergelijking met een Samsung Galaxy S4 (the horror) is de Lumia 925 gewoon ronduit traag.
Ze weten inderdaad CPU's aardig te recyclen naar lagere versies, ik wacht ook rustig af welke nieuwe toestellen komen, liever hoger instappen dan weer een recycle mee te maken.

Ik heb zelf ook nog een 920, die heeft dus ook een S4, maar draait nog gewoon WP8.1. 920 lijkt wel een betere gpu deel te hebben, zeker games lijken een stuk trager op mijn 830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Is het nog niemand anders opgevallen dat de tiles domweg niet lekker uitgelijnd zijn? Tiles voor de 'nieuwe' apps zoals Outlook Mail en People of de Store bèta zijn groter dan files voor bijv. Facebook Messenger of Whatsapp. Dus alles staat schots en scheef lijkt het soms... zo ontzettend slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Propane schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 13:44:
Is het nog niemand anders opgevallen dat de tiles domweg niet lekker uitgelijnd zijn? Tiles voor de 'nieuwe' apps zoals Outlook Mail en People of de Store bèta zijn groter dan files voor bijv. Facebook Messenger of Whatsapp. Dus alles staat schots en scheef lijkt het soms... zo ontzettend slordig.
Nee daar heb ik geen last van. Bij mij zijn alle tegeltjes netjes even groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:44
Ik heb wel dat bv het icoontje (plaatje) van Whatsapp kleiner is op een tegel dan die van messaging. Zo zit er wel wat verschil tussen tegels van dezelfde grootte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19
Ik had iets vaags. Had mijn apps mooi ingedeeld in groepjes (in WP81), bij de upgrade naar 10036 waren de meeste groepjes verdwenen. Kon de apps ook niet opnieuw pinnen aan het Start scherm, aangezien dat dus blijkbaar nog steeds het geval was. Na een testje (Twitter verwijderen en opnieuw installeren) kwam ik erachter dat de groepen dus onzichtbaar waren. Probeerde twee nieuw geinstalleerde apps te groeperen en toen zat die net aangemaakte groep ineens vol met een groep apps (zoals die op WP81 aanwezig waren). Vreemd, maar gelukkig hoef ik niet alle apps te verwijderen en ze opnieuw te installeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TheVMaster schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:34:
Ik had iets vaags. Had mijn apps mooi ingedeeld in groepjes (in WP81), bij de upgrade naar 10036 waren de meeste groepjes verdwenen. Kon de apps ook niet opnieuw pinnen aan het Start scherm, aangezien dat dus blijkbaar nog steeds het geval was. Na een testje (Twitter verwijderen en opnieuw installeren) kwam ik erachter dat de groepen dus onzichtbaar waren. Probeerde twee nieuw geinstalleerde apps te groeperen en toen zat die net aangemaakte groep ineens vol met een groep apps (zoals die op WP81 aanwezig waren). Vreemd, maar gelukkig hoef ik niet alle apps te verwijderen en ze opnieuw te installeren....
Dat bleek dus ook mijn probleem deels te zijn met niet verschijnende nieuw geinstalleerde apps. Er staat een standaard groepje van muziek ofzo, die haalde ik uit elkaar en opeens stond mijn Whatsapp er tussen. Reboot en ook weer in de lijst van alle apps gekomen.

Outlook crashed wel bijzonder veel hier, met name html emails gaat hij moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
SinergyX schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:43:
[...]

Dat bleek dus ook mijn probleem deels te zijn met niet verschijnende nieuw geinstalleerde apps. Er staat een standaard groepje van muziek ofzo, die haalde ik uit elkaar en opeens stond mijn Whatsapp er tussen. Reboot en ook weer in de lijst van alle apps gekomen.

Outlook crashed wel bijzonder veel hier, met name html emails gaat hij moeilijk doen.
Dat valt hier gelukkig nog mee (al is internet hier op vakantie erg brak), maar alles reageert hier wat traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Zijn er mensen positief over de nieuwe build??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Outlook crashes heb ik nog niet mee gemaakt.

Whatsapp knalt er nog steeds sporadisch tussen uit en dan kan je je bericht weer opnieuw typen. Voor de rest nog geen tegenvallers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Ik hoop dat ik deze week mijn Lumia 925 uit de reperatie krijg. Ben van plan om deze (mijn daily driver) te upgraden naar de laatste Preview build.

Wat is jullie inschatting? Tuurlijk ben ik Tweaker, en houd ik van BETAs. Maar geen zin in regelmatige reboots, of functionaliteiten die niet werken.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:16
RoadRunnerRik schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:09:
Outlook crashes heb ik nog niet mee gemaakt.

Whatsapp knalt er nog steeds sporadisch tussen uit en dan kan je je bericht weer opnieuw typen. Voor de rest nog geen tegenvallers.
Bij mij had ik het probleem dat hij vast leek te schieten ofzo bij een bericht typen.. Wat dit heeft gefixt voor mij is Autocorrectie enzovoort uitzetten(Iets dat ik sowieso altijd doe want hij doet NOOIT de woorden die ik wil typen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NeP2013 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:53:
Zijn er mensen positief over de nieuwe build??
Best aardig ja.

Positief:
-Outlook/people tile is transparant.
-Outlook knoppen onderaan en link direct naar agenda
-Foto app laad beter, 'albums' heeft plaatsgemaakt voor soort foto's (screenshot, opgeslagen, camera)
-search in je apps
-Outlook notificaties staan correct in je pull-down.
-Back van apps gaat weer naar homescreen
-zoeken in instellingen
-Sim en mobiel netwerk heeft nieuwe app, default dual-sim ondersteuning
-Nieuwe Xbox app is beschikbaar (smartglass gaat eruit?)
-Grafisch weer een tikje beter (benchmark : candy crush en die panda game tov vorige WP10).
-Accu lijkt netjes, zit nu op 82% sinds 8 uur vanochtend.

Negatief
-Loading...
-Kleine 'verschuiving' inhouden Back-knop (cosmetisch :P)
-Apps dubbel, lege tile, soms niet aanwezig
-Spartan nog steeds default op URL-links
-IE tile is er, app zelf is nergens te vinden?
-Schermprojectie nog steeds 'oude' app (en landscape/horizontal lock werkt niet)
-Wifi zegt 'available', tap je erop, schakel je wifi uit... :/
-Store beta is standaard bij store-links, werkt 9/10 gewoon niet (of erg traag)
-netwerk lijkt zwakker, plaatsen waar ik eerst 4G had (2-3 streepjes) nu niet altijd meer.

Extra bij spartan, of dat is een isntelling, op T.net krijg je op pull-down menu's in IE gewoon een popup-lijst, in Spartan zie je de pulldown op de site zelf. Lange lijstjes schieten buiten het beeld en zijn niet selecteerbaar.

Dat is dagje proberen :P

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 17-06-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
Ik heb geen reboots gehad, alleen werkte mijn outlook en agenda app niet. Geen meldingen van nieuwe e-mails enzo. Het scrollen door je app-lijst is soms niet perfect, de lijst moet worden ingeladen. De browser Project Spartan (Edge) is erg goed. Verder is het nog niet netjes gepolijst, maar werkt voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
SinergyX schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:19:
[...]

-Wifi zegt 'available', tap je erop, schakel je wifi uit... :/
Tap = aan/uit. Lang induwen is openen! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-06 15:41
Heb de preview ook even getest op een Lumia 520. Jammer genoeg krijg ik met geen mogelijkheid Spartan opgestart. Gelukkig is het een reserve telefoon.
Iridium schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:21:
[...]
Tap = aan/uit. Lang induwen is openen! 😊
Dit is wel een aangename toevoeging! Eerst was het raar dat die niet uit ging als je erop drukte. Nu is iedereen het gewend en is het raar dat die wel uitgaat als je er gewoon op drukt :+

[ Voor 54% gewijzigd door Rips10 op 17-06-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:24
SinergyX schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:19:
[...]

-Kleine 'verschuiving' inhouden Back-knop (cosmetisch :P)
Dit was toch juist een 'feature' dat je bij grotere schermen zo met 1 hand het hele scherm kon bedienen?
Meende ik gelezen te hebben:

Zie hier: Link

One-handed use: if you have a device with a screen of 5 inches or greater, it's now easier to use your device with one hand. Press and hold the Start button and your screen will slide down so you can reach items at the top of your screen. To slide the screen back up, tap the black space at the top of the screen, or press and hold the Start button again. One-handed use will also naturally time out after several seconds and return to your regular view.

Hoewel dat dan weer over de start-knop rept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-10 20:52

EraZor

Don't mention the war

azazel1983 schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 10:58:
[...]

Ik heb alle schuifjes in iedere samenstelling aan en uitgezet, helaas zonder resultaat. Ik ga vanavond maar even terug naar 8.1 en de update dan opnieuw installeren.

Edit: terug naar fabrieksinstellingen is natuurlijk ook nog een optie maar ik lees daar links en rechts wat slechte verhalen over..
Exact zelfde issue, helaas.... ook alle instellingen geprobeerd, maar tevergeefs... helaas is dat wel een showstopper voor mij (Flitsmeister ;-)). Jammer, want ik ben voor de rest behoorlijk tevreden (930)

edit:

Opgelost! Handmatig APN toevoegen (zie hier voor Vodafone) heeft 't opgelost!

Zie ook Deze thread op WPCentral

[ Voor 21% gewijzigd door EraZor op 17-06-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Batterij gaat terug langer mee dan bij vorige build, wel via een 8 geupdate omdat het niet anders kon.

De Me card ben ik kwijt.

Kan je trouwens ook een backup terugzetten manueel? Dus dat je zelf kan zeggen dat je een backup wil terugplaatsen?

Me oude berichten komen niet meer binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:12
Ik dacht.. laat ik even een backup maken van mijn toestel met win10 en dan teruggaan naar WP8.1 en dan weer naar Win10 Mobile. Is dat ding echt al 24!!! uur bezig met die backup maken. Staat nog steeds "Backing up your data...". Zie nu wel eindelijk een balkje die op zo'n 80% staat, maar daar staat die al weer een uur of 7.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Koepert schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:04:

Dit was toch juist een 'feature' dat je bij grotere schermen zo met 1 hand het hele scherm kon bedienen?
Meende ik gelezen te hebben:
Die feature had ik gelezen maar werkt bij mij niet (heb geen 5inch), maar het is echt maar een paar pixels, misschien 2-3 op z'n best. Je ziet het echt amper, maar viel me gewoon op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiSaE
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 18:53
Is het iemand gelukt om de health app te installeren? Deze is noodzakelijk voor de Microsoft Band. Ik krijg hem met geen mogelijkheid geïnstalleerd. In de store niet evenals de store beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
TheVMaster schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 16:34:
Herkenbare bug, deze had ik ook bij de vorige build toen ik een update deed en nu dus weer ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Zijn er meer mensen waar de personen tile, geen livetile is?

Ook dit http://www.windowscentral...nded-split-screen-feature krijg ik niet voor elkaar op mijn (5") 930

[ Voor 52% gewijzigd door EraZor op 17-06-2015 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
EraZor schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:59:

Ook dit http://www.windowscentral...nded-split-screen-feature krijg ik niet voor elkaar op mijn (5") 930
Bij mij werkt dat ook allebei niet.

Verder werkt Outlook ook niet meer na het instellen van mijn account. De agenda app doet het dan weer wel :/

Net ook alweer een keer een reboot moeten doen omdat mijn lockscreen niet reageerde en ik dus mijn toestel niet meer kon unlocken.

[ Voor 12% gewijzigd door InZane op 17-06-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EraZor schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 20:59:

Het gaat om devices groter dan 5" dus vallen we er net buiten -O-
En die peoplehub is idd niet meer live. Maar Outlook kan ik bv ook niet meer als details op mn startscherm krijgen.

Begin toch een beetje beu te worden dat het allemaal nog zo brak is. Dat was met de desktop niet het geval. Veel meegeleverde apps werken niet of nauwelijks en zijn nog geen 5% van wat ze ooit waren. Erg irritant en maakt het geheel gewoon onwerkbaar.
  • Vandaag ook weer gemerkt dat nieuwe foto's niet bij de foto-hub komen te staan en dat bekijken via de camera-app van genomen foto's ook de camera-app laat crashen.
  • Outlook heeft nog geen unified inbox.
  • Quickjump op appslist ziet er lelijk uit en als je op back button daar drukt krijg je dubbele animatie
  • Veel settings moeten constant laden en sommigen duren echt enorm lang (advanced settings bij backup bv)
  • Peoplehub heeft onhandig overzicht als mensen veel nummers hebben. Waarom staat daar de provider bij als ik toch maar 1 simkaart heb?
  • Icoontjes op startscherm is nog steeds een warboel. Wanneer is dat nou eens weer goede grootte? Zelfs Microsoft apps zijn verschillend en vaak verkeerde resolutie
  • Startscherm laad nooit helemaal door als je gaat scrollen, blijft vaak halverwege hangen.
  • Laden van startscherm gebeurt regelmatig
  • Tergend trage animaties. Op startscherm bv als je app opent of terug komt. Task switcher openen, de fuck wat traag
  • Nieuwe cursor-knoppen op toetsenbord werken echt heel muf (of eigenlijk gewoon niet)
  • Batterij gaat volgens mij minder lang mee
  • Nieuwe lockscreen met PIN is echt muf gedaan. En waarom zijn de live-lockscreens niet gewoon geimplementeerd?
  • Installatie die blijkbaar het migrating gebeuren mist (zag ondertussen google mailtjes binnenkomen terwijl de datum/tijd nog niet zichtbaar was). Waarom is de installatie nog steeds niet af!
  • Diverse settings nog steeds niet de nieuwe stijl
  • Diverse apps nog steeds niet de nieuwe stijl.
  • Nieuwe store werkt vaker niet dan wel
  • Nederlandse vertalingen zijn vaak niet afgestemt op beschikbare ruimte
Denk dat ik morgen oid weer terug ga. Ik snap zo ook niet het punt van het preview-programma want er is gewoon teveel niet af. Doe het dan niet in de build en laat de oude items staan als het gewoon brak werkt. Laat me dingen testen die af (of bijna af zijn) en niet shit die gewoon nog aan alle kanten hort en stoot. Of dat je een nieuwe stijl implementeert maar dan nog steeds zo lang doet over het omzetten van de pagina's. Het PC Previewprogramma doe ik met plezier aan mee, maar voor de phone begin ik aardig mijn geduld te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jouw punten kan ik nu even niet over oordelen aangezien ik nog niet op de laatste build zit, maar:
Martinspire schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:46:
[...] Ik snap zo ook niet het punt van het preview-programma want er is gewoon teveel niet af. Doe het dan niet in de build en laat de oude items staan als het gewoon brak werkt. Laat me dingen testen die af (of bijna af zijn) en niet shit die gewoon nog aan alle kanten hort en stoot. [...]
Ga dan niet op de Fast ring zitten. Daar kan je gewoon verwachten dat je zooi krijgt die net niet of gewoon niet werkt. Zelfs op de Slow ring mag je verwachten dat een kwart het niet doet. Het is niet voor niets beta. Dit is zelfs nog meer alpha zooi, want voorheen had dit soort spul nooit het publiek bereikt en was het in-house gebleven (en met een reden). Misschien dat MS er toch verkeerd aan heeft gedaan om dit programma op te zetten, want veel mensen hebben vrij onrealistische verwachtingen, merk ik al.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 17-06-2015 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:52:
Jouw punten kan ik nu even niet over oordelen aangezien ik nog niet op de laatste build zit, maar:

[...]

Ga dan niet op de Fast ring zitten. Daar kan je gewoon verwachten dat je zooi krijgt die net niet of gewoon niet werkt. Zelfs op de Slow ring mag je verwachten dat een kwart het niet doet. Het is niet voor niets beta. Dit is zelfs nog meer alpha zooi, want voorheen had dit soort spul nooit het publiek bereikt en was het in-house gebleven (en met een reden). Misschien dat MS er toch verkeerd aan heeft gedaan om dit programma op te zetten, want veel mensen hebben vrij onrealistische verwachtingen, merk ik al.
Dit is meer pre-alpha. En als ik de pc builds vergelijk met de phone variant, dan zit daar gewoon een groot verschil in. De pc-versie werkt nu gewoon prima en was al tijden stabiel. Dat is deze niet. En ik zeg al: laat apps gewoon achterwege als ze nog niet werken. Waarom niet gewoon de oude mail naast de nieuwe outlook behouden? Waarom kan/mag dat niet? Laat oude apps er gewoon bij staan tot de nieuwe het ook over kan nemen, anders heb je er gewoon geen kloot aan.

De slow-ring heeft nog geen andere build gehad die werkt op mijn toestel. Plus dat het nu al de 4e build is en nog steeds lopen mensen tegen enorm veel problemen aan. De hoeveelheid mensen die de pc-versie dagelijks kon gebruiken is vele malen hoger en vele malen eerder geweest dan dat nu met de phone-variant is.

Ik snap dat het om nieuwe dingen gaat, maar het gaat intern toch ook door meerdere builds heen met meer feedback e.d. Dan moeten er toch echt meer known-issues zijn? En verder vind ik het heel apart dat een versie van een app al heel snel wordt meegenomen in een build. Ze hadden best wat zaken nog buiten de preview kunnen laten, als het toch niet werkt.

Want laten we wel wezen: deze builds draaien om feedback. Als iets niet werkt, krijg je ook geen feedback. En dit is ook pas de eerste build die uberhaupt werkt op mijn toestel, dus mag ik best laten weten wat ik er nou eigenlijk van vind.

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 17-06-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Nou ja, ik lees mijn mail voor nu maar even in de browser. Outlook blijft insta-crash doen en ik heb nog geen manier gevonden om een account te verwijderen. Kan dit uberhaupt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Huh? Mn L930 komt nu met de melding dat er een update is, maar kan die vervolgens niet installeren. En ik heb wel 10.0.10136.0 draaien en ook laatste firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Martinspire schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 01:37:
Huh? Mn L930 komt nu met de melding dat er een update is, maar kan die vervolgens niet installeren. En ik heb wel 10.0.10136.0 draaien en ook laatste firmware
Net geprobeerd, maar ik krijg geen melding verder.

Ga wel weer terug naar 8.1 vandaag. Deze build is voor mij in ieder geval nog niet geschikt voor dagelijks gebruik. Teveel bugs, te langzaam.

Deze bug ook alweer een paar keer gehad:
http://forums.windowscent...g-videos-lumia-630-a.html
Alleen heb ik een 535. Dus groen scherm bij bekijken van video (YouTube, Dumpert, noem maar op), maar ook bij gebruik van camera. Soft reset lost het tijdelijk op.

Irritatiepuntjes:
- Soms wel, soms niet loading/resuming
- Snoozen van wekker en daarna wekker helemaal uitzetten, nog vóór de ingestelde snooze tijd is verstreken, zorgt er alsnog voor dat de wekker gaat na de ingestelde snooze tijd. Dit is op 8.1 niet zo.
- Soms duurt het na het tappen op een tile enkele seconden voordat de app wordt gestart.
- Crashes in oa WhatsApp door autocorrect.

[ Voor 42% gewijzigd door InZane op 18-06-2015 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Martinspire schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:58:
[...]Want laten we wel wezen: deze builds draaien om feedback. Als iets niet werkt, krijg je ook geen feedback. En dit is ook pas de eerste build die uberhaupt werkt op mijn toestel, dus mag ik best laten weten wat ik er nou eigenlijk van vind.
Probleem is alleen dat het niet bij iedereen niet werkt. Bij mij werkte de vorige build al goed genoeg om dagelijks te gebruiken. Met deze build ben ik nog helemaal niets tegengekomen dat niet werkt. En dan bedoel ik dus ook echt helemaal niets.
Dingen die er zijn, zijn puur cosmetisch voor mij. Dus tja... Zo slecht is deze build nou ook weer niet. Waarschijnlijk heb je gewoon pech met jouw model. Btw, heb je een inplace upgrade gedaan of heb je het toestel gewiped voordat je de upgrade deed? Ik dat laatste en daarna een backup teruggezet.

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 18-06-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Martinspire schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:46:
[...]

Het gaat om devices groter dan 5" dus vallen we er net buiten -O-
En die peoplehub is idd niet meer live. Maar Outlook kan ik bv ook niet meer als details op mn startscherm krijgen.

Begin toch een beetje beu te worden dat het allemaal nog zo brak is. Dat was met de desktop niet het geval. Veel meegeleverde apps werken niet of nauwelijks en zijn nog geen 5% van wat ze ooit waren. Erg irritant en maakt het geheel gewoon onwerkbaar.
  • Vandaag ook weer gemerkt dat nieuwe foto's niet bij de foto-hub komen te staan en dat bekijken via de camera-app van genomen foto's ook de camera-app laat crashen.
  • Outlook heeft nog geen unified inbox.
  • Quickjump op appslist ziet er lelijk uit en als je op back button daar drukt krijg je dubbele animatie
  • Veel settings moeten constant laden en sommigen duren echt enorm lang (advanced settings bij backup bv)
  • Peoplehub heeft onhandig overzicht als mensen veel nummers hebben. Waarom staat daar de provider bij als ik toch maar 1 simkaart heb?
  • Icoontjes op startscherm is nog steeds een warboel. Wanneer is dat nou eens weer goede grootte? Zelfs Microsoft apps zijn verschillend en vaak verkeerde resolutie
  • Startscherm laad nooit helemaal door als je gaat scrollen, blijft vaak halverwege hangen.
  • Laden van startscherm gebeurt regelmatig
  • Tergend trage animaties. Op startscherm bv als je app opent of terug komt. Task switcher openen, de fuck wat traag
  • Nieuwe cursor-knoppen op toetsenbord werken echt heel muf (of eigenlijk gewoon niet)
  • Batterij gaat volgens mij minder lang mee
  • Nieuwe lockscreen met PIN is echt muf gedaan. En waarom zijn de live-lockscreens niet gewoon geimplementeerd?
  • Installatie die blijkbaar het migrating gebeuren mist (zag ondertussen google mailtjes binnenkomen terwijl de datum/tijd nog niet zichtbaar was). Waarom is de installatie nog steeds niet af!
  • Diverse settings nog steeds niet de nieuwe stijl
  • Diverse apps nog steeds niet de nieuwe stijl.
  • Nieuwe store werkt vaker niet dan wel
  • Nederlandse vertalingen zijn vaak niet afgestemt op beschikbare ruimte
Denk dat ik morgen oid weer terug ga. Ik snap zo ook niet het punt van het preview-programma want er is gewoon teveel niet af. Doe het dan niet in de build en laat de oude items staan als het gewoon brak werkt. Laat me dingen testen die af (of bijna af zijn) en niet shit die gewoon nog aan alle kanten hort en stoot. Of dat je een nieuwe stijl implementeert maar dan nog steeds zo lang doet over het omzetten van de pagina's. Het PC Previewprogramma doe ik met plezier aan mee, maar voor de phone begin ik aardig mijn geduld te verliezen.
Dat spitscreen is voor devices van 5" en groter, maar werkt blijkbaar nu nog niet op de 930....

Dat van die foto's is irritant, maar als je heeeeel veel geduld hebt dan komen ze wel in je photo's app. Anders de 'gewone' camera pakken....dan kun je ze wel terug kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
EraZor schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 19:25:
[...]

Exact zelfde issue, helaas.... ook alle instellingen geprobeerd, maar tevergeefs... helaas is dat wel een showstopper voor mij (Flitsmeister ;-)). Jammer, want ik ben voor de rest behoorlijk tevreden (930)

edit:

Opgelost! Handmatig APN toevoegen (zie hier voor Vodafone) heeft 't opgelost!

Zie ook Deze thread op WPCentral
Held! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Weer aan het downgraden naar 8.1. Ik probeer het na de zomer nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

With Build 10136, Internet Explorer gets removed from Windows 10 Mobile

Dus het is geen bug dat ik de mijne mis (maar wel icoontje heb op mijn homescreen). Ik hoop echt dat er of een 2de browser bij komt (via store) of dat IE blijft en je de optie krijgt zelf te bepalen wat je default browser is, Spartan is voor mij een drama. Reageren in een topic hapert gigantisch (helemaal als er nog filmpjes op die pagina staan), tekst toevoegen tussen 2 woorden verschijnt gewoon aan het einde, smilies invoegen werkt vaak niet en die auto aanvullen bij URL's is een baggerfunctie (nee ik wil niet naar X.com/blablabla, ik wil gewoon naar X.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
SinergyX schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 10:16:
With Build 10136, Internet Explorer gets removed from Windows 10 Mobile

Dus het is geen bug dat ik de mijne mis (maar wel icoontje heb op mijn homescreen). Ik hoop echt dat er of een 2de browser bij komt (via store) of dat IE blijft en je de optie krijgt zelf te bepalen wat je default browser is, Spartan is voor mij een drama. Reageren in een topic hapert gigantisch (helemaal als er nog filmpjes op die pagina staan), tekst toevoegen tussen 2 woorden verschijnt gewoon aan het einde, smilies invoegen werkt vaak niet en die auto aanvullen bij URL's is een baggerfunctie (nee ik wil niet naar X.com/blablabla, ik wil gewoon naar X.com).
Hm, of ze IE gaan behouden op WM10 vraag ik me af. Zou wel mooi zijn.
Bij mij stond er trouwens geen icoon van IE op m'n homescreen. Had je een factory reset gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

met de laatste update van de mailapp kun je losse mailboxen weer pinnen aan je startscherm, trouwens...fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheVMaster schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 09:36:
[...]

Dat spitscreen is voor devices van 5" en groter, maar werkt blijkbaar nu nog niet op de 930....

Dat van die foto's is irritant, maar als je heeeeel veel geduld hebt dan komen ze wel in je photo's app. Anders de 'gewone' camera pakken....dan kun je ze wel terug kijken....
Dat zeg ik dus: die foto's zijn er nu nog steeds niet en de camera-app blijft crashen als ik ze terug wil kijken. Dus dat lukt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
EraZor schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 11:48:
met de laatste update van de mailapp kun je losse mailboxen weer pinnen aan je startscherm, trouwens...fijn!
Heb het niet uit kunnen proberen. Na het toevoegen van een 2e account aan Outlook kon de app alleen nog maar crashen. Het is me niet gelukt om dat op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

InZane schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:07:
[...]

Heb het niet uit kunnen proberen. Na het toevoegen van een 2e account aan Outlook kon de app alleen nog maar crashen. Het is me niet gelukt om dat op te lossen.
Ik heb een exchange en een outlook.com account. dat werkt prima iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
EraZor schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:36:
[...]

Ik heb een exchange en een outlook.com account. dat werkt prima iig.
Ik had er een Outlook account in. Toevoegen van een ander account lukte niet via de Outlook app. Toen heb ik via de Calendar app wél een account kunnen toevoegen (Google Apps). Maar daarna is Outlook definitief gestopt met functioneren. De Calendar app deed 't wel gewoon.

Outlook notificaties en live tile werkten wel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg het niet voor elkaar om de tiles over de volledige schermafbeelding te krijgen op een 930 wie nog meer last van en tips ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martinspire schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 21:58:
[...]

Dit is meer pre-alpha. En als ik de pc builds vergelijk met de phone variant, dan zit daar gewoon een groot verschil in. De pc-versie werkt nu gewoon prima en was al tijden stabiel. Dat is deze niet. En ik zeg al: laat apps gewoon achterwege als ze nog niet werken. Waarom niet gewoon de oude mail naast de nieuwe outlook behouden? Waarom kan/mag dat niet? Laat oude apps er gewoon bij staan tot de nieuwe het ook over kan nemen, anders heb je er gewoon geen kloot aan.

De slow-ring heeft nog geen andere build gehad die werkt op mijn toestel. Plus dat het nu al de 4e build is en nog steeds lopen mensen tegen enorm veel problemen aan. De hoeveelheid mensen die de pc-versie dagelijks kon gebruiken is vele malen hoger en vele malen eerder geweest dan dat nu met de phone-variant is.

Ik snap dat het om nieuwe dingen gaat, maar het gaat intern toch ook door meerdere builds heen met meer feedback e.d. Dan moeten er toch echt meer known-issues zijn? En verder vind ik het heel apart dat een versie van een app al heel snel wordt meegenomen in een build. Ze hadden best wat zaken nog buiten de preview kunnen laten, als het toch niet werkt.

Want laten we wel wezen: deze builds draaien om feedback. Als iets niet werkt, krijg je ook geen feedback. En dit is ook pas de eerste build die uberhaupt werkt op mijn toestel, dus mag ik best laten weten wat ik er nou eigenlijk van vind.
Ik ben er compleet mee eens en ben zelf ook weer terug gegaan naar WP8.1. Zal de nieuwere build ook niet meer flashen op mijn toestel (zelfs niet op mijn Lumia 520) want ik ben de bugs echt zat. Heb Windows 10 vanaf de eerste build met tevreden gedraaid (natuurlijk hier en daar wat bugs), maar dit zijn serieus Alpha builds. Als Microsoft wilt dat ik feedback geef, zorg er dan voor het enigszins draait.

Btw tip voor iedereen hier, als je een Lumia 930 hebt maak geen factory reset. Zorgt ervoor dat heel je toestel niet meer goed functioneert. Ik moest dus terug naar wp8.1 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
vali schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:35:
[...]
Btw tip voor iedereen hier, als je een Lumia 930 hebt maak geen factory reset. Zorgt ervoor dat heel je toestel niet meer goed functioneert. Ik moest dus terug naar wp8.1 gaan.
Bleef je startscherm op 'loading...' hangen? Dat is wel te fixen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
InZane schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:40:
[...]

Bleef je startscherm op 'loading...' hangen? Dat is wel te fixen namelijk.
Dat ja en zag helemaal niks meer. Kon nog wel met notification systeem in het menu komen, maar dat was ook het enige.

[ Voor 15% gewijzigd door vali op 18-06-2015 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
vali schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:41:
[...]

Dat ja en zag helemaal niks meer. Kon nog wel met notification systeem in het menu komen, maar dat was ook het enige.
Had ik ook na het doen van een factory reset. Via het actiecentrum kon ik nog wel bij de instellingen komen. Toen ik daar mijn locatie-instellingen had aangepast van NL naar EN, en weer een reboot deed, kreeg ik wel weer mijn startmenu te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
vali schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:35:
[...] Heb Windows 10 vanaf de eerste build met tevreden gedraaid (natuurlijk hier en daar wat bugs), maar dit zijn serieus Alpha builds. Als Microsoft wilt dat ik feedback geef, zorg er dan voor het enigszins draait. [...]
Net een enkel bugje tegengekomen. Wilde een background app toevoegen en toen ik die toevoegde crashte die pagina (alleen bij die ene app toevoegen overigens) en zag ik alles in die action center knipperen. Reboot later en alles is weer in orde :)
Overigens wel verstandig om even naar die lijst met apps te kijken en clock and alarms toe te voegen. Anders zie ik het al gebeuren met de telefoon op batterijbesparing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
InZane schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:52:
[...]

Had ik ook na het doen van een factory reset. Via het actiecentrum kon ik nog wel bij de instellingen komen. Toen ik daar mijn locatie-instellingen had aangepast van NL naar EN, en weer een reboot deed, kreeg ik wel weer mijn startmenu te zien.
Thanks. Ik had wel de taal van nl naar en gezet maar niet mijn locatie. Naja zit nu weer op 8.1 en blijf daar weer op. Vond het wel erg fijn om weer spartan te gebruiken, maar de bugs zorgen ervoor dat ik wp10 niet ga gebruiken voor daily use.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Caelorum schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:53:
[...]

Net een enkel bugje tegengekomen. Wilde een background app toevoegen en toen ik die toevoegde crashte die pagina (alleen bij die ene app toevoegen overigens) en zag ik alles in die action center knipperen. Reboot later en alles is weer in orde :)
Die knipperende buttons in de action center heb ik ook al een keer gehad. Ze knipperen dan en dan staan er kruisjes bij. Hoe ik dit voor elkaar had gekregen is een raadsel het was iig niet iets met een background app toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
RoadRunnerRik schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 18:51:
[...] Die knipperende buttons in de action center heb ik ook al een keer gehad. Ze knipperen dan en dan staan er kruisjes bij. Hoe ik dit voor elkaar had gekregen is een raadsel het was iig niet iets met een background app toevoegen.
Ik heb het ondertussen nog twee keer gekregen. Alle keren had het te maken met een instellingenpagina die crashte op een specifieke handeling. Overigens heb ik diezelfde handelingen alsnog met success kunnen doen na een reboot. Lijkt dus iig iets niet helemaal super te gaan met de instellingen. Verder niks dan lof over deze build op mijn L920. Super stabiel, stuk sneller weer en alles ziet en werkt gewoon beter. Ben dus best blij :)

Overigens is het geheel iets minder zuinig geworden. Nu maakt dat voor mij toch niet uit want moest al halverwege de dag (rond uur of 4) laden, maar kan mij voorstellen dat dit voor sommigen wat vervelend is.

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 18-06-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

g...v...d... Vanwege te korte accuduur terug willen flashen naar 8.1 dmv de MS Recoverytool... Superkorte mededeling dat eea niet gelukt is, en nu tel zo dood als een pier. Doet helemaal niks meer. Hard reste lukt niet, software recovery herkent 'm niet en met de Nokia Carse Suite herkent ie de tel ook niet..... Iemand nog een suggestie voordat ik 'm opstuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Nokia Care Suite? Bedoel je daarmee de oude Nokia Recovery Tool? Die laatste werkte bij mijn L520 wel, maar de Microsoft Recovery kreeg bv mijn L520 niet gerecovered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Martinspire schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 01:37:
Is een update die reboot bug fixed en is ook,gericht op wp8.1. Daarom werkt hij niet op wp10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
geenstijl schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:52:
Nokia Care Suite? Bedoel je daarmee de oude Nokia Recovery Tool? Die laatste werkte bij mijn L520 wel, maar de Microsoft Recovery kreeg bv mijn L520 niet gerecovered.
Ik heb gisteren de MS Recovery Tool gebruikt om mijn 535 terug te zetten naar 8.1. Ging weer zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
InZane schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:10:
[...]

Nee daar heb ik geen last van. Bij mij zijn alle tegeltjes netjes even groot.
Probeer het eens met de tile background in plaats van de fullscreen achtergrond... Duidelijke verschillen op mijn L930.

Ook vervelend dat Data Sense niet lijkt te werken en geen tile meer heeft. Verder loopt het best aardig. Mijn grootste ergernis is toch Edge, hoe soepel het ook browsed. Favorieten verstopt, geen mogelijkheid om die favorieten te ordenen op mijn eigen volgorde etc etc.

Maar goed, er zijn al flink wat dingen opgepoetst sinds de laatste build. Wie weet komt het nog eens goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Propane schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:50:
[...]
Probeer het eens met de tile background in plaats van de fullscreen achtergrond... Duidelijke verschillen op mijn L930.

Ook vervelend dat Data Sense niet lijkt te werken en geen tile meer heeft. Verder loopt het best aardig. Mijn grootste ergernis is toch Edge, hoe soepel het ook browsed. Favorieten verstopt, geen mogelijkheid om die favorieten te ordenen op mijn eigen volgorde etc etc.

Maar goed, er zijn al flink wat dingen opgepoetst sinds de laatste build. Wie weet komt het nog eens goed.
Lukt niet meer, ben alweer terug naar 8.1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Propane schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:50:
[...]

Je kunt de Data Usage Setting aan je startscherm pinnen. Het limiet instellen werkt nog niet helemaal en volgens mij ook nog geen live tile, maar dat komt ongetwijfeld nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
InZane schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:51:
[...]

Lukt niet meer, ben alweer terug naar 8.1 :+
Haha, ok... Voorbeeld dan (klik voor groter.);

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/4j12kz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Propane schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:47:
[...]
Haha, ok... Voorbeeld dan (klik voor groter.);

[afbeelding]
Dank! Dat heb ik op mijn 535 niet gezien. Maar goed, ik had genoeg andere issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoadRunnerRik
Hoppa volgende zeer vervelende bug tegen gekomen. Bij de netwerk instellingen stond hij eerst op 4G. Vervolgens deze op 3g gezet (kijken als ik toen wel verbinding had, wat niet het geval is) Na het instellen van een nieuwe APN had ik internet verbinding op mijn 1520. Vervolgens wil ik m'n verbinding weer op 4G zetten, wat m'n telefoon dus niet pikt en terugvalt naar het home scherm. Lekker eigenwijs nog een keer terug proberen te zetten naar 4G en weer een terugval naar het home scherm (zelfs na een reboot blijft dit zich voordoen).

Iemand nog een idee hoe ik hem terug krijg naar 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:30

FutureCow

(C) FutureCow

Ben gister over gegaan van 10080 naar 10136(via 8.1) erg tevreden hoe soepel alles loopt op mijn l920. Het scrollen door lijsten en sites is een stuk beter. Erg tevreden zo! Ook klopt de UI nu op veel meer plekken.
Krijg alleen Here Drive+ niet helemaal werkend. Geeft foutmelding dat gps is uitgeschakeld. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
FutureCow schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 17:54:
[...] Krijg alleen Here Drive+ niet helemaal werkend. Geeft foutmelding dat gps is uitgeschakeld. Meer mensen last van?
Nope, geen last van. Wel kan ik Windows Maps niet meer openen of updaten. Ergens wel jammer, want ondanks de vage UI in de vorige build was die toch best fijn.
Zelfde probleem had ik met Here Maps ook overigens. Dat heb ik opgelost door te "updaten" in de oude store, maar Windows Maps staat niet in die store :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Er is een update uitgebracht voor wp10. Merken mensen verschil?

[ Voor 61% gewijzigd door vali op 20-06-2015 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vali schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:57:
Ik zie in de reacties wel iemand met een migrating scherm, iets wat bij mij ontbrak tijdens installatie (dat je moest wachten tot datum/tijd werden weergegeven). Is dat misschien de fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik krijg wel steeds notificaties dat een update niet geinstalleerd kon worden, ga ik naar details krijg ik gewoon 'your phone is up to date'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
SinergyX schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:44:
Ik krijg wel steeds notificaties dat een update niet geinstalleerd kon worden, ga ik naar details krijg ik gewoon 'your phone is up to date'.
dat is de update die de reboot fix opgelost. Die had ik ook toen ik op wp10 zat en toen ik terug ging naar 8.1 kon ik hem installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Caelorum schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 19:43:
[...]

Nope, geen last van. Wel kan ik Windows Maps niet meer openen of updaten. Ergens wel jammer, want ondanks de vage UI in de vorige build was die toch best fijn.
Zelfde probleem had ik met Here Maps ook overigens. Dat heb ik opgelost door te "updaten" in de oude store, maar Windows Maps staat niet in die store :(
Hier doet Maps het wel (Build 10146), na de update van vandaag is overigens de oude Store weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vali schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:55:
[...]

dat is de update die de reboot fix opgelost. Die had ik ook toen ik op wp10 zat en toen ik terug ging naar 8.1 kon ik hem installeren.
Geen idee of die geinstalleerd nu is, elke feature blijft bij mij maar hangen. Checking for updates, 30 minuten lang nu al. Store beta? Zelfde verhaal (Win10 trouwens ook - blijft maar op 'working' hangen). Probleem dat in-app aankopen via de store beta lopen, die in mijn geval niets meer geeft dan een wit/blauw vlak en een mooie loading cirkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik vind het nieuwe startscherm waanzinnig mooi. Had het niet gedacht, maar een volledige achtergrond met transparante tegels ziet er rete strak uit. Vooral nu de ruimte tussen de tegels kleiner is geworden. Ik denk dat het nu beter oogt voor het reguliere volk. Het zal minder afschrikken. Het ziet er minder blokkerig uit en oogt beter op reclameposters.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
TheVMaster schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:15:
[...]

Hier doet Maps het wel (Build 10146), na de update van vandaag is overigens de oude Store weg ;)
Krijg nog geen update binnen. Beta store geeft nu wel aan dat ik mort upgraden na de laatste versie om Windows Maps te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je de ringtonen veranderen, kan het niet meer vinden :(
alweer gevonden 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 01:21
Ik heb gister geprobeerd om Windows 10 phone te installeren op m'n 820 maar nadat het balkje van de tandwieltjes was volgelopen ging hij uit en toen ik hem aanzette kreeg ik weer de tandwieltjes voor een paar minuten zonder dat het balkje volliep en toen viel ie uit. Gelukkig kon ik m binnen een kwartier herstellen met de Microsoft recovery tool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexxerz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:00
Ik heb sinds de laatste build het probleem dat ik geen SMS notificaties krijg.
Bij "Meldingen en Acties" heb ik ook geen mogelijkheid om SMS toe te voegen.

De SMSjes komen wel aan, als ik mijn "berichten" app open.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder een hard reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Krijgt iemand z'n mobiele hotspot werkend? Lees nu pas dat veel mensen hetzelfde probleem hebben, beetje jammer omdat ik dat ding altijd in m'n auto gebruik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
SinergyX schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:06:
Krijgt iemand z'n mobiele hotspot werkend? Lees nu pas dat veel mensen hetzelfde probleem hebben, beetje jammer omdat ik dat ding altijd in m'n auto gebruik :/
Volgens mij werkt dat niet in build 10136.... :( werkte hier overigens ook al niet in de 10080 build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TheVMaster schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:15Hier doet Maps het wel (Build 10146), na de update van vandaag is overigens de oude Store weg ;)
Voorlopig met 136 alleen maar download errors in de Beta Store. En vervelend genoeg bij twee van mijn meest gebruikte apps.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

vali schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 10:57:
De Lumia 925 lijkt wat vlotter en minder vaak "laden" weer te geven. Verder was de Tile van de reguliere Store pleitte. Verder heb ik nog weinig veranderingen gespot.

Pagina: 1 ... 11 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M