Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PaT schreef op maandag 22 juni 2015 @ 08:28:
[...]

De Lumia 925 lijkt wat vlotter en minder vaak "laden" weer te geven. Verder was de Tile van de reguliere Store pleitte. Verder heb ik nog weinig veranderingen gespot.
Hoop toch niet dat ze normale store er helemaal uit halen, er begint toch af en toe 'door je strot' principe van Google doorheen te huppelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 14:59
Heb zojuist de upgrade uitgevoerd vanaf 8.1 naar de laatste build van 10 op m'n 930. Alles leek in het begin goed te zijn, maar na een reboot blijken de office apps ineens weg te zijn. Zijn er meer die dit gezien hebben?

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriessenbeeR
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:47
Serial-X schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:14:
Heb zojuist de upgrade uitgevoerd vanaf 8.1 naar de laatste build van 10 op m'n 930. Alles leek in het begin goed te zijn, maar na een reboot blijken de office apps ineens weg te zijn. Zijn er meer die dit gezien hebben?
De Office app is vervangen door de Universal Office Apps (Word, Excel en PowerPoint). Deze kun je uit de Beta Store downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Laatst online: 09-10 14:59
DriessenbeeR schreef op maandag 22 juni 2015 @ 15:28:
[...]

De Office app is vervangen door de Universal Office Apps (Word, Excel en PowerPoint). Deze kun je uit de Beta Store downloaden.
Op aanraden van een aantal andere 930 gebruikers de telefoon eerst maar eens even hardreset gegeven. Het lijkt vooralsnog een stuk soepeler te lopen en al m'n apps worden nu een voor een teruggezet, waaronder de nieuwe office.

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcman007
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-09 01:21
Wel jammer dat de calendar geen live tile heeft. En je dus de datum niet kan zien op de tile.

[ Voor 31% gewijzigd door pcman007 op 22-06-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch maar een factory reset gedaan, hopelijk van de beta store problemen af te zijn..

Resuming/loading op het startscherm, alsof er nooit wat veranderd is :P

edit, kom dus echt niet meer door die 10136 versie, 4x factory reset en 2x backup, blijft maar hangen op loading... bij homescreen. Nu maar weer het hele drama doorlopen van 8.1 en voorlopig niet meer naar WP kijken, zeker nu IE weg is, nieuwe apps van store en xbox verre van beter zijn, waar Win10 me steeds beter bevalt, wordt WP10 steeds minder.

[ Voor 52% gewijzigd door SinergyX op 22-06-2015 19:54 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:11
SinergyX schreef op maandag 22 juni 2015 @ 17:44:
Toch maar een factory reset gedaan, hopelijk van de beta store problemen af te zijn..[...]
Kan je verzekeren dat die echt niet compleet weg waren gegaan hoor. Heb het 2x geprobeerd en toen die 2 apps die niet werken, maar voor lief genomen. Terug naar WP8.1 kan ik niet, omdat ik daar echt enorme problemen met mijn L920 had. Ik denk dat de hardware van mijn toestel aan het falen is en W10mob iets relaxter mee omgaat dan WP8.1. Dus dan maar op W10 blijven. Meeste werkt toch wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 22-06-2015 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:45
pcman007 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:39:
Wel jammer dat de calendar geen live tile heeft. En je dus de datum niet kan zien op de tile.
Eh..

Huh?

Outlook Calendar kun je gewoon aan je startscherm vastmaken en dan heb je een tile met daarop je eerstvolgende afspraak incl de datum van vandaag. Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29
Ik heb op mijn 1020 ook de 10136 geinstalleerd om te proberen.

Het ziet er leuk uit maar werkt nog verre van goed. Dingen die mij opvallen zijn o.a.

-Whatsapp loopt erg vaak vast, bij zowel autocorrectie als soms bij het versturen van berichten.
-De Photo app laat niet alle albums zien.
-Mijn mail accounts zijn in de war geschopt
-De weer app live tile ziet er erg vreemd uit, lijkt wel of lettertype op bold staat.
-In de personen app is de link met facebook eruit en staan mijn linkedinn contacten erbij wat ik niet wil en nooit had.
-De back knop werkt slecht en je komt niet uit waar je was
-Accu duur
-In bijv. de battery app komt de naam van de app niet te staan bij het verburik.

Iemand tips om deze dingen op te lossen? Of heft iedereen hier last van

[ Voor 5% gewijzigd door Mich op 23-06-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Mich schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:51:

Het ziet er leuk uit maar werkt nog verre van goed. Dingen die mij opvallen zijn o.a.

-Whatsapp loopt erg vaak vast, bij zowel autocorrectie als soms bij het versturen van berichten.
-De weer app live tile ziet er erg vreemd uit, lijkt wel of lettertype op bold staat.
-In de personen app is de link met facebook eruit en staan mijn linkedinn contacten erbij wat ik niet wil en nooit had.
-Accu duur
-In bijv. de battery app komt de naam van de app niet te staan bij het verburik.

Ik denk dat dit hoort bij de, nog wat primitieve builds, die nu available zijn. Microsoft geeft zelf al aan dat ze veel resources verplaatsen in july om zich te richten op W10 Mobile. Als het goed is gaan we dan vaker, en stablierere builds zien.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Mich schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:51:

-Accu duur

Al hard reset geprobeerd?
Geen oude back-up terugzetten.

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan ik de settings vinden voor ringtones van email, berichten, personen e.d
kan alleen maar de algemene ringtones voor binnen komende gesprekken veranderen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Volgens mij hebben ze die nog niet toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Caelorum dankje dacht dat het aan mijn 930 lag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben erg skeptisch of de komende build van Mobile dan wel stabiel en bruikbaar is voor dagelijks gebruik. Ik vind het nog steeds te buggy en teveel missen om het echt te kunnen gebruiken. Ik kan me niet voorstellen dat ze al zulke grote stappen hebben gemaakt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
Martinspire schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:42:
Ik ben erg skeptisch of de komende build van Mobile dan wel stabiel en bruikbaar is voor dagelijks gebruik. Ik vind het nog steeds te buggy en teveel missen om het echt te kunnen gebruiken. Ik kan me niet voorstellen dat ze al zulke grote stappen hebben gemaakt.
Ik denk dat het wel hard kan gaan. Ze hebben flink wat developers in dienst en als het Windows team gaat meehelpen met developen, dan weet ik zeker dat er vrij snel een stabiele ROM gaat komen. De volgende versie ga ik in ieder geval niet meer installeren op mijn l930 maar op mijn l520. Ben het terug zetten nu wel beetje zat op mijn main device.

[ Voor 11% gewijzigd door vali op 25-06-2015 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:42:
Ik vraag me ook af hoe het eind resultaat zou moeten worden, ik zie steeds meer 'goede' features verdwijnen en niets meer voor terug komen, Edge ben ik verre van tevreden over, onedrive upload status lijkt compleet te zijn verdwenen, nieuwe Music app mist lokaal/stream/cloud indeling (dat is een beta, komt misschien nog) en komt er ooit nog een equalizer voor WP?

Ik gebruik mijn W1 nu primair (8.0), nu oogt WP10 zoveel 'beter', maar dagelijks gebruik mis je gewoon hele simpele zaken die zelfs in 8 al zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:07
SinergyX schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:35:
[...]

Ik vraag me ook af hoe het eind resultaat zou moeten worden, ik zie steeds meer 'goede' features verdwijnen en niets meer voor terug komen, Edge ben ik verre van tevreden over, onedrive upload status lijkt compleet te zijn verdwenen, nieuwe Music app mist lokaal/stream/cloud indeling (dat is een beta, komt misschien nog) en komt er ooit nog een equalizer voor WP?

Ik gebruik mijn W1 nu primair (8.0), nu oogt WP10 zoveel 'beter', maar dagelijks gebruik mis je gewoon hele simpele zaken die zelfs in 8 al zaten.
OneDrive upload status zit er nog wel in. Even op hamburger button drukken en dan de button met pijltje naar links/rechts. De Music heeft hier ook gewoon onderscheid tussen Offline/Stream onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcman007
Koepert schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:48:
[...]

Eh..

Huh?

Outlook Calendar kun je gewoon aan je startscherm vastmaken en dan heb je een tile met daarop je eerstvolgende afspraak incl de datum van vandaag. Of bedoel je dat niet?
Ja dat werkt nu wel waarschijnlijk een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TheVMaster schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:42:

OneDrive upload status zit er nog wel in. Even op hamburger button drukken en dan de button met pijltje naar links/rechts. De Music heeft hier ook gewoon onderscheid tussen Offline/Stream onderdeel.
Ik voeg net een video toe in een folder, uploading staat gewoon 'no files are uploading right now'. Camera, precies hetzelfde verhaal. Even later staat de foto's en video toch op onedrive (lomp dat een 240MB game verplicht moet downloaden via Wifi, maar een 640MB video upload hij doodleuk op je 4G). Video moet wel handmatig omdat die 'include' functie niets opslaat in de settings.

En voor Music, je ziet die optie niet in playlists, bij de normale lijst laat 'available offline' en 'streaming' hier dezelfde Xbox Music nummers zien. Ik zie geen splitsing voor wat ik op mijn SD kaart heb staan, in Onedrive heb staan of haal uit Music.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 25-06-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
SinergyX schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:33:
[...]

Ik voeg net een video toe in een folder, uploading staat gewoon 'no files are uploading right now'. Camera, precies hetzelfde verhaal. Even later staat de foto's en video toch op onedrive (lomp dat een 240MB game verplicht moet downloaden via Wifi, maar een 640MB video upload hij doodleuk op je 4G). Video moet wel handmatig omdat die 'include' functie niets opslaat in de settings.

En voor Music, je ziet die optie niet in playlists, bij de normale lijst laat 'available offline' en 'streaming' hier dezelfde Xbox Music nummers zien. Ik zie geen splitsing voor wat ik op mijn SD kaart heb staan, in Onedrive heb staan of haal uit Music.
Ehh....oke dat is inderdaad wel vaag. Het zit er wel in, maar het werkt dus niet :+ Misschien heeft dat iets met maken met het feit dat het nog een preview build is? :p

Er zijn wel meer opties die volgens mij niet opgeslagen worden. Zo kon ik in Griekenland Roaming niet uitzetten bijvoorbeeld.....pfff lekker handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TheVMaster schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:45:
Ehh....oke dat is inderdaad wel vaag. Het zit er wel in, maar het werkt dus niet :+ Misschien heeft dat iets met maken met het feit dat het nog een preview build is? :p

Er zijn wel meer opties die volgens mij niet opgeslagen worden. Zo kon ik in Griekenland Roaming niet uitzetten bijvoorbeeld.....pfff lekker handig :)
Dat zal zeker het geval zijn, maar lijkt net of er steeds meer inkomt wat niet/half werkt en al het goede er uit wordt gehaald (al dan niet door 3rden, zoals facebook). Laat dan even het oude staan of zet in iedergeval iets werkends neer.
(hotfix voor wifihotspot zou fijn zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Equalizer heb ik met mijn Lumia zitten bij Audio onder Systeem settings. Maar dat zit dus niet op non-Lumia's.

Verder zijn de dingen die je noemt nog niet mijn grootste problemen. Startscherm wat maar blijft laden, geen unified inbox, apps die nog niet lekker werken omdat ze features missen of navigatie nog niet optimaal (zeg maar klote) is. En vooral de onstabiliteit. Ik vertrouw dan mijn toestel niet. Ik ben er niet zeker van dat applicaties in de achtergrond blijven draaien. Ik ben er niet zeker van dat ik alle notificaties krijg. Ik ben er niet zeker van dat mijn data aankomt op de server, etc.

Waarom hebben ze Outlook Mail toegevoegd, maar de oude client de nek om gedraaid? Wat is er mis met 2 mailclients? En zo nog meer dingen waarbij ik gewoon de volgende ook niet ga installeren. Ik wacht wel tot juli en ga dan over.

Want je zegt het zelf ook: herinstalleren kost teveel tijd. Niet alles komt over, niet alles is in 1x klaar en niet alles is meteen ingesteld. Ik begrijp nog steeds niet dat je niet een hele image als backup kunt maken en die terug kunt zetten, dan had ik al vaker dingen getest.

En zoals SinergyX ook al zegt, er is te weinig veranderd om al die heisa te gaan doorlopen. Enige wat ik wil gaan gebruiken is het nieuwe notificatiescherm, de achtergrond voro startscherm en nieuwe design (waar we ook geen extra features terugkrijgen, alleen een nieuwe look en nieuwe navigatie).

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 25-06-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Martinspire schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:59:
Equalizer heb ik met mijn Lumia zitten bij Audio onder Systeem settings. Maar dat zit dus niet op non-Lumia's.
In Win10 ook? Ik heb een 830, maar echt geen audio optie in Systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:51:
[...]

In Win10 ook? Ik heb een 830, maar echt geen audio optie in Systeem.
Dat weet ik niet, dat moet je kijken. Maar ik heb altijd die optie gehad sinds 8.1 volgens mij. Deed het ook op mn L920, maar nu dus ook op mn 930. En de 820 van mn moeder had die optie volgens mij ook.

Ik weet niet waar ze hem in 10 hebben gelaten, maar moet wel ergens te vinden zijn lijkt me. Niet dat ik hem zelf gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

920 heeft het zo te zien wel, maar bij de 830 krijg ik een:
This app is not available for your phone.
Learn more

In 8.1 kon ik hem op m'n 920 nog wel herinneren (headset geluid was ook vele malen beter), maar 830 volgens mij niet, en zeker niet in Win10 te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben vooral benieuwd hoeveel beter deze is dan de vorige. Als het startscherm en primaire apps nu goed (en vooral betrouwbaar) lopen, dan wil ik hem wel gaan testen, maar anders laat ik hem nog even gaan.

Op een schaal van 1 tot 10, hoe waarderen mensen deze nieuwe build? En wat gaf je de vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Laatst online: 11:47

FutureCow

(C) FutureCow

Ben nu bezig met de installatie, zal het morgen laten horen. Ik geef build 10136 toch wel 6,5. Af en toe dat laden van startscherm dat wel irritant is, maar een heel aantal andere dingen lopen erg soepel. Vind de nieuwe spartan/edge erg soepeltjes. Store beta werkt iets beter als vorige build 10080, zou met de nieuwste verder zijn verbeterd. De outlook app werkt redelijk, moet soms wel iets te lang wachten voordat nieuw mailtje echt in beeld verschijnt. Ben benieuwd hoe soepel de nieuwste build zal lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Ik zit nog op 10080 maar ik krijg helaas nog de melding dat mijn apparaat up-to-date is. Morgen maar opnieuw proberen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is ie bijna klaar.........en klaar.
Eerste indruk: weer een mooie stap vooruit. Duidelijk weer een stap verder in snelheid.
En polishing. Zoals nieuwe animaties.
.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2015 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De reacties her en der zijn erg lovend. Morgen toch maar even proberen en anders weer terug. Was toch al vrijwel alles kwijt wat ik kwijt kon raken, dus lekker boeiend verder.
Denk overigens wel dat ik de pin-code maar uitschakel, want geen zin in refresh daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
Martinspire schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 01:40:
De reacties her en der zijn erg lovend. Morgen toch maar even proberen en anders weer terug. Was toch al vrijwel alles kwijt wat ik kwijt kon raken, dus lekker boeiend verder.
Denk overigens wel dat ik de pin-code maar uitschakel, want geen zin in refresh daarvoor.
Eh...volgens mij hoef je daarvoor niet te refreshen, gewoon 1 a 2 uur van je foon afblijven en nogmaals proberen. Dat heeft te maken met de TPM chip.
This is caused by a TPM issue that could get worse and require you to reflash if you get into this state and power off the phone.
En zoals ik het lees betekend dit alleen dat je TPM chip opnieuw geflashed moet worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Sebazzz schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 00:13:
Ik zit nog op 10080 maar ik krijg helaas nog de melding dat mijn apparaat up-to-date is. Morgen maar opnieuw proberen.
Als je op 10080 zit moet je eerst terug naar 8.1 en vanuit daar naar nieuwe build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

NeP2013 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 06:53:
[...]

Als je op 10080 zit moet je eerst terug naar 8.1 en vanuit daar naar nieuwe build.
Hoe kom je daar bij? Het hele punt van deze build is ook dat de upgrade problemen opgelost zijn.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Sebazzz schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 08:17:
[...]

Hoe kom je daar bij? Het hele punt van deze build is ook dat de upgrade problemen opgelost zijn.
Oh, wist niet dat dat was opgelost. Excuus 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Laatst online: 11-10 23:38
Bezig met installeren op mijn L930.
De nieuwe build staat er op.
De vorige build was in mijn ogen al daily use werkbaar, ben benieuwd hoe deze build draait.

-- Update --
De build voelt vele malen sneller aan dan de oude.
Ik ben benieuwd !

(Het installeren duurde +/- 10 minuten, daarna duurde het +/-10 minuten voordat het lockscreen goed opgebouwd was)

[ Voor 48% gewijzigd door Voxxie op 26-06-2015 09:49 . Reden: Update is afgerond. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:14
Vorige build vond ik inderdaad ook al prima werken. Soms wat laden en het gemis van animaties zorge ervoor dat het traag aanvoelde. Wat ik nog het meest irritant vond was dat Mobile Hotspot stuk was :P

Nieuwe build voelt prima aan! werkt lekker snel en kan weer tetteren :P

Vergeet men hier af en toe niet de store te openen (beta store that is) en te zoeken/installeren van updates? Want veel applicaties, waaronder de store zelf, kunnen buiten builds om ook al geupdate worden. De nieuwe store werkt ook al een heel stuk beter. Enige wat nog ontbreekt is het correct installeren van de licenties van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-10 11:22
Ik heb de nieuwe build geinstalleerd, werkt prima. Ik merk qua snelheid wel vooruitgang. Daarnaast animaties zijn iets anders. ook is de scaling eindelijk goed aangepakt, de tiles op startscherm zijn nu allemaal op correcte scherpe weergave.

Echter Whatsapp start niet meer op. Hij gaf eerst melding dat de app geupdate moest worden, dus ik dat gedaan via de store. Maar hij maakt de installatie van whatsapp niet af, krijg steeds een foutmelding. Vervelend.
Ook de store zelf heeft wat nukken, bij zoeken naar apps verschijnt er een vreemde blauwe balk in het zoekveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vannacht ook de nieuwe build gekregen. Denk ik...
Interface ziet er anders uit dan gisteren.
Zal Build 10149 zijn.
Alle vaagheden omdat ik inderdaad last heb van het op WindowsCentral beschreven probleem met de pincode; ik kan blijven doortypen.
(Mogelijk gerelateerd aan een code langer dan 4 cijfers?)

Vanavond weer eens kijken.

Model: Lumia925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
Ik kan met build 10149 de achtergrond van mijn startscherm niet meer wijzigen.
Hebben meer mensen hier last van ?
(Ik heb mijn telefoon al een aantal keer herstart ;) )

-- UPDATE--
Kom er net achter dat Pimp My Band ook geen afbeelding bewerkingen kan doen.
Dus ik denk dat het een bug is in deze build.

[ Voor 29% gewijzigd door Voxxie op 26-06-2015 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-10 18:17
Heeft hier iemand ervaring met de "banner alerts" in windows phone 10?
Ik zit namelijk met het volgende:
Ik ben sinds kort in het bezit van mijn eerste WP toestel (lumia 1020) en ben tot nu toe erg tevreden.
Het enige wat me een beetje dwarszit is dat als "banner alerts" zijn ingeschakeld dat mijn volledige scherm oplicht als er iets binnenkomt. Dit terwijl de telefoon ook screen glance ondersteund.
Dit is dan ook voor mij de de reden dat ik alle "banner alerts" heb uitgeschakeld (op telefoon na).
Nu zit ik alleen weer met punt dat als ik in een applicatie bezig ben ook banner alerts te zien krijg...

Wat ik het liefste zou hebben is dat banner alerts alleen screen glance activeren indien de telefoon dit ondersteund en "standby" staat, en normaal werkt als je de telefoon actief gebruikt...

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Voxxie schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 10:20:
Ik kan met build 10149 de achtergrond van mijn startscherm niet meer wijzigen.
Hebben meer mensen hier last van ?
(Ik heb mijn telefoon al een aantal keer herstart ;) )

-- UPDATE--
Kom er net achter dat Pimp My Band ook geen afbeelding bewerkingen kan doen.
Dus ik denk dat het een bug is in deze build.
Ik kan hier gewoon mijn achtergrond veranderen. Ik heb wel een clean install gedaan omdat al mijn apps niet meer werkten na de upgrade vanaf de vorige build. Achtergrond veranderen in deze build is wel erg irritant though, hij laadt al mijn afbeeldingen van OneDrive terwijl ik alleen maar mijn lokale afbeeldingen hoef te zien, in WP8.1 had je nog gewoon albums maar die zie ik nu niet. Zeer onoverzichtelijk dit.

Verder heb ik een zeer positieve indruk van deze build. Ik gebruik een Lumia 930.

- Veel sneller dan de vorige build
- Apps starten nu bijna net zo snel als op 8.1
- Mooie animaties voor het Startscherm en de menu's.
- Extra rij met quick action knoppen in het notificatiescherm, waaronder een Flashlight.
- Icoontjes op het Startscherm zijn gerepareerd, alles ziet er nu scherp en als 1 geheel uit. (Ook een nieuw icoontje voor de batterij als ik me niet vergis)
- Als je de telefoon uitzet krijg je eerst nog een 'Don't forget!' melding met upcoming events.
- Microsoft Edge heeft nu de adresbalk onderin het scherm, stuk prettiger!
- Over het algemeen minder crashes van de Outlook, Calendar en OneDrive app.

Ben nog wel wat bugs tegengekomen natuurlijk:

- Battery saver crashed bij mij als je per app instellingen wilt wijzigen. (Change background app settings heet t menu)
- Store beta gebruik ik liever nog niet, behoorlijk onstabiel.
- Notification center reageert soms niet helemaal lekker heb ik het idee als je m wilt openen of sluiten. Gebruik de Home knop dan maar om 'm te sluiten.

Verder nog niet zoveel gekke dingen tegengekomen volgens mij, ik had niet verwacht dat deze build zoveel beter dan de vorige zou draaien. Wat ik graag nog zou willen zien is dat het hoofdmenu van de Settings een zwarte achtergrond krijgt, vooral op AMOLED displays ziet dat er goed uit. Sommige submenu's hebben dit wel dus erg consistent zijn ze hier nog niet in. Ik vind de interface wel erg mooi dus als ze het voor elkaar krijgen om het net zo snel en stabiel te maken als WP8.1 zou ik een tevreden mens zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Tom. C op 26-06-2015 11:23 ]

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ze moeten nog wel wat aan de meldingen doen hoor. Keek net even of er een update was en kreeg toen dit te zien: "We couldn't install the updates because the PC was turned off".
Nu weet ik dat de hardware steeds krachtiger wordt, maar ik zou nog niet zover gaan dat ik een mobiel als PC zou bestempelen (al is het dat natuurlijk ook wel).

Downloaden gaat ook best traag momenteel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 08:58
Krijg er voorlopig de nieuwe build niet op, krijg steeds de melding dat mijn "battery saver' aanstaat, terwijl dit niet is. We blijven proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 12-10 17:50
Dat battery saver had ik ook , maar uiteindelijk is die toch door gegaan. Ik zie nu de 2 tandwielen draaien....

Trouwens, ik had PHONE wel als expection bij battery saver aangemeld. Misschien dat dat helpt?
Gewoon een gokje, en niet gehinderd door enige kennis gewoon aanvinken wat kan :)

[ Voor 46% gewijzigd door MrDirect op 26-06-2015 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Daze build is stukken beter dan 10136. Vele malen soepeler, meer gepolijst, Edge met de adres balk onderin en een button voor tabs naast die adres balk. Ik heb stukken minder Store errors en nagenoeg alles wat ik geprobeerd heb tot dusver werkt in één keer.

Op mijn Lumia 930 kreeg ik trouwens tijdens de installatie wel een zwart scherm. Na de tandwielen + progress bar was het toestel wel bezig maar bleef het scherm gewoon totaal uit. Mocht je dit ook krijgen, gewoon laten liggen, na een tijdje reboot hij weer en gaat alles verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Sinds de update naar 10149 kan ik heel veel standaard apps niet meer openen.

Bijvoorbeeld de setting app, weer app en maps app. De melding is dan bijv. Settings can't be openend. An app update may be available in the Store.

Maar ik geloof niet dat ik die daar kan downloaden.

Het gekke is dat direct na de update wel alles werkte....

Normaal bij de update krijg je eerst 2 grote raderen met een wit balke. Daarna kreeg ik altijd een scherm waarin die 21 stappen afwerkt. Dat laatste scherm kreeg ik nu niet. Hadden meer mensen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:38
Mich schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 13:24:
Sinds de update naar 10149 kan ik heel veel standaard apps niet meer openen.

Bijvoorbeeld de setting app, weer app en maps app. De melding is dan bijv. Settings can't be openend. An app update may be available in the Store.

Maar ik geloof niet dat ik die daar kan downloaden.

Het gekke is dat direct na de update wel alles werkte....

Normaal bij de update krijg je eerst 2 grote raderen met een wit balke. Daarna kreeg ik altijd een scherm waarin die 21 stappen afwerkt. Dat laatste scherm kreeg ik nu niet. Hadden meer mensen dat?
Dit kreeg ik wel, hij deed 23 stappen, maar na 8 startte de telefoon opnieuw en ging hij verder bij stap 1 van 15. Hij is nu nog bezig. Ik kom van 8.1 en gebruik een 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Ik las dit net op een website wat gerelateerd is aan mijn probleem.

Post-update migration bug (Must read info) : ◾Official: The post-upgrade migration status screen is still missing after upgrading to this build which normally shows you the progress of the post-upgrade migration. After upgrading, the Lock screen will appear frozen without the date and time for up to 10 minutes. Please be patient and let it sit – eventually the date and time will appear and it will allow you to unlock your phone. If you get impatient and restart or mess with locking/unlocking your phone, you’ll wind up in a funky state – so just relax and let it do its thing.
◾Our experience: The Lock screen didn’t freeze for us but as you can see in the third screen above for around 10 minutes migration happened in background without any prompt, as the “post-upgrade migration status screen is still missing”. So within those 10-15 minutes, if you tap on apps on start screen you may see the message “app can’t be opened. an update may be available in the store”. Sit tight and check after 10 minutes and it should be back.

Ik ben na de update weggegaan en had dus geen wifi meer. Misschien gaat hij verder met installeren zodra ik weer wifi heb. Ik wacht wel even geduldig af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:45
Grrr.. Mijn 930 is van mening dat ie up to date is.. Issie niet.. Maar ik heb te weinig geduld om te wachten. Is er nog ergens een manier om te forceren zonder pc? Zit nu nog op 10080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Na installatie van build 10149 kreeg ik direct een andere update voorgeschoteld, geen idee welke dit kan zijn, nu weer aan het kijken naar de radertjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 23:31
Tot nu toe zeer tevreden met deze build op mijn 930.

Er zijn natuurlijk nog wel wat kleine dingen (met onedrive, livetiles en de store) maar dit is (voor mij) de eerste build die goed en vloeiend genoeg is om op een daily driver te installeren..

Het lijkt dus echt wel hard de geode kant op te gaan met Windows 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Ik ga nog ff wachten met installeren... als de reacties na dit weekend nog positief zijn, dan ga ik er ook voor!

Na 10080 zie ik die onstabiele builds niet meer zitten (toch zeker niet op m'n main phone).

[ Voor 32% gewijzigd door shizoframia op 26-06-2015 15:13 ]

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
levi1700 schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 12:50:
Krijg er voorlopig de nieuwe build niet op, krijg steeds de melding dat mijn "battery saver' aanstaat, terwijl dit niet is. We blijven proberen...
Wat is het battery percentage ? Onder de 40% ?
Had ik de eerste keer ook.

Hij lag aan de lader maar toch wou hij de update pas installerne toen de battery voor meer dan 40% gevuld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 23:31
Voxxie schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:25:
[...]

Wat is het battery percentage ? Onder de 40% ?
Had ik de eerste keer ook.

Hij lag aan de lader maar toch wou hij de update pas installerne toen de battery voor meer dan 40% gevuld was.
En dat is maar goed ook, ik begon met installeren op 80% en toen alles klaar was stond ik op 29%.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-10 18:06
Net ook maar weer een keer Windows 10 Mobile geprobeerd. Ik moet zeggen een hele verbetering ten opzichte van eerdere builds. Nu denk ik dat ik wel bij Windows 10 Mobile blijf tot de RTM op mijn daily driver.

Maar waar is Data Sense te vinden?

Edit:

Hmm... Bluetooth wil ook niet met mijn band connecten. Krijg 1 tel connected om daarna weer in paired te veranderen. Als ik de band laat pairen, dan krijg ik een paar tellen connected, waarna hij ook weer terugspringt naar paired...

Microsoft Health uninstalled en opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer...

[ Voor 41% gewijzigd door Swerfer op 26-06-2015 16:34 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-10 22:44
Ik beaam hetgeen Swerfer zegt: Ik blijf deze build ook gebruiken. Het loopt een heel stuk soepeler, knoppen en acties reageren sneller. Ik heb geen problemen dat sommige apps niet op het startscherm gepinned kunnen worden. Zo na een half uur pielen geen grote bugs gevonden. Maar ik keek tijdens het spelen van Company of Heroes 2 ;).

De Store Beta oogt professioneler.

De vorige build verwijderde ik na 1 dag, agenda en Outlook werkten niet. Maar nu wel. Ik vind de Office apps (Word, PowerPoint en Exel) wel erg vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik kon er na de upgrade niet meer in. Moet die 'rare' TPM fout zijn geweest. Ik had hem 2 uur niet aangeraakt en kwam er nog steeds niet in met de pincode. Uiteindelijk toch maar een restart gedaan (wat afgeraden werd) maar toen kwam ik er wel weer in.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
tjtristan schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 16:17:
Ik kon er na de upgrade niet meer in. Moet die 'rare' TPM fout zijn geweest. Ik had hem 2 uur niet aangeraakt en kwam er nog steeds niet in met de pincode. Uiteindelijk toch maar een restart gedaan (wat afgeraden werd) maar toen kwam ik er wel weer in.
Ik had 't zelfde... heb ook eerst dat ik er niet in kwam... gewacht een tijdje.... en na een reboot alles goed (had dat het eigenlijk niet ok was, niet eens gelezen :O :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Wat ik ook geweldig vind aan het upgraden van WP8.1 naar W10M is dat vrijwel alles uit de backup is geïnstalleerd en zelfs alle instellingen die eerder gemaakt zijn. Voorbeelden:

- WhatsApp: Niet opnieuw inloggen/registreren en alle berichten bewaard
- Rabobank: Niet opnieuw hoeven registreren
- Lock screen: Toestel pincode onthouden
- Authenticator app: Niet opnieuw hoeven activeren (kan zijn omdat ik eerder een W10M build heb gehad)

Cortana heb ik helaas in US moeten zetten omdat UK niet werkt. Maar toch alles in metric en Celsius, dus ik ben tevreden...

Edit:

Gelijk ook een update: Insider Fast configuration update.;. Met tandwielen (5-10 minuten)...

Ook weer data migration (1 to 24)...

[ Voor 9% gewijzigd door Swerfer op 26-06-2015 17:15 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
Hee, wat erg! In Edge kun je niet meer naar links of rechts swipen om en pagina heen of terug te gaan... Ik zit eraan te denken nu terug te gaan naar WP8.1... Of toch maar niet ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 15:23

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

* zwahiel is ook benieuwd, vanaf een verse 8.1 naar 10.

Hij doet er lang genoeg over in elk geval met een Lumia 630. Dik anderhalf uur geleden begonnen en nu bij 21 van 24 datamigratie.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iridium schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 17:27:
Hee, wat erg! In Edge kun je niet meer naar links of rechts swipen om en pagina heen of terug te gaan... Ik zit eraan te denken nu terug te gaan naar WP8.1... Of toch maar niet ^^
Dat kan ik op zich wel verklaren: dat doet geen enkele mobiele browser behalve IE11. Probleem is namelijk dat menig site of webapp gebruik wil maken van swipen, maar dat gaat niet in IE als hij telkens zelf de navigatie over gaat nemen. Zeker als je met dingen als Cordova of andere cross-platform webapps gaat werken, is dat echt rete-irritant. Ik weet echter niet of het nu onderdeel is van een bepaalde standaard, maar het maakt ontwikkelen voor WP altijd wat lastiger.

Tuurlijk, het was erg makkelijk, maar dit is wel een dingetje waar ik zelf eigenlijk wel blij mee ben als developer. Ik vraag me echter af of een multi-finger gesture niet deze taak heeft overgenomen? Of gaat nemen? Want ik meen me te herinneren dat 2 of 3 vingers op een iDevice ook die taak heeft. Maar net zoals nu het geval met Edge is dat dus om te zorgen dat normale swipes niet de hele boel in de war brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:05

RayNbow

Kirika <3

Martinspire schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 21:05:
Probleem is namelijk dat menig site of webapp gebruik wil maken van swipen, maar dat gaat niet in IE als hij telkens zelf de navigatie over gaat nemen. [...] Ik weet echter niet of het nu onderdeel is van een bepaalde standaard, maar het maakt ontwikkelen voor WP altijd wat lastiger.
The touch-action CSS property.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Nog iets dat heel erg fijn is, is natuurlijk dat autocorrect niet meer standaard "ze" naar "zee" of "ZE" veranderd... Waarschijnlijk zat dat al in en eerdere build, maar niet in de meest recente van 8.1 op mijn L930 :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Ik heb hem toch al geïnstalleerd op m'n daily 930. Ie komt wel vrij warm na enige tijd actief in gebruik, ik doe echter geen zware taken... daarbij loopt de batterij snel leeg. Nog iemand deze ervaring?
Btw, de 'nageboorte' is er nog niet... Misschien is dat de reden.

Lijkt me na enige uren ermee bezig te zijn een versie die tot aan rtm mee kan (los van de warmte en batterij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Hier blijft ie zeggen dat battery saver aan staat als ik wil de update downloaden, maar als ik kijk bij batterijbesparing staat ie op uit.

Nu op stroomnet aangesloten, dan is ie zoiezo uit, maar update bleef zeggen dat ie aanstond....

Nu eens proberen na een soft reset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruce9000
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:12
zwahiel schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 20:41:
* zwahiel is ook benieuwd, vanaf een verse 8.1 naar 10.

Hij doet er lang genoeg over in elk geval met een Lumia 630. Dik anderhalf uur geleden begonnen en nu bij 21 van 24 datamigratie.
Op mijn 630 ging de migratie wel soepel. Draait behoorlijk soepel.
Uiteindelijk zat er toch wel iets goed fout in de installatie. Zo kreeg ik wel berichtjes van Whatsapp binnen, maar kon ik het programma Whatsapp nergens vinden op mijn telefoon (laat staan openen via de notificatie). Het installeren van nieuwe programma's lukte ook niet. Teruggaan naar de fabrieksinstellingen ging vervolgens ook fout en ben nu bezig met de windows phone recovery tool. Ik probeer het later nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 12:18
Bij mij werkt de store beta niet meer? Krijg een melding dat de server down is...heb net een fabrieksreset gedaan om schoon te beginnen. Snelheid valt reuze mee tegenover de vorige build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
shizoframia schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 22:06:
Ik heb hem toch al geïnstalleerd op m'n daily 930. Ie komt wel vrij warm na enige tijd actief in gebruik, ik doe echter geen zware taken... daarbij loopt de batterij snel leeg. Nog iemand deze ervaring?
Btw, de 'nageboorte' is er nog niet... Misschien is dat de reden.

Lijkt me na enige uren ermee bezig te zijn een versie die tot aan rtm mee kan (los van de warmte en batterij).
Datzelfde ervaar ik op mijn 930 ook. Telefoon werd behoorlijk warm en ik had op een gegeven moment een batterydrain (batterytsunami) van 43% per uur. Ik ga morgen dit weer bekijken en kijken of een factoryreset dit verhelpt.

/e: Nu een drain van 18%. Terwijl mijn telefoon naast me ligt niks te doen...

[ Voor 5% gewijzigd door Iridium op 26-06-2015 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren na de update precies hetzelfde: battery drain 17% zonder activiteiten en werd heet.
Vanochtend een factory reset gedaan en met schone installatie begonnen: nu 3% met flink wat kaarten downloaden via wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nou deze build is bij mij ook weer iets beter. Bugs had ik al niet zoveel last van, en de laatste twee bugs lijken nu ook opgelost. Toetsenbord auto correct weer fatsoenlijk on the fly en alle apps doen het weer meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
Build werkt inderdaad redelijk soepel! Echter, het instellen van een data limiet is me niet gelukt via instellingen. De telefoon liep vast en reageerde nergens meer op. Na een soft reset krijg ik constant meldingen dat ik al m'n data heb verbruikt (wat dus niet zo is). Ook willen een aantal live tiles niet meer updaten (Regenmeter en Buienradar o.a.), is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Lukt het jullie om in te loggen met je microsoft account in 10149? Bij mij blijft het scherm dan hangen op just a moment.

Het is sinds deze update weer mogelijk om je facebook contacten in de personen app weer te geven. Ik moet ze nu alleen opnieuw gaan linken terwijl alles al gelinkt is (door middel van mijn microsoft account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info:
Na verschillende pogingen om de telefoon te herstellen na het TPM/Pin debacle uiteindelijk overgegaan tot het gebruik van de Lumia Software Recovery Tool (van Nokia dus). De MS Phone Recovery tool lukte het niet om de telefoon weer op de rit te krijgen.
Nu weer terug op 3051.50009.1424.0010.
Van hieruit me weer eens langzaam omhoog werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kan iemand Skype vinden in de Beta Store? Kan hem daar niet vinden en in de gewone store wil die niet installeren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Caelorum schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:04:
Kan iemand Skype vinden in de Beta Store? Kan hem daar niet vinden en in de gewone store wil die niet installeren :/
Ik kan Skype ook niet vinden, wel Lync waarin Skype for business in zit, maar weet niet of die met je Microsoft account werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Caelorum schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:04:
Die is toch eruit gehaald omdat ze verder gaan met de desktop-variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcman007
Ik heb op mijn 820 in 1 uur en 3 kwartier 15% batterij eraf. In mijn herrinnering was dit in 8.1 minder. Kan ik dit verbeteren met een factory reset?
Dan bedoel ik natuurlijk een clean windows 10 mobile install, niet terug naar 8.1

[ Voor 24% gewijzigd door pcman007 op 27-06-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Martinspire schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:35:
[...]

Beetje te vroeg eruit gehaald dan. Er is voor W10M nog geen alternatief volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Ik twijfel nog om deze te installeren, is het een aanrader??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Martinspire schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:35:
[...]
Kan ik mij niet voorstellen, want dan heb je op Windows RT en Windows Mobile nu dus geen Skype. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
NeP2013 schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:51:
Ik twijfel nog om deze te installeren, is het een aanrader??
Zeker. Wel raad ik dan aan om een reset te doen na het updaten. Sommige zaken willen toch anders net even niet goed werken IMO.

[ Voor 31% gewijzigd door Caelorum op 27-06-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
Ik had dus een batterydrain van >40%, na een factoryreset is het nu 2,97%. Gelukkig maar.

Je moet wel rekening houden met het feit dat als je veel apps installeert en updatet dat dit niet een goed beeld geeft van het verbruik; wel op dát moment, maar niet voor het normale verdere gebruik.

Ik ben tevreden met deze preview build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
Werkt glance in w10 nieuwe build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, net maar even de APN van Vodafone erin gezet, want had blijkbaar toch geen dataverbinding. Verklaart waarom ik gister geen correcte flitsdata kreeg en NOS begon te zeuren :+

Maar goed, dat werkt nu ook weer normaal. In ieder geval een tip om even je wifi uit te zetten om te checken of je nog een werkende dataverbinding hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Nog steeds een battery drain... batterij is nu 12% sinds 8h deze morgen. Ik ga nog even afwachten voor een factory reset teneinde zeker te zijn dat deze het probleem zal verhelpen. Kunnen diegenen die een reset hebben doorgevoerd even een update geven omtrent hun batterijverbruik? Bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door shizoframia op 27-06-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
78% over, 4 uur van de lader af... Ik heb echter geen reset uitgevoerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Nou, ik krijg op de Lumia 930 build 10080 nog steeds de nieuwste build niet aangeboden. Dan maar even terugzetten met de Windows Phone Recovery Tool en opnieuw proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
Mijn batterijverbruik is nu 3,8%. Ik app, surf en pas hier en daar instellingen aan. Een stuk beter dan voor de factoryreset, toen zou mijn telefoon in 2 à 3 uur leeg zijn, voordeel: Broekverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 20:23
Vanmorgen ook ruim 1,5 uur bezig geweest met de update naar 10149 op mijn daily driver (lumia 1520). Ben er opzich wel tevreden mee. Heb de vorige builds al gedraaid op mn 920 maar dat was naar mijn idee nog niet stabiel genoeg voor mn 1520.

Heb zojuist wel even mn APN handmatig moeten ingeven voor vodafone want had geen dataverbinding meer. Verder nog geen schokkende dingen tegengekomen. Vindt de nieuwe store qua uiterlijk wel mooi maar qua performance nog slecht. App-updates verlopen niet soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 15:23

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Mijn blijft lekker koel (Lumia 630) en de batterij doet het ook nog wel goed. Wel heb ik issues met mijn SD kaartje, die herkent hij soms niet.

Ook vraag ik me af waar Data Sense gebleven is :'(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
zwahiel schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:10:
Ook vraag ik me af waar Data Sense gebleven is :'(
Dat vroeg ik mij ook af. Je kan in settings bij Network & Wireless de 'Data usage' tappen en vasthouden en dan pinnen aan start. Helaas is de app nog niet af, want de ingestelde limiet wil niet gesaved worden zodat je er uiteindelijk nog niet veel aan hebt (althans niet als live-tile)...

Edit 1:

Ik dacht laat ik eens de 2e van de maand als datum pakken. Die kan je wel opslaan en alsnog is de resetdatum dan op de 1e van de maand geplaatst 8)7

Edit 2:

Wat ik trouwens wel vervelend vind is dat mijn gemaakte foto's niet meer automatisch worden geüpload naar OneDrive en als ik handmatig foto's selecteer en upload, dan upload hij van de selectie maar 1 foto :(.

[ Voor 30% gewijzigd door Swerfer op 27-06-2015 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-10 08:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Dacht ik probeer deze build eens op mijn lumia 640, wat een bak bugs zeg :P
- outlook mail notificaties zijn 'weg' (nergens meer in te stellen, ook niet voor lockscreen etcetc) calendar is er nog wel
- hele tijd problemen met mijn 'account' uiteindelijk via een omweg kunnen fixen (je moet niet via instellingen naar je accounts, maar via de oulook apps daar kan je alles echt fixen)
- onedrive doet het niet meer (geeft geen data weer, zegt dat ik geen files/photos etc heb terwijl ik deze wel gewoon heb als ik via de browser kijk)

verder ziet het er wel beter uit enzo en zijn er ook erg veel dingen veel beter dan eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Die "pulldown" functie waarmee het beeld de helft naar beneden schuift werkt in deze build trouwens ook op de L930. Dit in tegenstelling tot de vorige build waarin die functie werd geïntroduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
CT schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:45:
Dacht ik probeer deze build eens op mijn lumia 640, wat een bak bugs zeg :P
- outlook mail notificaties zijn 'weg' (nergens meer in te stellen, ook niet voor lockscreen etcetc) calendar is er nog wel
- hele tijd problemen met mijn 'account' uiteindelijk via een omweg kunnen fixen (je moet niet via instellingen naar je accounts, maar via de oulook apps daar kan je alles echt fixen)
- onedrive doet het niet meer (geeft geen data weer, zegt dat ik geen files/photos etc heb terwijl ik deze wel gewoon heb als ik via de browser kijk)

verder ziet het er wel beter uit enzo en zijn er ook erg veel dingen veel beter dan eerst
Ik heb gewoon notificaties in mijn Outlook mail live tile. Ook kan ik aangeven welke apps ik op het lock screen wil plaatsen.

Mijn OneDrive doet het ook gewoon.

Misschien dat er bij jou iets is fout gegaan. Het schijnt wel zo te zijn dat soms na de installatie een paar uur later pas alles wil werken of na een herstart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
Swerfer schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:15:
[...]

Edit 2:

Wat ik trouwens wel vervelend vind is dat mijn gemaakte foto's niet meer automatisch worden geüpload naar OneDrive en als ik handmatig foto's selecteer en upload, dan upload hij van de selectie maar 1 foto :(.
Open de Onedrive app, hamburgermenu -> instellingenwiel aanklikken -> camera uploaden aanzetten (?)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Iridium schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:57:
[...]

Open de Onedrive app, hamburgermenu -> instellingenwiel aanklikken -> camera uploaden aanzetten (?)
Daar had ik de instelling niet verwacht, die stond inderdaad uit. Thanks...

Pagina: 1 ... 12 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M