Ik heb maar een volledige reset gedaan, want nadat ik al mijn accounts had verwijderd om opnieuw toe te voegen crashde onedrive direct als je het opstart. Ook na een reboot etc. En Outlook liet geen email meer zien en kon niks meer met mijn account instellingen... Maar wat duurt dat lang zeg, zo'n factory reset
Merkte ik ook net ja. Hij bleef bij mij op 25% haken en schoot daarna door tot voltooiing.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Hmm... Telkens wordt de setting weer uitgeschakeld. En zolang hij wel aanstaat blijven de uploads op 'pending' staan. Dus nog steeds geen automatische uploads. Nou ja, volgende build maar afwachten...Iridium schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:57:
[...]
Open de Onedrive app, hamburgermenu -> instellingenwiel aanklikken -> camera uploaden aanzetten (?)!
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik krijg die hele update niet geinstalleerd, hij gaat downloaden, voorbereiden, moet een restart doen, daar blijft hij op hangen. Handmatige reset en moet weer opnieuw beginnen, een retry kom ik weer bij die voorbereiden en weer vast.
En voor $4.99 app aangeschaft, maar krijg dat ding via de beta store niet geinstalleed. Ga ik naar normale store, moet ik weer de app kopen voor $4.99. Stuur maker een bericht, moet ik bij MS zijn. Stuur MS een bericht, nee je krijgt geen support, je zit op een preview van WP10. Nu maar ticket bij Paypal aangemaakt, dan maar via die manier m'n geld terugkrijgen.
En voor $4.99 app aangeschaft, maar krijg dat ding via de beta store niet geinstalleed. Ga ik naar normale store, moet ik weer de app kopen voor $4.99. Stuur maker een bericht, moet ik bij MS zijn. Stuur MS een bericht, nee je krijgt geen support, je zit op een preview van WP10. Nu maar ticket bij Paypal aangemaakt, dan maar via die manier m'n geld terugkrijgen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hier exact hetzelfde, outlook notificaties zijn niet te zien in op de livetile, in het action center komen sporadisch notificaties van e-mails binnen, totaal willekeurig en misschien verschijnt maar 10% van de mail die ik ontvang ook in het action center.CT schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 15:45:
Dacht ik probeer deze build eens op mijn lumia 640, wat een bak bugs zeg
- outlook mail notificaties zijn 'weg' (nergens meer in te stellen, ook niet voor lockscreen etcetc) calendar is er nog wel
- hele tijd problemen met mijn 'account' uiteindelijk via een omweg kunnen fixen (je moet niet via instellingen naar je accounts, maar via de oulook apps daar kan je alles echt fixen)
- onedrive doet het niet meer (geeft geen data weer, zegt dat ik geen files/photos etc heb terwijl ik deze wel gewoon heb als ik via de browser kijk)
verder ziet het er wel beter uit enzo en zijn er ook erg veel dingen veel beter dan eerst
Kan inderdaad via accounts geen nieuw account toevoegen en geen account aan de telefoon koppelen. Het scherm blijft staan op 'Just a moment'
Kan geen data limiet instellen. Zodra ik dat doe loopt de telefoon vast en moet ik een soft reset uitvoeren om het weer werkende te krijgen.
Verder vrij stabiele build.De Outlook app, foto, OneDrive en Store Beta app zijn duidelijk nog lang niet klaar en zijn behoorlijk traag en buggy. Hopelijk kunnen ze deze lijn doortrekken en ook Cortona is in het Nederlands beschikbaar maken ;-)
Ga eens bij de known issues kijken, en lees dat de Store de licenties nog niet goed download.SinergyX schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 16:49:
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik heb het 'gefixed' het outlook probleem.
Blijkbaar moet je de notificaties in de outlook-app aanzetten ... onder settings.
Maar dan heb je dus alleen de banner en notify sound.. geen manier om op je lockscreen het aantal weer te geven... erg raar.
Ook om Outlook uberhaupt goed te krijgen moest ik in de Calendar app naar mijn account, toen mijn microsoft account bewerken en daar kon ik 'sync email kiezen', vervolgens kon ik wel inloggen met de outlook app (???)
Dit is wel erg beta/gaar allemaal. De app is wel veel beter overigens dan de 8.1 mail app (wat een drama is dat). Maar ik vraag mij af waarom accounts en notification settings zo enorm verspreid zijn.
edit: zo te zien is de store nu 30 updates van standaard apps aan het inladen, oa outlook
dus wellicht is het probleem zo opgelost ..
Blijkbaar moet je de notificaties in de outlook-app aanzetten ... onder settings.
Maar dan heb je dus alleen de banner en notify sound.. geen manier om op je lockscreen het aantal weer te geven... erg raar.
Ook om Outlook uberhaupt goed te krijgen moest ik in de Calendar app naar mijn account, toen mijn microsoft account bewerken en daar kon ik 'sync email kiezen', vervolgens kon ik wel inloggen met de outlook app (???)
Dit is wel erg beta/gaar allemaal. De app is wel veel beter overigens dan de 8.1 mail app (wat een drama is dat). Maar ik vraag mij af waarom accounts en notification settings zo enorm verspreid zijn.
edit: zo te zien is de store nu 30 updates van standaard apps aan het inladen, oa outlook
[ Voor 9% gewijzigd door CT op 27-06-2015 17:21 ]
En wat al 10x in de feedback heb aangegeven, zet die beta store niet als default link vanuit apps of URL's, op mijn 8.1 kan ik probleemloos de app installeren, maar in 10 kan ik dus niet vanuit een app naar de oude store. Zelfde was met die bagger Egde, geef de keuze om zelf de default app te laten open, IE of Edge.Sebazzz schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:02:
[...]
Ga eens bij de known issues kijken, en lees dat de Store de licenties nog niet goed download.
Win10 heeft ditzelfde probleem, maar kan je makkelijk omzeilen door Store beta eraf te halen, wat dus niet in WP10 mogelijk is.
[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 27-06-2015 17:19 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik kom niet in mn telefoon nu, moet pincode invoeren (niet de simunlock) en na intoetsen blijft het staan, zeker al 30 min. Kan wel bij notificatie centrum.enig idee?
Edit
Zie het al.. Tpm issue. Even 2 uur wachten eerst..
Edit
Zie het al.. Tpm issue. Even 2 uur wachten eerst..
[ Voor 17% gewijzigd door NeP2013 op 27-06-2015 17:32 ]
Het hele punt van de previews is om de nieuwe dingen langzaam maar zeker in te zetten en te testen, niet om twee systemen naast elkaar te bouwen... Ik vind het dan ook een beetje vreemd om hierover te klagen, maar goed, dat ben ik.SinergyX schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:18:
[...]
En wat al 10x in de feedback heb aangegeven, zet die beta store niet als default link vanuit apps of URL's, op mijn 8.1 kan ik probleemloos de app installeren, maar in 10 kan ik dus niet vanuit een app naar de oude store. Zelfde was met die bagger Egde, geef de keuze om zelf de default app te laten open, IE of Edge.
Win10 heeft ditzelfde probleem, maar kan je makkelijk omzeilen door Store beta eraf te halen, wat dus niet in WP10 mogelijk is.
Is de preview nou niet mogelijk op de Huawei W1?
Ik heb fast en slow geprobeerd, en als ik in die app op een van de twee klik dan krijg ik wel een restart en daarna een update, maar vervolgens vind hij geen nieuwe updates meer en kan ik de telefoon niet naar w10 veranderen.
Ik heb fast en slow geprobeerd, en als ik in die app op een van de twee klik dan krijg ik wel een restart en daarna een update, maar vervolgens vind hij geen nieuwe updates meer en kan ik de telefoon niet naar w10 veranderen.
Hoe kan je de volledige werking van 1 kant testen als je zo goed als verplicht bent kant 2 te moeten gebruiken? Ik heb ver over de 100 feedbacks gegeven op punten die ik tegenkwam, maar elke build verder kan ik steeds minder, welk nut heeft het dan nog in een preview te zitten als ik enkel en alleen maar feedbacks moet geven 'dit werkt niet' en 'dat werkt niet'?Propane schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 17:47:
[...]
Het hele punt van de previews is om de nieuwe dingen langzaam maar zeker in te zetten en te testen, niet om twee systemen naast elkaar te bouwen... Ik vind het dan ook een beetje vreemd om hierover te klagen, maar goed, dat ben ik.
De XDA rom voor de W1 lijkt naar W10 te kunnenHeilige Kaas schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 18:02:
Is de preview nou niet mogelijk op de Huawei W1?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2686053
You need set this values :
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\Platform\DeviceTargeting Info]
"PhoneManufacturer"="NOKIA"
"PhoneManufacturerModelName"="RM-976_1115"
"PhoneFirmwareRevision"="01061.00066.14235.36003"
"PhoneHardwareVariant"="RM-976"
"PhoneMobileOperatorName"="000-GB"
Je nept hem gewoon naar een Nokia toe
Hier is update ook gelukt en mooi hoor, na dagje 'werken' met de 1020, staat batterij nog op 64%, dus voorlopig kan ik niet klagen van deze build, beste build tot nu toe
Ik heb build 10149 op mijn Lumia 520 gezet en alles werkt vlot ik zou zelfs zweren dat het vlotter werkt dan wp8.1 het is ook de eerste keer dat ik een windows 10 mobile build op mijn gsm heb geplaatst.
Ik heb opgemerkt dat er sommige apps hun splash screen niet tonen maar in plaats zie je 'laden' maar ik heb veel minder last van het laden dat ik vroeger had op mijn Lumia.
wel is de foto app wat trager als vroeger alsook settings maar geen van beiden tergend traag.
Al de nieuwe app hebben wel nog wat bugs maar bon al bij all zeker goed en vooral veel functioneler dan hun voorgangers.
Microsoft edge is ook veel beter dan ie, ie crashte veel op mijn gsm en dan ging mijn gsm soms 30 seconden laden nu geen probleem, wel is het een beetje irri dat je geen laad-vooruitgaan ziet in edge.
Qua batterij denk ik dat het ongeveer op hetzelfde neerkom, ik ga deze build dus blijven testen ik zie geen reden om mijn Phone terug naar wp8.1 te doen.
In mijn opinie is het een goed teken dat de nieuwe w10 mobile al zo goed draait op de traagste windows mobile 10 capabele smartphone die er op de markt is, misschien is de Lumia 530 wat trager geen idee.
Ik heb opgemerkt dat er sommige apps hun splash screen niet tonen maar in plaats zie je 'laden' maar ik heb veel minder last van het laden dat ik vroeger had op mijn Lumia.
wel is de foto app wat trager als vroeger alsook settings maar geen van beiden tergend traag.
Al de nieuwe app hebben wel nog wat bugs maar bon al bij all zeker goed en vooral veel functioneler dan hun voorgangers.
Microsoft edge is ook veel beter dan ie, ie crashte veel op mijn gsm en dan ging mijn gsm soms 30 seconden laden nu geen probleem, wel is het een beetje irri dat je geen laad-vooruitgaan ziet in edge.
Qua batterij denk ik dat het ongeveer op hetzelfde neerkom, ik ga deze build dus blijven testen ik zie geen reden om mijn Phone terug naar wp8.1 te doen.
In mijn opinie is het een goed teken dat de nieuwe w10 mobile al zo goed draait op de traagste windows mobile 10 capabele smartphone die er op de markt is, misschien is de Lumia 530 wat trager geen idee.
Build 10149 draait erg goed op mijn 535. Het probleem met het soms slecht reagerende touchscreen, dat bij de laatste updates van 8.1 was opgelost maar bij vorige builds van 10 weer in meer of mindere mate terugkwam, is nu echt weg. (De app "hardware tests" herkent nu bij de "multi-touch" test ook 5 "vingers", wat bij deze telefoon het maximum is).
Wat me wel opgevallen is, is dat direct na het installeren van een nieuwe build de telefoon in de achtergrond apps gaat updaten. Hierdoor kunnen problemen onstaan als je zelf net die apps wilt verwijderen of andere apps wilt toevoegen (komen in de wachtrij). Ook kan het hierdoor lijken dat de telefoon traag of instabiel is.
Mijn advies is dus om een uurtje te wachten voordat je zelf apps gaat toevoegen/verwijderen/updaten. Overigens kun je ook in de (niet beta) store app zien dat er updates lopen (settings -> downloads).
Wat me wel opgevallen is, is dat direct na het installeren van een nieuwe build de telefoon in de achtergrond apps gaat updaten. Hierdoor kunnen problemen onstaan als je zelf net die apps wilt verwijderen of andere apps wilt toevoegen (komen in de wachtrij). Ook kan het hierdoor lijken dat de telefoon traag of instabiel is.
Mijn advies is dus om een uurtje te wachten voordat je zelf apps gaat toevoegen/verwijderen/updaten. Overigens kun je ook in de (niet beta) store app zien dat er updates lopen (settings -> downloads).
T480 - Sony XA2 (SailfishOS) - Fairphone 3 - Nokia 8
Hier inmiddels ook wat lopen spelen met de nieuwste preview Build. Eerste indruk is dat het stukken stabieler is dan de vorige! Wel had ik de eerste dag een GIGANTISCHE batterij drain (hierboven battery tsunami genoemd, wat echt terecht is. Die drain is nu weg, dus weer verder. Het valt mij op dat de 925 nog regelmatig best warm wordt aan de achterzijde, zelfs bij niet zo heel intensieve taken.
Het geheel draait ook vlotter, maar ik blijf mij maar afvragen of de S4 soc van de 925 niet ondertussen te beperkt wordt voor Windows 10 Mobile. De LG G2 met Android en S800 soc is natuurlijk veel moderner, maar draait stukken soepeler dan de 925. Ik ben dan ook of dat in komende preview builds nog beter gaat worden, want nu vind ik alles bij elkaar maar een traag zooitje. Apps doen er echt veel te lang over om te starten, dat moet hopelijk op een 930 stukken beter gaan.
Het geheel draait ook vlotter, maar ik blijf mij maar afvragen of de S4 soc van de 925 niet ondertussen te beperkt wordt voor Windows 10 Mobile. De LG G2 met Android en S800 soc is natuurlijk veel moderner, maar draait stukken soepeler dan de 925. Ik ben dan ook of dat in komende preview builds nog beter gaat worden, want nu vind ik alles bij elkaar maar een traag zooitje. Apps doen er echt veel te lang over om te starten, dat moet hopelijk op een 930 stukken beter gaan.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
op mijn Lumia 520 gaan apps toch relatief snel openen en dat is hardware matig een trage gsm he.PaT schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 22:05:
Hier inmiddels ook wat lopen spelen met de nieuwste preview Build. Eerste indruk is dat het stukken stabieler is dan de vorige! Wel had ik de eerste dag een GIGANTISCHE batterij drain (hierboven battery tsunami genoemd, wat echt terecht is. Die drain is nu weg, dus weer verder. Het valt mij op dat de 925 nog regelmatig best warm wordt aan de achterzijde, zelfs bij niet zo heel intensieve taken.
ik weet natuurlijk niet wat jij traag noemt.
Mijn snel is gebaseerd op de Lumia 520 met wp8.1.
Ik krijg volgende week een lumia 532. Daar zou ook windows mobile 10 op moeten kunnen. Iemand hier al ervaring mee?
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Gister Windows 10 op mn Lumia 1020 gezet. Gelijk toen naar de fabrieksinstellingen gezet. Bij het openen van de app weer crashte mn telefoon en ging t ding niet meer aan 
Ik ga gelijk terug naar 8.1

Ik ga gelijk terug naar 8.1
't draait nu wel 'okay' na een reset. maar
- mail notifications op de lockscreen is weg (ook na de app update) wel kan je nu de normale notifications weer voor mail regelen in de settings ipv alleen de app.. maar lockscreen is wel een enorme misser
- foto maken vanuit whatsapp resulteert in een defecte foto ... de foto met de cam app maken en dan in whatsapp doen werkt wel
- camera-backup gaat niet normaal aan - aangekregen door op 'on' te zetten en dan niet terug te gaan naar het vorige scherm maar de onedrive app killen
dan blijft het finkje op 'on' bij de volgende start en werken de backups idd
- een aantal standaard apps waaronder HERE blijven 'hangen' in de Store Beta bij de update, HERE probeert nu al een dag weer opnieuw te downloaden en te installeren
ik vrees dat de lijst nog langer gaat worden..
edit; en toen waren we weer op 8.1, want er is blijkbaar wel een fix voor het notificatie probleem, dan moet je outlook verwijderen en opnieuw installeren, maar outlook is de enige app die ik niet kan verwijderen en daarbij blijft nu echt alles hangen in de beta store (en niet alleen de downloads de hele app) dus dit gaat 'm niet worden als dailydriver
- mail notifications op de lockscreen is weg (ook na de app update) wel kan je nu de normale notifications weer voor mail regelen in de settings ipv alleen de app.. maar lockscreen is wel een enorme misser
- foto maken vanuit whatsapp resulteert in een defecte foto ... de foto met de cam app maken en dan in whatsapp doen werkt wel
- camera-backup gaat niet normaal aan - aangekregen door op 'on' te zetten en dan niet terug te gaan naar het vorige scherm maar de onedrive app killen
- een aantal standaard apps waaronder HERE blijven 'hangen' in de Store Beta bij de update, HERE probeert nu al een dag weer opnieuw te downloaden en te installeren
ik vrees dat de lijst nog langer gaat worden..
edit; en toen waren we weer op 8.1, want er is blijkbaar wel een fix voor het notificatie probleem, dan moet je outlook verwijderen en opnieuw installeren, maar outlook is de enige app die ik niet kan verwijderen en daarbij blijft nu echt alles hangen in de beta store (en niet alleen de downloads de hele app) dus dit gaat 'm niet worden als dailydriver
[ Voor 28% gewijzigd door CT op 28-06-2015 09:39 ]
Is idd gelukt met mijn toestel aan de lader te hangen.Voxxie schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 15:25:
[...]
Wat is het battery percentage ? Onder de 40% ?
Had ik de eerste keer ook.
Hij lag aan de lader maar toch wou hij de update pas installerne toen de battery voor meer dan 40% gevuld was.
Hij is toch al vlotter dan vorige builds,maar heb op mijn Lumia 930 veel het probleem dat er met meerdere apps regelmatig zwarte schermen verschijnen en daarna het toestel niet meer reageert, soms werkt een lock/unlock,maar regelmatig moet ik dan toch heropstarten. Meer mensen last van?
[ Voor 19% gewijzigd door levi1700 op 28-06-2015 10:26 ]
Ik kom even terug op het batterijverbruik op mijn 930: Ik vind dat de telefoon na kort gebruik al warmer begint te worden en het batterijverbruik is nog wat aan de hoge kant... Ik zal er een melding van maken via de feedbackapp
Ik heb met de meeste apps geen last, eigenlijk helemaal geen last van hangen of crashen. Alleen bij sommige settings wil het wel eens fout gaan, ik krijg soms geen inhoud en bij de history van de store duurt het een aantal seconden voordat de lijst zichtbaar wordt.levi1700 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 10:24:
[...]
Is idd gelukt met mijn toestel aan de lader te hangen.
Hij is toch al vlotter dan vorige builds,maar heb op mijn Lumia 930 veel het probleem dat er met meerdere apps regelmatig zwarte schermen verschijnen en daarna het toestel niet meer reageert, soms werkt een lock/unlock,maar regelmatig moet ik dan toch heropstarten. Meer mensen last van?
Ik was gisteravond vergeten mij 930 op de lader te leggen en dacht dat hij wel leeg zou zijn. Dit was niet het geval, er zat nog 10% in. Dat houd in dat de telefoon het ruim 24 uur heeft uitgehouden op 1 lading met weinig gebruik...Iridium schreef op zondag 28 juni 2015 @ 12:12:
Ik kom even terug op het batterijverbruik op mijn 930: Ik vind dat de telefoon na kort gebruik al warmer begint te worden en het batterijverbruik is nog wat aan de hoge kant... Ik zal er een melding van maken via de feedbackapp
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Na 1,5 dag ben ik redelijk tevreden over build 10149.
Paar dingetjes waar ik last van heb:
- In tekstvakken binnen de Edge-browser heb ik soms dat er niet getypt wordt waar de cursor staat te knipperen. Als ik bijvoorbeeld halverwege een zin nog een woord wil tussen typen en daarna weer aan het einde van de zin tik dan wordt er ondanks dat de cursus er wel staat te knipperen toch halverwege de zin Verder getypt.
- Links openen vanuit een inPrivate tab gaan naar een normale tab in de Edge browser.
- Vastpinnen van websites aan het startscherm werkt niet. Je opent met de tile niet de website maar je zoekt op Bing naar de betreffende website. Niet zoals het bedoeld is.
- Een aantal apps willen niet meer starten zoals; Tweakers WP, Onefootball en af en toe de HERE apps.
- Actioncenter wil niet altijd openen als ik in een app zit. Eerst naar startscherm gaan is hier de oplossing.
- foto-picker, als ik een wallpaper heb gevonden op internet en deze heb opgeslagen dan is deze niet direct te vinden als je deze vervolgens wilt instellen als achtergrond. Dit duurt even. Daarnaast vind ik de foto-picker niet alles. Je kan niet filteren op album.
Geen schokkende dingen. Ben benieuwd hoe de preview tijdens werkdagen in gebruik is en of ik dan nog meer vervelende dingen ga ontdekken.
Dingen waar ik positief over ben zijn:
- het toetsenbord, met name het een-hand gebruik op de lumia 1520.
- notificaties zijn mooi vormgegeven. En fijn dat je langere berichten kunt openklappen in het actioncentrum.
Verder had ik vanacht een ongelofelijke battery-drain. Van 100% naar helemaal uit in één nacht. Na daarna nog een keer volledig opladen lijkt het verholpen. Heb nu vanaf vanmorgen 11:00 nog 84% over. Gewoon normaal dus.
Paar dingetjes waar ik last van heb:
- In tekstvakken binnen de Edge-browser heb ik soms dat er niet getypt wordt waar de cursor staat te knipperen. Als ik bijvoorbeeld halverwege een zin nog een woord wil tussen typen en daarna weer aan het einde van de zin tik dan wordt er ondanks dat de cursus er wel staat te knipperen toch halverwege de zin Verder getypt.
- Links openen vanuit een inPrivate tab gaan naar een normale tab in de Edge browser.
- Vastpinnen van websites aan het startscherm werkt niet. Je opent met de tile niet de website maar je zoekt op Bing naar de betreffende website. Niet zoals het bedoeld is.
- Een aantal apps willen niet meer starten zoals; Tweakers WP, Onefootball en af en toe de HERE apps.
- Actioncenter wil niet altijd openen als ik in een app zit. Eerst naar startscherm gaan is hier de oplossing.
- foto-picker, als ik een wallpaper heb gevonden op internet en deze heb opgeslagen dan is deze niet direct te vinden als je deze vervolgens wilt instellen als achtergrond. Dit duurt even. Daarnaast vind ik de foto-picker niet alles. Je kan niet filteren op album.
Geen schokkende dingen. Ben benieuwd hoe de preview tijdens werkdagen in gebruik is en of ik dan nog meer vervelende dingen ga ontdekken.
Dingen waar ik positief over ben zijn:
- het toetsenbord, met name het een-hand gebruik op de lumia 1520.
- notificaties zijn mooi vormgegeven. En fijn dat je langere berichten kunt openklappen in het actioncentrum.
Verder had ik vanacht een ongelofelijke battery-drain. Van 100% naar helemaal uit in één nacht. Na daarna nog een keer volledig opladen lijkt het verholpen. Heb nu vanaf vanmorgen 11:00 nog 84% over. Gewoon normaal dus.
[ Voor 8% gewijzigd door eeNer op 28-06-2015 18:55 ]
* zwahiel is ook wel best tevreden, behalve de battery drain!
Gisteren nog niet eens een volledige dag gedaan met mijn batterij
Dat is met WP8.1 wel eventjes anders.
Ook merk ik dat de power button niet goed reageert, soms pakt hij eventjes niet. Maar voor de rest ben ik wel tevreden. Al hoop ik wel dat je outlook apps ook gewoon in zwart kunt zetten. Ben ik toch wat meer fan van.
Gisteren nog niet eens een volledige dag gedaan met mijn batterij
Ook merk ik dat de power button niet goed reageert, soms pakt hij eventjes niet. Maar voor de rest ben ik wel tevreden. Al hoop ik wel dat je outlook apps ook gewoon in zwart kunt zetten. Ben ik toch wat meer fan van.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Wanneer heb je de upgrade gedaan? Als ik de reacties zo lees (en mijn eigen ervaring) dan heb je in het begin een enorme drain wat zelfs de lader nauwelijks bijhoud, maar na een dagje geen enkel probleem meer...zwahiel schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:29:
* zwahiel is ook wel best tevreden, behalve de battery drain!
Gisteren nog niet eens een volledige dag gedaan met mijn batterijDat is met WP8.1 wel eventjes anders.
2 dagen geleden. Gisteren eerste volledige dag.
Idd in het begin zit hij de hele tijd updates te downloaden, kaarten en apps. Dus dat is logisch dat je drain hebt. Maar daar was hij na een volledige nacht in de lader wel mee klaar.
Morgen maar 's aankijken tijdens een normale dag.
Idd in het begin zit hij de hele tijd updates te downloaden, kaarten en apps. Dus dat is logisch dat je drain hebt. Maar daar was hij na een volledige nacht in de lader wel mee klaar.
Morgen maar 's aankijken tijdens een normale dag.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Denken jullie dat het verstandig is om build 10049 op mijn main phone te installeren? (Lumia 520). Ik zie best positieve berichten.
[ Voor 14% gewijzigd door Stefan22 op 28-06-2015 20:05 ]
Bij mij begon die pas na een dag met apps te downloaden btw, dus kan best even duren. Heb je een reset gedaan na het updaten? Dat wil nog wel eens werken met vage issues. Eigenlijk raad ik het iedereen wel aan om te doen.zwahiel schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:55:
[...] Morgen maar 's aankijken tijdens een normale dag.
Verstandig? Het blijft een preview. Je kan altijd terug naar 8.1 dus je zou kunnen kijken of het voor jou stabiel genoeg is...Stefan22 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:05:
Denken jullie dat het verstandig is om build 10049 op mijn main phone te installeren? (Lumia 520). Ik zie best positieve berichten.
Oke bedankt. Zijn er meer die de preview op hun main phone draaien? En zo ja, heeft iemand al ervaring met WhatsApp op de preview?
Ik draai de preview op mijn 930 en ervaar geen showstoppende problemen. WhatsApp doet het prima, althans tekst berichten en locaties. De rest heb ik nog niet geprobeerd. Het schijnt dat foto's maken rechtstreeks vanuit WhatsApp soms problemen geeft maar dat je wel foto's vanuit het fotoalbum kan versturen.Stefan22 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:42:
Oke bedankt. Zijn er meer die de preview op hun main phone draaien? En zo ja, heeft iemand al ervaring met WhatsApp op de preview?
Whatsapp werkt gewoon,
Wel mis ik het veranderen van de tiles voor de messaging app, komt zegmaar geen 1 tje bij een nieuw bericht, wel een melding in het notificatie centrum.
verder valt het op dat bij de agenda en mail app, de balk boven oranje kleurt, en het linkje naar de kalender valt half weg in de mail app.
Weet iemand hoe ik feedback achterlaat, ben 1x op het scherm geweest, maar weet niet meer hoe, en kan het niet meer vinden... :-S
Wel mis ik het veranderen van de tiles voor de messaging app, komt zegmaar geen 1 tje bij een nieuw bericht, wel een melding in het notificatie centrum.
verder valt het op dat bij de agenda en mail app, de balk boven oranje kleurt, en het linkje naar de kalender valt half weg in de mail app.
Weet iemand hoe ik feedback achterlaat, ben 1x op het scherm geweest, maar weet niet meer hoe, en kan het niet meer vinden... :-S
Hebben andere mensen hier ook dat een foto op de lockscreen of het startmenu van lage kwaliteit zijn? Het maakt niet uit welke foto ik kies, ze blijven wazig..
Ik moet zeggen, de buildkwaliteit van de laatste versie is echt met stappen vooruit gegaan.
Elke keer dat er weer een nieuwe build op Fast naar buiten kwam, ging het bij mij kietelen en installeerde ik deze op m'n Lumia 640XL. Maar meestal was ik na 5 dagen weer terug op WP8.1.
Build 10149 is de eerste build waarvan ik nu zeg: Die blijft op m'n telefoon staan. Hij is snel, enkele irritaties die ik had zijn opgelost en de bugs die er zijn; daar goed om heen gewerkt worden.
Het enige wat ik nu nog mis, zijn de e-mail notifications op m'n lockscreen.
Elke keer dat er weer een nieuwe build op Fast naar buiten kwam, ging het bij mij kietelen en installeerde ik deze op m'n Lumia 640XL. Maar meestal was ik na 5 dagen weer terug op WP8.1.
Build 10149 is de eerste build waarvan ik nu zeg: Die blijft op m'n telefoon staan. Hij is snel, enkele irritaties die ik had zijn opgelost en de bugs die er zijn; daar goed om heen gewerkt worden.
Het enige wat ik nu nog mis, zijn de e-mail notifications op m'n lockscreen.
Bestaat er trouwens een manier om een 3rd party app te verwijderen na slechte update?
Ik kan de app niet meer starten en verwijderen staat in het grijs.
Staat op telefoon, dus niet op een SD
En soft reset al geprobeerd, maar om nu terug te keren naar Windows 8.1, of om toestel volledig terug standaard te zetten, dan ben ik alles terug kwijt.
Dus enkel de app moet ervan, niks anders
Bedankt!
En soft reset al geprobeerd, maar om nu terug te keren naar Windows 8.1, of om toestel volledig terug standaard te zetten, dan ben ik alles terug kwijt.
Bedankt!
Bij mij komt het feedbackscherm naar voren als ik de volume down en powerknop 1 seconde tegelijk indruk..Mielemuis schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:52:
Whatsapp werkt gewoon,
Of dit de enige/beste manier is weet ik niet mij bij mij werkt het!
Hee nog iemand met een 535grommel schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 21:51:
Build 10149 draait erg goed op mijn 535. Het probleem met het soms slecht reagerende touchscreen, dat bij de laatste updates van 8.1 was opgelost maar bij vorige builds van 10 weer in meer of mindere mate terugkwam, is nu echt weg. (De app "hardware tests" herkent nu bij de "multi-touch" test ook 5 "vingers", wat bij deze telefoon het maximum is).
Hoe is het nu met de messageboxes? Verschijnen die inmiddels wel óp het scherm in portrait mode, of zie je nog steeds alleen het scherm maar donker worden?
Gisteren toch terug naar 8.1 gegaan, ik mis nog wel wat features, maar wat een bizar verschil in snelheid. Outlook direct open, internet delen werkt weer, geen 'loading' meer en resume in veel apps werkt gewoon. Raar hoe ik dacht dat WP10 al zoveel sneller was (zoals W10 tov W8), voelt het nu achteraf traag en log.
Als ze nu gewoon de default apps in 8.1 vervangen door die van 10 (maar IE houden), iets betere notificatiescherm, is het meer dan genoeg.
Als ze nu gewoon de default apps in 8.1 vervangen door die van 10 (maar IE houden), iets betere notificatiescherm, is het meer dan genoeg.
Niemand? Ik heb de vage bug op mijn l930vali schreef op zondag 28 juni 2015 @ 23:08:
Hebben andere mensen hier ook dat een foto op de lockscreen of het startmenu van lage kwaliteit zijn? Het maakt niet uit welke foto ik kies, ze blijven wazig..
Dat ene pixeltje linksboven op een verder gedimd scherm dat je alleen wegkrijgt met de terugtoetsInZane schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:59:
[...]
Hee nog iemand met een 535
Hoe is het nu met de messageboxes? Verschijnen die inmiddels wel óp het scherm in portrait mode, of zie je nog steeds alleen het scherm maar donker worden?
Geen last meer van.
Ik heb inmiddels ook ontdekt dat wanneer je bij de 535 langere tijd op de start-toets (het windows-vlaggetje) drukt de inhoud van het scherm omlaag schuift zodat je makkelijker bij de bovenste regels of het hamburger menu kunt.
Volgens die laatste blog zou dat enkel werken op 5inch of groter, op mijn 830 werkte dat niet, maar kon ook geen optie vinden om het aan te zetten. Op zo'n 4,7 inch 730/735 zou het ook niet misstaan.grommel schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:28:
Ik heb inmiddels ook ontdekt dat wanneer je bij de 535 langere tijd op de start-toets (het windows-vlaggetje) drukt de inhoud van het scherm omlaag schuift zodat je makkelijker bij de bovenste regels of het hamburger menu kunt.
Dat inderdaad. Verschrikkelijk irritant was dat. Bij sommige apps was het nog wel op te lossen door je telefoon in landscape te draaien. Dan kwam de messagebox wel tevoorschijn. Maar bij apps die geen landscape ondersteunen heb je dus wel mooi een probleem.grommel schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:28:
[...]
Dat ene pixeltje linksboven op een verder gedimd scherm dat je alleen wegkrijgt met de terugtoets?
Geen last meer van.
Fijn dat die bug er eindelijk uit is!
Op de 535 heb ik nog wel het probleem dat bij sommige apps het onderste gedeelte van het venster overschreven wordt door de menubalk van de app. Bij Here maps is het daardoor bijvoorbeeld lastig op de locatie of de kaartoptie toets te drukken. Ik kan kan me herinneren dat dit bij vorige builds zelfs onmogelijk was waardoor apps niet te gebruiken waren. Een duidelijk probleem met scaling, de 535 heeft een voor WP wat vreemde resolutie (960 bij 540).
Bij de vorige build (waarvoor je terug moest naar 8.1) bleven de 3 navigatie toetsen continu zichtbaar, die kun je nu ook weer "weg swipen". Dit lost overigens niet het hiervoor genoemde probleem op.
Op een 435 met zijn off-screen navigatie toetsen en standaard resolutie treden deze problemen niet op.
Tot aan deze build draaide de W10 preview veel beter op de 435 dan op de 535. Alleen zijn de lettertjes wel erg klein op een 435 in vergelijking tot de 535.
De dual core processor in de 435 doet qua performance voor mijn gevoel niet onder voor de quad core in de 535. Beiden zijn van het type snapdragon 200 en lijken me voldoende krachtig voor W10, maar het blijven uiteraard wel low-budget processoren.
Bij de vorige build (waarvoor je terug moest naar 8.1) bleven de 3 navigatie toetsen continu zichtbaar, die kun je nu ook weer "weg swipen". Dit lost overigens niet het hiervoor genoemde probleem op.
Op een 435 met zijn off-screen navigatie toetsen en standaard resolutie treden deze problemen niet op.
Tot aan deze build draaide de W10 preview veel beter op de 435 dan op de 535. Alleen zijn de lettertjes wel erg klein op een 435 in vergelijking tot de 535.
De dual core processor in de 435 doet qua performance voor mijn gevoel niet onder voor de quad core in de 535. Beiden zijn van het type snapdragon 200 en lijken me voldoende krachtig voor W10, maar het blijven uiteraard wel low-budget processoren.
Toch maar back-up genomen en fabrieksinstellingen gedaan.Dragunov schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:38:
Bestaat er trouwens een manier om een 3rd party app te verwijderen na slechte update?
Bedankt!
1020 staat nu weer zoals voordien en alles werkt goed
Ik heb nu dat probleem nu niet, maar het is me wel eens gelukt om apps te verwijderen via de "Opslaginzicht" app terwijl dat via de app-list niet ging.Dragunov schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:38:
Bedankt!
Is er al iets bekend over windows 10 mobile dat mogelijk via een rom naar android telefoons zou komen?
hier is ruimte voor schaamteloze zelf promotie
Hey ik probeerde ook terug naar 8.1 te gaan vanmorgen, echter mijn telefoon blijft steken bij een zwart scherm en in apparaatbeheer krijgt de telefoon geen hardware id meer, had jij ook problemen met resetten?SinergyX schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:59:
Gisteren toch terug naar 8.1 gegaan, ik mis nog wel wat features, maar wat een bizar verschil in snelheid. Outlook direct open, internet delen werkt weer, geen 'loading' meer en resume in veel apps werkt gewoon. Raar hoe ik dacht dat WP10 al zoveel sneller was (zoals W10 tov W8), voelt het nu achteraf traag en log.
Jup, die normale MS tool werkt bij mij totaal niet. Ik gebruik die Nokia recovery (staat ergens in het topic, iemand had een setje tools), die werkt zonder problemen.jrw88 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:21:
[...]
Hey ik probeerde ook terug naar 8.1 te gaan vanmorgen, echter mijn telefoon blijft steken bij een zwart scherm en in apparaatbeheer krijgt de telefoon geen hardware id meer, had jij ook problemen met resetten?
De 'big phone' optie werkt zowel op mijn lumia 930 als 535 maar niet op de lumia 920. Zal dus inderdaad 5inch + only zijn...SinergyX schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:30:
[...]
Volgens die laatste blog zou dat enkel werken op 5inch of groter, op mijn 830 werkte dat niet, maar kon ook geen optie vinden om het aan te zetten. Op zo'n 4,7 inch 730/735 zou het ook niet misstaan.
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Wow dat werkt best goed zeg! Merk dat niemand op mijn opmerking reageert, dus heb het idee dat ik de enige bent met een background bug.shizoframia schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:59:
[...]
De 'big phone' optie werkt zowel op mijn lumia 930 als 535 maar niet op de lumia 920. Zal dus inderdaad 5inch + only zijn...
@Vali
Neen, ik heb er ook last van.
Wat me opvalt is dat foto's met de camera genomen wel in hoge kwaliteit worden weergegeven, als ik een highres foto van internet als achtergrond gebruikt lijkt de foto blurry te worden.
Ik heb op internet reeds gezocht naar vergelijkbare problemen maar jij bent de eerste die ik tegenkom met dezelfde problemen.
Ik heb als voorbeeld 2 screenshots genomen.
De eerste van een random camera foto (wat tiles verschoven zodat background picture goed te zien is).

De 2e met een highres image van internet.

Ik zal deze bug ook als feedback naar MS sturen.
Toestel is Lumia 1520 met W10TP build 10149.
In settings staat 'show more tiles' aan, als ik dit uitzet blijft het probleem.
Soft reset, hard reset helpt niet.
In settings staat 'background' op 'Full screen picture', probleem treedt bij mij ook op bij 'Tile picture'.
Wat me opvalt is dat foto's met de camera genomen wel in hoge kwaliteit worden weergegeven, als ik een highres foto van internet als achtergrond gebruikt lijkt de foto blurry te worden.
Ik heb op internet reeds gezocht naar vergelijkbare problemen maar jij bent de eerste die ik tegenkom met dezelfde problemen.
De eerste van een random camera foto (wat tiles verschoven zodat background picture goed te zien is).

In settings staat 'background' op 'Full screen picture', probleem treedt bij mij ook op bij 'Tile picture'.
[ Voor 13% gewijzigd door dr_dreey op 29-06-2015 15:06 ]
Bij mij werkt juist de Lumia tool niet.SinergyX schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:25:
[...]
Jup, die normale MS tool werkt bij mij totaal niet. Ik gebruik die Nokia recovery (staat ergens in het topic, iemand had een setje tools), die werkt zonder problemen.
Het lijkt erop dat de bios verkeerd geflashed was door de eerste reset poging met de Microsoft tool.
(ik denk dit omdat het toestel aan bleef staan en kreeg niet de kans om combinatietoetsen in te drukken)
Ik ben naar de stad gegaan omdat ik geen Tx4 schroevendraaier had en heb de batterij eerst los gekoppeld. Toen ik hierna de telefoon weer aan mijn computer verbond kon de windows tool ineens wel mijn telefoon herkennen als onbekend apparaat. Ik had de kans een emergency flashtool te gebruiken ofzo, de exacte benaming weet ik niet meer. na dit flashen heb ik de batterij weer gekoppeld aan het toestel omdat het programma zei dat de acculading te laag was om verder te gaan. Hier voldeed ik aan en voila daarna kon ik gewoon windows herstellen zoals het behoort te gaan. De tool zag mijn telefoon namelijk als Uefi apparaat.
Edit: mijn verhaal was te vaag
[ Voor 37% gewijzigd door jrw88 op 29-06-2015 15:10 ]
Ik had het nog niet gemerkt daar ik zo goed als altijd zelf getrokken kiekjes als achtergrond gebruik...dr_dreey schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:58:
@Vali
[...]
Ik heb wel problemen met de outlook mail app. Zeker op vlak van het toevoegen van extra accounts. Op visueel gebied merk ik dat de kleur niet consistent wordt gewijzigd doorheen het OS (start is met blauwe tegels, menu staat nog in het rood...)
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
<off topic>Steps... wat is dat voor pedometer? Ik zoek nog een goede die weinig verbruikt.</off topic>
"What do you get if you multiply six by nine..."
Kijk is op je foon bij Health&FitnessPunkrocker schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:10:
[...]
<off topic>Steps... wat is dat voor pedometer? Ik zoek nog een goede die weinig verbruikt.</off topic>
Bedankt. Ga ik die eens proberen. (Niet vergeten mijn foon bij me te houden dan...)
"What do you get if you multiply six by nine..."
Gewoon de feedback app starten vanuit de app lijst?azazel1983 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:50:
[...]
Bij mij komt het feedbackscherm naar voren als ik de volume down en powerknop 1 seconde tegelijk indruk..
Of dit de enige/beste manier is weet ik niet mij bij mij werkt het!
Ik ga dat ook zo ff testen thanks. Aan de ene kant ben ik blij dat ik niet de enige ben.. Al blijft het klote..dr_dreey schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:58:
@Vali
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik kon de MS tool wel gewoon doorlopen (ook dat verhaal van die batterij), daarna kreeg ik meteen een failed melden (screenshot ervan staat ergens in dit topic), dus toen maar de Nokia variant genomen. Nadeel dat hij dus elke keer die 1,6GB rom opnieuw gaat downloaden, leuk met krap 30KB/sec.jrw88 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:59:
[...]
Bij mij werkt juist de Lumia tool niet.
Het lijkt erop dat de bios verkeerd geflashed was door de eerste reset poging met de Microsoft tool.
(ik denk dit omdat het toestel aan bleef staan en kreeg niet de kans om combinatietoetsen in te drukken)
Ik ben naar de stad gegaan omdat ik geen Tx4 schroevendraaier had en heb de batterij eerst los gekoppeld. Toen ik hierna de telefoon weer aan mijn computer verbond kon de windows tool ineens wel mijn telefoon herkennen als onbekend apparaat. Ik had de kans een emergency flashtool te gebruiken ofzo, de exacte benaming weet ik niet meer. na dit flashen heb ik de batterij weer gekoppeld aan het toestel omdat het programma zei dat de acculading te laag was om verder te gaan. Hier voldeed ik aan en voila daarna kon ik gewoon windows herstellen zoals het behoort te gaan. De tool zag mijn telefoon namelijk als Uefi apparaat.
Edit: mijn verhaal was te vaag
Ben alleen helemaal het spoor kwijt met versienummers, volgens mij is alleen build 10080 gelijk aan versie nummer, vandaar daar gaat het weer alle kanten op, ook bij 8 is dat niet helemaal duidelijk. Bij Windows of XBO krijg je nog een match met versie en software, wel handig te weten of ik nu op de laatste versie zit van 8.1 (GDR2?), insider of preview (vaag dat beide apps er nog zijn) weer aanslingeren zal meteen wel weer een WP10 upgrade worden, maar daar blijf ik voorlopig vandaan.
Vindt het trouwens wel jammer dat de Lumia 1520 vier (grote vierkante) tiles kan weergeven op één rij en de 930 (zelfde resolutie....kleiner scherm) niet...dr_dreey schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:58:
@Vali
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze build loopt als een tierelier op mijn 930, in tegenstelling tot build 10080, wat gewoon een drama was. Wel mis ik een callhistory, de lijst met gebelde nummers is er gewoon niet.
Hier wel.
Gewoon dat batterij wel warm wordt
Gewoon dat batterij wel warm wordt
Ik heb gelezen dat die warme batterij en een eventuele drain, alleen de eerste dag voorkomt. Daarna schijnt de batterijduur beter te worden dan op 8.1.
Verwijderd
oplossing:Atila schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:55:
Deze build loopt als een tierelier op mijn 930, in tegenstelling tot build 10080, wat gewoon een drama was. Wel mis ik een callhistory, de lijst met gebelde nummers is er gewoon niet.
Unpin the Phone Tile
Browse your App list and pin Phone back to your Start screen
(via windowscentral.com)
Net ff getest met een foto en die is inderdaad bij mij ook niet blurry.. Echt super vage bug.
Omdat Windows Phone slim is en niet rekent met pixels maar met cm.TheVMaster schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:03:
[...]
Vindt het trouwens wel jammer dat de Lumia 1520 vier (grote vierkante) tiles kan weergeven op één rij en de 930 (zelfde resolutie....kleiner scherm) niet...
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Opgelost! Dank jeVerwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:24:
[...]
oplossing:
Unpin the Phone Tile
Browse your App list and pin Phone back to your Start screen
(via windowscentral.com)
Hoe lang duurt het teruggaan naar 8.1 - en stomme vraag waarschijnlijk is het antwoord "nee". Blijven mijn app settings dan bewaard (bv. bankieren app) ?
edit: gevonden, nee dat blijft niet bewaard
nog meer mensen waarbij whatsapp niet kan worden geupdate en dus niet meer werkt ?
edit: gevonden, nee dat blijft niet bewaard
nog meer mensen waarbij whatsapp niet kan worden geupdate en dus niet meer werkt ?
[ Voor 31% gewijzigd door NeP2013 op 30-06-2015 10:22 ]
Teruggaan is afhankelijk hoe makkelijk je die recovery tool kan gebruiken, mijne werkt enkel via de Nokia tool en die moet elke keer 1,6GB opnieuw downloaden, dan ben je zeker 20-30 minuten bezig (naja, hij doet gewoon z'n ding). Dan nog de default setup doorlopen, wachten op installeren van standaard apps en aantal reboots, dan kan je weer.
Ah dat valt mee. Dan ga ik maar weer terug. Werkt toch net nog niet helemaal lekker bij mij. Vaak niet responsive, apps die crashen. Ik begrijp wel dat het te gebruiken is als daily driver, maar voor mij nog even niet.SinergyX schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:35:
Teruggaan is afhankelijk hoe makkelijk je die recovery tool kan gebruiken, mijne werkt enkel via de Nokia tool en die moet elke keer 1,6GB opnieuw downloaden, dan ben je zeker 20-30 minuten bezig (naja, hij doet gewoon z'n ding). Dan nog de default setup doorlopen, wachten op installeren van standaard apps en aantal reboots, dan kan je weer.
Hopelijk een van de volgende builds
Iemand nog meer last van de constante melding van "You've reached your data limit".
Me Lumia920 staat gewoon op de wifi en de optie "cellular data connection" staat uit.
Me Lumia920 staat gewoon op de wifi en de optie "cellular data connection" staat uit.
It's never easy.....
Ik heb hetzelfde. Bericht komt steeds naar voren als ik met wifi verbinding maak. Ik heb nu een datalimiet van "unlimited" ingesteld--kijken of dat helpt.. Ik kan niet direct een optie vinden om een datalimiet te verwijderen.Radeon schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:01:
Iemand nog meer last van de constante melding van "You've reached your data limit".
Ja daar zat ik aan te denken maar kans is dan redelijk aanwezig dat er einde van de maand een verrassing binnenkomt.babyslick schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:09:
[...]
Ik heb hetzelfde. Bericht komt steeds naar voren als ik met wifi verbinding maak. Ik heb nu een datalimiet van "unlimited" ingesteld--kijken of dat helpt.. Ik kan niet direct een optie vinden om een datalimiet te verwijderen.
It's never easy.....
Hoe bedoel je? Dat je te veel data gebruikt?Radeon schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:11:
[...]
Ja daar zat ik aan te denken maar kans is dan redelijk aanwezig dat er einde van de maand een verrassing binnenkomt.
Als ik kijk naar mijn data gebruik staat dat nog gewoon op 0 voor cellular. Ik denk dat het instellen van een limiet gewoon kapot is.
net ook de nieuwe build op mijn lumia 930 hieronder wat vragen/opmerkingen
--telefoon lijkt sneller en stabieler
--nadat de nieuwe build erop stond had mijn contactpersoon een leuk rondje met foto op de "desktop" echter werkte deze niet als ik de persoon probeerde te bellen. heb dus de contactpersoon opnieuw gepind nu werkt het wel echetr is dat leuke rondje met foto weg. iemand die weet hoe je dat terug kunt "toveren"?
bij de personen hub staan de rondjes ook.
--als ik favorieten op "desktop" zet vanuit de explorer zet zijn ze niet als voorbeeld (win8 wel) maar als E te zien oko verwijzen ze naar het zoek gedeelte . wat doe ik fout of is dit een bug?
--dataverbruik app is weg?
--fotoapp standaard in mappen modus zetten ? kan dit?
--verder goede build!
--telefoon lijkt sneller en stabieler
--nadat de nieuwe build erop stond had mijn contactpersoon een leuk rondje met foto op de "desktop" echter werkte deze niet als ik de persoon probeerde te bellen. heb dus de contactpersoon opnieuw gepind nu werkt het wel echetr is dat leuke rondje met foto weg. iemand die weet hoe je dat terug kunt "toveren"?
bij de personen hub staan de rondjes ook.
--als ik favorieten op "desktop" zet vanuit de explorer zet zijn ze niet als voorbeeld (win8 wel) maar als E te zien oko verwijzen ze naar het zoek gedeelte . wat doe ik fout of is dit een bug?
--dataverbruik app is weg?
--fotoapp standaard in mappen modus zetten ? kan dit?
--verder goede build!
Vannacht update van Whatsapp binnengehaald, maar tijdens de installatie (W10) een foutmelding. Ik kan WA niet meer starten of verwijderen. Opnieuw installeren is ook geen optie.
Error code: 80073cf6
(ook gepost in de Whatsapp thread)
En als je de update via de Store binnen haalt en niet via de Bèta Store?Atila schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:47:
Vannacht update van Whatsapp binnengehaald, maar tijdens de installatie (W10) een foutmelding. Ik kan WA niet meer starten of verwijderen. Opnieuw installeren is ook geen optie.
Allebei geven ze hetzelfde probleem. Dus dat is helaas geen optie.Iridium schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:55:
[...]
En als je de update via de Store binnen haalt en niet via de Bèta Store?
GrapjasRamon schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:51:
[...]
Omdat Windows Phone slim is en niet rekent met pixels maar met cm.
Hier hetzelfde probleem met de data limiet.. Deze kan ik niet instellen. Nu op unlimited gezet, maar nu download hij ook app updates via de store over het mobiele netwerk en daarvoor gebeurde dat alleen via Wi-Fi. Dus m'n data wordt er wel rap doorgehaaldbabyslick schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:57:
[...]
Hoe bedoel je? Dat je te veel data gebruikt?
Als ik kijk naar mijn data gebruik staat dat nog gewoon op 0 voor cellular. Ik denk dat het instellen van een limiet gewoon kapot is.
Na terug naar fabrieksinstellingen te gaan, merk ik nu iets merkwaardigs.
Ik zag vroeger bij deze build 4G en zo qua verbinding, nu zie ik constant driehoekje van roaming, als ik roaming aanzet kan ik surfen, als ik roaming uitzet kan ik niet meer surfen.
Dus ergens werkt toestel nu enkel nog maar op roaming of zo.
Mogelijkheid om dit te fixen?
Bedankt!
Ik zag vroeger bij deze build 4G en zo qua verbinding, nu zie ik constant driehoekje van roaming, als ik roaming aanzet kan ik surfen, als ik roaming uitzet kan ik niet meer surfen.
Bedankt!
Merk wel met deze build heel snel de batterij leeg trekt vooral als je aan het browsen ben met Edge. Probleem met het datalimit inderdaad verholpen met het op onbeperkt te zetten en store updates op handig te zetten (om zo geen updates binnen te halen zonder wifi). Telefoon wordt ook aardig warm. Voor de rest weinig problemen, Edge werkt als browser stukken better als IE. Al met al denk ik dat ik weer terug ga naar 8.1, want de telefoon 2x per dag op de oplader is ook niks. Getest op een L920.
It's never easy.....
Hier hetzelfde, nog geen oplossing gevonden. De build draaide net zo lekker maar dit is natuurlijk wel een dealbreakerAtila schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:47:
Check out my photography on Instagram
Ik heb gisteren maar een hard-reset uitgevoerd, nu werkt het wel weer zoals het hoort. Serieus, deze build loopt als een zonnetje
Bij mij was de update automatisch uitgevoerd door de niet beta store. Vreemd dat het bij sommige mensen fout gaat.Woembah schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:21:
[...]
Hier hetzelfde, nog geen oplossing gevonden. De build draaide net zo lekker maar dit is natuurlijk wel een dealbreaker. Ik denk dat het met de automatische update van Store Beta te maken heeft. Ik kan iedereen aanraden om automatisch apps updaten uit te zetten om dit te voorkomen.
Er is inderdaad niet veel beta aan. Apps installeren en/of updaten lukt vaker niet dan wel.Martinspire schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:20:
Ik vind de store nog steeds erg onbetrouwbaar in deze builds. Zeker de beta-store is echt teveel alpha-stage
Wanneer je upgrade naar de Technical Preview wordt er heel vaak gewaarschuwd dat er punten niet af zijn en er wordt ook niet beweerd dat de builds alfa al ontgroeid zijn. Sommige dingen werken echt goed, andere nog voor geen meter.. Ik vind build 10149 echt een hele vooruitgang. Hopelijk trekken ze deze lijn door en gaan er steeds meer dingen goed werken!InZane schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:33:
[...]
Er is inderdaad niet veel beta aan. Apps installeren en/of updaten lukt vaker niet dan wel.
Maar de app heet 'Store (Beta)'!Sonny7 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:48:
[...]
Wanneer je upgrade naar de Technical Preview wordt er heel vaak gewaarschuwd dat er punten niet af zijn en er wordt ook niet beweerd dat de builds alfa al ontgroeid zijn. Sommige dingen werken echt goed, andere nog voor geen meter.. Ik vind build 10149 echt een hele vooruitgang. Hopelijk trekken ze deze lijn door en gaan er steeds meer dingen goed werken!
Dan had ie 'Store (Alfa)', of 'Store (Very early preview)' moeten heten oid.
Als ergens het labeltje Beta aan hangt, ga ik er toch wel vanuit dat het meeste werkt zoals het zou moeten werken.
[ Voor 9% gewijzigd door InZane op 01-07-2015 16:51 ]
Haha correctInZane schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:50:
[...]
Maar de app heet 'Store (Beta)'!
Als ergens het labeltje Beta aan hangt, ga ik er toch wel vanuit dat het meeste werkt zoals het zou moeten werken.

Maar ben het verder met je eens hoor. De build draait over het algemeen prima vind ik. Dit is de eerste build die ik wel wil gebruiken als daily
Eerst terug naar Windows 8.1 gegaan, dan verschillende updates voor 8.1 gehad en nu weer op laatste build en werkt weer zoals behoorlijk, dus geen roaming meer waar het niet moet...Dragunov schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:44:
Na terug naar fabrieksinstellingen te gaan, merk ik nu iets merkwaardigs.
Bedankt!
Enkel zie ik nog altijd notificaties, maar er zijn er geen en dan gaat icoon weg ervan als je het toch checkt, enige ergernis, rest werkt voorlopig perfect!
Batterij na dagje gebruiken nog altijd op 55%, enkel flikkeren me iconen in emoticon center
Die store werkt hier anders prima, dus had net zo goed een RC kunnen zijn.InZane schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:50:
[...]
Maar de app heet 'Store (Beta)'!
RC? Dan had het op alle toestellen goed moeten werken. Zie ook dit topic bijvoorbeeld op Windows Central: http://forums.windowscent...003-app-update-issue.htmlCaelorum schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 21:07:
[...]
Die store werkt hier anders prima, dus had net zo goed een RC kunnen zijn.
Genoeg mensen die problemen hebben dus.
En zelfs Gabe die op Twitter toegeeft dat er problemen zijn met de Beta Store. Er wordt gewerkt aan een fix iig: https://twitter.com/GabeAul/status/615387762695516160
Mja eens met InZane, bij mij werkt hij nog regelmatig niet. Gister ook gemerkt dat een linkje naar de store ook niet werkt en de store laat klappen hier. Ook zoeken naar Siegefall geeft geen resultaat.
Probeer dit linkje maar eens: http://apps.microsoft.com...e6-4cac-9d9d-44fa225be8a9
En als het bij jou wel werkt, dan vraag ik me af wat er mis is met mijn installatie, die ik note bene met 130 vers erop heb gezet. Want die heeft het bij 2 machines namelijk
En op Windows Phone doet hij het ook helemaal belabberd. Gebruik liever de normale store, al werkt ook die daar niet zo goed meer. Overigens vond ik het wel fijn dat je lange tijd kon kiezen uit 2 stores. Dat hadden ze met meer apps moeten doen als nieuws, mail, agenda, personen, etc. Gewoon dat je de keuze hebt om te testen, maar niet meteen problemen krijgt als je iets niet kunt gebruiken.
Deze build is al een stuk beter, maar nog niet optimaal. Ze mogen van mij nog wel wat dingen aanpassen en vooral features toevoegen aan de apps die er eerst ook al inzaten zoals unified inbox.
En tot slot vind ik het raar dat sommige apps als Mail e.d. in het Nederlands worden getoond, terwijl mijn systeem op Engels staat ingesteld. Mede daardoor kan ik de setting niet aanpassen na hoeveel seconden een mail als gelezen moet worden, wat ik graag op 0 wil hebben ipv wat er nu staat. Want de tekst is te lang en het vakje staat buiten de instellingen.
Probeer dit linkje maar eens: http://apps.microsoft.com...e6-4cac-9d9d-44fa225be8a9
En als het bij jou wel werkt, dan vraag ik me af wat er mis is met mijn installatie, die ik note bene met 130 vers erop heb gezet. Want die heeft het bij 2 machines namelijk

En op Windows Phone doet hij het ook helemaal belabberd. Gebruik liever de normale store, al werkt ook die daar niet zo goed meer. Overigens vond ik het wel fijn dat je lange tijd kon kiezen uit 2 stores. Dat hadden ze met meer apps moeten doen als nieuws, mail, agenda, personen, etc. Gewoon dat je de keuze hebt om te testen, maar niet meteen problemen krijgt als je iets niet kunt gebruiken.
Deze build is al een stuk beter, maar nog niet optimaal. Ze mogen van mij nog wel wat dingen aanpassen en vooral features toevoegen aan de apps die er eerst ook al inzaten zoals unified inbox.
En tot slot vind ik het raar dat sommige apps als Mail e.d. in het Nederlands worden getoond, terwijl mijn systeem op Engels staat ingesteld. Mede daardoor kan ik de setting niet aanpassen na hoeveel seconden een mail als gelezen moet worden, wat ik graag op 0 wil hebben ipv wat er nu staat. Want de tekst is te lang en het vakje staat buiten de instellingen.
[ Voor 52% gewijzigd door Martinspire op 02-07-2015 09:14 ]
Ik wil er alleen maar mee aangeven dat het nogal subjectief is. Jij roept dat het nog niet eens alpha is. Wat mij betreft is het RC, dus misschien is beta nog niet eens zo gek idee? Daarnaast geef jij (dacht ik?) aan dat je verwacht dat een beta feature complete is, maar dat hoeft niet zo te zijn. Dat is een verkeerde aanname.InZane schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:01:
[...]RC? Dan had het op alle toestellen goed moeten werken. Zie ook dit topic bijvoorbeeld op Windows Central: http://forums.windowscent...003-app-update-issue.html
Genoeg mensen die problemen hebben dus.[...]
Ik gaf aan dat ik dan verwacht dat het meeste wel werkt. Bij mij werkt het meeste nietCaelorum schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:21:
[...]
Ik wil er alleen maar mee aangeven dat het nogal subjectief is. Jij roept dat het nog niet eens alpha is. Wat mij betreft is het RC, dus misschien is beta nog niet eens zo gek idee? Daarnaast geef jij (dacht ik?) aan dat je verwacht dat een beta feature complete is, maar dat hoeft niet zo te zijn. Dat is een verkeerde aanname.
Maar goed, hier kun je eindeloos over discussiëren, dus laten we het hier maar bij houden
Bij mij werkt de Store ook prima. Geen enkel probleem op mijn 930. Wel haalde ik vanmorgen een zeer warme telefoon van de lader (draadloos) en hij was maar tot 72% opgeladen, terwijl hij er ruim 6 uur op heeft gelegen. Gisteren een lange dag (08.30 tot 02.00) en ik denk 15 minuten in de browser gezeten, paar WhatsAppjes maar verder niet veel meer. Heeft het net niet gehaald de hele dag, terwijl met eenzelfde dagindeling met WP8.1 rustig nog 40-60% over zou zijn...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M