Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Nu live
http://www.deinternetomroep.nl/live/

[edit]
FreshM schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:35:
[...]
Is dit spam? Waarom neem je niet de moeite om te omschrijven waarom we op je link zouden moeten klikken?
Ah sorry, ik dacht dat het wel vanzelf duidelijk zou zijn. Als je op die link klikt zie je dat iedere maandag (sinds kort) een uurtje over MS gesproken/gediscussieerd wordt. En met name over Windows 10 Mobile. En dus toepasselijk voor dit topic. En voor de volledigheid: ik ben ook slechts toeschouwer.

[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 16-02-2016 07:31 ]

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:05
Is dit spam? Waarom neem je niet de moeite om te omschrijven waarom we op je link zouden moeten klikken?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1 of andere live stream over MS nieuws?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
Sake schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:15:
[...]

Ah sorry, ik dacht dat het wel vanzelf duidelijk zou zijn. Als je op die link klikt zie je dat iedere maandag (sinds kort) een uurtje over MS gesproken/gediscussieerd wordt. En met name over Windows 10 Mobile. En dus toepasselijk voor dit topic. En voor de volledigheid: ik ben ook slechts toeschouwer.
Klinkt interessant! Een korte inleiding is altijd beter dan alleen een linkje, ook bij een wekelijks terugkerend live-internetprogramma. Ik heb overigens stiekem wel even geluisterd. :)

• MarvinJames
  • Laatst online: 15-11 13:01

MarvinJames

Theatermaker

Goedemorgen mensen,

Ik heb nu een half jaar een L930 met daarop Windows Phone 8.1. Op zich zit ik al maanden met smart op Windows 10 te wachten, al laat de officiële / final update op zich wachten. Daarom overweeg ik met Windows Insider Windows 10 erop te knallen. Maar is dat verstandig volgens jullie?

Natuurlijk begrijp ik dat ik zelf de beslissing moet maken of ik Windows 10 installeer of niet. In dit topic lees je voornamelijk over problemen met Windows 10 builds. Dat is logisch, als er geen problemen zijn dan hoef je ook geen vragen te stellen. Gevolg is wel dat dit een vertekend beeld oplevert. Zouden jullie, met de kennis die jullie nu hebben, zeggen: "Gewoon doen, problemen zijn minimaal." of zijn jullie toch behoudender met een gedachte van "Het kan, maar irritante bugs en problemen belemmeren een prettige Windows 10 ervaring."? Het is overigens mijn enige telefoon. Wellicht ook niet onbelangrijk om te weten.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:28

grimson

domeingrommer

Tsux schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:57:
Goedemorgen mensen,

Ik heb nu een half jaar een L930 met daarop Windows Phone 8.1. Op zich zit ik al maanden met smart op Windows 10 te wachten, al laat de officiële / final update op zich wachten. Daarom overweeg ik met Windows Insider Windows 10 erop te knallen. Maar is dat verstandig volgens jullie?

Natuurlijk begrijp ik dat ik zelf de beslissing moet maken of ik Windows 10 installeer of niet. In dit topic lees je voornamelijk over problemen met Windows 10 builds. Dat is logisch, als er geen problemen zijn dan hoef je ook geen vragen te stellen. Gevolg is wel dat dit een vertekend beeld oplevert. Zouden jullie, met de kennis die jullie nu hebben, zeggen: "Gewoon doen, problemen zijn minimaal." of zijn jullie toch behoudender met een gedachte van "Het kan, maar irritante bugs en problemen belemmeren een prettige Windows 10 ervaring."? Het is overigens mijn enige telefoon. Wellicht ook niet onbelangrijk om te weten.
Mijn ervaring is 100% positief met een L930.
Het is ook mijn enige toestel, al dan wel van de zaak :). Windows 10 is echt wel een verbetering. Ik zie het ook zo, Win10 Mobile wordt nu ook al uitgeleverd met de L950 en daarom 'klaar'. Alleen nog net niet voor de L930 blijkbaar maar voor mij echt goed genoeg!

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
Zouden jullie, met de kennis die jullie nu hebben, zeggen: "Gewoon doen, problemen zijn minimaal." of zijn jullie toch behoudender met een gedachte van "Het kan, maar irritante bugs en problemen belemmeren een prettige Windows 10 ervaring."? Het is overigens mijn enige telefoon. Wellicht ook niet onbelangrijk om te weten.
De enige bug die ik heel af en toe ondervind is dat ik met geen enkel wifi-netwerk meer kan verbinden tot ik de telefoon opnieuw opstart. Het is echter heel sporadisch en ik kan mij eigenlijk niet eens herinneren of het op 8.1 ook optrad.

Op reddit lees ik soms ervaringen van mensen die geen audio bij hun video-opnames hebben. Schijnbaar gebeurt dit niet met toestellen met hardwareversie 2.0.0.1 (die ik heb) en wel met 2.0.0.3, dus mocht je video's opnemen belangrijk vinden... ;-).

Zelf ben ik zeer tevreden met W10M. De upgrade heb ik via de harware-resetroute gedaan, wat zover ik weet de veiligste methode is.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Goedemorgen mensen,

Ook hier super goede ervaringen op een Lumia 930. Eigenlijk sinds build 10586 (o.i.d.) niet echt (grote) problemen meer en het is alleen maar sneller/beter geworden met elke minor versiebump. En zit inmiddels op het punt dat ik eigenlijk prima functioneert.

Zou gewoon instappen in de nieuwe Insider ring 'Release Preview', dan krijg je volgensmij gewoon productie builds.

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 16-02-2016 09:52 ]

Patient gamer

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 14:03
Ik heb momenteel nog enkele issues op mijn Duitse Lumia 730 (helaas geen DualSim in NL), maar dat kan ook komen door de update "grime" op mijn toestel. Ik heb me eigenlijk direct aangemeld voor de insider preview toen hij beschikbaar was. Mijn laatste hard reset is alweer een tijdje geleden. Denk dat het weer eens tijd wordt.
Samengevat:
- Outlook notification issue
- Wifi will not connect until reboot issue
- application will not open until force closed thru app drawer issue
- delay for clock to appear on lock screen (is minder erg dan eerst maar er zit nogsteeds een delay in).

Ik heb verder eigenlijk geen issues. Vind het wel vervelend dat apps zoals Whatsapp soms de "geluidskaart" overnemen waardoor mijn muziek niet langer op pauze staat en ik helemaal de groove app in moet.

Verder erg fijn: 3x vol+&vol- indrukken. Dan doet de telefoon een soort van GUI refresh. lost sommige problemen met "hangende" of niet startende apps op.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Goedemorgen mensen,

Ik ben zelf begin december overgestapt naar W10m en in januari toch terug gegaan naar WP8.1 op mijn L925. Puur omdat er nog te veel kleine dingetjes waren en er ook bijna elke dag weer heel veel updates binnen rollen. Iets te onzeker en onstabiel voor dagelijks gebruik, dan wacht ik nog wel even tot het pakweg eind maart allemaal echt goed geregeld is.

youtube.com/@hisrep

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58
kid1988 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:06:

Verder erg fijn: 3x vol+&vol- indrukken. Dan doet de telefoon een soort van GUI refresh. lost sommige problemen met "hangende" of niet startende apps op.
Uh? Dit doet bij mij helemaal niets, buiten dat de volume harder en dan weer zachter gaat....

• kid1988
MrDirect schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:48:
[...]

Uh? Dit doet bij mij helemaal niets, buiten dat de volume harder en dan weer zachter gaat....
je moet ze tegelijk indrukken, 3x. dan knippert het scherm, en trilt de telefoon 3x.
Wellicht is het een Lumia iets. Welk toestel heb je?

Zie draadje op reddit:
https://www.reddit.com/r/...eeze_the_os_can_be_force/

[ Voor 22% gewijzigd door kid1988 op 16-02-2016 11:26 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kid1988 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:50:
[...]

je moet ze tegelijk indrukken, 3x. dan knippert het scherm, en trilt de telefoon 3x.
Wellicht is het een Lumia iets. Welk toestel heb je?
920 doet ook een 3x tril, maar geen idee wat het nu precies doet :P Mijn settings stond vast (blijft hangen bij scherm), maar daar helpt het niet.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
Zo, heb nu de Microsoft band 2 in bezit en krijg alle notificaties netjes binnen op mijn band. Zijn paar apps die niet lekker werken op W10M (het customizen van de band 2 ), maar dat gaf de developer van de app ook al aan. Verder werkt het prima.

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Thanks voor de feedback mensen! Klinkt toch wel de moeite waard met minimale hindernissen merk ik. Voor mij reden genoeg om het eens te proberen!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

kid1988 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:06:

Wut, inderdaad, awesome ja! Ik denk dat maar 0.05% van de gebruikers dit weet. Share the knowledge knul!

Professioneel Heftruck Syndroom

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://forums.windowscent...-3-times-really-does.html

Ze zijn er alleen niet echt duidelijk in wat het nu precies doet, maar lijkt het op de PC wel effect te geven.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:43

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

SinergyX schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:34:
http://forums.windowscent...-3-times-really-does.html

Ze zijn er alleen niet echt duidelijk in wat het nu precies doet, maar lijkt het op de PC wel effect te geven.
Kheb Gabe Aul even getweet. En hoe doe je dit op de pc dan? 3x die combi op de volumetoetsen van m'n toetsenbord haalt niets uit..

Professioneel Heftruck Syndroom

NeFoRcE schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:36:
[...] Kheb Gabe Aul even getweet. En hoe doe je dit op de pc dan? 3x die combi op de volumetoetsen van m'n toetsenbord haalt niets uit..
Ik vermoed dat het meer is voor tablets, maar ok :)

• kid1988
NeFoRcE schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:36:
[...]

Kheb Gabe Aul even getweet. En hoe doe je dit op de pc dan? 3x die combi op de volumetoetsen van m'n toetsenbord haalt niets uit..
Iemand heeft dit al eerder naar Gabe getweet zonder reactie. Het reddit topic waar ik naar linkte geeft nog wat meer info.

Het is denk ik of een developer tool of ongedocumenteerde feature... Veel mensen geven aan dat zolang er geen apps hangen er weinig gebeurt. Op desktop wordt de cursor gecentreerd en de open windows allemaal binnen het active area gezet. (vergelijkbaar met een hangende driver die recovered). Wanneer iemand dit op een dekstop/tablet/surface voor elkaar krijgt wellicht eens in het logboek kijken of er een melding van is? ik heb geen surface..

De "symptomen" duiden op een soort refresh/reload van iets. Wellicht API's of drivers. Het heeft overgens geen effect op geluid. Geen onderbreking of uberhaubt iets hoorbaars. Dus of niet alles wordt gerefreshed.

Ben benieuwd wat er precies gebeurt maar zoals we al hebben gevonden is er niet echt een sluitend antwoord. Wellicht kan iemand een technische bron bij microsoft vinden? of een developer contacten?

[ Voor 9% gewijzigd door kid1988 op 16-02-2016 13:23 ]

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Zo, dat is wel een hele verbetering qua look en feel t.o.v. Windows Phone 8.1! Zeker het Settings menu heeft een flinke opknapper gekregen. Lijkt tot zover allemaal soepel te werken.

Het enige "probleem" dat ik heb zijn missende grafische elementen op icoontjes. Zo hebben de apps 'Groove Music', 'News' en 'Weather' geen plaatje in hun vakje. Dat zijn dus egaal gekleurde vakjes. Weet iemand daar iets op? Ziet er niet zo fraai uit namelijk.

[update]
Inmiddels heb ik News opnieuw geïnstalleerd. Dus verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Met Groove en Weather gaat dti echter niet, omdat deze niet verwijderbaar zijn. Tips?

[ Voor 17% gewijzigd door MarvinJames op 16-02-2016 14:22 ]

Tsux schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:34:
[...]
[update]
Inmiddels heb ik News opnieuw geïnstalleerd. Dus verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Met Groove en Weather gaat dti echter niet, omdat deze niet verwijderbaar zijn. Tips?
Al gezocht naar updates in de store en de tile opnieuw gepinned?

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Caelorum schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:27:
[...]

Al gezocht naar updates in de store en de tile opnieuw gepinned?
Alle apps zijn up-to-date.

Voor de duidelijkheid: ik heb het over de tile in het "All apps" overzicht. De tiles in Start doen het allemaal zonder problemen, enkel in het overzicht blijft de tile leeg / blanco.

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 13:56
Tsux schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:34:
Zo, dat is wel een hele verbetering qua look en feel t.o.v. Windows Phone 8.1! Zeker het Settings menu heeft een flinke opknapper gekregen. Lijkt tot zover allemaal soepel te werken.

Het enige "probleem" dat ik heb zijn missende grafische elementen op icoontjes. Zo hebben de apps 'Groove Music', 'News' en 'Weather' geen plaatje in hun vakje. Dat zijn dus egaal gekleurde vakjes. Weet iemand daar iets op? Ziet er niet zo fraai uit namelijk.

[update]
Heb je na de installatie misschien een WP8.1 back-up terug gezet?

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Ik had tot een uur of twee geleden de "originele" draaien op mijn L930. Nooit iets bijzonders mee gedaan.

Vandaag de Windows Insider app gedownload, aangemeld en de systeem update(s) gedraaid. Als laatste in de Store alle apps laten updaten.

Voor de rest heb ik nog niks gedaan! :)

PS Uiteraard doen reboots niks en ook het grapje met de 3 x V+ en V- verandert niets aan de lege icons.
Dit is een inplace upgrade geweest met behoud van gegevens of niet? Dan kan dat goed de oorzaak zijn. Persoonlijk zou ik met Windows 10 altijd aanraden om 'schoon' te beginnen. Dus na installeren een factory reset te doen. Anders heb je nog best veel kans op allerlei vage problemen.

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Caelorum schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:19:
Dit is een inplace upgrade geweest met behoud van gegevens of niet? Dan kan dat goed de oorzaak zijn. Persoonlijk zou ik met Windows 10 altijd aanraden om 'schoon' te beginnen. Dus na installeren een factory reset te doen. Anders heb je nog best veel kans op allerlei vage problemen.
Ok! Thanks voor het advies.

Ga ik eens even proberen. Staat toch weinig op de telefoon verder. Meeste informatie staat in de cloud, dus dat is makkelijk terug te halen. Ik laat wel even weten of dit het probleem heeft opgelost.

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
De stappen die ik heb gedaan en die aanbevolen werden:

- factory reset
- installeer insider en kies je ring (fast bij mij)
- installeer W10M
- factory reset

Dat zou dan de schoonste optie zijn.

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Ok! Heeft gewerkt. Alle icons doen het weer, nu ook MET plaatje erin. Thanks voor de suggesties!

• MrX_Cuci
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 20:06
Enig idee of dit de officiële Windows 10 update is? https://www.dropbox.com/s...ss_20160216_0003.png?dl=0
Er wordt niet gerept over een preview en dat lijkt mij wat vreemd.

[ Voor 57% gewijzigd door MrX_Cuci op 17-02-2016 00:18 ]

• peerke63
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 13:41
krijg sinds vannacht 2 updates aangeboden (mail en agenda / excel)
Maar bij beiden krijg ik een foutcode 0x80246016. dat verwijst dan weer naar een item m.b.t. Windows 8.1 en daar kan ik dan weing mee.
Toestel al gereboot.... zonder resultaat

Insider .017 en FW15506.02031

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:21

Wallie

Herr

peerke63nl schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 06:07:
Maar bij beiden krijg ik een foutcode 0x80246016. dat verwijst dan weer naar een item m.b.t. Windows 8.1 en daar kan ik dan weing mee.

3, 4x handmatig proberen, en toen kwam ie wel ineens binnen hier.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 23:48
Wanneer komt nou eigenlijk DE OFFICIËLE UPDATE naar Windows 10 voor de 640 XL???

Duurt dit nu niet al veel te lang?

En even iets anders: kan een app eigenlijk op de achtergrond video opnemen (dashcam app) op Windows Phone 8.1 of 10? Of kan dat sowieso niet op Windows Phone?
dirkhimself schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:52:
[...] En even iets anders: kan een app eigenlijk op de achtergrond video opnemen (dashcam app) op Windows Phone 8.1 of 10? Of kan dat sowieso niet op Windows Phone?
Nope, niet mogelijk. En dat is misschien maar goed ook. Het kan leuke dingen mogelijk maken, maar ook een stuk minder leukere dingen.

• kid1988
MrX_Cuci schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 00:16:
Enig idee of dit de officiële Windows 10 update is? https://www.dropbox.com/s...ss_20160216_0003.png?dl=0
Lijkt me fake. De website waar naar word verwezen kan in ieder geval niet gevonden worden. Er zouden in het geval van de release genoeg media zijn die er direct op springen, zoals winbeta of windowscentral.

• dirkhimself
Caelorum schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:21:
[...]

Nope, niet mogelijk. En dat is misschien maar goed ook. Het kan leuke dingen mogelijk maken, maar ook een stuk minder leukere dingen.
maar muziek afspelen op de achtergrond kan dan weer wel, waarom dan geen video opnemen? In android kan dat wel, maar ik heb nu toevallig de 640xl.... Jammer weer.

:'(

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
peerke63nl schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 06:07:

Jammer, mijn Mail-Popup-Notificatie probleem is met deze update niet opgelost...
dirkhimself schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:28:
[...] maar muziek afspelen op de achtergrond kan dan weer wel, waarom dan geen video opnemen? In android kan dat wel, maar ik heb nu toevallig de 640xl.... Jammer weer.[...]
Omdat het een privacy gevoelig is en het andere niet?
Hmm, NOS app heeft een update gekregen. Geen grote wijzigingen, al lijkt het nu wel een Win10 app (met 8 wel als basis dus in die zin winnen we niet veel), maar er wordt in ieder geval weer aan gewerkt :)

Martinspire - PC, PS5, XSX

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:39
Storen andere mensen er zich ook aan dat Edge geen fav-icons gebruikt? Sites die ik als tile wil pinnen, zien er allemaal uit als Edge, niet als de site die erdoor geopend wordt. IE kon dat zo netjes, dat vond ik nu juist één van de meest plezierige features aan IE.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Yup, is idd jammer dat ze dat (nog) niet hebben overgenomen.

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

MrX_Cuci schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 00:16:
Lijkt mij niet. Maar we zitten er zo te zien toch niet ver meer vanaf: 29 februari wordt windows 10 mobile dan eindelijk uitgerold (aldus Microsoft Mexico..)

Bron: http://m.windowscentral.c...obile-set-roll-out-feb-29

[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-02-2016 13:24 ]

youtube.com/@hisrep

• MrX_Cuci
Dit is de build die zojuist is geïnstalleerd: https://db.tt/jEQ3vJaz Ik kan nergens iets van beta of preview ontdekken. Ik voel me gelijk thuis in Windows mobile 10. Installatie duurde echt geen 5 tot 10 minuten overigens en ik moest plaats vrij maken op mijn SD. Waarschijnlijk duurde de installatie daarom zo lang, omdat het gebruik maakt van de SD. De installatie leek ook meerdere malen te "hangen"

[ Voor 106% gewijzigd door MrX_Cuci op 17-02-2016 13:50 ]

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
MrX_Cuci schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:42:
Dit is de build die zojuist is geïnstalleerd: https://db.tt/jEQ3vJaz Ik kan nergens iets van beta if preview ontdekken.
Ik zie .107, dat is een preview build

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-11 14:38
MrX_Cuci schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:42:
Dit is de build die zojuist is geïnstalleerd: https://db.tt/jEQ3vJaz Ik kan nergens iets van beta of preview ontdekken. Ik voel me gelijk thuis in Windows mobile 10. Installatie duurde echt geen 5 tot 10 minuten overigens en ik moest plaats vrij maken op mijn SD. Waarschijnlijk duurde de installatie daarom zo lang, omdat het gebruik maakt van de SD. De installatie leek ook meerdere malen te "hangen"
Ben je ingeschreven als Windows Insider? Of draaide je altijd gewoon 8.1?

What a fine day for Science! | Specs

• Dutchdeveloper
Als ik zijn vorige afbeelding zie zat die op windows 10 mobile

• MrX_Cuci
Harmsen schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:52:
[...]

Ben je ingeschreven als Windows Insider? Of draaide je altijd gewoon 8.1?
8.1 Ik heb me gisteren wel aangemeld als insider. Eerst een kleine update en een paar uur later deze build.

• Dutchdeveloper
MrX_Cuci schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:56:
[...]

8.1 Ik heb me gisteren wel aangemeld als insider. Eerst een kleine update en een paar uur later deze build.
Dan is het normaal, als je je als insider aanmeld krijg je vanzelf die build

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 21:44
Ik heb al vaker gelezen dat diverse landen/operators W10M uitrollen... maar volgens mij zijn dat allemaal insider versies want ik heb tot op heden nog steeds niets gelezen over een "officiele uitrol".

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb nog nooit van landen of operators gehoord dat ze w10m uitrollen, behalve natuurlijk voor de 950/950x. Bovendien als je dat bericht op windowscentral leest is de toon ook echt dat dit de eerste officiële uitrol is.

youtube.com/@hisrep

• LDVC
  • Registratie: April 2010

LDVC

Let's get it over with

r2504 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:57:
Ik heb al vaker gelezen dat diverse landen/operators W10M uitrollen... maar volgens mij zijn dat allemaal insider versies want ik heb tot op heden nog steeds niets gelezen over een "officiele uitrol".
Er zijn inderdaad wel eerder geruchten geweest dat een land met uitrol begon, bijvoorbeeld Polen. Van een daadwerkelijke uitrol is tot op heden nog geen sprake geweest.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

LDVC schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:11:
[...]

Er zijn inderdaad wel eerder geruchten geweest dat een land met uitrol begon, bijvoorbeeld Polen. Van een daadwerkelijke uitrol is tot op heden nog geen sprake geweest.
Klopt ja. De eerste uitrol zou dan half december zijn en de laatste modellen zouden 1 februari aan de beurt komen. Maar goed, inmiddels zijn we al half februari en hebben zelfs de eerste modellen nog geen officiële W10 update gehad.

Anyway, ik draai nu een dag W10 Mobile en dat draait, na een factory reset, als een zonnetje op mijn Lumia 930.

• Dutchdeveloper
Tsux schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:26:
[...]

Klopt ja. De eerste uitrol zou dan half december zijn en de laatste modellen zouden 1 februari aan de beurt komen. Maar goed, inmiddels zijn we al half februari en hebben zelfs de eerste modellen nog geen officiële W10 update gehad.

Anyway, ik draai nu een dag W10 Mobile en dat draait, na een factory reset, als een zonnetje op mijn Lumia 930.
Klopt, maar microsoft heeft later aangegeven dat dit eind januari zou worden, toen ineens medio februari en dat is nu zo'n beetje.
Even afwachten hoe lang ze het nu weer uitstellen

• r2504
Tsux schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:26:
[...]
Ik denk dat ik ondertussen al meer dan 6 maand de fastrings draai op m'n 930... en op een aantal kleine vervelende dingen moet ik zeggen dat het steeds prima heeft gewerkt (als dagdagelijks toestel met meerdere Exchange accounts, agenda's, WhatsApp en Skype for Business, ...). Voor mij maakt een officiele release dan ook niets uit... al is het wel tijd voor het ecosysteem in leven te houden.

Spijtig genoeg is de ervaring van andere mensen soms totaal anders... zelfs op dezelfde hardware.

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-11 10:45
r2504 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:12:
[...]

Spijtig genoeg is de ervaring van andere mensen soms totaal anders... zelfs op dezelfde hardware.
Dat is inderdaad vreemd, de fastring draait ook op mijn 930 prima.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Nogmaals jongens ik geloof niet dat mijn bericht hierboven goed gelezen is?
Microsoft Mexico kondigt aan dat op 29 februari de uitrol van W10m plaats vindt. Dat is de allereerste keer dat er een exacte datum van Window 10 Mobile final wordt genoemd door een Microsoft afdeling:
Hello, the update to windows 10 will be available as from 29 February, but remember that not all devices will be able to do so. Greetings!
Bron

Verder worden er geen mededelingen gedaan of dit een wereldwijde uitrol is (dat lijkt mij niet waarschijnlijk). In ieder geval wél een teken dat het in Mexico nog februari wordt en dan zullen andere landen natuurlijk snel gaan volgen.

youtube.com/@hisrep

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Ik mis overigens in W10M de Battery app waar je het verbruik per app en meer van dat soort data kunt terugvinden. Heet dit tegenwoordig anders? Kan dit ergens anders terugvinden? Of weet men een goed alternatief toevallig?

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:14
Tsux schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:14:
Ik mis overigens in W10M de Battery app waar je het verbruik per app en meer van dat soort data kunt terugvinden. Heet dit tegenwoordig anders? Kan dit ergens anders terugvinden? Of weet men een goed alternatief toevallig?
Settings/Instellingen -> System/Systeem -> Battery saving/Batterijbesparing -> Battery usage/Batterijverbruik

Have fun :P

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 08:03
Zojuist .107 versie ontvangen op mijn 950. Ik zit niet op slow of fast ring dus gewoon productieversie.

Ben benieuwd of ik ook echt verschillen ga merken.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07
BaseT schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:09:
Zojuist .107 versie ontvangen op mijn 950. Ik zit niet op slow of fast ring dus gewoon productieversie.

Ben benieuwd of ik ook echt verschillen ga merken.
Microsoft meld dit nu zelf ook officieel:

Announcement: February Cumulative Update for Windows 10 Mobile (brings phone to 10586.107)

Zullen we dan toch tegen de release aanzitten???

• dirkhimself
Caelorum schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:02:
[...]

Omdat het een privacy gevoelig is en het andere niet?
Yeah, dat snap ik ook wel, maar dat beslist Microsoft toch niet voor ons hopelijk?

Voor wie zich op dat bedenkelijke pad wil begeven zijn er talloze andere manieren, dus om alle andere gebruikers die wel te goeder trouw zijn van de optie om op de achtergrond te filmen (nogmaals: als dashcam!) te beroven omdat "men" dan bang is dat er stiekem gefilmd wordt..... ja sorry hoor, maar dan gaat Microsoft op de stoel van politie/rechter zitten, en dat kan natuurlijk niet.

Tenzij het van bovenaf door rechters of wetgeving opgelegd wordt, maar dat is niet zo want met android toestellen kan dat wel gewoon.

Toch maar weer terug dan naar android.....

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Suicyder schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 08:23:
[...]

Settings/Instellingen -> System/Systeem -> Battery saving/Batterijbesparing -> Battery usage/Batterijverbruik

Have fun :P
Ah! Top! Bedankt. Staat er ook best wel duidelijk bij als je in het Settings menu zit... |:( Maar goed.
Jammer dat je dit niet als een live tile kan instellen.

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
Tsux schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:37:
[...]

Ah! Top! Bedankt. Staat er ook best wel duidelijk bij als je in het Settings menu zit... |:( Maar goed.
Jammer dat je dit niet als een live tile kan instellen.
kan gewoon.. batterijbesparing ingedrukt houden -> aan start vastmaken.. (kan overigens bij de meeste instellingen in settings..)

[ Voor 7% gewijzigd door NeP2013 op 18-02-2016 10:11 ]

• r2504
dirkhimself schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:32:
[...]
Toch maar weer terug dan naar android.....
Als je een OS wil maar de developer het laatste ding kan uitpersen dan moet je inderdaad bij Android zijn... Microsoft heeft er bewust voor gekozen slechts een beperkte set van API's te leveren wat alléén ten goede komt aan de security van het platform (wat ondertussen al meermaals bewezen is).

Verwijderd

Ik heb ook iets leuks. Mijn neef heeft 2 maanden geleden de 950 gekocht. Door vertraging in de levering werd de 950 net geleverd toen hij voor een maand naar het buitenland moest. Enfin, hij kan het toestel niet meer retouneren en hij zit nu op de officiele 29 build. Hij heeft ongeveer 6 keer per dag een rebooth, gisteren was ik met hem uit eten en lag zn 950 gewoon op tafel, deed er niks mee en voor mn ogen zag ik dat ding gewoon 2x uit het niet opnieuw opstarten.
Nu er berichten zijn over een officiele release van 107, denken jullie dat dit die rebooths op gaat lossen?
Ik heb zelf ook een 950 op 107 en die heeft dit gelukkig niet.
dirkhimself schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:32:
[...]
Yeah, dat snap ik ook wel, maar dat beslist Microsoft toch niet voor ons hopelijk? [...]
Microsoft doet niet anders. Er zijn een hele hoop API's die Microsoft makkelijk zou kunnen aanbieden, maar het niet doen juist vanwege privacy en security.
[..]Voor wie zich op dat bedenkelijke pad wil begeven zijn er talloze andere manieren, dus om alle andere gebruikers die wel te goeder trouw zijn van de optie om op de achtergrond te filmen (nogmaals: als dashcam!) te beroven[...]
En waarom zou dat niet op de voorgrond kunnen?
[...] omdat "men" dan bang is dat er stiekem gefilmd wordt..... ja sorry hoor, maar dan gaat Microsoft op de stoel van politie/rechter zitten, en dat kan natuurlijk niet. [...]
Alle techbedrijven doen dit. Zelfs Google. Zij leggen alleen de verantwoordelijkheid een stuk meer bij de eindgebruiker met alle gevolgen daarvan. Microsoft heeft hier wel van geleerd en doet dit niet meer op het mobiele vlak. Zelfs op de desktop beperken ze alles steeds meer. Dat is ook logisch, want de 99% van de mensen hebben geen idee wat ze aan het doen zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:02:
[..]Nu er berichten zijn over een officiele release van 107, denken jullie dat dit die rebooths op gaat lossen?
Zeer waarschijnlijk wel en anders zou ik hem ter reparatie aanbieden aan MS.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 18-02-2016 11:06 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:02:
Ik heb ook iets leuks. Mijn neef heeft 2 maanden geleden de 950 gekocht. Door vertraging in de levering werd de 950 net geleverd toen hij voor een maand naar het buitenland moest. Enfin, hij kan het toestel niet meer retouneren en hij zit nu op de officiele 29 build. Hij heeft ongeveer 6 keer per dag een rebooth, gisteren was ik met hem uit eten en lag zn 950 gewoon op tafel, deed er niks mee en voor mn ogen zag ik dat ding gewoon 2x uit het niet opnieuw opstarten.
Nu er berichten zijn over een officiele release van 107, denken jullie dat dit die rebooths op gaat lossen?
Ik zit op 107, en ik heb nog steeds dagelijks last van reboots :/. 950XL.
reboot is zonder h ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• NeP2013
.oisyn schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:22:
[...]

reboot is zonder h ;)
hier ook, reboot zeker 1 a 2 keer per dag. als ik 'smorgens wakker wordt staat er meestal "please enter pincode"..

*op de 950

• MarvinJames

MarvinJames

Theatermaker

Het lijkt vanuit deze berichten wel alsof de oude toestellen minder problemen hebben dan de 950...

• NeP2013
Tsux schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:26:
Het lijkt vanuit deze berichten wel alsof de oude toestellen minder problemen hebben dan de 950...
dat idee heb ik ook, heb ook een 925 en die rebootte bijna nooit..

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:07
Hier op m'n 820 nog maar 1x een reboot gehad in de laatste 4 maanden dat ik Insider draai.

Als ik dat zo hoor zou ik denken dat jullie toestel defect is of nog een firmware update nodig heeft.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• NeP2013
Sc0tTy schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:27:
Hier op m'n 820 nog maar 1x een reboot gehad in de laatste 4 maanden dat ik Insider draai.

Als ik dat zo hoor zou ik denken dat jullie toestel defect is of nog een firmware update nodig heeft.
heb idd nog geen firmware update gezien.. vraag me af waar die blijft..

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:22:
[...]

reboot is zonder h ;)
Ja ik zie het nu ook ;)
Op de 1 of andere manier doet m'n autocorrect dit :P

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-11 10:45
Voor diegenen met reboots: Wellicht het proberen waard om na de laatste update een factory reset te doen.

• r2504
Weet wel dat je op slow/fastring geen firmware updates krijgt... hiervoor moet je tijdelijk terug naar de productie ring !

• NeP2013
r2504 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:09:
Weet wel dat je op slow/fastring geen firmware updates krijgt... hiervoor moet je tijdelijk terug naar de productie ring !
hoe ? gewoon via de recovery tool?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

zijn er hier al mensen die die firmware update al hebben gehad op normale non-insider 950 (XL) toestellen, dus niet de dual-sim varianten?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

• Jorizzz
  • Laatst online: 17:49
*never mind*

[ Voor 146% gewijzigd door Jorizzz op 18-02-2016 15:34 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CAP-Team schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:24:
zijn er hier al mensen die die firmware update al hebben gehad op normale NL non-insider 950 (XL) toestellen, dus niet de dual-sim varianten?
Voeg daar nog even NL aan toe anders krijg je geheid reacties van; "ja, ik" ;)

Testing, one, two ...

Verwijderd

The_Anarchist schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:53:
Voor diegenen met reboots: Wellicht het proberen waard om na de laatste update een factory reset te doen.
Je moet er van uit gaan dat niet iedereen dit weet of dat niet iedereen dit wil of kan.
Iemand die een 950 heeft gekocht zou een telefoon moeten kopen die niet 6x per dag opnieuw opstart.
Zo wel, dan moet dat opgelost worden met een update zonder dat daar een factory reset voor hoeft te worden uitegvoerd.

Even ter verduidelijking: wij zijn niet representatief voor de gemiddelde consument. Bep van 3 hoog achter of jan met de pet hebben hier geen kaas van gegeten. Als die een telefoon kopen, als dat al een 950 is, verwachten zij een telefoon die het gewoon doet.
Ik heb het hier dan ook niet over een insider maar over een 'normale' consument (in dit geval mijn neef) die eerder een 830 had die perfect werkte en nu een 950 met een sort beta OS heeft. Hij trekt het nog net met de 950, alhoewel hij dit toestel zakelijk gebruikt en meerdere malen per uit de lucht zijn is niet bepaald bevoordelijk voor de zaak, maar hij verwacht op z'n minst een update die dit verhelpt.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2016 14:58 ]

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Moet die firmware ook nog door providers worden goedgekeurd, en zo ja, kunnen we ergens zien hoe ver ze daarmee zijn?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• The Inquisitor
  • Laatst online: 10-11 13:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

NeP2013 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:27:
[...]

dat idee heb ik ook, heb ook een 925 en die rebootte bijna nooit..
Maar mijn 830 bijv weer wel bijna elke dag (en maximaal 6x per dag :D)

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:12
Heb op mijn L535 ook de laatste build en nergens last van. Ook nooit gehad trouwens, behalve dat het alarm niet helemaal deed wat het moest doen. Maar na een hard reset echt 0,0 problemen.

Blijft alsnog een baggertelefoon. Dat scherm krijg ik gewoon pijn aan mijn hoofd van. Gelukkig begin volgende week een 640 xl :)

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
CAP-Team schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:16:
Moet die firmware ook nog door providers worden goedgekeurd, en zo ja, kunnen we ergens zien hoe ver ze daarmee zijn?
Volgensmij moet Windows 10 Mobile de eerste keer nog wel goedgekeurd worden door providers. Als je eenmaal Windows 10 Mobile hebt ben je onafhankelijk van je provider voor toekomstige updates.

Patient gamer

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-11 22:42
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:49:
[...]

Je moet er van uit gaan dat niet iedereen dit weet of dat niet iedereen dit wil of kan.
Iemand die een 950 heeft gekocht zou een telefoon moeten kopen die niet 6x per dag opnieuw opstart.
Zo wel, dan moet dat opgelost worden met een update zonder dat daar een factory reset voor hoeft te worden uitegvoerd.

Even ter verduidelijking: wij zijn niet representatief voor de gemiddelde consument. Bep van 3 hoog achter of jan met de pet hebben hier geen kaas van gegeten. Als die een telefoon kopen, als dat al een 950 is, verwachten zij een telefoon die het gewoon doet.
Ik heb het hier dan ook niet over een insider maar over een 'normale' consument (in dit geval mijn neef) die eerder een 830 had die perfect werkte en nu een 950 met een sort beta OS heeft. Hij trekt het nog net met de 950, alhoewel hij dit toestel zakelijk gebruikt en meerdere malen per uit de lucht zijn is niet bepaald bevoordelijk voor de zaak, maar hij verwacht op z'n minst een update die dit verhelpt.
Exact de reden waarom ik die factory-reset niet doe. Ik wil mijn telefoon helemaal niet resetten na hem 2 maanden te hebben. Als ik ergens een hekel aan heb, is het dat ik alles weer kwijt ben! Het is dat hij op de laatste builds stabiel draait, anders had ik hem door het raam heen gesmeten!

Kom op zeg, is het acceptabel als je telefoon 3 reboots aan een stuk door uitvoert? Volgens mij niet, zeker niet als het al zo lang duurt om een telefoon op te starten!

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Isane
  • Laatst online: 16-11 16:10
Ik zit te twijfelen om een dual sim lumia te kopen ivm werk.
Is het mogelijk om mn andere simkaart bv in de nachtelijke uren op stil te zetten?

Of heb je daarvoor cortana silence hours nodig?

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:07
Isane schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:03:
Ik zit te twijfelen om een dual sim lumia te kopen ivm werk.
Is het mogelijk om mn andere simkaart bv in de nachtelijke uren op stil te zetten?

Of heb je daarvoor cortana silence hours nodig?
Je kunt elke sim afzonderlijk in flightmode zetten.
Dus dan is het geluid uit.

Volgens mij is het niet mogelijk (zonder silent hours??) om alleen het geluid van 1 sim te blokkeren.

• Isane
  • Laatst online: 16-11 16:10
St00mwals schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:37:
[...]

Je kunt elke sim afzonderlijk in flightmode zetten.
Dus dan is het geluid uit.

Volgens mij is het niet mogelijk (zonder silent hours??) om alleen het geluid van 1 sim te blokkeren.
Ah cool. thnx. Niet aan gedacht.
Dat scheelt weer een 2e toestel in mn broekzak de gehele dag.

[ Voor 11% gewijzigd door Isane op 18-02-2016 19:39 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
hmmm...

Vandaag wederom m'n gsm een reboot gehad in de avond...

Ik ben voorzichtig maar het lijkt d'r op dat voor m'n Lumia 920 de battery, nu niet meer in een uurtje of 2 gedrained is..

Nog niet gekeken of ik nu andere build heb enzo..

Het is in ieder geval hoopgevend dat het lijkt alsof de batterydrain gefixed is...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dutch2007 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:57:
hmmm...

Vandaag wederom m'n gsm een reboot gehad in de avond...

Ik ben voorzichtig maar het lijkt d'r op dat voor m'n Lumia 920 de battery, nu niet meer in een uurtje of 2 gedrained is..

Nog niet gekeken of ik nu andere build heb enzo..

Het is in ieder geval hoopgevend dat het lijkt alsof de batterydrain gefixed is...
De mijne zit nu op 63%, in kleine 5 uur dus al bijna 40% kwijt met uitsluitend email/WA/Skype, edge en Xbox app.

Bij batterij verbruik is met name Edge enorm (31,8%), Skype en Xbox blijven iets onder de 15%. Welke bij ook opvalt is de 'Windows Default Lock Screen' met 7,9%, maar met 7/93% op gebruik/achtergrond.

Ik hou het nog wel bij de 920-issue, daar mijn 830 aanzienlijk minder last heeft hiervan.

• Dutch2007
SinergyX schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:24:
[...]

De mijne zit nu op 63%, in kleine 5 uur dus al bijna 40% kwijt met uitsluitend email/WA/Skype, edge en Xbox app.

Bij batterij verbruik is met name Edge enorm (31,8%), Skype en Xbox blijven iets onder de 15%. Welke bij ook opvalt is de 'Windows Default Lock Screen' met 7,9%, maar met 7/93% op gebruik/achtergrond.

Ik hou het nog wel bij de 920-issue, daar mijn 830 aanzienlijk minder last heeft hiervan.
Enige wat ik mezelf wel heb "aangeleerd" is de taskmanager te openen en alle openstaande apps (background) te sluiten op moment dat ik de GSM een tijdje niet meer ga gebruiken.

Verder helpt het aanzienlijk dat het WiFi bereik hier op 't werk aanzienlijk verbeterd is geworden _/-\o_

• The Inquisitor
  • Laatst online: 10-11 13:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik zit ondertussen alweer een tijdje te zeuren over W10m op mijn 830 door de issues die ik ondervind. Het wordt maar weer tijd voor een hardreset, en hopen dat het dan beter gaat. Ik heb in dit topic gezocht maar geen eenduidig antwoord kunnen vinden op de volgende vraag:

Maakt het een verschil om de backup te restoren bij het instellen van de telefoon (na hardreset)? M.a.w is het waard om fresh te beginnen en niet te restoren?

Is daar een duidelijk antwoord op, of blijft het bij speculatie?
The Inquisitor schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:42:
Ik zit ondertussen alweer een tijdje te zeuren over W10m op mijn 830 door de issues die ik ondervind. Het wordt maar weer tijd voor een hardreset, en hopen dat het dan beter gaat. Ik heb in dit topic gezocht maar geen eenduidig antwoord kunnen vinden op de volgende vraag:

Maakt het een verschil om de backup te restoren bij het instellen van de telefoon (na hardreset)? M.a.w is het waard om fresh te beginnen en niet te restoren?

Is daar een duidelijk antwoord op, of blijft het bij speculatie?
Hangt er een beetje vanaf wat voor problemen je hebt. Als het puur apps zijn (native of niet) dan kan het helpen om vanaf 0 te beginnen. Als het puur OS is of dingen als batterijverbruik e.d. dan kan je prima een backup restoren.

Feit blijft gewoon dat een volledig nieuwe installatie altijd minder problemen oplevert. Maar dat wel weer veel meer moeite.

Ik heb echter gemerkt dat het meer uitmaakt als je de telefoon restored vanuit de recovery app, dan zelf laten downloaden. Ook omdat je vaak de upgrade naar de laatste versie nogmaals kunt doen vanuit een betere versie (zoals ik eerder aangaf skip je dan de .36 .63 en .71 updates)

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 19-02-2016 13:53 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

• Dutch2007
MIjn L920 heeft nu de .107 build

• r2504
Martinspire schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 13:52:
[...]
Feit blijft gewoon dat een volledig nieuwe installatie altijd minder problemen oplevert. Maar dat wel weer veel meer moeite.
Soms heb ik de indruk dat sommige mensen gewoon verwachten dat het een "productie" build is... ieder probleem of inspanning is er teveel aan. "Moeite doen" is een essentieel onderdeel van het insider programma.

Zonet zijn er trouwens weer updates geweest van alle Microsoft/MSN apps.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

r2504 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:13:
[...]

Soms heb ik de indruk dat sommige mensen gewoon verwachten dat het een "productie" build is... ieder probleem of inspanning is er teveel aan. "Moeite doen" is een essentieel onderdeel van het insider programma.

Zonet zijn er trouwens weer updates geweest van alle Microsoft/MSN apps.
Zover ik weet is de 107 nu gepushed naar non-insiders voor de x50 toestellen, zonder enige opmerking over clean install, daar is het al sinds release een 'productie' build, maar ook daar zijn nog steeds de nodige issues en missende features. Natuurlijk hebben non-10 toestellen wel meer problemen, maar de basis van win10 is gewoon nog niet 'productie' klaar.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

De .107 heb ik gisteren geinstalleerd op m'n 950 en het lijkt erop dat deze build wat BlueTooth issues verholpen heeft. Voorheen kreeg de 950 het voor elkaar om na een tijdje navigeren geen geluid meer via BlueTooth te kunnen afspelen (en tegelijkertijd de software van m'n autoradio te freezen), maar vandaag met een testrit geen problemen gehad.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• NeP2013
Redstone build voor mobile is er https://t.co/LmhEh1WKxD
Niet voor alle insiders nog, alleen 950/xl en 650 dacht ik

[ Voor 19% gewijzigd door NeP2013 op 19-02-2016 23:39 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M