Ik synchroniseer geen e-mail, alleen calendar van Google dus die optie is niet aanwezig in mijn Mail app.
Verwijderd
Ik kan in ieder bevestigen dat dit ook geldt voor mijn werk agenda (exchange). Geen optie om handmatig te syncen.Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:25:
Weet iemand hoe ik handmatig mijn toegevoegde Google agenda kan synchroniseren? Met Windows Phone 8.1 kon ik tikken en vasthouden op een account en kiezen voor syncen, maar ik zie dit niet in Windows Phone 10?
Als je een mail open doet vanuit een notification en de betreffende mail delete... dan neemt het ongeveer 10 a 15 seconden in beslag voor je de mail effectief ziet verdwijnen uit je inbox ? (eerst al dacht ik dat de delete niet werkte).
Windows Phone heeft dit soort "geintjes" in het verleden ook wel gehad. Dan waren opties ineens niet zichtbaar bij een deel van de gebruikers. Soms was een herstart voldoende, maar vaker een harde reset. Daarna kwam "ineens" de ontbrekende functionaliteit wel naar voren.hardware-lover schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:34:
[...]
Hoe kan jij nu concluderen dat het niets met het type toestel, de firmware, of build te maken kan hebben, als schijnbaar niet iedereen die opties te zien krijgt? Jij bedoelt te zeggen, het hoort gewoon aanwezig te zijn, ongeacht waar je mee draait, als het maar W10M is?
Uiteraard zit niet iedereen te springen om een harde reset te doen. Meestal werden zulke fouten wel gecorrigeerd bij een latere versie van het OS.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik denk niet dat het er zo nu in zit zonder je mail te synchroniseren. Maar heb je er problemen mee dat ie iets niet weergeeft? Volgens mij staat bij de instellingen van je account toch hoe vaak/snel hij dingen synchroniseert. Standaard is dat 2 uur bijvoorbeeld. Als het daarna nog niet verschijnt, is er misschien wat mis.Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 13:25:
Weet iemand hoe ik handmatig mijn toegevoegde Google agenda kan synchroniseren? Met Windows Phone 8.1 kon ik tikken en vasthouden op een account en kiezen voor syncen, maar ik zie dit niet in Windows Phone 10?
[afbeelding]
Al zou ik sowieso eerder kiezen voor een hotmail/live/outlook account als je er het beste mee wilt werken.
Verwijderd
Soms werk ik van alles bij in de cloud en ga ik onderweg. Ik snap dat ik de sync interval kan aanpassen, maar als op dat moment de telefoon toevallig geen data verbinding heeft (in de polder of in een gebouw oid) dan heb ik niet de laatste versie van m'n agenda voor me op dat moment en dat kan soms discrepanties opleveren... Daarom deed ik met WP 8.1 altijd buiten de deur eerst ff een handmatige sync voor de zekerheid.Martinspire schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 14:59:
[...]
Ik denk niet dat het er zo nu in zit zonder je mail te synchroniseren. Maar heb je er problemen mee dat ie iets niet weergeeft? Volgens mij staat bij de instellingen van je account toch hoe vaak/snel hij dingen synchroniseert. Standaard is dat 2 uur bijvoorbeeld. Als het daarna nog niet verschijnt, is er misschien wat mis.
Al zou ik sowieso eerder kiezen voor een hotmail/live/outlook account als je er het beste mee wilt werken.
Titel zegt .105 en artikel zelf zegt .104, maar om eerlijk te zijn maakt het precieze nummer me niet zoveel uit, vindt het een stuk belangrijker om te weten wat ze nou echt verandert hebben.r2504 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 12:34:
Edit: Blijkbaar .105 ... http://www.windowscentral...586104-likely-coming-next
Change logs zijn blijkbaar niet echt in trek meer bij Microsoft... trouwens veel issues zouden misschien ook gewoon te technisch zijn voor het algemene publiek. Op zich ben ik al tevreden met een frequente build op dit moment... het is vooruitgang en als het cijfertje groot genoeg is geeft dat hopelijk ook aan dat er weeral veel bugs opgelost zijn en we dichter komen bij de finale release (dan kunnen we ons ook terug focussen op hoeveel bedrijven echt met UWP apps komen).
Trouwens zonet was er weer een update van Mail & Calendar... en ik heb ook gevonden waarom ik geen status icoontjes meer zag van m'n mails op m'n lockscreen... de reden was dat ze er gewoon af waren :-)
Trouwens zonet was er weer een update van Mail & Calendar... en ik heb ook gevonden waarom ik geen status icoontjes meer zag van m'n mails op m'n lockscreen... de reden was dat ze er gewoon af waren :-)
Was wel blij met die update van Mail & Calendar. De vorige met jaarview kreeg ik maar niet aangeboden op mijn 950XL. Nu heb ik eindelijk weer de jaarview terug. Wel is Mail een klein beetje buggy op mijn 950XL (rendering issues in de lijst als je bovenaan staat en deze omlaag trekt), maar de app zelf is echt bloedsnel geworden!
Iemand ook het probleem dat Groove en Weather app (weer) geen icoon heeft in de lijst?
Hier zie ik enkel een lege achtergrond...
Is er een mogelijkheid om beide apps geforceerd te verwijderen?
Bedankt!
Hier zie ik enkel een lege achtergrond...
Is er een mogelijkheid om beide apps geforceerd te verwijderen?
Bedankt!
Probleem hetzelfde bij mij, ook bij Skype (niet bij Skype-video). Als W10 officieel uitkomt probeer ik wel een schone installatie / harde reset.
Uhmmm ik ben ineens een optie kwijt uit mijn System-->Applications menu! Background tasks is ineens verdwenen. Als ik nu snel wil wisselen tussen openstaande apps heb ik een grote hoeveelheid van apps die op de achtergrond nog open staan terwijl dit eerst niet het geval was. Dit was nooit met Lumia Denim........ Weet iemand iets?
*Edit*
Geen idee waarom ik dit in WP10 gepost heb eigenlijk......
*Edit*
Geen idee waarom ik dit in WP10 gepost heb eigenlijk......
[ Voor 9% gewijzigd door Bunta op 06-02-2016 11:09 ]
Xbox One: GodShieldRevs Twitch: GodShieldRevs
Met de update van Outlook/Calendar gisteren is mijn probleem verholpengeenstijl schreef op maandag 18 januari 2016 @ 11:56:
[...]
Ik heb bijna altijd als ik een nieuw item in de agenda aanmaak, dat er een "ghost"-agenda-item met "[geen titel]" op de livetile komt te staan op de huidige dag en op het tijdstip, dat als eerste ingevuld staat als je een nieuw item aanmaakt.
Super irritant, je krijgt hier ook gewoon een herinnering van, terwijl in de agenda zelf je het item niet ziet, maar dus alleen op de livetile
Hoi,
Hebben jullie ook het probleem, dat als je in een gedeelde agenda een afspraak maakt, hij heel even zichtbaar is en dan op eens verdwijnt.
En als je dan in de andere telefoon met de zelfde agenda kijkt staat hij er wel bij.
Voor de rest zitten er best nog wel wat bugs in
Hebben jullie ook het probleem, dat als je in een gedeelde agenda een afspraak maakt, hij heel even zichtbaar is en dan op eens verdwijnt.
En als je dan in de andere telefoon met de zelfde agenda kijkt staat hij er wel bij.
Change log kan je vinden op https://en.wikipedia.org/wiki/Windows_10_Mobile#Version_history, en inderdaad bij Microsoft zelf heb ik ze nog niet kunnen vinden.r2504 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 23:24:
Change logs zijn blijkbaar niet echt in trek meer bij Microsoft...
Heb het wel op m'n computer ja, niet op telefoon, maar dat komt alleen voor als je ver vooruit (3> maanden) plant bij mij.racertinus schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 11:11:
Hoi,
Verder had ik zelf ook nog een vraag: heeft er iemand een goede speler gevonden om .mkv videos mee te openen? De standaardspeler doet het niet, omzetten naar wmv levert flink slechtere kwaliteit op en VLC media player is nogal bugged (kan bijv. niet vooruit spoelen). Sta open voor alternatieven
[ Voor 13% gewijzigd door sandr op 06-02-2016 20:44 . Reden: Vraag toegevoegd. ]
Verwijderd
Is er al iemand die kritisch heeft gekeken naar het uitschakelen van background-apps via de privacy instellingen? Ik zou graag willen weten of het e.e.a. probleemloos verloopt en of er daarmee een merkbare verschil is geconstateerd in batterij en performance.
Bijvoorbeeld telefoon app, wat gebeurd er bij het uitzetten? Kan je nog wel gebeld worden? Zo ja, wat doet het uitschakelen dan wel?
Zelfde geldt voor personen app, betreft dit puur het syncen of wordt er veel meer uitgeschakeld?
Edit:
Ter info; in ieder geval Edge gewoon laten draaien op de achtergrond, net even uitgeschakeld en elk tabblad moet constant herladen worden.
Bijvoorbeeld telefoon app, wat gebeurd er bij het uitzetten? Kan je nog wel gebeld worden? Zo ja, wat doet het uitschakelen dan wel?
Zelfde geldt voor personen app, betreft dit puur het syncen of wordt er veel meer uitgeschakeld?
Edit:
Ter info; in ieder geval Edge gewoon laten draaien op de achtergrond, net even uitgeschakeld en elk tabblad moet constant herladen worden.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2016 14:51 ]
Even een toelichting wat betreft de 'plopkjes' en het drainen van de batterij... Die 'plopjes' heb ik een aantal keer gekregen, maar alleen als ik een muziekapp had gebruikt (3rd party app voor soundcloud), maar de app opnieuw openen, play/pause twee keer indrukken en afsluiten loste het op (laatste hoefde niet eens).JSchut schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:04:
[...]
Dit gevoel heb ik ook heel erg. Echter mag ik deze maand een nieuwe telefoon en moet ik deze waarschijnlijk binnen nu en een half jaar. (iphone begint op te raken.)
Ik wil best graag naar windows 10 en heb mij hier al paar keer laten overhalen maar toch komt de twijfel telkens weer terug.
Als ik lees: spontane reboots, plopjes/ruis uit speaker, battery drain, dan wordt ik daar niet blij van. Dan ga ik twijfelen of ik niet beter toch maar een android toestel kan halen en over twee jaar maar weer moet kijken. Echter als iedereen dat doet dan zal de userbase ook niet groeien
Of misschien proberen nog een half jaar met deze telefoon te doen en dan opnieuw te kijken. (Al vindt ik mijn iphone ook gewoon te klein)
Ook lees ik wel dat er regelmatig updates zijn (vooral fast ring), maar toch blijven er behoorlijk wat mensen met dezelfde problemen. Althans zo lijkt het.
Vaak lijken de apps er ook behoorlijk oud uit te zien en een aantal apps lopen achter of zijn buggy. Nu kan ik daar opzich wel mee leven, maar ik snap wel dat dat voor veel mensen een issue kan zijn.
Ik geloof wel heel erg in windows 10 en de universal apps. Het is alleen hopen en afwachten dat het ook echt van de grond gaat komen.
Al met al een hoop tegenstrijdige dingen in mijn hoofd om wel of niet over te gaan naar windows 10.
Over de batterijduur niets te klagen, ik haal met zwaar gebruik prima de hele dag door. Met lichter gebruik zelfs 1,5-2 dagen. Ik heb eens de kaarten-app de hele ochtend gebruikt in de auto, 4 uur op GPS met scherm aan (internet uit) leverde me 45% minder op aan batterij. Behoorlijk netjes toch?
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
Ik zie het probleem niet? Require signin op 15 minuten wil zeggen dat ook binnen die 15 minuten je lockscreen nog steeds komt, maar je geen pin hoeft in te geven (je kunt het meteen wegswipen). De iris scanner staat daar los van, daarvoor geldt nog steeds dat je ernaar moet kijken voordat íe weet dat je het lockscherm weg wilt hebben.Ramon schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:52:
Als ik require signin op 15 minuten zet gaat windows hello nog steeds iedere keer dat ik mijn telefoon unlock mijn iris checken, terwijl ik gewoon omhoog kan swipen. Is dat een bug of feature?
Anders zou het lockscherm altijd weg zijn (gedurende die eerste 15 minuten), en je homescreen dus altijd open, met alle risico van per ongeluk iemand bellen op iets opstarten
Het nadeel van die irisscan is als je hem aan de lader hangt of in mijn geval op de lader legt dat die een tijdje blijft zoeken naar iemand. De volgende dag staat er dan de melding dat er teveel mislukte inlog pogingen zijn geweest waardoor Hello niet meer werkt. Je moet dan eerst weer pincode invoeren voordat je weer met Hello kan unlocken. Ik snap totaal niet waarom die zou scannen als hij aan de lader wordt gehangen. Dat zou die mijn inziens alleen moeten doen als je de powerbutton gebruikt om te unlocken.
Daarbij zouden ze de irisscan ook gewoon uit kunnen zetten als je toestel nog unlocked is, heeft weinig toegevoegde waarde op dat moment. Een swipe naar boven is in dat geval namelijk makkelijker, hoe snel het ook werkt.
Daarbij zouden ze de irisscan ook gewoon uit kunnen zetten als je toestel nog unlocked is, heeft weinig toegevoegde waarde op dat moment. Een swipe naar boven is in dat geval namelijk makkelijker, hoe snel het ook werkt.
Het uitschakelen van edge zorgt zo ver ik andere berichten mag geloven voor een betere accuduur. Andere apps heb ik nig niet geprobeerd.Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2016 @ 23:14:
Is er al iemand die kritisch heeft gekeken naar het uitschakelen van background-apps via de privacy instellingen? Ik zou graag willen weten of het e.e.a. probleemloos verloopt en of er daarmee een merkbare verschil is geconstateerd in batterij en performance.
Edit:
Scannen zou inderdaad niet nodig zijn op zo'n moment, maar bij mij wordt het niet gezien als mislukte inlogpogingen. Ik heb nog nooit gehad dat ik daardoor mijn pincode moest invoeren...Shinji schreef op zondag 07 februari 2016 @ 22:51:
Het nadeel van die irisscan is als je hem aan de lader hangt of in mijn geval op de lader legt dat die een tijdje blijft zoeken naar iemand. De volgende dag staat er dan de melding dat er teveel mislukte inlog pogingen zijn geweest waardoor Hello niet meer werkt. Je moet dan eerst weer pincode invoeren voordat je weer met Hello kan unlocken. Ik snap totaal niet waarom die zou scannen als hij aan de lader wordt gehangen. Dat zou die mijn inziens alleen moeten doen als je de powerbutton gebruikt om te unlocken.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Sinds de laatste update (.71) heb ik al een paar keer een spontane reboot gehad bij het openen van simpele dingen als WhatsApp. Ook lijkt de laadtijd van iedere app weer toegenomen. Herkennen mensen dit of moet ik misschien eens een hard reset doen?
Geen enkele reboot (trouwens nog nooit gehad, met geen enkele build).
Bij WhatsApp zie ik wel even "Loading..." maar niet echt dramatisch (maar het is dan wel een 930), bij andere apps kan ik niet meteen een verschil opmerken, alles werkt voor mij meer dan vlot genoeg.
Bij WhatsApp zie ik wel even "Loading..." maar niet echt dramatisch (maar het is dan wel een 930), bij andere apps kan ik niet meteen een verschil opmerken, alles werkt voor mij meer dan vlot genoeg.
Heb mijn 950XL vrijdag geupdate naar .71 en sindsdien één keer een reboot gehad, maar toen zat hij in mijn zak dus kan nog zijn dat ik de knop ingedrukt had. Daarvoor was het ook regelmatig als hij op mijn bureau lag. Echter soms een paar weken niet en dan weer een aantal keer in de week (zowel met .0 als met .29).YvoK schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:34:
Sinds de laatste update (.71) heb ik al een paar keer een spontane reboot gehad bij het openen van simpele dingen als WhatsApp. Ook lijkt de laadtijd van iedere app weer toegenomen. Herkennen mensen dit of moet ik misschien eens een hard reset doen?
Volgens mij zijn die reboot problemen ook alleen met de 950(XL) en niet met andere toestellen maar dat weet ik niet 100% zeker.
Mijn 920 heeft wel regelmatig reboots maar is de laatste builds wel beter. Ik heb echter sinds november nog geen hard reset gedaan dus is niet helemaal representatief.
Wel merk ik dat hij bluetooth echt niet leuk vind, als ik de bluetooth in de auto aan heb staan (waarmee hij gekoppeld is) loopt hij regelmatig vast en word hij erg warm. Dit gebeurde echter ook al met 8.1 en ook in andere auto's die meer dan alleen een headset functie hadden.
Wel merk ik dat hij bluetooth echt niet leuk vind, als ik de bluetooth in de auto aan heb staan (waarmee hij gekoppeld is) loopt hij regelmatig vast en word hij erg warm. Dit gebeurde echter ook al met 8.1 en ook in andere auto's die meer dan alleen een headset functie hadden.
Is lees regelmatig problemen met Bluetooth terwijl ik er totaal geen problemen mee heb... heeft het misschien iets te maken met het andere device dan omdat je ook schrijft dat je het in 8.1 ook al had.
[quote]GWBoes schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:25:
Mijn 920 heeft wel regelmatig reboots maar is de laatste builds wel beter. Ik heb echter sinds november nog geen hard reset gedaan dus is niet helemaal representatief.
[/quote
Ik zou die hardreset maar doen.
Ik heb hier ,2 stuks 920, waarover ik eigenlijk niets te klagen heb.
Bluetooth werkt bij mij in diverse auto's perfect..
[/quote
Ik zou die hardreset maar doen.
Ik heb hier ,2 stuks 920, waarover ik eigenlijk niets te klagen heb.
Bluetooth werkt bij mij in diverse auto's perfect..
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Verwijderd
Mijn Lumia 930 heeft helaas last van een defecte microfoon. (Dat lijkt een veelvoorkomende fabricage fout). Voor tijdens de reparatie maar even een Lumia 640 gekocht en daar meteen Windows 10 opgezet.
Wat een heerlijke verbeteringen zeg. Fatsoenlijk ingedeelde instelling app, de browser is lichtjaren vooruit op IE in WP8.1, alle sites worden nu fatsoenlijk weergegeven.
HTML e-mails worden nu fatsoenlijk weergegeven, in WP8.1 vielen die vaak half buiten beeld. Zodra mijn 930 terug is gaat daar insiders slowring op, ik wil echt niet meer terug!
Wat een heerlijke verbeteringen zeg. Fatsoenlijk ingedeelde instelling app, de browser is lichtjaren vooruit op IE in WP8.1, alle sites worden nu fatsoenlijk weergegeven.
HTML e-mails worden nu fatsoenlijk weergegeven, in WP8.1 vielen die vaak half buiten beeld. Zodra mijn 930 terug is gaat daar insiders slowring op, ik wil echt niet meer terug!
Waarom slowring... de .71 staat mijlen vooruit op de andere builds... ik zie geen reden om een oudere build met bugs te installeren.Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:52:
. Zodra mijn 930 terug is gaat daar insiders slowring op, ik wil echt niet meer terug!
Dit weekend 2 reboots en 1 complete vastloper, 1x een reboot terwijl ik aan de telefoon zit, de ander was na inschakelen van de wifi. De vastloper was op het lock-scherm, touch en powerknop deden niets meer, enkel volume leek nog te werken. Accu zat nog op 23%, dus gewoon laten leeglopen en weer opgeladen. Bizarre was, binnen ~3 uur was dat ding al uitgegaan, dat is bijna 8% accu per uur kwijt.GWBoes schreef op maandag 08 februari 2016 @ 11:25:
Vind het verlies in de nacht ook nog te veel met de 920, op 90% in de avond, 48% in de ochtend. Geen wifi aan, geen BT, maar vreemd genoeg staat Mail en Agenda en Default Lock screen met een flinke grijze balk in batterij verbruik.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Volgens mij is de slowring ook .71 sinds afgelopen week. De .71 build is idd de beste versie tot nu toe.r2504 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:12:
[...]
Waarom slowring... de .71 staat mijlen vooruit op de andere builds... ik zie geen reden om een oudere build met bugs te installeren.
Ik heb misschien wat voor als de batterij hard gaat: Vorige week moest ik noodgedwongen mijn 3 gmail accounts er af mikken (Mail & Calender bleven binnen 10sec crashen). Na ze er weer opnieuw opgezet te hebben, ging het checken voor new mail ineens een stuk sneller, en staat Mail & Calender ook een stuk lager in het batterijverbruik.
Heb de .71 build op een 640XL.
Heb de .71 build op een 640XL.
[ Voor 4% gewijzigd door Wallie op 08-02-2016 12:52 ]
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Dan mag daar nog flink wat verbeterd worden, mijn 920 wordt nu door mijn moeder gebruikt op 8.1, Wi-Fi altijd aan en regelmatig whatsapp gebruik --> 3/4 dagen eer de accu aan de 20% is (vanaf 100 natuurlijk). Het is goed dat de release nog iets is uitgesteld ja!SinergyX schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:22:
[...]
Dit weekend 2 reboots en 1 complete vastloper, 1x een reboot terwijl ik aan de telefoon zit, de ander was na inschakelen van de wifi. De vastloper was op het lock-scherm, touch en powerknop deden niets meer, enkel volume leek nog te werken. Accu zat nog op 23%, dus gewoon laten leeglopen en weer opgeladen. Bizarre was, binnen ~3 uur was dat ding al uitgegaan, dat is bijna 8% accu per uur kwijt.
Vind het verlies in de nacht ook nog te veel met de 920, op 90% in de avond, 48% in de ochtend. Geen wifi aan, geen BT, maar vreemd genoeg staat Mail en Agenda en Default Lock screen met een flinke grijze balk in batterij verbruik.
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
Denken jullie dat de L920 ooit goed zal draaien op W10M? Ik had goede hoop, maar als daily driver moet ik toch erkennen dat ik het stilaan opgeef. Apps openen heeeeel traag, of gewoon niet, en vele bugs met camera. Denk dat ik ga overschakelen naar Android, want W8.1 ziet er nu plots zo ouddated uit 
Ook de accu is een regelrechte ramp. Ik ben eigenlijk een light user, maar haal zelfs zelden 20h, da's echt geen doen meer.
Ook de accu is een regelrechte ramp. Ik ben eigenlijk een light user, maar haal zelfs zelden 20h, da's echt geen doen meer.
[ Voor 17% gewijzigd door Brab op 08-02-2016 16:24 ]
Ik denk dat het gewoon de CPU is die het niet goed aan kan, de S4 plus is ander caliber dan bv later in de 830 snapdragons. Qua snelheid lijkt bv het installeren soms heel snel te gaan, dat dus het intern geheugen snel genoeg lijkt te zijn (althans, sneller dan op SD kaart van mijn 830).Brab schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:23:
Denken jullie dat de L920 ooit goed zal draaien op W10M? Ik had goede hoop, maar als daily driver moet ik toch erkennen dat ik het stilaan opgeef. Apps openen heeeeel traag, of gewoon niet, en vele bugs met camera. Denk dat ik ga overschakelen naar Android, want W8.1 ziet er nu plots zo ouddated uit
Misschien dat ze richting RTM versie nog wat sleutelen specifiek voor de 'minder of achterhaalde' cpu's, al ben ik inmiddels wel even gewend aan m'n 920, dat straks als ik mijn 950 terug heb, dit supersnel zal aanvoelen
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 08-02-2016 16:30 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik gebruik een oude 920 als developer device met W10M en bij mij valt de snelheid me best mee. Heb je na installatie van W10M een factory reset gedaan?
Doe ik standaard bij elke update, heb nu alleen per ongeluk een backup van mijn 950 terug gezet, grappig dat nu als Wifi ID (hotspot) zichzelf ook 950 noemtPeaceNlove schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:38:
Ik gebruik een oude 920 als developer device met W10M en bij mij valt de snelheid me best mee. Heb je na installatie van W10M een factory reset gedaan?
De absolute snelheid valt mee (ik bedoel dan scrollen, menu, settings, ...). Alleen apps openen (dialer, berichten, whatsapp,...) gaat echt enorm traag. Ook batterij is echt hel. Ik probeer meteen eens die factory reset, is idd al effe geleden.
Dat is waar, Edge bv eenmaal pagina ingeladen (wat weer wat langer duurt) scrollt ook gewoon netjes, zelfde als je eerste keer naar settings gaat, duurt even voordat je het ziet, maar scrollen daarin gaat dan weer gewoon normaal.Brab schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:56:
De absolute snelheid valt mee (ik bedoel dan scrollen, menu, settings, ...). Alleen apps openen (dialer, berichten, whatsapp,...) gaat echt enorm traag. Ook batterij is echt hel. Ik probeer meteen eens die factory reset, is idd al effe geleden.
Zou eerder geheugen of opslag de vertragende factor zijn.
Ik zal zien, ik heb net een hard reset gedaan. Hopelijk krijg ik 'm werkend, heb dat toch altijd een fijn toestel gevonden, die Lumia 920
Mensen ook op gevallen dat data verbruik live tile nu informatie laat zien? Kon herinneren dat het paar builds terug nog niet werkte.
Ja, vandaar dat mijn 1320 vliegens vlug door de menu's heen gaat.SinergyX schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:29:
[...]
Ik denk dat het gewoon de CPU is die het niet goed aan kan, de S4 plus is ander caliber dan bv later in de 830 snapdragons. Qua snelheid lijkt bv het installeren soms heel snel te gaan, dat dus het intern geheugen snel genoeg lijkt te zijn (althans, sneller dan op SD kaart van mijn 830).
Misschien dat ze richting RTM versie nog wat sleutelen specifiek voor de 'minder of achterhaalde' cpu's, al ben ik inmiddels wel even gewend aan m'n 920, dat straks als ik mijn 950 terug heb, dit supersnel zal aanvoelen
Edge is nog sneller dan Internet Explorer.
O ja, heb een 930, dat had ik meteen wel even kunnen melden. Juist omdat het een 930 is, voelen voor mij de laadtijden veel te lang. Je weet gewoon dat je een supersnelle telefoon hebt en dan nog doet ie over het openen van zelfs de dialer soms meerdere seconden terwijl het normaal minder dan een seconde kost.YvoK schreef op maandag 08 februari 2016 @ 08:34:
Slowring heeft hem een paar dagen na de fastring gekregen ja. Ben er zelf niet echt heel happy over, Groove music weigert soms te beginnen met spelen en stopt soms ook ineens als een nummer is afgelopen. Bugs die ik in de vorige build niet had.ardvark99 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 12:46:
[...]
Volgens mij is de slowring ook .71 sinds afgelopen week. De .71 build is idd de beste versie tot nu toe.
En hoe zou je dan naar links/rechts moeten scrollen ?Berlinetta schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:53:
Waarom kan ik in Edge niet naar links of rechts swypen om naar een vorige/volgende pagina te gaan?
Met beleid.r2504 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:04:
[...]
En hoe zou je dan naar links/rechts moeten scrollen ?
Verwijderd
Zoals dat ook kan in iOS en Android. Swypen is het trouwens.r2504 schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:04:
[...]
En hoe zou je dan naar links/rechts moeten scrollen ?
Met je vinger van links naar rechts swypen om naar de vorige pagina te gaan.
Swipen is het. Swype is een product 
In IE kon het inderdaad wel. Waardoor ik altijd naar links scrollde als ik een pagina terug wilde gaan en een pagina terugging als ik naar links wilde scrollen
Nooit echt het verschil tussen de gestures goed in de vingers gekregen. Ik mis het totaal niet in Edge.
In IE kon het inderdaad wel. Waardoor ik altijd naar links scrollde als ik een pagina terug wilde gaan en een pagina terugging als ik naar links wilde scrollen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Is toch heel simpel?kenneth schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:22:
Swipen is het. Swype is een product
In IE kon het inderdaad wel. Waardoor ik altijd naar links scrollde als ik een pagina terug wilde gaan en een pagina terugging als ik naar links wilde scrollenNooit echt het verschil tussen de gestures goed in de vingers gekregen. Ik mis het totaal niet in Edge.
Je zit op pagina 1 en je opent nog een pagina... die komt dan bovenop of rechts van pagina 1.
In de westerse wereld werken we van links naar rechts. links = terug, rechts = verder.
Stel je hebt 3 pagina's, dan ligt pagina 3 (de laatste/meest rechtse) bovenop. Die schuif je dan naar rechts om pagina 2 te voorschijn te toveren. En andersom.
Ik ben bekend met het concept van leesvolgorde, maar bedanktVerwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:32:
[...]
Is toch heel simpel?
Je zit op pagina 1 en je opent nog een pagina... die komt dan bovenop of rechts van pagina 1.
In de westerse wereld werken we van links naar rechts. links = terug, rechts = verder.
Stel je hebt 3 pagina's, dan ligt pagina 3 (de laatste/meest rechtse) bovenop. Die schuif je dan naar rechts om pagina 2 te voorschijn te toveren. En andersom.
Het gaat erom dat ik scrollen binnen een pagina en scrollen tussen pagina's altijd door elkaar haalde. Vooral op pagina's met veel brede tabellen, zoals op Wikipedia. Dan wilde ik naar links in de tabel maar ging ik een hele pagina terug. Dan moet je weer vooruit, de pagina opnieuw laden en opzoeken waar je bent gebleven.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Het ligt er maar net aan van waar je swipt op de pagina. Swipe je helemaal vanaf de rand van het scherm dan ga je idd een pagina terug. Maar swip je in de tabel, dan scroll je in de tabelkenneth schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:55:
[...]
Ik ben bekend met het concept van leesvolgorde, maar bedankt
Het gaat erom dat ik scrollen binnen een pagina en scrollen tussen pagina's altijd door elkaar haalde. Vooral op pagina's met veel brede tabellen, zoals op Wikipedia. Dan wilde ik naar links in de tabel maar ging ik een hele pagina terug. Dan moet je weer vooruit, de pagina opnieuw laden en opzoeken waar je bent gebleven.
En die hard reset deed 'm het wel: plots vele malen sneller, enige issue: camera werkt niet meer 
Verder al een hele verbetering!
Verder al een hele verbetering!
Vraag me af of dat sowieso nog ingebouwd gaat worden. Op de desktop zit je al met gestures (multitasking) en action center langs de randen. Op mobile zou het wellicht kunnen, maar dan is de vraag hoe ze het goed kunnen implementeren zonder teveel 'whoops' swipes.Berlinetta schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:53:
Waarom kan ik in Edge niet naar links of rechts swypen om naar een vorige/volgende pagina te gaan?
Patient gamer
IE kon het al op Windows RT/Windows 8. Lijkt mij geen probleem wat dat betreft.blmp schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:41:
[...]
Vraag me af of dat sowieso nog ingebouwd gaat worden. Op de desktop zit je al met gestures (multitasking) en action center langs de randen.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
in Mozilla Firefox op de desktop swipe ik ook met "Scrolling Gestures".blmp schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:41:
[...]
Vraag me af of dat sowieso nog ingebouwd gaat worden. Op de desktop zit je al met gestures (multitasking) en action center langs de randen. Op mobile zou het wellicht kunnen, maar dan is de vraag hoe ze het goed kunnen implementeren zonder teveel 'whoops' swipes.
Verwijderd
Vroegah.. In mijn android tijdperk kon je in chrome switchen tussen tabbladen door op het adresbalk te swipen. Ik heb deze optie niet teruggezien op wp8.1 of w10m, of mis ik iets? Post van infinity85 doet namelijk vermoeden dat het wel kan/kon.
Onder WP8.x kon je in IE op de pagina zelf swipen om op die manier naar de vorige/volgende pagina te gaan. Tussen tabbladen schakelen heeft nooit gekund via een swipe gesture.Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:58:
Vroegah.. In mijn android tijdperk kon je in chrome switchen tussen tabbladen door op het adresbalk te swipen. Ik heb deze optie niet teruggezien op wp8.1 of w10m, of mis ik iets? Post van infinity85 doet namelijk vermoeden dat het wel kan/kon.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Naar aanleiding van het artikel op de frontpage: nieuws: Microsoft toont weer uitgebreide releasenotes bij Windows 10-updates
Het lijkt er op dat er ook een Windows 10 Mobile update pagina is die gevuld gaat worden
http://windows.microsoft....-10/update-history-mobile
Het lijkt er op dat er ook een Windows 10 Mobile update pagina is die gevuld gaat worden
Neuh, wat hij bedoelt is dat je via de adresbalk terug kan naar de vorige pagina (dus niet een ander tabblad) of dat je, bij bijvoorbeeld een brede tabel in de tabel kan schuiven om zo de hele inhoud te kunnen lezen. Wat jij wil kan volgens mij niet (ik weet iig niet hoe) in Windows 10 MobileVerwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 17:58:
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Gisteren een switch gemaakt van een iPhone 4S met IOS9.2.1. naar een Lumia 830.
Om gelijk ervaringen op te doen met de laatste W10, eerst de telefoon via de Windows Recovery hersteld naar laatste 8.1 versie, om vervolgens deze via Insider (fast ring) te updaten. Aansluitend op het toestel nog een x een factory reset gedaan voordat ik deze in gebruik wilde nemen.
Vervolgens vol enthousiasme begonnen met eerst alle updates van apps te laten uitvoeren via de store.
Voordat dit proces ten einde was, had ik al 2 spontane reboots te pakken. Uiteindelijk met een avondje rommelen al 6 spontane reboots te pakken gehad, zonder nog de telefoon te hebben gebruikt.
Ofwel 1e indruk om W10 op een Lumia 830 te gebruiken was geen succes qua stabiliteit:)
Om toch met een werktelefoon te lopen en ervaring op te doen, is de 830 hersteld naar de laatste 8.1 versie.
Wel verrassend, heb ook een 635 (testtoestel) liggen en deze al eventjes actief op W10 en daar heb ik nog geen 1 reboot meegemaakt.
Om gelijk ervaringen op te doen met de laatste W10, eerst de telefoon via de Windows Recovery hersteld naar laatste 8.1 versie, om vervolgens deze via Insider (fast ring) te updaten. Aansluitend op het toestel nog een x een factory reset gedaan voordat ik deze in gebruik wilde nemen.
Vervolgens vol enthousiasme begonnen met eerst alle updates van apps te laten uitvoeren via de store.
Voordat dit proces ten einde was, had ik al 2 spontane reboots te pakken. Uiteindelijk met een avondje rommelen al 6 spontane reboots te pakken gehad, zonder nog de telefoon te hebben gebruikt.
Ofwel 1e indruk om W10 op een Lumia 830 te gebruiken was geen succes qua stabiliteit:)
Om toch met een werktelefoon te lopen en ervaring op te doen, is de 830 hersteld naar de laatste 8.1 versie.
Wel verrassend, heb ook een 635 (testtoestel) liggen en deze al eventjes actief op W10 en daar heb ik nog geen 1 reboot meegemaakt.
I don't drive fast, I only fly low!
En ik nog niet met een 820 die enkele dagen geleden naar de fast ring is gebracht.
Testing, one, two ...
Maar yonexfreak heeft een 830 en geen 820... op m'n 930 heb ik ook nog geen enkele spontane reboot gehad dus mogelijk is het een typisch probleem met het toestel ? We lezen hier constant over problemen welke de ene user wel heeft en de andere totaal niet... maar zonder extra info kan je dat moeilijk beschouwen als een algemeen probleem.
Ben ik de enige die het raar vindt dat een lumia bijv spontaan reboot? Waarom niet een bluescreen met info? (voor bijv alleen insiders)...
Professioneel Heftruck Syndroom
Spontane reboots van een telefoon zijn idd niet tot nauwelijks te troubleshooten 
Ik ga nog weleens een x een volledige reset terug naar 8.1 doen en deze weer updaten naar 10, factory reset erachteraan en dan eens kijken of wellicht nu minder reboots al te ervaren zijn.
Tot die tijd blijft de 4S nog even mn werktelefoon
Ik ga nog weleens een x een volledige reset terug naar 8.1 doen en deze weer updaten naar 10, factory reset erachteraan en dan eens kijken of wellicht nu minder reboots al te ervaren zijn.
Tot die tijd blijft de 4S nog even mn werktelefoon
Hier geen last van spontane reboots op een Lumia 930. Als ik het zo lees heeft de Lumia 930 over het algemeen weinig problemen tegenover andere toestellen. Wat ik wel merk sinds de laatste builds is dat wifi slechter is gaan werken. Het zoeken naar Wifi netwerken duurt vaak erg lang en soms worden er zelfs geen gevonden. Hoop dat dit er bij de volgende build toch weer snel uit is.
Ervaren jullie problemen met Soundhound en/of Shazam? Ik krijg ze nauwelijks werkend op zowel de 950 als de 950XL.
Benieuwd of het een hardwareprobleem is of Win10..
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ik krijg ze niet werkend op de L950. Ze lijken wel te luisteren, maar vervolgens gebeurt er niets. Ik vermoed dat ze in de war raken van de noise-cancelling met 4 microphones. Dat zou wel op te lossen moeten zijn met een update van/door Shazam/Soundhound.Eagle Creek schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:28:
Ervaren jullie problemen met Soundhound en/of Shazam? Ik krijg ze nauwelijks werkend op zowel de 950 als de 950XL.
Idem hier met de L950. Dacht in eerste instantie dat ik gek werd.. toen maar opgegeven.KrazyJay schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:30:
[...]
Ik krijg ze niet werkend op de L950. Ze lijken wel te luisteren, maar vervolgens gebeurt er niets. Ik vermoed dat ze in de war raken van de noise-cancelling met 4 microphones. Dat zou wel op te lossen moeten zijn met een update van/door Shazam/Soundhound.
Wonderlijk, vanmorgen zoals gezegd terug naar 8.1 en vervolgens weer naar 10 update gedaan. Nu is de telefoon bezig met 30+ apps bij te werken via de store, maar waar ik gisteren in dit proces al 2 reboots als verrassing kreeg, is de telefoon tot heden rustig bezig zonder problemen 
Benieuwd hoe dit verder gaat lopen...
Benieuwd hoe dit verder gaat lopen...
Beide werken op m'n 930, echter Soundhound crashed bij het minste wat je doet binnen de app.Eagle Creek schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:28:
Shazam werkt wel volledig normaal.
Shazam werkt hier prima op de 950XL. Met nog de 'originele' .29 build.Eagle Creek schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:28:
Hier ook met de .71 build geen enkel probleem met shazam, muziek staat niet te hard aan op 10 meter afstand en op de achtergrond lawaai van servers die aan staan en herkende het zonder problemen.
SoundHound kreeg ik niet werkend op de 950XL. Toen heb ik voor het eerst Shazam geïnstalleerd. Eerst wilde deze ook niets herkennen, nadat ik in doodste stilte op wifi één keer succes had ging het wel goed en ook nooit meer problemen gehad.
Nu overgegaan op de 950, ook hier is SoundHound compleet doof. Maar Shazam doet eveneens niets... zal het nog eens proberen in een stile ruimte met wifi, kijken of ik hem weer kan triggeren.
Dacht eerst dat het de privacysettings waren (geen toegang tot microfoon) maar het zou inderdaad hoeveelheid microfoons kunnen zijn.
Daarnaast (en waar ik enorm van baal!) zit er geen music search meer onder de zoekknop. Dit was een ingebouwde feature van Bing - muziek en QR-codes en streepjescodes. Zag het als een van de voordelen van WP. Maar helaas..
Nu overgegaan op de 950, ook hier is SoundHound compleet doof. Maar Shazam doet eveneens niets... zal het nog eens proberen in een stile ruimte met wifi, kijken of ik hem weer kan triggeren.
Dacht eerst dat het de privacysettings waren (geen toegang tot microfoon) maar het zou inderdaad hoeveelheid microfoons kunnen zijn.
Daarnaast (en waar ik enorm van baal!) zit er geen music search meer onder de zoekknop. Dit was een ingebouwde feature van Bing - muziek en QR-codes en streepjescodes. Zag het als een van de voordelen van WP. Maar helaas..
[ Voor 16% gewijzigd door Eagle Creek op 10-02-2016 11:19 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Sinds .71 lijkt het bij mij allemaal wat trager en minder te gaan, maar wel stabieler.
Aantal punten:
- Toetsenbord komt erg laat omhoog bij het klikken op een tekst veld in Edge, maar ook in bijv. Whatsapp.
- Pagina in Edge laat wel, maar blijft wit. Als ik naar de open tabbladen ga en dan de pagina aanklik verschijnt hij wel.
- Batterij gaat sneller leeg. In de auto bijv. heb ik hem altijd 's ochtends nog aan usb en bleef hij voorheen gewoon op 100%, maar gister kwam ik op het werk aan en was het opeens 90%. (Alleen FlitsNav en Spotify via bluetooth aan.)
- WhatsApp opent soms heel traag of niet, sluiten via geopende apps en even wachten lijkt de oplossing.
- Veel apps blijven nu open staan op de achtergrond, waaronder WhatsApp (zichtbaar via taakbeheer).
Gaat om .71 icm. Lumia 950XL. Meer mensen die deze "problemen" herkennen?
Aantal punten:
- Toetsenbord komt erg laat omhoog bij het klikken op een tekst veld in Edge, maar ook in bijv. Whatsapp.
- Pagina in Edge laat wel, maar blijft wit. Als ik naar de open tabbladen ga en dan de pagina aanklik verschijnt hij wel.
- Batterij gaat sneller leeg. In de auto bijv. heb ik hem altijd 's ochtends nog aan usb en bleef hij voorheen gewoon op 100%, maar gister kwam ik op het werk aan en was het opeens 90%. (Alleen FlitsNav en Spotify via bluetooth aan.)
- WhatsApp opent soms heel traag of niet, sluiten via geopende apps en even wachten lijkt de oplossing.
- Veel apps blijven nu open staan op de achtergrond, waaronder WhatsApp (zichtbaar via taakbeheer).
Gaat om .71 icm. Lumia 950XL. Meer mensen die deze "problemen" herkennen?
Wit pagina's heb ik inderdaad ook last van, dacht eerst dat die site niet helemaal werkte ivm mobiele weergave, maar het is soms zelfs op T.net dat ik witte pagina hou.
Witte pagina's (Waarbij de laadbalk soms wel uitlaadt en soms op 90% blijft hangen), die bugs heb ik al zeker bijna 2 jaar (al vanaf 8 of 8.1 dacht ik)SinergyX schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:10:
Wit pagina's heb ik inderdaad ook last van, dacht eerst dat die site niet helemaal werkte ivm mobiele weergave, maar het is soms zelfs op T.net dat ik witte pagina hou.
Professioneel Heftruck Syndroom
Ook hier nog maar eens aangehaald wat blijkt bij diverse toestellen en spontane reboots.
W10 heeft kennelijk moeite met bepaalde merken SDcard en daardoor ontstaan reboots.
Simple te troubleshooten door je sdcard te verwijderen en te kijken of je reboots dan voorbij zijn.
Ook hier kan het wel of niet installeren van apps op de sdcard een extra invloed hebben. maar ook fotos ( daar had trouwens mijn Samsung ativ reeds last van onder 8.1) Opslag zorgde voor spontane reboot.
Samsung SDcard van 64 GB werkt nu probleemloos.
YMMV
Voor diegenen die de update cycle willen volgen: https://twitter.com/CoreInsiderProg
W10 heeft kennelijk moeite met bepaalde merken SDcard en daardoor ontstaan reboots.
Simple te troubleshooten door je sdcard te verwijderen en te kijken of je reboots dan voorbij zijn.
Ook hier kan het wel of niet installeren van apps op de sdcard een extra invloed hebben. maar ook fotos ( daar had trouwens mijn Samsung ativ reeds last van onder 8.1) Opslag zorgde voor spontane reboot.
Samsung SDcard van 64 GB werkt nu probleemloos.
YMMV
Voor diegenen die de update cycle willen volgen: https://twitter.com/CoreInsiderProg
[ Voor 7% gewijzigd door SED op 10-02-2016 12:21 ]
Copyright and left by SED...
Ja dat met die witte pagina's heb ik ook. Jammer genoeg is er nog geen andere goede browser beschikbaar voor WM10.
Vorige week nog heb ik het toestel wéér moeten resetten omdat het scherm telkens uitviel. Nadat ik alle uitgangen had schoongemaakt was het probleem weer weg.
Vorige week nog heb ik het toestel wéér moeten resetten omdat het scherm telkens uitviel. Nadat ik alle uitgangen had schoongemaakt was het probleem weer weg.
🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+
Verwijderd
.71 icm 640 -> na intensief gebruik wil edge sommige pagina's niet eer weergeven. Hij laadt ze wel (er is iig data verkeer), maar daarna staar ik naar een blanco pagina. Het rare is dat het steeds dezelfde pagina's zijn die falen: Wikipedia en Bing (oh de ironie).
Een reboot van de telefoon en het werkt weer.
Een reboot van de telefoon en het werkt weer.
Ik merk dat ik bij .71 toch wel veel irritaties heb. Dingen werken een stuk minder en trager, voor het eerst spontane reboots en ook dat witte pagina probleem heb ik nu last van. Kan niet wachten op .105
Bij ons op kantoor nu ook een W10M minder, die is overgestapt op iPhone
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Omdat een beta versie niet werkt naar een ander platform stappen vind ik een beetje bizar... al wil de persoon misschien niet wachten tot de finale versie (al is de vraag wanneer die komt).Sc0tTy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:27:
Trouwens weer updates gehad voor Mail & Calendar en WhatsApp... in beide wel niet meteen verschil te merken.
Build 10586.104 for phones will be replaced by build 10586.107 in a majority of regions.Sc0tTy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:27:
Kan niet wachten op .105
Copyright and left by SED...
Yes deze discussies had ik met hem ook, zijn 925 was ook nog eens defect... De proximity sensor was verrot na het vallen, wat veel van zijn problemen veroorzaakte.r2504 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:35:
[...]
Omdat een beta versie niet werkt naar een ander platform stappen vind ik een beetje bizar... al wil de persoon misschien niet wachten tot de finale versie (al is de vraag wanneer die komt).
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Don't buy apple's you can't eat...Sc0tTy schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:27:
Tsja, mijn nieuwste ervaring nu op mijn Lumia 550 met Windows 10 Mobile: de Store app wil niet meer starten.
Als ik hem wil openen krijg ik een leeg scherm en dat was het. Telefoonupdates heb ik allemaal geïnstalleerd. Hoe nu verder?
Hoe krijg ik die Store app weer aan de praat? Want ik kan nu verder geen apps meer installeren of bijwerken. Heel handig
Tot voor kort werkte het allemaal prima, maar na het installeren van updates de vorige keer is dus de Store app overleden bij mij.
Ik probeer het ook een kans te geven, maar als ineens de hele Store app niets meer doet, word ik ook een beetje moe ervan. Als het over een paar maanden allemaal niet gefixt is, dan gaat die op Marktplaats en ben ik er klaar mee verder.
De keuze tussen Android en iOS blijf ik wel moeilijk vinden overigens. Met iOS heb je over het algemeen wat minder problemen, maar als ik dan op mijn iPad zoiets simpels wil doen als een PDF downloaden en er achter moet komen dat dit niet meer zomaar kan (kon vroeger met iBooks) dan neig ik weer naar Android...
Als ik hem wil openen krijg ik een leeg scherm en dat was het. Telefoonupdates heb ik allemaal geïnstalleerd. Hoe nu verder?
Hoe krijg ik die Store app weer aan de praat? Want ik kan nu verder geen apps meer installeren of bijwerken. Heel handig
Tot voor kort werkte het allemaal prima, maar na het installeren van updates de vorige keer is dus de Store app overleden bij mij.
Tsja, het geduld raakt op bij mensen. Microsoft maakt mooie dingen, maar ze zijn elke keer niet af of te laat.r2504 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:35:
[...]
Omdat een beta versie niet werkt naar een ander platform stappen vind ik een beetje bizar... al wil de persoon misschien niet wachten tot de finale versie (al is de vraag wanneer die komt).
Ik probeer het ook een kans te geven, maar als ineens de hele Store app niets meer doet, word ik ook een beetje moe ervan. Als het over een paar maanden allemaal niet gefixt is, dan gaat die op Marktplaats en ben ik er klaar mee verder.
De keuze tussen Android en iOS blijf ik wel moeilijk vinden overigens. Met iOS heb je over het algemeen wat minder problemen, maar als ik dan op mijn iPad zoiets simpels wil doen als een PDF downloaden en er achter moet komen dat dit niet meer zomaar kan (kon vroeger met iBooks) dan neig ik weer naar Android...
[ Voor 51% gewijzigd door Lethalis op 10-02-2016 16:46 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Update van Mail&Calendar geweest? Reminders die ik voor vijf minuten snooze komen na vijf seconden(!) terug, nieuwe mail komt niet meer in het notification centre.
W10M begint een aaneenschakeling van schoonheidsfoutjes *kuch* te worden.
Om een app nou direct te linken aan schoonheidsfoutjes in een OS is natuurlijk wel een beetje vreemd.kenneth schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:54:
Verwijderd
Weet iemand hoe je autocorrectie (toetsenbord) kan uitschakelen? Kan die optie niet terugvinden in de instellingen.
Erg vervelend ja. Ze fixen bugs, maar er blijven gewoon nieuwe bugs komen waarvan je zou denken, hoe is het mogelijk!?kenneth schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:54:
Update van Mail&Calendar geweest? Reminders die ik voor vijf minuten snooze komen na vijf seconden(!) terug, nieuwe mail komt niet meer in het notification centre.
Dan lees en hoor je, het is maar een BETA. Prima, maar waarom beta-software releasen op je vlaggenschepen? Dit gaat MS echt niet helpen om marktaandeel te winnen. Sterker, ik zie om me heen mensen weer afstappen van WM. Jammer, maar helaas.
Voorbeeld: Lumia 550. Leuk telefoontje, prima kwaliteit, prima camera, werkt soepel en degelijk. Maar dan kom je erachter dat het eigenlijk helemaal niet zo lekker werkt, er stomme fouten inzitten en reboot op momenten dat je niet wilt. Goede reclame.
Ik zelf ben zeer tevreden, maar door die simpele bugs die er nu (nog) inzitten vraag ik me ook af of ik wel weer een nieuw WM toestel moet aanschaffen.
[ Voor 12% gewijzigd door lifeguard op 10-02-2016 18:46 ]
Wat bij mij werkt: shazam aanzetten, laten luisteren, tijdens het luisteren locken en meteen weer unlocken en dan staat er welk nummer het is. Ik vermoed dat de noise canceling niet/anders werkt als je telefoon gelocked is.WaSteiL schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:47:
[...]
Idem hier met de L950. Dacht in eerste instantie dat ik gek werd.. toen maar opgegeven.
Dat vind ik ook echt jammer, ik heb in 2013 een Lumia 920 gekocht, welke altijd feilloos liep, NOOIT één enkele herstart heeft gedaan (ongewild) en altijd rockingly stable was. Nu ik echter een Lumia 950 met W10M heb, heb ik echt al meer dan 50 herstarts gehad, eindeloos veel crashes en apps die stoppen. Hoe doen jullie dat Microsoft? Ik twijfel namelijk nog steeds hem te koop aan te bieden, maar dat prehistorische homescreen van Android en iOS is gewoon niet mijn ding.lifeguard schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:43:
[...]
Erg vervelend ja. Ze fixen bugs, maar er blijven gewoon nieuwe bugs komen waarvan je zou denken, hoe is het mogelijk!?
Dan lees en hoor je, het is maar een BETA. Prima, maar waarom beta-software releasen op je vlaggenschepen? Dit gaat MS echt niet helpen om marktaandeel te winnen. Sterker, ik zie om me heen mensen weer afstappen van WM. Jammer, maar helaas.
Ik zelf ben zeer tevreden, maar door die simpele bugs die er nu (nog) inzitten vraag ik me ook af of ik wel weer een nieuw WM toestel moet aanschaffen.
Overigens, sinds ik whatsapp van de achtergrond gehaald heb is mijn accuduur fors verbeterd! Ook heb ik geen herstart meer gehad, misschien moeten ze daar bij WhatsApp Inc eens wat gaan sleutelen!
Ik lees net dat de .107 in de fast ring zit....
Inderdaad... ben hem aan het downloaden.
En met de nieuwe update is er nu een 'release ring' naast de slow en fast rings.
Best for Insiders who enjoy getting early access to updates for the Current Branch, Microsoft applications, and drivers, with minimal risk to their devices, and still want to provide feedback to make Windows devices great..
Hopelijk nog wat bijzondere fixes want de drie fixes die ze op het blog noemen zijn niet zo heel bijzonder.
Best for Insiders who enjoy getting early access to updates for the Current Branch, Microsoft applications, and drivers, with minimal risk to their devices, and still want to provide feedback to make Windows devices great..
Hopelijk nog wat bijzondere fixes want de drie fixes die ze op het blog noemen zijn niet zo heel bijzonder.
Patient gamer
Build .107 installeren :-)Lethalis schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 16:38:
Hoe krijg ik die Store app weer aan de praat?
Geen idee of er ooit een officiele release datum is gegeven door Microsoft... hoeveel maanden zijn we dan te laat ?Tsja, het geduld raakt op bij mensen. Microsoft maakt mooie dingen, maar ze zijn elke keer niet af of te laat.
Tja... het is een beta en je hebt ervoor gekozen die risico's te nemen. Prettig... nee, maar zoiets kan gebeuren (trouwens de Store is gewoon een app en zelfs niet het OS). Heb je trouwens een hard reset geprobeerd ?Ik probeer het ook een kans te geven, maar als ineens de hele Store app niets meer doet, word ik ook een beetje moe ervan.
Daar heb ik het soms ook moeilijk mee... het aantal nieuwe bugs en vaak in core functionaliteit zoals notificaties ed. (je zou denken dat eens de API klaar is dat deze stabiel is en apps dus geen problemen zouden mogen ondervinden).lifeguard schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:43:
[...]
Erg vervelend ja. Ze fixen bugs, maar er blijven gewoon nieuwe bugs komen waarvan je zou denken, hoe is het mogelijk!?
De 550/950 was een marketing ding volgens mij... en development die te traag was. Misschien heeft men de negatieve impact onderschat en hoopte men dat het wel zou meevallen... geen toestel releasen zou ook niet goed geweest zijn en uiteindelijk zijn er heel wat mensen die geen problemen hebben met hun 950.Dan lees en hoor je, het is maar een BETA. Prima, maar waarom beta-software releasen op je vlaggenschepen? Dit gaat MS echt niet helpen om marktaandeel te winnen. Sterker, ik zie om me heen mensen weer afstappen van WM. Jammer, maar helaas.
Een sprong van .71 naar .107 doet vermoeden dat er wel wat meer gefixed is.blmp schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 19:47:
Ik ben ook niet zo tevreden, tot nu toe heb ik nog steeds alle problemen op mijn 830 die ik 5 builds eerder ook al had. Vandaag ook weer; in galerij laden pics niet (zwarte tegels zitten er dan tussen)... dan maar rebooten, dat werkt. Maar nu gaat mijn notificatiecentrum niet meer open. Reboot... werkt niet.
Super hoor, begin het echt zat te raken op deze manier. Ik zit nu op 71, ik lees hierboven over .107, dus ben benieuwd of ik in vredesnaam eens een fatsoenlijk werkend toestel krijg.
Ohja en mijn accu gaat nog maar een halve dag mee. Hoopte juist dat W10m zuiniger was, maar merk er niets van.
Super hoor, begin het echt zat te raken op deze manier. Ik zit nu op 71, ik lees hierboven over .107, dus ben benieuwd of ik in vredesnaam eens een fatsoenlijk werkend toestel krijg.
Ohja en mijn accu gaat nog maar een halve dag mee. Hoopte juist dat W10m zuiniger was, maar merk er niets van.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M