Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:23:
[...]

Dit is voor mij in een notendop WM10. Welk aspect ik ook pak, elke keer is er wel 'iets' mogelijk, maar nooit direct als feature maar altijd via 3rd party, omweg of 'halfbakken oplossing'.
Klopt, veel dingen zijn half of niet of bijna of een beetje of soms of straks of .....

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
SinergyX schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:23:
[...]

Dit is voor mij in een notendop WM10. Welk aspect ik ook pak, elke keer is er wel 'iets' mogelijk, maar nooit direct als feature maar altijd via 3rd party, omweg of 'halfbakken oplossing'.
Uuhh, jij kan zonder problemen usb device aan je telefoon hangen. Wat is daar omslachtig aan? Je hoeft niet eens gebruik te maken van een 3rd party oplossing. Kwestie van de juiste usb-togo device kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 03-02-2016 14:27 ]

Verwijderd

vali schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:26:
[...]

Uuhh, jij kan zonder problemen usb device aan je telefoon hangen. Wat is daar omslachtig aan? Je hoeft niet eens gebruik te maken van een 3rd party oplossing. Kwestie van de juiste usb-togo device kopen.
Hij heft het ook over andere aspecten.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-11 17:53
Amadeus1966 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:24:
[...]

Nee dank je, die discussie laat ik maar aan de jeugd over.
Wij zijn oud en snappen het allemaal niet meer zo ;)
Klopt. En daarom hebben we ook een Windows Phone. Is door zijn eenvoud het enige dat we nog een beetje kunnen bevatten. Heb jij trouwens nog tips voor een actieve houder op een rollator? >:)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11 11:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vali schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:26:
[...]

Daar ging het mij ook niet om, daarom quote ik enkel die zin. Maar zelfs met USB (OTG), even snel datadump/backup van foto's/fimpjes maken? Of muziek direct afspelen in Groove? Bestanden even snel vanuit de mail naar je stick?

Nee, ging mij over de algemene zaken in WM.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• sandr
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 13:51
Amadeus1966 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:01:
@coenox
Usb on the go zou idd voor win10 beschikbaar komen.
Maar het laatste wat ik gelezen heb zou dit alleen in combinatie zijn met de usb c connector.
Dat werkt ook inderdaad, kan gewoon een muis/toetsenbord/USB stick aansluiten op mijn L950, zelfs allemaal tegelijk via een hub. Best handig als je draadloos continuum gebruikt.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:26:
[...]Klopt, veel dingen zijn half of niet of bijna of een beetje of soms of straks of .....
Half leeg bedoel je? Zo'n gevoel krijg ik als ik je reacties lees. En weer is het geen discussie waar we iets aan hebben.
Waarom stop je niet gewoon. Heb je het Tweakblog gelezen? Iedere keer is het forum vervuiling met een welles nietes verhaal.

Sent from my Lumia 950 using Continuum :)

Verwijderd

Tweaker1234 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:36:
[...]

Half leeg bedoel je? Zo'n gevoel krijg ik als ik je reacties lees. En weer is het geen discussie waar we iets aan hebben.
Waarom stop je niet gewoon. Heb je het Tweakblog gelezen? Iedere keer is het forum vervuiling met een welles nietes verhaal.

Sent from my Lumia 950 using Continuum :)
Snap je hier iets niet aan?: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen

Als ik het goed heb is dit de titel van dit topic. Dat jullie wat anders vinden e/o vervelend vinden dat ik niet alleen maar ja en amen roep is jullie probleem. Maar ik hou mij aan de strekking van dit topic.

• coenox
sandr schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:36:
[...]

Dat werkt ook inderdaad, kan gewoon een muis/toetsenbord/USB stick aansluiten op mijn L950, zelfs allemaal tegelijk via een hub. Best handig als je draadloos continuum gebruikt.
Goed om te weten. Wel frustrerend dat de andere modellen het niet kunnen. Zelfs mijn ouwe trouwe 808 met symbian kon het. De L950 zal er denk ik voor mij pas in de loop van het jaar komen. En dan is het weer een beetje dubbel. De L950 zal kwa camera wel weer in de buurt komen van mijn 7 jaar oude compactcamera.

[ Voor 11% gewijzigd door coenox op 03-02-2016 15:00 ]

Verwijderd

barta123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:14:
[...]

Maestro, die verklaring ligt zeer voor de hand... Weet jij hoeveel verschillende Lumia's er eind vorig jaar in de winkels lagen? Volgens mij was dat vrijwel alleen de Lumia 640 en de XL versie daarvan. De laatste high-end Windows Phone was in 2014 (ik geloof juli) op de markt gebracht.P

Ja, dat gaat inderdaad grootsch bezorgen! 2 mid-end smartphones die al enige tijd op de markt zijn... Als er wat meer keus was geweest, onder andere van verschillende merken, dan denk ik dat dat heel anders geweest zou zijn!
En ja, ik vind dit ook een beetje onzinnig. Apple brengt ook maar 2 toestellen per jaar uit maar verkoopt in 1 weekend 2x zoveel toestellen als Microsoft in 1 kwartaal.
Dus Microsoft faalt ook in voldoende verschillend aanbod.

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:28:
[...]

En ja, ik vind dit ook een beetje onzinnig. Apple brengt ook maar 2 toestellen per jaar uit maar verkoopt in 1 weekend 2x zoveel toestellen als Microsoft in 1 kwartaal.
Dus Microsoft faalt ook in voldoende verschillend aanbod.
Het is duidelijk dat jij de plank wederom volledig misslaat... Waarom vergelijk je de populariteit van Apple's high-end devices met de onderste uit de reeks van Microsoft? Een S6 Edge vergelijken met een Samsung Galaxy Core is toch ook appels met peren vergelijken? Tel daarbij ook eens op dat Windows Phone in the early days van iOS nog niet eens bestond... ;)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:07
barta123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:31:
[...]

...Tel daarbij ook eens op dat Windows Phone in the early days van iOS nog niet eens bestond... ;)
<mierenn...> ik gebruik windows op mn telefoon al sinds 2004 op de Motorola MPx200...maar dat was natuurlijk WindowsMobile.
iOS is pas vanaf 2007(?).

Live from Denmark

Verwijderd

barta123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:31:
[...]

Het is duidelijk dat jij de plank wederom volledig misslaat... Waarom vergelijk je de populariteit van Apple's high-end devices met de onderste uit de reeks van Microsoft? Een S6 Edge vergelijken met een Samsung Galaxy Core is toch ook appels met peren vergelijken? Tel daarbij ook eens op dat Windows Phone in the early days van iOS nog niet eens bestond... ;)
Het zou juist een voordeel moeten zijn dat Microsoft low end devices heeft tov de high end (dure) iPhone. Zoals je weet is de markt van low end devices veel groter dus in dat licht zou het voor Microsoft makkelijker moeten zijn om veel meer af te zetten.
Vandaar dat ik het aanhaal. Als Apple het voor elkaar krijgt in 1 weekend 2x zoveel toestellen te verkopen met een gemiddelde prijs van €800 dan Microsoft met een gemiddelde van €150 in een markt waarin low end veel meer verkocht wordt dan zegt dat toch wel wat lijkt mij.

En wat wil je zeggen met de early days van iOS tov Windows Phone? Het gaat om de verkopen nu (laatste kwartaal). Desalniettemin bestaat WP/WM al ruim 5 jaar he... het is niet een OS dat pas een jaar op de markt is waarbij het logisch is dat er maar 4,5 miljoen toestellen in een kwartaal verkocht worden.
En idd, WM bestond al veeeel eerder.

• barta123
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:53:
[...]

Het zou juist een voordeel moeten zijn dat Microsoft low end devices heeft tov de high end (dure) iPhone. Zoals je weet is de markt van low end devices veel groter dus in dat licht zou het voor Microsoft makkelijker moeten zijn om veel meer af te zetten.
Vandaar dat ik het aanhaal. Als Apple het voor elkaar krijgt in 1 weekend 2x zoveel toestellen te verkopen met een gemiddelde prijs van €800 dan Microsoft met een gemiddelde van €150 in een markt waarin low end veel meer verkocht wordt dan zegt dat toch wel wat lijkt mij.

En wat wil je zeggen met de early days van iOS tov Windows Phone? Het gaat om de verkopen nu (laatste kwartaal). Desalniettemin bestaat WP/WM al ruim 5 jaar he... het is niet een OS dat pas een jaar op de markt is waarbij het logisch is dat er maar 4,5 miljoen toestellen in een kwartaal verkocht worden.
Dat klopt, maar volgens mij geldt dat niet voor toestellen die al begin dat jaar zijn geïntroduceerd... Zeker omdat er geconcurreerd wordt met de massa low-end android toestellen, waar de markt toch fors groter is!

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hoe waren eigenlijk de verkopen uit de oude 'echte' WM tijd? Zegmaar de Xperia, HTC HD2, Touch Pro, zelfs de Qtek 9100, daar was MS zelf nog geen telefoonmaker, maar neem aan dat ze daar toch aardig wat van hebben verkocht.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• vali
SinergyX schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:29:
[...]

Hoe waren eigenlijk de verkopen uit de oude 'echte' WM tijd? Zegmaar de Xperia, HTC HD2, Touch Pro, zelfs de Qtek 9100, daar was MS zelf nog geen telefoonmaker, maar neem aan dat ze daar toch aardig wat van hebben verkocht.
Ms deed het toen erg goed in het bedrijfsleven. Ze hadden toen wereldwijd marktaandeel van 20%+. Die tijd ging het ook heel anders aan toe. Toen kochten ze(bij mij tenminste) een wm toestel voor office en voor gemakkelijk mailen. Sommige ook voor navigatie. De drang naar de laatste apps, snellere hardware en een groot scherm was toen nog niet echt aan de orde.

Consument deed toen ook nog niet moeilijker over een duur model. Tegenwoordig is 200 euro voor een smartphone al teveel geld. Vandaar misschien de reden dat MS contiuum in het leven heeft geroepen. Als het wat verder door ontwikkeld wordt hoef je straks maar 1 device te kopen waar je alles op kan uitvoeren. Iets wat met wm met ce kernel ook de gedachte was. Al kan je toen natuurlijk niet een tweede scherm erop aansluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door vali op 03-02-2016 17:00 ]

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 16:45
[...]

Apple & Samsung hebben natuurlijk een marketing campagne van honderden miljoenen. Dit heeft de concurrentie niet. Zo maar een andere belangrijke factor die mee speelt.

Ik meen een paar jaar geleden voorbij te hebben zien komen dat HTC bijvoorbeeld voor het topmodel van destijds 2 mil aan marketing had besteed tegenover ik dacht de 400 miljoen van Samsung.

De merknamen "Nokia" en MS hangt een negatieve "vibe" omheen (in ieder geval in mijn omgeving).

Zo spelen er nog meer bepalende factoren mee naast de kwaliteit van toestellen het OS.

Bij elkaar heb je een optelsom.

Verwijderd

barta123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:20:
[...]

Dat klopt, maar volgens mij geldt dat niet voor toestellen die al begin dat jaar zijn geïntroduceerd... Zeker omdat er geconcurreerd wordt met de massa low-end android toestellen, waar de markt toch fors groter is!
En concurren is wat niet lukt. Het lukt WM al jaren niet om voet aan de grond te krijgen.
Ligt dat aan het geweldig complete OS of aan de geweldig mooie toestellen?

Ik zie het simpel: een goed product verkoopt. En minder product verkoopt minder.
En gezien de dalende verkoopaantallen zegt toch al genoeg.
Hoe moeten ze het tij nog keren? Niet door een toestel uit te brengen met half manke beta software, daar gaan ze de strijd niet mee winnen. En kunnen ze nog winnen? Ongeveer de hele mobiele wereld draait al op iOS en Android. WP 8 was een prima OS maar kreeg ook geen voet aan de grond. Waarom W10M wel?
Het lijkt een gelopen race.

Verwijderd

Mit-46 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:57:
[...]

Apple & Samsung hebben natuurlijk een marketing campagne van honderden miljoenen. Dit heeft de concurrentie niet. Zo maar een andere belangrijke factor die mee speelt.

Ik meen een paar jaar geleden voorbij te hebben zien komen dat HTC bijvoorbeeld voor het topmodel van destijds 2 mil aan marketing had besteed tegenover ik dacht de 400 miljoen van Samsung.

De merknamen "Nokia" en MS hangt een negatieve "vibe" omheen (in ieder geval in mijn omgeving).

Zo spelen er nog meer bepalende factoren mee naast de kwaliteit van toestellen het OS.

Bij elkaar heb je een optelsom.
Ja klopt, Microsoft maakt steeds te veel fouten. Ze hebben miljarden op de bank, maar een goede reclamecampagne kan er niet van af?
Waarom doen ze dat niet? Waarom brengen ze een telefoon uit met beta software? Waarom investeren ze niet in meer toestellen (voor ieder wat wils), waarom investeren ze niet in met variatie en een echt premium toestel van metaal en glas (wat de standard daarvoor is), waarom gooien ze het design in W10M weer om tov WP8?

• barta123
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:02:
[...]

En concurren is wat niet lukt. Het lukt WM al jaren niet om voet aan de grond te krijgen.
Ligt dat aan het geweldig complete OS of aan de geweldig mooie toestellen?

Ik zie het simpel: een goed product verkoopt. En minder product verkoopt minder.
En gezien de dalende verkoopaantallen zegt toch al genoeg.
Hoe moeten ze het tij nog keren? Niet door een toestel uit te brengen met half manke beta software, daar gaan ze de strijd niet mee winnen. En kunnen ze nog winnen? Ongeveer de hele mobiele wereld draait al op iOS en Android. WP 8 was een prima OS maar kreeg ook geen voet aan de grond. Waarom W10M wel?
Het lijkt een gelopen race.
Applicaties grote vriend, dat is hetgeen dat het platform nodig heeft, dat zei je zelf toch al? Daarom is het ook veel slimmer om met een kleine vertaalstap iOS apps op W10M te laten lopen. Dan heb je namelijk gelijk het nieuwste te pakken. Op die manier trek je vanzelf klanten, neem daarbij ook nog eens de goede office ondersteuning en de bruikbaarheid van deze applicaties in combinatie met Continuum en je kunt er gegarandeerd een succes van maken!

Zelf vind ik Continuum nu al goed werken, de Office-programma's, die al onderdeel zijn van de 'Universal Apps' werken echt subliem. Vooral voor studenten en bedrijven is dit zeer interessant! Zelf moet ik namelijk geregeld presentaties geven... Dan is het toch wel fijn om geen laptop mee te hoeven zeulen!

Verwijderd

vali schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:56:
[...]

Ms deed het toen erg goed in het bedrijfsleven. Ze hadden toen wereldwijd marktaandeel van 20%+. Die tijd ging het ook heel anders aan toe. Toen kochten ze(bij mij tenminste) een wm toestel voor office en voor gemakkelijk mailen. Sommige ook voor navigatie. De drang naar de laatste apps, snellere hardware en een groot scherm was toen nog niet echt aan de orde.

Consument deed toen ook nog niet moeilijker over een duur model. Tegenwoordig is 200 euro voor een smartphone al teveel geld. Vandaar misschien de reden dat MS contiuum in het leven heeft geroepen. Als het wat verder door ontwikkeld wordt hoef je straks maar 1 device te kopen waar je alles op kan uitvoeren. Iets wat met wm met ce kernel ook de gedachte was. Al kan je toen natuurlijk niet een tweede scherm erop aansluiten.
Wat is de meerwaarde van Continiuum? Ik begrijp dat het grappig is, maar concreet, wat doe je er mee?
Wanneer is het handig?

• barta123
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:08:
[...]

Wat is de meerwaarde van Continiuum? Ik begrijp dat het grappig is, maar concreet, wat doe je er mee?
Wanneer is het handig?
Behoeft dit inderdaad nog enige uitleg? Kun jij tekstverwerken op een 5 inch schermpje? Je kunt in theorie je laptop thuis laten, omdat je je telefoon gewoon voor dezelfde taken kunt gebruiken. Tel daarbij op dat je je telefoon ook nog kunt gebruiken, zonder enige verstoring (wat bijvoorbeeld niet met Apple TV kan).

Kijk, ik weet dat je als verkoper van telefoons niet meer doet dan wat in de rondte blaten, maar het werkveld is echter stukken groter, waarbij het vak presenteren ook van belang is!

Verwijderd

barta123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:07:
[...]

Applicaties grote vriend, dat is hetgeen dat het platform nodig heeft, dat zei je zelf toch al? Daarom is het ook veel slimmer om met een kleine vertaalstap iOS apps op W10M te laten lopen. Dan heb je namelijk gelijk het nieuwste te pakken. Op die manier trek je vanzelf klanten, neem daarbij ook nog eens de goede office ondersteuning en de bruikbaarheid van deze applicaties in combinatie met Continuum en je kunt er gegarandeerd een succes van maken!

Zelf vind ik Continuum nu al goed werken, de Office-programma's, die al onderdeel zijn van de 'Universal Apps' werken echt subliem. Vooral voor studenten en bedrijven is dit zeer interessant! Zelf moet ik namelijk geregeld presentaties geven... Dan is het toch wel fijn om geen laptop mee te hoeven zeulen!
Dus dan stop jij dat ding in je tas, komt ergens aan, moet het overal op aansluiten (muis, toetsenboord, monitor) en kan dan gaan presenteren.
Wat is de meerwaarde daarvan tov een tablet of laptop? En als je naar een klant gaat, moet je alsnog alles aansluiten om wat te kunnen doen? En als je in de trein zit naar je werk en je wilt in de trein werken, hoe doe je dat? Als ik naar mn werk ga heb ik geen zin om elke dag alles te moeten koppelen en ontkoppelen als ik weer naar huis ga, en dan in de trein zitten en niks kunnen doen omdat ik geen scherm e.d. heb om op te kunnen werken. Ik zie mezelf al 2 keer per dag onder mn buro liggen om alles aan de sluiten ;)

• barta123
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:14:
[...]

Dus dan stop jij dat ding in je tas, komt ergens aan, moet het overal op aansluiten (muis, toetsenboord, monitor) en kan dan gaan presenteren.
Wat is de meerwaarde daarvan tov een tablet of laptop? En als je naar een klant gaat, moet je alsnog alles aansluiten om wat te kunnen doen? En als je in de trein zit naar je werk en je wilt in de trein werken, hoe doe je dat? Als ik naar mn werk ga heb ik geen zin om elke dag alles te moeten koppelen en ontkoppelen als ik weer naar huis ga, en dan in de trein zitten en niks kunnen doen omdat ik geen scherm e.d. heb om op te kunnen werken. Ik zie mezelf al 2 keer per dag onder mn buro liggen om alles aan de sluiten ;)
Je hoeft niks aan te sluiten, ik heb niet eens dat dock. Er is ook een optie om het wireless te gebruiken, vrijwel iedere hedendaagse Smart-TV heeft een 'Miracast' ondersteuning. Tik, verbinden en hopsa, daar staat hij dan! Telefoon als touchpad gebruiken en je kunt met je telefoon in de hand de presentatie doorklikken!

In de trein werken? Dat is lang niet voor iedereen van belang. Dan zou je nog je laptop mee kunnen geven. Dit is een optie die je hebt, je kunt je telefoon uitbreiden op een groot beeldscherm. Daar waar iOS en Android dat nog niet kunnen. Wat je niet hebt, wat je niet mist. ;)

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 11:21
barta123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:14:
[...]

Behoeft dit inderdaad nog enige uitleg? Kun jij tekstverwerken op een 5 inch schermpje? Je kunt in theorie je laptop thuis laten, omdat je je telefoon gewoon voor dezelfde taken kunt gebruiken. Tel daarbij op dat je je telefoon ook nog kunt gebruiken, zonder enige verstoring (wat bijvoorbeeld niet met Apple TV kan).

Kijk, ik weet dat je als verkoper van telefoons niet meer doet dan wat in de rondte blaten, maar het werkveld is echter stukken groter, waarbij het vak presenteren ook van belang is!
Maar ik heb nog nooit ergens een losse monitor zien staan? Zo zonder iets eraan, alleen stroomkabel.
Dat continuum is toch onzin? Dan kom je met je 5"telefoon, moet je aan iemand vragen om achter zijn buro te mogen zitten, en moet je al zijn kabels lostrekken om je eigen kabels vast te maken.
Ik zie het nut er ook echt niet van in. Thuis al helemaal niet, daar heb ik gewoon een PC.
En al zou ik ooit iets moeten presenteren, dan zorg ik echt wel voor een werkende laptop en beamer, ipv een telefoontje .

Verwijderd

barta123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:18:
[...]

Je hoeft niks aan te sluiten, ik heb niet eens dat dock. Er is ook een optie om het wireless te gebruiken, vrijwel iedere hedendaagse Smart-TV heeft een 'Miracast' ondersteuning. Tik, verbinden en hopsa, daar staat hij dan! Telefoon als touchpad gebruiken en je kunt met je telefoon in de hand de presentatie doorklikken!

In de trein werken? Dat is lang niet voor iedereen van belang. Dan zou je nog je laptop mee kunnen geven. Dit is een optie die je hebt, je kunt je telefoon uitbreiden op een groot beeldscherm. Daar waar iOS en Android dat nog niet kunnen. Wat je niet hebt, wat je niet mist. ;)
Ja leuk om te presenteren, maar als je wilt werken moet je alsnog alles aansluiten. En dan moet alsnog je laptop mee.
Nogmaals, het is leuk als uitbreiding maar om als workstation te gebruiken is het vrij omslachtig.

Verwijderd

barta123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:18:
[...]

Ik denk dat er meer mensen in de trein werken dan dat er presentaties geven.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Om weer even on-topic te wezen, Windows 10 Mobile wordt nu op mijn Lumia 1320 telefoon geïnstalleerd.
Ik heb direct gekozen om in de slow-ring te gaan.
Edit: blijkbaar wordt 10586.29 op mijn telefoon gezet.

How to Upgrade Your Windows Phone to Windows 10 Now

[ Voor 43% gewijzigd door Berlinetta op 03-02-2016 17:58 ]

• vali
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:14:
[...]

Hebben ze bij jou geen trainingen of iets dergelijks? Zou je wel moeten weten wat andere hierboven geposted hadden. Een dockingstation is overigens ook gewoon beschikbaar voor de huidige modellen die contiuum ondersteunen.

Anyway, ik zag op bedrijven waar ik stage had gelopen (eerst mbo en later hbo) desktops vrij snel verdwijnen en laptops in de plaats ervan komen. Ik zie het ook gebeuren dat smartphones de laptop gaan vervangen. Je sluit hem aan op de wireless lader en via bluetooth en miracast kan je vrij snel je werkzaamheden verrichten.

Ben daarom ook erg benieuwd of de geruchten van de surface phone i.c.m. atom cpu en win32 support waar zijn. Dan komt het wel heel snel dichtbij.

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 03-02-2016 18:13 ]

• barta123
Berlinetta schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:55:
Om weer even on-topic te wezen, Windows 10 Mobile wordt nu op mijn Lumia 1320 telefoon geïnstalleerd.

How to Upgrade Your Windows Phone to Windows 10 Now
.29? Ik hoop dat die probleemloos gaat zijn, dat was de eerste grote update die mijn 950 kreeg, alleen kreeg hij daar behoorlijk wat bugs mee... Hij werd warm en had regelmatig reboots! Met de .36 update is dat veel verbeterd

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-11 20:55
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:06:
[...]
Ja klopt, Microsoft maakt steeds te veel fouten. Ze hebben miljarden op de bank, maar een goede reclamecampagne kan er niet van af? Waarom doen ze dat niet? [...]
Omdat je geen reclame gaat maken voor een mobiel OS dat niet klaar is voor de mainstream. Dat levert je alleen maar minpunten op, op termijn.
Waarom brengen ze een telefoon uit met beta software?
Omdat ze een nieuwe telefoon moesten uitbrengen om de huidige gebruikers tegemoet te komen. Die konden geen kant op, maar werden wel steeds luidruchtiger. Het is een PR nachtmerrie als je die-hard fans ongelukkig worden. Die zijn namelijk het meest verbaal over het OS.
Waarom investeren ze niet in meer toestellen (voor ieder wat wils), waarom investeren ze niet in met variatie en een echt premium toestel van metaal en glas (wat de standard daarvoor is)[...]
De huidige gebruikers hebben daar geen behoefte aan. De 950 is niet bedoelt voor de grote markt, maar als tegemoetkoming aan wie Windows Phone al gebruikt. Waaronder een aantal bedrijven.
waarom gooien ze het design in W10M weer om tov WP8?[...]
Omdat het oude design niet werkte. App bouwers vonden het in de weg zitten en negeerden de guidelines of zelfs het hele platform, met als resultaat een OS dat niet aansloot bij de apps die er voor waren. Dat is mogelijk nog erger dan het gebrek van een aantal high profile apps.

Gelukkig heeft MS een lange adem. Eentje die ze hier ook zullen inzetten. In de 'marge' (als 3e partij op de markt) zullen ze gewoon lekker doorwerken aan het platform. Eentje die technisch gezien beter in elkaar zit dan de anderen. Windows 10 mobile hoeft niet de grootste te worden nu. Zolang er aan doorontwikkeld wordt en de andere projecten (windows 10 desktop, Xbox One en hololens) lekker gestaag doorgroeien, groeit Windows mobile uiteindelijk ook wel mee. De kracht van MS zit momenteel niet in een enkel product, maar steeds meer in de samenhang ervan.
Iets waar Apple die zwaar leunt op iOS en Google die nog steeds leunt op de zoekmachine toch met argusogen naar kijken. Die zien het gevaar ook wel.
Het was overigens lang wachten totdat ze het bij MS eindelijk doorkregen. Gelukkig zag Ballmer het wel en heeft hij onpopulaire beslissingen gemaakt om vervolgens plaats te maken voor een CEO die er de vruchten kan pakken. PR wise gezien echt een hele slimme zet. Onder ontwikkelaars zie je ook steeds meer positieve reacties op MS. Waar je 5 jaar geleden bij de naam MS alleen maar negatieve reacties krijgt, zie je nu een wat genuanceerdere reactie. Erg belangrijk IMO, ook voor Windows 10 mobile.

*edit*
Overigens is het platform technisch dan wel beter, het vertaald nog niet helemaal naar de beste user experience. Daar zullen ze toch nog wel wat werk aan moeten verrichten.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 03-02-2016 19:23 ]

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:44

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Caelorum schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 19:22:
Gelukkig heeft MS een lange adem. Eentje die ze hier ook zullen inzetten. In de 'marge' (als 3e partij op de markt) zullen ze gewoon lekker doorwerken aan het platform. Eentje die technisch gezien beter in elkaar zit dan de anderen. Windows 10 mobile hoeft niet de grootste te worden nu. Zolang er aan doorontwikkeld wordt en de andere projecten (windows 10 desktop, Xbox One en hololens) lekker gestaag doorgroeien, groeit Windows mobile uiteindelijk ook wel mee.
Zeker. De laatste tijd is er achter de schermen énorm veel gebeurd volgens mij daar, waardoor er nu bijna een enorm mooi crossplatform product staat als W10m gereleased is en continuum eenmaal goed bekend is.

Zodra dat klaar is, ligt er voor developers ineens een enorm interessant product dat nergens anders geboden wordt. Vooral voor bedrijven wordt dit natuurlijk heel interessant; het zou mij niks verbazen als 2017 het jaar wordt waarin de windows store flink vol gaat lopen en de verkopen flink gaan aantrekken.

youtube.com/@hisrep

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 21:44
Berlinetta schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:55:
Waarom zou je dat nog doen... een .29 build loopt hopeloos achter op de fast-ring terwijl die geen dramatische problemen heeft (op wat minor issues na waren de recentere builds steeds beter dan de voorgaande... en nog noot is er iets "kapot" gegaan (toch niet bij mij).

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:04

rammes

koekebakker 1e klas

Weet iemand of je met windows10 phone en een office365 account ook apps kunt downloaden? of MOET je altijd een live id daarvoor erbij hebben.

Ik zou het doen!

Verwijderd

Heb de knoop doorgehakt en aangemeld als insider, wow, hoe makkelijk gaat dat! binnen 20 sec was het gelukt, eigenlijk te makkelijk :)

Had voor de slow ring gekozen uit oogpunt van 'veiligheid', maar zie nu pas dat het build .29 is, wat mij heel oud lijkt. Helaas is dat niet meer te wijzigen, moet dus eerst deze installeren en daarna pas op de fast ring zetten. Dus wellicht een tip voor diegene die me volgen, kies voor de fast ring als je nu overstapt!

Lumia 830

• Berlinetta
  • Niet online
r2504 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:00:
[...]

Waarom zou je dat nog doen... een .29 build loopt hopeloos achter op de fast-ring terwijl die geen dramatische problemen heeft (op wat minor issues na waren de recentere builds steeds beter dan de voorgaande... en nog noot is er iets "kapot" gegaan (toch niet bij mij).
Geen flauw idee... mijn telefoon ging daar gewoon naar toe.

• Berlinetta
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:26:
Heb de knoop doorgehakt en aangemeld als insider, wow, hoe makkelijk gaat dat! binnen 20 sec was het gelukt, eigenlijk te makkelijk :)

Had voor de slow ring gekozen uit oogpunt van 'veiligheid', maar zie nu pas dat het build .29 is, wat mij heel oud lijkt. Helaas is dat niet meer te wijzigen, moet dus eerst deze installeren en daarna pas op de fast ring zetten. Dus wellicht een tip voor diegene die me volgen, kies voor de fast ring als je nu overstapt!

Lumia 830
Ik heb net geüpgrade Windows 10 en bij mij werkt bijna alles behalve melding de mail en het swype toetsenbord
Melding de stond uit...
Swypen lukt alleen niet in de URL-balk Edge

[ Voor 5% gewijzigd door Berlinetta op 04-02-2016 03:13 ]

• kadaverke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-11 16:49
vali schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 07:58:
[...]

Ik denk dat je iets te snel naar updates ging zoeken en dat het nog niet goed in de store stond. Zelf heb ik het ook af en toe als de update er pas net maar minuten in staat. Heb de update vanmorgen zonder problemen geüpdatet.

Net ff wat lopen browsen, maar edge voelt echt stuk sneller aan. Ook is het maken van een posted op tweakers forum wat relaxter.
Dat zou inderdaad goed kunnen ja, helemaal niet aan gedacht natuurlijk :+ Ik zou het de volgende keer eens in de gaten houden als de mogelijkheid zich voor doet.

Overigens had ik onderstaande quote gepost in het lumia 950 ervaringen topic. Ik weet niet of het specifiek voor de 959 geldt, of dat het ook voor w10m algemeen nuttig is. Maar misschien nuttig voor sommigen :)
kadaverke schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:49:
Ik weet niet of dit al bekend was, maar bij mij was het in ieder geval nog niet bekend. Namelijk inzage in je data verbruik, zo ver kon ik alleen globaal zien wat mijn WIFI gebruik was en het mobiele gerbuik. Per app liet de 950 alleen het totale gebruik zien, dus een combi van WIFI en mobiel verbruik. Maar zodra je een data limiet in stelt is het wel mogelijk om per app precies te zien wat je verbruikt hebt op WIFI en wat je gebruikt hebt van je mobiele bundel.

Ik kwam dit ergens in de comments tegen van een andere site, voor mij was dit weer een leer momentje :P Zoals ik al zei, ik weet niet of het al bekend was en al lees ik nog altijd mee in dit topic, misschien heb ik het compleet gemist. Dus indien dit dubbel is en iedereen anders dit al lang wist, excuses :+

[ Voor 46% gewijzigd door kadaverke op 03-02-2016 23:03 ]

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
coenox schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:31:
[...]
Heb jij trouwens nog tips voor een actieve houder op een rollator? >:)
U vraagt, wij draaien ;-)

Afbeeldingslocatie: http://www.zorgwelzijn.nl/Resizes/mainarticleimage/PageFiles/02/98/29802/001_RBIAdam-image-1513048.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://cdn3.spiegel.de/images/image-182036-panoV9free-xkrh.jpg

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• coenox
8)7 :*) _/-\o_

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-11 20:34

JSchut

.....

DeNachtwacht schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 21:00:
[...]

Zeker. De laatste tijd is er achter de schermen énorm veel gebeurd volgens mij daar, waardoor er nu bijna een enorm mooi crossplatform product staat als W10m gereleased is en continuum eenmaal goed bekend is.

Zodra dat klaar is, ligt er voor developers ineens een enorm interessant product dat nergens anders geboden wordt. Vooral voor bedrijven wordt dit natuurlijk heel interessant; het zou mij niks verbazen als 2017 het jaar wordt waarin de windows store flink vol gaat lopen en de verkopen flink gaan aantrekken.
Dit gevoel heb ik ook heel erg. Echter mag ik deze maand een nieuwe telefoon en moet ik deze waarschijnlijk binnen nu en een half jaar. (iphone begint op te raken.)

Ik wil best graag naar windows 10 en heb mij hier al paar keer laten overhalen maar toch komt de twijfel telkens weer terug.
Als ik lees: spontane reboots, plopjes/ruis uit speaker, battery drain, dan wordt ik daar niet blij van. Dan ga ik twijfelen of ik niet beter toch maar een android toestel kan halen en over twee jaar maar weer moet kijken. Echter als iedereen dat doet dan zal de userbase ook niet groeien ;)
Of misschien proberen nog een half jaar met deze telefoon te doen en dan opnieuw te kijken. (Al vindt ik mijn iphone ook gewoon te klein)

Ook lees ik wel dat er regelmatig updates zijn (vooral fast ring), maar toch blijven er behoorlijk wat mensen met dezelfde problemen. Althans zo lijkt het.

Vaak lijken de apps er ook behoorlijk oud uit te zien en een aantal apps lopen achter of zijn buggy. Nu kan ik daar opzich wel mee leven, maar ik snap wel dat dat voor veel mensen een issue kan zijn.

Ik geloof wel heel erg in windows 10 en de universal apps. Het is alleen hopen en afwachten dat het ook echt van de grond gaat komen.

Al met al een hoop tegenstrijdige dingen in mijn hoofd om wel of niet over te gaan naar windows 10.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Benieuwd of de VAIO Phone of de Acer Jade Primo nog naar Europa komt.

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:35
JSchut schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:04:
[...]

Ik wil best graag naar windows 10 en heb mij hier al paar keer laten overhalen maar toch komt de twijfel telkens weer terug.
Als ik lees: spontane reboots, plopjes/ruis uit speaker, battery drain, dan wordt ik daar niet blij van. Dan ga ik twijfelen of ik niet beter toch maar een android toestel kan halen en over twee jaar maar weer moet kijken. Echter als iedereen dat doet dan zal de userbase ook niet groeien ;)
Of misschien proberen nog een half jaar met deze telefoon te doen en dan opnieuw te kijken. (Al vindt ik mijn iphone ook gewoon te klein)

Ook lees ik wel dat er regelmatig updates zijn (vooral fast ring), maar toch blijven er behoorlijk wat mensen met dezelfde problemen. Althans zo lijkt het.

Vaak lijken de apps er ook behoorlijk oud uit te zien en een aantal apps lopen achter of zijn buggy. Nu kan ik daar opzich wel mee leven, maar ik snap wel dat dat voor veel mensen een issue kan zijn.

Ik geloof wel heel erg in windows 10 en de universal apps. Het is alleen hopen en afwachten dat het ook echt van de grond gaat komen.

Al met al een hoop tegenstrijdige dingen in mijn hoofd om wel of niet over te gaan naar windows 10.
Wat je vooral leest zijn de negatieve ervaringen. W10M nog niet af, en er zijn (genoeg) problemen, sommige die je noemt zijn al opgelost, of ik heb daar bv geen last van gehad (ploppen en ruis bv). Maar als je de fast ring in gaat, krijg je idd genoeg updates, deze week al een update naar .71 en gisteren een FW update.

Als je twijfelt, ken je niet iemand die al een W10M toestel heeft, of kan je niet een toestel aanschaffen met omruil garantie of zo? Je kan ook beginnen met een goedkoper toestel.

• r2504
[...]
Zo lijkt het inderdaad... maar van hoeveel mensen lees je hier problemen... een stuk of tien ? Iedereen waarbij het wel goed werkt gaat natuurlijk niet posten dat het goed gaat... die blijven stil.
Is moeilijk te beoordelen voor iemand anders... ik weet niet welke apps jij gebruikt maar tot op heden heb ik geen enkel issue met de apps (het enige alternatief wat een beetje ondermaats is is Phones voor m'n Sonos al werkt het wel)

Feit blijft dat W10M nog steeds beta is (dus al dat gezeur vind ik er soms wat over) maar volgens mij zijn we niet echt ver meer af van de release. Als Insider draai ik nu trouwens een maand of 6 op de fast-ring en dramatisch kan ik eigenlijk geen enkele build noemen.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 11:35

Wallie

Herr

Had gisteravond een vreemd probleem met de mail en kalender: kalender kon nog geen 5 sec open blijven staan om dan spontaan te crashen. Mail had een zelfde soort gedrag, al moest ik daar wel wat actiefs voor doen. Reboot maakte niks uit. Heb vervolgens m'n 3 gmail accounts (prive, werk en gezamelijk met partner) er maar uit gemikt en opnieuw toegevoegd, toen was het over.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• JSchut

JSchut

.....

ardvark99 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:42:
[...]

Wat je vooral leest zijn de negatieve ervaringen. W10M nog niet af, en er zijn (genoeg) problemen, sommige die je noemt zijn al opgelost, of ik heb daar bv geen last van gehad (ploppen en ruis bv). Maar als je de fast ring in gaat, krijg je idd genoeg updates, deze week al een update naar .71 en gisteren een FW update.

Als je twijfelt, ken je niet iemand die al een W10M toestel heeft, of kan je niet een toestel aanschaffen met omruil garantie of zo? Je kan ook beginnen met een goedkoper toestel.
Ik ken niemand met een windows 10 tel. Mijn schoonmoeder heeft een mega cheape win 8 lumia. Geen idee welke maar iig een super low end model.
Iedereen die vraagt wat voor tel ik neem verklaard mij voor gek als ik windows als optie noem :P

Een toestel kopen is ook een optie, maar als je een telefoon van rond de 100 euro koopt dan is dat natuurlijk geen eerlijke vergelijking met bijvoorbeeld de lumia 950
r2504 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:44:
[...]

Zo lijkt het inderdaad... maar van hoeveel mensen lees je hier problemen... een stuk of tien ? Iedereen waarbij het wel goed werkt gaat natuurlijk niet posten dat het goed gaat... die blijven stil.

[...]

Is moeilijk te beoordelen voor iemand anders... ik weet niet welke apps jij gebruikt maar tot op heden heb ik geen enkel issue met de apps (het enige alternatief wat een beetje ondermaats is is Phones voor m'n Sonos al werkt het wel)

Feit blijft dat W10M nog steeds beta is (dus al dat gezeur vind ik er soms wat over) maar volgens mij zijn we niet echt ver meer af van de release. Als Insider draai ik nu trouwens een maand of 6 op de fast-ring en dramatisch kan ik eigenlijk geen enkele build noemen.
Klopt als hij goed werkt dan post je 1 keer en dan klaar (of zelfs niet). Als je problemen hebt ga je posten en in discussie.

Ik gebruik niet veel apps hoor. En als er alternatieven zijn is dat prima. Maar bijvoorbeeld Whatsapp zit toch vreemd in elkaar qua user interface. Ook met deze app lees ik problemen. Uiteraard het probleem van de app bouwer maar goed je hebt er wel "last" van.
Verder intereseert de app gap me niet echt. Natuurlijk is hij er wel, maar zo dramatisch vindt ik hem absoluut niet.

Dat windows in beta is daar ben ik mij ook van bewust en ben daarom ook best bereid hier en daar voorlopig wat in te leveren. Echter blijft het natuurlijk wel bijzonder dat ze het niet als beta communiceren voor de lumia 950. Als snap ik ook wel dat ze wel een nieuw toestel moesten uitbrengen.

• The_Anarchist
  • Laatst online: 04-11 10:45
Je zou een tweedehands 930 kunnen proberen, er staat er een paar voor €150 in de V&A.

• r2504
JSchut schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:57:
[...]
Maar bijvoorbeeld Whatsapp zit toch vreemd in elkaar qua user interface. Ook met deze app lees ik problemen. Uiteraard het probleem van de app bouwer maar goed je hebt er wel "last" van.
Wat is er dan fout met WhatsApp ? Je krijgt je berichten netjes en je kan daar gewoon op antwoorden maar misschien mis ik niets... nochtans als ik op images.google.com naar WhatsApp zoek krijg ik schermen (die buiten wat meer fancy kleurtjes) er identiek uitzien op m'n Windows versie.
Verder intereseert de app gap me niet echt. Natuurlijk is hij er wel, maar zo dramatisch vindt ik hem absoluut niet.
De app gap is er... daar moeten we niet flauw over doen... maar dat is iets persoonlijk (en als ik kijk naar de Top 100 apps voor Android dan denk ik dat we er meer dan 90% hebben op Windows Phone/Mobile... maar je zal maar net die ene missen die je nodig hebt).
Dat windows in beta is daar ben ik mij ook van bewust en ben daarom ook best bereid hier en daar voorlopig wat in te leveren. Echter blijft het natuurlijk wel bijzonder dat ze het niet als beta communiceren voor de lumia 950. Als snap ik ook wel dat ze wel een nieuw toestel moesten uitbrengen.
De 550/950 is een droevige zaak... marketing versus engineering vrees ik. Langs de andere kant lost Android z'n security problemen gewoon niet meer op, terwijl Microsoft er haast om de 14 dagen is met een nieuwe build... maar daar koopt een normale gebruiker natuurlijk niets voor.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-11 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

In navolging van mijn bericht van gisteren (Frostbite in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen") die daarna eigenlijk werd ongesneeuwd door diverse lui... vandaag maar weer mijn telefoon gerest naar WP8 om hem weer via insider te updaten.
Dit alles om te kijken of het probleem opgelost werd. Al snel geconstateerd dat het probleem in WP8 na een reset ook aanwezig was. Daarop mijn case (nillkin) los gemaakt en de achterkant (wat stof tussen de telefoon en case) en ook de speaker schoongemaakt. Toen ik daarna e.a ging testen bleef het scherm wel in beeld als ik ging bellen. :)

Nu maar weer naar WP10 (.71) en de zooi updates installeren qua apps. Mocht iemand dus tegen het probleem aanlopen dan weet je wat je moet doen :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• r2504
Ik blijf problemen ondervinden met mail indicates op het lockscreen (gewoon niet zichtbaar) alsook notificaties van nieuwe mails. Probleem is nog steeds dat het soms wel werkt en soms niet (nog geen logica in gevonden)... repinnen van beide mail tiles (twee Exchange accounts) heeft het probleem niet opgelost.

• vali
hjs schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:37:
Benieuwd of de VAIO Phone of de Acer Jade Primo nog naar Europa komt.
Ben ook benieuwd! Toestel ziet er best nice uit! Ondersteund ook gelijk contiuum.
Vaio Phone Biz is the latest Windows 10 mobile smartphone to hit the market. Equipped with Qualcomm Snapdragon 617 (MSM8952) processor, the Vaio Phone Biz packs 3GB RAM and 16GB of flash storage that is expandable by microSD card. This slot has SDXC support and officially supports up to 64GB cards.
We gaan volgende week hoogstwaarschijnlijk weer een nieuwe build zien! Laatste build draait nu zeer goed op mijn l930 en ben benieuwd wat ze nu gaan bieden.

[ Voor 52% gewijzigd door vali op 04-02-2016 10:28 ]

• JSchut

JSchut

.....

r2504 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:06:
[...]

Wat is er dan fout met WhatsApp ? Je krijgt je berichten netjes en je kan daar gewoon op antwoorden maar misschien mis ik niets... nochtans als ik op images.google.com naar WhatsApp zoek krijg ik schermen (die buiten wat meer fancy kleurtjes) er identiek uitzien op m'n Windows versie.
Voor Whatsapp doelde ik meer op de UI. Bijvoorbeeld de ongelukkige plek van het bel icoontje. Heb daar ookal mensen over gehoord. Dat ze vaak per ongeluk op die bel knop drukken.
[...]

De app gap is er... daar moeten we niet flauw over doen... maar dat is iets persoonlijk (en als ik kijk naar de Top 100 apps voor Android dan denk ik dat we er meer dan 90% hebben op Windows Phone/Mobile... maar je zal maar net die ene missen die je nodig hebt).
Daarom. En spelletjes doe ik niet op mijn phone. Daar heb ik een tablet voor. En ook daar speel ik zowat geen games op. Daar heb ik dan weer een PS4 voor :P

De meeste apps die kan je ook vervangen door de websites in de browser te bezoeken.
[...]

De 550/950 is een droevige zaak... marketing versus engineering vrees ik. Langs de andere kant lost Android z'n security problemen gewoon niet meer op, terwijl Microsoft er haast om de 14 dagen is met een nieuwe build... maar daar koopt een normale gebruiker natuurlijk niets voor.
Daar ben ik het mee eens. De update policy van microsoft bied behoorlijk meer zekerheid.

Ik hoop dat Microsoft alles binnenkort op de rit krijgt en dat ze de 550/950 ook goed op orde krijgen. De 950 zou wel de telefoon moeten worden als ik de overstap zou maken.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:53:
[...]
Snap je hier iets niet aan?: Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen
Precies. Discussie :+
Dat is wat anders dan de zoveelste monoloog.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Al zouden ze elke dag een build uitbrengen, het gaat niet zomaar alle 'problemen' oplossing die Win10M momenteel heeft, 950 of oudere toestellen. En gezien de gebruikservaring op 1 hetzelfde toestel soms al bizar ver uit elkaar lopen, denk ik dat MS het probleem nog niet volledig heeft gevonden.

• ardvark99
JSchut schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 09:57:
[...]

Ik ken niemand met een windows 10 tel. Mijn schoonmoeder heeft een mega cheape win 8 lumia. Geen idee welke maar iig een super low end model.
Iedereen die vraagt wat voor tel ik neem verklaard mij voor gek als ik windows als optie noem :P

Een toestel kopen is ook een optie, maar als je een telefoon van rond de 100 euro koopt dan is dat natuurlijk geen eerlijke vergelijking met bijvoorbeeld de lumia 950

[...]
Je kan natuurlijk ook kijken in de V&A voor een "2de hands" L950. Ik heb zelf de XL sinds halverwege december, in de fast ring, dus alle updates en FW's gehad. Geen noemenswaardig problemen, een enkele reboot gehad. En zoals ik al zei, er zijn nog probleempjes, maar ben zeer tevreden met het toestel. Dus als je de stap wil maken, waarom wachten?
Klopt als hij goed werkt dan post je 1 keer en dan klaar (of zelfs niet). Als je problemen hebt ga je posten en in discussie.

Ik gebruik niet veel apps hoor. En als er alternatieven zijn is dat prima. Maar bijvoorbeeld Whatsapp zit toch vreemd in elkaar qua user interface. Ook met deze app lees ik problemen. Uiteraard het probleem van de app bouwer maar goed je hebt er wel "last" van.

Whatsapp ziet er oudbollig uit (WP8), maar doet wat ie moet doen. er komt een nieuwe versie uit, op wmpoweruser.com zijn regelmatig video's te zien van de beta. Helaas is die beta niet openbaar.

• JSchut

JSchut

.....

ardvark99 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:39:
[...]
Dus als je de stap wil maken, waarom wachten?
Omdat ik bang ben/was dat ik met een enorm buggy telefoon kom te zitten. De ene heeft nergens last van en de ander heeft van alles en nog wat. Dus de ene L950 is de andere niet.

Maar goed ik kom telkens weer tot de conclusie dat ik het maar gewoon moet doen. En na een week komt de twijfel weer :P
ardvark99 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:39:
[...]
Whatsapp ziet er oudbollig uit (WP8), maar doet wat ie moet doen. er komt een nieuwe versie uit, op wmpoweruser.com zijn regelmatig video's te zien van de beta. Helaas is die beta niet openbaar.
Hier heb ik al een paar keer op gezocht. Kon wel wat items vinden maar nog geen filmpjes. Wellicht toch wat harder zoeken.

• Erik1805
  • Laatst online: 08:43
[...]

Dit gevoel heb ik ook heel erg. Echter mag ik deze maand een nieuwe telefoon en moet ik deze waarschijnlijk binnen nu en een half jaar. (iphone begint op te raken.)

Ik ben zelf een tijdje geleden overgestapt naar het Windows platform. Dit na jaren Android gebruikt te hebben. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik na een week of 8 weer terug ben bij Android. Het is een mooi systeem, zeker ook de camera van Lumia maar loop gewoon nog tegen teveel zaken aan. Ik wacht het af en wellicht maakt ik de overstap nog een keer.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• JSchut

JSchut

.....

Erik1805 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:39:
[...]

Ik ben zelf een tijdje geleden overgestapt naar het Windows platform. Dit na jaren Android gebruikt te hebben. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik na een week of 8 weer terug ben bij Android. Het is een mooi systeem, zeker ook de camera van Lumia maar loop gewoon nog tegen teveel zaken aan. Ik wacht het af en wellicht maakt ik de overstap nog een keer.
Wat voor dingen liep je tegenaan?

• Erik1805
JSchut schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:50:
[...]

Wat voor dingen liep je tegenaan?
Vastlopers, reboots, en het algemene probleem van de "app gap" Het WM10 platform is naar mijn idee nog niet af.

(bovenstaande is mijn persoonlijke ervaring)

[ Voor 8% gewijzigd door Erik1805 op 04-02-2016 14:45 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

vali schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 10:25:
[...]
We gaan volgende week hoogstwaarschijnlijk weer een nieuwe build zien! Laatste build draait nu zeer goed op mijn l930 en ben benieuwd wat ze nu gaan bieden.
Ik ben benieuwd. Het is een flinke verhoging van .71 naar .104, dus misschien hebben ze weer grote stappen gezet?

Ik moet zeggen dat .71 echt heel aardig draait op mijn 925, stukken beter dan de builds hiervoor.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Even wachten is dus helemaal zo'n gek ding nog niet. W10m wordt echt een mooi OS maar ik heb het er dus weer even af gehaald omdat het gewoon nog te buggy is. En laten we eerlijk zijn dat is ook heel normaal want het is gewoon nog een bètaversie; ik maak mij er geen zorgen over dat er over een maand of 3 een stabiele W10m te downloaden is voor mijn Lumia 925. Dat is ook de reden dat ik denk dat hij het nog wel een jaartje uit zingt ;)

youtube.com/@hisrep

• Berlinetta
  • Niet online
[...]

Ik heb sinds gister Windows 10 (Lumia 1320) en het bevalt mij prima.
Alleen swype werkt niet echt lekker.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat ik mij afvraag, mensen roepen dat W10M beta is. Dat is zo voor de Lumia X2X, X3X en x4x serie. Maar de 950, 950xl 550 en de Acer Jade Primo en dadelijk de Vaio Phone Biz worden gewoon standaard uitgeleverd met W10M. Hoe kan dat dan beta software zijn?
De fabrikanten plakken er geen grote 'warning, contains beta OS' sticker op, dus waarom dat zo genoemd wordt is mij een raadsel.

Dat sommigen het als een beta OS vonden/vinden aanvoelen, is een heel ander verhaal.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• r2504
Erik1805 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:25:
[...]

en het algemene probleem van de "app gap" Het WM10 platform is naar mijn idee nog niet af.
Het app gap weet je perfect op voorhand (al moet je ook soms willen uitkijken naar een alternatief... komende van Android weet je dat je moet kijken naar Kaarten ipv Google Maps bijvoorbeeld)

• Wallie

Wallie

Herr

PaT schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:15:
Wat ik mij afvraag, mensen roepen dat W10M beta is. Dat is zo voor de Lumia X2X, X3X en x4x serie. Maar de 950, 950xl 550 en de Acer Jade Primo en dadelijk de Vaio Phone Biz worden gewoon standaard uitgeleverd met W10M. Hoe kan dat dan beta software zijn?
De fabrikanten plakken er geen grote 'warning, contains beta OS' sticker op, dus waarom dat zo genoemd wordt is mij een raadsel.

Dat sommigen het als een beta OS vonden/vinden aanvoelen, is een heel ander verhaal.
Wanneer is software beta en wanneer niet? Het is een illusie dat je een os bugvrij zal krijgen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wallie schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:36:
[...]

Wanneer is software beta en wanneer niet? Het is een illusie dat je een os bugvrij zal krijgen.
Maar andersom, de 950 kreeg afaik de identieke versie als toen de vorige modellen als insider hadden, bij die laatste werd hard geroepen 'beta dus buggy', maar het is dan toch onlogisch dat ook van een splinternieuw toestel te moeten zeggen? Ja, er waren hardware specifieke bugs, maar ze hadden beiden (of hebben) ook last van dezelfde OS-bugs. En om dan nog over 'release bugjes' te spreken, nee, daar was nog te veel met het OS aan de hand (niet alleen bugs, maar ook features).

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Het zit er voornamelijk in dat alle builds alleen nog maar via het Insider programma te krijgen zijn. Voor de 950/950XL is het OS natuurlijk ook goed geoptimaliseerd omdat ze daar de tests mee hebben uitgevoerd tijdens het ontwikkelen van W10m. Het is dus ook logisch dat er daar minder fouten en bugs worden ervaren.

Kortom het is op de 550,950,950XL nog wat schimmig maar het zal pas echt 'af' voelen als er voor alle telefoons een final versie beschikbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 04-02-2016 17:00 ]

youtube.com/@hisrep

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Toch ervoer ik op mijn Lumia 920 niet meer problemen dan op mijn Lumia 950. Niet dat dat er nu zoveel zijn ;)
Ik snap ook wel dat het nog in ontwikkeling is en hier en daar gaat het nog niet goed maar ik verwacht toch dat dit binnen nu en een aantal maand wel opgelost zal zijn.
En de probleempjes die er zijn daar valt wel mee te leven.

Laat ze liever meer vaart maken met verbeterde UWP apps, zoals Facebook, Twitter, Whatsapp etc.

[ Voor 60% gewijzigd door CAP-Team op 04-02-2016 17:49 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:47
Voor wat het waard is hierbij mijn ervaringen sinds gisteren met W10:
- edge is grote stap vooruit t.o.v. IE
- nog geen bugs ontdekt, alleen swype werkt niet lekker meer
- mooi UI
- lijkt soepeler en sneller te werken dan 8.1
- wekker ging vanmorgen gewoon af

• ardvark99
Tweade schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:52:
Swype werkt bij mij vooral niet goed in Edge, in andere apps gaat het redelijk goed. Ik heb het idee dat het sinds .29 of .36 verslechterd is. Daarvoor heb ik de versies heel kort gehad, maar was volgens mij beter.
In Edge moet ik de woorden 2 of 3 keer swypen voordat ie iets herkent, dat schiet dus niet op.

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 19:54
Tweade schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 17:52:
Voor wat het waard is hierbij mijn ervaringen sinds gisteren met W10:
- edge is grote stap vooruit t.o.v. IE
- mooi UI
- lijkt soepeler en sneller te werken dan 8.1
- wekker ging vanmorgen gewoon af
Ik kan nog steeds niet fatsoenlijk een wekkergeluid instellen. Ik kan hem wel zetten, maar geen wekkermelodie kiezen.
Muziek heb ik er niet opstaan, dus dat gaat hem sowieso niet worden.
In 8.1 zaten er gewoon melodietjes in of ben ik nu gek aan het worden
?

• Tweade
lifeguard schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:32:
[...]

Ik kan nog steeds niet fatsoenlijk een wekkergeluid instellen. Ik kan hem wel zetten, maar geen wekkermelodie kiezen.
Muziek heb ik er niet opstaan, dus dat gaat hem sowieso niet worden.
In 8.1 zaten er gewoon melodietjes in of ben ik nu gek aan het worden
?
Ja. O-)

Ik moet bekennen dat ik na de update m'n huidige wekker heb gewist en een nieuwe ingesteld. Vervolgens kan ik allemaal geluidjes selecteren, zowel uit eigen muziek als beltonen.

Het standaard alarm is overigens niet fijn wakker worden, maar 'Langzaam wakker worden' wel.

• lifeguard
Tweade schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 19:50:
[...]

Ja. O-)

Ik moet bekennen dat ik na de update m'n huidige wekker heb gewist en een nieuwe ingesteld. Vervolgens kan ik allemaal geluidjes selecteren, zowel uit eigen muziek als beltonen.

Het standaard alarm is overigens niet fijn wakker worden, maar 'Langzaam wakker worden' wel.
Zou jij me kunnen helpen hoe ik een melodie in kan stellen? Ik kom er echt niet uit 8)7
Ik zie zelfs dat langzaam wakker worden niet meer. (wat tevens een van de beste features was in 8.1)

[ Voor 9% gewijzigd door lifeguard op 04-02-2016 20:16 ]

• Erik1805
r2504 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:23:
[...]

Het app gap weet je perfect op voorhand (al moet je ook soms willen uitkijken naar een alternatief... komende van Android weet je dat je moet kijken naar Kaarten ipv Google Maps bijvoorbeeld)
Dat snap ik, alleen soms zijn er geen alternatieven. En veel grote bedrijven ontwikkelen geen apps voor Windows Phone dus ik wacht het even verder af hoe de ontwikkeling gaat.

• Tweade
lifeguard schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:11:
[...]

Zou jij me kunnen helpen hoe ik een melodie in kan stellen? Ik kom er echt niet uit 8)7
Ik zie zelfs dat langzaam wakker worden niet meer. (wat tevens een van de beste features was in 8.1)
Na het toevoegen van een wekker kan je in het geopende scherm onder 'Geluid' de melodie instellen. Even op het drop down menuutje tikken, dan kan je selecteren welk muziekje je wilt gebruiken.

• lifeguard
Tweade schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:20:
[...]

Na het toevoegen van een wekker kan je in het geopende scherm onder 'Geluid' de melodie instellen. Even op het drop down menuutje tikken, dan kan je selecteren welk muziekje je wilt gebruiken.
Ik zie daar alleen, standaard en alleen trillen en selecteren uit mijn muziek

• Tweade
lifeguard schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:23:
[...]

Ik zie daar alleen, standaard en alleen trillen en selecteren uit mijn muziek
Vreemd, ik heb ook nog kiezen uit beltonen. Daar is de beltoon 'langzaam wakker worden' te vinden.

• lifeguard
Tweade schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:29:
[...]

Vreemd, ik heb ook nog kiezen uit beltonen. Daar is de beltoon 'langzaam wakker worden' te vinden.
Inderdaad vreemd. Die optie mis ik eigenlijk al vanaf de eerste builds van WM10 :D

• Tweade
lifeguard schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:29:
[...]

Inderdaad vreemd. Die optie mis ik eigenlijk al vanaf de eerste builds van WM10 :D
Welke versie heb je? Ik heb de laatste versie van de fast ring (28), op m'n 640.

• r2504
Tweade schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:33:
[...]

Welke versie heb je? Ik heb de laatste versie van de fast ring (28), op m'n 640.
De laatste build is .71 voor de fast ring... ben je zeker dat je niet op de slow ring zit ?

• lifeguard
Tweade schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:33:
[...]

Heb de .71 op mijn Lumia 535.
Op zich niet een heel groot probleem, aangezien het een 2de toestel is maar vind het wel vervelend dat ik de wekker nu niet kan gebruiken.
De 535 gaat vervangen worden omdat het scherm gebarsten is (stukje) Ben aan het twijfelen tussen de 640 of 550. 535 is in mijn ogen een beroerd toestel.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

r2504 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:34:
[...]
De laatste build is .71 voor de fast ring... ben je zeker dat je niet op de slow ring zit ?
Ik zie de opties voor het wekkergeluid ook staan en zit niet op slow/fast ring, maar ben wel een van die weinigen hier die al de nieuwe firmware voor de 950XL heeft ontvangen die gisteren is vrijgegeven. Dus met een van de volgende slow/fast updates zal die optie ook wel gaan verschijnen verwacht ik, als ie er nu nog niet zou zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 04-02-2016 20:40 ]

Testing, one, two ...

• Tweade
r2504 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:34:
[...]

Ik kijk met m'n neus, ik heb .71. :P

Verwijderd

Een dag op W10M en kan melden dat ik nog geen echte dealbrekers ben tegengekomen. Het oogt weer fris en opzich werkt alles naar behoren. Af en toe heb je wel iets kleins, bijvoorbeeld toetsenbord die soms binnen edge dichtklapt en even iets geks op je scherm (foute rendering grafische chip), maar dit zijn punten die slechts enkele seconden op een hele dag voorkomen. Bij de instellingen is het wel weer even wennen.

Maar.. Kan niks anders zeggen dat ik het goed genoeg vind en dat ik er echt alle vertrouwen in heb dat het alleen nog maar beter wordt. En eerlijk gezegd vind ik het wel leuk/mooi om een ontwikkeling te zien.

• r2504
hardware-lover schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 20:39:
[...]

Ik zie de opties voor het wekkergeluid ook staan en zit niet op slow/fast ring, maar ben wel een van die weinigen hier die al de nieuwe firmware voor de 950XL heeft ontvangen die gisteren is vrijgegeven. Dus met een van de volgende slow/fast updates zal die optie ook wel gaan verschijnen verwacht ik, als ie er nu nog niet zou zijn.
De vraag achter de geluiden is reeds enige tijd al gepost... en toen heb ik reeds geschreven dat ik kan kiezen uit "Default", "Vibrate only", "Pick from my music" en "Pick from my ringtones"... dat was dus nog op een vorige build en ik heb een 930.

Waarom sommigen deze opties niet hebben... geen idee... maar het heeft dus niets met het toestel te maken, noch de firmware, noch de build volgens mij.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

r2504 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 21:34:
[...]
[knip]

Waarom sommigen deze opties niet hebben... geen idee... maar het heeft dus niets met het toestel te maken, noch de firmware, noch de build volgens mij.
Hoe kan jij nu concluderen dat het niets met het type toestel, de firmware, of build te maken kan hebben, als schijnbaar niet iedereen die opties te zien krijgt? Jij bedoelt te zeggen, het hoort gewoon aanwezig te zijn, ongeacht waar je mee draait, als het maar W10M is?

Testing, one, two ...

• r2504
Je begrijpt me verkeerd... ik geef oa. aan dat sommige mensen met build .71 het niet hebben en andere wel... moest het dus aan de build liggen zou je stellen dat iedereen het probleem heeft en dat is niet zo, dus er speelt een andere factor (maar ook niet toestel of firmware).

• ardvark99
De .71 komt nu ook op de slow ring:

http://wmpoweruser.com/wi...nsiders-in-the-slow-ring/

Kijken of ie zeer binnenkort officieel wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door ardvark99 op 04-02-2016 23:37 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:38
Sc0tTy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:48:
[...]

Heb je de laatste firmware en os updates al geïnstalleerd? De versies die worden meegeleverd staan niet bekend om hun snelheid en kwaliteit :P
Ja ik had vrijwel direct .29 geinstalleerd en een hoop app updates doorgeworsteld.

Na afgelopen week nog een 2 reboots en een windows hello die er om de zoveel tijd mee op houdt heb ik me vandaag aangemeld voor de slow ring en meteen .36 geinstalleerd. Komende dagen maar even kijken hoe goed dat gaat.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Berlinetta
  • Niet online
Ramon schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:24:
[...]
Ja ik had vrijwel direct .29 geinstalleerd en een hoop app updates doorgeworsteld.

Na afgelopen week nog een 2 reboots en een windows hello die er om de zoveel tijd mee op houdt heb ik me vandaag aangemeld voor de slow ring en meteen .36 geinstalleerd. Komende dagen maar even kijken hoe goed dat gaat.
Met .36 ben ik aardig tevreden. 29 was wel een stuk trager.
Maar nu werkt het gewoon prima, en er zijn altijd nog wel verbeter puntjes.

Als jullie die snelle acties veranderen, sprint hij dan ook terug naar het startscherm?

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
ardvark99 schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 23:22:
De .71 komt nu ook op de slow ring:

http://wmpoweruser.com/wi...nsiders-in-the-slow-ring/

Kijken of ie zeer binnenkort officieel wordt.
Ik krijg hem net binnen op de slow ring. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-11 14:03
Is er al nieuws over de release van w10 voor de L1020? Heb het al een tijd niet gevolgd maar het laatst dat ik keek stond de release gepland op begin 2016.

• Wallie

Wallie

Herr

Meer mensen problemen met dat de mail niet automatisch opgehaald wordt? Ik heb 3 gmail accounts er in, die om 15min zouden moeten checken, maar dat doet ie eigenlijk niet meer, moet ze met de hand refreshen (ook al zeggen de mailboxen "up-to-date" onderin), en hop, er komt nieuwe mail binnen.

• vali
Heilige Kaas schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 06:45:
Is er al nieuws over de release van w10 voor de L1020? Heb het al een tijd niet gevolgd maar het laatst dat ik keek stond de release gepland op begin 2016.
Dat geldt alleen voor de eerste wave toestellen en daar valt de l1020 niet onder. Die van jou zou het midden 2016 gaan worden

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:38
Als ik require signin op 15 minuten zet gaat windows hello nog steeds iedere keer dat ik mijn telefoon unlock mijn iris checken, terwijl ik gewoon omhoog kan swipen. Is dat een bug of feature?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:13

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ramon schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 09:52:
Als ik require signin op 15 minuten zet gaat windows hello nog steeds iedere keer dat ik mijn telefoon unlock mijn iris checken, terwijl ik gewoon omhoog kan swipen. Is dat een bug of feature?
Ik denk een bug (en dan graag melden via feedback naar MS ;) ). Normaliter is het zo dat je dan in die 15 minuten even geen wachtwoord (en dus ook geen iris-check dunkt me) hoeft te doen.

Professioneel Heftruck Syndroom

• r2504
Mogelijk volgende week weeral een nieuwe build... http://wmpoweruser.com/wi...ng-to-insiders-next-week/

Van .71 meteen naar .104 lijkt me wel een enorme stap.

Edit: Blijkbaar .105 ... http://www.windowscentral...586104-likely-coming-next

[ Voor 22% gewijzigd door r2504 op 05-02-2016 12:52 ]

Zolang het build-nummer niet veranderd, zal er weinig spannends gebeuren imo. Die .63 en .71 updates waren ook vooral bugfixes. Maar de kans is groot dat 1 van die updates dan de officiële 10 Mobile release wordt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

Weet iemand hoe ik handmatig mijn toegevoegde Google agenda kan synchroniseren? Met Windows Phone 8.1 kon ik tikken en vasthouden op een account en kiezen voor syncen, maar ik zie dit niet in Windows Phone 10?

Afbeeldingslocatie: http://fud.community.services.support.microsoft.com/Fud/FileDownloadHandler.ashx?fid=725a4861-6de8-49e7-a01b-9c9af2999973

• r2504
Gewoon in je mailbox gaan en onderaan de "dubbele pijltjes" drukken... of staan die er niet bij een Google Inbox ?
Pagina: 1 ... 54 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M