Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35

Wallie

Herr

Krijgen meer mensen die nieuwe Mail & Calender app niet? Ik krijg 'm niet... Zit sinds vanmorgen wel de op .71.

[ Voor 18% gewijzigd door Wallie op 02-02-2016 12:43 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 19:29
Ramon schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 00:06:
Sinds een paar dagen een 950 in gebruik. Dingen die ik tegenkom:

- Geluid houdt er spontaan mee op, reboot fixed het.
- Windows Hello houdt er spontaan mee op, reboot fixed het.
- Edge favorites synced niet met m'n desktop W10
- Ik kan niet pasten in Edge op de traditionele manier (enkel met longpress op een veld)
- Ik kan geen gestures gebruiken in Edge.
- W10M denkt dat ik 229GB in mijn telefoon heb.
- Bing search mist muziekherkenning en QR code scannen...
- Bing search is lelijk
- Maps app spamt me met notificaties bij het downloaden van maps zonder Wifi
- Eénmaal een spontane reboot.
- Ik mis de instelling waarmee apps automatisch de navigation bar kunnen hiden/showen?

Voor iemand die Windows Phone 8.1 gewend is, een aanzienlijke achteruitgang, al zullen al deze dingen op termijn wel gefixed worden, hadden ze bij MS gewoon door ontwikkeld in plaats van voor de derde keer alles om te gooien, dan waren deze punten er niet geweest.
Heb je de laatste firmware en os updates al geïnstalleerd? De versies die worden meegeleverd staan niet bekend om hun snelheid en kwaliteit :P
Wallie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:43:
Krijgen meer mensen die nieuwe Mail & Calender app niet? Ik krijg 'm niet... Zit sinds vanmorgen wel de op .71.
Heb hem binnen, m'n live-tile doet het weer _/-\o_ . Wel kreeg ik allemaal notificaties van datzelfde Exchange account. Stond blijkbaar weer aan in de notifications (system settings).
Rendering ziet er idd beter uit voor de mailtjes die ik heb getest.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 13:15
Wallie schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:43:
Ik heb ook geen nieuwe versie van de Mail & Calendar app binnengekregen op mijn 925.

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 19:29
HERE suite heeft ook weer updates gehad, geen changelog.

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• TheNiker2
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 21:28
Inderdaad, de Here transit, drive en maps updates kreeg ik nu net wel alleen zoals de mensen hierboven de mail & calendar niet. Ach ja zal vanzelf wel een keer voorbij komen.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11 12:42
Edge die af en toe vasloopt, met verschillende pagna's, dus niet een website
Whatsapp berichten die ik vanuit smartscreen aan klik, openen niet in whatsapp. Zelfde met smsjes
Reboots.

Ik merk nu ook dat ik meer mijn telefoon van mijn werk gebruik, een iphone, dat blijft wel gewoon werken. WP mobile zal voor mij geen succes zijn. En dat vind ik persoonlijk erg spijtig daar ik zelf ontwikkel binnen deze omgeving.

Oh en Here was laatst een complete drama, deed het altijd zo stabiel maar begon nu de meerst rare dingen te doen.

[ Voor 12% gewijzigd door mannowlahn op 02-02-2016 13:59 ]

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
muffstuff schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:36:
Whatsapp berichten die ik vanuit smartscreen aan klik, openen niet in whatsapp. Zelfde met smsjes
Reboots.

Ik merk nu ook dat ik meer mijn telefoon van mijn werk gebruik, een iphone, dat blijft wel gewoon werken. WP mobile zal voor mij geen succes zijn. En dat vind ik persoonlijk erg spijtig daar ik zelf ontwikkel binnen deze omgeving.
Op welk toestel gebruik jij W10M? Ik blijf het serieus gek vinden dat ik vele problemen dat ik hier tegen kom niet ervaar met mijn l930. En daar draai ik een OS op dat nog in beta is voor het toestel :)

• Wallie

Wallie

Herr

Lijkt ook een beetje aan het toestel te liggen... 't draait bij mij echt super op m'n 640XL. Die was een week weg voor reparatie, toen W10 op m'n oude 620 gezet.. was niet vooruit te branden en liep ook soms vast. Blij dat dat maar een weekje was :)

• vali
Klopt inderdaad, het ligt er ook maar net aan welk toestel je het draait. Daarom valt de x2x serie onder de tweede wave en die krijgen hem ook pas veel later.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Zojuist .71 op mijn 735 gezet, aangenaam verrast. Liep de vorige build (.65) nog een beetje stroperig af en toe, nu is de telefoon direct na opstarten een stuk vloeiender. Zeker Edge gaat nu als een speer, heerlijk. Ze gaan de goede kant op.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat Here updates staan er en ik kijk daarna bij mijn offline kaarten, is die ook aan het updaten.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36
Swerfer schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:50:
[...]

Je kan proberen de alarmen te zetten op tijden van de oude alarmen. Een paar dagen wachten, tot je zeker weet dat alles is gesynchroniseerd en dan de alarmen weer wissen. Mocht dat niet lukken, vraag aan Cortana om het alarm (oude) uit te schakelen. Misschien dat zij wel de verdwenen alarmen kan zien...
Helaas Cortana kan ze niet vinden, alleen de nieuwe, Ook niet na de nieuwe update.
Ik vrees dus een hard reset, de rest van mijn leven om 5:45 de wekker is niet handig...

Tijd van werken, tijd van rusten

• mannowlahn
vali schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:45:
[...]

Op welk toestel gebruik jij W10M? Ik blijf het serieus gek vinden dat ik vele problemen dat ik hier tegen kom niet ervaar met mijn l930. En daar draai ik een OS op dat nog in beta is voor het toestel :)
Lumia 830

• vali
Dan is het toch niet raar dat er problemen kunnen zijn? Bedoel, het blijft een beta voor je toestel. Het zou hetzelfde zijn als je de beta op je IOS device zou draaien en daarna vervolgens klagen dat er problemen zijn.

• TheNiker2
  • Laatst online: 15-11 21:28
muffstuff schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:36:
Reboots.

Oh en Here was laatst een complete drama, deed het altijd zo stabiel maar begon nu de meerst rare dingen te doen.
Mjah een te vlot oordeel naar mijn mening, je vergelijkt nu een product wat of is met een preview versie.
Heb je bijvoorbeeld al een hard reset gedaan?

Net toevallig een sms gehad en vanuit het smartscreen gaat hij rechtstreeks naar het bericht.

[ Voor 5% gewijzigd door TheNiker2 op 02-02-2016 14:42 ]

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11 13:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

Naja vind dat wel meevallen, ik herken zijn problemen wel en heb ook de 830. Ik quote mezelf:
The Inquisitor schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:51:
Ik zit op de laatste W10m build, maar overweeg toch maar een hard reset. Ik heb nogal wat kleine irritante problemen die vermoedelijk dan opgelost worden (zeker als ik op 'hard reset' zoek in dit topic).

Problemen oa;
- Edge flipt regelmatig en laat allemaal blokjes zien, kan dan niet scrollen op de pagina. Reboot verhelpt dit, maar gebeurt regelmatig.
- Random reboots
- Sommige apps open ik, gebeurt er niets, startscreen is dan leeg en moet paar keer op HOME rammen om het terug te krijgen.
- In verscheidende apps ben ik aan het typen, maar volgt er geen tekst na het eerste woord, als je dan pijltje terug doet, en weer typt, kun je weer 1 woord typen, etc. etc. Nogal irritant en heb het steeds vaker.

Heb ook nog steeds de 830 bug waarbij het scherm zwart wordt zonder reden.
Ik heb ondertussen een hardreset gedaan:
- Edge flipt nog steeds en alleen een reboot lost dat op
- Random reboots heb ik nog steeds
- Leeg scherm na openen van een app/slecht hervatten heb ik weer
- Typeprobleem nog steeds aanwezig....

Al met al zijn alle problemen aanwezig ondanks ik ondertussen op de nieuwe build zit én een hard reset heb gedaan.

• vali
The Inquisitor schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:48:
Naja vind dat wel meevallen, ik herken zijn problemen wel en heb ook de 830. Ik quote mezelf:

[...]

Ik heb ondertussen een hardreset gedaan:
- Edge flipt nog steeds en alleen een reboot lost dat op
- Random reboots heb ik nog steeds
- Leeg scherm na openen van een app/slecht hervatten heb ik weer
- Typeprobleem nog steeds aanwezig....

Al met al zijn alle problemen aanwezig ondanks ik ondertussen op de nieuwe build zit én een hard reset heb gedaan.
Opvallend dat het zoveel per device kan schelen. Natuurlijk heeft de sd800 flink wat meer power dan de sd400, blijft apart dat jullie zoveel problemen hebben. Laatste spontane reboot of vastloper was met de eerste en tweede build van W10M (en dat zijn flink wat maanden geleden). Geeft toch wel aan dat MS snel aan firmware updates moet gaan werken om problemen per device te fixen.

• tonber
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-09-2021
Dutch2007 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:24:
[...]

Dat is vreemd... bij mij heeft de 920 wel gewoon alles zelf netjes geïnstalleerd.... (gisteren rond 00:30 - 01:00)
Bij mij 2 x 920 en 735 zonder problemen geïnstalleerd en nog vlugger en soepeler. _/-\o_

Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com

• mannowlahn
TheNiker2 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:38:
[...]

Mjah een te vlot oordeel naar mijn mening, je vergelijkt nu een product wat of is met een preview versie.
Heb je bijvoorbeeld al een hard reset gedaan?

Net toevallig een sms gehad en vanuit het smartscreen gaat hij rechtstreeks naar het bericht.
Het is ook wisselvallig hoor, ene keer wel , andere keer moet ik alles weer uitschakelen.

Verwijderd

wat mij nu het meeste opvalt is dat mijn batterij van mijn 930 het veel langer uithoudt sinds de .71 update
moest al een tijdje halverwege de dag weer opladen (hele dag wifi en bluetooth aan staan), maar nu al vanaf vanmorgen 8 uur van de lader en nu op nog 59%

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-11 13:46
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:11:
wat mij nu het meeste opvalt is dat mijn batterij van mijn 930 het veel langer uithoudt sinds de .71 update
moest al een tijdje halverwege de dag weer opladen (hele dag wifi en bluetooth aan staan), maar nu al vanaf vanmorgen 8 uur van de lader en nu op nog 59%
Ook mijn 950 houdt het een heel stuk langer vol. Normaliter zou ik nu op ~30% zitten en vandaag, sinds .71 staat hij op 68% met hetzelfde gebruik. Dat is serieus een gigantische verbetering in mijn ogen! :) Hele dag wifi en bluetooth.

Telefoon is ook een heel stuk koeler en rapper in gebruik. Heb ook geen zwart scherm meer bij het indrukken van de power knop. Al met al erg tevreden tot nu toe!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 21:44
Mmm... ik krijg (vaak) geen notifications meer voor m'n mails... nochtans staat alles goed.

Als ik m'n lockscreen oproep staat er wel het juiste aantal mails... maar er is geen geluidje of notication geweest ? Probleem is dat het soms wel goed gaat... de logica is me nog niet echt duideljik dus.

Edit: Blijkbaar voor één mailbox wel, voor de andere niet ?

[ Voor 9% gewijzigd door r2504 op 02-02-2016 16:25 ]

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:37
r2504 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:22:
Mmm... ik krijg (vaak) geen notifications meer voor m'n mails... nochtans staat alles goed.

Als ik m'n lockscreen oproep staat er wel het juiste aantal mails... maar er is geen geluidje of notication geweest ? Probleem is dat het soms wel goed gaat... de logica is me nog niet echt duideljik dus.

Is bij mij ook niet echt consequent, zal het eens in de gaten houden. Ik had vanmorgen wel een paar keer de melding dat ik over mijn data limiet was gegaan, terwijl ik dat heb ingesteld op de 1ste van de maand. Het verbruik was maar 2 Mb, limiet staat op 750Mb. En dat terwijl ik een wifi connectie had. Na de update gisteravond wel de telefoon zelf minstens 2 x gereboot om er voor te zorgen dat ie vers gestart is. Maar goed is, wel een insider, kan dus bugs bevatten. Voor de rest loopt ie lekker (L950XL).
Vanmorgen in de auto geen problemen gehad met BT.

Nu nog de mail en agenda app. Hopelijk wordt de Whatsapp en Nu.nl apps binnenkort ook geupdated.

• r2504
ardvark99 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:39:
Vanmorgen in de auto geen problemen gehad met BT.
De navigatie via "Kaarten" was nu trouwens met een normaal volume (voordien was dat enorm stil).

Verder nog ooit BT problemen ondervonden.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:55

Esumontere

Floep, banaan.

Ik heb net wel een update voor de Here suite gekregen, maar geen mail&calendar update... (zit nog op .63)

• ardvark99
r2504 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:41:
[...]

De navigatie via "Kaarten" was nu trouwens met een normaal volume (voordien was dat enorm stil).

Verder nog ooit BT problemen ondervonden.
Bij mij viel de muziek wel eens weg, vanmorgen niet opgevallen. En navigatie doe ik met Garmin. Die slaat de routes die ik rij op, handig voor o.a. mijn ritten registratie. (Leuk, heb dus Garmin in de auto, en de L950XL met Kaarten en/of HERE, en in de auto zit zelf ook een navigatie systeem van LG, Renault Clio Media Nav R-Link oid. Als ik nu de weg kwijt raak, dan weet ik het ook niet meer)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

r2504 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 16:22:

Ik heb net voor ik de .71 binnen kreeg alles op mijn homescreen, waarvan notifications niet werkten, opnieuw gepinned. Exchange mail, outlook.com mail, whatsapp. Voor lockscreen hetzelfde gedaan, even 5 random dingen gepinned en daarna wat er normaal staat terug gezet. Hele mikmak werkt nu prima.

Kan doordat ik meteen daarna de .71 binnen kreeg echter niet zeggen of dat nu dus komt door het her-pinnen of door de .71 update.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-11 13:09
Na de instal van .71 ging mijn alarm vanochtend niet af... Blijkbaar is dit totaal iets randoms want voorgaande keren heb ik hier nooit last van gehad en nu ben ik de sjaak. Gelukkig had ik m'n Fitbit om welke 5 min later afging.

Het gekke was ook nog eens, zodra ik m'n telefoon aanklikte (vergrendelingstoets) ging het scherm aan, alarm af en bergen appies kwamen binnen.... Heb zo'n vermoede dat hij wel heel diep sliep

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:36
RoadRunnerRik schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:21:
Gelukkig had ik m'n Fitbit om welke 5 min later afging.
Haha, gelukkig heeft mijn Lumia alarm mij nog nooit in de steek gelaten, maar ik heb voor de zekerheid wel het alarm op mijn Microsoft Band 2 1 minuut eerder staan. Ik ben dus eigenlijk altijd al wakker als mijn Lumia even later af gaat...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

ardvark99 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 17:14:
[...]

Bij mij viel de muziek wel eens weg, vanmorgen niet opgevallen. En navigatie doe ik met Garmin. Die slaat de routes die ik rij op, handig voor o.a. mijn ritten registratie. (Leuk, heb dus Garmin in de auto, en de L950XL met Kaarten en/of HERE, en in de auto zit zelf ook een navigatie systeem van LG, Renault Clio Media Nav R-Link oid. Als ik nu de weg kwijt raak, dan weet ik het ook niet meer)
Geeft een grappige situatie inderdaad. Vooral als je op alle 3 de stem navigatie aanzet :)
Mijn auto navigatie is bagger, dus ik navigeer op vakantie alleen met Navigon op mijn Lumia.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

RoadRunnerRik schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 18:21:
Na de instal van .71 ging mijn alarm vanochtend niet af... Blijkbaar is dit totaal iets randoms want voorgaande keren heb ik hier nooit last van gehad en nu ben ik de sjaak. Gelukkig had ik m'n Fitbit om welke 5 min later afging.

Het gekke was ook nog eens, zodra ik m'n telefoon aanklikte (vergrendelingstoets) ging het scherm aan, alarm af en bergen appies kwamen binnen.... Heb zo'n vermoede dat hij wel heel diep sliep
Bij mij ook niet!

Schrok om 8:20 wakker :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-11 13:50

The Inquisitor

Greetings weaklings

vali schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:02:
[...]

Opvallend dat het zoveel per device kan schelen. Natuurlijk heeft de sd800 flink wat meer power dan de sd400, blijft apart dat jullie zoveel problemen hebben. Laatste spontane reboot of vastloper was met de eerste en tweede build van W10M (en dat zijn flink wat maanden geleden). Geeft toch wel aan dat MS snel aan firmware updates moet gaan werken om problemen per device te fixen.
Yup, dat kun je wel zeggen. Zeker aangezien 830 gewoon geen cheap device is en niet low end... Daarom begint het ondertussen ook hinderlijk te worden dat mensen in dit topic roepen "ik heb nergens last van" en de klachten niet serieus nemen.

• Amadeus1966
  • Laatst online: 22-10 15:16
The Inquisitor schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:56:
[...]

Yup, dat kun je wel zeggen. Zeker aangezien 830 gewoon geen cheap device is en niet low end... Daarom begint het ondertussen ook hinderlijk te worden dat mensen in dit topic roepen "ik heb nergens last van" en de klachten niet serieus nemen.
Je hebt wel gelijk natuurlijk, maar bepaalde problemen kunnen ook ontstaan door bepaalde achtergrond processen of apps.
Nagenoeg niemand heeft dezelfde apps op hun toestel.
Doordat bepaalde apps ook invloed kunnen hebben op de prestaties van een toestel kan dat leiden tot bepaalde problemen waar een ander zichzelf niet in herkent en vanuit dat perspectief roept van.....ik heb nergens last van.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• vali
The Inquisitor schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:56:
[...]

Ik neem klachten in het algemeen wel serieus, alleen hoop ik dat je begrijpt dat ik na een opmerking van "met de iphone heb ik nergens last van" het wat minder serieus neem. W10m blijft een beta voor smartphone, dus echt eerlijk is dat dus niet.

Het is dat het stabiel draait op mijn l930 anders had ik net als mijn oude l520 ook wp8.1 terug gezet. Daar draait w10m echt dramatisch op, zelfs als mp3 speler (waar ik hem voor gebruik).

Je toestel is zeker niet low end. Op dit moment is het jammer genoeg nog niet stabiel voor jou toestel.

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 02-02-2016 21:48 ]

Verwijderd

Kan iemand bevestigen of het invoegen van afbeeldingen in Office /Word mogelijk is binnen W10M? Dat mis ik namelijk enorm binnen W8.1

• Wallie

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 07:34:
Kan iemand bevestigen of het invoegen van afbeeldingen in Office /Word mogelijk is binnen W10M? Dat mis ik namelijk enorm binnen W8.1
Jup, dat kan, net even geprobeerd.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:53
Wallie schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 07:54:
[...]

Jup, dat kan, net even geprobeerd.
Wist ik ook niet. Ik dacht ook even kijken. Had Word nog niet gebruikt na een reset en krijg als eerste zelfs dit beeld. Dus ja het kan.

Afbeeldingslocatie: http://farm2.staticflickr.com/1474/24492892910_c6e6498c9c_b.jpg

• ardvark99
Ik vraag me af of het mogelijk is om een stap terug te gaan in de builds. Ik zit nu op .71, stel dat ik terug wil naar .63, is dit mogelijk, en zo ja, hoe?

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
ardvark99 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:16:
Ik vraag me af of het mogelijk is om een stap terug te gaan in de builds. Ik zit nu op .71, stel dat ik terug wil naar .63, is dit mogelijk, en zo ja, hoe?
Via de recovery tool kan je naar 8.1 of de laatste slow ring release volgens mij. Al is die keuze wel afhankelijk of je telefoon standaard met W10 kwam.

• Frostbite
  • Laatst online: 12:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Sinds kort heb ik het probleem dat mijn bel-scherm zwart wordt als ik gebeld wordt of wil bellen (tijdens het gesprek). Ik kan dus niet ophangen of iets anders doen.

Had al gezocht en mijn screenbeschermer wat korter gemaakt (zodat de mic en luidspreker goed vrij waren) en zelfs ook alles uitgangen schoongemaakt / schoongeblazen.

Heb niet veel zin om een backup terug te zetten.... Heb ook aangezet dat als ik tik op het scherm dat hij actief moet worden maar dat werkt dus sinds kort ook niet meer ....

Iemand een idee? (draai de .71 maar had het ook met de .63)

[ Voor 3% gewijzigd door Frostbite op 03-02-2016 11:11 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• ardvark99
analogworm schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 10:56:
[...]

Via de recovery tool kan je naar 8.1 of de laatste slow ring release volgens mij. Al is die keuze wel afhankelijk of je telefoon standaard met W10 kwam.
Dat was ik idd vergeten te vermelden, een L950XL. En wanneer ik van fast ring naar slow ring ga, wordt dan de .36 geïnstalleerd? Niet dat ik nu terug wil stappen, maar ik vraag het mij wel af of het mogelijk is. .71 is redelijk stabiel, maar ben wel al wat issues tegen gekomen, die ik op .63 niet had.

Bv de live tiles die niet altijd (goed) worden geupdated, unpinnen en opnieuw pinnen helpt niet altijd. Vanmorgen wou ik een nieuw alarm voor vanmiddag aanmaken, maar dat lukte niet. Ik kon op de plus drukken, maar er werd geen nieuw alarm aangemaakt. Toestel herstarten verhielp dit probleem.

Mijn ervaring tot nu toe met .71 is dat het wel lekker soepel loopt, maar dat bij mij nieuwe issues (geen zware) naar voren gekomen zijn, ten opzichte van .63, waar ik weinig issues had. Ik kan natuurlijk hier mee wachten tot de volgende build komt... :*)

Verwijderd

vali schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:15:
[...]

Ik neem klachten in het algemeen wel serieus, alleen hoop ik dat je begrijpt dat ik na een opmerking van "met de iphone heb ik nergens last van" het wat minder serieus neem. W10m blijft een beta voor smartphone, dus echt eerlijk is dat dus niet.

Het is dat het stabiel draait op mijn l930 anders had ik net als mijn oude l520 ook wp8.1 terug gezet. Daar draait w10m echt dramatisch op, zelfs als mp3 speler (waar ik hem voor gebruik).

Je toestel is zeker niet low end. Op dit moment is het jammer genoeg nog niet stabiel voor jou toestel.
WM10 is GEEN beta voor de 950, anders had Microsoft het (nog) niet uit moeten brengen en ook met de 950 zijn veel problemen. Mensen zouden niet opgescheept moeten worden met een telefoon met zoveel issues, spontane reboots of hard resets en workarounds uit moeten voeren om het werkend te kunnen krijgen.
Iemand die via Insiders WM10 op een ander toestel zit, zit wel in beta maar kiest daar zelf voor.
Het is ook niet raar dat mensen de 950 (of WM10) vergelijken met andere toestellen die wel stabiel draaien (iOS of Android). We willen vooruitgang, geen achteruitgang.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Grappig ik heb wat zitten zoeken en kan nu op mijn telefoon de C: schijf bekijken :)
Kijken of ik mijn whatsapp backup kan veiligstellen :)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Frostbite schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:28:
Grappig ik heb wat zitten zoeken en kan nu op mijn telefoon de C: schijf bekijken :)
Kijken of ik mijn whatsapp backup kan veiligstellen :)
Misschien handig om even te vertellen hoe je dat gedaan hebt?

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

VAnTurenhout schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:37:
[...]

Misschien handig om even te vertellen hoe je dat gedaan hebt?
Echt heel simpel... Op je PC een snelkoppeling maken naar je C schijf en die op je telefoon plaatsen. Als je die opent op je telefoon zit je in het OS van de telefoon (C:\ MAINOS)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:14:
[...]
WM10 is GEEN beta voor de 950, anders had Microsoft het (nog) niet uit moeten brengen en ook met de 950 zijn veel problemen. Mensen zouden niet opgescheept moeten worden met een telefoon met zoveel issues, of hard resets en workarounds uit moeten voeren om het (half) werkend te kunnen krijgen.
Iemand die via Insiders WM10 op een ander toestel zit, zit wel in beta maar kiest daar zelf voor.
Het is ook niet raar dat mensen de 950 (of WM10) vergelijken met andere toestellen die wel stabiel draaien (iOS of Android). We willen vooruitgang, geen achteruitgang.
Vanzelfsprekend is WP10 niet als beta uitgebracht op de toestellen die er origineel van zijn voorzien, maar dit wil niet zeggen dat het OS ook werkelijk voldoende af zou zijn voor het grote publiek. Datzelfde was eigenlijk ook met W10 voor desktop toen dit werd vrijgegeven als "klaar" OS voor de grote massa. Pas na de laatste november update is die W10 versie pas op het niveau wat het eigenlijk had moeten zijn bij vrijgave. Omdat de doelgroep voor WP10 nogal wat kleiner is, verwacht ik dat het wel wat langer nodig zal hebben dan enkele maanden om diezelfde status te bereiken dan nu de desktop tegenhanger heeft.

V.w.b. stabiliteit van de andere phone OS-en. Mijn dochter (en haar vriend), zie ik toch regelmatig de accu uit het toestel halen omdat haar Galaxy (nu S5, eerst S3) niet meer wil reageren. Zij hebben beiden hetzelfde toestel. Het is met de S5 zelfs erger dan eerst met haar S3 zegt zij, ik neem het maar voor waar aan, veel meer kan ik niet. Mijn andere dochter met haar oude vertrouwde iPhone 4, loopt ook regelmatig tegen gebruikersproblemen aan, maar er valt wel mee te leven zegt ze zelf. Omdat de iPhone het steeds maar vol blijft houden, blijft ze het toestel toch maar gebruiken, een nieuwe iPhone kost haar teveel zegt ze.
Mijn vrouw met haar Samsung tablet klopt ook regelmatig op mijn schouder, dat er iets niet "goed" werkt. Ik start het apparaat, zonder verder ook maar iets uit te zoeken, dan maar opnieuw op, en dat lost haar probleem wat ze er mee had blijkbaar prima op.

Vastlopers of spontane reboots heb ik met de 820/1520 (met WP8), eigenlijk niet meegemaakt dat ik mij kan herinneren, werkelijk zo stabiel als een huis (wat niet in Groningen staat). Vandaag mijn eerste spontane herstart op de 950 XL sinds ik het toestel sinds enkele weken in gebruik heb (met de laatste WP10 final software). Niet tijdens gebruik of zo, maar in rust, floep, ineens herstarten, niet als gevolg van update o.i.d..

Ik wacht de volgende (officiële) update voor de 950 rustig af en kijk wel wat dat eventueel gaat brengen.

Testing, one, two ...

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Frostbite schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:41:
[...]

Echt heel simpel... Op je PC een snelkoppeling maken naar je C schijf en die op je telefoon plaatsen. Als je die opent op je telefoon zit je in het OS van de telefoon (C:\ MAINOS)
Cool ! Thanks.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hardware-lover schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:47:
Vanzelfsprekend is WP10 niet als beta uitgebracht op de toestellen die er origineel van zijn voorzien, maar dit wil niet zeggen dat het OS ook werkelijk voldoende af zou zijn voor het grote publiek. Datzelfde was eigenlijk ook met W10 voor desktop toen dit werd vrijgegeven als "klaar" OS voor de grote massa. Pas na de laatste november update is die W10 versie pas op het niveau wat het eigenlijk had moeten zijn bij vrijgave. Omdat de doelgroep voor WP10 nogal wat kleiner is, verwacht ik dat het wel wat langer nodig zal hebben dan enkele maanden om diezelfde status te bereiken dan nu de desktop tegenhanger heeft.
Ik heb alle 3 versies van Win10 vanuit insider maar ook vanaf dag 1 'retail' gehad, Win10 op de PC en Xbox waren wel degelijk een heel stuk verder dan Win10M op de 950 toen het uitkwam. Ok, Win10 op de Xbox had 2 grotere issues, maar was voor bv voor racestuur een simpele workaround voor en werd kort erop al snel gepatched.

Goed, Win10 had z'n issues, maar daar waren simpele workarounds voor, bij Win10M kan je simpelweg niets. Je kan niet even script draaien of registry aanpassen, driver hier en daar fixen, om maar niet te praten over nog steeds missende features (wireless printen om maar iets te noemen).

Waar je bij PC (en minder XBO) nog discussie kon voeren of ze misschien niet 1 patch later hadden moeten gaan, zie ik Win10M zelfs na 5 updates later nog niet als 'ongeveer klaar'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• vali
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:14:
[...]

WM10 is GEEN beta voor de 950, anders had Microsoft het (nog) niet uit moeten brengen en ook met de 950 zijn veel problemen. Mensen zouden niet opgescheept moeten worden met een telefoon met zoveel issues, spontane reboots of hard resets en workarounds uit moeten voeren om het werkend te kunnen krijgen.
Zozo, jij bent frustreert uit je bed gekomen. Het klopt inderdaad dat W10M niet een beta is voor de Lumia 950(XL) en voor de l550, maar dat is hij wel voor alle andere toestellen die hem nog niet officieel hebben. Dat de l950 problemen heeft klopt ook, maar dat heeft op dit moment niks meer met het OS te maken. Anders zou iedereen die een van die drie toestellen problemen hebben en dat is niet het geval.

muffstuff had tevens een Lumia 830 en koos ervoor om insider te worden en had geenl950. Dus ik vind de vergelijking met een ander platform in mijn ogen niet echt rechtvaardig. Zelfs een beta draaien op een IOS device komt niet eens in de buurt van insider program. Microsoft heeft al aangegeven dat insider programma veel meer bugs kan bevatten als de "preview developers" zoals we vroeger konden draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 03-02-2016 12:17 ]

Verwijderd

vali schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:12:
[...]

Zozo, jij bent frustreert uit je bed gekomen. Het klopt inderdaad dat W10M niet een beta is voor de Lumia 950(XL) en voor de l550, maar dat is hij wel voor alle andere toestellen die hem nog niet officieel hebben. Dat de l950 problemen heeft klopt ook, maar dat heeft op dit moment niks meer met het OS te maken. Anders zou iedereen die een van die drie toestellen problemen hebben en dat is niet het geval.

muffstuff had tevens een Lumia 830 en koos ervoor om insider te worden en had geenl950. Dus ik vind de vergelijking met een ander platform in mijn ogen niet echt rechtvaardig. Zelfs een beta draaien op een IOS device komt niet eens in de buurt van insider program. Microsoft heeft al aangegeven dat insider programma veel meer bugs kan bevatten als "preview developers" zoals we vroeger konden draaien.
Het is even de vraag of IEDEREEN issues moet hebben om dan pas te kunnen spreken van een OS met issues. Ik denk dat er genoeg reviews zijn en fora's vol met tekortkomingen en klachten om wel te kunnen spreken van een wijdversprijd probleem.
Het is een feit dat WM nog verre van af is, Microsoft had moeten wachten tot het beter was en dan pas moeten gaan verschepen. Ik snap dat de tijd dringt en ze waarschijnlijk al lang en breed de boot gemist hebben vwb mobile. Maar dit had het HET moeten worden en is het NIET geworden.
Helaas, de verkopen dalen keihard en ik vraag me af of het nog goed komt. Sowieso blijft er de app-gap welke niet ingelopen wordt en ik vraag me af of W10 daar verandering in brengt. De behoefte aan apps op de desktop is minder dan op mobile, en mobile loopt juist zwaar achter.
Hier nog een vervelend artikel, maar is vrees waarheid: https://www.bright.nl/nieuws/windows-phone-dood

http://www.theverge.com/2...034/windows-phone-is-dead
http://www.theverge.com/2...app-removal-windows-store

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2016 12:27 ]

• vali
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:24:
[...]

Het is even de vraag of IEDEREEN issues moet hebben om dan pas te kunnen spreken van een OS met issues. Ik denk dat er genoeg reviews zijn en fora's vol met tekortkomingen en klachten om wel te kunnen spreken van een wijdversprijd probleem.
Het is een feit dat WM nog verre van af is, Microsoft had moeten wachten tot het beter was en dan pas moeten gaan verschepen. Ik snap dat de tijd dringt en ze waarschijnlijk al lang en breed de boot gemist hebben vwb mobile. Maar dit had het HET moeten worden en is het NIET geworden.
Helaas, de verkopen dalen keihard en ik vraag me af of het nog goed komt. Sowieso blijft er de app-gap welke niet ingelopen wordt en ik vraag me af of W10 daar verandering in brengt. De behoefte aan apps op de desktop is minder dan op mobile, en mobile loopt juist zwaar achter.
Hier nog een vervelend artikel, maar is vrees waarheid: https://www.bright.nl/nieuws/windows-phone-dood

http://www.theverge.com/2...034/windows-phone-is-dead
Smartphones worden in een batch gemaakt. Zo kan het zijn dat een bepaalde batch dezelfde onderdelen heeft maar van een andere fabrikant. De onderdelen van de iPhone komen ook niet van dezelfde fabrikant vandaan. Wil niet zeggen dat het alleen hierdoor kan komen dat bepaalde mensen nergens last van hebben, maar het speelt wel een rol. Vandaar dat een OS-update niet gaat helpen om problemen bij een toestel te verhelpen, maar een firmware update wel. Op dit moment krijg je die alleen bij toestellen die W10M officieel hebben gekregen.

Dat internet vol staat met klachten is ook niet raar. Mensen posten eerder problemen dan dat ze tevreden zijn met een toestel. Snap niet precies waarom je opeens over verkoop verhaal begint, we hebben het hier toch over issue's van W10M op toestel dat insider preview draait? Om op je link te reageren, alles wat van nu.nl of van de verge af komt is alleen maar sensatie nieuws. Serieus neem ik het niet.

Bedoel, ze gaan echt niet in het stukje tekst deze link plaatsen. Want ja, dan gooien ze hun eigen ruit in.
Lumia 950xl best selling smartphone Netherlands, ahead of iPhone 6s and Nexus p6!

[ Voor 13% gewijzigd door vali op 03-02-2016 12:36 ]

Verwijderd

hardware-lover schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:47:
[...]

V.w.b. stabiliteit van de andere phone OS-en. Mijn dochter (en haar vriend), zie ik toch regelmatig de accu uit het toestel halen omdat haar Galaxy (nu S5, eerst S3) niet meer wil reageren. Zij hebben beiden hetzelfde toestel. Het is met de S5 zelfs erger dan eerst met haar S3 zegt zij, ik neem het maar voor waar aan, veel meer kan ik niet. Mijn andere dochter met haar oude vertrouwde iPhone 4, loopt ook regelmatig tegen gebruikersproblemen aan, maar er valt wel mee te leven zegt ze zelf. Omdat de iPhone het steeds maar vol blijft houden, blijft ze het toestel toch maar gebruiken, een nieuwe iPhone kost haar teveel zegt ze.
Mijn vrouw met haar Samsung tablet klopt ook regelmatig op mijn schouder, dat er iets niet "goed" werkt. Ik start het apparaat, zonder verder ook maar iets uit te zoeken, dan maar opnieuw op, en dat lost haar probleem wat ze er mee had blijkbaar prima op.

Vastlopers of spontane reboots heb ik met de 820/1520 (met WP8), eigenlijk niet meegemaakt dat ik mij kan herinneren, werkelijk zo stabiel als een huis (wat niet in Groningen staat). Vandaag mijn eerste spontane herstart op de 950 XL sinds ik het toestel sinds enkele weken in gebruik heb (met de laatste WP10 final software). Niet tijdens gebruik of zo, maar in rust, floep, ineens herstarten, niet als gevolg van update o.i.d..

Ik wacht de volgende (officiële) update voor de 950 rustig af en kijk wel wat dat eventueel gaat brengen.
De iPhone 4 is ondertussen ook al weer bijna 6 jaar oud, niet vreemd dat e.e.a. niet goed meer werkt.
Ik ben trouwens zelf ook geen fan van Android hoor. Te zwaar vaak en met de verschillende schillen van fabrikanten vaak ook te zwaar en buggy. Maar stock Android werkt prima zonder veel issues.
Enfin, we kunnen het er wel over eens zijn dan iOS en Android beide stabieler en meer solide zijn dan WM10.

Wat is ook erg jammer vind is dat Microsoft heel de Metro interface steeds verder om zeep helpt.
Het geflipperde-flap en de typografie en duidelijkheid van W8 is bijna nergens meer terug te vinden. Dat maakte het OS onderscheidend en sexy. Het gaat nu steeds meer op een desktop lijken, saai.

Verwijderd

vali schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:30:
[...]

Smartphones worden in een batch gemaakt. Zo kan het zijn dat een bepaalde batch dezelfde onderdelen heeft maar van een andere fabrikant. De onderdelen van de iPhone komt ook niet van dezelfde fabrikant vandaan. Wil niet zeggen dat het alleen hierdoor kan komen dat bepaalde mensen nergens last van hebben, maar het speelt wel een rol.

Dat internet vol staat met klachten is ook niet raar. Mensen posten eerder problemen dan dat ze tevreden zijn met een toestel. Snap niet precies waarom je opeens over verkoop verhaal begint, we hebben het hier toch over issue's van W10M op toestel dat insider preview draait? Om op je link te reageren, alles wat van nu.nl of van de verge af komt is alleen maar sensatie nieuws. Serieus neem ik het niet.

Bedoel, ze gaan echt niet in het stukje tekst deze link plaatsen. Want ja, dan gooien ze hun eigen ruit in.

[...]
Dat stukje heb ik ook gelezen hoor, in November deden ze het bij CB goed. Heeft ook maar een week geduurd helaas, nu komen ze niet eens meer voor in die lijst.

The Verge gelijk afschrijven vind ik jammer. Ze zijn kritisch over Windows, kritischer dan andere blogs. Maar de cijfers liegen er niet om. Dat zijn feiten.

• vali
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:36:
[...]

Dat stukje heb ik ook gelezen hoor, in November deden ze het bij CB goed. Heeft ook maar een week geduurd helaas, nu komen ze niet eens meer voor in die lijst.

The Verge gelijk afschrijven vind ik jammer. Ze zijn kritisch over Windows, kritischer dan andere blogs. Maar de cijfers liegen er niet om. Dat zijn feiten.
Snap nog steeds niet wat de vergelijking is tussen verkoop cijfers van nieuwere toestellen en het draaien van Insider programma op oudere toestellen.

De Verge is een sensatie website net als nu.nl en zal alles verdraaien om zoveel mogelijk hits te scoren :) Ik kom liever op websites die wel serieuse posten maakt.

Verwijderd

vali schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:39:
[...]

Snap nog steeds niet wat de vergelijking is tussen verkoop cijfers van nieuwere toestellen en het draaien van Insider programma op oudere toestellen.

De Verge is een sensatie website net als nu.nl en zal alles verdraaien om zoveel mogelijk hits te scoren :) Ik kom liever op websites die wel serieuse posten maakt.
Dan ga je daar kijken, en vind je dezelfde cijfers en de feiten dat heel veel bedrijven hun app ondersteuning staken.

Maar goed, ontopic weer.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:36:

Andersom zou ik best eens willen weten van CB hoeveel ze er retour en in reparatie hebben, verkopen is 1, vervolgens gros weer terugkrijgen, is de andere kant.

Geen idee of er uberhaubt nog updates uitkomen van 8.1, maar wil je ergens beetje hoop hebben op nieuwe features, zal je wel aan de Win10 moeten gaan zitten.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Amadeus1966
Nou zal ik eens mijn ongezouten mening geven.

WM is nog niet af, MS heeft dat ook nooit gezegd.
De officiële release was/is geen Beta, de slow/fast ring e.d. wel.
Janken en huilen om marktaandeel en appgap......lijkt langzamerhand een schoolplein babbeltje voor kids.
Steeds meer en meer proberen een deel te krijgen binnen de markt denk aan Sailfish of tizen ( om maar een paar te noemen ) zonder ook maar een tel aan de app store te denken.
Zijn die dan bij voorbaat al ten dode opgeschreven?????
Volgens sommige deskundigen hier dus( die liever 401 bier apps, 316 scheet apps, 280 varianten van één en de zelfde spelletje en 1 productivity app zien....) wel.

• r2504
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:40:
[...]
Dan ga je daar kijken, en vind je dezelfde cijfers en de feiten dat heel veel bedrijven hun app ondersteuning staken.
Om de paar dagen zie ik toch nieuwe apps verschijnen op http://wmpoweruser.com/ ... vaak ook Universal apps, dus zo dood is Windows Phone/Mobile nog niet.

• ardvark99
Amadeus1966 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:44:

Janken en huilen om marktaandeel en appgap......lijkt langzamerhand een schoolplein babbeltje voor kids.
Steeds meer en meer proberen een deel te krijgen binnen de markt denk aan Sailfish of tizen ( om maar een paar te noemen ) zonder ook maar een tel aan de app store te denken.
Volgens sommige deskundigen hier dus( die liever 401 bier apps, 316 scheet apps, 280 varianten van één en de zelfde spelletje en 1 productivity app zien....) wel.
Met zout deel ik deze mening ook, wordt een beetje moe van dat geblaat van sensatie pers, en iedereen die er achteraan hobbelt. Elk OS heeft zijn voor en nadelen, of die nou groot of klein aandeel heeft. En iedereen heeft zijn eigen mening over een van de OS'en, al vraag ik mij bij veel meningen af of dat wel 'eigen' is.

Ik heb voorlopig wel vertrouwen in W10M, hoe vaak heeft Microsoft een nieuw OS uitgebracht, wat vanaf het begin zeer buggy was, maar later goed werkbaar dmv updates. Kijk maar naar bv Vista, in het begin werd het de grond ingestampt, later met SP's was het goed werkbaar, en was het een mooie opstap naar Win7, die deels ook weer dat traject moest doorlopen.

Ik ben het er mee eens dat de timing van de release van W10M misschien beter 3 maanden uitgesteld had kunnen worden, aan de andere kant, nu komen problemen sneller naar voren, en misschien ook sneller opgelost worden. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het steeds beter wordt, en Microsoft heeft gezegd dat er constant wordt ontwikkeld aan W10(M). Dat zie ik bij Andriod niet gebeuren, ja Google ontwikkeld, maar de leveranciers zijn alleen maar dozen schuivers.

Ik zie ook dat er steeds meer app's bij komen of omgebouwd worden, al zijn dat er helaas geen tientallen per week of maand. En er komen steeds meer toestellen van derden op de markt. De L650 zou de laatste zijn van de Lumia lijn, maar er komen ook steeds meer signalen over een L850, ff afwachten of dat waar is. Jammer dat Microsoft soms niet duidelijk genoeg communiceert wat de plannen zijn. Kan mij wel voorstellen dat ze geruchten niet tegen gaan spreken.

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
r2504 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:44:
[...]
Om de paar dagen zie ik toch nieuwe apps verschijnen op http://wmpoweruser.com/ ... vaak ook Universal apps, dus zo dood is Windows Phone/Mobile nog niet.
Klopt. En nieuwe apps en updates. Zoals vanmorgen van Adobe en Daily Motion. VAIO toestellen worden morgen aangekondigd.
Het is pas einde Windows op de mobiel wanneer Microsoft de stekker er uit trekt.

Vandaag wederom met Continuum bezig. Als iets op de toekomstgericht is, dan is het wel Windows op de mobiel.

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:42:
[...]

Andersom zou ik best eens willen weten van CB hoeveel ze er retour en in reparatie hebben, verkopen is 1, vervolgens gros weer terugkrijgen, is de andere kant.

Geen idee of er uberhaubt nog updates uitkomen van 8.1, maar wil je ergens beetje hoop hebben op nieuwe features, zal je wel aan de Win10 moeten gaan zitten.
Ik werk bij een Telco.
Laat ik het zo zeggen: de Lumia 950 staat met stip op nummer 1 qua hoogste retour-rate ooit!

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 12:44:

Microsoft zegt met het uitbrengen van de 950 met W10M toch dat het af is?
Zie jij ergens in de kleine lettertjes staan dat het een toestel betreft met beta software?
Of moet elke telefoonboer bij elke toestel gaan vermelden of de software wel of niet af is?

• ardvark99
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:12:
[...]

Ik werk bij een Telco.
Laat ik het zo zeggen: de Lumia 950 staat met stip op nummer 1 qua hoogste retour-rate ooit!
Ok, en wat is de reden? Ik vermoed dat voor de meesten W10M niet af is (en er niet mee om kunnen gaan, zoals update), software problemen, of mensen die overgestapt zijn en weer terug willen. Maar ik ben benieuwd.

• Tweaker1234
Kijk eens op Tweakblogs. Daar is een mooi artikel over mensen zoals jij: moeite doen en negatief praten over iets wat je zelf niet gebruikt.

Verwijderd

ardvark99 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:04:
[...]

Met zout deel ik deze mening ook, wordt een beetje moe van dat geblaat van sensatie pers, en iedereen die er achteraan hobbelt. Elk OS heeft zijn voor en nadelen, of die nou groot of klein aandeel heeft. En iedereen heeft zijn eigen mening over een van de OS'en, al vraag ik mij bij veel meningen af of dat wel 'eigen' is.

Ik heb voorlopig wel vertrouwen in W10M, hoe vaak heeft Microsoft een nieuw OS uitgebracht, wat vanaf het begin zeer buggy was, maar later goed werkbaar dmv updates. Kijk maar naar bv Vista, in het begin werd het de grond ingestampt, later met SP's was het goed werkbaar, en was het een mooie opstap naar Win7, die deels ook weer dat traject moest doorlopen.

Ik ben het er mee eens dat de timing van de release van W10M misschien beter 3 maanden uitgesteld had kunnen worden, aan de andere kant, nu komen problemen sneller naar voren, en misschien ook sneller opgelost worden. Maar ik heb er wel vertrouwen in dat het steeds beter wordt, en Microsoft heeft gezegd dat er constant wordt ontwikkeld aan W10(M). Dat zie ik bij Andriod niet gebeuren, ja Google ontwikkeld, maar de leveranciers zijn alleen maar dozen schuivers.

Ik zie ook dat er steeds meer app's bij komen of omgebouwd worden, al zijn dat er helaas geen tientallen per week of maand. En er komen steeds meer toestellen van derden op de markt. De L650 zou de laatste zijn van de Lumia lijn, maar er komen ook steeds meer signalen over een L850, ff afwachten of dat waar is. Jammer dat Microsoft soms niet duidelijk genoeg communiceert wat de plannen zijn. Kan mij wel voorstellen dat ze geruchten niet tegen gaan spreken.
Tuurlijk komen er steeds meer apps bij, zou wat zijn als er niks meer bij komt. Maar ik geloof dat het druppels op de gloeiende plaat zijn. Bij de andere OS'en komen er relatief meer apps bij dan bij Microsoft om de app-gap in de lopen. Het zijn er inderdaad geen tientallen per maand, bij de andere OS'en zijn het er wel honderden of zelfs duizenden per maand. De gap wordt relatief gezien dus alleen maar groter.

• Amadeus1966
Logisch toch dat de returnrate hoog is.
Europa heeft dit immers zelf mogelijk gemaakt.
Dus men kan vrijelijk zonder risico uitproberen om te kijken als het iets voor hun is en kan het daarna gewoon retour sturen.
Heb alleen medelijden met de ondernemer die natuurlijk wel voor de kosten komen te staan.

Verwijderd

ardvark99 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:15:
[...]

Ok, en wat is de reden? Ik vermoed dat voor de meesten W10M niet af is (en er niet mee om kunnen gaan, zoals update), software problemen, of mensen die overgestapt zijn en weer terug willen. Maar ik ben benieuwd.
Inderdaad, W10M is niet af genoeg. Software dus, reboots, app-gap, mindere ervaring tov andere OS'en,
Kortom, frustratie dus.

• Tweaker1234
NIET op reageren!!

Als je een zinnige discussie wil, niet reageren. Hij is berucht op Tweakers.net, Mywindows.nl enz enz.
Je wil niet weten welke zelfde onzin er steeds uitkomt. Het schoolvoorbeeld van een Troll.

En nee, hij heeft geen Lumia.
Op Tweakblogs staat hier een mooie blog over. Gewoon negeren du

[ Voor 8% gewijzigd door Tweaker1234 op 03-02-2016 13:24 ]

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:21:
Logisch toch dat de returnrate hoog is.
Europa heeft dit immers zelf mogelijk gemaakt.
Dus men kan vrijelijk zonder risico uitproberen om te kijken als het iets voor hun is en kan het daarna gewoon retour sturen.
Heb alleen medelijden met de ondernemer die natuurlijk wel voor de kosten komen te staan.
En dus kunnen mensen andere smartphones ook met gemak terugsturen. Maar dat gebeurd dus veeeeel minder.

Verwijderd

Tweaker1234 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:22:
[...]

NIET op reageren!!

Als je een zinnige discussie wil, niet reageren. Hij is berucht op Tweakers.net, Mywindows.nl enz enz.
Je wil niet weten welke zelfde onzin er steeds uitkomt.

Helaas. Mods please? Jullie kennen hem intussen toch ook wel?
Op Tweakblogs staat hier een mooie blog over. Gewoon negeren dus.
Lumia 830, 930 en 950. Wil je de buildnumbers? ;)

• Tweaker1234
Dus, je werkt in een winkel ROFL.
We zijn soms dom, maar niet zo dom.

Doe jezelf en anderen een plezier. Het heeft hier nog nooit een zinnige discussie met je opgeleverd. En je pauze is voorbij.

• Amadeus1966
Het is woensdagmiddag.....de scholen zijn uit.
Kom vanavond na bedtijd wel even weer terug.

• ardvark99
Tweaker1234 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:22:
[...]

NIET op reageren!!

Je wil niet weten welke zelfde onzin er steeds uitkomt. Het schoolvoorbeeld van een Troll.

Op Tweakblogs staat hier een mooie blog over. Gewoon negeren du
Ehh, bedoel je mij? Ben ik berucht??

• Tweaker1234
ardvark99 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:26:
[...]
Ehh, bedoel je mij? Ben ik berucht??
Nee nee. Infinitynogwat.

• ardvark99
Ok, ik schok al 8)7 Je quote mijn opmerking :)

• vali
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:12:
[...]

Ik werk bij een Telco.
Waarom zeg je dat niet eerder? Dat bespaarde mij de moeite om in jip en Janneke taal te praten en uit te leggen dat elk nieuw device zo zijn problemen heeft. Werkte zelf meer dan 8 jaar als weekend baan in electronica winkel en heb van elk merk wel bij release flink wat van terug gestuurd. De iPhone 6+ met de bekende camera bug is een goed voorbeeld van Apple :)

Betekend dit dat het OS slecht is? Nee, hardware problemen kunnen ze allemaal wel hebben. Maar dat moet jij als verkoper wel weten. Durf ook te wedden dat jij vast ook zo'n verkoper bent die zijn eigen mening als waarheid verkoopt. Dit is erg te merken als je gelijk met het app verhaal aan komt zetten. Denk je echt dat iedereen dat interesseert?

Gebruik nu al WP vanaf de release van WM5.0 en mij boeit het echt geen fluit dat ik bepaalde games of app mis. Die ik nodig heb zijn aanwezig en draaien prima en stabiel. Wordt eens wakker, er zijn meer redenen dat mensen voor een platform kiezen.

Verwijderd

Draai nog w8.1 op mijn lumia 830 en wil de poging wel wagen om W10 erop te zetten. Mocht het tegenvallen kan ik nog altijd terug (toch?). Voor de mensen met een 950 of 550 is het wel zuur als het tegenvalt, die kunnen namelijk geen w8.1 draaien. Maar ja, ook dan heb je nog opties (terugbrengen of tijdelijk een oud toestel gebruiken), jammer, maar ook niet einde van de wereld.

• Amadeus1966
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:32:
Draai nog w8.1 op mijn lumia 830 en wil de poging wel wagen om W10 erop te zetten. Mocht het tegenvallen kan ik nog altijd terug (toch?). Voor de mensen met een 950 of 550 is het wel zuur als het tegenvalt, die kunnen namelijk geen w8.1 draaien. Maar ja, ook dan heb je nog opties (terugbrengen of tijdelijk een oud toestel gebruiken), jammer, maar ook niet einde van de wereld.
Ja hoor geen probleem, je kan gewoon weer terug ( wel eerst ff een backupje draaien ....maar niet gebruiken onder 10 )

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:42
vali schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:29:
[...]

Waarom zeg je dat niet eerder? Dat bespaarde mij de moeite om in jip en Janneke taal te praten en uit te leggen dat elk nieuw device zo zijn problemen heeft. Werkte zelf meer dan 8 jaar als weekend baan in electronica winkel en heb van elk merk wel bij release flink wat van terug gestuurd. De iPhone 6+ met de bekende camera bug is een goed voorbeeld van Apple :)

Betekend dit dat het OS slecht is? Nee, hardware problemen kunnen ze allemaal wel hebben. Maar dat moet jij als verkoper wel weten. Durf ook te wedden dat jij vast ook zo'n verkoper bent die zijn eigen mening als waarheid verkoopt. Dit is erg te merken als je gelijk met het app verhaal aan komt zetten. Denk je echt dat iedereen dat interesseert?

Gebruik nu al WP vanaf de release van WM5.0 en mij boeit het echt geen fluit dat ik bepaalde games of app mis. Die ik nodig heb zijn aanwezig en draaien prima en stabiel. Wordt eens wakker, er zijn meer redenen dat mensen voor een platform kiezen.
Jij slaat de spijker op zijn kop, dat gezever over dat WM10 of Windows Phone geen apps heeft, of apps tekort komt komt ook mijn neusgaten uit...
Ik gebruik sinds 2013 Windows Phone (Lumia 920 en nu Lumia 950) maar mis geen enkele app! Ik koop mijn telefoon om de camera, de vloeiendheid van het OS, sociale media-apps zoals whatsapp, facebook en de goede ondersteuning.. Laat dat nou net het punt zijn waar Windows Phone het goed doet! (dat W10M wat buggy is doet er verder niet toe)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

Verwijderd

vali schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:29:
[...]

Betekend dit dat het OS slecht is? Nee, hardware problemen kunnen ze allemaal wel hebben. Maar dat moet jij als verkoper wel weten. Jij bent vast ook zo'n verkoper die zijn eigen mening als waarheid verkoopt. Dit is erg te merken als je gelijk met het app verhaal aan komt zetten. Denk je echt dat iedereen dat interesseert?

Gebruik nu al WP vanaf de release van WM6.0 en mij boeit het echt geen fluit dat ik bepaalde games of app mis. Die ik nodig heb zijn aanwezig en draaien prima en stabiel. Wordt eens wakker, er zijn meer redenen dat mensen voor een platform kiezen.
Zeg ik ergens dat het slecht is? Nee, alleen dat het niet af is.
Ik ben groot fan van WM en gebruik een 950 als daily driver naast een iPhone 6 zakelijk.
Wat is dat toch dat je geen kritische noot mag hebben over WM en gelijk iedereen in de hoogste boom zit. Grow up mensen!
Vertel ik hier nieuwe dingen die niet ook al over op internet te vinden zijn?
Batterij problemen, app-gap, OS nog niet af, ontbrekende features? Hebben jullie dat nog nooit ergens anders gehoord, ben ik de enige met die mening?
Zo ja, wat is volgens jullie de reden dat WM zo ongelofelijk lekker verkoopt?

• barta123
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:34:
[...]

Zeg ik ergens dat het slecht is? Nee, alleen dat het niet af is.
Ik ben groot fan van WM en gebruik een 950 als daily driver naast een iPhone 6 zakelijk.
Wat is dat toch dat je geen kritische noot mag hebben over WM en gelijk iedereen in de hoogste boom zit. Grow up mensen!
Vertel ik hier nieuwe dingen die niet ook al over op internet te vinden zijn?
Batterij problemen, app-gap, OS nog niet af, ontbrekende features? Hebben jullie dat nog nooit ergens anders gehoord, ben ik de enige met die mening?
Zo ja, wat is volgens jullie de reden dat WM zo ongelofelijk lekker verkoopt?
Ik vind het een beetje onzinnig dat je zegt dat iedereen gelijk in de hoogste boom zit bij kritiekpunten... De hoeveelheid kritiek op het besturingssysteem is juist immens! Positiviteit is vaak ver te zoeken, zeker als het net geen Android of iOS device is.

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

Verwijderd

barta123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:33:
[...]

Jij slaat de spijker op zijn kop, dat gezever over dat WM10 of Windows Phone geen apps heeft, of apps tekort komt komt ook mijn neusgaten uit...
Ik gebruik sinds 2013 Windows Phone (Lumia 920 en nu Lumia 950) maar mis geen enkele app! Ik koop mijn telefoon om de camera, de vloeiendheid van het OS, sociale media-apps zoals whatsapp, facebook en de goede ondersteuning.. Laat dat nou net het punt zijn waar Windows Phone het goed doet! (dat W10M wat buggy is doet er verder niet toe)
Dus omdat jij geen apps mist en de app-gap onzin?
Die is dan gewoon niet belangrijk, bestaat zelfs niet... omdat jij daar geen last van hebt.
Jij bent de gouden standard waaraan wordt gemeten of de app-gap wel of niet relevant is?

Verwijderd

barta123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:37:
[...]

Ik vind het een beetje onzinnig dat je zegt dat iedereen gelijk in de hoogste boom zit bij kritiekpunten... De hoeveelheid kritiek op het besturingssysteem is juist immens! Positiviteit is vaak ver te zoeken, zeker als het net geen Android of iOS device is.
Je kan toch zelf lezen hoe er op mij gereageerd wordt? Om een ban verzoeken? Lekker volwassen!

• barta123
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:38:
[...]

Dus omdat jij geen apps mist en de app-gap onzin?
Die is dan gewoon niet belangrijk, bestaat zelfs niet... omdat jij daar geen last van hebt.
Jij bent de gouden standard waaraan wordt gemeten of de app-gap wel of niet relevant is?
Dat zeg ik niet, ik zeg juist totaal niet dat het niet relevant is... Maar het merendeel is aanwezig, al dan niet afkomstig van derde partijen. Voor het merendeel van de mensen volstaat dit prima, zeker als de variëteit in smartphones op het W10M platform zich uitbreidt! Ik ken weinig mensen die steeds de nieuwste apps stuk voor stuk installeren hoor...

• coenox
Ik heb een vraag die een beetje neigt naar off-topic, maar ik doe een poging.

Ik heb een mooie Nokia 808 die prima foto's maakt, maar als smartphone doet ie niet wat ik nodig heb. Daarvoor heb ik nu een Lumia 640 XL, met Windows 10, waar ik prima tevreden over ben. Behalve de camera dan. Ik overweeg nu weer met kampeerweekenden een losse Panasonic camera mee te nemen. Ik wil dan wel graag foto's kunnen overzetten op mijn Lumia. Er was sprake van dat USB on the go beschikbaar zou komen voor Windows 10, maar heb daar niets meer over gehoord. En waarschijnlijk niet i.c..m mijn hardware. Weet iemand hoe dat zit? En is er een alternatief (zonder tussenkomst van laptop, tablet etc.), waarbij ik gebruik wil maken van mijn huidige telefoon en mijn huidige compactcamera.

[ Voor 5% gewijzigd door coenox op 03-02-2016 13:52 ]

Verwijderd

barta123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:41:
[...]

Dat zeg ik niet, ik zeg juist totaal niet dat het niet relevant is... Maar het merendeel is aanwezig, al dan niet afkomstig van derde partijen. Voor het merendeel van de mensen volstaat dit prima, zeker als de variëteit in smartphones op het W10M platform zich uitbreidt! Ik ken weinig mensen die steeds de nieuwste apps stuk voor stuk installeren hoor...
Dan heb je een zwaar verkeerd beeld van de wereld. Vergeet niet dat de 'nieuwe' generatie opgegroeid is met apps. Voor alles is er een app, apps worden ontzettend veel gebruikt. En dat gaat ook alleen maar meer worden. Ik heb het niet over fart-apps, maar apps die in potentie iedereen kan gebruiken. Bijvoorbeeld, deze zomer komt de overheid met een app voor 'mijnoverheid'. In potentie kan zo goed als iedereen hier gebruik van maken, wat voor veel mensen ontzettend handig kan zijn. Natuurlijk komt de app beschikbaar voor iOS en Android maar je raadt het al, niet voor Windows.
Wat maakt een smartphone smart? Juist, apps.

Prima dat er genoeg mensen zijn die met de apps op Windows uit de voeten kunnen, maar vergeet niet dat er veel jongeren zijn die overal een app voor hebben en hieraan gewend zijn geraakt.

• barta123
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:52:
[...]

Dan heb je een zwaar verkeerd beeld van de wereld. Vergeet niet dat de 'nieuwe' generatie opgegroeid is met apps. Voor alles is er een app, apps worden ontzettend veel gebruikt. En dat gaat ook alleen maar meer worden. Ik heb het niet over fart-apps, maar apps die in potentie iedereen kan gebruiken. Bijvoorbeeld, deze zomer komt de overheid met een app voor 'mijnoverheid'. In potentie kan zo goed als iedereen hier gebruik van maken, wat voor veel mensen ontzettend handig kan zijn. Natuurlijk komt de app beschikbaar voor iOS en Android maar je raadt het al, niet voor Windows.

Prima dat er genoeg mensen zijn die met de apps op Windows uit de voeten kunnen, maar vergeet niet dat er veel jongeren zijn die overal een app voor hebben en hieraan gewend zijn geraakt.
Is dat zo? Microsoft werkt niet voor niets aan het zogenaamde 'Project Islandwood', om iOS apps met een kleine wijziging op W10M te laten draaien. Verder vind ik het ook wel belangrijk dat je voor een langere tijd (langer dan 1,5 jaar) softwareondersteuning krijgt. Dat is bij android devices vaak te zoeken, mede door de fabrikanten. (Samsung is hier bijvoorbeeld erg goed in) Dus ik twijfel er niet aan dat W10M voldoende potentie heeft om het marktaandeel te vergroten!

• vali
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:52:
[...]

En jongeren zijn de enige die een smartphone kopen? Weet je wat de best verkochte toestel tussen de 100 en 200 was in de winkel waar ik werkte? De Lumia 535 en de 640. Beide toestellen zijn ideaal voor ouders en de oudere (ook genoeg aan jongeren generatie verkocht overigens) generatie die een toestel zochten die gemakkelijk in gebruik was en waarop ze konden appen en facebooken.

Die hoeven niet de laatste app maar een toestel dat het gewoon doet en niet al te duur is. Dat de jongeren generatie alleen maar om apps geven zullen er altijd zijn, maar bestaat de gehele markt uit zulke type jongeren? Nee, genoeg die een smartphone gebruiken voor standaard doeleinde en voor de rest hun tablet erbij pakken.

Waar tegenwoordig ook veel vraag naar is is update support van het toestel. De consumentenbond heeft het eindelijk de consument beetje wakker geschut dat vele Android toestellen amper tot geen updates krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 03-02-2016 14:11 ]

• Amadeus1966
@coenox
Usb on the go zou idd voor win10 beschikbaar komen.
Maar het laatste wat ik gelezen heb zou dit alleen in combinatie zijn met de usb c connector.

• coenox
Amadeus1966 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:01:
@coenox
Usb on the go zou idd voor win10 beschikbaar komen.
Maar het laatste wat ik gelezen heb zou dit alleen in combinatie zijn met de usb c connector.
Daar was ik al bang voor.

Verwijderd

vali schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:59:
[...]

En jongeren zijn de enige die een smartphone kopen? Weet je wat de best verkochte toestel tussen de 100 en 200 was in de winkel waar ik werkte? De Lumia 535 en de 640. Beide toestellen zijn ideaal voor ouders en de oudere (ook genoeg aan jongeren generatie verkocht overigens) generatie die een toestel zochten die gemakkelijk in gebruik was en waarop ze konden appen en facebooken.

Die hoeven niet de laatste app maar een toestel dat het gewoon doet en niet al te duur is. Dat de jongeren generatie alleen maar om apps geven zullen er altijd zijn, maar bestaat de gehele markt uit zulke type jongeren? Nee, genoeg die een smartphone gebruiken voor standaard doeleinde en voor de rest hun tablet erbij pakken.
Die jongeren (tot een jaar of 30 voor het gemak) worden ook ouder he ;)

Hoe verklaar jij de ongelofelijke daling in de verkoop van Lumia's?

• vali
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:11:
[...]

Langere tijd geen nieuwe toestel uitgekomen misschien? :) Dezelfde trent die de IPhone ook heeft. Daar moet steeds een nieuw model worden uitgebracht om de verkoop hoog te houden.

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 03-02-2016 14:14 ]

• barta123
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:11:
[...]

Maestro, die verklaring ligt zeer voor de hand... Weet jij hoeveel verschillende Lumia's er eind vorig jaar in de winkels lagen? Volgens mij was dat vrijwel alleen de Lumia 640 en de XL versie daarvan. De laatste high-end Windows Phone was in 2014 (ik geloof juli) op de markt gebracht.P

Ja, dat gaat inderdaad grootsch bezorgen! 2 mid-end smartphones die al enige tijd op de markt zijn... Als er wat meer keus was geweest, onder andere van verschillende merken, dan denk ik dat dat heel anders geweest zou zijn!

Verwijderd

barta123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:59:
[...]

Is dat zo? Microsoft werkt niet voor niets aan het zogenaamde 'Project Islandwood', om iOS apps met een kleine wijziging op W10M te laten draaien. Verder vind ik het ook wel belangrijk dat je voor een langere tijd (langer dan 1,5 jaar) softwareondersteuning krijgt. Dat is bij android devices vaak te zoeken, mede door de fabrikanten. (Samsung is hier bijvoorbeeld erg goed in) Dus ik twijfel er niet aan dat W10M voldoende potentie heeft om het marktaandeel te vergroten!
Microsoft werkt er al bijna 6 jaar aan om van alles en nog wat te berwerkstelligen, maar zie jij dat terug in de verkopen? Microsoft doet van alles maar ook of alles te laat, of toch niet, of niet helemaal lekker etc etc...
Ze lopen continue achter de feiten aan.
We zijna straks bijna 6 jaar verder sinds Windows Phone 7 he. 6 jaar! En waar staat W10M nu?

Verwijderd

barta123 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:14:
[...]

Maestro, die verklaring ligt zeer voor de hand... Weet jij hoeveel verschillende Lumia's er eind vorig jaar in de winkels lagen? Volgens mij was dat vrijwel alleen de Lumia 640 en de XL versie daarvan. De laatste high-end Windows Phone was in 2014 (ik geloof juli) op de markt gebracht.P

Ja, dat gaat inderdaad grootsch bezorgen! 2 mid-end smartphones die al enige tijd op de markt zijn... Als er wat meer keus was geweest, onder andere van verschillende merken, dan denk ik dat dat heel anders geweest zou zijn!
Had geweest ja. Je zegt het goed, 'had'.
En dat is het steeds bij Microsoft. Hadden ze maar meer uitgebracht, hadden ze maar even gewacht met W10M, hadden ze maar niet voor de 3e keer een flinke overhaul gedaan van het OS, etc.

• Amadeus1966
Kan in jouw camera een sd kaart, dan zou je een adapter voor micro sd kunnen overwegen en dan de kaart in je handy plaatsen als je de foto's wil gaan overzetten.
Het is een beetje omslachtig....maar ook een klein beetje maar ;)

• vali
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:15:
[...]

Microsoft werkt er al bijna 6 jaar aan om van alles en nog wat te berwerkstelligen, maar zie jij dat terug in de verkopen? Microsoft doet van alles maar ook of alles te laat, of toch niet, of niet helemaal lekker etc etc...
Ze lopen continue achter de feiten aan.
We zijna straks bijna 6 jaar verder sinds Windows Phone 7 he. 6 jaar! En waar staat W10M nu?
Je moet verder kijken dan alleen de mobiele tak. Iets dat Microsoft gelukkig wel doet (en Apple ook mee moet beginnen). Windows 10 OS is het snelst groeiende OS ooit, hun Azure omgeving neemt ook onwijs toe en hun Office365 wordt ook flink omarmt nu sbs servers EOL zijn en de prijzen bizar laag zijn.

Natuurlijk wordt dit verhaal veel gezegd, wacht maar tot de nieuwe versie van WP, maar op dit moment zijn we eindelijk wat Microsoft lange tijd naar toe heeft gewerkt. Een OS dat op elk platform draait. Windows 10 is net uit, maar het neemt in mijn ogen beetje bij beetje zijn vruchten af.

• coenox
Amadeus1966 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:17:
[...]

Kan in jouw camera een sd kaart, dan zou je een adapter voor micro sd kunnen overwegen en dan de kaart in je handy plaatsen als je de foto's wil gaan overzetten.
1. Dat kan. Is ook de goedkoopste oplossing
Andere mogelijkheden:
2. Een Eyefi kaartje. Er is een Windows phone app.
3. Toch de Nokia 808 als camera gebruiken en foto's via bluetooth overzetten naar mijn Lumia. Maar op de één of andere manier stuit het meenemen van twee smartphones me meer tegen de borst dan een smartphone en een camera.

OK. Dank en maar weer terug naar die boeiende (?) discussie over het marktaandeel van Microsoft..

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Amadeus1966 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:17:
Dit is voor mij in een notendop WM10. Welk aspect ik ook pak, elke keer is er wel 'iets' mogelijk, maar nooit direct als feature maar altijd via 3rd party, omweg of 'halfbakken oplossing'.

• Amadeus1966
coenox schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 14:22:
[...]

OK. Dank en maar weer terug naar die boeiende (?) discussie over het marktaandeel van Microsoft..
Nee dank je, die discussie laat ik maar aan de jeugd over.
Wij zijn oud en snappen het allemaal niet meer zo ;)

Pagina: 1 ... 53 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M