Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:06

Renate1970

Lef is Leven

coenox schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:48:
Ik ben net gewisseld van mijn Lumia 830 (met Windows 10) naar mijn gerepareerde Lumia 640 XL. Bij deze laatste twijfel ik nu of ik over ga op de Windows 10 Insider versie of Windows 8.1 laat staan. Op de één of andere manier voelt het allemaal wat snappier. Tel daar bij op dat de officiële release van Windows 10 op zich laat wachten en Microsoft drukker lijkt te zijn met het uitbrengen van apps voor iOS en Android. Dat alles brengt me aan het twijfelen. Ik heb mijn Macbook Air halverwege vorig jaar verkocht omdat ik vol voor Windows 10 ging. Binnen ons gezin zijn 3 van de 4 over op Windows Phone. Ik begon een fanboy te worden. Maar nu twijfel ik. Een alternatief is er ook niet. Apple is goed, maar geeft me te weinig vrijheid en ik vind de hardware overpriced. Android wil ik niet aan denken. Dus voorlopig dan maar blijven hopen dat het goed komt.
Ik heb net de lumia 830 en de 640 XL weer even terug gezet naar 8.1. WP 10 had bij mij toch af en toe wat rare opvattingen voor wat betreft geluid en gemiste oproepen op de een of andere manier. Daarnaast miste ik inderdaad ook het grapje om het feit dat als ik een vergadering had/heb hem automatisch op stil te krijgen onder WP 10 dus vandaar even terug op 8.1 (ben ik ook wel tevreden mee) 10 ziet er net wat speelser uit.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
coenox schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:48:
Ik ben net gewisseld van mijn Lumia 830 (met Windows 10) naar mijn gerepareerde Lumia 640 XL. Bij deze laatste twijfel ik nu of ik over ga op de Windows 10 Insider versie of Windows 8.1 laat staan. Op de één of andere manier voelt het allemaal wat snappier. Tel daar bij op dat de officiële release van Windows 10 op zich laat wachten en Microsoft drukker lijkt te zijn met het uitbrengen van apps voor iOS en Android. Dat alles brengt me aan het twijfelen. Ik heb mijn Macbook Air halverwege vorig jaar verkocht omdat ik vol voor Windows 10 ging. Binnen ons gezin zijn 3 van de 4 over op Windows Phone. Ik begon een fanboy te worden. Maar nu twijfel ik. Een alternatief is er ook niet. Apple is goed, maar geeft me te weinig vrijheid en ik vind de hardware overpriced. Android wil ik niet aan denken. Dus voorlopig dan maar blijven hopen dat het goed komt.
Ik ben zelf ook op een dergelijk punt geweest en ben toch naar een iPhone gegaan. Android moet ik ook niet aan denken en Windows 10 Mobile is nog niet klaar voor primetime... Ik ben onder het motto 'we kijken over een jaartje weer eens' naar de iPhone gegaan, omdat ik de buggy release zag aankomen en het gedonder met apps die allemaal weer up to date moeten worden gebracht met het nieuwe design. Dat was met WP7 naar WP8 al drama en nu weer.

Mocht je het geld hebben liggen of een goede deal tweedehands kunnen vinden... iPhone is the lesser of two evils als alternatief :P. Anders inderdaad lekker op 8.1 blijven.

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
@ coenox.
Dat jij van je geloof afvalt......
Pas maar op, straks wordt je met pek en veren uit de kerk gebonjourd ;)

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:02
Propane schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:26:
[...]

Mocht je het geld hebben liggen of een goede deal tweedehands kunnen vinden... iPhone is the lesser of two evils als alternatief :P. Anders inderdaad lekker op 8.1 blijven.
Nog sterker: ik kan gratis een iPhone 5S van mijn werk gebruiken. Maar heb er ooit bewust voor een zelf aangeschafte Lumia gekozen met daarin de sim-kaart van mijn werk. Dat was in de tijd dat ze nog de iPhone 4s aanboden. Als het de iPhone 6 was geweest, had ik de verleiding misschien niet eens kunnen weerstaan.
Amadeus1966 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:34:
@ coenox.
Dat jij van je geloof afvalt......
Pas maar op, straks wordt je met pek en veren uit de kerk gebonjourd ;)
Nee, hoor. Ben ik niet bang voor. Ten eerste ben ik nog niet zover dat ik van mijn geloof afval. Ten tweede zijn de WP enthousiastelingen volgens mij een stuk realistischer dan de echte iOS en Android fanboys en girls. Overigens zitten daar ook weer flink wat bij die van iOS of Android komen. Ach, en laat anders die pek en veren maar komen. Lekker warm met dit weer. :)

[ Voor 33% gewijzigd door coenox op 27-01-2016 15:21 ]

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:16

JSchut

.....

Ik heb momenteel een iPhone 5c en wil(de) heel graag overstappen naar de 950(xl). Mede doordat ik zoveel goede dingen heb gehoord/gezien over 8.1. 10 lijkt echt een (behoorlijke) stap terug te zijn.

Is het nog wel slim om nu al over te stappen? Ik gebruik verder bijna geen apps dus dat zal geen issue zijn.

Zou graag van iOs af willen en in ieder geval geen android. Maar als het nu erg behelpen is dan is het misschien toch slimmer om nog even bij iOs te blijven.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35

Wallie

Herr

JSchut schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:27:
Ik heb momenteel een iPhone 5c en wil(de) heel graag overstappen naar de 950(xl). Mede doordat ik zoveel goede dingen heb gehoord/gezien over 8.1. 10 lijkt echt een (behoorlijke) stap terug te zijn.

Is het nog wel slim om nu al over te stappen? Ik gebruik verder bijna geen apps dus dat zal geen issue zijn.

Zou graag van iOs af willen en in ieder geval geen android. Maar als het nu erg behelpen is dan is het misschien toch slimmer om nog even bij iOs te blijven.
Ik heb nu een paar weken Windows 10 in gebruik (op een 640XL). Valt me niet tegen. Zo hier en daar kom je wel een foutje tegen, maar niet heel storend. 't Is nog niet 'af', dat wel. Crashes of show-stoppers (zoals niet afgaande alarmen) heb ik echter geen last van.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er is net een update van de Store app uitgevoerd. Ik weet niet precies wat ze eraan gewijzigd hebben maar de snelheid van openen is ongekend op Windows Phone, zo rap heb ik dat nog nooit gezien.

Testing, one, two ...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je zal je gebruik naast Win10 moeten leggen, kijken of je hetzelfde kan op Win10 als je nu onder iOS kan.

Heb aantal keer met een 6 kunnen werken, hoewel er sommige dingen 'raar' zijn, de extra opties/mogelijkheden die je uit de store kan halen, is gigantisch.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• coenox

Ik was hierboven misschien wat te negatief. Voor de belangrijkste zaken werkt Windows 10 gewoon goed. Misschien is het iets te vroeg gereleased en zitten er daardoor nog een paar bugjes in. Maar het is zeker goed werkbaar. Ik twijfel zelf ook nog mbt de 950 (of de surface phone die misschien komt), maar het zou me niet verbazen als ik in de loop van het jaar overstag ga. Alternatief zou voor je kunnen zijn om de tweedehands 640 of zo aan te schaffen. Je kunt dan het systeem een tijdje gebruiken om te kijken of het bevalt.

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 13:15
hardware-lover schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:40:
Er is net een update van de Store app uitgevoerd. Ik weet niet precies wat ze eraan gewijzigd hebben maar de snelheid van openen is ongekend op Windows Phone, zo rap heb ik dat nog nooit gezien.
Wow dit is echt snel inderdaad

• JSchut

JSchut

.....

Wallie schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:30:
[...]
Ik heb nu een paar weken Windows 10 in gebruik (op een 640XL). Valt me niet tegen. Zo hier en daar kom je wel een foutje tegen, maar niet heel storend. 't Is nog niet 'af', dat wel. Crashes of show-stoppers (zoals niet afgaande alarmen) heb ik echter geen last van.
Dat het niet af is dat vindt ik niet erg. Daar was mij ook van bewust. Windows lijkt me gewoon een goed OS. Toen ik er voor het eerst over las en naar keek dacht ik meteen: Ja dat wil ik.

Regelmatig random rebooits zit ik alleen niet op te wachten. Dat er af en toe wat crashed kan ik wel mee leven.
SinergyX schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:44:
[...]
Je zal je gebruik naast Win10 moeten leggen, kijken of je hetzelfde kan op Win10 als je nu onder iOS kan.

Heb aantal keer met een 6 kunnen werken, hoewel er sommige dingen 'raar' zijn, de extra opties/mogelijkheden die je uit de store kan halen, is gigantisch.
Ik gebruik echt niet veel apps. Dingen die ik wel regelmatig gebruik: Wahtsapp, Facebook, Twitter, Youtube, Google maps, Rabobank bankieren en Spotify.

Daar zijn allemaal apps voor of alternatieven.

Het hele live tiles spreekt mij enorm aan.
coenox schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:48:
[...]
Ik was hierboven misschien wat te negatief. Voor de belangrijkste zaken werkt Windows 10 gewoon goed. Misschien is het iets te vroeg gereleased en zitten er daardoor nog een paar bugjes in. Maar het is zeker goed werkbaar. Ik twijfel zelf ook nog mbt de 950 (of de surface phone die misschien komt), maar het zou me niet verbazen als ik in de loop van het jaar overstag ga. Alternatief zou voor je kunnen zijn om de tweedehands 640 of zo aan te schaffen. Je kunt dan het systeem een tijdje gebruiken om te kijken of het bevalt.
Wat ik soms even vergeet dat je eerder negatieve dingen zult lezen dan positieve dingen. Voor de negatieve worden gewoon eerder posts gemaakt.

Ik heb ookal een aantal erg positieve reviews gelezen/gezien. Waarschijnlijk ga ik de sprong dan maar gewoon maken. Heb nog een maandje de tijd om er over na te denken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

JSchut schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:06:
Ik gebruik echt niet veel apps. Dingen die ik wel regelmatig gebruik: Wahtsapp, Facebook, Twitter, Youtube, Google maps, Rabobank bankieren en Spotify.

Daar zijn allemaal apps voor of alternatieven.

Het hele live tiles spreekt mij enorm aan.
Dan heb je inderdaad weinig problemen, voordeel zelfs bij Rabobank, de WM10 versie is nog de oude versie, niet die draak van nieuwe layout :P Enige met facebook, een notificatie via de mail opent hij nog steeds in Edge, er zit geen catch om naar je facebook app te kunnen gaan.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• coenox
JSchut schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:06:
[...]

Wat ik soms even vergeet dat je eerder negatieve dingen zult lezen dan positieve dingen. Voor de negatieve worden gewoon eerder posts gemaakt.

Ik heb ook al een aantal erg positieve reviews gelezen/gezien. Waarschijnlijk ga ik de sprong dan maar gewoon maken. Heb nog een maandje de tijd om er over na te denken.
Misschien dan nog even positief: Mijn vrouw en mijn dochter (20) hebben allebei iPhone en Android gehad. Aanvankelijk vonden ze Windows een beetje vreemd, maar inmiddels heb ik ze overtuigd en zitten ze allebei al aan hun tweede Windows Phone. Ze willen niet meer terug. Alleen de tweede dochter wil nog niet, maar dat is vooral omdat Snapchat niet beschikbaar is voor Windows Phone.

Lees voor de aardigheid eens de 83(!) reviews van kopers van de 950XL op Coolblue. Daar wordt je toch weer overwegend blij van.

• JSchut

JSchut

.....

SinergyX schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:12:
[...]

Dan heb je inderdaad weinig problemen, voordeel zelfs bij Rabobank, de WM10 versie is nog de oude versie, niet die draak van nieuwe layout :P Enige met facebook, een notificatie via de mail opent hij nog steeds in Edge, er zit geen catch om naar je facebook app te kunnen gaan.
Dat soort dingetjes kan ik wel mee leven :P Ik open zelfs nooit links uit de mail naar Facebook ;)

O ja die nieuwe Rabobank app ziet er inderdaad niet uit zeg.
coenox schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:26:
[...]

Misschien dan nog even positief: Mijn vrouw en mijn dochter (20) hebben allebei iPhone en Android gehad. Aanvankelijk vonden ze Windows een beetje vreemd, maar inmiddels heb ik ze overtuigd en zitten ze allebei al aan hun tweede Windows Phone. Ze willen niet meer terug. Alleen de tweede dochter wil nog niet, maar dat is vooral omdat Snapchat niet beschikbaar is voor Windows Phone.

Lees voor de aardigheid eens de 83(!) reviews van kopers van de 950XL op Coolblue. Daar wordt je toch weer overwegend blij van.
Dat zijn inderdaad behoorlijk positieve reviews.

Dan ga ik nu gewoon maar stoppen met twijfelen. 28 feb bestellen. Nu weer twijfelen over de 950 of de 950 xl 8)7

Hmm, een Mediamarkt app voor W10M? Hmm https://www.microsoft.com...2549)(d_wp)()#app-details

Martinspire - PC, PS5, XSX

• coenox
Top. Niet dat ik er echt op zit te wachten, maar het is goed voor het ecosysteem. Vanavond dan toch maar mijn Lumia 640 XL overzetten naar Windows 10 en uitproberen.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
r2504 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:52:
Netwerk priority is een ander voorbeeld... als ik m'n provider z'n hotspots configureer dan gaat hij daar thuis ook op connecteren wat ik natuurlijk niet wil, dan moet hij eerst en vooral m'n eigen netwerk nemen (iets wat dus prima in te stellen was in Symbian).
Liever nog: mobile network priority. Zodat je in de buurt van de grens niet constant in het verkeerde land zit te roamen.
coenox schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:38:
[...]

Top. Niet dat ik er echt op zit te wachten, maar het is goed voor het ecosysteem. Vanavond dan toch maar mijn Lumia 640 XL overzetten naar Windows 10 en uitproberen.
Nouja hij werkt ook op WP7 en 8 dus lijkt gewoon een mobile applicatie, maar toch

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:25

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

JSchut schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:48:

Dat zijn inderdaad behoorlijk positieve reviews.

Dan ga ik nu gewoon maar stoppen met twijfelen. 28 feb bestellen. Nu weer twijfelen over de 950 of de 950 xl 8)7
De verhalen over W10m zijn trouwens sowieso op de oudere devices een stuk negatiever dan op de 950 of 950xl. Deze hebben ook wel bugs maar is vaak wel veel minder ernstig als ik de diverse fora die ik volg moet geloven.

Ik heb W10m een maandje geprobeerd in december maar ben uiteindelijk toch nog even terug gestapt omdat het te buggy bleef op mijn Lumia 925. Die twee maandjes wachten kan er ook nog wel vanaf, 8.1 is trouwens ook heus nog een best prima OS.

youtube.com/@hisrep

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:45:
[...]

De verhalen over W10m zijn trouwens sowieso op de oudere devices een stuk negatiever dan op de 950 of 950xl. Deze hebben ook wel bugs maar is vaak wel veel minder ernstig als ik de diverse fora die ik volg moet geloven.

Ik heb W10m een maandje geprobeerd in december maar ben uiteindelijk toch nog even terug gestapt omdat het te buggy bleef op mijn Lumia 925. Die twee maandjes wachten kan er ook nog wel vanaf, 8.1 is trouwens ook heus nog een best prima OS.
Maar ook ervaringen op 'oude' devices verschillen enorm. Heb zelf een Lumia 930 en mijn vader een Lumia 640 en met beiden echt nog nooit 1 probleem gehad op Windows 10 Mobile previews (buiten known issues dan). Volgensmij zijn het voornamelijk de oude dual core devices die problemen hebben.

Patient gamer

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 19:29
r2504 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:08:
En dan lees je dat Joe Belfiore een iPhone gebruikt op vakantie om te weten hoe andere OS'en werken in real-life... tja, als hij dat nu nog niet weet is het tijd dat hij een andere job gaat zoeken ! Ze hoeven de uservoice maar te lezen en ze hebben ideetjes genoeg wat de gebruiker wil en vooral mist.
Je hebt zeker niet zijn reactie gelezen?

http://www.theverge.com/2.../joe-belfiore-iphone-user :
Joe here — I wanted to comment because I think it’s useful for anyone working in tech.. or ASPIRING to work in tech.. to think about the trade-offs involved in what somehow appears as a "dramatic" decision! I suspect the significant majority of you will land on the same side of the issue that I have…

My job for the last couple of years has been (1) to curate the PC experience for Windows PCs (including tablet devices) and (2) to curate the experience for Windows Phones. In both capacities, it’s very important for me to understand products like the iPhone and Android phones, which are heavily used by PC users around the world, and which represent the competition for Windows Phone. Consumers and business users expect their PCs and phones to work in concert— so to satisfy our customers we need to consider the devices they use AS WELL AS the devices we’d like them to use.

On a 9-month leave-of-absence, I have a HUGE AND UNUSUAL opportunity to get to know these products deeply. To understand the benefits and drawbacks of a full ecosystem like Windows, Android, iOS — you have to LIVE IN IT. You have to feel its strengths and weaknesses, be let down, be delighted. And you can’t do that just "playing around" with a device for a couple of days. You have to learn the UI, upload your photos, use cross-device apps and tools… all of it.

When we are developing a release of Windows, we MUST use it all the time, on all devices, in order to find the bugs, iterate the design. There’s really no choice or we can’t build Windows as well as we should. On a leave-of-absence, there are tons of talented people doing that every day, which gives me the possibility of spending depth time on other devices, and using Windows very much like you Insiders do, without full knowledge of what’s happening "behind the curtain".

Furthermore, there’s a lot of work happening at MS which integrates Windows PCs with iOS and Android devices— like bringing Cortana to these phones so your intelligent assistant can help you whereever you are. I want to experience and understand all that work deeply too.

So … I think Vlad has it right when he says "it’s OK". (Thank you, Vlad.) But, I’d go farther and say "it’d be CRAZY not to"! In fact, when I posted on FB that I was taking a leave, I did mention explicitly that I would do this… and (horror of horrors) I’ve followed through, spending a bunch of time using Google Maps, Spotify, Periscope, a MacBook, a Nexus phone, etc. And.. in today’s Microsoft, this practical, customer-focused attitude is well celebrated and supported. (and.. btw… I love my Surface Book!)

That’s all from me. Back to quality time with my family, well, and thinking about the (still-obviously-so-entertaining) question of what I could do next with my hair…
Overigens is het commenting systeem echt waardeloos op The Verge, post heeft 124 'likes' en staat halverwegen 8)7
Een betere implementatie dan die van Tweakers ben ik nog niet tegen gekomen

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:10
SinergyX schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:50:
[...]

Ik zit zelf al 3 jaar te wachten op wifi-printen vanaf WM, tot op heden heb je enkel een Brother app en dacht nu een HP app, Epson en Konica werken uitsluitend via vage omweg van email-verzenden. En de enige werkende oplossing is ironisch, de apps die google cloudprint ondersteunen (zoals kumoprint, print2cloud)
Die HP app is beta, en doet op bij mij niet meer dan "Zoeken naar een printer...". En wanneer ik vanuit een office app afdruk, ziet ie mijn HP7510 wel, maar drukt een regel met vage tekens af, en dat op tig pagina's. Ik heb een L950XL.

Het zal idd leuk zijn wanneer printen wel goed zou werken, zoals op een PC. Leuk in combinatie met continuum, dan heb je echt het gevoel van een PC "vervanger".

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 21:44
Sc0tTy schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:56:
[...]

Je hebt zeker niet zijn reactie gelezen?
Toch wel... en die is absurd... Microsoft moet gewoon luisteren naar z'n klanten... die weten heus wel wat goed voor hen is.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-11 10:59
Klanten weten helemaal niet goed wat ze echt willen.
Afbeeldingslocatie: http://www.zbc.nu/wp-content/uploads/2014/03/tree-swing.png
Als je iemand vraagt wat hij wil, dan komt hij meestal met iets wat hij kent, maar dan iets sneller, sterker, beter, eenvoudiger, enz.
r2504 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:28:
[...]

Toch wel... en die is absurd... Microsoft moet gewoon luisteren naar z'n klanten... die weten heus wel wat goed voor hen is.
Maar dan heb je nog steeds (altijd) niet de waarom, de hoe of hoe het ook nog kan. Ik snap de insteek en dat ie dit doet, maar ik kan er nog steeds niet bij waarom hij dat moet doen en ze daar niet gewoon een groep mensen voor bestuderen. Of waarom dat 9 maanden moet duren. Maar goed, we zullen zien. Nieuwe PC build vandaag en mogelijk ook snel 1 voor mobile dus we wachten rustig af. Wat me echter wel stoort is dat ze de laatste tijd veel non-Windows apps aan het uitgeven zijn. Ik vind het raar dat ze niet per definitie een WP app maken en daarnaast nog iets. Of in ieder geval de mededeling dat het snel komt.

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 12:25

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

r2504 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:28:
[...]

Het is dan wel een saillant detail dat je het zegt terwijl juist Apple die je in je bericht aanhaalt, en eigenlijk vooral Steve Jobs, dat juist nóóit doet/deed. Zijn filosofie was: Klanten zijn dom, wij weten wat de klanten willen, en dat weten ze zelf absoluut niet. We moeten het ze alleen nog even overtuigend weten te vertellen (even gechargeerd en in mijn woorden)

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-01-2016 23:23 ]

youtube.com/@hisrep

• Patrickccc
  • Laatst online: 07-11 17:23
Eindelijk synchroniseert Edge leeslijst met pc en phone.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hoe zoek je tegenwoordig mbv zo'n QR code?

[edit]
zucht app voor nodig dus, net als dat je tegenwoordig Shazam moet gebruikend. 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door hjs op 28-01-2016 09:16 ]

• coenox
Ik heb gisteravond toch maar weer de sprong gewaagd. Lumia 640 XL ook overgezet op Windows 10. Nu kon ik op mijn Lumia 830 instellen dat ik in glimp/glance ook de achtergrondfoto van het vergrendelscherm zag. Bij dit toestel lijkt de instelling verdwenen. Doe ik iets niet goed? Moet ik nog iets installeren?

• DuOnline
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-11 15:57
coenox schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 09:52:
Ik heb gisteravond toch maar weer de sprong gewaagd. Lumia 640 XL ook overgezet op Windows 10. Nu kon ik op mijn Lumia 830 instellen dat ik in glimp/glance ook de achtergrondfoto van het vergrendelscherm zag. Bij dit toestel lijkt de instelling verdwenen. Doe ik iets niet goed? Moet ik nog iets installeren?
Dit is niet mogelijk met de Lumia 640(XL).

Zie ook: http://forums.windowscent...ound-how-can-i-allow.html

• coenox
Nou moe. Dank voor de link. Wist ik niet. Ik dacht dat het hebben van glance automatisch betekende dat je ook een achtergrond kon hebben. Niet dus.

• Amadeus1966
wappiewappie schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:02:
Klanten weten helemaal niet goed wat ze echt willen.
Als je iemand vraagt wat hij wil, dan komt hij meestal met iets wat hij kent, maar dan iets sneller, sterker, beter, eenvoudiger, enz.
Klopt, maar probeer jij maar eens ideeën te vertalen in duidelijke taal op een dusdanige manier dat iemand anders dat dan ook begrijpt en daaraan uitvoering kan gaan geven en natuurlijk wel op een dusdanige manier dat het exact is zoals jij dat in je hoofd hebt zitten.

Dat is best wel enigszins lastig.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:46

Esumontere

Floep, banaan.

Ik krijg steeds meer problemen met de live tiles op mijn Lumia 950. Dingen die niet updaten, Outlook mail die op '1 email' blijft staan terwijl alles gelezen is, NOS app die 2 weken oud nieuws weergeeft op de livetile...

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:32
Bij mij doet sinds de update van de store vanochtend deze het niet meer. Livetile is blanco en store geeft enkel zwart scherm (en kom dan ook niet meer terug naar start door op de windows knop te drukken :( ).

Verwijderd

Dat gaan we hier dus niet doen

[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 28-01-2016 17:34 ]

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:30

Rhapsody

In Metal We Trust

Dus ook weg, don't feed the troll

[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 28-01-2016 17:35 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Waarom kan ik dit wel met mijn Nokia Lumia 1320?

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Berlinetta schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:43:
[...]

Waarom kan ik dit wel met mijn Nokia Lumia 1320?
Ligt aan de hoeveelheid 'geheugen' voor glance/het scherm. Gewoon bezuinigd op de L640 dus :P

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 28-01-2016 18:47 ]

Patient gamer

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:33
ik gebruik win 10 nu op mijn lumia 920

standby in vliegtuigmodus gat het goed maar
zodra het scherm aangaat en internet dan daalt batterij met 15% per uur
je voelt hem net niet leeg lopen
misschien dat dat in de toekomst beter word met een evt firmware

Verwijderd

heeft iemand ervaring met Voip bellen? Op mijn werk gebruiken ze dit sinds kort, collega's met Android of I Phone gebruiken een app genaamd Bria welke niet beschikbaar is voor Windows.
Heeft iemand een alternatief? systeembeheerder is helft van de middag bezig geweest maar heeft de strijd opgegeven

• Amadeus1966
Er schuilt waarschijnlijk iets moois achter de horizon....
Kwam per ongeluk dit tegen.......

http://www.nieuwemobiel.n...aam-SurfacePhone.com.html

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:36
Amadeus1966 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:03:

In 2007 geregistreerd, dus sinds 2007 komt er al iets moois aan...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Amadeus1966
Alle goeie dingen beginnen langzaam ;)
2007/2016, bijna 10 jaar.....dan moet dat wel een knaller van een toestel worden.

Ik had het artikel niet echt verder gelezen.

• r2504
Amadeus1966 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:03:

Een Surfacephone is gewoon "hardware"... ik begrijp de emotie dus niet echt wat deze zal evenzeer Windows 10 Mobile gaan draaien (al dromen sommige misschien van normale Windows apps erop te draaien ?)

• Amadeus1966
Elk toestel is gewoon hardware, niet meer en niet minder.
Maar als ze x86 based gaan dan werpt het wel een ander licht.
Normale windows apps heten nog steeds programma's, en ja dat zou voor sommigen echt een utopie zijn en heb je echt een pc in je pocket.
Tenzij je daadwerkelijk de desktopapps ( zoals in win 10 ) bedoelt, daar zie ik weer geen nieuws meer in want in principe kennen we al de universal apps....

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:19

polthemol

Moderator General Chat
Amadeus1966 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 14:21:
[...]

Klopt, maar probeer jij maar eens ideeën te vertalen in duidelijke taal op een dusdanige manier dat iemand anders dat dan ook begrijpt en daaraan uitvoering kan gaan geven en natuurlijk wel op een dusdanige manier dat het exact is zoals jij dat in je hoofd hebt zitten.

Dat is best wel enigszins lastig.
het gaat erom hoe je ontwerpt, dat is wat apple heel goed heeft begrepen :) bv. jij klaagt dat een app traag is om mail te versturen. De technische oplossing is: zorgen dat dat sneller loopt. Een veel mooiere oplossing zou zijn het design zo in te richten dat je die mail helemaal niet meer hoeft te typen, alleen nog bij wijze van uitzondering. Met dat laatste maak je een verschil (kijkti voor een loos uurtje youtube: jan chipchase :) )

ontopic: sinds vandaag ook windows 10 aan het draaien op mijn lumia 8-nogiets en ik ben aangenaam verrast. Qua batterijduur durf ik nog even niets te zeggen, gezien het ding de hele dag aan het updaten is geweest en dus aan de lader hing, maar ik vind alles vrij snappy werken. Enige waar ik nog eens aandacht aan moet geven is cortona (kan meerwaarde hebben, maar nog niet zeker van) en de kalender. Deze geeft geen livetile weer bij me, which is annoying as hell :/

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:11
Het mooie van het team achter de surface is echter dat zij snappen hoe je hardware kan vormgeven zodat mensen het echt willen hebben.
Wat betreft dat domein. Grote bedrijven registreren vaak preventief domeinen. Dan hoeven ze niet later voor veel meer geld het domein te kopen of een net iets ander productnaam te verzinnen.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:46

Esumontere

Floep, banaan.

[b]polthemol schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:34[/b]:
de kalender. Deze geeft geen livetile weer bij me, which is annoying as hell :/
There is an app for that, simplecalendar bijvoorbeeld :)

[ Voor 3% gewijzigd door Esumontere op 29-01-2016 08:30 ]

• r2504
Esumontere schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 08:27:
[...]

There is an app for that, simplecalendar bijvoorbeeld :)
Daar heb je geen app voor nodig... het moet gewoon werken (trouwens de Tile even verwijderen en terug pinnen lost vaak dergelijke problemen op).

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-11 12:54

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Merk ook op dat er nog heul veel apps zijn die nog gemaakt zijn voor Windows Phone 8.1, die wellicht een iets aparte manier gebruiken om de live tile te verversen. Zodra dit echte UWP apps zijn ga ik er vanuit dat het gefixt is.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Het verversen van de tile wordt geregeld door het OS, en niet per se aan de developer. Tuurlijk moet deze code schrijven die er voor zorgt dat de achtergrondtaak niet crasht (want dan wordt deze ook echt gekilled), maar het is vaak vooral het OS/gebruiker die er voor zorgen dat de tile niet wordt bijgewerkt.

Na 2 weken wordt de tile bijv. gestopt als de app niet geopent is. Daarnaast zijn CPU verbruik, accuduur en connectiviteit belangrijke factoren waar het OS rekening mee moet houden.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 13:46
Na 2 weken wordt de tile bijv. gestopt als de app niet geopent is.

Wat is daar de reden van? De bedoeling is toch juist dat je (sommige) apps niet hoef te openen om je info te krijgen?

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• r2504
De tile is louter een indicatie lijkt me... uiteindelijk wil je toch wel eens details of niet (en dan open je de app) ?

• JSchut

JSchut

.....

r2504 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:39:
De tile is louter een indicatie lijkt me... uiteindelijk wil je toch wel eens details of niet (en dan open je de app) ?
Gedeeltelijk mee eens.

Echter neem als voorbeeld de agenda. Deze kan je op de pc beheren en dan zie je het eerstvolgende item in de tile neem ik aan? De agenda app hoef ik in principe nooit te openen.

Don't shoot me if I am wrong ;) Ik ga de overstap maken en probeer zoveel mogelijk vooraf te ontdekken.

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 29-01-2016 13:33 ]

• CAP-Team

CAP-Team

De buienradar app bijvoorbeeld refresht (vaak) niet. Als je de tile even resized dan wordt hij wel weer ververst.

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:32
CAP-Team schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:50:
De buienradar app bijvoorbeeld refresht (vaak) niet. Als je de tile even resized dan wordt hij wel weer ververst.
Idd....in 8 werkt het wel goed.

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 19:29
Moet zeggen dat ik sinds de laatste build ook last heb van tiles die blanko zijn. Dacht eerst dat het aan de update van 6Tin lag (blanko tile). Mijn mail tile (Exhange) toont wel telkens nieuwe mails maar haalt ze niet weg als ik de App open, re-pinnen werkt niet. En vannochtend de Photos app geupdate en die is nu ook blanko, re-pinnen loste het probleem op

[ Voor 6% gewijzigd door Sc0tTy op 29-01-2016 15:00 ]

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 13:46
r2504 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:39:
Chronos open ik nooit bewust, afspraken maak ik in de os app of via de pc. Weer app open ik eigenlijk ook nooit, wat er op de tile staat is voor mij voldoende. Gisteren toevallig insider (niet windows) geopend omdat mij percentage bleef hangen. Snap nu waarom dat zo was.

Maar nog steeds snap ik het waarom niet

7x 410 pw op zuid met enphase IQ8M -- kijkend naar Marstek A, D of E, al dan niet met pv er aan op O en W -- 2x MHI SRK20ZS-WF -- Zonneplan -- Homey -- Houtkachel tbv hoofdverwarming

• r2504
Waarom... resource optimalisatie. Als iets voor jou belangrijk genoeg is om als tile te pinnen dan gaat men ervan uit dat je het ook wel eens af en toe zal openen (al doe ik dat met de weer app ook zelden).

Waar blijft trouwens die .71 build...

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Kreeg net melding dat ik opnieuw moest opstarten voor een update.
Zie niets over nieuwe build.
Nog meer mensen?

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:14
Jep hier ook. Lijkt me wel een kleine update want het ging vrij vlot

[ Voor 70% gewijzigd door Blackouts op 30-01-2016 09:11 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 13:56
hjs schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 08:37:
Kreeg net melding dat ik opnieuw moest opstarten voor een update.
Zie niets over nieuwe build.
Nog meer mensen?
Configuratie update. https://twitter.com/GabeAul/status/693192802524528640

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26
Ik heb het hier nog niet voorbij zien komen. Maar mochten er nog mensen last hebben van battery en data drain dan is de oplossing het uitzetten van sms sync.
Aldus anandtech.
Waar mijn lumia 550 snachts gewoon leegliep, is het idle verbruik nu weer een stuk verbeterd.

• jerryryckaert
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-04-2021
Dit is inderdaad een bug die ik kan bevestigen 2gb in 2 weken door system usage. Voorlopig oplossing en howto:
https://www.thurrott.com/...-mobile-abusing-cell-data

Ik kan zelf nog geen bevestiging geven dat dit werkt.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-11 22:32
KoensSocialL schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 06:54:
Iemand die een oplossing weet voor dit:

Sinds een paar dagen heb ik W10. In WP8.1 had ik een aantal alarmen instaan en aanstaan.
In W10 waren deze niet meer te zien dus ik heb er nieuwe ingesteld.
Die alarmen gaan af met geluid maar de "verdwenen" alarmen gaan ook af en ik kan ze niet wissen mits ze niet in de lijst staan. Iemand die weet hoe ik alsnog die oude alarmen kan uitzetten?
Inmiddels heb ik ook een soort van last van bovenstaande.
Ik had 4 alarmen ingesteld, en ineens waren ze verdwenen. Dus een nieuwe toegevoegd voor vanmorgen.
Maar vanmorgen gingen er dus 2 af, 1 die ik niet kan aanpassen en de nieuw ingestelde.
Nu natuurlijk de grote vraag, hoe krijg ik ze terug? Een soft reset hielp helaas niet.

Tijd van werken, tijd van rusten

• Berlinetta
  • Niet online
Ik ga denk ik ook maar meedoen met de Windows 10 insider programma.
Ik ga een paar keer bidden, dat ik wel fatsoenlijk WhatsApp, Gmaps en Outlook kan gebruiken.

Zijn er nog dingen die ik van te voren moet weten?

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:36
Driek schreef op maandag 01 februari 2016 @ 08:54:
[...]

Inmiddels heb ik ook een soort van last van bovenstaande.
Ik had 4 alarmen ingesteld, en ineens waren ze verdwenen. Dus een nieuwe toegevoegd voor vanmorgen.
Maar vanmorgen gingen er dus 2 af, 1 die ik niet kan aanpassen en de nieuw ingestelde.
Nu natuurlijk de grote vraag, hoe krijg ik ze terug? Een soft reset hielp helaas niet.
Je kan proberen de alarmen te zetten op tijden van de oude alarmen. Een paar dagen wachten, tot je zeker weet dat alles is gesynchroniseerd en dan de alarmen weer wissen. Mocht dat niet lukken, vraag aan Cortana om het alarm (oude) uit te schakelen. Misschien dat zij wel de verdwenen alarmen kan zien...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• ardvark99
Berlinetta schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:28:
Ik ga denk ik ook maar meedoen met de Windows 10 insider programma.
Ik ga een paar keer bidden, dat ik wel fatsoenlijk WhatsApp, Gmaps en Outlook kan gebruiken.

Zijn er nog dingen die ik van te voren moet weten?
Whatsapp komt een nieuwe versie van aan, alleen wanneer? Heb wel al leuke filmpjes van de beta gezien op wmpoweruser.com.

En Gmaps? De Kaarten app is een goede vervanger, en anders kan je de HERE apps downloaden.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:53

KrazyJay

Vraagje: weet iemand toevallig een app die alle gesprekken automatisch in mijn kalender zet? Zoiets als Calltrack voor Android? Zelfs op mijn Blackberry Z30 had ik daar een app voor gevonden, en ik mis dat wel.

• Berlinetta
  • Niet online
ardvark99 schreef op maandag 01 februari 2016 @ 18:18:
[...]

Whatsapp komt een nieuwe versie van aan, alleen wanneer? Heb wel al leuke filmpjes van de beta gezien op wmpoweruser.com.

En Gmaps? De Kaarten app is een goede vervanger, en anders kan je de HERE apps downloaden.
Er is geen whatsapp voor w10? En Gmaps heb ik nodig voor fiets navigatie

• r2504

• r2504
Berlinetta schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:22:
[...]

Er is geen whatsapp voor w10?
Op zich is dat ook niet nodig... WP 8.1 apps werken prima op W10M.
En Gmaps heb ik nodig voor fiets navigatie
Ben momenteel aan het updaten (de download is nog nooit zo vlot gegaan, op drie minuten was de download gedaan) dus geen idee of Here of Kaarten ondersteuning heeft voor fietsen.

• ardvark99
Berlinetta schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:22:
[...]

Er is geen whatsapp voor w10? En Gmaps heb ik nodig voor fiets navigatie
Jawel, en doet het prima, maar ziet er alleen wat oudbollig uit. En met de Kaarten of HERE apps kan je ook instellen voor lopen, auto of openbaar vervoer. Fiets heb ik niet gezien.

• RoadRunnerRik
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-11 13:09
Ben benieuwd, momenteel aan het downloaden.

• vali
  • Laatst online: 08-11 11:37
Heb hem nu draaien en merk dat bepaalde slechte websites (zoals m.ad.nl) sneller en stabieler draaien. Verder nog niet echt getest of andere bugfixes daadwerkelijk zijn gefixed.

[ Voor 22% gewijzigd door vali op 01-02-2016 20:55 ]

• r2504
Werkt blijkbaar supervlot... al had ik voordien ook nooit echt problemen op m'n 930.

De Nieuwsbrief van De Standaard (krant in Belgie) is echter nog steeds een ramp in Outlook, al gaat doorklikken naar Edge prima (daar is de rendering prima). Op zich heb ik niet meteen een website die er slecht uit ziet.

• Berlinetta
  • Niet online
Aha, Windows 8.1 apps draaien er ook op.
Dat betekent dat gmapps er ook is

• r2504
Berlinetta schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:12:
Aha, Windows 8.1 apps draaien er ook op.
Inderdaad... net zoals op je WIndows 10 desktop ook nog haast alle programma's draaien zonder dat je er iets van merkt.
Hier ook eindelijk klaar. Zie verder dat er een update voor Whatsapp is :) (al zal het geen nieuw design zijn hoor ;) )

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 01-02-2016 23:31 ]

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Ik heb net build 71. geïnstalleerd op mijn oude Lumia 920.
Dat verliep helaas niet helemaal soepel.
Toen ik op herstarten duwde voor build 71 te instaleren .
Was hij opeens dood. hij ging uit. en ging niet meer aan. kon uit/aan knop duwen wat ik wilde maar deed niks meer...
Dus ff een schroeven draaier pakken, open maken accu eruit en erin duwen en hopa startte weer en installeerde de update:D
Dit heeft hij nog nooit gedaan en ik gebruik al windows 10 sinds de 1ste build dat met de 920 overweg kon gaan
Dus voor deze update weer een goed excuus voor mijn android telefoon ff aan de kant te leggen :D

• on99
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-07-2021
https://blogs.windows.com...r-preview-build-10586-71/

Fixes include:

Windows Update performance and reliability improvements
Improvements in migration of data profiles and messaging settings when upgraded from Windows Phone 8.1.
SensorCore API’s are now upgraded correctly from Windows Phone 8.1; allowing applications, including many fitness applications, to correctly access movement data.
SD card detection has been improved on boot and after insertion; File Explorer now handles the removal of an SD card when the default for apps or photos are set to SD.
Improvements in the Edge browser, including PDF rendering.
Bluetooth improvements when re-connecting to already paired devices and cars; turn by turn directions, and when using Cortana with the Microsoft Band.
Improvements in Settings when downloading Maps or changing Quick Settings.
Reinstalling Groove Music from the Windows Store no longer causes DRM music playback issues. Groove Music local song collections are now more quickly imported within the application
Device power improvements after listening to music, after missed phone calls when iris detection is disabled, and when downloading updates.
In app purchases now work correctly when cellular data is disabled.
Improvements to the reliability of Kids Corner.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:53
Sinds een paar dagen een 950 in gebruik. Dingen die ik tegenkom:

- Geluid houdt er spontaan mee op, reboot fixed het.
- Windows Hello houdt er spontaan mee op, reboot fixed het.
- Edge favorites synced niet met m'n desktop W10
- Ik kan niet pasten in Edge op de traditionele manier (enkel met longpress op een veld)
- Ik kan geen gestures gebruiken in Edge.
- W10M denkt dat ik 229GB in mijn telefoon heb.
- Bing search mist muziekherkenning en QR code scannen...
- Bing search is lelijk
- Maps app spamt me met notificaties bij het downloaden van maps zonder Wifi
- Eénmaal een spontane reboot.
- Ik mis de instelling waarmee apps automatisch de navigation bar kunnen hiden/showen?

Voor iemand die Windows Phone 8.1 gewend is, een aanzienlijke achteruitgang, al zullen al deze dingen op termijn wel gefixed worden, hadden ze bij MS gewoon door ontwikkeld in plaats van voor de derde keer alles om te gooien, dan waren deze punten er niet geweest.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 02-02-2016 00:07 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Ayyylias
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-10 19:35
ik browse de forums veel met een bluetooth toetsenbord + muis aan mijn lumia 930 in landscape mode, (desktop site) echt alles wat je op een pc met de site kan kan ook op de telefoon <3 , dingen zoals fotos uploaden vanaf de telefoon is geen probleem, ik geniet hier zo van, mijn telefoon kan zo veel door zon functionele browser, alleen MCPE moet nog support krijgen voor muis ;), lopen en al die acties werken maar rondkijken nog niet, slaan wel ;P

de android apps bevallen met niet btw, windows heeft als je het mij vraagt dan ook een store met genoeg apps

• kadaverke
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-11 16:49
Ik heb mijn windows store updates op handmatig updaten staan. Dit omdat ik zo nog enigszins kijk heb op welke apps een update hebben gehad, op automatisch is er nog steeds geen notificatie voor apps die een update gehad hebben.

Nu kijk ik iedere avond even of er updates zijn in de store en vandaag waren er blijkbaar geen updates. Totdat ik zojuist las dat whatsapp een update heeft gehad vandaag. Ik weer kijken bij de updates in de store, maar daar stond niks. Dus ik heb whatsapp maar even gezocht in de store en daar kon ik de app wel bijwerken..

Nog meer mensen hier last van? Vertrouwen in de store en de update tab is wel minder zo, en om nou elke keer iedere app apart op te zoeken :+

• vali
kadaverke schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 01:34:
Ik heb mijn windows store updates op handmatig updaten staan. Dit omdat ik zo nog enigszins kijk heb op welke apps een update hebben gehad, op automatisch is er nog steeds geen notificatie voor apps die een update gehad hebben.

Nu kijk ik iedere avond even of er updates zijn in de store en vandaag waren er blijkbaar geen updates. Totdat ik zojuist las dat whatsapp een update heeft gehad vandaag. Ik weer kijken bij de updates in de store, maar daar stond niks. Dus ik heb whatsapp maar even gezocht in de store en daar kon ik de app wel bijwerken..

Nog meer mensen hier last van? Vertrouwen in de store en de update tab is wel minder zo, en om nou elke keer iedere app apart op te zoeken :+
Ik denk dat je iets te snel naar updates ging zoeken en dat het nog niet goed in de store stond. Zelf heb ik het ook af en toe als de update er pas net maar minuten in staat. Heb de update vanmorgen zonder problemen geüpdatet.

Net ff wat lopen browsen, maar edge voelt echt stuk sneller aan. Ook is het maken van een posted op tweakers forum wat relaxter.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11 23:27
De nieuwe .71 build ook geïnstalleerd op mijn Lumia 735, lijkt fijn te werken! Waar vooral Edge een verbetering is.

Wel blijf ik 4 updates houden die niet geïnstalleerd kunnen worden:
Equaliser
Rate Your Device
Gestures & Touch
Lumia motion data

Deze blijven aangeven dat ze geïnstalleerd moeten worden op de interne opslag.. als je daar toestemming voor geeft blijft dit terugkomen..

Verwijderd

vali schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 07:58:
[...]
Ik denk dat je iets te snel naar updates ging zoeken en dat het nog niet goed in de store stond. Zelf heb ik het ook af en toe als de update er pas net maar minuten in staat. Heb de update vanmorgen zonder problemen geüpdatet.
Precies. Als je direct op het nieuws zit is de app veelal nog niet gestaged. Meestal is dat vrij snel, maar soms kan dat een uurtje of langer duren. Ik zit ook direct op het nieuws. Vanmorgen stond trouwens een mooie update van de Mail/Agenda app klaar. Die onder andere mail beter weer geeft.
http://www.windowscentral...ing-issues-adds-year-view

• CAP-Team

CAP-Team

De .63 wou niet installeren op mijn 950, de .71 gelukkig wel, dus weer helemaal up-to-date.
Nog te weinig mee gedaan om te merken wat er precies verbeterd is.

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:45
kadaverke schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 01:34:

Ik vertrouw het ook niet helemaal. Er zou een update voor mail en calender moeten zijn maar ik vind ook geen update op .71
Ook als il handmatig zoek naar de app kan ik niet bijwerken. Vond dat ik de laatste dagen wel erg weinig updates heb gezien. Maar whatsapp bijvoorbeeld had ik dan weer wel een update voor gevonden deze morgen.

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Ik vroeg me af of jullie ook het volgende probleem hebben: Als ik een site open via bijv. de Twitter app, of in de People Hub of in een e-mail dan wordt je doorgestuurd naar Edge. Hier wordt echter de site die al in Edge openstond herladen. Je moet deze dan 'annuleren' en refreshen om de pagina die je eigenlijk wilde openen te laden. Uiterst irritant en het duurt op die manier soms wel 10 seconden voordat je kunt zien wat je wilde.

Naar mijn mening begint Windows op mobiele aparaten haar glans te verliezen op het gebied van performance en stability. De boel is af en toe gewoon ontzettend traag. Zelfs basale dingen zoals je lockscreen omhoog swipen: af en toe duurt het dan 3 seconden voordat het PIN toetsenbord zichtbaar is.

Ik had gehoopt dat .71 verdere verbeteringen zou hebben doorgevoerd op mijn Lumia 925.. Maar helaas.

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

• r2504
Niels9001 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:44:
Naar mijn mening begint Windows op mobiele aparaten haar glans te verliezen op het gebied van performance en stability. De boel is af en toe gewoon ontzettend traag. Zelfs basale dingen zoals je lockscreen omhoog swipen: af en toe duurt het dan 3 seconden voordat het PIN toetsenbord zichtbaar is.
Raar dat sommige mensen totaal verschillende ervaringen hebben... W10M is supersnel op m'n 930, het reboot nooit, ervaar het als zeer stabiel, ... Het lockscreen heeft tijdens sommige builds (ook de .63) wel eens vertraging (ik krijg dan gewoon de background zonder klok) maar ook dit is in de .71 build weer allemaal opgelost.

• r2504
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:11:
[...]

Vanmorgen stond trouwens een mooie update van de Mail/Agenda app klaar. Die onder andere mail beter weer geeft.
http://www.windowscentral...ing-issues-adds-year-view
De dagelijkse mails van De Standaard (Belgische krant) zijn echter nog steeds een drama :(

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Niels9001 schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:44:
Ik had gehoopt dat .71 verdere verbeteringen zou hebben doorgevoerd op mijn Lumia 925.. Maar helaas.
Ik heb het nog niet uitgebreid getest, maar .71 draait hier best leuk op de 925. Nou is dat echt wel een testtoestel geworden, dus er staat niet extreem veel op. Ik kreeg in ieder geval geen jeuk meer van het tempo van Edge bijvoorbeeld.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Ik ben al blij dat mailtjes weer normaal worden weergegeven. Al heb ik nog steeds mailtjes die erg smal worden weergegeven. Verder lijkt de nieuwe update wel prima te werken, maar vooralsnog geen verbetering hier met het verbinden naar lokale wifi-netwerken. Doet ie gewoon niet meer automatisch. Misschien dat ik hem binnenkort nog even ga factory-resetten om te kijken of dat het probleem oplost. Dit kost me namelijk wel erg veel data

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Jammer, Nog geen automatische Quiet Hours bij afspraken....verder merk ik ook dat Whatsapp het nog niet doet, na de upate die achter 71 aan kwam. Ook na een reboot stopt whatsapp direct... Geen flauw idee wat ik hier nu weer mee aanmoet. Misschien een keer verwijderen en opnieuw installeren? Alleen ben ik dan de berichten kwijt...

Update: Verwijderen en opnieuw installeren heeft Whatsapp weer werkend gekregen, met terugzetten van de oude berichten.

[ Voor 16% gewijzigd door VAnTurenhout op 02-02-2016 11:17 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Keek net bij updates, kreeg melding dat er updates waren. Scherm schiet zwart, gaat niet meer aan. Power+volume down doet niets, losse accu heeft een 920 niet :P 5 minuten laten liggen, start vanuit zichzelf weer opnieuw op, maar kan geen updates nu meer vinden en zit nu nog steeds op de .63.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
SinergyX schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:11:
Keek net bij updates, kreeg melding dat er updates waren. Scherm schiet zwart, gaat niet meer aan. Power+volume down doet niets, losse accu heeft een 920 niet :P 5 minuten laten liggen, start vanuit zichzelf weer opnieuw op, maar kan geen updates nu meer vinden en zit nu nog steeds op de .63.
Dat is vreemd... bij mij heeft de 920 wel gewoon alles zelf netjes geïnstalleerd.... (gisteren rond 00:30 - 01:00)

• vali
Mensen ook niet door dat de update stuk sneller ging? Komt voornamelijk omdat ze nu alleen delen van het OS updaten en niet volledig.

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:49
Op m'n L830 gaat alles weer erg flitsend, leek de laatste tijd een beetje stroperig te worden.
Ook zijn er wat grafische dingen gefixed, als je snel scrolled een rare weerfave boven in beeld is nu weg.
En tot nu toe geen beeld wat op zwart gaat...

Live from Denmark

• r2504
vali schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 12:27:
Mensen ook niet door dat de update stuk sneller ging? Komt voornamelijk omdat ze nu alleen delen van het OS updaten en niet volledig.
Ik merk dat trouwens ook bij app updates... bijvoorbeeld de mail & calendar update gaf iets van een 130 MB aan, maar bij de uiteindelijke update downloade hij maar een 30 MB of zoiets.
Pagina: 1 ... 52 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M