Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nope..daar staan alleen mn default agenda, verjaardagen en nl feestdagen..oisyn schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:02:
Staat ie wel aan in het hamburgermenu?
Live from Denmark
Kijk....ik had al een aantal mails gekregen, maar blijkbaar werkt handmatig syncen beter.The Inquisitor schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:57:
Je kunt even handmatig syncen (outlook app, sync drukken), soms wil dat nog werken.
Nu staan ze er tussen, bedankt...
Live from Denmark
Verwijderd
Aah. Nee, bij mij duiken in de live tile agenda items op die helemaal niet op vandaag van toepassing zijn.r2504 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:28:
[...]
Hoe bedoel je... ik bedoel louter dat ik kan terug scrollen in het verleden zonder enig probleem en dus verder dan 1 maand wat vroeger zeker niet zo was.
- Hangende/restartende camera
- Alarms welke hun ringtone vergeten
- Zo goed als zwart/witte foto's in ruimtes met schemerlicht
- Zo nu en dan een reboot wanneer de telefoon wat glitches vertoond
- Geen update notifications van apps
Meer die dit herkennen?
edit:
Grappig dat je het zegt, dat had ik ook afgelopen dagen! Ik heb ook 1GB, en zat op 90%, maar op de 1e van de maand wordt het gereset. Ik bleef die meldingen echter krijgen, en als ik in de app keek stond er netjes 1%. Heel bizar.
Alleen ik moest toch nog een hardreset doen, dus nu ben ik er vanaf
[/quote]
Ook hier had ik last van, heb m'n limiet maar uitgezet, nu krijg ik de meldingen niet meer, maar inderdaad, eind december, maar zelfs na m'n bundelreset (1 jan), werd ik doodgegooid met deze meldingen..
[ Voor 44% gewijzigd door NeFoRcE op 04-01-2016 15:37 ]
Professioneel Heftruck Syndroom
Tophansie_k schreef op maandag 04 januari 2016 @ 12:09:
[...]
Kijk....ik had al een aantal mails gekregen, maar blijkbaar werkt handmatig syncen beter.
Nu staan ze er tussen, bedankt...
Wel een WP8-gebruiker, maar voor zover ik weet is dit normaal gedrag voor sommige accounts. Mijn zakelijke Exchange-account had namelijk precies hetzelfde "probleem" op mijn BlackBerry. Idem op mijn Android-telefoon.opdiefiets schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:26:
Na de kerstvakantie en ondertussen een update van outlook, kom ik er achter dat ik bijna alle agenda items van Gmail ouder dan twee weken mis. Met uitzondering van periodieke agenda items. Op mijn Lumia 950 en desktop is de situatie hetzelfde.
Zijn er meer W10M en Windows 10 gebruikers die hier last van hebben?
Mijn Outlook-account loopt wel veel verder terug.
GMail heb ik niet, dus kan ik niet controleren.
Ook ik heb hier last van, hij lijkt door te tellen na vorige maand waar het de meldingen betreft, maar niet in beeld. Bug, denk ik.NeFoRcE schreef op maandag 04 januari 2016 @ 15:36:
Af en toe kom ik toch nog wat vervelende bugs tegen op m'n 640XL...
- Hangende/restartende camera
- Alarms welke hun ringtone vergeten
- Zo goed als zwart/witte foto's in ruimtes met schemerlicht
- Zo nu en dan een reboot wanneer de telefoon wat glitches vertoond
- Geen update notifications van apps
Meer die dit herkennen?
edit:
Grappig dat je het zegt, dat had ik ook afgelopen dagen! Ik heb ook 1GB, en zat op 90%, maar op de 1e van de maand wordt het gereset. Ik bleef die meldingen echter krijgen, en als ik in de app keek stond er netjes 1%. Heel bizar.
Alleen ik moest toch nog een hardreset doen, dus nu ben ik er vanaf
[/quote]
Ook hier had ik last van, heb m'n limiet maar uitgezet, nu krijg ik de meldingen niet meer, maar inderdaad, eind december, maar zelfs na m'n bundelreset (1 jan), werd ik doodgegooid met deze meldingen..
Waar staat die instelling? Ik kan hem niet vinden...YvoK schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:07:
[...]
Je kunt bij de settings aangeven dat je telefoon geen gebruik mag maken van mobile data wanneer wifi onvoldoende bereik heeft. Ik heb dat uitgezet nadat ik een keertje via wifi Netflix aan het kijken was en een sms-je kreeg dat ik al ver door de bundel heen was. Dan denk je op wifi te zitten en pakt 'ie toch 3/4G....
Standaard staat dit dus "aan", voor de duidelijkheid.
Open Skype Video (niet de Skype app) en log daar uit (Kan ook via de messaging hub maar dat zijn wat meer stappen). Had gelezen dat dit wat drain kan veroorzaken door een bug.hjs schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:36:
Mijn batterij is de laatste dagen zo snel leeg heb ik de indruk.
Kijk net even bij de instellingen is 50% verbruikt door "berichten en skype"
Waar komt dat opeens vandaan?
Gelijk maar afgemeld voor Skype aangezien ik dat toch nooit gebruik en synchroniseren uit gezet.
Volgens mij moet je die Agenda nog wel actief markeren in je Outlook app, dat kan je doen door op het hamburger icoontje te drukken.hansie_k schreef op maandag 04 januari 2016 @ 11:49:
Misschien zie ik iets over t hoofd hoor...
Ik heb op outlook.com in m'n Calendar een extra agenda aangemaakt voor bepaalde afspraken (vrolijk kleurtje enzo 😛) en meteen een aantal afspraken er in gezet.
Op m'n telefoon zie ik echter niets...?
Heb het vanochtend rond 9:00 gedaan, had verwacht dat t nu wel gesynchroniseerd zou zijn...?
Ik zie in de Outook Agenda app nergens iets terug van die andere agendapunten.
Moet ik ergens nog iets instellen?
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Dit is aan te passen bij accounts, change mailbox sync settings, en hem dan op een maand, 3 maanden of alles te zetten.Wasrek schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:12:
[...]
Wel een WP8-gebruiker, maar voor zover ik weet is dit normaal gedrag voor sommige accounts. Mijn zakelijke Exchange-account had namelijk precies hetzelfde "probleem" op mijn BlackBerry. Idem op mijn Android-telefoon.
Mijn Outlook-account loopt wel veel verder terug.
GMail heb ik niet, dus kan ik niet controleren.
Geen last van dus
Kan je trouwens op dezelfde manier aanpassen op de desktop.
Instellingen -> Netwerk en draadloos -> Dataverbruik, en dan onder Gebruik mobiele data als u geen internettoegang via WiFi hebt.Dr. Donald schreef op maandag 04 januari 2016 @ 20:03:
[...]
Waar staat die instelling? Ik kan hem niet vinden...
Hier?verjager schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:32:
[...]
Instellingen -> Netwerk en draadloos -> Dataverbruik, en dan onder Gebruik mobiele data als u geen internettoegang via WiFi hebt.
Bij mij althans met Lumia 640 LTE in Fast Ring.
[ Voor 28% gewijzigd door verjager op 04-01-2016 23:09 ]
Heb binnenkort storingsdienst dus dan is het wel handig als ik whatsapp etc hiermee onderdruk maar dat ik wel door storingsdienst gebeld kan worden. Kan vanaf heel veel nummers komen dus is ondoenlijk om die allemaal toe te voegen. Iemand een idee hiervoor?
In mijn quiet hours staat hij ingesteld als "people on the list ring through". Ik heb dan ook "anyone rings through if they call twice in 3 minutes" ook uit staan. Enige wat je even moet doen is de breakthrough list aanpassen met mensen die jij wilt die je kunnen bellen.Shinji schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 07:25:
Naar aanleiding van eerder in dit topic heb ik nu Cortana actief voor de quite hours, werkt opzich prima behalve dat ik graag zou willen dat als iemand belt het wel doorkomt, dus niet pas na 2x in 3 minuten.
Heb binnenkort storingsdienst dus dan is het wel handig als ik whatsapp etc hiermee onderdruk maar dat ik wel door storingsdienst gebeld kan worden. Kan vanaf heel veel nummers komen dus is ondoenlijk om die allemaal toe te voegen. Iemand een idee hiervoor?
EDIT: Ow wacht, ben nog niet wakker. lees nu pas je stukje over grote lijst met personen.
Dat gaat dan niet echt op.
[ Voor 6% gewijzigd door WaSteiL op 05-01-2016 07:38 ]
De berichten en meldingen in Whatsapp uitzetten? Dan zie je die niet meer maar komt het telefoon verkeer wel doorShinji schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 07:25:
Naar aanleiding van eerder in dit topic heb ik nu Cortana actief voor de quite hours, werkt opzich prima behalve dat ik graag zou willen dat als iemand belt het wel doorkomt, dus niet pas na 2x in 3 minuten.
What a fine day for Science! | Specs
Klopt, maar dat is iedere keer (ochtend en avond) een handmatige actie, en moet ik dan ook doen voor Skype, Skype for Business, Spark, sms, email accounts etc. Dat schiet niet echt op. Tot nu toe wel zo gedaan maar makkelijk is anders.Harmsen schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 07:37:
[...]
De berichten en meldingen in Whatsapp uitzetten? Dan zie je die niet meer maar komt het telefoon verkeer wel door
Ik heb de optie "3 maanden" niet... langste is 1 maand (of alles).siempie76 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:18:
[...]
Dit is aan te passen bij accounts, change mailbox sync settings, en hem dan op een maand, 3 maanden of alles te zetten.
Ik wil eigenlijk helemaal niet dat het scherm oplicht, Glance/Glimp mag natuurlijk wel geüpdatet worden maar meer wil ik eigenlijk niet. Ik herken dit ook helemaal niet van mijn Samsung S4, maar dat komt misschien doordat die niet een systeem als Hello had wat de hele tijd naar mij ging zoeken. Ik kan hier geen optie voor vinden en met Google kom ik ook niet verder (ik gebruik vast de verkeerde zoektermen).
Voor Glance/Glimp vind ik de werking sowieso nog niet ideaal, ik mis eigenlijk de optie "als er een melding is". Ik heb hem nu op "Altijd aan" staan, omdat ik anders niet zie dat ik een nieuw berichtje heb (bijv. als hij op 15 minuten time-out staat). Ik vind het ook jammer dat je niet een aparte Glance/Glimp achtergrond kan instellen.
Al met al ben ik wel echt blij met Windows 10 Mobile, ik hoop alleen dat ze snel wat meer functies van Cortana openstellen zoals de nachtmodus, dat vind ik toch wel heel jammer dat ze dat zo aan elkaar gekoppeld hebben. Ik wil niet mijn telefoon op een andere taal hoeven zetten voor een fatsoenlijke nachtmodus.
Nog een vraag over helderheid van het beeldscherm: die staat bij mij op automatisch maar elke keer als ik in batterijbesparingsmodus moet wordt dit gereset. Ik moet dus elke keer nadat mijn toestel bijna leeg is geweest mijn automatische helderheid weer aanzetten
[ Voor 14% gewijzigd door Arjan90 op 05-01-2016 12:00 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Wat voor telefoon heb jij als je zulke grote screenshots daarvan hebt/maakt?
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
720x1280, valt toch wel mee? Kan m'n screenshots van mijn 950XL wel neerzetten?Teijgetje schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:08:
[...]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Oh, ik dacht eerder aan een XXXXXXXXXL gezien het formaat halve internetpagina.SinergyX schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:11:
[...]
720x1280, valt toch wel mee? Kan m'n screenshots van mijn 950XL wel neerzetten?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Niet, want als je eerst vol omhoog drukt alvorens je power drukt, dan komt de volumebalk tevoorschijn en komt die ook op je screen..oisyn schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:01:
Andersom trouwens. Power indrukken terwijl je vol up ingedrukt houdt, anders werkt het niet.
Dat hangt van het account af.r2504 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:52:
[...]
Ik heb de optie "3 maanden" niet... langste is 1 maand (of alles).
Google geeft ook 3 maanden, outlook is inderdaad 1 maand
http://www.neowin.net/new...e-could-arrive-january-12
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Als ik die screenshot op mijn telefoon bekijk is hij zelfs kleiner dan mijn scherm.. Ik denk dat mijn scherm groter is dan de screenshot.Teijgetje schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:08:
[...]
925 trouwens
Jammer dat niet iedereen dezelfde opties heeft.verjager schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:03:
Ja, en dan tussen de blauwe tekst Verbruiksgegevens en de witte letters Verwante instellingen in...
Bij mij althans met Lumia 640 LTE in Fast Ring.
[afbeelding]
Als ik een harde reset doe en dan een backup wil terugzetten dan krijg ik de keus tussen twee backups.
Kijk ik ( middels laptop / internetexplorer ) in mijn One Drive dan zie ik maar 1 backup.
[ Voor 9% gewijzigd door TweakTweet op 06-01-2016 14:46 ]
ik denk niet meerNeFoRcE schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:22:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wanneer er weer eens een nieuwe fast-ring build komt...
We kunnen toch moeilijk aannemen dat dit de huidige build is ?
Draait WP10 al weer een tijdje redelijk probleemloos (behalve dat er geen geluid bi video wordt opgenomen) Dit is de eerste keer dat ik een ''echt'' probleem heb.
Nou met de laatste Fast Ring heb IK geen problemen hoor!r2504 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:34:
Is het niet normaal dat er nog een release candidate uitkomt ?
We kunnen toch moeilijk aannemen dat dit de huidige build is ?
Ik helaas wel. Ik heb vaak dat een hoop apps niet meer willen openen. Pas na een restart werken ze weer. De app die hier het meeste last van heeft is mijn camera. Start zwart scherm en vervolgens hervatten en terug naar start scherm. Heb nog niet kunnen vinden hoe ik dat oplos.TweakTweet schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:57:
[...]
Nou met de laatste Fast Ring heb IK geen problemen hoor!
Ik twijfel ook erg. Bij mij zit het toch nog vól met allemaal kleine bugjes en het lijkt er ook op of dit alleen maar toeneemt hoe langer je het gebruikt. Ik hoop vooral dat ze snel met een final gaan komen maar laten we eerlijk zijn, dat zal al snel tot maart duren voordat het uitgerold wordt. Ik ga dus weer even terug op 8.1, stuk stabieler voorlopig...msmilde schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:57:
is er ook een manier om 8.1 veilig te stellen via de Windows Device Recovery tool? Wil best Win10 weer proberen als die "final" is, maar werd niet echt gelukkig van de laatste updates en draai nu weer 8.1 naar redelijke tevredenheid (Win10 ziet er wel fijner uit)
youtube.com/@hisrep
Na de officiële uitrol worden ook de onlinerecoveryroms vervangen voor windows 10 en dan is er geen weg terug.
http://www.mrcrab.net/nokia.html
[ Voor 7% gewijzigd door Amadeus1966 op 06-01-2016 17:44 ]
Verwijderd
Windows Device Recovery Tool slaat ze in ieder geval op inmsmilde schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 14:57:
is er ook een manier om 8.1 veilig te stellen via de Windows Device Recovery tool? Wil best Win10 weer proberen als die "final" is, maar werd niet echt gelukkig van de laatste updates en draai nu weer 8.1 naar redelijke tevredenheid (Win10 ziet er wel fijner uit)
C:\ProgramData\Microsoft\Packages\Products
Tegen de tijd dat het als final gereleased wordt lijkt het mij dat het wel goed zit. Tegen die tijd stap ik wel vol vertrouwen over, en mochten er dan nog steeds dingen niet goed werken dan is het misschien tijd weer eens over te stappen naar een nieuwe telefoon...Amadeus1966 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:37:
Als jullie slim zijn dan download je voor de uitrol nog even de laatste versie van 8.1, zodat je die rom iig veilig hebt gesteld.
Na de officiële uitrol worden ook de onlinerecoveryroms vervangen voor windows 10 en dan is er geen weg terug.
http://www.mrcrab.net/nokia.html
youtube.com/@hisrep
thanx, die zocht ikVerwijderd schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:52:
[...]
Windows Device Recovery Tool slaat ze in ieder geval op in
C:\ProgramData\Microsoft\Packages\Products
En net nog een update voor "Microsoft Phone".NeFoRcE schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:37:
Trouwens, gisteren had ik ineens 28 (!!) updates voor apps.
W10mobile blijft gewoon doorontwikkeld worden, er blijven dus gewoon fast- en slow-ring versies uitgerold worden voor degenen die de beta`s willen draaien.
Zo zal op moment van release de ontwikkeling in beta al weer verder zijn dan de stabiele "RTM" die dan OTA uitgerold wordt.
Waar wordt de back up precies opgeslagen?Amadeus1966 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:10:
De synchronisatie naar One Drive heeft wel eens vaker iets van kuren.
Als ik een harde reset doe en dan een backup wil terugzetten dan krijg ik de keus tussen twee backups.
Kijk ik ( middels laptop / internetexplorer ) in mijn One Drive dan zie ik maar 1 backup.
[ Voor 0% gewijzigd door PaT op 07-01-2016 11:10 ]
De backup wordt normaal gesproken opgeslagen in de OneDrive en is te benaderen middels webbrowser.Berlinetta schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 03:29:
[...]
Waar wordt de bank up precies opgeslagen?
Elke keer dat uitstellen word ik wel beetje moe van
Natuurlijk duurt het lang dat zal niemand ontkennen, maar bekijk het eens wat groter.hotymoty schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:13:
Ik vind het toch wel verschrikkelijk lang duren hoor die W10M...
Waar heeft iedereen meer baat bij:
1. Snelle release van Windows 10 Mobile met veel bugs. Bestaande klanten zijn ontevreden want die gaan van een stabiele WP8.1 naar onstabiel W10M. Nieuwe klanten zijn ontevreden (wat nu waarschijnlijk al enigszins gebeurd met de Lumia 950 (XL) aangezien het OS nieuw voor ze is en niet eens stabiel is. Microsoft profiteert hier ook niet van aangezien ze een slechte naam krijgen.
2. De release duurt wat langer, maar W10M is stabiel. Bestaande klanten zijn tevreden. Nieuwe klanten zien een stabiel OS. Microsoft krijgt een goede naam met W10M
Heb je dan liever het 550/950 probleem... een telefoon die snel gereleased is maar een negatieve gebruikerservaring krijgt omdat het OS nog niet klaar was ?hotymoty schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:13:
Het laatste wat we nu kunnen gebruiken is dat er een algemeen idee ontstaat dat W10M een buggy OS is.
Het enige dat W10 lijkt te brengen is een ander uiterlijk (en wat niche opties voor de hihgend toestellen) Blonken bepaalde Nokia's nog uit op camera gebied of hun bijna perfecte beeldschermen zie ik dat nu niet meer terug.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Nou nee, maar ze zijn al zo lang aan dit besturingsysteem aan het werk.r2504 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:31:
[...]
Heb je dan liever het 550/950 probleem... een telefoon die snel gereleased is maar een negatieve gebruikerservaring krijgt omdat het OS nog niet klaar was ?
Het laatste wat we nu kunnen gebruiken is dat er een algemeen idee ontstaat dat W10M een buggy OS is.
Ik snap wel dat kwaliteit voorop staat, maar als het zolang duurt om het stabiel te maken mag je toch wel afvragen of je wel de geschikte programmeurs en mensen in dienst hebt om dit te realiseren.
Persoonlijk denk ik dat mensen die WP gebruiken(waaronder ikzelf) een neiging krijgen om over te stappen naar een andere OS. Want vergeleken met iOS en Android, loopt WP8.1 wel wat achter..
Is dat zo?warhamstr schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 11:35:
Wat moeten we eigenlijk met dit OS? ipv meer en meer word het steeds minder een goed alternatief voor de gevestigde namen. Ik wil niet terug naar Google, en Apple gaat me (qua prijs) te ver. Maar het begint toch te kriebelen.
Het enige dat W10 lijkt te brengen is een ander uiterlijk (en wat niche opties voor de hihgend toestellen) Blonken bepaalde Nokia's nog uit op camera gebied of hun bijna perfecte beeldschermen zie ik dat nu niet meer terug.
De hele bups is nagenoeg hergeschreven ivm oa universal apps e.d.
de gehele kernel is nagenoeg op de schop gegaan, zonder de blamage van WP 7 van weleer.
Daarnaast hebben ze idd de looks enigszins aangepast, dit om toch gehoor te geven aan de vele gebruikers die toch nog wat te klagen hadden.
Denk alleen maar aan de walpapers, of nog eerder aan de doorzichtige tiles.
Met jou gedachtengang zou windows 7 vs 8 vs 8.1 en nu 10 ook niets extra's gegeven hebben dan alleen maar upsmuck, dit terwijl er onder de kap meer is verandert dan alleen maar hetgeen wat we zien.
Niet alleen oordelen op het uiterlijke ;-)
Ik snap dat er veel meer dan alleen een theme veranderd is, maar imo zijn de dingen waar het echt aan schort helemaal niet veranderd. Dat er dan onder de motorkap heel veel is gebeurt vind ik zolang de ervaring niet veranderd helemaal niet relevant. (voor mij niet helemaal het geval, maar zo is het voor het gros van de consumenten wel). Als MS niet regelt dat er snel apps uit de Apple store geïnstalleerd kunnen worden hoor je binnen korte tijd niet meer van W10mAmadeus1966 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:02:
[...]
Is dat zo?
De hele bups is nagenoeg hergeschreven ivm oa universal apps e.d.
de gehele kernel is nagenoeg op de schop gegaan, zonder de blamage van WP 7 van weleer.
Daarnaast hebben ze idd de looks enigszins aangepast, dit om toch gehoor te geven aan de vele gebruikers die toch nog wat te klagen hadden.
Denk alleen maar aan de walpapers, of nog eerder aan de doorzichtige tiles.
Met jou gedachtengang zou windows 7 vs 8 vs 8.1 en nu 10 ook niets extra's gegeven hebben dan alleen maar upsmuck, dit terwijl er onder de kap meer is verandert dan alleen maar hetgeen wat we zien.
Niet alleen oordelen op het uiterlijke ;-)
Zelfde verhaal als met Android apps.................warhamstr schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:20:
[...]
Als MS niet regelt dat er snel apps uit de Apple store geïnstalleerd kunnen worden hoor je binnen korte tijd niet meer van W10m
Ben zelf van mening dat als men de Ios en Android apps een betere keuze vind,
dat men dan op het verkeerde platform zit.
Tuurlijk zullen er wel apps tussen zitten die we graag zouden willen zien en leven we met de wetenschap dat dit voorlopig ook wel zal blijven.
De meest gebruikte apps voor de meeste consumenten zijn iig aanwezig.
Zeg eens eerlijk, de meeste komen niet verder dan Whatsapp en of Facebook.
Waarvoor ik het gebruik voldoet het mij meer dan prima, maar datzelfde kan ik ook terugvinden op Android.
Ios wil ik buiten beschouwing laten, heb daar verder geen ervaring mee.
Denk zelf ook dat dit platform ook wat meer leunt op de zakelijke gebruiker,
maar ja wat is een zakelijke gebruiker tegenwoordig???
De stap naar Continuum is een hele goeie, het staat nog wel in de kinderschoenen.
Maar zodra dat een beetje uitgekristalliseerd is en wellicht die hele hubzooi en kabels niet meer nodig zijn.
Dan denk ik dat MS niet meer de enige is die dit aanbied.
Draadloos is de toekomst.
Niets zou zo prettig zijn ( mijn mening ) om gewoon een los scherm ( of wellicht je TV ) en een toetsenbord/muis op een tafel of bureau te hebben staan waar je gewoon je toestel naast legt zonder gebruik van een dergelijke doosje met allerhande kabels.
Inloggen en gaan, maar dan ook met alles.
Uiteraard dan wel alles draadloos opgeladen....accu's en of batterijen zijn altijd op de meest ongunstige momenten leeg.
Nu zal het bij de meeste gebruikers nog wel een nice zijn.
De diehards zullen wel een aparte tafel hebben met alles er op en eraan.
Maar bij vele zal het ongeveer hetzelfde gaan als met usb sticks en externe schijven....
.....in welke la ligt dat ding weer.
Eerst even opzoeken, oja daar is ie.
Eh truus???? weet jij waar je de kabels laatst hebt neergelegd? Ik kan ze niet vinden.
Kortom te veel werk.
Op een opgeruimd kantoor/werkplek zal het natuurlijk anders gaan.....tenzij je een lieve collega hebt die van alles leent en nooit op zijn plek teruglegt.
Ja ook ik heb wel eens van die visies ;-)
Unreal tournament ( maar wel de echte ) spelen op mijn TV waarbij mijn telefoon als draadloos entertainmentstation fungeert zal momenteel wel even te veel gevraagd zijn.
Maar je administratie bijwerken of mailen op je TV moet heden te dage zeker wel haalbaar zijn.
En ik denk dat dit ecosysteem hier niet ver meer vanaf zit.
Behalve dan het 3D gaming.....maar wensen mag
Maar een app om mijn muziek uit de Sonos hier naast me te laten klinken zou ik toch wel leuk vinden... En een app om de thermostaat te bedienen bijvoorbeeld. Of op de werkvloer, een PLC uit te kunnen lezen/types op te zoeken. Allemaal beschikbaar op iOS of Android. En zeer zakelijk toegelegd.
Liever had ik de truckversie voor wat betreft lengte, hoogte, gewicht en a/b/c routeplanning.
Maar zolang mijn baas daar niet voor wil zorgen moet hij het maar doen met de tekortkomingen van de door mij gebruikte software.
Verwarming middels een app is wel handig, maar in een gezinssamenstelling een beetje egocentrisch.
Daarvoor hebben we een thermostaat die door iedereen is te gebruiken.
Voor wat betreft specifiek werk gerelateerde zaken op de werkvloer, ach een beetje baas laat zo iets wel ontwikkelen als er echt vraag naar is.
En is er serieus veel vraag naar ook buiten zijn bedrijf dan kan ie er ook nog wat aan verdienen.
Hij/zij is werkgever en een werkgever behoort te zorgen dat jij de middelen verstrekt krijgt om je werk naar behoren te kunnen doen.
Doet ie dat niet dan moet ie niet klagen als sommige dingen anders lopen dan verwacht.
Ik laat sowieso mijn keuze voor een prive aangeschaft toestel niet afhangen van mijn werkgever.
Verkiest hij iets anders, leuk dan regelt hij dat maar.
Ik schrijf altijd met een knipoog, maar wel met een ondertoon van ernst.Caelorum schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:39:
Het verhaal van Amadeus1966 is sowieso een beetje...
Met de komst van iOS apps naar Windows 10 mobile is dat laatste argument ineens weg. Dan heb je toestellen die een stuk goedkoper zijn, die dezelfde apps kunnen draaien.
Ik denk zelf dat Apple zijn hakken gigantisch in het zand zal zetten zodra er miljoenen gebruikers gebruik gaan maken van de voor hun ontwikkelde apps.
Mede om dat Apple ook wel weet dat er een doelgroep is die alleen maar een IPhone aanschaffen voor deze specifieke apps en niet om laat maar zeggen het logo.
Dat zijn toch weer gemiste inkomsten.
Ik heb liever dat je schrijft op een manier waarbij je niet na elke zin op enter ramtAmadeus1966 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:46:
[...]
Ik schrijf altijd met een knipoog, maar wel met een ondertoon van ernst.
Weet je dan wel dat het dan bijzondere lange zinnen worden als ik tussentijds niet telkens op enter "ram", iets dat de leesbaarheid en de inhoud niet echt ten goede komt daarnaast hou ik het voor mijzelf tijdens het schrijven enigszins overzichtelijk, zeker als ik het ook nog eens op een klein scherm moet doen. ook vind het heerlijk ontstressend werken als ik extra hard op de keyboard mep, dat werk meer bevredigend dan op het glas van een tablet of smartphone, misschien is dat ook wel de onderliggende en onbewuste gedachte dat ik opzettelijk voor een phablet gekozen heb en niet voor een kleiner toestel. Al ben ik soms een emotionele schrijver bepaalde "strelingen" werken toch prettiger op een echt toetsenbord dan op een softwarematig gegenereerd iets of wat daarvoor door moet gaan..oisyn schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 17:44:
[...]
Ik heb liever dat je schrijft op een manier waarbij je niet na elke zin op enter ramt
Oh
Dat
Bedoel
Je
Dat is een ingeslopen schrijfstijl om of iets te benadrukken
of om onderwerpen te scheiden om het eea leesbaar te houden.
Maar we dwalen enigszins iets af van het onderwerp zelf.
Waar hadden we het over?
Oja windows 10.
Daar heb je Phonos voor (misschien niet zo sexy maar het werkt) en voor m'n thermostaat - een EvoHome - heeft er iemand zelf een app geschreven welke perfect werkt. Vaak bestaan er dus wel apps maar niet van het bedrijf zelf wat wel spijtig is (en aangeeft dat kost geen echt issue kan zijn).warhamstr schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:38:
Maar een app om mijn muziek uit de Sonos hier naast me te laten klinken zou ik toch wel leuk vinden... En een app om de thermostaat te bedienen bijvoorbeeld.
Bij de weigering en soms zelfs expliciet boycotten van sommige bedrijven heb ik dus ernstige twijfels of Google/Apple hier geen hand in hebben ?
Het is de developer die het eerst moet converteren (hoe eenvoudig dat ook kan zijn)... ik denk niet dat je zomaar een iPhone app kan nemen en die draainen op W10M.Amadeus1966 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:46:
Ik denk zelf dat Apple zijn hakken gigantisch in het zand zal zetten zodra er miljoenen gebruikers gebruik gaan maken van de voor hun ontwikkelde apps.
Ik heb het over op enter drukken na een zin, niet over het maken van te lange zinnen.Amadeus1966 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:03:
[...]
Weet je dan wel dat het dan bijzondere lange zinnen worden als ik tussentijds niet telkens op enter "ram"
Dit vindt ik wel een beetje kort door de bocht hoor. Komt wel iets meer bij kijken dan "regel het maar" of "je baas moet het maar doen"Amadeus1966 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:39:
Tja, ik heb geen pc meer nodig voor mijn werk...wel een goeie navi en die heb ik in de vorm van Here.
Liever had ik de truckversie voor wat betreft lengte, hoogte, gewicht en a/b/c routeplanning.
Maar zolang mijn baas daar niet voor wil zorgen moet hij het maar doen met de tekortkomingen van de door mij gebruikte software.
Verwarming middels een app is wel handig, maar in een gezinssamenstelling een beetje egocentrisch.
Daarvoor hebben we een thermostaat die door iedereen is te gebruiken.
Voor wat betreft specifiek werk gerelateerde zaken op de werkvloer, ach een beetje baas laat zo iets wel ontwikkelen als er echt vraag naar is.
En is er serieus veel vraag naar ook buiten zijn bedrijf dan kan ie er ook nog wat aan verdienen.
Hij/zij is werkgever en een werkgever behoort te zorgen dat jij de middelen verstrekt krijgt om je werk naar behoren te kunnen doen.
Doet ie dat niet dan moet ie niet klagen als sommige dingen anders lopen dan verwacht.
Ik laat sowieso mijn keuze voor een prive aangeschaft toestel niet afhangen van mijn werkgever.
Verkiest hij iets anders, leuk dan regelt hij dat maar.
Nee hoor, want als het defect raakt...zorgt baasie voor een nieuwe??? Abonnement??? Hoezo is toch jouw apparaat dus jouw probleem.TweakTweet schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:03:
[...]
Dit vindt ik wel een beetje kort door de bocht hoor. Komt wel iets meer bij kijken dan "regel het maar" of "je baas moet het maar doen"
Maar je verslijt hem wel te gunste van zijn bedrijf.
Ik zit al meer dan dertig jaar in de arbeidsmarkt en neem nog niet eens een eigen aangeschafte spijker mee naar het werk.
Ik ken net even te veel mensen die gesjeesd zijn om het jatten van een potlood....dan zijn het plots bedrijfseigendommen.
Zou lekker worden, jij bent aangenomen maar je moet wel zelf je eigen gereedschap of whatever betalen, met die gedachte mag je straks nog aan het gas en licht meebetalen.
Zo wordt werken een dure aangelegenheid
Dat kan Microsoft helemaal niet regelen. De store is van Apple. Het enige dat ze kunnen doen is ontwikkelaars aanmoedigen voor Windows 10 (Mobile) te gaan ontwikkelen.warhamstr schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:20:
[...]
Als MS niet regelt dat er snel apps uit de Apple store geïnstalleerd kunnen worden hoor je binnen korte tijd niet meer van W10m
De enige troef die ze daarvoor hebben is de desktop. Door 1 platform te maken voor zowel de desktop als mobiel, wordt het simpelweg laagdrempeliger.
Daarnaast kunnen ze het porteren van bestaande apps eenvoudiger maken.
De rest is marketing en concurreren op prijs en features.
Dit zijn dingen waar ze hard mee bezig zijn. Meer is niet mogelijk.
Ik zou zelf alleen nog voor Nexus toestellen gaan bij Android, omdat ik het gebrekkige update saga zat ben. En Apple is te duur voor me.
Dus Microsoft heeft een kans bij mij. Heb al een Lumia 550 als 2e telefoon om mee te spelen. Nu de apps nog en betere midrange hardware voor rond de 300 euro en dan ben ik over.
Maar ja, het valt idd te hopen dat er betere apps komen van derden. Anders is mijn volgende telefoon een Nexus. Het zal iig geen Samsung meer zijn. Die hebben echt een zooitje van de software gemaakt en lopen steeds hopeloos achter met updates.
Zonder Cyanogenmod had ik mijn Galaxy S4 allang naar de eeuwige jachtvelden gestuurd. Het is erg genoeg dat ik een reserve toestel heb gekocht voor als ik weer eens een paar uur kwijt ben om de boel te upgraden naar een nieuwe ROM.
Uiteindelijk moet ik nog steeds bereikbaar blijven en kunnen bellen ermee
[ Voor 7% gewijzigd door Lethalis op 08-01-2016 12:49 ]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Klopt, de projecten die hiervoor lopen of liepen bij Microsoft waren project Astoria voor Android apps (naar verluid stop gezet) en project Islandwood die het porten van iOS apps eenvoudig zou moeten maken. Dat laatste project is volgens de geruchten nog wel in ontwikkeling en men verwacht ergens dit voorjaar de eerste vruchten daarvan te kunnen plukken.r2504 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 21:21:
Het is de developer die het eerst moet converteren (hoe eenvoudig dat ook kan zijn)... ik denk niet dat je zomaar een iPhone app kan nemen en die draainen op W10M.
Het zou een zeer welkome aanvulling zijn als iOS goed en eenvoudig geport zouden kunnen worden van iOS naar W10M. Als dat dan ook eens massaal gebeurt stap ik zo weer terug naar W10M.
[ Voor 3% gewijzigd door PaT op 08-01-2016 13:01 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Gabe Aul zelf heeft ook nog geen info er over zo lijkt het op twitter.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
[edit]
Mijn 830 is nu de update aan t downloaden zie ik net...
[ Voor 24% gewijzigd door hansie_k op 08-01-2016 23:00 ]
Live from Denmark
http://www.windowscentral...rly-problem-found-servers
Hmm....de jeugd doet het anders wel...en ik moet zeggen dat ik ook jaren mijn prive Surface Pro's zakelijk gebruikt heb. En om over de telefoon al helemaal maar te zwijgen. Heb de afgelopen 9 jaar denk ik totaal een jaar de telefoon die ik van de werkgever gekregen heb gebruikt...voor de rest alleen maar eigen (Windwos) toestellen...Amadeus1966 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:24:
[...]
Nee hoor, want als het defect raakt...zorgt baasie voor een nieuwe??? Abonnement??? Hoezo is toch jouw apparaat dus jouw probleem.
Maar je verslijt hem wel te gunste van zijn bedrijf.
Ik zit al meer dan dertig jaar in de arbeidsmarkt en neem nog niet eens een eigen aangeschafte spijker mee naar het werk.
Ik ken net even te veel mensen die gesjeesd zijn om het jatten van een potlood....dan zijn het plots bedrijfseigendommen.
Zou lekker worden, jij bent aangenomen maar je moet wel zelf je eigen gereedschap of whatever betalen, met die gedachte mag je straks nog aan het gas en licht meebetalen.
Zo wordt werken een dure aangelegenheid
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
Waar heb je het over? Dit is een Windows 10 Mobile topic...?keur0000 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:58:
Ben het aan het proberen, W10, pipo x9 ..... maar het is en blijft een gedrocht .... dos/95/98/W7 of android is en blijft de echte ENIGE optie.....wat een drama, kan echt NIKS vinden, simpele share aanmaken, 10 min. mee bezig geweest, wat een. ..... drama OS is dit!!!
Verwijderd
Gevalletje Alzheimer?
Hier op 3 toestellen goed binnengekomen. En zonder problemen geïnstalleerdSc0tTy schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 23:23:
"Sorry #WindowsInsiders for confusion on the new update for W10 Mobile today. During publishing of the .63 update, we detected a potential issue with staging on deployment servers. Since we were partially staged, some people were able to detect the update.We paused the update to investigate, and ensure that everything was 100% ready. We're now resuming the update and it will roll out to #WindowsInsiders in the Fast ring today."
http://www.windowscentral...rly-problem-found-servers
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Calculator zit trouwens regelmatig bij de updates... ik begrijp echt niet dat daar zoveel bugs inzitten.
(opname van de publieke (non-Insider) build)
[ Voor 20% gewijzigd door RayNbow op 09-01-2016 11:12 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Zit er nog in. Kan ook een OneDrive probleem zijn en niet een OS probleem...RayNbow schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:10:
Ik ben benieuwd... zit deze bug in de (laatste) Insider Builds?
[video]
(opname van de publieke (non-Insider) build)
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Komt vaker voor. Microsoft heeft dat nog niet in de hand. Maar eigenlijk gaat het altijd wel goed als je maar geduld hebt...Patrickccc schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:22:
Mijn 930 is al meer dan 2 uren de update aan het downloaden ,blijft op 2% staan (10586.63),nu opeens 13%,huh?24% terwijl ik hier aan het zeveren ben.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Net snel getest, de photos app heeft een vergelijkbaar probleem.Swerfer schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:21:
[...]
Zit er nog in. Kan ook een OneDrive probleem zijn en niet een OS probleem...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Dit topic is gesloten.
![]()
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M