Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• weid1374
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04-2024

weid1374

Levensgenieter

[b][message=45312550,noline]
...Hard reset is mijn laatste optie, maar als het niet anders kan, dan moet dat maar :)
Zou geen hard reset doen, aangezien dat je file system corrupt kan maken.
Zie eerste 'known issue' hier: https://blogs.windows.com...ider-preview-build-10586/

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-11 21:25
Battery saver is inderdaad geen live tile meer (is dus geen kwestie van doen of niet).

M'n mail tiles lopen ook terug achter... dit was voorheen opgelost maar is met 586.11 (eigenlijk heeft men de oude mail app terug gezet) ook terug gekomen.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
weid1374 schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:44:
[...]

Zou geen hard reset doen, aangezien dat je file system corrupt kan maken.
Zie eerste 'known issue' hier: https://blogs.windows.com...ider-preview-build-10586/
Dat geldt alleen als die nu op 10581 zit; maar hij zegt dat hij al op 10586 zit dus dat is een non-issue.
BM schreef op maandag 23 november 2015 @ 13:23:
Afgelopen weekend ook maar de 'gok' gewaagd en W10 (10586.11) op mijn 930 geinstalleerd. Draait opzich prima, maar toch nog paar dingen waar ik niet gelukkig mee ben. Belangrijkste is wel dat een deel van de live tiles het niet meer doen. In eerste instantie deden ze het allemaal niet, maar nadat ik bij een boel niet gebruikte apps de background tasks uitgezet heb zijn een aantal weer gaan werken.
Echter apps als Windows Central, maar ook de ingebouwde battery saver en data usage tiles worden niet geupdate.

Toevallig iemand ervaring hier mee? Hard reset is mijn laatste optie, maar als het niet anders kan, dan moet dat maar :)
Heb niet echt problemen ontdekt met mijn live tiles (L930). Wellicht is een hard reset toch het overwegen waard.

[ Voor 48% gewijzigd door blmp op 23-11-2015 15:17 ]

Patient gamer

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

Iemand ervaring of een harde reset de microfoon hersteld bij video en hands-free bellen?

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Iemand anders ook last van het niet meer goed kunnen swypen? Ik moet elk woord twee keer swypen waarbij hij er de eerste keer niets van snapt en het de 2e keer wel goed doet, en dat bij elk woord...

Ik heb al opnieuw fast geselecteerd bij insider.

• blmp
  • Niet online
Lijkt erop dat de laatste stappen voor de Windows 10 Mobile release langzaam aan gepushed worden. Mixradio is gestript van zijn Nokia dependencies (en niet meer onder Microsoft gepublished). Paar dagen geleden is een vervanger voor de 'extras & info' uitgekomen in de vorm van 'advanced info'. En de Touch settings zijn vandaag geupdate met een nieuwe UI en glance zal binnenkort gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 23-11-2015 20:23 ]

Patient gamer

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
weid1374 schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:55:
Iemand ervaring of een harde reset de microfoon hersteld bij video en hands-free bellen?
hard reset moeten doen ivm filesystem bug, helaas nog steeds mic problemen

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

msmilde schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:50:
[...]

hard reset moeten doen ivm filesystem bug, helaas nog steeds mic problemen
Dank voor de reactie! Scheelt een hoop tijd en ergernis.
Nu maar hopen dat een volgende build het probleem oplost.

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
weid1374 schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:57:
[...]

Dank voor de reactie! Scheelt een hoop tijd en ergernis.
Nu maar hopen dat een volgende build het probleem oplost.
Bij mij waren exact dezelfde problemen een hardware probleem wat onder garantie is gefixt.

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-11 02:11

Radeon

Today is a good day to die

Merk wel met deze build dat de batterij van me L920 sneller leegmaakt als de vorige 2 builds. Toestel wordt ook aardig warm tijdens het browsen.

It's never easy.....

• r2504
Zonet updates voor OneDrive, MSN Sports en Windows Camera.

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:43
blmp schreef op maandag 23 november 2015 @ 11:33:
[...]
Staat de 'sync' slider wel aan?

Mail app -> ... -> Settings -> account x -> change mailbox sync -> onderaan slider aan.
Vanochtend weer t zelfde verhaal, mail wordt niet binnen gehaald.
Op t werk log ik via de browser in op t wifi netwerk (hotspot), zou t daar door komen, t wisselen van netwerk? Ik heb geen data abonnement.

Live from Denmark

• weid1374

weid1374

Levensgenieter

scartissue schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 00:07:
[...]

Bij mij waren exact dezelfde problemen een hardware probleem wat onder garantie is gefixt.
Bij mij geen hardware issue; in Windows Phone 8.1 werkt het gewoon.

Verwijderd

weid1374 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:10:
[...]

Ik ga zo even terug naar 8.1 om te kijken of het hardware of softwarematig is bij mij, kan natuurlijk dat het tussentijds "gewoon" kapot is gegaan.

• scartissue
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
[...]

Weird. Bij mij gebeurde het namelijk toen ik naar 1 van de vroegere windows 10 builds ging. Daarna kwam het ook niet goed toen ik terug ging naar windows 8.1. Wel exact dezelfde symptomen.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:59
r2504 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:29:
Zonet updates voor OneDrive, MSN Sports en Windows Camera.
Wel jammer dat onedrive nog geen pincode erop heeft zoals de wp8.1 versie

Tijd van werken, tijd van rusten

• blmp
  • Niet online
Driek schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:56:
[...]

Wel jammer dat onedrive nog geen pincode erop heeft zoals de wp8.1 versie
Laat dat nou net toegevoegd zijn in de laatste update van gisteren/vandaag. :P

Patient gamer

• Driek
blmp schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:48:
[...]

Laat dat nou net toegevoegd zijn in de laatste update van gisteren/vandaag. :P
waar hebben ze dat verstopt dan?

• blmp
  • Niet online
Driek schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:52:
[...]

waar hebben ze dat verstopt dan?
Hamburger -> Settings -> Additional device sign in

Lijkt er wel op dat die alleen de aller eerste startup vraagt om een password. Of er moet een timeout op zitten geen idee :P

[ Voor 23% gewijzigd door blmp op 24-11-2015 10:58 ]

Patient gamer

• Driek
blmp schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:53:
[...]

Hamburger -> Settings -> Additional device sign in

Lijkt er wel op dat die alleen de aller eerste startup vraagt om een password. Of er moet een timeout op zitten geen idee :P
Toch een ander soort werking, en de omschrijving klopt niet helemaal met wat het is. En het lijkt inderdaad niet helemaal te werken zoals je zou verwachten.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ah, daar zit het uploaden van je foto's dus verstopt.
In de onedrive instellingen 8)7

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Blegh, nog steeds gezeur bij 't updaten van een aantal (systeem)apps. die 0x03d8006 ofzo ... -_-

Zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/oErE0iuQKJ/small/4b033d1cb26681383b79090a6d439028.png

[ Voor 43% gewijzigd door NeFoRcE op 24-11-2015 12:09 ]

Professioneel Heftruck Syndroom

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
NeFoRcE schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 12:04:
Blegh, nog steeds gezeur bij 't updaten van een aantal (systeem)apps. die 0x03d8006 ofzo ... -_-

Zie hier:

[afbeelding]
Ik denk of vermoed dat dit komt doordat deze applicaties nog voor Windows 8.1 zijn.
Backup gemaakt onder 8.1?

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-11 17:12
Weet iemand of het nog mogelijk om de gestures aan de praat te krijgen op W10M? Ik vond het aan je oor houden van de telefoon om op te nemen heel handig, maar dit werkt nu niet meer.

Daarnaast heb ik met de laatste build last dan mijn notificaties lijst leeg blijft, terwijl ik wel notificaties heb gekregen.

Hail to the king baby!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

urk_forever schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:04:
Weet iemand of het nog mogelijk om de gestures aan de praat te krijgen op W10M? Ik vond het aan je oor houden van de telefoon om op te nemen heel handig, maar dit werkt nu niet meer.

Daarnaast heb ik met de laatste build last dan mijn notificaties lijst leeg blijft, terwijl ik wel notificaties heb gekregen.
Wut?! Was dit een feature? Dat is gaaf, dat wist ik niet. Zal het eens proberen!
Amadeus1966 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:01:
[...]

Ik denk of vermoed dat dit komt doordat deze applicaties nog voor Windows 8.1 zijn.
Nope geen backup, gewoon een upgrade van 8.1 naar 10 gedaan, en toen hard reset. :)

• r2504
[...]
Nochtans heb ik Extras & info en Touch gisteren binnen gekregen en die updaten prima.

Ik vrees dus dat er iets anders aan de hand is.

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-11 19:11
[...]

Probleem heb ik ook gehad, er stonden bij mij 20+ apps om te updaten, en allemaal bleven ze hangen. Bij overgang naar de nieuwste build werd het opgelost. Er zal binnenkort nog wel een build verschijnen, dan zou je probleem opgelost moeten zijn. Heb helaas nog geen andere oplossing hiervoor kunnen vinden toendertijd.

• blmp
  • Niet online
[...]

Nee dat denk ik niet. Zowel motion data; extras & info en touch zijn inmiddels voor windows 10 gepushed (en hier ook geinstalleerd). De andere zou ik niet weten .

Patient gamer

• SjorsC
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-11 09:33
urk_forever schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 13:04:

De "Gestures Beta" app werkt helaas niet onder W10M. de app geeft een melding dat hij deze versie van Windows Phone niet ondersteunt.

Verwijderd

[...]

Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:55:
[...]

Ik ga zo even terug naar 8.1 om te kijken of het hardware of softwarematig is bij mij, kan natuurlijk dat het tussentijds "gewoon" kapot is gegaan.
Ik heb de mic problemen ook onder 8.1, aangezien ik met de vorige Win10 build nog gefilmd heb met geluid ga ik er vanuit dat het nu gewoon kapot is.
Ondertussen loopt de update naar Win 10586.11 weer aangezien ik nu geen tijd/zin heb om de garantie te regelen, doe ik na de feestdagen wel.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Gaan selfie sticks met remote bt trigger nu wel werken op WM 10 ?

• blmp
  • Niet online
alki schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:11:
Gaan selfie sticks met remote bt trigger nu wel werken op WM 10 ?
Mijn bluetooth selfiestick werkt sinds de laatste build.

Patient gamer

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik krijg Februari een upgrade naar Windows 10 mijn vragen zijn:
-Welke Microsoft Office apps zijn er? (Universal of de gewone?)
-Heb ik voor de apps een Office 365 abonnement nodig?

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:53
SjorsC schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:32:
[...]

De "Gestures Beta" app werkt helaas niet onder W10M. de app geeft een melding dat hij deze versie van Windows Phone niet ondersteunt.
Weet iemand eigenlijk wat de status hiervan is?
- Wordt dit in W10M gebakken (voor zover mogelijk?)
- Wordt de app def. gemaakt?

Het automatisch opnemen door het naar je oor brengen van de foon gebruik ik constant en zou ik niet willen missen...

Verwijderd

Berlinetta schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:42:
Ik krijg Februari een upgrade naar Windows 10 mijn vragen zijn:
-Welke Microsoft Office apps zijn er? (Universal of de gewone?)
-Heb ik voor de apps een Office 365 abonnement nodig?
-Word, Excel, PowerPoint en OneNote
-Nee, enkel een Microsoft account.

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Ok de laatste build is echt een afknapper voor me, ik twijfel of ik wel voor de 950 zou gaan.

Ik ben onderweg en ontvang een mail. Ik ga even aan de kant om de mail te lezen, er is een belangrijke excel file die ik moet openen. Voor een of andere reden krijg ik deze niet open.
Ik wil dan de hotspot gebruiken zodat ik deze tenminste op mijn tablet kan openen.
De tablet maakt verbinding maar ik heb geen verbinding met het internet, terwijl ik vol bereik heb.
Heb verschillende keren gereboot maar niets werkte.
Dat is echt klote en MOET gewoon werken bij me, ik moet soms snel reageren.
Hopelijk is dit opgelost in de final build want samen met het regelmatig wegvallen van het bereik is dit toch echt een dealbreaker voor me.
Cronimet schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:03:
Ok de laatste build is echt een afknapper voor me, ik twijfel of ik wel voor de 950 zou gaan.

Ik ben onderweg en ontvang een mail. Ik ga even aan de kant om de mail te lezen, er is een belangrijke excel file die ik moet openen. Voor een of andere reden krijg ik deze niet open.
Ik wil dan de hotspot gebruiken zodat ik deze tenminste op mijn tablet kan openen.
De tablet maakt verbinding maar ik heb geen verbinding met het internet, terwijl ik vol bereik heb.
Hopelijk is dit opgelost in de final build want samen met het regelmatig wegvallen van het bereik is dit toch echt een dealbreaker voor me.
Klinkt eerder alsof het geowon niet goed werkt op jouw toestel (als je meer problemen hebt zou een factory reset uitkomst kunnen bieden, of soms alleen al opnieuw opstarten). Hier lukt het wel gewoon om die dingen te doen, dus daar maak ik me ook geen zorgen om. Bij mij was juist 2 builds geleden een nachtmerrie.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-10 14:21
Cronimet schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:03:

Als het MOET werken dan doe je natuurlijk niet mee aan de developer versies omdat als je het forum een beetje volgt er nog steeds bugs in zitten.
Zal de 950 hierin verbeterd zijn, waarschijnlijk wel maar ga ervan uit dat ook daar nog wat plooien glad gestreken moeten worden.

• Rips10
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-11 13:56
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:06:
[...]

-Word, Excel, PowerPoint en OneNote
-Nee, enkel een Microsoft account.
Sinds al enige tijd heb je toch echt een Office 365 account nodig om bestanden te kunnen bewerken. Zonder kun je enkel bestanden lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Rips10 op 24-11-2015 18:39 ]

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 20:06
Rips10 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:39:
[...]

Sinds al enige tijd heb je toch echt een Office 365 account nodig om bestanden te kunnen bewerken. Zonder kun je enkel bestanden lezen.
Ja! Daar had ik ook last van. Om nu dus een beetje van mijn telefoon gebruik te kunnen maken moet ik een 365 abonnement nemen? Helemaal nu Onedrive ook flink gekort is.
Wel raar, eigenlijk, dat je vroeger bij goedkope Windows tablets gratis een jaar 365 kreeg, maar als je 600 euro voor een flagship uitgeeft krijg je niks...

• Rips10
Pyramiden schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:41:
[...]
Wel raar, eigenlijk, dat je vroeger bij goedkope Windows tablets gratis een jaar 365 kreeg, maar als je 600 euro voor een flagship uitgeeft krijg je niks...
Zover ik weet zijn deze aanbiedingen in combinatie met tablets er helemaal niet meer, helaas.

• blmp
  • Niet online
[...]

Ja! Daar had ik ook last van. Om nu dus een beetje van mijn telefoon gebruik te kunnen maken moet ik een 365 abonnement nemen? Helemaal nu Onedrive ook flink gekort is.
Nou ja het inkorten van OneDrive heb je natuurlijk weinig last van als je toch al een Office 365 abbo neemt :P. Maar vind het wel raar dat Microsoft niet gewoon bij elk 'Microsoft device' een jaar abonnement geeft.

[ Voor 8% gewijzigd door blmp op 24-11-2015 18:51 ]

Patient gamer

Ik kan in de Word versie van Windows 10 Mobile gewoon bestanden bewerken, aanmaken en opslaan hoor? Weten jullie zeker dat het niet goed zit? Hier werkt het gewoon met mn persoonlijke account zonder Office 365

Verwijderd

Error 0x803F8006 bij een 5tal systeem apps op mijn Lumia 640 mijn Nokia 925 haalt ze zonder probleem binnen (raar).

Hard reset gedaan kreeg daarna melding dat niet alle instellingen terug geplaatst kon worden ...dan maar een clean install gedaan ......nog steeds dezelfde error ?? kreeg daarna problemen met SD card , nieuwe geplaatst ......was een dag stressen amai.... http://1drv.ms/21evh1N

• r2504
[...]
Ja! Daar had ik ook last van. Om nu dus een beetje van mijn telefoon gebruik te kunnen maken moet ik een 365 abonnement nemen?
Nee, dat moet je niet... je kan op je telefoon de diverse Office bestanden gewoon bewerken (of het handig is is een andere vraag, alhoewel met Continiuum binnenkort heb je een volledig scherm).

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:15:
Ik kan in de Word versie van Windows 10 Mobile gewoon bestanden bewerken, aanmaken en opslaan hoor? Weten jullie zeker dat het niet goed zit? Hier werkt het gewoon met mn persoonlijke account zonder Office 365
Hier ook, werkt prima.
Zou ook raar zijn dat je wel op outlook.com in Word/Excel/PP online en in de Win10 apps voor laptop/tablet "gewoon" kan bewerken/opslaan/etc maar op je phone dan niet. (zonder 365 account)

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:38
Het blijkt dat Windows 10 Mobile kan printen.
Via Onenote heb ik al wat op papier kunnen krijgen, maar ik krijg in de e-mail ook vaak PDF's.
Hoe kan ik een PDF printen? Met Edge zie ik niks aan mogelijkheden? Is er een andere app die wel kan printen?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:16
MrDirect schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:50:
[...] Is er een andere app die wel kan printen?
Voor mijn printer is een app. Ik gebruik deze eigenlijk niet, maar je kan er PDF etc. mee printen. Misschien dat er ook zoiets voor jouw printer is?
https://www.microsoft.com...-iprint-scan/9wzdncrfj3dc
De app is overigens wel nodig aan een update toe. Zelfs de beschrijving geeft nog Windows Phone 7 aan, maar toch erg blij dat ik de mogelijkheid heb. Dit is precies waarom ik een Brother heb genomen. Erg goede drivers, ook voor de OS'en waar vaak niet aan wordt gedacht (de linux drivers zijn echt super!).

• Rips10
Martinspire schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:15:
Ik krijg de volgende melding bij het aanmaken van bijvoorbeeld een nieuw word document: Office 365 Required image
Rips10 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 21:55:
[...]

Ik krijg de volgende melding bij het aanmaken van bijvoorbeeld een nieuw word document: Office 365 Required image
Ben je uberhaupt wel met een account ingelogd in de app?
Eventueel kijken bij Instellingen>Accounts ?

• Rips10
Martinspire schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:17:
[...]

Ben je uberhaupt wel met een account ingelogd in de app?
Eventueel kijken bij Instellingen>Accounts ?
Ja, ik ben gewoon ingelogd met mijn Microsoft Account.

• Pyramiden
Rips10 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:30:
[...]

Ja, ik ben gewoon ingelogd met mijn Microsoft Account.
Het klopt, ik krijg precies dezelfde meldingen.
Dat is wel raar dan want hier werkt het gewoon prima. Net vanalles geprobeerd in meerdere apps en dat werkt gewoon. Anders moet je even verder zoeken (en laten weten wat je vind) om te kijken of het een groter probleem is.

Heb je het wel gekund in eerdere versies van 10 of zelfs 8.1?

• Pyramiden
Eerdere versies van 8.0 en 8.1 wel. Over 10 ben ik niet zeker. Ik draai hem al langer maar ik had Office nog niet nodig.

• Berlinetta
  • Niet online
Dus Office werkt niet zonder een 365 Account?

• Cronimet
René H schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:27:
[...]

Als het MOET werken dan doe je natuurlijk niet mee aan de developer versies omdat als je het forum een beetje volgt er nog steeds bugs in zitten.
Zal de 950 hierin verbeterd zijn, waarschijnlijk wel maar ga ervan uit dat ook daar nog wat plooien glad gestreken moeten worden.
Ik zou het begrijpen als het een early build zou zijn, maar dit is een Final build en dan is dit niet aanvaardbaar. Ik ga de 950 een week uittesten, indien deze niet in orde is ga ik voor een alternatief, ze hebben 2jaar de tijd gehad in godsnaam

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:21
Er is nog niet bevestigd dat dit daadwerkelijk de final is toch?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-11 18:26

Sebazzz

3dp

Berlinetta schreef op woensdag 25 november 2015 @ 00:06:
Office werkt hier gewoon voor mij; en ik heb geen 365 account.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Rips10
Martinspire schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 22:53:
Heb je het wel gekund in eerdere versies van 10 of zelfs 8.1?
De eerste versies van Office (toen nog beta??) hebben wel gewoon gewerkt op mijn telefoon zonder Office 365.

Zojuist mijn test Lumia 520 weer eens opgestart waar het eerder dus wel kon. Kom er nu achter dat ik daar nog steeds documenten kan bewerken. Settings > About geeft daar aan 'Core Editing' en op mijn Lumia 930 'view only' gok dat het dus de beperking is dat je maar met maximaal één telefoon toegang hebt tot alle functionaliteit.

Verwijderd

Berlinetta schreef op woensdag 25 november 2015 @ 00:06:
Jawel hoor, alleen voor "extra" functies heb je een 365 account nodig, is dus aan jou of je die functies nodig hebt op je telefoon.
https://products.office.c...ceurl=information#table11

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Gisteravond laat werkten de updates voor bijv Motion en Extra's & Info wel. Geen 0d306blabla code meer (Y) . Nice!

• r2504
Rips10 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 08:29:
[...]
Mijn Lumia 930 'view only' gok dat het dus de beperking is dat je maar met maximaal één telefoon toegang hebt tot alle functionaliteit.
Mijn 930 geeft nochtans "License type: Core editing" aan en ik heb geen Office 365. Ik heb trouwens nog een Nokia 800 liggen waar het destijds ook gewoon mee lukte dus het is zeker niet m'n enige gekende telefoon bij Microsoft.

Het feit dat Office inbegrepen was is trouwens altijd één van de selling points geweest van Windows Phone.

• Rips10
r2504 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:20:
[...]

Mijn 930 geeft nochtans "License type: Core editing" aan en ik heb geen Office 365. Ik heb trouwens nog een Nokia 800 liggen waar het destijds ook gewoon mee lukte dus het is zeker niet m'n enige gekende telefoon bij Microsoft.

Het feit dat Office inbegrepen was is trouwens altijd één van de selling points geweest van Windows Phone.
Een groot verschil is dat op jouw lumia 800 geen Windows 10 heeft gestaan met de nieuwste office App en op mijn Lumia 520 wel. Ik denk dan ook dat er echt de beperking is van 1 telefoon per Microsoft Account.

• r2504
Cronimet schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:08:
[...]
Ik zou het begrijpen als het een early build zou zijn, maar dit is een Final build en dan is dit niet aanvaardbaar.
Dit is zelfs een insider preview build... en ik zou deze dan ook niet vergelijken met wat je uiteindelijk op een officiele 950 zal vinden. Het is hier ondertussen duidelijk dat mensen met hetzelfde toestel totaal andere of geen problemen hebben... wat de oorzaak hiervan is is me niet meteen duidelijk maar vermoedelijk is al dat upgraden ook niet echt goed.

Ik kan dus moeilijk geloven dat een officiele 950 de problemen gaat hebben die jij aangeeft.

• Cronimet
Deze build is thans dezelfde als degene die op de 950 staat.
Ach ja zoals gezegd, ik geef het een week de kans en als het niet werkt ga ik op zoek naar een alternatief

• blmp
  • Niet online
Cronimet schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:09:
Deze build is thans dezelfde als degene die op de 950 staat.
Ach ja zoals gezegd, ik geef het een week de kans en als het niet werkt ga ik op zoek naar een alternatief
Zelfde build ja; maar wij hebben nog geen firmware update voor onze toestellen zover ik weet. Daar kan misschien ook nog wat optimalisatie in zitten.

Patient gamer

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:43
blmp schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:20:
[...]

Zelfde build ja; maar wij hebben nog geen firmware update voor onze toestellen zover ik weet. Daar kan misschien ook nog wat optimalisatie in zitten.
Dat gaat zeker wel schelen.
Er zijn best wel wat model specifieke bugs, dat kan haast niet anders dat er dus nog een model specifieke updates komen.

Officiële release zou december pas zijn toch?

En idd, er zijn een hoop mensen die ondanks de waarschuwingen blijkbaar niet begrijpen dat t soms gewoon niet werkt omdat t alpha/beta is en dan het hele platform beginnen af te kraken...jammer.

Live from Denmark

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-11 22:54
Ik heb een vraag voor de users die zowel W10M hebben op hun telefoon als W10 op een willekeurige PC (of mensen die er wat over gelezen hebben mag ook natuurlijk :P).

Mijn User case:
Ik heb een Lumia 930 nu nog op WP8.1, een oude "domme" TV en een (oude) desktop PC met W10.
Op dit moment staat de TV in de woonkamer, en de PC in de studeerkamer er achter, en heb ik een HDMI kabel door de muur van de PC naar de TV. Omdat we geen TV abonnement meer hebben, kijken we op TV vooral Netflix vanaf de PC. Ik bestuur dit geheel met de App "PC Remote", die je mobiel essentieel in een trackpad en toetsenbord veranderd. Op zich werkt dit prima behalve het feit dat die app stroom vreet als een dolle, en na een avondje series kijken mijn telefoon bijna leeg is.

De vraag:
Als ik straks W10M op mijn Lumia installeer is het dan mogelijk om een (universal) app te starten op mijn tel, en dan te verplaatsen/casten o.i.d. naar de W10 desktop, maar ik wel basale afstandsbediening functies behoud op de tel, zoals pauzeren. Of te wel, kan ik een Netflix serie starten op de tel die laten afspelen op mijn PC en de tel als AB gebruiken, of wil ik dan te veel?

• tweegroenethee
  • Laatst online: 07-11 13:02

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Minneyar schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:44:
De vraag:
Als ik straks W10M op mijn Lumia installeer is het dan mogelijk om een (universal) app te starten op mijn tel, en dan te verplaatsen/casten o.i.d. naar de W10 desktop, maar ik wel basale afstandsbediening functies behoud op de tel, zoals pauzeren. Of te wel, kan ik een Netflix serie starten op de tel die laten afspelen op mijn PC en de tel als AB gebruiken, of wil ik dan te veel?
De kans blijft gewoon klein, dat is iets dat ik al sinds WP7.5 wilde hebben, niets streamen, niets netwerk, gewoon een remote als een remote moet zijn.
En dat is dus geen oplossing, dat is streamen naar, zoals mirecast/allshare ook al jaren kan.

Neem youtube, ik kijk op mijn mobiel naar filmpje, kies 'speel af op Xbox one'. Dat moet de Xbox one zélf de stream ophalen en afspelen, niet mijn mobiel en doorstreamen naar mijn XBO. Nu heb je voor youtube hier wel oplossingen voor (remote play, via de site), maar dit werkt niet on the fly.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Minneyar
Omdat:
1: Google :+
2: Voorzover ik weet, ik niet kan casten vanaf een WP naar een Chromecast, behalve Youtube filmpjes d.m.v. Tubecast. (al is het meer dan een jaar geleden dat ik dit geprobeerd heb, misschien dat de Netflix app op mij tel het nu wel ondersteunt.)
3: Ik vind de veelzijdigheid van een PC aan de TV wel fijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Minneyar op 25-11-2015 12:00 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

SinergyX schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:50:
En dat is dus geen oplossing, dat is streamen naar, zoals mirecast/allshare ook al jaren kan.

Neem youtube, ik kijk op mijn mobiel naar filmpje, kies 'speel af op Xbox one'. Dat moet de Xbox one zélf de stream ophalen en afspelen, niet mijn mobiel en doorstreamen naar mijn XBO.
Dat is toch precies hoe Chromecast ook werkt (maar werkt dat wel op WP?)? Die streamt vanaf de source (dus youtube of whatever), en niet vanaf je device (tenzij de bron natuurlijk lokaal op je device staat). En Miracast idd juist niet, dat is een manier om display output te streamen over WiFi.

Anders gezegd, Chromecast is een media player, Miracast is een wireless display connection.

[ Voor 103% gewijzigd door .oisyn op 25-11-2015 11:57 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Er is sowieso geen universele Netflix app, dus daarvoor moet je sowieso nog even wachten. De miracast oplossing is dan voorlopig ook de enige methode.

• Minneyar
[...]

De kans blijft gewoon klein, dat is iets dat ik al sinds WP7.5 wilde hebben, niets streamen, niets netwerk, gewoon een remote als een remote moet zijn.

...
Jammer, maar helaas dus blijkbaar.
.oisyn schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:52:
[...]

Dat is toch precies hoe Chromecast ook werkt (maar werkt dat wel op WP?)? ....
Voorzover ik weet is er dus maar een app, tubecast, die met Chromecast werkt. myTube geeft aan het te gaan implementeren, maar dat is er nog niet en dan heb je nog alleen maar Youttube filmpjes. En de laatste keer dat ik het probeerde met de Netflix app zat het daar in elk geval niet in, maar dat is dus meer dan een jaar geleden, en dat kan ondertussen veranderd zijn.
Martinspire schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:01:
Er is sowieso geen universele Netflix app, dus daarvoor moet je sowieso nog even wachten. De miracast oplossing is dan voorlopig ook de enige methode.
Ah tja dan is het lastig proberen, ik ging er even vanuit dat die er al wel was of anders wel komt.
Nou ja ik lees net dat myTube is geupdate naar een universele app, misschien binnenkort W10M maar eens installeren en kijken hoe dat gaat in combinatie met mijn PC.

Miracast houd in dat je Tel nog steeds de App ook draait, toch? Dat zal vast ook niet heel goed voor je batterij verbruik zijn. (en ik vind Miracast dongles eigenlijk redelijk prijzig t.o.v. een Chromecast die meer functionaliteit bied. Al is dat ook al weer een tijd geleden, dus misschien is dat al weer veranderd :P)

[ Voor 32% gewijzigd door Minneyar op 25-11-2015 12:09 ]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Neem youtube, ik kijk op mijn mobiel naar filmpje, kies 'speel af op Xbox one'. Dat moet de Xbox one zélf de stream ophalen en afspelen, niet mijn mobiel en doorstreamen naar mijn XBO. Nu heb je voor youtube hier wel oplossingen voor (remote play, via de site), maar dit werkt niet on the fly.
Chromecast neemt ook de stream over. Als ik een youtube/netflix/whatever filmpje naar mijn Chromecast gooi, kan ik daarna gerust mijn telefoon kapot gooien en dan zal de Chromecast gewoon netjes door blijven spelen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Martinspire schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:01:
Er is sowieso geen universele Netflix app
WP8 apps werken toch ook gewoon op W10M?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Minneyar schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:04:
Miracast houd in dat je Tel nog steeds de App ook draait, toch? Dat zal vast ook niet heel goed voor je batterij verbruik zijn. (en ik vind Miracast dongles eigenlijk redelijk prijzig t.o.v. een Chromecast die meer functionaliteit bied. Al is dat ook al weer een tijd geleden, dus misschien is dat al weer veranderd :P)
Nou ja, meer functionaliteit, met een Miracast dongle kun je in feite gewoon Continuum op je TV gebruiken ;)

.oisyn schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:21:
[...]

WP8 apps werken toch ook gewoon op W10M?
Ja maar niet als Continuum. Dan moet je miracasten (dus echt je scherm dupliceren)

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 25-11-2015 12:26 ]

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

InZane schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:06:
Chromecast neemt ook de stream over. Als ik een youtube/netflix/whatever filmpje naar mijn Chromecast gooi, kan ik daarna gerust mijn telefoon kapot gooien en dan zal de Chromecast gewoon netjes door blijven spelen.
Maar dan nog, oplossing met chromecast valt voor mij buiten het 'Win10 ecosysteem' (en heb geen HDMI poorten over). Zelfde was met de Logitech player (soundbar), daarmee kon je via via ook wel oplossingen vinden, maar dat was meer een pleisteroplossing dan een core-oplossing van hun eigen ecosysteem.

Dat is uitsluitend naar een chromecast, maar niet naar mijn Surface, mijn XBO of PC, niet praktisch als ik aan het gamen ben, dan wil ik juist filmpje naar m'n PC gooien (of tablet). Of tijdens gamen even via de phone een nummer kiezen die mijn PC dan moet afspelen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Martinspire schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:25:
[...]

Ja maar niet als Continuum. Dan moet je miracasten (dus echt je scherm dupliceren)
Het ging over Netflix. De officiele Netflix app op Windows Phone ondersteunt gewoon remote play :)

• Minneyar
.oisyn schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:23:
[...]

Nou ja, meer functionaliteit, met een Miracast dongle kun je in feite gewoon Continuum op je TV gebruiken ;)
Helaas is de 930 niet geschikt voor Continuum en ben ik niet van plan om binnen het eerst volgende jaar een andere te kopen. Mocht ik ooit een 950(XL) kopen o.i.d. komt er ook zeker een Miracast dongle :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah ja right, je hebt natuurlijk ook nog paupers die W10M op een ouder toestel draaien, even vergeten :+

Dan is een Miracast dongle idd een beetje overkill. Maar er moet toch wel gewoon een remote control app beschikbaar zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 25-11-2015 12:29 ]

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

.oisyn schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:26:

Het ging over Netflix. De officiele Netflix app op Windows Phone ondersteunt gewoon remote play :)
Niet voor de Xbox versie, daar heb je alleen de 'second screen' optie, wat gewoon streaming is.
(ok, laatste test was begin van de maand).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens mij lullen we allemaal langs elkaar heen. Minneyar heeft Netflix draaien op de PC. Die wilt hij bedienen met de telefoon. Volgens mij kan dat gewoon met de Netflix app op WP.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 25-11-2015 12:34 ]

• Minneyar
.oisyn schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:28:
Ah ja right, je hebt natuurlijk ook nog paupers die W10M op een ouder toestel draaien, even vergeten :+

Dan is een Miracast dongle idd een beetje overkill. Maar er moet toch wel gewoon een remote control app beschikbaar zijn?
Jawel, ik gebruik nu dus PC remote, wat anzich prima werkt, behalve dus dat het in een avond 50% batterij weg kan trekken. Daarbij leek het me gewoon een mooie functie, die, mijns inziens, een mooie toegevoegde waarde bied aan het hele universal app verhaal.

Edit:
.oisyn schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:33:
Volgens mij lullen we allemaal langs elkaar heen. Minneyar heeft Netflix draaien op de PC. Die wilt hij bedienen met de telefoon. Volgens mij kan dat gewoon met de Netflix app op WP.
Nou ja met de WP8.1 NF app kan ik niet de W10 pc app bedienen als je dat bedoelt

[ Voor 24% gewijzigd door Minneyar op 25-11-2015 12:36 ]

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

.oisyn schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:33:
Volgens mij lullen we allemaal langs elkaar heen. Je hebt Netflix draaien op de PC. Die wil je bedienen met je telefoon. Volgens mij kan dat gewoon met de Netflix app op WP.
Nee, niet specifiek PC, in het algemeen. Ik heb 'iets' op mijn WP die ik wil laten afspelen door een 'andere windows device' (allemaal Win10), youtube, netflix, groove, zelfs van onedrive (waar ze allemaal bij kunnen). Per soort heb je best wel oplossing (youtube, netflix), maar niet een algemene oplossing.

edit, en m'n 0x803F8001 is ook weer terug :/

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2015 12:36 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Minneyar schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:35:
Nou ja met de WP8.1 NF app kan ik niet de W10 pc app bedienen als je dat bedoelt
Hmm, ik kan me herinneren dat ik dat wel kon met mijn telefoon icm de Netflix app op m'n smart TV. Kan het nu niet controleren, ik zit weer op WP7.8 aangezien mijn Lumia 1020 vorige week gerold is, en die kan het iig niet.

• Minneyar
Hmm, ik zal vanavond, als ik weer thuis ben, even kijken, maar ik geloof niet dat het kan.

• r2504
Minneyar schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:35:
[...]
Jawel, ik gebruik nu dus PC remote, wat anzich prima werkt, behalve dus dat het in een avond 50% batterij weg kan trekken.
Netflix kijken is toch gewoon maar één (of voor de verslaafden 5) keer op Play drukken ?

Ik zie dus niet in hoe zo'n app dan 50% batterij zou kunnen verbruiken ?

• Minneyar
r2504 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:58:
[...]

Netflix kijken is toch gewoon maar één (of voor de verslaafden 5) keer op Play drukken ?

Ik zie dus niet in hoe zo'n app dan 50% batterij zou kunnen verbruiken ?
Haha, daar heb je een punt. Het probleem is echter dat de Netflix app op mijn PC een issue heeft, of eigenlijk ligt het probleem bij de PC, waardoor hij af en toe blijft hangen, ik moet hem dan pauzeren en daarna kan hij weer verder, het is dan handig dat ik de Remote app continu aan heb staan zodat ik alleen even 2 keer op spatie hoef te rammen.
De PC issues hebben te maken met mijn te oude videokaart en de beschikbare W10 drivers daarvan. Helaas kan ik maar een andere driver aan de praat krijgen, maar dan doet de app helemaal niks meer. Eigenlijk moet ik even een kleine videokaart upgrade doen, maar dat komt er maar niet van.

Daarnaast blijft dat ik het een mooie optie zou vinden binnen het universele app idee.

• r2504
Ik zie niet in wat een Universele app hier zou oplossen... dergelijke apps draaien op je telefoon en dat wil je volgens mij helemaal niet. Persoonlijk heb ik dergelijke apps gewoon op m'n TV draaien... daar (of via een HTPC) horen ze volgens mij ook... niet op je telefoon (tenzij voor onderweg).

De juiste tool voor de juiste job... soms wordt dat wel eens uit het oog verloren.

• Berlinetta
  • Niet online
r2504 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:23:
Ik zie niet in wat een Universele app hier zou oplossen... dergelijke apps draaien op je telefoon en dat wil je volgens mij helemaal niet. Persoonlijk heb ik dergelijke apps gewoon op m'n TV draaien... daar (of via een HTPC) horen ze volgens mij ook... niet op je telefoon (tenzij voor onderweg).

De juiste tool voor de juiste job... soms wordt dat wel eens uit het oog verloren.
Ik ben het hier zeker niet mee eens, dus ik zal wel even voor mij zelf spreken.
Ik wil alles meenmen en niet afhankelijk zijn van het internet.
Als het internet slecht is of gewoon niet doet, dan heb je er niet zoveel aan.
Mijn muziek hou ik dus ook gewoon lokaal, ik heb dus ook geen streaming voor mijn muziek nodig.

• r2504
Ik zie mij nog niet meteen 10 TB meenemen op m'n telefoon... maar dat is een andere discussie voor een ander topic denk ik. Laat ons het hier over WM10 houden.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11 20:32
Ik heb - naar ik vermoed - sinds de overdstap naar Windows 10 het probleem dat foto's niet meer automatisch uploaden naar Onedrive, terwijl ik dit wel heb ingesteld. In 8.1 ging dit prima. Is dit een bekende bug (kon niets vinden)? is er een oplossing?

Verwijderd

error 0x803F8006 vanzelf opgelost vandaag uitgenoom voor één download zonder naam en icoontje en als op op retry klik word ik uit de Store gekickt .....dus ergens toch nog een bug .....

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 20:32

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:02:
error 0x803F8006 vanzelf opgelost vandaag uitgenoom voor één download zonder naam en icoontje en als op op retry klik word ik uit de Store gekickt .....dus ergens toch nog een bug .....
Kan het nog krommer Nederlands?

Sorry maar ik snap hier niets van hoor.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:02:
Nou niet vanzelf opgelost hoor.
http://www.windowscentral...ce=wpc&utm_medium=twitter

En die andere zal Here Maps of Transit zijn, zijn problemen mee. Maar dat had je uiteraard al gelezen in dit topic of ergens anders op het net.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:48:
[...]

Nou niet vanzelf opgelost hoor.
http://www.windowscentral...ce=wpc&utm_medium=twitter

En die andere zal Here Maps of Transit zijn, zijn problemen mee. Maar dat had je uiteraard al gelezen in dit topic of ergens anders op het net.
Bij mij zijn zojuist alle HERE/NOKIA apps wel succesvol geupdate (ik kreeg eerst wel de foutmeldingen). Aanraken-deel is bijgewerkt. Bij de maps en transit apps krijg ik nu melding dat ik de laatste versie in de store zou moeten downloaden.

Draai de laatste inside-dev op mijn 1020.

[ Voor 10% gewijzigd door Dexter op 25-11-2015 23:09 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• blmp
  • Niet online
Dexter schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:05:
[...]

Bij de maps en transit apps krijg ik nu melding dat ik de laatste versie in de store zou moeten downloaden.
Ja de logica is ver te zoeken. Een update uitbrengen om de app uit te schakelen met de melding dat je een nieuwe versie/update nodig hebt die er niet is :P

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 26-11-2015 00:11 ]

Patient gamer

• r2504
En het ergste is dat er ondertussen fake apps in de store staan met de betreffende naam.
Pagina: 1 ... 38 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M