Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Ik heb heel vaak dat als ik een mailtje lees vanuit de notificatie, dat deze niet helemaal correct wordt weergegeven. Als ik dan uit mail ga en terug erin, is het wel correct.Martinspire schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:05:
[...]
Maar na 1,5 seconde heb je alleen nog maar de hoofdpagina, niet een mailtje. En ook een mailtje laden vanaf een notificatie oid, duurt gewoon te lang.
De hele app is gewoon langzamer dan wat we in 8.1 hadden en zelfs die was nog niet echt snel.
Vraag me af waar dit aan ligt. Is gewoon 8.1 trouwens.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
http://www.microsoft.com/october2015event/en-us/live-event
Misschien dat een modje hem even kan opnemen in de topicwarning?
De stream loopt alleen niet erg lekkerMartinspire schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:26:
Hier trouwens de link naar de livestream die om 16.00 start:
http://www.microsoft.com/october2015event/en-us/live-event
Misschien dat een modje hem even kan opnemen in de topicwarning?
psn: splettervlek
Kun je aanpassen onderin het balkjeRavenLord schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:11:
Stream gaat hier goed. Maar mega irritant dat een Franse #%%^ er door heen praat. Zo volg je t ook niet... Zucht
Verwijderd
Same here... blijft continue hangen. Erg irritant... niet echt te volgen zo...SomerenV schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:10:
[...]
De stream loopt alleen niet erg lekkerAan de verbinding hier ligt het niet aangezien ik 100Mbps down heb.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Thnx!
Stom, in full screen kan ik t wel kiezen....

[ Voor 14% gewijzigd door RavenLord op 06-10-2015 16:15 ]
psn: splettervlek
Hier doet ie het nu ook prima, gek genoeg. Ik zit trouwens op Chrome (Windows 7), weet niet of dat wat uitmaaktMartinspire schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:14:
Hier ook probleemloos. Ben al wel tijdje bezig met afspelen, maar ook nieuwe lopen vloeiend?
[ Voor 25% gewijzigd door mrsar op 06-10-2015 16:26 ]
Toch vind ik 3000 dollar voor de Hololens SDK nog wel meevallenmrsar schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:25:
ik zie het alweer,ik heb te weinig geldnieuwe Band is ook erg nice
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Dan heb je nog nooit een Apple Event gekekenGé Brander schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:30:
Wat een irritant klapvee...
Verwijderd
Live blogje:Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 16:12:
[...]
Same here... blijft continue hangen. Erg irritant... niet echt te volgen zo...
http://live.theverge.com/...07842.29616820.1444142323
Verwijderd
Verwijderd
nvm, moet blijkbaar ff wachten.
[ Voor 27% gewijzigd door vali op 06-10-2015 18:29 ]
Het event ging over Windows 10 DEVICES...maar ik had stiekem ook wel iets verwacht over de uitrol van Windows 10 naar de Lumia'sVerwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:22:
Vol aandacht naar de livestream van het microsoft event gekeken..... maar waar bleef de info omtrent windows10 voor mobile nou? (of heb ik iets gemist?)
Live from Denmark
Als de L950's in november uitkomen, dan zal Windows 10 Mobile rond dezelfde datum uitkomen...hansie_k schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:32:
[...]
Het event ging over Windows 10 DEVICES...maar ik had stiekem ook wel iets verwacht over de uitrol van Windows 10 naar de Lumia's
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Dat verwacht ik ook ja...geen idee hoelang er zat tussen de release van 8.1 modellen en de uitrol van 8.1 maar dat zal zo'n beetje t zelfde zijnSwerfer schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 22:35:
[...]
Als de L950's in november uitkomen, dan zal Windows 10 Mobile rond dezelfde datum uitkomen...
Live from Denmark
Microsoft heeft, mijns inziens, met hun event vandaag echt de wereld wakker geschopt dat ze er nog steeds zijn. Grote bedrijven kunnen er niet omheen dat Windows 10 door flink wat mensen gebruikt worden en hopelijk volgen er flink wat meer bedrijven.
[ Voor 50% gewijzigd door vali op 07-10-2015 08:35 ]
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Dat is goed nieuws (niet dat ik FB heb, maar toch)vali schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:25:
Zo hehe, Facebook en flink wat andere bedrijven gaax (Universal ) Windows 10 apps maken. Facebook Messenger wordt native en hopelijk wordt hiermee de Facebook app net zoals IOS en Android. Dat werd eens tijd zeg.
Microsoft heeft, mijns inziens, met hun event vandaag echt de wereld wakker geschopt dat ze er nog steeds zijn. Grote bedrijven kunnen er niet omheen dat Windows 10 door flink wat mensen gebruikt worden en hopelijk volgen er flink wat meer bedrijven.
Nu maar hopen dat dit het begin van een olievlek is, die ook bij andere (Nederlandse) bedrijven terecht gaat komen!!
Of dat goed nieuws is moet ik nog maar zien. De Facebook (vooral messenger) apps voor android zijn echt een aanslag op je batterij... Als dat met de universal app ook zo is komt het er bij mij nog steeds niet op.St00mwals schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 07:14:
[...]
Dat is goed nieuws (niet dat ik FB heb, maar toch)
Nu maar hopen dat dit het begin van een olievlek is, die ook bij andere (Nederlandse) bedrijven terecht gaat komen!!
Klopt, al kan iedereen hem al eerder krijgen met insider preview.Amadeus1966 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 05:38:
Op Windows Central wordt al gesproken over een releasedate.......December
Dat is eerder Android in het algemeen. Het hele multitasking is heel anders op het OS en apps in de achtergrond draaien ook heel anders. Microsoft zou echt niet toelaten dat ze een brakke app in de store zetten als die van hun vervangen wordt.De Facebook (vooral messenger) apps voor android zijn echt een aanslag op je batterij... Als dat met de universal app ook zo is komt het er bij mij nog steeds niet op.
Ben blij dat we inderdaad een nieuwe Facebook app (en Messenger) krijgen. Hopelijk wordt de app inderdaad meer zoals op Android, want de huidige is nogal 'meh'.vali schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 23:25:
Zo hehe, Facebook en flink wat andere bedrijven gaan (Universal ) Windows 10 apps maken. Facebook Messenger wordt native en hopelijk wordt hiermee de Facebook app net zoals IOS en Android. Dat werd eens tijd zeg.
Inderdaad zoals vali zegt is Windows Phone compleet anders (qua backend) en de afhandeling van notificaties etc. Het is niet voor niets dat Android nu in 6.0 ineens met 'doze' komt om accu te besparen.Ivar19 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 09:17:
[...]
Of dat goed nieuws is moet ik nog maar zien. De Facebook (vooral messenger) apps voor android zijn echt een aanslag op je batterij... Als dat met de universal app ook zo is komt het er bij mij nog steeds niet op.
[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 07-10-2015 14:31 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Dan gebruik je toch gewoon de Insider preview op dat moment want dan krijg je wel meteen win10 geinstalleerd.MrDirect schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:55:
Windows Mobile 10 voor de andere Lumia's komt pas in december..... jammer....
It's never easy.....
Maar betekend dus dat de preview versie binnen nu en 2 maanden RC moet halen, zal nog aardig krap worden.MrDirect schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 14:55:
Windows Mobile 10 voor de andere Lumia's komt pas in december..... jammer....
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik had gehoopt dat alle Lumia's de definitieve software zouden krijgen als de 950 uitkwam.
Draai nu de 10536.1004 , maar zo geweldig is die niet. En wie weet wanneer een volgende build pas komt....
De 950 en 950 XL die gisteren gepresenteerd werd draaide op 10546.. Op de hands-on die ik heb gezien draaide het OS daar wel behoorlijk goed op! We gaan zien welke versie we hopelijk z.s.m. voorgeschoteld krijgenMrDirect schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:18:
Die insider preview draai ik nu ook, maar ik ben nog niet over als daily driver. Daarvoor gebruik ik een IPhone.
Ik had gehoopt dat alle Lumia's de definitieve software zouden krijgen als de 950 uitkwam.
Draai nu de 10536.1004 , maar zo geweldig is die niet. En wie weet wanneer een volgende build pas komt....
Verwacht ik ook nog wel ja. Ze hadden vorige week build 10559 in de internal fast ring. Dus als ze niet tegen 'blocking bugs' aangelopen zijn verwacht ik wel wat deze build uitkomt deze week.Martinspire schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:15:
Toch lijkt het me niet ondenkbaar dat we eind deze week een nieuwe preview krijgen?
Er zijn wel nieuwe 'features' maar die zie je niet. Nieuwe builds schijnen text scaling support te hebben, de nieuwe (Skype) Messaging universal app, nieuwe Edge build etc. Niet iets wat je zo snel in een demo ziet nee. Zag overigens in een video van WMPoweruser dat de Lumia 950 die ze daar hadden volgensmij build (10.0.)10546 draaide.Martinspire schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:15:
Die op de presentatie verschilde niet veel met wat ik hier heb draaien (iig geen nieuwe features)
[ Voor 17% gewijzigd door blmp op 07-10-2015 15:57 ]
@GabeAul New build 10559 ready to roll out today for phones. So pressing red button in few hours
Voor onze Genealogie zie www.tonberendsen.com
Helaas, da's van een fake account.tonber schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 17:08:
Gabe Aul @gabe_aul · 10 min.10 minuten geleden
@GabeAul New build 10559 ready to roll out today for phones. So pressing red button in few hours
Inderdaad. Bericht van het fake account. Echte heeft net een update gepost.
"No new builds today. We have a Mobile build in final ring, but we've been chasing a challenging bug on PC so need time there"
- Homescreen soms de helft van het scherm (d.w.z. bovenste 50% zwart en onderste 50% bevat dan de interface met het homescreen. Op het zwarte tappen zet het dan weer recht)
- Homescreen wordt redelijk vaak opnieuw ingeladen (resuming...)
- Camera maakt soms geen foto bij het nemen, en soms wordt de foto pas dagen later 'gevonden' in de Photo's app.
- De batterij duur is na een aantal dagen eigenlijk net zo goed als voorheen.
- In de eerste week werd mijn telefoon nog wel eens zonder reden erg warm maar dat is nu ook niet meer.
- Fijn dat er nu eindelijk een redelijk snelle manier is om de zaklamp aan te zetten, zonder de camera te hoeven pakken en dan naar video te gaan en dan de zaklamp te kiezen.

Ben benieuwd naar de nieuwe build(s)
[ Voor 6% gewijzigd door Jivebunny op 08-10-2015 07:56 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Dat is dus een feature, dan hou je de homeknop ff wat langer ingedrukt zodat je makkelijker bij de bovenste helft kan met je duimJivebunny schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:54:
Draai hier nu 2 weken ook de 10536.1004 build op mijn 930 als daily driver, en eigenlijk is alles goed op de volgende dingen na:
- Homescreen soms de helft van het scherm (d.w.z. bovenste 50% zwart en onderste 50% bevat dan de interface met het homescreen. Op het zwarte tappen zet het dan weer recht)
Verrek he, ik snapte al waarom niet waarom dat gebeurt. Maar nu wel. Dat is verrekte handig als je een telefoon hebt die je met één hand eigenlijk niet kan bedienen.hjs schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 08:05:
[...]
Dat is dus een feature, dan hou je de homeknop ff wat langer ingedrukt zodat je makkelijker bij de bovenste helft kan met je duim
Moet zeggen dat ik vrijwel dezelfde ervaringen heb op mijn Lumia 930. Heb niet echt vaak het 'resuming', maar problemen met de camera heb ik ook. Ook al wel eens gehad dat de camera app crashed of zelfs een phone reboot na het nemen van een foto.Jivebunny schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 07:54:
Draai hier nu 2 weken ook de 10536.1004 build op mijn 930 als daily driver, en eigenlijk is alles goed op de volgende dingen na:Verder draait eigenlijk alles prima en best soepel.
- Homescreen wordt redelijk vaak opnieuw ingeladen (resuming...)
- Camera maakt soms geen foto bij het nemen, en soms wordt de foto pas dagen later 'gevonden' in de Photo's app.
De missende unified inbox vind ik persoonlijk wel zuur.
- De batterij duur is na een aantal dagen eigenlijk net zo goed als voorheen.
- In de eerste week werd mijn telefoon nog wel eens zonder reden erg warm maar dat is nu ook niet meer.
- Fijn dat er nu eindelijk een redelijk snelle manier is om de zaklamp aan te zetten, zonder de camera te hoeven pakken en dan naar video te gaan en dan de zaklamp te kiezen.
![]()
Ben benieuwd naar de nieuwe build(s)
Hahaha bedankt. Weer wat wijzer geworden.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Uiteraard moet dit wel goed draaien op een 950(XL), gezien welke hardware daar in zit? Als het daar niet op zou gaan draaien, dan kan je de helft (of meer) van de 8.1 lineup al wegstrepen.Sonny7 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:55:
[...]
De 950 en 950 XL die gisteren gepresenteerd werd draaide op 10546.. Op de hands-on die ik heb gezien draaide het OS daar wel behoorlijk goed op! We gaan zien welke versie we hopelijk z.s.m. voorgeschoteld krijgen
Ik had liever de 550 in actie gezien, die zit iets meer in lijn met de x30/x40 generatie en niet zozeer het overkill principe van de 950.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hoe werkt dat met updates tegenwoordig?scartissue schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 14:05:
Sinds de update van de store die net bij mij binnen komt is de store opeens een heel stuk sneller!
Krijg geen meldingen meer als er updates geinstalleerd zijn, kan geen geschiedenis terug vinden van welke app geupdate zijn.
Gaat dat nog niet helemaal goed of zijn er zo weinig updates of .. ?
De update van de store zie ik ook nog niet, ook niet als ik controleer op updates.
[ Voor 8% gewijzigd door hjs op 08-10-2015 14:10 ]
Ik zie de afgelopen weken beest vaak updates binnen komen. Zeker voor bijvoorbeeld de outlook app.
Mag ik vragen welke apps jullie echt missen?
Ik mis er geen een...GroeneThee schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:12:
Als ik het goed begrijp is eigenlijk alles wat met Google te maken heeft, niet aanwezig als app? (Buiten de Search app) .
Maar ik doe dan ook niet aan Snapchat en dat soort ongein.
Google Hangouts e.d. zal je inderdaad geen app voor vinden...
Voor de rest is er al heel veel.
En mocht er geen app voor iets bestaan dan is er bijna altijd wel een app door derden gemaakt die minstens even goed werkt. Zoals bijvoorbeeld 6tag voor Instagram en Metrotube voor Youtube enz.
[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 08-10-2015 15:39 . Reden: typo ]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Die van de NS om te kunnen melden dat ik weer eens moet staan.GroeneThee schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:12:
Hoe is over het algemeen jouw(/jullie) beoordeling van W10M op de Lumia 930?blmp schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:02:
[...]
Moet zeggen dat ik vrijwel dezelfde ervaringen heb op mijn Lumia 930. Heb niet echt vaak het 'resuming', maar problemen met de camera heb ik ook. Ook al wel eens gehad dat de camera app crashed of zelfs een phone reboot na het nemen van een foto.
het begint stiekem namelijk wel te kriebelen om de insider preview te installeren.
Echter gebruik ik mijn mobiel dagelijks voor het werk dus voor de standaard taken moet het OS wel goed/acceptabel/betrouwbaar werken (te denken aan Whatsapp, mobiel bellen, OneNote, mail (exchange), camera, lync, onedrive etc). dus zit nog erg in twijfel.....
Ik heb hem hier als daily driver op een 930. Gebruik hem ook voor mijn werk. Af en toe wil een app wel eens crashen maar geen wereldschokkende problemen. In ieder geval niet met mail, whatsapp, bellen, OneNote en OneDrive.SjorsC schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:48:
[...]
Hoe is over het algemeen jouw(/jullie) beoordeling van W10M op de Lumia 930?
het begint stiekem namelijk wel te kriebelen om de insider preview te installeren..
Echter gebruik ik mijn mobiel dagelijks voor het werk dus voor de standaard taken moet het OS wel goed/acceptabel/betrouwbaar werken (te denken aan Whatsapp, mobiel bellen, OneNote, mail (exchange), camera, lync, onedrive etc). dus zit nog erg in twijfel.....
Gebruik hem ook als daily driver sinds de laatste update. Ook voor mijn werk.scartissue schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:54:
[...]
Ik heb hem hier als daily driver op een 930. Gebruik hem ook voor mijn werk. Af en toe wil een app wel eens crashen maar geen wereldschokkende problemen. In ieder geval niet met mail, whatsapp, bellen, OneNote en OneDrive.
Af en toe doet hij er een beetje lang over om het startscherm te laden, en als ik hem echt gebruik wordt hij wel wat warm en is er een behoorlijk battery drain.
Maar verder prima te gebruiken.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik klik altijd op het "kruisje" (bv bij de lumia apps etc.) en vervolgens nogmaals "controleren op updates".bandy schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:56:
Ik heb nu sinds een paar dagen een Lumia 930 met build 10536.1004 erop. Ik heb in de store een lijst van 18 update's staan die allemaal de foutmelding 0x803F8001 geven (zijn alleen App's die standaard meegeleverd worden). Heb Google geraadpleegd en al een hard en soft reset uitgevoerd, beide zonder resultaat. Zijn er mensen die dezzelfde foutmelding hebben gehad maar hier ondertussen een oplossing voor hebben ?
Soms heeft dat 1 of 2x nodig, maar tot nu toe is dat nog altijd goed gegaan. (Lumia 830)
Inderdaad, ik heb dat ook gehad. Blijven volhouden, uiteindelijk gaat het goed komen. Soms helpt het ook om de betreffende apps te verwijderen en opnieuw te installeren.geenstijl schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 19:08:
[...]
Ik klik altijd op het "kruisje" (bv bij de lumia apps etc.) en vervolgens nogmaals "controleren op updates".
Soms heeft dat 1 of 2x nodig, maar tot nu toe is dat nog altijd goed gegaan. (Lumia 830)
Heb hem da gisteravond toch maar de slow-ring insider (10166 geïnstalleerd.scartissue schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:54:
[...]
Ik heb hem hier als daily driver op een 930. Gebruik hem ook voor mijn werk. Af en toe wil een app wel eens crashen maar geen wereldschokkende problemen. In ieder geval niet met mail, whatsapp, bellen, OneNote en OneDrive.
Tot nu toe geen schokkende problemen gevonden (op batterydrain en de app-updates na).
maar over het algemeen bevalt W10M toch wel goed
Bij mij draait 10536.1004 wel echt een stuk beter als 10166.SjorsC schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:27:
[...]
Heb hem da gisteravond toch maar de slow-ring insider (10166 geïnstalleerd.
Tot nu toe geen schokkende problemen gevonden (op batterydrain en de app-updates na).
maar over het algemeen bevalt W10M toch wel goed
Het lijkt me ook interessant, de telefoontjes hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding. Windows 10 op de Desktop is gewoon goed, de Microsoft Band lijkt ook de beste specs en software te hebben van wat er te koop is. Ik moet het nog even bekijken, want eigenlijk heb ik alles al meer dan 10 jaar Gmail en ik denk dat er wel voor 15 jaar aan mail in zit. Ook de docs en drive van Google gebruik ik.GroeneThee schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 15:12:
Na het event neig ik toch om een switch te maken richting de 950XL en daarmee het W10 mobile kamp. Hoe wel ik vermoed dat het mee valt ben ik nog niet helemaal overtuigd dat universal apps het antwoord is op de app gap die er nog steeds wel (een beetje) is. Als ik het goed begrijp is eigenlijk alles wat met Google te maken heeft, niet aanwezig als app? (Buiten de Search app) .
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Je Gmail kan je gewoon aanhouden, je kan zelfs je Gmail adres opgeven als Microsoft account:Marzman schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:35:
[...]
Ik moet het nog even bekijken, want eigenlijk heb ik alles al meer dan 10 jaar Gmail en ik denk dat er wel voor 15 jaar aan mail in zit. Ook de docs en drive van Google gebruik ik.
Je data van Google Drive verhuizen naar Onedrive is een optie en omdat Onedrive zit ingebakken in Windows 10 (mobile) werkt het dan out of the box en krijg je de beste experience. Online Office werkt verder ook prima en is zelfs uitgebreide dan Google Docs.Micosoft:
You can use any email address as the username for your new Microsoft account, including addresses from Outlook.com, Yahoo! or Gmail. If you already sign in to a Windows PC, tablet or phone, Xbox Live, Outlook.com or OneDrive, use that account to sign in.
Is dat de laatste versie in de Fast-ring?scartissue schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:29:
[...]
Bij mij draait 10536.1004 wel echt een stuk beter als 10166.
Yep. En volgende week wordt een nieuwe build verwacht. Eigenlijk zou de nieuwe build rond deze tijd moeten komen, maar ze hebben last van 'High Crash Rate'...
Gabe Aul meldde 11uur geleden:Swerfer schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:58:
[...]
Yep. En volgende week wordt een nieuwe build verwacht. Eigenlijk zou de nieuwe build rond deze tijd moeten komen, maar ze hebben last van 'High Crash Rate'...
"No build tomorrow, we have a new build with the reliability fixes going into Fast ring, so will take a few days to evaluate."
Klinkt in elk geval veelbelovend voor een nieuwe build volgende week.
edit: Zag dat de nieuwe versie van Microsoft Messaging inmiddels Skype support heeft, die Preview app is niet meer nodig.
[ Voor 10% gewijzigd door blmp op 10-10-2015 11:08 ]
Ben benieuwd
Edit: Update staat erop.
Telefoon lijkt wat trager te zijn geworden.
Ook het locken en unlocken lijkt te haperen. Bij beide acties knippert het scherm. Bij unlocken zie ik het scherm al waarna hij pas het lockscreen laat zien.
Voor de rest nog geen rare dingen kunnen ontdekken
[ Voor 67% gewijzigd door lifeguard op 11-10-2015 10:39 ]
Dit heb ik ook gemerkt. zelfs op een L930 zie je heel kort het scherm waarop je was voordat de telefoon werd gelocked voordat je het lockscreen krijgt.lifeguard schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 09:01:
Bij unlocken zie ik het scherm al waarna hij pas het lockscreen laat zien.
[Ver gezocht]
Je hebt gevoelige informatie op je scherm staan. De telefoon wordt door een ongewenst persoon gefilmd terwijl hij hem aanzet. De gevoelige informatie staat keurig op video in een frame net voordat het lockscreen in beeld komt.
[/Ver gezocht]
Inderdaad wat ver gezochtSwerfer schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:11:
[...]
Dit heb ik ook gemerkt. zelfs op een L930 zie je heel kort het scherm waarop je was voordat de telefoon werd gelocked voordat je het lockscreen krijgt.
[Ver gezocht]
Je hebt gevoelige informatie op je scherm staan. De telefoon wordt door een ongewenst persoon gefilmd terwijl hij hem aanzet. De gevoelige informatie staat keurig op video in een frame net voordat het lockscreen in beeld komt.
\[/Ver gezocht]
Verder erger ik me er behoorlijk aan, maar dat zal wel aan mij liggen
Ook het notificatieswipen werkt niet erg lekker en zit behoorlijk vertraging in. Voor mijn gevoel hebben ze nog werk zat
Top, ik ben benieuwd.Swerfer schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 11:58:
[...]
Ondertussen de 10536 versie draaien. Helaas ging het updaten van 10116 naar 10536 niet zonder problemen dus tussendoor toch nog terug naar windows 8.1 moeten gaan.
Maar deze versie draait inderdaad een stuk sneller/stabieler op het eerste gezicht
Helemaal niet ver gezocht. De TV app op de xbox doet precise hetzelfde.. En laat dit dan ook rustig een seconde of 2 in beeld staan...... Dat kan best leuke situaties opleveren hoorSwerfer schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 11:11:
[...]
[Ver gezocht]
\[/Ver gezocht]
Gamertag: YazNL
http://www.winbeta.org/ne...te-released-soon-insiders
Ik ben benieuwd
De build die ik gisteren heb geïnstalleerd kon me niet echt bekoren
[ Voor 27% gewijzigd door lifeguard op 12-10-2015 16:34 ]
.Heb het gedaan via de app, hij zegt dat ie wel updates heeft, maar hij blijft hangen op downloaden 0%. Paar keer herstarten heeft niet geholpen. Als ik in de insider app wil wisselen dan kan dat niet omdat ie eerst de updates wil installeren. Heb een Lumia 640
Wordt dan weer downgraden naar 8.1 en dan meteen naar de fast ring van 10?
[ Voor 10% gewijzigd door Yorkham op 12-10-2015 18:15 ]
Dat is een oplossing, maar hoelang heb je gewacht met die 0%? Het is namelijk een bekend 'euvel' dat het rustig 15-30 minuten kan duren voordat je progress ziet...Yorkham schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:55:
Wordt dan weer downgraden naar 8.1 en dan meteen naar de fast ring van 10?
EDIT: Heb hem aan de lader gelegd, de app even herstart (wat ik ook al wel een paar keer heb gedaan) en nu staat ie ineens op 64%. Nog even geduld hebben dus.

Edit2: Hij ging weer naar 0%. Hij heeft nu inmiddels een foutmelding gegeven. :80070003. Heb hem nog maar een keer laten zoeken.
[ Voor 68% gewijzigd door Yorkham op 12-10-2015 18:49 ]
Had hier dus ook last van op het moment dat ik van slow naar fast ging. De fout-melding bleef maar terugkomen. Ook een hard- en softreset wilden niks brengen.Yorkham schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 18:31:
Hij staat nu zo'n drie uur aan. Nog steeds 0%. Kan het zijn dat hij wacht totdat ie aan de lader ligt? Batterij is wel op 80%
EDIT: Heb hem aan de lader gelegd, de app even herstart (wat ik ook al wel een paar keer heb gedaan) en nu staat ie ineens op 64%. Nog even geduld hebben dus.
Edit2: Hij ging weer naar 0%. Hij heeft nu inmiddels een foutmelding gegeven. :80070003. Heb hem nog maar een keer laten zoeken.
Uiteindelijk dus terug gegaan naar 8.1 en dan gelijk naar de fastring W10M. Toen ging het wel goed.
Hij bleef bij mij ook die melding geven. Heb hem nu weer terug op 8.1. Wanneer die nieuwe build er is dan probeer ik hem nog wel een keer en dan doe ik meteen de fast ring.SjorsC schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:22:
[...]
Had hier dus ook last van op het moment dat ik van slow naar fast ging. De fout-melding bleef maar terugkomen. Ook een hard- en softreset wilden niks brengen.
Uiteindelijk dus terug gegaan naar 8.1 en dan gelijk naar de fastring W10M. Toen ging het wel goed.
8.1 voelt nog wel wat stabieler en sneller aan. Maar 10 is al best wel een eind voor mijn gevoel.
Vanavond zeer waarschijnlijk de nieuwe build (10549.4), ze zouden gisteren/vandaag eind van de middag definitieve beslissing nemen, dus ik hoop dat ik rond 19:00 weer kan updaten.
Ja dat heb ik dus ook, komt arnold voorbij uit zijn foute film tijd hahageenstijl schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:37:
Ja, vooral blij met de favorieten, zodat niet alle foute Whatsapp foto's etc. voorbijkomen op de livetile
Vanavond zeer waarschijnlijk de nieuwe build (10549.4), ze zouden gisteren/vandaag eind van de middag definitieve beslissing nemen, dus ik hoop dat ik rond 19:00 weer kan updaten.
Heb de update wel goed gedaan en een foto als favoriete ingesteld?René H schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:07:
Pff, zie ik een instelling over het hoofd, krijg geen favorieten ingesteld. Hij onthoud alleen de laatste foto, ik gebruik "instellen als tegel foto's"
Alleen "instellen als tegel foto's" vind ik als optie. Natuurlijk soft reset gedaan.
Nog maar eens wat proberen.
Die Camera update heeft wel wat vage nukken nog... Vanochtend prachtige zonsopkomst boven de wolken, ik heb even wat foto's gemaakt... Allemaal in een resolutie van 1440x1080... Terwijl de resolutie gewoon op 19MP stond. Vervelend dat zo'n foto moment daardoor wordt verpest.vali schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:42:
Gevalletje beter laat dan nooit... Microsoft heeft eindelijk living images en 4k toegevoegd aan de Camera app en ze ondersteunen nu ook weer de favorite optie bij de photo app. Beide functies miste ik echt met w10 en ben erg blij dat ze die eindelijk hebben toegevoegd. Nu kan de lumia camera app er eindelijk vanaf.
Ik vermoed dat Living Images de boosdoener is/was, dus die functie gaat voorlopig even uit zodat ik zeker weet dat ik volledige resolutie foto's maak.
Merk ook dat de app niet lekker draait. Als ik een foto maak kan ik hem niet gelijk bekijken. Moet dan switchen tussen front camera en back camera of de app opnieuw opstarten. Niet echt ideaal.Propane schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:36:
[...]
Die Camera update heeft wel wat vage nukken nog... Vanochtend prachtige zonsopkomst boven de wolken, ik heb even wat foto's gemaakt... Allemaal in een resolutie van 1440x1080... Terwijl de resolutie gewoon op 19MP stond. Vervelend dat zo'n foto moment daardoor wordt verpest.
Ik vermoed dat Living Images de boosdoener is/was, dus die functie gaat voorlopig even uit zodat ik zeker weet dat ik volledige resolutie foto's maak.
Anyway, ben allang blij dat living images en favorite pictures nu worden toegevoegd. Daarbij kunnen nu ook eindelijk living images op onedrive worden opgeslagen, vroeger kon dit nooit...
[ Voor 11% gewijzigd door vali op 13-10-2015 15:44 ]
Messaging app is geupdatet. Skype zit nu geïntegreerd. Als het goed is heb je er ook een app bij met de naam skype video. Tijdje terug waren dit nog beta apps.r2504 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:02:
Toen ik daarnet een SMS wou versturen kreeg ik een melding dat dit voortaan via Skype kan... is dit een nieuwe update of waarom krijg ik dit nu plots ?
Zelfde hier. Fijn .. update brengt 4K video en sloopt de restPropane schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:03:
Ok, die recente Camera app update heeft Rich Capture kaput gemaakt, niet Living Images zoals ik gisteren dacht. Alle foto's met Rich Capture zijn max 1920x1080 of 1440x1080 in plaats van de volle resolutie (in ieder geval op mijn Lumia 930). Als ik de Rich Capture wil aanpassen in de Photos app crashed die gelijk. Lekkere updates.

Je kan geen OneDrive-foto's als favoriet instellen, alleen foto's die lokaal op je toestel staan. (Bv "mappen" --> Pictures")René H schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:52:
De update ging vanzelf, kan ook geen favoriet instellen met het hartje zoals in 8.1
Alleen "instellen als tegel foto's" vind ik als optie. Natuurlijk soft reset gedaan.
Nog maar eens wat proberen.
Als je dan bij een foto naar boven swiped, zie je het bekend "hartje".
Dit topic is gesloten.
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M