• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-09 07:04
Helaas alleen ondersteuning voor deze toestellen

http://windows.microsoft..../preview-supported-phones

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18
Dat Lumia 930 er niet bij zit heeft te maken met partition-stitching wat er nog niet is dus.....jammerzzz
TheVMaster schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:21:
Dat Lumia 930 er niet bij zit heeft te maken met partition-stitching wat er nog niet is dus.....jammerzzz
De watte? Ik zie dat het in het bericht staat, maar wordt verder niet veel over gemeld.
Niet de Snapdragon 800 vs 400 of 1080p vs 720p oid?

Een ETA bij 930 launch had wel fijn geweest :(

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 12-02-2015 19:25 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Verwijderd

w a a r d e l o o s..........had toch zeker verwacht dat de 930 erbij zou zitten

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Ik geef Paul Thurrott zo veel gelijk he:
Paul Thurrott ‏@thurrott
Microsoft giveth ... and Microsoft epically f$%s it up yet again. It boggles the mind.
Waarom moest alles nou zo geheimzinnig??? Je had dit toch gewoon kunnen melden (met bijv. een week planning van nieuwe devices die je aanpast). Is gewoon weer, bij veel WP gebruikers, een kleine irritatie.

Denim zou voor kerst overal zijn (feb '15 nog niet gezien op 925 en 630 hiero) - ik hoop dat ze de boel toch echt gaan omgooien met Windows 10. Volgens mij las ik ook ergens dat ze firmware updates wilden bundelen.

Anywayz.. Mijn Lumia 630 zit op 63%. Ik zal een impressie posten van wat me op viel. Als er specifieke vragen zijn over Windows 10 laat het me weten!

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

• Shorteh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 09:15
Martinspire schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:24:
[...]

De watte? Ik zie dat het in het bericht staat, maar wordt verder niet veel over gemeld.
Niet de Snapdragon 800 vs 400 of 1080p vs 720p oid?

Een ETA bij 930 launch had wel fijn geweest :(
Als je het linkje leest die ik hier voor heb gepost staat de uitleg over het partition stitching verhaal:
Some context on why we chose these and not higher end phones like the 930/Icon or 1520: We have a feature that will be coming soon called “partition stitching” which will allow us to adjust the OS partition dynamically to create room for the install process to be able to update the OS in-place. Until this comes in, we needed devices which were configured by mobile operators with sufficiently sized OS partitions to allow the in-place upgrade, and many of the bigger phones have very tight OS partitions.
Niels9001 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:27:
Ik geef Paul Thurrott zo veel gelijk he:

[...]

Waarom moest alles nou zo geheimzinnig??? Je had dit toch gewoon kunnen melden (met bijv. een week planning van nieuwe devices die je aanpast). Is gewoon weer, bij veel WP gebruikers, een kleine irritatie.

Denim zou voor kerst overal zijn (feb '15 nog niet gezien op 925 en 630 hiero) - ik hoop dat ze de boel toch echt gaan omgooien met Windows 10. Volgens mij las ik ook ergens dat ze firmware updates wilden bundelen.

Anywayz.. Mijn Lumia 630 zit op 63%. Ik zal een impressie posten van wat me op viel. Als er specifieke vragen zijn over Windows 10 laat het me weten!
Mja Nasty idd. Ik ben vooral benieuwd naar stabiliteit en of het geschikt is voor dagelijks gebruik.

• Bockelaar
  • Laatst online: 23:11
daar staat ook letterlijk uitgelegd waarom alleen de genoemde modellen in eerste instantie meegaan:
Some context on why we chose these and not higher end phones like the 930/Icon or 1520: We have a feature that will be coming soon called “partition stitching” which will allow us to adjust the OS partition dynamically to create room for the install process to be able to update the OS in-place. Until this comes in, we needed devices which were configured by mobile operators with sufficiently sized OS partitions to allow the in-place upgrade, and many of the bigger phones have very tight OS partitions.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Shorteh schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:27:
[...]

Als je het linkje leest die ik hier voor heb gepost staat de uitleg over het partition stitching verhaal:

[...]
Ja maar daar staat dus niet bij wanneer het komt, waarom het zo lang duurt en wie ervoor verantwoordelijk is. En het verklaart ook niet waarom oude toestellen worden genegeerd. Ik vind het in ieder geval raar om daar niet op te wachten. Het is toch beter om meteen al je high-end toestellen te pakken want volgens mij is dat de grootste groep die wil testen.
Verder als ik kijk in het filmpje zie ik weinig nieuwe dingen dan wat er al gepresenteerd is.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ckzhX1O6Lto]

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 12-02-2015 19:33 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Als het qua updates net zo snel gaat als de W10TP voor desktop heb ik nog wel goeie hoop dat er op korte termijn meer telefoons ondersteund gaan worden.

Jammer, had al een 920 klaar liggen om te testen, maar helaas, dan binnenkort maar.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Martinspire schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 19:32:
[...]

Ja maar daar staat dus niet bij wanneer het komt, waarom het zo lang duurt en wie ervoor verantwoordelijk is. En het verklaart ook niet waarom oude toestellen worden genegeerd. Ik vind het in ieder geval raar om daar niet op te wachten. Het is toch beter om meteen al je high-end toestellen te pakken want volgens mij is dat de grootste groep die wil testen.
Verder als ik kijk in het filmpje zie ik weinig nieuwe dingen dan wat er al gepresenteerd is.
[video]
Zijn telefoon dat hij gebruikt zit zelfs niet in de eerste reeks :+

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat is inderdaad best apart te noemen

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Dragunov
Omdat zijn toestel het in feite nog niet kan krijgen volgens hun uitleg, beetje raar!

Maar goed... Hopelijk zien we nu gebruikers die het wel al kunnen gebruiken foto's posten ervan

[ Voor 5% gewijzigd door Dragunov op 12-02-2015 20:10 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

PaT schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:06:
Dat is inderdaad best apart te noemen
Nee hoor, de partition stitching feature is nodig voor een in-place upgrade. Bij Microsoft zullen ze constant met een lege lei beginnen als het om telefoons gaan voor demonstratie- en testdoeleinden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Dragunov
Ik wil ook zo'n lei!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Daarnaast hebben ze in het verleden wel eens vaker telefoons gebruikt met custom hardware. De eerste WP7 telefoons die ze gebruikten voor presentaties en dergelijke hadden ook custom hardware om video output mogelijk te maken. Kan heel goed zijn dat dit ook een prototype is geweest die hij nu maar gewoon gebruikt als telefoon.

• Niels9001
Kwartiertje rond geklikt in Windows Phone 10.... en ben eigenlijk al uitgekeken :(.

Mijn bevindingen
  • Dit is echt alpha-alpha. Ik zou het NIET installeren op je daily driver. UI is op sommige plekken totaal niet af, Resuming.../ Loading.. schermen zijn er niet maar het beeld blijft nu gewoon zwart. Sommige apps zijn echt heel buggy (lees Photos).
  • Geen nieuwe Music app.
  • Geen Spartan.
  • Geen nieuwe Store.
  • Geen nieuwe Office.
  • Geen nieuwe Maps.
  • Setten van language crasht, waardoor ik Cortana niet meer aan de praat krijg :(.
  • Het OS voelt over het algemeen iets langzamer aan.
  • Wallpaper instellen zoals WP8.1 is niet meer mogelijk, alleen de 'nieuwe' manier. Tiles zijn transparant, maar de transparantie daarvan is NIET in te stellen.
  • Veel settings worden niet meegenomen uit WP8.1 (denk aan Wifi netwerken etc.)
  • Camera is nu Lumia Camera (maar wel met de naam Camera ;))
  • Toetsenbord is grotendeels hetzelfde qua maten, iets andere kleuren. Het joystickje werkt handig.
  • De text-to-speech functie (Engels) die je in elk tekstveld krijgt werkt erg goed. Net een artikel voorgelezen en maar een paar foutjes gevonden. Lijkt me een erg handig functionaliteit die ik mezelf ook wel zie gebruiken.
Oh... en die hamburger-menu-knop rechtsboven aan is echt de grootste usability faal OOIT. 1 hand bedienen daarvan op de (toch wel) kleine Lumia 630 is gewoon haast onmogelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Niels9001 op 12-02-2015 20:42 ]

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Oh... en die hamburger-menu-knop rechtsboven aan is echt de grootste usability faal OOIT. 1 hand bedienen daarvan op de (toch wel) kleine Lumia 630 is gewoon haast onmogelijk.
Ik hoop toch echt dat ze daar gewoon echt NIET mee doorgaan. Ik heb een 1520 en die is nu natuurlijk al knap lastig besturen met 1 hand ;) , maar dat is dan gewoon onmogelijk geworden. Is er enige reden om aan te nemen dat dit er nog uitgehaald kan worden, of is dit valse hoop?

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Niels9001 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 20:33:
Kwartiertje rond geklikt in Windows Phone 10.... en ben eigenlijk al uitgekeken :(.

Mijn bevindingen
  • Dit is echt alpha-alpha. Ik zou het NIET installeren op je daily driver. UI is op sommige plekken totaal niet af, Resuming.../ Loading.. schermen zijn er niet maar het beeld blijft nu gewoon zwart. Sommige apps zijn echt heel buggy (lees Photos).
  • Geen nieuwe Music app.
  • Geen Spartan.
  • Geen nieuwe Store.
  • Geen nieuwe Office.
  • Geen nieuwe Maps.
  • Setten van language crasht, waardoor ik Cortana niet meer aan de praat krijg :(.
  • Wallpaper instellen zoals WP8.1 is niet meer mogelijk, alleen de 'nieuwe' manier. Tiles zijn transparant, maar de transparantie daarvan is NIET in te stellen.
  • Toetsenbord is grotendeels hetzelfde qua maten, iets andere kleuren. Het joystickje werkt handig.
  • De text-to-speech functie (Engels) die je in elk tekstveld krijgt werkt erg goed. Net een artikel voorgelezen en maar een paar foutjes gevonden. Lijkt me een erg handig functionaliteit die ik mezelf ook wel zie gebruiken.
Die hamburger komt dus in alles voor of hoe moet ik het zien?

XBL: MRE Inc

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Een uurtje of 2 geleden stond op de Microsoft website dat ook de HTC 8X en HTC One M8 ondersteund werden. Ik kreeg m niet binnen op een htc one en nu lijkt het ook compleet verdwenen te zijn van de site? :S
Weet iemand hier meer over?

http://specs.tweak.to/15535

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 14:33

[/list]

Werkt bellen en sms'en?

Volgens sommige bronnen werkt GSM namelijk niet

• Bockelaar
  • Laatst online: 23:11
werkt prima op mijn 630, bellen, whatsapp, inplace upgrade, alle instellingen behalve de wifi zijn er nog....

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Nou, ik hoor het al.
Ik wacht mooi op de normale release.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:07

Mijn bevindingen
  • Geen nieuwe Music app.
  • Geen Spartan.
  • Geen nieuwe Store.
  • Geen nieuwe Office.
  • Geen nieuwe Maps.
Wut.. wait :?

Geen nieuwe office en die video van Joe dan? En wat about de nieuwe render engineer van IE die is wel spartan lookalike. Ben ik nu gehersenspoeld door allerlei pro Microsoft berichtgeving?

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:05
Hier draait ie ook.

Installeren duurde bij mij in totaal een minuut of 75. Nu is ie bezig met het installeren, en merk op dat alle ooit extra geïnstalleerde apps opnieuw op je telefoon worden gezet. Ik kan nog niet zeggen of ook je instellingen allemaal worden meegenomen, maar vrijwel alle apps die ik nu al kan gebruiken werken prima. Maar dit app gebeuren valt mijns inziens ook onder het installeren. En dan duurt het toch wel lang, voordat alles weer is geïnstalleerd in mijn geval.

Het is overigens geen minpunt, maar meer een gegeven feit. (Draw this, bijvoorbeeld werkt prima, en met alle settings en contacten die je al had. Naarmate er meer apps werkbaar worden, wordt ik wel blijer. Dit is zijn dus apps uit SDkaart.) En tot nu toe is elke herinstallatie gelijk aan de 8.1.

Conclusie tot zover. Het is Windows 10, zoals je ook van de desktop preview kent. En je telefoon wordt redelijk gelijk, zoals je al had. Tot nu toe een aangename verassing voor mij als simpele gebruiker.

Verder kan ik de rollback optie die beloofd was niet vinden in de settings->update and recovery sectie.

[ Voor 9% gewijzigd door mavaros op 12-02-2015 22:11 ]

• SinergyX
  • Laatst online: 00:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat is nu dat hamburger menu precies? Of het is wat ik gok wat het is, en gebruik ik al lange tijd (vanaf bovenin scherm), ben ik wel gewend aan.

Traag is het overal wel, regelmatig full blauw scherm, meeste apps gaan eerst een reset naar hoofdscherm en dan pas naar de app.

Mijn grootste irritatie op dit moment, back werkt niet meer vanuit de app-list om terug te gaan naar hoofdscherm. Verder valt het wel mee :P

Maar buiten andere settingscherm en hier en daar iets andere layout.. is het gewoon 8.1. Tegenstelling tot Win10 op de PC, die stuk anders is dan W8.1.

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 12-02-2015 22:11 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Rollback info hier:
http://windows.microsoft....ws/preview-backup-restore
Of eigenlijk deze tool dus: Windows Phone Recovery Tool

• pocketpete
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-05 16:23
Quote:Mijn grootste irritatie op dit moment, back werkt niet meer vanuit de app-list om terug te gaan naar hoofdscherm. Verder valt het wel mee :P

Makkelijk op te lossen door op windows knop te drukken

• skqouil
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 20:16
Wat ik hier uit opmaak is dat de WP Preview versie veel minder ver is dan de Windows desktop preview versie. Zijn er echt redenen om deze update WEL te installeren?

• pocketpete
skqouil schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:50:
Wat ik hier uit opmaak is dat de WP Preview versie veel minder ver is dan de Windows desktop preview versie. Zijn er echt redenen om deze update WEL te installeren?
Meer instelingen in meldingenscherm
sms direct beantwoorden vanuit meldingenscherm

• skqouil
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-05 20:16
pocketpete schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:54:
[...]

Meer instelingen in meldingenscherm
sms direct beantwoorden vanuit meldingenscherm
Maar wat ik me afvraag is of deze kleine verveteringen opwegen tegen de oneffenheden in de preview, zoals verschillende menu's die pas openen na meerdere pogingen (bron:windowscentral.com)

Ik heb het gevoel dat dit nog niet het geval is, wat wel zo is bij de desktop preview die redelijk stabiel draait.

• Niels9001
Om weer wat nieuws te zien.. Maar ik vind het persoonlijk te buggy voor daily use. Moet er niet aan denken dat GSM opeens niet werkt, en verder alle hele kleine bugs bij elkaar opgeteld (sommige menu items werken opeens niet meer etc.).

Wat wel nice is, is dat de nieuwe file explorer er in zit. Alle bestanden zijn te verplaatsen, en nu ook te share-en met apps die daar wat mee kunnen (op dit moment native apps zoals OneNote en Outlook). .MP3s kun je nu bijv. als bijlage toevoegen bij je e-mail: http://www.neowin.net/new...ger-here039s-how-it-works

Ik ben bang dat we aan het hamburger menu vast zitten. Met de optie zelf heb ik niet zo'n moeite (al maakt het het minder Metro) maar de locatie is gewoon kut. Dan was rechtsboven nog beter geweest. Je ziet het overal in terug komen (de nieuwe native universal apps op zowel phone als PC). Geen enkele nieuwe native universal app maakt nog gebruik van een pivot of panorama :'( :'( :'(

[ Voor 24% gewijzigd door Niels9001 op 12-02-2015 23:13 ]

Jammer dat het nog niet zo stabiel is. Had gehoopt hem toch straks op mn L930 te kunnen gebruiken dagelijks (maar met zo'n buggy mail en andere belangrijke apps lijkt het me niet handig).

Hier natuurlijk de walkthrough van WindowsCentral

Ik hoop dat ze nog wel het 1 en ander groter maken en toch sommige navigatie naar beneden verplaatsen. Werken met 1 hand is gewoon niet mogelijk op sommige schermen.

Wel ben ik blij dat ze andere zaken weer kleiner hebben gemaakt (titels en dergelijke). Nu heb je toch echt weer wat meer ruimte en dat is toch wel fijn.

Niels9001 schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:10:
Om weer wat nieuws te zien.. Maar ik vind het persoonlijk te buggy voor daily use. Moet er niet aan denken dat GSM opeens niet werkt, en verder alle hele kleine bugs bij elkaar opgeteld (sommige menu items werken opeens niet meer etc.).

Wat wel nice is, is dat de nieuwe file explorer er in zit. Alle bestanden zijn te verplaatsen, en nu ook te share-en met apps die daar wat mee kunnen (op dit moment native apps zoals OneNote en Outlook). .MP3s kun je nu bijv. als bijlage toevoegen bij je e-mail: http://www.neowin.net/new...ger-here039s-how-it-works
Wat ik zelf nog wat belangrijker vind: Kun je ze nu ook (makkelijk) instellen als ringtone? Want die move om eerst de categorie aan te passen om vervolgens te kunnen gebruiken als ringtone vind ik nog steeds irritant.

[ Voor 42% gewijzigd door Martinspire op 12-02-2015 23:12 ]

• pocketpete
Bij werkt werkt alles goed heb nog niet meegemaakt dat ik meerdere keren moet drukken voor een menu.
Het starten van apps duurt soms een seconde langer.
Verder vind ik het blauwe knopje op het toetsenbord handig om de cursor te bewegen.
Ook zit er nu een verkenner ingebouwd en een camera app met meer mogelijkheden.

• Niels9001
Martinspire schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:11:
Jammer dat het nog niet zo stabiel is. Had gehoopt hem toch straks op mn L930 te kunnen gebruiken dagelijks (maar met zo'n buggy mail en andere belangrijke apps lijkt het me niet handig).

Hier natuurlijk de walkthrough van WindowsCentral
[video]

Ik hoop dat ze nog wel het 1 en ander groter maken en toch sommige navigatie naar beneden verplaatsen. Werken met 1 hand is gewoon niet mogelijk op sommige schermen.

Wel ben ik blij dat ze andere zaken weer kleiner hebben gemaakt (titels en dergelijke). Nu heb je toch echt weer wat meer ruimte en dat is toch wel fijn.

[...]

Wat ik zelf nog wat belangrijker vind: Kun je ze nu ook (makkelijk) instellen als ringtone? Want die move om eerst de categorie aan te passen om vervolgens te kunnen gebruiken als ringtone vind ik nog steeds irritant.
Nope, via settings => ringtones niet. Alleen een URL toegevoegd waarop staat uitgelegd hoe je custom ringtones kunt maken.

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
Beetje sneu dat ze budgettoestellen wel een preview down en high-end niet...
Ik ben wel erg te spreken over wat ik nu zie in de hands-on van Windows Central. Precies wat ik graag in een OS zie, simpel, strak en klein.

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54
Ik heb een Lumia 930 dus ik mag nog even wachten maar als ik zo naar de filmpjes en screenshots kijk valt me gelijk op dat er veel meer wit in het OS zit. Dit vind ik eigenlijk best wel jammer, juist het zwarte vind ik prachtig (vooral omdat de 930 een AMOLED scherm heeft) in combinatie met de grote letters bovenin het scherm. Het oude Settings-menu was dan misschien hartstikke onoverzichtelijk, ik vind 'm wel mooier dan de nieuwe in 10. Het Startscherm en app-menu lijken daarentegen wel een grote verbetering te zijn.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Tom. C schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:42:
Ik heb een Lumia 930 dus ik mag nog even wachten maar als ik zo naar de filmpjes en screenshots kijk valt me gelijk op dat er veel meer wit in het OS zit. Dit vind ik eigenlijk best wel jammer, juist het zwarte vind ik prachtig (vooral omdat de 930 een AMOLED scherm heeft) in combinatie met de grote letters bovenin het scherm. Het oude Settings-menu was dan misschien hartstikke onoverzichtelijk, ik vind 'm wel mooier dan de nieuwe in 10. Het Startscherm en app-menu lijken daarentegen wel een grote verbetering te zijn.
Je kan hem nog steeds wel zwart maken of een andere kleur naar keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zoek me nu al rot, maar kan heel die 'transparant' background nergens vinden, ik hou gewoon die 8.1 style van achtergrond 'op' de tiles en ertussen is het gewoon zwart.

Edit, dus 1x opnieuw background instelling krijg je de nieuwe style.. nu nog vinden hoe ik terug kan, ben er niet echt fan van.

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 13-02-2015 00:25 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:30

BM

Moderator Spielerij
Tom. C schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 23:42:
Wat mij in de video vooral opviel is dat je precies kunt zien wat ze van WP8.1 overgenomen hebben naar W10, en wat er vanuit W10 voor de desktop naar de telefoon gekomen is. Bekijk alleen al de 'appbar' die Photo app heeft met de rest van het systeem. Alle WP8.1-like apps zijn nog exact hetzelfde als nu, zwarte achtergrond, normale appbar, terwijl de W10 delen een witte achtergrond hebben en qua UI ook niet overeen komen met de rest. Hoop dat dat allemaal nog wel gelijk getrokken word. Ik kan best leven met een UI die iets minder 'Metro' is dan dat WP nu is, maar de inconsistentie die ik in de preview van Windows Central zie krijg ik jeuk van, heel veel jeuk :X

Ja, ik weet het, preview enzo, maar toch :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Ga er maar vanuit dat de oude interface allemaal overgezet gaan worden naar de nieuwe stijl. MS kennende zak dat alleen wel weer pas in 10.1 ofzo echt helemaal klaar zijn ^^
Voordeel van een gelijke stijl is namelijk dat het voor MS ook makkelijker wordt in de toekomst phablets te maken waarbij de interface tenminste consistent is. Daarnaast kunnen ze dan gewoon lekker hardware mengen naar hartenlust en hoeven ze maar 1 soort GUI stijl onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Caelorum schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:26:
Ga er maar vanuit dat de oude interface allemaal overgezet gaan worden naar de nieuwe stijl. MS kennende zak dat alleen wel weer pas in 10.1 ofzo echt helemaal klaar zijn ^^
Voordeel van een gelijke stijl is namelijk dat het voor MS ook makkelijker wordt in de toekomst phablets te maken waarbij de interface tenminste consistent is. Daarnaast kunnen ze dan gewoon lekker hardware mengen naar hartenlust en hoeven ze maar 1 soort GUI stijl onderhouden.
Ze willen de wp8.1 interface weer terug brengen.

Voor de mensen met een micro-sd kaart slot, met een hack kan je WP10 ook op jou toestel installeren.

Hopelijk brengen ze de hack snel uit, dan kan ik hem op mijn 520 installeren

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 13-02-2015 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
vali schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:06:
[...]

Voor de mensen met een micro-sd kaart slot, met een hack kan je WP10 ook op jou toestel installeren.

Volgens mij staat de hack al online op hun site. Gebruikt een hack die al eerder beschikbaar was waarmee je apps met meer rechten kan draaien op je telefoon door een andere app te vervangen. Volgens mij is het dan mogelijk om een bepaalde string aan te passen waardoor de update bescikbaar komt. In ieder geval, dat was wat ik ervan kon begrijpen maar mijn pools is niet optimaal, ik wacht wel even tot wat meer mensen hem uitgevoerd hebben en hij in het engels vertaald is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat bereik je ermee? Krijg je een berg toestellen in de preview die er niet horen, MS krijgt gemixte data terug, mensen zeuren hoe slecht WP10 draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
SinergyX schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:40:
Wat bereik je ermee? Krijg je een berg toestellen in de preview die er niet horen, MS krijgt gemixte data terug, mensen zeuren hoe slecht WP10 draait..
Wat bereik je ermee? Is dit niet een tweakers website? Ik draaide vroeger altijd wel een custom rom op mijn WP7.8 met de laatste versie terwijl hij nog niet uit was voor dat toestel. Zo ook nog zitten hobyen met een custom rom om de huawei w1 werkbaar te maken.

Zou daarbij echt niet gaan klagen bij Microsoft als hij niet goed zou functioneren, want het blijft een preview.

[ Voor 17% gewijzigd door vali op 13-02-2015 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vali schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:55:

Wat bereik je ermee? Is dit niet een tweakers website? Ik draaide vroeger altijd wel een custom rom op mijn WP7.8 met de laatste versie terwijl hij nog niet uit was voor dat toestel.
Er zit een heel groot verschil tussen een officiële release en een tech beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
SinergyX schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:56:
[...]

Er zit een heel groot verschil tussen een officiële release en een tech beta.
Microsoft heeft al aangegeven dat ze WP10 al op flink wat toestellen hebben getest. Ze willen alleen voor het grote publiek het eerst op een selectief aantal draaien. Voornamelijk toestellen met dezelfde hardware om de bugs beter te herkennen.

Natuurlijk weet ik wel het verschil tussen een officiële release en een tech beta, maar dat neemt niet weg dat het leuk is ermee te hobbyen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BM schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 08:22:
[...]

Wat mij in de video vooral opviel is dat je precies kunt zien wat ze van WP8.1 overgenomen hebben naar W10, en wat er vanuit W10 voor de desktop naar de telefoon gekomen is. Bekijk alleen al de 'appbar' die Photo app heeft met de rest van het systeem. Alle WP8.1-like apps zijn nog exact hetzelfde als nu, zwarte achtergrond, normale appbar, terwijl de W10 delen een witte achtergrond hebben en qua UI ook niet overeen komen met de rest. Hoop dat dat allemaal nog wel gelijk getrokken word. Ik kan best leven met een UI die iets minder 'Metro' is dan dat WP nu is, maar de inconsistentie die ik in de preview van Windows Central zie krijg ik jeuk van, heel veel jeuk :X

Ja, ik weet het, preview enzo, maar toch :p
Mja dat viel inderdaad wel op. Maar waar ik me meer aan stoor is dat het qua touch soms echt belabberd is. Kleine textlinks, andere kleine tekst en dergelijke. Dat we enkele koeienletters kwijtraken vind ik eigenlijk geen probleem. Dat scheelt echt 25% van de beschikbare ruimte bijna :+ , maar dat moet niet ten koste gaan van de overige usability. En dat vind ik nogal apart. Het voelt niet aan alsof er een aantal designers verantwoordelijk zijn. Alsof er testers dingen hebben getest. Dit voelt meer aan als een build die ze afgelopen week hebben gemaakt, waar nog veel aan getest moet worden maar dat doen ze nu in productie. Het niet meenemen van de 930 en 1520 (waar meeste die-hard fans mee werken en welke het meest worden gebruikt in reviews) is wat mij betreft de grootste fout, maar andere fouten zijn er ook zat. Dat ze een nieuw keyboard implementeren is prima, maar maak dan geen knop met daaronder weer een menu en dat opent weer een menu (voor symbolen/cijfers en emoticons). Dat de cursor wel ergens heen kan gaan met die nieuwe "knop" maar dat vervolgens typen niet goed werkt.
Dat ze wat veranderen aan de camera-app is prima (al vond ik dat helemaal niet nodig), maar waarom moet ie dan weer zo traag starten?
Dat ze wat veranderen aan de settings is prima, maar waarom is de tekst dan weer zo gruwelijk klein en is de sortering van subpagina's weer weg (en mist het iconen)? Waarom zo'n halfbakken build toevoegen van settings en niet gewoon iets langer wachten tot het wel af is?

En zo zijn er nog meer zaken die me erg storen. Het is alsof ze nu voor de 5e keer het startscherm, de mail app, diverse settingspagina's en meer aan het herontwikkelen zijn. Het is weer totaal niet modulair opgezet en dat is jammer. Maar vooral het gebrek aan testen, de inconsistentie en de incompleetheid van de nieuwe "features" vind ik erg kwalijk. En dat de helft van de dingen die zijn aangekondigd nog missen is ook raar. En waarom zijn Rooms weer gesloopt? Dat betekend dus effectief dat je die hele feature niet kunt gebruiken?

Ik snap dat de drang van de community groot is om nieuwe dingen te testen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze echt veel verder hadden moeten zijn. Dat het team wat hieraan werkt gewoon te klein is. Dat hetgeen ze toe willen voegen gewoon teveel werk kost voor wat het oplevert. Dat ze prielen op kleine zaken die er eigenlijk niet toe doen. En dat ze maar wat toevoegen om daarna pas te gaan kijken of het fijn werkt en of het aansluit op de design guidelines.

Een preview als deze ga ik ook niet gebruiken op mijn toestel. Niet alleen omdat ik het zelf niet fijn vindt als de helft niet werkt of enorm traag is, maar ook omdat ik het zo echt niet ga laten zien aan anderen. Wat moet een leek denken als hij hiernaar kijkt en ziet hoe langzaam dingen zijn, hoe slecht het is uitgewerkt en hoe inconsistent het is? Dat kun je toch niet zo in de media brengen? Zo krijgt Win10 weer een slechte naam en krijg je hetzelfde riedeltje als met Win8.

En op Twitter vraagt Belfiore weer aan iedereen wat ze liever hebben. Snel nieuwe features ook al zijn ze niet overal beschikbaar, of langzamer maar dan wel overal beschikbaar. En ja daar reageert dan vooral US op (want hij stelde het midden in de nacht voor ons) waardoor ie voor het eerste zal kiezen en wij weer overal naast pissen.

TL;DR niet tevreden over deze preview-opzet

[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 13-02-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Martinspire schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:30:
[...]

TL;DR niet tevreden over deze preview-opzet
Ik begrijp je mening en het grootste deel wat je schrijft. Maar het is en blijft een test, niet te vergelijken met de DR 8.1

Ik ben weliswaar voorzichtig met het trekken van vroege conclusies, maar als dit de nieuwe richting is, zal het platform eerder gaan krimpen dan groeien. MS Lijkt niet te willen begrijpen wat de klanten wensen. Kijkend naar het (verre) mobile verleden van MS is dat ook onderstreept. Het wordt vanuit de techniek ontwikkeld, niet vanuit de gebruikerswensen. Dat zie je terug aan de onbegrijpelijk missende features in WP8.0 en zelfs 8.1. De vraag is, slaat MS terug, komen ze met een beter antwoord dan met het teleurstellende WP 8? Ik vrees het niet, maar hoop het van harte!

[ Voor 4% gewijzigd door Sheik op 13-02-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Sheik schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:57:
[...]

Ik begrijp je mening en het grootste deel wat je schrijft. Maar het is en blijft een test, niet te vergelijken met de DR 8.1

Ik ben weliswaar voorzichtig met het trekken van vroege conclusies, maar als dit de nieuwe richting is, zal het platform eerder gaan krimpen dan groeien. MS Lijkt niet te willen begrijpen wat de klanten wensen. Kijkend naar het (verre) mobile verleden van MS is dat ook onderstreept. Het wordt vanuit de techniek ontwikkeld, niet vanuit de gebruikerswensen. Dat zie je terug aan de onbegrijpelijk missende features in WP8.0 en zelfs 8.1. De vraag is, slaat MS terug, komen ze met een beter antwoord dan met het teleurstellende WP 8? Ik vrees het niet, maar hoop het van harte!
Het blijft toch een beta? Hoeveel features van Windows 10 zijn er wel niet veranderd omdat veel mensen het niks vonden. Dat kan nu nog steeds.

Ik ben juist blij dat Microsoft eindelijk eens een beta voor Windows Phone uitbrengt. Nu kunnen we net als bij de desktop echt feedback geven wat we wel en wat we niet willen hebben. Ze kunnen het er nu tenminste vroegtijdig veranderen, dan dat ze achteraf pas horen dat men iets niet fijn vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Vali, dat is precies wat ik zei. We zullen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
vali schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:11:
[...]

Het blijft toch een beta? Hoeveel features van Windows 10 zijn er wel niet veranderd omdat veel mensen het niks vonden. Dat kan nu nog steeds.

Ik ben juist blij dat Microsoft eindelijk eens een beta voor Windows Phone uitbrengt. Nu kunnen we net als bij de desktop echt feedback geven wat we wel en wat we niet willen hebben. Ze kunnen het er nu tenminste vroegtijdig veranderen, dan dat ze achteraf pas horen dat men iets niet fijn vindt.
Precies - in Windows 10 TP zien we dat feedback geven ook daadwerkelijk WERKT! Nu kan dit ook op WP, en zelfs op Xbox One. Dat vind ik een super zet van Microsoft, want ik krijg het idee dat er inderdaad geluistert wordt naar de feedback van gebruikers (al zal nooit alles perfect kunnen zijn uiteraard).

Wat betreft UI: veel zal er nog veranderen, en dat is ook te zien. Bij de Universal Apps krijg ik het idee dat ze gewoon niet lekker schalen en dat daardoor dingen zo klein zijn (die sommige settings in het bovengenoemde filmpje). Uit eigen ervaring weet ik ook dat, al hoewel UI 1 van de belangrijkste zaken is, dit vaak op het laatste moment komt: eerst zorg ik dat ik de benodigde UI elementen heb, schrijf ik de code erachter, en als dat allemaal werkt maak je het 'mooi'.

Denk even terug aan de Developer Preview van Windows 8 (met die lelijke tiles en groene achtergrond). Die DP en RTM waren ook op veel plekken aanzienlijk anders (= verbeterd).

Ik zelf denk dat de focus bij Microsoft vooral ligt om Windows 10 op telefoons te krijgen, en het toevoegen van nieuwe features een bij zaak is. Vooral omdat alles eigenlijk een losse app geworden is, en kan dus steeds geupdate worden via de Store. Goede zaak lijkt me.

Over het algemeen ben ik (zeer) positief over Windows 10 op PC's, en gematigd positief over de versie op telefoons - alles zal nog meer polish moeten krijgen, alleen dat hamburger menu zit mij gewoon dwars. Ik ben bang data developers hun app opnieuw moeten compilen om de 'oude' appbar te vervangen met de nieuwe. Meer werk, en voor lange tijd zul je een rare kruising zien van oud en nieuw :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
vali schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:06:
[...]

warning: http://www.neowin.net/new...-10-on-unsupported-phones

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
MS heeft zelf ook al aangegeven dat het grootste werk zat in de achterliggende "basis", zoals apps en de "core" werkend krijgen. De UI is nog nauwelijks aandacht aan besteed en gaat de komende periode meer en meer aandacht krijgen.
Op zich vrij logisch.
Als ik zelf ontwikkel, wil ik ook altijd eerst de core/basiszaken op orde hebben en wordt later pas het uiterlijk gefinetuned.

Lees ook http://blogs.windows.com/...cal-preview-for-phones-2/, daar staat gewoon veel duidelijk uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Wat ik een beetje mis in deze is dat Microsoft teveel op de technische kant stuurt en design onderbelicht laat. Waar Google en Apple naast de technische background ook de desginers aan het woord laten om bepaalde keuzes toe te lichten is dat nu niet het geval. Hopelijk komt Microsoft nog met een visie waarom zij weer afstappen van panorama concept met pivots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Sheik schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 12:35:
Vali, dat is precies wat ik zei. We zullen afwachten.
Zie nu dat ik jou had gequote wilde Martinspire quoten.
Had het gezien ja, wacht het ook nog ff af :)

[ Voor 37% gewijzigd door vali op 13-02-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Miki schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:11:
Wat ik een beetje mis in deze is dat Microsoft teveel op de technische kant stuurt en design onderbelicht laat. Waar Google en Apple naast de technische background ook de desginers aan het woord laten om bepaalde keuzes toe te lichten is dat nu niet het geval. Hopelijk komt Microsoft nog met een visie waarom zij weer afstappen van panorama concept met pivots.
Mijn vermoeden is dat het vooral veel ruimte inneemt voor navigatie en weergave. Het is een mooie techniek, maar je moet er bijna 20% van je scherm voor opgeven en dat is vrij veel. Plus het is een weergave die ook geen counterpart heeft bij iOS en Android waardoor developers niet zo goed weten wat ze ermee aanmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
vali schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:22:
[...]

Zie nu dat ik jou had gequote wilde Martinspire quoten.

[...]

Had het gezien ja, wacht het ook nog ff af :)
Haha grappig dit. Ik had aan de hand van jouw post de post dit nieuws item ingestuurd bij neowin (had de instructie van het poolse forum gehaald en gelinkt). En nu komt dat bericht weer hier te staan. (zie onderaan bericht hebben ze mijn andere username T.J. staan als instuurder). Als je het over full-circle hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
tjtristan schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:32:
[...]

Haha grappig dit. Ik had aan de hand van jouw post de post dit nieuws item ingestuurd bij neowin (had de instructie van het poolse forum gehaald en gelinkt). En nu komt dat bericht weer hier te staan. (zie onderaan bericht hebben ze mijn andere username T.J. staan als instuurder). Als je het over full-circle hebt.
haha agja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Martinspire schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 13:31:
[...]

Mijn vermoeden is dat het vooral veel ruimte inneemt voor navigatie en weergave. Het is een mooie techniek, maar je moet er bijna 20% van je scherm voor opgeven en dat is vrij veel. Plus het is een weergave die ook geen counterpart heeft bij iOS en Android waardoor developers niet zo goed weten wat ze ermee aanmoeten.
Hoezo dat? De hele grote panorama's uit WP7 zijn toch ook kleiner gemaakt in de loop der tijd. Je zou ze nog kleiner kunnen maken - dat scheelt weer een tab (kei vaag in die nieuwe dialer bovenaan :S).

Het gaat niet alleen maar om hoeveel content je op 1 scherm kan vrotten, het mooie aan Metro is dat het juist de geordenheid en rust uitstraalt die je vaak terug ziet (denk aan de bordjes van Schiphol, Bauhaus etc.).

Alles wordt nu overboord gegooid. Transities tussen pagina's (zoals je die had bij pivots en panorama's), de typografie en algehele UX.

Dat er bijv. in het nieuwe settings menu een 'topbar' in staat met een lelijk icoontje gaat mijn pet er boven. Als je het over wasted space hebt. Geef mij maar het kleine kopje 'settings' zoals in WP8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kan nog worden dat bv bij die dialer, je met links/rechts swipen alsnog naar de andere tabjes kan komen. Het is nu nog een beetje boven en onder, history/speed bovenin, maar voicemail/dialpad/contacts staat weer onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niels9001 schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:19:
[...]

Hoezo dat? De hele grote panorama's uit WP7 zijn toch ook kleiner gemaakt in de loop der tijd. Je zou ze nog kleiner kunnen maken - dat scheelt weer een tab (kei vaag in die nieuwe dialer bovenaan :S).

Het gaat niet alleen maar om hoeveel content je op 1 scherm kan vrotten, het mooie aan Metro is dat het juist de geordenheid en rust uitstraalt die je vaak terug ziet (denk aan de bordjes van Schiphol, Bauhaus etc.).

Alles wordt nu overboord gegooid. Transities tussen pagina's (zoals je die had bij pivots en panorama's), de typografie en algehele UX.

Dat er bijv. in het nieuwe settings menu een 'topbar' in staat met een lelijk icoontje gaat mijn pet er boven. Als je het over wasted space hebt. Geef mij maar het kleine kopje 'settings' zoals in WP8.1.
Een interface volfrutten is inderdaad niet de bedoeling, maar dat wil niet zeggen dat de content niet key moet zijn en dat is toch bij WP wat minder. Een hoop poeha en lege ruimte voor iets wat eigenlijk niet eens zo belangrijk is. Verder kun je ook op andere manieren rust uitstralen en wat meer kleur vind ik echt niet erg. Probleem is alleen dat ze nu weer te ver zijn doorgeslagen. Van mij mogen sommige fonts wel groter en navigatie naar onder. Ik snap sowieso niet waarom ze ineens kiezen voor het hamburgermenu, terwijl de 3 puntjes onderin in feite dezelfde functie hebben. Doe daar dan wat mee (zet ze bijvoorbeeld verticaal en laat het vanuit de zijkant slepen of whatever. Ook horizontaal wordt weinig meer mee gedaan, terwijl dat inderdaad zo'n groot verschil was met de rest.

Zoals ik al zei is er geen enkele consistentie meer en dat is jammer. Had bij de presentatie nog wat gemeld over nieuwe design principes bijvoorbeeld. Of maak er een mooie blogpost van. Maar niets van dat alles. Universele apps geven daarmee al aan dat het niet mogelijk is om volledige consistentie te behouden en het is jammer dat ze daar dan ook niet mee verder gaan.

Aan de andere kant vind ik het verder ook weer niet zo'n ramp als de hamburgericon blijft en navigatie naar boven verplaatst wordt. Als het maar uniform wordt toegepast en verder tot meer verbeteringen en features lijdt. Maar ik heb het idee dat het toch weer een andere look wordt, met dezelfde functionaliteit zodat we er ook niet op vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Universele apps geven daarmee al aan dat het niet mogelijk is om volledige consistentie te behouden en het is jammer dat ze daar dan ook niet mee verder gaan.
In de basis kan dat nog steeds, als je kijkt hoe nu bijvoorbeeld die Music app in Win10 schaalt op verschillende groottes, kan je dit precies 1 op 1 doortrekken naar Phone en tablet, als ze diezelfde layout dan handhaven, ben je toch aardig consistent bezig :)

Mail en people hub doet hetzelfde, neem aan dat andere apps soortgelijk kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Zou het dubbel implementeren niet handig zijn? Ik zit er ook niet op te wachten dat je linksboven moet tikken, maar je kan het er voor de consistentie in laten en dan erbij de drie puntjes rechtsonder blijven gebruiken om hetzelfde menu op te roepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb nu diverse screen shots bekeken en het lijkt erop dat we nog een paar flinke gui veranderingen zullen gaan zien. In een paar apps zie je dat de typische WP switchbuttons vervangen zijn door dun gestylde. Ook doorverwijzingen naar een onderliggend scherm met een pijltje. En ook zie ik een combinatie van hamburger menu en de 3 bolletjes. Vermoedelijk gaat het hamburgermenu dienen voor algemene opties en de drie bolletjes voor opties in het actieve scherm.
Anyway ik ben erg benieuwd waar het naar toe gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een nieuwe hack om ook andere toestellen van update te voorzien:
http://wmpoweruser.com/ne...dset-no-microsd-required/

Disclaimer
Of het verstandig is om te gebruiken is een ander verhaal. Het lijkt me dat je daarmee wel heel snel je toestel gaat slopen en het is maar de vraag of het nog veel langer duurt voor andere toestellen worden ondersteund. Geheel op eigen risico dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Als ik de referenties zo links en rechts lees lijkt het me nog niet echt de moeite waard.
Ook niet met een tweak.
Ondanks dat ik het eea niet schuw om uit te proberen laat ik deze eerst maar eens stilletjes voorbijgaan.

Maar de nieuwsgierigheid knaagt wel......

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik heb hem draaien op m'n 630. Het ziet er mooi uit, maar het is nog zeker niet af. De adviezen om de preview niet op je primaire telefoon te draaien kan ik van harte ondersteunen :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Miki schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 10:59:
Ik heb nu diverse screen shots bekeken en het lijkt erop dat we nog een paar flinke gui veranderingen zullen gaan zien. In een paar apps zie je dat de typische WP switchbuttons vervangen zijn door dun gestylde. Ook doorverwijzingen naar een onderliggend scherm met een pijltje. En ook zie ik een combinatie van hamburger menu en de 3 bolletjes. Vermoedelijk gaat het hamburgermenu dienen voor algemene opties en de drie bolletjes voor opties in het actieve scherm.
Anyway ik ben erg benieuwd waar het naar toe gaat :)
Dat denk ik ook - de onderkant blijft beschikbaar voor opties voor de actuele pagina (denk aan reply, of het setten van een flag bij een mailtje) en het hamburger menu doet de hele app navigatie - dit werd voorheen vaak in een panorama opgelost met op 1 pagina alle opties.

Afbeeldingslocatie: http://static.grabi.org/wp-content/uploads/2011/11/facebook_for_windows_phone_22.png

Het linker scherm verplaast je dan dus eigenlijk naar het hamburger menu. Zo kun je van elke pagina er snel bij (dat is dan wel weer het voordeel). Ik hoop alleen dat ze de locatie nog aanpassen (rechts boven zou al iets makkelijker werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar T.net gebruikt toch ook gewoon zo'n hamburger menu op de mobiele site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Microsoft ook standaard de Intel atom soc gaat ondersteunen. Omdat deze x86 is voelt dat als een logische keuze. Zou voor low end devices wel een mooie sprong voorwaarts zijn tov de snapdragon 200 die naar mijn idee toch net niet snel genoeg is voor 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het wachten tot wp10 beschikbaar is voor mijn telefoon. Wat ik mij afvraag, is er nu eindelijk een repeat sms toon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
W10 draait hier nu een paar dagen. WP8.1 draait natuurlijk beter. Ik vind nog steeds dat W10 voor een preview best aardig werkt.

Het upgraden van 8.1 naar 10 leek goed te verlopen, maar was toch weer op zijn Microsofts. Ik heb alle stock apps opnieuw moeten installeren, want geen enkele werkte. Ook mijn settings zijn maar half doorgekomen bij W10. Ik moest dus handmatig weer zaken instellen zoals ze waren. Verder krijg ik het niet voor elkaar om een backup te maken. Op het einde krijg ik consequent een boodschap dat het mislukt is, en dat ik het later nog maar eens moet proberen. Verder werkt Cortana niet meer. Iets wat ik persoonlijk best jammer vind. (Ook de regiotruc werkt niet.) En zo zijn er natuurlijk nog veel ergenissen, en halfbakken software op W10.

Er is wel een positief iets. Nadat ik W10 een beetje op orde had gebracht, merkte ik dat de gebruikssnelheid eigenlijk beter is, dan bij WP8.1 En ik gebruik een L630. Met weinig RAM, werkt W10 zoals het nu is, gewoon soepel. Qua grootte is W10 ook niet schokkend. Ik had 2,48 GB vrij op de telefoon, en direct na upgrade had ik er nog 2,04GB van over. Maar dit is niet als wetenschapper gemeten. (Als ik wat beter tel, dan kom ik op ongeveer 800 MB)

Lieden die echt op een telefoon moeten kunnen vertrouwen, raad ik deze test niet aan. Lieden die gewoon hun telefoon gebruiken zonder dat de wereld vergaat als iets niet werkt, kunnen zonder probleem deze testversie gebruiken. Terug flashen naar WP8.1 is altijd nog een optie.

Duik je diep in het OS, dan barst het nog van de onvolkomendheden, maar dat is wat anders dan gewoon normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
mavaros schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:02:
W10 draait hier nu een paar dagen. WP8.1 draait natuurlijk beter. Ik vind nog steeds dat W10 voor een preview best aardig werkt.

Het upgraden van 8.1 naar 10 leek goed te verlopen, maar was toch weer op zijn Microsofts. Ik heb alle stock apps opnieuw moeten installeren, want geen enkele werkte. Ook mijn settings zijn maar half doorgekomen bij W10. Ik moest dus handmatig weer zaken instellen zoals ze waren. Verder krijg ik het niet voor elkaar om een backup te maken. Op het einde krijg ik consequent een boodschap dat het mislukt is, en dat ik het later nog maar eens moet proberen. Verder werkt Cortana niet meer. Iets wat ik persoonlijk best jammer vind. (Ook de regiotruc werkt niet.) En zo zijn er natuurlijk nog veel ergenissen, en halfbakken software op W10.

Er is wel een positief iets. Nadat ik W10 een beetje op orde had gebracht, merkte ik dat de gebruikssnelheid eigenlijk beter is, dan bij WP8.1 En ik gebruik een L630. Met weinig RAM, werkt W10 zoals het nu is, gewoon soepel. Qua grootte is W10 ook niet schokkend. Ik had 2,48 GB vrij op de telefoon, en direct na upgrade had ik er nog 2,04GB van over. Maar dit is niet als wetenschapper gemeten. (Als ik wat beter tel, dan kom ik op ongeveer 800 MB)

Lieden die echt op een telefoon moeten kunnen vertrouwen, raad ik deze test niet aan. Lieden die gewoon hun telefoon gebruiken zonder dat de wereld vergaat als iets niet werkt, kunnen zonder probleem deze testversie gebruiken. Terug flashen naar WP8.1 is altijd nog een optie.

Duik je diep in het OS, dan barst het nog van de onvolkomendheden, maar dat is wat anders dan gewoon normaal gebruik.
ik denk dat bijdraagt aan de stabiliteit als je hem terugzet naar de fabrieksinstellingen, net zoals bij de 8.1 beta destijds, ik heb het nog niet kunnen proberen tho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Bij mij werkt de TP stabiel op mijn Lumia 630. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
Going4Quests schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:01:
Bij mij werkt de TP stabiel op mijn Lumia 630. :)
Ik switch zelf vandaag ook naar een 630, hopelijk werkt hij ook prettig voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Op mijn lumia 630 dual sim werkt wp 10 ook prima, moest alleen facebook opnieuw installeren, de overige handmatig geinstalleerde apss (geinstalleerd in wp 8.1) werken prima.

Instellingen en contactpersonen (Gmail account) zijn ook goed overgenomen, moest wel mijn wifi opnieuw instellen.

Wat wel grappig is, is dat wp10 nu ook een stopwatch en countdown timer aan boord heeft, deze zit nu standaard bij het alarm.

Wat wel jammer is, is als ik 1 simkaart uitschakel, beide simkaarten en worden uitgeschakeld en wifi niet meer aan te zetten is, na een reboot werkt wifi weer en blijft 1 simkaart uitgeschakeld.

Voor de rest werkt wp10 prima.

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StickMan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 08:33
Op mijn Lumia 820 heb ik Windows 10 TP geïnstalleerd door de stappen in http://forum.xda-develope...indows-10-phones-t3030105 te volgen. Maar dan heb ik de Phone Manufacturer Model van Lumia 830 (RM-984_1047 NL CV) gebruikt in het bestand WPFlights.xml:
<RegistryKeyValue>
<Name>PhoneManufacturerModelName</Name>
<Value>RM-984_1047</Value>
<ValueType>1</ValueType>
</RegistryKeyValue>
<RegistryKeyValue>
<Name>PhoneMobileOperatorName</Name>
<Value>000-NL</Value>
<ValueType>1</ValueType>
</RegistryKeyValue>

http://1drv.ms/17BbTFa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Interessant artikel over de evolutie van WP - en toont maar weer eens aan hoeveel (goede!) WP features MS over de jaren heen overboord heeft gedaan.
Fast and fluid. Do a lot with little. Fierce reduction of unnecessary elements. Delightful use of white pace. Full-bleed canvas. A celebration of typography. Uncompromising sensitivity to weight, balance and scale. Alive in motion. Content, not chrome. Content is the interface. Authentically digital. Red threads.

Terrible.

But what’s really sad about all this designerly approach is that it simply didn’t resonate with anyone. Take the white space thing. Microsoft’s original UI design for the Windows Phone 7 Series Start screen left a “gap” on the right side of the screen, a purposeful bit of white space. Everyone hated it. It was a waste of valuable onscreen real estate that could have been used for live tiles. So after trying to explain why this was good design, Microsoft finally relented and filled in the space. It was the first of many design capitulations to common sense.

Specific Metro design ideals that have been stripped away to nothing include hubs and panoramic experiences, pivot-based tabs, single-scale UIs that don’t let the user change font sizes or colors, and app bars and app menus.
Today’s Windows Phone does have live tiles, but the rest of the system seems cribbed from the iPhone and Android playbook, with hamburger menus and other bland UI. Why? Because that’s what users expect, and what they want, and they will not switch to Windows Phone if it is too unfamiliar. (They don’t switch regardless, but that’s a separate story.)
Afbeeldingslocatie: https://www.thurrott.com/wp-content/uploads/2015/02/metro-two-posters.jpg

https://www.thurrott.com/...ade-windows-phone-special

[ Voor 27% gewijzigd door Niels9001 op 15-02-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Eventjes een nieuw topic gemaakt voor die W10 'hack'

[W10P] Windows 10 Phone Technical Preview Hack

Mij is het gelukt om mijn 925 te updaten naar W10P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:26

nwagenaar

God, root. What's the differen

Een klein aandachtspuntje wat ik heb gemerkt is dat het niet mogelijk is om Plex te installeren en ik kan ook geen Nederlandse taal downloaden bij mijn toetsenbord.

Afgezien van de bovenstaande issues, lijkt de rest behoorlijk goed te werken.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th_mas
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-07 19:35
De issues die ik ben tegengekomen zijn eigenlijk haast allemaal optisch, niet erg storend in dagelijks gebruik. Toch zijn er twee dingen die mij doen overwegen om te downscalen, ten eerste zie ik bij inkomende gesprekken van mensen uit mijn contactenlijst geen naam maar alleen het nummer. En daarnaast werkt Spotify niet.
Tot slot werken suggesties (bij het typen van een bericht) alleen in het Engels, niet in Nederlands. Beetje storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Th_mas schreef op zondag 15 februari 2015 @ 20:12:
De issues die ik ben tegengekomen zijn eigenlijk haast allemaal optisch, niet erg storend in dagelijks gebruik. Toch zijn er twee dingen die mij doen overwegen om te downscalen, ten eerste zie ik bij inkomende gesprekken van mensen uit mijn contactenlijst geen naam maar alleen het nummer. En daarnaast werkt Spotify niet.
Tot slot werken suggesties (bij het typen van een bericht) alleen in het Engels, niet in Nederlands. Beetje storend.
Werkt bij mij allemaal prima, komt denk ik omdat ik geen clean install heb gedaan, maar gewoon de update over mijn WP8.1 heen heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik kwam deze tegen via WMPoweruser: Hoe de Foto app in W10 er nu uitziet en hoe het eruit zou moeten zien. Met menu items onderaan het scherm en pivots. Allemaal even tweeten naar JoeBelfiore :) Gooi de volgende link er dan in: http://imgur.com/a/0CVqg

Wat vinden jullie ? Iig alles met 1 duim te besturen.

Nu:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/60ZCKW3.png

Zoals het zou moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UGsLOfy.png

Zoals het zou moeten zijn - uitgeklapt menu:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7lvubHQ.png

[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 16-02-2015 07:38 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:52

RayNbow

Kirika <3

MRE-Inc schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:37:
Ik kwam deze tegen via WMPoweruser: Hoe de Foto app in W10 er nu uitziet en hoe het eruit zou moeten zien. Met menu items onderaan het scherm en pivots. Allemaal even tweeten naar JoeBelfiore :) Gooi de volgende link er dan in: http://imgur.com/a/0CVqg

Wat vinden jullie ? Iig alles met 1 duim te besturen.

Nu:
[afbeelding]

Zoals het zou moeten zijn:
[afbeelding]

Zoals het zou moeten zijn - uitgeklapt menu:
[afbeelding]
Op reddit is er een vergelijkbare discussie. Daar hebben ook mensen van Microsoft gereageerd en die raden aan om zo veel mogelijk feedback te sturen via de officiele kanalen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ik denk nog niet dat ik feedback ga versturen met mijn "gehackte" Lumia 929 met WP10 Technical Preview...:

De aangegeven oplossing om additionele keyboards te downloaden (Windows Insider applicatie opstarten en Insider Fast of Slow nogmaals selecteren) bleek in mijn geval niet te werken.

Zo kom ik net achter dat mijn handmatige APN-instelling voor T-Mobile genegeerd wordt. Met andere woorden, ik zie dat ik een 3G verbinding heb; maar er gaat geen data overheen. Uiteraard mijn APN-instelling gecontroleerd en diverse instellingen geprobeerd (incl. de bijbehorende restart); maar het mocht niet baten.

Ook blijkt mijn GPS vandaag meerdere keren te zijn vastgelopen. Ik gebruik zowel Here Drive+ als Waze bijna dagelijks en icm 8.0 en 8,1 was de ontvangst meer dan prima. Nu viel de ontvangst weg en de enige oplossing was om mijn telefoon te herstarten. Nu weet ik dat Waze niet echt een stabiel WP applicatie is, dus heb ik het met Here Drive+ geprobeerd. Maar ook hier viel de GPS verbinding uit.

Overigens denk ik dat de meeste van deze problemen gekoppeld is aan het gebruik van hack en niet zo zeer aan WP10. Ik ga nog even een fabrieks-reset uitvoeren en kijken of dit het probleem oplost. Zo niet, dan ga ik weer terug naar 8.1 Denim.

[ Voor 21% gewijzigd door nwagenaar op 16-02-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Lumia 630:
Wat bij mij niet werkt:
- Kaarten van Here Drive op SD kaart plaatsen met Lumia Opslagcontrole (beta?)
- Live Lockscreen Beta. App start normaal op, maar hij doet niks :)
- Wijzigen APN (er zit een Choozze simkaart in). De wijzingen worden wel opgeslagen, maar er is geen dataverkeer mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

PinokkioTV schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:35:
Lumia 630:
Wat bij mij niet werkt:
- Kaarten van Here Drive op SD kaart plaatsen met Lumia Opslagcontrole (beta?)
- Live Lockscreen Beta. App start normaal op, maar hij doet niks :)
- Wijzigen APN (er zit een Choozze simkaart in). De wijzingen worden wel opgeslagen, maar er is geen dataverkeer mogelijk
Wat ik nu op diverse fora lees, is dat het APN-probleem op verschillende WP-devices voorkomt. Dus het lijkt niet type-afhankelijk te zijn. Ik denk dat ik maar netjes ga wachten totdat MS ons kan voorzien van de officiele Technical Preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Wout heeft Windows 10 op een 830 geprobeerd en er een stukje over geschreven op de FP: reviews: Windows 10 voor telefoons: een vroege blik op een nieuwe richting
Zijn conclusie is hetzelfde als de consensus hier: Je kunt zien welke kant MS op wil ('minder metro, meer mainstream') en de focus ligt nog op het technische in plaats van het visuele, met de nodige bugs nog aanwezig.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
nwagenaar schreef op maandag 16 februari 2015 @ 09:46:
[...]

Wat ik nu op diverse fora lees, is dat het APN-probleem op verschillende WP-devices voorkomt. Dus het lijkt niet type-afhankelijk te zijn. Ik denk dat ik maar netjes ga wachten totdat MS ons kan voorzien van de officiele Technical Preview.
Op mijn 630 draait de officiele TP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Heeft al iemand het op een dual-sim geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
EgMaf schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:34:
Heeft al iemand het op een dual-sim geprobeerd?
zipper646 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:09:
Op mijn lumia 630 dual sim werkt wp 10 ook prima, moest alleen facebook opnieuw installeren, de overige handmatig geinstalleerde apss (geinstalleerd in wp 8.1) werken prima.

Instellingen en contactpersonen (Gmail account) zijn ook goed overgenomen, moest wel mijn wifi opnieuw instellen.

Wat wel grappig is, is dat wp10 nu ook een stopwatch en countdown timer aan boord heeft, deze zit nu standaard bij het alarm.

Wat wel jammer is, is als ik 1 simkaart uitschakel, beide simkaarten en worden uitgeschakeld en wifi niet meer aan te zetten is, na een reboot werkt wifi weer en blijft 1 simkaart uitgeschakeld.

Voor de rest werkt wp10 prima.
Ik heb hem net zelf even geïnstalleerd op mijn 830, maar ben toch maar snel weer terug naar WP8.1..

Wacht nog wel even een paar builds :P

[ Voor 7% gewijzigd door fabianspoelman op 16-02-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
Heeft iemand hier quiet hours al kunnen ontdekken ergens in de telefoon? In WP8.1 kon je dat gebruiken om bijvoorbeeld ongestoort iets anders te kunnen doen.

Ik kan het niet vinden in W10, maar het zou goed kunnen natuurlijk dat het nog niet in W10 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
mavaros schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 06:34:
Heeft iemand hier quiet hours al kunnen ontdekken ergens in de telefoon? In WP8.1 kon je dat gebruiken om bijvoorbeeld ongestoort iets anders te kunnen doen.

Ik kan het niet vinden in W10, maar het zou goed kunnen natuurlijk dat het nog niet in W10 zit.
Valt onder cortana.

Dus vergrootglas knop drukken --> links boven op het hamburgermenu drukken --> quiet hours

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-08 21:36

WWJD

*pluh*

Werkt het glance screen niet meer in de TP? (Of heb ik iets gemist) als ik via Settings->Extra op 'glance screen' tik gebeurt er niets.. :'(

M'n telefoon voelt nu zo dood aan als hij uitstaat :P

[ Voor 16% gewijzigd door WWJD op 17-02-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Vraagje.
Worden animated gifs ondersteund in win X zonder gebruik te maken van thirdparty apps ?

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie kreeg er nog meer zojuist een mailtje dat de Kamers fuctie (Rooms in Engelse) gaat vervallen? En dat we dan maar alles los moeten doen in SMS, Agenda, Onenote en Onedrive?

Wat is dat nou weer voor bullshit. Kamers is een prima functie die het interessanter maakt om met meerdere mensen een Windows Phone te nemen.

Waarom MS, Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Omdat het niet bepaald aansloeg en er genoeg 'bredere' share systemen zijn. Agenda en Onenote zijn wel jammer, foto share is er al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpaileR
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ImpaileR

The Obsidian Order

Martinspire schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:12:
Wie kreeg er nog meer zojuist een mailtje dat de Kamers fuctie (Rooms in Engelse) gaat vervallen? En dat we dan maar alles los moeten doen in SMS, Agenda, Onenote en Onedrive?
Jep, ook net binnen gekregen. Ik heb kamers er op staan met ons gezin er in. Maar alles doen ze toch via de Whatsapp...
Misschien hierom? (quote uit de mail)
We zijn ruimte aan het maken voor nieuwe functies in Windows 10 waarmee je altijd in contact kunt blijven met de mensen waar je het meest om geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
Zo, weer een illusie van Microsoft die de deur uit wordt gedaan.

Hartstikke logisch namelijk (iedereen bij ons in de fam. gebruikt een (DVLUP) WP, maar iedereen gebruikt WhatsApp). Waarom? Cross platform, geen zin om weer iets anders te leren. 1 messaging app is genoeg.

Als ze die energie 2 jaar geleden nou in iets anders hadden gestoken :(.

Pagina: 1 ... 3 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M