Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/McTmdEn.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dfxY233.png GEBRUIK OP EIGEN RISICO. Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dfxY233.png

Naar aanleiding van dit nieuws item: nieuws: Ontwikkelaar installeert Windows 10 op niet-ondersteunde smartphones

En dit topic op XDA-Developers: http://forum.xda-develope...indows-10-phones-t3030105

Hier ook maar eens een topic gemaakt. Is het jullie gelukt om je telefoon te updaten naar W10P?

De instellingen die ik heb gebruikt voor een GB CV Lumia 925 zijn die van een GB CV Lumia 635:
RM-974-1080

De ATT string van de Lumia 635 werkte niet voor mij. Het lijkt er dus op dat dit model nummer overeen moet komen met het land (in mijn geval 000-GB) om de truc te laten slagen.

Misschien handig om hier te delen hoe het jou is gelukt om W10P op je toestel te krijgen.

Lijst met toestellen:
ToestelVariantVervangen doorFactory Reset nodig?werkt?
Lumia 53XAllen.v.t.n.v.t.?
Lumia 720NL CVRM-975_1005 (Lumia 635 ATT-US)JaJa
Lumia 920NL KPNRM-975_1005 (Lumia 635 ATT-US)?Ja
Lumia 925GB CVRM-974_1080 (Lumia 635 GB CV)NeeJa
Lumia 929 (icon)US ATTRM-975_1005 (Lumia 635 ATT-US)JaJa
HTC One (M8)US VZWn.v.t.NeeJa*

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dfxY233.png Let op!

Als je toestel al Denim heeft ontvangen, zul je eerst een rollback moeten doen naar Cyan. Als je namelijk versie 8.10.14226.359 of hoger hebt kan je de upgrade niet krijgen. Dit geld ook voor normale toestellen, die wel toegang hebben, zoals op deze pagina wordt beschreven.

Werkt niet:
Live Lockscreen BETA
Battery Saver
Whatsapp Web (verliest verbinding bij verlaten van de app)
Find my Phone
Glance Screen

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ckzhX1O6Lto]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dfxY233.png GEBRUIK OP EIGEN RISICO, BOVENSTAANDE LIJST IS GEEN GARANTIE TOT SUCCES Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dfxY233.png
Mocht je jouw toestel ook met succes hebben geupdatet naar W10P, meld het in dit topic en ik voeg hem toe aan de lijst. Vermeld ook wat je toestel variant is en hoe je hem heb geupdatet.

[ Voor 66% gewijzigd door Whatson op 17-02-2015 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En hoe draait hij op je 925?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

Daar ben ik eigenlijk ook heel benieuwd naar ja!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Prima, alleen het lock screen heeft wat vertraging bij het unlocken van je telefoon, als in: Er is voor een paar sec geen lockscreen te zien, maar gewoon de laatste app die open stond.
EDIT: lijkt dat de telefoon nog druk bezig was op de achtergrond, nu verschijnt het lockscreen wel instant.

De rest lijkt allemaal te werken: 3G, Wifi, Bellen, etc.

En apps crashen af en toe, maar daar is wel mee te leven. Is tenslotte een Beta/Alpha versie ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Whatson op 16-02-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:20

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ik heb de hack gebruikt op mijn Lumia 929 (Icon). Helaas moest ik mijn toestel resetten met de Windows Phone Recovery Tool, zonder dit wilde het niet installeren.

Dit neemt niet weg dat na de reset, de installatie van Windows Insider, het installeren van de WP10 Technical Preview en het opnieuw resetten en volledig inloggen zorgde dat alle applicaties, SMS en WhatsApp berichten werden teruggezet met alle instellingen intact. Dus ik ben enorm tevreden :)

ToestelVariantVervangen doorFactory Reset nodig?
Lumia 929 (icon)ATT-USRM-975_1005 (Lumia 635 ATT-US)Ja

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Ok toegevoegd :)

EDIT: Bij nader inzien werken niet alle instellingen die Nokia zelf heeft toegevoegd aan WP. Het instellingen menu voor Touch, Audio, Glance Screen, Display, Device Hub werkt niet.

Als je glance al aan had staan blijft het werken.

Wel werkt: Nokia Account, call+SMS filter, network+, access point, rate us, extras+info, Touch, Audio

Live Lockscreen Beta krijg ik ook niet aan de praat. (Heb ik verwijderd voordat ik de update heb gedaan)

Voor de zekerheid heb ik de device ID weer terug veranderd naar zijn oorspronkelijke waarde (L635 heeft geen glance), maar werkt nog steeds niet.
Telefoon blijft wel op fast track staan als je dit doet. (NIET opnieuw op Get preview builds drukken daarna)

[ Voor 133% gewijzigd door Whatson op 15-02-2015 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Hier is het gelukt met een HTC One M8 (Verizon versie). Ik heb de guide gebruikt waarbij je naar zo'n chinese proxy verbind om de update beschikbaar te krijgen. Installeerde meteen. Wel na de eerste shutdown een softreset moeten uitvoeren omdat die bleef hangen met uitzetten.

Factory reset was niet echt nodig maar toch gedaan door een aantal issues waar ik tegenaan liep, maar die zaten er daarna ook nog in.

HTC dot view cover werkt niet en geeft een rare gele rand om het hele scherm heen als je het gebruikt. Scherm niet meer met tappen op het scherm aan te zetten en na het veranderen van de achtergrond geeft hij gewoon helemaal geen achtergrond meer. Alleen backup terugzetten (van 8.1) zorgt dat de achtergrond in de WP8.1 stijl terugkomt. Ben niet met een schele schone lij begonnen dus weet niet of dat ook gebeurd als je gewoon 100% schoon begint.

Daarnaast lijkt het allemaal wel te werken.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
tjtristan schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:44:
Hier is het gelukt met een HTC One M8 (Verizon versie). Ik heb de guide gebruikt waarbij je naar zo'n chinese proxy verbind om de update beschikbaar te krijgen. Installeerde meteen. Wel na de eerste shutdown een softreset moeten uitvoeren omdat die bleef hangen met uitzetten.

[...]
Omdat je al je verkeer tijdelijk omleidt (en je een 'vals' beveiligingscertificaat hebt geïnstalleerd) kan die chinese proxyserver op dat moment al je verkeer/login gegevens afluisteren, dus niet echt aan te raden om die methode te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 16:45
Ik wacht persoonlijk wel tot Microsoft komt met update voor mijn systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_PRX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 22:53
Heb zelf een Lumia 920, KPN (059R593 RM-821 VAR EU NL KPN BLACK). Geen enkele code wilde werken voor mij, behalve deze:

<Value>RM-975_1005</Value>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 14:33
PAS OP: dit werkt NIET op de Lumia 53x en alle samsung telefoons, ook zijn er al een aantel gebrickte htc's gemeld.

Onderzoek eerst of jouw specifieke model is ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Bron?
Eligibility
The most important thing for us is that we want to make sure that anyone who tries this early preview has a way to get back to their prior OS if something goes wrong. So we’re only supporting phones for the preview that have a recovery image available. We created a new tool called the Windows Phone Recovery Tool that will restore that image if necessary.

We haven’t bricked a single phone during all of our internal testing, but it is NOT IMPOSSIBLE, so you should be aware that there is some potential risk for you. In addition, bugs could prevent access to important features for you, including phone dialing and other core functionality.
Het nadeel van die HTC's en Samsung toestellen is dat er geen recovery tool beschikbaar is, dus brick is brick voor nu.

[ Voor 105% gewijzigd door Whatson op 16-02-2015 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-06 14:33
Whatson schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:43:
Bron?

[...]

Het nadeel van die HTC's en Samsung toestellen is dat er geen recovery tool beschikbaar is, dus brick is brick voor nu.
voor samsung is er wel een recovery tool, maar die vertoont wel kuren sinds 8.1.1, ik zou het dus niet erop wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-06 11:59
Hallo, als ik op mijn Lumia 720 probeer de preview te installeren en ik volg alle stappen (Certificaat downloaden, proxy aan, insider openen met scherm fast/slow, proxy uit, fast aanvinken en rebooten) krijg ik maar geen update binnen. Ik heb meerdere keren gereset maar hij blijft vertellen dat ik up to date ben...

Weet iemand hier een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127014

qmaster312 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:41:
Hallo, als ik op mijn Lumia 720 probeer de preview te installeren en ik volg alle stappen (Certificaat downloaden, proxy aan, insider openen met scherm fast/slow, proxy uit, fast aanvinken en rebooten) krijg ik maar geen update binnen. Ik heb meerdere keren gereset maar hij blijft vertellen dat ik up to date ben...

Instellingen, telefoonupdates.... Daar laten zoeken en als het goed is wordt W10 gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
Anoniem: 127014 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:47:
[...]

Instellingen, telefoonupdates.... Daar laten zoeken en als het goed is wordt W10 gedownload.
Nope, ik heb die knop wel 100x gebruikt en tussendoor gereboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Heb m geinstalleerd met deze Hack op een HTC 8X. Het OS werkt verrassend vloeiend. Idd af en toe een hapering maar voorals nog werkt alles. (bellen, SMS'en, 3G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 20:13

WWJD

*pluh*

Iemand een idee hoe ik mijn system partitie opschoon? Ik heb nu rond de 200MB vrij... (L920)

Krijg nu foutcode 80190194 als ik controleer op updates :X Proxy stond nog aan >:)

[ Voor 38% gewijzigd door WWJD op 16-02-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
Let op!

Als je toestel al Denim heeft ontvangen, zul je eerst een rollback moeten doen naar Cyan. Als je namelijk versie 8.10.14226.359 of hoger hebt kan je de upgrade niet krijgen. Dit geld ook voor normale toestellen, die wel toegang hebben, zoals ophttp://answers.microsoft....410d45fe14?page=~pagenum~ wordt beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
qmaster312 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 18:41:

Waarschijnlijk matched je fake telefoon versie niet met je land, en dan weigert hij (want combinatie bestaat niet). Eventjes uitzoeken welke variant je hebt en een vergelijkbare 635 zoeken. Ga naar Settings > About en kijk onder Carrier welke versie je hebt.
WWJD schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:10:
Iemand een idee hoe ik mijn system partitie opschoon? Ik heb nu rond de 200MB vrij... (L920)

Krijg nu foutcode 80190194 als ik controleer op updates :X Proxy stond nog aan >:)
De enige manier om de systeem partitie te vergroten is Windows Phone 8.1 er opnieuw op te flashen met de Nokia/Microsoft recovery tool. (Soms werkt een Factory Reset maar vaak niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-06 20:13

WWJD

*pluh*

[b][message=43759650,noline]Whatson schreef op maandag 16 februari 2015 @ 21:44[/message
[...]

De enige manier om de systeem partitie te vergroten is Windows Phone 8.1 er opnieuw op te flashen met de Nokia/Microsoft recovery tool. (Soms werkt een Factory Reset maar vaak niet)
Gelukt! Bedankt ;) dit was inderdaad nodig want hij faalde nu tijdens het update-proces. Na het flashen had ik ruim 650MB

Daarna kreeg ik de update niet getriggerd met m'n eigen proxy, maar dankzij de chinezen draait ie nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
Succes op lumia 720, reset met de recovery tool. Ik heb RM-975_1005 én ATT-US gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
qmaster312 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:07:
Succes op lumia 720, reset met de recovery tool. Ik heb RM-975_1005 én ATT-US gebruikt.
Welke lumia 720 variant is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
Whatson schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 20:14:
[...]

Welke lumia 720 variant is dit?
Non-branded country variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Nederland neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_1998
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:04
Voor de ongelukkige Lumia 520, 720, 820, 920, 1020, 1320 gebruikers

Volg de stappenplan en in deel2 hoef je alleen MicrosoftMDG toe te passen
en daarna activeer je insider builds en build Build 12491 is binnen handbereik.

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02:51
cazzie schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:45:
Voor de ongelukkige Lumia 520, 720, 820, 920, 1020, 1320 gebruikers

Volg de stappenplan en in deel2 hoef je alleen MicrosoftMDG toe te passen
en daarna activeer je insider builds en build Build 12491 is binnen handbereik.
Lijkt hier niet te werken op mijn L520 testdevice. Zal het nog eens proberen na een hard reset.

Edit:
I.p.v. de opgegeven waarden in jouw bericht heb ik de volgende waardes gebruikt van mijn Lumia 930.
Windows 10 nu draaiende op mijn L520.
Start Application Deployment of Windows Phone 8.1 SDK
Install and start customPDF app
navigate in the registry tree to HKLM - SYSTEM - PLATFORM - DeviceTargetingInfo
Change PhoneManufacturer value to "NOKIA"
PhoneManufacturerModelName to RM-1045_1064 for single sim devices
Change PhoneModelName to Lumia 930
Change PhoneHardwareVariant to RM-1045 respectively

[ Voor 39% gewijzigd door Wietsee. op 02-04-2016 21:49 ]

Web Enrichment

Pagina: 1