Acties:
  • 0 Henk 'm!
ImpaileR schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:43:
[...]
Jep, ook net binnen gekregen. Ik heb kamers er op staan met ons gezin er in. Maar alles doen ze toch via de Whatsapp...

[...]
Misschien hierom? (quote uit de mail)

[...]
Maar waarom stoppen als Windows 10 nog lang niet uit is? Ik snap niet dat ze niet voor overlap zorgen. Waarom binnen een maand down? Dat is toch raar?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Martinspire schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:18:
[...]

Maar waarom stoppen als Windows 10 nog lang niet uit is? Ik snap niet dat ze niet voor overlap zorgen. Waarom binnen een maand down? Dat is toch raar?
Dat is zeker zo. Waarschijnlijk is het percentage WP gebruikers dan wel echt heel erg klein. Grote schoonmaak :(?

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinspire schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:18:
[...]

Lijkt me met de Backend te maken te hebben. Dat ergens iets 'dubbel' zit en dus de ene weg moet om ruimte te maken voor het andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 00:50:
[...]

Lijkt me met de Backend te maken te hebben. Dat ergens iets 'dubbel' zit en dus de ene weg moet om ruimte te maken voor het andere.
Mwoah lijkt me wel een beetje sterk, maar waarom al ruim stoppen voor Win10 uit komt? Dat snap ik dan ook niet. Plus dat er dan beter een alternatief kan komen om bv even snel wat dingen voor 1 groep aan te maken. Dat je dan niet 1 hub hebt is dan nog tot daaraan toe, maar voor een aantal man eerst een onenote, dan een agenda, dan een onedrive folder en dan een skypechat aanmaken is gewoon annoying.

En een bericht over "we gaan het nog wel vervangen door iets anders" lijkt me dan ook wel beter. Bij voorkeur iets meer detail erin (een feature weghalen zonder er iets voor terug te krijgen is gewoon waardeloos, ook al ga je na een lange tijd weer met iets anders komen).

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 09:34
Ah, er zijn toch wel mensen die dat kamergebeuren gebruikten. Ik heb ooit voor mijn vrouw en ik wel zo'n kamer aangemaakt, maar ik kan nou niet zeggen dat we het veel gebruikten.
Gedeelde agenda's zijn voor ons het belangrijkste en dat hebben we al via Office365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-10 21:11
Ik vind het ook erg jammer, dat ze hier nu al binnen een maand mee stoppen. Als ik het goed begrijp kan ik over een paar weken in de kamer niet meer een gezamenlijke agenda en oneNote lijstjes met mijn vriendin onderhouden? Dus alleen via de apps apart benaderen? vind MS daar niet erg duidelijk over in de mail.

Dit zal mijn vriendin niet leuk gaan vinden als dat zo is, ben benieuwd of haar 925 nu nog wel een WP opvolger gaat krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik mis de "rooms" functionaliteit niet echt. Chatten kun je inderdaad via Whatsapp of Skype doen, en een agenda delen kun je gewoon via outlook.com regelen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik vond de rooms functionaliteit juist heel handig. Gewoon duidelijk en simpel en alles in 1 oogopslag. Vooral handig in het gezin.

Rare beslissing. Nu moet ik weer drie verschillende apps gebruiken als ik hetzelfde wil bereiken.

Ik hoop wel dat er genoeg unieke functies blijven die WP juist die meerwaarde geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
Misschien een rare vraag, maar is de outlook agenda de standaard agenda in WP? Hij is anders niet in de store te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Timoth schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:09:
Misschien een rare vraag, maar is de outlook agenda de standaard agenda in WP? Hij is anders niet in de store te vinden.
Wat is 'de outlook agenda'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
InZane schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:19:
[...]

Wat is 'de outlook agenda'?
Ik quote nu CAP-Team:

Ik mis de "rooms" functionaliteit niet echt. Chatten kun je inderdaad via Whatsapp of Skype doen, en een agenda delen kun je gewoon via outlook.com regelen.

Dit bedoelde ik met 'outlook agenda'. Is dat dan de agenda die standaard in WP zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Timoth schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:23:
[...]

Ik quote nu CAP-Team:

Dit bedoelde ik met 'outlook agenda'. Is dat dan de agenda die standaard in WP zit?
De standaard agenda is de agenda('s) die je zelf in hebt gesteld op je toestel. Dat kan een agenda van je outlook.com account zijn, maar dat kan net zo goed Exchange, Office 365, of Gmail/Google Apps zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
InZane schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:27:
[...]

De standaard agenda is de agenda('s) die je zelf in hebt gesteld op je toestel. Dat kan een agenda van je outlook.com account zijn, maar dat kan net zo goed Exchange, Office 365, of Gmail/Google Apps zijn.
Al sla je me dood. De app heet gewoon agenda en zat er al op toen het toestel uit de doos kwam. Deze agenda synchroniseert ook met Windows 8.1 op mijn laptop. Maar of dit dan een outlook.com, exchange of office 365 is heb ik werkelijk geen idee van. Er staat ook geen naam bij namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Timoth schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:32:
[...]

Al sla je me dood. De app heet gewoon agenda en zat er al op toen het toestel uit de doos kwam. Deze agenda synchroniseert ook met Windows 8.1 op mijn laptop. Maar of dit dan een outlook.com, exchange of office 365 is heb ik werkelijk geen idee van. Er staat ook geen naam bij namelijk.
De app heet inderdaad gewoon agenda, maar deze kan met agenda's van verschillende accounts werken.
In de instellingen van de agenda app op je toestel kun je zien welke agenda's (en van welke accounts) er allemaal gesynchroniseerd worden. Je kunt daar per agenda tevens een kleur instellen. De gegevens van je ingestelde accounts kun je terugvinden in de algemene toestelinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 12:12
Met outlook.com kan je je email van je Microsoft account op de website bekijken. dat is dus mail via de browser en staat als het goed is ook in je mail app. op de wesite kan je ook je agenda bekijken...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkermax
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2024
Klopt het trouwens dat je op de WP versie van Whatsapp niet kan zien hoeveel berichten je hebt ontvangen en hebt verstuurd? (en het netwerkgebruik) Op mijn vorige telefoon (Android) kon ik dit wel zien, maar heb het hier nog niet op kunnen ontdekken... Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:19
Ik drop dit hier maar even omdat hier statistisch een hoog aantal Microsoft adepten zullen rondlopen.

100gb onedrive 2 jaar lang: http://www.mywindows.nl/2015/02/onedrive-extra-bonus-100gb/

En ja... geheel offtopic maar wellicht interessant om extra backup ruimte te kunnen benutten tijdens het testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 19:55
Miki schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 18:50:
Ik drop dit hier maar even omdat hier statistisch een hoog aantal Microsoft adepten zullen rondlopen.

100gb onedrive 2 jaar lang: http://www.mywindows.nl/2015/02/onedrive-extra-bonus-100gb/

En ja... geheel offtopic maar wellicht interessant om extra backup ruimte te kunnen benutten tijdens het testen ;)
dankje! het was al een lange tijd beschikbaar voor US klanten, maar MS heeft eindelijk door dat er in de rest van de wereld ook mensen wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 15:34

Thx
heb ze gelijk maar even geincaseerd voor de gehele familie.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ideaal, heb nooit de basis GB's vol kunnen krijgen. Maar nu ik automatisch de foto's laat synchroniseren, zal deze 100gb wel aan bod komen. Top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26

heb nu 1,23 TB aan opslag, geen idee hoe ik dat vol ga krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Timoth schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:32:
[...]
Standaard zal de agenda de agenda tonen zoals die gekoppeld is aan je Microsoft ID die je hebt gebruikt bij het instellen van je telefoon. Je bent natuurlijk vrij om allerlei accounts toe te voegen die je dan eventueel ook zichtbaar kunt maken in de agenda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
CAP-Team schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:08:
[...]

Standaard zal de agenda de agenda tonen zoals die gekoppeld is aan je Microsoft ID die je hebt gebruikt bij het instellen van je telefoon. Je bent natuurlijk vrij om allerlei accounts toe te voegen die je dan eventueel ook zichtbaar kunt maken in de agenda.
Zo heb ik het ook. Ik heb (omdat de kamers gaan verdwijnen) op de website van outlook.com een extra Agenda aangemaakt en mijn vriendin daar rechten op gegeven.

Die Agenda zag ik niet direct op mijn Telefoon maar inmiddels staat die erbij. Dus een gedeelde Agenda heb ik weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb de preview nu een week draaien op mijn Lumia 635. Die Lumia had ik gekocht om op de hoogte te blijven van Windows Phone, omdat ik hiervoor ook al verschillende Windows Phones heb gebruikt. Kwam dus goed uit dat de 635 bij de eerste lichting toestellen zat die in aanmerking komen voor de preview.

Bij het testen ben ik al verschillende dingen tegengekomen. Vanavond viel het me bijvoorbeeld weer op dat de datum en tijd telkens verkeerd staan, die heb ik de afgelopen week al meerdere keren opnieuw ingesteld.

Verder ben ik wel tevreden over de richting waarin het OS gaat :) Als ik een tijdje bezig ben geweest met mijn Windows Phone dan vind ik mijn iPhone zo ouderwets :o

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53
Canaria schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:58:
Ik heb de preview nu een week draaien op mijn Lumia 635. Die Lumia had ik gekocht om op de hoogte te blijven van Windows Phone, omdat ik hiervoor ook al verschillende Windows Phones heb gebruikt. Kwam dus goed uit dat de 635 bij de eerste lichting toestellen zat die in aanmerking komen voor de preview.

Bij het testen ben ik al verschillende dingen tegengekomen. Vanavond viel het me bijvoorbeeld weer op dat de datum en tijd telkens verkeerd staan, die heb ik de afgelopen week al meerdere keren opnieuw ingesteld.

Verder ben ik wel tevreden over de richting waarin het OS gaat :) Als ik een tijdje bezig ben geweest met mijn Windows Phone dan vind ik mijn iPhone zo ouderwets :o
Bijzonder...heb ook de 635 en dat van die datum herken ik niet. Moet wel zeggen dat de 635 in het algemeen best lekker reageert, al moet ik zeggen dat het wel minder vloeiend gaat dan mijn 930, maar goed...dat is ook een heel ander toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
TheVMaster schreef op zondag 22 februari 2015 @ 01:34:
[...]

Bijzonder...heb ook de 635 en dat van die datum herken ik niet. Moet wel zeggen dat de 635 in het algemeen best lekker reageert, al moet ik zeggen dat het wel minder vloeiend gaat dan mijn 930, maar goed...dat is ook een heel ander toestel.
Misschien dat het automatisch instellen van de tijd bij jouw provider niet wordt ondersteund en dat daarom de tijd wel goed blijft staan en bij Canaria niet. @Canaria Probeer eens het automatisch instellen van de tijd uit te zetten...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Iemand al opgevallen dat als je flightmodus gebruikt, wifi aan blijft :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Swerfer schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:44:
[...]

Misschien dat het automatisch instellen van de tijd bij jouw provider niet wordt ondersteund en dat daarom de tijd wel goed blijft staan en bij Canaria niet. @Canaria Probeer eens het automatisch instellen van de tijd uit te zetten...
Automatisch instellen staat al uit sinds ik de telefoon heb, dus dat kan het niet zijn.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-06 00:02

zipper646

...shit happens

Canaria schreef op zondag 22 februari 2015 @ 12:14:
[...]

Automatisch instellen staat al uit sinds ik de telefoon heb, dus dat kan het niet zijn.
Zet de tijdzone op West (Central) Africa, dat verhielp op mijn lumia 630 het probleem dat de tijd vaak niet klopte, ondanks dat ik het handmatig had goed gezet.

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Hebben jullie ook Cortana. Sinds net heb ik hem hier als vervasnger van de search ontdekt, maar het werkt niet. (Niet om er tegen te lullen, en ook de search is gewoon Bing) Ik woon nog altijd in een no go area, wat Cortana betreft. Ook switchen naar alles US werkt nog niet zodat Cortana wel werkt. Maar mijn search tile is Cortana geworden, dus ik heb een verandering op mijn telefoon. (Cortana dook op in de NL instellingen.)

Aanvulling: Deze tekst krijg ik als ik wil zoeken: 'Go ahead and tell Cortana what to do. Interests aren't available at the moment.'

En nu is het allemaal weer weg, en krijg ik weer gewoon Bing als openingspagina na het drukken op search, of de loep.

[ Voor 42% gewijzigd door mavaros op 24-02-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Heb je locatievoorzieningen aanstaan als je Cortana wil gebruiken? Dat is volgens mij nog steeds een vereiste. Dus Cortana opstarten via de tile kan altijd, maar als je via de zoekknop Cortana wil gebruiken zal locatie aan moeten staan.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Zo dit werd eindelijk eens tijd. Met wp10 wordt het mogelijk om een toetsenbord op je smartphone aan te sluiten. Vond het altijd maar apart dat dit niet meer mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Net e.e.a. gelezen op Windows Central over de MWC presentatie van Microsoft. Ziet er hoopvol uit al lijkt het me een klein beetje te laat, misschien wel te laat.

A. Op het moment dat Windows 10 uitgerold gaat worden, vermoedelijk ergens derde kwartaal is de kans zeer groot dat er een nieuwe Android versie in aantocht is en dat zal waarschijnlijk ook zo zijn met iOS. Van wat ik tot nu toe gezien heb(Win 10) is het verre van baanbrekend en eerder een poging om het gat te sluiten met de huidige versies van de concurrenten. Begrijp me niet verkeerd het is een goede update maar niet een update die zoveel meer gaat bieden dan iOS en Android nu al bieden.

B. Ik heb gisterenmiddag op mijn iPad Air de Office apps en Outlook.com getest en dat ziet er toch wel heel gelikt uit. Zeker Outlook.com is de moeite waard om te proberen als je een iOS apparaat hebt, dit had de app moeten zijn op Windows Phone. Waarom zou iemand nog willen overstappen op Windows 10 als de apps van Microsoft al verdomde goed werken op de concurrerende platforms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Miki schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:06:
Net e.e.a. gelezen op Windows Central over de MWC presentatie van Microsoft. Ziet er hoopvol uit al lijkt het me een klein beetje te laat, misschien wel te laat.

A. Op het moment dat Windows 10 uitgerold gaat worden, vermoedelijk ergens derde kwartaal is de kans zeer groot dat er een nieuwe Android versie in aantocht is en dat zal waarschijnlijk ook zo zijn met iOS. Van wat ik tot nu toe gezien heb(Win 10) is het verre van baanbrekend en eerder een poging om het gat te sluiten met de huidige versies van de concurrenten. Begrijp me niet verkeerd het is een goede update maar niet een update die zoveel meer gaat bieden dan iOS en Android nu al bieden.
IOS9 en Android 5.1 brengen alleen verbeteringen en geen nieuwe features. Microsoft hoeft daar dus niet bang om te zijn. Zeker gezien de hoeveelheden bugs die Android 5.1 en vooral ios8 hebben is het voor Microsoft zeker een goed moment om WP10 goed neer te zetten.

Je wilt niet weten hoeveel mensen bij mij in de winkel klagen over IOS 8.1.2 en 8.1.3 (android heeft weer de bekende accu bug die pas met 5.1 wordt opgelost). Marketing team van Microsoft moet serieus echt wakker worden en nu aan het werk gaan!

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 02-03-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
vali schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:10:
[...]

IOS9 en Android 5.1 brengen alleen verbeteringen en geen nieuwe features. Microsoft hoeft daar dus niet bang om te zijn. Zeker gezien de hoeveelheden bugs die Android 5.1 en vooral ios8 hebben is het voor Microsoft zeker een goed moment om WP10 goed neer te zetten.

Je wilt niet weten hoeveel mensen bij mij in de winkel klagen over IOS 8.1.2 en 8.1.3 (android heeft weer de bekende accu bug die pas met 5.1 wordt opgelost). Marketing team van Microsoft moet serieus echt wakker worden en nu aan het werk gaan!
Voor zowel iOS als Android zullen het inderdaad minor updates worden maar dan als nog verwacht ik wel dat er extra features worden toegevoegd.

Maar dat het marketingteam van Microsoft in Europa uit haar comatueze toestand gehaald moet worden is een understatement. Het enige wat je ziet is een zielloze advertentie in een bushokje van de 535, verder niets. Als Apple al haar horloge een half jaar weet op te hypen voordat het überhaupt uitgebracht gaat worden dan mag Windows 10 met nieuwe toestellen ook veel prominenter zichtbaar gemaakt worden.
Met dat betreft zou ik wel eens willen weten of Microsoft zelf beseft wat voor schade ze aanrichten buiten Amerika :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Miki schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:34:
[...]

Voor zowel iOS als Android zullen het inderdaad minor updates worden maar dan als nog verwacht ik wel dat er extra features worden toegevoegd.

Maar dat het marketingteam van Microsoft in Europa uit haar comatueze toestand gehaald moet worden is een understatement. Het enige wat je ziet is een zielloze advertentie in een bushokje van de 535, verder niets. Als Apple al haar horloge een half jaar weet op te hypen voordat het überhaupt uitgebracht gaat worden dan mag Windows 10 met nieuwe toestellen ook veel prominenter zichtbaar gemaakt worden.
Met dat betreft zou ik wel eens willen weten of Microsoft zelf beseft wat voor schade ze aanrichten buiten Amerika :/
5.1 zal snel worden uitgebracht en we zullen dan meemaken wat de veranderingen zijn. Verwacht persoonlijk niet veel van, voornamelijk dat de hoeveelheden bugs die 5.0 bevat worden gefixed.

Hopelijk leert Microsoft van het marketingteam van Nokia, gezien ze die niet zo gek lang geleden hebben overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
[...] Met dat betreft zou ik wel eens willen weten of Microsoft zelf beseft wat voor schade ze aanrichten buiten Amerika :/
Wat nog triester is dat je dan hoort van consumenten uit de US dat 'ze' daar worden vergeten omdat er al welgeteld een jaar geen nieuwe flagship meer is aangekondigd. Ik stel voor dat al die mensen even een jaar in de EU komen wonen, dan klagen ze meteen niet meer over hun eigen situatie.
Overigens komen er dus nieuwe flagship modellen met de release van W10.In ieder geval dat zei Elop in hun press praatje. Als die dezelfde bang for buck krijgen als de Lumia 640, dan weet ik wel welke telefoon ik ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:07

P_Tingen

omdat het KAN

Snap eerlijk gezegd ook niet waarom MS zo slaapt; de kwaliteiten zijn duidelijk. Veel goedkoper dan Apple apparaten en veel soepeler en simpeler dan Android. Ik heb nu een 735 en ik ben er echt heel blij mee.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
vali schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:45:
[...]

5.1 zal snel worden uitgebracht en we zullen dan meemaken wat de veranderingen zijn. Verwacht persoonlijk niet veel van, voornamelijk dat de hoeveelheden bugs die 5.0 bevat worden gefixed.

Hopelijk leert Microsoft van het marketingteam van Nokia, gezien ze die niet zo gek lang geleden hebben overgenomen.
Technisch gezien is 5.1 al uitgebracht op de toestellen onder het Android One programma. Zelf verwacht ik Android 5.2, finetuning van Lollipop, vergelijkbaar met Jellybean naar KitKat. Van Apple verwacht ik dat ze op de proppen komen met iOS 9.
Caelorum schreef op maandag 02 maart 2015 @ 11:51:
[...]

Wat nog triester is dat je dan hoort van consumenten uit de US dat 'ze' daar worden vergeten omdat er al welgeteld een jaar geen nieuwe flagship meer is aangekondigd. Ik stel voor dat al die mensen even een jaar in de EU komen wonen, dan klagen ze meteen niet meer over hun eigen situatie.
Overigens komen er dus nieuwe flagship modellen met de release van W10.In ieder geval dat zei Elop in hun press praatje. Als die dezelfde bang for buck krijgen als de Lumia 640, dan weet ik wel welke telefoon ik ga kopen :)
Elop melde vanochtend dat er een device aan zot te komen in het "flagship" segment. Alleen vraag ik me af of dat nog wel stand gaat houden nu Samsung alle registers heeft opengetrokken gisterenavond. Met alleen een refresh van de 930 kunnen ze niet wegkomen.

Flagships zijn nodig om je "cool" factor te behouden. Laten zien dat je er toe doet en daardoor ontwikkelaars verleidt om de mogelijkheden van je flagship volledig te laten benutten. Apple weet als geen ander om dit voor elkaar te laten krijgen, daar mogen bekende devs al spelen met early beta's. We hebben niets aan goedkope telefoons, er moet iets komen wat er toe doet. Wellicht een idee om de Lumia lijn te houden voor budget en creativiteit en de Surface lijn uitbreiden met een nieuwe smartphone telg. De pennenmaker hebben ze al gekocht :)

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 02-03-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:53
Miki schreef op maandag 02 maart 2015 @ 12:36:

Elop melde vanochtend dat er een device aan zot te komen in het "flagship" segment. Alleen vraag ik me af of dat nog wel stand gaat houden nu Samsung alle registers heeft opengetrokken gisterenavond. Met alleen een refresh van de 930 kunnen ze niet wegkomen.
En waar komt Samsung - de S6 - dan mee? Draadloos opladen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Tja maar wat voor features zou je graag in een flagship toestel willen zien wat we nu nog niet hebben.
Je ik kan wel wat bedenken.. MicroSD ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
coenox schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:29:
[...]

En waar komt Samsung - de S6 - dan mee? Draadloos opladen... 8)7
Kom kom, niet zo flauw :)

Naast draadloos opladen zit er een hele boel snufjes in die ik nog niet terug heb gezien in Windows hardware. Uiteraard blijft het per persoon afhankelijk wat je er mee gaat doen maar de 930/1520 zijn nu toch echt wel gedateerd.

Enkele in het oog springende zaken:
  • Kwa SOC loop je nu goed twee generaties achter, Snapdragon 800 komt uit 2013!
  • De sterkhouder, de camera, is nu toch ook wel ingehaald door zowel de iPhone 6 als Galaxy S6.
  • De 930 en 1520 zien er niet onaardig uit maar in verhouding tot de iPhone 6 en Galaxy S6, is er niet veel meer over van een flagship.
  • Galaxy S6 ondersteunt beide draadloos laden standaarden(Qi en Powermat)
CAP-Team schreef op maandag 02 maart 2015 @ 13:38:
Tja maar wat voor features zou je graag in een flagship toestel willen zien wat we nu nog niet hebben.
Je ik kan wel wat bedenken.. MicroSD ondersteuning.
Dat geintje heeft Microsoft/Nokia ook geflikt met de 930 of zijn we dat al vergeten?

[ Voor 17% gewijzigd door Miki op 02-03-2015 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
[...]
Inderdaad. Bijv. het Nederlandse Microsoft/Windows FB account is ook niet echt heel inhoudelijk en interessant om te volgen. En die duffe Surface 'Stories' reclames op Discovery daarnaast ook niet.

Dat met dat flagship device moet nu wel een keer wat gaan opleveren: een release in september betekend dat het tegen de iPhone 6 Plus moet gaan, en nu dus Samsung en HTC al. Ik verwacht op z'n minst de beste camera, geweldig design (de oude Nokia dingen) en 'snufjes' zoals TouchID. Dat hoort op dit moment gewoon op een flagship te zitten. En natuurlijk de prijs - als ze nou op break-even zouden gaan ziten :). Een WP toestel van 600+ euro zonder extra features t.o.v. SGS6 of I6 is dood in het water.

Wat betreft Windows 10 design betreft, hier wordt ik toch wel heel gelukkig van:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/B_F5cfgVIAUyzsr.jpg:large

Hopelijk is dit de definitieve "Metro 2.0" in Windows 10. Erg fraai vind ik zelf. En zelfs de Pivot mag blijven op Windows 10 (al is het samen met een hamburger knop :)).

[ Voor 5% gewijzigd door Niels9001 op 02-03-2015 14:46 ]

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ik las dat ze pas nieuwe smartphones met wp10 gaan aanbieden als WP10 af is. Dus ik denk dat we nog enkele maanden moeten wachten totdat we echt high end smartphones gaan zien. Gezien Microsoft flink wat nieuwe fabrikanten erbij hebben (in china, india) die zich richten op low budget toestellen denk ik dat Microsoft eerst op die manier hun marktaandeel wilt vergroten.

Bedoel, laten we nou eerlijk zijn, verkoopt een high end smartphone met WP nou echt zo goed?
•Kwa SOC loop je nu goed twee generaties achter, Snapdragon 800 komt uit 2013!
•De sterkhouder, de camera, is nu toch ook wel ingehaald door zowel de iPhone 6 als Galaxy S6.
Laat WP nou net wat sneller en vloeiender lopen op mindere specs. Zelfs Acer heeft toegegeven dat WP stabieler en sneller draait dan Android met dezelfde hardware. Daar in tegen was de SD niet de volwaardige opvolger van de 800/801 gezien de hardware problemen. Gezien de SD 801 niet heel veel verbeteren biedt, was het voor Nokia goedkoper om bij de 800 te blijven.

Hoe dan ook gaan we nieuwe WP10 toestellen met de SD810 in de toekomst zien, de vraag is alleen nog wanneer :/

[ Voor 54% gewijzigd door vali op 02-03-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Miki schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:32:
[...]

Kom kom, niet zo flauw :)

Naast draadloos opladen zit er een hele boel snufjes in die ik nog niet terug heb gezien in Windows hardware. Uiteraard blijft het per persoon afhankelijk wat je er mee gaat doen maar de 930/1520 zijn nu toch echt wel gedateerd.

Enkele in het oog springende zaken:
  • Kwa SOC loop je nu goed twee generaties achter, Snapdragon 800 komt uit 2013!
  • De sterkhouder, de camera, is nu toch ook wel ingehaald door zowel de iPhone 6 als Galaxy S6.
  • De 930 en 1520 zien er niet onaardig uit maar in verhouding tot de iPhone 6 en Galaxy S6, is er niet veel meer over van een flagship.
  • Galaxy S6 ondersteunt beide draadloos laden standaarden(Qi en Powermat)
[...]
Ja, het is flauw. Weet ik. Na mijn ervaring met een S3 heb ik het even gehad met Samsung en Android. Maar dat is persoonlijk. Ik merk ook dat ik na een jaar of 15 (vanaf mijn Palm tijd) alles gevolg te hebben een beetje cynisch begin te worden. Maar dat is mijn probleem.

De S6 ziet er mooi uit, maar dat is voor mij onvoldoende om zoveel geld uit te geven voor een smartphone. Voor mij levert het te weinig nieuws. Overigens had ik dat met de iPhone 6 ook, tot ik die in handen van een collega zag. Mijn eerste gevoel was toen 'hebbe, hebbe'. Misschien heb ik dat ook als ik de S6 in het echt zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
vali schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:16:
[...] Hoe dan ook gaan we nieuwe WP10 toestellen met de SD810 in de toekomst zien, de vraag is alleen nog wanneer :/
Elop zei daar dit over in het praatje:
[..] And, later this year, we will introduce new Lumia devices based on Windows 10 including in the flagship tier. Those are our plans [..]
. Dus ga er maar vanuit dat ze voor de kerst (beperkt) beschikbaar zijn in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Caelorum schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:32:
[...]

Elop zei daar dit over in het praatje:
[...]
. Dus ga er maar vanuit dat ze voor de kerst (beperkt) beschikbaar zijn in de winkel.
Dat had ik ook gezien, al verwacht ik wel eerder. Het duurt toch niet 9 maanden om WP10 te releasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, vast niet. Aan de andere kant is MS ook wel weer een partij die er wel zo lang over zou kunnen doen. Ze stelle
n de release gerust uit als ze denken daarmee voordeel te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
coenox schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:21:
[...]

Ja, het is flauw. Weet ik. Na mijn ervaring met een S3 heb ik het even gehad met Samsung en Android. Maar dat is persoonlijk. Ik merk ook dat ik na een jaar of 15 (vanaf mijn Palm tijd) alles gevolg te hebben een beetje cynisch begin te worden. Maar dat is mijn probleem.

De S6 ziet er mooi uit, maar dat is voor mij onvoldoende om zoveel geld uit te geven voor een smartphone. Voor mij levert het te weinig nieuws. Overigens had ik dat met de iPhone 6 ook, tot ik die in handen van een collega zag. Mijn eerste gevoel was toen 'hebbe, hebbe'. Misschien heb ik dat ook als ik de S6 in het echt zie.
De reden dat ik voor een Lumia 930 koos was vanwege de S3. Hopeloos buggy toestel met belabberde support van Samsung en allerlei geneuzel van Google die me werd opgedrongen, Google+, Hangouts enz. enz. En dat cynisme herken ik ook, ik heb zelf een tweetal Palm(Clié en TX) apparaten gehad ;)

Op het geneuzel met kwaliteit van de apps ben ik met Win 8.1 erg tevreden. Verdomd stabiel OS en aan basis functionaliteiten niets te kort.

De iPhone 6 en Galaxy S6 heb ik er alleen bij gehaald om aan te tonen dat Microsoft echt serieus werk moet gaan maken van hun toekomstige flagship telefoon. Met dat betreft doet de situatie me heel erg denken aan Palm toen het al verkeerd ging. Een verdomd goed OS maar het mist de "mojo" om nog mee te kunnen doen met nieuwe ontwikkelingen. Wordt Windows 10 het nieuwe WebOS? Te laat om de boel nog te kunnen redden?

Het is daarom ook dat ik met iets meer "passie" in de windows phone topics aanwezig ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Lo
Miki schreef op maandag 02 maart 2015 @ 17:19:
[...]

De iPhone 6 en Galaxy S6 heb ik er alleen bij gehaald om aan te tonen dat Microsoft echt serieus werk moet gaan maken van hun toekomstige flagship telefoon. Met dat betreft doet de situatie me heel erg denken aan Palm toen het al verkeerd ging. Een verdomd goed OS maar het mist de "mojo" om nog mee te kunnen doen met nieuwe ontwikkelingen. Wordt Windows 10 het nieuwe WebOS? Te laat om de boel nog te kunnen redden?

Het is daarom ook dat ik met iets meer "passie" in de windows phone topics aanwezig ben :)
Ik vrees dat je vergelijking opgaat. Verschil is wel dat Microsoft wel een heel groot bedrijf is met een hele lange adem. En de koppeling met PC's en tablets. Ik blijf voorlopig positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Qua flagships ( domme benaming eigenlijk, boten horen in het water ) heeft Samsung maar ook andere merken, alleen maar duikbootjes uitgebracht, niet qua toestellen die zijn zonder meer goed te noemen, het probleem bij hun is louter het o.s. menig klacht van dergelijke toestellen is vaak o.s. gerelateerd.
Uitzonderingen daargelaten.

Waar Nokia sterk in was en hoop dat MS hiermee doorgaat is de camera.
Die pureview zeis spul is nog steeds zondermeer subliem te noemen.
Ik heb zelf die 5 mp shooter op mijn 1320 en zelfs die maakt aardige plaatjes ( wel onder gunstige omstandigheden ) ondanks dat het geen pureview is.

Ik zou graag willen zien dat ze hun toestellen ook waterdicht gingen maken.
Daarnaast dat ze iets zouden gaan doen met stylusondersteuning voor hun phablets.
Nu zijn hun phablets alleen maar een uit de kluiten gewassen telefoon met verder geen enkele bijzonderheid, maar stylusondersteuning kan ook een meerwaarde hebben op de 5" toestellen.
Infrarood ondersteuning zou een wenselijke feature zijn.

Dus voor mij zou het wenslijstje voor MS kinderlijk eenvoudig zijn.
20 mp pureview zeis
microsd
waterdicht
goed scherm met stylus ondersteuning
draadloos laden ( met dito lader bij de aanschaf van het toestel en niet als accessoire )
1 a 2 gb ram
32 gig intern

qua connectiviteit
naast wifi en Blue tooth ook nfc en infrarood.

Maar dit is iets wat IK graag zou willen zien.
Iemand anders zou wellicht iets anders willen zien,
dus is het inderdaad lastig om alles in één toestel te pompen die iedereen geweldig vind.
Want tja......zoveel mensen zoveel wensen.

Merk X mag dan wel een highend "flagship" op de markt gooien,
maar als er een bepaalde feature er niet opzit die voor een bepaalde gebruiker ow zo belangrijk is dan blijft deze net zo hard in de schappen liggen als een prulphone van merk Y.

Meeste beschouwden de 930 als een dergelijk iets,
maar velen vinden dat ook met de 1520.
Ik ben tevreden ( ik ben vrij simpel hierin ) als hij maar doet wat het doen moet met de voor mij belangrijke opties en mogelijkheden,
de rest is gewoon leuk maar zal niet worden gebruikt en als ik voor dat laatste daarvoor een 100 of 200 extra voor moet neertellen dan zou dat alleen maar zonde zijn van mijn dure centjes.

Misschien is dat modulaire idé nog niet eens zo slecht waar Google mee bezig is.
maar dan wel iets van MS graag ;-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Jouw wensen komen grotendeels overeen met die van mij. Maar waarom infrarood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
coenox schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:16:
Jouw wensen komen grotendeels overeen met die van mij. Maar waarom infrarood?
Met ir kan je bijvoorbeeld je tv, radio en of je vcr bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Ik denk dat ik glance en eventueel ir wel zou missen op de 930... anders dan dat, hoeft het niet perse. Ben al sinds 2008 android gebruiker, maar ben er nu wel klaar mee. Consistent slechtere toestellen en kwalitatief slechtere updates.

Ben dan ook aan het azen op een tweedehands 930 groen op dit moment. Ik weet eigenlijk wel zeker dat dit mijn follow up toestel wordt. Helemaal met 10 op komst.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Amadeus1966 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 16:44:
[...]

Met ir kan je bijvoorbeeld je tv, radio en of je vcr bedienen.
Dat is wel behoorlijk aan het uitsterven. Zo kan ik op dit moment mijn receiver en TV gewoon met mijn WP toestel bedienen via wifi. Volgens mij staat er geen apparaat zonder netwerkkabel meer in mijn audiomeubel, dus waarom in godsnaam nog zoiets als het inferieure IR gaan ondersteunen?

Op mijn Galaxy S4 had ik wel IR. Hoe vaak heb ik het gebruikt? .. uhh.. nooit..

[ Voor 7% gewijzigd door InZane op 03-03-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 10-10 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn XBO heeft het, zet voor mij netjes TV en reciever aan, dus dat heb ik al niet meer nodig op m'n telefoon :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Niet iedereen heeft alles aan de Wifi hangen.
Dat sommige hier dat hebben is leuk maar dat maakt het nog niet verouderd.
Als we zo moeten gaan denken dan hoeven ze met de volgende generatie ook geen 3g meer ondersteunen want ik gebruik al 4g zo ook menig van mijn kennissen.....

Aan de andere kant dus als je router het begeeft kan je niets meer, heb al verscheidene versleten... doe mij dan maar ir.

Daarnaast had ik het over wat IK leuke extras vind.

[ Voor 24% gewijzigd door Amadeus1966 op 03-03-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Y
Amadeus1966 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:34:

Ik vind nog steeds de FM zender op mijn Nokia 808 geweldig. Mag ook terug komen. Maar ik denk weinig kans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:31
coenox schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:20:
Y
[...]

Ik vind nog steeds de FM zender op mijn Nokia 808 geweldig. Mag ook terug komen. Maar ik denk weinig kans...
Hoe bedoel je terugkomen?
Op de Lumia 1020 zit wel FM radio (ontvanger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hij heeft het over zenden denk ik. Mijn n900 kon het ook. Best makkelijk in een auto zonder bluetooth of aux in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:31
Dat is wel erg gaaf ja.

Daarvan denk ik ook niet dat het terug gaat komen, ik heb zo'n vermoeden dat fm niet heel lang meer gaat bestaan.
Voor in de auto erg leuk maar elke auto die nu nieuw is zal toch Bluetooth (moeten) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Amadeus1966 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:34:
Aan de andere kant dus als je router het begeeft kan je niets meer, heb al verscheidene versleten... doe mij dan maar ir.

Verscheidene routers versleten? Hoe doe je dat dan? Heb er nog nooit eentje kapot gehad.

Dat is waar, maar ik geef je weinig kans op IR. Je hebt het daarnaast over een VCR. Dat is wel behoorlijk pre-3G volgens mij ;)

[ Voor 26% gewijzigd door InZane op 03-03-2015 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:43
vali schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:16:

Bedoel, laten we nou eerlijk zijn, verkoopt een high end smartphone met WP nou echt zo goed?
Steeds meer mensen kopen een telefoon die niet meer dan 400 euro kost (geloof zelfs meer dan 60% van de consumenten). Ik wil een telefoon die 4G kan, een 5" - 5,5" full HD scherm heeft en minstens 16 GB opslag. Voor de meeste mensen is high end overkill, internet, mail, whatsapp en agenda bijhouden kan op een midrange ook. Ik denk dat WP het daar moet zoeken en daarom heeft MS geen haast nu met een high end. Bij de introductie van Windows 10 komt die telefoon die dan volop in de schijnwerpers komt de staan als onderdeel van de drie-eenheid Mobiel - PC - XBox One. Jammer dat het nog zeker een half jaar gaat duren en hopelijk heeft die telefoon dan een "normale" prijs, 699 euro voor een telefoon gaat nergens meer over.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Waarom mijn routers klappen, geen idee.
Ik hou het maar op domme pech.

De vcr was maar als voorbeeld, al maak ik er nog wel gebruik van ( video tapes overzetten voor derden).
Maar de truuk van innovatief zijn is verder kijken...wifi remote mag hier misschien ( al merk ik het niet ) gemeengoed zijn, maar er zijn voldoende landen waar dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@lekker ventje.
Bij die percentage zit ik ook.
Ik koop mijn toestellen altijd los en dan is 700,- knap geld voor een klein doosje met aaibaar glas, zeker als het de helft goedkoper kan.
Ben wel bereid om iets meer te betalen, maar dan moet ie wel helemaal aansluiten op mijn wensen zonder enig concessie.

Fm zoals we dat nu kennen gaat nooit verdwijnen net als Am.
Misschien wel in het dagelijks ( consumenten ) gebruik, maar zal in geval van nood altijd voorhanden blijven.

[ Voor 22% gewijzigd door Amadeus1966 op 03-03-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Caelorum schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:47:
Hij heeft het over zenden denk ik. Mijn n900 kon het ook. Best makkelijk in een auto zonder bluetooth of aux in :)
Klopt. Ik bedoel zenden. Overigens vind ik een FM radio ook een must. Onbeperkt 'data' ontvangen, waar ter wereld je ook bent. Ik vind radio nog steeds een geweldig medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
coenox schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 21:35:
Ik vind radio nog steeds een geweldig medium.
Op een mobieltje of in de auto vind ik dat ook. Vooral in de auto heb ik 9 van de 10 keer radio aan staan.
Thuis heb ik meestal 'internetradio' aan staan. Daar geldt juist dat die FM antenne of coax me gestolen kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ coen.
Zat daar echt een fm zender in dat toestel?
Wat voor bereik had dat ding en kon je ook frequenties wisselen?

Hm gaan heerlijk oftopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Kunnen we het weer over het Windows 10 (phone) OS hebben?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:07

P_Tingen

omdat het KAN

PaT schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 07:42:
[mbr]Kunnen we het weer over het Windows 10 (phone) OS hebben?[/mbr]
Vooruit dan maar :)

Ik gebruik nu de quiet hours van Cortana. Nadeel is alleen dat ik daarvoor én de telefoon op Engels moet hebben, én GPS aan moet hebben staan. Dat laatste vind ik absurd en vreet mijn batterij op. Is er iets bekend over w10 of dat daar anders kan? Het lijkt me dat die quiet hours niet persé iets hoeft te zijn van Cortana. Dat zou ik prima een losstaande feature vinden.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:57

RayNbow

Kirika <3

Ik heb Cortana aanstaan op m'n L1020 (WP8.1 weliswaar), maar ik ondervind geen enkel probleem dat de locatieservice aanstaat. De GPS staat namelijk niet continu aan.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Punt is volgens mij dat Cortana locatie gebruikt om je aan zaken te herinneren (bv om wc-papier te kopen als je in de supermarkt bent). Loskoppelen van quiet hours van Cortana lijkt mij een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kleine feature gevonden, die ik niet ik 8.1 had gezien, bij uitzetten van je telefoon krijg je nog een 'dont forget <agendapunt van morgen>' melding voordat hij afsluit. Leuk gedaan :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
SinergyX schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:52:
Kleine feature gevonden, die ik niet ik 8.1 had gezien, bij uitzetten van je telefoon krijg je nog een 'dont forget <agendapunt van morgen>' melding voordat hij afsluit. Leuk gedaan :P
Hehehe, dat zijn dingetjes die ik wel weer kan waarderen :)
Jammer dat ik nog steeds geen Lumia in huis heb die de WP10 Preview kan/mag draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Btw heeft wp10 nu ook ondersteuning voor animated gifs of heb je daarvoor nog steeds 3th party apps voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Animated gifs werkte toch al? Kon meestal animated gif topic gewoon bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraanmachinist
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 19:55
Amadeus1966 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 12:03:
Btw heeft wp10 nu ook ondersteuning voor animated gifs of heb je daarvoor nog steeds 3th party apps voor nodig?
ik zal het proberen zodra de hard reset klaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@machinist,
Thx :)

@sinergyx,
Via webpagina's gaat het wel.goed maar dat bedoelde ik niet.
Ik bedoel gedownloade of zelf gemaakte animated gifs, deze worden in de wp 8x Fotoaplicatie als een gewone afbeelding getoond zonder animatie.
Nu kan dat wel met behulp van 3th party apps maar zou het mooier vinden als deze gewoon standaard zou werken vanuit wp10 zonder extra apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ah op die manier, was in Windows zelf ook altijd een drama.

Ik tracht een gif op te slaan vanuit de explorer, maar of hij lijkt niets op te slaan (zie niets in photos) of via share maakt hij een single jpg ervan. Dus geen handig idee om het zo te testen voor je :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Oké thx voor de poging.
Beetje jammer dat een dergelijk oud formaat schijnbaar niet zo simpel ondersteund kan worden.
Ik meende dat die live images van de nokiacam ook op die manier werden opgeslagen, maar die konden ook alleen maar in die specifieke applicatie getoond worden als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die live photo's? Die kon ik wel via de photo app gewoon bekijken, maar je zag de animatie (die ~1 seconde voor schieten van je foto) maar steeds 1x, moest je elke keer vooruit en terug gaan in de foto's om die nog een keer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
coenox schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:15:
Punt is volgens mij dat Cortana locatie gebruikt om je aan zaken te herinneren (bv om wc-papier te kopen als je in de supermarkt bent).
Cortana gebruikt inderdaad daar locatie services voor. Maar eerst kijkt 'ze' grof met GSM masten of ze in de buurt komt van een locatiereminder om dan pas de GPS in te schakelen.

Ik heb in ieder geval nooit opgemerkt dat mijn accuduur omlaag ging met Cortana aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo_ijslijk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-10 12:02
SinergyX schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 14:02:
Die live photo's? Die kon ik wel via de photo app gewoon bekijken, maar je zag de animatie (die ~1 seconde voor schieten van je foto) maar steeds 1x, moest je elke keer vooruit en terug gaan in de foto's om die nog een keer te zien.
Volgens mij worden Living Images opgeslagen als .mp4. Denk dat je als .gif er teveel kwaliteit bij verliest. Bij mij werken Living Images iig niet als ik ze in de W8.1 Photos app bekijk. Wel via Lumia Storyteller of vanuit Lumia Camera. Hopelijk ondersteunt Windows 10 living images, want die Lumia Storyteller is lang zo'n snelle app niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Hugo_ijslijk schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 19:01:
[...]

Volgens mij worden Living Images opgeslagen als .mp4. Denk dat je als .gif er teveel kwaliteit bij verliest. Bij mij werken Living Images iig niet als ik ze in de W8.1 Photos app bekijk. Wel via Lumia Storyteller of vanuit Lumia Camera. Hopelijk ondersteunt Windows 10 living images, want die Lumia Storyteller is lang zo'n snelle app niet.
Tja .gif is maximaal 256 kleuren, dus hoogst ongeschikt voor foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

InZane schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:24:
[...]

Tja .gif is maximaal 256 kleuren, dus hoogst ongeschikt voor foto's.
True-Color GIF Example

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

InZane schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 07:13:
[...]

Ik wist dat die ging komen :+
Tot uw dienst. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

In huidige staat zou ik nog niet veel mensen aanraden naar WP10 preview te gaan, er zitten behoorlijk wat 'irritaties' in. Ik heb nu zeker 1x per dag complete vastlopen, games draaien gigantisch traag, regelmatig komt het toetsenbord niet meer omhoog als ik een type-box aantik. Geen idee wanneer de volgende release op de rit staat, maar hopelijk wordt daar veel in gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
SinergyX schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:09:
In huidige staat zou ik nog niet veel mensen aanraden naar WP10 preview te gaan, er zitten behoorlijk wat 'irritaties' in. Ik heb nu zeker 1x per dag complete vastlopen, games draaien gigantisch traag, regelmatig komt het toetsenbord niet meer omhoog als ik een type-box aantik. Geen idee wanneer de volgende release op de rit staat, maar hopelijk wordt daar veel in gefixed.
Hoop dat de nieuwe build flink wat verbeteringen brengt. Er is ook bekent waarom Microsoft GDR2 niet naar de huidige toestellen wilt uitbrengen, ze rollen liever WP10 naar alle toestellen. Vele functionaliteiten van GDR2 gaan nu in WP10 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat me wel zojuist opviel, moest mijn telefoon rebooten voor nieuwe versie van 'motion data', toch maar eens kijken wat dat is. Maar WP10 blijkt dus je 'stappen' bij te houden, welke je in Health&Fitness kan bekijken :) Zo kan je ziet hoeveel je loopt op een dag, zelfs per uur, grappig om te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
SinergyX schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 17:20:
Wat me wel zojuist opviel, moest mijn telefoon rebooten voor nieuwe versie van 'motion data', toch maar eens kijken wat dat is. Maar WP10 blijkt dus je 'stappen' bij te houden, welke je in Health&Fitness kan bekijken :) Zo kan je ziet hoeveel je loopt op een dag, zelfs per uur, grappig om te zien :P
Geen WP10 dingetje, maar WP8.1 update 1 geloof ik. Op mijn 930 met de laatste versie van 8.1 heb ik die motion data ook al tijden aanstaan. Zie ik met de Health & Fitness app op het homescreen meteen hoeveel stappen ik die dag (al) heb gelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ah ok, ik had het op 8.1 nooit eerder gezien. Geen idee wat het alleen extra aan batterij kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
SinergyX schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:33:
Ah ok, ik had het op 8.1 nooit eerder gezien. Geen idee wat het alleen extra aan batterij kost.
Vault volgende mij heel erg mee. Heb het op mijn Lumia 830 continu aan staan, maar heb niet het idee dat het veel invloed heeft op de accuduur. Laatst ook nog een artikel gezien dat dit soort data betrouwbaarder op je telefoon is, dan via een armband (fitbit o.i.d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 20:43
coenox schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:11:
[...]

Vault volgende mij heel erg mee. Heb het op mijn Lumia 830 continu aan staan, maar heb niet het idee dat het veel invloed heeft op de accuduur. Laatst ook nog een artikel gezien dat dit soort data betrouwbaarder op je telefoon is, dan via een armband (fitbit o.i.d)
Dat durf ik te betwijfelen :) Je telefoon heb je niet altijd bij je (tenminste ik niet) en soms in een tas of iets dergelijks en je een armband altijd om draagt en dus elke beweging registreert. Geef wel toe dat hij tijdens het afwassen ook denkt dat ik aan het bewegen ben (Polar v800) :) maar goed, vrij off topic dit :X
Binnekort hopelijk in het bezit van een 635 en kan ik ook eens aan Windows 10 op phones ruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb het even nagezocht. Het is 'even goed als'. Bron: http://www.livescience.co...earables-step-counts.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_Swinkels
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 07:26
InZane schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 10:54:
[...]

Jammer dat ik nog steeds geen Lumia in huis heb die de WP10 Preview kan/mag draaien :(
Weet iemand een manier waarop iets dergelijks wel mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
B_Swinkels schreef op maandag 16 maart 2015 @ 21:50:
[...]

Weet iemand een manier waarop iets dergelijks wel mogelijk is?
Er zijn via Google genoeg manieren te vinden, maar overal wordt het ook afgeraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Na al het gedoe om hamburgers en het verdwijnen van de ellips en pivots op Windows Phone ten faveure van Android-gebruikers... vervangt Android het hamburger-menu voor een ellips die naar pivots leidt...

http://wmpoweruser.com/go...hamburger-in-recycle-bin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Minimale eisen van Windows 10 for phones zijn bekent!

Ziet er goed uit :D

[ Voor 20% gewijzigd door vali op 18-03-2015 09:07 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M