• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

vali schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:07:
[...]

Zo welk been ben jij je bed uit gekomen? Kan het eventjes wat minder?! Dan kunnen we eventjes samen bekijken wat ik had geschreven:

[...]

Natuurlijk weet ik dat er nog bugs zijn en had erbij vermeld dat Microsoft het op veel meer toestellen uitbrengt. Op de ene toestel kan hij beter draaien dan op de ander. Sterker nog, op een Lumia 1520 krijg je op dit moment de update niet eens. Dat hij niet op jou toestel niet goed draait is erg kut voor je, maar dat ervaar ik niet. Daar is het de Insider preview voor.
Laten we dan even dan 1 specifieke regel pakken:
Het is nooit te laat iemand iets bij te leren :+ Bij sommige moet je het wat vaker herhalen.
Nee, dat is een 'mindere' opmerking?

Ik mag aannemen dat jij ook best begrijpt dat hij met 'publiekelijk' iets anders bedoeld dan een public release, dit is een mega (gezien de nummers en de 'poeha' 2000 fixes) update die in het wild wordt gegooid, maar werkt op een aantal vlakken nog slechter dan zijn voorganger (of daarvoor).

Daar heeft mijn toestel niets mee te maken, core features van het OS (en direct gelinkte zut) werken niet ongeachte je telefoon.

Neem nu dit
•Mobile hotspot doesn’t work in this build
Werkelijk? 10166 was soms buggy (kon je niet uitzetten, of je wifi stopte totaal), maar werkte.

Nog zo eentje:
•Some phones with a large number of tiles pinned to the Start screen may get stuck in a state where the device shows “Loading…”;
Hoe moeilijk was het om daar een harde limiet (zeg 12) op te zetten, melding erbij dat hij crashed boven de 12. 1 voordeel, ze weten na 3 builds blijkbaar eindelijk waar dat 'loading..' vandaan komt.

Beta of niet, het zal m'n freaking achterwerk roesten of een knop verkeerd aligned is op je contactenpagina of woorden verkeerd vertaald zijn, mag allemaal in die 2000 bugfixes, maar hoeveel moeite was het nu om een 'breaking' bug uit vorige build eens goed op te lossen?

Mij boeit het verder niet, ik gooi 8.1 er weer op en ga weer verder. Maar zaken die ik zie op Win10 op mijn telefoon in mijn situatie, die jij blijkbaar niet tegenkomt, zullen dan misschien zelfs nooit bij MS komen. Hoe geweldig hun insider Windows 10 verliep (deed ik ook al mee vanaf het begin), hoe slecht het loopt bij WP10. Nu maar hopen dat de XBO versie wel beter gaat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:17
SinergyX schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:20:
[...]
Blijkbaar doet MS ook bar weinig met feedback, vanaf de eerste releases heb ik braaf suggesties en bugs aangegeven en ik heb er amper tot niets van terug gezien. En ook al zijn er nu 2000 dingen gefixed, ze hebben nog een behoorlijk weg te gaan willen ze 'binnenkort' WP10 gaan releasen.
Ik heb zo'n beetje hetzelfde gevoel... van de dingen die ik heb aangegeven (valt dat trouwens ergens terug te vinden ?) is er volgens mij nog geen enkele opgelost... wel heb ik er weeral een aantal bij gekregen.

Ik kreeg daarnet een SMS en die wordt niet gekoppeld aan de bestaand thread van de persoon... is nochtans verzonden vanaf hetzelfde nummer. Ik heb dus nu twee SMS threads voor hetzelfde nummer.

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
SinergyX schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:01:
[...]

Laten we dan even dan 1 specifieke regel pakken:

[...]

Nee, dat is een 'mindere' opmerking?

Ik mag aannemen dat jij ook best begrijpt dat hij met 'publiekelijk' iets anders bedoeld dan een public release, dit is een mega (gezien de nummers en de 'poeha' 2000 fixes) update die in het wild wordt gegooid, maar werkt op een aantal vlakken nog slechter dan zijn voorganger (of daarvoor).

......

Mij boeit het verder niet, ik gooi 8.1 er weer op en ga weer verder. Maar zaken die ik zie op Win10 op mijn telefoon in mijn situatie, die jij blijkbaar niet tegenkomt, zullen dan misschien zelfs nooit bij MS komen. Hoe geweldig hun insider Windows 10 verliep (deed ik ook al mee vanaf het begin), hoe slecht het loopt bij WP10. Nu maar hopen dat de XBO versie wel beter gaat.
Iedereen gebruikt zijn telefoon op een andere manier, ik ben weer bugs tegen gekomen (nog steeds) die jij niet hebt opgenoemd. Daarbij zou ik naar jou exact dezelfde opmerking hier plaatsen als je tientallen posten gaat maken hoe slecht Microsoft het wel niet doet en hoe dramatisch de bèta is. Het is hier geen nujij.nl of fokt waar men al hun frustraties kan laten gaan. Als je beta niet bevalt, ga dan terug naar de stabiele versie of zet de "fast ring" uit als je WP10 wilt draaien.

Hoeveel moeite is het eventjes iets te fixen? Bij Microsoft staat er flinke druk om de versie zo snel mogelijk uit te brengen en ze kunnen niet in een keer alles fixen. Volgende maand zou hij richting RTM gaan en mijns inziens zijn ze goed op weg.

[ Voor 31% gewijzigd door vali op 13-08-2015 20:08 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:23
r2504 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:03:
[...]

Ik heb zo'n beetje hetzelfde gevoel... van de dingen die ik heb aangegeven (valt dat trouwens ergens terug te vinden ?) is er volgens mij nog geen enkele opgelost... wel heb ik er weeral een aantal bij gekregen.
Als Microsoft dezelfde aanpak gebruikt als bij W10 dan wordt er zeker naar feedback geluisterd. Sterker nog, van de meer dan 2000 bugs die geplet zijn zijn er 100-en die door insiders zijn gemeld. Dat jouw bug(s) daar niet tussen zit(ten), jammer. De RTM duurt nog minstens een maand.

Ik zou zeggen blijven melden en niet denken dat een ander de bugs wel meld. En niet alleen bugs melden, maar zeker ook suggesties...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• nec1560
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 10:34
Tom. C schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:12:
[...]

Store updates zijn een drama hier, heb al weken een update voor Nokia Account en de Touch setting in de queue staan die telkens een error opleveren. Nu wou ik de Insider App weer installeren zodat ik kon updaten naar 10512 maar die wil ook niet installeren. Nokia Account en Touch verwijderen zou moeten helpen maar ik weet niet hoe ik die eraf krijg aangezien het geen normale apps zijn.
Inmiddels zijn 25 updates ingelopen de resterende 14 stuks geven foutmelding 0x803F8001

• msmilde
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-10-2022
ik had hetzelfde zojuist. Ik heb Windows Insider app gestart, opnieuwe Fast ring gekozen. Daarna controleren op updates, en nu wel de nieuwste build
Feit blijft gewoon dat er voor de nieuwe build ook nog wel wat bugs aanwezig zijn die het voor sommigen onmogelijk of ongemakkelijk maken de nieuwe preview te proberen en mogelijk te gebruiken als daily driver.

Startscherm werkt al beter, maar hapert nog steeds en heeft dus probleem met veel tiles. Lockscreen laat pas na 2 seconden de tijd en notificaties zien. Wifi valt regelmatig weg (zie hem hier eigenlijk constant op 4G staan ipv mn wifi). Store is nog steeds onbetrouwbaar. Apps kunnen nog regelmatig crashen. Mobile hotspot werkt niet. Video's afspelen via de video-app werkt niet. Onedrive synchroniseerd niet altijd direct foto's. Foto-app is af en toe ook wat traag (vooral nieuw laden van fotos). En zo blijft het lijstje nog wel staan. Ik ben blij dat er een hoop bugs weg zijn, maar het blijft raar dat lockscreen + startscreen nog steeds niet af zijn. Net als enkele andere primaire delen van het OS. Ik snap dat het preview is, maar ze hebben nog steeds bugs die veel mensen tegenhouden goed mee te testen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Martinspire schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:50:
Feit blijft gewoon dat er voor de nieuwe build ook nog wel wat bugs aanwezig zijn die het voor sommigen onmogelijk of ongemakkelijk maken de nieuwe preview te proberen en mogelijk te gebruiken als daily driver.

Startscherm werkt al beter, maar hapert nog steeds en heeft dus probleem met veel tiles. Lockscreen laat pas na 2 seconden de tijd en notificaties zien. Wifi valt regelmatig weg (zie hem hier eigenlijk constant op 4G staan ipv mn wifi). Store is nog steeds onbetrouwbaar. Apps kunnen nog regelmatig crashen. Mobile hotspot werkt niet. Video's afspelen via de video-app werkt niet. Onedrive synchroniseerd niet altijd direct foto's. Foto-app is af en toe ook wat traag (vooral nieuw laden van fotos). En zo blijft het lijstje nog wel staan. Ik ben blij dat er een hoop bugs weg zijn, maar het blijft raar dat lockscreen + startscreen nog steeds niet af zijn. Net als enkele andere primaire delen van het OS. Ik snap dat het preview is, maar ze hebben nog steeds bugs die veel mensen tegenhouden goed mee te testen.
Het lastige is juist dat vele bugs device of user specifiek lijken te zijn. Zoals 'wifi valt regelmatig weg', waar ik echt nog helemaal geen last van heb gehad op mijn Lumia 930, zelfde als de Store die hier prima werkt. 'Apps kunnen regelmatig crashen' ook op de nieuwe build nog helemaal niet gehad (heb wel een hard reset gedaan overigens). 'Videos afspelen via de video app werkt niet' zou weer moeten werken, er is een store update uitgebracht las ik.

Dat het startscherm traag wordt bij veel tiles vind ik dan wel weer een vrij rare bug, lijkt me toch wel een essentieel onderdeel van de user ervaring op Windows Mobile. Zelfde als die lockscreen bug, dan zou je toch bijna zeggen dat ze er iets mee aan het doen zijn. Maar zie niet echt veel anders eraan.

Foto's app die traag is met veel online foto's heb ik inderdaad wel ondervonden, mag wel een fatsoenlijk caching (thumbnails dan in elk geval) systeem bij komen :P . Maar je kan nog steeds goed testen hoor, ze geven toch duidelijk aan wat known bugs zijn. Dus alles wat je daarbuiten tegenkomt kan je gewoon aangeven dan toch.

[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 13-08-2015 23:08 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

• r2504
Groove is verdwenen van m'n start scherm... en als ik het terug wil pinnen is het greyed-out (hij denkt dus dat het nog steeds op het startscherm staat).

• blmp
  • Niet online
r2504 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:16:
Groove is verdwenen van m'n start scherm... en als ik het terug wil pinnen is het greyed-out (hij denkt dus dat het nog steeds op het startscherm staat).
Staat die niet toevallig al in een folder?

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 13-08-2015 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:04
Ik heb 10 nieuwe updates waaronder, Groove music, Store en windows camera. Hopelijk zitten er flinke verbeteringen in :P
nec1560 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 21:44:
[...]

Inmiddels zijn 25 updates ingelopen de resterende 14 stuks geven foutmelding 0x803F8001
Ik denk dat ze vanzelf installeren. Bij mij duurde het ruim 24 uur en af en toe rebooten voor alles installeerde
Tom. C schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:12:
[...]

Store updates zijn een drama hier, heb al weken een update voor Nokia Account en de Touch setting in de queue staan die telkens een error opleveren. Nu wou ik de Insider App weer installeren zodat ik kon updaten naar 10512 maar die wil ook niet installeren. Nokia Account en Touch verwijderen zou moeten helpen maar ik weet niet hoe ik die eraf krijg aangezien het geen normale apps zijn.
Zou ook wel willen weten hoe ik van de nokia-account app afkom. Google levert ook niks op

[ Voor 98% gewijzigd door Mich op 14-08-2015 07:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Batterijverbruik valt me toch wat tegen, is zeker niet beter dan 10166. Ga een harde reset uitvoeren, kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
blmp schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 23:17:
[...]
Staat die niet toevallig al in een folder?
Nope, ik gebruik geen folders. Ik heb dan zonet gekeken en hij staat in de Store dus ik wou hem uninstallen en daarna opnieuw installeren maar ook dat blijkt niet mogelijk. Het enige wat ik krijg bij lang op Groove te drukken is een greyed-out Pin to Start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Martinspire schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 22:50:
Microsoft raadt dat dan ook af. Het is een preview, zodat je eraan kan snuffelen en mee kan uitproberen. Dat je vervolgens het op je hoofdtelefoon gooit is je eigen probleem.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

r2504 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:25:
[...]

Nope, ik gebruik geen folders. Ik heb dan zonet gekeken en hij staat in de Store dus ik wou hem uninstallen en daarna opnieuw installeren maar ook dat blijkt niet mogelijk. Het enige wat ik krijg bij lang op Groove te drukken is een greyed-out Pin to Start.
Is het apparaat niet bezig met het bijwerken van Groove in de Windows Store? Als hij daar namelijk mee bezig is, dan kan je hem ook niet pinnen naar start (of uberhaupt starten)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46
Naast de 2 seconden vertraging van de lockscreen, vraagt die bij mij ook bijna nooit om de PIN code. (Lumia 930). Slechts heel af en toe moet ik PIN ingeven (meestal na een reboot).

En waarom nog steeds geen reboot optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Mensen moeten eens stoppen met klagen in dit topic. Het is een preview. Je hebt zelf gekozen om Insider te worden en als je alle voorwaarden en dergelijke goed hebt gelezen, dan weet je waar je aan begint. Leuk om als 'eerste' W10 mobile te hebben, maar klaag dan niet over bug zus, bug zo, missende zaken en dergelijke. Vind je de huidige versie in JOUW geval niet goed genoeg voor daily use, ga da terug naar W8.1, maar geef eerst je feedback. Dan heb je in ieder geval nog iets zinvols gedaan met het testen van de preview.

Voor diegene die niet naar WP8.1 terug gaan, blijf bugs en missende features en suggestie natuurlijk wel hier benoemen, maar dan in een gezonde discussie en geen klaagzang.

Een maand voordat W10 op de PC uitkwam zaten er ook nog veel bugs in, maar die zijn in die laatste maand op een aantal na geplet. Ik heb er vertrouwen in dat het ook met W10 mobile goed komt. En W10 is nooit af...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10 17:37

koekiemonster

want a cookie

Dat het een preview is, is bekend. Denk wel dat het voor velen een verrassing was dat deze nieuwe preview eindelijk na 2 maanden beschikbaar gesteld werd en veel direct zichtbare bugs niet oplost en vervelende nieuwe bugs introduceerde. Dat was nogal een onaangename verrassing (check anders windowscentral de eerste dag na de release om het sentiment te meten).

Ik denk dat je dan best wel je mening mag uitten. Zowel positief als negatief.

Ik ben serieus blij voor je dat jij helemaal happy bent met deze release, maar kan me best voorstellen dat er nogal mensen onaangenaam verrast waren.

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
PaT schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:34:
[...]

Is het apparaat niet bezig met het bijwerken van Groove in de Windows Store? Als hij daar namelijk mee bezig is, dan kan je hem ook niet pinnen naar start (of uberhaupt starten)
Nope... ik kon Groove gewoon starten in de app lijst, in de Store lijst was ook niets speciaals te zien. Ondertussen heb ik een reboot moeten doen en blijkt de tile er netjes terug te staan... problem solved dus.
Swerfer schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:19:
Mensen moeten eens stoppen met klagen in dit topic.
Er is klagen en klagen... het feit dat het een preview is wil ook niet zeggen dat je geen mening meer mag hebben over de kwaliteit van de builds of de vooruitgang bij Microsoft. In dat opzicht vind ik de laatste build dus eerder teleurstellend (ondanks 2000 mysterieuze bugs die zouden opgelost zijn).

Als het me echt zou tegen zitten dan downgraden ik trouwens wel terug naar 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Laatst online: 14-10 13:52

DeMoN

Pastafari

DeMoN schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 12:13:
Lumia 925 op 8.1 hier, zou graag W10 10512 willen draaien, maar het zit niet mee.
Heb gelezen dat je niet direct naar 10512 kan vanaf 8.1. Je moet eerst W10 10166 installeren.

Zit in de insiders fast ring en krijg inderdaad 10166 aangeboden. Maar als deze (na een installatie van wel een half uur of langer) eindelijk klaar is met installeren (witte balkje bij tandwieltjes is vol), gaat deze rebooten. Dan gebeurt dit:

1) Reboot
2) NOKIA logo
3) Tandwieltjes met voortgangsbalk, deze loopt niet door
Reboot, we zijn weer bij stap 1.

Heb mijn Lumia na wat gekloot (want hij bleef in de loop zitten) toch weten te verbinden met mijn Laptop (ook W10) en via de Recovery Tool weer 8.1 erop geflashed. Hierna (nu alles default was) de laatste 8.1-updates geïnstalleerd en vervolgens opnieuw geprobeerd W10 10166 te installeren, maar helaas kwamen precies dezelfde problemen naar voren :(

Iemand enig idee hoe ik 10166 op mijn L925 krijg, zodat ik daarna kan doorhoppen naar 10512?
Even mezelf quoten, want heb de oplossing gevonden na wat proberen, dus misschien heeft iemand anders er nog wat aan.
Ben weer opnieuw begonnen, maar dit keer heb ik eerst mijn 8.1 naar de factory defaults gezet. Daarna ingelogd met een nieuw MS account of een account dat in ieder geval niet eerder met een WP gekoppeld is geweest. Op deze manier houd je dus een 100% schone telefoon en heeft het systeem ook geen kans oude backups te restoren vanuit de cloud of iets (ook al kan je dit uitzetten, alleen zo weet je zeker dat het is alsof je voor het eerst een WP gebruikt en uit de doos haalt).
Daarna via de normale weg eerst een WP 8.1 update gedaan (Denim). Daarna de eerste app geinstalleerd, de Windows Insider app natuurlijk, fast ring.
Rebooten en 10166 stond klaar. Na de installatie werkte het *D Ik was al blij...vervolgens heb ik een upgrade gedaan naar 10512 moest via Windows Insider wel nog een keer aangeven in de fast ring te willen en rebooten). Toen 10512 er eenmaal opstond een factory reset gedaan. En hierna kon ik eindelijk mn eigen account weer koppelen en werd alles automatisch geinstalleerd incl mijn startscherm hoe ik hem had staan in 8.1 :D

Tot nu toe werkt het super qua opties, maar vind hem niet zo snappy aanvoelen als 8.1, maar ik weet niet hoeveel ze al aan optimalisatie hebben geprogrammeerd natuurlijk.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
Plof-kip schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:35:
Batterijverbruik valt me toch wat tegen, is zeker niet beter dan 10166. Ga een harde reset uitvoeren, kijken of dat helpt.
Hier (na een hard reset) een stuk betere accuduur. Telefoon wordt ook niet meer zo vaak zo heet.
MrDirect schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:44:
Naast de 2 seconden vertraging van de lockscreen, vraagt die bij mij ook bijna nooit om de PIN code. (Lumia 930). Slechts heel af en toe moet ik PIN ingeven (meestal na een reboot).

En waarom nog steeds geen reboot optie?
Niet toevallig de timeout veranderd? Geloof dat het standaard 15minuten duurt voordat hij om een pincode vraagt (zie in settings -> accounts -> sign in options.
koekiemonster schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:32:
Dat het een preview is, is bekend. Denk wel dat het voor velen een verrassing was dat deze nieuwe preview eindelijk na 2 maanden beschikbaar gesteld werd en veel direct zichtbare bugs niet oplost en vervelende nieuwe bugs introduceerde. Dat was nogal een onaangename verrassing (check anders windowscentral de eerste dag na de release om het sentiment te meten).

Ik denk dat je dan best wel je mening mag uitten. Zowel positief als negatief.

Ik ben serieus blij voor je dat jij helemaal happy bent met deze release, maar kan me best voorstellen dat er nogal mensen onaangenaam verrast waren.
Geloof dat het maar een maandje was hoor voor fast ring gebruikers (10 juli). En er zijn juist veel 'vaak gemeldde' bugs geplet. Stabiliteit en performance, SMS notificaties gefixt, SDkaart problemen en Touch problemen na een belletje. Waren wat ik op Reddit zo'n beetje las de meest gemeldde bugs door users.

Natuurlijk nog wel apart dat een praktisch 'feature complete' (volgens Joe Belfiore) product nieuwe bugs introduceert of zelfs een soort van breaking bugs heeft (teveel tiles pinnen dat alles sloom wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Nou je het zegt... Ik heb geen sdcard problemen meer :D

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Hebben andere ook problemen dat ze geen quotes of wijzingen kunnen maken van comments op tweakers forum? Sinds deze build werkt dat bij mij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
vali schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:41:
Hebben andere ook problemen dat ze geen quotes of wijzingen kunnen maken van comments op tweakers forum? Sinds deze build werkt dat bij mij niet meer.
Lijkt inderdaad niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Deze build is ook vanaf een andere branch gebouwd, dus wellicht verklaart dat waarom eerder opgeloste bugs nu weer optreden (omdat ze dat nog niet gemerged hebben).
Ik denk overigens dat RTM pas op zijn vroegst in november uitgerold gaat worden.
Dat is nog 2,5 maand en er is nog geen releasedatum bekend gemaakt, anders dan Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
geenstijl schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:11:
Ik denk overigens dat RTM pas op zijn vroegst in november uitgerold gaat worden.
Dat is nog 2,5 maand en er is nog geen releasedatum bekend gemaakt, anders dan Q4.
Er zijn geruchten dat de Microsoft Lumia 950 (XL) eind september/begin oktober aangekondigd wordt. Dus ga er van uit dat W10M dan ook wel klaar zal zijn, gezien de toestellen ermee geleverd worden. Al hebben ze dan natuurlijk nog wel wat tijd om hem klaar te maken voor oude Lumia's.

[ Voor 24% gewijzigd door blmp op 14-08-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-10 20:58

kevin33

Welkom in Utopia.

Vreemd, ik krijg nu een update ( nokiacorporation.devicehub_6d0q6r3z979 ) in het meldingen centrum, waardoor het toestel wil rebooten ( maar het niet doet ) en de hele tijd het sms toonje laat afgaan.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Watchmano
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10 19:31
Ik heb sinds gisteren wp10 op me 930 ik moet zeggen dat het redelijk stabiel is. Weinig crashes gehad.

Weet iemand of je een ps3 controller aan kunt sluiten op wp 10? Kon er zelf niks over vinden en zelf ook ff geprobeerd zonder succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:34
blmp schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:19:
[...]
Er zijn geruchten dat de Microsoft Lumia 950 (XL) eind september/begin oktober aangekondigd wordt. Dus ga er van uit dat W10M dan ook wel klaar zal zijn, gezien de toestellen ermee geleverd worden. Al hebben ze dan natuurlijk nog wel wat tijd om hem klaar te maken voor oude Lumia's.
Die zal inderdaad wel W10 krijgen, maar zou me niet verbazen als alle andere toestellen nog 2 a 3 maanden moeten wachten na launch van de 950. Dat geeft ze én de mogelijkheid om de 950 neer te zetten als iets unieks, én nog wat ruimte om hardwarespecifieke bugs van andere toestellen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Caelorum schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:15:
[...]

Die zal inderdaad wel W10 krijgen, maar zou me niet verbazen als alle andere toestellen nog 2 a 3 maanden moeten wachten na launch van de 950. Dat geeft ze én de mogelijkheid om de 950 neer te zetten als iets unieks, én nog wat ruimte om hardwarespecifieke bugs van andere toestellen op te lossen.
Ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Merk zelf (als ik het vergelijk met mijn 520) dat ze nu nog erg richten op nieuwere toestellen. Ze hebben ook bekent gemaakt dat ze eerste batch (lumia 930, 640 en paar andere) de update gaan krijgen en dan pas de rest.

Iets totaal anders nieuws, ze hebben het voor elkaar gekregen om wp10 toestellen full unlock of Interop Unlocked te krijgen. Voor tweakers onder ons is dit echt top nieuws! Krijg de oude WM6.x.x gevoel weer terug. Zondag maar eens hobbyen en dan pas ik gelijk de host file aan om ads te blokkeren.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 14-08-2015 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tenzij ze het expres hebben open gezet om wat te experimenteren. Lijkt me sterk dat ze in de release nog geen fix hebben voor dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Na al het gedoe rondom de veiligheid van Android (Stagefright bug etc.), ben ik geïnteresseerd in een Windows telefoon. De nieuw aan te kondigen 950 (XL) kan wel eens erg mooi worden met Windows 10.

Met name ben ik ook geïnteresseerd in Continuum. De vraag die opkomt is: Hoe geschikt is een moderne telefoon eigenlijk als desktop?

Ik vermoed dat regulier office werk geen probleem moet zijn. Het is alleen erg lastig om performance van telefoon en desktop CPU's te vergelijken. Misschien komt Geekbench (multi-core) nog het meest in de buurt. Mijn huidige desktop CPU scoort rond de 5000-5500 (http://browser.primatelab...thlon+II+X4&commit=Search). De Snapdragon 810 zit in de buurt van de 4000 (http://wccftech.com/snapd...xynos-7420-a8-benchmarks/). Ik vind dat eigenlijk een verbazingwekkend klein verschil.

In combinatie met Project Astoria en Project Islandwood (reviews: Windows als universeel app-platform), denk ik dat Microsoft misschien toch weer goud in handen heeft, waar ze de eerste jaren de mobiele boot een beetje gemist leken te hebben. Het lijkt me geweldig om 1 platform te hebben waar alle apps op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
KopjeThee schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 12:32:
Na al het gedoe rondom de veiligheid van Android (Stagefright bug etc.), ben ik geïnteresseerd in een Windows telefoon. De nieuw aan te kondigen 950 (XL) kan wel eens erg mooi worden met Windows 10.

Met name ben ik ook geïnteresseerd in Continuum. De vraag die opkomt is: Hoe geschikt is een moderne telefoon eigenlijk als desktop?

Ik vermoed dat regulier office werk geen probleem moet zijn. Het is alleen erg lastig om performance van telefoon en desktop CPU's te vergelijken. Misschien komt Geekbench (multi-core) nog het meest in de buurt. Mijn huidige desktop CPU scoort rond de 5000-5500 (http://browser.primatelab...thlon+II+X4&commit=Search). De Snapdragon 810 zit in de buurt van de 4000 (http://wccftech.com/snapd...xynos-7420-a8-benchmarks/). Ik vind dat eigenlijk een verbazingwekkend klein verschil.

In combinatie met Project Astoria en Project Islandwood (reviews: Windows als universeel app-platform), denk ik dat Microsoft misschien toch weer goud in handen heeft, waar ze de eerste jaren de mobiele boot een beetje gemist leken te hebben. Het lijkt me geweldig om 1 platform te hebben waar alle apps op draaien.
Op Android worden de Atom Z3770 (en varianten) regelmatig verslagen in diverse benchmarks door apparaten met een Snapdragon 800 en zelfs Snapdragon 600 chip. Zou mij dus niks verbazen als de nieuwe Snapdragon 810/820 sneller zijn als de meeste atom chips, waardoor het toch wel op casual computer niveau komt. En nou de eerste telefoons met 4GB ram uitgekomen zijn (OnePlus Two o.a.) komt het allemaal toch bizar dicht bij de desktop in de buurt.

Denk wat Microsoft zeker een erg gave visie heeft met Continuum. Zie dan ook zeker het nut er wel van als je ook echt een 'volledige' desktop ervaring krijgt. Alleen nog de vraag wat je dan met win32 (.exe) apps moet/kan doen. Beste zou zijn dat alles 'universal' wordt, maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren. Maar de grens tussen mobile en laptop/desktop wordt echt steeds kleiner op deze manier.

[ Voor 15% gewijzigd door blmp op 15-08-2015 14:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
blmp schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 14:10:
[...]
...Alleen nog de vraag wat je dan met win32 (.exe) apps moet/kan doen. Beste zou zijn dat alles 'universal' wordt, maar dat zie ik voorlopig nog niet gebeuren. ...
http://www.theregister.co...ws_10_project_centennial/
Hoewel... "A Project C app will only run on a PC, not on a phone, an Xbox nor on a HoloLens."

En dan voor de volledigheid ook het 4e project: http://www.zdnet.com/arti...f-windows-universal-apps/
Voor web apps.

[ Voor 7% gewijzigd door KopjeThee op 15-08-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
KopjeThee schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 16:04:
[...] Hoewel... "A Project C app will only run on a PC, not on a phone, an Xbox nor on a HoloLens."[...]
Niet dat het onmogelijk is om een c app te schrijven voor zowel desktop als mobiel. Afhankelijk van de opzet van de codebase is het nog best mogelijk om een bestaande applicatie te herschrijven om Qt te gebruiken en via die weg alsnog op de telefoon te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-10 16:20

EraZor

Don't mention the war

Ik krijg op mijn testtoestelletje (630) op 8.1 bij de Windows insider app constant deze fout;

Afbeeldingslocatie: http://i1087.photobucket.com/albums/j474/jocheml/WIN_20150815_19_49_31_Pro_zpskmq2a3cv.jpg

Met sim, zonder sim, en uiteraard na een harde rest. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door EraZor op 15-08-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
EraZor schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:59:
Ik krijg op mijn testtoestelletje (630) op 8.1 constant deze fout;

[afbeelding]

Dit is het windows 10 topic, maareh. Heb je de tijd wel goed staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Caelorum schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:16:
[...]

Dit is het windows 10 topic, maareh. Heb je de tijd wel goed staan?
Gaat toch om de upgrade naar 10? (ff verduidelijkt, srry :-)) Tijd staat uiteraard goed ja.... als ik t jaar naar 2016 zet, krijg ik geen fout, maar vindt ie geen builds....

[ Voor 17% gewijzigd door EraZor op 15-08-2015 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-10 15:34
Hoe heb je je regio settings en of je tijdzone staan ?

[ Voor 21% gewijzigd door Amadeus1966 op 15-08-2015 20:39 ]

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Amadeus1966 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 20:38:
Hoe heb je je regio settings en of je tijdzone staan ?
Alles op NL.. tijd een uurtje vooruit zetten geeft ook aan dat er geen builds zijn.... kan niet eens de ring kiezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Ik neem aan dat je alle stappen doorlopen hebt en je ook geregistreerd hebt e.d.

Dan zou ik het schools aanpakken.
App verwijderen, softreset app installeren en nogmaals proberen.

Anders een nieuw account aanmaken.
Hardreset, toestel registreren onder de nieuwe account.
App installeren en dan nog eens proberen.
Als dat gelukt is, nogmaals een hard reset daarna toestel opnieuw registreren onder je echte account om zo de backups terug te zetten ( welke je natuurlijk voordat je begon al gemaakt hebt).

Mocht dit niet werken dan heb je je in ieder geval een avondje vermaakt.
Want dit zijn op dit moment de enige dingen die ik kan verzinnen.
Sorry voor de grammatica maar zit ff met een heerlijke kiespijn dus hou ik het ff kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe maak je foto albums aan in W10M?
Ik heb een aantal mappen met foto's erop gezet, dat worden geen albums (meer) zoals in wp81?
Enige manier om ze te zien is in 'verzameling' en dan door een paar 100 foto's met als datum vandaag scrollen.... (waarom wordt EXIF niet uitgelezen...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:49:
[...] (waarom wordt EXIF niet uitgelezen...?)
Zover ik weet zijn er nog wel eens wat afwijkingen in de implementatie van EXIF, dus kan goed zijn dat MS er net iets anders over denkt dan de fabrikant van je camera. Overigens wel enorm storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Amadeus1966 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:17:
Ik neem aan dat je alle stappen doorlopen hebt en je ook geregistreerd hebt e.d.

Dan zou ik het schools aanpakken.
App verwijderen, softreset app installeren en nogmaals proberen.

Anders een nieuw account aanmaken.
Hardreset, toestel registreren onder de nieuwe account.
App installeren en dan nog eens proberen.
Als dat gelukt is, nogmaals een hard reset daarna toestel opnieuw registreren onder je echte account om zo de backups terug te zetten ( welke je natuurlijk voordat je begon al gemaakt hebt).

Mocht dit niet werken dan heb je je in ieder geval een avondje vermaakt.
Want dit zijn op dit moment de enige dingen die ik kan verzinnen.
Sorry voor de grammatica maar zit ff met een heerlijke kiespijn dus hou ik het ff kort.
Thx! Heb je suggesties geprobeerd (voor zover ik ze zelf nog niet ondernomen had), maar no dice, helaas. Ik vind op de wpcentral fora soortgelijke problemen. T vreemde is dat mijn 930 prima wil updaten... (maar experimenteren is nou juist net waar ik die 630 voor heb :-)). Ik ploeter nog ff door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Succes 👍 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mijn 920 hangt helemaal, wil ook niet meer uit....
Nu maar wachten tot de batterij leeg is en hopen dat ie het daarna weer doet...
Blij wordt ik hier niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 16:24:
Nou mijn 920 hangt helemaal, wil ook niet meer uit....[...]
Sof en hard reset werken ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ik kan niet onder de settings naar extra -> extra's en info
Dat zuigt want mijn navigatiebalk trilt na een harde reset (lumia 735, fast ring update).

Kunnen jullie er wel bij?

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 17:28:
[...]

Sof en hard reset werken ook niet?
Reageerde niet meer op knoppen. Heb em laten leeg lopen en nu doet ie het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
EraZor schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 19:59:
Ik krijg op mijn testtoestelletje (630) op 8.1 bij de Windows insider app constant deze fout;

[afbeelding]

Hetzelfde probleem hier. Op een Lumia 1320.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-10 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik ga mijn toestel vanavond denk ik weer terugzetten op 8.1 .. toch een aantal ergernisjes (traagte oa.) met mijn Lumia 920.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Vaag issue met de laatste build, soms herstart mijn Lumia zich opeens. Gisteren al een keer een reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
shadowman12 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:22:
Vaag issue met de laatste build, soms herstart mijn Lumia zich opeens. Gisteren al een keer een reset gedaan.
Ik heb dat met de laatste twee builds ook af en toe met mijn lumia 930 . Tot nu toe de meest irritante bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
Plof-kip schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:35:
Na de harde reset en nog wat tweaks in app gebruik op de achtergrond, is batterijverbruik bij mij bijna op het niveau van 8.1, ik schat nog een 20% meer. Lijkt vooral te komen door wat op internet rond te struinen.
Verder draait 10512 gewoon lekker op mijn 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Edge is op 10512 als je het gebruikt een "stroomvretertje" maar ook op de oudere build was dat zo.
Maar verder komt het stroomverbruik heel erg dichtbij 8.1. Tenminste hier op de 1020.
Alleen nog steeds geen highres of raw(dng) in de camera app. Wel lijkt de foto kwaliteit iets beter te zijn dan in de eerdere builds

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik heb mijn Lumia 920 ook een upgrade gegeven naar de laatste build van W10. Waar ik telkens tegen aan loop is dat het soms erg lang duurt voordat het startscherm te voorschijn komt, blijft maar laden. Ook kan ik de optie om mijn Online cq in-app aankopen te beveiligen voor foutief gebruik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:03
Ik ben ook weer terug naar 8. De vorige build was goed op m'n 920, deze niet. Traag, batterij snel leeg, camera heeft kuren. Jammer.... hopen dat de volgende build weer goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
Zelfde idee over deze build... ik vond de vorige heel wat stabieler, voor mij lijkt dit een stap terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online
vali schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:28:
[...]

Ik heb dat met de laatste twee builds ook af en toe met mijn lumia 930 . Tot nu toe de meest irritante bug.
Ook al 2x een reset gehad op mijn 930, tijdens het gebruiken van de Camera overigens.
GiLeX schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:42:
Edge is op 10512 als je het gebruikt een "stroomvretertje" maar ook op de oudere build was dat zo.
Maar verder komt het stroomverbruik heel erg dichtbij 8.1. Tenminste hier op de 1020.
Alleen nog steeds geen highres of raw(dng) in de camera app. Wel lijkt de foto kwaliteit iets beter te zijn dan in de eerdere builds
Edge is dan ook nog hetzelfde als op build 10166. Pas de volgende build komt er een vrij grote update voor MS Edge las ik op Twitter.

En je kan gewoon DNG afbeeldingen maken met de camera? Staat bij mij 930, Microsoft Camera app gewoon in de settings (5mp JPG + 16mp DNG).
Nathan80 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:30:
Ik heb mijn Lumia 920 ook een upgrade gegeven naar de laatste build van W10. Waar ik telkens tegen aan loop is dat het soms erg lang duurt voordat het startscherm te voorschijn komt, blijft maar laden. Ook kan ik de optie om mijn Online cq in-app aankopen te beveiligen voor foutief gebruik nergens vinden.
Ook sinds vandaag dat het startscherm een tijdje moet laden af en toe. Ene keer wel, andere keer niet.
VFRRijder schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 21:55:
Ik ben ook weer terug naar 8. De vorige build was goed op m'n 920, deze niet. Traag, batterij snel leeg, camera heeft kuren. Jammer.... hopen dat de volgende build weer goed is.
Dat had ik op 10166, nu op 10512 niet meer (na hard reset overigens).
r2504 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:36:
Zelfde idee over deze build... ik vond de vorige heel wat stabieler, voor mij lijkt dit een stap terug.
Deze build is stabieler (in het algemeen) op mijn 930, maar bevat wel wat meer bugs heb ik het idee. Startscherm wat een tijdje laad, Store lijkt nog trager, paar keer wat trage camera problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 18-08-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Pff, kom er net achter dat de backup app van Microsoft helemaal veranderd is. Blijkbaar wordt met Windows 10 alles in de afbeelding map gegooid en niet meer in een los mapje. Alle foto's worden nu ook bij elkaar gegooid.. Baal hier serieus echt van.

Kent iemand misschien een applicatie waarmee je gemakkelijk een backup kan maken en dat alleen de nieuwe foto's backupped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

vali schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:28:
[...]

Idem dito, maar ik kan het probleem het best reproduceren door weg te lopen vanaf kantoor naar huis :+

Ik ga dan de lift in en daar heb ik beperkt mobiel bereik. Vervolgens als ik het gebouw uit loop krijg ik weer bereik. Daarna als ik het toestel ga gebruiken komen er problemen. Ik vermoed dat het daarmee iets te maken heeft. Mijn toestel loopt dan vast in de zin dat ik een zwart scherm krijg, maar het toestel reageert wel (met enkel trillen) op de sluiterknop.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• vali
vali schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:15:
Pff, kom er net achter dat de backup app van Microsoft helemaal veranderd is. Blijkbaar wordt met Windows 10 alles in de afbeelding map gegooid en niet meer in een los mapje. Alle foto's worden nu ook bij elkaar gegooid.. Baal hier serieus echt van.

Kent iemand misschien een applicatie waarmee je gemakkelijk een backup kan maken en dat alleen de nieuwe foto's backupped?
Niemand die een gratis programma kent die gemakkelijk een backup kan maken van de foto's op mijn Phone?

Snap echt niet waarom Microsoft het veranderd heeft. De nieuwe Phone app for desktop werkt echt voor geen meter. De app versie uit de store hebben ze helemaal gesloopt.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 20-08-2015 12:33 ]

• Amadeus1966
Gratis programma voor je foto's?
De explorer van je pc/laptop.
Kabeltje er aan en kopiëren maar.
Daarna kan je alles vanaf daar eventueel in de cloud zetten.

Op die manier maak ik ook wel eens schoon schip.
Om een beetje ruimte te houden op mijn onedrive ( die gekoppeld is aan mijn hoofdaccount ) verplaats ik om de zoveel tijd mijn video's naar een ander onedrive.
Al moet het wel gek gaan wil ik deze ooit vol krijgen....maar ja waar ooit eens de foto's bestonden uit enkele kb's zijn deze nu al ettelijke mb's en wie weet hoe groot ze later nog worden met de toekomstige camera technieken.
Dus zeg nooit nooit ;)

Daarnaast heb ik nog een onedrive voor foto's van mijn "echte" camera.

[ Voor 5% gewijzigd door Amadeus1966 op 20-08-2015 14:01 ]

• Swerfer
vali schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 12:33:
[...]

Niemand die een gratis programma kent die gemakkelijk een backup kan maken van de foto's op mijn Phone?

Snap echt niet waarom Microsoft het veranderd heeft. De nieuwe Phone app for desktop werkt echt voor geen meter. De app versie uit de store hebben ze helemaal gesloopt.
Vind je syncen met OneDrive niet genoeg als backup?

Ik heb zelf op de PC (waar dus ook de telefoon foto's staan) een Scheduled Task gemaakt die de fotomap met het oude dos commando xcopy de foto's naar een stick kopieerd om 2 uur 's nachts. De scheduled task mag mijn computer zelf uit slaapstand halen daarvoor. Xcopy met de juiste parameters voor alle submappen en alleen nieuwe of gewijzigde bestanden doet het in deze tijd nog prima. Gewoon een .bat bestandje maken met het xcopy commando met de jusite parameters erin en die met Scheduled Tasks uit laten voeren op door jou gewenste tijden.

Blijft wel zo dat je wel de foto's automatisch moet laten uploaden naar OneDrive...

• InZane
  • Laatst online: 23:21
r2504 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 23:36:
Ik ben sinds gisteren ook weer terug naar 8.1. Werd gek van de bugs en traagheid.
Vorige build was veel beter.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:10
Ieder die hier klaagt over traagheid/bugs... Misschien handig om te melden of je wel of niet een hard-reset uitgevoerd hebt. Schijnt namelijk veel problemen op te lossen.

Heb zelf niks geen problemen met deze build op mijn 930.

https://wren.co/join/Devian

• InZane
Devian schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:14:
Ieder die hier klaagt over traagheid/bugs... Misschien handig om te melden of je wel of niet een hard-reset uitgevoerd hebt. Schijnt namelijk veel problemen op te lossen.

Ik heb inderdaad een hard reset gedaan, maar ik bleef me vooral ergeren aan de lockscreen lag. Verder gebeurde het me van de week al een paar keer dat ik moest rebooten door middel van het heel lang ingedrukt houden van de power knop, omdat mijn scherm niet meer aan ging.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:10
De lag is alleen de tijd toch?
Het unlocken van de telefoon heeft hier geen lag.

https://wren.co/join/Devian

• InZane
Devian schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:21:
De lag is alleen de tijd toch?
Het unlocken van de telefoon heeft hier geen lag.
Ja leuk als je even snel wil kijken hoe laat het is, of wanneer en waar je volgende afspraak is.

En nog leuker is het als je een berichtje krijgt en je scherm gewoon donker blijft.

[ Voor 12% gewijzigd door InZane op 20-08-2015 14:25 ]

• vali
Ik wil mijn foto's en filmpjes niet op OneDrive hebben staan. Handmatig kopiëren kan inderdaad, maar dit is niet handig als je alleen de nieuwe foto's gesynchroniseerd wilt hebben. Dit kon zeer gemakkelijk met de sync tool van Microsoft op Windows 7,8 en 8.1, maar met Windows 10 willen ze dat je OneDrive gebruikt. Andere optie is de offline wync tool, maar dan wordt alles in 1 map gegooid en dat is echt een drama oplossing.

Bedankt swerfer, ik ga ff xcopy uitproberen.

[ Voor 5% gewijzigd door vali op 20-08-2015 14:42 ]

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:39

daffie82

Minisforum UM773 Lite

vali schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:15:

Dat zuigt inderdaad :(
Waarom doen ze nou zoiets bij MS?
Toch nog maar wachten om W10 te installeren hier...

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
Devian schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 14:14:

Idem hier met 10512 op 920: draait als een zonnetje. Alleen stroomverbruik nog wat hoog (ik schat 20% extra tov 8.1), en een enkel appje kan functioneel nog wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René H
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-09 16:29
Persoonlijk vind ik het een slechte build, ja net als anders na installatie een harde reset. Zelfs twee keer omdat ik nog dacht dat de eerste niet gewerkt had, zoveel bugs dus.
Gisteren maar terug naar 8.1, loopt inderdaad sneller en soepel. Edge browser mis ik dan weer wel. En hotspot terug...
Op een 930.
Meeste gemeld bij MS, op naar de volgende build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Ben weer terug naar 8.1 ivm de vakantie en het gebruik van de telefoon als backup camera.
Nu iig weer Lumia camera terug en dus ook highres en DNG optie.
Maar wat ziet 8.1 er dan wel öuderwets uit ineens dan. Veel ruimte tussen de tegels en ook de diverse apps zien er dan gewoon oud uit :+
Als we weer terug zijn ga ik wel weer naar 10 bij de eerst volgende release ;)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had al dagen geen meldingen meer gekregen van WA, FB of dergelijke, dus ik dacht toch maar eens een reboot te doen. Begint dat ding alle meldingen te geven van de afgelopen week, inclusief tientallen Xbox berichten, uur later staat die nog meldingen te geven :/

Ben er nu wel achter dat die pulldownmenu-crash in Egde op elke site is, moment dat ik een pulldownmenu open blijft alles even hangen en restart de browser. In Windows 10 kon je IE nog terughalen, is dat in WP10 nog te doen?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ik ervaar hetzelfde als hierboven wordt gemeld (L925), veel lag. Zelfs bij aandrukken scherm, duurt 2 a 3 sec voordat ik lockscreentijd zie. Switchen tussen apps blijft soms echt +10 sec op 'loading' staan, of werkt helemaal niet.

Achtergrondmuziek (spotify) werkt niet, stopt na een paar seconden spelen als ik scherm uitdruk, dus kan het niet meer gebruiken tijdens het sporten. Telefoon herkent soms ook plots de headphone niet meer en begint dan m'n muziek spontaan over de speakers te spelen, heel vervelend..

Hardreset wel uitgevoerd na installatie W10.

Enig idee wanneer de volgende build komt? Overweeg nu ook terug te gaan naar 8.1.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DeMoN schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:51:
Ik ervaar hetzelfde als hierboven wordt gemeld (L925), veel lag. Zelfs bij aandrukken scherm, duurt 2 a 3 sec voordat ik lockscreentijd zie. Switchen tussen apps blijft soms echt +10 sec op 'loading' staan, of werkt helemaal niet.
Wat mij daarbij opviel, als ik m'n telefoon 'standby' zet in bv explorer en na een 20minuten weer aanslinger, hij 'kaal' op startmenu weer staat. Kon me herinneren bij WP8.1 je na unlocken weer terug gaat hoe jij daarvoor je telefoon standby zette, dus met IE nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
SinergyX schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:47:
[...] In Windows 10 kon je IE nog terughalen, is dat in WP10 nog te doen?
Nee, IE is echt uit Win 10 mobile gehaald. Enige reden dat het in Windows 10 zit is vanwege backwards compatibility voor bedrijven. Dat issue hebben ze niet op Win 10, dus konden ze het (gelukkig) droppen.

[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 21-08-2015 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Caelorum schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 15:28:
[...]

Nee, IE is echt uit Win 10 mobile gehaald. Enige reden dat het in Windows 10 zit is vanwege backwards compatibility voor bedrijven. Dat issue hebben ze niet op Win 10, dus konden ze het (gelukkig) droppen.
Buiten dat ik het een ruk browser vind (in IE waren pulldowns fullsize selecties, nu gewoon 'op de pagina') in elk aspect mogelijk, waarom hadden ze dat ding niet gewoon als app kunnen door laten gaan? Zag wel wat andere browsers in de store, maar geen idee wat die dingen precies allemaal doen op de achtergrond, plus dat ik geen mogelijkheid heb om een andere browser als default in te stellen.

Op win10 moet ik wel Edge gebruiken om bv reacties te posten op youtube, maar is dan ook meteen enige wat ik met die browser doe.

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 21-08-2015 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

DeMoN schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:51:
...
Achtergrondmuziek (spotify) werkt niet, stopt na een paar seconden spelen als ik scherm uitdruk, dus kan het niet meer gebruiken tijdens het sporten. Telefoon herkent soms ook plots de headphone niet meer en begint dan m'n muziek spontaan over de speakers te spelen, heel vervelend..
...
Is een bekende bug van deze build, blijkbaar moet je je foon uit- en aanzetten nadat een app doe op de achtergrond muziek mag spelen geupdate is (apps zoals groove en spotify dus).
Ik had exact dit met Groove muziek ook, tot ik de telefoon uit- en weer aanzette.

Persoonlijk vind ik build 10512 een tenenkrommende ervaring geven. Bijna alles is het 'net niet'; alles is traag, alles loopt wel eens vast, alles doet wel eens moeilijk. Over het algemeen is de ervaring wel als "ok" te bestempelen, dan vallen de vastlopers des te meer op.
Elke keer als ik teruggrijp naar mn android telefoon ben ik binnen een week weer genezen (na de play services te hebben uitgemaakt voor alles dat niet netjes is). Ik hoop dat een volgende build vooral evenwichtiger wordt; dan kan ik beter voor mezelf beoordelen of een eventuele upgrade aan het eind van het jaar het waard gaat zijn. Op dit moment zeg ik nee; het is allemaal gewoonweg te traag (ervaring gebaseerd op een nokia lumia 1520).

[ Voor 34% gewijzigd door LightYears op 22-08-2015 13:31 ]

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

LightYears schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:27:
[...]

Is een bekende bug van deze build, blijkbaar moet je je foon uit- en aanzetten nadat een app doe op de achtergrond muziek mag spelen geupdate is (apps zoals groove en spotify dus).
Ik had exact dit met Groove muziek ook, tot ik de telefoon uit- en weer aanzette.

Persoonlijk vind ik build 10512 een tenenkrommende ervaring geven. Bijna alles is het 'net niet'; alles is traag, alles loopt wel eens vast, alles doet wel eens moeilijk. Over het algemeen is de ervaring wel als "ok" te bestempelen, dan vallen de vastlopers des te meer op.
Elke keer als ik teruggrijp naar mn android telefoon ben ik binnen een week weer genezen (na de play services te hebben uitgemaakt voor alles dat niet netjes is). Ik hoop dat een volgende build vooral evenwichtiger wordt; dan kan ik beter voor mezelf beoordelen of een eventuele upgrade aan het eind van het jaar het waard gaat zijn. Op dit moment zeg ik nee; het is allemaal gewoonweg te traag (ervaring gebaseerd op een nokia lumia 1520).
Uit- en aanzetten al geprobeerd, mocht niet baten.
Verder ben ik het ook met je relaas eens, deze build voelt 'irritant', sluggisch, etc. Hoop snel op een nieuwe build.. anders ga ik lekker terug naar 8.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LightYears schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 13:27:
[...]

Och, ze komen van een build af die je wel als "helemaal niet" kon bestempelen met dingen die helemaal niet werkten of helemaal stuk waren :+
Nu is het "net niet", das al progressie ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeP2013
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-06 19:04
zo. ik ben weer terug op windows phone 8.1. Ergerde me dood aan de nieuwste build. Die daarvoor wat duizendmaal beter werkbaar.

Nu had ik wat universal apps geinstalleerd, alleen voor windows mobile 10 beschikbaar. deze stonden nog in backup. nu zie ik 4 apps als "toepassing downloaden" staan, die ik niet weg krijg.

weet iemand hoe ik dit kan verwijderen?

edit: heb t al.. gewoon in de store annuleren blijkbaar..

[ Voor 7% gewijzigd door NeP2013 op 24-08-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-10 14:44
Hier ook grote problemen op Lumia 925. Grootste problemen is de batterij. Op dit moment houd hij het maximaal een halve dag vol. Op kantoor ligt hij standaard aan de lader. Misschien daaraan gerelateerd is ook een spook gebruik van data. Volgens T-Mobile heb ik na 8 dagen in mijn bundel al 800MB aan data verbruikt. Volgens data sense is het pas 149MB. Dat is wel een serieus verschil.

Ik heb geen hard reset gedaan na installatie. Twijfel om weer terug te gaan naar W8.1, maar ik hoop eigenlijk snel op een nieuwe betere build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-10 08:38
WaSteiL schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:48:
Hier ook grote problemen op Lumia 925. Grootste problemen is de batterij. Op dit moment houd hij het maximaal een halve dag vol. Op kantoor ligt hij standaard aan de lader. Misschien daaraan gerelateerd is ook een spook gebruik van data. Volgens T-Mobile heb ik na 8 dagen in mijn bundel al 800MB aan data verbruikt. Volgens data sense is het pas 149MB. Dat is wel een serieus verschil.

Ik heb geen hard reset gedaan na installatie. Twijfel om weer terug te gaan naar W8.1, maar ik hoop eigenlijk snel op een nieuwe betere build.
Het probleem met data verbruik komt me erg bekend voor. Hier ook last van op een 920. Helaas nog niet kunnen vinden welke app de boosdoener is. Data sense geeft inderdaad hele andere aantallen dan de verbruksapp van Simyo.

Over het algemeen draait deze build (10512) totaal niet stabiel op m'n 920. De vorige build (10160) liep een stuk soepeler.. Sinds een tweetal dagen ook weer veel problemen met de store en app updates! Hopelijk volgt er snel een nieuwe build inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Windows 10 Mobile full file system access...

http://m.windowscentral.c...-access-windows-10-mobile

http://forum.xda-develope...-sftp-windows-10-t3185766

[ Voor 58% gewijzigd door dr_dreey op 24-08-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Zo microsoft heeft eindelijk de foto app een update gegeven. Het lelijke hamburger menu is er nu uit en het ziet/voelt nu weer als wp8.1.
Had het gezien ja, echt super nice! WP10 brengt de oude dagen van wm5 en 6 weer helemaal terug :D

[ Voor 61% gewijzigd door vali op 25-08-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekiemonster

koekiemonster

want a cookie

Ik heb zaterdag een goedkope Android Xiaomi mogen ontvangen en gebruik deze als daily phone. Mijn Lumia 735 snoept in no-time al mijn data op en daarmee is de huidige build van W10 zeker niet geschikt voor daily driver. Wel jammer, want de vorige build ging prima.

Geeft me wel weer de mogelijkheid om Android weer te leren kennen. Laatste Android die ik had kwam uit 2012, ik heb dus veel om in te halen. Het systeem bevalt me eigenlijk wel. Alle drie de grote spelers komen steeds dichterbij en alle drie hebben ze eigenlijk dezelfde features en vrijwel ook dezelfde manier van navigeren. Het is duidelijk waar windows 10 haar inspiratie vandaan heeft ;)

Ik hoop dat ze spoedig met een nieuwe build komen!

[webhero.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een suggestive voor het volgende problem? Zit op een Lumnia 930 (laatse w10 build) en de ap "Phone" is greyed out. Melding bij openen van de app is "Phone can't be opened. an app update may be available in the store" .

Zoeken naar updates in de store levert niks op, ook niet na een reboot of een soft reset,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
koekiemonster schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:01:
Het is duidelijk waar windows 10 haar inspiratie vandaan heeft ;)
klopt, uit eigen keuken met hier en daar wat invloeden van gebruikers.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 10:43:

Zoeken naar updates in de store levert niks op, ook niet na een reboot of een soft reset,
Harde reset?

[ Voor 30% gewijzigd door PaT op 25-08-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Als je als laatste gereageerd heb, wil je dan de 'wijzig' knop gebruiken?

[ Voor 82% gewijzigd door PaT op 25-08-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Pff wat een blunder zeg op fp.. Snap echt niet waar/hoe/wanneer de verwarring is ontstaan..

[ Voor 8% gewijzigd door vali op 25-08-2015 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tsja, als Microsoft het zelf op zijn site gaat zetten, dan lijkt mij geen sprake van verwarring. Als je erg optimistisch ben ingesteld lees je dat het eerste lijstje van toestellen de update als eerste krijgt en dat voor die update 8GB nodig is. Je zou dan kunnen concluderen dat er later een update naar W10M komt die ook op 4GB draait.

Ik ben benieuwd welke kant het op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
PaT schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:11:
Tsja, als Microsoft het zelf op zijn site gaat zetten, dan lijkt mij geen sprake van verwarring. Als je erg optimistisch ben ingesteld lees je dat het eerste lijstje van toestellen de update als eerste krijgt en dat voor die update 8GB nodig is. Je zou dan kunnen concluderen dat er later een update naar W10M komt die ook op 4GB draait.

Ik ben benieuwd welke kant het op gaat.
Dat klopt, maar ze hebben toch al tijd al aangekondigd dat ze updates verspreiden in verschillende fases (met daarin x aantal toestellen)? Als je inderdaad onwetend bent kan je inderdaad denken dat maar paar toestellen de update gaan krijgen, maar hier bij tweakers verwacht ik wel dat ze iets verder denken. Probleem is gewoon dat een ad en nu.nl het domweg overnemen en dan hebben we de poppen aan het dansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 23:57
Sinds ik windows 10 mobile draai heb ik problemen met het uploaden van mijn telefoonfoto's naar mijn onedrive. Iemand ideeën? Ik krijg het niet voor elkaar. Wanneer ik mijn onedrive op de pc open zie ik geen recente foto's toegevoegd. In 8.1 kon je gewoon kiezen om te uploaden bij wifi gebruik. Hier kan ik dat niet vinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Stond dat tegenwoordig niet bij de instellingen van OneDrive in plaats van bij de foto hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:15
Ik had juist problemen met het downloaden van de foto's. Meeste foto's van mensen kwamen van LinkedIn af. Stonden wel online op outlook.com. Ergens tijdens het installeren van Windows 10 Mobile (vorige beeld) en de LinkedIn app werden de foto's niet overgenomen. Erg irritant was dat. Dat was één van de redenen dat ik toch maar weer terug naar 8.1 terug ben gegaan want ik had geen zin om mijn hele contactlijst handmatig te voorzien van foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 23:57
PaT schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:38:
Stond dat tegenwoordig niet bij de instellingen van OneDrive in plaats van bij de foto hub?
Nice thx! Ik had er al eens gekeken maar kon het toen niet vinden :S. Op jou aanraden nog eens gezocht en inderdaad je moet de optie camera uploaden inschakelen. Mijn dank is groot! (op het gebied van tablets ben ik een microsoft-afvallige :P en kan ik mooie mijn foto's van mijn windows phone weergeven op mijn Ipad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:00
Info betreffende o.a. Windows 10 Mobile upgrade m.b.t. phones met 4GB opslag.

http://m.windowscentral.c...-worry-windows-10-upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Ewivis schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:12:
[...]

Nee, oud nog niet vrijgegeven. Enkel via windows insider. Maar hou hem maar lekker op 8.1. Windows 10 is nog niet goed genoeg vind ik op 532.
Ik krijg helemaal geen win10 op mijn 532? Heb me aangemeld als dev maar er gebeurt niets...

laat maar, ik is noob. :X

[ Voor 4% gewijzigd door warhamstr op 26-08-2015 08:44 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1 ... 20 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M