Ik mis het kunnen uitstippelen van een route. Dus via punt B van a naar c en misschien zelfs d.
Er is niets mis mee, maar wat ik mis is de optie dat je kan kiezen welke route je gaat nemen als je een route hebt ingevuld. Ik gebruik zelf copilot en daar krijg je 3 verschillende routes. Daarbij kan je voor een klein bedrag (9 euro geloof ik per jaar) ervoor kiezen dat je file meldingen krijgt. Dan krijg je automatisch tijdens het rijden een melding en pakt hij een betere route.zwahiel schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 00:24:
Wat is er in godshemelsnaam mis met Here Drive+? Tot nu toe heb ik persoonlijk nog niets beters gezien, zeker aangezien het compleet gratis is.
* zwahiel is hier ook terug aan het gaan naar WP8.1 om dan naar 166 te gaan. Gekke manier overigens, terug en dan opnieuw uren wachten tot het geregeld is
Ook bezit het navigatie voor fietsen. Natuurlijk kan men niet klagen over her drive, aangezien het voor een gratis app nog steeds zeer goed is.
[ Voor 8% gewijzigd door vali op 14-07-2015 08:53 ]
Ondertussen zit ik terug op WP 8.1... de vraag is of ik terug de stap zou zetten naar 10166.
Restoren jullie trouwens je backup, starten jullie met een cleane WP 8.1, ... ik vermoed dat zo clean mogelijk starten het beste is ?
Restoren jullie trouwens je backup, starten jullie met een cleane WP 8.1, ... ik vermoed dat zo clean mogelijk starten het beste is ?
Volgens mij heb ik eergisteren al geupdate naar 10166 ik heb namelijk transparante tiles voor edge en store.
Edit: ik heb net gekeken in edge en deze is versie 10166 dus ja ik heb build 10166.
Edit: ik heb net gekeken in edge en deze is versie 10166 dus ja ik heb build 10166.
[ Voor 28% gewijzigd door pcman007 op 14-07-2015 10:11 ]
Ik zet altijd een backup terug van mijn wp8.1 installatie. Eigenlijk nooit fout gegaan en alle apps en settings worden goed terug gezet. Moet zeggen dat dit ook perfect werkte met de laatste WP10 build. Had een nieuwe backup gemaakt en een hardreset uitgevoerd. De backup werd goed uitgevoerd en alle apps (bij enkele ook de settings) werden automatisch weer gedownload.r2504 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:17:
Ondertussen zit ik terug op WP 8.1... de vraag is of ik terug de stap zou zetten naar 10166.
[ Voor 28% gewijzigd door vali op 14-07-2015 10:06 ]
Bedoel je dan dat je eerst een backup maakt van je WP 8.1, daarna een hardreset doet van je WP 8.1 (zonder de backup terug te zetten) en daarna de upgrade naar WP 10 om aldaar dan je WP 8.1 backup terug te zetten ?
Ik had eerst een backup van mijn wp8.1 installatie gemaakt. Vervolgens ging ik naar wp10 en maakte daar een hardreset ,en installeerde en configureerde mijn telefoon (hier maakte ik een backup). Merkte toen wat problemen met mijn touchknoppen en voerde opnieuw een hardreset uit. Hier had ik vervolgens de backup van mijn wp10 installatie terug gezet. Aan de datum kon ik zien welke versie het was.r2504 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:45:
Bedoel je dan dat je eerst een backup maakt van je WP 8.1, daarna een hardreset doet van je WP 8.1 (zonder de backup terug te zetten) en daarna de upgrade naar WP 10 om aldaar dan je WP 8.1 backup terug te zetten ?
Een wp8.1 backup terug zetten op een wp10 installatie is geen aanrader
[ Voor 8% gewijzigd door vali op 14-07-2015 11:04 ]
Via die hardreset in WP10 ben je natuurlijk wel al je apps en data kwijt dan 
Spijtig dat er geen manier is om deze mee te nemen... hopelijk kan dat in de finale build wel.
Spijtig dat er geen manier is om deze mee te nemen... hopelijk kan dat in de finale build wel.
Niet allemaal. Stonden meerdere apps bij backups (in settings en dan advance) waar de settings wel van meegenomen worden. De developer moet dit blijkbaar ondersteunen.r2504 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:00:
Via die hardreset in WP10 ben je natuurlijk wel al je apps en data kwijt dan
Wat je sowieso moet doen is NIET updaten maar een clean install doen. Want updaten naar een preview zorgt meestal voor veel problemen. Als je het volgende doet dan is de laatste build van Windows 10 mobile best heel aardig voor dagelijks gebruik. Ik ben nog geen showstopper tegen gekomen iig. Hij (L920) voelt zelfs sneller aan.
- Met Nokia recovery tool je telefoon helemaal opnieuw installeren naar de laatste versie van Windows Phone 8.1.
- GEEN backup terug ophalen, dus blijf clean.
- EERST de firmware Denim binnen halen via de normale Windows update.
- Daarna Insider app installeren en Windows 10 mobile binnen halen.
- Wederom geen backup terug halen!
Zo loopt het tamelijk goed en weet je zeker dat je een minimaal aan problemen hebt.
- Met Nokia recovery tool je telefoon helemaal opnieuw installeren naar de laatste versie van Windows Phone 8.1.
- GEEN backup terug ophalen, dus blijf clean.
- EERST de firmware Denim binnen halen via de normale Windows update.
- Daarna Insider app installeren en Windows 10 mobile binnen halen.
- Wederom geen backup terug halen!
Zo loopt het tamelijk goed en weet je zeker dat je een minimaal aan problemen hebt.
[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 14-07-2015 12:18 ]
https://opensea.io/seaart
Ik heb gisteren gewoon een complete reset gedaan. Die apps kun je zo weer in een ruk binnenhalen en als je inlogt komen je contacten e.d. vanzelf.
Wat ik merk aan maps is dat mijn straat niet goed heet, Here heeft het wel goed. Idd die files zijn wel reuze handig, maar hij laat die ook wel zien. Voor een gratis app vind ik het nog steeds stukken beter dan Apple maps en Google maps. Zeker omdat je gewoon offline kaarten hebt.
Misschien eens alternatieven bekijken dan als ik het zo hoor.
Overigens draait 10166 als een zonnetje idd.
Wat ik merk aan maps is dat mijn straat niet goed heet, Here heeft het wel goed. Idd die files zijn wel reuze handig, maar hij laat die ook wel zien. Voor een gratis app vind ik het nog steeds stukken beter dan Apple maps en Google maps. Zeker omdat je gewoon offline kaarten hebt.
Misschien eens alternatieven bekijken dan als ik het zo hoor.
Overigens draait 10166 als een zonnetje idd.
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Hoe zit het trouwens met het binnen halen van apps... wat moet ik verstaan onder een "nieuwe store" ?
Kan ik die ergens raadplegen via de PC, moeten alle developers hun apps opnieuw publiceren hierin (wat dan neerkomt op de vraag waarom de Here apps er niet meer zijn), ... of hoe gaat dit precies in z'n werk ?
Kan ik die ergens raadplegen via de PC, moeten alle developers hun apps opnieuw publiceren hierin (wat dan neerkomt op de vraag waarom de Here apps er niet meer zijn), ... of hoe gaat dit precies in z'n werk ?
Probeer deze link eens op je telefoon. Zou je naar de here drive moeten gaan in de nieuwe store. Bij mij werd de app namelijk wel geinstalleerd bij het restoren van mijn telefoon.r2504 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:44:
Hoe zit het trouwens met het binnen halen van apps... wat moet ik verstaan onder een "nieuwe store" ?
[ Voor 6% gewijzigd door vali op 14-07-2015 16:22 ]
Apps zijn automatisch overgezet. Er is niet echt een 'nieuwe' store. Als wel een nieuwe applicatie die een nieuwe view heeft op deze store. Net zoals dat de US en NL en DE stores alleen maar views zijn. En de Windows 10 desktop en mobile, views zijn op dezelfde store.r2504 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 15:44:
[...] Kan ik die ergens raadplegen via de PC, moeten alle developers hun apps opnieuw publiceren hierin (wat dan neerkomt op de vraag waarom de Here apps er niet meer zijn), ... of hoe gaat dit precies in z'n werk ?
Geen idee wat een ontwikkelaar precies moet doen, maar ik vermoed niet veel. Hooguit aangeven wanneer een app niet werkt voor W10Mobile.
Wat ik me wel afvraag - hoe gaat het dadelijk met in-app purchases die mensen al geinstalleerd hebben? Alles van de Windows client wordt nu overgezet, en de Windows Phone versies niet. Bij een nieuwe update (voor Windows 10) hoop ik toch wel af te kunnen vangen of gebruikers al iets hebben aangeschaft..
Vind Microsoft daar een beetje onduidelijk in.
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
Ik weet niet precies hoe dat gaat, ik kan je alleen mijn info gevenNiels9001 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:46:
Wat ik me wel afvraag - hoe gaat het dadelijk met in-app purchases die mensen al geinstalleerd hebben? Alles van de Windows client wordt nu overgezet, en de Windows Phone versies niet. Bij een nieuwe update (voor Windows 10) hoop ik toch wel af te kunnen vangen of gebruikers al iets hebben aangeschaft..
Ik heb op 8.1 de 3u voorspellingen van regenmeter gekocht (middelste donatie). Die moest ik bij herinstallatie opnieuw aanschaffen (toen gekozen voor de 1e/laagste donatie, want hey ik gun je vanalles maar ga niet dubbel betalen
Vanochtend toch de overstap naar W10 gemaakt, ondanks dat de backup in 8.1 niet lukte. Eerste indruk is erg goed. Het OS oogt een stuk frisser en de diverse vernieuwde apps zijn over het algemeen verbeterd. Ben nog geen bugs tegengekomen tot heden.
Het enige dat me opvalt is dat de nieuwe Photos minder fijn navigeert en dat je geen foto's meer kunt kiezen als 'favoriet' om deze vervolgens als live tile op je homescreen te tonen. Sowieso werkt dat bij mij nog niet, de tile blijft nu zwart.
Het enige dat me opvalt is dat de nieuwe Photos minder fijn navigeert en dat je geen foto's meer kunt kiezen als 'favoriet' om deze vervolgens als live tile op je homescreen te tonen. Sowieso werkt dat bij mij nog niet, de tile blijft nu zwart.
Ik dacht dat ze altijd op 'code' gingen? Dus als het appid hetzelfde blijft en de code hetzelfde dan zou het goed moeten gaan.Niels9001 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:46:
Als je de middelste weer had gekozen, had je niet hoeven te betalen. Dan staat er alleen dank je voor het kopen en that's it.Koepert schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:58:
[...]
Ik heb op 8.1 de 3u voorspellingen van regenmeter gekocht (middelste donatie). Die moest ik bij herinstallatie opnieuw aanschaffen (toen gekozen voor de 1e/laagste donatie, want hey ik gun je vanalles maar ga niet dubbel betalen) maar ik heb daar geen 'bevestigingsmail' van gehad. Ik zal eind vd maand de factuur even in de gaten houden, maar volgens mij is het geld er niet afgegaan, terwijl ik de 3u voorspellingen wel heb.
Ik ben gestart met het herprogrammeren/porten van mijn speurtocht app naar Windows 10 en als je een update wilt forceren van je app in plaats van een tweede app in Windows 10 Mobile, dan moet je dezelfde appid geven in de appmanifest aan het Mobile deel. In dat geval zou je dus ook de in-app aankopen automatisch behouden. Het is niet hlemaal duidelijk hoe het met Windows 8.1 apps gaat met het app-id, maar ik denk dat je tijdens het uploaden van de package aan moet geven welke Windows 8.1 app je eventueel wilt upgraden...Caelorum schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:18:
[...]
Ik dacht dat ze altijd op 'code' gingen? Dus als het appid hetzelfde blijft en de code hetzelfde dan zou het goed moeten gaan.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ga denk ik toch maar weer terug naar 8.1. Mijn Windows account is niet te koppelen, als ik dat via settings doe dan kom ik na het invoeren van mijn accountgegevens weer in hetzelfde menu terecht. De mail app vind ik echt verschrikkelijk. Onoverzichtelijk en zo enorm anders dan op 8.1 dat het als een externe app aanvoelt.
Ook krijg ik geen linked inbox meer voor elkaar met 2 accounts (hotmail en exchange) zoals ik op 8.1 wel had.
Ook krijg ik geen linked inbox meer voor elkaar met 2 accounts (hotmail en exchange) zoals ik op 8.1 wel had.
Ik had hetzelfde bij het installeren van Tubecast Pro. Die had ik al betaald en op de foon van m'n vrouw (leve het toevoegen van een extra MS Account in de MObile Store) kon ik dus mijn app gewoon ook op haar foon installeren, maar hij gaf wel aan dat ik hem moest kopen. Zie trouwens op de MS account pagina geen betaling staan voor die app (wel voor andere apps die ik ervoor en erna heb aangeschaft). Dus volgens mij gaat dat goed...Koepert schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 18:58:
[...]
Ik weet niet precies hoe dat gaat, ik kan je alleen mijn info geven
Ik heb op 8.1 de 3u voorspellingen van regenmeter gekocht (middelste donatie). Die moest ik bij herinstallatie opnieuw aanschaffen (toen gekozen voor de 1e/laagste donatie, want hey ik gun je vanalles maar ga niet dubbel betalen) maar ik heb daar geen 'bevestigingsmail' van gehad. Ik zal eind vd maand de factuur even in de gaten houden, maar volgens mij is het geld er niet afgegaan, terwijl ik de 3u voorspellingen wel heb.
Ik ben daarstraks voor een nieuwe poging gegaan... eerst via de Windows Recovery Tool m'n 930 terug naar stock WP 8.1 (zonder restore) gebracht en daarna de update naar Windows Mobile 10 gedaan (ook weer zonder restore). Hierna alle apps geconfigureerd en tot op heden ziet alles er netjes uit.
De Data Usage blijkt trouwens wel in te stellen... alléén moet je de begindatum één hoger zetten dan wat je wil (wil je de eerste van de maand moet je dus een 2 selecteren) en dan slaat hij het wel degelijk correct op.
Enige echte probleem is iCoyote wat niet meer geactiveerd is (maar dat was bij m'n recovery naar WP 8.1 eveneens zo, niet echt een WP 10 probleem dus).
In de store blijven ook nog wel dingen in de queue staan ook al zijn ze ondertussen geinstalleerd. Uiteindelijk zijn ze wel allemaal verdwenen dus een echt probleem is dat ook niet. Wat ik wel niet opnieuw kon vinden was de TeamViewer app.
Oh ja... de Windows Recovery Tool heeft Here Drive+ op m'n WP 8.1 gezet en deze is dus blijven staan bij de upgrade. Geen probleem dus (moest ik WP 10 factory reset gedaan hebben was ik hem vermoedelijk wel kwijt).
As Items Arrive bij de mail blijkt echter nog steeds niet te werken (staat nu op 15 min).
De Data Usage blijkt trouwens wel in te stellen... alléén moet je de begindatum één hoger zetten dan wat je wil (wil je de eerste van de maand moet je dus een 2 selecteren) en dan slaat hij het wel degelijk correct op.
Enige echte probleem is iCoyote wat niet meer geactiveerd is (maar dat was bij m'n recovery naar WP 8.1 eveneens zo, niet echt een WP 10 probleem dus).
In de store blijven ook nog wel dingen in de queue staan ook al zijn ze ondertussen geinstalleerd. Uiteindelijk zijn ze wel allemaal verdwenen dus een echt probleem is dat ook niet. Wat ik wel niet opnieuw kon vinden was de TeamViewer app.
Oh ja... de Windows Recovery Tool heeft Here Drive+ op m'n WP 8.1 gezet en deze is dus blijven staan bij de upgrade. Geen probleem dus (moest ik WP 10 factory reset gedaan hebben was ik hem vermoedelijk wel kwijt).
As Items Arrive bij de mail blijkt echter nog steeds niet te werken (staat nu op 15 min).
Mmmm, mail wil ik ook hebben. Wil hem snel een hard-reset doen. Mail voor mij is onmisbaar. Ben er nu wel tevreden over. Als iemand straks een oplossing heeft voor de mail zou dat super fijn zijn.r2504 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:56:
Ik ben daarstraks voor een nieuwe poging gegaan... eerst via de Windows Recovery Tool m'n 930 terug naar stock WP 8.1 (zonder restore) gebracht en daarna de update naar Windows Mobile 10 gedaan (ook weer zonder restore). Hierna alle apps geconfigureerd en tot op heden ziet alles er netjes uit.
Ik ontvang gewoon mail en krijg daar ook notificaties van...ShittyNL schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 23:31:
[...]
Mmmm, mail wil ik ook hebben. Wil hem snel een hard-reset doen. Mail voor mij is onmisbaar. Ben er nu wel tevreden over. Als iemand straks een oplossing heeft voor de mail zou dat super fijn zijn.
Ghehe, ik kreeg de melding dat de batterij bijna leeg was bij 10%. Dus ik dacht shit! Ik moet nog een treinreis maken van 40 minuten.
Ondertussen gewoon Spotify aan en hij staat nu al 'n dik uur op 4% maar er gaat niks meer af. Denk dat ik die 10% in 3 uurtjes opgebruikt hebt met Spotify continue aan op mijn 630. Niet slecht.
Overigens sommige in app aankopen komen gewoon weer. Dan gaf de store aan dat ik die al in bezit had.
Ondertussen gewoon Spotify aan en hij staat nu al 'n dik uur op 4% maar er gaat niks meer af. Denk dat ik die 10% in 3 uurtjes opgebruikt hebt met Spotify continue aan op mijn 630. Niet slecht.
Overigens sommige in app aankopen komen gewoon weer. Dan gaf de store aan dat ik die al in bezit had.
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Blijkbaar zit er toch een week view in je calendar... gewoon je toestel draaien (zoals je vroeger ook met de calculator kon doen, maar nu dan weer niet... daar is het nu via de hamburger menu). De calendar crashed trouwens nog af en toe bij mij.
Blijkbaar kan ik ook geen groups aanmaken in de People hub... app crashed gewoon. Spijtig dat de live tile ook bolletjes laat zien zonder foto (beter zou zijn enkel contacten met foto te tonen).
De Weather app z'n live tile werkt nu wel (na m'n clean install) echter die van de battery saver nog steeds niet (je moet hem dus openen om een percentage te zien).
Blijkbaar kan ik ook geen groups aanmaken in de People hub... app crashed gewoon. Spijtig dat de live tile ook bolletjes laat zien zonder foto (beter zou zijn enkel contacten met foto te tonen).
De Weather app z'n live tile werkt nu wel (na m'n clean install) echter die van de battery saver nog steeds niet (je moet hem dus openen om een percentage te zien).
Wel fijn van die week view maar als je zwart hebt geselecteerd bij thema mogen de calendar, mail en nog een paar andere standaard apps ook wel een zwarte in plaats van witte achtergrond hebben. Het enige wat ik nu nog wel in landscape zal willen gebruiken is het startscherm, deze wil ik al sinds wp8 in landscape gebruiken.
Hmm. Ik zie nergens of apps wel geupdate worden/zijn. Krijg er ook geen notificaties van. Is er nergens geschiedenis van app-updates terug te vinden?
[ Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 15-07-2015 10:50 ]
Werkte mijn link? Want bij werkte hij gewoon. Tevens weet niet of andere het nu opvalt, maar je kan nu living images en gifs in de picture app afspelen. Vroeger werkte dit alleen als je via de camera de foto's ging bekijken.r2504 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:56:
Dan is hij niet super zuinig bezig hoor. Waarschijnlijk kloppen je battery stats gewoon niet, Die 10% was misschien daadwerkelijk 30%. Telefoon helemaal leeg laten gaan en daarna in een ruk tot 100% opladen, dan kloppen de waardes weer.zwahiel schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:41:
Ghehe, ik kreeg de melding dat de batterij bijna leeg was bij 10%. Dus ik dacht shit! Ik moet nog een treinreis maken van 40 minuten.
[ Voor 6% gewijzigd door enomiss op 15-07-2015 10:59 ]
Mail zal nooit geheel zwart worden omdat dat gewoon niet goed samen gaat met de inhoud van mails. Hoogstens de lijst kan zwart worden zoal bij WP8.pcman007 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:13:
Wel fijn van die week view maar als je zwart hebt geselecteerd bij thema mogen de calendar, mail en nog een paar andere standaard apps ook wel een zwarte in plaats van witte achtergrond hebben. Het enige wat ik nu nog wel in landscape zal willen gebruiken is het startscherm, deze wil ik al sinds wp8 in landscape gebruiken.
Andere issue:
Ineens werkt touch niet meer. Geen idee waarom. Maar hij lijkt verder wel te werken, want alle acties met knoppen doen het nog gewoon (zoals bv screenshot maken of startknop inhouden voor half scherm).
Als ik hem daarna echter reboot (want ik kan niks meer). Dan krijg ik dat mn startscherm blijft laden. Gister duurde dat bijna een uur of 2 voordat ie weer verder wilde.
Andere mensen met dat probleem?
Ineens werkt touch niet meer. Geen idee waarom. Maar hij lijkt verder wel te werken, want alle acties met knoppen doen het nog gewoon (zoals bv screenshot maken of startknop inhouden voor half scherm).
Als ik hem daarna echter reboot (want ik kan niks meer). Dan krijg ik dat mn startscherm blijft laden. Gister duurde dat bijna een uur of 2 voordat ie weer verder wilde.
Iemand een idee waar "data roaming" naartoe is ? Ik kan die setting blijkbaar nergens meer vinden.
Ik heb dat 2 dagen gehad, met tussenpozen. Sinds gisteravond werkt het weer zoals het moet, geen idee hoe of wat.Martinspire schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:24:
Andere issue:
Instellingen -> Netwerk en Draadloos -> Mobiel Netwerk en Simkaart -> Druk dan op je netwerk, dan verschijnt ineens 'eigenschappen' -> roamingr2504 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:31:
Iemand een idee waar "data roaming" naartoe is ? Ik kan die setting blijkbaar nergens meer vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Atila op 15-07-2015 11:38 ]
Ik ben nu een hardreset aan het uitvoeren. Mijn mail deed het al 4 dagen niet, maar vannacht was de applicatie opeens verdwenen. Ik heb goede hoop dat het nu wel volledig werkt.
Wow... da's echt wel goed verstopt... geen enkele indicatie dat je op je provider kan klikkenAtila schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:37:
[...]
Instellingen -> Netwerk en Draadloos -> Mobiel Netwerk en Simkaart -> Druk dan op je netwerk, dan verschijnt ineens 'eigenschappen' -> roaming

Wat is jullie beeld over de UI/looks van de Mail en Calendar app? Deze vallen in mijn ogen qua UI/looks compleet uit de toon bij de styling van W10. Hierdoor voelt het niet meer als native apps. Voor mij is dat 1 van de redenen waarom ik niet aan Android kan wennen. De basisapps zijn niet goed genoeg, waardoor je naar alternatieve apps op zoek moet en daardoor is je UI niet meer consistent. Dit oogt rommelig en doordat iedere app processen gebruikt en notificaties stuurt voelt het systeem ook als een black box.
Juist de consistentie in de UI is waarom ik WP zo prettig vind. Daar ligt, obv deze build, voor mij nu wel een bom onder.
Juist de consistentie in de UI is waarom ik WP zo prettig vind. Daar ligt, obv deze build, voor mij nu wel een bom onder.
Geen idee... heb hem dus niet nodig gehad.
Stock WP 8.1 bevat Here Drive+... dus na een upgrade was deze er nog steeds (heb dus geen factory reset meer gedaan eens in WP 10).
Ben weer terug naar 8.1. De telefoon was dusdanig traag dat er niet mee te werken viel. Het was leuk om even te proberen maar testen op mijn primaire device zal nog wel even duren voordat ik het weer ga proberen. Ik kon hem de afgelopen dagen zonder problemen even testen. Mijn tweede device zal ik na de vakantie wel weer een keer updaten en kijken of het dan beter gaat.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Mja dit is dus bij mij de 2e keer.Atila schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:36:
[...]
Ik heb dat 2 dagen gehad, met tussenpozen. Sinds gisteravond werkt het weer zoals het moet, geen idee hoe of wat.
Ik vraag me wel af of dit met een factory reset over zal zijn.
Zijn meer plekken waar ze dat hebben gedaan. Bijvoorbeeld notifcation screen. Dat je blijkbaar op een app naam kan drukken waardoor je opeens meer settings krijgt.r2504 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:40:
[...]
Wow... da's echt wel goed verstopt... geen enkele indicatie dat je op je provider kan klikken
aah oke, naja dacht dat je een hardreset had gedaanr2504 schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:42:
[...]
Geen idee... heb hem dus niet nodig gehad.
Stock WP 8.1 bevat Here Drive+... dus na een upgrade was deze er nog steeds (heb dus geen factory reset meer gedaan eens in WP 10).
[ Voor 31% gewijzigd door vali op 15-07-2015 11:49 ]
Ik zie in die lijst trouwens twee GUID's staan... ik vermoed dat dat m'n beide mailboxen zijn ?
Een andere vreemde is NOKIACORPORATION.DEVICEHUB_6D0Q6...
Een andere vreemde is NOKIACORPORATION.DEVICEHUB_6D0Q6...
Ja dat klopt ja maar de calendar was in wp 8.1 zwart en niet wit.enomiss schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:00:
[...]
Mail zal nooit geheel zwart worden omdat dat gewoon niet goed samen gaat met de inhoud van mails. Hoogstens de lijst kan zwart worden zoal bij WP8.
Dat wist ik ook niet en dat was de reden dat ik het niet gedaan heb.Martinspire schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 11:44:
[...]
Mja dit is dus bij mij de 2e keer.
Ik vraag me wel af of dit met een factory reset over zal zijn.
Ondertussen gemerkt dat ik geen bel geluidje hoor indien iemand me via WhatsApp een belletje geeft ?
Heb al gezocht naar mogelijke instellingen maar tot op heden niets gevonden.
Heb al gezocht naar mogelijke instellingen maar tot op heden niets gevonden.
Verwijderd
vreemd op mijn 930 met de laatste wp10, krijg ik als ik uit mijn contact lijst bel een zwart scherm kan dus niet mijn speaker aanzetten of het toetsenbord tevoorschijn halen hij blijft zwart maar kan wel bellen
Tips hiervoor ?
Tips hiervoor ?
Je hand (of hoesje??) verder van de proximity-sensor houden?? (Heb ff mijn voicemail gebeld en bij mij werkt het voorbeeldig. Wp10 staat er sinds vanavond pas op)Verwijderd schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 23:40:
vreemd op mijn 930 met de laatste wp10, krijg ik als ik uit mijn contact lijst bel een zwart scherm kan dus niet mijn speaker aanzetten of het toetsenbord tevoorschijn halen hij blijft zwart maar kan wel bellen
Tips hiervoor ?
[ Voor 11% gewijzigd door jorisjan op 16-07-2015 00:37 ]
Verwijderd
@jorisjan
Helaas maakt, niets uit, kan wel bellen maar scherm blijft zwart en toetsen bord komt niet tevoorschijn na dat het gesprek afgelopen is komt het toetsen bord te voorschijn
Helaas maakt, niets uit, kan wel bellen maar scherm blijft zwart en toetsen bord komt niet tevoorschijn na dat het gesprek afgelopen is komt het toetsen bord te voorschijn
Nu een paar dagen met W10 mobile gespeeld. Vooraf was ik in de veronderstelling dat deze versie ook 29 juli af moest zijn. Toen schrok ik een beetje, het is namelijk nog erg onstabiel en vol grote fouten. Gelukkig blijkt dan dat de release van mobile pas dit najaar is. Pfieuw...
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Wat versta jij onder erg onstabiel en vol grote fouten? Nu ik een hardreset heb gedaan na de upgrade moet ik zeggen dat hij zeer stabiel is en dat ik geen grote fouten tegen kom. Oke, de camera app deed in het begin erg vaag met living images, maar de laatste update heeft dat probleem bij mij weggenomen.SirLenncelot schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 07:56:
Nu een paar dagen met W10 mobile gespeeld. Vooraf was ik in de veronderstelling dat deze versie ook 29 juli af moest zijn. Toen schrok ik een beetje, het is namelijk nog erg onstabiel en vol grote fouten. Gelukkig blijkt dan dat de release van mobile pas dit najaar is. Pfieuw...
Raar... enkele dagen geleden gaf m'n People Live Tile nog veel gewone blauwe bolletjes (zonder foto dus aangezien ik niet van iedereen een foto heb), vandaag merk ik dat hij enkel nog bolletjes met foto's geeft... mooi.
Hee ik heb n interessante. Na de 10166 build geinstalleerd the hebben dacht ik toch een reset te down. Want in heb steeds geupdate. Gevolg kale install maar geen app store end settings app. 
We 'n bloed snelle 630 nu. Maar ja kan er niks mee. Reset is weer bezig...
We 'n bloed snelle 630 nu. Maar ja kan er niks mee. Reset is weer bezig...
ondanks dat ik geen windows phone heb toch alvast een vraagje... weet iemand of je met de 640 je maps in win10 op de sd kaart weer kan zetten? want in de meegeleverde versie van storage checker ofzo kan het niet. De beta applicatie die het mogelijk maakte bestaat niet meer blijkbaar en dus zou het momenteel alleen werken als je het toen die beta app er nog wel was het toen ingesteld had.
Verder wat zou het aan storage ruimte kosten als ik west, noord en zuid europa op wil slaan?
Verder wat zou het aan storage ruimte kosten als ik west, noord en zuid europa op wil slaan?
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ik heb een L640 en kom oa de volgende problemen tegen:vali schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 08:48:
[...]
Wat versta jij onder erg onstabiel en vol grote fouten? Nu ik een hardreset heb gedaan na de upgrade moet ik zeggen dat hij zeer stabiel is en dat ik geen grote fouten tegen kom. Oke, de camera app deed in het begin erg vaag met living images, maar de laatste update heeft dat probleem bij mij weggenomen.
- gmail en Exchange accounts zijn niet in te stellen
- daardoor werken de calendar en mail app niet met mijn primaire email
- als ik een email wil versturen dan verdwijnen de send/forward/reply knoppen.
- podcast speler sluit zichzelf onverklaarbaar af.
- de Windows insider app doet het niet meer.
- de oude store is verdwenen en de nieuwe store kan geen app updates voltooien
- de instellingen van het glimp scherm lijken verdwenen
- ik kan nergens mijn netwerk voorkeur selecteren selecteren.
- het notificatieicoon verdwijnt niet automatisch.
- als ik bij de dialer T9 stijl een naam intypt verschijnt deze (wel een fijne optie) helaas maar half in beeld
- die edge browser is erg traag. Een keer met Safari vergeleken en daar was toch een duidelijke winnaar.
De eerste keer heb ik een update gedaan, daarna een reset. Met een fris OS opnieuw begonnen.
Maar goed, het is beta, ik klaag niet. Ben alleen blij dat de release nog drie maanden op zich laat wachten
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Dan lijkkt me iets mis met je sensor. Geen idee hoe je dat verder kan testen overigensVerwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 06:06:
@jorisjan
Dan ligt het echt aan wp10 i.c.m. de lumia 640. Ik ervaar namelijk geen enkele grote/irritante bug op mijn l930. Kon mijn exchange 2010 server en office365 account van school zonder problemen toevoegen.SirLenncelot schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:04:
[...]
Ik heb een L640 en kom oa de volgende problemen tegen:
- gmail en Exchange accounts zijn niet in te stellen
- daardoor werken de calendar en mail app niet met mijn primaire email
- als ik een email wil versturen dan verdwijnen de send/forward/reply knoppen.
- podcast speler sluit zichzelf onverklaarbaar af.
- de Windows insider app doet het niet meer.
- de oude store is verdwenen en de nieuwe store kan geen app updates voltooien
- de instellingen van het glimp scherm lijken verdwenen
- het notificatieicoon verdwijnt niet automatisch.
- als ik bij de dialer T9 stijl een naam intypt verschijnt deze (wel een fijne optie) helaas maar half in beeld
- die edge browser is erg traag. Een keer met Safari vergeleken en daar was toch een duidelijke winnaar.
De eerste keer heb ik een update gedaan, daarna een reset. Met een fris OS opnieuw begonnen.
Maar goed, het is beta, ik klaag niet. Ben alleen blij dat de release nog drie maanden op zich laat wachten
Netwerkvoorkeur is btw aanwezig (was ook voorbijgekomen hier in de forum). Ga naar settins-> cellur&sim en druk daar op de provider (mijn geval KPN). Daar kan je settings aanpassen als je op properties drukt.
Op wat kleinigheden, zoals bijvoorbeeld het niet meer updaten van enkele livetiles(weather bijv) een prima build. Heb 10166 nu op een 1020 sinds het weekend.
Ohja mis nog wel heel erg de lumia camera app.... Nu geen highres en raw foto's mogelijk
Ach en de mail/outlook app is ff wennen, daar zitten iig nog wat kleine foutjes in.
Ohja mis nog wel heel erg de lumia camera app.... Nu geen highres en raw foto's mogelijk
Ach en de mail/outlook app is ff wennen, daar zitten iig nog wat kleine foutjes in.
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Hopsa na een uurtje pruttelen heeft mijn 630 zijn apps weer terug. Wel even wennen aan de kleinere tiles op start. Tot nu toe bevalt deze build prima eigenlijk.
Ik heb sinds in W10 10166 op mijn Lumia 735 geinstalleerd hebt, het volgende probleem.
Nieuwe fotos staan op mjn SD kaart in de map pictures / camera roll ben verbonden via
Wifi alle installingen staan op automatisch synchroniseren naar One Drive maar de fotos
worden dus niet geupload naar de map afbeeldingen in OneDrive.
Is dit een Windows Phone 10 bug, of doe ik toch iets verkeerd?
Op mijn Desptop heb ik W10 10240 draaien.
Hoor graag.
Tks.
Nieuwe fotos staan op mjn SD kaart in de map pictures / camera roll ben verbonden via
Wifi alle installingen staan op automatisch synchroniseren naar One Drive maar de fotos
worden dus niet geupload naar de map afbeeldingen in OneDrive.
Is dit een Windows Phone 10 bug, of doe ik toch iets verkeerd?
Op mijn Desptop heb ik W10 10240 draaien.
Hoor graag.
Tks.
Bij m'n eerste poging voor build 10166 had ik dit ook... na een nieuwe install werken de Weather app live tiles weer prima. De enige die het niet doet nu is de Battery app van Microsoft, die gaf vroeger op de live tile het resterende percentage (nu gewoon een soort van lege accu).GiLeX schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:52:
Op wat kleinigheden, zoals bijvoorbeeld het niet meer updaten van enkele livetiles(weather bijv) een prima build.
Bedoel je WIFI netwerken ? In Windows Phone 8.1 was dit alvast niet mogelijk en in de build 10166 merk ik er alvast ook niets van... ik zou namelijk ook graag een volgorde instellen. Thuis wil ik m'n private netwerk natuurlijk verkiezen boven de hotspots van m'n provider.SirLenncelot schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:04:
[...]
Ik hoop zelf dat dit ook een bug is, want ik zie namelijk niet hoelang mijn toestel aanstaan ect. Agja, gelukkig kunnen ze dit apart updaten net als ze met de camera hebben gedaan.r2504 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:52:
[...]
Bij m'n eerste poging voor build 10166 had ik dit ook... na een nieuwe install werken de Weather app live tiles weer prima. De enige die het niet doet nu is de Battery app van Microsoft, die gaf vroeger op de live tile het resterende percentage (nu gewoon een soort van lege accu).
Uhhh hoe bedoel je? Ik heb op mijn l930 namelijk wel de lumia camera. Werkt deze link ook niet om hem te installeren?GiLeX schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:52:
Op wat kleinigheden, zoals bijvoorbeeld het niet meer updaten van enkele livetiles(weather bijv) een prima build. Heb 10166 nu op een 1020 sinds het weekend.
[ Voor 64% gewijzigd door vali op 16-07-2015 14:40 ]
Je kan natuurlijk gewoon op de tile drukken... dan krijg je ook te zien hoeveel percent je nog hebt (staat ook in het notification center) en hoelang je er nog mee kan doen... is alléén bizat dat dit niet mee via een live tile is.
Ik heb ook Lumia Camera bij de apps staan op m'n 930... maar die crashed gewoon. Als ik in de store ga zoeken kan ik niets vinden van Lumia apps (net zo min als Here apps), noch op jou link (geeft aan dat de app niet bestaat).
Ik heb ook Lumia Camera bij de apps staan op m'n 930... maar die crashed gewoon. Als ik in de store ga zoeken kan ik niets vinden van Lumia apps (net zo min als Here apps), noch op jou link (geeft aan dat de app niet bestaat).
Lumia camera is niet verkrijgbaar voor uw telefoon oid krijg ik
Hopelijk komt er nog weer een goede app voor de pure view lumia's
Beetje jammer als je de camera niet "volledig" kan benutten.
Hopelijk komt er nog weer een goede app voor de pure view lumia's
Beetje jammer als je de camera niet "volledig" kan benutten.
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Hoeveel je hebt en hoe lang hij meegaat staat er inderdaad, maar in wp8.1 stond er ook wanneer je laatste keer was dat je hem had opgeladen. Dit zie ik niet meer staan.r2504 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:53:
Je kan natuurlijk gewoon op de tile drukken... dan krijg je ook te zien hoeveel percent je nog hebt (staat ook in het notification center) en hoelang je er nog mee kan doen... is alléén bizat dat dit niet mee via een live tile is.
Heb je de lumia camera wel geupdate? Want sinds de laatste update doet hij het bij mij perfect.
En hoe zou ik die dan moeten updaten ?vali schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:07:
[...]
Heb je de lumia camera wel geupdate? Want sinds de laatste update doet hij het bij mij perfect.
Ik kan hem zelfs niet vinden in de store (staat er net zoals Here nog op van de upgrade vanuit 8.1).
Op apps drukken en vervolgens op updates (daar naar nieuwe updates laten zoeken). Als ik gelijk op updates drukte kwam hij vaag genoeg niet.r2504 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 15:09:
[...]
En hoe zou ik die dan moeten updaten ?
Ik kan hem zelfs niet vinden in de store (staat er net zoals Here nog op van de upgrade vanuit 8.1).
Fout code 0x801901f4, als ik een ms account wil toevoegen.
Na de eerste upgrade naar wp10 werkte de 930 vlekkeloos, geen probleem met toevoegen account, pas na een harde reset, die met de knoppencombinatie, komt iedere keer deze melding.
Wat al gedaan, inmiddels twee maal fabrieksreset, terug naar 8.1, weer naar wp10, probleem blijft.
Lastig voor gedeelde agenda. Google en Bing geven geen inzicht.
Iemand een tip? Nee, niet terug naar 8.1, deze build loopt op dit na super.
Na de eerste upgrade naar wp10 werkte de 930 vlekkeloos, geen probleem met toevoegen account, pas na een harde reset, die met de knoppencombinatie, komt iedere keer deze melding.
Wat al gedaan, inmiddels twee maal fabrieksreset, terug naar 8.1, weer naar wp10, probleem blijft.
Lastig voor gedeelde agenda. Google en Bing geven geen inzicht.
Iemand een tip? Nee, niet terug naar 8.1, deze build loopt op dit na super.
Misschien de mail app eens verwijderen en opnieuw installeren ?
Ik had daarnet een additionele language geinstalleerd en kreeg nadien geen enkele app meer open... kreeg steeds melding dat er mogelijks een app update was in de store (niet dus). Na een half uurtje is dit spontaan opgelost, echter één app (iCoyote) heb ik moeten verwijderen en opnieuw installeren (was bijna paniek want ben verder wel tevreden met deze build).
Ik had daarnet een additionele language geinstalleerd en kreeg nadien geen enkele app meer open... kreeg steeds melding dat er mogelijks een app update was in de store (niet dus). Na een half uurtje is dit spontaan opgelost, echter één app (iCoyote) heb ik moeten verwijderen en opnieuw installeren (was bijna paniek want ben verder wel tevreden met deze build).
Blijkbaar zijn het een hele hoop apps die het probleem hebben... één voor één aan het verwijderen en opnieuw aan het installeren 
Hopelijk zal de Store uiteindelijk wat sneller zijn want dit is echt traag.
Hopelijk zal de Store uiteindelijk wat sneller zijn want dit is echt traag.
[ Voor 23% gewijzigd door r2504 op 16-07-2015 18:44 ]
De mail/agenda app staat in de store als één enkele app. Op de 930 als twee losse iconen. Beide zijn niet te verwijderen.
Grrrr... Here Drive+ geeft eveneens het probleem van de onbestaande Store update 
Aangezien ik deze niet meer opnieuw kan installeren is meteen alles verloren... nogmaals een full reinstall
Het is duidelijk dat WP 10 nog heel wat aandacht nodig heeft.
Aangezien ik deze niet meer opnieuw kan installeren is meteen alles verloren... nogmaals een full reinstall
Het is duidelijk dat WP 10 nog heel wat aandacht nodig heeft.
Om de update problemen in de store op te lossen heb ik ze gepauzeerd en daarna op pause all gedrukt waarna de store crashte daarna downloadde hij niet meer en deden de apps het bij mij weer, in plaats van dat pause all kan je denk ik ook gewoon de store helemaal afsluiten vanuit het multitasking menu. Ben erg tevreden met deze build maar er zit wel één irritante bug in edge dat hij de vorige regel die ik heb geselecteerd telkens aanpast in plaats van degene waar mijn cursor dan staat. Voor de rest heb ik naast dat de store tile op zijn kleinst soms geen logo meer heeft nog geen bugs ontdekt.
Store geeft soms nog fouten ja
[ Voor 81% gewijzigd door Dragunov op 16-07-2015 21:24 ]
via de "open in store" omweg glancescreen wel werkend gekregen.
Dze mist onder instellingen - Extra's maar werkt wel.
dwz in je store geschiedenis/bieb de app zoeken en dan als het goed is zie je staan dat, in dit/mijn geval glance al geinstalleerd is en dan kan je de app gewoon open in de store
Klinkt wat wazig eigenlijk
maar hier werkt dat wel bij glance
Dze mist onder instellingen - Extra's maar werkt wel.
dwz in je store geschiedenis/bieb de app zoeken en dan als het goed is zie je staan dat, in dit/mijn geval glance al geinstalleerd is en dan kan je de app gewoon open in de store
Klinkt wat wazig eigenlijk
Zonet telefoon gebricked. Ben hem nu aan het restoren via WPRT. Ik kon niets meer. Hard reset deed het ook niet. Alleen deze tool zoals het nu lijkt.
Ik wilde de taal updaten van cortana van FR naar ENG maar dat heeft de hele telefoon doen mollen.
Ik blijf voorlopig nu wel even bij 8.1
Ik wilde de taal updaten van cortana van FR naar ENG maar dat heeft de hele telefoon doen mollen.
Ik blijf voorlopig nu wel even bij 8.1
Ik had English ook toegevoegd bij Speech... met alle gevolgen van dien al blijkt na het herinstalleren van de meeste apps de telefoon terug redelijk normaal (al kreeg ik gisterenavond plots de melding dat m'n Live account gefixed moest worden ???).ShittyNL schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 01:52:
Here Drive+ heb ik nog getracht opnieuw te installeren via de link die je hier enkele pagina's terug kan vinden maar dan krijg je de melding dat het product niet meer beschikbaar is
Deze laatste crashed trouwens zodra ik de navigatie start. Als ik eerst de route bepaal in Here Maps en dan navigatie start gaat hij wel naar Microsoft Maps en werkt het wel (maar blijkbaar is er maar één stem - female English - die je niet kan veranderen).
Hier van nog geen succes met Lumia camera.
Had een ingeving, dus via instellingen toestel ingesteld als een developer device zodat sideloading een optie is. Toestel herkenning ook uit gezet en vervolgens naar de store.
Lumia camera is nu weer te installeren, tenminste dat gaf de store aan.
Tab op installeren en............"bezig" en verder niks helaas
De xap file gedownload en dan installeren gaat ook niet.
Naja maar hopen dat ze een goede app maken voor W10 pureview toestellen binnenkort.
(met dng support en de max resolutie enz)
Had een ingeving, dus via instellingen toestel ingesteld als een developer device zodat sideloading een optie is. Toestel herkenning ook uit gezet en vervolgens naar de store.
Naja maar hopen dat ze een goede app maken voor W10 pureview toestellen binnenkort.
Lukt het ook niet als je op mijn Library drukt binnen je store en dan op show all? Als dat niet lukt is de enige manier terug naar wp8.1 gaan. Upgrade uitvoeren en vervolgens een backup maken. Daarna kan je in de toekomst altijd een hardreset uitvoeren en vervolgens de backup (met alle apps en settings) terug zetten. Zo had ik het dus gedaan en heb ik alle apps die nu niet meer in de store staan weer terug gehad.r2504 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:26:
[...]
Ik had English ook toegevoegd bij Speech... met alle gevolgen van dien al blijkt na het herinstalleren van de meeste apps de telefoon terug redelijk normaal (al kreeg ik gisterenavond plots de melding dat m'n Live account gefixed moest worden ???).
Here Drive+ heb ik nog getracht opnieuw te installeren via de link die je hier enkele pagina's terug kan vinden maar dan krijg je de melding dat het product niet meer beschikbaar isHet lijkt er dus op dat in WP 10 we het met de Microsoft Maps applicatie zullen moeten doen.
Deze laatste crashed trouwens zodra ik de navigatie start. Als ik eerst de route bepaal in Here Maps en dan navigatie start gaat hij wel naar Microsoft Maps en werkt het wel (maar blijkbaar is er maar één stem - female English - die je niet kan veranderen).
Mocht bovenstaande niet lukken zou je altijd de app SysApp pusher kunnen installeren en volgens daarmee de app genaamd Nokia Camera Beta kunnen installeren. Dat lukte mij wel en zodoende kan je foto's maken met dng support.GiLeX schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 09:44:
Hier van nog geen succes met Lumia camera.
[ Voor 24% gewijzigd door vali op 17-07-2015 15:07 ]
Deze geeft een lijst met apps... "Works on this device" alsook "Doesn't work on this device"... wat een vrij grote lijst is met niet alléén de Here en Lumia applicaties, maar ook dingen als TeamViewer, myShopi, IP Cam Monitor, TuneIn Radio (meerdere malen zelfs), Adobe Reader Touch... waarvan ik er ondertussen wel een aantal opnieuw heb geinstalleerd zonder enige probleem ? De Here en Lumia apps geven bij het selecteren echter dat het niet gesupporteerd is.vali schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:05:
Lukt het ook niet als je op mijn Library drukt binnen je store en dan op show all?
Hoeveel backups kan je trouwens hebben... ik wil namelijk zeker niet die van WP 8.1 verliezen.vali schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 15:05:
Als dat niet lukt is de enige manier terug naar wp8.1 gaan. Upgrade uitvoeren en vervolgens een backup maken.
Aah dat is jammer.. Over backup verhaal, geen idee hoeveel backups je kan hebben maar het zijn er minimaal 5 zover ik mij kan herinneren.r2504 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:48:
[...]
Deze geeft een lijst met apps... "Works on this device" alsook "Doesn't work on this device"... wat een vrij grote lijst is met niet alléén de Here en Lumia applicaties, maar ook dingen als TeamViewer, myShopi, IP Cam Monitor, TuneIn Radio (meerdere malen zelfs), Adobe Reader Touch... waarvan ik er ondertussen wel een aantal opnieuw heb geinstalleerd zonder enige probleem ? De Here en Lumia apps geven bij het selecteren echter dat het niet gesupporteerd is.
[...]
Hoeveel backups kan je trouwens hebben... ik wil namelijk zeker niet die van WP 8.1 verliezen.
Ow... ik ging even terug kijken naar die lijst... en nu zegt hij bij Here Drive+.... "You own this product and you can install it on this device" terwijl enkele minuten geleden ik nog de melding kreeg dat het niet gesupporteerd was ????
Nu ja... op de install klikken doet buiten "Working..." tonen echt niets.
Ik begrijp van de Store trouwens helemaal niets meer... wat mij betreft is die zo buggy als maar kan zijn. Nu stond er plots weer Skype in de queue terwijl dit geïnstalleerd is en gelukkig wel werkt. Nokia account en Windows Insider komen ook om de haverklap terug in de queue staan ???
Ik begrijp van de Store trouwens helemaal niets meer... wat mij betreft is die zo buggy als maar kan zijn. Nu stond er plots weer Skype in de queue terwijl dit geïnstalleerd is en gelukkig wel werkt. Nokia account en Windows Insider komen ook om de haverklap terug in de queue staan ???
mja het nadenken van de store doet eventjes. Hopelijk werkt het nu weer wel.r2504 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 16:53:
Ow... ik ging even terug kijken naar die lijst... en nu zegt hij bij Here Drive+.... "You own this product and you can install it on this device" terwijl enkele minuten geleden ik nog de melding kreeg dat het niet gesupporteerd was ????
iemand een imei van een lumia waarmee ik de vraag aan microsoft zelf kan stellen?? want blijkbaar voor de chat support heb ik een imei nodigLord_T schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:37:
ondanks dat ik geen windows phone heb toch alvast een vraagje... weet iemand of je met de 640 je maps in win10 op de sd kaart weer kan zetten? want in de meegeleverde versie van storage checker ofzo kan het niet. De beta applicatie die het mogelijk maakte bestaat niet meer blijkbaar en dus zou het momenteel alleen werken als je het toen die beta app er nog wel was het toen ingesteld had.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
10166 is de tweede build die ik probeer (de vorige was volgens mij 10136), en het is een stuk stabieler geworden. Maar nog steeds zou ik de build niet aan durven te bevelen voor dagelijks gebruik. Met name de Store is erg krakkemikkig en geeft ontzettend veel foutmeldingen (het heeft me bijvoorbeeld een half uur geduurd om WhatsApp geïnstalleerd te krijgen, en de meeste apps installeren niet). Edge doet het wel beter dan verwacht en is erg snel! Overall lijken de framerates binnen het OS iets te zijn opgeschroefd (bijv. bij het scrollen door foto's).
Terug naar 8.1
Toch teveel kleine problemen met apps...
Toch teveel kleine problemen met apps...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Er is weer een hele swik updates (incl. de Store App) uitgekomen vanavond
Zag het inderdaad. De store heeft paar opties extra gekregen in het menu.TheVMaster schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 01:57:
Er is weer een hele swik updates (incl. de Store App) uitgekomen vanavond
Ik heb gisteren op mijn Lumia 930 alsnog een hard-reset uitgevoerd na build 10166 vanaf het begin gebruikt te hebben. Vooralsnog heb ik geen last gehad van een unresponsive scherm, wel heb ik nog immer last van een redelijke drain van de accu.
Store is weer slechter geworden qua UI. Je moet nu naar beneden scrollen naar downloads. Laat dat nou net het enige menu zijn waar ik vaak heen ga om voor updates te checken.vali schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 11:25:
[...]
Zag het inderdaad. De store heeft paar opties extra gekregen in het menu.
Dien het in bij Windows Feedback. Je krijgt van mij direct een upvote!enomiss schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:52:
[...]
Store is weer slechter geworden qua UI. Je moet nu naar beneden scrollen naar downloads. Laat dat nou net het enige menu zijn waar ik vaak heen ga om voor updates te checken.
Overall is de Store stukken beter geworden IMO, maar dit is inderdaad wel wat vervelend. Aan de andere kant, als je met deze update niet meer op die knop hoeft te rammen, maar hij eindelijk wel fatsoenlijk update in de achtergrond is het voor mij geen probleem.enomiss schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:52:
[...]
Store is weer slechter geworden qua UI.[...]
Mmm... ik heb 18 updates; Windows Maps, Skype, Windows Alarms, Groove Music, MSN Money, Windows Camera, Store, MSN Sports, Xbox, Microsoft Photos, Movies & TV, Get started, MSN Weather, Outlook Mail... en nog enkele oude dingen die steeds weerkomen in de queue.
Blijkbaar is Microsoft dus hard aan het werk.
Blijkbaar is Microsoft dus hard aan het werk.
Ik vind de store nog steeds niet fantastisch. Veel te traag met laden en nog steeds geen update historie. Ook vind ik hem niet bepaald overzichtelijker of makkelijker in gebruik dan de oude. Maar vooral dat ik dus niet kan zien wat er geupdate is vind ik waardeloos.
En dat het downloadscherm ook niet bijwerkt als er meer downloads bijkomen vind ik ook erg raar.
En dat het downloadscherm ook niet bijwerkt als er meer downloads bijkomen vind ik ook erg raar.
[ Voor 31% gewijzigd door Martinspire op 18-07-2015 21:35 ]
Hebben jullie ook dat sinds de update het store icoon is verdwenen van het startscherm?
vind het overigens ook jammer dat je niet kan zien wat er nieuw is in de versie die je gaat downloaden, en dat er bij sommige apps niet eens een versie nummer staat.
vind het overigens ook jammer dat je niet kan zien wat er nieuw is in de versie die je gaat downloaden, en dat er bij sommige apps niet eens een versie nummer staat.
Als ik Windows Camera open, krijg ik enkel een groen scherm en als ik dan toch film, is het gefilmde allemaal strepen, update van programma nodig mss?
Camera driver onderuit. Werkt opnieuw opstarten?
Klopt, al vind ik de begin pagina wel beter als developer zijnde: veel meer apps die aanbevolen staan voor de gebruiker, en ook de sortering is veeeel beter. Het zijn apps die ook gewoon goed zijn, en niet van die vage semi-legale MP3 download apps.Martinspire schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 21:34:
Ik vind de store nog steeds niet fantastisch. Veel te traag met laden en nog steeds geen update historie. Ook vind ik hem niet bepaald overzichtelijker of makkelijker in gebruik dan de oude. Maar vooral dat ik dus niet kan zien wat er geupdate is vind ik waardeloos.
Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!
De store béta is de gewone store geworden, en de gewone store (wp8.1) is verdwenen. Waarschijnlijk was de livetile de oude store?Mielemuis schreef op zondag 19 juli 2015 @ 10:47:
Hebben jullie ook dat sinds de update het store icoon is verdwenen van het startscherm?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M