De snackbar wordt in het centrum een 13 in een dozijn snackbarbszz schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 14:07:
[...]
Ik ken de specifieke situatie niet maar ik ben er niet van overtuigd dat ze in een kernwinkelgebied omvallen. In het algemeen hebben ze daar betere kansen. Dit is wel wat in mijn ogen een onontkoombare ontwikkeling is om leegstand te voorkomen: concentratie in een (sterk) kernwinkelgebied en herbestemming in de periferie. Dat is ook waar veel gemeentes beleid op maken.
De slager liep goed omdat 'ie in of naast de Lidl zat, in het centrum zitten twee keurslagers: eentje bij de Aldi/Jumbo en eentje op de rand naast de parkeerplaats. Als je je boodschappen bij Lidl doet ga je niet vervolgens naar het centrum om die slager te bezoeken.
De kapper geloof ik wel, die kan overal knippen.
Bloemenwinkel is ook 13 in een dozijn, zijn er al genoeg in het centrum
Visshop mag gaan concurreren tegen Klavers Viswinckel. Fiskhuys heeft dat destijds ook niet gered, ik zie deze Visshop dat ook niet doen.
De reden waarom deze winkels goed liepen was omdat ze in een dichtbevolkte woonwijk zaten met een supermarkt ernaast. De hele wijk loopt naar die winkels voor hun bloemetjes, snacks, vis, vlees en boodschappen. Ga je in het centrum zitten ben je dat kwijt.
Bigmans is gestopt, de bloemenwinkel is gestopt, de snackbar is gestopt. Zagen alle 3 geen heil in verhuizen naar het centrum. Die andere 2 gaan stug door waar ze zitten, maar op de lange termijn gaan ze er ook gewoon uitgezet worden.