De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 111 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Flipswix schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:03:

Met de recente berichten over faillissementen en de vorige faillissementsgolven, vraag ik mij af in hoeverre het haalbaar is dat middelgrote steden nog wel een aantrekkelijk winkelcentrum kunnen behouden. Als ik naar mezelf kijk shop ik graag in steden waar grotere ketens aanwezig zijn, zoals de Zara en Mediamarkt, naast een divers aanbod aan kleinere boetiekwinkels. Je ziet dat juist een keten als de Zara zich de afgelopen jaren sterk heeft teruggetrokken uit de middelgrote stad, net als andere vergelijkbare ketens. Wat zou er kunnen worden gedaan om dit tij te keren?
Webshops verbieden. Verder kun je daar niets aan doen.

Het is simpel:
  • Webshops verminderen de behoefte aan fysieke winkels.
  • Het aanbod verarmt en dat voel je het hardst in winkelcentra waar het aanbod toch al minder was.
  • Klanten gaan naar de grotere winkelcentra waar al die winkels die uit de kleinere steden vertrokken nog wel zitten.
Ergo: Jij bent het probleem. Omdat iedereen doet wat jij doet kunnen die kleinere winkelcentra niet overleven als er een groter winkelcentrum in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:35
In Nederland is de auto dan ook wel een echte melkkoe als het op parkeren aankomt.

8 uur hartje Koblenz was €14,4 vorige maand, qua omvang vergelijkbare stad als Zwolle.
En in een stad als Köln kun je al onder de Dom in het centrum staan voor 0,8 p/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
downtime schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:17:
[...]

Webshops verbieden. Verder kun je daar niets aan doen.

Het is simpel:
  • Webshops verminderen de behoefte aan fysieke winkels.
  • Het aanbod verarmt en dat voel je het hardst in winkelcentra waar het aanbod toch al minder was.
  • Klanten gaan naar de grotere winkelcentra waar al die winkels die uit de kleinere steden vertrokken nog wel zitten.
Ergo: Jij bent het probleem. Omdat iedereen doet wat jij doet kunnen die kleinere winkelcentra niet overleven als er een groter winkelcentrum in de buurt is.
Is dit niet een optelsom van nog veel meer?
- Huurkosten pand
- Loon Personeel
- Verschraling aanbod overige winkels
- Teruglopen klantenbase
- Dure parkeerkosten in en om het gebied

En webshops verbieden? Leven wij niet in een europa met een vrije markt zolang die markt maar bij meerdere partijen ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ed1703 schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 14:50:
[...]

Is dit niet een optelsom van nog veel meer?
- Huurkosten pand
Is de huur in een grote stad dan lager?
- Loon Personeel
Werkt het personeel in een grote stad voor minder geld?
- Verschraling aanbod overige winkels
Dat zeg ik toch? In een kleine stad heeft die verschraling meer impact dan in een grote stad. Van 1 schoenenwinkel naar 0 heeft meer impact dan van 3 schoenenwinkels naar 2.
- Teruglopen klantenbase
Heeft misschien wat met die webshops te maken?
- Dure parkeerkosten in en om het gebied
Want in grote steden kun je gratis parkeren?
En webshops verbieden? Leven wij niet in een europa met een vrije markt zolang die markt maar bij meerdere partijen ligt?
Er werd gevraagd om een oplossing. Misschien is het middel wel erger dan de kwaal maar daar werd niet om gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

paQ

Holzschuh schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 13:40:
In Nederland is de auto dan ook wel een echte melkkoe als het op parkeren aankomt.

8 uur hartje Koblenz was €14,4 vorige maand, qua omvang vergelijkbare stad als Zwolle.
En in een stad als Köln kun je al onder de Dom in het centrum staan voor 0,8 p/u.
mwa dat is ook voorbij aan het gaan hoor.
Afgelopen zaterdag enkele uurtjes in Aken is ook 15 euro.

edit:
De garage bij de Dom kost 2,40 per uur overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 05-08-2024 15:37 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31

Volgens mij zijn de parkeertarieven helemaal geen probleem. In het weekend zijn parkeergarages gewoon vol. En de duurste garages in de stad vaak het eerst (want die zijn 100 meter dichter bij de winkels).

Verder zie je dat de steden met de duurste parkeergarages, de minste problemen hebben met aanloop en goedlopende winkels. En ook daar staat het behoorlijk vol in het weekend.

En in de meeste steden hoef je helemaal niet met de auto het centrum in. Je gaat niet ieder weekend grote producten halen die alleen maar met een auto opgehaald kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:55
Maakt allemaal niet uit wat mij betreft. Zolang fysieke winkels zichzelf niet uit de vicieuze cirkel krijgen waar ze minder aanbod/voorraad hebben en daardoor klanten verliezen, houdt het op.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Is dat wel zo?
Alhoewel de perceptie van de parkeerder is dat gemeenten verdienen aan betaald parkeren, zijn in bijna alle gemeenten de kosten van de parkeervoorzieningen hoger dan de baten en blijkt de kostendekking een kleine rol te spelen.

De kosten voor een parkeerplek bestaan uit investerings-, exploitatie-, en grondkosten, maar gemeenten nemen niet altijd al deze onderdelen op in de parkeerkosten en rekenen ze daarnaast vaak niet toe aan specifiek parkeren maar aan de kosten voor de openbare ruimte. Hoewel door deze systematiek kosten en baten moeilijk te bepalen zijn, blijkt in de praktijk dat de opbrengsten de kosten meestal niet dekken.
Bovendien betaalt voor verreweg het grootste aandeel van deze parkeerplekken de parkeerder niet: ongeveer 94% van de parkeerplekken is gratis (CROW 2014). Dat betekent dat kosten voor het gebruik van de openbare ruimte in de vorm van een parkeerplek meestal niet (volledig) zijn inbegrepen in de totale kosten van de reis en dat er onvoldoende sprake is van internalisatie van externe kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:53

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat ik om mij heen hoor is vooral dat men minder uit winkelen gaat vanwege het verschralen van de diversiteit aan winkels.
Je gaat niet "uit winkelen" in een andere stad / centrum als je daar dezelfde keuze hebt.
De concentratie Jysk/LeenBakker/Kwantum/Praxis/Gamma/Aldi/Lidl/MacD/BurgerKing/Action/MediaMarkt kent iedereen onderhand wel op zijn/haar duimpje....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:26
Arunia schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 10:41:
Ik merk dat wij meer de keuze zijn gaan maken als we willen shoppen om naar Westfield Mall of the Netherlands te gaan. Voor ieder wat wils aan winkels en nu nog gratis parkeren.
Daarnaast gingen we vaak naar Rotterdam Centrum, maar shoppen is daar ook niet echt meer leuk en vooral het parkeren niet. Alexandrium is ook al lang niet meer wat het geweest is en ook daar betaald parkeren.
Ik vind Rotterdam Centrum juist wel makkelijk qua parkeren, mits je de parkeerplaats van tevoren reserveert. Ik kan aanstaande zaterdag parkeren in parkeergarage Schouwburgplein 2 voor:
• 2u voor € 4
• 5u voor € 7,50
• 10u voor € 12,50

Hetzelfde geldt ook voor Utrecht.

Het gaat wel ten koste van de spontaniteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43
Mawlana schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 16:15:
[...]

Ik vind Rotterdam Centrum juist wel makkelijk qua parkeren, mits je de parkeerplaats van tevoren reserveert. Ik kan aanstaande zaterdag parkeren in parkeergarage Schouwburgplein 2 voor:
• 2u voor € 4
• 5u voor € 7,50
• 10u voor € 12,50

Hetzelfde geldt ook voor Utrecht.

Het gaat wel ten koste van de spontaniteit.
Niet eens naar gekeken. Amsterdam bij Leidsche plein wel. Was 45 voor gehele dag. Is nog duur, maar voor de hele dag wel relaxt. Dus voor 24 uur vanaf het moment van binnen komen. Dag Amsterdam en optreden Melkweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:07

Fiber

Beaches are for storming.

Coach4All schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:57:
Wat ik om mij heen hoor is vooral dat men minder uit winkelen gaat vanwege het verschralen van de diversiteit aan winkels.
Je gaat niet "uit winkelen" in een andere stad / centrum als je daar dezelfde keuze hebt.
De concentratie Jysk/LeenBakker/Kwantum/Praxis/Gamma/Aldi/Lidl/MacD/BurgerKing/Action/MediaMarkt kent iedereen onderhand wel op zijn/haar duimpje....
Dat soort zaken zie ik ook meer als soort van noodzakelijk boodschappen doen dan als fijn een dagje 'fun-shoppen'

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik denk dat ik uit dat rijtje er maar één daadwerkelijk met een matige vorm van plezier binnen loop. Dat is mijn vaste Praxis en dat betekent dat ik waarschijnlijk iets leuks ga knutselen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
paQ schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

mwa dat is ook voorbij aan het gaan hoor.
Afgelopen zaterdag enkele uurtjes in Aken is ook 15 euro.

edit:
De garage bij de Dom kost 2,40 per uur overigens.
Deze bron zegt 0,80 voor de Dom:
https://www.mein-contipar...m-dom-koeln--ci3cp1124138

In Aken in Aquis Plaza (daar sta ik meestal) betaal je maximaal €15 voor de hele dag. De eerste 2 uur kosten €3,5.
Ter vergelijking van Stad/Locatie; voor Maastricht in het Mosae Forum ben ik dan al €6 kwijt (voor 1 uur 48 min)

Beetje reden dat ik ook nooit snap dat mensen uit Zuid Limburg daarheen gaan ipv Aken/Mönchengladbach.
Dat het niet rendabel is voor de gemeente wil niet zeggen dat het duur is voor de automobilist.
Die 94% is wat mij betreft wel kort door de bocht. Ik vermoed dat daar alle openbare parkeerplaatsen inzitten. Ik zou dat dan eerder beperken tot die parkeerplaatsen die geschikt zijn voor het bezoek van een winkelcentrum waar een ruime variatie aan winkels is (dus niet die centra waar een supermarkt/drogisterij/dierenwinkel ligt in een buitenwijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Holzschuh schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:20:
[...]

Deze bron zegt 0,80 voor de Dom:
https://www.mein-contipar...m-dom-koeln--ci3cp1124138

In Aken in Aquis Plaza (daar sta ik meestal) betaal je maximaal €15 voor de hele dag. De eerste 2 uur kosten €3,5.
Ter vergelijking van Stad/Locatie; voor Maastricht in het Mosae Forum ben ik dan al €6 kwijt (voor 1 uur 48 min)

Beetje reden dat ik ook nooit snap dat mensen uit Zuid Limburg daarheen gaan ipv Aken/Mönchengladbach.
[...]
80 cent per 20 min :)
(Tijdens winkeltijden)

Mosaeforum is een stuk duurder inderdaad, maar Maastricht is ook wel 3 x meer stad dan Aken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Best een prestatie, 3* doorgelezen en er toch overheen gelezen 8)7

Dat is natuurlijk een smaakkwestie, om te winkelen zonder teveel toeristen kies ik eerder voor een Duitse stad.
(en Aken heeft een Sephora, daar vinden de dochters iets van _O- )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

Voor aanbod (en ook prijs) is het shoppen vooral verplaatst naar online lijkt het. Het aanbod is zowel qua kleinere winkels als grote winkels verschraalt. Voor veel soorten spullen ben je inmiddels in veel steden bij het offline shoppen op 1 winkel aangewezen. Daarnaast staat veel gewoon leeg. Dat haalt het leuke er ook wel uit.

Als ik bijvoorbeeld naar Apeldoorn kijk was er een zijstraat met veel winkels, waar volgens mij nog een winkel van over is. Bristol, Intertoys, Gamemania, Xenos. Allemaal uit die straat vertrokken. Nu is er volgens mij alleen nog een beddegoedwinkel over daar. Nodigt niet echt uit.

Daar tegenover een overdekt winkelcentrum, wat een aantal jaar geleden helemaal verbouwd is en sindsdien voor zo'n 50% leeg staat.

[ Voor 22% gewijzigd door The_Bird op 06-08-2024 10:59 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Holzschuh schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 10:09:
Best een prestatie, 3* doorgelezen en er toch overheen gelezen 8)7

Dat is natuurlijk een smaakkwestie, om te winkelen zonder teveel toeristen kies ik eerder voor een Duitse stad.
(en Aken heeft een Sephora, daar vinden de dochters iets van _O- )
Ja het Sephora dilemma ken ik. En ik snap er niks van, want het is net als de MAC, Douglas enz enz, alleen dan endorsed door popidolen. (kut instagram)

Aan de andere kant, in Maastricht pak je een wafel bij Pinky, frietje bij Reitz, even op een van de vele terrasjes neerstrijken. Dat is in Aken en Keulen allemaal stukken minder. Het voegt m.i. wel toe aan een dagje winkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 14:45
Ik merk dat wij meer de keuze zijn gaan maken als we willen shoppen om naar Westfield Mall of the Netherlands te gaan. Voor ieder wat wils aan winkels en nu nog gratis parkeren.
Daarnaast gingen we vaak naar Rotterdam Centrum, maar shoppen is daar ook niet echt meer leuk en vooral het parkeren niet. Alexandrium is ook al lang niet meer wat het geweest is en ook daar betaald parkeren.

Qua winkels die we normaal altijd bezochten zoals een Media Markt voor het leuk, slaan we die tegenwoordig over als de dag soort van om is. Terwijl we er voorheen altijd wel in gingen. Al die nieuwe concepten zoals waar een Dixons en MyCom heen zijn gegaan is niet wat ik zoek. En aanbiedingen zijn er eigenlijk ook nauwelijks meer. Check je dan toch wanneer je bij een Intertoys staat nog even internet.
Alhoewel Lego daar dan wel meer de lagere prijs is of in ieder geval laag genoeg dat het niet boeiend is om het ergens anders te halen.
Rotterdam is juist goed te doen met de auto! Parkeren in Schouwburgplein 2 kost 2.5 EUR per uur of je kan vooraf reserveren met verschillende voordeelkaarten. Vooraf reserveren voor 5 uur is 7.5 EUR en 10 uur is 12.50 EUR.

Ik woon op 20 minuten van het centrum en ga in het weekend voor de film, een hapje eten en wat winkels bezoeken en met 5 uur haal ik dat makkelijk en redelijk goedkoop. Een enkeltje Schiedam Centrum-Beurs kost al 2 EUR dus voor mij eigenlijk een no-brainer.
Maar goed, wellicht een beetje off-topic :P

Overigens blijft het druk in Rotterdam en komen er steeds nieuwe winkels. Coolblue heeft sindskort een winkel in het centrum en deze herfst komt Uniqlo ook naar de stad.
Ik kreeg net wel een mailtje dat Game Mania gaat sluiten in Rotterdam dus dat is wel jammer omdat ze af en toe wel goede aanbiedingen hebben (vandaag nog Final Fantasy VII Rebirth besteld voor 36 EUR).

Edit: ik zie net dat @Mawlana net voor was over het parkeren - heb ik niet gezien :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:59
Qua winkels die we normaal altijd bezochten zoals een Media Markt voor het leuk, slaan we die tegenwoordig over als de dag soort van om is. Terwijl we er voorheen altijd wel in gingen.
Wat mij vooral opvalt tegenwoordig is het grote aantal lege schappen. Opengetrokken verpakkingen. En Gedesinteresseerd personeel.

Elke MediaMarkt lijkt tegenwoordig op een winkel middenin een opheffings uitverkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
LTwinter schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:21:
[...]

Wat mij vooral opvalt tegenwoordig is het grote aantal lege schappen. Opengetrokken verpakkingen. En Gedesinteresseerd personeel.

Elke MediaMarkt lijkt tegenwoordig op een winkel middenin een opheffings uitverkoop.
Kom er ook nooit meer, behalve als er echt geen ander direct beschikbaar alternatief is. Maar dan nog kom je bijna altijd van een koude kermis thuis. Als ze het al op voorraad hebben is de verpakking bijna altijd aangebroken. Kan me niet voorstellen dat die club nog lang meedraait.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Arunia schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 17:26:
[...]

Niet eens naar gekeken. Amsterdam bij Leidsche plein wel. Was 45 voor gehele dag. Is nog duur, maar voor de hele dag wel relaxt. Dus voor 24 uur vanaf het moment van binnen komen. Dag Amsterdam en optreden Melkweg.
Parkeren in het centrum van Amsterdam is dan ook wel een lichte vorm van zelfkastijding. Pak een P&R aan de A10, kost je €6 en meestal ben je met de metro/tram nog eerder op je bestemming ook.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:43
Erasmo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 07:32:
[...]

Parkeren in het centrum van Amsterdam is dan ook wel een lichte vorm van zelfkastijding. Pak een P&R aan de A10, kost je €6 en meestal ben je met de metro/tram nog eerder op je bestemming ook.
Voor alle andere keren inderdaad. Maar die dag was het handiger om centrum te parkeren omdat we anders weet ik hoe laat ook nog richting een P&R weer moesten zien te komen. Maar valide punt overigens.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16:48
Dennis1812 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 00:54:
Kleding was enigzins vergelijkbaar met Scapino en zeeman.
Het is niet voor diederik-jan uit het Gooi. Maar lagere en middeninkomens moeten ook kleren en schoenen aan.
Ze hebben wel de hele modernisering gemist, hierdoor heeft o.a Scapino een hoop terrein afgepakt. Die winkels zijn mooi verbouwd en zien er netjes uit. Zeeman gaat ook met de tijd mee.
En Bristol bleef altijd stil, ook weinig reclame.
Diederik-Jan uit het Gooi koopt echt wel dingen voor de kinderen bij de Scapino en de Zeeman hoor. :)
Dat wordt op school voor bijvoorbeeld gymschoenen en gymkleding gewoon aangeraden. Want ze groeien er toch binnen 3 maanden uit, dus lekker goedkoop halen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Malfunctions schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:59:
[...]

Diederik-Jan uit het Gooi koopt echt wel dingen voor de kinderen bij de Scapino en de Zeeman hoor. :)
Dat wordt op school voor bijvoorbeeld gymschoenen en gymkleding gewoon aangeraden. Want ze groeien er toch binnen 3 maanden uit, dus lekker goedkoop halen.
Helaas is de Bristol in Hilversum nu dicht maar reken maar dat de meeste basics hier gewoon bij de Zeeman etc. vandaan komen.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Herkz
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:11
Gonadan schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 21:03:
Ik denk dat ik uit dat rijtje er maar één daadwerkelijk met een matige vorm van plezier binnen loop. Dat is mijn vaste Praxis en dat betekent dat ik waarschijnlijk iets leuks ga knutselen. :P
De Praxis vindt ik dan weer een waardeloze winkel. Ze bieden van alles wat aan, maar zeer karig. Bijv. Hemelwaterafvoer, alleen standaard maten, zoek je net even wat anders dan hebben ze dat niet en dat geldt voor vele producten. Dan heeft de Gamma een beter (breder) assortiment. De allerbeste blijft de Hornbach, maar die zit helaas niet in mijn buurt.

Verder met je eens dat een bouwmarkt de enige winkel is die mij een lichte vorm van euforie bezorgt. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Herkz op 09-08-2024 08:43 ]

Gasloos sinds 2020.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:52
Herkz schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:40:
[...]

De Praxis vindt ik dan weer een waardeloze winkel. Ze bieden van alles wat aan, maar zeer karig. Bijv. Hemelwaterafvoer, alleen standaard maten, zoek je net even wat anders dan hebben ze dat niet en dat geldt voor vele producten. Dan heeft de Gamma een beter (breder) assortiment. De allerbeste blijft de Hornbach, maar die zit helaas niet in mijn buurt.
Als je zoiets hebt dat echt afwijkt van de gangbare maten dan vind (zonder t) ik het niet vreemd om een meer specialistische winkel op te zoeken (bijv. warmteservice). Praxis lijkt juist alle randjes voor de reguliere klusser te raken met een breed maar ondiep assortiment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

In mijn ervaring is Praxis juist een stap beter dan Gamma. De grootte van het assortiment hangt vaak ook af van de grootte van het filiaal.
Hornbach zit gewoon te beperkt verspreid en ik word er echt niet vrolijk van, alles voor de prijs, chaotisch en heel druk. Dan ga ik inderdaad liever naar een specialist als de reguliere bouwmarkt het niet heeft.

Soms is het wel bizar hoe lastig het is om materialen te vinden in een fysieke winkel.
Ik zocht twee doppen voor kokerprofielen, 50x40 voor 3-4 mm. Helemaal niets bijzonders maar heb ze uiteindelijk online moeten bestellen en dan verzendkosten betalen voor een doosje. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 09-08-2024 12:11 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56
Malfunctions schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 11:59:
[...]

Deze markt is voor een flink deel ook door Decathlon overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Herkz schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 08:40:
[...]

Verder met je eens dat een bouwmarkt de enige winkel is die mij een lichte vorm van euforie bezorgt. :9
Mijn ervaring is dat je eigenlijk alle bouwmarkten nodig hebt als je een wat grotere klus gaat doen. Hornbach voor de wat bijzondere onderdelen, Praxis heeft dan weer wat mooiere sanitair producten, Gamma heeft betere verf. En als de ene iets niet op voorraad heeft, heeft een andere het vaak wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:23
Ik haal mijn spullen ook overal vandaan, maar dat is vaak ook wel een afweging tussen prijs, reiskosten, hoe snel ik het nodig heb en waar is wat te halen.
Kluswijs zit het dichtste bij, maar is flink aan de prijs. Gamma en Praxis is om het even qua afstand, maar is met alles een stuk duurder dan Hornbach. Maar die zit een stuk verder weg.

En dan is er ook nog Toolstation, Warmteservice, Kroon Prolians, Bauhaus, Bouwmaat en BMN.
En af en toe een houthandel voor ruw Merantie om raamkozijnen te maken.

Best nog een hoop winkels die min of meer in dezelfde vijver vissen, ook al zitten er een paar bij die vooral op de zakelijke markt mikken.

[ Voor 6% gewijzigd door JukeboxBill op 09-08-2024 23:48 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
De Actions en Zeemans zijn veilig. De PC Hooft ook.

Alles dat daar tussen zit is in de gevarenzone.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04
emeralda schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:13:

Lekker kort door de bocht.... Kun je toelichten waarom je dat denkt?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:13
Gonadan schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 12:10:
In mijn ervaring is Praxis juist een stap beter dan Gamma. De grootte van het assortiment hangt vaak ook af van de grootte van het filiaal.
Hornbach zit gewoon te beperkt verspreid en ik word er echt niet vrolijk van, alles voor de prijs, chaotisch en heel druk. Dan ga ik inderdaad liever naar een specialist als de reguliere bouwmarkt het niet heeft.

Soms is het wel bizar hoe lastig het is om materialen te vinden in een fysieke winkel.
Ik zocht twee doppen voor kokerprofielen, 50x40 voor 3-4 mm. Helemaal niets bijzonders maar heb ze uiteindelijk online moeten bestellen en dan verzendkosten betalen voor een doosje. 8)7
Ik kan me niet vinden in jou analyse van Hornbach. Als er nou 1 winkel is die overzichtelijk is, is het juist deze wel. Je moet alleen tijdens het winkelen op hun website kijken waar iets ligt. Omdat het zo groot is, hebben ze vaak dat ene ding waar de bouwmarkt in de buurt net niet de goede van heeft. Laatst een spiegelkastje nodig, eentje met licht en inwendig stopcontact. Bij de andere bouwmarkten in de buurt niks. Bij de sanitairwinkel: bijna 1000 euro en bij Hornbach: 139 euro *O* Dat vind ik super goedkoop!

Gebruik je mobiel tijdens het winkelen. Men neemt een karretje, opent de website en ziet gangpad 18, 7 stuks op voorraad. Je rijdt naar het juiste gangpad, laadt hem op een karretje en gaat naar de kassa.

Hoe overzichtelijk en betaalbaar kan het zijn? Hier wil ik wel even voor rijden om bij de vestiging te komen.

https://www.hornbach.nl/p...cm-wit-hoogglans/5803999/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bszz schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:33:
[...]

Lekker kort door de bocht.... Kun je toelichten waarom je dat denkt?
De middenklasse merken zijn in kwaliteit gedaald en bieden weinig meer waarde ten opzichte van de budget merken. Voor luxe merken is altijd wel plek, zolang ze niet beknibbelen op kwaliteit.

Mensen willen iets goeds hebben voor spullen waar ze geïnteresseerd zijn en iets goedkoops als ze het alleen nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:45
emeralda schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:13:

Zou PC Hooft in dat geval breed definiëren: speciaalzaken, top merken, luxe voor twee keer modaal en hoger.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisterMailman
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:15
aljooge schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:06:
Je rijdt naar het juiste gangpad, laadt hem op een karretje en gaat naar de kassa.
Je vergeet een stap: scan je spullen met de app als je onderweg bent.
Scan de QR-code bij de zelfscan, reken af en weg ben je.
Hornbach d:)b

Panasonic WH-MDC05J3E5 | Atlantic Explorer V4 270 | 2800Wp | Gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:04
Z___Z schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:10:
[...]

De middenklasse merken zijn in kwaliteit gedaald en bieden weinig meer waarde ten opzichte van de budget merken. Voor luxe merken is altijd wel plek, zolang ze niet beknibbelen op kwaliteit.

Mensen willen iets goeds hebben voor spullen waar ze geïnteresseerd zijn en iets goedkoops als ze het alleen nodig hebben.
Ja, er zit een kern van waarheid in maar zo zwart-wit als je het stelt is het niet. Voor speciaalzaken, lees: zaken waar je goed advies en service krijgt en wellicht dingen kunt uitproberen is er zeker een kans in de winkelstraat. Daarnaast heb je zaken waar het nodig danwel voor de meeste mensen wenselijk is een fysieke lokatie te bezoeken, zoals opticiens en stomerijen. Maar misschien wel het belangrijkst: om succes te hebben zul je als fysieke winkel alle verkoopkanalen moeten omarmen, dus zowel online als fysiek, oftwel omnichannel. Daarmee bedien je zoveel mogelijk klanten: De online-only klant, de klant die graag even langskomt en de klant die zich bijvoorbeeld online oriënteert maar graag in de winkel een product wil zien of uitproberen. Ik begrijp dat de deelnemers in dit topic veelal in de eerste categorie vallen, maar die andere klanttypes zijn er wel degelijk ook, al hebben sommigen een beetje inlevingsvermogen nodig om dat te zien ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
MisterMailman schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:15:
[...]

Je vergeet een stap: scan je spullen met de app als je onderweg bent.
Scan de QR-code bij de zelfscan, reken af en weg ben je.
Hornbach d:)b
Of je bestelt het thuis op de website en kies voor afhalen. Vooral met veel klein spul scheelt dat een hoop tijd en gezoek in de winkel.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

aljooge schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:06:
[...]

Ik kan me niet vinden in jou analyse van Hornbach. Als er nou 1 winkel is die overzichtelijk is, is het juist deze wel. Je moet alleen tijdens het winkelen op hun website kijken waar iets ligt. Omdat het zo groot is, hebben ze vaak dat ene ding waar de bouwmarkt in de buurt net niet de goede van heeft. Laatst een spiegelkastje nodig, eentje met licht en inwendig stopcontact. Bij de andere bouwmarkten in de buurt niks. Bij de sanitairwinkel: bijna 1000 euro en bij Hornbach: 139 euro *O* Dat vind ik super goedkoop!

Gebruik je mobiel tijdens het winkelen. Men neemt een karretje, opent de website en ziet gangpad 18, 7 stuks op voorraad. Je rijdt naar het juiste gangpad, laadt hem op een karretje en gaat naar de kassa.

Hoe overzichtelijk en betaalbaar kan het zijn? Hier wil ik wel even voor rijden om bij de vestiging te komen.

https://www.hornbach.nl/p...cm-wit-hoogglans/5803999/
Dat is jouw ervaring, die verschilt blijkbaar van die van mij:
Bijna drie kwartier enkele reis, allemaal mensen die niet op letten en elkaar continu in de weg lopen (zal wel vanwege die telefoon zijn), tussen alle stapels en scheve stellages door manoeuvreren om dan bij een schap te komen waarvan de voorraad niet klopt en er verkeerde spullen in liggen. En als ik advies vraag kan ik beter tegen een behangrol aan leuteren.

Nee onze ervaringen komen niet echt overeen. Wellicht zit er immens verschil tussen de kwaliteit van de filialen?

Overigens geloof ik niet snel in ruim 80% prijsverschil voor exact dezelfde kast. Daar zit dan wel meer verschil in, ben benieuwd wat.

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 10-08-2024 18:10 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:51
De lokale bord-spellen winkel lijkt ook de handdoek in de ring te hebben gegooid.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*, stevige claims verdienen stevige onderbouwing.

PC hoofdstraat veilig? Waarom denk je dat, volgens mij draaien ze daar al jaren verlies en zijn het alleen nog parade paardjes die daar open zijn om te laten zien dat ze bestaan.

dat de action niet zomaar zal verdwijnen mag duidelijk zijn en ze komen kennelijk weg met hun prullaria spullen omdat ze zo goedkoop zijn. Maar verder zie ik niet echt een degelijk model achter de action zitten. *knip*, stevige claims verdienen stevige onderbouwing.

Winkels op zich zie ik wel steeds meer verdwijnen het zal steeds vaker iets worden met iets waar je een dag voor uit gaat. Dus bepaalde malls zullen het goed doen mits medewerking van de ambtenaren want die bepalen of het wel of niet uit kan.

Ook zullen winkels zich meer moeten gaan richten op klantbinding / beleving. Dit is voor webshops overigens net zo want anders komen de chinezen er wel overheen in een paar jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door NMH op 11-08-2024 19:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 23:28
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 36% gewijzigd door NMH op 11-08-2024 19:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

*knip*, reactie op geknipte reactie.
dat de action niet zomaar zal verdwijnen mag duidelijk zijn en ze komen kennelijk weg met hun prullaria spullen omdat ze zo goedkoop zijn.
Ze verkopen ook gewoon hele 'normale' producten, van schoolschriften tot aan curver opbergbakjes, van schoonmaakmiddelen tot aan restpartijen snoep & chocolade.
Van verfrollers tot fischer pluggen. Van goede kwaliteit Dulux latex, DIY chemicaliën tot aan overige benodigdheden.
En nee, DIY advies hoef je daar niet te verwachten. Maar daar heb ik ook helemaal geen behoefte aan.

Maar wel voor beduidend lagere prijzen! :Y

Zelfs hun eigen merk autoshampoo van 2 euro per fles is gewoon prima. d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door NMH op 11-08-2024 19:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:12

krietjur

Where am I?

Gonadan schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 18:07:
[...]

Nee onze ervaringen komen niet echt overeen. Wellicht zit er immens verschil tussen de kwaliteit van de filialen?
Zal inderdaad wel veel verschil kunnen zitten tussen verschillende filialen.
Ik heb zelf het geluk diverse bouwmarkten in de buurt te hebben: Gamma, Praxis, Hubo, Bauhaus op fietsafstand. Hornbach op 15 minuten met de auto.

De Hubo (voorheen Multimate) kom ik alleen als ik iets op maat gezaagd moet hebben. Oudere man in de zagerij die goed werk levert en vaak hebben ze ook nog reststukken staan zodat je geen hele plaat hoeft te kopen. Voor de rest vind ik het niet zo'n pretige winkel. Bauhaus en Hornbach bij mij favoriet qua assortiment en voorraad. Wel druk en wat chaotisch soms. Met name bij Bauhaus personeel erg behulpzaam. Gamma ga ik heen als ik even snel iets nodig heb. Ook wel vriendelijk personeel, maar minder kennis is mijn ervaring. Bij de Praxis hier is het altijd rustig, vaak te weinig voorraad waardoor je toch nog weer ergens anders heen moet (bijv. maar 1 of 2 van een PVC of koperen koppeling op voorraad). Ik heb het er nog nooit druk gezien in de winkel, personeel zit verveeld achter de kassa of loopt ongeinteresseerd rond. Verbaas me al jaren dat deze winkel nog steeds open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Holzschuh schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:20:
[...]
We waren afgelopen week een week in Limburg en zijn ook naar Aken gegaan. Parkeren doen we daar altijd bij de Kaufhof. Prima parking daar. En dan rijden we meestal helemaal door naar het 2e deel (je gaat dan via een overdekte brug) aangezien de lift daar meteen naast de ingang van Kaufhof uitkomt. 1e deel komt in een straat verderop uit. En je zit meteen dichterbij het hart van de winkels dan als je bij Aquis parkeert. Daar moet je nog de hele winkelstraat daar door. Is daar trouwens € 18 max.

Even een reactie op een andere forummer:
We gaan zelf met veel plezier altijd naar Utrecht. Parking kost wel wat (de nieuwe onder HC) maar wel netjes verzorgd. Qua winkels zit er genoeg inclusief ook zelfstandige zaken. En het is een leuk centrum met veel oudheid (als je even je blik hoger houdt en even buiten de gebaande straten gaat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:42
martwoutnl schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 16:40:
We gaan zelf met veel plezier altijd naar Utrecht. Parking kost wel wat (de nieuwe onder HC) maar wel netjes verzorgd. Qua winkels zit er genoeg inclusief ook zelfstandige zaken. En het is een leuk centrum met veel oudheid (als je even je blik hoger houdt en even buiten de gebaande straten gaat).
Inderdaad is Utrecht heel leuk. Maar dan parkeer ik liever buiten Utrecht (P&R, of bij NS Den Dolder) omdat ze de laatste tijd wel erg aan het bouwen zijn en de verkeersaders altijd goed vast staan.
Prima alternatief is Amersfoort, soortgelijke vibe als Utrecht, met ook wat leuke aparte winkeltjes als je de kleinere straatjes neemt.

Voor Amsterdam ging ik altijd naar de RAI, dan moest je nog even met het OV, maar kostte het parkeren nog maar 1 euro. Weet niet of dat nog steeds zo is, en natuurlijk alleen op dagen dat de RAI niet vol is vanwege een expositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:40

Metalfreak

Hoije woh!

Het probleem is dan ook nog dat je door het internet al precies weet wat die (ook eens dezelfde) winkels in het assortiment hebben zitten. De charme van het winkelen vroeger was ook dat je nog verrast kon worden van het aanbod in een bepaalde winkel die je niet overal had. Dat bestaat inmiddels niet meer omdat je eigenlijk continu kunt opzoeken wat een winkel verkoopt. Ook als je iets wil hebben van een bepaald merk, je hoeft de website maar te openen en je ziet de volledige productcatalogus, vroeger liep je winkel A binnen en die hadden van dat merk product X en bij winkel B hadden ze product Y van datzelfde merk. Je had nooit van het bestaan geweten als je winkel B niet binnen was gelopen.

Die charme ervan is ook weg, maar die zal ook nooit meer terugkomen.

Overigens zijn de winkels die jij noemt wel vrijwel allemaal winkels die je niet in een centrum van een stad gaat tegenkomen. Die zitten meer geconcentreerd bij winkelcentra aan de randen van steden waar je makkelijk met een auto kunt komen omdat ze toch vaker wat groter spul verkopen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Pat911 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

Inderdaad is Utrecht heel leuk. Maar dan parkeer ik liever buiten Utrecht (P&R, of bij NS Den Dolder) omdat ze de laatste tijd wel erg aan het bouwen zijn en de verkeersaders altijd goed vast staan.
Geen last van. Ik kom altijd via de parallelbaan van de A2 binnen (afrit 8) vanaf het zuiden en die weg de stad in rijdt normaal door. Afgelopen zaterdag nog geweest. Je kan alleen na de Daalsetunnel niet linksaf Amsterdamsestraatweg op zag ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:42
martwoutnl schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:56:
[...]

Geen last van. Ik kom altijd via de parallelbaan van de A2 binnen (afrit 8) vanaf het zuiden en die weg de stad in rijdt normaal door. Afgelopen zaterdag nog geweest. Je kan alleen na de Daalsetunnel niet linksaf Amsterdamsestraatweg op zag ik.
Precies die weg recentelijk een paar keer moeten nemen. Heb ik blijkbaar steeds pech gehad :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 16:26
martwoutnl schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 16:40:
[...]

Een dagkaart voor P2, P3, P4 of P6 heb je al voor €15. P1 kost je €17,50. Aanzienlijk goedkoper dan regulier tarief, tenzij je in <3u wil wegrijden.

Voor €25 kan je zelfs meerdere keren in- en uitrijden mocht je tussendoor nog ergens naartoe willen rijden. :P
Pat911 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

Voor Amsterdam ging ik altijd naar de RAI, dan moest je nog even met het OV, maar kostte het parkeren nog maar 1 euro. Weet niet of dat nog steeds zo is, en natuurlijk alleen op dagen dat de RAI niet vol is vanwege een expositie.
Helaas is dat inmiddels €6 geworden. In Utrecht kost het weliswaar €7, maar dat is wel inclusief vervoer van en naar het centrum voor 5 personen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Mawlana schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 09:20:
Een dagkaart voor P2, P3, P4 of P6 heb je al voor €15. P1 kost je €17,50. Aanzienlijk goedkoper dan regulier tarief, tenzij je in <3u wil wegrijden.
Ik zet hem sinds de opening altijd in P5. Beter verzorgd dan de oude parkings die je noemt. Prijsverschil neemt ik op de koop toe. En met mij velen anderen. Altijd druk daar. Je rijdt er ook zo in en uit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

De discussie mag wel weer (een beetje) richting de zonsondergang van fysieke winkels en wat minder focussen op parkeerkosten.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• emeralda
  • Laatst online: 26-08 12:00
Ik vindt het jammer dat de Hema wordt gezien als nationale trots ik denk dat de Action de Nederlandse cultuur het best uitdraagt. De belichaming van de Hollandse geest. Het is onze IKEA en net zoals die winkel slaat de Action overal aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
Accountant Mirage waarschuwt dat Blokker komende herfst in financiële problemen kan komen. Dat meldt de NOS o.b.v. bericht FD zie https://nos.nl/artikel/25...voor-financiele-problemen FD zelf kan ik niet plaatsen ivm betaalmuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AreVeeDee
  • Laatst online: 13:07
Vandaag even de lokale GameMania bezocht. Als deze winkel binnen twee maanden gesloten is dan zal het mij niet verbazen. De used games, voorheen een groot deel van het winkeloppervlak, zijn vrijwel volledig verdwenen. Daardoor voelt de winkel erg leeg en ongezellig aan. Verder een paar schappen met actuele games (maar leger dan ik ze ooit heb gezien) en de merchandise en card games schappen zien er ook uit alsof ze al maanden niet meer worden aangevuld.

Op de deur hangt ook een briefje met gewijzigde openingstijden. Ze zijn niet alle dagen meer open.

Jammer, maar uiteraard verklaarbaar. Nu het used assortiment verdwenen is heb ik eigenlijk geen reden meer om er te komen.

NSO: SW-7515-1623-5706

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
martwoutnl schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:53:
Accountant Mirage waarschuwt dat Blokker komende herfst in financiële problemen kan komen.
Begrijp nog steeds die financiële injectie niet: je maakt een structureel verlieslatend bedrijf niet levensvatbaar door het met wurg-leningen vol te hangen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

AreVeeDee schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:13:
Vandaag even de lokale GameMania bezocht. Als deze winkel binnen twee maanden gesloten is dan zal het mij niet verbazen. De used games, voorheen een groot deel van het winkeloppervlak, zijn vrijwel volledig verdwenen. Daardoor voelt de winkel erg leeg en ongezellig aan. Verder een paar schappen met actuele games (maar leger dan ik ze ooit heb gezien) en de merchandise en card games schappen zien er ook uit alsof ze al maanden niet meer worden aangevuld.

Op de deur hangt ook een briefje met gewijzigde openingstijden. Ze zijn niet alle dagen meer open.

Jammer, maar uiteraard verklaarbaar. Nu het used assortiment verdwenen is heb ik eigenlijk geen reden meer om er te komen.
Ik denk dat het gros van de fysieke game winkels geen zonnig toekomstperspectief heeft. Naast het feit dat steeds meer games digitaal worden verkocht, wat alleen maar toe zal nemen, zijn veel games via online stores ook goedkoper te krijgen.
Het feit dat grote delen van de winkels al opgevuld worden met gerelateerde zaken als merchandise geeft al aan dat het hoofdproduct de lading steeds minder dekt.

Game Mania specifiek waren hun used games al belachelijk duur. Bijna even duur als de nieuwe versies en soms zelfs duurder dan de nieuwe versies bij andere winkels.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ze waren toch al bezig aan opheffingsuitverkoop? Dat had ik begrepen in elk geval.

Daarom kom ik er niet meer. Meestal is dan toch al het goede spul al weg.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

Zie https://www.ad.nl/economi...t-niet-goed-uit~abac13cf/ , Tweakers, etc.

Heb geen vervolgartikel gezien maar zou me niet verbazen als er al een stille curator aan het werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
The_Bird schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:14:
Game Mania specifiek waren hun used games al belachelijk duur. Bijna even duur als de nieuwe versies en soms zelfs duurder dan de nieuwe versies bij andere winkels.
Tweedehands games, vreemd concept bij digitale content. De tijd dat ik spelletjes voor de doos en het boekje kocht ligt ver achter me, lang leve Steam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:11
hoevenpe schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 16:28:
[...]

Begrijp nog steeds die financiële injectie niet: je maakt een structureel verlieslatend bedrijf niet levensvatbaar door het met wurg-leningen vol te hangen...
Het zou wel heel snel zijn. Wellicht dat de eerste rente-betaling na 6 maanden moet gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hoevenpe schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 19:23:
Tweedehands games, vreemd concept bij digitale content. De tijd dat ik spelletjes voor de doos en het boekje kocht ligt ver achter me, lang leve Steam...
Toch heb ik er veel, met name voor de switch. Maar dan is een Game Mania inderdaad om te huilen. Dan liever marktplaats.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird

The_Bird

Meneer de Raaf

Gonadan schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 21:41:
[...]

Toch heb ik er veel, met name voor de switch. Maar dan is een Game Mania inderdaad om te huilen. Dan liever marktplaats.
Voor de Switch is 2ehands op Marktplaats idd een goede optie. Voor games op disc ben ik daar nog iets huiverig mee, maar die games zijn vaak genoeg in de sale voor belachelijk lage prijzen in de Sony/MS shop.

Het is ook eigenlijk wat krom voor games zaken om de digital only versies van de consoles te verkopen gezien er weinig marge op zit en die klanten niet terugkomen om games te kopen.

En eerlijk is eerlijk, Game Mania was vrij groot. Nedgame is ook nog redelijk groot maar ik verwacht dat binnen nu en 5 jaar er bijna geen gameszaak meer over is. Dat zal een niche zijn.

Ze hebben tegenwoordig geen toegevoegde waarde. Advies kan je online vinden, ook met videos/reviews ed en of je je game nu digitaal of fysiek wil, je kan het vrijwel altijd goedkoper online kopen waarbij je het morgen in huis hebt.

Uit eigen ervaring was ik altijd puur fysiek maar ook ik kan niet ontkennen dat digitaal soms wel heel praktisch en goedkoop is.

"21 jaar DSL!"

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 17:40
Ik zie maar weinig kandidaat overnemers voor Game Mania.

Gamestop is haar activiteiten aan het afbouwen in Europa. GAME is gereduceerd tot een shop-in-shop van Sports Direct in het Verenigd Koninkrijk.

Smartoys lijkt me de enige optie binnen de sector die het zou kunnen overnemen. Die zijn actief in Franstalig België (Smartoys) en Frankrijk (Gamecash). Zij bezitten ook een webshop (Gameo) die zich op Nederland en Vlaanderen richt. Game Mania zou een logische aanvulling op hun bestaande activiteiten zijn.

Yaha!

• martwoutnl
Vandaag even de lokale GameMania bezocht. Als deze winkel binnen twee maanden gesloten is dan zal het mij niet verbazen.
Ik was er zaterdag ook maar ze zijn erg duur. Gemiddeld zo € 10 duurder dan de Mediamarkt die in Utrecht bijna ernaast zit. En dan kon ik € 5 euro korting krijgen i.v.m. mijn verjaardag eerder. Dan ben je een dief van je eigen portemonnee als je dan bij GM iets met die korting koopt. Laatst een ander spel ook zodoende na check via de app bij MM gekocht. Als GM nu een lokale ondernemer zou zijn, zou ik nog overwegen dat verschil te betalen maar niet bij een keten. Laatst bij het online bekijken van een titel was zelfs Coolblue goedkoper.

[ Voor 5% gewijzigd door martwoutnl op 15-08-2024 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22
Denk dat supermarkt Spar niet zo snel ten onder gaat, das ten 1e een super, en ten 2e een super die zit op plekken waar andere het weigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Sjah schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 18:22:
Denk dat supermarkt Spar niet zo snel ten onder gaat, das ten 1e een super, en ten 2e een super die zit op plekken waar andere het weigeren.
Er is natuurlijk wel een reden waarom anderen daar niet willen zitten, bedoel, als er geld te halen was, dan zouden ze er wel willen zitten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

De lokale Gamma hier (franchise) zit 400m naast de Hornbach (goed idee ook :') )
Het enige voordeel dat ze hadden is dat ze op zondag 2 uurtjes eerder open gingen dan Hornbach. Maar dan hadden ze over de hele dag misschien net zoveel klanten als dat bij Hornbach op zondag om 11:48 voor de deur stonden te wachten :D
Hornbach is sinds kort op zondag nu ook om 10:00 open. 8)7

De bewuste Gamma is uit nood (?) ook maar mee gegaan in de laagste prijs garantie.

Maar dat levert dus wel discussie op. Eerst zaniken aan de balie, dan komen er ineens allemaal net bedachte 'voorwaarden'.
"ja maar rijd je daar heen dan nu?"
- is dat relevant?
"als je het online bestelt komt er 7,95 bij"
- is bij jullie webshop ook :F
" niet als je het hier afhaalt"
- nee daar ook niet he! Het is heel simpel, je bent het allerduurste in het hele land, en ik kan het op tig plekken voor 30% minder aanschaffen, desnoods morgen gratis bezorgd bij bol.com.

Ik kan daar slecht tegen als je in koeieletters aangeeft dat je laagste prijsgarantie biedt, maar daar dan wel moeilijk over gaat doen.

Na 'overleg met de baas' de prijs gecorrigeerd, maar mijn god de moeite die dat kost :N
Het draagt nog eerder bij aan het niet meer naar binnen gaan daar. Averechts effect als het zo moet.

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 18-08-2024 20:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 05:41
Wie schrijft dat Spar ten onder gaat? Spar is ern typische buurtsuper, eerder AH-to go idee. Duur, maar ideaal voor de snelle boodschap
Maken gewoon degelijke winstmarge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22
Scheurbuik schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:29:
Wie schrijft dat Spar ten onder gaat? Spar is ern typische buurtsuper, eerder AH-to go idee. Duur, maar ideaal voor de snelle boodschap
Maken gewoon degelijke winstmarge
Niemand schrijft dat, maar ik had zin om dat balletje op te gooien.
Niemand anders doet een buurtsuper in die kleine dorpjes in Friesland waar je aankomt met een zeilboot vziw, of een super op de camping. En, ja ze zijn niet goedkoop, maar zit jij daar mee als je op zulke plekjes blij bent met alles wat je tegenkomt...

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 18-08-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

MeNTaL_TO schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:56:
[...]

Er is natuurlijk wel een reden waarom anderen daar niet willen zitten, bedoel, als er geld te halen was, dan zouden ze er wel willen zitten.
Een Spar is over het algemeen ook geen gewone supermarkt waar je een volle kar weekboodschappen gaat halen maar meer een gemakswinkel voor de snelle boodschap onderweg. Vergelijkbaar met de AH to Go maar dan vooral bij tankstations in plaats van bij treinstations. Hun prijzen liggen net als de AH to Go ook zeker 20 procent hoger dan bij de meeste gewone supermarkten maar dat kan ook gewoon omdat ze op die specifieke locaties en openingstijden geen concurrentie hebben. Veel van hun winkels zijn gewoon letterlijk 24/7 open.

https://www.spar.nl/winkels/kaart/?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

paQ schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:26:
De lokale Gamma hier (franchise) zit 400m naast de Hornbach (goed idee ook :') )
Het enige voordeel dat ze hadden is dat ze op zondag 2 uurtjes eerder open gingen dan Hornbach. Maar dan hadden ze over de hele dag misschien net zoveel klanten als dat bij Hornbach op zondag om 11:48 voor de deur stonden te wachten :D
Hornbach is sinds kort op zondag nu ook om 10:00 open. 8)7

De bewuste Gamma is uit nood (?) ook maar mee gegaan in de laagste prijs garantie.

Maar dat levert dus wel discussie op. Eerst zaniken aan de balie, dan komen er ineens allemaal net bedachte 'voorwaarden'.
"ja maar rijd je daar heen dan nu?"
- is dat relevant?
"als je het online bestelt komt er 7,95 bij"
- is bij jullie webshop ook :F
" niet als je het hier afhaalt"
- nee daar ook niet he! Het is heel simpel, je bent het allerduurste in het hele land, en ik kan het op tig plekken voor 30% minder aanschaffen, desnoods morgen gratis bezorgd bij bol.com.

Ik kan daar slecht tegen als je in koeienletters aangeeft dat je laagste prijsgarantie biedt, maar daar dan wel moeilijk over gaat doen.

Na 'overleg met de baas' de prijs gecorrigeerd, maar mijn god de moeite die dat kost :N
Het draagt nog eerder bij aan het niet meer naar binnen gaan daar. Averechts effect als het zo moet.
Concurreren op laagste prijs lijkt mij sowieso niet slim, Dat win je nooit en wordt uiteindelijk je ondergang. Dan kan je consumenten beter wijzen op je eigen kwaliteiten, welke dat ook zijn.

Maar goed, ik snap jou als klant ook niet. Waarom ga je dan toch naar die Gamma en niet gelijk naar die Hornbach? Blijkbaar is die Gamma ergens toch fijner? Dan mag dat ook wat kosten vind ik. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-09 21:27
Fiber schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:52:
[...]

Een Spar is over het algemeen ook geen gewone supermarkt waar je een volle kar weekboodschappen gaat halen maar meer een gemakswinkel voor de snelle boodschap onderweg. Vergelijkbaar met de AH to Go maar dan vooral bij tankstations in plaats van bij treinstations. Hun prijzen liggen net als de AH to Go ook zeker 20 procent hoger dan bij de meeste gewone supermarkten maar dat kan ook gewoon omdat ze op die specifieke locaties en openingstijden geen concurrentie hebben. Veel van hun winkels zijn gewoon letterlijk 24/7 open.

Aan de andere kant: Stel ze bieden allemaal goede service, beleving etc waar ga je dan nog het verschil maken? Juist enkel op prijs

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Fiber schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:06:
[...]

Concurreren op laagste prijs lijkt mij sowieso niet slim, Dat win je nooit en wordt uiteindelijk je ondergang. Dan kan je consumenten beter wijzen op je eigen kwaliteiten, welke dat ook zijn.

Maar goed, ik snap jou als klant ook niet. Waarom ga je dan toch naar die Gamma en niet gelijk naar die Hornbach? Blijkbaar is die Gamma ergens toch fijner? Dan mag dat ook wat kosten vind ik. O-)
yeah right :P

Gamma had het product op voorraad; Hornbach niet. Dat was alles

maar voor een prijsverschil van 30% kan ik best een dagje wachten, MAAR! dat is niet nodig als je gewoon je -eigen- laagste prijsgarantie honoreert

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 18-08-2024 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

paQ schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:12:
[...]

maar voor een prijsverschil van 30% kan ik best een dagje wachten, MAAR! dat is niet nodig als je gewoon je -eigen- laagste prijsgarantie honoreert
Hornbach staat er toch juist om bekend dat ze echt altijd en echt alles ruim op voorraad hebben...? O-)

En ik denk trouwens dat die Gamma er al heel lang zat en dat de Hornbach er naast is gaan zitten en niet andersom... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

CryptoNL schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:08:
[...]

Aan de andere kant: Stel ze bieden allemaal goede service, beleving etc waar ga je dan nog het verschil maken? Juist enkel op prijs
Nee, want dat is een race naar de bodem die je toch niet wint. Ik zou dan eerder denken aan specialiseren in een bepaald deelassortiment en daar de allerbeste in worden, maar er zijn vast nog wel meer manieren te bedenken. En als dat echt niet lukt kan je net zo goed gelijk je toko sluiten. Tenzij je nog winst kan draaien op trouwe klanten die om wat voor reden dan ook liever bij jou komen. Mensen genoeg bijvoorbeeld die een Hornbach te groot, te massaal en te druk vinden en verdwalen in de enorme keuzes daar en liever een wat kleinere, meer overzichtelijke winkel inlopen, ook als die wat duurder is.

De Spar van hierboven is ook duur maar heeft toch klanten... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fiber op 18-08-2024 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Fiber schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:34:
[...]

Nee, want dat is een race naar de bodem die je toch niet wint. Ik zou dan eerder denken aan specialiseren in een bepaald deelassortiment en daar de allerbeste in worden, maar er zijn vast nog wel meer manieren te bedenken. En als dat echt niet lukt kan je net zo goed gelijk je toko sluiten. Tenzij je nog winst kan draaien op trouwe klanten die om wat voor reden dan ook liever bij jou komen. Mensen genoeg bijvoorbeeld die een Hornbach te groot, te massaal en te druk vinden en verdwalen in de enorme keuzes daar en liever een wat kleinere, meer overzichtelijke winkel inlopen, ook als die wat duurder is.

De Spa van hierboven is ook duur maar heeft toch klanten... :)
En wat als er twee specialisten zijn? Uiteindelijk blijft prijs over, hoe je het wend of keert.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Fiber schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:26:
[...]

Hornbach staat er toch juist om bekend dat ze echt altijd en echt alles ruim op voorraad hebben...? O-)

En ik denk trouwens dat die Gamma er al heel lang zat en dat de Hornbach er naast is gaan zitten en niet andersom... :z
klopt
Gamma 2011, Hornbach 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
CryptoNL schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:36:
[...]

En wat als er twee specialisten zijn? Uiteindelijk blijft prijs over, hoe je het wend of keert.
Zowel gamma als hornbach zijn geen specialisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
stylezzz schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 22:57:
[...]

Zowel gamma als hornbach zijn geen specialisten.
Daar heb ik het ook niet over. Gewoon in zijn algemeenheid

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Fiber schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:52:
[...]

Ik was laatst in de Moeselstreek op vakantie en in het dorp waar we verbleven stond een spandoek dat er een "Tante Enso" ging komen.
Kleine supermarkt, inwoners die zich voor een deel inkopen en dan met een pasje 24/7 toegang. Paar uur per dag personeel aanwezig.

https://www.rheinpfalz.de...mstein-_arid,5681844.html

Gezien de verhalen over de zelfscan in NL een concept dat hier nooit zou kunnen overleven vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepknook
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12:19
Holzschuh schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 07:47:
[...]
Gezien de verhalen over de zelfscan in NL een concept dat hier nooit zou kunnen overleven vrees ik.
Een gemiddeld verkooppunt langs de weg voor wat basic dingen als eieren of noten is hier al een groot risico.
Dat zijn allemaal al hufterproof automaten geworden. Vind het altijd wel wat charme hebben, even in Duitsland of in de Alpen stoppen voor wat vers langs de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58
Ik ben een tijd terug eens in een heel klein dorpje geweest in de veenstreek, waar de dichtstbijzijnde supermarkt minimaal 10km verderop was. Daar zat een streekwinkeltje zonder personeel, voor vers-van-de-boerderij producten en daarnaast eea aan handigheden. Denk zo’n 30m2 oppervlak en een soort van zelfscan. Leuk om te zien, maar zoiets werkt denk ik alleen op hele kleine schaal hier.

Verder ook grappig: hier aan de rand van Utrecht bij een boerderij staat een automatische softijsmachine. Het hele proces is geautomatiseerd en zonder personeel.

En in België zag ik laatst een pizza-automaat. Niet van dichtbij bekeken, ben benieuwd hoe dat werkte. Het was best een fors apparaat dus we grapten al dat er gewoon een klein pizza-bakmannetje in zat die heel snel aan de slag ging zodra je betaalde ;)

..

PS: Iemand eigenlijk ooit in die creditcard-only Aldu geweest in Utrecht, waar alles geautomatiseerd is en je met een app op telefoon automatisch betaald bij het verlaten van de winkel? (Geen scannen meer nodig)? https://www.aldi.nl/informatie/shopandgo.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:44

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:55
Valorian schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:16:

En in België zag ik laatst een pizza-automaat. Niet van dichtbij bekeken, ben benieuwd hoe dat werkte. Het was best een fors apparaat dus we grapten al dat er gewoon een klein pizza-bakmannetje in zat die heel snel aan de slag ging zodra je betaalde ;)
In het voorjaar heb ik dat eens geprobeerd en het is verdomd lekkere pizza! Was ook zo klaar trouwens (y)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58
Metalfreak schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:40:
[...]

Die was toch inmiddels alweer gesloten?
Volgens google (maps) lijkt 'ie nog geopend. Ik lees wel dat het concept versimpeld is vorig jaar. Voorheen kon je alleen via app betalen, waarbij koppeling met creditcard nodig was. Dat bleek voor veel mensen een hoge drempel. Naar ik begrijp kan je nu ook met pin betalen aan de betaalzuil, waarbij het oorspronkelijke concept (alles gewoon in je mandje gooien en niets hoeven scannen) intact gebleven is. Zal het binnenkort eens proberen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Valorian schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:45:
[...]

Volgens google (maps) lijkt 'ie nog geopend. Ik lees wel dat het concept versimpeld is vorig jaar. Voorheen kon je alleen via app betalen, waarbij koppeling met creditcard nodig was. Dat bleek voor veel mensen een hoge drempel. Naar ik begrijp kan je nu ook met pin betalen aan de betaalzuil, waarbij het oorspronkelijke concept (alles gewoon in je mandje gooien en niets hoeven scannen) intact gebleven is. Zal het binnenkort eens proberen ;)
Ow ja, dat was het. Gek he, dat het niet werkt, een creditcard-only concept in een land waar creditcards geen gemeengoed zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
[b]Valorian in "De zonsondergang van fysieke winkels"
In Frankrijk zit er een klein bakkertje in:
https://nos.nl/artikel/24...n-krimpende-franse-dorpen

Het zal toch steeds meer gemeengoed worden dat dit soort zaken in een automaat verdwijnen om het juist beschikbaar te houden. En zolang de kwaliteit afdoende is voor een schappelijke prijs zal het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Die pizza automaten zie je in Frankrijk heel veel en van mij mogen ze hier ook wel komen. Afgelopen maand nog een paar gezien die handig bij een Tesla plein stonden, en ik heb zelfs een 1 gezien die bij een Pizzaria stond zodat je altijd een pizza van hun kon halen.

Spar is overigens een supermarkt die over heel de wereld zit, volgens mij heeft alleen Noord-Korea geen filliaal ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Rev! op 20-08-2024 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:51
Rev! schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:19:
Die pizza automaten zie je in Frankrijk heel veel en van mij mogen ze hier ook wel komen. Afgelopen maand nog een paar gezien die handig bij een Tesla plein stonden, en ik heb zelfs een 1 gezien die bij een Pizzaria stond zodat je altijd een pizza van hun kon halen.
Hier in Nijmegen stond er één, maar die is weer weggehaald. Ietwat zinloos ook, in een stad met meer dan voldoende cafetaria's en pizzeria's die tot laat open zijn. En veel supermarkten waar je tot 21u of 22u terecht kunt om een afbakpizza te halen.

En blijkbaar was het resultaat ook niet echt te vreten... ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Spar is overigens een supermarkt die over heel de wereld zit, volgens mij heeft alleen Noord-Korea geen filliaal ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OiAIfcj9kdIdipxTXfzzhd1VZKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Df96hJHtL9IzcYK8p2IXwatn.jpg?f=fotoalbum_large
Dat dingetje links met die clown kleuren.
Was lekkere pizza :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Oorspronkelijk een Nederlands concept, maar in Nederland nog maar heel klein. Ken ze wel van de megagrote supermarkten in Zuid-Afrika, vond die wel heel fijn daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:24:
[...]

[Afbeelding]
Dan dingetje links met die clown kleuren.
Was lekkere pizza :Y
Dat is precies diegene die ik bedoel ;). Kleine wou toch de Mac dus uiteindelijk heb ik hem opgeladen bij de supermarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Valorian schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 08:16:
Belgie is echt een automaten land. Of het nou pizzas, aardbeien, eieren of brood zijn.... overal hebben ze wel een automaat voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 10-09 22:35
Fettel schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 01:52:
Ik zie maar weinig kandidaat overnemers voor Game Mania.

Gamestop is haar activiteiten aan het afbouwen in Europa. GAME is gereduceerd tot een shop-in-shop van Sports Direct in het Verenigd Koninkrijk.

Smartoys lijkt me de enige optie binnen de sector die het zou kunnen overnemen. Die zijn actief in Franstalig België (Smartoys) en Frankrijk (Gamecash). Zij bezitten ook een webshop (Gameo) die zich op Nederland en Vlaanderen richt. Game Mania zou een logische aanvulling op hun bestaande activiteiten zijn.
Een deel van de Game Mania locaties kan verwacht ik nog wel interessant zijn voor bijvoorbeeld Elbenwald.

Maar daarmee meer gericht op een deels overlappende doelgroep en locatie, dan iets anders. De daadwerkelijke fysieke verkoop van games, heeft verwacht ik weinig langdurig bestaansrecht. Op PC is de markt tenslotte al grotendeels vervangen. Qua consoles is het ook nog maar een beetje de vraag wat de levensduur van fysiek zal gaan zijn.

Wat resteert is dan eigenlijk meer collectible gehalte.
paQ schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 21:12:
[...]

Of reden om als winkel dus geen laagste prijsgarantie te hanteren. Het concept is als consument natuurlijk interessant. Maar als bedrijf natuurlijk uitermate belabberd. Want je concurrent kan zogenaamd iets voordelig aanbieden, maar belabberde voorraad kennen. Zat van dit soort zaken die goedkope prijzen hanteren doordat ze meer als soort outlet store fungeren voor producten die tegen laag tarief zijn kunnen inkopen, maar geen continu aanbod kennen.

Als winkel zou je je naar mijn mening veel meer moeten willen onderscheiden op klantbeleving. Maar helaas is en blijft daar nog altijd nauwelijks sprake van. Customer experience blijft in NL veelal echt bijzonder beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
psychodude schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:38:
[...]

Of reden om als winkel dus geen laagste prijsgarantie te hanteren. Het concept is als consument natuurlijk interessant. Maar als bedrijf natuurlijk uitermate belabberd. Want je concurrent kan zogenaamd iets voordelig aanbieden, maar belabberde voorraad kennen. Zat van dit soort zaken die goedkope prijzen hanteren doordat ze meer als soort outlet store fungeren voor producten die tegen laag tarief zijn kunnen inkopen, maar geen continu aanbod kennen.

Als winkel zou je je naar mijn mening veel meer moeten willen onderscheiden op klantbeleving. Maar helaas is en blijft daar nog altijd nauwelijks sprake van. Customer experience blijft in NL veelal echt bijzonder beroerd.
Hornbach heeft zichzelf het wel lastig gemaakt, aan de ene kant de doe-het-zelver willen bedienen, aan de andere kant de professionele zelfstandige met het op rekening laten afrekenen. Voor de bouwvakker betekend dat ze ook naar Pontmeyer, Filippo kunnen voor hun zaken of naar warmteservice of een ijzerwaren als Mastermate, Toolstation etc. Niet op voorraad hebben betekend naar de concurrent. Veel ondernemers hebben meerdere rekeningen lopen bij dit soort bedrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

psychodude schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 13:38:
[...]

[...]

Hornbach slaagt er anders prima in :)

En de Gamma?
Ze hebben al vanalles gepoogd.
gratis zelfde dag bezorgd
gratis zagen
kutkwaliteit verf

Ik heb er weinig meelij mee hoor.
Het bedrijfsmodel van VEEL te duur betaalde spullen en dan zowat elke week acties en 'keuzekortingen' van 25% geeft aan dat je sowieso 25% te veel betaalt bij die zaken. (Intergamma en Praxis that is).
Zelfs als Praxis op bepaalde producten schreeuwerige actiekortingen geeft, betaal je nog steeds meer dan bij Hornbach. Je prijzen sucken dan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessiemiller
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20-08-2024
*knip*

[ Voor 81% gewijzigd door Perkouw op 20-08-2024 16:36 ]

Pagina: 1 ... 111 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels