sdk1985 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:53:
Mbt de andere punten vindt ik het nog te vroeg om de drietand op te pakken mbt consistentie. Meneer Jay liet al zien dat het wel te stabilieren is. Voor hetzelfde geld zijn over een paar dagen die custom PCB's met custom koelers er en halen die wel 2.1 GHz op 67 graden. Mijn 660 Ti PE doet stock ook 1200+ Mhz met alleen een verhoogde power limit, dat is toch ook niet normaal? Net als die MSI Hawk die op 960 ipv 675 Mhz draaide... Beetje vertrouwen in de AIB partners is wel op zijn plaats, toch?
Dat is het punt niet. Ik heb ook meer vertrouwen in bijvoorbeeld MSI dan in Nvidia zelf en de custom kaarten zullen vast wel beter draaien. Laten we wel wezen, de reference koelers in beide kampen zijn gewoon ruk. De PCB's zijn ook niets bijzonders.
Het punt is dat Nvidia's eigen extra dure kaart gewoon misleidende resultaten geeft totdat je er daadwerkelijk iets mee doet. Voldoet bij lange na niet aan de verwachtingen die ze scheppen of waar ze mee adverteren.
Jouw 32% was gebaseerd op verkeerde logica, dat is waarom in elk geval ik het er niet mee eens was en nog steeds niet ben

Vervolgens komt mijn voorspelling min of meer 1 op 1 uit en nu zit ik weer in het andere kamp omdat ik het allemaal niet zo schokkend vindt

. Ik had dit al lang aan zien komen. Die presentatie was één groot hype festijn. Wie had er nu echt verwacht dat het reference model op 2100 Mhz geclocked kon worden zonder de power limit en de fanspeed te verhogen? Dat is toch ook niet beloofd? Natuurlijk moet je dan iets bijzonders gaan doen met koeling. Anders zou het geen overclock zijn.
YouTube: Introducing the GeForce GTX 1080. Gaming Perfected. ->
http://cl.ly/0I2j16271w1C
Dat gaat over de FE. Over 2 GHz overclocking? [H] haalde dat maar net in de open lucht en dat was met de koeler op 100%

Ik heb wel hele gave dingen gezien tijdens de presentatie maar dat waren voor mij persoonlijk vooral de features met de multi monitor setup. Ik heb er hier 3 staan dus dat zou voor mij echt gaaf zijn.
Ze mogen wat mij betreft eerst eens leren fatsoenlijk met meerdere monitors en DP om te gaan. Sterker nog, monitors en TV's in hun algemeen.
Ik draai al (geen idee hoe lang..in elk geval al met met 6800 GT, volgens mij al met m'n 9700) op meerdere monitors en nog steeds bakt Nvidia er geen donder van. Willekeurige crashes, non-primaire monitors die spontaan op zwart springen. DisplayPort vergeten ze af en toe wakker te schudden tijdens booten, dus dan moet ik de kabel even uit trekken en weer insteken (met meerdere monitors gehad, ligt niet aan de monitor). En dan springt hij standaard op een "HDTV" setting (met alle gevolgen van dien; hallo kleurbereik?), in plaats van 1080p120
Maar wellicht hebben ze dat nu eindelijk onder de knie met die hernieuwde focus. AMD heeft in sommige driver versies wat problemen met underscan/overscan gehad (in de zin dat de opties niet zichtbaar zijn

), maar met m'n AMD kaarten hebben meerdere monitors altijd lekkerder gewerkt.
Neemt niet weg dat ik die hoek correctie ook heel interessant vond, ik weet daar wel raad mee.