Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Dat is een flinke line-up :)
The Source schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:56:
Moeten jullie maandag werken of mogen jullie zondag avond ook laat op blijven?
Laat opblijven...dan zit je echt onder de plak :X (tenzij je een kind bent natuurlijk ;) )

[ Voor 32% gewijzigd door calsonic op 26-05-2016 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
foutje..

[ Voor 96% gewijzigd door calsonic op 26-05-2016 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Vandaag bij de Praxis geweest :o
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/2SGOpIQAdAZrYPoKr9VaRWpY/full.jpg

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Bullus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:31:
[...]

Vandaag bij de Praxis geweest :o
[afbeelding]
Kan je dat kopen??

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

Case_C

[Team Carrack]

Die Gigabyte koeler ziet er wel erg sjiek uit, lekker kort en toch 3 fans. En EVGA met 2x 6 pins als ik me niet vergis? Dan kunnen dit al custom-pcb's zijn :) . Ik ben benieuwd naar zondag/maandagochtend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:09
Pazienza schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:29:
[...]

Gemiddeld genomen; tuurlijk wel. :)

Men zegt altijd dat een i7 geen voordeel biedt over een i5, en meestal is dat ook zo. Maar in spellen als cities skylines en total war heb je echt wel wat aan een i7. In dat soort spellen heb je wel wat voordeel aan een i7 ipv i5 icm een 10xx GPU.
Heb je daar per ongeluk wat benchmarks/specifieke cijfers voor?

Ik ben in de markt voor een nieuw systeem en probeer momenteel heel erg de meerprijs voor de 6700K tov de 6600K voor mezelf te rechtvaardigen - tot nu toe vooral vergelijkingen gevonden waar de prestatieverschillen (op zelfde clocks) miniem of zelfs in voordeel van de i5 zijn (Crysis, heel maf). Ik ben wel een groot TW-fan, dus als daar wél echt aantoonbaar voordeel is, tsja, dan zijn we er wel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Het feit dat de 1080 weer uit de prijslijsten van shops verdwijnt heeft te maken dat er feitelijk nog een NDA/verkoopverbod van kracht is tot morgenmiddag 14:00U?
Volgens mij is er toch wel redelijk voorraad (vooral bij de praxis ;))zo te zien?

Ik ben erg benieuwd wanneer de aftermarket modellen komen, hopelijk morgen ook meer info, of meer?

[ Voor 21% gewijzigd door edward2 op 26-05-2016 11:54 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-09 18:44
Twam schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:26:
[...]

Heb je daar per ongeluk wat benchmarks/specifieke cijfers voor?

Ik ben in de markt voor een nieuw systeem en probeer momenteel heel erg de meerprijs voor de 6700K tov de 6600K voor mezelf te rechtvaardigen - tot nu toe vooral vergelijkingen gevonden waar de prestatieverschillen (op zelfde clocks) miniem of zelfs in voordeel van de i5 zijn (Crysis, heel maf). Ik ben wel een groot TW-fan, dus als daar wél echt aantoonbaar voordeel is, tsja, dan zijn we er wel uit :P
Er is eigenlijk alleen verschil bij hele grote veldslagen/grote steden in cities skylines. Een i5 loopt daar sneller tegen zn limitaties aan fan een i7. Nu zegt men altijd dat het het prijsverschil van 100 euro niet waard is, maar een i7 brengt op de tweede hands markt ook weer meer op dan een i5, dus effectief scheelt het minder dan 100 euro.

Ik Heb zelf de i5 6600k en die kan alles makkelijk aan (op 4.7 GHz zeker...) Je hebt niet perse een i7 nodig, maar als je het geld kan missen; waarom niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:09
Thanks! Goed punt van de verkoopprijs, had ik nog niet bij stilgestaan.

Het is lastig hier goeie vergelijkingen voor te vinden, omdat veel tests vooral op GPU-belasting en/of FPS gericht zijn. Dat een CPU of videokaart Battlefield met 300 fps kan draaien wordt ik persoonlijk niet warm of koud van :P Maar als ik nieuw systeem met die 1070 zou aanschaffen en ik loop opeens in de spellen die ik wel speel tegen eerder tegen CPU- dan GPU-grenzen aan, tsja, dat zou dan weer jammer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie van jullie is er geïnteresseerd in VR? Voor NVidia is dit duidelijk het punt wat de meeste aandacht heeft gekregen bij de promotie en misschien ook wel bij het ontwerp van deze kaart maar hebben de mensen die deze kaart overwegen te kopen hier ook interesse in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
8/10 niet. Ik wel eigenlijk..

[ Voor 3% gewijzigd door Fryslanboy op 26-05-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het gaat nog 1-3 jaar duren voor ik instap, maar ik ben zeker geïnteresseerd. Helemaal als de opvolger van GTA bijvoorbeeld daarvoor geoptimaliseerd zou worden. Ik heb niet het idee dat dit puur een hype gaat worden, maar denk dat het in de nabije toekomst een vrij standaard manier van gamen wordt.
Dus ja het is wel iets wat bij mij meetelt in de overwegingen welke kaart ik uiteindelijk ga kopen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Trevor schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:32:
Het gaat nog 1-3 jaar duren voor ik instap, maar ik ben zeker geïnteresseerd. Helemaal als de opvolger van GTA bijvoorbeeld daarvoor geoptimaliseerd zou worden. Ik heb niet het idee dat dit puur een hype gaat worden, maar denk dat het in de nabije toekomst een vrij standaard manier van gamen wordt.
Dus ja het is wel iets wat bij mij meetelt in de overwegingen welke kaart ik uiteindelijk ga kopen.
Yeps me to - laat het zich eerst maar eens goed ontwikkelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Denk dat het zeker bedrijfsmatig op korte termijn best wel eens veel ingezet kan gaan worden.

Voor thuisgebruik lijkt mij vooral het feit dat je nogal wat ruimte nodig hebt een grote hindernis. Zeker in NL waar veel mensen toch relatief klein behuisd zijn.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

calsonic schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:53:
[...]

Yeps me to - laat het zich eerst maar eens goed ontwikkelen ;)
Dat is ook mijn gedachte. Als de kinderziektes weg zijn (geen concrete aanwijzingen op kinderziektes maar ik verwacht dat die er zullen blijken te zijn) en de prijzen zijn gezakt dan wil ik het misschien wel eens proberen. Of dat het echt wat toevoeg in vergelijking met wat je al met je computer kan weet ik niet.
Ik durf geen voorspelling te doen over hoe populair het gaat worden, ik neem aan dat het valt en staat met de kwaliteit van het beeld wat die VR-sets kunnen leveren en wat dat gaat kosten. Kan je op zo'n VR-set een even goed beeld leveren als op een monitor en dit voor een vergelijkbare prijs? Ik moet me daar nog eens een beetje in gaan verdiepen.
offtopic:
Voor de monitors hoop ik vooral dat ze eens met een goede opvolger van LCD komen die geen backlight nodig heeft. OLED is geweldig maar als ze die prijs niet voldoende omlaag krijgen en je een groot risico op beschadigde pixels blijft hebben binnen een aantal jaren dan gaat dit het niet worden voor de meeste mensen.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2016 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
Herken het. Het is voor mij óf een beamer, óf een goed scherm (1440) of een VR set. Speel veel racegames, dus zal i.c.m. een Motedis playseat wezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 17:20
YouTube: Does the GTX1080 have Thermal Throttling Issues?

en

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1080/images/clock_analysis.jpg

en

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_1080/images/clock_analysis2.jpg

Dit wetende maakt dit HardwareCanucks filmpje wel extra interessant...
@ ~2:30 it was @ 76c
@ ~3:00 it was @ 77c
@ ~3:30 78c...
...
@ ~6:30 - 81c
@ ~7:00 - 82c
@ ~8:00 he stops playing
83c clock-drops incoming? Ach, als FE koper kun je toch bijna 10 minuten gamen (@ boost speeds)... :+

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 26-05-2016 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Paprika schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:50:
YouTube: Does the GTX1080 have Thermal Throttling Issues?

83c clock-drops incoming? Ach, als FE koper kun je toch bijna 10 minuten gamen (@ boost speeds)... :+
Video die je daar linked toont overigens aan dat op 80% fan hij ook niet throttled waarbij hij nog speciaal de melding maakt dat hij zelfs op 80% stiller is dan andere kaarten in zijn bezet (whatever that means).

Ik snap nog steeds de ophef niet. Mijn GTX 660 Ti Pe werkt precies hetzelfde als de meneer in de video laat zien. Die draait dan ook al sinds launch op 114% power limit (zijn max). Ik kan alleen het powertarget niet bijstellen maar door de Twin Frozer kom je daar zonder off-set überhaupt niet op. Met off-set kun je een fan op je sidepanel plaatsen of een handmatig fan profiel voor je gpu maken.

Los van dat er omheen te werken is zou ik persoonlijk niet snel een founders edition aanraden. Openlucht koeler is meestal toch een stuk efficiënter, mits je case het aankan.

[ Voor 20% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2016 19:30 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
"Calling it a reference design doesn't do it justice." So much for a premium design and premium components...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
sdk1985 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:14:
[...]

Video die je daar linked toont overigens aan dat op 80% fan hij ook niet throttled waarbij hij nog speciaal de melding maakt dat hij zelfs op 80% stiller is dan andere kaarten in zijn bezet (whatever that means

Ik snap nog steeds de ophef niet. Mijn GTX 660 Ti Pe werkt precies hetzelfde als de meneer in de video laat zien. Die draait dan ook al sinds launch op 114% power limit (zijn max). Ik kan alleen het powertarget niet bijstellen maar door de Twin Frozer kom je daar zonder off-set überhaupt niet op. Met off-set kun je een fan op je sidepanel plaatsen of een handmatig fan profiel voor je gpu maken.
De ophef is dat Nvidia de gemiddelde consument nu misleid.

Fout #1: een demo doen waarbij het ding zogenaamd 2,1 GHz draait "op lucht". Niet met hun koeler in elk geval..of überhaupt met een gemiddelde setup ;)

Fout #2: reviews van een groot aantal sites klopt geen donder van. Er zijn genoeg tech sites die voor hun reviews alleen een benchmark draaien op stock settings. Die benchmarks duren maar een paar minuten, dus de resultaten die je daar uit krijgt zijn met kloksnelheden tegen de 1,9 GHz, een fan speed van 50% en een temperatuur zo net onder de 80 graden. Toegegeven, dat zijn over het algemeen ook de sites waar een beetje kenner geen donder om geeft, maar tegelijkertijd zijn dat ook sites waar de gemiddelde Nvidia koper naar kijkt. Met de gemiddelde Nvidia koper bedoel ik diegenen die blindelings Nvidia kopen "omdat dat beter is" - en dat is gewoon de helft van hun kopers. Dan lijkt de 1080 FE een stuk beter dan hij eigenlijk is, want als puntje bij paaltje komt is de koeler net als de meeste reference koelers een waardeloos ding. Het is weer een slimme marketing truc van Nvidia, want zo lijkt het in de reviews alsof hij super koel en stil is, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is.

Fout #3: zelfs met power limit +20%, thermal target 92 en fan speed op 80% haalt het ding niet de kloksnelheden die hij in de eerste paar minuten haalt. Zie JayZ's filmpje; zelfs met die settings draait de GPU maar net op de 100% power en onder de 80 graden, en toch blijft hij net onder de 1,8 GHz steken.

Fout #4: "premium design and components"... _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Ik heb spontaan zin om een mailtje te sturen voor consumentenoplichting :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Werelds schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:45:
[...]

De ophef is dat Nvidia de gemiddelde consument nu misleid.

Fout #1: een demo doen waarbij het ding zogenaamd 2,1 GHz draait "op lucht". Niet met hun koeler in elk geval..of überhaupt met een gemiddelde setup ;)

Fout #2: reviews van een groot aantal sites klopt geen donder van. Er zijn genoeg tech sites die voor hun reviews alleen een benchmark draaien op stock settings. Die benchmarks duren maar een paar minuten, dus de resultaten die je daar uit krijgt zijn met kloksnelheden tegen de 1,9 GHz, een fan speed van 50% en een temperatuur zo net onder de 80 graden. Toegegeven, dat zijn over het algemeen ook de sites waar een beetje kenner geen donder om geeft, maar tegelijkertijd zijn dat ook sites waar de gemiddelde Nvidia koper naar kijkt. Met de gemiddelde Nvidia koper bedoel ik diegenen die blindelings Nvidia kopen "omdat dat beter is" - en dat is gewoon de helft van hun kopers. Dan lijkt de 1080 FE een stuk beter dan hij eigenlijk is, want als puntje bij paaltje komt is de koeler net als de meeste reference koelers een waardeloos ding. Het is weer een slimme marketing truc van Nvidia, want zo lijkt het in de reviews alsof hij super koel en stil is, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo is.

Fout #3: zelfs met power limit +20%, thermal target 92 en fan speed op 80% haalt het ding niet de kloksnelheden die hij in de eerste paar minuten haalt. Zie JayZ's filmpje; zelfs met die settings draait de GPU maar net op de 100% power en onder de 80 graden, en toch blijft hij net onder de 1,8 GHz steken.

Fout #4: "premium design and components"... _O- _O-
Tja we hebben niet gezien hoe die kaart gekoelt werd. Ik had eigenlijk niet anders verwacht dan dat er een super koeler op zat en een soort belachelijke koelbox. Net als dat de XBOX/ Playstation demo's tegenwoordig ook stiekem op PC's werden gedraaid ipv op de consoles zelf.

Mbt de andere punten vindt ik het nog te vroeg om de drietand op te pakken mbt consistentie. Meneer Jay liet al zien dat het wel te stabilieren is. Voor hetzelfde geld zijn over een paar dagen die custom PCB's met custom koelers er en halen die wel 2.1 GHz op 67 graden. Mijn 660 Ti PE doet stock ook 1200+ Mhz met alleen een verhoogde power limit, dat is toch ook niet normaal? Net als die MSI Hawk die op 960 ipv 675 Mhz draaide... Beetje vertrouwen in de AIB partners is wel op zijn plaats, toch?

Dit was ook de slide die erbij hoorde:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2016/05/NVIDIA-GeForce-GTX-1080_Boost-Clocks.jpg. Iedereen die 2100 Mhz op een reference kaart verwacht met 67 graden en fan speeds op 66% kun je gerust als naïef bestempelen :9 .

Punt 4 Tja marketing.
Afbeeldingslocatie: http://techreport.com/r.x/geforce-gtx-680/gtx680-from-rear.jpg
Als dat je basis is dan heb je het al snel over een premium uplossing met premium materials. Kwestie van minder lelijk plastic gebruiken :+. Ik kan me er niet over opwinden, zo werkt marketing.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Het hele boost fenomeen is imho een slimme truuk. Je kunt volgensmij alleen aanspraak maken op de baseclock. Alles daarboven is 'een automatische oc' die alleen slaagt als parameter xyz in juiste balans is.

Maar in je onderbewustzijn ga je ervanuit dat de boostclock standaard gehaald wordt. Bij een goed ontworpen kaart zal dat vaak ook wel het geval zijn denk ik.

Maar het wordt nogal vervelend als, zoals bij de FE editie, de clock na 10 minuten inplumpt naar base. En al helemaal als daardoor een misleidend beeld in de reviews naar voren komt.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Overigens wel grappig dat ik vóór de GTX 1080 werd getoond de meest negatieve persoon hier was met mijn 32% voorspelling. Daar was niemand het mee eens.

Vervolgens komt mijn voorspelling min of meer 1 op 1 uit en nu zit ik weer in het andere kamp omdat ik het allemaal niet zo schokkend vindt 8)7 . Ik had dit al lang aan zien komen. Die presentatie was één groot hype festijn. Wie had er nu echt verwacht dat het reference model op 2100 Mhz geclocked kon worden zonder de power limit en de fanspeed te verhogen? Dat is toch ook niet beloofd? Natuurlijk moet je dan iets bijzonders gaan doen met koeling. Anders zou het geen overclock zijn.

Ik heb wel hele gave dingen gezien tijdens de presentatie maar dat waren voor mij persoonlijk vooral de features met de multi monitor setup. Ik heb er hier 3 staan dus dat zou voor mij echt gaaf zijn (dat je er als een raam door kan kijken). Voor de ?829? euro ga ik echt geen videokaart kopen die 30% sneller is dan een GTX 980, ga toch fietsen :P . De kans is wel groot dat ik een GTX 1070 ga kopen, ik heb de GTX 970 overgeslagen dus ik heb budget.
Help!!!! schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:56:
Maar het wordt nogal vervelend als, zoals bij de FE editie, de clock na 10 minuten inplumpt naar base. En al helemaal als daardoor een misleidend beeld in de reviews naar voren komt.
Stap 1: Koop geen Founders Edition
Heb je niet geluisterd naar stap 1: Zet een 12CM fan op de side panel op 1800+ rpm en maak een custom fan profiel aan die 100% gaat blazen boven de 60 graden. Ik had eigenlijk verwacht dat je die 2100 + überhaupt pas ging halen met overvolten, maar dat is nog even afwachten.

[ Voor 71% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
sdk1985 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:58:
vooral de features met de multi monitor setup. Ik heb er hier 3 staan dus dat zou voor mij echt gaaf zijn.
Same (sinds 2009 al...), maar voordat er games zijn die het supporten is de GTX 1080 een stuk minder waard, want dan is er al iets beter. Daar hoef je het sowieso niet voor te doen.

@bottom: ja, dat wel :). Ik was ook enthousiast (zie Paprika in "[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56"). Alleen de prijs (voor wat je krijgt)... Dan maar wachten op de grote broer (en/of concurrenten).

[ Voor 23% gewijzigd door Paprika op 26-05-2016 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Paprika schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:03:
[...]

Same (sinds 2009 al...), maar voordat er games zijn die het supporten is de GTX 1080 niets meer waard, want dan is er al iets beter. Daar hoef je het sowieso niet voor te doen.
Nee precies, die 1080 hoef ik zelf ook echt niet, laat staan een founders edition. Maar ik vond het echt een toffe ontwikkeling. Veel toffer dan die GTX 1080 zelf. Zag er echt bizar uit die doorlopende ruimte :).

Afbeeldingslocatie: http://cdn.mos.cms.futurecdn.net/rHuzmLonkzwKAdvsefFptM-650-80.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik had nu ook niet bepaald meer verwacht. Ben al blij dat de 1070 boven de 980 ti & zelf titan X lijkt te gaan liggen volgens de eerste leaked benchmarks. Hopelijk daadwerkelijk in alle reviews ook zo.

Ik hoop eigenlijk vooral dat MSI, Asus enzo weer een top koeler uitbrengen voor de 1070 die nog stiller kan draaien dan een gtx 970 en toch nog 75°C ofzo kan behouden in m'n case met een mooie overklok (met custom fan-curve).

[ Voor 64% gewijzigd door SmokingCrop op 26-05-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
sdk1985 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:53:
Mbt de andere punten vindt ik het nog te vroeg om de drietand op te pakken mbt consistentie. Meneer Jay liet al zien dat het wel te stabilieren is. Voor hetzelfde geld zijn over een paar dagen die custom PCB's met custom koelers er en halen die wel 2.1 GHz op 67 graden. Mijn 660 Ti PE doet stock ook 1200+ Mhz met alleen een verhoogde power limit, dat is toch ook niet normaal? Net als die MSI Hawk die op 960 ipv 675 Mhz draaide... Beetje vertrouwen in de AIB partners is wel op zijn plaats, toch?
Dat is het punt niet. Ik heb ook meer vertrouwen in bijvoorbeeld MSI dan in Nvidia zelf en de custom kaarten zullen vast wel beter draaien. Laten we wel wezen, de reference koelers in beide kampen zijn gewoon ruk. De PCB's zijn ook niets bijzonders.

Het punt is dat Nvidia's eigen extra dure kaart gewoon misleidende resultaten geeft totdat je er daadwerkelijk iets mee doet. Voldoet bij lange na niet aan de verwachtingen die ze scheppen of waar ze mee adverteren.
Overigens wel grappig dat ik vóór de GTX 1080 werd getoond de meest negatieve persoon hier was met mijn 32% voorspelling. Daar was niemand het mee eens.
Jouw 32% was gebaseerd op verkeerde logica, dat is waarom in elk geval ik het er niet mee eens was en nog steeds niet ben ;)
Vervolgens komt mijn voorspelling min of meer 1 op 1 uit en nu zit ik weer in het andere kamp omdat ik het allemaal niet zo schokkend vindt 8)7 . Ik had dit al lang aan zien komen. Die presentatie was één groot hype festijn. Wie had er nu echt verwacht dat het reference model op 2100 Mhz geclocked kon worden zonder de power limit en de fanspeed te verhogen? Dat is toch ook niet beloofd? Natuurlijk moet je dan iets bijzonders gaan doen met koeling. Anders zou het geen overclock zijn.
YouTube: Introducing the GeForce GTX 1080. Gaming Perfected. -> http://cl.ly/0I2j16271w1C

Dat gaat over de FE. Over 2 GHz overclocking? [H] haalde dat maar net in de open lucht en dat was met de koeler op 100% :P
Ik heb wel hele gave dingen gezien tijdens de presentatie maar dat waren voor mij persoonlijk vooral de features met de multi monitor setup. Ik heb er hier 3 staan dus dat zou voor mij echt gaaf zijn.
Ze mogen wat mij betreft eerst eens leren fatsoenlijk met meerdere monitors en DP om te gaan. Sterker nog, monitors en TV's in hun algemeen.

Ik draai al (geen idee hoe lang..in elk geval al met met 6800 GT, volgens mij al met m'n 9700) op meerdere monitors en nog steeds bakt Nvidia er geen donder van. Willekeurige crashes, non-primaire monitors die spontaan op zwart springen. DisplayPort vergeten ze af en toe wakker te schudden tijdens booten, dus dan moet ik de kabel even uit trekken en weer insteken (met meerdere monitors gehad, ligt niet aan de monitor). En dan springt hij standaard op een "HDTV" setting (met alle gevolgen van dien; hallo kleurbereik?), in plaats van 1080p120 8)7

Maar wellicht hebben ze dat nu eindelijk onder de knie met die hernieuwde focus. AMD heeft in sommige driver versies wat problemen met underscan/overscan gehad (in de zin dat de opties niet zichtbaar zijn :D), maar met m'n AMD kaarten hebben meerdere monitors altijd lekkerder gewerkt.

Neemt niet weg dat ik die hoek correctie ook heel interessant vond, ik weet daar wel raad mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Wat dat betreft hebben beide campen wel zo hun problemen gehad. AMD vond ik altijd de betere oplossing voor single-GPU oplossingen, maar dan had ik weer last van microstuttering (HD5870/HD6970-era) met multi-GPU. Op dat vlak voelde nVidia juist echt vele malen smoother (en dat bevestigde vele anderen @ WSGF).

Tegenwoordig zijn de verschillen al een stuk kleiner, maar na de originele announcement van Eyefinity (en later Surround, al dan niet software-matig) heeft het lang stilgestaan. Het is fijn om te zien dat daar nu verandering in lijkt te komen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Werelds schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:25:
[...]

Dat is het punt niet. Ik heb ook meer vertrouwen in bijvoorbeeld MSI dan in Nvidia zelf en de custom kaarten zullen vast wel beter draaien. Laten we wel wezen, de reference koelers in beide kampen zijn gewoon ruk. De PCB's zijn ook niets bijzonders.

Het punt is dat Nvidia's eigen extra dure kaart gewoon misleidende resultaten geeft totdat je er daadwerkelijk iets mee doet. Voldoet bij lange na niet aan de verwachtingen die ze scheppen of waar ze mee adverteren.

[...]

Jouw 32% was gebaseerd op verkeerde logica, dat is waarom in elk geval ik het er niet mee eens was en nog steeds niet ben ;)

[...]

YouTube: Introducing the GeForce GTX 1080. Gaming Perfected. -> http://cl.ly/0I2j16271w1C

Dat gaat over de FE. Over 2 GHz overclocking? [H] haalde dat maar net in de open lucht en dat was met de koeler op 100% :P

[...]

Ze mogen wat mij betreft eerst eens leren fatsoenlijk met meerdere monitors en DP om te gaan. Sterker nog, monitors en TV's in hun algemeen.

Ik draai al (geen idee hoe lang..in elk geval al met met 6800 GT, volgens mij al met m'n 9700) op meerdere monitors en nog steeds bakt Nvidia er geen donder van. Willekeurige crashes, non-primaire monitors die spontaan op zwart springen. DisplayPort vergeten ze af en toe wakker te schudden tijdens booten, dus dan moet ik de kabel even uit trekken en weer insteken (met meerdere monitors gehad, ligt niet aan de monitor). En dan springt hij standaard op een "HDTV" setting (met alle gevolgen van dien; hallo kleurbereik?), in plaats van 1080p120 8)7

Maar wellicht hebben ze dat nu eindelijk onder de knie met die hernieuwde focus. AMD heeft in sommige driver versies wat problemen met underscan/overscan gehad (in de zin dat de opties niet zichtbaar zijn :D), maar met m'n AMD kaarten hebben meerdere monitors altijd lekkerder gewerkt.

Neemt niet weg dat ik die hoek correctie ook heel interessant vond, ik weet daar wel raad mee.
Tja je kan het er mee oneens zijn wat je wil maar het was een patroon dat nog steeds stand houdt binnen wetenschappelijk verantwoorde marges. Dat valt niet te ontkennen. Als jij er een statistische toetst op loslaat dan is er gewoon een significant verband.

Mijn verklarende hypothese, daar kun je wel over discussiëren. Ik ben er van overtuigd dat gewoon een design doelstelling is; hoe krijgen we zo goedkoop mogelijk circa 30%. Ze matchen gewoon de chip grootte met het gewenste resultaat. Iets waarvan ze recentelijk zelf aangeven dat minstens 12 maanden te testen in een virtuele setup (die video van Nvidia labs). Dus het is niet toevallig dat het weer circa 30% was, daar hebben ze een jaar aan gesleuteld. Het gaat helemaal niet om het best mogelijke resultaat binnen x euro kosten. Het gaat ook om een stukje continuïteit en marge verbetering. Hoe beter het nieuwe product des te goedkoper ze aan die 30% komen.

Een openlucht setup koelt in mijn ervaring slechter dan een blower (of 4) op je kaart gericht. Dat is helemaal niet een best case scenario zoals meneer Jay beweert (wat een noob is dat af en toe :+ ). Ik had vroeger deze kast:
Afbeeldingslocatie: http://images9.tcdn.com.br/img/img_prod/108704/1192_1.jpg

Mijn monitoren zijn HDMI en DVI :P . Zelfs mijn 4K tv heeft geen display port. Alleen mijn Surface Pro 2 heeft zo'n ding. Waar ik vervolgens dus een ellendige adapter voor nodig heb.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
We snappen allemaal wel dat de FE niet de beste keus is. Maar daarom mag je nog wel verwachten dat die de boost wat langer vasthoud dan 10 minuten zonder extra cooling. En helemaal tegen die meerprijs. Althans dat vind ik.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Hmm ik weet het niet. Heb je de standaard Intel boost weleens gezien op Sandy Bridge? Die deed standaard een paar seconde en dan knalde hij weer terug naar de base clock. De "oplossing" was in hetzelfde spectrum te vinden. Je power plafond verhogen naar 220W en de maximale boost length waarde in de EIST instellingen.

Laten we het positief zien, we zijn het in ieder geval eens dat we niemand een FE aanraden. Mooi dat we daar zo snel al uit zijn :P .

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2016 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online

Vervolgens komt mijn voorspelling min of meer 1 op 1 uit
Begin je daar nu weer over? Je zat er volledig, maar dan ook volledig naast met je 30% sneller als een GTX 980, het is ~70%.

De rest van de mensen hier had het over prestaties van iets boven de extreme GTX 980 Ti en dat klopt aardig. De GTX 1080 Founders Edition/reference is maar zo'n 5 à 10% sneller als de snelste GTX 980 Ti versies te koop.
sdk1985 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:32:
Hmm ik weet het niet. Heb je de standaard Intel boost weleens gezien op Sandy Bridge? Die deed standaard een paar seconde en dan knalde hij weer terug naar de base clock.
Alleen als de koeler er half af lag. Met de stock koeler kun je gewoon continue de turbo kloksnelheid vasthouden. Dat is bij elke normale desktop i5 en i7 CPU van Intel zo.

[ Voor 25% gewijzigd door -The_Mask- op 26-05-2016 21:44 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:33:
[...]

Begin je daar nu weer over? Je zat er volledig, maar dan ook volledig naast met je 30% sneller als een GTX 980, het is ~70%.
Op techpowerup is het 40%, geen 70%. Mijn hele voorspelling was gebaseerd op techpowerup, stond er duidelijk bij. Ik heb niemand hier iets zien posten dat er dichter bij zat...
-The_Mask- schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:33:
Alleen als de koeler er half af lag. Met de stock koeler kun je gewoon continue de turbo kloksnelheid vasthouden. Dat is bij elke normale desktop i5 en i7 CPU van Intel zo.
Nee hoor. Ik heb een Scythe Mugen Rev B en die cpu (2500K) wordt niet warmer dan pak hem beet 50 graden op 400rpm. De eerste generatie turbo was überhaupt heel erg beperkt in loads afhankelijk van het aantal belaste cores.

base x34
4core x35
3core x36
2core x37
1core x38

Ik heb dat de eerste maand al volgt gedraaid:
base x34
4core x36
3core x38
2core x40
1core x42

Vervolgens zag ik hem elke paar seconde steeds heen en weer knallen tussen de 34 en 42. Uiteindelijk ben ik dan ook maar voor een permanente base multiplier van x40 gegaan. Tegenwoordig staat het op x44.

Later zijn er borden gekomen met de zogenaamde enhanced turbo. Die laten je de hoogste boost clock min of meer permanent vasthouden op alle cores. Op mijn cpu zou dat neerkomen op x38. Maar dat is echt een custom AIB feature. Ik heb nu toevallig ook een Z170 ASrock bord en daar heet het Multi Core Enhancement. MSI noemt het enhanced turbo. Hoe ze het bij Asus en Gigabyte noemen weet ik niet, maar die merken kun je wat mij betreft überhaupt beter vermijden. De eerste heeft draconische support (itt tot Asrock waar ze letterlijk je foto's naar Taiwan sturen en je een custom bios geven), de tweede stuurt mooie review samples uit en komt vervolgens met een refresh die hele andere componenten gebruikt.

[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2016 21:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

sdk1985 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 21:49:
[...]

Op techpowerup is het 40%, geen 70%. Mijn hele voorspelling was gebaseerd op techpowerup, stond er duidelijk bij. Ik heb niemand hier iets zien posten dat er dichter bij zat...
Ben benieuwd waar jij 40% vandaan haalt.

https://www.techpowerup.c.../GeForce_GTX_1080/26.html

Of bedoel je dat de 1080 op 100% staat, en de 980 op 59%? En dacht je dat je dan gewoon 40% kon pakken voor het omgekeerde verhaal?

Dat betekent dat de 980 59% van de performance van een 1080 biedt, maar de 1080 biedt dus (59/100*100%=169,54%) bijna EXACT 70% meer performance dan een 980...

Het is dus gewoon 70%, want wij willen weten hoeveel sneller dan 1080 is dan de 980, niet hoeveel langzamer de 980 dan de 1080.

Jammer dat je wiskunde niet krom kunt lullen. O-)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
[...]

:') Je zat er met je 30% het verst vanaf van iedereen, aangezien op TPU het echt 70% is. Zoals Jeroenneman hierboven al uitlegt.
De eerste generatie turbo was überhaupt heel erg beperkt in loads afhankelijk van het aantal belaste cores.
Dat is bij elke generatie zo. Sommige fabrikanten werken hier wel omheen in het bios/firmware van het moederbord, maar dit is niet de officiële manier van Intel. Je bent de CPU dan gewoon aan het overklokken.

Is gewoon zoals ik al aangaf. Turbo gaat altijd tot de max, tenzij je koeler er half af licht.

[ Voor 38% gewijzigd door -The_Mask- op 26-05-2016 22:08 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Jeroenneman schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:02:
[...]

Ben benieuwd waar jij 40% vandaan haalt.

https://www.techpowerup.c.../GeForce_GTX_1080/26.html

Of bedoel je dat de 1080 op 100% staat, en de 980 op 59%? En dacht je dat je dan gewoon 40% kon pakken voor het omgekeerde verhaal?

Dat betekent dat de 980 59% van de performance van een 1080 biedt, maar de 1080 biedt dus (59/100*100%=169,54%) bijna EXACT 70% meer performance dan een 980...

Het is dus gewoon 70%, want wij willen weten hoeveel sneller dan 1080 is dan de 980, niet hoeveel langzamer de 980 dan de 1080.

Jammer dat je wiskunde niet krom kunt lullen. O-)
Nee hebben we het toen ook al over gehad, toen ik de voorspelling deed. Percentages van percentages berekenen heeft geen nut. Het zijn index waardes. Als je percentage tussen index waardes gaat proberen te berekenen dan gaat de hele kracht van dat model verloren. Immers is een index waarde een direct koppeling naar een absolute waarden. Dus stel dat een GTX 1080 20.000 3dmark score heeft dan weet je met een indexwaarde van 60% dat je dan 12.000 kunt verwachten. Daar "wiskunde" op toepassen is eigenlijk alleen maar verwarrend (deel delen door geheel). Statistiek is daarom ook een apart vakgebied.

Ik deed een voorspelling van een toekomstige indexwaarde waarbij de GTX 1080 per definitie 100% is, immers zo werkt TPU.Ik heb die hele berekening gebaseerd op het 100% balkje en dan de waarde uitgelezen die de voorganger had. Daar heb ik vervolgens een trend uit afgelezen die terug ging tot de GTX 280. Op basis daarvan heb ik voorspeld hoe de figuur er uit zou komen te zien.

Als mijn voorspelling ( 32% 33%) volledig was uitgekomen dan had er in die grafiek het volgende gestaan:
GTX 980 68% 67%
GTX 1080 100%

Nu staat er 60% ;). Vandaar dat ik er dus het dichtste bij zat. Ik heb ook letterlijk alle getallen genoemd, inclusief op de FrontPage (+2 post). Om meteen alle *shit* maar gehad te hebben. Ik heb ook het volgende voorspeld: $599 dollar, GTX 1080 Ti gaat echt wel komen en AMD gaat problemen krijgen met time to market.

edit: Ik zat er nog dichter bij :o , ik heb blijkbaar 33% voorspeld (voor de mensen zonder statistische achtergrond dat komt dan neer op een index waarde van 67% voor de GTX 980): sdk1985 in 'nieuws: Gerucht: AMD Radeon 400-videokaarten met Polaris-gpu kome....

[ Voor 27% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Serieus als je dit niet eens snapt dan zou ik echt snel terug gaan naar de basisschool....

Je had het over 30/33% sneller als een GTX 980 en daar klopt helemaal niks van, het is toch echt 70%. Dit is één van de eerste dingen die je leert bij rekenen met procenten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:21:
Serieus als je dit niet eens snapt dan zou ik echt snel terug gaan naar de basisschool....

Je had het over 30/33% sneller als een GTX 980 en daar klopt helemaal niks van, het is toch echt 70%. Dit is één van de eerste dingen die je leert bij rekenen met procenten.
Sorry zo heb ik het geleerd op de universiteit ;). Als jij jou geforceerde logica nu eens op mijn originele uitleg gaat toepassen dan zie je meteen dat het daar ook niet klopt. Nog maals ik praat over indexwaardes. Dit alles vond immers ook plaats binnen de index waardes van TPU.

Als product A 60% presteert op een index waarde en product B presteert 100% op de index waarde dan is het heel normaal om dat verschil te benoemen als 40%. Juist dit vervolgens gaan berekenen als 100/60*100=66% haalt het hele nut van een index waarde onderuit. Met die 40% weten we meteen wat we kunnen verwachten (zie rekensom hierboven). Ga je dat verschil als 67% (wiskunde) noemen dan moet je extra stappen maken, immers het absolute verschil wordt daarmee niet direct duidelijk.

Exhibit a:
De 980 was 33% sneller dan de 780
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_980/images/perfrel_2560.gif
100-77=33.

Dus even de knop omzetten en je even verplaatsen in mijn redenatie. Vervolgens zie je dat ik er heel dichtbij zat... Want binnen mijn redenatie is het verschil dus geen 70% maar 40%. Of ik er dan 7% naast zat (statistiek) of 17.5% (wiskunde) laat ik helemaal aan jou over. Maar absoluut geen geheim geweest hoe ik aan mijn voorspelling kwam en welke waardes (67%) ik in welke review (tpu perf summary) verwachtte.

[ Voor 21% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2016 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
https://www.google.nl/search?q=GTX%201080%2070%%20faster

Lijkt erop dat de meesten wel zo rekenen...

[ Voor 25% gewijzigd door Paprika op 26-05-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Klopt daarom is TPU ook zo'n goede website. Je ziet meteen waar je aan toe bent. Zo'n overzicht maken is nog best wel lastig. Overigens probeert HWI ook iets leuks met statistiek te doen met hun prestatie index. Ze hebben daar ook een man rondlopen met een goede statistische basis (weleens mee gediscussieerd via pm :P ).

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2016 22:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kunt er wel omheen draaien, dat je iets heel anders bedoelde, maar je zei toch echt dit:
sdk1985 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:48:
[...]

Op basis van historie is +32% de meest waarschijnlijke uitkomst. Eventuele performance overschotten worden dan omgetoverd in marge.
En dat ging over een GTX 980 en het moet echt +70% zijn. Dus ga alsjeblieft niet zeggen dat je het goed had of dat je bedoelde dat het om zoveel trager ging want dat was echt niet het geval.

En dat kun je wel naar sdk1985 in 'nieuws: Gerucht: AMD Radeon 400-videokaarten met Polaris-gpu kome... linken, maar van die procenten klopt ook geen fluit.

Een GTX 980 is niet 33% sneller als een GTX 780, maar zo'n 30%
Een GTX 780 is ook niet 15% sneller als een GTX 680, maar zo'n 22%
En ga zo maar door. Je reactie hoort dan ook op 0 en geen +2.

En dan hebben we het er nog niet eens over dat je high-end GPU's met enthusiast GPU's aan het vergelijken bent.

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 26-05-2016 22:37 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:25:
[...]

Sorry zo heb ik het geleerd op de universiteit ;). Als jij jou geforceerde logica nu eens op mijn originele uitleg gaat toepassen dan zie je meteen dat het daar ook niet klopt. Nog maals ik praat over indexwaardes. Dit alles vond immers ook plaats binnen de index waardes van TPU.

Als product A 60% presteert op een index waarde en product B presteert 100% op de index waarde dan is het heel normaal om dat verschil te benoemen als 40%. Juist dit vervolgens gaan berekenen als 100/60*100=66% haalt het hele nut van een index waarde onderuit. Met die 40% weten we meteen wat we kunnen verwachten (zie rekensom hierboven). Ga je dat verschil als 67% (wiskunde) noemen dan moet je extra stappen maken, immers het absolute verschil wordt daarmee niet direct duidelijk.

Exhibit a:

[...]

[afbeelding]
100-77=33.

Dus even de knop omzetten en je even verplaatsen in mijn redenatie. Vervolgens zie je dat ik er heel dichtbij zat... Want binnen mijn redenatie is het verschil dus geen 70% maar 40%. Of ik er dan 7% naast zat (statistiek) of 17.5% (wiskunde) laat ik helemaal aan jou over. Maar absoluut geen geheim geweest hoe ik aan mijn voorspelling kwam en welke waardes (67%) ik in welke review (tpu perf summary) verwachtte.
Maar als een 980 heb en de fps die ik daarop haal X1.33 doe (om 33% meer performance te berekenen) dan kom ik bij alle games die getest zijn op een veel lager aantal fps dan de 1080 werkelijk haalt ...

Hoe verklaar je dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:35:
Je kunt er wel omheen draaien, dat je iets heel anders bedoelde, maar je zei toch echt dit:

[...]

En dat ging over een GTX 980 en het moet echt +70% zijn. Dus ga alsjeblieft niet zeggen dat je het goed had of dat je bedoelde dat het om zoveel trager ging want dat was echt niet het geval.

En dat kun je wel naar sdk1985 in 'nieuws: Gerucht: AMD Radeon 400-videokaarten met Polaris-gpu kome... linken, maar van die procenten klopt ook geen fluit.

Een GTX 980 is niet 33% sneller als een GTX 780, maar zo'n 30%
Een GTX 780 is ook niet 15% sneller als een GTX 680, maar zo'n 22%
En ga zo maar door. Je reactie hoort dan ook op 0 en geen +2.
Ben je nu aan het trollen? Ik spreek toch geen chinees 8)7 . Volgens je eigen wiskundige redenatie is het 100/77*100=129%. Maar ik geef nu al meerdere keren aan dat je zo niet werkt met een statistische index... Het is echt heel simpel. Je leest de waarde af en je trekt daar de basis waarde vanaf. Dus je gaat absoluut niet vermenigvuldigen of delen. Daarna benoem je het verschil.

Voor de derde keer 100-77=33. Daar is het hele verhaal op gebaseerd, zoals af te lezen op de FrontPage.

Je probeert mij nu aan andere rekenmethode te forceren om vervolgens dan te concluderen dat ik er volledig naast zet. Beetje inlevingsvermogen kan geen kwaad.

Laatste poging in jou taal; Mijn voorspelling kwam neer op 100/67=49% sneller (wiskundig) en een verschil van 33% in de TPU index grafiek.

Zou humor zijn als je nu een come-back maakt dat ik er dus 17.6% naast zat . Want dat is met jou redenatie dus veel minder :P ..

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:42:
[...]

Ben je nu aan het trollen? Ik spreek toch geen chinees 8)7 .
Ik snap wel wat je doet, maar zoals iedereen je probeert uit te leggen klopt er dus niks van wat je doet. Dit is een typisch gevalletje van 21% korting denken te krijgen bij de BTW vrije dagen van de mediamarkt.
Ik zie 30% sneller als GTX 980 Ti in de zoekresultaten en 70% over de GTX 980. Laat jouw Google iets anders zien?

[ Voor 33% gewijzigd door -The_Mask- op 26-05-2016 22:46 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:44:
[...]

Ik snap wel wat je doet, maar zoals iedereen je probeert uit te leggen klopt er dus niks van wat je doet. Dit is een typisch gevalletje van 21% korting denken te krijgen bij de BTW vrije dagen van de mediamarkt.
Snap je ook waarom ik het zo doe? Als je namelijk elke keer het wiskundige verschil gaat berekenen dan komt er aan het eind van het verhaal precies dezelfde voorspelling uit (149% cq 33%). Alleen ben je in dat geval 4x zo lang bezig met berekenen.

Enige wat ik wellicht "fout" heb gedaan is mijn antwoord niet verder duiden. Maar goed ik ging er vanuit dat dit uit mijn waardes te halen was.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
-The_Mask- schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:44:
[...]
Ik zie 30% sneller als GTX 980 Ti in de zoekresultaten en 70% over de GTX 980. Laat jouw Google iets anders zien?
Sorry, dat was mijn punt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:47:
[...]

Snap je ook waarom ik het zo doe?
Het probleem is dat je tekst niet klopt. Je kan niet zeggen dat een GTX 980 kaart 40% sneller is als een GTX 1080. Wat je wel kan zeggen is dat een GTX 980 40% langzamer is dan een GTX 1080.

In jouw geval moet je de procenten of de tekst veranderen. Want nu zeg je steeds dingen die niet kloppen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:50:
[...]

Het probleem is dat je tekst niet klopt. Je kan niet zeggen dat een GTX 980 kaart 40% sneller is als een GTX 1080. Wat je wel kan zeggen is dat een GTX 980 40% langzamer is dan een GTX 1080.

In jouw geval moet je de procenten of de tekst veranderen. Want nu zeg je steeds dingen die niet kloppen.
Als je heel letterlijk bent dan klopt de bewoording inderdaad niet (zie edit hierboven). Dan had ik het inderdaad of om moeten draaien of moeten zeggen "verschil in de indexatie waarde" in plaats van het woord sneller. Maar goed ik schrijf altijd al van die lange verhalen, ik probeer het juist al kort te houden :X .

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

33% sneller dan 980 zeg jij dus dan zou je elke willekeurige fps score X 1.33 kunnen doen maar dat klopt dus niet omdat je dan overal veel lager uitkomt ?

Zo simpel is het toch gewoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:53:
[...]

Als je heel letterlijk bent dan klopt de bewoording inderdaad niet
Heel letterlijk? 7(8)7 Het is gewoon totaal verkeerd.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:54:
[...]

Heel letterlijk? 7(8)7 Het is gewoon totaal verkeerd.
Maar dat blijkt direct uit de onderbouwing als je op de eerste bron link klikt, iets wat je hebt gedaan :). Dus waarom je dan niet kan bijdraaien binnen dat raamwerk en steeds over die wiskundige 70% bezig blijft mis ik even. Had dan direct gezegd dat je snapt hoe ik het bedoel maar jij het handiger zou vinden als ik het niet sneller noem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:40:
[...]

Maar als een 980 heb en de fps die ik daarop haal X1.33 doe (om 33% meer performance te berekenen) dan kom ik bij alle games die getest zijn op een veel lager aantal fps dan de 1080 werkelijk haalt ...

Hoe verklaar je dat dan ?
SDK rekent met procentpunten ipv procenten. In de echte wereld rekent iedereen gewoon zoals normaal met procent als we het hebben over "X maal sneller dan"

Maar goed, sdk heeft dat zo voorbijhoren komen op de universiteit, dus nu kan hij een andere rekenmethode gebruiken, ook al betekent dat dat hij voor de rest van de wereld fout zit.

Of hij moet het duidelijk uitdrukken, maar ook dat heeft hij niet gedaan.

Zou leuk zijn met medicijnen.

"Middel X bereikt 10% meer dan middel Y".

Common sense: Oh, dus middel X is 10% beter?

SDK: "Nee, eigenlijk is middel X 100% beter, want ik rekende vanaf 10% naar 20%, en ik bedoelde eigenlijk procentpunt , maar ik zei iets anders. ..."

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tja procentpunten, zoveel procent sneller of zoveel procent langzamer zijn toch echt drie heel verschillende dingen. Dan kun je idd wel volhouden dat je het goed hebt. Maar als je steeds A zegt en B bedoeld dan zit je er toch echt simpelweg naast.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZwartR
  • Laatst online: 14-09 11:20
Ziet onderin staan *17 nieuwe berichten* en denkt oh joepie meer nieuws over de nieuwe kaarten, maar helaas :N .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 09:25
Iedereen klaar om te gaan F5en :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
kmichael schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:59:
Morgenmiddag pas kan je kopen dacht ik.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aelbali
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-04 01:05
kmichael schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:59:
Ik heb een f5 robotje gebouwd, die is al sinds 17 minuten geleden me toetsenbord aan het spammen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Die nieuwe look van EVGA zegt me toch maar weinig. Ik zag veel liever die strakke 900 series.
(Nu ja, zolang die maar efficiënt is qua temp/geluid..)
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2789749/width/500/height/1000/flags/LL

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2789750/width/500/height/1000/flags/LL

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2789751/width/500/height/1000/flags/LL

[ Voor 6% gewijzigd door SmokingCrop op 27-05-2016 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:58
http://wccftech.com/asus-...e-gtx-1080-graphics-card/

Bijna iedere kaart is nu geleaked behalve die van MSI :p De source heeft de leaks goed onder controle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:01

superwashandje

grofheid alom

achja wat is leaken? zo levert het 2x aandacht op voor dezelfde aankondiging. En misschien wel 2.33x (:P) zoveel omdat het een "leak" is en veel mensen er op zitten te f5en

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online

Case_C

[Team Carrack]

Maar wie gaat er hier serieus nu de FE edition kopen, en gaat daarbij niet aan de waterkoeling? Zeker nu je alle aftermarket koelers voorbij ziet komen lijkt me dat toch niet de meest handige aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

SmokingCrop schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:39:
Die nieuwe look van EVGA zegt me toch maar weinig. Ik zag veel liever die strakke 900 series.
(Nu ja, zolang die maar efficiënt is qua temp/geluid..)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
The New EVGA GeForce GTX 1080 Superclocked Edition card with ACX 3.0 cooling. In early testing the card was relatively silent – even under load. Under load the GPU temperature hovering in the high 70’C ~ 80’C range.

Que ?! :| :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aelbali
Het AMD 290x tijdperk breekt aan bij Nvidia met de temps under load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Temperatuur wil je zo hoog mogelijk hebben zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties. Lage temperatuur betekent alleen maar een luidere kaart.

Daarnaast wacht gewoon de reviews af en zoek dan de voor jouw beste kaart uit.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Cyclonic schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:42:

Bijna iedere kaart is nu geleaked behalve die van MSI :p De source heeft de leaks goed onder controle :D
Denk dat MSI nog niks heeft om te laten zien..nog niet eens een tipje van de sluier

Edit...hij hapte helaas niet :o

[ Voor 4% gewijzigd door Bullus op 27-05-2016 15:30 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

-The_Mask- schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:51:
Temperatuur wil je zo hoog mogelijk hebben zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties. Lage temperatuur betekent alleen maar een luidere kaart.

Daarnaast wacht gewoon de reviews af en zoek dan de voor jouw beste kaart uit.
Ik hoef geen kaart die ~80c mijn kast in pompt. Ik wacht op een customboard met een front and backplate dan gaat meteen de koeler eraf en mijn corsair H75 (Scythe GT p/p) erop met de G10 NZXT bracket (Noctua fan)... ~50c silent gaming here i come! 8)

We are PCMR, may your temps be low and your fps high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aelbali
Zijn er al closed loop water coolers beschikbaar voor de 1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Case_C schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:56:
Maar wie gaat er hier serieus nu de FE edition kopen, en gaat daarbij niet aan de waterkoeling? Zeker nu je alle aftermarket koelers voorbij ziet komen lijkt me dat toch niet de meest handige aanschaf?
Ik. Ik ga SLI draaien en dan is het nog niet zo'n slechte keus (ruimte tussen de kaarten, hitte die uit je case wordt geblazen ed.)
Ik zet er wel een side fan op en dan maar eens kijken hoe het uitpakt. Anders misschien wel eenb water/hybride koeling.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightdestroyer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-08 20:37
edward2 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:16:
[...]

Ik. Ik ga SLI draaien en dan is het nog niet zo'n slechte keus (ruimte tussen de kaarten, hitte die uit je case wordt geblazen ed.)
Ik zet er wel een side fan op en dan maar eens kijken hoe het uitpakt. Anders misschien wel eenb water/hybride koeling.
Denk dat je dan nog steeds beter uit bent met 2 goedkope custom kaarten (er zitten nog bij die de hitte uit de kast duwen) en dan die 200 euro investeerd in je water koeling :P
Voor SLI hoef je namelijk geen super OC kaarten te kopen he.

Die FE kaarten zijn gewoon weg veel te duur voor wat ze bieden. (PS ik heb ook een reference kaart in m'n pc zitten en een side fan doet bij zo'n type idd wonderen .. maar je betaalde tot nu toe juist minder voor zo'n kaarten ipv meer .. )

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

lightdestroyer schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:21:
[...]

Denk dat je dan nog steeds beter uit bent met 2 goedkope custom kaarten (er zitten nog bij die de hitte uit de kast duwen) en dan die 200 euro investeerd in je water koeling :P
Voor SLI hoef je namelijk geen super OC kaarten te kopen he.

Die FE kaarten zijn gewoon weg veel te duur voor wat ze bieden. (PS ik heb ook een reference kaart in m'n pc zitten en een side fan doet bij zo'n type idd wonderen .. maar je betaalde tot nu toe juist minder voor zo'n kaarten ipv meer .. )
Ja klopt en ze zijn ook véél te duur. Ik ben dan ook tamelijk ongeduldig :D

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Fusion_XT schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:00:
[...]

Ik hoef geen kaart die ~80c mijn kast in pompt.
Als het 70 of 80 graden is de hoeveelheid warmte die ontstaat is vergelijkbaar. Het blijft zo'n 180W wat afgevoerd moet worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
NVIDIA GeForce GTX 1070 PCB pictured
http://videocardz.com/603...rce-gtx-1070-pcb-pictured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Cyclonic schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:42:

Damn right :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonic
Hoop dat wij wel als eerste een exclusive hier krijgen zondag nacht _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Nu online
Cyclonic schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:41:
[...]

Hoop dat wij wel als eerste een exclusive hier krijgen zondag nacht _/-\o_ :9~
Waarom zo lang wachten?
Zodra ik mag post ik wel wat info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:12
Hopelijk heeft MSI gewoon een normale Gaming variant zonder allerlei RGB onzin die ik nooit zal gebruiken maar waar wel voor betaald moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
The Source schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:53:
[...]

Waarom zo lang wachten?
Zodra ik mag post ik wel wat info.
Ah okay dacht dat je laatst een hint gaf dat het zondag nacht iets was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Source
  • Nu online
Hehe eindelijk mag ik praten :)

Enjoy: https://goo.gl/4vtHMx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GLR89
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-09 12:28
had me zo voorgenomen mijn vakantie geld te sparen, maar mannnn die gaming kaart ziet er wel zeer strak uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Super vet! Begrijp ik het goed dat elke versie, minus de Founders edition, voorzien is van 3rd Party cooling? Ook de Aero niet-OC edities?

Vroeger werden de Stock cooling versies warmer dan jullie cooling versies. Is dat nu anders vergeleken met de Founders edition?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Tof dat je dit deelt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Kijk, en dan is er weer iets wat ik niet snap.

Bij de Aero en de Armor series zetten ze er expliciet bij "Zwart, simpel design, dus goed te combineren met zo'n beetje alles.".

En dan plakken ze een RGB led op de Gaming series, die dus al zwart met rood is. Why? Want ook al zet je die led op blauw of groen, dan heb je nog steeds die rode accenten...

-Edit: doet me denken aan de sitatutie met de moederborden. MSI brengt de Godlike uit, met RGB, en accenten al op het mobo.

Asus brengt daarna een volledig zwart moederbord uit, zodat je ook wat hebt aan de RGB lichtjes.

En nu dus weer opnieuw.

[ Voor 15% gewijzigd door Jeroenneman op 27-05-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ard1998
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-06 19:59
Ik zit te wachten op nieuws over een GTX1070m/1080M. Wellicht ga ik nu voor een laptop met een 960M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdvelden
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Vet!!!

Edit: Ik zie dat de Seahawk van waterkoeling is voorzien. Nu heb ik zelf al een Corsair h80i op mijn CPU gemonteerd zitten. Kan het problemen opleveren om daarnaast dan ook nog een watergekoelde grafische kaart te draaien? Zo ja, heeft het dan ook nog enig nut of is dat overkill?

[ Voor 30% gewijzigd door rvdvelden op 27-05-2016 15:32 . Reden: Vraag over waterkoeling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Over de MSI kaarten: De aero en sea hawk lijken gewoon refference kaarten met ander koelers, de een met een goedkoper alternatief voor de blower style refference koeler en de ander een corsair hydro koeler.
De Gaming en armor lijken hetzelfde PCB te hebben, maar er wordt gezegd dat de een hogere OC prestaties bied dan de ander (Armor < Gaming ). Bedoelt men dan de factory oc hoger is of dat het OC potentieel hoger is? Mocht het dat tweede zijn, zullen de chips op de GAMING kaarten dan speciaal geselecteerd zijn of is het gewoon marketing geblaat?

[ Voor 3% gewijzigd door Jordyyyyy op 27-05-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
rvdvelden schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:25:
[...]

Vet!!!

Edit: Ik zie dat de Seahawk van waterkoeling is voorzien. Nu heb ik zelf al een Corsair h80i op mijn CPU gemonteerd zitten. Kan het problemen opleveren om daarnaast dan ook nog een watergekoelde grafische kaart te draaien? Zo ja, heeft het dan ook nog enig nut of is dat overkill?
Misschien alleen problemen met de ruimte die je nog nodig hebt voor de radiator.
Heeft zeker nut en is zeker niet overkill. Lekker stil en nette temps voor cpu en gpu. Wat wil je nog meer? d:)b

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Thx.

Wat ik me wel afvraag, du moment dat de foto’s van jullie collega’s gelekt zijn dan pakken zij mooi frontpage exposure all over the web.

Zou denken dat jullie foto’s daarna dan eigenlijk ook zsm bij die sites zouden moeten "komen".... 8)

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Nu online
Help!!!! schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:54:
[...]

Thx.

Wat ik me wel afvraag, du moment dat de foto’s van jullie collega’s gelekt zijn dan pakken zij mooi frontpage exposure all over the web.

Zou denken dat jullie foto’s daarna dan eigenlijk ook zsm bij die sites zouden moeten "komen".... 8)
Yup dat klopt. Echter worden zij zwaar bestraft door NVIDIA. Het kan best dat ze de helft van hun GPU allocatie verliezen in de eerste maanden :) doei doei concurrenten. Dus dat wil zeggen dat wij kunnen verkopen en zij op een houtje mogen buiten.

Andere vragen beantwoord ik later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 23:25
Mindfactory heeft al prijzen bij een aantal custom kaarten gezet.

Ligt tussen de 729 (EVGA ASX 3.0) en 799 (Asus Strix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
Grappig aangezien de Asus Strix in de VS goedkoper is dan de EVGA SC. 640 om 649 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al een non founders edition bekend die onder de 700 euro gaat kosten ? zeg maar rond de 650 euro..

(mrsp 599 = 537,79 eurox 1.21% btw= 650 Euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 16:41:
is er al een non founders edition bekend die onder de 700 euro gaat kosten ? zeg maar rond de 650 euro..

(mrsp 599 = 537,79 eurox 1.21% btw= 650 Euro)
:)

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Kreeg op facebook een bericht van Alternate dat de GTX 1080 te koop en leverbaar is. Vervolgens nergens op de site te vinden. Iets met warme broodjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Mijn msi gtx980ti g6 heb ik met die twin frozr ook altijd behoorlijk luid gevonden. Ging hier makkelijk tot 80 graden op 75 procent fan. Accelero geïnstalleerd om die stil te krijgen. Benieuwd of de 1080 beter/stiller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Bij mij begint het toch wel heel heel erg te jeuken.

Ik vraag me af hoe het met de kinderziekte gaat zijn, het is tenslotte een hele nieuwe chipset... Maar ik verwacht niet dat de custom uitvoeringen van de makers veel sneller zullen zijn dan deze founders ed. Dus tja, wat te doen, het zijn wel een boel centjes.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
Nou, nu de 1080 bekend gemaakt is, laat de informatie van de Ti maar binnendruppelen!
Pagina: 1 ... 26 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.