Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ben blij dat jullie eindelijk zijn afgestapt van de goedkope sleeve bearing lagers. Jammer dat het dan luidruchtigere dubbele ball bearings zijn geworden, had liever FDB of andere stille high-end lager gehad met een lange levensduur, maar alles beter als die goedkope sleeve bearings met hun korte levensduur.
Bullus schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:50:
[...]

Misschien alleen problemen met de ruimte die je nog nodig hebt voor de radiator.
Heeft zeker nut en is zeker niet overkill. Lekker stil en nette temps voor cpu en gpu. Wat wil je nog meer? d:)b
Als je echt lekker stil wil, wil je juist niet zo'n all-in-one waterkoeler. Een goede luchtkoeler is eigenlijk altijd beter. Alleen als je een slechte airflow hebt in de behuizing heeft een all-in-one waterkoeler voordeel.
Is gewoon reclame, daar wordt hij voor betaald. :p
Jeroenneman schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:16:
[...]

En dan plakken ze een RGB led op de Gaming series, die dus al zwart met rood is. Why? Want ook al zet je die led op blauw of groen, dan heb je nog steeds die rode accenten...
Rood met zwart is MSI's huiskleur, al begrijp ik je wel. Ziet er niet echt uit natuurlijk. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

-The_Mask- schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:10:

Rood met zwart is MSI's huiskleur, al begrijp ik je wel. Ziet er niet echt uit natuurlijk. :p
There is no accounting for taste's, ik vind m juist wel mooi :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ziet er al wel veel beter uit dan die draak die ik van Inno3D heb.... :X

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-07 17:01
Ik wil de 1070 graag kopen, twijfel alleen heel erg tussen deze en een 970 op FHD. Vinden jullie dat het prijsverschil het waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
iDonkey schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:05:
Ik wil de 1070 graag kopen, twijfel alleen heel erg tussen deze en een 970 op FHD. Vinden jullie dat het prijsverschil het waard is?
970 zou ik enkel aanraden als je hem 2e hands gaat kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:19
*Mompelt iets over aankoop advies en dat de Nederlandse prijzen überhaupt nog niet bekend zijn*

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Evga SC ACX 3.0 cooler (op reference design board) haalde stabiel 2088 Mhz Core & 5508 Mhz Memory
YouTube: EVGA GTX1080 SC ACX 3.0 - DOOM Gameplay at 4k MAX settings!

[ Voor 36% gewijzigd door SmokingCrop op 27-05-2016 19:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:42
Cyclonic schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:58:
[...]
Ah okay dacht dat je laatst een hint gaf dat het zondag nacht iets was ;)
Dan zal er zondag avond wel iets anders te doen zijn...
XanderDrake schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:13:
[...]

Super vet! Begrijp ik het goed dat elke versie, minus de Founders edition, voorzien is van 3rd Party cooling? Ook de Aero niet-OC edities?

Vroeger werden de Stock cooling versies warmer dan jullie cooling versies. Is dat nu anders vergeleken met de Founders edition?
De Founder Edition is gewoon een NV product in een MSI verpakking, dat is een zogenaamde finished card. Inderdaad elke kaart heeft zijn eigen koeler en features, elk voor zijn prijspunt.
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:10:
Is gewoon reclame, daar wordt hij voor betaald. :p
Wel reclame, maar ik wordt er niet voor betaald. Beter nog mijn baas heeft liever dat ik bezig ben met andere taken dan hier op het forum rond te hangen aangezien ik niet verantwoordelijk ben voor de Benelux regio.

Trouwens 1070 zal een beetje duurder uitvallen dat wat NV je wil doen geloven. Niemand kan de prijspunten die opgegeven zijn halen. Ach ja, nog steeds goede prijs / performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 20:20:
Trouwens 1070 zal een beetje duurder uitvallen dat wat NV je wil doen geloven. Niemand kan de prijspunten die opgegeven zijn halen. Ach ja, nog steeds goede prijs / performance.
Wat voor prijs verwacht jij? Zit ik warm met 450 euro?
Kan jij zinvol speculeren (op basis van hoe het bij eerdere generaties ging) hoe die prijs het komende jaar wijzigt?
Ja, dat sowieso. De 1070 verslaat de 980 Ti bij alle benchmarks en games waarvan ik de vergelijkingen heb gezien en die 980 Ti is ongeveer 2 keer zo duur als de 970 terwijl de 1070 veel dichter bij de 970 zit qua prijs dan bij de 980 Ti. De grote vraag voor mij is hoe lang je moet wachten om de prijs wat te laten dalen, in het begin betaal je altijd wat meer, aan het einde van een cyclus betaal je ook altijd te veel omdat de techniek dan alweer bijna outdated is, ergens ertussen in is het ideale moment om zo'n kaart te kopen. Daarnaast wil ik AMD een kans geven. Als iedereen een NVidia koopt dan heb je straks geen concurrentie meer en mag je meer gaan betalen voor minder vooruitgang. ;)

Alleen jammer dat NVidia niet FreeSync ondersteunt terwijl je voor G-Sync 100 euro meer betaalt en een zeer beperkte keuze aan monitors hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2016 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Laatst online: 16:37

Osxy

Holy crap on a cracker

[...]

Dan zal er zondag avond wel iets anders te doen zijn...

[...]
1070 of AMD *o*
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tRQngwwMjr8ijrWneR6E4BX4/full.png

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 23:58
SmokingCrop schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 19:49:
Evga SC ACX 3.0 cooler (op reference design board) haalde stabiel 2088 Mhz Core & 5508 Mhz Memory
699 de reference en 649 die van evga hmm dus hier is die dan 739 euro.. in ieder geval niet duurder.

GEFORCE® GTX 1080 GAMING X 8G kost 799,- in Duitsland -O- Moet wel zeggen MSI heeft de beste kaart _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Cyclonic op 27-05-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19 vs. 29 dB terwijl de temperatuur 16 graden lager ligt, indrukwekkend. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2016 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modbreak:Voor basiscursus statistiek:
https://www.coursera.org/learn/basic-statistics

Hier gaat de discussie over nVidia producten, en niet over of iets 70% van x is of 40% minder dan x...

Graag on-topic en niet meer neuzelen over percentages :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
*knip*

[ Voor 85% gewijzigd door br00ky op 27-05-2016 23:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2790365/

Asus Strix |:( |:( Hoe moeilijk is het voor Asus iedere keer krijgen ze het voor elkaar dat niet alle heatpipes contact maken met de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Wordt die warme niet gewoon netjes geleid?

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Michaelg schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:10:
Wordt die warme niet gewoon netjes geleid?
Nope maakt geen contact met de heatpipe, dus die blijft onbenut netzoals een paar van hun vorige kaarten, thermal beelden laten zien dat die gewoon koud blijven. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Hmm oke. Dus de heatpipes maken onderling ook geen contact. Dat is dan wel slordig en zit het er meer voor de sier.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Niet omdat The Source hier post ,maar moet toegeven dat MSI hier met de Gtx 1080 x Gaming de beste kaart in handen heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Cyclonic op 27-05-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dit is natuurlijk geen bevestiging, zelfs verre van, maar Werelds en ik zeiden al, een GP100 GeForce is gewoon totaal onlogisch. Een GP100 zal als game kaart iets van 20% sneller zijn en bijna 70% meer verbruiken.

Met een GP102 is 40% sneller met een 40% verbruiksverhoging gewoon mogelijk.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Cyclonic schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:23:
Niet omdat The Source hier post ,maar moet toegeven dat MSI hier met de Gtx 1080 x Gaming de beste kaart in handen heeft.
Leg uit. We hebben niet meer dan enkele afbeeldingen gezien van de kaarten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmenvn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 19:41
Ik weet niet he betrouwbaar dit is, maar een webshop op de UK geeft de clockwaardes van de EVGA FTW GTX1080 weer:
https://www.scan.co.uk/pr...ics-card-with-rgb-led-lig

Zij zeggen dat deze op 1733MHz en op 1833MHz liggen. De baseclock zou goed kunnen kloppen, sinds de SC versie op 1708 ligt, alleen de boostclock klopt volgens mij niet helemaal.

edit: Dit kan nog best kloppen:
https://www.overclockers....p4-6286-kr-gx-300-ea.html

Deze site geeft ook 1733MHz weer, maar wel een boostclock van 1873MHz, wat meer in lijn is hoe de verdeling bij de andere kaarten liggen

[ Voor 26% gewijzigd door tijmenvn op 27-05-2016 23:11 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D // Noctua NH-U12A Chromax Black // ASUS X870-P // 64GB G.Skill Trident Z5 6000MT/s C30 // NVIDIA RTX4090 FE // Samsung 980 Pro 2TB // Corsair AX1200i // Phanteks Enthoo Evolv ATX // Alienware AW3423DW (3440x1440 QD-OLED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
even een repost van een filmpje maar daar gaan ze dus nog verder met de EVGA kaart met hun koeler maar Nvidia PCB. Hier wordt 2000+ gehaald op de core

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
-The_Mask- schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 22:30:
Dit is natuurlijk geen bevestiging, zelfs verre van, maar Werelds en ik zeiden al, een GP100 GeForce is gewoon totaal onlogisch. Een GP100 zal als game kaart iets van 20% sneller zijn en bijna 70% meer verbruiken.

Met een GP102 is 40% sneller met een 40% verbruiksverhoging gewoon mogelijk.
Wij zijn bij lange na niet de enigen. Ik denk dat iedereen die GPU's een beetje snapt meteen is uitgegaan van óf een GP102 óf geen grote Pascal voor de consumenten toen GP100 uit de doeken werd gedaan. Beide Ryan's en ook op Beyond3D zie je dat de meesten daar meteen aan dachten.

Om hier een beetje tekst en uitleg aan te geven zodat iedereen begrijpt hoe wij denken: Paswell (:P) schaalt vrijwel 1:1 met shaders en kloksnelheid (wat overigens best wel uniek is en aangeeft hoe veel Nvidia de shaders heeft verbeterd in Maxwell). Dit zagen we al met GM200 ten opzichte van GM204, maar ook GP104 presteert eigenlijk nagenoeg exact hoe hij theoretisch zou moeten presteren met z'n 25% meer shaders en 40% hogere kloksnelheid ten opzichte van z'n voorganger (GM204 dus). In TFLOPS geeft dit een winst van zo'n 75-80% en dat komt bijna perfect uit in de meeste gevallen.

GP100 heeft 3584 shaders; ten opzichte van GP104 is dat 40% meer. Maar daar staat tegenover dat de kloksnelheid juist zo'n 20% lager ligt. GP100 doet 10,6 Single Precision TFLOPS. SP = FP32 = belangrijk voor games. Ten opzichte van GP104 met net geen 8,9 is dat slechts 19% meer. Dat is dan ook het maximale dat ze in theorie uit GP100 zouden kunnen krijgen voor games. En dat terwijl de die maar liefst 91,4% groter is. Dan heb ik het nog niet eens over de efficiëntie gehad.

Dat is gewoon niet rendabel voor Nvidia. Ze zouden daar veel te weinig winst op draaien, terwijl het ding met z'n Double Precision (FP64) performance juist heel goed is voor de markt waar hij voor ontworpen is: HPC. En in die markt kunnen ze idiote prijzen vragen. Gecastreerde chips voor de consumenten gebruiken is nu nog veel onwaarschijnlijker dan ooit, want dan leveren ze ook FP32 performance in en wordt dat verschil nog kleiner.

Omdat er wederom voorlopig geen nieuwe node aan zit te komen, zit een "normale" refresh (shrink met tweaks) van GP104 er niet in dus zullen ze wel een grotere chip moeten maken - Volta is immers nog te ver weg. Diezelfde 3584 shaders zouden ze ook met gemak in een die van minder dan 500mm² kwijt kunnen. Sterker nog, dat zou naar Nvidia's maatstaven een relatief kleine chip worden, die dan waarschijnlijk wél op dezelfde kloksnelheden als GP104 kan draaien, waardoor ze er dus al meteen 40% performance uit zouden kunnen halen.

Dat is waarom wij meteen aan een GP102 dachten. GP100 is gewoon niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
tijmenvn schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:09:
Ik weet niet he betrouwbaar dit is, maar een webshop op de UK geeft de clockwaardes van de EVGA FTW GTX1080 weer:
https://www.scan.co.uk/pr...ics-card-with-rgb-led-lig
http://www.tomshardware.c...tx-1080-cooler,31909.html
Werelds schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:45:
[...]

Wij zijn bij lange na niet de enigen. Ik denk dat iedereen die GPU's een beetje snapt meteen is uitgegaan van óf een GP102 óf geen grote Pascal voor de consumenten toen GP100 uit de doeken werd gedaan. Beide Ryan's en ook op Beyond3D zie je dat de meesten daar meteen aan dachten.
Dat zou kunnen, ik kijk echter amper nog op andere forums. Vroeger was dat anders, Beyond3D, Rage3D, Semi-Accurate en zelfs de Chinese forums Chiphell en Expreview. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:21
[...]

Was er al een beetje bang voor. Zal me niets verbazen als de eerste dagen de kaart rond de 500 gaat zijn. Helaas dan net boven het budget dat ik er voor over heb. Dan zou het pas eind van het jaar worden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:52

Case_C

[Team Carrack]

Was de G1 Gaming van Gigabyte hier al voorbij gekomen?
http://nl.hardware.info/n...eforce-gtx-1080-g1-gaming

Moet wel zeggen dat Asus STRIX en deze kaart visueel niet veel van elkaar verschillen. Nu maar kijken hoe goed hij de boel koelt.
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/GV-N1080%20G1Gaming-8GD_02.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 08:36

Phntm

Tlingelingeling

Case_C schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:50:
Was de G1 Gaming van Gigabyte hier al voorbij gekomen?
http://nl.hardware.info/n...eforce-gtx-1080-g1-gaming

Moet wel zeggen dat Asus STRIX en deze kaart visueel niet veel van elkee verschillen. Nu maar kijken hoe goed hij de boel koelt.
[afbeelding]
Ik vond Gigabyte windforce koelers altijd beter dan twin frozr coolers van MSI, nou het is een mening net als hoe velen vinden dat een MSI koeler de beste is. Ik denk dat net als met de 9xx series Gigabyte ons weer zal verrassen met fantastische getallen en koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Phntm schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 10:43:
[...]

Ik vond Gigabyte windforce koelers altijd beter dan twin frozr coolers van MSI, nou het is een mening net als hoe velen vinden dat een MSI koeler de beste is. Ik denk dat net als met de 9xx series Gigabyte ons weer zal verrassen met fantastische getallen en koeling.
Qua geluid, temperatuur en dus koelprestaties verschilde het per model. Bij bijvoorbeeld de GTX 970, was de Asus Strix net iets stiller dan de MSI Gaming en de Gigabyte G1 Gaming en WindForce waren duidelijk stukken minder als de MSI en Asus.

Echter wat betreft kwaliteit, moesten alle drie het afleggen tegen de EVGA ACX2.0 koeler, welke als enige van de drie veel betere dubbele kogellagers (Double Ball Bearing) gebruikte. De andere drie fabrikanten kozen namelijk voor glijlagers (Sleeve Bearing) en de levensduur is daar veel korter van. Ook gaan glijlagers steeds meer geluid maken door slijtage.

[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 28-05-2016 11:01 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
Ik denk dat deze generatie factory overclock niet alles gaat betekenen. Als je een hoge speed hebt maar hij gaat throttelen dus dat de boost clock lager wordt dan heb je een lagere average snelheid. Dus in benchmarks zal dit leuk zijn (vooral 3d mark) maar tijden een uur gamen kom je bedrogen uit. Het zal erg moeilijk zijn voor editors om dit aan te tonen, de meeste gaan gewoon voor de normale benchmarks.

Qua prijzen is nu nog alles erg inflated. Dit omdat een paar partijen voorraad hebben en sommige vragen een te hoge prijs. Zodra de custom designs op de markt zijn, er genoeg voorraad is zodat ze bij elke webshop te koop aangeboden kunnen worden dan zal dit weg zijn en dan zie je de echte gestabiliseerde prijzen.

Komende 3 maanden wordt nog een gekke huis, product launch na product launch. Niet alleen GPUs maar van onze kant ook nog nieuwe SKUs. Anyway zal leuk worden :)

Als ik wat meer tijd heb dan zal ik wel eens een blog schrijven op gaming.msi.com over hoe dit ontwikkel process gaat. Dan zal ik wel wat designs sharen die we overwogen, wat de kleur 'rood' keuzes die we hadden (en het feit dat ze iemand die kleurenblind was lieten kiezen :) ), etc.

[ Voor 13% gewijzigd door The Source op 28-05-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:28
Ervaringen met de GTX 1080 (en later GTX 1070) kunnen vanaf vandaag gedeeld worden in het daarvoor bestemde topic: Nvidia GeForce GTX 10XX Serie Topic - Deel #1. Share! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
The Source schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:23:
Ik denk dat deze generatie factory overclock niet alles gaat betekenen. Als je een hoge speed hebt maar hij gaat throttelen dus dat de boost clock lager wordt dan heb je een lagere average snelheid. Dus in benchmarks zal dit leuk zijn (vooral 3d mark) maar tijden een uur gamen kom je bedrogen uit. Het zal erg moeilijk zijn voor editors om dit aan te tonen, de meeste gaan gewoon voor de normale benchmarks.
Een serieuze reviewer draait benchmarks sowieso langer dan één of twee minuten en/of draait de kaart iig van te voren lekker warm. Degenen die dat niet doen bakken meestal ook niks van de review zelf.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

Thanks for the heads up.

Ik had al het gevoel dat de Gtx 1070 te crippled was tegenover de 1080, te veel shaders minder. Nou valt ie ook nog duurder uit! Normaliter koop ik videokaarten rond de €350. Dat is dan normaal de *70 serie. Maar ik het gevoel dat ik deze keer voor de 1080 ga.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Bij het toevoegen van nog wat 1080's en andere 1080's verbeteren op pricewatch (zal maar maandag doorgevoerd worden) ben ik 1070's tegengekomen op de Inno3D site :9.
Niets speciaals, lijken dezelfde koelers van de 1080 te zijn. Ook nog geen specs / info te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.inno3d.com/images/products/large/products_id_240_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.inno3d.com/images/products/large/products_id_242_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.inno3d.com/images/products/large/products_id_243_1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 28-05-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
The Source schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 13:23:

Qua prijzen is nu nog alles erg inflated. Dit omdat een paar partijen voorraad hebben en sommige vragen een te hoge prijs. Zodra de custom designs op de markt zijn, er genoeg voorraad is zodat ze bij elke webshop te koop aangeboden kunnen worden dan zal dit weg zijn en dan zie je de echte gestabiliseerde prijzen.

Komende 3 maanden wordt nog een gekke huis, product launch na product launch. Niet alleen GPUs maar van onze kant ook nog nieuwe SKUs. Anyway zal leuk worden :)

Als ik wat meer tijd heb dan zal ik wel eens een blog schrijven op gaming.msi.com over hoe dit ontwikkel process gaat. Dan zal ik wel wat designs sharen die we overwogen, wat de kleur 'rood' keuzes die we hadden (en het feit dat ze iemand die kleurenblind was lieten kiezen :) ), etc.
Ik vindt mijn GTX 660 Ti PE een stuk beter gestileerd dan de huidige gaming reeks. De kleuren rood en groen zijn niet zo handig voor een videokaart ivm Radeon en Geforce. Die armor is wel leuk. maar die is weer trager. Mocht ik upgraden naar een MSI gaming kaart dan gooi ik mijn Window deur uit de kast en pak ik de default deur, dan hoef ik dat lelijke ding niet te zien :P .

Maar goed, mbt die boost clock. Het is toch niet onmogelijk om die kaarten fatsoenlijk te koelen??? Het gaat om 180W TDP. Dat is de helft van wat het vroeger kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
The Source schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:56:
Moeten jullie maandag werken of mogen jullie zondag avond ook laat op blijven?
Reviews van de GTX 1070 mogen dan gepost worden. B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:28
Hier alvast een review van de 1070: http://www.clubic.com/car...x-1070-pascal-gamers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
Zoals verwacht dus. Prestaties gelijk aan of iets beter dan de titan X. Maar ook hier weer erg benieuwd naar de custom varianten ipv het FE model. Indien de prijs goed is, zal dit de perfecte kaart worden voor de 1440p gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
En de link is waarschijnlijk down gebracht. Ben erg benieuwd naar de prijzenslag volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdbb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Henkje.doc schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:57:
[...]

En de link is waarschijnlijk down gebracht. Ben erg benieuwd naar de prijzenslag volgende week.
http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Performance gedeelte:
Performance 1/2
Performance 2/2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedje-san
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:28
Uit mijn cache... :+

Ashes of the Singularity - directX 12 - crazy - 4x
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yW7gZ1G.jpg

Batman Arkham Knight - Gameworks off
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EiRMOmG.jpg

battlefield 4 - ultra - 4x
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RaEbhpI.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Dank voor de screens. Ziet er goed uit voor de 1070. Minstens even goed of beter dan een Titan. Nu nog hopen dat de prijs redelijk is. De eerste berichten laten zien dat de FE niet duurder is dan de niet FE versie. Snap nog steeds niet wat Nvidia hiermee van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Bedankt voor het delen. Ik kon er meteen snel alvast een opinie stukje over schrijven :). Wellicht later nog nuanceren als de rest van de reviews binnen stromen maar tot nu toe ben ik positief over de performance en stroomverbruik. Terwijl ik negatief ben over de overclockbaarheid (wat enigszins te verwachten was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Leuke OC testjes met de 1070?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 09-09 23:24
Voor de mensen die van plan waren om een evga 1080 te watercoolen, EKWB gaat voor deze modellen geen blokken produceren

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/p9dSA/5e54bfee13.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online

NVIDIA GTX 1080 Founders Edition Owners Complain of Fan Revving Issues

NVIDIA's decision to sell its reference-design GeForce GTX 1080 graphics card at a $100 premium over the SKU's MSRP of $599, is beginning develop cracks, with early adopters complaining of erratic default fan behavior. The GTX 1080 Founders Edition graphics card features NVIDIA's reference lateral-blower-type cooler, which didn't exactly blow us away, in our review of the card. Customers across the forumscape, including on NVIDIA's own GeForce Forums, are complaining of an issue where the fan of the cooler has a mind of its own, and revs up from 2,000 RPM to 3,000 RPM intermittently, and drops back to its idle speed. This, users complain, is particularly annoying if you're not gaming.

The users observe that these sudden and unpredictable spikes in fan-speed are not in response to rising GPU temperatures or clock speeds. Sudden variations in fan-speed are worse than gradual variations in response to legitimate triggers, as it also means sudden changes in noise, which is distracting. Users also observe that you can't even use third-party software (eg: EVGA Precision) to stabilize or override the fan-behavior, as the speed-spikes don't respect custom settings.

Just how frequently one can expect these speed-spikes is summarized by one owner's comments:
"Yeah i had this happen to me, not sure what it was, thought it was ocean waves at one point.."
We at TechPowerUp would love to revisit the GTX 1080 to try to replicate and investigate this issue, but our VGA reviewer is currently AFK for a week and reporting from Taipei on the 2016 Computex Expo. Don't forget to check out our non-stop coverage, which begins on Monday (30/05)!

http://www.techpowerup.co...ain-of-fan-revving-issues

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
-The_Mask- schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:27:
Customers across the forumscape, including on NVIDIA's own GeForce Forums, are complaining of an issue where the fan of the cooler has a mind of its own, and revs up from 2,000 RPM to 3,000 RPM intermittently, and drops back to its idle speed. This, users complain, is particularly annoying if you're not gaming.
Dit heeft mijn GTX 660 Ti ook al sinds ik op Windows 10 zit. Af en toe gaat hij kei hard blazen, 2 minuten later is het weer weg. Waarschijnlijk een driver probleem aangezien ik het eerder (lees jaren lang) niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Wauw 1070 stijgt boven mijn huidige 980Ti uit, gaat die 400 kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Laatst online: 09-09 23:24
Linus tech tips heeft ook een revieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Nu online

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Dat is niet hun eigen review, maar een nieuwsbericht over de eerder gelekte review. In Europa lijkt er een behoorlijke sample shortage te zijn geweest: Nederland is in z'n geheel overgeslagen, maar ook ComputerBase, Hardwareluxx, TechPowerUp en Kitguru hebben niets. Kan me niet voorstellen dat Nvidia al hun GTX 1080 reviews niet goed genoeg vond.

Clockspeeds blijven trouwens rond de 1.750 MHz, rond de 1.800 MHz bij verhoogde temp en power limits:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VuJ1ZsT.png
(Grafiekje van SweClockers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:29
Ja die conclusie begon ik ook al te maken :p. Heb ze even snel vanaf m'n tablet bij elkaar geschaard. De helft zijn geen reviews.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dus de enige fatsoenlijke review komt dit keer van PCPer?

Grote productie problemen of is de launch gewoon eigenlijk te vroeg geweest en was er eigenlijk geen voorraad?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
TPU is wel jammer voor de summary charts.... of het ontbreken ervan in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
In het stukje op HWI schreef je dat de GTX 1080 hoger geklokt geheugen heeft maar dat is natuurlijk niet waar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Nu online

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Paprika schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:49:
TPU is wel jammer voor de summary charts.... of het ontbreken ervan in dit geval.
Sweclockers is het beste alternatief daarvoor, zij hebben alle kaarten bij de 1080 launch opnieuw getest begrijp ik (al is mijn Zweeds de laatste jaren achteruit gegaan...).

De 1080's zijn vrijwel overal op, de hoeveelheden bij launch waren dan ook erg laag. Tenzij dat aan het GDDR5X ligt, heb ik er wat de 1070 betreft ook een hard hoofd in voor de eerste weken.
-The_Mask- schreef op maandag 30 mei 2016 @ 00:51:
[...]

In het stukje op HWI schreef je dat de GTX 1080 hoger geklokt geheugen heeft maar dat is natuurlijk niet waar.
Theoretisch inderdaad niet, maar om het voor de lezer die iets minder into videokaarten is dan wij hier in dit topic nog begrijpelijk te houden, heb ik het even omgeschreven naar effectieve snelheid. Onder de streep kunnen er in ieder geval minder bytes per seconde doorheen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 30-05-2016 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Niet alleen theoretisch hoor, in de praktijk is de frequentie toch ook echt lager. :p

Wat betreft SweClockers dat grafiekje gaat over totaal maar een minuut. Dat zegt dus niks over langere tijd. Hebben ze daar wel goed getest? Dus met realistische temperaturen en een realistische tijd en niet een minuut testen en dan weer minuten afkoelen.

[ Voor 60% gewijzigd door -The_Mask- op 30-05-2016 01:13 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Nu online

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Het is de laatste minuut van een gamesessie van een half uur, staat erbij. Als in de 29 minuten ervoor hele spannende dingen gebeurden, had dat er wel bijgestaan neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Samenvattend is de GTX 1070 dus eigenlijk een killer kaart, ook t.o.v. de 1080 qua prijs.
Als ik van PC Perspective uitga (veruit de beste review atm imho) voor 2560x1440:
- Hij is 67% sneller dan de GTX 970
- Hij is 34% sneller dan de GTX 980
- Hij is 25% sneller dan de Fury Nano
- Hij is ~5% sneller dan de GTX 980Ti
- Hij is 19% langzamer dan de GTX 1080
Waarin "hij" uiteraard de GTX 1070 is.

Ik wacht toch nog wel even met kopen hoor, het is jammer dat ik met mijn huidige systeem van 1500 euro nog stééds niet alles op 1080P maxed out kan spelen, maar het is ook zeer jammer om na een jaar ~200 euro kwijt te raken voor wat extra FPS. Ik wil bijvoorbeeld GTA V wel eens op ultra in een wei met gras zien, dan tankt mijn geoverclockte 970 toch echt onder de 35. Probleem is dat we volgend jaar waarschijnlijk minder spectaculaire dingen gaan zien, dus om daarop te wachten? Eerst maar eens zien wat AMD gaat doen, hopelijk vliegt het nVidia HQ spontaan (bij wijze van 8)7) in brand van de nieuwe AMD kaarten, maar dat is op dit moment echt nog onduidelijk.

Daarnaast zou het me niks verbazen als de 980Ti leuke aanbiedingen gaat krijgen waardoor die toch nog gunstiger qua performance/dollar gaat uitkomen. Tweedehands zijn ze qua aanbod iig niet aan te slepen...
Alhoewel, prijzen zitten toch nog een stuk hoger dan ik verwacht had. Als de shops niet onder de 400 zakken zitten ze dadelijk echt op een Mt. Everest van videokaarten 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Kuusj op 30-05-2016 02:08 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
Die prestaties zien er gelikt uit.
De review van Hardware info heeft het al vrij helder over een prijs van 499 voor de FE, al zegt de titel iets anders.

De prijzen van de bestaande kaarten blijven op een of andere manier ook al tijden op een vast punt zitten. Mn GTX 760 was 190 euro en de GTX 960 is ook nog steeds rond die prijs en de GTX 970 is sinds anderhalf jaar wel iets gedaald, maar dat is tientjes werk.

Denk niet dat we de GTX980+ kaarten vrij snel zien dalen.

Prijs en (en in mindere mate) beschikbaarheid zal uitwijzen hoe het geheel wordt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

Ik ben toch positief verrast. Veelal presteert de GTX 1070 even goed of beter dan een Titan X.
Ik ben vooral benieuwd naar de non-Founders versies en hun prestaties. Dat zal uitmaken of de 1070 boven of onder de vorige generatie uit zal komen.

The Source, een vraag: je vertelden ons dat Stock overclocks bij deze generatie minder een ding zullen zijn vanwege de dynamische Stock clocks. Dus de koeling capaciteit zal belangrijker zijn bij de non-Founders versies.
Wat zijn nog andere voordelen van bijv jullie Gaming X kaarten? Maken custom VRMs nog iets uit?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
http://videocardz.com/60574/nvidia-geforce-gtx-1070-reviews

NVIDIA GeForce GTX 1070 Reviews:
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ 3DNews (Russian)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ 4Gamer.net (Japanese)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ Benchmark (Polish)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ Clubic (French)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ Expreview (Chinese)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ GamerNexus
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ GamerSky (Chinese)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ GameSpot
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ GameStar.de (German)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ Guru3D
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ HardOCP
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ Hardware.fr (French)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ HardwareCanucks
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ HardwareZone
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ HD Tecnologia (Spanish)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ Hexus
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ Les Numeriques (French)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ LegitReviews
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ PCLab (Polish)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ PCGamesHardware.de (German)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ PCPerspective
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ PCOnline (Chinese)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ PCWorld
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ Polygon
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ PurePC (Polish)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ SweClockers (Swedish)
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ TechSpot
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ Tom’s Hardware
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ TweakTown
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ ZOL (Chinese)

NVIDIA GeForce GTX 1070 Video Reviews:
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ LinusTechTips
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ GamerNexus
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ Hardware Unboxed, Overclocking
◾NVIDIA GeForce GTX 1070 Review @ PCPerspective

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 17:49
ard1998 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:18:
Ik zit te wachten op nieuws over een GTX1070m/1080M. Wellicht ga ik nu voor een laptop met een 960M
zit ik ook vol smart op te wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProjectB00man
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:50
zijn er al benchmarks met de GTX 1070 en 1080 op VR gebied kan zelf nog niet echt duidelijke game benchmarks vinden met VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Wat gaat dit doen met een 980Ti prijs tweedehands? En straks komt AMD ook nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Vooralsnog denken de meeste mensen met een GTX 980 Ti vooral dat hun GTX 980 Ti goud waard is en de mensen die een GTX 980 Ti willen kopen maken vooral vraag advertenties met 300/350 euro als max. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:01
Als de aftermarket 1070's eenmaal voor 420 in de winkel liggen zullen de prijzen wel een stukje dalen, maar ik denk ook dat veel mensen hun 980Ti gewoon zullen houden, zo veel sneller is de 1080 niet.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is ook de vraag of de GTX 1070 procentueel zoveel winst met overklokken kan halen als de GTX 980 Ti. Een kaart als de Asus GTX 980 Ti Matrix is 25% sneller als een standaard GTX 980 Ti. Ik zie dat met een GTX 1070 niet zo snel gebeuren, lijkt mij zelfs echt onrealistisch voor een custom GTX 1070.

Veel GTX 980 Ti's zijn dus al een stukje sneller dan een standaard GTX 980 Ti, bij een GTX 1070 zal het verschil minder groot zijn verwacht ik. Zo komen de meeste custom GTX 980 Ti's en custom GTX 1070's dus op een vergelijkbaar niveau te liggen denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door -The_Mask- op 30-05-2016 11:15 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Ik ben nog aan het twijfelen tussen de GTX 1070 en GTX 1080. Voor mijn triple opstelling (5760x1080) is de GTX 1080 mogelijk de betere keuze.

Wel ben ik er al over uit dat het een EVGA gaat worden. Wat is echter het verschil tussen de EVGA GeForce GTX 1080 SC GAMING ACX 3.0 en de EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0?

Welke kaart het ook zal worden, het is in ieder geval een hele upgrade t.o.v. m'n AMD HD7800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!
Was deze al langsgekomen trouwens? Een mooie weergave van de verschillende custom-kaarten wat betreft PCB design.

http://videocardz.com/605...tom-geforce-gtx-1080-pcbs

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 30-05-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
tim.w schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:44:
Ik ben nog aan het twijfelen tussen de GTX 1070 en GTX 1080. Voor mijn triple opstelling (5760x1080) is de GTX 1080 mogelijk de betere keuze.

Wel ben ik er al over uit dat het een EVGA gaat worden. Wat is echter het verschil tussen de EVGA GeForce GTX 1080 SC GAMING ACX 3.0 en de EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0?

Welke kaart het ook zal worden, het is in ieder geval een hele upgrade t.o.v. m'n AMD HD7800 :)
De kloksnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens videocardz gaan de clocks op custom boards met meer power en koeling niet veel hoger

http://videocardz.com/606...-offers-poor-overclocking

Daar gaan de dromen van 2,4/2,5 ghz op lucht van een aantal fans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13:52

Case_C

[Team Carrack]

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:10:
Volgens videocardz gaan de clocks op custom boards met meer power en koeling niet veel hoger

Betekend dit dan dat het weinig zin heeft om een extra 8-pin of 6-pin op de custom boards te hebben? Gezien de kaart toch gelocked is op die 1.25V, en daar niet overheen kan zonder artifacts. Lijkt me dan dat je met een 8 pin makkelijk bijna dezelfde resultaten kan gaan halen als de OC kaarten...

Wellicht als ze aan cherry-picking gaan doen, dat ze dat kunnen verhelpen? En dat ze hogere voltages door die kaarten kunnen jagen?

Ik ben door dit bericht niet overtuigd dat ik perse een OC kaart zou moeten halen. Tegen volgende week zullen we toch wel meer reviews gaan zien van aftermarket PCB's en koelers, dan gaat het verschil (of lack there of) wel duidelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Case_C schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:18:
[...]

Betekend dit dan dat het weinig zin heeft om een extra 8-pin of 6-pin op de custom boards te hebben? Gezien de kaart toch gelocked is op die 1.25V, en daar niet overheen kan zonder artifacts. Lijkt me dan dat je met een 8 pin makkelijk bijna dezelfde resultaten kan gaan halen als de OC kaarten...
Extra power connectors heeft nog nooit toegevoegde waarde gehad bij normaal overklokken. Dat is alleen nuttig bij subzero koeling waarbij de kaart echt veel gebruikt.

300W door een enkele 8 pins PEG connector kan namelijk gewoon.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:28:
[...]

Extra power connectors heeft nog nooit toegevoegde waarde gehad bij normaal overklokken. Dat is alleen nuttig bij subzero koeling waarbij de kaart echt veel gebruikt.

300W door een enkele 8 pins PEG connector kan namelijk gewoon.
Bij veel modulaire voedingen eindigen 2 8pins gpu aansluiting ook vaak op 1 contact op de psu 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:10:

Zoals ik eerder al vertelde, de yeilds zijn nog erg laag. Daarnaast heeft NV een power limit ingesteld.
Maar met tools als Afterburner, OCP guides wordt dit allemaal beter... geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:30:
[...]

Zoals ik eerder al vertelde, de yeilds zijn nog erg laag. Daarnaast heeft NV een power limit ingesteld.
Maar met tools als Afterburner, OCP guides wordt dit allemaal beter... geduld.
Volgens de link valt er niet om de 1,25 limiet heen te komen. Ze worden niet geremd door de powerlimit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:44:
[...]

Volgens de link valt er niet om de 1,25 limiet heen te komen. Ze worden niet geremd door de powerlimit.
Met custom PCB kaarten moet daar prima omheen te werken zijn. Niet dat 2,4GHz of 2,5GHz mij trouwens realistisch lijkt met luchtkoeling.
The Source schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:30:
[...]

Zoals ik eerder al vertelde, de yeilds zijn nog erg laag.
The Source schreef op zondag 08 mei 2016 @ 06:42:
[...]

Yields op pascal zijn goed en ik verwacht erg goede availability kort na de launch date.
Klinkt toch wel wat anders hoor. :p

[ Voor 40% gewijzigd door -The_Mask- op 30-05-2016 13:31 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
''Extreme overclocking on STRIX GTX 1080 is poor. All cards are locked to 1.25V maximum, and when the voltages gets close this value, cards become unstable.''

Staat in de tekst, dat is een custom PCB dacht ik.

Wat mij opvalt dat er een mega verschil prijs tussel 1070 en 1080 is maar 1080 niet echt veel beter is kwa % van prijs vs performance tussen de twee, is het niet beter als nvidia de prijs verlaagt van de 1080 xD of willen ze gewoon iedereen naar de 1070 sturen.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:09
JinShepard schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:04:

Wat mij opvalt dat er een mega verschil prijs tussel 1070 en 1080 is maar 1080 niet echt veel beter is kwa % van prijs vs performance tussen de twee, is het niet beter als nvidia de prijs verlaagt van de 1080 xD of willen ze gewoon iedereen naar de 1070 sturen.
Naar een nog aan te kondigen 1080 TI, gok ik, afgaande op de vorige ronde. De 980 was natuurlijk ook beetje net-niet, vergeleken met de 970 en de 980 TI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 16:32
Het is toch altijd zo dat de snelste kaart nooit de beste prijs/performance verhouding heeft? Je betaald altijd een prijs premium om "de snelste" van dat moment in huis te halen. Bij NVidia zijn de GTX x70 kaarten altijd al de beste koop en zo nu en dan heb je nog een model in de budget/low-end die echt de moeite waard is, vaak de GTX x50(Ti) modellen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Het is minder extreem dan de vorige keer.

980 vs 970 was $550 vs $330, nu is het met 1080 vs 1070 $600 vs $380. Het prijsverschil is relatief kleiner. Ook heeft de 970 nog geen 20% van de cores uitgeschakeld, de 1070 mist 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
-The_Mask- schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:00:
[...]

Met custom PCB kaarten moet daar prima omheen te werken zijn. Niet dat 2,4GHz of 2,5GHz mij trouwens realistisch lijkt met luchtkoeling.

[...]

[...]

Klinkt toch wel wat anders hoor. :p
Nu halen we 2 termen door elkaar. Yield rate als zijnde uitval, dus dat wil zeggen dat er genoeg 1080s op de markt komen. En yeild rate mbt clockspeeds om te kunnen overklokken kunnen nog verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-09 19:58
haarbal schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:31:
[...]

980 vs 970 was $550 vs $330, nu is het met 1080 vs 1070 $600 vs $380. Het prijsverschil is relatief kleiner. Ook heeft de 970 nog geen 20% van de cores uitgeschakeld, de 1070 mist 25%.
haarbal schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:31:
[...]

Heb alleen dit keer het idee dat de performance dichterbij elkaar ligt dan voorheen ( kan het mis hebben) vandaar mijn gedachte.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
The Source schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:34:
[...]

Nu halen we 2 termen door elkaar. Yield rate als zijnde uitval, dus dat wil zeggen dat er genoeg 1080s op de markt komen. En yeild rate mbt clockspeeds om te kunnen overklokken kunnen nog verbeteren
Je typt nu twee maal yeild i.p.v. yield. ;)

Maar ik kan mij niet herinneren dat naar mate TSMC het productieproces beter onder de knie krijgt overklokken verbetert over de tijd. Wat je wel ziet is meer werkende chips van een waffer (yield rate dus) en een gemiddeld lagere standaard spanning. Maar betere overklok resultaten na enkele maanden kan ik mij niet herinneren, niet met luchtkoeling iig.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
JinShepard schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:46:
Heb alleen dit keer het idee dat de performance dichterbij elkaar ligt dan voorheen ( kan het mis hebben) vandaar mijn gedachte.
Misschien als je tegen de cpu limit loopt.

Veel goeie reviews zijn er nog niet, maar tot nu toe zie ik een groter verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:01:
[...]

Je typt nu twee maal yeild i.p.v. yield. ;)

Maar ik kan mij niet herinneren dat naar mate TSMC het productieproces beter onder de knie krijgt overklokken verbetert over de tijd. Wat je wel ziet is meer werkende chips van een waffer (yield rate dus) en een gemiddeld lagere standaard spanning. Maar betere overklok resultaten na enkele maanden kan ik mij niet herinneren, niet met luchtkoeling iig.
Is dat ook niet waar ze het over hebben met ASIC quality ?
Chips die op de standaard frequentie met een lager voltage afkunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Nu online
Paprika schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:52:
[...]

Was deze al langsgekomen trouwens? Een mooie weergave van de verschillende custom-kaarten wat betreft PCB design.

http://videocardz.com/605...tom-geforce-gtx-1080-pcbs
Kern van de vraag was: Wat is het verschil tussen de EVGA GeForce GTX 1080 SC GAMING ACX 3.0 en de EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0? :)

Het ging me niet zozeer om het aankoop advies. Mogelijk dat door de omschrijving de vraag verkeerd overkwam.

[ Voor 10% gewijzigd door tim.w op 30-05-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
tim.w schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:57:
[...]
Kern van de vraag was: Wat is het verschil tussen de EVGA GeForce GTX 1080 SC GAMING ACX 3.0 en de EVGA GeForce GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0? :)
En dat kon je niet zelf opzoeken bij de website van EVGA? Verschillen lijken mij vrij duidelijk namelijk...

http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=08G-P4-6183-KR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Nu online
Paprika schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:05:
[...]

En dat kon je niet zelf opzoeken bij de website van EVGA? Verschillen lijken mij vrij duidelijk namelijk...

http://www.evga.com/Products/Product.aspx?pn=08G-P4-6183-KR
Ik zag bij de FTW versie onder base/boost clock tbd staan. Vandaar m'n vraag.
Ik zal ze in het vervolg wel voor me houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
tim.w schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:09:
[...]

Ik zag bij de FTW versie onder base/boost clock tbd staan. Vandaar m'n vraag.
Ik zal ze in het vervolg wel voor me houden.
Ja, aangezien ik erboven ook al op reageerde. TBD staat voor dat het nog aangekondigd moet worden.
En zelf zoeken kan geen kwaad.. EVGA site, compare, komt er een mooie lijst voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:54:
[...]

Is dat ook niet waar ze het over hebben met ASIC quality ?
Ja en kun je daar overklok resultaten aan vast knopen met normale koeling? Ik zie de overeenkomsten niet echt. De ene komt weer ver met hoge ASIC andere weer niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

http://www.hardwareunboxe...ce-gtx-1070-overclocking/

Opzich wel een leuke test.

Hopelijk bieden de AIB's betere OC performance met Pascal.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Laatst online: 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Offtopic.. maar ik kwam deze tegen :+.
Afbeeldingslocatie: http://img-9gag-fun.9cache.com/photo/aBYqKL1_700b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:04:
Vooralsnog denken de meeste mensen met een GTX 980 Ti vooral dat hun GTX 980 Ti goud waard is en de mensen die een GTX 980 Ti willen kopen maken vooral vraag advertenties met 300/350 euro als max. :p
LOL
Die mensen konden dit toch wel zien aankomen? Het was bij de lancering van de 980 Ti al bekend dat rond deze tijd (ergens in 2016) de volgende generatie zou komen en dat voor het eerst in jaren kleinere transistors zouden worden gebruikt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
-The_Mask- schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:14:
Is ook de vraag of de GTX 1070 procentueel zoveel winst met overklokken kan halen als de GTX 980 Ti. Een kaart als de Asus GTX 980 Ti Matrix is 25% sneller als een standaard GTX 980 Ti. Ik zie dat met een GTX 1070 niet zo snel gebeuren, lijkt mij zelfs echt onrealistisch voor een custom GTX 1070.

Veel GTX 980 Ti's zijn dus al een stukje sneller dan een standaard GTX 980 Ti, bij een GTX 1070 zal het verschil minder groot zijn verwacht ik. Zo komen de meeste custom GTX 980 Ti's en custom GTX 1070's dus op een vergelijkbaar niveau te liggen denk ik.
Zo te zien doen ze rond de 15%.
En dan is een 980 Ti met OC dus sneller dan een GTX 1070 OC. Echter is het verbruik dan wel lager.
een GTX1080 is dan nog net iets sneller maar het verschil is imo niet zo groot dat het de meerprijs van de GTX1080 waard is.

Alles bij elkaar is 400-450 nu geen slechte prijs voor een 980 Ti 2e hands gezien de GTX1070 nieuw 500 gaat kosten.

Met Polaris kan het nog interessant gaan worden als ze die voor 250-350 dollar in de markt gaan zetten.
Jeroenneman schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:13:
http://www.hardwareunboxe...ce-gtx-1070-overclocking/

Opzich wel een leuke test.

Hopelijk bieden de AIB's betere OC performance met Pascal.
Reken daar maar niet op. Gezien de resultaten nu is 2050-2125 wel een beetje de sweetspot misschien dat er 25-50Mhz bij komt maar op 2000+ MHz doet dat weinig.
Wellicht dat dit nog iets hoger wordt naarmate ze het 16nm process beter onder controle krijgen. Maar dan ben je snel een half jaar verder en de meeste willen nu een kaart kopen over een half jaar staan Vega en wellicht de GTX 1080 Ti al voor de deur.
Stock is Pascal erg leuk vs een refferenced 980 Ti. Maar als je een aftermarket 980 Ti met straks een aftermarket GTX 1080 gaat vergelijken wordt het verschil kleiner dan tussen de refferenced kaarten.

Zie ook computerbase waar ze een GTX1080 Strix testen. Leuke winst in % maar niet zo veel als sommige GTX980 Ti non refferenced kaarten.

[ Voor 35% gewijzigd door Astennu op 31-05-2016 06:56 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1 ... 27 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.