Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Dat zou kunnen. De quotes komen ook van Asus af, dat spreekt voor nVidia in dit geval omdat die minder de neiging hebben zulke grote claims neer te zetten.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
haarbal schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 12:21:
Wat een onzin, de gtx480 kreeg toch ook een berg negatieve reviews vanwege de temperatuur en de herrie?

De 1080 presteert goed en is redelijk stil.
Reviews waren wel vrij unaniem over de 480. De kopers zeiden echter dat "het wel mee viel" - diezelfde figuren zeiden vervolgens het tegenovergestelde over Hawaii, terwijl die in verhouding tot Nvidia niet eens zo miserabel als de 480 was (nog steeds slecht, maar de 480 was vergeleken met Cypress veel erger). Ik denk dat dat is waar dahakon op doelt ;)

Enfin, zo stil is de 1080 niet, als je althans daadwerkelijk de performance wil vast houden zoals die in korte benchmarks lijkt te zijn.

http://www.computerbase.d...-lautstaerke-beim-spielen

http://www.computerbase.d...1080-lautstaerke-im-test/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
800 euro voor de 1080 gaat mij ook te ver, maar goed, dit is een premium als je 27 mei een 1080 in je systeem wil kunnen zetten en je niet ongeveer een maand kan wachten tot de custom kaarten uitkomen, die sowieso 100 dollar lagere adviesprijs hebben (dus ik reken op zo'n 700 euro, net zoals een nieuwe 980 ti).

Geduld is een schone zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Op de site van Alternate staan drie 1080s.

€829,- stuk

Gaat mij ook zeer ver dit.

Aangezien ik de komende 5 jaar nog op 1200p blijf, ga ik maar lekker voor een 1070. Dat is als nog een mega upgrade voor mijn 680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonic schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:40:
[...]

829 8)7 met 21% en euro = 749 dan krijgen wij nog eens 50 euro om de oren dus 799 en dan durven ze er nog eens 30 euro erop te doen |:(
Ja, dat is behoorlijk zot. Het mag dan momenteel de performance-king zijn maar dat gaat waarschijnlijk niet lang duren (Vega, 1080 Ti, Titanium). Ik neem aan dat NVidia niet ineens gaat afwijken van het gebruikelijke patroon wat ze al generaties lang hebben gebruikt. Zouden de mensen die zoveel geld besteden aan een grafische kaart bezwijken of gaan ze het geduld opbrengen om 4-5 maandjes te wachten? :)
Ik ben benieuwd wat de 1070 gaat kosten. Ik neem aan dat ze daarmee minder vrijheid gaan nemen om de prijs te verhogen aangezien de mensen die in deze prijsklasse een kaart kopen veel gevoeliger reageren op zulke hoge prijzen en aangezien Polaris in dat vaarwater gaat zitten.

Moet je nagaan wat er zou gebeuren als AMD geen concurrent meer zou zijn. Voor mij een reden om AMD te kiezen als het een gelijkwaardig product levert.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 11:30:
En over niet al te lange tijd zullen alle gpu's die nu verkocht worden vervangen zijn en kan je 970/290 performance verwachten voor ~250 euro, met veel lager verbruik.

[afbeelding]
Kan je dan niet beter de Polaris 10 of de 1070 kopen met het oog op wat de komende jaren waarschijnlijk zal volstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Die hoge prijs zal grotendeels wel te maken hebben met het GDDR5X geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:32:
[...]

Kan je dan niet beter de Polaris 10 of de 1070 kopen met het oog op wat de komende jaren waarschijnlijk zal volstaan?
Een gpu is nooit toekomst bestendig. De geforce GTX 1180 zal wel weer 17% sneller worden en de GTX 1280 weer 32%. Gaat veel harder dan bij de cpu's sinds de grote cpu sprong in 2011 (sandy bridge).

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Werelds schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:46:
Reviews waren wel vrij unaniem over de 480. De kopers zeiden echter dat "het wel mee viel" - diezelfde figuren zeiden vervolgens het tegenovergestelde over Hawaii, terwijl die in verhouding tot Nvidia niet eens zo miserabel als de 480 was (nog steeds slecht, maar de 480 was vergeleken met Cypress veel erger). Ik denk dat dat is waar dahakon op doelt ;)
Inderdaad, je hebt hem door. Ever moving goalposts. Verbruik was zo ook nooit een struikelpunt, totdat Maxwell op de markt kwam en de Radeons opeens 'veels te veel' stroom nodig hadden.
Enfin, zo stil is de 1080 niet, als je althans daadwerkelijk de performance wil vast houden zoals die in korte benchmarks lijkt te zijn.

http://www.computerbase.d...-lautstaerke-beim-spielen

http://www.computerbase.d...1080-lautstaerke-im-test/
Ik vond volgende wel belangrijk, als je het over prestaties van de GTX1080 wilt hebben:

http://translate.google.c.../geforce-gtx-1080-test/6/

Punt is, dat vrij duidelijk wordt dat een GTX1080 behoorlijk wat prestaties moet inboeten na een beetje spelen, omdat de kloksnelheid gewoonweg richting basisklok terug loopt, tenzij je flink gaat sleutelen aan Tmax en toegestaan verbruik. Maar zelfs dan loopt de kloksnelheid nog behoorlijk terug binnen een ruime kast. Doe diezelfde kaart eens in een kleinere kast, of een kast met beroerde airflow. Zal het allemaal niet ten goede komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Met een TDP van 180W maak jij je druk? Wat gebeurd er bij jou dan met een R390X, blinde paniek :+ ? Ik snap prima wat je bedoelt, voor mijn Hybid NAS/ Gamepc ben ik meteen maar voor een kast van 70 Liter gegaan. Dan heb je de eerste minuten niet eens fans nodig. Maar dat geldt voor elke videokaart, toch?

Vroeger werd Nvidia overigens vaak genoeg met een schuin ook aangekeken op hun stroomverbruik. Alleen dat was nog voor Al Gore volgens mij :P .

[ Voor 72% gewijzigd door sdk1985 op 21-05-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 10:41

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

sdk1985 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:49:
[...]

Een gpu is nooit toekomst bestendig. De geforce GTX 1180 zal wel weer 17% sneller worden en de GTX 1280 weer 32%. Gaat veel harder dan bij de cpu's sinds de grote cpu sprong in 2011 (sandy bridge).
Hangt ook een beetje van de architectuur af, Kepler is inderdaad niet toekomstbestendig maar GCN is dat zeker wel. Als je nu kijkt hoeveel sneller een 280x is vergeleken met een GTX680 of GTX770 (en in een aantal spellen sneller dan een GTX780) dan is dat overduidelijk. Dat ze in het begin ongeveer gelijk waren doet er dan niet toe.
http://www.pcgameshardwar...s/Benchmark-Test-1195242/
https://www.techpowerup.c...SUS/R9_380X_Strix/23.html

Het kan dus goed zijn dat de ene GPU (architectuur) langer meegaat dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:29:
[...]

Hangt ook een beetje van de architectuur af, Kepler is inderdaad niet toekomstbestendig maar GCN is dat zeker wel. Als je nu kijkt hoeveel sneller een 280x is vergeleken met een GTX680 of GTX770 (en in een aantal spellen sneller dan een GTX780) dan is dat overduidelijk. Dat ze in het begin ongeveer gelijk waren doet er dan niet toe.
http://www.pcgameshardwar...s/Benchmark-Test-1195242/
https://www.techpowerup.c...SUS/R9_380X_Strix/23.html

Het kan dus goed zijn dat de ene GPU (architectuur) langer meegaat dan de ander.
Dat is een half-vol half-leeg uitleg. In realiteit had die kaart meer potentie dan in eerste instantie uit de review bleek. Maar goed dat verandert nog steeds niets aan de realiteit dat een 280X net ff te kort schiet in bijvoorbeeld Fallout 4. Dus ook die kaart is alweer "obsolete". Het staat je vrij ermee door te gamen maar in tegentelling tot doorgamen met een sandy bridge kost het je wel fps/detail settings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:26:
Met een TDP van 180W maak jij je druk? Wat gebeurd er bij jou dan met een R390X, blinde paniek :+ ? Ik snap prima wat je bedoelt, voor mijn Hybid NAS/ Gamepc ben ik meteen maar voor een kast van 70 Liter gegaan. Dan heb je de eerste minuten niet eens fans nodig.

Vroeger werd Nvidia overigens vaak genoeg met een schuin ook aangekeken op hun stroomverbruik. Alleen dat was nog voor Al Gore volgens mij :P .
Bij AMD was het 'lage' stroomverbruik bij de 68xx- en 78xx-generaties een troef. Bij de 2xx- en 3xx-generaties waren juist de AMD-kaarten energievreters terwijl de 9xx-generatie van NVidia relatief energiezuinig was. :)
Wat ik begrijp is dat het nu vooral meer een issue is omdat het de prestaties van de kaart remt als die te veel opwarmt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

sdk1985 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:32:
[...]

Dat is een half-vol half-leeg uitleg. In realiteit had die kaart meer potentie dan in eerste instantie uit de review bleek. Maar goed dat verandert nog steeds niets aan de realiteit dat een 280X net ff te kort schiet in bijvoorbeeld Fallout 4. Dus ook die kaart is alweer "obsolete". Het staat je vrij ermee door te gamen maar in tegentelling tot doorgamen met een sandy bridge kost het je wel fps/detail settings.
De 280x doet het prima in Fallout 4 zodra je de GameWorks godrays uitzet en dat gewoon op low laat. Dat een setting die zo weinig toevoegd zoveel resources pakt is belachelijk, zelfde voor Hairworks in "The Witcher 3".
Overigens heb ik zelf geen 280x ;) (en ook geen GTX980Ti waar sommige mensen mij van beschuldigden op de frontpage :+).

offtopic:
Heb een R9 290 die het nog prima doet op 1440p zolang ik niet alles op max zet. De GTX960M in mijn laptop, daar heb ik het liever niet over ;), die is inderdaad nog trager dan een standaard GTX950. Prima voor office werk, indie games en een aantal VM's maar meer wil je er ook niet mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 16:49:
[...]

Nooit lijkt me overdreven aangezien er niet meer zo heel erg veel schaalverkleining van de transistortjes mogelijk gaat zijn voor de grafische kaarten en ook het geheugen op een gegeven moment wel geoptimaliseerd gaat zijn. Op een gegeven moment kan je nog meerdere kernen/kaarten gebruiken en zo maar het houdt dan wel op met het verbeteren van een individuele kaart. Ik stel uiteraard niet dat dat binnen een paar jaar al zal gebeuren, ik verwacht dat we de komende 5-10 jaar sowieso nog verbeteringen zullen krijgen met de CPU's en de grafische kaarten.
Mijn punt was dat het verstandig kan zijn om nu 50-100 euro meer te investeren als daarmee de kaart tot 2020 goed te gebruiken zou zijn voor nieuwe games (met de voor jou aanvaardbare instellingen) terwijl je die andere kaart over 2 jaar al zat gaat zijn.
Het lijkt erop dat je straks voor ongeveer 300 euro de Polaris 10 kan kopen die aanzienlijk beter is dan de 970 en de 290 en 390, dan vind ik 250 euro voor de 970/290 niet erg verstandig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2016 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sp3ci3s8472 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:42:
[...]

De 280x doet het prima in Fallout 4 zodra je de GameWorks godrays uitzet en dat gewoon op low laat. Dat een setting die zo weinig toevoegd zoveel resources pakt is belachelijk, zelfde voor Hairworks in "The Witcher 3".
Overigens heb ik zelf geen 280x ;) (en ook geen GTX980Ti waar sommige mensen mij van beschuldigden op de frontpage :+).
Tessellation.
NVidia weet dat de NVidia-kaarten hier beter in zijn dan de AMD-kaarten dus ze stimuleren om die op een te hoge stand te zetten: hoger dan wat nodig is om visueel verschil waar te nemen maar genoeg om de FPS van de AMD-kaarten te verlagen.
Bij Crysis 3 heb je een fameus stukje in het begin van het spel waarin de FPS ineens flink zakt. De rope physics bleek het probleem te zijn: het voegt niets toe voor wat je ziet maar het zet je kaart wel flink extra aan het werk. :')
De GTX960M in mijn laptop, daar heb ik het liever niet over ;), die is inderdaad nog trager dan een standaard GTX950.
Ik had het voor de grap eens opgezocht voor de 980m, die zit qua prestaties tussne de 960 en de 970 in, dichter bij de 960 als ik het goed heb onthouden.
Het is best indrukwekkend dat ze ook een echte 980 hebben gemaakt voor de laptop. Ik zou bij god niet weten waarom iemand op een laptop wil gamen buiten wat casual gaming omdat je nu eenmaal je laptop bij de hand hebt maar het is wel leuk dat het kan.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2016 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:44:
[...]
Nooit lijkt me overdreven aangezien er niet meer zo heel erg veel schaalverkleining van de transistortjes mogelijk gaat zijn voor de grafische kaarten en ook het geheugen op een gegeven moment wel geoptimaliseerd gaat zijn. Op een gegeven moment kan je nog meerdere kernen/kaarten gebruiken en zo maar het houdt dan wel op met het verbeteren van een individuele kaart. Ik stel uiteraard niet dat dat binnen een paar jaar al zal gebeuren, ik verwacht dat we de komende 5-10 jaar sowieso nog verbeteringen zullen krijgen met de CPU's en de grafische kaarten.
Mijn punt was dat het verstandig kan zijn om nu 50-100 euro meer te investeren als daarmee de kaart tot 2020 goed te gebruiken zou zijn voor nieuwe games (met de voor jou aanvaardbare instellingen) terwijl je die andere kaart over 2 jaar al zat gaat zijn.
Het lijkt erop dat je straks voor ongeveer 300 euro de Polaris 10 kan kopen die aanzienlijk beter is dan de 970 en de 290 en 390, dan vind ik 250 euro voor de 970/290 niet erg verstandig.
Ik heb je heel goed begrepen alleen vanuit 20+ jaar PC ervaring kan ik je vertellen dat die extra investering een hele slechte investering is. Traditioneel gezien neemt de bang for buck namelijk altijd af des te duurder je gaat. Zeg dat een kaart rond de GTX 6 serie de beste value/money bied, dan neemt het vanaf dat prijspunt steeds verder af. Voor de allersnelste kaart betaal je de hoofdprijs.

We hebben nu alleen bij de GTX 970 een bijzondere situatie meegemaakt waarbij een kaart die 150 euro duurder was dan de GTX 960 eigenlijk ook evenredig veel sneller was. In dat geval kun je inderdaad net zo goed de GTX 970 kopen. Maar tot heden is dat eigenlijk een unicum.

Vergeet verder ook niet dat je een GPU zo hebt omgewisseld. Ik heb mijn 8800 GTS 640 voor boven de 100 euro verkocht en er destijds voor 140 euro een nieuwe GTX 260 van gekocht. Die ging ook weer voor 100 euro weg terwijl daar dan weer een nieuwe GTX 460 hawk (960 mhz, volt uit te lezen op de chip, belachelijk ding) voor terug kwam. Dan doe je upgrades die je letterlijk 40 euro kosten. Dat is een bang for buck die je niet gaat halen indien jij alvast die GTX 285 had gekocht. Ik game je in dat geval fluitend voorbij op die GTX 460 hawk a 65 euro.

Maar goed los daarvan, als je het budget hebt en je vindt het leuk dan is dat helemaal prima. Maar een goede investering zal het niet snel worden :P . Waarschijnlijk ga ik zelf ook weer eens gek doen met een GTX 1070 of GTX 1080.

ps: Je kunt gerust twee berichten in hetzelfde bericht plaatsen, staat ook een waarschuwing als je dat niet doet.

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 21-05-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
sdk1985 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:58:
We hebben nu alleen bij de GTX 970 een bijzondere situatie meegemaakt waarbij een kaart die 150 euro duurder was dan de GTX 960 eigenlijk ook evenredig veel sneller was. In dat geval kun je inderdaad net zo goed de GTX 970 kopen. Maar tot heden is dat eigenlijk een unicum.
Kwam ook nog bij dat de 960 met 4GB eerst ook een stuk duurder was, dan had de 970 zelfs betere price/performance. En 2GB is af en toe toch wat krap.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dahakon
sdk1985 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:26:
Met een TDP van 180W maak jij je druk? Wat gebeurd er bij jou dan met een R390X, blinde paniek :+ ? Ik snap prima wat je bedoelt,
Daar heb ik mijn twijfels over, maar dat terzijde. Mijn commentaar lag sowieso niet op het TDP van ~180Watt voor de GTX1080. Een groter probleem voor de GPU lijkt namelijk de temperatuur te zijn, waar het stabiele prestaties betreft en laat de temperatuur nu net een enorm grote variabele zijn van systeem tot systeem en van seizoen tot seizoen. Computerbase is momenteel 1 van de weinigen die de moeite heeft genomen om eens te kijken naar een iets realistischere situatie voor wat betreft prestaties van de kaart.
voor mijn Hybid NAS/ Gamepc ben ik meteen maar voor een kast van 70 Liter gegaan. Dan heb je de eerste minuten niet eens fans nodig. Maar dat geldt voor elke videokaart, toch?
Nee hoor, er zijn meer dan genoeg videokaarten die niet een dusdanig variabele boost hebben, die zo sterk af kan hangen van het systeem waarin het geplaatst wordt, dat een basis review resultaten toont die ook gewoonweg in de meeste situaties gehaald kunnen worden. Met Maxwell gold het al enigsinds, maar met Pascal des te meer, dat de manier van testen zou moeten worden aangepast aan de veranderde specificaties van videokaarten. Een benchmark run op een op tafel liggend open testplatform met een koude videokaart geeft namelijk niet dezelfde resultaten als dezelfde videokaart die zit opgesloten in een computerbehuizing en al een kwartiertje heeft lopen stampen.
En wederom zal Werelds moeten vertellen hoe de vork in de steel zit aangaande mijn opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 18:58:
[...]

Ik heb je heel goed begrepen alleen vanuit 20+ jaar PC ervaring kan ik je vertellen dat die extra investering een hele slechte investering is. Traditioneel gezien neemt de bang for buck namelijk altijd af des te duurder je gaat. Zeg dat een kaart rond de GTX 6 serie de beste value/money bied, dan neemt het vanaf dat prijspunt steeds verder af. Voor de allersnelste kaart betaal je de hoofdprijs.

Vergeet verder ook niet dat je een GPU zo hebt omgewisseld. Ik heb mijn 8800 GTS 640 voor boven de 100 euro verkocht en er destijds voor 140 euro een nieuwe GTX 260 van gekocht. Die ging ook weer voor 100 euro weg terwijl daar dan weer een nieuwe GTX 460 hawk (960 mhz, volt uit te lezen op de chip, belachelijk ding) voor terug kwam. Dan doe je upgrades die je letterlijk 40 euro kosten. Dat is een bang for buck die je niet gaat halen indie jij alvast die GTX 285 had gekocht.
Het scheelt sowieso natuurlijk veel als je steeds je spul verkoopt.
Ik veronderstel dat de Polaris x% beter presteert (ook de hogere resoluties, DX12 en het extra geheugen meenemen) dan de 970 terwijl de kaart y% duurder is dan een tweedehandse 970 met x>y. Over die aanname kan worden gediscussiëerd maar het is in ieder geval vanuit die aanname dat ik stelde dat ik nu niet 250 euro over zou hebben voor een tweedehands 970 als de Polaris 10 inderdaad ongeveer 300 euro zou gaan kosten.
We zijn het met elkaar eens dat het interessant kan zijn om tweedehands zulke hardware te kopen als je bang for the buck wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
V&A aangeboden: Palit GTX 980 Ti Super JetStream 6 GB
980Ti voor slechts €250 was zo weg natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
Ja, ik zag het een half uur te laat helaas. Ik woon net als de verkoper ook in Leiden. Ik zou gelijk op de fiets stappen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10
Ben je eigelijk niet beter nu om een nieuwe 980ti kaart te kopen voor 550€ bv of goede 2de hands?
Ok de 1080 is sneller maar die zal wsl rond de 700€ kosten van msi ect,scheelt toch 150€ met een nieuwe 980ti,
Hoe denken jullie erover?

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 17:20
Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!
:+, lijkt mij een keuze die ieder voor zich moet maken...

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 21-05-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:58
Gunth schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 20:09:
Ben je eigelijk niet beter nu om een nieuwe 980ti kaart te kopen voor 550€ bv of goede 2de hands?
Ok de 1080 is sneller maar die zal wsl rond de 700€ kosten van msi ect,scheelt toch 150€ met een nieuwe 980ti,
Hoe denken jullie erover?
Gebruikt voor 400 wel, nieuw zou ik geen kopen. Kan je beter de 1070 nieuw kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 23:41
€ 830,- voor een GTX 1080? Ik dacht dat het een opvolger van de 980 moest worden, niet van de 980 Ti? Ongelofelijk.

Als deze €/$ verhouding ook voor de 1070 klopt, dan gaat de Founders Edition straks € 533 kosten, en de normale editie 'slechts' € 450! Dat is € 100 meer dan ik voor mijn 970 heb betaald. Nee, dank u wel. :(

Ik betwijfel of de 1070 hetzelfde succes zal worden als de 970 met deze prijzen.

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
VSA100_victim schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 20:33:
€ 830,- voor een GTX 1080? Ik dacht dat het een opvolger van de 980 moest worden, niet van de 980 Ti? Ongelofelijk.

Als deze €/$ verhouding ook voor de 1070 klopt, dan gaat de Founders Edition straks € 533 kosten, en de normale editie 'slechts' € 450! Dat is € 100 meer dan ik voor mijn 970 heb betaald. Nee, dank u wel. :(

Ik betwijfel of de 1070 hetzelfde succes zal worden als de 970 met deze prijzen.
Bij launch word je altijd afgezet.

De 1070 is 15% duurder dan de 970 bij launch, maar wel 40% sneller, 2x de hoeveelheid geheugen, flink zuiniger. Zal wel een populaire kaart worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Weer hoop paniek. Ik denk dat iedereen gewoon even rustig paar weken moet wachten tot custom versies er zijn. Dan gaan de prijzen vanzelf denk ik naar ' normalere ' niveau's. E600 a E650.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 23:41
Help!!!! schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 21:03:
Weer hoop paniek. Ik denk dat iedereen gewoon even rustig paar weken moet wachten tot custom versies er zijn. Dan gaan de prijzen vanzelf denk ik naar ' normalere ' niveau's. E600 a E650.
Met een MSRP van $599 wordt de prijs hier echt niet € 600,- hoor. Tel daar maar 21% bij op, plus de kosten voor de luxere koelers. Zal wel richting de € 700,- gaan schat ik.

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
dahakon schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 19:05:
[...]

Daar heb ik mijn twijfels over, maar dat terzijde. Mijn commentaar lag sowieso niet op het TDP van ~180Watt voor de GTX1080. Een groter probleem voor de GPU lijkt namelijk de temperatuur te zijn, waar het stabiele prestaties betreft en laat de temperatuur nu net een enorm grote variabele zijn van systeem tot systeem en van seizoen tot seizoen. Computerbase is momenteel 1 van de weinigen die de moeite heeft genomen om eens te kijken naar een iets realistischere situatie voor wat betreft prestaties van de kaart.

[...]

Nee hoor, er zijn meer dan genoeg videokaarten die niet een dusdanig variabele boost hebben, die zo sterk af kan hangen van het systeem waarin het geplaatst wordt, dat een basis review resultaten toont die ook gewoonweg in de meeste situaties gehaald kunnen worden. Met Maxwell gold het al enigsinds, maar met Pascal des te meer, dat de manier van testen zou moeten worden aangepast aan de veranderde specificaties van videokaarten. Een benchmark run op een op tafel liggend open testplatform met een koude videokaart geeft namelijk niet dezelfde resultaten als dezelfde videokaart die zit opgesloten in een computerbehuizing en al een kwartiertje heeft lopen stampen.

[...]

En wederom zal Werelds moeten vertellen hoe de vork in de steel zit aangaande mijn opmerking ;)
Elke videokaart wordt trager als hij te heet wordt. Daar liep ik al tegen aan met de eerder genoemde GTX 460 Hawk. Die was stock 675 Mhz, Factory OC 820 Mhz en met overvolten kon je naar 960 Mhz. Echter in de zomer tikte je dan de 85+ aan en ging hij throttlen. Dat was 6 jaar geleden :). De moderne boosts doen niets anders.

Verder tdp>warmte. Als jij een koeler erop zet die 250W warmte kan afvoeren dan kun je die temperatuur flink omlaag krijgen. Een 180W lijkt me niet heel problematisch te koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2785863/width/500/height/1000/flags/LL

GTX 1080Ti Founders Edition: $849
GTX 1080Ti Reference: $799
GTX Titan: $999 (Only comes as Founders Edition)

:o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 22:28

edward2

Schieten op de beesten

Is er al wat meer duiding wanneer precies de custom 1080's komen? Hier en daar lees ik weer over terugklokkende 1080's met ref. coolers en mocht ik voor de 1080 gaan, dan wordt het minimaal een SLI-opstelling met nog ongunstigere koelomstandigheden.

Ik wil natuurlijk wel een echte Europe Edition met Merkeltax.
En ik wil natuurlijk wel een echte TitanX2 HBM2-edition

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Denk dat de yields niet al te best zijn als ik zie hoe veel die GTX1060 geknepen is. Die GP102 krijgt zo te zien geen HBM geheugen, maar zal het wel tegen Vega met HBM 2.0 moeten opnemen. Denk dat Vega qua chip grootte niet veel kleiner gaat zijn als de GP102.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Complete fictie natuurlijk, binned GPU's zijn 1 ding, maar wie gaat er nou de helft van de shaders/TMU's uitschakelen van een high-end kaart, om er een mid-range ding van te maken. Zelfs bij de laat releasde GK104 GTX660 was het lang niet zo gek.

Maar dan wel een compleet nieuwe chip voor die GP102 uit de duim zuigen, terwijl ze tegen die tijd al minstens een half jaar lang mislukte GP100's hebben opgespaard, met praktisch dezelfde specs (in andere verhoudingen).

Rare jongens, die "leakers". |:(

[ Voor 10% gewijzigd door SirNobax op 22-05-2016 02:04 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dahakon
sdk1985 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:52:
Elke videokaart wordt trager als hij te heet wordt. Daar liep ik al tegen aan met de eerder genoemde GTX 460 Hawk. Die was stock 675 Mhz, Factory OC 820 Mhz en met overvolten kon je naar 960 Mhz. Echter in de zomer tikte je dan de 85+ aan en ging hij throttlen. Dat was 6 jaar geleden :). De moderne boosts doen niets anders.

Verder tdp>warmte. Als jij een koeler erop zet die 250W warmte kan afvoeren dan kun je die temperatuur flink omlaag krijgen. Een 180W lijkt me niet heel problematisch te koelen.
Appels en peren... Je hebt het over een Factory OC kaart die je vervolgens zelf ook nog een stuk verder hebt gepushed met overvolten. Met de GTX1080 hebben we het over een reference Founders Edition kaart met goede koeling en premium onderdelen (volgens nVidia zelf), die in een ruime behuizing al niet eens zijn standaard boostclock vast kan blijven houden in games en praktisch terugvalt naar basis snelheid. Dan hebben we het nog niet eens over hete zomers op hete zolderkamertjes met kasten die slechte luchtcirculatie hebben.

Mensen werd een wortel voorgehouden met geruchten van 2500MHz kloksnelheden etc, maar de 2000MHz kan niet eens volgehouden worden, zelfs niet als TDP limit gemaximaliseerd is evenals Tmax. Niet in een realistische opstelling in ieder geval. Daar dienen reviewers rekening mee te houden. Sommigen doen dat nu gelukkig dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 22:11

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik het het al eerder gezegd, maar heeft een van de reviewers al een custom fan profile geprobeerd?

De 980 had namelijk exact hetzelfde probleem omdat de fan van de reference cooler op 80 graden nog steeds maar op 50% draaide. Gooide je handmatig de speed naar 70% en de GPU bleef gewoon zijn boost vasthouden.

Bij de 980 werd er echter niet om gezeurd, waarom nu wel?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-03 13:30
Gamers Nexus heeft hier een GTX 1080 gemod met een EVGA GTX980Ti hybrid koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
dahakon schreef op zondag 22 mei 2016 @ 08:09:
[...]

Appels en peren... Je hebt het over een Factory OC kaart die je vervolgens zelf ook nog een stuk verder hebt gepushed met overvolten. Met de GTX1080 hebben we het over een reference Founders Edition kaart met goede koeling en premium onderdelen (volgens nVidia zelf), die in een ruime behuizing al niet eens zijn standaard boostclock vast kan blijven houden in games en praktisch terugvalt naar basis snelheid. Dan hebben we het nog niet eens over hete zomers op hete zolderkamertjes met kasten die slechte luchtcirculatie hebben.

Mensen werd een wortel voorgehouden met geruchten van 2500MHz kloksnelheden etc, maar de 2000MHz kan niet eens volgehouden worden, zelfs niet als TDP limit gemaximaliseerd is evenals Tmax. Niet in een realistische opstelling in ieder geval. Daar dienen reviewers rekening mee te houden. Sommigen doen dat nu gelukkig dan ook.
Die boosts doen tegenwoordig wat jij (of in ieder geval ik) vroeger handmatig deed. Ik vindt het best wel vanzelfsprekend. Het zou eerder onlogisch zijn als GPU boost 3.0 niet beter zou boosten in een omgeving die kouder is. Dan had GPU boost immers het voltage en dus de frequentie nog verder kunnen pushen.

Technieken als gpu boost maken reviewen inderdaad wel iets lastiger. Want als jij een ITX kast pakt met een slechte airflow dan ga je dit toch in je cpu (Intel doet het zelfde) en gpu merken. Het zelfde geldt overigens ook voor bijvoorbeeld voedingen. Op 25 graden doen die het veel beter dan op 40 graden. Dus als jij in Pakistan woont met een ITX kast dan zijn de 80 Plus certificeringen op jou niet van toepassing.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 22-05-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloggs
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 17:12
Help!!!! schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 21:03:
Elke launch hetzelfde. Belachelijk hoge prijzen voor de launch en een week later na de launch normaliseert de prijs zich rond de MSRP.

Je bent ook gek om de founder editie prijs te betalen voor een minder goed gekoelde kaart met minder overklok mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trygve
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:20

Trygve

Redacteur
Deze video had ik nog niet voorbij zien komen. Bij de Q&A hier zie je de marketingmensen worstelen met de vraag wat de toegevoegde waarde van de Founders Edition voor 100 dollar extra nou is, en of de aftermarket versies van partners daarmee inferieur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De Founders Edition is gewoon een wat duurder uitgevallen reference design (vapor chamber, aluminium, backplate). Partners kunnen er voor kiezen om er een goedkopere koeler op te zetten en daarmee geld te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
r100 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:53:
Deze video had ik nog niet voorbij zien komen.
Niet embeded, je had dan even op de link moeten klikken ;)
dahakon schreef op zondag 22 mei 2016 @ 08:09:
...Met de GTX1080 hebben we het over een reference Founders Edition kaart met goede koeling en premium onderdelen (volgens nVidia zelf)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk1985 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:43:
De Founders Edition is gewoon een wat duurder uitgevallen reference design (vapor chamber, aluminium, backplate). Partners kunnen er voor kiezen om er een goedkopere koeler op te zetten en daarmee geld te besparen.
Een vapor chamber heeft ook al op voorgaande high reference kaarten gezeten zoals 680,780, 980 dus zo speciaal is dat niet .
Enigste wat overblijft is dan de aluminium shroud. Schijnbaar is die 100 euro/dollar waard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
r100 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:53:
Deze video had ik nog niet voorbij zien komen. Bij de Q&A hier zie je de marketingmensen worstelen met de vraag wat de toegevoegde waarde van de Founders Edition voor 100 dollar extra nou is, en of de aftermarket versies van partners daarmee inferieur zijn.
[video]
Hilarische video. _O- oOo
Het is me nu wel duidelijker waarom ze het doen. Ze willen die kaart blijven leveren doorheen de lifespan van het product. Vroeger hadden ze gewoon x-aantal kaarten en wanneer ze weg waren, waren ze weg (vooraf berekend gelimiteerd verlies). Nu willen ze het blijven produceren, dus moeten ze meer kijken naar de echte kosten van het product en kunnen ze eigenlijk niet concureren met de board partners die veel grotere fabrieken etc hebben (hier kunnen ze niet zomaar verlies op maken, je weet immers niet hoeveel er verkocht worden).

Hopelijk gaan de custom cards gewoon zoals andere jaren zijn qua prijs. De $100 (& $70 voor 1070) lagere MSRP met 0 à 30 euro meerprijs voor hun "mainstream" betere versies (bv. MSI Gaming of Asus Strix)

[ Voor 80% gewijzigd door SmokingCrop op 22-05-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
sdk1985 schreef op zondag 22 mei 2016 @ 17:43:
Dat was eerst ook hoor. Nu probeert men het verkoop plaatje wat interessanter te maken en waarschijnlijk is de marge voor nVidia ook hoger t.o.v. AIBs die alleen de chips afnemen en de rest zelf bepalen. Alsof nVidia eerst geen kwaliteit wilde voor hun hoogst geplaatste referentie kaart. Als je ze destijds daarnaar had gevraagd hadden ze hetzelfde beweerd als dat ze nu beweren, namelijk dat ze premium kwaliteit componenten gebruiken... Zoals ik al zei, het is marketing, niet meer niet minder. Uiteraard met als doel het product meer en of met hogere marge verkopen.

Ik denk dat het enige verschil nu is dat AIBs daadwerkelijk de ruimte hebben om met eigen ontwerpen onder de kostprijs van nVidia te komen. Hier neemt nVidia dus wel een risico mee. Als AIBs hun werk, min of meer, te goed doen dan is de Founders Edition veel te duur voor wat je krijgt. Enfin, vandaar ook de extra marketing en nadruk op kwaliteit van componenten, esthetische koeler en backplate. Ze willen niet dat te veel mensen de waarschijnlijk betere en goedkopere GTX1080 non-FE aanschaffen. Is dus ook een luxe probleem aangezien AMD in geen velden of wegen te bekennen is op het moment. Dus in dat segment is het voorlopig kiezen tussen de verschillende versies van de GTX1080 :+ Of je wacht op het AMD alternatief voor dat segment O-)

[ Voor 29% gewijzigd door madmaxnl op 22-05-2016 23:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:10
Ik heb ook geen flauw benul wat ze met de FE willen, behalve meer marge/winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 18:42
Ik verwacht a.s. vrijdag de aankondiging van de custom kaarten.

http://www.evga.com/precisionxoc/

Zou mooi zijn als ze begin juni al te leveren zijn, al vind ik 1000 euro echt teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je kunt het altijd proberen.
Nou moet ik zeggen dat ik bij de andere kaarten ook regelmatig heel veel verschil zie in de prijzen in de pricewatch. Vraag me dan af wie er voor die hele dure winkels kiezen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:58
Op de Duitse Alternate website kost hij 789,-

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:07

Case_C

[Team Carrack]

kwdtjuh schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:40:

Zou mooi zijn als ze begin juni al te leveren zijn, al vind ik 1000 euro echt teveel van het goede.
Had EVGA al langer die 'carbon' look in z'n software, of is dit iets wat we terug kunnen gaan zien in een nieuwe koeler?

ASUS heeft ook bekend gemaakt dat er nu ook op de koeler RGB lighting komt :P , op zich wel mooi. In mijn kast zou dat mooi de SSD's eronder belichten.
https://twitter.com/ASUS_ROG/status/734368525133983744

edit: Het enige wat ik van de aftermarket koelers verwacht is dat ze de chip stabiel kunnen houden op 1900-2000Mhz zonder thermal throttling. En een prijs onder de 650-700 euro :+ .

[ Voor 12% gewijzigd door Case_C op 23-05-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Laatst online: 13-09 18:42
Sir_Hendro schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:45:
Op de Duitse Alternate website kost hij 789,-
Bij Casekings zijn ze ook "gewoon" 789 euro, waarom wij in NL weer belazerd worden mag joost weten. Volgens mij hebben meer tweakers wel een keer wat besteld bij Casekings naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou misschien maar een ritje naar Duitsland als ik het zo zie :)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

kwdtjuh schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:03:
[...]

Bij Casekings zijn ze ook "gewoon" 789 euro, waarom wij in NL weer belazerd worden mag joost weten. Volgens mij hebben meer tweakers wel een keer wat besteld bij Casekings naar volle tevredenheid.
Inderdaad. Prima ervaring met Caseking. Volgensmij komt mijn huidige kaart er ook vandaan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
kwdtjuh schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:40:

Yeps me to - daarom ga ik ook gewoon voor de 1070 Twin Frozr ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Zal ik trouwens een GT(X)10xx serie levertijden en beschikbaarheid topic in elkaar gaan draaien?

Om vervuiling van dit nieuwstopic te voorkomen zeg maar...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Lijkt me een goed plan :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
calsonic schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:25:
[...]

Yeps me to - daarom ga ik ook gewoon voor de 1070 Twin Frozr ;)
Waarom wacht je niet eerst reviews af? Misschien blijkt een WindForce, ACX, Strix, JetStream, AirBoss, AMP! of andere koeler wel stukken beter. Bijvoorbeeld veel stiller en een lagere temperatuur. Of misschien hebben de anderen wel fans met een kwalitatief goed lager en MSI bijvoorbeeld goedkope sleeve bearing fans.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

-The_Mask- schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:14:
[...]

Waarom wacht je niet eerst reviews af? Misschien blijkt een WindForce, ACX, Strix, JetStream, AirBoss, AMP! of andere koeler wel stukken beter. Bijvoorbeeld veel stiller en een lagere temperatuur. Of misschien hebben de anderen wel fans met een kwalitatief goed lager en MSI bijvoorbeeld goedkope sleeve bearing fans.
Dat ja. Ik had een gigabyte gtx 670 windforce, was de stilste 670. Onhoorbaar in Windows. Upgrade naar gtx 970, blindelings weer de gigabyte windforce gekocht. Nog steeds spijt van, bij lange na niet de stilste, hoor hem gewoon in Windows terwijl andere 970's gewoon passief gekoeld werden 8)7. Ik wacht dus de reviews wel weer af, wil er een die niet hoorbaar is in Windows. Tijdens gamen vind ik het niet zo heel belangrijk, dan heb ik toch gamegeluid die een en ander overstemt :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:14:
[...]

Omdat de Twin Frozr vanaf de 600 serie lekker stil en koel is zal ik die blindelings kunnen kopen ;)
Bart ® schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:27:
[...]

Dat ja. Ik had een gigabyte gtx 670 windforce, was de stilste 670. Onhoorbaar in Windows. Upgrade naar gtx 970, blindelings weer de gigabyte windforce gekocht. Nog steeds spijt van, bij lange na niet de stilste, hoor hem gewoon in Windows terwijl andere 970's gewoon passief gekoeld werden 8)7. Ik wacht dus de reviews wel weer af, wil er een die niet hoorbaar is in Windows. Tijdens gamen vind ik het niet zo heel belangrijk, dan heb ik toch gamegeluid die een en ander overstemt :P.
Ik heb een Asus 670 gehad en die was met 35dB echt onhoorbaar stil.
http://nl.hardware.info/r...-geluid-en-stroomverbruik

[ Voor 43% gewijzigd door calsonic op 23-05-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
Er zijn maar een paar shops in NL die stock kan hebben.
Deze kaarten gaan allemaal naar NVIDIA partners en die zijn op 1 hand te tellen.

Volgens de NV WTB:
  • 4Launch
  • Alternate
  • Azerty
  • CDRom Lan
  • Computerland
  • Gamingtotaal
  • Informatique
  • Komplett
  • MyCom
  • Norrod
  • Paradigit
Aangezien er verschillende failliet zijn en andere allemaal tot 1 bedrijf behoren is de keuze klein :)

[ Voor 26% gewijzigd door The Source op 23-05-2016 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:16
The Source schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:36:
[...]

Er zijn maar een paar shops in NL die stock kan hebben.
Deze kaarten gaan allemaal naar NVIDIA partners en die zijn op 1 hand te tellen.

Volgens de NV WTB:
  • 4Launch
  • Alternate
  • Azerty
  • CDRom Lan
  • Computerland
  • Gamingtotaal
  • Informatique
  • Komplett
  • MyCom
  • Norrod
  • Paradigit
Aangezien er verschillende failliet zijn en andere allemaal tot 1 bedrijf behoren is de keuze klein :)
Hoeveel vingers heb jij aan 1 hand? :9

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
DonJunior schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:52:
[...]

Hoeveel vingers heb jij aan 1 hand? :9
Streep alle zaken weg die failliet zijn, voeg alles wat Paradigit is samen en je hebt een hand met ~6 vingers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03:29
Toch wel een leuke benchmark hier! Misschien al voorbij gekomen hier maar wou hem toch even delen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Custom GTX 1070: with or without GDDR5X?

The spanish site of NVIDIA has published an odd table about GTX 1070 specifications, where there are reported GDDR5X memories instead of GDDR5 ones.

Why? There are two explanations:
- it's just a typo, and the GTX 1070 will have only GDDR5 memory;
- some NVIDIA partners will commercialize a custom GTX 1070 with GDDR5X memory (GTX 1080 and GTX 1070 use the same GPU: the GP104).

Make your choice!

[Rumor] GTX "Titan-Next" will sport GP102 and GDDR5X

During these days, a voice is spreading rumors about the future specifications of next NVIDIA Titan cards.

At ChipHell Forum, the presumed specifications of the new Titan chip, the GP102, have been published. According to these data, the GP102 was developed specifically to fit the game market, as alternative to Enterprise-oriented GP100.

The GP102 will be an enhanced version of the GP104 (3840CC versus 2560CC). Also, it will lack DP units and with halve memory registers in respect to GP100. The IMC will support just GDDR5X (64 Bit x 6 = 384 Bit Bus), and it will be able to support up to 24GB of VRAM.

[ Voor 41% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 23-05-2016 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Ik ben zo hyped voor de 1080Ti, eerst even de 1080 halen en die verkopen zodra de Ti er is!
Modbreak:En wat is hier nieuws- of discussiewaarde? Hou het hier beetje on-topic, voor slowchat hebben we de Tweakers Huiskamer :z

[ Voor 42% gewijzigd door dion_b op 24-05-2016 00:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Looney1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03:29
Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:34:
Ik ben zo hyped voor de 1080Ti, eerst even de 1080 halen en die verkopen zodra de Ti er is!
Ok dat duurt nog wel even ;) en als je de 1080ti hebt gelijk weer verkopen voor de 1180? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Pas op Looney, straks komt er weer een herder achter je aan.

OT: Grappig nieuws van de 1070, van zowel GDDR5 en GDDR5X.
Zou opzich leuk wezen voor een kaart zoals een Lightning. Zal waarschijnlijk dan ook lekker tussen de 1070 en de 1080 in gaan zitten.

Al zie ik de meerwaarde er niet van in. Je zit nog steed met de beperkte hoeveelheid cores t.o.v een 1080. Goed, gaan het wel zien. Misschien is het wel BS. Maar zou het leuk vinden, een beetje variatie in de kaarten.

Snap het allemaal nog niet zo met de Ti en de Titan. Als ze op de GP100 HBM hebben, waarom op de Titan dan niet? Is toch een beetje het paradepaardje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zie nVidia dit niet zo snel toestaan. Het nut zie ik echter wel voor overklokkers. In 10Gb/s GDDR5X op 1250MHz zal waarschijnlijk veel meer rek zitten dan 8Gb/s GDDR5 2000MHz. Vooral met subzero koeling en extreme overkloks maakt het waarschijnlijk veel verschil.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Fryslanboy schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:11:
Al zie ik de meerwaarde er niet van in. Je zit nog steed met de beperkte hoeveelheid cores t.o.v een 1080.
Meer geheugenbandbreedte is meer performance. Als het niet enorm veel duurder is is het misschien de moeite waard.

~30% meer bandbreedte, ~10% snellere kaart oid? Dan mag het 38 dollar meer kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
Er zijn nu al backplates te koop voor de 1080 reference :P
http://www.coldzero.eu/423-gtx-1080-reference-design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:08
Deze blackplate zijn van plexi kan je beter kijken bij meg store custom made van Alu.
Daar heb ik die voor de nano gekocht
Ziet er mooi uit was wel rond de 50 euro dacht ik incl verzenden en invoer rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Ik weet niet wanneer dit gebeurd is, maar de Kepler afschrijving is nu officieel: http://www.nvidia.com/page/legacy.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik was net bij de gamma:

Afbeeldingslocatie: http://www.overclock.net/content/type/61/id/2787756/flags/LL

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Werelds schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:43:
Ik weet niet wanneer dit gebeurd is, maar de Kepler afschrijving is nu officieel: http://www.nvidia.com/page/legacy.html
Verklaart ook de "fantastische" Doom 4 performance. Kaarten waar Kepler kaarten oorspronkelijk tegenover gepositioneerd waren zijn daar nu 50% sneller.
Zou me niks verbazen als je met een Kepler betere performance in Doom 4, kan krijgen als je de naam verandert naar Rage.exe :P.
Verkeerde lading binnengekregen (of van de vrachtwagen gevallen, of een stagaire heeft een bestelling gedaan)? :?

[ Voor 25% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 24-05-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuNMaN16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 12:51
Dat is toch wel vrij apart.. Hoezo gamma?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matthias87
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-08 10:30
GuNMaN16 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:58:
[...]

Dat is toch wel vrij apart.. Hoezo gamma?
Worden we in de maling genomen? :*)

Anders ga ik ook zo eens even langs de gamma. Ik heb toevallig nog een pas met 50 euro erop, scheelt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 23:25
Jongens... sinds wanneer verkoopt de gamma computer onderdelen?

Dit is gewoon een foto van een magazijn, om te laten zien dat ze ergens bij een winkel liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 00:44
Kan ie ook nog foto's laten zien van MSI/ASUS e.d. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Sorry, ik heb ze allemaal gekocht als wanddecoratie :D
Heren niet al te serieus, de metafoor slaat op de magazijnrekken die nogal op die van bekende bouwmarkten lijken ;)

Als goedmakertje voor flauwe grap:

http://www.hardwarezone.c...arked&utm_medium=referral

Wel weer jammer dat er geen Fury(X )CF and 980Ti/TitanX SLi worden meegenomen.

[ Voor 18% gewijzigd door edward2 op 24-05-2016 15:15 ]

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:48:
Verklaart ook de "fantastische" Doom 4 performance. Kaarten waar Kepler kaarten oorspronkelijk tegenover gepositioneerd waren zijn daar nu 50% sneller.
Zou me niks verbazen als je met een Kepler betere performance in Doom 4, kan krijgen als je de naam verandert naar Rage.exe :P.
_O-

Iemand nog een Kepler kaart die dat eens even wil proberen? :P

Het is overigens wel heel zuur deze keer. De lagere chips in de 700 serie (waar gewoon Kepler en zelfs Fermi tussen zitten) en de Titan Black + X zijn blijkbaar niet legacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Geen doom hier. Als je die niet op ultra zet valt het wel mee trouwens.
Afbeeldingslocatie: http://gamegpu.com/images/stories/Test_GPU/Action/DOOM/test/new/d_1920.png
Maar goed, blijft gewoon verwaarlozing van nvidia, op ultra is een 960 sneller dan een 780, dat zou niet mogen gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Werelds schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 15:18:
[...]

_O-

Iemand nog een Kepler kaart die dat eens even wil proberen? :P

Het is overigens wel heel zuur deze keer. De lagere chips in de 700 serie (waar gewoon Kepler en zelfs Fermi tussen zitten) en de Titan Black + X zijn blijkbaar niet legacy.
Ik heb nog een Kepler, wat moet ik precies proberen :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

sdk1985 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:29:
[...]

Ik heb nog een Kepler, wat moet ik precies proberen :9 ?
Als je Doom 4 hebt kijken of je met Rage.exe meer fps haalt (dus de exe hernoemen :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Die heb ik niet, ken verder ook niemand die hem heeft waarvan ik de steam account even zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Niet online
'Volgende Nvidia GTX Titan en 1080 Ti bevat GP102-GPU en GDDR5X'
http://nl.hardware.info/n...bevat-gp102-gpu-en-gddr5x

NVIDIA GeForce GTX 1070 3DMark FireStrike benchmarks
http://videocardz.com/602...ark-firestrike-benchmarks
Dus iets sneller als de 980Ti :)

[ Voor 34% gewijzigd door calsonic op 24-05-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:53
Oef die 1070 bench ziet er goed uit. Nu maar hopen op een prijs iets boven de 970 uitkomt.
Denk alleen wel dat een i5 niet afdoende is om dit minibeest bij te houden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Henkje.doc schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:12:
Oef die 1070 bench ziet er goed uit. Nu maar hopen op een prijs iets boven de 970 uitkomt.
Denk alleen wel dat een i5 niet afdoende is om dit minibeest bij te houden :p
Wat is er mis met een i5 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
"Een" i5 bestaat niet, het verschil tussen een Intel Core i5-430UM en Intel Core i5 6600K is namelijk nogal heel groot.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:53
-The_Mask- schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:18:
"Een" i5 bestaat niet, het verschil tussen een Intel Core i5-430UM en Intel Core i5 6600K is namelijk nogal heel groot.
Excuus. De i5 4460 op 3,2 Ghz.
In ieder geval de kaart wel een enorme upgrade tov de gtx 760.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Henkje.doc schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 21:21:
[...]

Excuus. De i5 4460 op 3,2 Ghz.
In ieder geval de kaart wel een enorme upgrade tov de gtx 760.
Lol, heb ik iets gemist, ik draai nu i5 4590 met 980 Ti, is de 10xx serie nu niet meer te doen met die processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Laatst online: 14-09 18:44
Jackson6 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:24:
[...]

Lol, heb ik iets gemist, ik draai nu i5 4590 met 980 Ti, is de 10xx serie nu niet meer te doen met die processor?
Gemiddeld genomen; tuurlijk wel. :)

Men zegt altijd dat een i7 geen voordeel biedt over een i5, en meestal is dat ook zo. Maar in spellen als cities skylines en total war heb je echt wel wat aan een i7. In dat soort spellen heb je wel wat voordeel aan een i7 ipv i5 icm een 10xx GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Een snellere base clock resulteert altijd al in een prettigere spelervaring, je minimum fps ligt hoger en je variantie in de frametimes liggen lager. Een i7 heb je daar niet persé voor nodig, zolang het een K is dan zit je goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:08
sdk1985 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:08:
Een snellere base clock resulteert altijd al in een prettigere spelervaring, je minimum fps ligt hoger en je variantie in de frametimes liggen lager. Een i7 heb je daar niet persé voor nodig, zolang het een K is dan zit je goed.
Gebruik nog steeds de 2500k i5
Echt een topper

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Source
Moeten jullie maandag werken of mogen jullie zondag avond ook laat op blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-07-2023

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

The Source schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:56:
:*) Werk thuis dus kom maar op !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben jij een teaser zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Ik veronderstel dat er al review samples verstuurd zijn naar reviewers? :)
Hopelijk weer minstens even stil + koel.

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 25-05-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080TI/Titan bevestigd, nu nog afwachten hoelang het gaat duren.

http://videocardz.com/602...102-gp106-gp107-and-gp108

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2016 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
Zondag dus om 0:00 Nda lift _/-\o_
Pagina: 1 ... 25 ... 136 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van nVidia GPU's te bespreken. Dit topic is dus uitdrukkelijk niet bedoeld voor persoonlijk aankoopadvies of troubleshooting!

Voor discussies over de nieuwste serie, klik aub door naar [NVIDIA GeForce RTX 40XX] Levertijden & Prijzen zodat dit topic over nieuws blijft gaan.

Zware videokaarten trekken een zware last op de voeding van een PC. Dit is niet de plek voor discussies over voedingen, dat kan in Voeding advies en informatie topic - Deel 34 - en lees daar sowieso de topicstart voordat je post, grote kans dat je vraag al behandeld is.