Toon posts:

[nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid

Pagina: 1 2 3 ... 87 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 35 producten

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:43

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Topicstarter

nVidia GeForce GTX 10xx - Levertijden en Beschikbaarheid Topic

Welkom
Dit is dé plek om elkaar te informeren over de levertijden en beschikbaarheid van de nVidia GeForce GTX 1080 en 1070, zodat we het nVidia Nieuwsdiscussie Topic niet 'vervuilen' met onnodige posts daarover. :)

De huidige stand van zaken
nVidia heeft recentelijk de specificaties van de GTX 1080 en GTX 1070 vrijgegeven en de zogenaamde Founder's Edition van beide kaarten aangekondigd. Dit is niets meer dan een reference ontwerp kaart met dezelfde koeler als de reference GTX980, 980Ti en Titan X. De bedoeling is dit keer echter dat deze kaarten voor de volledige levenscyclus van de kaarten beschikbaar zal zijn.

De eerste Founder's Edition kaarten zijn al opgedoken bij bijvoorbeeld Caseking.de. Later zullen de custom design kaarten van de AIB's verschijnen voor een vermoedelijk lagere prijs dan de Founder's Editions.

Wanneer welke kaarten en voor welke prijs ze beschikbaar gaan zijn is nog onduidelijk, dat is het bestaansrecht van dit topic.

Pricewatch wordt constant voorzien van nieuwe informatie betreffende de beschikbaarheid en de prijs van de 1080 en 1070 en eventuele verschillende uitvoeringen, maar 'bear in mind' dat de Pricewatch soms achter kan lopen. In dat geval is het ook verstandig om zelf enkele webshops in de gaten te houden.

Doel van dit topic
Alles wat te maken heeft met de levertijden en beschikbaarheid van de 1080 en 1070 mag geplaatst worden in dit topic. Het is de bedoeling dat we elkaar informeren en op de hoogte houden, zodat we uiteindelijk allemaal binnen korte duur een prachtige nieuwe kaart in ons systeem kunnen plaatsen. _/-\o_

Probeer, wanneer je iets wilt delen met de groep, zo duidelijk mogelijk te zijn. Waar heb je de kaart besteld? Voor welke prijs? Word je door de winkel op de hoogte gehouden? Hebben er ondertussen veranderingen plaatsgevonden aan je bestelling? Dat zijn vragen die zeker niet onbelangrijk zijn.

Verder
Houd het netjes, respecteer elkaar en natuurlijk zijn tips en tops altijd welkom!

Ook, met dank aan Yonix voor het gros van de Topicstart. Deze heb ik schaamteloos gekopieerd uit de 980Ti levertijden topic.

Handige links

[Voor 6% gewijzigd door Blaat op 23-05-2016 10:50]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FNale
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:42
Valt me op dat de pre order prijzen in NL rond de ~830 liggen.
Kijk je bij de buren ligt het rond de ~789
http://www.heise.de/preis.../?fs=gtx+1080&in=&x=0&y=0

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Voor zover ik heb gezien zijn er alleen bij Alternate (kort, zijn alweer weg) en bij 4Launch prijzen opgedoken.

Het is algemeen bekend dat je in Nederland zeker in het begin meer betaalt dan bij onze oosterburen. Men is hier geneigd een early delivery tax er bovenop te gooien omdat de vraag heel erg hoog is.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:19

Case_C

[Team Carrack]

Bij de buren had ik nog een prijs van €760,- voorbij zien komen. Wel gewoon in Nederland. Opvallend overigens dat ze een zakelijk aanbieder zijn, en die gooien er meestal nog eens een behoorlijk percentage op. In dit geval niet dus :) .

-gevonden-
http://maxict.nl/product/...edition-gv-n1080d5x-8gd-b
Ik zeg niet dat je daar moet gaan kopen, maar dat de prijzen gaan echt nog wel zakken nog 'normale' niveau's.

Blaat schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:03:
[...]
Dat is een al heel wat betere prijs. Jammer dat MaxICT alleen niet echt een bijster goede reputatie heeft.
Die reputatie komt volgens mij vooral door prijsfouten, en het niet leveren van producten voor die lagere prijs. Dat zijn jammerlijke zaken, maar betekend verder niet dat het een hele slechte zaak is.

[Voor 74% gewijzigd door Case_C op 23-05-2016 11:13]

Acties:
  • 0Henk 'm!
ChrisdeW schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:49:
Valt me op dat de pre order prijzen in NL rond de ~830 liggen.
Kijk je bij de buren ligt het rond de ~789
Wat natuurlijk alsnog veel te veel is. Een 8800GTX zorgde voor een grotere sprong (> 60% gemiddeld), was daadwerkelijk een high-end kaart en bracht ook daadwerkelijk revolutionaire vooruitgang op technisch vlak en was goedkoper. De GTX 1080 is niets meer dan een instap D-segmenter voor de prijs van een Supercar :+.

Ik was van plan om na inmiddels toch alweer heel wat jaren, in hardware land, mijn (2) GTX 680s eens te gaan vervangen, maar ik denk dat ik toch maar even wacht tot de big boys. De prijs zelf is het probleem niet, maar wel wat je ervoor terugkrijgt.

Het zou overigens niet de eerste keer zijn dat er een aantal webshops zijn die kaart voor een lager bedrag aanbieden, maar de koper dan ook weken en soms zelfs maand lieten wachten. Wees daar dus wel nog attent op. Astennu weet daar alles van meen ik mij te herinneren :+.

[Voor 16% gewijzigd door Paprika op 23-05-2016 11:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Case_C schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:00:
Bij de buren had ik nog een prijs van €760,- voorbij zien komen. Wel gewoon in Nederland. Opvallend overigens dat ze een zakelijk aanbieder zijn, en die gooien er meestal nog eens een behoorlijk percentage op. In dit geval niet dus :) .

-gevonden-
Dat is een al heel wat betere prijs. Jammer dat MaxICT alleen niet echt een bijster goede reputatie heeft.

http://tweakers.net/shopr...ict-b-punt-v/shopreviews/

[Voor 5% gewijzigd door Blaat op 23-05-2016 11:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:23

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Case_C schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:00:

-gevonden-
Gaat al de goede kant op. Maar toch wacht ik nog op de custom versies.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Case_C
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:19

Case_C

[Team Carrack]

Bart ® schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:05:
[...]
Gaat al de goede kant op. Maar toch wacht ik nog op de custom versies.
Ga ik ook doen, die ROG versie van ASUS ziet er heel veel belovend uit :) . De RGB lighting daarop ziet niet hinderlijk in het zicht, en de koeler zal vast wel goed werken.

Gok dat we daar eind van de week meer over weten :) .

Acties:
  • 0Henk 'm!
HATA28 in "ATI HD58xx en HD5970 Levertijden topic"

Een mooi topic met ervaring met MaxICT i.c.m. lage prijzen kun je hier vinden.

Bijvoorbeeld:
HATA28 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:53:
Weer MAX ICT gebeld en nu kwam daar tot mijn afschuw de bevestiging van waar ik en andere kopers zo bang voor waren:
Mij werd vertelt dat de kaarten die nu op voorraad staan voor meer geld zijn ingekocht, en dat ik het verschil zou moeten betalen. Ik kan ook wachten maar het ziet er somber uit (het komt erop neer dat ik dan zou moeten wachten tot de prijsverlaging naar waar ik hem voor heb gekocht...).
Ik vind dit echt belachelijk. Kan/mag dit zomaar? Ik heb mijn kaart daar sinds 21 Oktober 2009 in backorder staan, en nu krijg ik te horen dat ik hem niet voor deze prijs kan krijgen (terwijl ik al lang betaald heb).
Sowieso hebben ze dat verschil wel terug kunnen verdienen als ze een beetje rente hebben getrokken van mijn geld...

Ik ga het hier dus niet bij laten zitten! :@

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:16
Paprika schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:08:
HATA28 in "ATI HD58xx en HD5970 Levertijden topic"

Een mooi topic met ervaring met MaxICT i.c.m. lage prijzen kun je hier vinden.

Bijvoorbeeld:

[...]
Dit is wel 6(!) jaar geleden, kan een hoop veranderd zijn in die tijd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mmore
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:52
Lees vooral ook de shop reviews van Max ICT voordat je er iets koopt. iemand was mij al voor, excuus :)

[Voor 12% gewijzigd door Mmore op 23-05-2016 11:11]

AMD Ryzen 7 5800X | Gigabyte Aorus X570 ELITE | Ballistix Elite 4x8GB @3600Mhz CL16 | Samsung 950 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | AMD Radeon 6800 XT Midnight Black | LG UltraGear 34GN850 | Pixel 3A

Acties:
  • 0Henk 'm!
Heb je inderdaad de shop reviews link die al een paar posts voor mij werd gelinkt bekeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwdtje
Excuses, daar heb ik overheen gelezen en inderdaad het ziet er niet best uit :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:10

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Lijkt er toch op dat ik bij de buren ga kijken, casekings lijkt de beste prijs te hebben op dit moment.

https://www.caseking.de/e...2-mb-gddr5x-gcev-254.html

[Voor 32% gewijzigd door prutser001 op 23-05-2016 11:21]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-06 09:42
Helaas pre-order liefhebbers. De winkelier mag de prijs omhoog gooien, mits je dan de optie hebt om de overeenkomst te ontbinden (artikel 6:236 sub i BW). Kort gezegd: de winkel mag de prijs verhogen, zolang ze de optie bieden aan jou om niet af te nemen voor die hogere prijs. Het is dus conform de wet. Dat soort trucjes zal men echter terugzien in de shop reviews, en zodoende... bestel ik ook ergens anders :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het is dan ook niets meer dan een reminder dat goedkoop is duurkoop hier, naar verwachting, wel eens toepasbaar zou kunnen zijn. Pas als andere webshops ook richting deze prijzen zakken kun je dit soort prijzen pas serieus nemen.

Het is voornamelijk een stukje frustratie waar weinig mensen zin in hebben... :X

[Voor 15% gewijzigd door Paprika op 23-05-2016 11:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Correct.

Je kan er vanuit gaan dat als Alternate.nl bijvoorbeeld de kaart op voorraad heeft staan dan betaal je wel de hoofdprijs maar dan krijg je ook gegarandeerd je kaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StackMySwitchUp
  • Laatst online: 14-05 09:55
Gisteravond kreeg ik de notificatie dat de Gigabyte 1080 leverbaar was bij 4launch, dus meteen besteld en betaald. onmiddelijk na de bestelling was 'ie ineens niet meer leverbaar (levertijd >10 werkdagen) en vanmorgen weer 4 beschikbaar bij de leverancier...
Werd ik een beetje nerveus van, dus maar even gechat met de helpdesk, maar die konden me ook niet echt vertellen wat nu de status is bij de leverancier.. Ik vraag me af of ik die kaart nog ga zien in de komende 2 weken :/

Oh en wat betreft Max ICT, daar heb ik 3 slechte ervaringen mee in het afgelopen jaar, waarvan 1 professioneel. het is qua levertijd en informatievoorziening eerlijk waar de allerslechtste webshop die ik ooit heb gebruikt.

[Voor 19% gewijzigd door StackMySwitchUp op 23-05-2016 11:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FNale
offtopic:
Dat van maxict is bekend ik heb hetzelfde gehad wel een tijd terug.
QX9650 besteld (en betaald) voor een lage prijs 7 weken lang is mij belooft dat die volgende week binnen zou komen.
Hierna met veel moeite geannuleerd en vervolgens 2 maanden op mijn geld kunnen wachten. Wat best eens smak geld was

Ik wacht sowieso tot de launch van BF1 tot het kopen van een GTX10X0.
Tot nu toe doet mijn huidige videokaart alles netjes op max.
Te vroeg kopen zonder een concurrerende kaart van AMD betaal je altijd te veel. (laten we wel hopen dat AMD het kan)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Citaat uit het nieuwstopic, ook relevant voor dit topic me dunkt:
The Source schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:36:
[...]

Er zijn maar een paar shops in NL die stock kan hebben.
Deze kaarten gaan allemaal naar NVIDIA partners en die zijn op 1 hand te tellen.

Volgens de NV WTB:
  • 4Launch
  • Alternate
  • Azerty
  • CDRom Lan
  • Computerland
  • Gamingtotaal
  • Informatique
  • Komplett
  • MyCom
  • Norrod
  • Paradigit
Aangezien er verschillende failliet zijn en andere allemaal tot 1 bedrijf behoren is de keuze klein :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:27
Max ICT kan vaak goed gaan maar de support is ruk, dingen terugsturen krijg je ook maar 50% van de aanschafprijs terug. Laatst had iemand er monitoren besteld bleek dat ze refurbrished waren, overal schade op. Terwijl dat product daarna natuurlijk niet meer op de site stond (omdat het niet meer op voorraad zou zijn).

B550 | R5 3600 | RX6800XT | Formd T1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Blaat schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:31:
Citaat uit het nieuwstopic, ook relevant voor dit topic me dunkt:

[...]
Op 1 hand te tellen? Wie heeft er 11 vingers aan 1 hand? :+
Wel fijn dat 4launch er toch bijstaat dan..
Weet iemand welke bedrijven er worden bedoeld met 1 moederbedrijf? Ik ben bang dat ook de stock gedeeld wordt dan namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:58
Bij alternate stonden ze er op
Alleen nu zijn ze er af

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
StackMySwitchUp schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:04:
Weet iemand welke bedrijven er worden bedoeld met 1 moederbedrijf? Ik ben bang dat ook de stock gedeeld wordt dan namelijk.
Informatique t/m paradigit in het lijstje is volgens mij een bedrijf. Al die websites zien er hetzelfde uit.
Computerland en gaming totaal zijn volgens mij failliet.
Het zou kunnen dat 4launch en Azerty ook tot hetzelfde bedrijf behoren.
Cdromland en Alternate zijn volgens mij solo in NL.

Zo zie ik het in ieder geval, ik kan er zeer zeker naast zitten.
Maar goed, ik zou zeker op dit moment uberhaupt geen 1080 kopen. Ten eerste zit je dan met de ruk FE, en je betaald veels te veel geld.

Ik zou lekker wachten tot de custom kaartjes komen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
Waar ik van weet:

Computerland en Paradigit zijn hetzelfde.

CD-Romland is hetzelfde als Megekko. :)

Alternate is sowieso een op zichzelf staande webwinkel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kwdtje
Ik wacht op de voorraad bij Afuture, goed bedrijf met dito service en altijd laag geprijsd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Zeara schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:28:
[...]

Maar goed, ik zou zeker op dit moment uberhaupt geen 1080 kopen. Ten eerste zit je dan met de ruk FE, en je betaald veels te veel geld.

Ik zou lekker wachten tot de custom kaartjes komen :)
Ik wacht al 4 maanden, en de build die nu on-hold staat leunt een beetje op de reference cooler (of een cooler met 1 fan)
De "pc" waar deze ingaat is 14x18x29cm ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Vorige week een PC samen gesteld op basis van een 1070/1080 maar als ik het zo zie zal ik nog even met de intel 530 gaan gamen.

De prijzen geven wel goede hoop, als ze nu op ~780 zitten zal deze nog iets naar beneden gaan, en dan is dit nog de founders edition

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 10:36

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

StackMySwitchUp schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:38:
[...]

Ik wacht al 4 maanden, en de build die nu on-hold staat leunt een beetje op de reference cooler (of een cooler met 1 fan)
De "pc" waar deze ingaat is 14x18x29cm ;)
Ik wacht nu pas 3 weken (980Ti verkocht) en ik word gek!... Moet gamen :F :F :F :F :F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Luuk1983
  • Laatst online: 18:31
Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:41:
[...]

Ik wacht nu pas 3 weken (980Ti verkocht) en ik word gek!... Moet gamen :F :F :F :F :F
Dat is sowieso een hele grote gok. Voor hetzelfde geld is de 1080 de eerste twee maanden bijna niet te krijgen. Dat was met de 970 toen ook zo. Iets met beer en huid en geschoten ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fusion_XT
  • Laatst online: 03-06 10:36

Fusion_XT

Helemaal LEIP !

Luuk1983 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:45:
[...]

Dat is sowieso een hele grote gok. Voor hetzelfde geld is de 1080 de eerste twee maanden bijna niet te krijgen. Dat was met de 970 toen ook zo. Iets met beer en huid en geschoten ;)
Ja i know ... dom dom. Maar goed wel een mooie prijs voor mijn 980Ti gekregen, dus maybe als ik afkickverschijnselen begin te krijgen koop ik voor cheaper weer een 980Ti haha..

Klote nu ook, ik heb nog een Titan liggen die alleen steeds bij load crasht ..... ;w

[Voor 8% gewijzigd door Fusion_XT op 23-05-2016 14:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Fusion_XT schreef op maandag 23 mei 2016 @ 14:47:
[...]

Ja i know ... dom dom. Maar goed wel een mooie prijs voor mijn 980Ti gekregen, dus maybe als ik afkickverschijnselen begin te krijgen koop ik voor cheaper weer een 980Ti haha..

Klote nu ook, ik heb nog een Titan liggen die alleen steeds bij load crasht ..... ;w
Ik ben ook zo'n sukkel die zn 970 4 maanden geleden had verkocht, maargoed die paste toch al niet in de nieuwe build, en heb er nu maar een 470 in gehangen.
Over die Titan, als je hem al hebt afgeschreven, die wil ik wel eens bekijken (of ik hem nog werkend krijg)

[Voor 3% gewijzigd door StackMySwitchUp op 23-05-2016 15:09]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:08
is het beetje bekend wanneer de 1070 te koop is in Nederland?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
xamirz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:09:
is het beetje bekend wanneer de 1070 te koop is in Nederland?
De reviews komen waarschijnlijk op 1 Juni voor zover ik heb gehoord.

Mijn vermoeden is dat de eerste FE kaarten net als bij de 1080 een week of twee later mondjesmaat binnen zullen druppelen.

Hoe snel de AIB's komen met kaarten is puur giswerk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-06 21:52
Heeft iemand toevallig benchmarks gevonden van GTX 1080 in SLI.
Ik heb wel een video van 1.5 uur gevonden met de GTX 1080 in SLI maar ze laten geen tabel / vergelijking zien, het was ook Live gaming.

Als ik zoek met Google krijg ik GTX 1080 vs GTX 980 SLI

Ik wil misschien 2 stuks van de GTX 1080 kopen ik denk de FE editie.
Ik ga er waterkoeling op zetten dus welke ventilator er op zit maakt mij niet veel uit, ik kan wel gaan blijven wachten ik weet dat de kaart waarschijnlijk zeker volgende maand 100,- euro goedkoper zal zijn. Maar ja dan kun je wel blijven wachten, de komende maanden komen toch steeds andere edities uit die weer heel ietsjes sneller / goedkoper zullen zijn.

Ik heb nu 2x 290x reference editie (eerste dag dat deze lever baar was had ik hem ook iets meer betaald dan een maand later) in me pc zitten, ik ga er gemiddeld 100% op vooruit.

Ik wil een keer wat anders proberen dan een AMD en AMD is niet echt duidelijk wanneer de kaarten komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:02
Waarom zou je de FE kopen? Als je SLI gaat zou je toch de beste koeling willen hebben, kun je beter wachten op een custom versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kmichael
Omdat ik er toch full cover waterkoeling er op ga zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Topicstarter
kmichael schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:52:
Heeft iemand toevallig benchmarks gevonden van GTX 1080 in SLI.
[...]
Dit is alles wat in het nieuwsdiscussie topic langs is gekomen.

YouTube: Overclocked Nvidia GTX 1080 VS 980 Ti | Benchmarks & SLI - Various Games

Vziw zijn er nog geen tekstuele SLI reviews.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Op basis van een gesprek met Nvidia engineers mogen we trouwens wel concluderen dat de dagen van traditionele SLI (en Crossfire) technologieën geteld zijn. In moderne game-engines bestaan er steeds vaker afhankelijkheden tussen opeenvolgende frames, bijvoorbeeld omdat de GPU wordt ingezet voor meer dan enkel het berekenen van beeld. Dat maakt dat de AFR-techniek steeds minder goed kan worden ingezet. DirectX 12 multi display adapter is duidelijk de weg voorwaarts voor systemen met meer dan één videokaart, maar het zal nog wel even duren eer dat in de meerderheid van de nieuwe games ondersteund wordt.
Kijk wel echt even of het ook zin heeft voor wat jij (voornamelijk) speelt/verwacht te gaan spelen. Best zonde als het uiteindelijk amper tot niets toevoegt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kmichael
Ja dat weet ik, ik ga er ook vanuit dat het straks met DX12 multi GPU beter zal zijn.
Helaas afwachten, de titels die onlangs zijn verschenen werkt het in ieder geval nog niet goed.
Maar mocht ik voor SLI gaan wil ik 2 precies dezelfde kaarten.
Elke kaart verdwijnt op den duur...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:15

Yonix

RJ Gaming 🎮

Blaat schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:39:

nVidia GeForce GTX 10xx - Levertijden en Beschikbaarheid Topic

...

Ook, met dank aan Yonix voor het gros van de Topicstart. Deze heb ik schaamteloos gekopieerd uit de 980Ti levertijden topic.
Geen dank. :*) _/-\o_

Ik moet toegeven dat ik vanochtend de knoop heb doorgehakt - het kriebelde al even - en toch de overstap wil maken naar een GTX 1080, want ik ben gewoon érg benieuwd naar deze nieuwe koning der GPU's. 8)

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Steam Deck

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:58

Nemesizz

Untouchable

Zelf zit ik (ongeduldig >:) ) te wachten op de GTX1070.
Heb een 4K scherm (helaas alleen HDMI poorten), maar m'n huidige GTX660Ti wil geen 60Hz doen op die resolutie (althans, in theorie wel via de DP1.2, maar actieve DP1.2 > HDMI2.0 adapter werkt schijnbaar niet op deze serie :( ).

Tja, en die nieuwe GTX kaarten stonden voor de deur, dan heb ik liever zo'n kaart dan bijvoorbeeld een 900-serie (wat overigens voor mijn doeleinden al voldoende is waarschijnlijk).

Normaal maak ik me dus niet zo druk om wanneer nieuwe kaarten uitkomen. Maar nu ik voor de verandering wel een keer wil upgraden kunnen ze maar niet snel genoeg komen :P

Pre-order prijzen zijn in webshops volgens mij altijd erg hoog. Kan me nog wel wat kaarten herinneren, waar je toch veel meer dan de normale prijs moest betalen voor een kaart (volgens mij oa de Radeon 5870, monster kaart, maar slecht leverbaar en absurd hoge pre-order prijzen).

Ik hoop toch wel dat de uiteindelijke prijzen van zo'n GTX1070 rond de 400 euro max gaan hangen (prestaties van een stock 980Ti, voor 200 euro minder, althans zo hoop ik). De non-refference althans (vind dat Founders Edition maar een rare grap, betaal meer voor minder).
Eigenlijk boven m'n normale budget (normaal ga ik voor 250-300 max), maar gezien een 1060 nog wel even op zich laat wachten toch maar een keer een 'dolle bui' en iets dieper in de buidel tasten voor een 1070.

Over het algemeen ga ik toch met een kaart door tot ie kapot is, m'n GTX660Ti is waarschijnlijk de eerste uitzondering op die regel (nouja, keer een 9600Pro vervangen door een 6800GT, maar dat was omdat ik die cheap kon kopen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Nemesizz schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:28:

Pre-order prijzen zijn in webshops volgens mij altijd erg hoog. Kan me nog wel wat kaarten herinneren, waar je toch veel meer dan de normale prijs moest betalen voor een kaart (volgens mij oa de Radeon 5870, monster kaart, maar slecht leverbaar en absurd hoge pre-order prijzen).
Maar dat neemt niet weg dat ik die pas vervangen heb toen de 290x uit kwam! Lang plezier gehad van dat ding erg lang! Pas een maand of 2 geleden vervangen door een 270x (ook goedkoop kunnen krijgen!)

Als de GTX1080 net zo'n 'boost' geeft als de 4870 naar 5870 toendertijd ben ik al lang tevreden. Ik zou alleen echt niet meer weten wat ik voor die 5870 betaald heb.

Hopen dat de GTX1080 goed leverbaar zal zijn en niet 2-3 weken hoef te wachten zoals met de 5870...

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
Ben benieuwd naar de gtx 1070. Hopelijk dat die over een paar maanden goed beschikbaar zijn. Jammer dat ze niet gelijk komen met de 1080 kaarten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 22:52
Casekings in Duitsland: ab 31.05.2016 -O- En alle andere shops hebben ook vanaf 30-05 en 31-05... Als ze in Duitsland al op deze datum gaan verschijnen zie ik niet dat Nederlandse shops hem op 27-05 gaan krijgen.

[Voor 67% gewijzigd door Cyclonic op 24-05-2016 06:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Vandaar dat alternate en 4launch opeens niet meer verkopen?

Weg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01-06 09:42
New Yorker schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:36:
Vandaar dat alternate en 4launch opeens niet meer verkopen?
Die paar dagen lijkt me niet de reden om de kaarten van de website te halen, zeker gezien de levertijd toch op "onbekend" stond.

Het alternatief kan veel enger zijn: alle exemplaren die ze binnen zouden krijgen zijn al opgekocht door andere verkopers of door 'normale' consumenten. Ultieme schaarste.

Of ze mochten gewoon nog niet de verkoop in van Nvidia :) Ik zou sowieso wachten tot eind juni om te kijken wat er dan uit is en als je echt niet kan wachten moet je ermee leven dat je een premium betaalt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Blijf het toch wel apart vinden dat ze in Duitsland vanaf introductie al goedkoper zijn dan in NL.
Gemiddeld zijn all videokaarten goedkoper in DE dan in NL zeker in de high end markt scheelt het al snel 50+ euro.

En AMD heeft prijsverlagingen aangekondigd, Fury X $450 :P (weet niet of dat nou met/zonder btw is etc).

Hopelijk zijn ze binnenkort goed verkrijgbaar en gaan dan de prijzen in NL wat naar beneden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Ik vind eerlijk gezegd voor die extra €50,- wel dat we ze eerder moeten mogen krijgen, of in ieder geval zekerheid hebben dat we op de launchdate een pakketje kunnen verwachten.
Maargoed, dat is wishful thinking uiteraard.. Het maakt mij niet zo heel veel uit dat ik extra betaal, ik wil heel graag mijn case afmaken, en dat kan pas als ik de exacte maten heb. Die 50 euro is een druppel op de gloeiende plaat vergeleken bij de 2 dremels die ik heb gesloopt tijdens het bouwen.
btw: mocht iemand hem eerder krijgen, dan zou ik héééél graag eens de maten willen opnemen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 09:55

BaRF

bijna kerst

StackMySwitchUp schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:48:
Ik vind eerlijk gezegd voor die extra €50,- wel dat we ze eerder moeten mogen krijgen, of in ieder geval zekerheid hebben dat we op de launchdate een pakketje kunnen verwachten.
Maargoed, dat is wishful thinking uiteraard.. Het maakt mij niet zo heel veel uit dat ik extra betaal, ik wil heel graag mijn case afmaken, en dat kan pas als ik de exacte maten heb. Die 50 euro is een druppel op de gloeiende plaat vergeleken bij de 2 dremels die ik heb gesloopt tijdens het bouwen.
btw: mocht iemand hem eerder krijgen, dan zou ik héééél graag eens de maten willen opnemen
offtopic:
€50,- vs twee druppels zou ik niet een druppel op een gloeiende plaat noemen - misschien vergeleken met je héle project? :P

Gloednieuwe SSX-303 te koop

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StackMySwitchUp
BaRF schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:55:
[...]

offtopic:
€50,- vs twee druppels zou ik niet een druppel op een gloeiende plaat noemen - misschien vergeleken met je héle project? :P
Dure dremels :P (maar de rest begint ook aardig in de papieren te lopen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:48
StackMySwitchUp schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:48:
Waarschijnlijk zijn de afmetingen gelijk aan die van de 980(Ti)/970/780(Ti)/Titans refference modellen, waarom? Nou kijk naar deze video op 3:32 YouTube: What is the GTX1080 and GTX1070 Founders Edition?
Daar staan ze allemaal op elkaar en ze lijken toch allemaal even groot te zijn.
Vervolgens van de nVidia website:
GTX 980 Graphics Card Dimensions:
Height: 4.376 inches
Length: 10.5 inches
Width: Dual-width
Succes met bouwen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StackMySwitchUp
Ja leuk, zo heb ik mn laatste build gedaan, daar zit het gat voor de koeler precies 3 milimeter naast de fan, dat is best lelijk kan ik je vertellen :) (en deze koeler heeft een vreemde vorm vergeleken bij de platte blokken die er normaliter op zitten.)

"Waarschijnlijk" heb ik niks aan..

[Voor 9% gewijzigd door StackMySwitchUp op 24-05-2016 09:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 12:39
Ik heb zelf een bestelling geplaatst via MAXICT en die geven als datum 02-06-2016 aan. Zal mij benieuwen.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Natrox
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-11-2019
VTec schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:00:
Ik heb zelf een bestelling geplaatst via MAXICT en die geven als datum 02-06-2016 aan. Zal mij benieuwen.
Ik hoop dat je hem krijgt. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
Knap dat je het durft...
The Source schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:36:
[...]

Er zijn maar een paar shops in NL die stock kan hebben.
Deze kaarten gaan allemaal naar NVIDIA partners en die zijn op 1 hand te tellen.

Volgens de NV WTB:
  • 4Launch
  • Alternate
  • Azerty
  • CDRom Lan
  • Computerland
  • Gamingtotaal
  • Informatique
  • Komplett
  • MyCom
  • Norrod
  • Paradigit
Aangezien er verschillende failliet zijn en andere allemaal tot 1 bedrijf behoren is de keuze klein :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:45
De eerste voorraad die vendors krijgen worden namelijk door NV aan hun channel partners / resellers gealloceerd. Dus er zullen ongetwijfeld zeer kleine aantallen naar distributeurs gaan echter zal 95% bij NV authorized partners terecht komen, en dat zijn er niet veel. Echter heb je altijd grijze import, etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaelin
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09:59
Ik heb zojuist even gekeken naar de beschikbaarheid van de 1080 bij onze distributeurs maar de enige die ik zo 123 kan vinden is de Gigabyte GTX 1080 (Gigabyte GF GV-N1080D5X-8GD-B GTX 1080).

Deze is leverbaar vanaf €617 excl btw met advies verkoop van €740 excl btw. Dit zijn over het algemeen prijzen die niet veel zullen dalen het eerste halfjaar tot een jaar dus je kan ervan uitgaan dat de meeste kaarten voor ~€775 in de winkel zullen liggen na de initiële hype.

• CHBF
  • Laatst online: 02-04-2019
prutser001 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:04:
Blijf het toch wel apart vinden dat ze in Duitsland vanaf introductie al goedkoper zijn dan in NL.
Gemiddeld zijn all videokaarten goedkoper in DE dan in NL zeker in de high end markt scheelt het al snel 50+ euro.
Verklaring? :?

Zelfcensuur is de meest schadelijke vorm van censuur.

• StackMySwitchUp
Vaelin schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 23:53:
Ik heb zojuist even gekeken naar de beschikbaarheid van de 1080 bij onze distributeurs maar de enige die ik zo 123 kan vinden is de Gigabyte GTX 1080 (Gigabyte GF GV-N1080D5X-8GD-B GTX 1080).
Mag ik vragen waar je werkt? Ik ben dan toch wel benieuwd of mijn bestelling dan als eerste aankomt.
Kun je ook zien hoeveel ze op voorraad hebben?

• Cyclonic
The Source schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 20:16:
De eerste voorraad die vendors krijgen worden namelijk door NV aan hun channel partners / resellers gealloceerd. Dus er zullen ongetwijfeld zeer kleine aantallen naar distributeurs gaan echter zal 95% bij NV authorized partners terecht komen, en dat zijn er niet veel. Echter heb je altijd grijze import, etc.
Mag je nog altijd niks zeggen van Nvidia wanneer jullie eigen kaarten komen en tegen welke prijs? :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaelin
StackMySwitchUp schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 06:20:
[...]

Mag ik vragen waar je werkt? Ik ben dan toch wel benieuwd of mijn bestelling dan als eerste aankomt.
Kun je ook zien hoeveel ze op voorraad hebben?
Ik werk bij een Value added Reseller en bij bedienen de zakelijke markt, wij hebben directe kanalen bij onze distri's en kunnen ook bij meer dan 20 verschillende in het systeem kijken voor prijzen en voorraden.

Ik zie op dit moment echter nog niets op voorraad, het systeem waar ik in kijk is redelijk actueel met een max delay van 2 uur.

Als het hetzelfde loopt als Iphones op de zakelijke markt dan zullen een aantal strategische personen binnen grote bedrijven de kaart eerder hebben dan de rest van NL.

[Voor 12% gewijzigd door Vaelin op 25-05-2016 09:24]

• Cyclonic
Vaelin schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:13:
[...]

Ik werk bij een Value added Reseller en bij bedienen de zakelijke markt, wij hebben directe kanalen bij onze distri's en kunnen ook bij meer dan 20 verschillende in het systeem kijken voor prijzen en voorraden.

Ik zie op dit moment echter nog niets op voorraad, het systeem waar ik in kijk is redelijk actueel met een max delay van 2 uur.
Kan je wel al zien of de andere kaarten al in het systeem staan? Of alleen nog maar Founders Edition?

• StackMySwitchUp
Vaelin schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:13:
[...]
het systeem waar ik in kijk is redelijk actueel met een max delay van 2 uur.
Mocht je eraan toe komen, zou je ons dan op de hoogte kunnen houden als er iets verandert? (Ja ik ben ontzettend ongeduldig) :P

• Vaelin
Cyclonic schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:23:
[...]

Kan je wel al zien of de andere kaarten al in het systeem staan? Of alleen nog maar Founders Edition?
Als jij product id's of artikelnummers weet is het een stuk makkelijker op te zoeken.

• Cyclonic
Vaelin schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:28:
[...]

Als jij product id's of artikelnummers weet is het een stuk makkelijker op te zoeken.
Helaas weet ik die niet, dacht dat je gewoon op GTX 1080 kan zoeken en ze dan allemaal uitrollen :+

Echter gok dat die van MSI: MSI GTX 1080 GAMING 8G

• Vaelin
Cyclonic schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:32:
[...]

Helaas weet ik die niet, dacht dat je gewoon op GTX 1080 kan zoeken en ze dan allemaal uitrollen :+

Echter gok dat die van MSI: MSI GTX 1080 GAMING 8G
GTX 1080 geeft niet zoveel resultaten, als ik alleen op 1080 zoek krijg ik duizenden resultaten (alles met de resolutie), het artikelnummer van de Gigabyte is GV-N1080D5X- 8GD-B.

• Cyclonic
Vaelin schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:41:
[...]

GTX 1080 geeft niet zoveel resultaten, als ik alleen op 1080 zoek krijg ik duizenden resultaten (alles met de resolutie), het artikelnummer van de Gigabyte is GV-N1080D5X- 8GD-B.
Jammer :( die van Gigabyte is de founders edition zo te zien als ik die google :(

• VTec
Momenteel worden volgens mij ook alleen nog de Founders editions aangeboden bij de beschikbare winkels.

Tijd zal het leren of en wanneer ik de mijne krijg via MAXICT :) Qua prijs waren ze scherp geprijst en je kon in dit geval ook daadwerkelijk een bestelling plaatsen. Bij veel winkels is zelfs het plaatsen van een bestelling pas vanaf 27 mei mogelijk.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 09:18
VTec schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:37:
Momenteel worden volgens mij ook alleen nog de Founders editions aangeboden bij de beschikbare winkels.

Tijd zal het leren of en wanneer ik de mijne krijg via MAXICT :) Qua prijs waren ze scherp geprijst en je kon in dit geval ook daadwerkelijk een bestelling plaatsen. Bij veel winkels is zelfs het plaatsen van een bestelling pas vanaf 27 mei mogelijk.
Voordat je wat krijgt van MaxICT is de GTX 1080Ti/ Titan al uit :+ (zie (shop)reviews over MaxICT en reacties in dit topic)

|2600k|Asus 290|

• Cyclonic
Bullus schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:15:
[...]

Voordat je wat krijgt van MaxICT is de GTX 1080Ti/ Titan al uit :+ (zie (shop)reviews over MaxICT en reacties in dit topic)
Jup al was het gratis zou ik nog niet bij MaxICT bestellen :X

• VTec
We wachten geduldig af ;) Wel ondertussen netjes van hun een email ontvangen dat de datum naar 07-06-2016 is verschoven.

Lees trouwens wisselde verhalen over MAXICT en ik laat mij liever leiden door eigen ervaring dan alleen door negatieve ervaringen van anderen ;) Tijd zal leren of dit een verstandige keuze is geweest :)

[Voor 45% gewijzigd door VTec op 25-05-2016 12:18]

• Cyclonic
VTec schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:08:
We wachten geduldig af ;) Wel ondertussen netjes van hun een email ontvangen dat de datum naar 07-06-2016 is verschoven.
Dat ze 2016 erbij durven te zetten :+ Hoop voor je dat jij wel goede ervaring gaat krijgen met deze winkel echter vrees ik weer het ergste :X

• The Source
Cyclonic schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:08:
[...]

Mag je nog altijd niks zeggen van Nvidia wanneer jullie eigen kaarten komen en tegen welke prijs? :o
Nop, nog eventjes NDA.
En qua productnaam naam zit je in de buurt, maar net niet.
Echter hebben wij nog geen info naar distributeurs en resellers gereleased.

• Cyclonic
The Source schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:26:
[...]

Nop, nog eventjes NDA.
Echter hebben wij nog geen info naar distributeurs en resellers gereleased.
Hoop toch dat je vrijdag wat meer mag vertellen, want die founders edition is echt overpriced en die koeler is gewoon slecht 80% fan speed en hij clocked nog down naar 1600mhz 8)7

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

VTec schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:08:

Lees trouwens wisselde verhalen over MAXICT en ik laat mij liever leiden door eigen ervaring dan alleen door negatieve ervaringen van anderen ;) Tijd zal leren of dit een verstandige keuze is geweest :)
Papier hier?

Ik had me al verheugd op het klassieke vrijdagmiddag autoritje naar Alternate met een hoofd vol neurotransmitters voorafgaand aan het ultieme geek moment, maar ik vrees dat het deze week nog niet gaat gebeuren...

Mijn ervaringen met Max ICT zijn top, maar ik heb nog geen beroep moeten doen op aftersales. Maar ze hebben mij altijd prima bediend v.w.b. snelle levertijden, goed inzicht in voortgang bestelling/status en verzending.

The Source, wanneer wel, of zit er een NDA op de NDA :D

[Voor 4% gewijzigd door edward2 op 25-05-2016 12:40]

Niet op voorraad.

• Cyclonic
edward2 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:38:
[...]

Papier hier?

Ik had me al verheugd op het klassieke vrijdagmiddag autoritje naar Alternate met een hoofd vol neurotransmitters voorafgaand aan het ultieme Geek moment, maar ik vrees dat het deze week nog niet gaat gebeuren...

Mijn ervaringen met Max ICTR zijn top, maar ik heb nog geen beroep moeten doen op aftersales. Maar ze hebben mij altijd prima bediend v.w.b. levertijden, voortgang bestelling/status en verzending.

Misschien toen jij bestelde waren de medewerkers op pauze, vervolgens is de hond op de stoel gesprongen en heeft die perongeluk de updates verstuurd :D

Maar goed dit gaat weer teveel offtopic

Het ziet er dus na uit dat de EU allemaal pas volgende week gaat krijgen, Zweden,UK,Duitsland,Nederland allemaal rond de 1 juni, maar waarom zou je die slechte Founders Edition willen -O-

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Cyclonic schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:31:
[...]

Hoop toch dat je vrijdag wat meer mag vertellen, want die founders edition is echt overpriced en die koeler is gewoon slecht 80% fan speed en hij clocked nog down naar 1600mhz 8)7
Ja die koeler is ruk, dat geeft helemaal te denken in het geval dat je er twee in SLI hebt met nog minder airflow en tevens warmte straling. Ik ga er eerst een slotfan opzetten en anders gaat er een hybride/water koeling op. Dit zijn DE kaarten daarvoor.

Niet op voorraad.

• VTec
Cyclonic schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:43:
[...]Het ziet er dus na uit dat de EU allemaal pas volgende week gaat krijgen, Zweden,UK,Duitsland,Nederland allemaal rond de 1 juni, maar waarom zou je die slechte Founders Edition willen -O-
Omdat je op de versies van bijvoorbeeld Asus zelf waarschijnlijk nog langer zult moeten wachten ;) Heb speciaal ivm de GTX1080 een PC besteld en mijn notebook verkocht en wil dan niet langer wachten :)

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:48
The Source schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:26:
[...]

...
...
Hij is natuurlijk GeForce vergeten, de kaart gaat denk ik 'MSI GeForce GTX 1080 GAMING 8G' heten. Tenzij jullie het hele GAMING gedeelte veranderen of 8G veranderen in 8GB of 8GD5X (van GDDR5X)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Iemand trouwens enig idee waar je die HM SLI bridges kan krijgen? Ik dacht dat die niet bij de FE zaten?

Niet op voorraad.

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:28

Christiano007

Ich bin der champion

Wat is de Duitse tweakers variant online? Ben wel benieuwd naar prijzen/levertijd daar aangezien ik aan de grens woon.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Cyclonic
VTec schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:07:
[...]

Omdat je op de versies van bijvoorbeeld Asus zelf waarschijnlijk nog langer zult moeten wachten ;) Heb speciaal ivm de GTX1080 een PC besteld en mijn notebook verkocht en wil dan niet langer wachten :)
Zit zelf al sinds begin april zonder GPU :+ Beetje Hearthstone alleen op de IGP :X Maar ik wacht toch nog even, misschien zelfs iets goedkoper en uiteraard sneller/stiller/koeler.

• Cyclonic
Christiano007 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:33:
Wat is de Duitse tweakers variant online? Ben wel benieuwd naar prijzen/levertijd daar aangezien ik aan de grens woon.
Geizhals.de of Idealo.de

• FNale
Ik kijk bij heise.de
Vooral bij echt dure onderdelen zoals intel extreme ect kijk ik even bij de buren soms bespaar je er 100 euro op en soms niks.

[Voor 104% gewijzigd door FNale op 25-05-2016 13:41]

• Vaelin
[...]
maar waarom zou je die slechte Founders Edition willen -O-
Als je het toch op waterkoeling aan gaat sluiten maakt de default koeler niets uit, ik zal hem of via een distri bestellen of ik haal in de week van 20 juni een kaart op in Duitsland. Ik zal aanstaande vrijdag al wel een koelblok voor de kaart bestellen bij EKWB(https://www.ekwb.com/news...ce-gtx-1080-water-blocks/)

• StackMySwitchUp
[...]
maar waarom zou je die slechte Founders Edition willen -O-
In mijn geval ongeduld + 100% clean lucht aanvoer en ik maak zelf een "bracket" die vééééééél beter de lucht doorlaat dan dat dikke metalen geval van ze. hopelijk is dat voldoende, was het wel voor de 470 met ref cooler (en die verbruikt bijna 2x zoveel stroom)

• Cyclonic
Vaelin schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 13:43:
[...]

Als je het toch op waterkoeling aan gaat sluiten maakt de default koeler niets uit, ik zal hem of via een distri bestellen of ik haal in de week van 20 juni een kaart op in Duitsland. Ik zal aanstaande vrijdag al wel een koelblok voor de kaart bestellen bij EKWB(https://www.ekwb.com/news...ce-gtx-1080-water-blocks/)
Founders edition heeft ook maar 1 x 8 pin en slechte powerphases, custom cards krijgen 2x 8 pin of 1x 8 en 6 en veel betere powerphases.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bij overclockers UK hebben ze toch echt fysieke voorraad. :9

http://forums.overclocker...ad.php?t=18731880&page=29

[Voor 16% gewijzigd door edward2 op 25-05-2016 14:07]

Niet op voorraad.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:02
Mooi comment, haha:
We have more and more incoming today, tomorrow, Friday and next week. By Friday we should have around 500 units with a further 1000 units due next week and a further 20,000 units by end of June (includes 1070).

• Cyclonic
$vidia ook blij met al die verkopen en $100 in hun eigen zak :+

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja idd. Hopelijk zit de Benelux er ook goed op, ik wil asap van mijn 4 gb-Vram af :D

Niet op voorraad.

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik ga nu echt overstappen van een sli GTX770 naar een enkele 1080 GTX
Wat denk je zal ik prestatie winst krijgen?

Johann Sebastian Bach

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Nivida_intel schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:13:
Ik ga nu echt overstappen van een sli GTX770 naar een enkele 1080 GTX
Wat denk je zal ik prestatie winst krijgen?
Met SLI is daar geen hard getal op te plakken, maar ervan uitgaan dat je 80% scaling haalt "in alle games" (theoretisch maximum ongeveer) ga je er alsnog 30-50% op vooruit.

De meeste mensen deugen!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Cassius schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:19:
[...]

Met SLI is daar geen hard getal op te plakken, maar ervan uitgaan dat je 80% scaling haalt "in alle games" (theoretisch maximum ongeveer) ga je er alsnog 30-50% op vooruit.
Nou ja ik zie wel, het moet wel beter gaan worden.
Aan het systeem dat ik nu heb ligt het nu niet
(INTEL i5 6600K @ 4,5 GHZ)
(MSI Z170 Pro M7)
(16Gb RAM Corsair 2133 MHZ)

Johann Sebastian Bach

• aelbali
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-04 13:10
Net een alert gekregen over EVGA bij central point, nog voordat ik een bestelling kon plaatsen was de pagina al niet meer beschikbaar.

Stelletje aasgieren haha!

• Natrox
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-11-2019
aelbali schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:23:
Net een alert gekregen over EVGA bij central point, nog voordat ik een bestelling kon plaatsen was de pagina al niet meer beschikbaar.

Ik heb klantenservice gesproken met de vraag of de kaart echt op voorraad was. Medewerker heeft geconstateerd dat er iets mis ging met de voorraad check en heeft toen vermoedelijk de pagina naar beneden gehaald.

• StackMySwitchUp
aelbali schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 18:23:

Toen ik de notificatie kreeg liet ik alles vallen en ben ik meteen gaan bestellen.. hopelijk dit keer niet achter het net gevist, ik heb overigens ook naar de voorraad gevraagd en mij werd verzekerd dat er vandaag of morgen een exemplaar opgestuurd zou worden..
ben benieuwd welke van de 2 er als eerste gaat versturen..

• The Source
edward2 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:38:
Uiteraard zijn de NDA date en tijd ook NDA.
Maar niet lang meer...

• Cyclonic
The Source schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:55:
[...]

Uiteraard zijn de NDA date en tijd ook NDA.
Maar niet lang meer...
Je durft ons volgens mij niet te vertellen dat die 850 euro gaat kosten :+
Pagina: 1 2 3 ... 87 Laatste

Let op:
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee