Eerlijk gezegd weet ik onze prijzen nog nietCyclonic schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:11:
[...]
Je durft ons volgens mij niet te vertellen dat die 850 euro gaat kosten
Wij zijn als een gek alles aan het afwerken... zelfs ons eigen personeel weet niet wat we gaan hebben.. NDA.
Zo dadelijk stuur ik er na noeste arbeid van veel mensen een email intern uit met alle product fotos en datasheets en product pagines. Morgen start ik pas met de interne trainingen over onze product line, dus onze klanten horen op zijn vroegst morgen pas onze plannen. Ach ja, deze keer hebben we geen leak gehad
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Verwijderd
Het is ook wel belangrijk om te weten, alvorens je een tweede kaart koopt, dat SLI ook nadelen heeft: plotselinge lage FPS (de minima kunnen lager zijn dan bij 1 kaart), microstuttering en natuurlijk een torenhoge electritciteitsrekening. Hoewel dat misschien heel erg leuk kan zijn als je 2 980 Ti kaarten hebt zou ik het zelf nooit overwegen met twee midrangekaarten, dan toch liever 1 highendkaart voor hetzelfde geld als je per se de hele tijd bleeding edge wil blijven.Cassius schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:19:
[...]
Met SLI is daar geen hard getal op te plakken, maar ervan uitgaan dat je 80% scaling haalt "in alle games" (theoretisch maximum ongeveer) ga je er alsnog 30-50% op vooruit.
Ik heb nog 2 gb RAM op een 7850.edward2 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:12:
Ja idd. Hopelijk zit de Benelux er ook goed op, ik wil asap van mijn 4 gb-Vram af
Voor de meeste populaire spellen haal je nog rond de 50 fps met middelmatig hoge instellingen, ik moet alleen bepaalde spellen van de laatste twee jaar nog even links laten liggen, soms ook dankzij Gameworks.
Het valt mee maar het is wel aan vernieuwing toe. Het gaat bij mij waarschijnlijk tussen de 1070 en de Vega 11. Ik ben huiverig voor NVidia, op het vlak van longevity lijkt AMD het beter te doen.
De 1070 lijkt me echter wel een mooie kaart als ze de DX12-probleempjes hebben opgelost en als deze kaart voldoende presteert (boven de 60 FPS bij hoge instellingen bij games van de laatste paar jaar) bij 1440p.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2016 23:28 ]
Je kunt ook overdrijven...Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:17:
en natuurlijk een torenhoge electritciteitsrekening.
Een degelijk internetabbonement kost je meer per maand dan de extra stroomkosten van een tweede kaart over een heel jaar als je gemiddeld 4 uur per dag gamed en dat 365 dagen per jaar (iets wat mij absoluut niet eens zou lukken maar dat terzijde) als je al uitgaat van 200 watt extra voor de tweede kaart. Iemand die zich zorgen moet maken over 60 euro per jaar zou misschien beter kunnen overwegen om gewoon te stoppen met gamen want dan heb je waarschijnlijk een groter probleem.
Rest van je post is deels wel correct, al kan ik mij nog een periode herinneren waarbij het bezitten van 2 kleinere kaarten het overwegen waard was. Een mooi voorbeeld hier van is de vergelijking tussen de aanschaf van 2 8800GTs ($200-250 per stuk) of het kopen van een enkele 8800 GTX ($500-650 per stuk)/8800 Ultra (> $800 per stuk).
AnandTech review van 2007:

Multi-GPU begint tegenwoordig wel overduidelijk slechtere scaling te laten zien dan in het verleden, dus ik zou de aanschaf van een SLI setup laten afhangen van de spellen die iemand speelt. Zie ook Paprika in "[nVidia GeForce GTX 10xx] Levertijden en Beschikbaarheid".
[ Voor 86% gewijzigd door Paprika op 26-05-2016 00:05 ]
(mijn info is gebaseerd uit de tijd dat 2x gtx 470 echt helemaal hip was)
Ik bouw rare dingen.
Het resultaat daarvan is dat de zogenaamde "alternate frame rendering" methode van SLI of CF niet meer goed kan werken omdat de ene videokaart niks weet van het vorige frame van de andere.
Het lijkt dan logisch dat je dat probleem aan de hardware kant op kan lossen door de bandbreedte tussen kaarten te vergroten en meer data uit te wisselen alleen zoiets is in de render engine heel lastig te programmeren.
Omdat het marktaandeel van SLI en CF gebruikers relatief klein is besluiten veel developers support daarvoor domweg achterwege te laten omdat het minder tijd kost.
Zelfs de UE4 wordt geplaagd hierdoor en als er een developer is die veel uit een engine heeft kunnen halen is het Epic wel met zijn UE3.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Centralpoint zegt nog steeds het volgende:
De prijs is ex btw trouwens
Ik bouw rare dingen.
Eerder ben ik zwaar de mist in gegaan met een R9 290X met een stock cooler, en die fout wil ik niet opnieuw maken.
Gister met Alternate geregeld, dat ik in plaats van een R9 390, als vervanging.
Wat kan bijbetalen als de GTX 1070/1080 beschikbaar komen, en dan zo'n nieuwe kaart neem.
Thesource hintte in het nieuws en discussie topic dat de NDA op de MSI versie van de 1080 mogelijk op 30 Juni Mei vervalt. Het zou mij sterk verbazen als andere board partners daar sterk vanaf gaan wijken. Wanneer ze dan precies op voorraad gaan zijn is gissen. Ik vermoed echter dat board partners hun leveringen sneller op orde gaan hebben dan NVidia zelf met hun FE.Protax schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:56:
Wanneer kunnen we trouwens de versies verwachten van de diverse merken zelf?
Eerder ben ik zwaar de mist in gegaan met een R9 290X met een stock cooler, en die fout wil ik niet opnieuw maken.
Gister met Alternate geregeld, dat ik in plaats van een R9 390, als vervanging.
Wat kan bijbetalen als de GTX 1070/1080 beschikbaar komen, en dan zo'n nieuwe kaart neem.
Voor zover ik heb begrepen vervalt de NDA op de 1070 op 1 Juni. Tel daar nog een week of 4 bij op om een versie met custom cooler ergens in de winkel te zien liggen.
Edit: Ik slaap nog half.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Is de 1070 dan wel een goeie upgrade of zal het niet veel sneller zijn?
Hmm, dat wordt dan misschien nog lastig! Erg benieuwd of ik zo lang kan wachten, gezien Alternate die case heeft openstaanBlaat schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:23:
[...]
Thesource hintte in het nieuws en discussie topic dat de NDA op de MSI versie van de 1080 mogelijk op 30 Juni vervalt. Het zou mij sterk verbazen als andere board partners daar sterk vanaf gaan wijken. Wanneer ze dan precies op voorraad gaan zijn is gissen. Ik vermoed echter dat board partners hun leveringen sneller op orde gaan hebben dan NVidia zelf met hun FE.
Voor zover ik heb begrepen vervalt de NDA op de 1070 op 1 Juni. Tel daar nog een week of 4 bij op om een versie met custom cooler ergens in de winkel te zien liggen.
Hij bedoelt trouwens a.s. zondag / maandag nacht, niet 30 juni ;-)Protax schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:32:
[...]
Hmm, dat wordt dan misschien nog lastig! Erg benieuwd of ik zo lang kan wachten, gezien Alternate die case heeft openstaan
Dat is best makkelijk op te zoeken..Aggressor schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:28:
Momenteel heb ik een gigabye 780 ghz editie..
Is de 1070 dan wel een goeie upgrade of zal het niet veel sneller zijn?
De 1070 is iets sneller dan de 980Ti, dus als je die met de 780 benchmarks vergelijkt dan kun je daar je conclusies uit trekken:
http://gpu.userbenchmark....Nvidia-GTX-780/3439vs2164
(for the record, userbenchmark is niet de beste bron, maar geeft wel een mooi grof beeld)
Ik bouw rare dingen.

[ Voor 96% gewijzigd door Blaat op 26-05-2016 09:39 ]
We zitten nog in mei momenteel heBlaat schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:35:
[...]
Is maandag niet 30 Juni dan?
[...]
30 Juni om 00:00.
https://www.dropbox.com/s...j3w65/leverdatum.PNG?dl=0
Sorry plaatjes willen niet..
Hmm.. zoek de verschillen
[ Voor 19% gewijzigd door StackMySwitchUp op 26-05-2016 09:41 ]
Ik bouw rare dingen.
De GTX 1080 Founder's Editions van Inno3D en Gainward zijn vanaf morgen leverbaar bij Caseking.de.
Qua betrouwbaarheid, dit is een prima betrouwbare webshop. De verzendkosten liggen niet hoog (7,99, GLS) en de levertijd vanuit DE is meestal 2 werkdagen incl. transport.
Je kan ook voor 1 dag kiezen maar dat kost extra verzendkosten (40,- , UPS Express).
[ Voor 42% gewijzigd door Blaat op 26-05-2016 10:54 ]
Volgens Centralpoint moet ik de mijne nu morgen krijgen, ben voorzichtig optimistisch..Blaat schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:44:
Subtiele update:
De GTX 1080 Founder's Editions van Inno3D en Gainward zijn vanaf morgen leverbaar bij Caseking.de.
Qua betrouwbaarheid, dit is een prima betrouwbare webshop. De verzendkosten liggen niet hoog (7,99, GLS) en de levertijd vanuit DE is meestal 2 werkdagen incl. transport.
Je kan ook voor 1 dag kiezen maar dat kost extra verzendkosten (40,- , UPS Express).
Mocht dat weer opschuiven dan cancel ik al mijn orders in NL en bestel ik bij Caseking

Ik bouw rare dingen.
Verwijderd
Helaas heb ik letterlijk 5 minuten geleden dit mailtje gehad van een medewerker van Centralpoint:StackMySwitchUp schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 10:55:
[...]
Volgens Centralpoint moet ik de mijne nu morgen krijgen, ben voorzichtig optimistisch..
Mocht dat weer opschuiven dan cancel ik al mijn orders in NL en bestel ik bij Caseking
Goedemorgen Sam,
Ik heb nog geen reactie gekregen vanuit onze leverancier van EVGA, maar als ik het product nu op onze website opzoek, dan is het niet meer te vinden.
Kennelijk is er een fout gemaakt helaas en is het waarschijnlijk gisterenavond al verwijderd.
Sorry dat wij je het product niet kunnen leveren en dat bij ons helaas onjuiste informatie zichtbaar was.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Jouri Konings
Medewerker afdeling verkoop
Ik heb net met Jouri gechat en die gaf aan dat ie net van een collega hoorde dat er wel geleverd kan worden, maar de releasedatum a.s. zaterdag is en er pas maandag verzonden wordt. Ik ga even polsen bij 4launch wat die zeggen, mocht het daar hetzelfde zijn dan weten we iig wat meer.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:02:
[...]
Helaas heb ik letterlijk 5 minuten geleden dit mailtje gehad van een medewerker van Centralpoint:
[...]
Edit
4launch zegt releasedatum is morgen, maar voorraad moeten ze nog krijgen, dus er kan niets gezegd worden over de levertijd..

Helaas heb ik niet genoeg om ook nog een bestelling te plaatsen bij Caseking

[ Voor 17% gewijzigd door StackMySwitchUp op 26-05-2016 11:41 ]
Ik bouw rare dingen.
Daar zit ik dus ook op te wachtenwilly83 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:24:
Hoe verleidelijk het ook is om nu te bestellen, ik wacht denk ik toch tot de eigen kaarten met koelers op de markt komen. dan nog de vraag of ik voor 1070 of 1080 gaat
Ik ga denk toch voor de 1080, want heb nu al tijden x70 fijn maar de mighty 80 heb ik nooit mogen betasten.
Johann Sebastian Bach
Toch zou ik even wachten. Ik gok erop dat de bestaande kaarten allemaal in waarde zullen dalen. Bovendien kan je er vanuit gaan dat het aanbod van tweedehandse kaarten enorm zal stijgen wat weer leidt tot een lagere vraagprijs (marktwerkingaelbali schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:53:
Als ik een gpu had, had ik ook geduldig gewacht. Maar zit al weken zonder gpu en wordt het wachten nu aardig beu haha.
Twee weken geduld hebben kan zo maar eens tegen de 100 euro schelen. Of je betaald dezelfde prijs voor een 980 waar nu de 970 voor wordt aangeboden.
das 2 weken zonder de snelste GPU ooit gemaakt voor consumenten.. hebbik best 100 euro voor overSylvanbos schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:00:
[...]
Twee weken geduld hebben kan zo maar eens tegen de 100 euro schelen. Of je betaald dezelfde prijs voor een 980 waar nu de 970 voor wordt aangeboden.
Ik bouw rare dingen.
Die van mij staan te koop nuaelbali schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:53:
Als ik een gpu had, had ik ook geduldig gewacht. Maar zit al weken zonder gpu en wordt het wachten nu aardig beu haha.
V&A aangeboden: (SLI)MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning
Johann Sebastian Bach
Het is wel Wishfull thinking van mijn kant.StackMySwitchUp schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:03:
[...]
das 2 weken zonder de snelste GPU ooit gemaakt voor consumenten.. hebbik best 100 euro voor over
Ik GOK erop dat een 1070 niet veel meer, maar zeker ook niet minder, dan de 980 ti gaat kosten.
De 980 ti zal wel in prijs dalen wat dan weer een domino effect heeft op de andere kaarten.
Waar ik wel van overtuigd ben is de overkill aan tweedehandse 970 en 980 kaarten. Dat zie je nu al op de vraag & aanbod. Veel kaarten worden aangeboden omdat ze de overstap op een 1070 of 1080 willen maken.
Dan maar een goedkopere 970 of misschien zelfs wel een tweedehandse 970 of 980 voor een prikkie en dan na een jaar of twee overstappen op de 1070 of 1080 (die dan "hopelijk") goedkoper zal zijn.
Nice, ik overweeg zeker de 1080, maar ik heb sinds ~8 jaar weer een PC besteld na wat jaren console(onderdelen dan) die ik dit weekend in elkaar zal zetten dus het wachten is wel vervelend want overwatch spelen op de intel 540 is natuurlijk niet zo leuk als op een mooie 1080.Nivida_intel schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 11:48:
[...]
Daar zit ik dus ook op te wachten
Ik ga denk toch voor de 1080, want heb nu al tijden x70 fijn maar de mighty 80 heb ik nooit mogen betasten.
Ik verwacht zelf dat de aftermarket 1080 in 2 weken verkrijgbaar zullen zijn.
Welke merken presteren in het veleden goed met hun koelers op bv de 980(ti)? aangezien de 1080 minder watt gebruikt zal dit wel goed komen. Zo'n Hybrid is erg intresant maar zal niet snel op de markt komen en zal denk ik founders edition +50,- zijn.
ik zou zelf nog max 200 overhebben voor een 2e hands 970, terwijl ik de vraagprijzen nu nog steeds rond de 270 voorbij zie komen. Zeker als amd in juni ook met hun kaarten gaan komen, vermoed ik dat de 2e hands prijzen nog verder dalen.Sylvanbos schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:09:
[...]
Het is wel Wishfull thinking van mijn kant.
Ik GOK erop dat een 1070 niet veel meer, maar zeker ook niet minder, dan de 980 ti gaat kosten.
De 980 ti zal wel in prijs dalen wat dan weer een domino effect heeft op de andere kaarten.
Waar ik wel van overtuigd ben is de overkill aan tweedehandse 970 en 980 kaarten. Dat zie je nu al op de vraag & aanbod. Veel kaarten worden aangeboden omdat ze de overstap op een 1070 of 1080 willen maken.
Dan maar een goedkopere 970 of misschien zelfs wel een tweedehandse 970 of 980 voor een prikkie en dan na een jaar of twee overstappen op de 1070 of 1080 (die dan "hopelijk") goedkoper zal zijn.
ik ben vooral benieuwd naar de levertijd van de 1070, maar daar is nog niet echt iets definitiefs over bekend toch?
Prijzen GTX1070?gotfurrr schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:04:
[...]
ik zou zelf nog max 200 overhebben voor een 2e hands 970, terwijl ik de vraagprijzen nu nog steeds rond de 270 voorbij zie komen. Zeker als amd in juni ook met hun kaarten gaan komen, vermoed ik dat de 2e hands prijzen nog verder dalen.
ik ben vooral benieuwd naar de levertijd van de 1070, maar daar is nog niet echt iets definitiefs over bekend toch?
Die aanbiedingen op V&A zijn onzin, via amazon.de kon je al een paar keer een gloednieuwe GTX 970 kopen voor rond de €280,-. Waarschijnlijk kost een 970 over een paar weken tweedehands gewoon rond de €200,- zoals het zou moeten.gotfurrr schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:04:
[...]
ik zou zelf nog max 200 overhebben voor een 2e hands 970, terwijl ik de vraagprijzen nu nog steeds rond de 270 voorbij zie komen. Zeker als amd in juni ook met hun kaarten gaan komen, vermoed ik dat de 2e hands prijzen nog verder dalen.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verwijderd
Neem daar maar vergif op in. De 1070 presteert iets beter (qua performance) dan de 980 ti (700 euro) en de 1070 gaat waarschijnlijk ongeveer net zo veel kosten als de 970, in het begin iets meer (iets onder de 450 euro?) maar die prijs zal later wel wat gaan dalen, bovendien komt AMD nog met minstens 4 nieuwe kaarten uit voor het einde van het jaar, de kans is groot dat de betere Vega gehakt maakt van de 1080 (HBM) als AMD hiermee geen blunder begaat, bijvoorbeeld door er te weinig geheugen op te stoppen.gotfurrr schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 13:04:
[...]
Het is verleidelijk om nu een grafische kaart te kopen maar als je bang for the buck wil dan wacht je waarschijnlijk het best tot ergens in het einde van het jaar.
Idem voor de CPU's. Zelfs al wil je per se een Intel CPU kopen dan nog wacht je beter aangezien het gek moet lopen als de prijs niet gaat zakken.
Ik wil maar zeggen dat 270 euro in mijn ogen een onrealistisch hoge vraagprijs is voor een tweedehands 970. Als mensen bereid zijn te betalen dan hebben ze groot gelijk maar het zou me niet verbazen als niemand het koopt en de aanbieders de prijs verlagen.
Dit is precies waarom ik een beetje huiverig ben om nu iets te kopen.. Ik heb nu een R9 390, en hoewel het meeste opzich wel ok gaat, heb ik ook een aantal MG279Q monitoren die dus 144hz op 1440p moeten pompen.. 1440p @ 144hz + R9 390 is niet altijd feest dus.. Nu hoop ik stiekum dat de 1080 hierin aardig wat bijdraagt, maar wachten op de VEGA is natuurlijk ook een optie.. Kortom, ik weet het allemaal niet meerVerwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:09:
[...]
Neem daar maar vergif op in. De 1070 presteert iets beter (qua performance) dan de 980 ti (700 euro) en de 1070 gaat waarschijnlijk ongeveer net zo veel kosten als de 970, in het begin iets meer (iets onder de 450 euro?) maar die prijs zal later wel wat gaan dalen, bovendien komt AMD nog met minstens 4 nieuwe kaarten uit voor het einde van het jaar, de kans is groot dat de betere Vega gehakt maakt van de 1080 (HBM) als AMD hiermee geen blunder begaat, bijvoorbeeld door er te weinig geheugen op te stoppen.
Het is verleidelijk om nu een grafische kaart te kopen maar als je bang for the buck wil dan wacht je waarschijnlijk het best tot ergens in het einde van het jaar.
Ik snap de reden waarom men zou wachten, maar met die redenering kun je nog wel een jaar wachten, en dan is er nóg betere hardware, voor nóg minder geld (en ja, het gaat wel in golven, maar toch)
Ik heb er 4 maanden op zitten zonder grafische kaart, omdat 6 maanden terug "binnenkort" een nieuwe GTX serie uit zou komen, en die zou HBM2 bevatten en de concurrentie met 10x performance voorbij streven.
Nu het zover is, is de performance heel goed, maar echt niet als beloofd (zoals gewoonlijk) en zal het binnenkort allemaal sneller, beter, en mooier worden.
Maar ik wil -nu- gamen!
tl;dr: Wie geduld heeft, wacht. Wie -nu- wil gamen, betaalt de hoofdprijs en accepteert dat met een aantal maanden zijn kaartje een paar honderd euro minder kost.
Overigens heb ik destijds nog een mooie 300 eu gekregen voor mn 970, dat dan weer wel!
Ik bouw rare dingen.
Ik heb geen haast meer. No man's sky is 1 á 2 mnd uitgesteldStackMySwitchUp schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:55:
[...]
Ik snap de reden waarom men zou wachten, maar met die redenering kun je nog wel een jaar wachten, en dan is er nóg betere hardware, voor nóg minder geld (en ja, het gaat wel in golven, maar toch)
Ik heb er 4 maanden op zitten zonder grafische kaart, omdat 6 maanden terug "binnenkort" een nieuwe GTX serie uit zou komen, en die zou HBM2 bevatten en de concurrentie met 10x performance voorbij streven.
Nu het zover is, is de performance heel goed, maar echt niet als beloofd (zoals gewoonlijk) en zal het binnenkort allemaal sneller, beter, en mooier worden.
Maar ik wil -nu- gamen!
http://www.nu.nl/games/42...-loopt-vertraging-op.html
En ik wilde perse een build af hebben voordat die uitkwam.
Een 970 voor 250 euro verkopen lukt je over twee week niet meer btw.
Je hebt ook gelijk hoor betreft het "altijd" wachten op een nog betere GPU en lagere prijs (ongoing proces).
Maar de prijsverlaging staat als het ware om de hoek.
Dus ik wacht rustig af.
[ Voor 7% gewijzigd door Sylvanbos op 26-05-2016 16:08 ]
Sylvanbos schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:04:
[...]
Ik heb geen haast meer. No man's sky is 1 á 2 mnd uitgesteld
http://www.nu.nl/games/42...-loopt-vertraging-op.html
En ik wilde perse een build af hebben voordat die uitkwam.
Een 970 voor 250 euro verkopen lukt je over twee niet meer btw. Dus ik wacht rustig af.

Ik bouw rare dingen.
Waarschijnlijk zal de GTX 1080, en vooral de 1070, prima bang for the buck bieden als je op dit moment een snelle videokaart wilt. Wat AMD precies gaat doen met Polaris (lager gepositioneerd) en Vega weten we gewoon nog niet. En tegen die tijd zal nVidia ook wel weer met iets nieuws komen.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:09:
[...]
Neem daar maar vergif op in. De 1070 presteert iets beter (qua performance) dan de 980 ti (700 euro) en de 1070 gaat waarschijnlijk ongeveer net zo veel kosten als de 970, in het begin iets meer (iets onder de 450 euro?) maar die prijs zal later wel wat gaan dalen, bovendien komt AMD nog met minstens 4 nieuwe kaarten uit voor het einde van het jaar, de kans is groot dat de betere Vega gehakt maakt van de 1080 (HBM) als AMD hiermee geen blunder begaat, bijvoorbeeld door er te weinig geheugen op te stoppen.
offtopic:
Idem voor de CPU's. Zelfs al wil je per se een Intel CPU kopen dan nog wacht je beter aangezien het gek moet lopen als de prijs niet gaat zakken.
Ik wil maar zeggen dat 270 euro in mijn ogen een onrealistisch hoge vraagprijs is voor een tweedehands 970. Als mensen bereid zijn te betalen dan hebben ze groot gelijk maar het zou me niet verbazen als niemand het koopt en de aanbieders de prijs verlagen.
Ik neig erg naar een GTX 1070 met custom cooler in combinatie met een i7-6800K. Op zich wel toe aan een kleine upgrade van mijn AMD Phenom II X4 965BE met AMD 5770 ...
De laatste jaren zakken Intel CPU's juist bijna helemaal niet in prijs, of stijgen zelfs in prijs! Kijk maar naar de grafiekjes van het prijsverloop van i7-6700K, i7-4790K, i7-5820K en i5-6600K. We zijn trouwens allemaal ontzettend benieuwd wat AMD met Zen gaat doen natuurlijk, maar dat weet al helemaal niemand.
AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro
Dat lijkt me zeer sterk gezien ze vanaf dag 1 heavily overpriced zijn voor de specs die je krijgt. Je betaalt de hoofdprijs voor een kaart met de die-size (314mm2) van een mainstream product a la GTX 560 (360mm2)/GTX 460 (332mm2).Dionamuh schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:02:
[...]
Waarschijnlijk zal de GTX 1080, en vooral de 1070, prima bang for the buck bieden als je op dit moment een snelle videokaart wilt.
[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 26-05-2016 17:28 ]
Verwijderd
Ik volg je (met dank aan de nieuwe generatie transistors en softwareoptimalisatie gaan de meeste mensen er flink op vooruit) maar dat neemt niet weg dat je over een paar maanden waarschijnlijk aanzienlijk meer bang for the buck krijgt. Iedereen moet het zelf weten en de een kan gemakkelijker wachten dan de ander (als je nu zonder kaart zit...) maar het lijkt me weinig controversieel om te stellen dat wie optimale bang for the buck wil beter even wacht met een nieuwe grafische kaart of een nieuwe CPU te kopen.Dionamuh schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:02:
[...]
Waarschijnlijk zal de GTX 1080, en vooral de 1070, prima bang for the buck bieden als je op dit moment een snelle videokaart wilt.
Ja, je kan blijven wachten, als ik in oktober een Zen-CPU koop dan betaal ik wellicht ook wat meer dan een paar maanden later aangezien de moederborden in het begin wellicht wat duurder zijn etc. maar juist op het moment dat de kaarten net zijn geïntroduceerd betaal je nu eenmaal wat meer voor die kaarten, zeker als de concurrent nog niet met een opvolger is gekomen, en Intel heeft tot oktober een soort van monopolie voor desktopcomputers vanaf het mainstreamsegment.
We missen een hoop details maar een hoop is wel duidelijk:Wat AMD precies gaat doen met Polaris (lager gepositioneerd) en Vega weten we gewoon nog niet.
- de Polaris wordt de entrylevel + mainstream (lager mainstream in ieder geval, de vraag is of dat het een *80 of een *90 wordt)
- de paar benchmarks die er zijn suggereren dat de betere Polaris een *80-kaart wordt, de prestaties liggen in die benchmarks ruim onder die van de 980 ti terwijl de 1070 (de opvolger van de 970 die vergelijkbare prestaties levert met de 390) beter presteert (voor games in ieder geval) dan de 970.
spoiler:Voor een deel danzij betere compressie (minder geheugen en througput vereist) en dankzij optimalisatie van de algorithmes.
Dat zegt niet alles, want het zou bijvoorbeeld kunnen dat de geteste Polaris een flink lagere kloksnelheid had dan wat het kan hebben of zoiets. Even afwachten. Wel is het duidelijk dat in het beste geval de beste Polaris een *90-kaart gaat worden, AMD is er immers heel erg duidelijk over geweest dat dit een midrange-kaart wordt. - De Vega gaat vanaf mainstream (hogere segment) tot highend leveren. Dit moet minstens de concurrentie aangaan met de 1080 en hoger die NVidia op dat moment heeft. We weten dat het tragere geheugen op de 1080 een bottleneck kan vormen voor deze kaart in bepaalde realistisch haalbare game-situaties, in theorie is dit een voordeel voor de Vega zolang die kaart wel voldoende van het superieure geheugen krijgt. De Fury X had immers een bottleneck doordat die te weinig geheugen had.
- De laatste generaties ging het gelijk op tussen NVidia en AMD, het zou gek moeten lopen als AMD deze generatie niet gelijkwaardige kaarten levert (dezelfde transistors, het hangt puur van het ontwerp van de kaart af, we weten dat AMD ook prima ingenieurs in dienst heeft). Met concurrentie zal de prijs lager zijn dan zonder concurrentie.
Voor het hoogste segment, wat ook weer een reden is dat de 1080 en de 1070 tot op zekere hoogte in prijs zullen dalen.En tegen die tijd zal nVidia ook wel weer met iets nieuws komen.
offtopic:
De laatste jaren zakken Intel CPU's juist bijna helemaal niet in prijs, of stijgen zelfs in prijs! Kijk maar naar de grafiekjes van het prijsverloop van i7-6700K, i7-4790K, i7-5820K en i5-6600K. We zijn trouwens allemaal ontzettend benieuwd wat AMD met Zen gaat doen natuurlijk, maar dat weet al helemaal niemand.
Ja, omdat AMD al even geen ocncurrentie levert, daarom valt een prijsverlaging te verwachten zo gauw Zen komt. Kijk eens naar het filmpje van Adoredtv over de Zen-processor, hij onderbouwt goed waarom hij verwacht dat de Zen een iets geringere singlethreadperformance zal leveren (maximaal een paar procent) terwijl je wel meer kernen krijg als bij de Intel-CPU's. Ik moet hieraan toevoegen dat de singlethreadperformance helaas wel een bottleneck kan vormen doordat het nog steeds lastig is om softwarematig de last goed te verdelen over de CPU-kernen.
Er is nooit een ideaal moment om nieuwe hardware te kopen maar het valt te verwachten dat als je een paar maanden tot een half jaar wacht dat je ofwel meer kwaliteit voor dezelfde prijs krijgt ofwel een lagere prijs voor dezelfde kwaliteit. Die schommelingen zijn toch niet altijd zo sterk?
Daarom zeg ik bewust als je op dit moment een snelle videokaart wilt. Misschien is bang for the buck dan niet de meest gelukkig gekozen term. Maar aangezien AMD zoals het ernaar uitziet voorlopig niet eens een videokaart zal hebben die de prestaties van een GTX 1070 evenaart, dan krijg je in ieder geval prima prestaties voor je geld. Hopelijk komt Polaris al in de buurt, anders moeten we nog wachten tot Vega voordat prijzen noemenswaardig zullen dalen. Het maakt mij overigens geen klap uit of ik nVidia, AMD en/of Intel in mijn pc stop. Stiekem liever AMD, maar dan moeten ze wel weer een alternatief gaan bieden.Paprika schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:26:
[...]
Dat lijkt me zeer sterk gezien ze vanaf dag 1 heavily overpriced zijn voor de specs die je krijgt. Je betaalt de hoofdprijs voor een kaart met de die-size (314mm2) van een mainstream product a la GTX 560 (360mm2)/GTX 460 (332mm2).
Het moet inderdaad raar lopen wil AMD niet met kaarten komen die even snel of sneller zijn. En je hebt gelijk dat het beter is om te wachten tot dat moment, omdat er dan concurrentie is. De vraag is alleen of je een half jaar (minstens, schat ik) kunt wachten. Ik denk ook dat het nu (binnen ~een maand) ook geen slecht moment is om een nieuwe kaart te kopen omdat je 1. voor een eerdere (goedkopere) generatie kunt gaan, of 2. de nieuwe generatie kunt nemen en meteen de beste prestaties hebt en er langer mee kunt doen. Het zou in ieder geval jammer zijn als je op dit moment net een GTX 9xx(Ti) nieuw hebt gekocht.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:30:
[...]
De laatste generaties ging het gelijk op tussen NVidia en AMD, het zou gek moeten lopen als AMD deze generatie niet gelijkwaardige kaarten levert (dezelfde transistors, het hangt puur van het ontwerp van de kaart af, we weten dat AMD ook prima ingenieurs in dienst heeft). Met concurrentie zal de prijs lager zijn dan zonder concurrentie.
[/list]
[...]
Voor het hoogste segment, wat ook weer een reden is dat de 1080 en de 1070 tot op zekere hoogte in prijs zullen dalen.
Maar goed, er is inderdaad geen ideaal moment.
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:30:
[...]
offtopic:
Ja, omdat AMD al even geen ocncurrentie levert, daarom valt een prijsverlaging te verwachten zo gauw Zen komt. Kijk eens naar het filmpje van Adoredtv over de Zen-processor, hij onderbouwt goed waarom hij verwacht dat de Zen een iets geringere singlethreadperformance zal leveren (maximaal een paar procent) terwijl je wel meer kernen krijg als bij de Intel-CPU's. Ik moet hieraan toevoegen dat de singlethreadperformance helaas wel een bottleneck kan vormen doordat het nog steeds lastig is om softwarematig de last goed te verdelen over de CPU-kernen.
Klopt helemaal, en dat is al jaren enorm jammer. Ik kan helaas niet wachten tot Zen, want ik loop nu echt tegen dingen aan die mijn verouderde pc niet meer kan. We moeten nog maar afwachten of AMD eindelijk weer (high end) processors gaat maken die de concurrentie met Intel aankunnen. Ik hoop het van harte, maar ik moet het nog zien.
Interessant filmpje van Adoredtv!
[ Voor 18% gewijzigd door Dionamuh op 26-05-2016 19:41 ]
AMD Ryzen 9 3900X - Scythe Fuma | Gigabyte X570 Aorus Elite | 64GB Crucial 3000C16 | ASUS TUF RTX 3080 OC | Corsair MP510 960GB | Samsung 850 EVO 1TB | OCZ TR150 960GB | Corsair 760T + HX850i | HP X34 • 3440x1440 • 165Hz | Win 10 Pro
https://www.techpowerup.c.../GeForce_GTX_1080/28.htmlDionamuh schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:11:
Misschien is bang for the buck dan niet de meest gelukkig gekozen term.
Dat inderdaad.
When looking at the performance of this new powerhouse, we see it perform twice(!) as well as the GTX 970 when averaged over our test suite at 4K resolution. Compared to NVIDIA's GTX 980 Ti, the performance uplift is about 30%, and the GTX 1080 is not even the highest-end card NVIDIA will release on Pascal. Against AMD's R9 Fury X, the GTX 1080 is over 30% faster as well. GTX 970 SLI, which is an excellent value proposition, is also conclusively beat, and at lower pricing. This means that with one quick swoop, NVIDIA's GeForce GTX 1080 has obsoleted everything in the high-end market.

Ik bouw rare dingen.
http://nl.hardware.info/c...UoxUMTQwAIkWJCYngriKdUCAA
Edit. Plotseling nog maar 1 winkel en geen voorraad...
[ Voor 33% gewijzigd door calsonic op 26-05-2016 20:24 ]
Weg
Morgen mogen ze verkocht worden.calsonic schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 20:21:
Ze worden nu te koop aangeboden
http://nl.hardware.info/c...UoxUMTQwAIkWJCYngriKdUCAA
Edit. Plotseling nog maar 1 winkel en geen voorraad...
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Paprika schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:01:
De GTX 1080 is niets meer dan een instap D-segmenter voor de prijs van een Supercar.
Thanks to "the internet"...
[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 26-05-2016 23:30 ]
HahaPaprika schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:29:
Volledig off-topic, maar...
[...]
[afbeelding]
Ook lopen ze dan mogelijk sneller zodat het verschil tussen de OC versies van de 980TI wat groter maken hoop ik, dan lijkt het me een waardige upgrade voor mijn 290x CFX setup en kan ik de 290x kaarten doorschuiven naar andere computers.
Dus nog maar even afwachten tot daar wat meer over bekent wordt, ik vraag me af of die over de prijs van de 'Founders edition' gaan.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Te bestellen vanaf:
27 mei - 15:00 uur
Weg
De aller extreemste kaarten vast wel, maar de normale versies dus 100$ goedkoper.prutser001 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:13:
Dus nog maar even afwachten tot daar wat meer over bekent wordt, ik vraag me af of die over de prijs van de 'Founders edition' gaan.
AMD Nieuwsdiscussie
Maar ik heb echt geen weet van hoelang zoiets duurt. maandje? kan iemand hier iets zinnigs over zeggen?
Binnenkort komt mirrors edge catalyst uit, en dan zal ik wel een upgrade kunnen gebruiken(heb een 560 Ti). maar als ik lang moet wachten kan ik misschien beter voor een 2e hands 960/970 gaan

ora et labora
[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 27-05-2016 00:40 ]
Wat ik ook interessant vind is de gtx 980ti. Tot hoever zou die gaan dalen? Hij is nu al bijna 100 euro goedkoper geworden.
980TI is EOL die gaat er gewoon uit als de voorraad op is.RoyK schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 01:13:
Ik ben erg geïnteresseerd in beide kaarten. Het met een gpu gaan worden die mijn werksysteem gaat voorzien van meer dan voldoende power. Met name Photoshop en adobe premiere pro / after effects.
Wat ik ook interessant vind is de gtx 980ti. Tot hoever zou die gaan dalen? Hij is nu al bijna 100 euro goedkoper geworden.
iets zegt mij dat dit wel eens kan tegenvallen. Hoop idd dat de normale versies 100 goedkoper worden, maar zou me niets verbazen als we in het begin toch nog hogere prijzen gaan krijgen.-The_Mask- schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:16:
[...]
De aller extreemste kaarten vast wel, maar de normale versies dus 100$ goedkoper.
Vooral bij de 1070 kan hem dit het kantelpunt gaan worden.
Ben benieuwd of informatique snel de 1070 kan leveren zodra deze uit is.
Ben benieuwd wat hiervan waargemaakt wordt.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Wie heeft al snel alles opgekocht?
Verwachte voorraad datum:
vrijdag 10 juni 2016
[ Voor 11% gewijzigd door New Yorker op 27-05-2016 08:29 ]
Weg
ASUS STRIX X99 | Intel i7 5820K | 32GB DDR4 Avexir Raiden | ASUS STRIX OC 1080 | NZXT Kraken X42 | Plextor NVMe 512GB | Samsung EVO 840 512GB | Inwin 904Plus | Acer Predator XB280HKbprz | Corsair VOID Wireless | Corsair M65 Pro RGB | Corsair K70 RGB
ASUS STRIX X99 | Intel i7 5820K | 32GB DDR4 Avexir Raiden | ASUS STRIX OC 1080 | NZXT Kraken X42 | Plextor NVMe 512GB | Samsung EVO 840 512GB | Inwin 904Plus | Acer Predator XB280HKbprz | Corsair VOID Wireless | Corsair M65 Pro RGB | Corsair K70 RGB
Paprika schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 23:29:
Volledig off-topic, maar...
[...]
[afbeelding]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Ik weet wel zeker het laatste. Naar mijn idee zijn het echt kaarten voor de early adopters. De koeling is niet speciaal of super goed en de fases zijn ook niks aparts. Er is echt geen enkele reden waarom deze kaarten duurder zouden zijn dan de custom kaarten (eerder andersom). Het zal niet voor niets zijn dat de foundation editions eerder uitkomen, anders zouden ze nooit goed verkopen en amper bestaansrecht hebben. Op zich een slimme zit bedrijfstechnisch gezien. We spreken er allemaal schande van en er zijn genoeg mensen die om die reden nog even wachten, maar zoals je hier ook al merkt zijn er ook genoeg mensen die de hoge prijs voor lief nemen. Kassa! (Voor NVIDIA dan)Mior schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:22:
Misschien snap ik het niet maar kan iemand me uitleggen waarom je voor een Founders Edition kaart zou kiezen ipv de 3rd-party designs die er ook aan zitten te komen? De Founders Edition kaarten zijn toch een stuk duurder, of is het een kwestie van 'nu hebben'?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Oh en wat betreft het "waarom" de founders edition, ik wil sowieso een blower koeler, welke later in de race schaarser worden, dus ik wil -juist- de founders edition (ik weet dat er een paar met eigen blowers komen, maar die zijn vaak nog slechter)
[ Voor 40% gewijzigd door StackMySwitchUp op 27-05-2016 09:49 ]
Ik bouw rare dingen.
Ja dus geen enkele, tenzij je de koeler vervangt door een waterkoeler.rmno schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:08:
Is het nog ergens van belang voor welk merk je gaat? Specs en design zijn overal hetzelfde toch?
AMD Nieuwsdiscussie
Wanneer verwacht je je 4launch bestelling binnen?StackMySwitchUp schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:46:
Het lijkt erop of mijn bestelling bij 4launch gaat winnen.. Centralpoint heeft heel handig de datum maar weer een dag verschoven, dus die kunnen onder voorbehoud alvast aan het gas..
Oh en wat betreft het "waarom" de founders edition, ik wil sowieso een blower koeler, welke later in de race schaarser worden, dus ik wil -juist- de founders edition (ik weet dat er een paar met eigen blowers komen, maar die zijn vaak nog slechter)
Centralpoint heeft zelf geen voorraad maar is afhankelijk van voorraad van de grote distri's in Nederland.StackMySwitchUp schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:46:
Het lijkt erop of mijn bestelling bij 4launch gaat winnen.. Centralpoint heeft heel handig de datum maar weer een dag verschoven, dus die kunnen onder voorbehoud alvast aan het gas..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
aelbali schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:12:
[...]
Wanneer verwacht je je 4launch bestelling binnen?
Ik hoop vandaag verzonden, morgen bij mij binnen *fingers crossed*Geel: Het product is naar ons onderweg vanuit onze leverancier (direct leverbaar).
Ik bouw rare dingen.
Founders edition was toch niet limited quantity? Of heb ik het marketingpraatje verkeerd begrepenStackMySwitchUp schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:46:
Ik kan die gtx 1080 niet vinden bij 4launch...StackMySwitchUp schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:35:
[...]
[...]
Ik hoop vandaag verzonden, morgen bij mij binnen *fingers crossed*
Het stond eerder deze week maar ze hebben het eraf gehaald samen met alternate.kmichael schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:51:
[...]
Ik kan die gtx 1080 niet vinden bij 4launch...
Weg
Alles in electronicaland is limited quantity.. Als de founders editions op zijn gaan de fabrikanten waarschijnlijk alleen nog maar hun eigen versies bouwen aangezien de productiekosten veel lager liggen.HammerNL schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:48:
[...]
Founders edition was toch niet limited quantity? Of heb ik het marketingpraatje verkeerd begrepen
Ze hebben ongeveer een half uur daar in de webshop gestaan..New Yorker schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:56:
[...]
Het stond eerder deze week maar ze hebben het eraf gehaald samen met alternate.
[ Voor 45% gewijzigd door StackMySwitchUp op 27-05-2016 11:02 ]
Ik bouw rare dingen.
Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar ik bouw een nieuwe PC na jaren een Mac te hebben gehad dus ik heb niet echt de optie om te wachten aangezien ik geen grafische kaart heb die ik kan gebruiken tot die tijd. Ten tweede ga ik waterkoelen en de waterblocks die het makkelijkst te krijgen zijn, zijn die voor het reference design. Daarnaast maakt overklokken niet zoveel meer uit tussen de verschillende kaarten als je op water zit, en waarom wachten voor een kaart met een koeler die toch de vuilnisbak in verdwijnt?Mior schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:22:
Misschien snap ik het niet maar kan iemand me uitleggen waarom je voor een Founders Edition kaart zou kiezen ipv de 3rd-party designs die er ook aan zitten te komen? De Founders Edition kaarten zijn toch een stuk duurder, of is het een kwestie van 'nu hebben'?
Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs
Omdat die 100 euro goedkoper is (waarschijnlijk)?afterburn schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:10:
Waarom wachten voor een kaart met een koeler die toch de vuilnisbak in verdwijnt?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
HammerNL schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:48:
[...]
Founders edition was toch niet limited quantity? Of heb ik het marketingpraatje verkeerd begrepen
Juist niet limited, daarom ligt de prijs ook hoger, zo wordt er niet geconcurreerd met de custom designs van de fabrikanten, aldus nVidia.StackMySwitchUp schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:01:
[...]
Alles in electronicaland is limited quantity.. Als de founders editions op zijn gaan de fabrikanten waarschijnlijk alleen nog maar hun eigen versies bouwen aangezien de productiekosten veel lager liggen.
Je zou ook kunnen zeggen dat ze extra winst willen pakken de eerste weken.
AMD Nieuwsdiscussie
Dat is wel heel scheef-The_Mask- schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:25:
Juist niet limited, daarom ligt de prijs ook hoger, zo wordt er niet geconcurreerd met de custom designs van de fabrikanten, aldus nVidia.
Je zou ook kunnen zeggen dat ze extra winst willen pakken de eerste weken.
Anyway, order bij Central Point is zojuist verstuurd, dus 4launch heeft de race verloren. Ik heb mn order gecancelled (stom, want die had ik hier ook nog wel kwijt gekund, sorry guys!)
Ik bouw rare dingen.
AMD Nieuwsdiscussie
Als ik naar de meeste webshops ga, dan kan ik de 1080 nog nergens fatsoenlijk vinden op hun sites. Staan ze er officieel überhaupt al op? Ik kan bijvoorbeeld op 4launch nergens een 1080 vinden...Yonix schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:58:
Hoe komt het eigenlijk dat de pricewatch nog steeds niet op de hoogte is wat betreft de prijs van de 1080?
Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal
Ik had een price alert op alle founder's editions, toen ze deze per abuis hadden aangeboden aan de pricewatch ben ik er als een aasgier bovenop gesprongen, dat is de enige reden dat ik m nu (bijna) heb, want kort daarop hadden ze hem offline getrokkenLuuk1983 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:09:
[...]
Als ik naar de meeste webshops ga, dan kan ik de 1080 nog nergens fatsoenlijk vinden op hun sites. Staan ze er officieel überhaupt al op? Ik kan bijvoorbeeld op 4launch nergens een 1080 vinden...
Ik bouw rare dingen.
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 Founders Edition 8GB
En het is alweer uitverkocht.
[ Voor 8% gewijzigd door New Yorker op 27-05-2016 12:42 ]
Weg
Weg
Dat was te verwachten, want dat was vorig jaar bij de 980Ti ook zo. Websites die je proberen te lokken met nepvoorraden/mooie levertijden en creëren (bewust) een schaarste om de (onrealistische) hoofdprijs te kunnen vragen.New Yorker schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:48:
Ik had dit voorspeld door die schaarste zullen ze 1000 euro ervoor vragen.
Geef het twee weken of tot het moment dat de kaarten goed leverbaar zijn en je zult zien dat het je al snel € 150,- tot € 200,- kan schelen!
Be warned!
[ Voor 10% gewijzigd door Yonix op 10-06-2016 11:52 ]
Dit is een topic over levertijden en beschikbaarheid. Wil je praten over prestaties e.d. zit je hier fout. Hiervoor is nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen. Wil je alle nieuwtjes volgen, ga dan naar [Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 56. Dit topic is puur om levertijden en beschikbaarheid te bespreken.