Om nog even door te gaan op de bovenstaande reacties, ik ben nog aan het wachten op spul uit China voor ik t schema kan maken en kan testen of t werkt (al heb ik daar wel vertrouwen in). Ik ben ondertussen eens aan de slag gegaan om zelf een PCB te maken, meer om mezelf bezig te houden dan dat het daadwerkelijk nodig is.
Het leek me handig om het totaal met 1 voeding aan te kunnen sluiten en er verder niet meer naar om te kijken. Nu heb ik het schema van DevaZ gecombineerd met een 12v->5v schema dat ik na enig zoekwerk op internet tegen kwam op basis van een 7805 IC, wat ik zo lees niet heel efficiënt, maar het zou moeten doen wat ik graag wil.
Ik heb 0 verstand van electronica als in echte kennis, alles wat ik weet/leer komt van internet, en tja, daar staat ook wel eens iets tussen dat niet per se waar hoeft te zijn. Kan iemand die er verstand van heeft toelichten of dit gaat werken?
Mijn 2e vraag gaat over C1 en C2, ik kom allemaal waarden op internet tegen, maar ik weet niet welke ik zou moeten hebben, hoe kom ik daar achter?
Eerste schema wat ik produceer. Kan vast allemaal veel netter, maar een korte toelichting:
J1 = Hier komt de Sensor op (screw terminal)
J2 = Hier komt 12V binnen (ook screw terminal)
De Wemos is nu opgenomen in het schema, Ik denk dat ik deze ga aansluiten met Dupont-kabels, leek me handiger dan vast solderen, al blijft dat ook een optie. Waarom een Wemos? Simpel, daar heb ik er een aantal van en deze laten zich makkelijk flashen via USB, tevens kan je ze 5v voeren, er zit een step-down naar 3.3v op
Suggesties?