Had je niet beter een Wemos D1 mini met SD shield op een rtc kunnen plakken?Mr-Beamer schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 19:13:
En Nodemcu-bordjes zijn ook groot genoeg om direct wat op te bakken.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is een mijn SD-webservertje.
4GB SD aan de bovenkant.
En aan de onderkant tussen de pinnen een I2C RTC + backup C'tje
Het nadeel van de ESP is dat het zooooo langzaam is bij het uploaden van de FW.
Dus ik gebruik momenteel een ander arduino bordje met zowat de zelfde onderdelen + een ESP die ik via Serial AT commands aanstuur. Dat gaat vele malen sneller tijdens het debuggen/ontwikkelen.
Bovendien heb ik de serial verbinding tussen de die esp en de arduino afgetapt en zodoende kan ik nu exact en in realtime debuggen wat de esp terug stuurt.
Mbt het flashen van de ESP. Voor alles heb ik wel een goede oplossing behalve de ESP12E/F, maar aangezien ik er daarvan binnenkort een stuk of 30 moet flashen ga ik maar zo iets maken:
YouTube: DIY ESP8266 Pogo pin programmer fixture
Eigenlijk alleen de 1e keer handig, daarna zou het OTA kunnen als je dat inbakt.
Die nodeMCU bordjes vind ik daarentegen maar super vervelend. Werken nauwelijks hier. Als ik ze aansluit wordt eerst Windows gek door 3-5x het device te "vinden" inclusief bijbehorend geluid. Dan is het geflashed boot hij 10% van de tijd niet goed of crashen ze na een poos aanstaan.