Dat is het ook! Een collega van mij heeft er onlangs één gekocht, tweedehands, en daar heb ik al prachtige foto's van gezien.dipje2 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 17:12:
Dus dan kalmeer ik mijzelf in gedachten altijd maar weer dat m'n A65 nog altijd een geweldig toestel is.
Ja, je verwacht veel, want in het analoge tijdperk hoefde je in kleur niks te verwachten boven ISO 400.Alleen ik vind de ISO performance niet van deze tijd (maar wie weet verwacht ik teveel? In vergelijking shots met een A6000 zat er niet veel verschil).. iso 1600 is echt eigenlijk 'not usable' en ik zie tegenwoordig prachtige high-res plaatjes die op ISO 6400 zijn geschoten. Maar wie weet is dat dan weer fullframe.
Maar verwacht je teveel? Voor moderne maatstaven niet. Mijn (ook al niet meer nieuwe) A58 doet het zeer goed op ISO 1600, en als je niet erg gaat vergroten, is ook ISO 3200 te doen.
APS-C is nog steeds levensvatbaar, het volstaat voor alle amateurs en veel professionals. En er is veel mooi en betaalbaar APS-C glas beschikbaar.Dus hier iemand die juist erg blij zou zijn met een A65-v2 of een A68 of wat dan ook, in plaats van een nieuwe A99.
De A-mount van Sony houdt een keer op, maar hetzelfde geldt voor de EF-mount van Canon en de F-mount van Nikon. Net zoals analoge fotografie bijna niet meer bestaat (er worden door de meeste merken al jaren geen analoge camera's meer gemaakt). Spiegelloos heeft de toekomst!Maar ik blijf voorzichtig. Er is al zo vaak gezegd door random Sony personeel dat je maar naar E-mount moet met adapter als antwoord op de vraag 'wanneer komt er weer iets voor A-mount'. En in product-future slides van een paar jaar geleden zie je een lijntje vanaf de A99 'into the future' staan en ook voor de A77 (waar ondertussen dus de 77v2 voor uit is) terwijl de A65 lijn stopt.
Maar voordat de hele wereld over is op ILC, zijn we jaren verder. Eerst moeten de body's en lenzen wat goedkoper worden. En dat is een kip-en-ei probleem: volume maakt goedkoop, goedkoop zorgt voor meer verkopen dus volume.