Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 102 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:42
418O2 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:14:
Ik heb er geen problemen mee. Zou wel mijn best doen om zo'n scooter er af te rijden :P
Met alleen snel rechtdoor rijden redt je dat dus niet op een dijk. :P

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53
Nero22 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:17:
[...]

Met alleen snel rechtdoor rijden redt je dat dus niet op een dijk. :P
True. Maar ik vind t wel leuk als er mensen aanhaken, zonder lastig te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Leven en laten leven, helemaal als je "op gepaste afstand" blijft. Ik vind het zelf vaak wel prettig, als volger (leren van andermans lijnen en fouten, wetende dat zij de weg vrijmaken) en als "voorrijder", reden om eens extra netjes te rijden en alerter te zijn.

Het is een leuk spelletje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:56

Bommes

Capo del formaggio

418O2 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:14:
Ik heb er geen problemen mee. Zou wel mijn best doen om zo'n scooter er af te rijden :P
Dat probeerde deze 2 ss rijders ook.. >:)
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/SBfa01bviqJaOZikP0XuPkU3qHdMEhiOOm2F9GLhh0uMetuEHth3p2ZBZ5QKnF0GAdDizr1WUjDVH80UzVENiCI2blRtdkFxbhqAIz1DdcsS6o1k_ApZwGmoT9-sGYN4LUNlO7Qlcm8EQuJhOZAX3Cc9QQ6TgxIOvPBkLJqCYL0JCiPtYJQxqcDiZDYtZWcGEL9nVU8QKmcrju_LJAppyFjww1bi0vtO-T1m2hSP64ID8ojMHBh_gy9g-t6IJkki-NplRVJeINfwZWq0sr-rNFC7SvNamRmIkpXM5tMnyUtlHP0h-CXBSwg1Z6X5eF9JEaEIc5nY9uHRhmynO9Y2XUfrCXtMGoposBksYFE2EqBsmPowUjCxU1i7MAgAEDg5U9RsLoeJ0vfLl05BoR2jyMcU3em1vCFTjdjfw8xtVWAL7QNrFbwIpMu7MQTkLcs6MzH9Y53eMocStxKC09cOpHOrDyBw_8nwH7t4QyWlSHCNR2dkE66LhgWiO0qLwb9ZBtELT1L3xPxRwzWH_r7_OH72-WBA0JIa58B8PJoWUJQ=w960-h934-no
Lukte ze niet :+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:31
Is dat Carolijn? Heb ik nog les van gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bommes schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:58:
[...]

Dat probeerde deze 2 ss rijders ook.. >:)
[afbeelding]
Lukte ze niet :+
Dan probeerden ze het ook niet, maar waren ze zo vriendelijk om op te wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007

Bommes

Capo del formaggio

Melkunie schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:08:
[...]

Is dat Carolijn? Heb ik nog les van gehad :)
Jep dat is ze.. :Y
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 22:14:
[...]

Dan probeerden ze het ook niet, maar waren ze zo vriendelijk om op te wachten :+
Moet jij nou alles verraden..gemeen persoon. >:) :+

Op de kleine weggetjes binnendoor in de Eifel houd ik het allemaal makkelijk bij.
Pas bij de wat grotere doordraaiers, langere rechte stukken en 100+ toegestaan max snelheid wegen moet ik lossen.
Ding weegt niets en kan dus veel later remmen en wie later remt is langer snel.. :9
Daarbij een draaicirkel van niets en op de slinger weggetjes rijd ik bijna rondjes om de wat grotere fietsen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:51:
[...]
het gaat om de intentie van Rossi die hier overduidelijk vanaf druipt.
Dat is puur subjectief. Feit is dat BEIDEN elkaar opzochten en elkaar het leven zuur maakten. MM heeft zijn straf gehad, en VR nu ook. Maar ze zochten beiden de confrontatie. Waar twee vechten, hebben twee schuld. Het is in dit geval een kwestie van welke rijder je zelf het leukste vindt.
Alleen kun je niet in het hoofd van de coureurs kijken, dus welke intentie de een of de ander had is niet duidelijk. Of ze elkaar nu echt van de baan wilden rossen of niet zeg maar. Dat zul je nooit weten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 23:42:
[...]

Dat is puur subjectief. Feit is dat BEIDEN elkaar opzochten en elkaar het leven zuur maakten. MM heeft zijn straf gehad, en VR nu ook. Maar ze zochten beiden de confrontatie. Waar twee vechten, hebben twee schuld. Het is in dit geval een kwestie van welke rijder je zelf het leukste vindt.
Alleen kun je niet in het hoofd van de coureurs kijken, dus welke intentie de een of de ander had is niet duidelijk. Of ze elkaar nu echt van de baan wilden rossen of niet zeg maar. Dat zul je nooit weten.
ik had akkoord met je gegaan, als Rossi niet had geschopt...

die schop verraad de intentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als die geschopt heeft, want ik heb nog beeld gezien waar dat goed te zien is.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Ik zie ook geen schoppende beweging van Rossi.

https://pbs.twimg.com/tweet_video/CSJjaN5UAAEXQEp.mp4

Rossie dwingt Marquez extreem veel naar buiten en kijkt hem daarbij aan. Marquez wordt geprovoceerd, geeft gas en duwt zijn hoofd tegen het been van Rossie. Rossie duwt als reactie het hoofd weg en Marquez valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Precies, zo zie ik het ook. Wil niet zeggen dat ze beiden goed bezig waren. Ik hoop zo dat dit niet het einde van de MotoGP betekend. Want wat als Rossi nu gaat stoppen? Dat gaat heet veel inkomsten kosten. En ik switch over naar Pedrosa. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend klein beetje regen hier in Barcelona...

12 km file die bijna niet bewoog, en auto mobilisten die wederom vergeten dat spiegels ook bruikbaar zijn in de regen...

wat ik normaal in een minuut of 15/20 doe, koste me vandaag bijna 30 (in de auto doe je er 45min over....)

Spaanse koekblikkers zijn net oplos *K.U.T chauffeurs "alleen water toevoegen"
*kwalitatief uitermate teleurstellend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
mphilipp schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:29:
Hier vast een paar plaatjes. Zoals beloofd wezen spelen in de duinen bij Merzouga, Erg Chebbi. Prachtig gezicht vlak voor de auberge (dikke aanrader als je ooit naar Marokko gaat!). Je loopt letterlijk de deur uit, de duinen in.

[afbeelding]
Cursus ingraven, het examen.

[afbeelding]
En geslaagd!

[afbeelding]
Om dan vervolgens net te doen of ik heel relaxed de duinen uit kom rijden... :+
Gaaf! Lekker spelen in de zandbak. :)
Wat was er met linker been gebeurd trouwens? Ik zie iets van een rode vlek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:29:
Hier vast een paar plaatjes. Zoals beloofd wezen spelen in de duinen bij Merzouga, Erg Chebbi. Prachtig gezicht vlak voor de auberge (dikke aanrader als je ooit naar Marokko gaat!). Je loopt letterlijk de deur uit, de duinen in.

[afbeelding]
Cursus ingraven, het examen.

[afbeelding]
En geslaagd!

[afbeelding]
Om dan vervolgens net te doen of ik heel relaxed de duinen uit kom rijden... :+
Dus,.. Duiters gaan naar Schevening om lekker te kuilen te graven met een schepje
Philip gaat lekker naar Marocco en gebruikt een 1200GS om kuilen te graven... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:37:
[...]

Dus,.. Duiters gaan naar Schevening om lekker te kuilen te graven met een schepje
Philip gaat lekker naar Marocco en gebruikt een 1200GS om kuilen te graven... 8)
Wel een stuk stijlvoller. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
xos schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:38:

Rossie dwingt Marquez extreem veel naar buiten en kijkt hem daarbij aan. Marquez wordt geprovoceerd, geeft gas en duwt zijn hoofd tegen het been van Rossie. Rossie duwt als reactie het hoofd weg en Marquez valt.
dat is exact wat ik ook zie gebeuren en vindt het geen vreemde reactie, dat MM zich laat provoceren terwijl dit al een langere strijd is vindt ik zijn fout. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die spaans kunnen lezen

http://solomoto.es/1/rossi-valencia-no-se-si-voy-ir

en anders moet je maar even google translate over de site laten gaan

TL/DR: Rossi, ik weet niet of ik wel ga racen in Valencia
(hij moet wel, want contract breuk als hij weigert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Dat zou wel heel zwak zijn... Ook van achteraf kan hij het in ieder geval nog proberen, dat je in Valencia vanaf de achterste plek prima kan winnen heeft nota bene Marquez een paar jaar geleden nog bewezen :+ (Al was dat wel Moto2)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Chakotay schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:50:
Dat zou wel heel zwak zijn... Ook van achteraf kan hij het in ieder geval nog proberen, dat je in Valencia vanaf de achterste plek prima kan winnen heeft nota bene Marquez een paar jaar geleden nog bewezen :+ (Al was dat wel Moto2)
Dat zou wel de ultime wraak zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:28:
Vanochtend klein beetje regen hier in Barcelona...

12 km file die bijna niet bewoog, en auto mobilisten die wederom vergeten dat spiegels ook bruikbaar zijn in de regen...

wat ik normaal in een minuut of 15/20 doe, koste me vandaag bijna 30 (in de auto doe je er 45min over....)

Spaanse koekblikkers zijn net oplos *K.U.T chauffeurs "alleen water toevoegen"
*kwalitatief uitermate teleurstellend)
Ik las laatst dat in Barca de bestuurders over het algemeen juist wel goed kijken voor motoren omdat veel koekblikkers ook motorrijder zijn (geweest), klopt dat?
Of is het alleen in de regen dat ze Kilo Utrecht Tango zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:59
xos schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 08:38:

We mogen daar zoveel over speculeren als kan, maar.. Feit is dat het beide 2 grote EGO's zijn, punt.
Andere vraag: had MM niet hetzelfde gedaan andersom? Of VR?

Ze verdienen genoeg, het is een spelletje in een spelletje.. Ik denk dat wij er veel meer "van wakker liggen" dan zij hoor :)

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quacktech
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 18:57
Nero22 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:06:
Ok, vraagje. Ik had vanmiddag een "situatie" en ik wil graag jullie mening:

Ik rijd de dijk op en vlak voor mij rijden twee motoren (die duidelijk bij elkaar horen) ook de dijk op. Ik kan ze prima bijhouden (op mijn Ninja 250 :+ ), maar ik heb natuurlijk niet genoeg power om er voorbij te gaan, want zo langzaam zijn zij ook weer niet. We blijven ongeveer de hele dijk relatief vlak achter elkaar door de bochtjes rijden. Alleen op de lange rechte stukken lopen ze uit, maar ik kom er weer bij als er een bocht aan komt.

Vinden jullie het onbeschoft en/of irritant dat er een motorrijder achter jullie blijft kleven (op gepaste afstand uiteraard) zoals ik dan deed? Ik vind het namelijk wel relaxed, zo'n "safety car situation". :P
Lijkt me geen probleem. Ik vind het juist leuk als mensen een stukje aanhaken. Zelf doe ik dat ook wel eens. Bij het verlaten van het treintje even groeten, of als er gestopt wordt even een praatje maken. :)

The Duck did it again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToolkiT schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:58:
[...]

Ik las laatst dat in Barca de bestuurders over het algemeen juist wel goed kijken voor motoren omdat veel koekblikkers ook motorrijder zijn (geweest), klopt dat?
Of is het alleen in de regen dat ze Kilo Utrecht Tango zijn?
Over het algemeen blijven ze wel netjes in hun baan in de file omdat er iedere 20 seconden wel een motor voorbij komt.

Maar in de regen worden ze echt hopeloos.
Het was rond 8 uur in de ochtend, dan is het hier (dankzij de klok afgelopen zondag) gewoon licht. milde regen.

en ik ben de tel kwijt geraakt hoeveel er wel niet mist licht aan hadden... van dat soort reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nero22 schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 21:06:
Vinden jullie het onbeschoft en/of irritant dat er een motorrijder achter jullie blijft kleven (op gepaste afstand uiteraard) zoals ik dan deed? Ik vind het namelijk wel relaxed, zo'n "safety car situation". :P
Nope, ik blijf ook weleens een tijdje achter een groepje motorrijders aanrijden. Daardoor heb ik al verschillende leuke weggetjes ontdekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:24:
[...]

Nope, ik blijf ook weleens een tijdje achter een groepje motorrijders aanrijden. Daardoor heb ik al verschillende leuke weggetjes ontdekt :)
Is niets mis mee.

Sterker nog, als beginnend rijder kun je er mischien iets van opsteken.
(lijnen, rempunten, kijken etc etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 11:55

Ktenolix

Pijlsnel

Morgen 18º C :D Lekker met de motor naar het werk. Deze week is over het algemeen goed motorweer volgens mij. Had vandaag ook wel met de motor naar het werk kunnen gaan. :)

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Ktenolix schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:45:
Morgen 18º C :D Lekker met de motor naar het werk. Deze week is over het algemeen goed motorweer volgens mij. Had vandaag ook wel met de motor naar het werk kunnen gaan. :)
Uitgerekend morgen het laatste examen van het blok. Van 13.00 tot 15.00... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ktenolix schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 13:45:
Ik woon te dicht bij werk om met de motor te gaan ;( 1,5km is de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 11:55

Ktenolix

Pijlsnel

418O2 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:12:
[...]

Ik woon te dicht bij werk om met de motor te gaan ;( 1,5km is de moeite niet.
Grote omweg nemen? :P

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik werk op een grauw industrieterrein met twee toegangswegen die van heinde en verre al volstaan. Dus dat is ook weinig aan. Hoewel t uit werk wel te doen is, dus dan is het wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
Gisteren ook nog een rustig rondje wezen rijden. Kreeg nog wel een middelvinger naar mijn hoofd toen ik door een inhaalmanoeuvre met 50 in 30 gebied bijna van de motor werd gereden, maar voor de rest lekker gereden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuddyMagical schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:36:
Gisteren ook nog een rustig rondje wezen rijden. Kreeg nog wel een middelvinger naar mijn hoofd toen ik door een inhaalmanoeuvre met 50 in 30 gebied bijna van de motor werd gereden, maar voor de rest lekker gereden. :P
van een auto of motor?

en foei, 50 rijden in en 30 kmh zone, schavuit dat je bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

kazzzdafke schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:01:
[...]

We mogen daar zoveel over speculeren als kan, maar.. Feit is dat het beide 2 grote EGO's zijn, punt.

Ze verdienen genoeg, het is een spelletje in een spelletje.. Ik denk dat wij er veel meer "van wakker liggen" dan zij hoor :)
Ik denk niet dat Rossi hetzelfde zou doen als de rollen omgekeer zouden zijn. Rossi is een smeerlap maar ik verwacht eerder dat hij heel theatraal zijn ongenoegen laat blijken door het hoofd te schudden, gebaren gaat maken en na afloop in de pers zijn ongenoegen laat blijken. Beetje zoals de voetballer die om een kaart voor de tegenstander vraagt, manipulatief en vervelend maar niet direct gevaarlijk. Begrijp daarom ook niet waarom zo veel mensen fan van hem zijn. Head first op iemand inrijden, dat zie ik hem echter niet doen en ik denk ook dat hij zich wel wat meer afzijdig zou houden als 2 andere in deze fase van het kampioenschap zouden zitten.

Marquez heeft zichzelf mijn inziens niet onder controle. Op het moment dat Rossi hem aan keek sloegen bij hem de stoppen door, gaf gas en beukte head first op Rossi in. Het is mooi om te zien wat hij kan op een motor maar ik vind het een mafketel die verblind wordt door zijn wil om te winnen en zijn ego en daarmee een enorm risico voor zichzelf en de tegenstanders.

Overigens zou Yamaha Lorenzo op zijn pers conferentie ook wel mogen aanspreken. Wat een beschamende vertoning was dat. Zeker in tegenstelling tot Pedrosa was het echt om je als volwassen vent kapot voor te schamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:10
MuddyMagical schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:36:
toen ik door een inhaalmanoeuvre met 50 in 30 gebied bijna van de motor werd gereden, maar voor de rest lekker gereden. :P
Moet je ook niet doen. Ik woon in zo'n gebied en die bestaan niet voor niks. Je was niet bijna van je motor gereden, je was bijna ergens op geklapt.
Mijn kids kunnen ook zomaar van achter uit de auto de weg opschieten.

Ouch ; komt er iets feller te staan dan de bedoeling.
Maar ik woon dus ook in zo'n gebied. En het feit is gewoon zo dat beesten, kids en ouwe mensen verwachten daar redelijk veilig en onbekommerd over straat te kunnen dabberen. Is het equivalent van een woonerf voor velen.

[ Voor 23% gewijzigd door maartend op 26-10-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
maartend schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:01:
[...]

Moet je ook niet doen. Ik woon in zo'n gebied en die bestaan niet voor niks. Je was niet bijna van je motor gereden, je was bijna ergens op geklapt.
Leren ze in ieder geval dat ze goed uit moeten kijken voordat ze de straat op lopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Martin schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:02:
[...]

Leren ze in ieder geval dat ze goed uit moeten kijken voordat ze de straat op lopen :X
Dat zeg je en dat doen we ook wel, maar ik weet wel dat er bij mij op het dorp bijna een passeerder is gelyncht omdat hij veel en veel harder reed dan die 30 en dus echt een kind heeft aangereden. De vader stond toevallig buiten. Vrachtwagenchauffeur, dus formaatje kledingkast Ikea. Was niet fijn voor de bestuurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Andere vraag ; hoe leg ik mijn partner uit dat ik wel de motor sta te wassen maar niet de auto?
Auto is nieuwer vond ik zelf wel goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De motor kan niet door de wasstraat? :+

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Omdat de auto door de wasstraat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
maartend schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:17:
Andere vraag ; hoe leg ik mijn partner uit dat ik wel de motor sta te wassen maar niet de auto?
Auto is nieuwer vond ik zelf wel goed klinken.
"'t is minder werk, en je weet dat ik van makkelijk hou schat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
maartend schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:06:
[...]
...omdat hij veel en veel harder reed dan die 30...
Dat zou ik sowieso niet goedpraten, we hadden het over 50 waar 30 is toegestaan :P Maar inderdaad, als je veel en veel te hard rijdt en daarbij/daardoor iemand raakt (zeker een kind) verdien je het wel een beetje om gelyncht te worden :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Gotta respect the 30's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Klopt - ik woon op zo'n dijkweggetje en om de zoveel tijd wordt er een motorrijder of wielrenner horizontaal met toeters en bellen afgevoerd. Op een gedeelde weg moet je altijd twee maal je remweg (vanzejelf en je tegenligger) kunnen overzien maar dat snappen er toch echt niet veel . Een een kind is inderdaad helemaal ernstig.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
franssie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:36:
[...]

Klopt - ik woon op zo'n dijkweggetje en om de zoveel tijd wordt er een motorrijder of wielrenner horizontaal met toeters en bellen afgevoerd.
dat dus. Wij hebben langs de dijken ook her en der memorialmonumenten. Nou ja, monumenten, wel voor de mensen die daar spullen van hun dierbaren achterlaten. Persoonlijk heb ik er moeite mee sinds ik daar mensen na een verschrikkelijk ongeluk heb gevonden. Geen overlevenden achteraf. 1 overleden waar ik bij stond, nog geen 21 jaar.
mensen maken zo veel fouten in de polders. Je kunt beter met 140 over de snelweg dan met 100 door de polder.

Maar oke, dat is een ander verhaal. merk nu gewoon dat het nog steeds iets doet met me.

Oja, auto gaat ook niet door de wasstraat. En mijn aanhang vertellen dat ik van makkelijk hou? Na, toch maar niet.

[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 26-10-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:29

bakvis

Tweakers.Nerd

Gotters!

Goed nieuws, nieuw speelgoed!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3FydE48Fajwc2HX51S6kTDQO/medium.jpg

Shiver_1

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/PA1okT19ISKAiEUvGA3eliJt/medium.jpg

Shiver_2

En zo staat ze nu samen met haar maatje (de SV650) in het schuurtje van mijn appartement. Past net :)!

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/txmcJytRCGXPxvWGXbHno9bB/medium.jpg

Maar wat rijd die fiets lekker! Wat stuurt dat goed en wat zit dat heerlijk! Ik weet dat de vering soms nog wat te wensen overlaat maar naar mijn gevoel is dit al een wereld van verschil met de Suzuki! Lekker rond tuffen met dat ding en volgend seizoen die SV maar eens verkopen... Mijn bankrekening is officieel leeg. M'n wasmachine moet niet kapot gaan O-) 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door bakvis op 26-10-2015 15:47 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bruut ding hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Dat zal rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 16:29

Wootlock

Evilution

tssk, niet eens de DB killers eruit :+

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 14:59:
[...]

van een auto of motor?

en foei, 50 rijden in en 30 kmh zone, schavuit dat je bent!
maartend schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:01:
[...]

Ouch ; komt er iets feller te staan dan de bedoeling.
Maar ik woon dus ook in zo'n gebied. En het feit is gewoon zo dat beesten, kids en ouwe mensen verwachten daar redelijk veilig en onbekommerd over straat te kunnen dabberen. Is het equivalent van een woonerf voor velen.
Kleine verduidelijking nodig zie ik. :)

Ik reed hier (maps) 30. Het is een 'Fietsstraat' waarbij het 1 richtingsverkeer is voor auto's. De rijbanen zijn ook wat smal en het is op zondag donders druk met mensen die wandelen, fietsen en spelende kinderen.
Ik reed iets links van het midden op de rechter rijbaan en een Mercedes ML kwam voorbij zetten met een stevige vaart.
Dat past amper kan ik je zeggen.

Ik stak mijn hand op (geen middelvinger ofzo) en kreeg daarop een middelvinger terug waarna de ML rijder verder jekkerde.
Camera wel bij maar die bleek al leeg te wezen helaas dus geen beelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuddyMagical schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:24:
[...]

[...]

Ik reed hier (maps) 30. Het is een 'Fietsstraat' waarbij het 1 richtingsverkeer is voor auto's. De rijbanen zijn ook wat smal en het is op zondag donders druk met mensen die wandelen, fietsen en spelende kinderen.
Ik reed iets links van het midden op de rechter rijbaan en een Mercedes ML kwam voorbij zetten met een stevige vaart.
Dat past amper kan ik je zeggen.

Ik stak mijn hand op (geen middelvinger ofzo) en kreeg daarop een middelvinger terug waarna de ML rijder verder jekkerde.
Camera wel bij maar die bleek al leeg te wezen helaas dus geen beelden...
AHHH tja, ok jij was braaf aan het doen en een aso met compensatie drang in zilver Kuche blik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
MuddyMagical schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:24:
[...]

[...]

Aha, die pipo zat dus flink fout. te hard en fout voorbij steken. Het zij je vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 09:33:
[...]
Gaaf! Lekker spelen in de zandbak. :)
Wat was er met linker been gebeurd trouwens? Ik zie iets van een rode vlek.
Daar heeft een vent een keer een paar uur lang met een naald in zitten prikken...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kazzzdafke schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 12:01:
[...]
Weten we niet. It never happened.

Rossi heeft overigens vandaag (denk ik) een verklaring afgegeven (waarom zei hij niet meteen iets toen ie van de motor af stapte?). Hij zei oa dat je niet zomaar een MotoGP motor onderuit trapt. Ik moet 'm daarmee op zijn woord geloven, want ik kan het niet effe uitproberen. Echter denk ik inderdaad niet dat ze vanuit die positie niet zoveel kracht kunt ontwikkelen om iemand echt onderuit te trappen (zonder zelf onderuit te gaan).
Er is ook nog een video die het ook nog uit verschillende hoeken laat zien. Hoewel er geen camera op zijn steppie is gemonteerd heeft het er inderdaad alle schijn van dat MM zelf met zijn rem tegen VR's voet/been komt en daardoor valt. Dat is iig het verhaal dat VR vertelt en dat ook idd lijkt te gebeuren als je naar de beelden kijkt in slow-motion. Op volle snelheid is het nauwelijks te zien wat er gebeurt.

Maar goed, laten we het maar varen. Ik ben hoogst benieuwd wat er de volgende race gaat gebeuren. Het kan zomaar zijn dat Rossi ontketend is en alles en iedereen voorbij vliegt en alsnog de benodigde puntjes bij elkaar rijdt. Zou super zijn. Maar ik denk dat dat alleen in onze natte dromen gebeurt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
mphilipp schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:53:
[...]

Daar heeft een vent een keer een paar uur lang met een naald in zitten prikken...
Zag er zo uit de verte eerder uit als een brandplek van je uitlaat, omdat je in korte broek loopt. Hoe je dat aan de buitenkant linkerbeen krijgt icm een uitlaat aan de rechterkant van een GS was me dan wel een raadsel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jolke schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:04:
[...]
Zag er zo uit de verte eerder uit als een brandplek van je uitlaat, omdat je in korte broek loopt. Hoe je dat aan de buitenkant linkerbeen krijgt icm een uitlaat aan de rechterkant van een GS was me dan wel een raadsel. :P
Nee, het is een grote rode schorpioen, zonder outline, dus vandaar die rode vlek. Ik heb wel op mijn rechterarm (nog niet gebeurd op de foto) een brandplek van de uitlaat van die rot F800. Probeer je iemand te helpen, wordt je gebrandmerkt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

Wootlock schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 16:13:
tssk, niet eens de DB killers eruit :+
Haha klopt! Die had de vorige eigenaar d'r in geschroefd toen k m op ging halen. Gaan d'r volgend seizoen nog wel uit hoor :-)!

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

bakvis schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:37:
[...]

Haha klopt! Die had de vorige eigenaar d'r in geschroefd toen k m op ging halen. Gaan d'r volgend seizoen nog wel uit hoor :-)!
Laat die dingen nou gewoon zitten..... :>

Je maakt het er voor jezelf alleen lastiger mee op het moment dat je ze er uit haalt én je wint er (serieus) niets mee.... (Tenzij je, net zoals ik, een vette boete wil gaan riskeren én moet gaan betalen vanwege een milieudelict).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wimmel_1 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:53:
[...]

Je maakt het er voor jezelf alleen lastiger mee op het moment dat je ze er uit haalt én je wint er (serieus) niets mee.... (Tenzij je, net zoals ik, een vette boete wil gaan riskeren én moet gaan betalen vanwege een milieudelict).
Jonge mijn kameraad heeft een remap gedaan en merkt t echt wel!!!

Denkt hij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

De Race Director legt uit hoe ze tot hun beslissing zijn gekomen:
MotoGP™ Race Director Mike Webb explains Race Direction’s decision after the clash between Rossi and Marquez at the Malaysian GP.

After the on-track clash at the Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix between Valentino Rossi and Marc Marquez that saw the latter crash, MotoGP™ Race Director Mike Webb explains Race Direction’s decision:

What was Race Direction’s decision and view on the incident?
“The decision is that Race Direction has imposed three penalty points on Valentino Rossi for irresponsible riding, that is, deliberately causing contact. Deliberately running wide in a corner in order to try and force another rider off line. The result was a crash and so it’s irresponsible riding causing a crash and for that we have imposed three penalty points on Rossi.

"It looked like we were going to have a great race, but unfortunately it ended in an incident that’s controversial. I have to say that the Movistar Yamaha team have appealed against Race Direction’s decision, so now that appeal will be heard by FIM stewards.”

What were the views that the riders expressed to race direction?
“I can give you a general feeling rather than a quote from our hearing, because obviously it a closed door hearing. Marc explained that he was riding his normal race waiting for the tyres to feel good and going fast when he could and slowing down when he had to.

"Valentino was of the opinion that Marc was deliberately slowing the pace of the race down and doing so unfairly. We listened to both riders; our opinion was that there was some fault on both sides, but as far as the rulebook goes Marquez did not make any contact, did not break any rules as such, but we feel that his behaviour was causing problems to Rossi who reacted. Unfortunately he reacted in a way that is against the rules.”
Lijkt me duidelijke taal. De beslissing gaat dus helemaal niet over het (vermeende) schoppen of de crash zelf, maar meer over de actie die daartoe leed. Ze zien dus ook wel dat beide mannen vage shit uithaalden, maar wat MM deed is niet tegen de regels en wat VR deed wel. Ben benieuwd of het protest van Yamaha nog wat uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:18:
De Race Director legt uit hoe ze tot hun beslissing zijn gekomen:

[...]

Lijkt me duidelijke taal. De beslissing gaat dus helemaal niet over het (vermeende) schoppen of de crash zelf, maar meer over de actie die daartoe leed. Ze zien dus ook wel dat beide mannen vage shit uithaalden, maar wat MM deed is niet tegen de regels en wat VR deed wel. Ben benieuwd of het protest van Yamaha nog wat uithaalt.
Ik hoop (serieus) op een "Wet Race" in Valencia over twee weken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik hoop op een faire race. Maar in Spanje...zou Rossi niet een beetje uitgejouwd worden ginds... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:34:
Ik hoop op een faire race. Maar in Spanje...zou Rossi niet een beetje uitgejouwd worden ginds... :+
Wet Race :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakvis

bakvis

Tweakers.Nerd

wimmel_1 schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 21:53:
[...]

Zoveel maakt t niet uit. Die shiver maakt toch al herrie zo! Zonder killet ploft ie alleen meer...

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 23:34:
Nee, zitten hier altijd meer Rossi fans dan van die dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi stukje inderdaad, echter nog nooit van die kerel gehoord?
schrijft hij voor een blad of zo of slechts een blog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Volgens mij gewoon een blog. Maar vond het ook wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Geeft wel een leuk perspectief dat blog!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat een koekenbakker vanochtend voor mij op de A2 tussen Utrecht en Amsterdam. Hij reed op een rode Deauville en stond eerst tussen de file (Yarly...) en wilde toen er toch maar tussendoor. Maar deed dat dan weer vlak voor mij en een Transalp die er gewoon vlot doorheen reden.

En dan ging hij echt exact 10kmh rijden, maar had ondertussen grote problemen zijn motor stabiel te houden. Volgens mij had hij echt vrijwel geen rij-ervaring, maar ik ging mij echt afvragen hoe hij zijn AVB had gehaald 8)7

Misschien een heropstapper of zo. Al ben ik wel bang dat die gast nooit weer op de motor naar zijn werk gaat :D

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:55
bakvis schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 15:46:
Gotters!

Goed nieuws, nieuw speelgoed!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En zo staat ze nu samen met haar maatje (de SV650) in het schuurtje van mijn appartement. Past net :)!

[afbeelding]

Maar wat rijd die fiets lekker! Wat stuurt dat goed en wat zit dat heerlijk! Ik weet dat de vering soms nog wat te wensen overlaat maar naar mijn gevoel is dit al een wereld van verschil met de Suzuki! Lekker rond tuffen met dat ding en volgend seizoen die SV maar eens verkopen... Mijn bankrekening is officieel leeg. M'n wasmachine moet niet kapot gaan O-) 8)7
Mooie motor en welkom tot de Aprilia club :P .

Gisteren de eerste dag sinds dat ik de Tuono heb dat ik niet heb gereden. Ik miste het geluid van de twinner wel een beetje, dus vandaag uit het werkt toch nog even wat inhalen.

En de theorie klopt, een Tuono is zeer makkelijk op het achterwiel te krijgen, al laten mijn skills dit niet echt toe. De eerste onbedoelde wheelie was waarschijnlijk slechts 3cm hoog en 3 meter lang, maar de bedoelde poging daarna resulteerde in een pijnlijke scrotum en waarschijnlijk een wat minder leuk gevoel voor de Tuono zelf.

Maar ik ben er nu wel achter wat er wanneer gebeurd. 2e versnelling + 6000rpn + opeens het gas open = wheelie 8). Al laat ik het denk ik bij die ene keer, verder win je er niets mee.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Deze stond vanochtend naast me bij het stoplicht.

Afbeeldingslocatie: http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200904/honda-cbx-super-six_460x0w.jpg

Honda CBX Super Six. Ik heb niets met oude motoren, maar als ik zo'n 6-cilinder lijn-motor zie, dan vind ik dat wel gaaf! :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

DinX

Motormuis

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/aUHN8uw9id0SmKsTRgezCedM/full.jpg

:+

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 09:07
Maikel64 schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 10:37:
[...]
En de theorie klopt, een Tuono is zeer makkelijk op het achterwiel te krijgen, al laten mijn skills dit niet echt toe. De eerste onbedoelde wheelie was waarschijnlijk slechts 3cm hoog en 3 meter lang, maar de bedoelde poging daarna resulteerde in een pijnlijke scrotum en waarschijnlijk een wat minder leuk gevoel voor de Tuono zelf.

Maar ik ben er nu wel achter wat er wanneer gebeurd. 2e versnelling + 6000rpn + opeens het gas open = wheelie 8). Al laat ik het denk ik bij die ene keer, verder win je er niets mee.
Dat komt mij bekend voor.. Had hetzelfde toen ik de eerste keren met de R1 ging rijden.. Nu weet je precies hoe je hem een paar cm boven het asfalt laat zweven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

En weer een SMIDSY (of gewoon een lomp oud wijf)..

Op een MT-09 Tracer trouwens (leenfiets want fazer krijgt een beurt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Hey Toolkit, waarmee film jij ? ( wat voor camera?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sena iirc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Reloader schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 16:23:
Hey Toolkit, waarmee film jij ? ( wat voor camera?)
Sena 10C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

De cirkel is rond :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SgOLMtCaKFn0yi1mWL08whDH/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ff een technische vraag, ik heb dus een GSX600F gekocht, maar zoek nu een andere voordelige uitlaat hiervoor. nu zie ik op marktplaats regelmatig losse dempers voorbij komen, t lijkt mij dat je hiervoor een passende "link pipe" moet hebben, is dat iets wat ik gewoon op ebay kan bestellen van bijvoorbeeld Viper? of een ander budget merk?

of zal ik toch maar gewoon een complete Dominator bestellen :)

@toolkit --> Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
Nice. :)
Wat zijn die rode streepjes tussen twee oranje bolletjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Jolke schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:27:
[...]

Nice. :)
Wat zijn die rode streepjes tussen twee oranje bolletjes?
Volgens mij zijn dat stukken op de veerboot waar DinX geen bereik had dacht ik eerder gelezen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
franssie schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:33:
[...]

Volgens mij zijn dat stukken op de veerboot waar DinX geen bereik had dacht ik eerder gelezen te hebben.
Geen bereik klinkt pausibel. Veerboot niet echt, check ook het stukje bij Agadir, linksonder. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Jolke schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 20:36:
[...]
Geen bereik klinkt pausibel. Veerboot niet echt, check ook het stukje bij Agadir, linksonder. ;)
lol, nee dat stukje niet natuurlijk :+ - die twee rechtsboven wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Geen bereik inderdaad. Toen lag ik in m'n kajuit te maffen :p

Linksonder was ik hem een keer vergeten inschakelen.

[ Voor 31% gewijzigd door DinX op 27-10-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 21:41:
Geen bereik inderdaad. Toen lag ik in m'n kajuit te maffen :p
Linksonder was ik hem een keer vergeten inschakelen.
Onze route lijkt voor een deel op die van jou: Spotwalla
Mijn route heet origineel genoeg ook 'Morocco 2015' dus als je deja-vu hebt kan dat... :+

Die Spot mist hier en daar ook wel eens een pikkie. Geen idee hoe dat komt. Er zitten nieuwe batterijen in. Ook in open terrein (en hij zat in mijn tanktas bovenop) mist ie dikwijls een markering. Maakt op zich niet uit, je ziet toch wel welke route we reden. Hij probeert het denk ik ook maar 1x om mijn positie door te geven. Dan kan zomaar even niet lukken. Geen idee of zo'n zender aan ouderdom onderhevig is. Ik heb 'm nu al een paar jaar en hij is al 3x de wereld rond geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Wel vaker van Spot gehoord.
* DinX heeft een inReach.

Dat stuk van Zagora naar Foum Z'guid is een saaie bedoening hé :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
eindelijk een plaatje van mijn nieuwe fiets :)

Afbeeldingslocatie: http://hosted.davesmits.nl/motor.jpg

[ Voor 94% gewijzigd door Reloader op 28-10-2015 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Reloader schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:10:
[afbeelding]

eindelijk een plaatje van mijn nieuwe fiets :)
Nee hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
DinX schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 00:27:
Wel vaker van Spot gehoord.
* DinX heeft een inReach.

Dat stuk van Zagora naar Foum Z'guid is een saaie bedoening hé :p
:)
Mooie tijd gehad daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ja maar je plaatje is stuk :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-08 23:14
Laat ik ook maar mijn opgeleukte Diversion zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/4RDt0X1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ss3TJ1q.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Elsandre op 28-10-2015 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Martin schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:23:
[...]

Ja maar je plaatje is stuk :>
:/ bij mij doet ie t gewoon, did you try turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Reloader schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:33:
[...]

omdat je bent ingelogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
Reloader schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:33:
[...]

werkt voor mij ook niet hoor ;) alleen voor jou (jij bent allicht ingelogd). 't is waarschijnlijk geen externe link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Dryhte schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:34:
[...]

werkt voor mij ook niet hoor ;) alleen voor jou (jij bent allicht ingelogd). 't is waarschijnlijk geen externe link.
oops, working on it :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
Wat is jullie mening over nieuw vs tweedehands? Laten we zeggen dat een nieuwe CB500X binnen budget valt (ca 6000€) en een zeer oude (1996) Transalp XL600V te krijgen valt voor 2600€ (met garantie). Neem je als beginnende rijder dan best het oude beestje om 'leeg' te rijden - let wel, het is voor woon-werk verkeer dus betrouwbaarheid is zeker een punt - of is het dan een goed idee om toch die nieuwe moto te kopen?

Ik kan er NIET zelf aan klussen - ken (voorlopig) niks van de techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elsandre
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-08 23:14
Dryhte schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:54:
Wat is jullie mening over nieuw vs tweedehands? Laten we zeggen dat een nieuwe CB500X binnen budget valt (ca 6000€) en een zeer oude (1996) Transalp XL600V te krijgen valt voor 2600€ (met garantie). Neem je als beginnende rijder dan best het oude beestje om 'leeg' te rijden - let wel, het is voor woon-werk verkeer dus betrouwbaarheid is zeker een punt - of is het dan een goed idee om toch die nieuwe moto te kopen?

Als je een oud beestje eens een keer neerlegt met fout parkeren kost het minder gevloek dan een nieuwe.
Een CB500X is wel goedkoper qua benzine, alleen voor de transalp kan je over een jaar er nog 2200/2500 voor krijgen. Een CB500X is na verkoop al een stuk minder waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:12

Chakotay

Lick here to continue

Dryhte schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 09:54:

De Transalp is nu net wel een fiets die 2ehands redelijk waardevast is, waardoor hij voor zijn leeftijd relatief waardevast is maar deze waarde bij normaal gebruik & onderhoud ook wel vast zal houden. De categorie van de CB500X is zo ongeveer het goedkoopste wat je nieuw kan krijgen, maar zal veel harder afschrijven en het is maar de vraag wat je er nog voor krijgt als er eenmaal 50k op staat. Transalps zijn flink bulletproof, deze budget-Honda's moeten zich nog bewijzen wat dat betreft.

Ik heb zelf 1x een budget-fiets (Suzuki GSX650F) nieuw gekocht, zou dit niet nogmaals doen. Na een jaar en 35k km verder was het ding nog maar zowat de helft waard, en voor wat ik ervoor betaald had, had ik ook veel leukere 2ehands-fietsen kunnen krijgen die uiteindelijk dezelfde restwaarde over gehad zouden hebben.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Pagina: 1 ... 102 ... 105 Laatste