Het grote motortopic deel 16 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Pagina: 1 ... 101 ... 105 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-08 17:09
10.000e post van het topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zometeen komt "Teacher" weer zeuren dat 't topic dicht moet...... :o _o-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:16

franssie

Save the albatross

offtopic:
Ja wordt tijd, maar in vergelijk met het vorige topic hebben we nog wel wat posts ruimte, denk dat we het einde van het jaar net kunnen halen ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Er was toch een moto gp topic?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:43

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:50:
[...]

Zometeen komt "Teacher" weer zeuren dat 't topic dicht moet...... :o _o-
8)

Dus jij maakt het volgende deel? :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:06:
Er was is toch een moto gp topic?

Even aangepast, maar.... Moet er voor ieder motor gerelateerd item persé een eigen "topic" op GOT zijn? Dadelijk moet er een tweede "afsplitsing" komen: www2.motor-forum.nl :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

teacher schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:19:
[...]

8)

Dus jij maakt het volgende deel? :+
Als dat noodzakelijk is dan wil ik dat best doen :)

Wat ik met m'n reactie alleen aan wilde geven is dat het nergens voor nodig is om een nieuw topic te starten vanwege de "10K" posts (een Database kán véél meer entries aan).

Dit soort topics blijven toch altijd een soort van Slow-Chat idee hebben/houden én hebben dus weinig waarde voor mensen welke iets willen opzoeken. Niks ten nadele van de mensen welke nét het rijbewijs hebben behaald maar wie gaat er hier over een maand nog iets opzoeken aangaande.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 22:04
Vandaag gezakt voor het avd examen :|
2 weekjes wachten tot het herexamen.

2 beslissende momenten gehad, eenmaal te assertief en daardoor in de knauw gekomen met uitvoegen. Daarna niet assertief genoeg, was ook net na het eerste moment dus dat is wel zuur.

Maar gelukkig heb ik de momenten goed doorgesproken dus wel echt praktische tips om aan te werken. Enkel zuur van de extra wachttijd en het geld maar dat is dan leergeld i guess :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
wimmel_1 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:29:
[...]

Als dat noodzakelijk is dan wil ik dat best doen :)

Wat ik met m'n reactie alleen aan wilde geven is dat het nergens voor nodig is om een nieuw topic te starten vanwege de "10K" posts (een Database kán véél meer entries aan).
Die 10k aan berichten is inderdaad totaal willekeurig door mij persoonlijk gekozen, zodat andere users mij af kunnen zeiken als het zover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

teacher schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:46:
[...]

Die 10k aan berichten is inderdaad totaal willekeurig door mij persoonlijk gekozen, zodat andere users mij af kunnen zeiken als het zover is.
JIj weet (net zoals ik én andere) dat 't vorige topic al ruim 50K aan berichten had en dat er géén klachten over waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Ah, dan is het goed en is je post volstrekt gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wimmel_1 schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:06:
[...]

De enige "Rare Kwibus" is Jorge Lorenzo. Wilco Zeelenberg heeft er z'n handen vól aan.... :P
Ik wil graag je bron vermelding zien

Maar wat rossi heeft uit lopen kramen is ten eerste kampioen onwaardig, ten tweede is het gelogen en ten derde enorm onsportief tot op het kinderachtige toe.

ik weet niet of ie het met een voorbedachte strategie heeft gedaan.
mischien probeerd hij een soort van negatieve attentie op Mark te vestigen zodat race leiding hem mischien straft op een of andere manier...

mischien is het wel gewoon trash talk zoals ik het ken uit boxen/kickboxen/mma... heb je een grote bek, dan moet je het daarna wel waarmaken, dus mischien is het een poging van Rossi omzichzelf op te zwepen voor de prestatie die hij moet gaan leveren.

maar dit gaat wel de geschiedenis in als Rossi´s meeste trieste moment (voormalige nummer 1 actie was de muur die in de paddock moest komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 01:00:
[...]

Ik wil graag je bron vermelding zien

Maar wat rossi heeft uit lopen kramen is ten eerste kampioen onwaardig, ten tweede is het gelogen en ten derde enorm onsportief tot op het kinderachtige toe.

ik weet niet of ie het met een voorbedachte strategie heeft gedaan.
mischien probeerd hij een soort van negatieve attentie op Mark te vestigen zodat race leiding hem mischien straft op een of andere manier...

mischien is het wel gewoon trash talk zoals ik het ken uit boxen/kickboxen/mma... heb je een grote bek, dan moet je het daarna wel waarmaken, dus mischien is het een poging van Rossi omzichzelf op te zwepen voor de prestatie die hij moet gaan leveren.

maar dit gaat wel de geschiedenis in als Rossi´s meeste trieste moment (voormalige nummer 1 actie was de muur die in de paddock moest komen)
Heb je Jorge al ooit gezien tijdens (bijvoorbeeld) de vrije trainingen in Assen? Als er ook maar "iets" aan de hand is waarbij z'n Brugsteen banden óf z'n helm (HTC) iets minder presteren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 01:00:
[...]
Mindgames. Meent ie niets van. Zo lijkt het of Lorenzo hulp nodig heeft om kampioen te worden. Doel is om Lorenzo uit balans te brengen, kwaad te maken. Alles beter dan dat ie zich volledig op de race kan concentreren.

Meanwhile...I'm back home :+

Heerlijk gespeeld in Maroc. Ruim 8500km gereden. Het experiment 'spelen in het zand bij de duinen van Merzouga' is jammerlijk mislukt. Na wat vuurwerk merkte ik dat ik beter de traction control uit kon zetten :) Maar het ging gewoon niet. Voor de 'publicity shots' een makkelijker stuk opgezocht en het daarbij gelaten. Way beyond my skill level.
Maar de rest was geweldig! De rit naar Merzouga is al een belevenis, want we hadden de piste genomen ipv de asfaltweg. Erg leuk! En sowieso moet je de laatste 4 km een zandpiste over om bij het hotel te komen. Unieke lokatie, zo aan de voet van de duinen.
Verder een leuke trip door Marokko gemaakt. Best veel piste gedaan, de langste was 40km. Ook een keer best laat in de middag min of meer verrast door het verdwijnen van de weg en de pas moeten vervolgen over een soort piste. Best hoog en koud; we reden op enig moment in de wolken. Een paar dagen ervoor had het er geregend en de plassen lagen er nog hier en daar. Maar het pad was nog begaanbaar. Toen dus niet. Mazzeltje.
Uiteindelijk kwamen we in een dorpje, maar daar was niets (hotel/restaurant oid), maar 20km verder was iets. Dat iets was een auberge die leeg stond en 'bewaakt' werd door een oud mannetje en zijn goons. We konden er overnachten en hij zou ook een maaltijd regelen. Die zijn ze gewoon elders gaan halen en hebben ze overgeschept in een tajine... ;) Erg leuk. De man had mooie verhalen. Echt in de middle of nowhere was dat. Cool.

Foto's komen en ook de GoPro en GoPlo (Chinese GoPro kloon van mijn reisgenoot) filmpjes.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 19:30

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Mooi. Dat je het enorm naar je zin hebt gehad, dat je weer terug bent, en er geen kleerscheuren aan hebt overgehouden. Gewoon mooi! d:)b

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:22:
Mooi. Dat je het enorm naar je zin hebt gehad, dat je weer terug bent, en er geen kleerscheuren aan hebt overgehouden. Gewoon mooi! d:)b
Geen kleerscheuren, maar wel een stel gekneusde ribben... Gewoon een stuk of 4x de brommer om laten vallen. Een keer maar als gevolg van het plotseling in een zandbank rijden (pad was kilometers lang gravel en ineens lag daar een bak mul zand). En dan is een vol beladen GSA heel erg moeilijk in het gareel te houden. Uit bijna stilstand omgelazerd. De andere keren waren dingen als een kuiltje waar je je voet in zet, grind dat wegglijd onder je voeten. Normaal gesproken met de RT kon ik dat makkelijk aan, maar met die GS sta ik welliswaar met de voet vlak op de grond, maar dan ook maar nét. En omdat ie hoog is, ben je 'm zo kwijt.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 19:30

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Laten we het zo zeggen: als dat je niet was overkomen, had je je best niet gedaan ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ktenolix
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 11:55

Ktenolix

Pijlsnel

bolleh schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:31:

2 beslissende momenten gehad, eenmaal te assertief en daardoor in de knauw gekomen met uitvoegen. Daarna niet assertief genoeg, was ook net na het eerste moment dus dat is wel zuur.

Maar gelukkig heb ik de momenten goed doorgesproken dus wel echt praktische tips om aan te werken. Enkel zuur van de extra wachttijd en het geld maar dat is dan leergeld i guess :)
Jammer! Volgens mij ligt het ook wel een beetje aan het humeur van je examinator. Maar leer in ieder geval van die momenten, volgende keer beter. :) Gelukkig zijn twee weken zo voorbij. Ik neem aan dat dit niet zo'n hele drukke examenperiode is (t.o.v. de zomer).

Volvo EX30 SMER Core - Wallbox Pulsar Plus 22kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:30
Gisteren AVB gedaan en gehaald. Enkel de langzame slalom verprutst. Wist van te voren al dat dit niet de beste oefening zou zijn en dan begin je daarmee. Eerste keer kwam ik al bij de twee pion niet meer uit. De tweede keer was ie nagenoeg foutloos alleen tikte ik een pion omver met mijn voet. Daarna de overige zes oefeningen (inparkeren, de acht, uitwijk, vertraging, precisie- en noodstop) foutloos gedaan.

Dus langzaam aan richting AVD. En ondertussen de websites van de lokale motorhandelaren afstruinen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Hier vast een paar plaatjes. Zoals beloofd wezen spelen in de duinen bij Merzouga, Erg Chebbi. Prachtig gezicht vlak voor de auberge (dikke aanrader als je ooit naar Marokko gaat!). Je loopt letterlijk de deur uit, de duinen in.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/ingraven.jpg
Cursus ingraven, het examen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/geslaagd.jpg
En geslaagd!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10505069/duinen.jpg
Om dan vervolgens net te doen of ik heel relaxed de duinen uit kom rijden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 16:42
bolleh schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:31:

Ja dat is gewoon even pech hebben met het snelweg stuk. Tijdens mijn AVD zag ik op z'n 700meter achter het gedeelte waar ik invoegde al blauwe zwaailichten. Dus ik bleef iets langer op de rechter rijbaan (tot de zwaailichten voorbij waren) en ik mijn geval vond de examinator dat dus weer goed.
Ook een mooi geval tijdens hetzelfde stukje snelweg, haal je met 110KM/u in op een max 100 weg. Accelereer je later nog iets harder omdat je het zelf toch wel langzaam vind gaan ;) zegt de examinator achter af, je had wel sneller mogen inhalen 8)7 En als ik het sneller had gedaan dan had ik waarschijnlijk gehoord dat ik veels te hard reed :P maar gelukkig vond hij dat ik wel goed genoeg reed.

Het is wel duur leergeld maar soms heb je ook gewoon even pech met het moment.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Gisterochtend ; regen, donker, spits tegen op provinciale weg en kans op blubber ivm bietencampagne. Dat was wel even wennen weer. Merkte, aangekomen op het werk, dat ik behoorlijk gespannen had gereden. Maar ik vind het ook de rotste tijd om te rijden. Heb wel het idee dat ik toendertijd met de BMW ontspannener reed, maar ja, die zat ook volledig anders. Was een R80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

maartend schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:37:
Gisterochtend ; regen, donker, spits tegen op provinciale weg en kans op blubber ivm bietencampagne. Dat was wel even wennen weer. Merkte, aangekomen op het werk, dat ik behoorlijk gespannen had gereden. Maar ik vind het ook de rotste tijd om te rijden. Heb wel het idee dat ik toendertijd met de BMW ontspannener reed, maar ja, die zat ook volledig anders. Was een R80.
Juist met slecht wegdek is het verstanding om juist niet te gespannen op de motor te zitten, en het ding zijn eigen ding laten doen.
Maar ik snap ook dat dat juist heel lastig is.. je kan spanning niet met een knop uitzetten..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ToolkiT schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:00:
[...]

Juist met slecht wegdek is het verstanding om juist niet te gespannen op de motor te zitten, en het ding zijn eigen ding laten doen.
Maar ik snap ook dat dat juist heel lastig is.. je kan spanning niet met een knop uitzetten..
Klopt. Merkte het ook pas achteraf. Zal hem vnl. bij de rotondes zijn gebeurd.
En de binnenstad bij mijn werk speelt ook niet mee.

Kom 4 rotondes, paar km. polderweg en een binnenstad met bladeren en kinderkopjes tegen

[ Voor 14% gewijzigd door maartend op 23-10-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46

Bommes

Capo del formaggio

mphilipp schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:29:
Hier vast een paar plaatjes. Zoals beloofd wezen spelen in de duinen bij Merzouga, Erg Chebbi. Prachtig gezicht vlak voor de auberge (dikke aanrader als je ooit naar Marokko gaat!). Je loopt letterlijk de deur uit, de duinen in.

[afbeelding]
Cursus ingraven, het examen.

[afbeelding]
En geslaagd!

[afbeelding]
Om dan vervolgens net te doen of ik heel relaxed de duinen uit kom rijden... :+
Dikke shizzle zou een maat van mij zeggen, vette plaatjes maak ik er zelf maar van dan. :P

Mooi pak heb je aan trouwens lijkt wel op mijn Italië pak wat ik op de Vespa graag draag :9
Zoals al gemeld, fijn dat je weer heelhuids terug bent.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
maartend schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:03:
[...]

Klopt. Merkte het ook pas achteraf. Zal hem vnl. bij de rotondes zijn gebeurd.
En de binnenstad bij mijn werk speelt ook niet mee.

Kom 4 rotondes, paar km. polderweg en een binnenstad met bladeren en kinderkopjes tegen
Dat is het em.. + je kan van nature ontspannen zitten, maar wanneer het is "dreigt" mis te gaan, ineens compleet gespannen zitten wat helemaal niet goed is.
Dan liever ietsje minder ontspannen, maar wel ook zo als het mis dreigt te gaan, en dan niet volledig krampen.
Trouwens, voor mij zijn het de stukken harde platte bobbels aarde van zo'n 30cm doorsnee en 2/3cm hoog die levensgevaarlijk zijn.

Never ever financial advice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
*Ging vandaag mijn motor afspoelen bij de lokale wasstraat. Pak een muntje uit mijn portemonnee die uit mijn handen glipt en in de afvoer rolt. Als reflex buig ik voorover om erachteraan te gaan en toen viel ook nog eens mijn 90 graden ventiel om mijn banden op te pompen in diezelfde afvoerput......

FML haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je relaxed rijden wilt oefenen, moet je de 'backroads' van Marokko - of eigenlijk alle wegen, behalve die 2 1/2 snelweg die ze hebben -eens berijden.

De wegen ginds zijn op zijn zachtst gezegd verraderlijk. Vooral in de bergen. Er kukelt nl nog wel eens een rotsblok naar beneden, waardoor er enorme gaten (potholes) ontstaan in de weg. Een flashfloods en aardverschuivingen doen hun werk op de wegen in het berggebied. Relax dus niet als je een paar mooie kilometers hebt gehad met mooi vlak en ongeschonden asfalt. Om de hoek kan er ineens een pothole liggen, een hap steentjes (of stenen), zand of een schaap/geit staan. Ook kan ineens de weg weg zijn. Zomaar ineens. Je rijdt een heuveltje op en over de top is er geen weg meer.

Het houdt je scherp zeg maar... :+

Op sommige wegen is het erger dan anderen. Er zijn mooie stukken bergweg waar we toch echt even lekker aan het gas gehangen hebben. Zonder bepakking zou het ongetwijfeld nóg harder kunnen gaan, maar het ging erg lekker. Mind you: ik had mijn TKC70's op 1.7/1.8 bar staan voor de offroad stukken. Was een tip van Bert Duursma. Lager moet je niet gaan op de GSA, maar ze kunnen dit best aan, tot snelheden van 120kmh. De RDC gaf als maximum 2bar aan, maar dat was eerder een hoge 1.9 want hij was zo weer weg. Na een koude nacht begon ik op 1.7 en in no-time stond ie op 1.8 en soms 1.9. Rijdt een heel stuk beter op de gravelwegen. Met harde banden zoekt ie meer. Toen we weer in het noorden waren en bijna klaar hebben we ze weer op spanning gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
Wacht, ik denk dat je 2 zaken door elkaar haalt:
- gespannen of ontspannen rijden
- en relaxt of attent rijden

Beide zijn anders :)

Je kan attent gespannen rijden, maar dat is niet beter dan attent ontspannen, wat de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gespannen rijden is nooit goed inderdaad. Ik bedoel met relaxen dat je je aandacht laat verslappen omdat de weg er (op dat moment) goed uitziet. Maar dat zou je dan beter minder aandachtig rijden kunnen noemen.

Maar echt, zoals die wegen ginds zijn, ga je het niet niet vinden. Voeg daaraan toe de gruwelijk slechte chauffeurs die totaal niet op motorrijders zijn ingesteld (hooguit op brommertjes), olie en smeertroep op de weg door de oude en slecht onderhouden auto's (hele oude diesels). Je ziet er vrachtwaggels rondrijden uit het jaar kruik. Berliet is zo'n merk. Is in de jaren '80 overgenomen door Renault, en je ziet daar modellen uit de '60s rondrijden. Wel gaaf om te zien, maar niet fijn om er achter te rijden. Tenzij je van vers roet houdt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 uur geleden heeft MotoGP het interview online gezet.

je kan zien dat Rossi echt meent wat hij zegt.

Wat een kleutertje is het geworden zeg, paar jaar niet winnen en dan op dit soort tactiek terug moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Nu online
mphilipp schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:27:
Gespannen rijden is nooit goed inderdaad. Ik bedoel met relaxen dat je je aandacht laat verslappen omdat de weg er (op dat moment) goed uitziet. Maar dat zou je dan beter minder aandachtig rijden kunnen noemen.

Maar echt, zoals die wegen ginds zijn, ga je het niet niet vinden. Voeg daaraan toe de gruwelijk slechte chauffeurs die totaal niet op motorrijders zijn ingesteld (hooguit op brommertjes), olie en smeertroep op de weg door de oude en slecht onderhouden auto's (hele oude diesels). Je ziet er vrachtwaggels rondrijden uit het jaar kruik. Berliet is zo'n merk. Is in de jaren '80 overgenomen door Renault, en je ziet daar modellen uit de '60s rondrijden. Wel gaaf om te zien, maar niet fijn om er achter te rijden. Tenzij je van vers roet houdt... :+
Nog niet in Mexico geweest? Of Dominicaanse? of... Zelfs in een soort monstertruck dat ik dat mijn kindergeld eraan was voor de moeite. Op het laatste zelfs echt buikpijn van constant de buikspieren opspannen te moeten houden om de slagen op de te vangen van de slechte weg..
En dan zwijg ik ook nog over verkeers"orde" :)
We hebben het hier nog niet zo slecht :)

[ Voor 3% gewijzigd door kazzzdafke op 23-10-2015 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
The-Source schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:29:
[...]

Ja dat is gewoon even pech hebben met het snelweg stuk. Tijdens mijn AVD zag ik op z'n 700meter achter het gedeelte waar ik invoegde al blauwe zwaailichten. Dus ik bleef iets langer op de rechter rijbaan (tot de zwaailichten voorbij waren) en ik mijn geval vond de examinator dat dus weer goed.
Ook een mooi geval tijdens hetzelfde stukje snelweg, haal je met 110KM/u in op een max 100 weg. Accelereer je later nog iets harder omdat je het zelf toch wel langzaam vind gaan ;) zegt de examinator achter af, je had wel sneller mogen inhalen 8)7 En als ik het sneller had gedaan dan had ik waarschijnlijk gehoord dat ik veels te hard reed :P maar gelukkig vond hij dat ik wel goed genoeg reed.

Het is wel duur leergeld maar soms heb je ook gewoon even pech met het moment.
Ach hij had ook gewoon gelijk, ik ben er vandaag echt op gaan letten, ook in de auto houd ik gewoon te weinig afstand. Daarnaast kijk ik inderdaad wel, maar ben ik continu aan het bedenken wat een ander wel / niet gaat doen en dan zelf er doorheen ga jassen. Dat is mijn eigen fout dus ik probeer er in de auto nu al op te letten, beter afstand houden en mijn eigen plekje beschermen.

Collega van mij is overigens pas de 4e keer geslaagd. Twee keer te snel, te vlot willen gaan overal. Derde keer juist gezakt omdat hij als 'een oud wijf' rond reed XD.

Ik probeer voor mijzelf nu dus wel door te rijden, maar wel bedachtzaam en niet te langzaam en onbeslissend. Volgende week weer een les en dan de dag voor het examen nogmaals. Als ik dit de komende twee weken goed oefen moet dat goed komen, de zenuwen van het examen zullen nu ook wel wat minder worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Dat in de auto opletten herken ik echt heel erg toen ik met avd vredig was. Zo erg dat ik qua zit positie in de auto van in het midden van de rijstrook reed :p elk bochtje van nu moet ik hier uit komen. Ging zelfs extra kijken in de auto, niet dat dat slecht is om te doen maar je rijd er op een gegeven moment zenuwachtig door. Maar was wel goede oefening voor het bewust laten zien dat je ook kijkt. Het niet draaien met je hoofd betekend niet dat je niet waarneemt, maar een examinator kan dat alleen niet beoordelen als die achter je rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

kazzzdafke schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:38:
[...]
Nog niet in Mexico geweest? Of Dominicaanse? of... Zelfs in een soort monstertruck dat ik dat mijn kindergeld eraan was voor de moeite. Op het laatste zelfs echt buikpijn van constant de buikspieren opspannen te moeten houden om de slagen op de te vangen van de slechte weg..
En dan zwijg ik ook nog over verkeers"orde" :)
We hebben het hier nog niet zo slecht :)
Er zijn idd zat landen waar het niet best is. Die gasten hebben dan ook alles tegen: vaak een groot (geografisch) land, weinig geld en allerlei weersomstandigheden die het er niet makelijker op maken. Toen we een paar dagen geleden door Chefchouan reden, was er een wolkbreuk en moesten we door een snelstromend riviertje (die in dit geval óver de brug stroomde ipv er netjes onderdoor te gaan) doorwaden met de motor. Zelfs met de hoge GSA kwam het water tot mijn enkels met de voeten op de steppies. Nou was dit in de stad, maar op de bergweggetjes kun je er de donder op zeggen dat er die avond weer eea verrot is gegaan. Alleen met een Marokkaanse Land Rover kom je er dan nog doorheen: een ezeltje... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:41

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:03:
Als je relaxed rijden wilt oefenen, moet je de 'backroads' van Marokko - of eigenlijk alle wegen, behalve die 2 1/2 snelweg die ze hebben -eens berijden.

De wegen ginds zijn op zijn zachtst gezegd verraderlijk. Vooral in de bergen. Er kukelt nl nog wel eens een rotsblok naar beneden, waardoor er enorme gaten (potholes) ontstaan in de weg. Een flashfloods en aardverschuivingen doen hun werk op de wegen in het berggebied. Relax dus niet als je een paar mooie kilometers hebt gehad met mooi vlak en ongeschonden asfalt. Om de hoek kan er ineens een pothole liggen, een hap steentjes (of stenen), zand of een schaap/geit staan. Ook kan ineens de weg weg zijn. Zomaar ineens. Je rijdt een heuveltje op en over de top is er geen weg meer.

Het houdt je scherp zeg maar... :+

Op sommige wegen is het erger dan anderen. Er zijn mooie stukken bergweg waar we toch echt even lekker aan het gas gehangen hebben. Zonder bepakking zou het ongetwijfeld nóg harder kunnen gaan, maar het ging erg lekker. Mind you: ik had mijn TKC70's op 1.7/1.8 bar staan voor de offroad stukken. Was een tip van Bert Duursma. Lager moet je niet gaan op de GSA, maar ze kunnen dit best aan, tot snelheden van 120kmh. De RDC gaf als maximum 2bar aan, maar dat was eerder een hoge 1.9 want hij was zo weer weg. Na een koude nacht begon ik op 1.7 en in no-time stond ie op 1.8 en soms 1.9. Rijdt een heel stuk beter op de gravelwegen. Met harde banden zoekt ie meer. Toen we weer in het noorden waren en bijna klaar hebben we ze weer op spanning gebracht.
Inderdaad, je hebt hier zulke leuke stuurweggetjes, maar ik durf gewoon niet doorgaan. Het lijkt er na al die kilometers op of iemand hier met een grote zak verrassingen rondloopt en die achter elke bocht neerlegt. Kiezel, zand, putten, een stuk zonder asfalt, een olielek,...

Echt op je gemak rij je hier inderdaad niet. En nét wanneer je denkt "oh yea, wat een lekker stuk asfalt!!" en je je gas open draait ligt er drie bochten later weer wat op je te wachten :').

Ik heb nog enkele dagen te gaan. Vandaag aangekomen in Essaouira, morgen een dag de stad bezoeken (jammer genoeg is het bewolkt/regen op het moment).
De dagen erna voornamelijk hoofdwegen nemen om op tijd boven te zijn.

Zondag richting El Jadida.
Maandag richting Meknès.
Dinsdag richting Tetouan met eerst een tussenstop bij Volubilis.
De nacht van woensdag op donderdag heb ik mijn ferry.

Woensdag rest er dan niet meer dan extra lang uitslapen, gebruik maken van m'n extra twee uur check-out tijd die ik inmiddels heb door al mijn booking.com boekingen (14:30), rustig wat eten, misschien m'n haar nog een keer laten scheren, van Tetouan naar Tanger Med rijden en dan nog wat meer bezigheidstherapie verzinnen... Check-in van de ferry is pas rond 1 uur 's nachts... Best kl*te

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 23:50:
[...]
Inderdaad, je hebt hier zulke leuke stuurweggetjes, maar ik durf gewoon niet doorgaan. Het lijkt er na al die kilometers op of iemand hier met een grote zak verrassingen rondloopt en die achter elke bocht neerlegt. Kiezel, zand, putten, een stuk zonder asfalt, een olielek,...

Echt op je gemak rij je hier inderdaad niet. En nét wanneer je denkt "oh yea, wat een lekker stuk asfalt!!" en je je gas open draait ligt er drie bochten later weer wat op je te wachten :').
Ik draaide gewoon dat gashendel niet open. Steeds alert blijven en kalm aan doen. Dan is het best relaxed rijden. Bewaar de Alpenpassen voor het Rossi-werk :)

Enjoy de laatste dagen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 00:10:
[...]

Ik draaide gewoon dat gashendel niet open. Steeds alert blijven en kalm aan doen. Dan is het best relaxed rijden. Bewaar de Alpenpassen voor het Rossi-werk :)

Enjoy de laatste dagen nog!
Ik ben inmiddels al half aan de decompressie bezig. Ik heb de ronde eigenlijk in de verkeerde richting gereden. Op dag 11 meteen verwend door Chefchaouen, de dagen erna meteen in het "échte" klassieke Marokko gestort. Eenmaal bij Ouarzazate begin je dan allerlei luxe hotels, golfbanen,.. te zien. In Marrakech loop je dan tussen hele kuddes "klassieke" toeristen en nu aan de kust doet het allemaal heel mediterraans aan (logisch).

Het is zo wel een beetje een reis door de tijd geweest. Ik zit nog deels te denken om de laatste avond terug naar Chefchaouen te gaan in plaats van Tetouan. Al is met het huidige weer het idyllische er ook een beetje vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:35
Afgelopen maandag ook mijn rijbewijs behaald geen op of aanmerkingen gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
Gisteravond eerste rijles op een MT-07. Na een goeie 1500km op een 125cc had ik verwacht dat een 'zwaardere' motor ook zwaarder zou aanvoelen, maar wat een wendbare, heerlijk lichte moto is dat! 'k heb nog leuke uurtjes in het vooruitzicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
The-Source schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:39:
Dat in de auto opletten herken ik echt heel erg toen ik met avd vredig was. Zo erg dat ik qua zit positie in de auto van in het midden van de rijstrook reed :p elk bochtje van nu moet ik hier uit komen. Ging zelfs extra kijken in de auto, niet dat dat slecht is om te doen maar je rijd er op een gegeven moment zenuwachtig door. Maar was wel goede oefening voor het bewust laten zien dat je ook kijkt. Het niet draaien met je hoofd betekend niet dat je niet waarneemt, maar een examinator kan dat alleen niet beoordelen als die achter je rijd.
Klopt, dat doe ik ook inmiddels. Het lastige is toch dat ik veel ervaring op de weg heb inmiddels. Aan de ene kant goed want je let goed op, herkent situaties sneller. Maar aan de andere kant slijpen er dingen in je weggedrag die ze niet willen zien.

Ook is het houden van 2 seconden afstand niet zo gemakkelijk met de drukte op de weg tegenwoordig, zeker niet in de spits. Zodra je maar een gaatje van richting 1 seconde laat vallen is er altijd wel iemand die erin duikt. Dan laat je gas los om het gat te vergroten en duikt de volgende ertussen ;). Zo blijf je natuurlijk bezig. Maar het is natuurlijk wel goed om hier weer concreet mee bezig te zijn, ik zit in ieder geval weer een stuk bewuster in de auto, en dat is uiteindelijk ook weer heel wat waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:31
Vorige week eerste rijles/intest gehad.
Ging vrij goed met 0,0 ervaring. Gelijk die dag maar echte motorlaarzen gekocht en ze zijn me nu in aan het roosteren.

Heb nu al 3 AVB oefeningen gehad, snelle slalom, langzame slalom en de stop. Nu alleen nog oefenen oefenen en hopelijk voor december klaar zijn <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 19:16

Metro2002

Memento mori

geldermalsen schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:38:
Afgelopen maandag ook mijn rijbewijs behaald geen op of aanmerkingen gekregen ;)
Gefeli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Crazy-Al schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:02:
Ging vrij goed met 0,0 ervaring. Gelijk die dag maar echte motorlaarzen gekocht en ze zijn me nu in aan het roosteren.

Heb nu al 3 AVB oefeningen gehad, snelle slalom, langzame slalom en de stop. Nu alleen nog oefenen oefenen en hopelijk voor december klaar zijn <3
Voor december klaar met alles?
Ik wilde graag binnen twee maanden slagen, echter door de lange aanvraag tijd is het iets langer geworden.

Dus let op de aanvraag tijd wil je echt voor december klaar zijn.

@ metro danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-Al
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:31
geldermalsen schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:42:
[...]

Voor december klaar met alles?
Ik wilde graag binnen twee maanden slagen, echter door de lange aanvraag tijd is het iets langer geworden.

Dus let op de aanvraag tijd wil je echt voor december klaar zijn.

@ metro danku :)
Excuus, voor januari. Maar nogsteeds, twee maanden moet haalbaar zijn denk ik, zeker met dit weer. Ik krijg best wel eens een tik op mijn werk dus maak me geen zorgen voor de regen, is toch niet mijn fiets :+
Liever met een goede voorbereiding alles veilig een keer ervaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:26

Vrijdag

De Zwarte

Zo, gisteren een nieuwe tank opgehaald bij Boonstraparts. Zag er van binnen helemaal prima uit (beetje stoffig zelfs :P ) en maar een paar hele kleine pitjes en hier en daar een krasje en één miniem deukje. Niet slecht voor een tack van ruim 20 jaar oud. Nu nog even wat extra dingen bestellen zoals slangetjes en klemmetjes en dan alles er op zetten. Misschien kan ik toch nog een paar meter maken voor de winter :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Crazy-Al schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:49:
[...]

Excuus, voor januari. Maar nogsteeds, twee maanden moet haalbaar zijn denk ik, zeker met dit weer. Ik krijg best wel eens een tik op mijn werk dus maak me geen zorgen voor de regen, is toch niet mijn fiets :+
Mijn AVB wachttijd was 4 weken en voor avd was 6 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

geldermalsen schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 12:33:
[...]

Mijn AVB wachttijd was 4 weken en voor avd was 6 weken.
Was dat wellicht in de zomer, als het druk is? ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Crazy-Al schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:02:

Moet mogelijk zijn (in Januari hé..). Ben eind september begin oktober gestart. Vorige week donderdag theorie en de donderdag daarvoor AVB. 30 November staat het AVD op de planning.

Ik quote mijzelf nog maar even voor het aanbod :)
R0y. schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:41:
[...]

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Net weer even gereden met de frisse voorpoten, hij rijdt weer als vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:52

steveman

Comfortabel ten onder

418O2 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:14:
Net weer even gereden met de frisse voorpoten, hij rijdt weer als vanouds.
Winterhandschoenen helpen wellicht.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
steveman schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 15:36:
[...]

Winterhandschoenen helpen wellicht.

Moet ze wel iets softer afstellen denk ik. En even een balacava (of hoe heet dat) halen. Toch fris aan de nek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Map wordt ook groter 44x44

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:46

Bommes

Capo del formaggio

Dat is ook.....

WAT ZEG JIJ??

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:29:
2 uur geleden heeft MotoGP het interview online gezet.

je kan zien dat Rossi echt meent wat hij zegt.

Wat een kleutertje is het geworden zeg, paar jaar niet winnen en dan op dit soort tactiek terug moeten vallen.
Tsjah... Die twee zijn nog nooit "vrienden" geweest en zullen dat waarschijnlijk ook nooit (meer) gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:52

steveman

Comfortabel ten onder

Iannone was het overigens met hem eens na het terugzien van de beelden.

Maar goed, hopelijk morgenochtend wat anders om over te praten :9

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Laatst online: 08:11

Acid_Burn

uhuh

Vorig weekend weer foto's gemaakt op bij strandcross in Vlissingen (vanaf het circuit) :P
Afbeeldingslocatie: http://fotovanhuizen.nl/gallery/photos/strandcross-vlissingen-2015/20151018_Strandcross_Vlissingen059.jpg Het was weer geweldig :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:32
Crazy-Al schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 11:49:
[...]

Heb je daar in .nl wachttijd of speciale regels voor? Bij ons in .be duidelijk niet (eerste les 23 oktober, examen staat al gepland op 24 november)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBL
  • Laatst online: 02-09 00:56

XBL

Dryhte schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 17:54:
[...]

Heb je daar in .nl wachttijd of speciale regels voor? Bij ons in .be duidelijk niet (eerste les 23 oktober, examen staat al gepland op 24 november)...
Nee, maar de kans om te zakken is nogal groot als je niet genoeg gelest hebt. Dat is niet leuk voor jouw portemonnee, maar ook niet leuk voor de rijschool (de zak/slaag-statistieken zijn publiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed dagje op 2 wielen gehad.

in de ochtend de Speedtriple uit gelaten samen met vrienden, en daarna in de middag een uur of 4 crossen op DRZ-E met kamaraad door de bossen en bergen...

ben kapot nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
morgen weer lekker toeren :) , het weer schijnt goed te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maegrim
  • Laatst online: 23-08 17:09
road rash GP :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Gisteren nog een lekker stukje getourd. Wat een prachtig weer: zon, 15 graden en mooie herfstkleuren. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

wimmel_1 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:51:
[...]

Tsjah... Die twee zijn nog nooit "vrienden" geweest en zullen dat waarschijnlijk ook nooit (meer) gaan worden.
En na de actie van vandaag helemaal niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo jammer dat het zo moet gaan. Ik hoop dat Lorenzo kampioen wordt. Als het zo moet, hoeft het van mij niet meer. Iemand suggereerde dat dit payback was voor die actie in Assen. Nou zag ik die actie in Assen meet als een 'do or die' poging van Marques (wel een domme; hij had die bocht nooit kunnen halen) maar wat Rossi hier deed was gewoon iemand van zijn motor trappen. Of schoot zijn voet/knie zomaar ineens van zijn steppie?
Wat Marc ook aan het doen was, je trapt iemand niet van zijn motor. Punt. Je moet je ook realiseren dat dit gevolgen heeft. Als het niet door de wedstrijdleiding is, dan wel in de ogen van je fans en de liefhebbers van de sport. En als ie nou meteen zou toegeven dat ie zo opgefokt raakte van het (in zijn ogen) getreiter van Marc, dat ie in een opwelling 'm een trap gaf. Pak je diskwalificatie en win vervolgens de laatste race. Dan ben je een man. Maar nu....erover liegen en hopen dat de wedstrijdleiding niet durft in te grijpen in het kampioenschap. Nee...niet ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Laatst online: 12:26
Blijkbaar blijft ie 3de en moet ie als laatste starten in Valencia, slechte beslissing.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Race Direction have awarded @ValeYellow46 three penalty points which will see him start last at the #ValenciaGP. #SepangClash
Vage shit inderdaad. Maar to be fair: Marquez heeft helemaal geen straf gehad voor die lompe actie op Assen. Dat was toch ook wel redelijk duidelijk dat het een do or die actie was. Hij gebruikte Rossi gewoon als rem, anders had ie zelf gewoon op zijn bek gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Dat in Assen was een do or die, dit was gewoon kijken waar ie blijft en kijken (tot 2 keer toe) hoe ie hem eraf kon rijden. Daarvoor was ie al aan het gebaren naar MM en die rondes daarvoor waren op het scherpst van de snede, maar gewoon racen. Als ie opgehouden werd door MM waarom gaat ie er dan niet vandoor toen ie er voorbij was...........

Ben geen VR of MM fan, maar dit was gewoon met de intentie om van MM af te komen. Pedrosa overigens geweldig gereden, hopelijk kan ie die lijn volgend jaar meteen aanhouden.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:08
Dryhte schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 09:52:
Gisteravond eerste rijles op een MT-07. Na een goeie 1500km op een 125cc had ik verwacht dat een 'zwaardere' motor ook zwaarder zou aanvoelen, maar wat een wendbare, heerlijk lichte moto is dat! 'k heb nog leuke uurtjes in het vooruitzicht!
Het begin van een mooi avontuur! De MT-07 is wel een topmotor om op te lessen lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Deze slo-mo laat toch iets anders zien. Het lijkt hier net of Marc tegen Rossi aan valt en Rossi in een reflex zijn knie uitsteekt. Hij wachtte idd Marc op, want die liet 'm voor elke bocht vechten terwijl Lorenzo er zomaar voorbij kon. Is natuurlijk subjectief en niet tegen de regels, maar het heeft er wel de schijn van dat Marquez Rossi wilde ophouden (of gewoon treiteren vanwege zijn opmerkingen).

[YouTube: https://youtu.be/-39eTpdyi-Q]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi laat zien wie hij echt is.

Wat een een fucking loser, kan niet winnen. Dus dan schopt hij maar Mark van de motor af.
Ontzettend zwakke wedstrijd beslissing.

Ik zal ook zeker gaan juigen voor Lorenzo in Valencia (ik zit in bocht 2)

Had gewoon zwart moeten krijgen deze race, ongelovelijk dat het niet gegeven is.

Dorna beschermd zijn melkkoe maar weer eens zo blijkt (Rossi trekt nog steeds de meeste kijkers schijnbaar, dus ze zullen hem altijd wel matsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:54
mphilipp schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 11:22:
Deze slo-mo laat toch iets anders zien. Het lijkt hier net of Marc tegen Rossi aan valt en Rossi in een reflex zijn knie uitsteekt. Hij wachtte idd Marc op, want die liet 'm voor elke bocht vechten terwijl Lorenzo er zomaar voorbij kon. Is natuurlijk subjectief en niet tegen de regels, maar het heeft er wel de schijn van dat Marquez Rossi wilde ophouden (of gewoon treiteren vanwege zijn opmerkingen).

[video]
Nee joh, ik wilde het bijna niet geloven, maar Rossi rijdt van de ideale lijn af, Marc houdt in, wil weer richting ideale lijn gaan, maar Rossi wacht hem gewoon op, duwt hem onderuit, en duikt daarna pas de bocht in. Je ziet hem ook remmen zodat Marc langszij kan / moet komen.

See for yourself: YouTube: #SepangClash: Rossi and Marquez get physical!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik vind het gewoon doodzonde van de sport zo als die twee met elkaar omgaan en het verpesten, erg jammer. Mijn waardering voor beide en met name Rossi zakt toch wel behoorlijk..

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2001962
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-04 08:10

tweaker2001962

All your base are belong to us

Is idd zonde van dit kampioenschap met dit incident.
Rossi is zeker geen heilig boontje, o.a. zijn akkefietje met Sete Gibernau is daar een voorbeeld van.
Maar spaanse rijders hebben in een ver verleden ervoor gezorgd dat Hans Spaan toen die in twee seizoenen voor het 125 cc kampioenschap reed slechts vice kampioen in die klasse werd. Dat is moeilijk te bewijzen, maar ook MM rijgedrag vond ik zeer opvallend door opnieuw Lorenzo zonder slag of stoot te laten passeren.
Tuurlijk ging het met Rossi om de 3e plaats, maar waarom niet ook knokken om die 2e plek?
Rondetijden van Marquez en Rossi gingen eerst omlaag, terwijl Rossi na het vertrek van Marquez wel dezelfde tijden kon rijden als Lorenzo..

GamerCard - Gamertag: da Warmachine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Het maakt allemaal niet zoveel uit, VR zoekt MM gewoon op en dwingt hem van de racelijn, als ie gewoon niet had gewacht had was ie er toch voor en als ie dan even de tanden op elkaar had gezet had ie MM toch achter zich kunnen houden. Hij wilde er gewoon vanaf en hij kijkt niet voor niks 2 keer achterom en gaat er dan vandoor en van zich geen kwaad bewust. Hij komt nog goed weg met 3 strafpunten en achteraan starten. De beste straf zou zijn dat ze gelijk zouden staan qua punten en dan kijken in Valencie de beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een correcte straf was geweest een zwarte vlag voor #46.
(dan was het kampioenschap welliswaar beslist en Dorna ziet graag geld, dus was niet in hun beste interesse om zwart te vlaggen)

maar 10 punten straf was inderdaad beter geweest, dan hadden ze gelijk gestaan in punten.

Nu is het, Lorenzo op 1, dan MOET rossi 2de worden
Met 7 punten verschil, is 3de plek voor Rossi zou te weinig.
Of Lorenzo als 2de, Rossi moet dan 5 plek pakken (indien hij 4de word hebben ze gelijk aantal punten, in dat geval wint degene met de meeste overwinningen, Lorenzo heeft er 6 en Rossi 4 dit jaar)

al met al, alles kan nog gebeuren.

ben heel benieuwd hoe het gaat lopen met Rossi achteraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Marc Rademaker schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 12:37:
[...]

Nee joh, ik wilde het bijna niet geloven, maar Rossi rijdt van de ideale lijn af, Marc houdt in, wil weer richting ideale lijn gaan, maar Rossi wacht hem gewoon op, duwt hem onderuit, en duikt daarna pas de bocht in. Je ziet hem ook remmen zodat Marc langszij kan / moet komen.

See for yourself: YouTube: #SepangClash: Rossi and Marquez get physical!
Ik zie MM toch echt eerst VR raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:05

BoltYes

This is the Way

Voor de race was Rossi als wereldkampioen een mooie verlenging van het Rossi tijdperk waar we deel van uitmaken. Dat is door deze onzin goed verpest.

Beide mannen zaten goed fout en het resultaat is een terechte straf voor Rossi, waardoor de spanning en lol er wel een beetje af is. Heb de rest van de race ook maar half bekeken.

De periode tot de volgende race gaat overigens wel interessant worden. Veel moddergooien van de coureurs, steken onder water en tactische spelletjes vs de race waarin Rossi eigenlijk niets te verliezen zal hebben en als een sloopkogel door het veld zal gaan. Spannend :D

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft deze race ook laten zien dat ie het tact van een sloopkogel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:34:
[...]

Ik zie MM toch echt eerst VR raken.
Het verschil is dat Rossi hem opzoekt, 2 keer omkijkt ter bevestiging.
de bocht wijd drijft om MM van de lijn af te rijden, en wanneer hem dat lukt, nog even een voetje tegen de clipon van MM zet.

het gaat om de intentie van Rossi die hier overduidelijk vanaf druipt.

Ergens is het wel grappig.
Als Rossi gewoon gereden had. Was het punten verschil mischien beperkt gebleven tot 14 verschil (Rossi als derde finishen had)
En dan had hij comfortabel kunnen starten er ergens in de top 6 finishen zonder probleem.

Overigens heeft Yamaha bezwaar aangeschreven op de straf.
Race directie heeft hun statement al gegeven, en zoals die er nu voorstaat denk ik niet dat ze Yamaha / Rossi ongestraft laten.

Dit is er 1tje voor in de geschiedenis boeken.
(net als die inhaal actie van Toni Elias)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Het is net voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heren, dit is niet het motoGP topic he ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MotoGP is ook motoren. prima ontopic

en wees gerust, het is nu 2 weken rust, daarna de grote finale en de winter stop ;)

Overigens hebben beide heren nu press statements gegeven omtrent het verhaal

TL/DR:

MM = wtf flikt hij me, drijft me wijd en trapt tegen mijn voorrem

#46 = MM heeft gewonnen omdat ik nu gestraft ben

Ironie dus wederom dat doordat Rossi iets doet wat tegen de regels is, hij zijn kampioenschaps titel wellicht verloren heeft.

Ik heb zelf het gevoel dat Rossi´s beschuldiging vorige week wel heeft geholpen in de zeer milde straf die hij nu krijgt...

maar goed, over 2 weken is het allemaal weer afgelopen.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Mooi gifje

http://gfycat.com/BabyishMeanBarasingha#?speed=0.0625

[ Voor 7% gewijzigd door aveenhuysen op 25-10-2015 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Topicstarter
Hmmmm, als ik dit zo zie weet ik even niet meer wie er fouter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heel simpel (Rossi sympatizanten zullen hier niet mee akkoord, zijn de rest van de motor pers wel)

Rossi drijft MM express wijd (geeft dit ook toe in pers statement)
Rossi blijft dit doen tot op een punt dat MM geen ruimte overhoud en de bocht eigenlijk wel moet gaan inzetten.
MM zet zijn bocht dus in, Maar je kan dit niet zien als MM die het contact opzoekt, maar Rossi (omdat Rossi buitensporig van de lijn afwijkt)

Rossi duwt dan eerst met de knie van zich af, om vervolgens met zijn voet de remhendel te schoppen (we rijden allemaal motor, in een bocht remhendel vol inknijpen = probleem)

In de statement achteraf zeg Rossi heel lacherig, "je kan een GP motor best een schop verkopen, gebeurd niets mee" maar zegt niet "ik trap op zijn remhendel" want dan snapt iedereen natuurlijik wat zijn echte intentie was

Enige andere motorrijder zou meteen zwarte vlag hebben gekregen (grove fout buiten het regelement, hetzelfde als rode kaart in voetbal)

Dus wellicht heeft Rossi´s verwijt van vorige week zijn werk gedaan en heeft het hem een zwarte vlag bespaard.

maar er zijn vele slowmos te vinden inmiddels. (zie hierboven die GIF van Andre, kun je afspelen frame voor frame, ik geloof dat je de voet van Rossi iets van 4of5 frames voor de val inzet kan zien bewegen. Dat is iets van 120 tot 150ms)
Sport paginas die vraag tekens zetten bij de actie over "waarom in hemels naam deed Rossi dit want hij heeft zijn titel bijna door de plee gespoeld"
Reddit is interestant om er op terug te lezen.

Laatste race had de meeste sensatie in 10 jaar,.. en deze race het meeste drama in 10 jaar.

Yamaha heeft overigens bij de FIA beroep aangevraagt, die hebben een soort van international rechtshof voor racen en gaat buiten Dorna om.

Lijkt me stug dat het huidige vonnis/straf herroepen word.
Andersom kan Honda voor straf verzwaring gaan, maar geloof niet dat ze die aanvraag hebben ingediend.

Mooie leesvoer hier over

MM: http://www.motorsport.com...led-by-rossi-s-behaviour/
Rossi:http://www.motorsport.com/motogp/news/rossi-gives-his-take-marquez-has-cost-me-the-title/
Directie: http://www.motorsport.com...ssi-marquez-clash-ruling/ (staat overigens dat het Yamaha´s beroep op punten aftrek als is afgewezen, geen idee of dat klopt)
Lorenzo: http://www.motorsport.com...title-fight-open-lorenzo/

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 18:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Ja, ook in Marokko hebben ze speelgoed. En veel zelfs. Ik denk dat ik minstens 2 laser posten per dag passeer. Toch een keer prijs vandaag :p

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/07HLppEoz669dBGi6WlzlTBx/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog beter vergelijking materiaal

http://gfycat.com/SorrowfulTemptingHowlermonkey#?speed=0.5

MM camera, let op hoe Rossi zijn been optrekt, en dat de val praktisch meteen plaatsvind, nadat Ross´s bijbeen naar beneden komt (ofwel trapt)

Als Rossi de waarheid zou spreken en zeggen dat mark viel, en daarna zijn been pas bewoog.
Dan hadden we MM al moeten zien vallen voordat Rossi zijn been optrok
DinX schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:11:
Ja, ook in Marokko hebben ze speelgoed. En veel zelfs. Ik denk dat ik minstens 2 laser posten per dag passeer. Toch een keer prijs vandaag :p

[afbeelding]
70 waar je 60 mocht, wat moet dat kosten? 1 schaap?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:11:

MM camera, let op hoe Rossi zijn been optrekt, en dat de val praktisch meteen plaatsvind, nadat Ross´s bijbeen naar beneden komt (ofwel trapt)

Als Rossi de waarheid zou spreken en zeggen dat mark viel, en daarna zijn been pas bewoog.

[...]

300 Dirham.
Waren verder wel relaxte kerels. Twee motoragent met splinternieuwe RT's. Helemaal geïnteresseerd in m'n motor. Schrijven ze nog Suzuki :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

74.14 Euro voor 10KmH.

toch nog goedkoper dan in Nederland denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:11:

[...]

Linksboven gifje zie je duidelijk dat ie zijn knie achterwaarts beweegt om het stuur te manipuleren.........als het andersom was geweest wat was dan de straf? Of wil Dorna zo graag dat VR zijn 10de pakt........... Want 7 punten voor en achteraan starten is makkelijker dan in punten gelijk en met quali de race beginnen. Dat was dan de ultieme wedstrijd geweest. Wie voor de ander eindigt is wereldkampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aveenhuysen schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:20:
[...]

Linksboven gifje zie je duidelijk dat ie zijn knie achterwaarts beweegt om het stuur te manipuleren.........als het andersom was geweest wat was dan de straf? Of wil Dorna zo graag dat VR zijn 10de pakt........... Want 7 punten voor en achteraan starten is makkelijker dan in punten gelijk en met quali de race beginnen. Dat was dan de ultieme wedstrijd geweest. Wie voor de ander eindigt is wereldkampioen.
Niet eens op gelet.

Maar ik neem aan dat het overduidelijk is voor zelfs de Roze bril dragende Rossi fans.

Zelfs Pedrosa heeft er een mening over nu (Pedro is zeg maar de meest onuitgesproken racer in de top 10)
http://www.motorsport.com...ung-riders-warns-pedrosa/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
In mijn ogen lijkt het dat MM accelereert in de buitenbocht en zo met zijn stuur in de buurt van de knieholte van VR komt. En of dat door de actie van VR zelf komt het wijd gaan rijden en/of been beweging dat is dan even de vraag. Zelfde kan natuurlijk gezegd worden over MM dat hij perse buitenom wil gaan als daar geen ruimte meer voor is. Dat VR een aandeel heeft in de crash dat is overduidelijk maar hoe groot vind ik niet goed zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:16:
74.14 Euro voor 10KmH.

toch nog goedkoper dan in Nederland denk ik
27 euro :)

10 dirham is 0,924 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Source schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 18:52:
In mijn ogen lijkt het dat MM accelereert in de buitenbocht en zo met zijn stuur in de buurt van de knieholte van VR komt. En of dat door de actie van VR zelf komt het wijd gaan rijden en/of been beweging dat is dan even de vraag. Zelfde kan natuurlijk gezegd worden over MM dat hij perse buitenom wil gaan als daar geen ruimte meer voor is. Dat VR een aandeel heeft in de crash dat is overduidelijk maar hoe groot vind ik niet goed zichtbaar.
MM had zijn gas zelfs dicht.
en als je die 5 seconden voor de val ziet, Rossi werkt MM naar buiten.
MM had niets te willen, was aan de wil van Rossi overgeleverd (en rossi wou bloed zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:58:
MotoGP is ook motoren. prima ontopic
Het gaat nu over coureurs en races, daar is een MotoGP topic voor. Volgens mij is dit topic voor motoren en (eigen) ervaringen.

Van mij mag dit GP-geOH me hier bespaard blijven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:54

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dan lees je niet. Ik sla dat geouwehoer over gps en intercom ook altijd over.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Tylen schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 20:32:
Dan lees je niet. Ik sla dat geouwehoer over gps en intercom ook altijd over.
Er zijn niet voor niets meerdere topics. Of zullen we maar gewoon alles in 1 topic gooien? Motoren, GP, Autos, Vervoer, Verkeer enz enz... En dan natuurlijk ook Auto races, rally's, wielerwedstrijden, spoorwegen, vliegtuigen, modelbouw enz enz... Als het je niet bevalt "dan lees je het niet" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:42
Ok, vraagje. Ik had vanmiddag een "situatie" en ik wil graag jullie mening:

Ik rijd de dijk op en vlak voor mij rijden twee motoren (die duidelijk bij elkaar horen) ook de dijk op. Ik kan ze prima bijhouden (op mijn Ninja 250 :+ ), maar ik heb natuurlijk niet genoeg power om er voorbij te gaan, want zo langzaam zijn zij ook weer niet. We blijven ongeveer de hele dijk relatief vlak achter elkaar door de bochtjes rijden. Alleen op de lange rechte stukken lopen ze uit, maar ik kom er weer bij als er een bocht aan komt.

Vinden jullie het onbeschoft en/of irritant dat er een motorrijder achter jullie blijft kleven (op gepaste afstand uiteraard) zoals ik dan deed? Ik vind het namelijk wel relaxed, zo'n "safety car situation". :P

[ Voor 14% gewijzigd door Nero22 op 25-10-2015 21:08 ]

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb er geen problemen mee. Zou wel mijn best doen om zo'n scooter er af te rijden :P
Pagina: 1 ... 101 ... 105 Laatste