Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gphg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-07 12:39
magin12 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 12:01:
[...]

Staat aan, heb google account ook al lang in mijn mobiel gezet, maar bij contacten staat hij nog niet tussen de accounts van contacten die worden weergegeven
Ik moest het nog eens uit en weer aanzetten voor mijn imap synchroniseerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaansmit199
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-08 21:08
Momus schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 18:05:
[...]

En die waren niet NTFS geformatteerd?
2 waren Fat32 en 2 met NTFS maar van NTFS had ik het natuurlijk ook niet verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Betreffende de Agenda app: Ik heb hier ook problemen mee.

Ik heb de internationale ROM van needrom geflashd, daar zat standaard een calender app bij. Maar dit is volgens mij de AOSP app ofzo... Niet de nieuwste Agenda app van Google. Hij heeft ook chinese tekentjes in het icoontje staan.
Als ik de google agenda app uit de play store installeer, krijg ik het icoontje van de stock agenda app 2x naast elkaar, beide met het icoontje met chinese tekentjes. Het eerste icoontje start de stock agenda app op; het tweede icoontje start de google agenda app op. Maar zodra die is opgestart, crasht deze,

Ik heb het maar even zo gelaten, en gebruik nu de stock agenda app, maar eigenlijk zit het me niet lekker. Als iemand een oplossing weet, hoor ik het graag!

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakinlaser
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 17:12
bastiaansmit199 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 00:49:
Is er al iemand die het is gelukt om OTG werkend te krijgen? Bij mij werkt het niet, ook niet met een app als USB OTG Helper.
Zojuist m'n USB stick geformatteerd naar FAT32 om te testen. Werkt gelijk (S3W 20150205-141543). Ik prik hem erin, en krijg gelijk de vraag of ik m'n default write location wil wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CIAagentB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-11-2024
Wordt bij de jiayu-store.com standaard een internationale rom geleverd, of moet je dat zelf aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert70
  • Laatst online: 13-09-2024
Ik heb de methode van Bastiaan gevolgd.

Alles synchroniseert .........behalve gmail.
Ook google play leeg gemaakt etcetc. Wordt er redelijk maf van.
De methode van fastcardtech werkt ook niet.
terug naar fabrieksinstellingen en weer opnieuw, ook niet.
Wat me wel opviel is dat met de methode van Bastiaan, de custom recovery aangaf dat deze niet geschikt was voor de mijne (s3 3 gb).

Ben misschien een nono, maar mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag.
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastiaansmit199
  • Laatst online: 12-08 21:08
albert70 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 12:09:
Ik heb de methode van Bastiaan gevolgd.

Alles synchroniseert .........behalve gmail.
Ook google play leeg gemaakt etcetc. Wordt er redelijk maf van.
De methode van fastcardtech werkt ook niet.
terug naar fabrieksinstellingen en weer opnieuw, ook niet.
Wat me wel opviel is dat met de methode van Bastiaan, de custom recovery aangaf dat deze niet geschikt was voor de mijne (s3 3 gb).

Ben misschien een nono, maar mocht iemand tips hebben dan hoor ik het graag.
bvd
Vreemd dat mijn methode niet bij jou werkt, welke rom versie heb je?
Ik was inderedaad vergeten te melden dat je een waarschuwing krijgt dat de recovery niet geschikt is voor de 3gb versie. Echter werkt deze wel zoals het zou moeten en kun je de waarschuwing gewoon veilig negeren.
Misschien dat het helpt om een andere gapps te flashen? Probeer deze Full Modular Package (of en andere natuurlijk) gapps eens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942
Wat je ook nog kunt proberen is met een Root Uninstaller Gmail verwijderen en vervolgens via de Store opnieuw installeren.

Succes hopelijk werkt het! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07
Ik heb eerst die gapps geflashed m.b.v. CMW recovery en toen fabrieksinstellingen gedaan, nu werkt Gmail en agenda. S3 2Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:18
Mijn telefoon is zojuist geleverd. Nadat ik superuser had aangezet, had ge-reboot, stond er ineens gapps op. Heb echter nog wel veel Chinese teksten. Ben ik hier ook vanaf als ik (zoals vele hier) een rom update doe? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert70
  • Laatst online: 13-09-2024
Bastiaan en anderen...
Ik had google play services onder andere verwijderd en heb vervolgens van alles gedaan...
En nu...... werkt het allemaal. Wat ik nou precies verandert heb is mij eigenlijk niet duidelijk maar had alle tips ongeveer wel geprobeerd, door elkaar, met elkaar, maar het werkt.
De komende uren alles even netjes wegzetten en dan is ie er van.
THNX voor de ondersteuning!!! :-) :) :) :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkte alles out of the box. Ik heb wel een nieuwe Google calender moeten downloaden en zit nu met twee calenders. Maar alles synct lekker (laten we hopen dat het zo blijft).
Ik had door de verkoper er alles van Google laten opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:27
Vraagje voor de gebruikers:

Overweeg sterk ook de advanced aan te schaffen. Ben fan van Xiaomi maar er zit voor mij niets betaalbaar tussen de oude Note en de nieuwe. Dit zou een heel goed alternatief zijn.

Lees over GPS wisselende berichten en dit is voor mij wel een item. Hoe nauwkeurig is deze op de S3 ook bij gebruik van apps als sportstrack e.d. M.a.w. kloppen de getoonde snelheden?

Nog een vraag over de needrom, als je deze er op hebt staan kun je de nieuwe dan later gewoon via de telefoon downloaden en installeren of moet er opnieuw geflasht worden?

Ben benieuwd naar de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocksz
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-06-2022
Ook ik ben sinds gisteren een (tot nu toe) tevreden eigenaar van de Jiayu S3 (AliExpress). Alle google apps waren al door de verkoper op de telefoon gezet (alles synct tevens perfect). Ondertussen ook de update naar build 20150205 gedaan (OTA).

Alleen loop ik tegen één probleem aan: Muziek afspelen via bluetooth is vertraagd en klinkt vervormd ;) Zijn er nog andere tegen dit probleem aan gelopen?

Voor de rest een toptelefoon voor dit geld!

[ Voor 3% gewijzigd door Rocksz op 18-03-2015 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:11
Het lijkt erop dat er iets mis is met mijn microfoon.
Gesprekpartners klagen dat men mij zeer slecht verstaat.

Er zit een microfoon boven en onderaan. Als ik praat in de microfoon bovenaan is het geluid goed, als ik onderaan praat, komt dit bijna niet door.

Iemand die hetzelfde probleem heeft? Weet er iemand hoe je zo'n defecten kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe UI voor de Jiayu S3
YouTube: NEW UI Jiyau S3 ROM 3-18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:51

LVL

Ik weet niet zeker of dit de nieuwe versie is. Ik ben skeptisch. Jiayu heeft door de jaren heen niet heel veel veranderd, behalve dan die paar extra thema's. Na wat onderzoek kan ik ook geen officiële bron vinden waarin staat dat het van jiayu afkomstig is.

Het volgende ziet er iets beter uit:
http://www.spemall.com/fo...ic-and-jiayu-s3-advanced/

En het lijkt erop dat het hele nieuwe roms zijn. Voor de S3S in ieder geval van 2015-02-13.
De play store zit er overigens al ingebakken volgens de post.
Ik heb vandaag mn S3S van coolicool ontvangen met een rom van 2015-02-04. De OTA werkt in ieder geval niet, en zal deze rom wss de chinese rom zijn ipv de internationale. Bovenstaande link wijst naar de internationale versie van jiayu s3s (en s3) rom zonder chinese crap en Play Store.
Ik laat jullie wel weten als het iets is.

[ Voor 3% gewijzigd door LVL op 19-03-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVulture
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-05-2024
Mijn S3S is sinds gisteren ook binnen van jiayu-store. Heb de methode van Bastiaan gebruikt voor Gapps. Agenda lijkt niet te werken, maar dat zoek ik nog wel uit aangezien er nog mensen dit hebben kunnen oplossen.

Ik heb echter ook problemen met Chatheads van de Facebook messenger. Ik krijg ze niet te zien op het scherm, notificatie geeft wel weer dat er 1 chathead actief is wanneer ik chat. Iemand een idee? Het is mijn eerste android phone dus misschien dat ik een setting over het hoofd zie.

EDIT: Reboot heeft het gefixed :D

[ Voor 3% gewijzigd door TheVulture op 19-03-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

Ik kan jullie vertellen dat je deze rom moet installeren als je geen 20150213 hebt. (tenzij je een nog latere hebt van maart misschien)

Na de installatie kreeg ik meteen engelse tekst te zien in plaats van chinese en er zit meteen google play bij.
Voor de rest zie ik nog niet zoveel veranderingen, behalve dan dat ik minder chinese crap zie.
Maar mocht je dus een oudere versie hebben, dan is het zeker aan te raden om deze te installeren. (ik ga er hierbij van uit dat nieuwer gelijk is aan beter) ;)

Edit: Volgens mij ben ik er achter: Als er een "W" in de naam staat, dan is het waarschijnlijk een internationale rom. Nogal logisch, w zal wel voor world staan ofzo. De rom heeft deze naam:
RC_mt6752_h560_s3swadvanced_jyt_cc_128-24_kk_lte_5m-cs_mul_tphone_20150213-171816_songlixin_PC

Edit2: Zojuist mijn 64GB Samsung Pro micro sd kaart getest met als resultaat:
46MB/s schrijven, 52MB/s lezen. Lijkt er dus op dat een betere sd kaart dus ook echt sneller is.

[ Voor 29% gewijzigd door LVL op 19-03-2015 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik kwam het volgende tegen.

Jiayu also released the lastest ROM 20150204-161147 with FDD LTE 4G to improve user experience.

Download: http://pan.baidu.com/s/1bnB5Yu7 Password: ji1m

The improvement for Jiayu S3 2GB RAM are:

1. optimize the sound of head microphone;
2. optimize the sound of speaker;
3. renovate the echo of head microphone on calling
4. renovate the slow charging on low level of the battery
5. optimize wifi and homepage
6.Other bugs

bron: http://blog.cellphonemic.com/?p=704

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Ben ik de enige die het heel verwarrend vindt dat hier alles voor de 2 GB en 3 GB versie door elkaar loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer123c
  • Laatst online: 17-09 12:16
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:10:
Hallo,

Ik kwam het volgende tegen.

Jiayu also released the lastest ROM 20150204-161147 with FDD LTE 4G to improve user experience.

Download: http://pan.baidu.com/s/1bnB5Yu7 Password: ji1m

The improvement for Jiayu S3 2GB RAM are:

1. optimize the sound of head microphone;
2. optimize the sound of speaker;
3. renovate the echo of head microphone on calling
4. renovate the slow charging on low level of the battery
5. optimize wifi and homepage
6.Other bugs

bron: http://blog.cellphonemic.com/?p=704
Ik heb mijn S3 nu al een aantal dagen binnen, draaide standaard op bovengenoemde ROM. Langzaam opladen merkte ik toch ook als probleem |:(

Met zwaar verbruik haal ik helaas de dag ook net niet met de accu :'( rond 20:00 zit ik tegen de 10% aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenbat
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-08 17:27
Ik heb ondertussen de Jiaya S3 2Gb versie binnen en deze doet niet onder voor de Samsung Galaxy Note3 die ik hiervoor had. Geweldig toestel voor 220 euro incl verzending :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

jer123c schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:07:
[...]

Ik heb mijn S3 nu al een aantal dagen binnen, draaide standaard op bovengenoemde ROM. Langzaam opladen merkte ik toch ook als probleem |:(

Met zwaar verbruik haal ik helaas de dag ook net niet met de accu :'( rond 20:00 zit ik tegen de 10% aan.
Yep. Dat traag laden merk ik zelfs ook nog bij de(nieuwste?) rom van 2015-02-13. De accu gaat verder prima mee voor mij, maar dat ligt aan het gebruik natuurlijk. In mijn geval was het 50% aan het einde van de dag.

Gisteren ging hij opeens van 30% naar 1%, maar dat was wel een hele lange 1% :P
Ik denk dat een paar keer opladen en ontladen zeker geen kwaad kan voor de calibratie, jammer dat dat laden zo traag gaat. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door LVL op 21-03-2015 04:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-07 10:41
ik denk dat er softwarematisch weinig aan het laden te fixen valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Laatst online: 09-09 22:22
aangezien sommige van jullie klagen over traag/vreemde power cosumtie, hoe gebruiken jullie de telefoon

gelijk als hij binnen is?
of
8 uur eerst aan de lader en dan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:21
Voor alle android telefoons geldt dat je eerst een paar laadcycli doormoet voordat de batterijindicator enigszins betrouwbaar wordt.
En dat geldt ook na het installeren van een nieuwe ROM.

Pas na een dag of 3/4 kun je een uitspraak doen over je batterijgebruik omdat dan pas de indicator een redelijk beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51
LVL schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 04:03:
[...]

Yep. Dat traag laden merk ik zelfs ook nog bij de(nieuwste?) rom van 2015-02-13. De accu gaat verder prima mee voor mij, maar dat ligt aan het gebruik natuurlijk. In mijn geval was het 50% aan het einde van de dag.

Gisteren ging hij opeens van 30% naar 1%, maar dat was wel een hele lange 1% :P
Ik denk dat een paar keer opladen en ontladen zeker geen kwaad kan voor de calibratie, jammer dat dat laden zo traag gaat. |:(
Traag? Met m'n Nilkin lader is hij echt zo vol!
Ik laad hem eigenlijk alleen op op weg naar mn werk in de auto, 2*40min op een Belkin 2A lader... Verder eigenlijk nooit en kom niet onder de 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer123c
  • Laatst online: 17-09 12:16
darknessblade schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:22:
aangezien sommige van jullie klagen over traag/vreemde power cosumtie, hoe gebruiken jullie de telefoon

gelijk als hij binnen is?
of
8 uur eerst aan de lader en dan gebruiken?
ik laad hem elke nacht op (van 22:00 - 06:30) daarna gebruik ik hem de hele dag door met wifi en data aan en volle helderheid. De hele dag door games, appen en muziek luisteren dan is ie rond 20:00 leeg. op lichtere dagen heb ik zeker nog 50% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
greenbat schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:40:
Ik heb ondertussen de Jiaya S3 2Gb versie binnen en deze doet niet onder voor de Samsung Galaxy Note3 die ik hiervoor had. Geweldig toestel voor 220 euro incl verzending :-)
Mooi dat je er voor dat bedrag ook nog tevreden over bent. Ik heb 'm voor 150 euro incl. verzending. :P
In Nederland gekocht?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2021

Ik weet wel van mijn eerste rom 23-1 dat de cpu op alles of niets stond. Dus of deep sleep, of 1.7 ghz. Das ook wel een (accu) dooddoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:21
Sinds vrijdag ook mijn S3 (3GB) binnen, zat glass protector en cover bij (had ik niet besteld...:-) )
Echter nog geen playstore en andere google apps erop
(maar die haal ik hier vandaan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942)

Ben nu even aan het kijken wat ik moet doen om te upgraden, OTA (via wifi) werkt niet. Geeft aan dat ik op de laatste versie van de ROM zit (20150204-164258).

Ik heb wel een nieuwere internationale ROM gevonden: 20150213-171816
(RC_mt6752_h560_s3sw_jyt_cc_128-24_kk_lte_5m-cs_mul_tphone_20150213-171816_songlixin_PC.zip)
via: http://blog.cellphonemic.com/

Iemand al ervaring met deze ROM? En is dit de laatst beschikbare versie?
Iemand deze ROM (of een andere nieuwe) wel via OTA verkregen?

Moet ik eerst nog wat andere zaken in orde maken voordat ik bovenstaande ROM kan flashen?
Lees wat over recovery etc. welke is de meeste geschikte? Zodat ik simpel met OTG kabel de ROM kan kiezen om te upgraden?
Of werkt upgraden alleen met de flashtool?

Andere vraag. Wil een MicroSD card aanschaffen. Is deze snel genoeg: SanDisk 32GB Extreme Pro microSDHC UHS-I U3 Card - 95 MB/s
Of raden jullie een andere MicroSD card aan? (werkt bovenstaande wel in toestel?)

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Heb inmiddels een poging gewaagd met de flash_tool, echter krijg ik de tool niet werkend.
De drivers zijn wel geinstalleerd (MTK65xx_USB_VCOM_Drivers_XP-Vista-Windows7_1.5), en wanneer ik toestel aansluit op USB port is er geen foutmelding ofzo.

Tool doet niets meer na de laatste stap (geen voortgang balk).

(http://www.spemall.com/fo...ic-and-jiayu-s3-advanced/)

Iemand hier ervaring met de flash_tool ?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Het is inmiddels gelukt, en het was (uiteraard) iets kleins wat ik verkeerd deed... je moet flash_tool.exe als administrator uitvoeren.

Verder heb ik beide drivers geinstalleerd:
-MediaTek DA USB VCOM port
-MediaTek PreLoader USB VCOM port
(beide met een code 10 error, en uitroepteken in device manager, maar het werkt gewoon)

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Chris12 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 21:32:
Het is inmiddels gelukt, en het was (uiteraard) iets kleins wat ik verkeerd deed... je moet flash_tool.exe als administrator uitvoeren.
Op mijn 3GB was die rom 171816 al geinstalleerd bij levering. Vraagje, wat is uw Antutu score?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
De AnTuTu score is 40618 (device met 40 apps installed erop, wifi aan, geen SDcard)
De Quadrant score is18165 (met voorgaande ROM was deze 19816, device zonder andere apps erop).

Wat is jouw score? (of die van anderen, ben benieuwd)

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
Een tweede run met AnTuTu leverd een score op van 41638 (voorgaande test was direct na aanzetten gedaan)

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Chris12 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 14:57:
Een tweede run met AnTuTu leverd een score op van 41638 (voorgaande test was direct na aanzetten gedaan)
Vroeg het omdat ik gisteren 33008 had en vond dat weinig. Zojuist nog even gedaan en nu haal ik 40260. Wifi aan, sd kaartje erin, aantal apps geen idee hoeveel.
Heb de telefoon pas sinds vrijdag en pas gisteren opgestart en gebruikt.

Cpu-z geeft voor batterij 1000 mah, dat zal wel een vergissing zijn?

Gisteren ook gps gebruikt en dat ging perfect. Kwaliteit van oproepen ook goed. Telefoon vind heel snel 4G. Wifi heel snel.
Camera op zich goed maar je moet niet verwachten dat het topkwaliteit is. Het is maar een telefoon en geen fototoestel. Misschien nog een paar foto-apps testen.

Vind het een super telefoon, enkel jammer dat de powerknop op de zijkant is, had liever gehad on top. Maar ja detail en persoonlijke keuze.

Zal nog een dag of twee wachten en dan als hij volledig is opgeladen eens een batterij test uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
eYaTed schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:19:
Cpu-z geeft voor batterij 1000 mah, dat zal wel een vergissing zijn?
Aangezien de vele positieve reacties over de batterij is dit waarschijnlijk een foutje haha, maar CPU-Z zegt zover ik weet ook dat het scherm ook maar 4,6" groot is en dat het een PPI heeft van 480 klopt ook niet helemaal.
eYaTed schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:19:
Vind het een super telefoon, enkel jammer dat de powerknop op de zijkant is, had liever gehad on top. Maar ja detail en persoonlijke keuze.
Ff wennen ;), lijkt mij juist iritand bij zo'n groot apparaat.

Mijn S3 is momenteel aan het vliegah naar Nederland, of varen 1 van de 2. (Als mn berekening klopt is hij bij mij rond 1 april, en nee dat is geen grapje O-) )
Hopelijk schiet hij een beetje op want de batterij van de mobiel die ik nu gebruik staat momenteel wel erg bol en voelt de laatste tijd ook warm aan, misschien verstandig om er een beetje vandaan te blijven? :/

[ Voor 7% gewijzigd door Jvann op 22-03-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rednaz420
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-09 10:09
Hyp Hyper schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:43:
[...]

Mooi dat je er voor dat bedrag ook nog tevreden over bent. Ik heb 'm voor 150 euro incl. verzending. :P
In Nederland gekocht?
Waar gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Via een AE-seller in de pre-sell, maar bij de 'gewone' Chinese webshops is ie zo te zien voor tien dollar meer verkrijgbaar, dus 220 euro vind ik wat veel. Kan het me alleen voorstellen bij het kopen van het toestel in de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

maurits82 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 11:10:
[...]

Traag? Met m'n Nilkin lader is hij echt zo vol!
Ik laad hem eigenlijk alleen op op weg naar mn werk in de auto, 2*40min op een Belkin 2A lader... Verder eigenlijk nooit en kom niet onder de 50%
Ik heb mn Jiayu S3 de tweede dag helemaal leeg laten lopen. (calibratie was verkeerd, ging van 30% ineens naar 1%)
Daarna, zeer toevallig, ook met mijn nilkin (2A 5V) lader én Nilkin 2A usb kabel opgeladen. Toen ik wakker werd ongeveer 6 a 7 uur later was hij nog steeds aan het laden! Weliswaar op 95%, maar nog wel aan het laden. Later ging hij naar 96%, 97% etc. De spanning liep ook op in CPU-Z, dus de telefoon was écht aan het laden. De spanning heb ik nog nagemeten met een fluke multimeter, en CPU-z zat er aardig dichtbij. Voor mij kwam dat dus waarschijnlijk neer op 3000mAh/6 uur = 500mA laadstroom. Een beetje weinig als je het mij vraagt. Maar dat kan liggen aan het feit dat ik niet de jiayu lader gebruik. Ik ga nog meer testen uitvoeren...
Chris12 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:48:
Andere vraag. Wil een MicroSD card aanschaffen. Is deze snel genoeg: SanDisk 32GB Extreme Pro microSDHC UHS-I U3 Card - 95 MB/s
Of raden jullie een andere MicroSD card aan? (werkt bovenstaande wel in toestel?)
Ik heb zelf een Samsung 64GB Pro erin zitten en heb 45MB/s schrijven en 52MB/s lezen. Aangezien de Samsung sd kaard via mijn laptop iets van 98MB/s lezen en 85MB/s schrijven haalt, denk ik niet dat de Jiayu S3 er het maximale uit haalt. Misschien dat een iets mindere kaart dus ook die snelheden haalt? Maja, dat weet ik niet zeker dus...

Edit: Schijnbaar gaat het probleem met het laden weg na een aantal laadcycli: http://forum.xda-develope...?p=59552768&postcount=685

[ Voor 4% gewijzigd door LVL op 23-03-2015 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echo problemen waarschijnlijk kan je hiermee verhelpen:

Try this value in engineer mode

- SIP
level-default-----New
0 ---150 155-----112 112
1 ---136 155-----136 112
2 ---160 155-----160 112
3 ---184 155---- 184 112
4 ---208 155---- 195 112
5 ---232 155---- 200 112
6 ---255 155-----210 112

- SPH & SPH2 ( max vol 112 non changeble)
Level Default News
0----- 88-------40
1----- 96-------52
2-----104------64
3-----112------76
4-----120------90
5-----128------108
6-----136------120

restart the phone to apply it.
The changes are lost after a reset.

- MIC (to avoid echo)
0 < V 200 M 160
1 <V 200 M 160
2 <V 250 M 160
3 < V 200 M 160
4 < V 200 M 160
5 <V 200 M160
6 <V 180 M160
7<V 190 M160
8<V 190 M160
9<V 200 M160
10<V 190 M160
11<V 180 M160
12<V 50 M160
13<V 0 M160
14<V 0 M160

bron: http://forum.xda-develope...hd-4g-lte-t3015809/page76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
LVL schreef op maandag 23 maart 2015 @ 01:20:
[...]

Ik heb mn Jiayu S3 de tweede dag helemaal leeg laten lopen. (calibratie was verkeerd, ging van 30% ineens naar 1%)
Daarna, zeer toevallig, ook met mijn nilkin (2A 5V) lader én Nilkin 2A usb kabel opgeladen. Toen ik wakker werd ongeveer 6 a 7 uur later was hij nog steeds aan het laden! Weliswaar op 95%, maar nog wel aan het laden. Later ging hij naar 96%, 97% etc. De spanning liep ook op in CPU-Z, dus de telefoon was écht aan het laden. De spanning heb ik nog nagemeten met een fluke multimeter, en CPU-z zat er aardig dichtbij. Voor mij kwam dat dus waarschijnlijk neer op 3000mAh/6 uur = 500mA laadstroom. Een beetje weinig als je het mij vraagt. Maar dat kan liggen aan het feit dat ik niet de jiayu lader gebruik. Ik ga nog
Bij mij laadt hij met de Nilkin met 0.35A en met de meegeleverde lader met 1A. Strange.
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:20:
echo problemen waarschijnlijk kan je hiermee verhelpen:
Zijn er hier mensen met echoproblemen? Zowel ik zelf als mensen die me bellen hebben hier geen last van.

[ Voor 12% gewijzigd door Hyp Hyper op 23-03-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Zie net dat er een Rom update is via wifi maar deze wil niet, krijg nu te zien systeem is beschadigd draadloos updaten is uitgeschakeld. zie nu op needrom ook een update staan.

http://www.needrom.com/do...comment-page-19/#comments

ik heb deze rom [ROM 2 - JIAYU S3 - Update 03/19/2015] op sd kaart gezet en met local update geprobeerd maar die pakt ie ook niet, S3 2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:05
Eindelijk mijn Jiayu S3 binnen!

Heb er wel een probleem mee, ik probeer de laatste rom te flashen maar mijn gsm wordt niet eens herkend door windows.
De mediatek drivers geinstalleerd volgens een tutorial op Needrom. Het werkt allemaal niet.

Mijn OS: Windows 8.1
Driver signature uitgeschakeld
Vcom drivers geïnstalleerd
Reboot
Telefoon uit
kabel erin met SPflashtool aan
Heel kort verschijnt de gsm in apparaatbeheer
Flashtool doet niets

Wat doe ik hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Lucky0wn schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:07:
Eindelijk mijn Jiayu S3 binnen!

Heb er wel een probleem mee, ik probeer de laatste rom te flashen maar mijn gsm wordt niet eens herkend door windows.
De mediatek drivers geinstalleerd volgens een tutorial op Needrom. Het werkt allemaal niet.

Mijn OS: Windows 8.1
Driver signature uitgeschakeld
Vcom drivers geïnstalleerd
Reboot
Telefoon uit
kabel erin met SPflashtool aan
Heel kort verschijnt de gsm in apparaatbeheer
Flashtool doet niets

Wat doe ik hier fout?
Driver probleem. Als je de telefoon aansluit komt er in apparaatbeheer dan iets met preload te staan? Die moet je snel selecteren om de drivers bij te werken naar de juiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Momus schreef op maandag 23 maart 2015 @ 23:10:
[...]

Driver probleem. Als je de telefoon aansluit komt er in apparaatbeheer dan iets met preload te staan? Die moet je snel selecteren om de drivers bij te werken naar de juiste.
Ah oke die komt er idd te staan. Helaas pas weer volgende week verder ermee aangezien ik deze week alleen mijn macbook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:01
dirk38 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:28:
Zie net dat er een Rom update is via wifi maar deze wil niet
Ik kreeg deze net ook aangeboden, en heb m probleemloos kunnen installeren. Heb het 2 GB model. Mijn versie is nu 20150319-073039.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:18
subwaysurfer schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:01:
[...]

Ik kreeg deze net ook aangeboden, en heb m probleemloos kunnen installeren. Heb het 2 GB model. Mijn versie is nu 20150319-073039.
Heb deze update ook zonder problemen geïnstalleerd. Had in eerste instantie geen idee wat de update inhield, maar na wat speurwerk kwam ik het volgende tegen:

- Fix SIM card identifies two traffic showed unclear issues.
- After correcting some of the application to apply for permission is denied, repeatedly prompted the question.
- The majority of users should be required to remove Variety unlock and font management, there is a need to download third-party applications on their own.
- Fixed MTP mode phone connected to the computer to transfer data, crash prone to disruptions.
- Correction SD card storage space is full, the next phone call conversation recording, the interface error prompt dial operation to stop the problem.
- Optimize other small BUG.

Zelf had ik geen last van een van de bovenstaande bugg's, maar een update is natuurlijk altijd welkom _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door infidel011 op 24-03-2015 10:56 . Reden: stijlfout x) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Ben erg blij met mijn Jiayu, loop alleen tegen een voor mij groot probleem aan. Als ik via de facebook app iets wil posten of reageren, loopt de app constant vast. Paar keer de app opnieuw geinstalleerd, andere launcher erop gezet en mn telefoon geflashed met de laatste rom (20150213). Dit mocht allemaal niet baten. gaat hier om de 3gb versie. Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Lucky0wn schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:50:
Ben erg blij met mijn Jiayu, loop alleen tegen een voor mij groot probleem aan. Als ik via de facebook app iets wil posten of reageren, loopt de app constant vast. Paar keer de app opnieuw geinstalleerd, andere launcher erop gezet en mn telefoon geflashed met de laatste rom (20150213). Dit mocht allemaal niet baten. gaat hier om de 3gb versie. Heeft iemand een oplossing?
Was de app voorgeïnstalleerd?
Kan zomaar een foutieve versie zijn.
Heb je rootrechten? Dan kun je met root uninstaller eens kijken het te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Momus schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 11:52:
[...]

Was de app voorgeïnstalleerd?
Kan zomaar een foutieve versie zijn.
Heb je rootrechten? Dan kun je met root uninstaller eens kijken het te verwijderen.
App was niet voorgeinstalleerd, heb deze zelf uit de play store geinstalleerd. Heb met root uninstaller wel een app genaamd unlock verwijderd omdat deze malware zou bevatten. Dit hielp ook niet.Telefoon komt van Aliexpress van Shenzhen Top one trading.
Nog steeds als ik Facebook open en ergens op wil reageren hangt de hele app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een Jiayu s3 kopen,iemand ervaringen mat Geekbuying? Snel,problemen?
Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor degenen die al een S3 werkend in huis hebben.
Wat is momenteel de best werkende ROM voor de 3Gb versie met Google apps, zonder chinese meuk.

En als die geïnstalleerd staat, kun je dan ook gewoon OTA updaten naar nieuwere versies van android? (Net als met andere phones die gewoon in NL te koop zijn zoals Samsung, HTC e.d.) Of moet je dan continu handmatig nieuwe updates erop zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2015 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
subwaysurfer schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:01:
[...]

Was ie nog orginele rom, ik heb handmatig gapps geinstalleerd denk dat ie daarom niet meer wil updaten.
Rom 2015204

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:01
dirk38 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:50:
[...]

Was ie nog orginele rom, ik heb handmatig gapps geinstalleerd denk dat ie daarom niet meer wil updaten.
Rom 2015204
Ja, het was nog de originele. Ik had ook die versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 09-09 15:53
Eindelijk de 3Gb versie binnen. Het is een TOP toestel. Wat een snelheid en wat een beeld, heerlijk. Ben nu wat aan het klooien met apps etc maar al met al nu al zeer tevreden.

GPS binnen direct een goede fix.

Ik heb direct de laatst bekende EU ROM van Spemall er op geflashed. Ging in 1x goed omdat ik eerder al de drivers correct had geïnstalleerd voor de Jiayu G4S. Ik draai Win 8.1 en daarbij moet je drivers via onbekende bron toestaan anders lukt het niet. Was eerst wat gepuzzel om dit te vinden maar Google levert alle info. Deze ROM is erg goed, direct Playstore en Gapps geinstalleerd. Duidelijk een EU rom. Ik had ook van tevoren een SIM en SD in de gsm gezet waarna hij na opstarten direct in het Nederlands staat ingesteld qua taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vandaag is ook mijn 3GB versie bezorgd. Het is een mooi toestel en het werkt allemaal wel, maar een paar dingetjes krijg ik nog niet naar wens, wellicht dat iemand hier een oplossing voor heeft:
- sommige icoontjes (bv gmail en de standaard geinstalleerde apps) hebben een hexagon vorm, is dat uit te schakelen?
- is er een manier om de capacatieve buttons onderaan standaard te laten oplichten als het scherm aan is? Nu gaan ze pas aan als je er eentje aanraakt.

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Lucky0wn schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 12:59:
[...]

App was niet voorgeinstalleerd, heb deze zelf uit de play store geinstalleerd. Heb met root uninstaller wel een app genaamd unlock verwijderd omdat deze malware zou bevatten. Dit hielp ook niet.Telefoon komt van Aliexpress van Shenzhen Top one trading.
Nog steeds als ik Facebook open en ergens op wil reageren hangt de hele app.
Mijn 3GB versie was standaard geleverd met de internationale ROM. Facebook app zelf gedownload via PlayStore (standaard erop). Geen enkel probleem om status te wijzigen, updates, replies, enz. App loopt niet vast.
glrfndl schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 23:33:
Vandaag is ook mijn 3GB versie bezorgd. Het is een mooi toestel en het werkt allemaal wel, maar een paar dingetjes krijg ik nog niet naar wens, wellicht dat iemand hier een oplossing voor heeft:
- sommige icoontjes (bv gmail en de standaard geinstalleerde apps) hebben een hexagon vorm, is dat uit te schakelen?
- is er een manier om de capacatieve buttons onderaan standaard te laten oplichten als het scherm aan is? Nu gaan ze pas aan als je er eentje aanraakt.
- Icoontjes. Al eens van thema veranderd? Heb je niet toevallig de "Sky" thema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:01:
Ik wil een Jiayu s3 kopen,iemand ervaringen mat Geekbuying? Snel,problemen?
Alvast dank
Deze topic aub: [Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
[quote]eYaTed schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:25:
[...]

Mijn 3GB versie was standaard geleverd met de internationale ROM. Facebook app zelf gedownload via PlayStore (standaard erop). Geen enkel probleem om status te wijzigen, updates, replies, enz. App loopt niet vast.

[...]

Raar, probleem doet zich opeens alleen nog maar voor als ik op de beginpagina van de app op reageren druk.

Wat betreft de malware, iemand ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
Eindelijk, na twee maanden wachten, mijn 3GB versie binnen. Toen hij eenmaal verzonden was (vrijdagochtend) was hij razendsnel hier (dinsdag). Topper! Eerste indruk is erg goed, wel erg groot. Ik had hiervoor een Xiaomi mi2s en de kwaliteit van gesprekken is sowieso al stukken beter. Bij mijn Xiaomi had ik last van vertraging en full duplex leek niet zo goed te gaan. Als de ander aan het woord was, kon ik er lastig doorheen praten om te onderbreken.

Erg blij mee dus. Bij mij stond Google Apps er ook al op volgens mij. Ideaal. En ben eigenlijk nog weinig chineze bloatware tegen gekomen?

Wat ik me afvroeg: hoe kan ik de foto's van mijn camera op de SD kaart laten wegschrijven? Ik kan dit in de instellingen van de camera nergens terug vinden. Is hier misschien een app voor? In feite zou ik alleen een symlink nodig hebben naar mijn sd kaart (kan dit op android? het is toch linux?).

Heb nu fijn een sd kaart erin, maar er gebeurt niet zo gek veel mee.

Ohja, en als ik Waze (om te navigeren) in portrait mode houd, dan krijg ik allemaal blokjes te zien. De sprites die over de map heen worden gepositioneerd lijken niet lekker te renderen. Als ik hem draai naar landscape is het weg. Moet nog verder uitzoeken hoe dat zit. Meer mensen last van?

Tot nu toe ik het in elk geval geen miskoop naar mijn idee.

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Lucky0wn schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:35:
Wat betreft de malware, iemand ook last van?
Niks malware gevonden. MalwareBytes, Avast Antivirus en 360 Security laten draaien, niets gevonden. Avast geeft enkel een risico omdat het toestel geroot is :X
Rolandow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:37:

Wat ik me afvroeg: hoe kan ik de foto's van mijn camera op de SD kaart laten wegschrijven? Ik kan dit in de instellingen van de camera nergens terug vinden. Is hier misschien een app voor? In feite zou ik alleen een symlink nodig hebben naar mijn sd kaart (kan dit op android? het is toch linux?).

Ohja, en als ik Waze (om te navigeren) in portrait mode houd, dan krijg ik allemaal blokjes te zien. De sprites die over de map heen worden gepositioneerd lijken niet lekker te renderen. Als ik hem draai naar landscape is het weg. Moet nog verder uitzoeken hoe dat zit. Meer mensen last van?
Instellingen > Opslagruimte > Standaard schrijfschijf > SD-kaart. Foto's gaan dan rechstreeks naar SD-kaart. Alles eigenlijk.

Deze morgen Waze ook gebruikt om naar het werk te rijden en niets gemerkt. Nu test ik even en inderdaad, afwisselend van landscape naar portrait af en toe een blokje over bv flitspaal hier 100 meter verder. Zit nu achter mijn bureau. Straks nog even testen en laat het je nog weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 06:34
Eindelijk, na twee maanden wachten, mijn 3GB versie binnen. Toen hij eenmaal verzonden was (vrijdagochtend) was hij razendsnel hier (dinsdag). Topper! Eerste indruk is erg goed, wel erg groot. Ik had hiervoor een Xiaomi mi2s en de kwaliteit van gesprekken is sowieso al stukken beter. Bij mijn Xiaomi had ik last van vertraging en full duplex leek niet zo goed te gaan. Als de ander aan het woord was, kon ik er lastig doorheen praten om te onderbreken.

Erg blij mee dus. Bij mij stond Google Apps er ook al op volgens mij. Ideaal. En ben eigenlijk nog weinig chineze bloatware tegen gekomen?

Tot nu toe ik het in elk geval geen miskoop naar mijn idee.
Welke rom draai je en werkt de sync met calender, contacts etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
[quote]eYaTed schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:56:
[...]

Niks malware gevonden. MalwareBytes, Avast Antivirus en 360 Security laten draaien, niets gevonden. Avast geeft enkel een risico omdat het toestel geroot is :X

[...]

Dit geeft AVG bij mij aan. App heeft ook zowat elke permissie nodig die er bestaat. Heb deze dan ook verwijderd. Na een reboot is deze weer terug en ingeschakeld.
http://imgur.com/2GBjxVd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Ik heb mijn S3 gescand met Malwarebytes en ik kom nogal wat vreemde .apk bestanden die ik niet kan verwijderen. Meer mensen die ook bestanden met PUP.Riskware.smspay tegenkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
eYaTed schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 10:56:
[...]

Instellingen > Opslagruimte > Standaard schrijfschijf > SD-kaart. Foto's gaan dan rechstreeks naar SD-kaart. Alles eigenlijk.

Deze morgen Waze ook gebruikt om naar het werk te rijden en niets gemerkt. Nu test ik even en inderdaad, afwisselend van landscape naar portrait af en toe een blokje over bv flitspaal hier 100 meter verder. Zit nu achter mijn bureau. Straks nog even testen en laat het je nog weten.
Ik wil eigenlijk alleen mijn foto's daar opslaan. Als ik de sd kaart als standaard schijf kies, dan worden daar ook mijn apps geinstalleerd zeker? In het verleden heb ik wel eens gehad dat het even duurde voor de sd kaart gemount was. Dit gaf nog wel eens problemen. Liever laat ik apps en dergelijke op het interne geheugen staan (dit zal ook sneller zijn, neem ik aan), en doe ik de grootverbruikers qua opslag op SD kaart. De camera en whatsapp dus eigenlijk. Wat ik zo snel zag is dit niet mogelijk met KitKat?

Ik heb SDFix o.i.d. geprobeerd, maar hierdoor kwam de camera niet ineens met de optie om op SD kaart op te slaan. Google Camera ook geprobeerd, maar die heeft eigenlijk nog minder opties.
Exterminator schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:05:
[...]

Welke rom draai je en werkt de sync met calender, contacts etc?
Ik gebruik aCalendar als agenda. Heb een test in mijn agenda gedaan, toen wel even naar "Synchroniseer" om dit te forceren, maar toen verscheen hij keurig in mijn google calendar. Volgens mij gaat dat goed. Ik krijg hier verder ook geen foutmeldingen over.

Contacts heb ik met Super Backup terug gezet. Daar heb ik altijd ruzie mee, omdat ik ooit eens met gmail gesynct heb. Daardoor heb ik nu heel veel contacten met alleen een e-mail adres. De optie "alleen met telefoonnummer tonen" kan ik helaas ook niet meer vinden. Maar het is beter dan geen contacten, dus ik laat het nog even zo. Door deze ellende gebruik ik contacten syncen met gmail verder niet. Ik doe dat liever handmatig met super backup.

Aan de rom heb ik niks gedaan. Als ik bij telefoon info bij build kijk staat hier S2SW 20150213-171816. Bedoel je dat? Dit lijkt mij nieuwer dan ik op needrom kon vinden, dus ik hou deze versie maar even :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online
Lucky0wn schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:35:

Dit geeft AVG bij mij aan. App heeft ook zowat elke permissie nodig die er bestaat. Heb deze dan ook verwijderd. Na een reboot is deze weer terug en ingeschakeld.
http://imgur.com/2GBjxVd
Audiowaste schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:04:
Ik heb mijn S3 gescand met Malwarebytes en ik kom nogal wat vreemde .apk bestanden die ik niet kan verwijderen. Meer mensen die ook bestanden met PUP.Riskware.smspay tegenkomen?
http://forum.xda-develope...root-jiayu-t3028488/page8

http://www.needrom.com/do...onnections-back-to-china/

Verwijderen dan maar.

Bij mij:

http://i.imgur.com/GQDM08c.png
http://i.imgur.com/CffmilA.jpg
http://i.imgur.com/0QhM1UL.png
http://i.imgur.com/umqd3w4.png
http://i.imgur.com/16BXbG3.png
http://i.imgur.com/nQ37rD0.png
http://i.imgur.com/o4pFvcd.png
http://i.imgur.com/g7787B0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:23
Rolandow schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:03:
[...]

Ik wil eigenlijk alleen mijn foto's daar opslaan. Als ik de sd kaart als standaard schijf kies, dan worden daar ook mijn apps geinstalleerd zeker? In het verleden heb ik wel eens gehad dat het even duurde voor de sd kaart gemount was. Dit gaf nog wel eens problemen. Liever laat ik apps en dergelijke op het interne geheugen staan (dit zal ook sneller zijn, neem ik aan), en doe ik de grootverbruikers qua opslag op SD kaart. De camera en whatsapp dus eigenlijk. Wat ik zo snel zag is dit niet mogelijk met KitKat?
Ik gebruik Camera ZOOM FX Premium op mijn Jiayu S3 advanced en daarmee kan ik gewoon foto's op mijn SD kaart opslaan. Bij Settings->Save kan je handmatig (Manual) het 'save path' aangeven, en daarmee ook een folder op de SD kaart selecteren. De twee vinkjes ('Use dated folders' en 'Media Store Hack') moeten beiden UIT staan, anders geeft de app een waarschuwing dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Inmiddels de malware kunnen verwijderen uit mijn systeem. Vanuit de backup geeft avg van de apk melding.
Voor de mensen die deze apk tegenkomen.

http://m.imgur.com/yYbC2eO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
De apk bestanden staan in de map /system/priv-app maar daar krijg ik ze echt niet uit verwijderen.
Alleen met titanium backup kunnen deïnstalleren, maar alleen de apk bestanden staan er nog in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:32
Met een app als root browser kan dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Chris12 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:48:
Ik heb wel een nieuwere internationale ROM gevonden: 20150213-171816
(RC_mt6752_h560_s3sw_jyt_cc_128-24_kk_lte_5m-cs_mul_tphone_20150213-171816_songlixin_PC.zip)
via: http://blog.cellphonemic.com/

Iemand al ervaring met deze ROM? En is dit de laatst beschikbare versie?
Iemand deze ROM (of een andere nieuwe) wel via OTA verkregen?

Ik heb ROM 20150213-171816 meegeleverd gekregen, wellicht heeft de verkoper dit er bij mij al opgezet. Ik had aan de verkoper gevraagd of hij Google Play store alvast voor mij kon installeren en die stond er inderdaad op bij mij. Inclusief GMail en Maps ed. Ik heb mijn S3 gekocht bij de Top-One store op Aliexpress. De ROM werkt bij mij perfect. De enige app die niet werkt bij mij is de 'Torch'. Als ik de Torch aanzet, dan gebeurt er niets. De flashlights aan de achterzijde doen het wel gewoon als ik bijvoorbeeld een foto wil maken. Maar verder geen andere bugs ervaren. Synchroniseren, GMail, Kalender, alles werkt zoals het moet werken. Ik heb besloten voorlopig geen andere ROM te installeren. Don't fix it when it is not broken...

Ik heb zelf een Samsung 64GB MicroSD erin gestopt, deze is UHS-I. Werkt zonder problemen. Nadat ik deze SD kaart in de S3 had gestopt, vroeg de telefoon of deze kaart geformatteerd moest worden. Dit heb ik gedaan en ik kan de kaart gebruiken en de gehele 64GB lijkt beschikbaar. Filesystem op de SD kaart is zo te zien ext4.
pricewatch: Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
henkb123 schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:38:
Ik heb ook alvast hoesjes en glass protector besteld. Baat het niet, het schaad zeker niet.

Iemand van jullie al eens zo'n glass protector geplaatst? ik heb wel eens die plastic screen protectors geplakt maar dat is een pokkewerk en vaak krijg ik er toch een pluisje onder zofat het een bubbel blijft.

Tips?
Beetje late reactie... Maar beter laat dan nooit.

Ik heb de glass protector erbij besteld en op mijn S3 geplaatst. Wat een heerlijke screen protector! Vele malen beter dan de standaard screen protectors. Krast niet snel (in ieder geval tot nu toe geen enkel krasje) en vetvlekken gaan er vanzelf af in mijn jas/broekzak.

Het plaatsen van een screen protector doe ik altijd in de badkamer. Daar is het over het algemeen minder stoffig. Daarnaast doe ik het in de douchecabine, nadat ik eerst heet water heb laten lopen en de waterdamp dus eerst alle (grote) stofdeeltjes heeft afgevangen. Vervolgens veeg ik met het bijgeleverde doekje eerst alle grote stofdeeltjes eraf en waarbij ik tegelijkertijd zachtjes blaas zodat er geen nieuwe opvallen. Tot slot doe ik de screen protector erop. En deze glass screen protector is echt een eitje om er goed en nauwkeurig op te plaatsen. Niet iets dat krult en ongewild al half op het scherm plakt voordat je het weet zoals met standaard screen protectors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
KoffieAnanas schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:47:
[...]

Ik heb ROM 20150213-171816 meegeleverd gekregen, wellicht heeft de verkoper dit er bij mij al opgezet. Ik had aan de verkoper gevraagd of hij Google Play store alvast voor mij kon installeren en die stond er inderdaad op bij mij. Inclusief GMail en Maps ed. Ik heb mijn S3 gekocht bij de Top-One store op Aliexpress. De ROM werkt bij mij perfect. De enige app die niet werkt bij mij is de 'Torch'. Als ik de Torch aanzet, dan gebeurt er niets. De flashlights aan de achterzijde doen het wel gewoon als ik bijvoorbeeld een foto wil maken. Maar verder geen andere bugs ervaren. Synchroniseren, GMail, Kalender, alles werkt zoals het moet werken. Ik heb besloten voorlopig geen andere ROM te installeren. Don't fix it when it is not broken...

Ik heb zelf een Samsung 64GB MicroSD erin gestopt, deze is UHS-I. Werkt zonder problemen. Nadat ik deze SD kaart in de S3 had gestopt, vroeg de telefoon of deze kaart geformatteerd moest worden. Dit heb ik gedaan en ik kan de kaart gebruiken en de gehele 64GB lijkt beschikbaar. Filesystem op de SD kaart is zo te zien ext4.
pricewatch: Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter
Zou jij je telefoon eens willen scannen met een virusscanner zoals AVG? Heb namelijk mijn GSM daar ook gekocht en wil weten of ik een uitzondering ben met malware vanaf die shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Lucky0wn schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 15:36:
[...]

Zou jij je telefoon eens willen scannen met een virusscanner zoals AVG? Heb namelijk mijn GSM daar ook gekocht en wil weten of ik een uitzondering ben met malware vanaf die shop.
Die extra live wallpaper en screen lock apps geven inderdaad een waarschuwing. Volgens mij kunnen die apps niet al teveel kwaad, maar ik heb ze verwijderd met Titanium Backup. Ik gebruik die live wallpapers en screen lock apps toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
KoffieAnanas schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:00:
[...]

Die extra live wallpaper en screen lock apps geven inderdaad een waarschuwing. Volgens mij kunnen die apps niet al teveel kwaad, maar ik heb ze verwijderd met Titanium Backup. Ik gebruik die live wallpapers en screen lock apps toch niet.
Ik heb zo ook verwijderd en heb geen dreiging meer volgens AVG.
Bedankt voor het testen! Misschien toch even aankloppen bij de verkoper of zou dat vergezocht zijn?

Kreeg trouwens vandaag mijn Xiaomi Mini router binnen. Na er openwrt opgezet te hebben dacht ik even de wireless AC te testen. Helaas, al m'n apparaten vinden het 5 GHZ netwerk behalve mijn Jiayu. Nog een probleempje om te tackelen dus. Blijft toch Tweakers 8)

[ Voor 20% gewijzigd door Lucky0wn op 25-03-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
goeie tip koffie, thnx
KoffieAnanas schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:59:
[...]

Beetje late reactie... Maar beter laat dan nooit.

Ik heb de glass protector erbij besteld en op mijn S3 geplaatst. Wat een heerlijke screen protector! Vele malen beter dan de standaard screen protectors. Krast niet snel (in ieder geval tot nu toe geen enkel krasje) en vetvlekken gaan er vanzelf af in mijn jas/broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:53
Misschien even aanstippen, waarschijnlijk dat de garantie bij de Chinees minder voorstelt dan in EU, de meeste toestellen hebben intern een indicatie of er vocht is kunnen binnendringen, zodoende is EU de garantie niet van toepassing. In een vochtige ruimte zoals een douche zal dit meteen prijs zijn. Sommige merken gebruiken een lakmoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Helaas heb ik geen verloop gekregen bij mijn laadadapter, iemand tips/ideeën welke ik kan gebruiken om m'n tel op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exterminator schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:24:
Helaas heb ik geen verloop gekregen bij mijn laadadapter, iemand tips/ideeën welke ik kan gebruiken om m'n tel op te laden?
Waarom niet gewoon USB kabel in PC of laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:49:
[...]

Waarom niet gewoon USB kabel in PC of laptop?
Omdat ik overdag werk (geen PC werk) en ik daarom m'n tel meestal 's nachts tijdens t slapen doe opladen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
Exterminator schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:52:
[...]

Omdat ik overdag werk (geen PC werk) en ik daarom m'n tel meestal 's nachts tijdens t slapen doe opladen ;)
Powerbank?
Koop je een Xiaomi 10400MaH = 1x per twee nachten je powerbank opladen en altijd een volle telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Ik kreeg het verloop aan het pakketje geplakt...
Volgens mij heb ik hem weggegooit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ga ff naar de action en haal een simpele usb 5V lader. Beter om een goede 5V 2.0 Ah lader te kopen. Zou zo niet weten welke maar heb een paar uit china laten komen met EU plug. Deze doen het redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beter en goedkoper. Ik gebruik deze oplader, >> http://www.ebay.nl/itm/Wh...or-Samsung-/111428732921?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Kwam zojuist deze tegen:

http://eud.dx.com/product...0v-844294678#.VRMmf_mG8Ro

Lijkt ook te voldoen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
GSM draait als een tierelier. Ben echt verbaast over de kwaliteit en de snelheid. Mooi scherm en niet te fel.

Ik draai de ROM 20150213-171816 Deze doet het prima. Ik heb een klein probleempje met de google kalender app uit de playstore. Deze stopt steeds als ik een afspraak wil toevoegen of wijzigen. De geïnstalleerde kalender app doet het wel gewoon.

Heb AVG gedraait die wat bedreigingen gevonden zou hebben. Deze zijn Unlock (malware) en Jiayu (potentieel ongewenst programma) ken ze niet maar heb Unlock middels UNINSTALL (playstore) verwijderd.

Jiayu kan ik niet verwijderen maar heb deze gestopt.

andere voor geinstalleerde apps als blue sea en waterdrop en nog 17 onduidelijke apps etc ook verwijderd.

Alles doet het nog steeds geweldig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:51
Enige goede China lader Is de nilkin, rest zou ik niet je telefoon toevertrouwen

http://m.banggood.com/NIL...obile-Phone-p-926190.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
henkb123 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:23:
Jiayu kan ik niet verwijderen maar heb deze gestopt.
Root aanzetten en met root uninstaller freezen of verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Niet online

Ok dus gisteren avond en deze morgen getest. Waze zegt zelf dat het 1 minuut kan duren voor je positie op het scherm komt. Soit. Voeg adres in en starten maar die rit. Heel even inderdaad een blokje gehad, maar voor de rest zowel in portrait als landscape geen last gehad tijdens de ritten. Alles wordt perfect afgebeeld.
Dus enkel bij het opstarten van de app. Blokje als ik in de auto stap en Waze opstart. Van zodra de rit start, geen probleem meer.
Heb precies het gevoel dat de kaart in begin niet volledig wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
eYaTed schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:06:
[...]

Ok dus gisteren avond en deze morgen getest. Waze zegt zelf dat het 1 minuut kan duren voor je positie op het scherm komt. Soit. Voeg adres in en starten maar die rit. Heel even inderdaad een blokje gehad, maar voor de rest zowel in portrait als landscape geen last gehad tijdens de ritten. Alles wordt perfect afgebeeld.
Dus enkel bij het opstarten van de app. Blokje als ik in de auto stap en Waze opstart. Van zodra de rit start, geen probleem meer.
Heb precies het gevoel dat de kaart in begin niet volledig wordt geladen.
Ik heb het net ook even geprobeerd tijdens een rit. Landscape gaat beduidend beter dan portrait. In landscape bijna geen problemen. Op een bepaald moment stond er "Provinciale weg" in beeld, waarbij de P en w een wit blokje waren. Het komt helaas toch wel wat knullig over.

Zal nog wel even bij Waze zelf kijken of er meer mensen zijn met die problemen. Misschien is de resolutie toch wat te hoog :-)

Verder is het wel bruikbaar evengoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
KoffieAnanas schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:29:
[...]

Ik gebruik Camera ZOOM FX Premium op mijn Jiayu S3 advanced en daarmee kan ik gewoon foto's op mijn SD kaart opslaan. Bij Settings->Save kan je handmatig (Manual) het 'save path' aangeven, en daarmee ook een folder op de SD kaart selecteren. De twee vinkjes ('Use dated folders' en 'Media Store Hack') moeten beiden UIT staan, anders geeft de app een waarschuwing dat het niet kan.
Bedankt voor de tip. Ik heb ook Camera ZOOM FX Premium aangeschaft. Maar 'Media Store Hack' zie ik niet staan als optie? Ik kan nu evengoed niet opslaan op de sd kaart, krijg een fout code 2.

[ Voor 9% gewijzigd door Rolandow op 26-03-2015 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Rolandow schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 09:42:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik heb ook Camera ZOOM FX Premium aangeschaft. Maar 'Media Store Hack' zie ik niet staan als optie? Ik kan nu evengoed niet opslaan op de sd kaart, krijg een fout code 2.
Die optie komt beschikbaar als je bij 'Settings->Save' onder 'Camera Folder' het knopje 'Manual' aanklikt, en dan de folder op de SD kaart selecteert. Dan krijg je vermoedelijk eerst nog een foutmelding, maar dan moet je bij beide opties het vinkje weghalen (als ik me goed herinner was er bij mij 1 van de 2 aangevinkt) en dan verdwijnt de foutmelding.
Bij de andere twee 'Default' en 'CameraZOOM' krijg je de optie van 'Media Store Hack' namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
KoffieAnanas schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:20:
[...]

Die optie komt beschikbaar als je bij 'Settings->Save' onder 'Camera Folder' het knopje 'Manual' aanklikt, en dan de folder op de SD kaart selecteert. Dan krijg je vermoedelijk eerst nog een foutmelding, maar dan moet je bij beide opties het vinkje weghalen (als ik me goed herinner was er bij mij 1 van de 2 aangevinkt) en dan verdwijnt de foutmelding.
Bij de andere twee 'Default' en 'CameraZOOM' krijg je de optie van 'Media Store Hack' namelijk niet.
Ik krijg die optie ook bij Manual niet. Welke versie van CameraZOOM heb je? Ik heb 5.4.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Rolandow schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:25:
[...]

Ik krijg die optie ook bij Manual niet. Welke versie van CameraZOOM heb je? Ik heb 5.4.5.
Onder Settings->Other staat bij mij versie 5.6.1

Dit is ook de nieuwste versie zoals vermeld in Google Play.

[ Voor 10% gewijzigd door KoffieAnanas op 26-03-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Hmm, ik heb in de free versie een upgrade gedaan. Dat is kennelijk niet zo handig. Hopelijk kan ik de premium versie nog installeren.

Ik had natuurlijk geen geduld, dus heb de premium app besteld. Dat gaat nu een stuk beter. In eerste instantie kreeg ik in het rood te zien dat hij er niet kon wegschrijven, maar nu is het uiteindelijk toch gelukt. Bedankt! Leuke app trouwens sowieso.

[ Voor 48% gewijzigd door Rolandow op 26-03-2015 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

Ik heb wat stroom- en spanningsmetingen gedaan met een goedkoop USB spanning+stroom metertje. Zie mijn bevindingen:

HTC lader van HTC Desire(5V 1A): 5.05V 1,01A
Teclast lader van X98 Air 3G(5V 2.5A): 4,98V 0,74A
Archos lader van 40b Titanium(5V 1A): 5,11V 0,99A
Jiayu lader van S3(5V 1A): 5,19V 0,99A
Chinese lader met 4 USB poorten(5V 3A max totaal): Poort1: 5.13V 0,60A Poort2: 5,11V 0,99A Poort3: 5,11V 0,99A Poort4: 5,04V 0,99A
Nillkin lader (5V 2A): 5,14V 0,43A

Gebruikte USB kabel: Nillkin 2A USB kabel. (beste kabel die je in china kan krijgen denk ik?)

Koop/gebruik dus NIET de nillkin lader. Hoewel deze heel goed werkt voor mijn Teclast X98 Air 3G tablet, werkt deze niet goed met de jiayu s3.
Dat probleem zit hem denk ik in de weerstanden die in de lader zitten welke een bepaalde maximum stroom aangeven.
De nillkin USB kabel is naar mijn mening wel écht goed. De kabel die je bij je jiayu s3 krijgt is van waardeloze kwaliteit.

[ Voor 3% gewijzigd door LVL op 26-03-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Aha.. ik heb dat probleem ook met de Nilkin idd. Maar 0,35A zelfs.
Momenteel gebruik ik de meegeleverde S3-lader, maar zal eens op zoek gaan naar iets wat ik meer vertrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL

LVL

Hyp Hyper schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:21:
Aha.. ik heb dat probleem ook met de Nilkin idd. Maar 0,35A zelfs.
Momenteel gebruik ik de meegeleverde S3-lader, maar zal eens op zoek gaan naar iets wat ik meer vertrouw.
De kabel is ook zeer belangrijk. Als ik bijv. met de jiayu s3 usb kabel mijn tablet op wil laden, dan gaat dat veeeel te traag. Die USB kabel is van zo'n slechte kwaliteit dat de weerstand in de draden/connectoren de spanning verlaagt en dus ook de stroom in mijn geval. (heb ik ook gemeten)
Alleen de meegeleverde kabel van Teclast(ook een kwaliteits kabel, maar te kort voor mij) en de nillkin kabel zijn in staat mijn tablet fatsoenlijk op te kunnen laden.
Pagina: 1 ... 5 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.