Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
mijn jiayu s3 (advance)
runt gewoon prima,
antutu score: 40000-415000 (afhankelijk van load [free memory])
hij laad zonder problemen gewoon op
gaat met een 5 (processen, settings meegeteld) apps openstaand gewoon een complete dag mee van 7.00 am tot 11.00PM

enigst nadeel was dat de bijgeleverde convertor niet correct in het stopcontact ging, (plug was te breed, en het stopcontact te diep ( zonder aarde) )
dus gewoon even een convertor die ik nog ergens had liggen gepakt, werkt prima

eenigst nadeel was google play was niet geinstaleerd, de manier van bastiaan gedaan en google play stond erop,
de winkel stuurde me naar een site voor de 2GB versie te flashen.
dit werkte dus niet,

had de winkel gelijk ook de manier die ik gedaan had verteld (natuurlijk verwoord dat: all credits go to the original author)

nu nog wachten op de passcode om VPN (credential storage) te unlocken. dit was om een of andere reden gelockt

enigst minpunt is dat de koptelefoon strak moet worden aangedruk om goed contact te maken met de plug,
door de silicon case word de plug er iets uitgedruk waardoor deze losser zit.
(pioneer earphones)

-----------------------
heb nog niet geupdate naar de versie:
s3 20150324-194940
(vandaag uitgebracht)
(uitleg/manual was chinees)

[ Voor 14% gewijzigd door darknessblade op 26-03-2015 23:03 . Reden: update (new) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:51

LVL

Voor degene die de nieuwe S3S rom will uitproberen heb ik alle bestanden gemirrored naar mega.
Let op, dit is een rom zonder google apps!

Update.zip bestand wat je uit kan voeren met de wireless update in optie menu (zie pdf in het pakketje voor handleiding met chinese tekst met plaatjes) :
https://mega.co.nz/#!44ky...8hl11lENQ61lpLvab3ABVFKvQ
Het is me nog wel onduidelijk wat dit update.zip bestand doet met je telefoon, maar backuppen kan nooit kwaad!

Het pakket wat je met de flashtool kan flashen. (al je gegevens excl. sd kaart gaan verloren, dus let op!)
https://mega.co.nz/#!l5MR..._eRPlzzO3AjfPLTXpzLmk-RIE

En de flashtool voor windows:
https://mega.co.nz/#!1kFx...P4GZ5qAf46ccjxKpjaxZYNkq0

Dit zijn alle bestanden die ik heb gedownload van de links uit deze thread:
http://bbs.ejiayu.com/thread-1254760-1-1.html
Zie de bovenstaande link voor de changelog.

Ik heb zelf overigens nog niets met deze nieuwe rom gedaan. Ik wacht liever nog even op deze nieuwe rom mét google apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor kun je een eigen topic openen, maar dan wel graag met wat meer eigen inzet en intiatief.

[ Voor 66% gewijzigd door RoD op 27-03-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
darknessblade schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 22:56:
enigst nadeel was dat de bijgeleverde convertor niet correct in het stopcontact ging, (plug was te breed, en het stopcontact te diep ( zonder aarde) )
dus gewoon even een convertor die ik nog ergens had liggen gepakt, werkt prima

eenigst nadeel was google play was niet geinstaleerd, de manier van bastiaan gedaan en google play stond erop,
de winkel stuurde me naar een site voor de 2GB versie te flashen.
dit werkte dus niet,

had de winkel gelijk ook de manier die ik gedaan had verteld (natuurlijk verwoord dat: all credits go to the original author)

nu nog wachten op de passcode om VPN (credential storage) te unlocken. dit was om een of andere reden gelockt

enigst minpunt is dat de koptelefoon strak moet worden aangedruk om goed contact te maken met de plug,
door de silicon case word de plug er iets uitgedruk waardoor deze losser zit.
(pioneer earphones)
Zeker weten dat dit het enige nadeel is? :+

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 19:21
LVL schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 02:24:
Voor degene die de nieuwe S3S rom will uitproberen heb ik alle bestanden gemirrored naar mega.
Let op, dit is een rom zonder google apps!
is er ook ergens een change log te vinden van deze ROM (S3S-20150324-194940) ?

persoonlijk wacht ik ook op de internationale versie met GAPPS erin (S3SW- xxxxxxxxxxx)

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 19:21
De thema's die op de S3 staan zijn die ook uit te breiden met bv CM12 thema's uit de playstore, of zijn dat weer ander soort thema's ?

Mijn PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Chris12 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 13:04:
[...]

is er ook ergens een change log te vinden van deze ROM (S3S-20150324-194940) ?

persoonlijk wacht ik ook op de internationale versie met GAPPS erin (S3SW- xxxxxxxxxxx)
https://translate.google....2Fthread-1254760-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:08
Ik gebruik inmiddels ook naar volle tevredenheid gebruik van de S3. Super toestel. Ik draai de S3SW rom van 2015-02-13. Alles werkt prima, behalve 4G van Vodafone. Ik zo ongeveer alle instellingen wel geprobeerd, maar hij blijft op 4G hangen.
Het voorkeursnetwerktype staat op 4G, APN staat op live.vodafone.com met type op default, MCC op 204, MNC op 04 en verificatietype op PAP. Ik krijg hem maar niet op 4G. Aan de dekking ligt het niet want bij collega's op andere telefoons werkt het prima. Hebben anderen hier problemen mee of kan iemand die ook Vodafone 4G heeft zijn instellingen eens posten?

Edit: Tevens zowel slot 1 als 2 geprobeerd. Mag niet baten.

[ Voor 4% gewijzigd door niekvanprooijen op 27-03-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 20:19
Al eens de API instellingen gereset? Bij mij werkt 4G van KNP gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Audiowaste schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:23:
Al eens de API instellingen gereset? Bij mij werkt 4G van KNP gewoon goed.
API? Dat zegt mij even niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Uh APN bedoel ik.

Instellingen > Meer (onder Draadloos en Netwerken) > Mobiele Netwerken > Namen Toegangspunten
Dan onderaan op de linker button (van de telefoon zelf) > Standaardinstellingen Herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

niekvanprooijen schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:11:
Ik gebruik inmiddels ook naar volle tevredenheid gebruik van de S3. Super toestel. Ik draai de S3SW rom van 2015-02-13. Alles werkt prima, behalve 4G van Vodafone. Ik zo ongeveer alle instellingen wel geprobeerd, maar hij blijft op 4G hangen.
Het voorkeursnetwerktype staat op 4G, APN staat op live.vodafone.com met type op default, MCC op 204, MNC op 04 en verificatietype op PAP. Ik krijg hem maar niet op 4G. Aan de dekking ligt het niet want bij collega's op andere telefoons werkt het prima. Hebben anderen hier problemen mee of kan iemand die ook Vodafone 4G heeft zijn instellingen eens posten?

Edit: Tevens zowel slot 1 als 2 geprobeerd. Mag niet baten.
Ik heb ook een Vodafone abo (Scherp L) en sinds een paar dagen m'n S3 (Advanced) in gebruik; ook ik heb max. 3G (HDSPA+), maar dat ligt zo te zien aan mijn abonnement (zie o.a. hier). Niet alle Vodafone-abonnementen hebben dus 4G-toegang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Audiowaste schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:30:
[...]

Uh APN bedoel ik.

Instellingen > Meer (onder Draadloos en Netwerken) > Mobiele Netwerken > Namen Toegangspunten
Dan onderaan op de linker button (van de telefoon zelf) > Standaardinstellingen Herstellen.
Dat dacht ik al :P
Maar helaas, mag niet baten. Wat mij ook opvalt is dat onder 4G/3G-dienst voorkeursnetwerktype ook telkens terug gaat naar 3G. Dit is na opnieuw opstarten in ieder geval zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
jeroen__online schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 15:37:
[...]

Ik heb ook een Vodafone abo (Scherp L) en sinds een paar dagen m'n S3 (Advanced) in gebruik; ook ik heb max. 3G (HDSPA+), maar dat ligt zo te zien aan mijn abonnement (zie o.a. hier). Niet alle Vodafone-abonnementen hebben dus 4G-toegang...
Dat had ik dus precies hetzelfde (Scherp L), maar heb het gemigreerd naar Smart 500 wat wel 4G heeft (kost 1 euro per maand meer, aan te raden. Migreren is kosteloos!)
Ik heb vodafone al een aantal keer gebeld, maar volgens hun staat het zeker goed aan bij mijn gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
LVL schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:18:
Ik heb wat stroom- en spanningsmetingen gedaan met een goedkoop USB spanning+stroom metertje. Zie mijn bevindingen:

HTC lader van HTC Desire(5V 1A): 5.05V 1,01A
Teclast lader van X98 Air 3G(5V 2.5A): 4,98V 0,74A
Archos lader van 40b Titanium(5V 1A): 5,11V 0,99A
Jiayu lader van S3(5V 1A): 5,19V 0,99A
Chinese lader met 4 USB poorten(5V 3A max totaal): Poort1: 5.13V 0,60A Poort2: 5,11V 0,99A Poort3: 5,11V 0,99A Poort4: 5,04V 0,99A
Nillkin lader (5V 2A): 5,14V 0,43A

Gebruikte USB kabel: Nillkin 2A USB kabel. (beste kabel die je in china kan krijgen denk ik?)

Koop/gebruik dus NIET de nillkin lader. Hoewel deze heel goed werkt voor mijn Teclast X98 Air 3G tablet, werkt deze niet goed met de jiayu s3.
Dat probleem zit hem denk ik in de weerstanden die in de lader zitten welke een bepaalde maximum stroom aangeven.
De nillkin USB kabel is naar mijn mening wel écht goed. De kabel die je bij je jiayu s3 krijgt is van waardeloze kwaliteit.
Bedankt. Ik laadde meestal mijn telefoon 's nachts op en merkte daar dus niets van.
Ik moest eens laden tijdens de dag. Wat laadt dat traag met de standaard Jiayu lader en kabel, paar uren voor hij volledig geladen is.
Zo heb ik dan maar een Nillkin micro usb kabel besteld.

Denk je dat dit genoeg is of zou ik ook eens moeten kijken naar een andere charger?
Bv deze muurlader: http://bit.ly/1FZuk32

En voor de auto de 2,1 of 2,4? http://bit.ly/19pxm3M - http://bit.ly/1bBJAYN

(Ik ben daar echt niet in thuis in die laders/kabels, mijn excuses)
Belkin lijkt me wel kwaliteit producten af te leveren.
Als dit niet de juiste topic is om deze vragen te stellen, start ik wel een nieuwe. Laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:56
Heeft er nog iemand problemen met bluetooth en een carkit?

Bij mij heeft het 1 keer gewerkt. Daarna ging hij niet automatisch verbinden, wat mijn vorige telefoon wel deed. Dus toen heb ik unpair gedaan. Daarna kreeg ik telkens bij verbinden de melding dat de pin niet goed is.

Inmiddels heb ik de radio gereset. Nu kan hij hem helemaal niet meer vinden. Heb ik de handleiding gekeken of de radio in pair mode moet, maar dat is volgens mij niet zo.

De foutmelding over een foute pin lijkt erop te duiden dat de telefoon nog oude pair gegevens heeft ergens?

Suggesties zijn welkom! :-)

Koffie met thee is minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Hm nee. Gaat helemaal prima in mijn auto en de BT-verbinding met m'n LG G watch blijft ook werken tegelijkertijd. Telefoon ook al eens helemaal gereset? Werkt een andere telefoon wel nog met je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Bij mij geeft flash tool aan dat de scatter file niet goed is.

Edit: de lokale update ging wel goed. Draait nu S3S 20150324-194940. Ben benieuwd!

[ Voor 19% gewijzigd door niekvanprooijen op 27-03-2015 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
  • Laatst online: 26-07 10:41
zojuist n ota gekregen op mn S3 advanced (zonder Playstore standaart)

... wie ken er chinees Xd?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0NPOF8c.png

De volumebalk zit precies voor de versie, deze heet:

S3S 20150324-194940

[ Voor 26% gewijzigd door Jvann op 27-03-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Jvann schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:48:

[afbeelding]

S3S 20150324-194940
Dat is dezelfde als hierboven aangegeven. Maar belangrijker: Hoe maak je zo'n screenshot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:18
Jvann schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:48:

[afbeelding]

S3S 20150324-194940
Zie mijn post enkele pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
niekvanprooijen schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:57:
[...]

Dat is dezelfde als hierboven aangegeven. Maar belangrijker: Hoe maak je zo'n screenshot?
Powerbutton + Volume omlaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/wibbc51s1io8x9v/2015-03-27%2020.22.25.png?dl=0
Thanks 😀

[ Voor 41% gewijzigd door niekvanprooijen op 27-03-2015 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Premium design. Alleen jammer van het scherm.
Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.gizchina.com/wp-content/uploads/images/mbhdw6.png?zoom=3&resize=590%2C458

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
mmmm jammer, heb net twee Nillkin besteld voor mijn apparatuur.

Het laden van de S3 met snoer en lader van normaal ladertje alsook van de geleverde adapter met behorend kabeltje gaat bij mij best goed.

De accuduur is voor mij echt prima toerijkend. 1,5 uur met Sygic navigeren, fotos verzenden, altijd wifi aan en hoogste screen helderheid. Na een dag nog 60% over.

Ben nog steeds erg blij met de S3, echt een aanrader
LVL schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:18:
Ik heb wat stroom- en spanningsmetingen gedaan met een goedkoop USB spanning+stroom metertje. Zie mijn bevindingen:

HTC lader van HTC Desire(5V 1A): 5.05V 1,01A
Teclast lader van X98 Air 3G(5V 2.5A): 4,98V 0,74A
Archos lader van 40b Titanium(5V 1A): 5,11V 0,99A
Jiayu lader van S3(5V 1A): 5,19V 0,99A
Chinese lader met 4 USB poorten(5V 3A max totaal): Poort1: 5.13V 0,60A Poort2: 5,11V 0,99A Poort3: 5,11V 0,99A Poort4: 5,04V 0,99A
Nillkin lader (5V 2A): 5,14V 0,43A

Gebruikte USB kabel: Nillkin 2A USB kabel. (beste kabel die je in china kan krijgen denk ik?)

Koop/gebruik dus NIET de nillkin lader. Hoewel deze heel goed werkt voor mijn Teclast X98 Air 3G tablet, werkt deze niet goed met de jiayu s3.
Dat probleem zit hem denk ik in de weerstanden die in de lader zitten welke een bepaalde maximum stroom aangeven.
De nillkin USB kabel is naar mijn mening wel écht goed. De kabel die je bij je jiayu s3 krijgt is van waardeloze kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Dank LvL, goede post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sedert een paar dagen een S3.
In de specs staat dat er Glonass aanwezig is maar ik vermoedde dat er geen Glonass satellieten werden gevonden en GpsData bevestigt dit.
Is er iemand die de Glonass sats wel aan de praat heeft? Of een fix hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 19:23
Op mijn S3 advanced doet Glonass het gewoon. Getest met zowel GPS Test als AndroiTS GPS Test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 06:54

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:26:
Ik heb sedert een paar dagen een S3.
In de specs staat dat er Glonass aanwezig is maar ik vermoedde dat er geen Glonass satellieten werden gevonden en GpsData bevestigt dit.
Is er iemand die de Glonass sats wel aan de praat heeft? Of een fix hiervoor?
Ik zie er steeds ook af en toe maar 1 of hoogstens 2 terwijl ik bij iemand anders heb gestaan die er wel meer zag. Ben er nog niet achter waar het probleem zit, de fix is dan wel weer goed genoeg dus echt missen doe ik het (nog) niet.

[ Voor 3% gewijzigd door RobertowNL op 29-03-2015 13:21 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik heb de GPS nog niet buiten getest. :P
Binnen vindt ie alleen de amerikanen, geen glonass, buiten wellicht wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene22!
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-01 13:22
Ik heb de telefoon nu ook enkele dagen in gebruik en hij bevalt goed. Toch vind ik dat hij niet lekker scrolt. Als ik bijvoorbeeld op facebook door het nieuwsoverzicht wil scrollen dan hapert hij. En als ik door de zoekresultaten op google.nl wil scrollen idemdito.Hebben hier nog meer mensen last van? En hoe zou ik het kunnen oplossen?
Verder werkt het scherm wel naar behoren.

Joene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:23
Is zo'n silicon case afdoende voor bescherming tegen vallen of is een lederen case (of iets anders) aan te raden?

En waar kan ik best zo'n case bestellen?

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Nee, geen enkele last van haperingen gehad. Welke browser gebruik je? De stock browser? Je weet dat bij facebook nieuwe berichten inlaadt als je helemaal naar beneden scrollt? Dat zorgt sowieso voor een hapering. Ik heb stock browser voor je uitgetest, maar ik merk niks van een hapering. Zelf gebruik ik Opera als browser.

Ik heb een siliconen case en een glass protector, bevalt mij uitstekend. Maar het hangt denk ik vooral van je eigen gebruik en voorkeur af. Ik heb de siliconencase bij mijn telefoon besteld bij Top-One store op aliexpress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik heb de S3 nu een weekje in gebruik. Ook ik merk niets van haperingen. Hij is razendsnel. facebook heb ik niet maar google geen enkel probleem. Ook Nu.nl geen haperingen met scrollen.

@ Joene22 Denk dat het evt wel aan je netwerk zou kunnen liggen, hij moet immers de data ophalen.

Ik heb op 5 Ghz wifi een download van gemiddeld 57Mb/s en dat is echt supersnel. Op 2.4 Ghz wifi gemiddeld 33 Mb/s. Gemeten met Ookla speedtest app.

Verder heb ik Kodi geinstalleerd. Wat een plaatje! Superscherm en echt feilloos afspelen van alle video. Ik stream via NAS over het wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 06:54

RobertowNL

For your gear!

TiezZ_BE schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:24:
Is zo'n silicon case afdoende voor bescherming tegen vallen of is een lederen case (of iets anders) aan te raden?

En waar kan ik best zo'n case bestellen?
Glazen protector en een silocnen case is prima bescherming. Zelf heb ik er momenteel geen eens een siliconen ding omheen omdat dat hem groter maakt :P.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimhoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-07 09:18
Is er al een fix voor de IMU? In google maps dwaalt de orientatie nogal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
IMU? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Wat is dat? Google maakt mij dat ook niet duidelijk. Heb je al bij ROM updates gekeken of er iets over tussen stond? Of bij custom ROMs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korenwulf
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Heb op dit moment een xiaomi mi2s waar ik zeer tevreden over ben. Het mooie van de S3 vind ik de verwisselbare accu en de prijs is stuk beter dan de mi4 bijvoorbeeld. Inmiddels ben ik ook helemaal aan MIUI gewend. Heeft één van jullie toevallig MIUI erop of gehad? Hoe bevalt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimhoofd
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-07 09:18
ik heb het voornamelijk over de magnetic field sensor die niet snel naar de juiste waarde convergeert, of ben ik de enige die daar last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik gebruik hem voornamelijk voor bellen en appen. Verder navigeer ik met androzic en sygic wat feilloos gaat vind ik
Jimhoofd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:59:
ik heb het voornamelijk over de magnetic field sensor die niet snel naar de juiste waarde convergeert, of ben ik de enige die daar last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Hyp Hyper schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:53:
Hm nee. Gaat helemaal prima in mijn auto en de BT-verbinding met m'n LG G watch blijft ook werken tegelijkertijd. Telefoon ook al eens helemaal gereset? Werkt een andere telefoon wel nog met je auto?
Deze ingeving kreeg ik ook na het schrijven van mijn post. Heb later nog eens getest met een ander toestel, dat nog nooit met de radio verbonden was, en die kan hem ook niet vinden. Kennelijk heeft de radio zich verstopt, dus ik ga maar eens contact zoeken met de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
henkb123 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 14:03:
[...]

De accuduur is voor mij echt prima toerijkend. 1,5 uur met Sygic navigeren, fotos verzenden, altijd wifi aan en hoogste screen helderheid. Na een dag nog 60% over.

[...]
Heb jij Sygic geïnstalleerd op je sd kaart? Of in elk geval de kaarten? Hoe zou dat moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kage Musha
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:32
Rolandow schreef op maandag 30 maart 2015 @ 09:24:
[...]

Heb jij Sygic geïnstalleerd op je sd kaart? Of in elk geval de kaarten? Hoe zou dat moeten?
Volg de stappen hiervan: http://help.sygic.com/hc/...o-SD-card-Android-KitKat-

Heb die stappen zelf gevolgt, en Sygic werkt perfect.

[ Voor 5% gewijzigd door Kage Musha op 30-03-2015 11:03 ]

o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
Dit hele weekend Sygic gebruikt (betaalde varriant), werkt prima, kaarten op de SD! Snelle GPSfix en de gehele ritten acuraat!

Wat een fijn toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 19:05
Jimhoofd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 22:59:
Toevallig net last van gehad, moest even ergens naartoe lopen op de GPS via google maps en het was nogal een uitdaging en meerdere keren ook fout gelopen! (Centrum Utrecht) Absoluut niet nauwkeurig!

Ook ik zoek hier dus een fix voor.
Komende dagen eens andere apps proberen dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene22!
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-01 13:22
henkb123 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 15:58:
Ik heb de S3 nu een weekje in gebruik. Ook ik merk niets van haperingen. Hij is razendsnel. facebook heb ik niet maar google geen enkel probleem. Ook Nu.nl geen haperingen met scrollen.

@ Joene22 Denk dat het evt wel aan je netwerk zou kunnen liggen, hij moet immers de data ophalen.

Ik heb op 5 Ghz wifi een download van gemiddeld 57Mb/s en dat is echt supersnel. Op 2.4 Ghz wifi gemiddeld 33 Mb/s. Gemeten met Ookla speedtest app.
Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Toch denk ik niet dat het ligt aan het netwerk, omdat hij soms ook hapert wanneer ik door mijn telefoonlijst scroll.
Het gekke is dat hij het ene moment zonder problemen scrollt en er 5 minuten later wel in een keer haperingen optreden tijdens het scrollen.

Joene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik krijg vandaag of morgen mijn S3 advanced binnen. Ik wil de nieuwe FW erop zetten voor ik alles ga installeren. Gaat de volgende opzet werken:
  1. Enable Superuser
  2. Install Rashr (or should I use the Jiayu.es? app)
  3. (with Rashr) Install TWRP from Needrom
  4. (with TWRP) install S3S-20150324.zip from Needrom
  5. (with TWRP) install GAPPS from the same place in Needrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolandow
Kage Musha schreef op maandag 30 maart 2015 @ 11:03:
[...]

Volg de stappen hiervan: http://help.sygic.com/hc/...o-SD-card-Android-KitKat-

Heb die stappen zelf gevolgt, en Sygic werkt perfect.
Ik heb met root explorer de Sygic map van sdcard0 naar sdcard1 verplaatst. Maar toen ik Sygic startte, kwam er helemaal geen melding dat hij dingen moest copyeren naar een nieuwe folder. Hadden jullie dit wel? Ik heb ook geprobeerd te navigeren naar een nieuwe locatie, maar dit lijkt gewoon te werken.

Worden nieuwe mappen nu ook gewoon naar de nieuwe locatie gedownload?

Tot slot, over die rom update, mijne is uit februari. Wat voor nut heeft het om te updaten naar die van maart, zijn er grote fixes? Tot nu toe heb ik sowieso weinig dingen gevonden die niet goed werken. Kan ik niet beter wachten tot een OTA update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik heb een eind gereden van Friesland naar Utrecht. Mij is ook opgevallen dat de GPS erg vaak verspringt soms wel een straat verder. Ik gebruik Sygic voor navigatie en soms springt ie gewoon van de snelweg af de wijk in. Ook met androzic is het niet heel stabiel wat positie betreft.

Ik draai de Spemall rom/ 3Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 15:51

LVL

henkb123 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:34:
Ik heb een eind gereden van Friesland naar Utrecht. Mij is ook opgevallen dat de GPS erg vaak verspringt soms wel een straat verder. Ik gebruik Sygic voor navigatie en soms springt ie gewoon van de snelweg af de wijk in. Ook met androzic is het niet heel stabiel wat positie betreft.

Ik draai de Spemall rom/ 3Gb
Dat heeft in ieder geval te maken met slecht bereik van GPS signalen.
Een maat van me had het een en ander opgezocht om de GPS van zijn Jiayu G4S te verbeteren en kwam ergens terecht waar werd aangeraden de schroefjes aan te draaien. Dat heeft hij gedaan en sindsdien werkt het gewoon weer.
Dus wat je kan proberen is de schroefjes aandraaien. Dat heb ik voor de zekerheid bij mijn S3S gedaan en heb geen enkel probleem gehad op de snelweg/wijk in nederland en belgie met Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ga het gelijk proberen, goeie tip thnx _/-\o_
LVL schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 23:54:
[...]

Dat heeft in ieder geval te maken met slecht bereik van GPS signalen.
Een maat van me had het een en ander opgezocht om de GPS van zijn Jiayu G4S te verbeteren en kwam ergens terecht waar werd aangeraden de schroefjes aan te draaien. Dat heeft hij gedaan en sindsdien werkt het gewoon weer.
Dus wat je kan proberen is de schroefjes aandraaien. Dat heb ik voor de zekerheid bij mijn S3S gedaan en heb geen enkel probleem gehad op de snelweg/wijk in nederland en belgie met Sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodka the cat
  • Laatst online: 13-08 14:15
Gisteren is mijn S3 met 3GB binnengekomen. Wat een super telefoon! Prachtig scherm.
Ik heb alleen ook het probleem dat de Google Agenda niet opent. Heb rom 20150213-171816. Heeft iemand anders hier al een oplossing voor gevonden behalve zelf de google apps flashen?
De play services stonden voor geïnstalleerd en heb toen alles via de play store geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Google Calendar crahst ook bij mij telkens. Daarom AaCalendar uit playstore gehaald. Mooie agenda, ook gratis. Werkt perfect
Wodka the cat schreef op woensdag 01 april 2015 @ 09:14:
Gisteren is mijn S3 met 3GB binnengekomen. Wat een super telefoon! Prachtig scherm.
Ik heb alleen ook het probleem dat de Google Agenda niet opent. Heb rom 20150213-171816. Heeft iemand anders hier al een oplossing voor gevonden behalve zelf de google apps flashen?
De play services stonden voor geïnstalleerd en heb toen alles via de play store geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Net even met GPS test buiten gemeten. Ik vind 8 sats die goed signaal geven. Geen glonas ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Mijn GPS test, in de bus, vond 11 Amerikaanse en 3 Russische satellieten. Binnen ongeveer een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkb123 schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:07:
Net even met GPS test buiten gemeten. Ik vind 8 sats die goed signaal geven. Geen glonas ontdekt.
Gisteren de mijne ook buiten getest: 16 in View 12 in Use waaronder een aantal Glonass.
Met Gps Data kan je zien of je Glonass sats hebt,in Gps Test heb ik dat niet kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Hier binnenshuis wel meerdere GPS, geen enkele Glonass.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoffieAnanas schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:47:
[...]

Ik heb ROM 20150213-171816 meegeleverd gekregen, wellicht heeft de verkoper dit er bij mij al opgezet. Ik had aan de verkoper gevraagd of hij Google Play store alvast voor mij kon installeren en die stond er inderdaad op bij mij. Inclusief GMail en Maps ed. Ik heb mijn S3 gekocht bij de Top-One store op Aliexpress. De ROM werkt bij mij perfect. De enige app die niet werkt bij mij is de 'Torch'. Als ik de Torch aanzet, dan gebeurt er niets. De flashlights aan de achterzijde doen het wel gewoon als ik bijvoorbeeld een foto wil maken. Maar verder geen andere bugs ervaren. Synchroniseren, GMail, Kalender, alles werkt zoals het moet werken. Ik heb besloten voorlopig geen andere ROM te installeren. Don't fix it when it is not broken...

Ik heb zelf een Samsung 64GB MicroSD erin gestopt, deze is UHS-I. Werkt zonder problemen. Nadat ik deze SD kaart in de S3 had gestopt, vroeg de telefoon of deze kaart geformatteerd moest worden. Dit heb ik gedaan en ik kan de kaart gebruiken en de gehele 64GB lijkt beschikbaar. Filesystem op de SD kaart is zo te zien ext4.
pricewatch: Samsung Evo microSDXC 64GB + SD-adapter
Ik heb ook die ROM geinstalleerd gekregen.
Heb wel op reis een paar probleempjes ervaren:

- Soms loopt de GSM vast op het lockscreen. Ik druk op de powerbutten en wil unlocken, doe de unlockbeweging (swipe of pattern) en dan freezt hij. Enkel te solven met Hard Reset.
Ik moet wel zeggen dat ik Nova Launcher draai.

- Ik heb ook het probleem met de GPS gehad waar hij een verkeerde straat (bv naast de autostrade) aangaf.Ik probeer vanavond eens de schroefjes aan te draaien, zou wel straf zijn moest het daarmee verbeteren.

- Batterij is op een dag toch leeg. Ik haal ongeveer 4u screentime. Vooral GPS verbruikt heel veel en als ik geen GPS gebruik (op werk in belgie/uk) dan verbruikt de mobile standby en wifi het meeste.
Het is in ieder geval beter dan batterylife van mijn Nexus 4, maar toch lichtjes ontgoocheld hierin.

Voor de rest ben ik wel tevreden. Mooie vakantiekiekjes geschoten ermee :)
Gisteren had ik ook wel wat probs met uploaden naar google drive, maar kan aan mijn netwerk gelegen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:21:
[...]

Ik heb ook die ROM geinstalleerd gekregen.
Heb wel op reis een paar probleempjes ervaren:

- Soms loopt de GSM vast op het lockscreen. Ik druk op de powerbutten en wil unlocken, doe de unlockbeweging (swipe of pattern) en dan freezt hij. Enkel te solven met Hard Reset.
Ik moet wel zeggen dat ik Nova Launcher draai.

- Ik heb ook het probleem met de GPS gehad waar hij een verkeerde straat (bv naast de autostrade) aangaf.Ik probeer vanavond eens de schroefjes aan te draaien, zou wel straf zijn moest het daarmee verbeteren.

- Batterij is op een dag toch leeg. Ik haal ongeveer 4u screentime. Vooral GPS verbruikt heel veel en als ik geen GPS gebruik (op werk in belgie/uk) dan verbruikt de mobile standby en wifi het meeste.
Het is in ieder geval beter dan batterylife van mijn Nexus 4, maar toch lichtjes ontgoocheld hierin.
- Ik gebruik ook Nova Launcher en ik heb dit probleem nog nooit op het lockscreen ervaren. Wel een paar keer in een app overigens, maar gelukkig niet heel regelmatig. Oplossing was dan het killen van de app. Het lijkt wel of de input van het touchscreen niet meer naar de app wordt doorgespeeld, en als dat gebeurd op het lockscreen, dan heb je inderdaad een probleem inderdaad... Maar zoals gezegd, ik heb dat op het lockscreen nog niet ervaren. Maar misschien dus inderdaad een Nova Launcher issue?

- Ik heb het probleem met de GPS inmiddels ook een keer gehad. Hij sprong plots naar een weg naast de snelweg, maar dan kan ook aan de GPS ontvangst in de auto gelegen hebben. De schroefjes heb ik na aankomst van het toestel direct al aangedraaid.

- De batterij houdt het bij mij ook een dag uit, voor mij voldoende en beter dan de iNew V3 die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Ik heb de nieuwe ROM S3SW 20150314 (met GAPPS geintegreerd) geinstalleerd vanaf NeedRom. Werkt prima op het eerste oog, en geen chinese zooi erop :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Wortelstok schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:43:
Ik heb de nieuwe ROM S3SW 20150314 (met GAPPS geintegreerd) geinstalleerd vanaf NeedRom. Werkt prima op het eerste oog, en geen chinese zooi erop :) .
Heb je die via de flash tool geïnstalleerd of kan die ook gewoon via de recovery geflashed worden?
Ik heb geen zin om telkens via de flash tool alles te installeren en dan weer alles kwijt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gwannoes schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:07:
Hier binnenshuis wel meerdere GPS, geen enkele Glonass.
Glonass werkt aléén buiten,had binnen ook niets.
Heb je binnen ook niet nodig,tenzij je de weg naar de wc niet meer weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
welke ROM draaien jullie met die GPS test? Ik heb rom 20150213-171816. Ik heb het gevoeld dat ik minder sats vind dan jullie. Zou het aan de Dalvic of gps.conf kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
Ik heb ROM S3SW 20150213-171816.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Laatst online: 22:21
Kan iemand me vertellen of de S3 over beide simkaarten 3/4G kan ontvangen?
Uiteraard niet over beide simkaarten gelijktijdig, dat begrijp ik, maar kun je softwarematig de dataconnectie wisselen van de ene simkaart naar de andere?
(dus zonder de simkaarten fysiek van positie te hoeven omwisselen, zoals bij sommige dual-sim toestellen het geval is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He he, mijn Jiayu s3 advance is ook binnen gekomen gisteren van Pandawill, voor €193.99.
Aan Pandawill gevraagd voor een zwarte case, geen probleem. Alleen zou ik wat geduld moeten hebben ivm voorraad en wat krijg ik z’n lelijke witte maar ik kreeg er wel Jiayu tempered glass bij en daar ben ik heel blij mee! Ik had z’n folie screen protector verwacht

Uitgepakt, aangezet, gaat hij niet aan, pfff stickertje vergeten van de batterij te halen! Aangezet, mazzel geen een Chinese app. Eigenlijk maar weinig apps op de telefoon dus gelijk naar playstore, kom ik er niet! Synchronisatie error in klote en klote, eindelijk denk ik (ja, ik denk niet zo snel) rebooten en ja hoor kom er gelijk in! Veel apps geïnstalleerd maar toch wennen. Is toch weer anders een nieuwe telefoon. De GPS is perfect, zelfs binnen. Ik krijg daar een paar Glonass satellieten!

O ja, zit de NFC reader/antennen op de achter klep van de telefoon en loopt hij naar de 2 koperen/gouden puntjes in de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kage Musha
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:32
ASW1 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 10:55:
Kan iemand me vertellen of de S3 over beide simkaarten 3/4G kan ontvangen?
Uiteraard niet over beide simkaarten gelijktijdig, dat begrijp ik, maar kun je softwarematig de dataconnectie wisselen van de ene simkaart naar de andere?
(dus zonder de simkaarten fysiek van positie te hoeven omwisselen, zoals bij sommige dual-sim toestellen het geval is)
Beide slots kunnen 4G aan en je kan zelf kiezen welke slot gebruikt wordt voor data via de settings.

o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
Audiowaste schreef op donderdag 02 april 2015 @ 15:57:
[...]Heb je die via de flash tool geïnstalleerd of kan die ook gewoon via de recovery geflashed worden?
Ik heb geen zin om telkens via de flash tool alles te installeren en dan weer alles kwijt te zijn.
Ja via de flash tool. Ik had er twee besteld voor vrienden van me, blijkt dat er de chinese FW op stond zonder GAPPS. Er kwam meteen een OTA update, maar dat was nog steeds chinees zonder GAPPS. Dus het kwam goed uit dat er een geintegreerde ROM op Needrom stond. Ik heb hem (dus) niet getest, maar zag er prima uit met de google zoekbalk en gmail enzo erop en helemaal geen chinese tekens ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]KoffieAnanas schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 07:20:
Ik heb ROM S3SW 20150213-171816.
[/quote

Ik heb rom S3 20150319-073039

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Op needrom staat een nieuwe voor de 3GB, 20150314-141844 (hier). Ik zal deze eens proberen

Voor de GPS heb ik een appje genaamd TOPNTP gedownload en hier de gps.conf aangepast naar nederlandse locatie. In eerste instantie lijkt het zeer goed te werken. Snelle fix ook binnen. buiten 11 sats, wel americaanse en geen Glonass. Toch geen verspringende navigatie meer lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkb123 schreef op zondag 05 april 2015 @ 00:20:
Op needrom staat een nieuwe voor de 3GB, 20150314-141844 (hier). Ik zal deze eens proberen

Voor de GPS heb ik een appje genaamd TOPNTP gedownload en hier de gps.conf aangepast naar nederlandse locatie. In eerste instantie lijkt het zeer goed te werken. Snelle fix ook binnen. buiten 11 sats, wel americaanse en geen Glonass. Toch geen verspringende navigatie meer lijkt het.
Heb je de 3 GB versie? Zo niet zou ik die rom niet installeren,is mss niet compatibel.
Wat Gps betreft kan je beter van de config wegblijven.
Ik heb buiten gewoon Glonass,ik denk dat het aan de rom versie ligt,probeer eens mijn versie ,ik heb die hierboven ergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:50:
[...]

Heb je de 3 GB versie? Zo niet zou ik die rom niet installeren,is mss niet compatibel.
Wat Gps betreft kan je beter van de config wegblijven.
Ik heb buiten gewoon Glonass,ik denk dat het aan de rom versie ligt,probeer eens mijn versie ,ik heb die hierboven ergens vermeld.
Waarom kan je beter van de config wegblijven? Dit is inmiddels een beproefde workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de gps van mijn Jiayu S3 getest of eigenlijk vergeleken, gewoon binnen met mijn Samsung tablet die een erg goede gps heeft. De tablet heeft binnen 0 seconden een fix en de Jiayu binnen z’n 10 a 20 seconden. De tablet heeft dan na 10 seconden z’n 19 satellieten gevonden en gebruikt er z’n 14 van de Jiayu heeft er dan 8 gevonden er gebruikt er 7 van maar nu komt het rare, de tablet heeft dan een nauwkeurigheid (accuracy) van 6 meter terwijl mijn Jiayu een nauwkeurigheid heeft van 3 meter en vaak 2 meter,
Mijn tablet die 50 % meer satellieten vind is 50% minder nauwkeurig als mijn Jiayu S3! Welke app ik ook gebruik!
Het is toch zo hoe meer satellieten hoe nauwkeuriger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
ik heb mijn jiayu s3 advance nu al enkele weken en nog weinig problemen mee gehad.
aleen dat de standaard playstore erop flashen ervoor zorgt dat de music app verdwijnd (bastiaans methode)
hebben meerdere mensen dit probleem? of is het alleen bastiaan en ik?

--------------------

voor de rest ga ik binnenkort de google cardboard ( clone) ermee uittesten (recent besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngnl
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-03-2021
darknessblade schreef op zondag 05 april 2015 @ 22:33:
ik heb mijn jiayu s3 advance nu al enkele weken en nog weinig problemen mee gehad.
aleen dat de standaard playstore erop flashen ervoor zorgt dat de music app verdwijnd (bastiaans methode)
hebben meerdere mensen dit probleem? of is het alleen bastiaan en ik?

voor de rest ga ik binnenkort de google cardboard ( clone) ermee uittesten (recent besteld)
Welke cardboard heb je gekocht? Ik kan niet echt wat vinden voor een 5,5 inch scherm namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
ngnl schreef op maandag 06 april 2015 @ 13:02:
[...]

Welke cardboard heb je gekocht? Ik kan niet echt wat vinden voor een 5,5 inch scherm namelijk...
ik heb de :

NEJE DIY Google Cardboard Virtual Reality 3D Glasses w/ NFC w/ Headband for 4-7 inch Cellphone

gekocht, deze koste ongeveer 6 euro

later ga ik nog een plastic versie kopen als deze mij goed bevalt:
(ritech, colorcros NEJE)

een grappig ding dat ik heb gemerkt, is dat de jiayu s3 even breed en lang is als de power-plug van mijn laptop

[ Voor 10% gewijzigd door darknessblade op 06-04-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
voor de mensen die de manier van bastiaan hebben gedaan en de stock music player terug willen:
http://forum.xda-develope...5809/page121#post59932212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
De GPS werkte bij mij wel ok, na TOPNTP werkt hij super!

(de server laten staan, niet op Europa-NL gezet, zoals in omschrijving wordt aanbevolen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik heb idd de 3GB versie. zal ze beide eens proberen.
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 14:50:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07
Nieuwe TWRP v2.8.5.0 for JiaYu S3

http://www.needrom.com/download/twrp-5/

hij werkt op mijn S3 2GB geïnstalleerd met Jiayu.es

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al gevonden hoe je een screenshot maakt met de S3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magin12
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-08 15:05
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:29:
Iemand al gevonden hoe je een screenshot maakt met de S3 ?
Volume knop omlaag en power knop tegelijk indrukken

DEYE SUN 20K-SG01HP3-EU-AM2 met Tesla Model 3 60kw accu. 20x580wp bifacial panelen op dak. Quatt Duo warmtepomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magin12 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 08:42:
[...]

Volume knop omlaag en power knop tegelijk indrukken
Dank U,werkt!! Het was beter volume + geweest,volume - en power zitten te dicht op mekaar .

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wodka the cat
  • Laatst online: 13-08 14:15
Weet iemand een manier om de telefoon app zelf te wijzigen? Ik heb Simpler contacts geïnstalleerd maar na het kiezen van een nummer wordt de telefoon app zelf alsnog gestart.
Jiayu had zich beter niet met software kunnen bemoeien want de launcher, de muziek app en die telefoon app zijn absoluut niet beter dan de standaard.
Ik zou bij voorkeur de standaard Android phone app willen gebruiken.
Lees hier (http://androidforums.com/...e-stock-phone-app.413229/) dat je dan de /system/app/phone.apk moet aanpassen, maar zo'n tweaker ben ik nu ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 09:09:
Dank U,werkt!! Het was beter volume + geweest,volume - en power zitten te dicht op mekaar .
Vind ik juist ideaal, kun je met één hand screenshots maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audiowaste schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:13:
[...]

Vind ik juist ideaal, kun je met één hand screenshots maken!
Dan heb je zeker zéér dunne vingers,van de 10 keer dat ik het probeer heb ik de volumebalk mee.
Als het volume + was kan je dat even goed met één hand,alleen heb je dan wat meer ruimte.
De volume- en de power knop liggen zo dicht bij elkaar dat het moeilijk is met 2 vingers,mss met wat training dat het met één vinger gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Mijn 4g probleem is opgelost. Lag uiteindelijk aan de simkaart. Deze was te oud en dus niet geschikt voor 4G. Belcompany bood uitkomst en het werkt nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Verwijderd schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 14:23:
Dan heb je zeker zéér dunne vingers,van de 10 keer dat ik het probeer heb ik de volumebalk mee.
Als het volume + was kan je dat even goed met één hand,alleen heb je dan wat meer ruimte.
De volume- en de power knop liggen zo dicht bij elkaar dat het moeilijk is met 2 vingers,mss met wat training dat het met één vinger gaat ?
Ik zal nog wat preciezer zijn: Ideaal, screenshots maken met één vinger.
Ik heb gewoon normale handen, niet groot en niet klein. Maar ik kan prima screenshots maken met alleen mijn duim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik heb net S3sw 20150314-141844 voor de 3GB versie geflashed. GPS werkt nu naar behoren ook Glonass etc. Lijkt stabiele ROM incl Gapps. Wel TopNTP even gedaan voor GPS heeft een positief ecffect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvann
Hebben jullie soms ook een glitch met het RAM geheugen? Soms claimt mijn RAM geheugen uit het niets dat hij 3,4GB vrij heeft wat me vrij sterk lijkt. Appmanager word zelfs helemaal gek en laat een negatief getal zien.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8nqk7LQl.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9GDbUMRl.jpg

Alhoewel het er verkeerd staat, werkt alles gewoon nog prima en soepel.
Een herstart fixt 9/10 keer het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Kan die notificatie led ook uitgeschakeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ariedude schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:37:
Kan die notificatie led ook uitgeschakeld worden?
Beetje typ-ex erover doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
Momus schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:38:
[...]

Beetje typ-ex erover doet wonderen.
Hehe, op de Nexus kon het uit maar hier geen optie te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ariedude schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:53:
[...]

Hehe, op de Nexus kon het uit maar hier geen optie te vinden.
JAwel. Onder de trackball optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
Momus schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:56:
[...]

JAwel. Onder de trackball optie.
Is dat jouw vertaling van Xposed/Gravity Box???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ariedude schreef op woensdag 08 april 2015 @ 06:21:
[...]

Is dat jouw vertaling van Xposed/Gravity Box???
Nee, dat is vaak een optie in je instellingen waarmee je de LED uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
Jvann schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 20:02:
Hebben jullie soms ook een glitch met het RAM geheugen? Soms claimt mijn RAM geheugen uit het niets dat hij 3,4GB vrij heeft wat me vrij sterk lijkt. Appmanager word zelfs helemaal gek en laat een negatief getal zien.
Alhoewel het er verkeerd staat, werkt alles gewoon nog prima en soepel.
Een herstart fixt 9/10 keer het probleem.
Heel apart, dit heb ik bij mij dus werkelijk nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
Momus schreef op woensdag 08 april 2015 @ 06:42:
[...]

Nee, dat is vaak een optie in je instellingen waarmee je de LED uit kunt zetten.
Nope, niet aanwezig. Jouw toestel is nog onderweg begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ariedude schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:03:
[...]

Nope, niet aanwezig. Jouw toestel is nog onderweg begrijp ik?
Dat klopt. 2 zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Maar je weet wel al dat je het notificatieled uit kunt zetten onder de trackball optie?

Pagina: 1 ... 6 ... 43 Laatste

Let op:
Prijzen en levertijden in het daarvoor bestemde topic: ~~~[Jiayu S3] Importeren, levertijden en prijzen topic
Het is verboden om te bespreken hoe importkosten te omzeilen.