Wolfram55 schreef op maandag 30 januari 2017 @ 13:30:
[...]
Ok ..... deze 40° is de 40° op display ketel als aan het stoken.
De terminologie van bv
gevraagde,
max temp,
aanvoertemperatuur enzo is even goed begrijpen wat er bedoelt wordt. Vandaar even die helderheid proberen te krijgen

Vanuit je thermostaat komt de gevraagde cv watertemp (die je op het display van je ketel staat).
De ketel reageert daarop met het starten van de brander. Om te kijken welke aanvoertemp de ketel meet, hou het knopje ingedrukt waar dat sleuteltje op staat (onder de bedrijfscodecijfer).
Dan verandert op je temperatuurcijfer de gevraagte temperatuur in de huidige gemetentemperatuur.
Is dit verschil groot, dan geeft de ketel extra gas.
Is dit verschil klein, dan geeft de ketel minder gas.
Zo simpel, als je t weet

[...]
Ah ..... Ik wist dat ik ergens een redenatiefout aan het maken was want ik liep vast. Probeerde het te zoeken in retourtemperaturen die te hoog waren ... of-te-wel .... het waterzijdig inregelen zou niet goed zijn. Dan ga je het bekende bos in .....
Jup, dan kom je dr nooit uit wat er speelt.
[...]
Gewenste tempratuur = ????
Gevraagde temperatuur = ingestelde temperatuur op thermostaat.
Er zijn begrippen die door elkaar lopen ( bij mij )

Is lastig, maar de werking van een regeling bestaat altijd uit gewenste waarde en huidige waarde.
[...]
Even vanmorgen het opstarten goed bekeken.
temp | code | tijd |
40 | 1 | 0 sec |
65 | 4 | 4 sec |
65 | 5 | 10 sec |
46 | 5 | 34 sec |
45 | 5 | - sec |
42 | 5 | 49 sec |
41 | 5 | 100 sec |
40 | 5 | 109 sec |
-- | 3 | 153 sec |
-- | 0 | 160 sec |
-- | -- | 250 sec |
Bij mij start dus de ketel met verwarmen met code 1 wat vlg de docu "Gewenste temp bereikt" is.
Hier ga ik het bos weer in .....
Dat doet mijn ketel in het begin ook met mijn thermostaat (toevallig zo'n ellendige Toon).
Eerste 4 a 5 seconden 40 graden vragen en daarna door naar 70 (die hij pas na 1,5 uur behaalt, oftewel nooit).
Maar dit tabel ziet er in die zin mooi uit, je thermostaat staat duidelijk in low-load regeling.
Software kan ik wel naar je opsturen via mail, maar je kan ook Intergas Diagnostic Service bij warmteservice kunnen kopen, heb je cd rom en de juiste kabel erbij.
Dan kan je alles uitlezen vanuit je ketelprint.
Maar meer dan dat ook weer niet, dus verwacht geen wonderen

[...]
Ok dat is helder.
Blijft mijn grootste verwondering nog steeds een mysterie .....

Waarom blijft het vlammetje aan?
Een vraag van 0 is bij mij dat het vlammetje uit kan = géén vraag ......
Dat is zeker apart, bij mij gaat het vlammetje op de thermostaat uit. Vlam kan wel nog blijven branden als de ketel na pomp na warmtevraag.
[...]
Vroeg he

Je had het gisteren goed. E. staat op default 1.
Dus ...... hoe lees ik nu
begrenzen en
negeren bij E. ?
En wat is OT in bovenstaande? Open Therm reactie .... open therm vraag ?
Indien 0: negeer OT als de temp <40° .
Indien 1: begrens OT als de temp <40°
Indien 2: niet moduleren maar aan/uit
Nu rest mij aleen vlg mij E. op 0. Klopt dat ?
Hiermee schakel je het moduleren uit begrijp ik ?
Bedankt zover .....

Indien 0: Thermostaat vraagt 35 graden, ketel antwoord niet vanwege <40 graden, ketel blijft uit.
Thermostaat vraagt 40 graden, ketel beantwoordt vanwege 40 graden, ketel gaat aan.
Indien 1: Thermostaat vraagt 35 graden, ketel beantwoordt vraag met 40 graden!
Indien 2: Thermostaat vraagt 35 graden, ketel beantwoord vraag met 80 graden/max temperatuur cv.
Zoals je ziet reageert de ketel heel erg verschillend op de vraag van de thermostaat.
E. op 1 laten als je alleen een cv ketel hebt.
Heb je nou bijvoorbeeld een Elga/andere warmtepomp, dan kan je E. op 0 zetten om bij een lagere gewenste cv temp, de ketel uit te laten schakelen en alles onder de 40 graden met de warmtepomp te doen.
(of met de warmtepomp van Daikin/intergas bijvoorbeeld).