Het gaat om 0,5 graden...niet te voelen, alleen af te lezen. Minder op de thermostaat kijken en het probleem is opgelost.SpeciesXX schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:06:
.
De thermostaat instelling (PID) heeft hier helaas niets uitgehaald. De temp van 19.5 is bereikt (en nuzelfs 20) en de ketel stookt lekker verder..... En de gevoelstemperatuur in de woonkamer is net iets te hoog wat mij betreft.
Ik ga een thermometer kopen om de boel te meten, en in te regelen. En de temp terugzetten naar 19 's morgens. Dat moet toch wel schelen hopelijk. Wordt vervolgd.
Ik lees hier op Tweakers trouwens meer mensen die het problem ervaren (hebben) met de 300. 's morgens te lang doorstoken. Ik ga schoonbroer bellen voor de Easy op te halen.
De Moduline 3 en 400 doen precies hetzelfde als de Easy.
De Easy werkt met hetzelfde protocol en strategie, waarschijnlijk zal het probleem niet opgelost zijn.
Als je het al een probleem kunt noemen. Hier stookt de Easy bij aanwarmen ook nog even goed door, maar die overshoot is na een half uurtje al verdwenen. De warmte van de overshoot word opgenomen door nog koudere meubels en muren. Bij het op temperatuur houden blijft hij netjes rond z'n setpoint.
Juist...knoppen zijn niet uitwisselbaar onderling. De slaglengte van knop en kraan moet op elkaar aansluiten, het gaat maar om enkele mm.Seafarer schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:45:
Goed idee.
Maar kan hier niets vinden over sterkere veren of iets anders.
Misschien heb je helemaal gelijk geen spullen uitwisselen van verschillende fabrikanten.
[ Voor 14% gewijzigd door Oxellaar op 29-12-2016 10:53 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond