Ik ging er ook van uit dat de vloerverwarming beneden je hoofdverwarming hebt. Dat is bij ons ook van toepassing. Ik verwacht dat het bij jou langer duurt dan 3-4 uur voordat het 1 graad koeler is, als ik jouw situatie vergelijk met ons:PCJR schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:11:
[...]
[...]
Keep in mind dat ik onder vloerverwarming heb en hier ook de iSense hangt. Dit is een traag systeem, en het duurt 2 uur voor het daar 1 graad warmer is misschien. Het duurt ook 3-4 uur voordat eht 1 graad koeler is... Vandaar dat 50% van de mensen 24/7 bijvoorbeeld 20.5 graden hebben ingesteld. Ik heb dan nachtverlaging zodat in de ochtend als de CV+vloerverwarming gaan aanwarmen, ook boven de badkamer wat warm zal worden. Gedurende de dag blijft de woonkamer dan op 20.5 garden en tegen de avond gaat de CV uit en zal de nachtverlaging dan geen verbruik eisen. Overdag terug naar 19 graden, dan gaat de CV om 15h00 weer harder aan om alles op temp te krijgen. However alles is te proberen, maar de vv is het hoofdsysteem
Gisteravond toen we naar bed gingen (22:30) was het in de woonkamer 21 graden. Ik heb toen de thermostaat op 18 graden gezet. Toen ik vanochtend (7:00) beneden kwam, was het 19,5 graden. Mijn vermoeden is dat de ketel dus niet aan gesprongen is. (Enelogic heeft nog nooit gasverbruik tussen 00:00 en 07:00 geregistreerd).
Als ik jou was, had ik het een weekje geprobeerd en gemeten bij mindergas, dan kun je kijken of het scheelt of niet.