hneel schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:08:
Net de eerste temperatuurmeting gedaan. Gemeten temperaturen aan de ketel waren 72.1 uit, 55.3 retour, dus een dT van 16.8
Er was 1 radiator die er in negatieve zin uit sprong: die van de badkamer. Die had een dT van slechts 2.6. Deze zit ook het dichtst bij de ketel in het circuit.
Ik vraag me nu ook af of die wel goed is opgehangen? Moeten aan- en afvoer niet aan de onderkant zitten ipv aan de bovenkant?
(De ophanging is trouwens ook knudde. We hebben hem met stenen moeten ondersteunen, anders zakt hij weg. Maar dat is weer een ander verhaal)
[
afbeelding]
Helemaal onderaan wordt hij ook niet warm. Halverwege nog wel. Ergens in de onderste van de 4 secties stokt het.
Ik zal maar niet over Teun beginnen....
Missen er niet één of twee beugels?
De aanvoer en retour hoeven niet perse aan de onderzijde te zitten.
Wel moet er in deze situatie, aan de
retourzijde, een stijgbuis zitten die bijna tot aan de onderzijde van de radiator komt. Ook had de thermostaatknop een kwartslag naar links gedraaid moeten worden, hij zit nu in de opstijgende warmte van de radiator.
De retourleiding naar de onderzijde brengen ziet er ook niet fraai uit, dan begin ik wel over Teun

Allebei de leidingen naar de onderzijde brengen is helemaal een aanfluiting en je moet dan nog steeds een stijgbuis monteren, alleen dan in de aanvoer.
Volgens mij zit er nu geen losse stijgbuis gemonteerd, je moet dan een
extra zeskant zien zitten bij het voetventiel.
Wat wel kan is dat er een stijgbuis af fabriek in de radiator zit, maar dat kan ik zo niet zien.
O ja, de vermeende ontluchter aan de onderzijde is een aftapper en die zit daar prima.
Edit:
De kraan op de foto is niet instelbaar. Niet draaien aan dat moertje, anders krijg je natte voeten.
Daaronder zitten namelijk de o ringen voor de afdichting rond het stiftje.
[
Voor 4% gewijzigd door
Oxellaar op 16-02-2015 23:16
]