[F1] Seizoen 2015 - Deel 1 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 100 Laatste
Acties:
  • 316.398 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:20
Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:01:
Ja dat krijg je dan met dat gehype en showruns op de donderdag.
Onze huispositivist ;).

Als Max z'n Q2 tijd gereden had, had hij vandaag P7 gestaan.

Grootste zwakke punt in bijna al z'n kwalificaties is het moment waarop hij moet pieken. Jammer dat we z'n laatste rondje niet konden zien, hadden we even kunnen zien wat er mis gaat; te voorzichtig? Over-driven?

Zonde, want P10 wordt in een normale race hoogstens P8 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:23

sjaool

Every life should have 9 cats

We moeten ook niet vergeten dit pas de zesde F1 race is voor Max en het ook zijn eerste race in Monaco is. Hij krijgt van mij dan ook zeer veel respect voor de prestaties die hij laat zien.

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 23-05-2015 15:10 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

Mee eens. NIet zo druk maken jongens ;) PS: morgen meer Brundle met de FI, nice.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
sjaool schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:09:
We moeten ook niet vergeten dit pas de zesde F1 race is voor Max en het ook zijn eerste race in Monaco is. Hij krijgt van mij dan ook zeer veel respect voor de prestaties die hij laat zien.
Je kunt alles weg relativeren maar daar schiet je niet zoveel mee op.

Max liet vandaag in Q2 zien dat hij 16.6 kon rijden. Dan zou je in Q3 nog net iets sneller moeten kunnen eigenlijk. In plaats daarvan loopt z'n laatste rondje niet en haalt hij niet eruit wat erin zit. Dat begint nu wel een beetje een trend te worden in kwalificatie helaas :).

En Max nog niet beoordelen... we zijn nu op 1/3 van het 1e seizoen. In TR krijg je 2 seizoenen om je te laten zien. De lessen die hij nu meemaakt moeten in de tweede helft van het seizoen toch zeker geleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Requiem19 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:09:
[...]

Onze huispositivist ;).

Grootste zwakke punt in bijna al z'n kwalificaties is het moment waarop hij moet pieken. Jammer dat we z'n laatste rondje niet konden zien, hadden we even kunnen zien wat er mis gaat; te voorzichtig? Over-driven?

Ik heb een vermoeden dat Verstappen wel eens last gehad zou kunnen hebben van Rosberg die er de brui aan gegeven had en langzamer over de baan aan het sukkelen was.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:38

Damian

Insane Obtrusion

Hoe is het met Sainz afgelopen. Die heeft de weegbrug toch geskipt?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33
Pieken? Dat joch rijdt als enige voor het eerst op Monaco.. Dat ie dan "te vroeg piekt" bestaat gewoon niet.. Het is constant proberen te verbeteren en rustig aan opbouwen met misschien een snelle ronde tussendoor. Dat hij in Q3 dan net niet op het goede moment dat rondje piekt kun je 'm nog niet aanrekenen.

En als hij verder naar voren had gestaan was helemaal niet handig geweest.
Dan was het suf rondjes rijden achter de top 4...
Nu kan hij tenminste mooi laten zien dat hij net als zijn pa prima kan inhalen op die veredelde kartbaan :p
Lekker veel actie en veel in beeld.. laat hem zich maar in de kijker rijden.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ach ja het is maar twee honderste dat zijn geen halve secondes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 21:21
Helaas is de impact op Monaco wel alsof het halve seconden zijn...

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Damian schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:15:
Hoe is het met Sainz afgelopen. Die heeft de weegbrug toch geskipt?
Eventuele straffen worden later bekend gemaakt...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
sanderb schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:16:
Pieken? Dat joch rijdt als enige voor het eerst op Monaco.. Dat ie dan "te vroeg piekt" bestaat gewoon niet.. Het is constant proberen te verbeteren en rustig aan opbouwen met misschien een snelle ronde tussendoor. Dat hij in Q3 dan net niet op het goede moment dat rondje piekt kun je 'm nog niet aanrekenen.

En als hij verder naar voren had gestaan was helemaal niet handig geweest.
Dan was het suf rondjes rijden achter de top 4...
Nu kan hij tenminste mooi laten zien dat hij net als zijn pa prima kan inhalen op die veredelde kartbaan :p
Lekker veel actie en veel in beeld.. laat hem zich maar in de kijker rijden.
Op dit niveau speelt "voor het eerst op Monaco rijden" echt niet meer hoor. Denk je dat hij de baan nog niet kent ofzo? Ervaring in de auto en tijdens races is belangrijk, maar puur hotlap snelheid heeft heel weinig te maken met "de baan kennen". De baan ken je na 10 rondjes in de simulator, de rest is de details leren (bumps etc), plus het feit dat hij in Q2 sneller was. Er zijn genoeg redenen waarom hij z'n tijd net niet nog even verbeterd, maar voor het eerst op Monaco rijden is daar geen van.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
Requiem19 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:09:
[...]

Onze huispositivist ;).

Als als... Kunnen alleen maar hopen op regen en SC's want anders wordt het morgen weer een waste of time.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Phusebox schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:29:
[...]

Als als... Kunnen alleen maar hopen op regen en SC's want anders wordt het morgen weer een waste of time.
Beloof dan aub nu plechtig dat jij hier morgen niet gaat posten als het een droge race wordt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Requiem19 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:34:
[...]

Beloof dan aub nu plechtig dat jij hier morgen niet gaat posten als het een droge race wordt _/-\o_
Heb ik dat de afgelopen races gedaan dan? Misschien heb ik daar morgen juist wel zin in, bedankt voor de reminder. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach het kan er morgen na 2 bochten helemaal anders uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palme50
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18:19
Het verhaal dat de beste kapiteins aan wal staan is hier erg van toepassing.
Iedereen heeft wel een opmerking over wat die jonge wel en niet presteert.
Maar hij staat er wel.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:31
palme50 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:46:
Ja precies.
Ik moet zeggen dat het met Max het is een stuk leuker is om de kwalificatie te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Volg F1 weer een beetje sinds Max maar om eerlijk te zijn snap ik de verheerlijking niet helemaal.

Ik bedoel, ik snap dat het knap is maar ligt het nu aan mij of scoort teamgenoot Sainz eigenlijk grosso modo tot nu toe niet gewoon beter :?

En qua leeftijd en ervaring schelen die nagenoeg niets volgensmij....

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 23-05-2015 15:54 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 17:20
NickThissen schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:23:
[...]

Op dit niveau speelt "voor het eerst op Monaco rijden" echt niet meer hoor. Denk je dat hij de baan nog niet kent ofzo? Ervaring in de auto en tijdens races is belangrijk, maar puur hotlap snelheid heeft heel weinig te maken met "de baan kennen". De baan ken je na 10 rondjes in de simulator, de rest is de details leren (bumps etc), plus het feit dat hij in Q2 sneller was. Er zijn genoeg redenen waarom hij z'n tijd net niet nog even verbeterd, maar voor het eerst op Monaco rijden is daar geen van.
luister dit fragment eens met Robert Doornbos over Max gisteren in de Coen en Sander show. Die jongen is gewoon waanzinning goed. En pikt een baan sneller op dan een andere coureur..

http://www.3fm.nl/zoeken?q=robert+doornbos
Fragment: Robert Doornbos is onder de indruk van Max Verstappen

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 13:14

fynrd1

Fooled by Randomness

BAS80 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:55:
[...]

luister dit fragment eens met Robert Doornbos over Max gisteren in de Coen en Sander show. Die jongen is gewoon waanzinning goed. En pikt een baan sneller op dan een andere coureur..

http://www.3fm.nl/zoeken?q=robert+doornbos
Fragment: Robert Doornbos is onder de indruk van Max Verstappen
Robert wie? Is dat die tienvoudig wereldkampioen Formule 1?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15:38

Damian

Insane Obtrusion

Help!!!! schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:53:
Volg F1 weer een beetje sinds Max maar om eerlijk te zijn snap ik de verheerlijking niet helemaal.

Ik bedoel, ik snap dat het knap is maar ligt het nu aan mij of scoort teamgenoot Sainz eigenlijk grosso modo tot nu toe niet gewoon beter :?

Sainz heeft echt wel meer op zijn C.V. staan dan Max ;)

Wikipedia: Carlos Sainz Jr..

v.s.

Wikipedia: Max Verstappen

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron

Max is 17, Sainz 20. Verstappen heeft 1 jaar formula 3 ervaring, Sainz zit al sinds 2010 in een formule auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19

Dat is ook het probleem van een sport niet volgen, dan mis je soms een beetje achtergrond om dingen in perspectief te plaatsen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:08
Max doet het gewoon prima en boven verwachting. Het is de knullige Nederlandse opinie die het pieken en dalen geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
palme50 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 15:46:
Als we er niets over mogen zeggen kunnen we net zo goed dit forum sluiten...

Max kan beter sturen dan iedereen hier bij elkaar, maar dat betekent niet dat mensen aan de zijlijn een genuanceerd oordeel over zijn prestaties kunnen geven.

Het is vaak op fora of; afzijken, of 'je mag niet afzijken, want je kunt zelf niet eens in een F1 auto rijden'.

Als er nu eens wat nuance zou zijn.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik hoop alleen maar dat hij de eerste ronde goed doorkomt en veel race-ervaring kan opdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Roamor schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:08:
Ik hoop alleen maar dat hij de eerste ronde goed doorkomt en veel race-ervaring kan opdoen.
Alleen staat Knaldonado in de buurt, wat gevaar opleverd. :+

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Iedere keer gaat het over hoe goed Max het al dan niet doet en dan is de vergelijking met zijn teamgenoot een klassieker. Maar is het nu ook misschien niet gewoon zo dat er twee grote talenten in de auto zitten. Ik heb het idee dat ze het allebei wel eens beter kunnen zijn dan een aantal rijders er pal voor.

Je moet weliswaar van je team genoot winnen, maar het is niet zo dat er slechts één stoeltje bij een beter team is.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
@grandprixradio

Carlos Sainz was te laat bij de weegbrug na Q1 en moet als straf vanuit de pits starten morgen.
Verstappen schuift op naar P9.
#F1

[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 23-05-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat is wel een heel heftige straf zeg, ik had 5 plekken verwacht oid. Aan de andere kant, dan mis je ook de chaos in de 1e bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:33

Pierre

Van nature lui!

Sainz moet uit de pit starten

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Roamor schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:43:
Dat is wel een heel heftige straf zeg, ik had 5 plekken verwacht oid. Aan de andere kant, dan mis je ook de chaos in de 1e bocht.
Mwah, zoals Olav al zei: "FIA rekent gewoon dat je niet wilt wegen", dat je dus net iets illegaals aan de auto hebt gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Ryur op 23-05-2015 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roamor schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:43:
Ik had inderdaad wel met een flinke straf gerekend. Je moet niet tornen aan dit soort belangrijke regels en dan wordt er meteen duidelijk gemaakt dat je dit niet in je hoofd moet halen.
Snap alleen niet waarom de beslissing hierover zo lang moet duren?

Article 26.1 (iv) of the Sporting Regulations, which Sainz was found to have violated, states: “A reprimand will be imposed on any driver who fails to stop when signalled to do so, provided the car is then brought back to the FIA garage without delay and that the FIA technical delegate is satisfied the car has been brought back in exactly the same condition it was in when it was driven into the pits.”

“Any driver who fails to stop when asked to do so, and then fails to bring the car back to the FIA garage, or if work is carried out on the car before it is returned to the FIA garage, will be required to start the race from the pit lane.

[ Voor 46% gewijzigd door hardware-lover op 23-05-2015 16:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
Het klinkt logisch om de tijd tussen het rijden en wegen zo klein mogelijk te willen houden. Wie weet wat ze anders doen om de auto weer op gewicht te krijgen. Maar wat stopt een team nu om een super snelle laatste lap te draaien met een lager gewicht en dan de auto in de pits te brengen en daar af te wachten. Tijdens het wachten gooit een monteur wat extra zooi in de auto om de auto weer op gewicht te krijgen.
Is het niet een bescherming tegen een situatie die toch al een zwakke plek kent? Nog los van dat on-track het veel lastiger is om ongezien materiaal aan de auto toe te voegen.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:33
Sainz gaf aan het lampje niet gezien te hebben.
Maar ook het team heeft het blijkbaar gemist. Je schijnt namelijk nog wel te mogen wegen als direct na binnenkomst naar de weegbrug gaat en het team niet aan de auto werkt.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
3 - 3 dus in de kwalificatie strijd.
Zuur voor Sainz, zeker in Monaco is dit gewoon een kansloze race waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Exocet schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:44:
3 - 3 dus in de kwalificatie strijd.
Zuur voor Sainz, zeker in Monaco is dit gewoon een kansloze race waarschijnlijk.
Que?

3-3 omdat Sainz een straf krijgt?
Volgens mij is het gewoon 4-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:46:
[...]

Que?

3-3 omdat Sainz een straf krijgt?
Volgens mij is het gewoon 4-2.
De startgrid is toch officieel gewijzigd? Verstappen is nu negende, het is niet alsof Sainz zijn plek leeg blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ja, qua startplek wel, maar sainz was gewoon sneller toen het ertoe deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:02
MikeyMan schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:48:
Ja, qua startplek wel, maar sainz was gewoon sneller toen het ertoe deed.
Met een illegale auto. Gewoon gedisqualificeerd dus. Dat is iig hoe de FIA het beschouwt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Maverick schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:01:
[...]

Met een illegale auto. Gewoon gedisqualificeerd dus. Dat is iig hoe de FIA het beschouwt.
Het is idd diskwalificatie dus 3-3, als hij een straf had gehad n.a.v. de vorige race, zoals dr pole van schumacher een aantal jaar terug, dan was het 4-2 geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ryur schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:41:
@grandprixradio

Carlos Sainz was te laat bij de weegbrug na Q1 en moet als straf vanuit de pits starten morgen.
Verstappen schuift op naar P9.
#F1
Schuift hij op, of blijft P8 leeg?

EDIT

Of je leest verder :+
Exocet schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 17:47:
[...]

De startgrid is toch officieel gewijzigd? Verstappen is nu negende, het is niet alsof Sainz zijn plek leeg blijft.

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 23-05-2015 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel eerlijk. Het is nu 3-3 want ook het melden bij een weegbrug hoort bij het vak. Er brand een lamp en er staat een official die naar de weegbrug wijst.

Je kunt bij veel dingen het team de schuld geven maar dit is iets waar de rijder 100% zelf voor verantwoordelijk is.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2015 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 17:42
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 18:21:
Heel eerlijk. Het is nu 3-3 want ook het melden bij een weegbrug hoort bij het vak. Er brand een lamp en er staat een official die naar de weegbrug wijst.

Je kunt bij veel dingen het team de schuld geven maar dit is iets waar de rijder 100% zelf voor verantwoordelijk is.
De kwalificatie uitslag blijft gewoon staan hoor! De startopstelling is wat gewijzigd wordt ;)
Statistisch gezien blijft het dus gewoon 4-2.
Zie hier de officiële uitslag van de FIA

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Brundle heeft de nieuwe 18" banden van Pirelli getest onder een GP2-wagen. Weet niet direct of ik het nou zo mooi vind hoor.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CFtGTYGVIAAeemc.jpg:large

https://twitter.com/SkySportsF1/status/602152274727739393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 08:55

Martinspire

Awesomeness

Dunno, maar aan de andere kant kun je er dan wel vanuit gaan dat er weer wat vernieuwing komt in de velgen, die worden immers belangrijker. Of de remmen (en koeling ervan). Of de terugkeer van normalere vering?

Van mij mag een tussenmaat ook wel, maar dit ziet er ook meer uit als de velgen/wielen van normale auto's dus in die zin niet erg.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 23-05-2015 19:31 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe laat is de race morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
'Gewoon' 14:00 uur onze tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
Tralapo schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:27:
Brundle heeft de nieuwe 18" banden van Pirelli getest onder een GP2-wagen. Weet niet direct of ik het nou zo mooi vind hoor.

[afbeelding]

Ik vind ze wel vet staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Idem, nu klopt het ook meer met de Lego F1-wagens die we vroeger bouwden: die hadden ook altijd huge velgen. :P Sterker nog: Lego had toen zelf ook diezelfde wielen voor een F1-wagen. :P

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/cache.lego.com/r/rebrick/images/ImageHandler.ashx?id=03976bee-a997-4703-83ab-a1b1003584ff&size=RebrickLarge&d=1

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:58

vhal

ಠ_ಠ

Over velgen en wielen gesproken, waar zijn de gloeiende remschijven gebleven die je vroeger nog wel eens zag? Heeft dit te maken met de huidige remmen?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:18:
Over velgen en wielen gesproken, waar zijn de gloeiende remschijven gebleven die je vroeger nog wel eens zag? Heeft dit te maken met de huidige remmen?
Nee, meer met dat de "fans" daar niet zo op letten, dus heeft de FIA het nagloeien uitgefaseerd om meer aandacht te kunnen geven aan "meer geluid".

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hebben ze niet op veel plekken van die discs in de velg (voor de schijf) zitten i.v.m. koeling enz.?

Grotere velgen betekent wel mogelijk grotere schijven en betere koeling. En stoppen op een kwartje met daarna je maaginhoud in je cockpit. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:49
enchion schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:21:
[...]

Nee, meer met dat de "fans" daar niet zo op letten, dus heeft de FIA het nagloeien uitgefaseerd om meer aandacht te kunnen geven aan "meer geluid".
Sarcasm?
Meer geluid? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Laatst online: 20-09 17:42
vhal schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:18:
Je ziet ze nog. In Bahrein bij Lotus viel het me heel erg op.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:49
De cameraposities zijn ook anders tegenwoordig. Kan me ook voorstellen dat Lift&Coast niet helpt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Die velgen zien er echt niet uit vind ik. Mede doordat de banden hierdoor in proportie te groot worden. Dan zie ik liever zoals vroeger achter grotere banden dan voor en een kleinere maat velg. 16 inch ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Tralapo schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 19:27:

[afbeelding]

Ik zie niet echt wat er mis mee is. Kwestie van wennen. Dat pieletje aan de neus vorig jaar hoorde ik ook niemand meer over halverwege het seizoen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Vooral die voorbanden zien er niet uit zo groot... Brundle gaf ook al aan dat het zicht echt slecht was met deze banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:31
Firesphere schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:03:
[...]

Ik zie niet echt wat er mis mee is. Kwestie van wennen. Dat pieletje aan de neus vorig jaar hoorde ik ook niemand meer over halverwege het seizoen.
Het is nog steeds geen gezicht, het geluid is ook niet tof (ik denk zelf dat de meeste voorstanders nooit live een wedstrijd hebben meegemaakt).
Maar blijvend klagen heeft ook geen zin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:26
Motorgeluid is prima zo, langs de baan zonder oordoppen ervaar ik wel als prettiger, ook gezelliger communiceren met de mensen waarmee je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Een plaatje van Monaco uit 1997.

Afbeeldingslocatie: http://ichef.bbci.co.uk/onesport/cps/320/mcs/media/images/83174000/jpg/_83174532_jeanalesi.jpg

Wat me opvalt is dat je veel zee ziet. Ik had gisteren het idee dat er meer boten, gebouwen en tribunes zijn, waardoor je daar veel minder van ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik heb geen sport1 is er een ander kanaal waar ik het kan zien ? BBC zend volgens mij ook niet uit.

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-09 13:14

ScSi

Belg.

CORVETTE schreef op zondag 24 mei 2015 @ 08:30:
Ik heb geen sport1 is er een ander kanaal waar ik het kan zien ? BBC zend volgens mij ook niet uit.
France2 meestal ook mocht je dat kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Erapaz schreef op zondag 24 mei 2015 @ 08:19:
Een plaatje van Monaco uit 1997.

[afbeelding]

Wat me opvalt is dat je veel zee ziet. Ik had gisteren het idee dat er meer boten, gebouwen en tribunes zijn, waardoor je daar veel minder van ziet.
Zo te zien vrij stormachtig. Wellicht dat er daardoor wat boten thuis gebleven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternative
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-04-2022
CORVETTE schreef op zondag 24 mei 2015 @ 08:30:
RTL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
MikeyMan schreef op zondag 24 mei 2015 @ 08:39:
[...]

Zo te zien vrij stormachtig. Wellicht dat er daardoor wat boten thuis gebleven zijn.
Ik bedoel onder andere dit gebouw uitkomen tunnel aan de linkerkant (voor de kijkers rechts), niet dezelfde plaats als de foto uit 1997, maar geeft wel aan dat het steeds voller wordt:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-4.motorsport.com/static/img/mgl/1400000/1400000/1405000/1405400/1405474/s8/f1-monaco-gp-2012-new-building-in-the-monaco-harbour-exiting-the-tunnel.jpg

Op deze foto ook te zien, met direct een rij boten ernaast:

Afbeeldingslocatie: http://i2.cdn.turner.com/cnnnext/dam/assets/120527035548-monaco6-horizontal-large-gallery.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

enchion schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 20:21:
[...]

Behalve je sarcastische note is het ook goed om te bedenken dat er veel meer wordt gedaan met energieherwinning uit de remsystemen. Die enorme hitte wordt meteen weggeleid en verwerkt, dus ik kan me voorstellen dat de hitte en bijbehorende oplichtende schijven veel minder duidelijk te zien zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Racing_Reporter schreef op zondag 24 mei 2015 @ 09:27:
[...]

Behalve je sarcastische note is het ook goed om te bedenken dat er veel meer wordt gedaan met energieherwinning uit de remsystemen. Die enorme hitte wordt meteen weggeleid en verwerkt, dus ik kan me voorstellen dat de hitte en bijbehorende oplichtende schijven veel minder duidelijk te zien zijn :)
Misschien kunnen ze rode leds in de velgen plaatsen, die hun stroom krijgen van de energie terugwinning bij het remmen en op die manier oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Ze gloeien nog steeds hoor

http://i.imgur.com/Lp7hX8s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik vind die sparks een stuk gaver dan die gloeiende remschijven. Die slomo gisteren van Max door decsnelle zwembad chicane met die vonken, magnifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
En toch lukt het me niet om die sparks als iets meer als iets meer als een gimmick te zien. In mijn beleving had je die vonken vroeger omdat de auto's tot de rand toe met benzine vol zaten en doordat de hoogte minimaal was waren die skid-blocks nodig om de bodemplaat te beschermen Nu kan ik weinig anders denken dan "ow jah, men wou iets meer visueel spektakel dus hebben we metalen blokjes eronder geschroefd" :/

(ja ik weet dat ze nu ook vol zitten, en dat men nog steeds de bodemplaat moet beschermen, maar toch)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

Het lijkt een stuk minder extreem dan vroeger te zijn. Klopt dat?
charops schreef op zondag 24 mei 2015 @ 10:52:
En toch lukt het me niet om die sparks als iets meer als iets meer als een gimmick te zien. In mijn beleving had je die vonken vroeger omdat de auto's tot de rand toe met benzine vol zaten en doordat de hoogte minimaal was waren die skid-blocks nodig om de bodemplaat te beschermen Nu kan ik weinig anders denken dan "ow jah, men wou iets meer visueel spektakel dus hebben we metalen blokjes eronder geschroefd" :/

(ja ik weet dat ze nu ook vol zitten, en dat men nog steeds de bodemplaat moet beschermen, maar toch)
Mee eens, het ziet er leuk uit maar als je anders gewend bent en/of de theorie achter de nieuwe blokjes weet dan is het opeens een stuk minder leuk. PS: het zijn titanium blokjes :P

[ Voor 63% gewijzigd door Racing_Reporter op 24-05-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
In GP2 is de virtual safetycar dit weekend al drie keer gebruikt. Ben benieuwd of we die in de F1 ook eindelijk gaan zien vandaag. Volgens Adam Cooper kunnen coureurs er achteraf wel over gaan zeuren:

There's a good chance that we will get our first Virtual Safety Car period in F1 today, after three in GP2 this weekend. GP2 drivers say that basically the VSC works, but suggest an advantage can be gained if you respond a corner later than the guy ahead. So if we do get a VSC today we might hear a few drivers complaining that they were disadvantaged.

Offtopic: Massive crash in de WSR zojuist trouwens
[YouTube: https://youtu.be/hWgsvkZzraA]

[ Voor 19% gewijzigd door Tralapo op 24-05-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een klap idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:58

vhal

ಠ_ಠ

Die vloog bijna de balustrade op...je ziet de mensen wegrennen :/

[ Voor 44% gewijzigd door vhal op 24-05-2015 11:50 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 17:33

Pierre

Van nature lui!

Fock dat is een beste klap

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 08:55

Martinspire

Awesomeness

Wel opvallend dat ie met remmen de auto er nog niet afkrijgt. Je ziet de strepen ontstaan op het wegdek, maar hij trekt hem toch niet los. Of is dat omdat hij niet genoeg vertraagt ten opzichte van de andere auto die ook remt?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarbij die andere auto zelfs nog met vier wielen kan remmen. Hij trekt dus wel strepen (wat overigens niet de meest efectieve manier van remmen is), maar die andere auto vertraagt veel harder

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denken jullie hiervan. Rosberg moet starten op een supersoft waar een vlakke plek op zit. En Monaco is zo lang mogelijk doorgaan tot je kunt pitten. Denk je dat Nico sneller naar binnen moet of zou hij gewoon de tweede plek blijven verdedigen zodat Lewis het erg makkelijk heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Enig idee waar we indy kunnen kijken vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:01
Haha leuk rondje met familie Verstappen in de Clio (voorbeschouwing sport 1) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:24
Marc3l schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:11:
Haha leuk rondje met familie Verstappen in de Clio (voorbeschouwing sport 1) :p
Geniaal! Jos had het echt niet naar zijn zin!

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:13:
[...]

Geniaal! Jos had het echt niet naar zijn zin!
haha mooi om te zien idd. Kwamen met moeite 2 vragen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:24
Erapaz schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:10:
Sport 1

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:07:
Wat denken jullie hiervan. Rosberg moet starten op een supersoft waar een vlakke plek op zit. En Monaco is zo lang mogelijk doorgaan tot je kunt pitten. Denk je dat Nico sneller naar binnen moet of zou hij gewoon de tweede plek blijven verdedigen zodat Lewis het erg makkelijk heeft.
Die flat spot was niet de set waarmee hij de snelste tijd heeft gereden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Brundle weer in de Force India op Sky. Starten en pitstop oefenen. Leuk hoor, maar wat een werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

WTF?! Ken en geen barbie voor de auto's? Dan gaat toch echt iets mis met identiteit van f1/autosport

[ Voor 42% gewijzigd door himlims_ op 24-05-2015 13:47 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Laatst online: 18-09 10:18
Max even snel voorbij op Sky. verwacht dat het warme weer voordeel voor hem is. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:47

AzzKickah

06-CENSORED

D*nder op met je golf reclame Sky :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Regen hoeven we in ieder geval niet te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Erapaz schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:10:
Even eigen reactie linken:
Ryur in "Algemeen race topic Deel 2"

Vraag: Geen RTL7 dit jaar?
"Zou mij niks verbazen nu Sport1 de rechten heeft.
Volgens mij is het zo dat als een Nationale zender de rechten heeft de andere nationale zenders de rechten niet mogen hebben.

Note: Je kan Indy500 & NASCAR CocaCola 600 voor 3,99 euro bestellen (dus twee races voor de prijs van 1)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Is nog altijd een metaal of niet ?:p

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Formule1 Live Timing:
"As our F1 Access members will have seen, however, there is also a 30 per cent chance of rain - which could potentially turn the race on its head."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ryur schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:52:
Formule1 Live Timing:
"As our F1 Access members will have seen, however, there is also a 30 per cent chance of rain - which could potentially turn the race on its head."
Dikke BS en pure sensatiezucht om mensen maar aan het kijken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Phusebox schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:54:
[...]

Dikke BS en pure sensatiezucht om mensen maar aan het kijken te krijgen.
Op zich mee eens, maar je weet niet wat er over een uur kan gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Waarom start Sainz vanuit de pit? Een penalty OK.. maar vanuit de pit ben je toch bij voorbaat kansloos in Monaco... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 16:34
Dat is dus zijn straf. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
AzzKickah schreef op zondag 24 mei 2015 @ 13:59:
Waarom start Sainz vanuit de pit? Een penalty OK.. maar vanuit de pit ben je toch bij voorbaat kansloos in Monaco... :?
Geschrapt uit de Q-tijden.
Lees even gister terug in het topic ;)
Pagina: 1 ... 86 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2