Voornamelijk voor de duidelijkheid ook volgens mij. Nu heb je veel minder snelheids en strategieverschillen dan vroeger, toen moest je er een hele tabel naast houden met wie hoeveel brandstof bijhad om iedereens daadwerkelijke positie te wetenspartacusNLD schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:02:
[...]
volgens mij mag dit niet meer omdat t te vaak fout ging (branden enzo)
Volgens mij moeten ze zo starten als tijdens hun snelste rondje in q2. Iig qua banden.
[ Voor 35% gewijzigd door jpiwf op 09-05-2015 15:05 ]
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Met maximaal 100KGspartacusNLD schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:04:
[...]
dan wel natuurlijk, ze beginnen allemaal met 100 KG
Wut, voor de Red Bulls..
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Kwalificatie op zo leeg mogelijke tank.
Race met maximaal 100 kg fuel. Sommige teams tegenwoordig al met minder.
Race met maximaal 100 kg fuel. Sommige teams tegenwoordig al met minder.
Nice, die hebben die nieuwe vleugel die ze zo veel sneller zou maken er al op zitten toch?Quad schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:05:
Wut, voor de Red Bulls..
okedcm360 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:05:
[...]
Met maximaal 100KGZe zijn niet verplicht om daadwerkelijk 100KG mee te nemen, ze mogen alleen niet meer dan 100KG gebruiken.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Morgen in bocht 3 buiten om sainz
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Goed werk van Renault aangezien er gezegd werd dat er alleen aan betrouwbaarheid werd gewerkt en niet aan power!
En top van de rookies van STR !
Wat zal die Kvyat denken nu van zijn "promotie" naar het grote Red Bull
Morgen kansje op podium voor STR en/of Max?
En top van de rookies van STR !
Wat zal die Kvyat denken nu van zijn "promotie" naar het grote Red Bull
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Horner mag toch ook bij zichzelf te rade gaan hoor, want zijn auto is ook niet echt top of the line.
Volgens mij hebben ze 1 exemplaar, en voor zover ik zag reed RIC met de 'normale/lange' neus.Polbeer91 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:06:
[...]
Nice, die hebben die nieuwe vleugel die ze zo veel sneller zou maken er al op zitten toch?
Alleen als er echt flink wat mis gaat voorin. Williams kunnen ze al niet bijhouden, laat staan Ferrari en Merc.sanderb schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:09:
Allemaal leuk en wel maar zijn teamgenoot is wel weer sneller. Dat hij het verprutst in de race is een ander verhaal...
Podium is heel ver weg; daar ben je gewoon van andermans ongeluk afhankelijk. Maar een solide puntenfinish moet zeker mogelijk zijn als alles heel blijft.
Dit is wel een thuiswedstrijd voor Sainz, dat scheelt wel een beetjevhal schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:13:
Allemaal leuk en wel maar zijn teamgenoot is wel weer sneller. Dat hij het verprutst in de race is een ander verhaal...
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Aanval op Williams zou best nog is kunnen, Max is erg constant op de harde band en de STR lijkt ook goed te lopen op die band..Tralapo schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:12:
[...]
Alleen als er echt flink wat mis gaat voorin. Williams kunnen ze al niet bijhouden, laat staan Ferrari en Merc.
Ja, eens, Sainz blijft sneller over 1 ronde. Maar Max komt wel gestaag dichter bij op 1 lap pace.vhal schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:13:
Poe poe, 1 tiende. Verschil is wel groter geweest. Tuurlijk zal Max er liever voor staan, maar 1 tiende verschil is niet veel, zeker niet als je bedenkt dat Sainz hoe je het ook went of keert gewoon veel meer ervaring heeft.vhal schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:13:
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
pff.... 3-2 voor Sainz... wéér sneller.... ze zijn tot nu toe gelijkwaardig in kwali... bovendien zijn ze beiden ook niet iedere kwali probleemloos (remproblemen, motorproblemen, etc) doorgekomen, wat ook nog eens een vertekend beeld geeft...vhal schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:13:
ik wordt een beetje moe van mensen die ineens conclusies gaan trekken uit 5 optredens met tienden verschil (waarom ben ik ook zo dom om bijvoorbeeld commentaren onder o.a. AD berichten te lezen)... Conclusies trekken doe je op basis van de grote getallen.... bij enquetes, bij referenda en verkiezingen, etc... maar bij sport hoeft Verstappen máár 3x ietsie langzamer te zijn of hij is "een slechtere qualifier" en Sneijder hoeft maar 1 bal buitenkant paal te schieten ipv binnenkant paal erin en hij is hopeloos uit vorm... of Federer verliest 1x een wedstrijd van de nummer 4 van de wereld en "een tijdperk is over"....
Tjah, hoe je het wend of keert, Sainz leek vanaf dag 1 meer ultieme 1 lap pace te hebben. In vrije trainingen, in (droge) kwalificaties is hij vaak significant sneller geweest dan MV. In Bahrein was het verschil iets van 0,7 geloof ik. In Australië 0,4. Ook in Maleisië was hij in het droge gedeelte véél sneller dan Max.
Alleen in China was Max in het droog sneller dan Sainz, maar ook daar maakte MV een remfout.
Dat is dus niet conclusie op basis van 1 race, maar van een serie.
Echter, in tegenstelling tot de reactie 'Sainz weer sneller', zie ik juist een positieve trend; Max komt dichterbij op 1 lap pace. Waar het in Maleisië en Bahrein nog een zeer groot gat was, staat hij er vandaag maar 0,1 seconde achter.
Als hij deze lijn doortrekt gaat hij over enkele races steeds vaker Sainz outqualifying en dat is nodig ook.
Alleen in China was Max in het droog sneller dan Sainz, maar ook daar maakte MV een remfout.
Echter, in tegenstelling tot de reactie 'Sainz weer sneller', zie ik juist een positieve trend; Max komt dichterbij op 1 lap pace. Waar het in Maleisië en Bahrein nog een zeer groot gat was, staat hij er vandaag maar 0,1 seconde achter.
Als hij deze lijn doortrekt gaat hij over enkele races steeds vaker Sainz outqualifying en dat is nodig ook.
Hoezo? Zolang hij het in de race maar beter blijft doen dan Sainz is er niets aan de hand. Max doet het gewoon hartstikke goed en we mogen daar best trots op zijn met z'n allen.Requiem19 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:14:
Daarnaast kan ik zo drie wereldkampioenen noemen van wie de kwalificatie niet het sterkste punt waren (Alonso, Raikkonen, Button), dus zelfs wat dat betreft is er weinig aan de hand.
Goh, iemand heeft hier iets te serieus naar mijn post gekekenP.O. Box schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:33:
[...]
pff.... 3-2 voor Sainz... wéér sneller.... ze zijn tot nu toe gelijkwaardig in kwali... bovendien zijn ze beiden ook niet iedere kwali probleemloos (remproblemen, motorproblemen, etc) doorgekomen, wat ook nog eens een vertekend beeld geeft...
ik wordt een beetje moe van mensen die ineens conclusies gaan trekken uit 5 optredens met tienden verschil (waarom ben ik ook zo dom om bijvoorbeeld commentaren onder o.a. AD berichten te lezen)... Conclusies trekken doe je op basis van de grote getallen.... bij enquetes, bij referenda en verkiezingen, etc... maar bij sport hoeft Verstappen máár 3x ietsie langzamer te zijn of hij is "een slechtere qualifier" en Sneijder hoeft maar 1 bal buitenkant paal te schieten ipv binnenkant paal erin en hij is hopeloos uit vorm... of Federer verliest 1x een wedstrijd van de nummer 4 van de wereld en "een tijdperk is over"....

Je zou eerder moe worden van het MV ophemeleffect
De conclusie is voorlopig gewoon: MV doet het goed en Saints is ook gewoon een topper. Door zijn ervaring is ie vaak wat sneller, maar de racepace van verstappen doet het meestal net. Maar Saints heeft een paar keer pech gehad (al dan niet zelf veroorzaakt) waardoor het eindresultaat wat vertekend is.
Ik had al wel zo'n vermoeden dat die Saints geen verkeerde knul is en mede daardoor doet TR het gewoon prima nu. We zullen morgen in de race zien hoe het uitpakt. Ik gok dat Saints deze race voor Verstappen gaat eindigen. Saints heeft het hele weekend al een goede pace op deze baan, dus dat gaat ie wel binnenhalen. Als er tenminste niets nadeligs gebeurt.
Dat MV opgehemeld wordt is meestal wel wat overdreven, maar hij doet het gewoon goed. Punt. Dat het voor velen even geleden is dat we een goedpreseterende Nederlander in de F1 hadden is wennen, maar zolang hij blijft presteren zie ik geen reden om hem de grond in te boren. Ik ben alleen bang dat als het effe minder gaat, ze hem meteen de andere kant van het spectrum laten zien en dat zou wel erg jammer zijn.
Maar wanneer komt er nou een grote Nederlandse sponsor die zich aan Max en zijn team gaat binden? Er zullen toch wel bedrijven zijn die deze exposure kunnen gebruiken?
Ik had al wel zo'n vermoeden dat die Saints geen verkeerde knul is en mede daardoor doet TR het gewoon prima nu. We zullen morgen in de race zien hoe het uitpakt. Ik gok dat Saints deze race voor Verstappen gaat eindigen. Saints heeft het hele weekend al een goede pace op deze baan, dus dat gaat ie wel binnenhalen. Als er tenminste niets nadeligs gebeurt.
Dat MV opgehemeld wordt is meestal wel wat overdreven, maar hij doet het gewoon goed. Punt. Dat het voor velen even geleden is dat we een goedpreseterende Nederlander in de F1 hadden is wennen, maar zolang hij blijft presteren zie ik geen reden om hem de grond in te boren. Ik ben alleen bang dat als het effe minder gaat, ze hem meteen de andere kant van het spectrum laten zien en dat zou wel erg jammer zijn.
Maar wanneer komt er nou een grote Nederlandse sponsor die zich aan Max en zijn team gaat binden? Er zullen toch wel bedrijven zijn die deze exposure kunnen gebruiken?
Dat ligt iets genuanceerder; Alonso heeft Massa echt letterlijk vernietigd in de kwalificatie in de seizoenen bij Ferrari. Alleen tegen Lewis Hamilton was er een min of meer gelijke stand.Knul schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:30:
[...]
Hoezo? Zolang hij het in de race maar beter blijft doen dan Sainz is er niets aan de hand. Max doet het gewoon hartstikke goed en we mogen daar best trots op zijn met z'n allen.
Daarnaast kan ik zo drie wereldkampioenen noemen van wie de kwalificatie niet het sterkste punt waren (Alonso, Raikkonen, Button), dus zelfs wat dat betreft is er weinig aan de hand.
Button won in zijn kampioenschapsjaar (2009) voornamelijk omdat hij in de eerste helft van het seizoen Barrichello out-qualifiede.
Kimi stond in heel 2005 ongeveer op Pole position om vervolgens zijn Mclaren kapot te zien gaan. In 2007 en 2008 was hij ook niet significant minder dan Massa.
Kwalificeren is vooral van belang als veel teams dicht bij elkaar liggen. Hamilton kwam vorig seizoen weg met matige kwalificaties omdat hij dan alsnog vaak 2e stond en de aanval op Rosberg kon openen. Nu zou Ferrari/Willams er vaker tussen staan, en uiteindelijk krijg je dan in de race niet de kans om P1 terug te winnen...
Sommige mensen worden moe van 'kritiek' op Max. Ik word moe van mensen die niet inzien dat genuanceerde en opbouwende kritiek veel krachtiger is dan alleen maar de hemel in prijzen.
Max doet het fantastisch, waarom zou je dan niet met een scherpe blik kunnen noemen op welke punten hij zich nog moet verbeteren?
Overigens is hij zelf een stuk kritischer dan het gemiddelde forumlid hier, laat staan de gemiddelde Nederlandse fan. Hij heeft zelf reeds aangegeven dat hij zich vooral in de kwalificatie moet verbeteren omdat hij inziet dat hij hier nog niet het meeste uit de banden, de auto en zichzelf haalt.
het lijkt wel dat iedereen vergeten is dat Max pas sinds Januari 2014 in formula auto's rijdt. Als je het in dat context plaatst dan zijn de prestaties van Max gewoon zeer goed. En alle azijn zeikers....iedereen die een verleden heeft in de autosport geeft aan dat Max een uitzonderlijk talent is.Requiem19 schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:14:
Tjah, hoe je het wend of keert, Sainz leek vanaf dag 1 meer ultieme 1 lap pace te hebben. In vrije trainingen, in (droge) kwalificaties is hij vaak significant sneller geweest dan MV. In Bahrein was het verschil iets van 0,7 geloof ik. In Australië 0,4. Ook in Maleisië was hij in het droge gedeelte véél sneller dan Max.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
misschien had je mijn deel tussen haakjes moeten lezen... maar lees gerust ook even dit topic door waarin te pas en te onpas mensen heel stellig al allerlei kwaliteiten en diskwaliteiten zien bij de twee rookies van Torro Rosso na 1 race, na 2 races, na 3 races en na 4 races.... ik wordt niet specifiek moe van jou.. maar van dat soort uitspraken....vhal schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 18:41:
[...]
Goh, iemand heeft hier iets te serieus naar mijn post gekeken![]()
Je zegt 'weer' (wellicht verkeerde woordkeuze) en je wordt gepakt op zaken die je nooit heb gezegd.
Je zou eerder moe worden van het MV ophemeleffectDe jongen is uiteraard goed bezig maar het is o zo tenenkrommend om het Neerlandsch volk te zien roeptoeren als er weer eens wat mis gaat met Renault of als Villeneuve weer eens kort door de bocht vliegt met commentaar over MV.
ook aan het ophemeleffect de andere kant op stoor ik mij mateloos.
ik word dus moe van het "trekken van conclusies" terwijl die eigenlijk nog nauwelijks te trekken zijn...
[ Voor 5% gewijzigd door P.O. Box op 09-05-2015 19:23 ]
Carlos en Max zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd en halen beide het maximale uit de Torro Rosso.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Heb het net pas kunnen kijken. Poe hey wat heeft McLaren een sprong gemaakt zeg.
En Kimi, was die vergeten dat de kwalificatie ask bezig was?
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik denk dat beide STR rookies laten zien dat ze beiden een enorm talent hebben.MegaTronics schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 19:31:
Carlos en Max zijn behoorlijk aan elkaar gewaagd en halen beide het maximale uit de Torro Rosso.
Ja, je wordt als coureur vooral vergeleken met je teamgenoot. Maar ze staan met hun tweetjes toch maar mooi op de derde startrij. Voor de andere 2 'teamgenoten' van grote broer Red Bull.
Of Max en Carlos zijn allebei gewoon heel erg goed.. Of de engineers van STR hebben een auto neergezet die zoveel beter is dan de Red Bull dat zelfs 2 rookies die Red Bulls voorblijven.
Ricciardo heeft vorig jaar volgens mij t.o.v Vettel toch wel laten zien dat hij goed kan sturen, dus aan gebrek aan kwaliteit van de coureur(s) van RB ligt het ook niet
(Of zou Renault stiekem STR betere motoren geven, zodat RB niet zoveel kan piepen

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Wel mooi dat Max in de meeste races Carlos zijn oren wast. Ben benieuwd morgen, Max is namelijk uit het betere racehout gesneden. Wordt top morgensanderb schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:06:
[...]
Ik denk dat beide STR rookies laten zien dat ze beiden een enorm talent hebben.
Ja, je wordt als coureur vooral vergeleken met je teamgenoot. Maar ze staan met hun tweetjes toch maar mooi op de derde startrij. Voor de andere 2 'teamgenoten' van grote broer Red Bull.
Of Max en Carlos zijn allebei gewoon heel erg goed.. Of de engineers van STR hebben een auto neergezet die zoveel beter is dan de Red Bull dat zelfs 2 rookies die Red Bulls voorblijven.
Ricciardo heeft vorig jaar volgens mij t.o.v Vettel toch wel laten zien dat hij goed kan sturen, dus aan gebrek aan kwaliteit van de coureur(s) van RB ligt het ook niet
(Of zou Renault stiekem STR betere motoren geven, zodat RB niet zoveel kan piepen)
Nu pas de uitslag kunnen zien, maar wauw! Erg goed gedaan van beide TR rijders!
39
BBC heeft in de kwalificatie-samenvatting nog een leuk interview samen met Carlos en Max.
Testing, one, two ...
weer een mooie Qualifying notebook:
http://www1.skysports.com...qualifying-notebook-spain

en dit dan: Formule E
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Moi0Uv9N6JE]
http://www1.skysports.com...qualifying-notebook-spain
en dit dan: Formule E
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Moi0Uv9N6JE]
[ Voor 25% gewijzigd door spartacusNLD op 09-05-2015 22:47 ]
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Ze nemen ook de verkeerde route, bult af ipv op
echt ook he...alsof je een F1 race dwars door de Kalverstraat laat rijden. Iedere debiel ziet toch dat zo'n bocht en een smal stuk een garantie is voor een crash na een start
Volgens Adam Cooper gaat de FIA vandaag grondige inspectie uitvoeren betreffende brandstof:
A note sent from the FIA to the teams says "We will also be carrying out careful physical inspections of all fuel systems in use."
Hijzelf denkt dat het wel eens een spannende dag zou kunnen worden. Zou het? Zou wel mooi voor Max zijn natuurlijk, een straf voor Ferrari/Mercedes
So there could be a little bit of excitement as the day progresses...
https://twitter.com/adamcooperF1/status/597294568787312640
Edit: Hier meer: http://www.motorsport.com...ck-f1-fuel-systems-568197
A note sent from the FIA to the teams says "We will also be carrying out careful physical inspections of all fuel systems in use."
Hijzelf denkt dat het wel eens een spannende dag zou kunnen worden. Zou het? Zou wel mooi voor Max zijn natuurlijk, een straf voor Ferrari/Mercedes
So there could be a little bit of excitement as the day progresses...
https://twitter.com/adamcooperF1/status/597294568787312640
Edit: Hier meer: http://www.motorsport.com...ck-f1-fuel-systems-568197
[ Voor 8% gewijzigd door Tralapo op 10-05-2015 09:53 ]
team had verkeerde afstelling, wat kimi erg waardeerdePhusebox schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 20:02:
Heb het net pas kunnen kijken. Poe hey wat heeft McLaren een sprong gemaakt zeg.
Schumacher was toch ook niet zo'n kwalificatie-beest?Knul schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 17:30:
[...]
Hoezo? Zolang hij het in de race maar beter blijft doen dan Sainz is er niets aan de hand. Max doet het gewoon hartstikke goed en we mogen daar best trots op zijn met z'n allen.
euh, schumacher was een beest in kwalificatie.Arjantje72 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:29:
[...]
Schumacher was toch ook niet zo'n kwalificatie-beest?
68 poles..
Dat heb ik toch heel anders in gedachten. Misschien kwam het er de laatste jaren bij Mercedes niet zo uit, maar bij zijn eerste fase in formule 1 kon ie toch heel aardig stampen voor een snelle ronde.Arjantje72 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:29:
[...]
Schumacher was toch ook niet zo'n kwalificatie-beest?
Testing, one, two ...
En hij was ook een meester in het draaien van de kwalificatie lap in de race voor de undercut.
Van z'n 308 races is hij dan 22% van de keren vanaf pole gestart. Als ik dan HAM neem: 152 races, 42x pole (27,5% van z'n starts), VET: 143 starts, 45x pole (31,5%), Senna had van zijn 161 starts 65x op pole (40%!!!).Adlermann schreef op zondag 10 mei 2015 @ 11:38:
[...]
euh, schumacher was een beest in kwalificatie.
68 poles..
Qua absolute aantallen is die 68 van Schumacher veel, maar ik doe de vergelijkingen liever op procentueel niveau
The ramblings of an idiot
Kwam er gisteren bij de Formule E achter dat ze die gewoon op hun eigen website streamen. Een hoofdstream en drie on-board streams. Dat werkt fijn!himlims_ schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:07:
wat een gezeik is dat iedere race ook weer met die streams/uitzendingen pffff
Dit weekend is Sport1 gratis en ik heb me voorgenomen dat eens het hele weekend te volgen. Tijdens trainingen en kwali moet ik zeggen dat ik het niveau niet eens heel erg vond. Wel vrees ik een beetje voor de voorbeschouwing zo meteen, volgens mij is dat verschrikkelijk.
Tot noch toe is mijn conclusie dat het mij niet tegen valt, maar ik zou er ook zeker niet voor willen betalen. Iets wat ik voor SkySportsF1 bijvoorbeeld wel zonder twijfel zou willen doen.
[ Voor 19% gewijzigd door Tralapo op 10-05-2015 12:23 ]
Je moet de laatste 60 races even niet meetellen he. Dan heb je al hele andere stats.McBoom schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:17:
[...]
Van z'n 308 races is hij dan 22% van de keren vanaf pole gestart. Als ik dan HAM neem: 152 races, 42x pole (27,5% van z'n starts), VET: 143 starts, 45x pole (31,5%), Senna had van zijn 161 starts 65x op pole (40%!!!).
Qua absolute aantallen is die 68 van Schumacher veel, maar ik doe de vergelijkingen liever op procentueel niveau
neem een abonnement op sport1, dan heb je ne rgens last van (behalve van rick winkelman en olaf soms)himlims_ schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:07:
wat een gezeik is dat iedere race ook weer met die streams/uitzendingen pffff
semi-offtopic; gp2 was smakelijke race, jammer van verdoorne dat ie 1e plek net niet te pakken kreeg, maar gestart vanaf 8e plek mag je ook best tevrede mee zijn.
[ Voor 37% gewijzigd door Adlermann op 10-05-2015 12:23 ]
Ik wil er best voor betalen, maar niet €15 in de maand, dat is 25% maar dan dat ik nu voor mijn TV e.d. betaal. Een eurootje of 5/7,5 zou ik wel voor alleen het racekanaal over hebben. Voetbal, tennis en golf boeien mij toch niet.Tralapo schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:18:
Tot noch toe is mijn conclusie dat het mij niet tegen valt, maar ik zou er ook zeker niet voor willen betalen.
Misschien. Ze hebben inderdaad wel een lekker groot aanbod races in zo'n weekend als deze. Maar niet in HD, enkel als je geluk hebt en ze het op Select HD schakelen.McBoom schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:23:
[...]
Ik wil er best voor betalen, maar niet €15 in de maand, dat is 25% maar dan dat ik nu voor mijn TV e.d. betaal. Een eurootje of 5/7,5 zou ik wel voor alleen het racekanaal over hebben. Voetbal, tennis en golf boeien mij toch niet.
Daarnaast vind ik de verslaggeving van F1 gewoon te mager. Maar misschien ben ik gewoon te verwend geraakt door BBC en Sky hoor. Maar Sport1 heeft gewoon mensen ter plekke nodig. Meer live. Dan wil ik het wel overwegen.
Ze zenden als je een abbo hebt F1 in HD uit, en je hebt gelijk wat betreft de voorbeschouwing dit kijk ik nooit, 13.45 gaat mijn tv aan en kijk de race in HD
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tja, maar dat gaat toch niet gebeuren zolang de rechten en FOM feeds zo gelocked down zijn. Tijd dat Bernie doodgaat, hopelijk gaat de F1 qua coverage dan ook naar de 21e eeuw.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
McBoom schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:23:
[...]
Ik wil er best voor betalen, maar niet €15 in de maand,dat is 25% maar dan dat ik nu voor mijn TVV e.d. betaal.
offtopic:
Ik weet dat je van percentages houdt (
) maar volgens die redenering had je uberhaupt nooit TV moeten nemen.... Da's namelijk oneindig procent duurder dan niets betalen 
Ik weet dat je van percentages houdt (
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Want toen is hij niet gestart?Adlermann schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:22:
[...]
Je moet de laatste 60 races even niet meetellen he. Dan heb je al hele andere stats.
Als je STR bij Vettel wegstreept kom je op 38% (115 starts, 44 poles). Als je bij Schmacher Jordan en Mercedes weg streept kom je op 32% (211 starts, 68 poles).
Daar is dus gewoon geen geld voor cq. de markt is te klein. Ik ben alweer heel blij dat Olaf weer op locatie is en de interviews en nieuws uit de pitstraat doet. Sky Sports kost ruim 2x zoveel en hebben een veel grotere markt. Logisch dat zei meer geld hebben voor achtergronden, mensen op locatie etc.Tralapo schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:28:
[...]
Misschien. Ze hebben inderdaad wel een lekker groot aanbod races in zo'n weekend als deze. Maar niet in HD, enkel als je geluk hebt en ze het op Select HD schakelen.
Daarnaast vind ik de verslaggeving van F1 gewoon te mager. Maar misschien ben ik gewoon te verwend geraakt door BBC en Sky hoor. Maar Sport1 heeft gewoon mensen ter plekke nodig. Meer live. Dan wil ik het wel overwegen.
HD4Life @ Full-HD
Sport1 en sky, is echt wereld van verschil. Sky is zo veel interresanter met analyses, presentatoren en achtergrond informatie. Sport1 voelt beetje aan als telekids f1Adlermann schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:22:
[...]
neem een abonnement op sport1, dan heb je ne rgens last van (behalve van rick winkelman en olaf soms)
Sky zou ik dan die 10-15pm wel waard vinden
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 10-05-2015 12:34 ]
Gelukkig zijn er sky sports F1 streams! Van Olaf krijg ik spontane braak neigingen.Adlermann schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:22:
[...]
Je moet de laatste 60 races even niet meetellen he. Dan heb je al hele andere stats.
[...]
neem een abonnement op sport1, dan heb je ne rgens last van (behalve van rick winkelman en olaf soms)
Beeld van Sport 1 beter dan rtl (idd gratis deze week!) geluid van sky sports.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
Nee, maar zijn 2e carriere was hij niet meer de Schumacher die hij eerst was. Hij had lekker thuis moeten blijven (of 3 jaar door moeten rijdne en dan stoppen). Als halve bejaarde had ie weinig meer in te brengenMcBoom schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:31:
[...]
Want toen is hij niet gestart?Als we bij andere coureurs de mindere teams wegstrepen krijg je ook hele andere stats.
Als je STR bij Vettel wegstreept kom je op 38% (115 starts, 44 poles). Als je bij Schmacher Jordan en Mercedes weg streept kom je op 32% (211 starts, 68 poles).
Ik ben 'opgegroeid' met Olaf (en Allard), daar heb ik niet zoveel moeite mee. En ik heb er best wel wat voor over om de races zonder reclameonderbrekingen te kunnen zien. Maar geen €15Tralapo schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:28:
[...]
Misschien. Ze hebben inderdaad wel een lekker groot aanbod races in zo'n weekend als deze. Maar niet in HD, enkel als je geluk hebt en ze het op Select HD schakelen.
Je begrijpt mijn punt toch wel?naitsoezn schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:31:
[...]
offtopic:
Ik weet dat je van percentages houdt () maar volgens die redenering had je uberhaupt nooit TV moeten nemen.... Da's namelijk oneindig procent duurder dan niets betalen
F1 is F1 voor mij. Dat zijn statistieken veranderen omdat hij niet van z'n pensioen kan genieten (al hoewel hij dat ook niet meer kan...Adlermann schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:37:
[...]
Nee, maar zijn 2e carriere was hij niet meer de Schumacher die hij eerst was. Hij had lekker thuis moeten blijven (of 3 jaar door moeten rijdne en dan stoppen). Als halve bejaarde had ie weinig meer in te brengen

[ Voor 24% gewijzigd door McBoom op 10-05-2015 12:42 ]
allard, de man die ... zelden meer dan drie .... of vier woorden zonder .... pauze spreekt

is irritanter dan die presentator van rallygp

Jawel, en je goed recht verder, maar ik bedoel alleen dat je die keuze niet moet motiveren door te wijzen op tarieven die totaal niets met het product zelf te maken heeft
ON: Over de discussie Max / Carlos: Ja, het staat 2-3 overall maar heeft iemand de statistieken paraat per Q-sessie? Ik zit net de samenvatting te bekijken en zie dat het gisteren '1-2' was. Iemand de andere races paraat?
[ Voor 21% gewijzigd door naitsoezn op 10-05-2015 12:45 ]
Hmm.. ik kreeg steeds 404? Dacht dat het kwam omdat in NL Fox Sports de rechten heeft?Tralapo schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:18:
[...]
Kwam er gisteren bij de Formule E achter dat ze die gewoon op hun eigen website streamen. Een hoofdstream en drie on-board streams. Dat werkt fijn!
Voor mijn eigen gevoel vind ik het wel boeiend. Om maar eens een voorbeeld te noemen... We zijn nu met de tuin bezig. eerst zou ik geïmpregneerde palen voor de schutting e.d. kopen. Toen toch maar voor hardhout gegaan. Was wel even €300 duurder op de totaalsom, maar omdat je toch al duizenden euro's kwijt bent is dat een druppel op een gloeiende plaat.naitsoezn schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:43:
[...]
Jawel, en je goed recht verder, maar ik bedoel alleen dat je die keuze niet moet motiveren door te wijzen op tarieven die totaal niets met het product zelf te maken heeft. 15 euro is gewoon veel geld. Of je nu 45 euro of 80 euro voor je all-in-pakket betaalt
Klopt, Nederland stond inderdaad niet in het rijtje. Ho-kuch-la.Ryur schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:44:
[...]
Hmm.. ik kreeg steeds 404? Dacht dat het kwam omdat in NL Fox Sports de rechten heeft?
Hij moet van z'n oude rotzooi afhimlims_ schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:48:
wtf!??! zie ik alonso nu ferari petjes het publiek in gooien?
Nee, zijn petjes van het circuit zelf.himlims_ schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:48:
wtf!??! zie ik alonso nu ferari petjes het publiek in gooien?
Voor 15 euro per maand krijg je Sport1 kwaliteit. Skysports kost i nde UK bijna 30 pond per maand, dus rond de 35-40 euro per maand... Dus Sky kwaliteit heb je niet voor 10-15 per maand.himlims_ schreef op zondag 10 mei 2015 @ 12:32:
[...]
Sport1 en sky, is echt wereld van verschil. Sky is zo veel interresanter met analyses, presentatoren en achtergrond informatie. Sport1 voelt beetje aan als telekids f1
Sky zou ik dan die 10-15pm wel waard vinden
Dus voor 15 euro per maand is het nog wel een goede deal.
We gaan het meemaken, Sport1... afgelopen jaren alleen maar BBC gekeken, race niet live, dan maar de uitgebreide samenvatting...
Net herhaling kwalificatie gezien... inderdaad beetje niveau telekids, het is wat simpeltjes allemaal, weinig achtergrond en erg veel stiltes... en al die uitspraken op z'n Nederlands zijn wat ... raar, maar dat is maar net wat je gewend bent.
Maar toch, live, HD en gratis :-)
Net herhaling kwalificatie gezien... inderdaad beetje niveau telekids, het is wat simpeltjes allemaal, weinig achtergrond en erg veel stiltes... en al die uitspraken op z'n Nederlands zijn wat ... raar, maar dat is maar net wat je gewend bent.
Maar toch, live, HD en gratis :-)
Gratis is alleen bij Ziggo toch? Zit zelf op glasvezel KPN, maar tenzij ik Sport1 neem geen F1 volgens mij...
Alleen voor Ziggo inderdaad.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
401 en 404 staat ook open bij ziggo.himlims_ schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:04:
ziggo kanaal 999 meen ik op reclame gezien te hebben
of kpn (digitenne/itv) dat ook doet ... idk idc
misschien moet ik die telekids uitspraak terugnemen; gister werd het token systeem uitgelegd middels toffees op een vuilniscontainer,KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:02:
Net herhaling kwalificatie gezien... inderdaad beetje niveau telekids, het is wat simpeltjes allemaal, weinig
vandaag uitleg over bandenkeuze en 'undercut' gedemonstreerd middels pennen
ps; ted rulez
Even wat statistieken van de 1e 5 kwalificaties:
- Vettel / Raikonen: 5-0. Gemiddeld staat Vettel bijna 4 plaatsen voor Raikonen
- Max / Carlos: 2-3. Weinig verschil in gemiddelde positie (5.2 versus 5.1)
- Rosberg wint dit weekend voor het eerst van Hamilton
- Gemiddeld staan de Red bulls toch voor de Rosso's (al zou het verschil wel iets groter mogen zijn)
- Bottas / Massa: 2-3, maar na drie races stond het 0-3.
- Vettel / Raikonen: 5-0. Gemiddeld staat Vettel bijna 4 plaatsen voor Raikonen

- Max / Carlos: 2-3. Weinig verschil in gemiddelde positie (5.2 versus 5.1)
- Rosberg wint dit weekend voor het eerst van Hamilton
- Gemiddeld staan de Red bulls toch voor de Rosso's (al zou het verschil wel iets groter mogen zijn)
- Bottas / Massa: 2-3, maar na drie races stond het 0-3.
Olaf Rick Tom Allard durven daar niet eens van te dromen
En Carlo en Irene waren ook grappigerhimlims_ schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:09:
[...]
misschien moet ik die telekids uitspraak terugnemen; gister werd het token systeem uitgelegd middels toffees op een vuilniscontainer,
vandaag uitleg over bandenkeuze en 'undercut' gedemonstreerd middels pennen
ps; ted rulez
Sloopt voor vleugel..
Allard heeft in het verleden al eens met een formule 1 auto gereden.Speedster schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:13:
[...]
Olaf Rick Tom Allard durven daar niet eens van te dromen
Hij durft het en kan het.
Alleen hij is irritant om naar te luisteren.
[ Voor 7% gewijzigd door tlpeter op 10-05-2015 13:20 ]
Vast wel maar geen 1 team dat 1 van de nederlandsche mannen een kans geeft.tlpeter schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:19:
[...]
Allard heeft in het verleden al eens met een formule 1 auto gereden.
Hij durft het en kan het.
Alleen hij is irritant om naar te luisteren.
uhu
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, Allard kan best wel iets achter het stuur, maar Brundle is toch nog wel een niveau hoger.
Niet helemaal eerlijk natuurlijk, Allard kan best wel iets achter het stuur, maar Brundle is toch nog wel een niveau hoger.
Een niveau hoger?KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:22:
uhu
Wikipedia: Martin Brundle
Buiten...... dat ....kan..... hij... praten.... zonder .....pauzes
met 2 verschillende sokken en afgetrapte schoenen verslaan vanuit pits
Bandenupdate van Pirelli:
New tyres available for race: Rosberg, Hamilton, Vettel all have one new set of hards and one new set of mediums #SpanishGP
Bottas, Sainz, Verstappen, Kvyat, Massa, Ricciardo all have two new sets of hards and no news sets of mediums #SpanishGP
Raikkonen has two new sets of hards and one new set of mediums. Both Lotus drivers have two new sets of hards and mediums #SpanishGP
Alonso, Button and Nasr all have three new sets of hards and one new set of mediums. #SpanishGP
The rest all have three new sets of hards and two new sets of mediums (apart from Merhi who has three of each). Simple, isn't it? #SpanishGP
New tyres available for race: Rosberg, Hamilton, Vettel all have one new set of hards and one new set of mediums #SpanishGP
Bottas, Sainz, Verstappen, Kvyat, Massa, Ricciardo all have two new sets of hards and no news sets of mediums #SpanishGP
Raikkonen has two new sets of hards and one new set of mediums. Both Lotus drivers have two new sets of hards and mediums #SpanishGP
Alonso, Button and Nasr all have three new sets of hards and one new set of mediums. #SpanishGP
The rest all have three new sets of hards and two new sets of mediums (apart from Merhi who has three of each). Simple, isn't it? #SpanishGP
Sport 1 Gridwalk?
Gaan we een Spa'tje doen in bocht 1 of 2 vandaag?
maldozer rijdt ook nog ergens meeAzzKickah schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:37:
Gaan we een Spa'tje doen in bocht 1 of 2 vandaag?
benieuwd hoe de ferrari's vd lijn gaan komen.
bottas altijd/meestal goeie starter
[ Voor 17% gewijzigd door himlims_ op 10-05-2015 13:39 ]
Jep. Die bestaat ook in de Formule 1himlims_ schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:34:
is er nu ook virtuele saftycar zoals in gp2?
Hmmz even geprobeerd maar ik kijk nog liever Sky in sd kwaliteit (helaasch) dan dat ik Sport 1 kijk.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Yep, same here. Zelfs nog met een telkens eruit klappende eekhoorn en dus toch maar weer een nog-minder-dan-SD-kwaliteit-stream pakken.Phusebox schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:46:
Hmmz even geprobeerd maar ik kijk nog liever Sky in sd kwaliteit (helaasch) dan dat ik Sport 1 kijk.
Zolang de tekst nog te lezen is, is het goed genoeg
Zelfs dat is om de zoveel seconden of camera-switch een uitdaging soms.mat.hi.as schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:49:
Zolang de tekst nog te lezen is, is het goed genoeg
Ach, de race kan ik denk ik straks wel volhouden met Sport1. Olav had zojuist wel een leuk interview met Arrivabene trouwens.
Ze moeten toch iets uitzenden....Tralapo schreef op zondag 10 mei 2015 @ 13:50:
Ach, de race kan ik denk ik straks wel volhouden met Sport1. Olav had zojuist wel een leuk interview met Arrivabene trouwens.
waarom rijden ze nu zo langzaam? ik heb t idee dat die formatie ronde soms de vorige keren wat sneller ging
Staat die gozer met de wapperende gele vlag altijd aan het begin(/eind) van het grid? Nog nooit opgevallen.
Prima start van Max
. Helaas was Kimi niet tegen te houden.
Groen toch?mat.hi.as schreef op zondag 10 mei 2015 @ 14:03:
Staat die gozer met de wapperende gele vlag altijd aan het begin(/eind) van het grid? Nog nooit opgevallen.
Dat alles dan goed staat
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Zoals altijd, links naar illegale streams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Prius Cup Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2