[PC] Elite: Dangerous - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 62 Laatste
Acties:
  • 170.016 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:51
Ik heb weer een iets langere sessie achter de rug… Erg druk de laatste tijd maar ik begin het te leren. Vooral een beetje… Vlieg naar X gedaan… Ook probeer ik een onderdeel te vinden in een stelsel… Want dat bracht leuke credits op(60k)… helaas heb ik geen idee waar ik het moet zoeken. Kan ik een system scannen? Of moet ik naar bepaalde waypoints zoeken? Had wel nog wat illegale cargo gevonden en verkocht voor 12k… Beste handig .

Iemand nog tips hoe te beginnen met engineers? Ik hoor dat ze erg handig zijn… en mining? Hoe werkt dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Oww een ED Wiki :) Ik denk dat ik niet veel aan werken toekom vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik ben gisteren even wat aan het klooien geweest, rondgereden met SRV, wreckage onderzocht .Daarna gekeken naar mijn schip: ik heb een Vulture, maar die is niet goed uitgerust, want ik kom power te kort waardoor ik onvoldoende systemen actief kan hebben.

Nu kan ik me herinneren dat je voorheen gewoon je onderdelen voor hetzelfde geld kon verkopen, m.a.w. wil je een ander schip verkoop je gewoon alles en koop je een ander schip. Is dat nog steeds zo? Of zijn de in- en verkoopprijzen van onderdelen nu niet meer hetzelfde?

En is er nog een andere plek om te zien welke schepen je hebt? Ik dacht dat ik nog een type9 en ASP had, maar die zie ik niet op de kaart. Wellicht heb ik die verkocht om een Vulture te kunnen kopen/uitrusten (vorig jaar maart voor het laatst gespeeld dus allemaal lang geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:37
Mag ik nog een keer wat vragen, als n00b zijnde?

Ik heb nu dus een cobra, en wil wat doorsparen om dat ding echt lekker te outfitten.

Ik denk over de volgende aanpak:
- bounty hunten bij een extraction site (ga ik zeker proberen)
- Afgewisseld met trading.

Nu zie ik veel over rare trade routes en de profit die je daarmee kunt maken. Aan de andere kant doe ik veel trade missions (zo ben ik feitelijk aan mijn start kapitaal gekomen); die simpele missies van 'breng deze zooi naar dat station'. Die betalen tussen de 20k en voor mij max tot nu toe 170k per missie uit, soms met een jump of 5 (drive is nog laag level). Is daar tegenop te handelen met rare trade routes? (Lees ook dat die wat minder effectief zijn dan vroeger?).

Die Trade missies zijn supersimpel, lekker brainless en geen planning nodig.Daarmee ook wat saai maar als het het meeste oplevert....

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
dank! Trade routes vinden en maken is me al wel gelukt, ook een handig programma daarvoor.

eliteraretrader.cu.uk

het gaat me meer om de keuze: is it still worth the trouble of beter lekker bb missies doen?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb destijds een tijdje zo'n route gevolgd, waarbij je continue in een soort cirkel rondvliegt van punt naar punt en onderweg hier het één oppikt en daar het ander aflevert. Levert behoorlijk wat op, maar saai is het natuurlijk wel op een gegeven moment (net als alle andere manieren van traden).

Ik ga denk ik bovenstaande route eens proberen om weer een beetje in het vliegen en zo te komen, controls leren en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Eddb.io loop planner is wat ik veel gebruikt heb

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Het is zover:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/G7lwbWw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Q4yxrsS.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3qV5fGv.jpg

The truth is out there

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:18
Boefmans schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:41:
..

het gaat me meer om de keuze: is it still worth the trouble of beter lekker bb missies doen?
Het voordeel van bb missies is ook dat je je standing met de facties verbetert en daardoor ook steeds leukere/betere missies krijgt. Ik heb nu zo'n 40 uur in het spel zitten en had gisteren mijn beste missie ooit van ruim 8 ton.

Mijn schepenpark bestaat op dit moment uit een gratis Sidewinder (geparkeerd op de plek waar ik mijn eerste nieuwe schip kocht :p), een kale Hauler (miskoop, maar toch in dat systeem laten staan voor de heb :P), een redelijk uitgeruste Cobra (oa 4A FSD) en een Cargofied Type 6 Transporter (80T cargo space en ook een 4A FSD)

Ben ook flink bezig geweest met de merits voor powerplay, daar kwam ook mijn Hauler miskoop vandaan. Ik dacht een Hauler te kopen om daarin mijn merits te verzamelen en ondertussen vrolijk door te vliegen met mijn Cobra, maar als je wisselt van schip dan wordt je cargo overgezet :P

Volgende actie op de lijst wordt hunten voor merits aangezien dat wat sneller gaat dan elk half uur 10 fortify programma's ophalen :P

[ Voor 10% gewijzigd door BSTNjitRam op 30-08-2016 15:20 ]

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Alien chizzle?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
RobV schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:15:
Eddb.io loop planner is wat ik veel gebruikt heb
dat zijn de tips :)
Alien chizzle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Yep, er was sinds zondag een treasure hunt aan de gang. Waar steeds meer hints gegeven werden. En nu dus een gecrasht alien ship (?) gevonden.

Op de volgende plaats blijkbaar:

Pleiades Sector AB-W B2-4
Coordinates: -26.3435, 97.7322

[ Voor 25% gewijzigd door 4bit op 30-08-2016 15:43 ]

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:19

Tyoi

Beddytear

Hey, iemand een idee hoe het zit met bounties op jezelf? Per ongeluk de verkeerde 1x geraakt met bounty hunting, nu heb ik een wanted flag op me. Maar voorheen kon je die gewoon afbetalen in een station, nu niet meer?

Behoorlijk excessief btw; met een bounty van 1800cr wordt ik compleet aan flarden geschoten bij een station 8)7 |:(

Edit:
Timers, great... kan niet echt zeggen dat dit een verbetering is... http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Bounty

[ Voor 15% gewijzigd door Tyoi op 01-09-2016 12:47 ]

1) You are on the internet.
2) You are on Tweakers.net.
3) You are reading my signature.
5) You didn't notice that there is no 4.
6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09 20:14

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Active bounties kon je nooit afbetalen, toch? Alleen fines. Bounties moet je uitzitten en dan worden ze dormant.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EliteGhost
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 13:03
Tyoi schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:53:
Hey, iemand een iedee hoe het zit met bounties op jezelf? Per ongeluk de verkeerde 1x geraakt met bounty hunting, nu heb ik een wanted flag op me. Maar voorheen kon je die gewoon afbetalen in een station, nu niet meer?

Behoorlijk excessief btw; met een bounty van 1800cr wordt ik compleet aan flarden geschoten bij een station 8)7 |:(

Edit:
Timers, great... kan niet echt zeggen dat dit een verbetering is... http://elite-dangerous.wikia.com/wiki/Bounty
Als je 1x per ongeluk iemand raakt krijg je vaak een lage prijs op je hoofd. 1800cr is wel veel. Snel naar een naast gelegen systeem springen en even uitzitten.
Dan wordt het een boete. Daar let niemand op en die kan je zo afbetalen. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 21:26

GeeBee

Oddball

Ik kan niet landen... De Death Star hangt in de weg...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zN2OzRd.png

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
@Boefmans geld verdienen gaat ook errug goed met community goals. Vaak is er wel een te vinden voor trading en ook bounty hunting. Deze vind je op de mission board van de stations. Weet niet of er nu actief zijn

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
18kly. Er zijn hier iig geen files voor de tunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
4bit schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:42:
Yep, er was sinds zondag een treasure hunt aan de gang. Waar steeds meer hints gegeven werden. En nu dus een gecrasht alien ship (?) gevonden.

Op de volgende plaats blijkbaar:

Pleiades Sector AB-W B2-4
Coordinates: -26.3435, 97.7322
Cool! Binnenkort eens even kijken. *O*

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
GeeBee schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:18:
Ik kan niet landen... De Death Star hangt in de weg...

[afbeelding]
Doe duwen dan :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leutje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Leutje

o7

Dat ding is HUGE!!!

Er hangt een corvette bij.. En dit ding is een beetje groter LOL Dat ding is een scoutship nota bene!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ru2csAY.png

Djeez...

[ Voor 3% gewijzigd door Leutje op 30-08-2016 21:04 ]

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Leutje schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 20:57:
Dat ding is HUGE!!!

Er hangt een corvette bij.. En dit ding is een beetje groter LOL Dat ding is een scoutship nota bene!
[afbeelding]

Djeez...
yup :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HcZPP1G.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/62t2L1k.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/unVMwLf.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CiNUIqG.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PhSusbp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CXCBKPj.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1m06trs.jpg
:+

“But all history has taught us the grim lesson that no nation has ever been successful in avoiding the terrors of war by refusing to defend its rights – by attempting to placate aggression.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ik bedenk me net dat ik in de Andromeda galaxy nog een lampje heb laten branden. Brb...

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
1 sterrenstelsel is mij voorlopig genoeg haha. Ik hoop trouwens dat het in 2.2 all-out-war wordt tegen de aliens en we in het begin heel veel systemen verliezen (en dat we afhankelijke van de kill/death ratio gebieden kunnen terug veroveren + herbouwen d.m.v. mining events bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Nou dat is allemaal wel leuk en aardig, maar mogen wr ook gewoon even wat makkelijk beginnen en rijk worden? :) op langere termijn wel leuke dingen idd.

Mijn status updatje: kon toch nog een uurtje spelen. Naar een low res site gegaan maar daar gebeurde nauwrlijks iets. Toen naar een high res, ik val met mijn cobraatje een elite sidewinder piraat aan en die molt me bijna. Uiteindelijk dat kreng wel half verrot geschoten, enige wat die vervolgens doet is ontwijken. Kreeg hem niet dood dus.
Toen maar meegedaan met het killen van een cobra iv en een startdelance, dat leverrde bij elkaar 140k op en ging een heel stuk sneller. Helaas geen tijd meer maar ga daar nog eens kijken, ook relatief veilige battle experience :)
Daarna rustig richting de grand loop van rare trading trekken en ondertussen wat geld verdienen voor betere layout.
Ik wou dat ik twee weken niks te doen had

[ Voor 1% gewijzigd door Boefmans op 30-08-2016 21:56 . Reden: Typos ]

mixing a drink and music

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

lol

Ik vloog met mijn buggy over the alien ship. made it.. en otplofte bij de landing... de rest is nu ook bezig zijn buggy kapot te maken :D I love this game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Leutje schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:19:
lol

Ik vloog met mijn buggy over the alien ship. made it.. en otplofte bij de landing... de rest is nu ook bezig zijn buggy kapot te maken :D I love this game
Smakeloos hoor, een beetje lol trappen met de wrakstukken van een neergestort vliegtuig :+

Dat racen met de buggies klinkt een beetje als die "sidewinder rally/pit" stream die je pas had gelinkt. Misschien leuk ideetje voor een event/stream? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Oh dat lijkt me leuk! Moeten we eens doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Nou, iedereen lyrisch over het gecrashte alien 'schip'. Not. Beetje anticlimax imo maar goed.
Een statisch object waar we verder niets mee kunnen :/ ik vond de aanloop met al die cryptische hints veel spannender.

Ik ga wat centen verdienen en een exploraconda in elkaar schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik ben bezig om topicstarter te worden, de mods vinden( gezien de 230 pagina's ) dat het tijd wordt voor een nieuw deel Ik mag wat de mods betreft dus gewoon een deel 4 openen en deze sluiten als het moment daar is. Ik heb echter niet veel puf (wel zin!) om net zo'n grote intro te schrijven als voor deze deel 3. Heeft iemand bezwaar als ik deel 4 start en voorlopig even de topicstart minimaal introduceer? Leut, Drumatico en EliteGhost als secondanten? (ik hoop niet dat ik hiermee iemand tegen het verkeerde been schop, ik ben nogal uitgeput nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Die start post hoeft toch niet meteen helemaal klaar? Je kan iig al veel informatie uit de huidige start post halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Geen probleem grote Rob :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Het zal u wellicht ontgaan zijn: [Multi] Elite:Dangerous - Deel 4

Laten we dit deel nog eventjes aanhouden totdat ik voldoende aan de topicstart heb kunnen sleutelen. Bijdragen zijn welkom!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Jeetje.. mede auteur? Ik foul me gevleid :P

IIg geval, ik heb dit weekend vrij (jeuj heel weekend!) Ik zal die tijd gebruiken om een deel van de startpost te doen als u het goed vind Rob?

Dit zal voornamelijk Lore zijn denk ik

[ Voor 68% gewijzigd door Leutje op 31-08-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
RobV schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:42:
Ik ben bezig om topicstarter te worden, de mods vinden( gezien de 230 pagina's ) dat het tijd wordt voor een nieuw deel Ik mag wat de mods betreft dus gewoon een deel 4 openen en deze sluiten als het moment daar is. Ik heb echter niet veel puf (wel zin!) om net zo'n grote intro te schrijven als voor deze deel 3. Heeft iemand bezwaar als ik deel 4 start en voorlopig even de topicstart minimaal introduceer? Leut, Drumatico en EliteGhost als secondanten? (ik hoop niet dat ik hiermee iemand tegen het verkeerde been schop, ik ben nogal uitgeput nu)
230 pagina's? Het zijn er hier 58 :9

Ik denk overigens dat we een groot deel van de oude topic-start kunnen hergebruiken, en her/der wat moeten updaten. Wellicht dat we het ook nog kunnen aanvullen met beginner-tips, en andere handigheidjes.

Daarnaast is een eervolle vermelding van alle voorgaande topicstarters natuurlijk verplichtte kost _/-\o_

Overigens ben ik vereerd om mede-starter te zijn (al zijn er volgens mij mensen onder ons welke het meer verdienen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Drumatiko schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:02:
[...]

Ik denk overigens dat we een groot deel van de oude topic-start kunnen hergebruiken, en her/der wat moeten updaten. Wellicht dat we het ook nog kunnen aanvullen met beginner-tips, en andere handigheidjes.
Ik heb je een PB'tje gestuurd
Daarnaast is een eervolle vermelding van alle voorgaande topicstarters natuurlijk verplichtte kost _/-\o_
Maar natuurlijk!! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
Zeuw, kantoor in Rotterdam. Woomt iemand van jullie in de buurt? Dan doen we later een biertje terwijl we E:D bespreken :p

• daPet
Ja, ik woon in de buurt. Alleen ik werk aan de andere kant van het land 8)7

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Rijswijk hier.. werk in Den Haag, maar wel vrijwel tegen Rijswijk aan. Woonwerk 5min (als de straat niet open ligt tenminste)

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Col 70 Sector FY-N C21-3

Onthou dat ;)

Just saying.. and no more

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Leutje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:30:
Col 70 Sector FY-N C21-3

Onthou dat ;)

15.265,21ly van mij vandaan :'(

• daPet
Leutje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:30:
Col 70 Sector FY-N C21-3

Onthou dat ;)

Ja maar, ja maar....daar kom ik net vandaan!! ;( (spirograph)

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ik zei dan ook onthouden :P 2.2 is er nog niet weet je wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Is er een manier om direct vanuit Elite een screenshot naar dit forum te schoppen? Ik zag net een joekel van een solar flare terwijl ik lag te fuelscoopen!!

(Ik typ dit op de ipad)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a/9g9lA.png
Link

[ Voor 38% gewijzigd door RobV op 01-09-2016 20:30 ]

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ik ben bang van niet

• daPet
Enig idee hoe ik aan 1 meta-alloy kom zonder barnie te mollen? :9

Ik wil even langs bij mevrouw Farseer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Darnelles progress in Maia Op de planeet onder Obsidian Orbital. Verleden week waren ze daar nog ;)

Ik ben hier dus niet de enige die geen aliens mol :D
Moet wel zeggen dat ik er hard over nadacht bij het wrack van the...wait for it.. THARGOIDS!!!!!!

[ Voor 43% gewijzigd door Leutje op 01-09-2016 20:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Mocht je tijd over hebben, dan is dit wel een leuk filmpje om te kijken. Het gaat over GvP (ganker vs player) PvP en waarom het is sommige spellen niet goed samengaat met PvE-spelers.

Het is echt een aanrader;
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VD7f6gOodYQ]

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Ik kan maar 1 plus geven geloof ik. Moeten er echt meer zijn Drumatiko Helemaal mee eens

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Leutje schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:40:
Darnelles progress in Maia Op de planeet onder Obsidian Orbital. Verleden week waren ze daar nog ;)

Ik ben hier dus niet de enige die geen aliens mol :D
Moet wel zeggen dat ik er hard over nadacht bij het wrack van the...wait for it.. THARGOIDS!!!!!!
Ik heb vandeweek alle 11 opgekocht, maar niemand had er hier verder belang bij. Verkocht in Blaauw.
Als je geluk hebt, hebben ze weer nieuwen in Maia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb mijn oude microsoft sidewinder toch aan de praat gekregen en inmiddels wat stukjes solo gevlogen, ik ben normaal gesproken altijd erg snel uitgekeken op een game en dat zal ook met deze weer gebeuren maar moet wel zeggen dat ze iets heel moois in elkaar gezet hebben!

Zo uitgebreid allemaal (voor mij iets te geef ik eerlijk toe) en de visuals zijn zo mooi.

Al een paar keer gewoon opgestart om wat doelloos te genieten.

Had even No Man Sky gespeeld (ook mooi hoor) maar uiteraard niet te vergelijken met Elite.

Ik zie mezelf niet verder komen dan mijn sidewinder startschip maar who knows, zit er ook aan te denken om horizons aan te schaffen al is het alleen maar om vanaf een planeet naar de sterren te kijken.

Nice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Sodemieters... Gisteren mijn PCtje voorzien van een nieuwe GPU, ik heb nu een Palit GTX 1070. Op mijn oude kaart stond alles op low/medium, planeten waren glad tot ik in orbital cruise kwam (*plop plop* Hé, kraters! nog dichterbij *plop plop* Hé, bergen!, Landen *plop plop* Hé, textures!) en dichtbij planets zakte de framerate flink. Nu staat alles op ultra en de framerate zit stabiel op 60fps (met VSync aan, nog geen idee wat de framerate wordt als ik dat uitzet), planeten zien er kwijlenswaardig uit, lichteffecten / rook en stof / bloom en flare / ambient occlusion... Damn zeg. Enige waar ik me nog wat aan stoor zijn de jaggies, antialiasing is volgens mij niet erg goed in ED.

Jaja ik weet het... dit had ik eerder moeten doen...

Nu nog een nieuwe monitor, ik werk nu nog op een 1680x1050 el-cheapo TN-paneeltje van 5 jaar oud.
Ik weet niet of ik hier hardwarevragen mag stellen (anders verwijder ik de vraag wel) maar heeft iemand hier ervaring met een GTX 1070 icm een 2560x1440 monitor (bv zoiets)? Trekt ie dan nog steeds alles op ultra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
Ik speel in 1440p met een generatie oudere kaartjes (gtx970sli), niet echt midrange gelukkig. Alles op ultra, nooit een framedrop of wat dan ook gezien.
Ik denk dat je met 1 1070 ook wel op 1440p moet kunnen spelen. In de enige benchmark die ik van vinden waarin gtx970sli met 1 1070 wordt vergeleken is de 970sli prcentje of tien sneller.

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefke
SnoeiKoei schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:41:
Enige waar ik me nog wat aan stoor zijn de jaggies, antialiasing is volgens mij niet erg goed in ED.
Ik heb een R9 290 tri-x op 2560x1440 (Dell 27") en dat loopt prima (fps weet ik niet). Alleen wanneer ik AA op meer dan 1.0 zet dan kakt alles totaal in (<15 schat ik), dat werkt inderdaad niet geweldig. Dat was ook al zo toen ik nog een 1680x1050 monitor had.

Overigens lijkt downscalen niet te werken: ik kan downscalen vanaf 3200x1800 maar ik geloof dat dat in het spel niet werkt (lijkt gewoon op 2560x1440 te blijven staan)

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 02-09-2016 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Even een andere vraag: het lijkt me leuk om mijn cobra voor rare trading uit te rusten (dus even sparen voor igg een a class drive) en dan alle rare goods een keer te verhandelen. Beetje als verzamelaar van alles lekkers een sample proeven uit de voorraad ook. Gaat veel tijd kosten wss en is uiteraard niet de meest efficiente manier om geld te verdienen; dat maakt me niet uit.

Nu is er een route calculator maar is lastig om daaruit de beste totale route te destileren. Mss dat iemand al een keer die route berekend heeft?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Boefmans schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:33:
Even een andere vraag: het lijkt me leuk om mijn cobra voor rare trading uit te rusten (dus even sparen voor igg een a class drive) en dan alle rare goods een keer te verhandelen. Beetje als verzamelaar van alles lekkers een sample proeven uit de voorraad ook. Gaat veel tijd kosten wss en is uiteraard niet de meest efficiente manier om geld te verdienen; dat maakt me niet uit.

Nu is er een route calculator maar is lastig om daaruit de beste totale route te destileren. Mss dat iemand al een keer die route berekend heeft?
Voor rare trade routes zijn er wel schemaatjes te vinden waar e.e.a. grafisch in staat; zoiets als dit (maar er zijn meer varianten):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lkRWdtw.jpg

Hier staan volgens mij lang niet alle rares in maar alleen de meer winstgevende / efficiënte routes.

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-09-2016 10:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boefmans
Ja ik kan zat routes vinden, heb ook een mooie met 70 rare goods. Ik wil echter een route maken met alle 125 (of zoiets zijn er geloof ik).

met dit tooltje is het te maken, maar lastig om de route zo te plannen dat het aantal jumps zo beperkt mogelijk blijft:

eliteraretrader.co.uk

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
SnoeiKoei schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:41:
Ik weet niet of ik hier hardwarevragen mag stellen (anders verwijder ik de vraag wel) maar heeft iemand hier ervaring met een GTX 1070 icm een 2560x1440 monitor (bv zoiets)? Trekt ie dan nog steeds alles op ultra?
Ik draai 5760x1080 met alles op Ultra op een EVGA GTX1080 SC en het ding wordt niet eens warm met 60fps, dus dan moet 2560x1440 op een 1070 zeer zeker wel kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EliteGhost
Sipio schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:27:
Heb mijn oude microsoft sidewinder toch aan de praat gekregen en inmiddels wat stukjes solo gevlogen, ik ben normaal gesproken altijd erg snel uitgekeken op een game en dat zal ook met deze weer gebeuren maar moet wel zeggen dat ze iets heel moois in elkaar gezet hebben!

Zo uitgebreid allemaal (voor mij iets te geef ik eerlijk toe) en de visuals zijn zo mooi.

Al een paar keer gewoon opgestart om wat doelloos te genieten.

Had even No Man Sky gespeeld (ook mooi hoor) maar uiteraard niet te vergelijken met Elite.

Ik zie mezelf niet verder komen dan mijn sidewinder startschip maar who knows, zit er ook aan te denken om horizons aan te schaffen al is het alleen maar om vanaf een planeet naar de sterren te kijken.

Nice!
Dan moet je met ons samen vliegen, maakt het een stuk leuker. :)

Ik vlieg ook altijd in m'n 1tje (aangezien al mijn schepen in een ander station staan opgeslagen) maar zodra we ze kunnen verplaatsen zonder zelf zo'n rot end te vliegen ga ik met de rest mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
wel leuk om een keer met een clubje af te spreken inderdaad. :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patje040175
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:11

Patje040175

Zwarte koffie !!!

Goed idee, of een sarab race op een van de planeten van HIP 87414

Goedzo !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
EliteGhost schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:52:
[...]

maar zodra we ze kunnen verplaatsen zonder zelf zo'n rot end te vliegen ga ik met de rest mee.
Hoe zal dit in zijn werk gaan? Kun je dan spawnen in een speciaal stelsel? of moet je er wel eens geweest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Awesomo4k schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:25:
[...]

Hoe zal dit in zijn werk gaan? Kun je dan spawnen in een speciaal stelsel? of moet je er wel eens geweest zijn?
Je moet nog steeds van A naar B vliegen maar als je eenmaal in B bent geland kun je daar vanuit Station Services schepen naar je toe laten transporteren die elders staan. Je hoeft dus niet meer heen en weer om een ander schip te halen. Kost wel geld, hoogte van het bedrag is afhankelijk van de grootte van het schip en de afstand waarover het moet worden getransporteerd.

Ship transport wordt geïntroduceerd in de komende grote patch (2.2)

[ Voor 5% gewijzigd door SnoeiKoei op 02-09-2016 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
Is er ergens een mmochampion voor ED? Ben altijd wel benieuwd naar wat ze willen invoeren en ongeveer wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Awesomo4k schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:32:
Is er ergens een mmochampion voor ED? Ben altijd wel benieuwd naar wat ze willen invoeren en ongeveer wanneer.
Niet echt... de meeste info staat nog op het Frontier forum denk ik. Maar Frontier is niet erg open over wat ons nog te wachten staat en vooral niet wanneer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azteke
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 21:52

azteke

King

Verzoekje aan de topicstarters voor het volgende deel: Kunnen jullie ook een (groter) hoofdstukje wijden aan hoe de ED fans uit de tweakers community zich organiseren? Ik zou het leuk vinden om eens samen te vliegen, maar kan in de TS niet meer vinden dan een members list.

CMDR azteke || You never get a second chance to make a first impression...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Awesomo4k
En misschien ook een gedeelte in die lijst dat laat zien wie PC speelt en wie XBOX. Ik zou graag samenvliegen of wat kletsen tijdens mijn tochten.... maar helaas gaat dat nu niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Je kunt bij mij alvast zetten dat ik op pc zet dan, spelersnaam snuifje

mixing a drink and music

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
azteke schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:53:
Verzoekje aan de topicstarters voor het volgende deel: Kunnen jullie ook een (groter) hoofdstukje wijden aan hoe de ED fans uit de tweakers community zich organiseren? Ik zou het leuk vinden om eens samen te vliegen, maar kan in de TS niet meer vinden dan een members list.
Awesomo4k schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:54:
En misschien ook een gedeelte in die lijst dat laat zien wie PC speelt en wie XBOX. Ik zou graag samenvliegen of wat kletsen tijdens mijn tochten.... maar helaas gaat dat nu niet...
Ja, ik zal het proberen mee te nemen dit weekend ga ik ermee aan de slag als mijn hoofd het toestaat :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daPet
No pressure....

Morgen klaar? O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Boefmans schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:40:
Ja ik kan zat routes vinden, heb ook een mooie met 70 rare goods. Ik wil echter een route maken met alle 125 (of zoiets zijn er geloof ik).

met dit tooltje is het te maken, maar lastig om de route zo te plannen dat het aantal jumps zo beperkt mogelijk blijft:

eliteraretrader.co.uk
Met elitetrader.co.uk kom ik met wat gepruts niet veel lager dan ongeveer 6000LY om alle rare commodities langs te gaan. Uitdaging: wie kan een betere route maken? :-)

http://eliteraretrader.co...les&type=0&dist=undefined

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Jemig, dat is nogal een lijstje zeg. Niet alleen 6kly, ook nog eens een paar uurtjes supercruise zo te zien. Ben wel benieuwd hoe lang je daar over doet en ook wat het oplevert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Boefmans schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:33:

Rare trading hoef je geen route voor uit te zoeken. Het beste is zo ver mogelijk in de bubble de rare (lavian brandy? :P) te verkopen. Ga voor rares uit van ongeveer 150 lichtjaar voor je aan de max. oprengst zit (en dat zijn vaak beste bedragen)
azteke schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:53:
Samen vliegen is ook leuk. Moet zeker toegevoegd worden Ingame naam is Leut.. Zoek maar op en als ik in de buurt ben en de lore roept niet kan ik best mee vliegen ;)

Overigens voor iedereen die niet aan PVP denkt is de mobius groep echt enorm leuk. Ik zat laatst met 15? man bij het gecrachte alien omgwtfbbw schip. Op een gegeven moment moest ik toch even eten. Toen ik terug kwam werd ik weer vriendelijk verwelkomt en ging het verder. Zonder een hullpoint te verliezen. Mobius is/zijn echt leuke mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Ik ga straks me eens aanmelden daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Oh het aanmelden kan best een dagje duren helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Leutje schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:19:
[...]Overigens voor iedereen die niet aan PVP denkt is de mobius groep echt enorm leuk. Ik zat laatst met 15? man bij het gecrachte alien omgwtfbbw schip. Op een gegeven moment moest ik toch even eten. Toen ik terug kwam werd ik weer vriendelijk verwelkomt en ging het verder. Zonder een hullpoint te verliezen. Mobius is/zijn echt leuke mensen
Erg prettig idd om niet meteen in de stress te hoeven schieten van 6 open vierkantjes in je radar met 256 ton goud in je mik...

Afbeeldingslocatie: http://www.downwithdesign.com/wp-content/uploads/2009/07/huddle.jpg
Nothing but friendly CMDRs around you

[ Voor 14% gewijzigd door GeeBee op 02-09-2016 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Helemaal niet daar. Behalve een paar ASP's een aantal Anies en 2 keer een Federal Corvette.
Een van die Corvettes zei al.. Dit is een Science Corvettte! waarna hij zijn mining laser afvuurde op het schip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Leutje schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 19:19:
[...]

Rare trading hoef je geen route voor uit te zoeken. Het beste is zo ver mogelijk in de bubble de rare (lavian brandy? :P) te verkopen. Ga voor rares uit van ongeveer 150 lichtjaar voor je aan de max. oprengst zit (en dat zijn vaak beste bedragen)

[...]
Ik weet dat het niet hoeft en dat het verre van efficiënt is om alle rare goods te willen verhandelen in een superloop. Maar hey, dit spel staat bij RPG met een reden toch? Het is sowieso niet echt economisch denken om tijd te besteden aan een spelleke, daar een dikke pc voor te bouwen en een joystick te kopen. (die thrustmaster bevalt overigens prima).
daPet schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 17:30:
Jemig, dat is nogal een lijstje zeg. Niet alleen 6kly, ook nog eens een paar uurtjes supercruise zo te zien. Ben wel benieuwd hoe lang je daar over doet en ook wat het oplevert!
precies, al ga ik ook gewoon rustig die route aflopen, ondertussen wat bijhandelen, BB missies doen, RES sites bezoeken, mss zelfs tussendoor even minen. Met andere woorden: lekker een grote ronde doen maar voldoende tijd voor uitstapjes. Zal wel, met mijn tijdsbesteding, maanden duren voordat ik rond ben . 8) maar zo heb ik een soort van doel nietwaar.

NU op de camping, morgen slecht weer dus wss vanavond al naar huis. Morgen met de regen weer eens de pc aanzetten :-)

[ Voor 27% gewijzigd door Boefmans op 03-09-2016 10:29 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-09 06:06
Ik probeer mijn hotas-x onder knie te krijgen. Ik vind het een hele uitdaging met alle binds. Ik ben al een keer op de mailslot geklapt omdat ik mijn docking request verkeerd deed en vast kwam te zitten in alle menu's.

Ik gebruik trouwens deze bindings. Hebben jullie nog tips/verbeteringen?

https://docs.google.com/d...eCsKyu-8GbSImKw19OcI/edit

Ik denk erover om mijn vertical thrusters andersom te binden. Ik pak consequent de verkeerde als ik een verticale correctie wil uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik zou:
- De primary fire button enkel en alleen voor primary fire gebruiken
- Eject cargo nooit onder een joystickknop zetten.

Beide vanwege dezelfde reden: mocht je in de hectiek van het spel de verkeerde knop gebruiken c.q. per ongeluk de joystick in de verkeerde modus zetten, dan kunnen de gevolgen catastrofaal zijn.

Bij een docking manoeuvre kan flight assist on/off erg handig zijn. Maar een salvo pulse lasers in een station is een behoorlijke nono. Beide functies zitten onder de primairy fire button :)

En waarom zou je cargo eject willen doen? Piraten krijgen mij lading echt niet. There is no shame in running from pirates

En voor de rest inderdaad proberen. Als het tegen je intuïtie werkt: direct veranderen. Zoals hierboven al gezegd is: muscle memory opbouwen oftewel automatische handelingen aanleren.
Docking request:
Left side panel met joystick, twee keer right op keyboard, select station met joystick, request docking met joystick. Allemaal binnen een seconde.

[ Voor 37% gewijzigd door GeeBee op 03-09-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Ik moet toch nog eens een keertje mijn mening spuien over het nieuwe(re) bounty systeem. Lekker aan het wegschieten op een wanted phyton als ik per ongeluk m'n lock verander en een federal begin aan te vallen. Hier door een 400cr bounty en alle 'el federales' schuiven mij opeens onder dezelfde *die is net zo gevaarlijk en belangrijk als die 100k bounty phyton* en beginnen all out op mij te schieten. FSD naar de dichtbijzinste dock, dock en wacht tot dat de timer veranderd naar ON H-JMP. Undock, vlieg uit het station en wordt me daar een portie aangevallen niet normaal. Haal het net om FSD naar ander systeem te doen.

Nu heb ik dus een 2x ruim 40kcr moeten betalen voor repair costs e.d. voor een bounty van 400cr. Sorry hoor maar dit is ronduit belachelijk |:(
RobV schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:47:
[...]

Ik draai 5760x1080 met alles op Ultra op een EVGA GTX1080 SC en het ding wordt niet eens warm met 60fps, dus dan moet 2560x1440 op een 1070 zeer zeker wel kunnen.
Heb je dan bezel correction aanstaan ofnie? Ik draai namelijk onder 6060x1080 (300px bezel, vrij dikke :'( )
Bij mij trouwens ook zonder een hickup (MSI GTX970 gaming 4G)

6) You just checked it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Tyoi schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:04:
Ik moet toch nog eens een keertje mijn mening spuien over het nieuwe(re) bounty systeem. Lekker aan het wegschieten op een wanted phyton als ik per ongeluk m'n lock verander en een federal begin aan te vallen. Hier door een 400cr bounty en alle 'el federales' schuiven mij opeens onder dezelfde *die is net zo gevaarlijk en belangrijk als die 100k bounty phyton* en beginnen all out op mij te schieten. FSD naar de dichtbijzinste dock, dock en wacht tot dat de timer veranderd naar ON H-JMP. Undock, vlieg uit het station en wordt me daar een portie aangevallen niet normaal. Haal het net om FSD naar ander systeem te doen.

Nu heb ik dus een 2x ruim 40kcr moeten betalen voor repair costs e.d. voor een bounty van 400cr. Sorry hoor maar dit is ronduit belachelijk |:(

[...]
Je moet ook eerst naar een ander systeem jumpen ;) Na de ONH-JUMP nog 1 minuutje wachten voor veiligheid en dan weer terug jumpn en je 400 cr fine betalen.

Heb je dan bezel correction aanstaan ofnie? Ik draai namelijk onder 6060x1080 (300px bezel, vrij dikke :'( )
Je moet ook eerst naar een ander systeem jumpen ;) Na de ONH-JUMP nog 1 minuutje wachten voor veiligheid en dan weer terug jumpn en je 400 cr fine betalen.
Dus NIET! in hetzelfde systeem blijven. Dan gaat de bounty never nooit weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyoi

Tyoi

Beddytear

Leutje schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:23:
[...]

Dus NIET! in hetzelfde systeem blijven. Dan gaat de bounty never nooit weg
Mjah, het gaat mij meer om de onevenredige reactie van de NPC's, 400cr staat gelijk aan een death warrant? Lijkt mij vrij overdreven...

6) You just checked it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Tyoi schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 12:04:

Ik heb geen bezel correctie aanstaan, maar heb de bezels van de monitors eraf gehaald, dan is het effect iets minder sterk. Het draait nu allemaal lekker stabiel ik kan eens met de correction gaan stoeien idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Ernie schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:37:
Ik probeer mijn hotas-x onder knie te krijgen. Ik vind het een hele uitdaging met alle binds. Ik ben al een keer op de mailslot geklapt omdat ik mijn docking request verkeerd deed en vast kwam te zitten in alle menu's.

Ik denk erover om mijn vertical thrusters andersom te binden. Ik pak consequent de verkeerde als ik een verticale correctie wil uitvoeren.
Misschien heb je hier nog iets aan (zie afbeelding in de quote):
Beeksma schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 19:24:
[...]

In dat geval zal ik je even op weg helpen:
  • Hier kun je mijn binds file downloaden: https://gist.github.com/anonymous/182b32f11c9bdcda2378
  • Opslaan als *.binds file in C:\Users[je username]\AppData\Local\Frontier Developments\Elite Dangerous\Options\Bindings
  • Vervolgens ga je in E:D naar je control settings en zou je de nieuwe binds moeten kunnen selecteren
[afbeelding]

Twee keys die sowieso anders zijn dan wat is weergegeven op de afbeelding (knop nummers zijn gebaseerd op de afbeelding):

knop 11: external camera mode
knop 7 + 12: VoiceAttack aan/uit

Succes ermee!
ik gebruik zelf:
Afbeeldingslocatie: https://www.mcdee.net/elite/configs/rzfxiq-x52pro.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Drumatiko op 03-09-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Ernie schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:37:

Heb dat bestand ff schaamteloos geript en aangepast naar hoe ik het ingesteld heb. Is nogal een verschil zo te zien :D

Afbeeldingslocatie: https://edje01.home.xs4all.nl/got/ED/edpet.jpg
Bindings bestand

Heb ook juist een licentie gekocht voor VoiceAttack.
Ik vind die voice packs van Orion (William Shatner) en Obsidian (Obsidian Ant) echt prachtig. Maar kosten wel 9 pond per stuk. Dus eerst even een gratis pack proberen. Iemand een tip?

[ Voor 11% gewijzigd door daPet op 03-09-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Eehm, misschien moest ik ook maar eens zo een plaatje maken, omdat het kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
daPet schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:00:
[...]

Heb dat bestand ff schaamteloos geript en aangepast naar hoe ik het ingesteld heb. Is nogal een verschil zo te zien :D

[afbeelding]
Bindings bestand

Heb ook juist een licentie gekocht voor VoiceAttack.
Ik vind die voice packs van Orion (William Shatner) en Obsidian (Obsidian Ant) echt prachtig. Maar kosten wel 9 pond per stuk. Dus eerst even een gratis pack proberen. Iemand een tip?
Moet je niet heel vaak teruggrijpen naar je toetsenbord op deze manier?
Ik mis best een aantal knoppen in die setup. Ik zit te denken aan een losse numpad erbij. Ik heb ook een toetsenbord tussen de throttle en joystick geprobeerd maar dat vind ik niks.

Overigens is de setup die ik postte en vrij standaard setup die je tegenkomt als je zoekt naar de Hotas X.
Jouw thrusterbindings zijn veel logischer omdat de beweging overeen komt met de schipbeweging die er gemaakt wordt.

De primary fire gaat eigenlijk altijd goed. Ik vlieg nooit met deployed hardpoints een station binnen en als ik per ongeluk probeer te schieten dan klappen ze niet automatisch uit. Maar goed ik snap het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik merk dat je eigenlijk niet zónder toetsenbord kan. Ik heb echt alles gemapped naar buttons en switches (geloof me) maar als ik een ingame text message moet sturen kan ik toch niet zonder... kak.

Verwent met Siri dictation denk ik. /offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daPet
Ernie schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:34:
[...]

Moet je niet heel vaak teruggrijpen naar je toetsenbord op deze manier?
Ik mis best een aantal knoppen in die setup. Ik zit te denken aan een losse numpad erbij. Ik heb ook een toetsenbord tussen de throttle en joystick geprobeerd maar dat vind ik niks.

Overigens is de setup die ik postte en vrij standaard setup die je tegenkomt als je zoekt naar de Hotas X.
Jouw thrusterbindings zijn veel logischer omdat de beweging overeen komt met de schipbeweging die er gemaakt wordt.

De primary fire gaat eigenlijk altijd goed. Ik vlieg nooit met deployed hardpoints een station binnen en als ik per ongeluk probeer te schieten dan klappen ze niet automatisch uit. Maar goed ik snap het risico.
Klopt, ik heb in flight mode geen up/down, geen camera knop, target cycle etc. Maar die functies gebruik ik zelden en heb ik wel op mijn toetsenbord of doe ik dmv headlook.
Door de menu's ratelen gaat als een speer zo.

En nu ik voiceattack heb ga ik er ws nog aan sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernie
daPet schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:51:
[...]

Klopt, ik heb in flight mode geen up/down, geen camera knop, target cycle etc. Maar die functies gebruik ik zelden en heb ik wel op mijn toetsenbord of doe ik dmv headlook.
Door de menu's ratelen gaat als een speer zo.

En nu ik voiceattack heb ga ik er ws nog aan sleutelen.
Voice commands moet echt een fantastische toevoeging zijn. Daar ga ik binnenkort maar eens wat mee proberen denk ik. Alle niet vechtgerelateerde dingen die je maar 1 keer hoeft te doen hebben eigenlijk geen eigen knop nodig. (landing gear, silent running, jump etc.). Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Om mijn eigen vraag definitief te beantwoorden... De bestelde monitor (Dell P2416D) is vanmiddag binnengekomen, 2560x1440 resolutie. M'n GTX 1070 trekt Elite nog prima met alles op ultra, ook op planets enzo. Vetttt. :9~ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
SnoeiKoei schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:17:
Om mijn eigen vraag definitief te beantwoorden... De bestelde monitor (Dell P2416D) is vanmiddag binnengekomen, 2560x1440 resolutie. M'n GTX 1070 trekt Elite nog prima met alles op ultra, ook op planets enzo. Vetttt. :9~ O+
Een theorie is er om te bewijzen toch _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RobV schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:21:
[...]

Een theorie is er om te bewijzen toch _/-\o_
Vond ik ook! Geen spijt van kan ik je vertellen... :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
SnoeiKoei schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:32:
[...]

Vond ik ook! Geen spijt van kan ik je vertellen... :D
Ik heb dan wel 3 schermen breed, maar door de vertekening zou ik nu liever zo'n extrawide 4k scherm hebben zeg 3800x1440 klinkt leuk. Maarja, ik had besloten dit te doen en er dan een jaartje of wat mee te hobbelen totdat de VR brillen een beetje 'common' gaan worden. Nu nog te duur en te zwaar op 't hoofdje. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

VR komt er bij mij ook nog wel in ja, ooit. De huidige VR-brillen zijn nog eens zo duur als die videokaart en monitor bij elkaar. Eerst weer even sparen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 03-09-2016 19:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
VR is tof, maar voor traden en screenshot-sessies is het niet echt handig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/31aryVh.jpg

Edit: Mooi scherm SnoeiKoei, het blijft qua hardware de beste investering waar je jaren plezier van zult hebben _o_

[ Voor 31% gewijzigd door Drumatiko op 03-09-2016 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drumatiko
  • Niet online
Toen ik zojuist inlogde spawnde ik onder de landingspad. Hierdoor kon ik niet vertrekken en kreeg ik alsmaar boetes van de verkeersleier.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/y10lH9A.jpg

Mochten jullie dit ook meemaken, dan is er een eenvoudige truc om weer vrij te komen; sluit het spel af, en start Elite Dangerous zonder horizons op. Hierdoor spawn je buiten de planeet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qKBNi5k.jpg

Zo,.. nu eerst maar eens die boete afbetalen :+

edit:

Nu ik toch het forum aan het volspammen ben, nog een extra shot:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zBsW7Hd.jpg?1
(wat ziet die Python er toch kwetsbaar uit >:) )

[ Voor 16% gewijzigd door Drumatiko op 03-09-2016 21:26 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.