Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:32
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:18:
Misschien kunnen ze "Danny ter Haar" nog krijgen :-)
Die kunnen ze niet betalen denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik ben al een jaar of 8 bij Tweak via Adsl (Internet & Bellen, zonder televisie).
Voor mij zit er nu na vele jaren wachten ook glasvezel aan te komen. _/-\o_

17 Oktober: Tweak besteld via www.eindelijkglasvezel.nl, postcodecheck Tweak nog negatief.
5 December: stoep is open geweest, klein stukje glasvezel steekt bij mij uit de grond.
8 December, Postcodecheck Tweak nu positief. Tweak besteld via hun website.
16 Januari, ik heb een datum gehoord van Reggefiber, deze direct doorgebeld/gemaild aan Tweak.
2 Februari, glasvezel aansluitdoos wordt door Reggefiber gemonteerd en aangeloten.

Mijn vragen:
Wordt het modem naar mij of naar een Guidion monteur gestuurd, en wanneer?
Wanneer belt een Guidion monteur, en wanneer komt hij langs?
Graag doorgeven welke planning bij jou van toepassing was.

Belt hij voordat de aansluitdoos is gemonteerd, of pas daarna?
Komt hij direct na het plaatsen van die aansluitdoos, of pas veel later?
Wordt het glasvezelmodem naar mij of naar Guidion verstuurd en wanneer?

Wanneer krijg ik die brief met inlog gegevens voor usenet en voip?
Momenteel heb ik alleen de inloggegevens voor mijn.tweak.nl/login.html
Of kan ik die gebruikersnaam en wachtwoord ook voor usenet gebruiken?

Overigens kan ik zelf het glasvezelmodem monteren, ik doe dat ook voor mijn werk,
het enige is dat ik niet werk voor Guidion, maar voor een kleine andere partij: Kliksafe.
Zijn er hier ook anderen die zelf hun modem kunnen/hebben gemonteerd?
Ik heb trouwens ook nog een reserve glasvezelmodem op voorraad liggen hier.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:19
De genexis zat bij mij in het pakket met de router en de sparql box. Die kreeg is ongeveer een week voordat de monteur langskwam.

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 23-01-2015 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
cjdijk schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 07:48:

Momenteel heb ik alleen de inloggegevens voor mijn.tweak.nl/login.html
Of kan ik die gebruikersnaam en wachtwoord ook voor usenet gebruiken?
Voor usenet is de username hetzelfde al de inlog voor Mijn Tweak.
Het wachtwoord is niet hetzelfde. Als je inlogt op Mijn Tweak is er een optie "Usenet account". Hier kun je je wachtwoord voor het Usenet account wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47
Green.car6808 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:58:
[...]

Voor usenet is de username hetzelfde al de inlog voor Mijn Tweak.
Het wachtwoord is niet hetzelfde. Als je inlogt op Mijn Tweak is er een optie "Usenet account". Hier kun je je wachtwoord voor het Usenet account wijzigen.
In het verleden was het alleen wel zo dat je usenet account alleen werkte via je Tweak verbinding, geen idee of dat ook al via je huidige verbinding werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
db I Delirium schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:26:
[...]

In het verleden was het alleen wel zo dat je usenet account alleen werkte via je Tweak verbinding, geen idee of dat ook al via je huidige verbinding werkt...
Ja, maar toen hoefde je geen username / password op te geven... Dat moet nu wel.
Maargoed, hij is Tweak abonnee en zit op het Tweak netwerk.

[ Voor 7% gewijzigd door Green.car6808 op 23-01-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Waar ik nog het meest nieuwsgierig naar ben is hoeveel tijd er zit tussen het plaatsen van de aansluitdoos en het plaatsen van het modem. Of hebben jullie niet direct aktie ondernomen om over te stappen naar glasvezel, zodra een datum bekend was wanneer je aansluitdoos geplaatst zou gaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zelf niet. Ben verhuist naar een woning waar de FTU al een jaar zat, maar de NTU nog moest worden geplaatst. Dat duurde dus in totaal 5 weken na aanvraag. Daar zat wel kerst en oud en nieuw tussen, dus daadwerkelijke tijd zou denk ik 4 weken zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Supreme_One schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 20:28:
[...]

Ik ga denk ik ook terug naar 1.00(AAKL.4) daar heb ik eigenlijk niet echt problemen gehad behalve met portforwarden maar dat is niet zo'n probleem. Ik heb nu 7c0 met wegvallende powerline LN 555 van Sitecom. Eerder (met 4c0 dus) had ik nooit problemen met mijn powerline/homeplug. Ik heb gehoord dat het verlengen van de DHCP release misschien een oplossing is? Wie kan dit bevestigen?
Kan je eenvoudig de firmware downgraden? Heb hier met FW 1.00(AAKL.6) probleem met wegvallend signaal van de telefoon en zit ook te denken om versie AAKL.4 er weer op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:23

M-ThijZ

Riding on Rails

Wie kan mij vertellen waar de Wake On Lan optie bij Port Forwarding voor dient?

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/f.cl.ly/items/2g2V0y2a1B433b0n0b3X/screenshot%202015-01-24%2011.39.45.png

Mijn verwachting is dat mijn NAS op 192.168.1.1 nu automatisch aangaat bij een poging om te verbinden, maar in de praktijk werkt dit niet. ARP entry staat er nog wel in.

Handmatig WoL pakket sturen naar extern-ip met een forward naar intern-ip gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Jan Driebeen schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 11:52:
[...]

Kan je eenvoudig de firmware downgraden? Heb hier met FW 1.00(AAKL.6) probleem met wegvallend signaal van de telefoon en zit ook te denken om versie AAKL.4 er weer op te zetten.
Ja dat kan makkelijk, ik zou voor de zekerheid wel een back-up maken van je configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Na update naar 7 gedaan. Nog niks gemerkt van vermindering stotters 's avonds in TV. Wel deed inkomende telefoon het niet. Ik dus alles gereset, ook factory reset. Blijkt hij toch alles te onthouden behalve ongeveer het inlogwachtwoord. Dus telefoontje met helpdesk, blijkt dat ik de SIP-provider moet verwijderen en er weer een nieuwe in op moet zetten. En toen deed het het weer. Joepie. Snel gedaan, goede service, maar moest er wel voor bellen.

Heb gisteren echter nog niet gemerkt dat de stotters weg waren. Heb setopbox herstart, want hij leek het belachelijk druk te hebben. Hij wil ook niet meer updaten trouwens, die setopbox. Ga zo even form langs struinen.

Trouwens, setopbox blijft voelen alsof hij het veel te druk heeft (net gechecked). En heb even die speedcheck gedaan die in het menu zit. Geeft voor zowel naar de router (ping 5,8 ms) als naar internet (40,6 Mbit/s) een "goed", dus daar zal het toch ook niet aan liggen??

Wdeb

[ Voor 16% gewijzigd door Wdeb op 24-01-2015 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Onze zoon zijn ps4 krijgt plots heen ip adres meer.
Ook niet naar een restart van de zyxel.
Weet iemand hier een oplossing voor.
Tot gisteren had hij geen problemen met het netwerk met zijn ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Buiten DHCP omgaan en gewoon een vast ip adres instellen? Wel even dat ip adres uit de range halen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Oke, dat zal ik eens gaan proberen.
hij zit nu draadloos en dat werkt wel.
Als ik tijd heb zal ik mij eens gaan verdiepen in een vast ip adres.
Bedankt voor je tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

goldvinger schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:22:
Oke, dat zal ik eens gaan proberen.
hij zit nu draadloos en dat werkt wel.
Als ik tijd heb zal ik mij eens gaan verdiepen in een vast ip adres.
Bedankt voor je tip
Even voor mijn beleving: De PS4 krijgt via WLAN wél een IP Adres maar via een UTP kabel niet?

Ik zou eerder gaan denken dat er op die PS4 een fixed IP voor de NIC (UTP) ingesteld is wat niet in het juiste netwerk zit.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
wimmel_1 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:34:
[...]

Even voor mijn beleving: De PS4 krijgt via WLAN wél een IP Adres maar via een UTP kabel niet?

Ik zou eerder gaan denken dat er op die PS4 een fixed IP voor de NIC (UTP) ingesteld is wat niet in het juiste netwerk zit.
Ja draadloos werkt wel.
Bedraad heeft altijd goed gewerkt maar vanochtend kreeg hij een melding "geen ip adres"of iets dergelijks.

Ik snap het ook niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je een ander apparaat op die kabel aan sluit, krijg je dan wel een IP adres middels DHCP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
wimmel_1 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:46:
Als je een ander apparaat op die kabel aan sluit, krijg je dan wel een IP adres middels DHCP ?
Ja. Ik heb mijn laptop aan die kabel verbonden en toen kreeg ik zonder problemen verbinding.
Het lijkt dus aan de ps4 te leggen. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

goldvinger schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 17:21:
[...]

Ja. Ik heb mijn laptop aan die kabel verbonden en toen kreeg ik zonder problemen verbinding.
Het lijkt dus aan de ps4 te leggen. ?
Misschien te laat (dus misschien moet je je laptop nóg een keer aansluiten), maar kijk eens naar de manier waarop je laptop dat adres verkregen heeft.

Ik ga/ging er voor het gemak (helaas) vanuit dat je laptop middels DHCP een adres ging verkrijgen.

Lijkt er overigens nú (nog) meer op dat die PS4 een fixed IP heeft waar je router niet mee overweg kan en je die PS4 dus weer terug moet gaan zetten naar DHCP.

Én je je zoontje uit mag gaan leggen dat 'ie niet zomaar IP adressen kan claimen in welke range dan ook.....

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 24-01-2015 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Bedankt voor je reactie.
Met deze informatie ga ik binnenkort aan de slag.
Gelukkig kan hij draadloos nog uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Ik merk sinds deze week dat de TV in een keer uit de sluimerstand komt en meteen beeld geeft. Waar er voorheen eerst nog een keer op de aan/uit knop moest worden gedrukt en ook nog eens "menu" of "guide" moest worden gedrukt heb ik nu gelijk beeld. Blijkbaar is er een update geweest in de firmware van de A-box.
Positieve ontwikkeling dus.
Alleen had ik voorheen altijd vloeiend beeld, maar nu heel af en toe last van een stottering. Het kan ook geweest zijn dat het alleen gisteravond het geval was. Daar gaan we vandaag achter komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Merk zelf deze week juist een achteruitgang. De box wil niet meer helemaal 'uit' (rood lampje) als ik de power knop op de box lang ingedrukt hou. Het rode lampje gaat even branden, maar zodra je los laat gaat de box gewoon weer aan. Beetje jammer, want nu moet ik telkens de stroomkabel er uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Tsja, ik heb het vermoeden dat ik die update van die box al eerder had..

Dus heb nog steeds last van stotters en moet zeker 1 keer per dag de stroom eraf halen... Daarbij herstart hij om niks, na enkele uren radio.

En ik kan niet meer updaten, daar loopt hij op vast met de melding dat er iets fout is gegaan... Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Wdeb schreef op zondag 25 januari 2015 @ 11:42:
Tsja, ik heb het vermoeden dat ik die update van die box al eerder had..

Dus heb nog steeds last van stotters en moet zeker 1 keer per dag de stroom eraf halen... Daarbij herstart hij om niks, na enkele uren radio.

En ik kan niet meer updaten, daar loopt hij op vast met de melding dat er iets fout is gegaan... Bij jullie ook?
Zoals je weet heb ik in de avonduren wel last van stotterend beeld.

Echter de updates komen wel goed door en ik hoef niet elke dag de sparqlbox opnieuw te starten.
De box herstart ook niet uit zijn eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
DanielAlm schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:12:
[...]

Antwoord van Tweak:

Bedankt voor uw bericht.
Een update van firmware versie 5 is inderdaad geen overbodige luxe, daar deze diverse problemen veroorzaakte met verbindingen.
Firmware 7, is nu gebleken, veroorzaakt echter ook problemen met wegvallende WiFi en telefonie, televisie blijft dan wel werken.

Mijn advies is daarom om de firmware te downgraden naar versie 6B5. Dit kan volgens dezelfde instructies zoals u eerder heeft ontvangen.
Huh heb jij dit daadwerkelijk van Tweak te horen gekregen??

Ik heb sinds de landelijke problemen met de DHCP server ook last van wegvallend internet en telefonie.. Mij wordt door leuk verteld dat dit nergens voorkomt en dus bij mij ligt dit probleem.
Na het invoeren van de laatste firmware (want ik draaide de beta6) en de online cinfig bestand was het probleem even voorbij. Echter nu begint het zelfde probleem zich weer voor te doen.
Net maar weer een mail de deur uitgedaan, ze hadden belooft dat als de problemen aan blijven wij een niuewe router zouden krijgen. Echter heb ik nu het idee dat het weer van voor af aan begint, eindeloos mailen en bellen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Bij mij is telefoon ook weer uitgevallen....kan ik zien per wanneer in een of ander log?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacreator schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:26:
[...]

Huh heb jij dit daadwerkelijk van Tweak te horen gekregen??

Ik heb sinds de landelijke problemen met de DHCP server ook last van wegvallend internet en telefonie.. Mij wordt door leuk verteld dat dit nergens voorkomt en dus bij mij ligt dit probleem.
Na het invoeren van de laatste firmware (want ik draaide de beta6) en de online cinfig bestand was het probleem even voorbij. Echter nu begint het zelfde probleem zich weer voor te doen.
Net maar weer een mail de deur uitgedaan, ze hadden belooft dat als de problemen aan blijven wij een niuewe router zouden krijgen. Echter heb ik nu het idee dat het weer van voor af aan begint, eindeloos mailen en bellen dus...
Ik vermoed dat je problemen niet worden opgelost door andere router! Op dit moment heb ik al de 4de router en bij iedere verandering van firmware in de router of bij tweak op de server zijn er weer andere problemen. Volgens mij zit tweak nog diep in de testfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Ik heb ook opdracht gekregen om terug te gaan naar 6B3, omdat die 7 en andere 6 niet goed zijn (WAAROM staan ze dan op de site????).

Nu kan ik mijzelf weer bellen. Kon gisteren ook, maar toen werden er schijnbaar verkeerde SIP-gegevens gepushed en daar konden ze niks aan doen.

Nu nog die stotters in het beeld en die schijnbaar vollopende cache...heb opdracht gekregen fabrieksreset van de box te doen. Dus ben benieuwd.

Ik laat het wel weer horen.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:57
Wdeb schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:44:
Ik heb ook opdracht gekregen om terug te gaan naar 6B3, omdat die 7 en andere 6 niet goed zijn (WAAROM staan ze dan op de site????).

...

Wdeb
6B3 of 6B5? Die laatste raadde ze mij aan nadat ik eerst het bos ingestuurd was met 7.

[ Voor 31% gewijzigd door DanielAlm op 25-01-2015 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Toch echt 3, omdat die het meest stabiel zou zijn met zowel telefoon als Wifi.

Als ik tussen de regels door luisterde, dan vermoed ik een probleem met WIFI bij 6B5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-05-2018
Het spijt me als ik een negatieve stemming hier breng, maar ik moet toch mijn verhaal kwijt...

Tijdens mijn aanmelding vorige jaar juni bij Tweak voor glasvezel heb ik €50,- extra betaald voor volledige installatie door Guidion monteur. Echter is dit nooit gebeurt en alles werd toch door mezelf geïnstalleerd.

Ik heb in November 2014 met servicedesk een afspraak gemaakt dat die €50,- zo snel mogelijk op mijn bankrekening teruggestort wordt.

Het is nu eind januari 2015 en ik wacht nog steeds op die bedrag. Ondertussen wordt elke maand mijn abonnementskosten heel netjes van mijn bankrekening afgeschreven.

Elke keer wordt aan me gezegd dat "de creditering ligt ter goedkeuring bij de boekhouder.." en dat ik het eind "deze maand" zal ontvangen. Maar helaas blijft het alleen bij woorden. 3 keer zelfs....

Ik weet echt niet wat ik hier moet doen. Heeft iemand anders ook zo'n soortgelijke ervaring? Is er iets te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
tonyz schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:29:
Het spijt me als ik een negatieve stemming hier breng, maar ik moet toch mijn verhaal kwijt...

Tijdens mijn aanmelding vorige jaar juni bij Tweak voor glasvezel heb ik €50,- extra betaald voor volledige installatie door Guidion monteur. Echter is dit nooit gebeurt en alles werd toch door mezelf geïnstalleerd.

Ik heb in November 2014 met servicedesk een afspraak gemaakt dat die €50,- zo snel mogelijk op mijn bankrekening teruggestort wordt.

Het is nu eind januari 2015 en ik wacht nog steeds op die bedrag. Ondertussen wordt elke maand mijn abonnementskosten heel netjes van mijn bankrekening afgeschreven.

Elke keer wordt aan me gezegd dat "de creditering ligt ter goedkeuring bij de boekhouder.." en dat ik het eind "deze maand" zal ontvangen. Maar helaas blijft het alleen bij woorden. 3 keer zelfs....

Ik weet echt niet wat ik hier moet doen. Heeft iemand anders ook zo'n soortgelijke ervaring? Is er iets te doen?
Ga naar klacht.nl vertel hier alles, en die gaan vaak met goed resultaat er achteraan.
http://www.klacht.nl/

En/of alle gegevens naar je rechstbijstand sturen. Zet die maar aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ze 1 keer een aangetekende brief sturen met een termijn van 1 week en anders hou je daarna 50 euro van het abonnementsgeld in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31

Misschien een domme vraag, maar heb je getekend voor het "feit" dat je installlatie volledig is uitgevoerd (dus de dag van oplevering)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger

Nu nog die stotters in het beeld en die schijnbaar vollopende cache...heb opdracht gekregen fabrieksreset van de box te doen. Dus ben benieuwd.

Wdeb
Ik ben echt benieuwd naar het resultaat.
Als het aan de vollopende cache zou liggen dan vind ik het wel vreemd dat dit alleen in de avonduren gebeurt

[ Voor 14% gewijzigd door goldvinger op 25-01-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
DanielAlm schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:47:
[...]

6B3 of 6B5? Die laatste raadde ze mij aan nadat ik eerst het bos ingestuurd was met 7.
Inderdaad we worden weer eens van het bekende kastje naar de muur gestuurd..
Beste Klant,

Bedankt voor uw bericht. Het blijkt dat er een fout zit in de programmering van firmware versie 7. Het probleem dat u aangeeft is dan ook niet te verhelpen met deze firmware.
Ik zou u willen vragen de firmware te downgraden naar versie 6b3. Deze versie draait stabiel en heeft geen problemen.

Mocht u deze versie al gebruikt hebben en deze heeft niet naar behoren gewerkt, dan horen wij het uiteraard graag!
U kunt de firmware vinden op:
http://www.tweak.nl/consument/support/firmware.html

Hopende bent u hiermee voldoende geïnformeerd.
Voor verdere vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

Allard
Begin mij nu wel heel erg te irriteren aan dat hele Tweak!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 16:23:
[...]

Ik vermoed dat je problemen niet worden opgelost door andere router! Op dit moment heb ik al de 4de router en bij iedere verandering van firmware in de router of bij tweak op de server zijn er weer andere problemen. Volgens mij zit tweak nog diep in de testfase.
Het probleem is wel op te lossen met een andere router, niet door 4 keer de router vervangen door exact dezelfde router. Die Zyxel is gewoon een prul, daar zit 'm het probleem.

Sinds ik m'n eigen router draai is het rete stabiel.

[ Voor 4% gewijzigd door Aaargh! op 25-01-2015 20:17 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aaargh! schreef op zondag 25 januari 2015 @ 20:16:
[...]

Het probleem is wel op te lossen met een andere router, niet door 4 keer de router vervangen door exact dezelfde router. Die Zyxel is gewoon een prul, daar zit 'm het probleem.

Sinds ik m'n eigen router draai is het rete stabiel.
Tja dat heb ik tweak ook proberen te vertellen maar de servicedesk is te dom om dat te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
Misschien is dan MIRC een idee.
Daar wordt ik wel atijd goed geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Volgens mij zijn er weinig mensen die zelf hun modem mogen aansluiten. Ben jij werkzaam bij Guidion of een andere vergelijkbare partij? Ik kan dat wel zelf omdat ik hiervoor een certificaat heb, niet bij Guidion, maar bij Kliksafe. Inmiddels heb ik een stuk of 20 glasvezelmodems geplaatst bij Kliksafe klanten. Ik ben ook aan het proberen of ik zelf mijn modem mag aansluiten van Tweak, uiteraard vind ik het ook redelijk om die 50 euro die Tweak normaal betaalt aan Guidion, dat ik die teruggestort krijg. Op 2 februari wordt mijn glasvezelaansluitpunt geplaatst, als ik van Tweak antwoord heb, zal ik dat nog melden.

Wel kan ik nu vast melden dat ik zelf ook al eens geld terug heb ontvangen van Tweak. Op een gegeven moment werden er twee termijnen direct na elkaar afgeschreven, toen bleek dat ik blijkbaar twee abonnementen had. Dat heeft ook twee tot drie maanden geduurd voordat ik dat teveel betaalde teruggestort kreeg. kwestie van blijven bellen en mailen, dan komt het vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu kan ik mijzelf weer bellen. Kon gisteren ook, maar toen werden er schijnbaar verkeerde SIP-gegevens gepushed en daar konden ze niks aan doen.

Wdeb
Sinds ik aan tweak heb gevraagd om SIP gegevens niet meer te pushen, heb ik geen last meer van 'wegvallende' telefonie. Daarnaast is het retesimpel om het zelf even in te stellen, kortom mijn advies niet meer laten pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:40

Freakie1NL

Grote Baas

cjdijk schreef op maandag 26 januari 2015 @ 05:14:
[...]

kwestie van blijven bellen en mailen, dan komt het vanzelf goed.
Met zo'n visie snap ik wel dat jullie allemaal tevreden zijn over Tweak.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Ik dacht dat de problemen met BBC opgelost waren. Ik krijg op BBC1 nog steeds elke paar minuten een onderbreking (zwart beeld met de drie stipjes linksboven in beeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:57
Geachte heer ...,

Het advies is om firmware versie B5 te gebruiken.

Onze excuses voor de verwarring.

Met vriendelijke groet,

8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Telefonie:
Graag zou ik van jullie horen wat hier verkeerd gaat. Als ik zelf bel heb ik 3 opties:
-Er wordt gebeld, de gebelde partij hoort mij wel, maar ik hoor hen niet
-Er wordt helemaal niet gebeld, lijn is dood
-Er wordt gebeld, een gesprek komt tot stand, maar na exact 4 minuten en 38 seconden valt de verbinding weg.

Als ik gebeld word heb ik 2 opties:
-Ik neem op en de persoon die mij belt hoort geen beltoon meer en verder nietsj
-Ik neem op en het gesprek komt tot stand.

Ligt dit ook aan SIP gegevens? Ik zit nog steeds op versie AAKL4 omdat ik las over problemen met updates.
Is er ergens een handleiding te vinden voor een goede router die de Zyxel kan vervangen inclusief alle settings voor telefonie, TV, en on demand?
Ik heb nog geen contact opgenomen met tweak, want ik vermoed dat ik dan het standaard antwoord van firmware upgraden krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11
Ik draai al maanden zonder problemen met de versie 5 firmware op mijn ZyXEL router.

MAAR ik heb dus wel (na enkele maanden geklooi met de Voip telefonie via de ZyXEL) een losse Gigaset N300A Voip centrale draaien. Daarin gewoon de Tweak Voip gegevens ingevoerd, en sindsdien werkt het allemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:12:
Ik draai al maanden zonder problemen met de versie 5 firmware op mijn ZyXEL router.

MAAR ik heb dus wel (na enkele maanden geklooi met de Voip telefonie via de ZyXEL) een losse Gigaset N300A Voip centrale draaien. Daarin gewoon de Tweak Voip gegevens ingevoerd, en sindsdien werkt het allemaal prima.
blijkt maar weer dat het probleem niet in de voip zit maar in de router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokkieB
  • Laatst online: 08:22
SamPatterson schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:43:
Telefonie:
Graag zou ik van jullie horen wat hier verkeerd gaat. Als ik zelf bel heb ik 3 opties:
-Er wordt gebeld, de gebelde partij hoort mij wel, maar ik hoor hen niet
-Er wordt helemaal niet gebeld, lijn is dood
-Er wordt gebeld, een gesprek komt tot stand, maar na exact 4 minuten en 38 seconden valt de verbinding weg.

Als ik gebeld word heb ik 2 opties:
-Ik neem op en de persoon die mij belt hoort geen beltoon meer en verder nietsj
-Ik neem op en het gesprek komt tot stand.

Ligt dit ook aan SIP gegevens? Ik zit nog steeds op versie AAKL4 omdat ik las over problemen met updates.
Is er ergens een handleiding te vinden voor een goede router die de Zyxel kan vervangen inclusief alle settings voor telefonie, TV, en on demand?
Ik heb nog geen contact opgenomen met tweak, want ik vermoed dat ik dan het standaard antwoord van firmware upgraden krijg.
Ook ik heb nog vaak problemen met telefonie. Ben vaak niet bereikbaar, verbindingen die vaak wegvallen en telefoongesprekken die van mijn kant pas na 2 á 3 keer bellen tot stand komen. Om die reden heb ik dan gisteren ook maar de N300A IP besteld zodat ik in ieder geval het telefoongebeuren van de Zyxel kan uitzetten. Ik zie dit dan ook naar de eerste stap richting een Zyxel lose infra.

Ik ben ook wel benieuwd welke volgende stap ik kan maken om de Zyxel helemaal te vervangen, maar ben nog opzoek naar een goede oplossing. Ik heb de Mikrotik al voorbij zien komen, maar weet nog niet helemaal zeker of ik veel tijd in de vervanging wil steken om de Miktrotik in te richten (en onderhouden!)

Heeft iemand anders al een werkende oplossing zonder gebruik te maken van de Zyxel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger

Wdeb
En heeft het geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:17
@TokkieB, als je gezocht had in dit topic, dan had je gelezen dat er genoeg zijn die een router met OpenWRT hebben ingezet als vervanging van de Zyxel. Ik draai hier bijv. met een TP-Link 1043ND met OpenWRT.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

TokkieB schreef op maandag 26 januari 2015 @ 12:31:
[...]
Heeft iemand anders al een werkende oplossing zonder gebruik te maken van de Zyxel??
Yep,

Mini-ITX bordje (Asus P9D-I) met 2 on-board intel NIC's, Celeron G1840 erop draaiende op Debian.

Een N300A IP voor telefoon en een Asus RT-N66U als access point (routerfunctie uitgeschakeld).

Die mikrotik werkt niet helemaal goed met VOD en opnemen/live pauzeren vanwege het ontbreken van goede RTSP support.

Met gewoon een linux machientje is alles werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Geduld is een schone zaak.

Ik heb gisteren avond enkel maar zitten werken. Geen TV gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben nog meer mensen last van packet loss en onstabiele internet verbinding in primetime (avond uren en weekends) omgeving 7642 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Is de homeplug een static ip geven een oplossing voor de wegvallende verbinding met dat ding ik heb nu een LN-555 van Sitecom LN-554 is de wifi homeplug die heb ik nu een statisch ip gegeven. Volgens Sitecom kan er een probleem zijn met dhcp release ipv dit op oneindig te zetten heb ik een static ip toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 17-09 07:16
Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 15:00:
Hebben nog meer mensen last van packet loss en onstabiele internet verbinding in primetime (avond uren en weekends) omgeving 7642 ??
Ah ik dacht dat het aan mij lag!

Ik haal normaal met gemak 970 Mbit, maar in de avond uurtjes schommelt het heel erg tussen de 300 a 600 Mbit. Upload blijft wel stabiel. Zo gaat dit al enkele weken, niet elke dag!
Ik test dan met Speedtest, Usenet en torrents allemaal met dezelfde resultaten.
Of ik packet loss heb weet ik niet, geen idee waar ik dit kan zien in ClearOS. (ik gebruik geen Tweak Router).

Ik kijk het nog een week aan dan ga ik maar is in IRC chatten mocht het onstabiel blijven.

Enschede 7532

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
DanielAlm schreef op maandag 26 januari 2015 @ 11:00:
Geachte heer ...,

Het advies is om firmware versie B5 te gebruiken.

Onze excuses voor de verwarring.

Met vriendelijke groet,

8)7 8)7 8)7
Hoezo verwarring, ik krijg net na de zoveelste dreigmail dat Versie 7 WEL goed is 8)7 8)7
Geachte mevrouw/meneer,

We willen graag nog wat proberen, want versie 7 zou gewoon moeten werken. Ik zou graag even inloggen op uw modem. Zou u de volgende handelingen kunnen uitvoeren:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacreator schreef op maandag 26 januari 2015 @ 17:18:
[...]

Hoezo verwarring, ik krijg net na de zoveelste dreigmail dat Versie 7 WEL goed is 8)7 8)7

[...]
Er is vast wisseling van dienst geweest! Mijn ervaring met Tweak is dat ze intern niet communiceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:17
Meer mensen problemen met de DNS server van Tweak, als ik mijn laptop op Google DNS zet gaat het prima, maar als ik die van tweak gebruik kan die geen namen resolven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
incomer schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:41:
Meer mensen problemen met de DNS server van Tweak, als ik mijn laptop op Google DNS zet gaat het prima, maar als ik die van tweak gebruik kan die geen namen resolven.
Dat is merkwaardig. Ik heb in de acht jaar dat ik bij Tweak zit nog nooit een probleem met hun DNS servers gehad.

Ik neem aan dat je onderstaande IP adressen gebruikt?

82.197.196.182
82.197.196.183

Wat gebeurd er als je een NSLOOKUP doet met deze servers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Heb er al sinds eergisteren last van. Heb uiteindelijk maar gewoon de google dns servers in de zyxel gezet. Toen was het probleem ook meteen weg ^^ Dit is in Ede btw, wellicht dat het een lokaal iets is.

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 26-01-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Almere zelfde probleem en alles nu op Google DNS gezet. Zojuist Zyxel nr. 4 geïnstalleerd, maar heb weinig hoop dat alles nu stabiel blijft. Ik moest van de dame immers ook firmware 7 er op zetten.. Telefoon werkt weer niet, dus hd maar weer bellen. Geduld is een schone zaak, maar na 7 maanden tobben zijn we er hier in huis helemaal klaar mee. Ons nieuwe probleem gaat nu toch worden: wie wordt de vervanger voor Sparql/Tweak. Iemand de 'gouden' tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 januari 2015 @ 20:19:
[...]

Hier in Almere zelfde probleem en alles nu op Google DNS gezet. Zojuist Zyxel nr. 4 geïnstalleerd, maar heb weinig hoop dat alles nu stabiel blijft. Ik moest van de dame immers ook firmware 7 er op zetten.. Telefoon werkt weer niet, dus hd maar weer bellen. Geduld is een schone zaak, maar na 7 maanden tobben zijn we er hier in huis helemaal klaar mee. Ons nieuwe probleem gaat nu toch worden: wie wordt de vervanger voor Sparql/Tweak. Iemand de 'gouden' tip?
Ziggo xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:49
Telfort ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of kunnen we niet meer in de gids door de pagina's bladeren? Alleen per kanaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gaat hier nog gewoon goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Green.car6808 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 19:17:
[...]

Dat is merkwaardig. Ik heb in de acht jaar dat ik bij Tweak zit nog nooit een probleem met hun DNS servers gehad.

Ik neem aan dat je onderstaande IP adressen gebruikt?

82.197.196.182
82.197.196.183

Wat gebeurd er als je een NSLOOKUP doet met deze servers?
De rede dat ik mezelf een maand of wat geleden hier in dít (Fiber) topic liet zien middels een 4G ontsluiting, terwijl ik een VDSL2 abo heb, was juist vanwege DNS problemen (en na een reboot van m'n router had ik ook ineens DHCP problemen en dus helemáál niks meer aan DNS :P ).

Op het moment overigens geen DNS issues hier. M'n clients verwijzen naar m'n router en m'n router verwijst naar de (bekende) Tweak DNS servers.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 26-01-2015 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuzzleSolver
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 11:08
Ik heb de laatste tijd steeds issues met DNS. Als ik googles 8.8.8.8 ping gewoon reply maar geen DNS resolves meer (dus geen adres bij ping xs4all.nl). Na een reset van de router doet alles het weer.

Ik zie meer mensen met DNS problemen, ligt dit bij jullie ook niet gewoon aan de Zyxel router?

Ik zit op glasvezel in Leeuwarden en Ik heb een Zyxel VMG8324-B10A die draait op:

Current Firmware Version: 1.00(AAKL.4)

Dus ik denk ik upload een nieuwe firmware van Zyxel.com

Eerst een Error want je moet de .bin kiezen ipv de .rom.(waarom dan een .ROM bestand in de zip?????)
Na uploaden van de .bin, helemaal niets.
Na een reconnect met de router zie ik dat er ge-updated is

Current Firmware Version: 1.00(AAKL.5)

Nu maar weer afwachten.

@VicVLT: Tweak helpdesk heb ik al opgegeven. Ik ben erg tolerant, maar als dit zo doorgaat zeg ik alles op. DNS lag er al zo'n 8 keer uit de laatste 2 maanden. En van Sparql werkt de stand-by fuctie eindelijk na bijna een jaar. EN ALS ZE NOU EENS EERLIJK EN OPEN ZIJN KAN IK VEEL MEER HEBBEN. Maar ze vinden dat ze er maar over moeten liegen.

[ Voor 44% gewijzigd door PuzzleSolver op 26-01-2015 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuzzleSolver schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:34:
Ik heb de laatste tijd steeds issues met DNS. Als ik googles 8.8.8.8 ping gewoon reply maar geen DNS resolves meer (dus geen adres bij ping xs4all.nl). Na een reset van de router doet alles het weer.

Ik zie meer mensen met DNS problemen, ligt dit bij jullie ook niet gewoon aan de Zyxel router?

Ik zit op glasvezel in Leeuwarden en Ik heb een Zyxel VMG8324-B10A die draait op:

Current Firmware Version: 1.00(AAKL.4)
Ja maar tweak ontkent het in alle toon aarden! Ligt volgens hun aan je eigen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
Het lijkt erop dat de dns caching server in de Zyxel behoorlijk brak is. Als je in Network settings >> Home Networking bij DNS values kiest voor Static met google dns/opendns of voor From ISP dan zou het volgens mij al een stuk beter moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hmm, From ISP ga ik ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
hovemt schreef op maandag 26 januari 2015 @ 22:52:
Het lijkt erop dat de dns caching server in de Zyxel behoorlijk brak is. Als je in Network settings >> Home Networking bij DNS values kiest voor Static met google dns/opendns of voor From ISP dan zou het volgens mij al een stuk beter moeten werken.
Misschien een tip, ook bijvoorbeeld windows "cached" DNS, Misschien om nog uit te proberen is om je cache van je PC te flushen voordat je de Zyxel reset dmv "ipconfig /flushdns" . Gek genoeg heb ik tot op heden geen DNS problemen gezien (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hans_18T schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:19:
[...]

Misschien een tip, ook bijvoorbeeld windows "cached" DNS, Misschien om nog uit te proberen is om je cache van je PC te flushen voordat je de Zyxel reset dmv "ipconfig /flushdns" . Gek genoeg heb ik tot op heden geen DNS problemen gezien (Almere)
Beetje vreemd als de DNS "cache" voor diensten als bijvoorbeeld Netflix en dergelijken ineens niet meer klopt, hè :)

Dat zijn nou niet écht partijen welke regelmatig veranderen van IP tijdens een stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
wimmel_1 schreef op maandag 26 januari 2015 @ 23:49:
[...]

Beetje vreemd als de DNS "cache" voor diensten als bijvoorbeeld Netflix en dergelijken ineens niet meer klopt, hè :)

Dat zijn nou niet écht partijen welke regelmatig veranderen van IP tijdens een stream.
Dat klopt maar het is voor mij ook vreemd dat de "een" wel een probleem heeft en de ander niet. Ik noem dit uitsluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hams_18T ik heb hier mijn hele netwerk uitgesloten. Het probleem lag echt bij de zyxel of Tweak/reggefiber. Momenteel werkt het weer goed met de standaard instellingen, maar ik overweeg nu wel me eens goed in de benodigde instellingen voor openwrt te verdiepen. Want naast dit merk ik ook op dat het Wifi signaal van de zyxel wat vreemd gedraagt. Soms out of nowhere zend die ineens een stuk minder krachtig uit. Alsof doe in de en bespaarstand schiet ofzo terwijl er gewoon nog apparatuur gebruik van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
Volgens mij is het grootste probleem op dit moment met OpenWRT dat IGMP snooping niet goed wordt ondersteund, waardoor je dus een broadcast flood krijgt op al je lan poorten.

Een Mikrotik zou een optie zijn, ware het niet dat daar de RTSP helper niet goed is. Een optie zou kunnen zijn om op een Mikrotik een virtuele router (MetaRouter) aan te maken op basis van OpenWRT die dan zorgt voor de RTSP helper, maar weet niet hoe dit performance wise zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Kan iemand met een Gigaset N300A IP vertellen of dit makkelijk in te stellen is en hoe? Ik lees in reviews in de priicewatch over problemen met oudere handsets en doorverbinden naar andere handset problemen.
Het echte doorverbinden gebruik ik niet, maar wel bellen van de ene handset naar de andere en bijschakelen van handset in een gesprek. Ik heb een Gigaset A58H duo set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

hovemt schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 09:29:
Volgens mij is het grootste probleem op dit moment met OpenWRT dat IGMP snooping niet goed wordt ondersteund, waardoor je dus een broadcast flood krijgt op al je lan poorten.

Een Mikrotik zou een optie zijn, ware het niet dat daar de RTSP helper niet goed is. Een optie zou kunnen zijn om op een Mikrotik een virtuele router (MetaRouter) aan te maken op basis van OpenWRT die dan zorgt voor de RTSP helper, maar weet niet hoe dit performance wise zou gaan.
Daarom dus gewoon een PC met Linux, heb je nooit gezeik dat de beperkte linux versie van je router dingen niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

SamPatterson schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 10:39:
Kan iemand met een Gigaset N300A IP vertellen of dit makkelijk in te stellen is en hoe? Ik lees in reviews in de priicewatch over problemen met oudere handsets en doorverbinden naar andere handset problemen.
Het echte doorverbinden gebruik ik niet, maar wel bellen van de ene handset naar de andere en bijschakelen van handset in een gesprek. Ik heb een Gigaset A58H duo set.
Instellen is redelijk simpel, het kan zijn dat je wat moet experimenteren met de SIP settings maar uiteindelijk zal het allemaal wel werkend te krijgen zijn.

Volgens deze site zou je bestaande handset de gevraagde opties moeten ondersteunen.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
MegaTronics schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 12:26:
[...]

Instellen is redelijk simpel, het kan zijn dat je wat moet experimenteren met de SIP settings maar uiteindelijk zal het allemaal wel werkend te krijgen zijn.

Volgens deze site zou je bestaande handset de gevraagde opties moeten ondersteunen.
Bedankt voor je reactie.
Wat is redelijk simpel? Ik heb de handleiding van dat basisstation gezocht en zie dat je het middels de telefoon moet instellen. In de Zyxel zie ik dat de gebruikersnaam mijn telefoonnummer is, maar mijn wachtwoord kan ik niet zien. Is dat net zoals bij de TV app de postcode?
Kun je iets gespecificeerder zeggen wat je allemaal moet instellen? Ik neem aan dat die Gigaset aan de Zyxel komt te hangen, klopt dit?
Aaargh! schreef op maandag 26 januari 2015 @ 14:04:
[...]

Yep,

Mini-ITX bordje (Asus P9D-I) met 2 on-board intel NIC's, Celeron G1840 erop draaiende op Debian.

Een N300A IP voor telefoon en een Asus RT-N66U als access point (routerfunctie uitgeschakeld).

Die mikrotik werkt niet helemaal goed met VOD en opnemen/live pauzeren vanwege het ontbreken van goede RTSP support.

Met gewoon een linux machientje is alles werkend te krijgen.
Zou dit ook gaan met een Raspberry? Inclusief TV en alle On Demand? En houdt die dan nog rekenkracht over voor een VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

SamPatterson schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:50:
[...]
Zou dit ook gaan met een Raspberry? Inclusief TV en alle On Demand? En houdt die dan nog rekenkracht over voor een VPN?
Een Raspberry Pi heeft naast erg weinig rekenkracht maar 1 netwerk kaart en die is maar 100 Mbit en ook nog eens via USB aangesloten (lees: veel CPU usage)

Ik weet niet wat je voor abbo je hebt maar hoge snelheden zal je er niet mee halen. Zeker niet met een VPN erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Aaargh! schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:58:
[...]

Een Raspberry Pi heeft naast erg weinig rekenkracht maar 1 netwerk kaart en die is maar 100 Mbit en ook nog eens via USB aangesloten (lees: veel CPU usage)

Ik weet niet wat je voor abbo je hebt maar hoge snelheden zal je er niet mee halen. Zeker niet met een VPN erbij.
Heb een 100 mbit abonnement. Ja ik zie nu ook het probleem. Ik kom eigenlijk al te kort met 4 UTP uitgangen in de Zyxel nu ik er nog een N300 IP aan moet hangen.
Laat ik eerst maar eens kijken of het met een extra basisstation goed gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

[...]

Bedankt voor je reactie.
Wat is redelijk simpel? Ik heb de handleiding van dat basisstation gezocht en zie dat je het middels de telefoon moet instellen. In de Zyxel zie ik dat de gebruikersnaam mijn telefoonnummer is, maar mijn wachtwoord kan ik niet zien. Is dat net zoals bij de TV app de postcode?
Kun je iets gespecificeerder zeggen wat je allemaal moet instellen? Ik neem aan dat die Gigaset aan de Zyxel komt te hangen, klopt dit?
Ik heb zelf geen Tweak verbinding, maar van wat ik weet kun je gewoon bij Tweak je SIP gegevens opvragen welke je kunt invoeren in de Gigaset. Invoeren kan via de handset, maar ik raad je aan om het gewoon via de webinterface te doen, dat is makkelijker en sneller. :+ Bij mij hangt die gewoon in mijn lokale netwerk (dus niet via een speciaal telefonie VLAN) en kan ik hem benaderen via een lokaal IP adres.

Qua instellingen moet je denken aan registratie server, outbound proxies en dat soort dingen, waarbij ik geen idee heb hoe Tweak het graag ingesteld ziet, maar misschien kan daar een andere Tweak gebruiker uitsluitsel over geven. Er zijn er volgens mij wel meer die zo'n Gigaset hebben draaien.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Bedankt voor je reactie.
In de eerste plaats: de Gigaset N300A krijgt een IP-adres en kun je via je browser vanaf je PC/laptop benaderen om via een HTML pagina in te stellen.

Het was voor mij een beetje trial & error, maar het meeste leek recht toe recht aan te zijn. Nadat ik de gegevens had ingevoerd waar het mij het meest logisch leek, en op 'testen' (o.i.d.) drukte kreeg ik als resultaat dat de verbinding actief was. Dus dat was niet ingewikkeld.

In de tweede plaats: de ZyXEL heeft niet genoeg processor kracht (?) om EN je TV signaal te verwerken EN je LAN te switchen. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Daarom heb ik er een (Gigabit) switch tussen gezet die het switchen over het interne LAN voor z'n rekening neemt. Dat scheelt een HOOP op de belasting van de ZyXEL !

In schema:
Tweak aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

SamPatterson schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:06:
[...]

Heb een 100 mbit abonnement. Ja ik zie nu ook het probleem. Ik kom eigenlijk al te kort met 4 UTP uitgangen in de Zyxel nu ik er nog een N300 IP aan moet hangen.
Heb je er geen switch achter hangen dan ?

Voor een 100 Mbit abbo is elke oude PC met 2 100Mbit netwerk kaarten meer dan voldoende, ik draaide 15 jaar geleden een 100/100 verbinding op een oude 700Mhz AMD Duron en die deed dat probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Aaargh! schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:58:
Voor een 100 Mbit abbo is elke oude PC met 2 100Mbit netwerk kaarten meer dan voldoende, ik draaide 15 jaar geleden een 100/100 verbinding op een oude 700Mhz AMD Duron en die deed dat probleemloos.
Zo'n oude PC instellen als router/switch slurpt alleen een hoop meer stroom dan een dedicated switch. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. Niet iedereen heeft zin om energieslurpers (vooral de oude uit het AMD Athlon / Duron tijdperk) in te gaan zetten voor iets wat een dedicated device kan met minder dan 10 watt.

En zelfs de moderne relatief energiezuinige processoren en chipsets kunnen nog niet op tegen een dedicated device (die gelukkig ook wel steeds krachtiger worden).

Ik kan me overigens voorstellen dat IGMP snooping bij de meeste in routers ingebouwde SoC's / netwerk chipsets door de chip zelf afgehandeld moet worden en dat het bij OpenWRT dan ook vooral de vraag is of ze dit op de switch-chipset aan kunnen zetten / of die dat ondersteunt.

[ Voor 54% gewijzigd door eymey op 27-01-2015 15:15 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Haay schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:12:
[...]

Zo'n oude PC instellen als router/switch slurpt alleen een hoop meer stroom dan een dedicated switch. ;)
Met alleen een switch ben je er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

eymey schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 15:13:
Inderdaad. Niet iedereen heeft zin om energieslurpers (vooral de oude uit het AMD Athlon / Duron tijdperk) in te gaan zetten voor iets wat een dedicated device kan met minder dan 10 watt.
Volgens mij gaat een groot deel van de posts in dit topic er juist over dat een dedicated device het juist niet kan.

Hier werkt alles nu foutloos en ik heb er geen omkijken meer naar. Is hier iemand met een dedicated device die hetzelfde kan zeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
Aaargh! schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:58:
[...]

Heb je er geen switch achter hangen dan ?
Haay schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:44:
[...]
In de tweede plaats: de ZyXEL heeft niet genoeg processor kracht (?) om EN je TV signaal te verwerken EN je LAN te switchen. Dat is in ieder geval mijn ervaring. Daarom heb ik er een (Gigabit) switch tussen gezet die het switchen over het interne LAN voor z'n rekening neemt. Dat scheelt een HOOP op de belasting van de ZyXEL !
Haay, bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Vooral je tweede punt deed bij mij een lichtje branden.
Ik heb op dit moment namelijk (antwoord op jouw vraag Aaargh!) een Linksys E1000 achter mijn Zyxel hangen. Deze heeft een ander subnet en dit is nog van mijn vorige provider (Online) die een Livebox als ADSL modem had. Dit ding was zo beperkt in port forwarding dat ik die router een ander subnet gaf voor mijn LAN en vanuit de Livebox al mijn poorten in een regel had geforward naar de router. (DMZ kende die Livebox niet).

Hoe dan ook, de situatie is op dit moment zo dat vanuit de Zyxel een UTP kabel naar de E1000 gaat en een naar de TV in de slaapkamer. Vanuit de E1000 gaan er kabels naar zowel de TV in de woonkamer als naar de PC's in het LAN. WiFi heeft ondanks een goed signaal een bedroevend lage snelheid en als ik het WiFi netwerk redelijk tot zwaar belast klapt die E1000 eruit. Ik kan dan wel het WiFi signaal van de Zyxel gebruiken, maar omdat de rest van mijn netwerk in een ander subnet zit kan ik daar dan niet mee communiceren.

Afgaande op jouw verhaal heeft dit dus ook met processorkracht te maken?
Ik heb me al voorgenomen om deze week die E1000 er tussenuit te wippen, mede vanwege het subnetprobleem, maar ik begrijp dat ik voor die N300 dan eerst een switch moet hebben. Is het een 'domme' switch of een managed switch?

Goed om te weten dat je de verbinding kunt testen. Ik neem aan dat jij nooit problemen hebt met je telefoon sinds je die N300 hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door SamPatterson op 27-01-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:50

Quad

Doof

Bizar, woon je niet in Almere of Enschede krijg je voor hetzelfde bedrag maar liefst 950Mb/s minder. 8)7
Daarbij vraag ik mij af wat voor effect de prijsverhogingen hebben voor bestaande klanten.

Wij betalen nu €35,- voor 50Mb tot december 2015.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Laatst online: 07-09 21:00
Dat staat ook op de site: http://www.tweak.nl/nieuws.html&item=217
Overstappen is niet verplicht. Je mag je abonnement gewoon door laten gaan zoals je het kent. Als je toch overstapt, heeft dat geen invloed op de opzegtermijn van je abonnement. Overstappen betekent niet dat je een nieuw jaarcontract aangaat.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:50

Quad

Doof

Zou voor ons dus nadelig zijn. ;)
Terwijl klanten in Enschede en Almere voorgetrokken worden, die gaan flink minder betalen.

Althans zo zie ik het.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:27

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Tweak lijkt het hier behoorlijk scheef te trekken. Duidelijk grote verschillen tussen Almere/Enschede en de rest van de aansluitingen.
Daarnaast is er nog steeds niks bekend over de beloofde uitbreiding van eigen apparatuur naar andere steden. Je zou verwachten dat ze dit toch wat hoger op het lijstje hebben staan om zo meer klanten te behouden en niet slechts 2 steden gigantische voordelen geven ten opzichte van de rest.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 13:51

renedepe

wheeeeelp!!!

Buiten Almere\Enschede prijzen ze zicht nu wel echt de markt uit hoor. Internet50\50/TV/Bellen+extra ontvanger+opnemen gaat nu €72,95!!! kosten. Bij KPN (ook geen goedkope) kost hetzelfde 66,50, maar dan krijg je wel 100/100 en spotify erbij! Telfort hetzelfde voor nog minder.

Dit kunnen ze toch niet vol gaan houden zo?

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nieuws: Tweak levert gigabit-glasvezel voor 40 euro per maand in twee steden
Damn :9~ , heb nu 50/50Mb i+b bij Telfort voor dat bedrag.

Alleen jammer dat ze met VLAN's werken, extra apparatuur nodig om internet aan de praat te krijgen :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincitori
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-10-2015
Ik vermoed dat er heel veel mensen bij Tweak weggegaan zijn door de Sparql soap en dat ze door deze actie willen proberen de hardware, waar in Almere / Enschede in geinvesteerd is, optimaler te benutten. Moeten ze wel ook even een beter router meeleveren, want die Zyxel is niet veel :)

Is alleen jammer dat de rest van Nederland een beetje afgestoten wordt, in eerste instantie werd alles (muv Almere/Enschede) door Sparql al duurder en nu wordt het nog duurder door verhoging abonnement en telefoniekosten.

Ik ben benieuwd of Tweak dit gaat volhouden....

[ Voor 8% gewijzigd door vincitori op 27-01-2015 16:37 . Reden: zyxel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 12:57

xTmPizzaMan

Error

Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met de gigabit verbinding van tweak. Ik ben één van de gelukkige die een abbo voor 40 euro kan afsluiten en ben waarschijnlijk van plan om over te stappen. Wordt die gigabit ook wel echt gehaald of niet?

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm.. Ik woon in Almere en ben een van de "gelukkige" die dus over kan...

Moeilijke beslissing...
Ik heb aan 100 up/down echt genoeg, maar 1000 up/down is natuurlijk wel leuk ;-)
Wij gooien ons aanbod flink op de schop. Vanaf deze week brengen we het aantal snelheden dat wij via ons eigen netwerk aanbieden in Almere en Enschede terug naar twee. En daar profiteer jij van.
Waarom? Omdat je nu geniet van ons Alles-in-1 abonnement met een snelheid van 1000 Mbit/s voor slechts € 54,95 per maand. Dat is het snelste internet van Nederland en het meest complete aanbod inclusief HBO voor de laagste prijs.
Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.