Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-09 23:22
Ook ik kan nu een Gbit abo afsluiten in Almere. Wat mij tot op heden nog altijd heeft tegengehouden om op glas over te gaan is de kwaliteit van het tv-signaal. Ik ben toch huiverig dat het minder wordt dan mijn huidige UPC, ik vraag me ook af of er inmiddels ook dolby digital geluid wordt meegestuurd (in het verleden wisselde dit nogal per aanbieder).

Ik heb dit topic een beetje doorgenomen en lees veel problemen met de overstap naar Sparql. Hoe loopt dit nu? Krijgen we in Almere en Enschede nu ook betere TV-streams omdat Tweak hier onafhankelijk van KPN is.

Ik kijk er wel naar uit om vooral een fatsoenlijke upload te hebben :-) (grootste gemis bij UPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

jswinkels schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:47:
Ik heb dit topic een beetje doorgenomen en lees veel problemen met de overstap naar Sparql. Hoe loopt dit nu? Krijgen we in Almere en Enschede nu ook betere TV-streams omdat Tweak hier onafhankelijk van KPN is.
Ja, de TV streams in Enschede en Almere zijn veel beter. Ik ben dik tevreden over TV nu, enige minpuntje is dat BBC af en toe nog de decoder laat herstarten.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

xTmPizzaMan schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:37:
Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met de gigabit verbinding van tweak. Ik ben één van de gelukkige die een abbo voor 40 euro kan afsluiten en ben waarschijnlijk van plan om over te stappen. Wordt die gigabit ook wel echt gehaald of niet?
Yep. Je hebt natuurlijk altijd een beetje overhead maar je haalt dik bovenin de 900 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan even niet bij de boekhouding, maar koste het "oude" 100/100 abo 68.95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Woon ook in Almere, maar op mijn nieuwe adres nog geen 1000Mbits beschikbaar, helaas "maar" 500Mbits. Hoop dat ze dit snel gaan uitrollen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 21:00
Er is één zogenaamde 'City Pop' in Almere Hout waar het helaas nog niet lucratief is geweest om naartoe uit te rollen. Op die wijkcentrale na hebben we heel Almere binnen enkele weken uitgerold.

http://twitter.com/randalpeelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, zo te zien kan ik over naar een goedkoper abonnement met nog meer snelheid.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 07:16
xTmPizzaMan schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:37:
Ik vroeg mij af wat jullie ervaringen zijn met de gigabit verbinding van tweak. Ik ben één van de gelukkige die een abbo voor 40 euro kan afsluiten en ben waarschijnlijk van plan om over te stappen. Wordt die gigabit ook wel echt gehaald of niet?
Ja hoor mits je PC het aan kan en niet te vergeten de server/servers waar je vandaan download moet ook snel genoeg zijn!!

Afbeeldingslocatie: http://heisenberg.nu/tweak/tweakspeedtest2.png
Newsbin zal wel heel iets afwijken...

Dus hier een screen van me eigen router.
Afbeeldingslocatie: http://heisenberg.nu/tweak/tweakspeedtest1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 08:44
Jimp schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:56:
Er is één zogenaamde 'City Pop' in Almere Hout waar het helaas nog niet lucratief is geweest om naartoe uit te rollen. Op die wijkcentrale na hebben we heel Almere binnen enkele weken uitgerold.
Naast Hout (Nobelhorst) komen veel mensen te wonen, maar weet niet vanaf hoeveel aansluitingen het aantrekkelijk is om uit te rollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ben sinds vorige week aangesloten bij Tweak, 250mbit in Enschede. Nu komen ze dus met 2 snelheden, 50mbit en 1gbit. Als ik even snel reken, ben ik onder de nieuwe 1gbit tarief het zelfde kwijt als ik nu betaal voor 250mbit + Sparql... Kan ik binnen mijn jaarcontract gewoon upgraden naar de nieuwe 1gbit tarief of komt Tweak zelf daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Je moet zelf bellen staat op de site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:53:
Kan even niet bij de boekhouding, maar koste het "oude" 100/100 abo 68.95?
Nee die koste ook al 54,95, in almere kreeg je een introductiekorting van 5 euro en een permanente korting van 9 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-09 20:17
Met de nieuwe prijzen denkt ons huis er ook over om over te stappen op tweak. Op dit moment zitten we op Lijbrandt en die biedt de optie om naast digitale tv (via zo'n Amino boxje) ook een analoog signaal te leveren. Dit analoge signaal wordt gebruikt om iedereen tv op zijn kamer te laten geven (studentenhuis met 10 man). Ik vroeg mij af of deze optie er ook is met tweak/sparql? Op de site wordt ik daar niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hans_18T

Bedankt. Ik ga morgen even bellen voor de update (is momenteel heel druk daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-09 01:28
Wow wat een aanbod. Ik hoop dat Caiway hier ook mee gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:09:
@Hans_18T

Bedankt. Ik ga morgen even bellen voor de update (is momenteel heel druk daar)
Heb ik gemerkt , ik heb ze gewoon een mail gestuurd, komt niet op een paar dagen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta in de wacht... 5 voor mijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Hier werd de verbinding verbroken, te druk :(
Ga er zelfs 5 euro op vooruit als ik nu de 1gbit neem _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Dennischo op 27-01-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Tweak wordt overspoeld, ik doe't wel per e-mail :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Hmm.. die 54,95 voor gigabit met Sparql basic is toevallig ook precies wat ik nu voor de 100/100 verbinding met Sparql basic betaal na aftrek van die 5 + 9 euro introductiekorting... Als ik het dus goed begrijp kan ik het dus om laten zetten naar gigabit, en zijn ze van die irritante "korting" posten op de factuur af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evi
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Evi

Cyleo schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:08:
Met de nieuwe prijzen denkt ons huis er ook over om over te stappen op tweak. Op dit moment zitten we op Lijbrandt en die biedt de optie om naast digitale tv (via zo'n Amino boxje) ook een analoog signaal te leveren. Dit analoge signaal wordt gebruikt om iedereen tv op zijn kamer te laten geven (studentenhuis met 10 man). Ik vroeg mij af of deze optie er ook is met tweak/sparql? Op de site wordt ik daar niet veel wijzer van.
Tweak levert alleen TV over IP en dus via een decoder kastje bij je tv, er is geen analoog of DVB-C beschikbaar via sparql.

If you can't win fair, cheat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Chimera666 schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:25:
Hmm.. die 54,95 voor gigabit met Sparql basic is toevallig ook precies wat ik nu voor de 100/100 verbinding met Sparql basic betaal na aftrek van die 5 + 9 euro introductiekorting... Als ik het dus goed begrijp kan ik het dus om laten zetten naar gigabit, en zijn ze van die irritante "korting" posten op de factuur af :P
Nee, de 9 euro op Sparql blijft bestaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Heb mijn abbo ook geupgrade.
Ga nu van 100 / 100 naar 1000 / 1000 :)

Ik ben wederom begonnen over de kleine haperingen in de avonduren.
Eindelijk erkennen ze dit en momenteel is er een onderzoek gaande.
Als dit ook opgelost wordt dan ben ik geheel tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga ook over van 100 naar 1000. Router/modem blijven hetzelfde.. Zelfs het IP veranderd niet.
Een email naar info@ is voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Wat voor modem hebben jullie eigenlijk in de meterkast hangen? Daar ben ik zeer benieuwd naar en ik bedoel ter beschikking van de 1000/1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Volgens mij is alle apparatuur hetzelfde bij tweak. Gewoon een Genexis en een ZyXEL. Heb ik ook, alleen bij mij brandt het lampje oranje omdat de wijkcentrale maar 100 mbit aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Zo, omgezet. Kan 1 a 2 weken duren zeiden ze aan de telefoon. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbi
Wat voor Genexis? Heb je een foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
Intronic schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:58:
[...]

Naast Hout (Nobelhorst) komen veel mensen te wonen, maar weet niet vanaf hoeveel aansluitingen het aantrekkelijk is om uit te rollen?
Hij bedoelt ook de CityPoP in Nobelhorst, Het oude Hout (Vogelhorst) heeft in het geheel geen glasvezel. Er zijn nog maar zo weinig huizen bewoond in Nobelhorst dat een hele backbone laten aanleggen nu nog niet uit kan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
Firesphere schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:26:
[...]

Nee, de 9 euro op Sparql blijft bestaan ;)
Dus met het nieuwe voorstel ga je voor Gbit 9 euro minder betalen dan wat we nu voor 100Mbit betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier ook direct maar aangevraagd, ik heb momenteel het 250mbit + sparql basic abbo. Ga nu 6 euro p/m minder betalen voor 1gbit en de rest het zelfde. Lekker aanbod zo :9~ _/-\o_

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 25-09 19:24
ik gaat ook maar bellen betaal nu 89 euries voor de 1000 setup

scheelt toch weer 30 euro

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

hovemt schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:24:
[...]

Dus met het nieuwe voorstel ga je voor Gbit 9 euro minder betalen dan wat we nu voor 100Mbit betalen?
Nee, kun je gewoon op de site zien:
Sparql Basic kost 23,95, daar gaat 9 euro korting van af, waardoor 1GBit plus Sparql Basic 54,95 wordt. Hetzelfde als de huidige 100MBit plus Sparql Basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Mr-D. schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:46:
ik gaat ook maar bellen betaal nu 89 euries voor de 1000 setup

scheelt toch weer 30 euro
Is dit nodig dan ? Volgens mij heb ik dat abbo al en is het alleen goedkoper geworden. Alleen de mensen die een ander abbo hebben die zullen moeten omgezet. Toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
nou het blijft wel tweak he ;) hang in de wacht
Aaargh! schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:51:
[...]

Is dit nodig dan ? Volgens mij heb ik dat abbo al en is het alleen goedkoper geworden. Alleen de mensen die een ander abbo hebben die zullen moeten omgezet. Toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Aaargh! schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:51:
[...]

Nee, je moet bellen of mailen.
Voor telefonie worden de voorwaarden (iets) negatiever, oftewel, ze mogen het niet rucksichtlos voor iedereen doorvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
klopt volgens hun policy moet je bellen want ze mogen nl niet uit eigen beweging het abbonoment aanpassen (lees contractbreuk) maar het is bij mij nu geregeld en heb ook gehoord dat 7.1 eraan komt en het enige probleem met 7 zou de dnsserver moeten zijn maar die gebruik ik toch niet van hun
maar kreeg toch het advies even te wachten op 7.1

lekker hoor ff 30 euro minder maar begrijp wel dat het alleen in enschede en almere is daar hoeven ze bijna geen provisie te betalen omdat het in eigen beheer is maar prijsverschil is wel erg groot
Firesphere schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:56:
[...]
Nee, je moet bellen of mailen.
Voor telefonie worden de voorwaarden (iets) negatiever, oftewel, ze mogen het niet rucksichtlos voor iedereen doorvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Hou a.u.b eens op met trollen..

[ Voor 79% gewijzigd door Equator op 28-01-2015 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Raven schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 16:18:
nieuws: Tweak levert gigabit-glasvezel voor 40 euro per maand in twee steden
Damn :9~ , heb nu 50/50Mb i+b bij Telfort voor dat bedrag.

Alleen jammer dat ze met VLAN's werken, extra apparatuur nodig om internet aan de praat te krijgen :/
Dat valt allemaal best wel mee, gewoon er voor zorgen dat je de WAN poort juist tagged voor Internet en gaan met die banaan. Dat kan je met elke Linux installatie wel realiseren.

* MegaTronics heeft ook gewoon een OpenWRT router aan zijn glasverbinding hangen die lekker zelf VLANt

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

't probleem is alleen dat dat in IPFire niet ondersteund lijkt te worden op de WAN-poort ("RED") als DHCP ipv PPPoE van toepassing is, bij PPPoE lijkt die optie wél aanwezig. Zie ook http://forum.ipfire.org/viewtopic.php?t=7242 en http://wiki.ipfire.org/en/optimization/vlan/start

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 27-01-2015 20:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Raven schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:08:
't probleem is alleen dat dat in IPFire niet ondersteund lijkt te worden op de WAN-poort ("RED") als DHCP ipv PPPoE van toepassing is, bij PPPoE lijkt die optie wél aanwezig. Zie ook http://forum.ipfire.org/viewtopic.php?t=7242 en http://wiki.ipfire.org/en/optimization/vlan/start
Ipfire is toch gewoon Linux ?

Heel die GUI meuk negeren en gewoon de boel met het het handje configureren op de command-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
EDIT: Dacht dat het geholpen had, maar heb het nog steeds. Zeker tijdens drukke beelden, zoals The Matrix. Humberto is in elk geval beeldtechnisch goed te volgen...

Die aanbieding ga ik wel pakken trouwens.
Heb nu 100/100 voor €45, met overstapkorting €40.
Wordt dan 1000/1000 voor €40.

Rest blijft gelijk volgens mij, want ik gebruik die belpakketten niet. Ik tik iedere maand gewoon mijn belminuten af en dat blijkt maar enkele euro's te zijn.

Ziet een ander nog problemen? EDIT: In de aanbieding, niet in de rest...

Wdeb

[ Voor 19% gewijzigd door Wdeb op 27-01-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Heb nu KPN met 2 telefoonlijnen. 1 voor telefonie en 1 voor een alarmlijn (moet apart van de hoofdlijn zijn) naar de centrale. Ik gebruik momenteel de router van KPN voor niets anders dan:

1 lijn naar mijn hoofdrouter (AC66U). Alle aparaten zijn hiermee verbonden.
1 lijn naar de TV ontvanger
1 telefoon lijn naar mijn DECT telefoon (centraal met 3 handsets door het huis)
1 telefoon lijn naar mijn alarminstallatie

Nu zie ik mensen hier N300A IP noemen maar volgens mij is dat in mijn situatie niet bruikbaar omdat ik slechts 1 telefoonlijn krijg met N300A IP. Ik kan dus niet zowel de alarm als de DECT telefoon gebruiken.

Klopt deze aanname? Zijn er oplossingen voor deze opzet?

Het liefst fiets ik die hele zyxel eruit en houd alleen de AC66U aan. Dat heb ik met KPN niet kunnen doen omdat hun xperia box (en de Zyxel ook) 2 telefoon aansluitingen heeft en dat is precies wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Aaargh! schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:36:
[...]

Ipfire is toch gewoon Linux ?

Heel die GUI meuk negeren en gewoon de boel met het het handje configureren op de command-line.
More or less, maar dan aangepast voor router-doeleinden en helaas staat niet alles op de standaard plek met de standaard benaming, dat maakt zoeken naar configfiles soms nog wel erg lastig.

Nou staat er op http://wiki.ipfire.org/en/optimization/vlan/start wel het een en ander, maar geen idee hoe ik van te voren kan testen of dat gaat werken, geen VLAN binnen mijn netwerk om te testen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 27-01-2015 21:55 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ered
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-09 00:15
Ik begrijp dus dat je niet kan terugspoelen?
Je kan dus wel pauzeren maar niet terugspoelen als je een doelpunt opnieuw wilt zien of als je iets gemist hebt.
Of als je vergeten bent om op pauze te drukken.

Vindt het raar als dat zo is aangezien alle andere providers dat wel aanbieden, natuurlijk duurt het bij hun(UPC Horizon) geen jaar voordat pauzeren überhaupt werkt.
Van wat ik begrijp heeft tweak veelte vroeg hun platform gelanceerd in tegenstelling tot UPC die jaren lang uitstelt(de Horizon Client boxen zijn er na 4 jaar nog niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-05-2018
dacreator schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:00:
Ga naar klacht.nl vertel hier alles, en die gaan vaak met goed resultaat er achteraan.
http://www.klacht.nl/
En/of alle gegevens naar je rechstbijstand sturen. Zet die maar aan het werk.
Dank je wel voor je advies.

Verwijderd schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:18:
Ik zou ze 1 keer een aangetekende brief sturen met een termijn van 1 week en anders hou je daarna 50 euro van het abonnementsgeld in.
Bedankt, dat is precies wat ik gedaan heb. Ik stuurde gisteren een aangetekende brief met een ultimatum van 1 week anders zal ik 50 euro via mijn bank terugboeken. (dat heb ik al aangegeven n die brief)

Hans_18T schreef op zondag 25 januari 2015 @ 18:39:
Misschien een domme vraag, maar heb je getekend voor het "feit" dat je installlatie volledig is uitgevoerd (dus de dag van oplevering)?
Nee, ik kan me niet herinneren. op die dag kwam jan de monteur even langs en zag dat ik alles heb al op de muur geplaatst en bekabeld, zei dat hij zal zorgen om mijn 50 euro terug gestuurd wordt, en ging dan over een kwartier weg. Het huis is al van glasvezelkabel voorzien vanaf 2 jaar geleden (reggefiber deed het voor de hele straat)

cjdijk schreef op maandag 26 januari 2015 @ 05:14:
Volgens mij zijn er weinig mensen die zelf hun modem mogen aansluiten. Ben jij werkzaam bij Guidion of een andere vergelijkbare partij? Ik kan dat wel zelf omdat ik hiervoor een certificaat heb, niet bij Guidion, maar bij Kliksafe. Inmiddels heb ik een stuk of 20 glasvezelmodems geplaatst bij Kliksafe klanten. Ik ben ook aan het proberen of ik zelf mijn modem mag aansluiten van Tweak, uiteraard vind ik het ook redelijk om die 50 euro die Tweak normaal betaalt aan Guidion, dat ik die teruggestort krijg. Op 2 februari wordt mijn glasvezelaansluitpunt geplaatst, als ik van Tweak antwoord heb, zal ik dat nog melden.
Volgens mij heb je dit stuk of satirisch geschreven of weet je niet precies waar het omgaat. die werk van guidon is een "extra service" die door Tweak aangeboden wordt en is zoals "installatie door monteur" van ziggo en kpn. Het is niet verplicht. Dit is geen rocket science, elke netwerkboer kan 2 gaatjes in de muur zetten en dit Zyxel router daar ophangen.
cjdijk schreef op maandag 26 januari 2015 @ 05:14:
kwestie van blijven bellen en mailen, dan komt het vanzelf goed.
Ik respecteer jouw mening, maar ik vind het super triest dat je dit probeer aan me te verkopen. Moet je je voorstellen als Ziggo of KPN 3 maanden lang te veel betaalde geld van een klant niet terugbetalen. Ik weet zeker dat Tros Radar en/of Kassa een speciale uitzending van maken. Hoe Tweak hier gewoon wegkomt is voor me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:10
Ered schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:23:
[...]
Vindt het raar als dat zo is aangezien alle andere providers dat wel aanbieden, natuurlijk duurt het bij hun(UPC Horizon) geen jaar voordat pauzeren überhaupt werkt.
Van wat ik begrijp heeft tweak veelte vroeg hun platform gelanceerd in tegenstelling tot UPC die jaren lang uitstelt(de Horizon Client boxen zijn er na 4 jaar nog niet).
Tweak werd min of meer voor het blok gezet en kreeg de keuze óf virtuele provider worden voor KPN, óf alles zelf regelen. Ze hebben voor dat laatste gekozen, maar wel met resultaat dat ze inderdaad een platform dat nog niet af was moesten uitrollen.
Ik kan het wel begrijpen dat ze voor die optie hebben gekozen, maar als gebruiker heb je er uiteraard weinig aan. Zelf gelukkig de meeste ellende wel bespaard gebleven. De kleine ergernissen waar ik nu tegenaan loop met die sparql box zijn van het niveau 'laat mij twee weken meewerken en ik zorg er wel voor dat je:
1) de box uit kan zetten (dus rood lampje)
2) de VOD knop kan gebruiken om die lijst met HBO, uitz. gemist enz te zien
3) geen signaal uit te zenden als de box in standby staat
4) het keyboard daadwerkelijk te gebruiken is zonder de focus op rare elementen te zetten (zoals terugknop bij HBO app)'

Of dat echt in twee weken mogelijk zou ik niet weten, maar ik neem aan dat de box javascript + html gebruikt om het een en ander te tonen (zoals veel van die dingen werken), dus hoe moeilijk kan het nou zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 27-01-2015 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
goldvinger schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 17:28:
Heb mijn abbo ook geupgrade.
Ga nu van 100 / 100 naar 1000 / 1000 :)

Ik ben wederom begonnen over de kleine haperingen in de avonduren.
Eindelijk erkennen ze dit en momenteel is er een onderzoek gaande.
Als dit ook opgelost wordt dan ben ik geheel tevreden
En niet te vergeten AT5 en Xite die nog steeds op zwart staan....

Ben zelf benieuwd wat de financiële gevolgen zijn van de upgrade. Als ik snel reken bespaar ik op tv/internet (Sparql basic/250Mbit) 5 euro per maand. Kom jij daar ook op uit?

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Woon in Almere. Kan nu 1000 Mbit krijgen bij Tweak. Basis pakket Sparql voor de prijs van lite met precies alle extra zenders die ik bij UPC ook kijk. Bellen ook iets goedkoper dan UPC.

Heb al zo vaak geklaagd bij UPC dat ze hun upload eens omhoog moeten gooien. Nu is het perfecte moment om over te stappen. Bye bye UPC :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ered
P.C.Simonis schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:43:
Woon in Almere. Kan nu 1000 Mbit krijgen bij Tweak. Basis pakket Sparql voor de prijs van lite met precies alle extra zenders die ik bij UPC ook kijk. Bellen ook iets goedkoper dan UPC.

Heb al zo vaak geklaagd bij UPC dat ze hun upload eens omhoog moeten gooien. Nu is het perfecte moment om over te stappen. Bye bye UPC :*)
Vergelijkbare situatie, zit sinds Chello bij UPC maar door hun waardeloze service besloten om in 2011 over te gaan naar KPN..... bleek slechter te zijn, TV werkte voor geen meter en als ik te snel downloadde overloaden de KPN Xperia box en moest ik het herstarten.
KPN zou UPC voor me afsluiten hadden ze niet gedaan, toen ik dat ging toen besloot ik om TV te behouden bij UPC en alleen internet op te zeggen.

Na 1 Jaar kwam Horizon en gingen we weer volledig over op UPC.
Af en toe wat foutjes in opnemen etc wat frustrerend was, maar verder geen grote problemen.
Maar sinds oktober kreeg ik steeds vaker internet problemen, heb de laatste tijd last van pagina's laden.
Op speedtest etc krijg ik gewoon mijn maximale snelheid maar soms moet ik 4* op reloaden drukken voordat de pagina laad.

Begin het dus een beetje zat te worden, en met deze prijzen wordt het toch heel aantrekkelijk.
Echter vraag ik me af of de goede prijs zich afweegt tegen de nadelen zoals niet kunnen terugspoelen en geen opnamens van buitenaf kunnen instellen(wat ik overigens maar 2 keer heb gebruikt maar het werkte geweldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:57
Had ziggo 180 mbit en was chagrijnig om weer een prijsverhoging voor een slechte reden. Kwam er achter dat ik sneller kon krijgen voor minder bij tweak ;D Enschede is eindelijk een keer goed voor iets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Ered schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:58:
[...]

Vergelijkbare situatie, zit sinds Chello bij UPC maar door hun waardeloze service besloten om in 2011 over te gaan naar KPN..... bleek slechter te zijn, TV werkte voor geen meter en als ik te snel downloadde overloaden de KPN Xperia box en moest ik het herstarten.
KPN zou UPC voor me afsluiten hadden ze niet gedaan, toen ik dat ging toen besloot ik om TV te behouden bij UPC en alleen internet op te zeggen.

Na 1 Jaar kwam Horizon en gingen we weer volledig over op UPC.
Af en toe wat foutjes in opnemen etc wat frustrerend was, maar verder geen grote problemen.
Maar sinds oktober kreeg ik steeds vaker internet problemen, heb de laatste tijd last van pagina's laden.
Op speedtest etc krijg ik gewoon mijn maximale snelheid maar soms moet ik 4* op reloaden drukken voordat de pagina laad.

Begin het dus een beetje zat te worden, en met deze prijzen wordt het toch heel aantrekkelijk.
Echter vraag ik me af of de goede prijs zich afweegt tegen de nadelen zoals niet kunnen terugspoelen en geen opnamens van buitenaf kunnen instellen(wat ik overigens maar 2 keer heb gebruikt maar het werkte geweldig)
Nou ja kijk. Ik heb nu sinds 2009 UPC. En echt nooit klachten gehad. TV deed het altijd prima. Internet gewoon top. Overstap naar HD helemaal vlekkeloos. Elke snelheidsverhoging internet ook prima.

Maar goed ik wil voor m'n hobby en werk nog wel eens grote bestanden moeten uploaden en ik ben het een beetje zat dat UPC maar blijft hangen op lage upload snelheden. Is gewoon niet meer van deze tijd vind ik. Zij zeggen ja klanten hebben meer belang bij downloaden. Ben ik het niet mee eens.

Daarom ga ik gewoon de gok maar nemen. Mijn vader woont enkele straten verderop en heeft ook Tweak. Totaal probleemloos internet met de beloofde snelheid. Daarnaast ook de gratis nieuwsgroepen wat gewoon top is. Ondersteuning bij Tweak vind ik ook erg goed. Je moet wel alles zelf doen, maar als je er even niet uit komt krijg je wel een duidelijke tutorial toegestuurd of ze nemen desnoods je router of PC over. Voor mijn vader zeer praktisch, ik ben zelf wat handiger daarin.

Enigste wat echt afwachten wordt dus is dat Sparql. Lees al veel klachten over de kwaliteit. Naja we zullen zien. Ik kijk toch niet bijster veel TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11-2020
Ik heb wel interesse om ook over te stappen, lees sinds kort weer over Tweak. Het feit dat het een onafhankelijke Nederlandse aanbieder is spreekt mij vooral aan. Zit nu bij KPN glasvezel en hoewel de betrouwbaarheid extreem goed is (gewoon never nooit problemen) heb ik het niet zo op het bedrijf, de attitude, het toontje, je weet het wel. Ik lees helaas veel problemen over Tweak en de TV, ik kan dat begrijpen omdat ze halsoverkop een TV service uit de grond hebben moeten stampen en ik kan het voor lief nemen, ik support het initiatief graag. Ik heb voor nu echter twee vragen aan de andere klanten van Tweak in Almere;

Hoe zit het met de verbinding zelf, is die wel stabiel? Is de ping net zo goed als bij KPN (1-5 ms @speedtest.net)?

Hoe (on)gelimiteerd is de verbinding? Is dit een open 1 Gbps pijp naar de rest van het internet of zitten er bijvoorbeeld geblokkeerde/geknepen poorten/protocollen tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyz
Panzy schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:09:
Zit nu bij KPN glasvezel en hoewel de betrouwbaarheid extreem goed is (gewoon never nooit problemen) heb ik het niet zo op het bedrijf, de attitude, het toontje, je weet het wel....
Ik zal niet zeggen wat je wel moet doen en wat je niet moet doen. en er zijn mensen in deze forum met betere kennis om je vragen specifiek te beantwoorden. Maar ik wil je heel graag een ding zeggen: maak er geen religie van. Het gaat over een internetabonnement, dit is geen kruistocht. Als je lekker goed bij kpn of wie dan ook zit zonder enige klachten, vernietig je eigen huis niet. en verwacht niet dat bij Tweak net zo stabiel gaat als bij KPN. "Never change a winning team" ofwel "If it aint broke dont fix it"

succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11-2020
tonyz schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:42:
[...]

Ik zal niet zeggen wat je wel moet doen en wat je niet moet doen. en er zijn mensen in deze forum met betere kennis om je vragen specifiek te beantwoorden. Maar ik wil je heel graag een ding zeggen: maak er geen religie van. Het gaat over een internetabonnement, dit is geen kruistocht. Als je lekker goed bij kpn of wie dan ook zit zonder enige klachten, vernietig je eigen huis niet. en verwacht niet dat bij Tweak net zo stabiel gaat als bij KPN. "Never change a winning team" ofwel "If it aint broke dont fix it"

succes verder
Bedankt maar dat vraag ik niet. Ik hoop dat er iemand is die zelf ervaring heeft met Tweak mij antwoord op de vragen kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
Ik haalde net een ping van 5 op een speedtest.net server. Ik heb geen idee of ik wel is ping van 1-4 heb gehad volgens mij niet, ik let er niet zo op bij speedtest.
Als ik op Usenet zit te downloaden @max speed 990Mbit+ en ik heb een goede Battlefield 4 server gaat mijn ping van ca 7 na ongeveer 11.

In al die jaren (4+) dat ik Tweak fiber heb, heb ik misschien 2x een uurtje zonder internet gezeten.
De 99% van de tijd is de snelheid super stabiel!

Ik heb nog nooit meegemaakt dat er een poort geblokkeerd of geknepen wordt.
Ik heb het ook niet in deze topic voorbij zien komen... (maar misschien ben ik scheel ;) )

Ze helpen je zelfs op weg mocht jij je eigen apparatuur willen gebruiken.
https://blog.tweak.nl/har...gebruik-eigen-apparatuur/

Ik ben dik tevreden met Tweak internet (Tweak TV heb ik niet)
Maar goed overal kan wel is wat mis gaan.

Ik heb vandaag mijn zus nog gezegd, als ze een fatsoenlijke internet willen moeten ze nu Tweak nemen 8) Ze hebben nog Ziggo internet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonyz
Panzy schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:47:
[...]
Bedankt maar dat vraag ik niet. Ik hoop dat er iemand is die zelf ervaring heeft met Tweak mij antwoord op de vragen kan geven?
Ik ben er zelf een klant van, maar omdat ik nu met wat problemen zit, ben ik misschien niet de juiste persoon om je een niet-eenzijdige antwoord te geven. Dus neem wat ik zeg met een grain of salt:
Hoe zit het met de verbinding zelf, is die wel stabiel? Is de ping net zo goed als bij KPN (1-5 ms @speedtest.net)?
De verbinding (TV/telefoonie/internet) kan en gaat spontaan uitvallen. Zonder enige reden dan ook. Je zal het niet weten totdat je kleine broer klacht dat ie facebook niet kan openen. Of je kennissen proberen je te bellen en dan klagen dat je niet opneemt. Meestal als je bij helpdesk vraagt of die problemen bekend zijn weten ze of niks van, of zeggen ze dat het aan jezelf ligt, of gaan ze het totaal ontkennen. Pas als 5-10 mensen bellen met hetzelfde probleem komen ze pas achter dat er inderdaad een probleem is. Mijn ping is gemiddeld 6ms in Enschede.

Op je 2de vraag kan ik helaas geen antwoord geven omdat ik geen 1 Gbps abonnee ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ered
Vraagje voor de Tweak 1Gb klanten in Almere.
Als ik van UPC 100 Mb/s naar Tweak 1000 Mb/s zou het dan een groot verschil zijn met deze speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4094806336.png
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/115826591.png

Kwa snelheid natuurlijk maar ook kwa ping?

[ Voor 13% gewijzigd door Ered op 28-01-2015 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:27

Quad

Doof

Ered schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:13:
Als ik van UPC 100 Mb/s naar Tweak 1000 Mb/s zou het dan een groot verschil zijn met deze speedtest:
[afbeelding]

Wat verwacht je zelf?

Bij Tweak is mijn ping altijd rond de 5 - 8 ms.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 21:09

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

Ered schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:13:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is tweak 250 mbit hier in almere (1328) Morgen bellen voor de 1000 mbit

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4094806147.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ered
DidierB schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:16:
[...]

Dit is tweak 250 mbit hier in almere (1328) Morgen bellen voor de 1000 mbit

[afbeelding]
Jezus dat is snel, wel vreemd dat je upload sneller is dan waarvoor je betaald :P.

Overigens vroeg ik me af hoe het met de geleverde router zit/ WIFI signaal.

Met de Horizon heb je 2,4 Ghz & 5 Ghz signaal.
En krijg ik dus op me laptop bij 2,4 Ghz maar 35/10 & op 5 Ghz 95/10(geloofde het zelf eerst niet :P).
Aangezien die router maar 2,4 Ghz heeft zal ik er via Wifi zeker geen profijt van hebben of wel?
Dus zou ik misschien 35/35 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt ook aan de WiFi adapter in de laptop en de hoeveelheid verkeer op de 2,4 GHz band bij je thuis.
Ik heb zelf een 50/50 internetverbinding elders, maar die trek ik makkelijk vol op mijn laptop (2,4 GHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killerbert
  • Laatst online: 14-09 21:16
SamPatterson schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 13:50:
[...]

Wat is redelijk simpel? Ik heb de handleiding van dat basisstation gezocht en zie dat je het middels de telefoon moet instellen. In de Zyxel zie ik dat de gebruikersnaam mijn telefoonnummer is, maar mijn wachtwoord kan ik niet zien. Is dat net zoals bij de TV app de postcode?
Kun je iets gespecificeerder zeggen wat je allemaal moet instellen? Ik neem aan dat die Gigaset aan de Zyxel komt te hangen, klopt dit?

[...]
Gewoon instellen via de browser.
klik voor een voorbeeld van een N510. (zo goed als het zelfde)
Helaas heeft tweak geen automatisch config bestand zoals de meeste andere providers wel hebben.
Zie bijvoorbeeld voipQ

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panzy schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 23:47:
[...]

Op je laatste vraag niet. In de jaren dat ik Tweak heb gehad (12) waren er nauweijks probemen met i'net.
En tot afgelopen zomer met KPN interactief ook geen struggles. Toen kwam Sparql en we hebben het allemaal uitvoerig kunnen lezen. Nu ben ik hier niet de TV kijker maar 3 vrouwen wel. Dan is de passie na 2 en halve maand wel over kan ik je zeggen. 8)7
Maar Internet gedeelte was altijd dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik heb 100 / 100.
Dus bij mij blijft het maandbedrag het zelfde.
Mijn voordeel is dus de snelheidsverhoging naar 1000 / 1000.

Nadeel is dat de telefoonkosten iets duurder wordt maar die gebruik ik toch zelden.
Aan de andere kant wordt naar mobiel bellen weer iets goedkoper.
Jan Driebeen schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:35:
[...]

En niet te vergeten AT5 en Xite die nog steeds op zwart staan....

Ben zelf benieuwd wat de financiële gevolgen zijn van de upgrade. Als ik snel reken bespaar ik op tv/internet (Sparql basic/250Mbit) 5 euro per maand. Kom jij daar ook op uit?

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodebaron
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:23
ik heb nu 250 in Almere, echter de telefoonkosten maken het onvoordelig Om naar 1G over te stappen. Heb nu 10 Euro onbeperkt in Nederland.

Helaas leek leuke aanbieding maar is sigaar uit eigendoos voor mij, een dure zelfs.

Het maakt de provider voor een hele groep zelfs minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dacreator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-07-2021
Leuk die "speciale" aanbiedingen voor klanten uit Almere en Enschede, laten ze godverdomme ervoor zorgen dat de bestaande lijnen stabiel blijven.. En dan moet je ook nog bellen om het over te laten zetten, hang je zeker een uur voor joker aan de lijn bij dat zooitje ongeregeld.
Voorlopig ben ik nu nog van de problemen af met die kloten router van hun, en die super helpdeskmedewerkers ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:23

M-ThijZ

Riding on Rails

Ered schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 00:23:
[...]

Jezus dat is snel, wel vreemd dat je upload sneller is dan waarvoor je betaald :P.
Upload cappen ze (in mijn regio) niet. Dit is mijn 50/50 lijntje:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4095619013.png

Wellicht dat ik voor €5/maand extra over een aantal weken laat upgraden naar Gbit. In de praktijk zal ik er wel niet veel van merken. Torrents gebruik ik amper, nieuwsgroepen wel, maar dan is Tweaknews met 100mbit zelf de bottleneck.

[ Voor 1% gewijzigd door M-ThijZ op 28-01-2015 09:27 . Reden: Rectificatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:10
Mja, volgens mij cappen ze het alleen niet in Almere en Enschede. Zit je daarbuiten dan cappen ze het wel degelijk. Ik zit bijv. heel netjes op 100/100, courtesy of Reggefiber (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reggefiber capped niets. Reggefiber heeft geen actieve apparatuur.

Buiten Almere en Enschede krijg je gewoon de snelheid die KPN Wholesale als profiel kiest.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn 100/100 lijn in Almere (resultaat is uit een VM machine die direct aan de router hangt omdat mijn laptop's wifi niet echt snel is)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4095717843.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:58
En met een UTP kabel in je laptop? Dit is niet helemaal betrouwbaar natuurlijk.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij test hij dus juist bedraad ;)

Maar een testerver in Doetinchem lijkt me ook niet ideaal, zeker niet als je in Almere zit. Dan kan je echt veel beter testen bij Ookla zelf of een andere hoster (bv. KPN ) in Amsterdam.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Test was inderdaad bedraad, maar naar wat zoeken voor een UTP hier het resultaat van mijn laptop.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4095747011.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Valt mij nog tegen voor Almere. Ik heb via mijn laptop via wifi op meerdere servers ongeveer dit beeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4095792878.png
In Altbinz draait hij standaar boven de 11.000 KB/s. Behalve als ik boven zit, want die wifi van die zyxel neemt rap af dan. Trekt dan nog 8.000 KB/s.

Met 100/100 trouwens. Ga zo ook bellen.

Wdeb

[ Voor 41% gewijzigd door Wdeb op 28-01-2015 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Wdeb schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:37:
Valt mij nog tegen voor Almere. Ik heb via mijn laptop via wifi op meerdere servers ongeveer dit beeld:
[afbeelding]
In Altbinz draait hij standaar boven de 11.000 KB/s. Behalve als ik boven zit, want die wifi van die zyxel neemt rap af dan. Trekt dan nog 8.000 KB/s.

Met 100/100 trouwens. Ga zo ook bellen.

Wdeb
Weet je zeker dat je laptop op GB level is aangesloten op de Zyxel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Nee. Hoe, wat en waarom?

Ik heb hier een gezin met meerdere gebruikers. Lijkt mij dat die ook wat bandbreedte mogen, toch? Kijk, 50 vind ik te weinig, 1000 een beetje te veel. Meer keuze is er niet en als ik blijf zitten, is het ook goed. Maar ik weet dan nooit hoe het in de toekomst weer gaat. Er zijn, door mijn beperkte telefoongebruik, geen nadelen voor mij volgens mij...

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 06:34

cjdijk

Hans favoriete radiostation

tonyz schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:28:
Volgens mij heb je dit stuk of satirisch geschreven of weet je niet precies waar het omgaat. die werk van guidon is een "extra service" die door Tweak aangeboden wordt en is zoals "installatie door monteur" van ziggo en kpn. Het is niet verplicht. Dit is geen rocket science, elke netwerkboer kan 2 gaatjes in de muur zetten en dit Zyxel router daar ophangen.
Zover ik weet bestaat alleen bij Adsl de mogelijkheid om te bestellen zonder monteur, als doe het zelf pakket dus. Kabel(Ziggo) en glasvezel is standaard altijd met monteur. Bij kabel(Ziggo) heb ik dat altijd onlogisch gevonden, want iemand die een beetje handig is kan dat prima zelf. Bij glasvezel kan ik best snappen waarom een provider geen doe het zelf installaties wil. Als je de glasvezel onjuist behandelt, kan hij vrij simpel breken, dan moet die ingekort worden en afgevlakt. Daar heb je speciale apparatuur voor nodig. Zelfs een Guidion monteur kan dat niet zelf. Ik zelf ook niet.

Wel snap ik dat iedereen die een adsl modem kan aansluiten, dat die ook prima die Zyxel router kan aansluiten, maar daar gaat het mij niet om, het gaat om het Genexis glasvezelmodem. Zelf heb ik daar een cursus van een dag voor gevolgd, om dit in opdracht van 1 provider te mogen doen (Kliksafe). Die cursus was helemaal gratis. Ik kon alleen een dag niet werken, en het kostte mij reiskosten. Dat vind ik best schappelijk.

Ik ben trouwens ook al eens bij Guidion op gesprek geweest, maar ben afgehaakt. Om in opdracht van Guidion te mogen werken, moet je als ZZP'er zelf 3500(!) euro inleggen, voor een 3 daagse cursus bij Guidion. Daar had ik geen trek in. Per klus krijg je 50 euro, ongeacht de arbeidstijd/reistijd/reiskosten. Dan wordt het al moeilijk om hier iets aan over te houden. De te betalen omzetbelasting moet er ook nog vanaf. Dat zou vele jaren gaan duren om die 3500 euro terug te verdienen.

Maar over het terugbetalen van Tweak ben ik het eigenlijk wel met je eens. Dat zou niet langer dan 30 dagen moeten duren. Ik ben al 8 jaar een tevreden Tweak klant. Voor mij telt dat zo zwaar dat ik dat trage terugbetalen niet zo zwaar vind wegen. Dat ik een stuk of 3 keer Tweak heb gebeld, was wellicht ook niet nodig geweest. Ik had evengoed mijn geld wel terugontvangen denk ik.

Even wat anders. Inmiddels heeft Tweak mij de Zyxel router opgestuurd. Het Genexis modem zit er niet bij. De Zyxel router blijkt naast die 1gbps ethernet ingang, voor naar het glasvezelmodem, ook een ingebouwd adsl modem te bezitten. Dus ik heb hem nu alvast aangesloten ter vervanging van mijn oude adsl modem/router. Hoefde alleen maar de voip settings goed te zetten, internet werkte direct, zonder iets te hoeven wijzigen. Ik heb trouwens alleen internet en bellen, televisie heb ik bij Ziggo. Ook na de overstap houd ik dat zo.

Verder geldt dat de nieuwe settings voor de nieuwsgroepen voor glasvezel ook werken via de adslverbinding van Tweak. Server veranderen van news.tweakdsl.nl naar news.tweak.nl en nu wel een gebruikersnaam en wachtwoord. Gebruikersnaam en wachtwoord is hetzelfde als inlognaam en wachtwoord op mijn.tweak.nl (die ik per post heb ontvangen). Het is mij niet bekend of die settings ook werken op een niet-Tweak internetverbinding.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39
Heb gisteravond ook maar meteen een email gestuurd met verzoek om mij te upgraden (van de huidige 100/100 naar de nieuwe 1000/1000). Enige minpunt aan deze wijziging is de gewijzigde telefonie prijzen. En dan met name voor bellen buiten Nederland. Bellen naar een bepaald land kostte voorheen iets van 18 cent per minuut en dat gaat nu 45 cent per minuut kosten! Toch maar eens kijken naar een Voip-buster account...

In Almere (Buiten) is mijn ervaring met Tweak al vele jaren prima voor het Internet gedeelte. Oorspronkelijk kwam ik vanaf TweakDSL. Daarna Tweak Glasvezel met Tweak Blauw. En sinds vorig jaar zomer dus Tweak+Sparql.

Bij Tweak Blauw was televisie ook prima, maar hadden we wel wat problemen met telefonie. Dat lag dus aan de FTU die de signalen splitste en blijkbaar niet goed werkte voor het telefonie gedeelte. Maar de als alternatief geleverde router was ook niet optimaal.

Vorig jaar na de overgang naar Tweak+Sparql hadden we wederom telefonie problemen, wat dus bleek te liggen aan de ZyXEL die niet goed het 'hang-up' signaal van gekoppelde telefoons registreert en dus de lijn open houdt terwijl je denkt opgehangen te hebben. Dan ben je dus niet bereikbaar om gebeld te worden, en als je wilt bellen krijg je een in-gesprek toon! Na het toevoegen van de Gigaset N300A VOIP centrale was dat probleem verleden tijd. Het kost even wat, maar dan heb je ook wat! Want die N300A werkt gewoon goed.

Nu alleen nog de laatste paar kinderziektes van Sparql oplossen en ik ben 100% tevreden over Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb even mailcontact gehad met de servicedesk

Ik heb nu 250/250 en 4 STB's.

Nu contract laten omzetten en ga 5 euro per maand minder betalen.

Telefoon is niet aangesloten en heb straks 4x zo snel internet voor 5 euro minder. Nou mij hoor je niet klagen, toch weer 55 euro per jaar wat ik ergens anders aan kan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:41
Klopt het dat ik nu 1.7 cent per minuut betaal en een start tik en als ik oversluit dat dit 7 cent wordt zonder start tik?
Wordt telefonie voor bestaande abonnementen ook duurder?
Ik heb alleen een 50-50 lijn zonder belbundels ofzo.

Zit beetje in dubio om voor 5 euro extra in de maand over te gaan naar 1000/1000

[ Voor 16% gewijzigd door strietboy op 28-01-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Net gebeld en geupgrade. En heb toch wel aangegeven dat ik het nog een beetje jammer vind dat de newsserver er (nog) niet op vooruit gaat. Dat is toch het kindje van tweak, niet?

Verder gemeld dat ik nog steeds last heb van stottertjes in beeld 's avonds en overdag een spontane reboot van de sparql-box terwijl ik naar de radio aan het luisteren ben. Hij heeft het doorgegeven en meldde mij dat het thans bij de techneuten ligt.

Zoals we weten, hoe meer mensen melding geven, hoe hoger op lijst. Dus als meer mensen hier last van hebben, doorgeven graag.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Wdeb schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:56:
Net gebeld en geupgrade. En heb toch wel aangegeven dat ik het nog een beetje jammer vind dat de newsserver er (nog) niet op vooruit gaat. Dat is toch het kindje van tweak, niet?

Wdeb
Volgens mij gaat de Newsserver er wel degelijk op vooruit, bedenk dat het gaat om een profile, zelfs met slechts 15 threads heb ik momenteel 100 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik had gisteren ook gebeld ivm de nieuwe abonnementen.

Ik haalde ook gelijk weer het stotteren in het televidie signaal aan.
Ook mij werd nu gemeld dat dit een bekent probleem is en dat de technici er mee bezig zijn.
Wdeb schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:56:

Verder gemeld dat ik nog steeds last heb van stottertjes in beeld 's avonds en overdag een spontane reboot van de sparql-box terwijl ik naar de radio aan het luisteren ben. Hij heeft het doorgegeven en meldde mij dat het thans bij de techneuten ligt.

Zoals we weten, hoe meer mensen melding geven, hoe hoger op lijst. Dus als meer mensen hier last van hebben, doorgeven graag.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:57
Ja sje wie wil helpen, ik kom er niet uit. 1000 is mooi maar 50 kan genoeg zijn en scheelt 60 € per jaar. Waarom 1000, omdat je dan de grootste hebt en ruimte voor groeien en als je later zou besluiten je weer vast zit aan jaarcontract en overstapkosten. |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:32
Ik weet nog niet wat ik met 1000 MB moet, maar het scheelt mij niet in abonnementskosten...
Weet iemand een toepassing waar je 1000 MB voor nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
Hier ook een mailtje gestuurd voor de upgrade van 100. Kost hetzelfde en verder worden we alleen gebeld. Zelf bellen we eigenlijk alleen mobiel.

De 100/100 momenteel voldoet ruimschoots, maar hey... Voor hetzelfde geld, why not?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Hans_18T schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:35:
[...]

Volgens mij gaat de Newsserver er wel degelijk op vooruit, bedenk dat het gaat om een profile, zelfs met slechts 15 threads heb ik momenteel 100 Mb.
Deze begrijp ik niet. Ik trek dat ook, volgens mij (11.000 KB/s draadloos). Bedoel je dat er een mogelijkheid is om meerdere profile's te gebruiken op meerdere computers waardoor je iedere met 100Mb kan belasten? Anders zie ik niet hoe dit een verbetering in de snelheid op gaat leven bij de newsservers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Als je veel gebruik maakt van de newsserver van tweak dan is de nieuwe snelheid erg prettig. :)

Oftewel, je trekt niet je hele verbinding dicht.
Green.car6808 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:40:
Ik weet nog niet wat ik met 1000 MB moet, maar het scheelt mij niet in abonnementskosten...
Weet iemand een toepassing waar je 1000 MB voor nodig hebt?

[ Voor 6% gewijzigd door goldvinger op 28-01-2015 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Wdeb schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:54:
[...]

Deze begrijp ik niet. Ik trek dat ook, volgens mij (11.000 KB/s draadloos). Bedoel je dat er een mogelijkheid is om meerdere profile's te gebruiken op meerdere computers waardoor je iedere met 100Mb kan belasten? Anders zie ik niet hoe dit een verbetering in de snelheid op gaat leven bij de newsservers.
Een profile heeft te maken met het aantal threads die je mag gebruiken om te downloaden. Elke thread heeft een beperking vwb bandbreedte (hangt samen met de drukte op de server)
Per abbo heb je één profile. Je kan bijvoorbeeld wel 4 PC's gebruiken waarbij elke PC slechts 10 threads ter beschikking heeft. Zoals ik al eerder aangaf, heb je geen 40 threads nodig om de 100 mbit/s verbinding dicht te trekken. met 15 threads heb je normaal gesproken al 100 mb.
De beperiking is dus je feitelijke aansluiting vwb de snelheid.

[ Voor 13% gewijzigd door Hans_18T op 28-01-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Ja, maar is het maximum per PC dan 100 Mbit/s of voor het geheel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Wdeb schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:10:
Ja, maar is het maximum per PC dan 100 Mbit/s of voor het geheel?
Je profile is voor het geheel, maar als je verbinding sneller is dan 100 mbit, bijvoorbeeld 1G, dan verwacht ik dat je toch wel tot 500mbit/s kan downloaden, beetje afhankelijk van het tijdstip van de dag en hoe oud het te downloaden object is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Hans_18T schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:13:
[...]

Je profile is voor het geheel, maar als je verbinding sneller is dan 100 mbit, bijvoorbeeld 1G, dan verwacht ik dat je toch wel tot 500mbit/s kan downloaden, beetje afhankelijk van het tijdstip van de dag en hoe oud het te downloaden object is.
Aha. Nou,dat is dan wel oké. Dan zitten de bottlenecks dus vooral in de WIFI, de netwerkkaarten en dus de router denk ik. Ben benieuwd wat die allemaal kunnen trekken.
Begint dan toch tijd te worden dat ik een sabnzb-achtig servertje oid op ga zetten en daarop meerdere downloadprogramma's naast elkaar ga zetten. Of gewoon tevreden zijn met wat ik heb en als ik echt snel iets hebben wil, even een kabeltje aansluiten vanuit de meterkast en op mijn laptop altbinz, newsleecher etc naast elkaar draaien en beide een deel van de download laten doen.

Man man, ideeën genoeg, in de praktijk zal ik vast niet zo moeilijk doen. Want eerder lui dan moe en downloads zijn vaak toch snel binnen.

Maar ja, als je sneller kan.........

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Op de tweak site staat dat je met hun newsserver max 100 mbit kan downloaden.

Misschien dat ze dit nu ook gaan ophogen?
Hans_18T schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:13:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Trouwens, weet iemand of je een bevestiging krijgt van de overstap naar 1Gbit abbo en hoe lang het evt. gaat duren voordat het word doorgevoerd? Ik heb het gisteravond aangevraagd dus ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

MetaFrame schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:33:
Trouwens, weet iemand of je een bevestiging krijgt van de overstap naar 1Gbit abbo en hoe lang het evt. gaat duren voordat het word doorgevoerd? Ik heb het gisteravond aangevraagd dus ben heel benieuwd.
Ja, je krijgt bevestiging.
Die bevestiging krijg je vandaag of morgen, als je gisteravond hebt gemailt.
Hoe lang het duurt?
Beste Firesphere

Bedankt voor uw bericht.
We hebben uw verzoek tot wijziging naar het 1000Mbit abonnement in goede orde ontvangen.
We gaan uw abonnement zo spoedig mogelijk upgraden.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Mocht u nog vragen hebben dan horen wij deze graag.

Met vriendelijke groet,

Tweak servicedesk
Dus ik denk, 2 weken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ben benieuwd aangezien ik het telefonisch heb gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DidierB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 21:09

DidierB

Meester in meesterlijk zijn.

MetaFrame schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:33:
Heb net gebeld. Wij gaan hierover van 250 mbit naar 1000 mbit ga sowieso 10 euro minder betalen met sparql en eredivisie live.

Tegen mij zeiden ze een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Wijzigen gaat toch ook gewoon op afstand? Of moet er dan echt een monteur naar de wijkcentrale toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Ik vermoed een softwarematige druk op de knop. En daarna "Enter". Of Linkermuisknop.

Maar dat ze gezien de drukte en voor de controle alvast rekenen op enkele dagen. Zal mij niks verbazen als de eersten al snel om gaan.
Pagina: 1 ... 11 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.