Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.618 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Jan Driebeen schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:40:
[...]

Na herladen gebruikersinterface was bij mij het probleem (gelukkig) weer verholpen.
Toch raar dat er bijna elk weekend problemen ontstaan....

Jan
Gelukkig heb ik nu ook geen problemen meer.
Het lijkt dus opgelost.
Na het gebruikersinterface opnieuw herladen te hebben heb ik nog twee vastlopers gehad.
Nu al ruim een uur geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hier (helaas?) geen glas tot in m'n meterkast maar op VDSL2 heb ik ook geen rede tot klagen met m'n Tweak abo. Ik wacht maar geduldig af tot ze m'n uplink eens wat ruimer gaan zetten.

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/20t2kvd.jpg

KPN kan 80/8 leveren op m'n adres, maar er zit zo te zien écht wel meer in de lijn :P

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 18-01-2015 19:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:27
Aaargh! schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:14:
[...]

Een van de gekleurde knoppen onderaan (volgens mij de meest rechtse) kan je audiotaal/ondertitels kiezen. Standaard staat ie blijkbaar op het audiospoor voor slechtzienden. Daar ff de normale audio kiezen (engels of als het niet anders kan nederlands).
Probleem is dat de instelling niet vastgehouden wordt en de computerstem na verloop van tijd weer terugkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
Hier werkt 'live pauzeren' niet meer, nog meer mensen last van?

Jan (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Klopt. Bij mij ook. Opnemen werkt ook niet. Opname kan je niet bekijken.
Dit probleem speelt sinds afgelopen vrijdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:53
Kird03 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 00:48:
[...]

dat viel mij ook al op.. NPO is analoog (zacht & blikkerig) terwijl alle zenders met dolby 5.1 (AC3) het 'normaal' doen.

grootste nadeel is is echter verschil in geluidssterkte tussen de zenders (daardoor?!)
Heb jij het al gemeld bij de helpdesk?
Ik heb het wel gemeld, maar het zou waarschijnlijk aan mijn eigen apparatuur liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 20:23
Ik krijg nu geen IP address meer in VLAN4 (Sparql) hier in Almere. Zelfs niet na uit/aan DHCP renew etc,..
Het internet VLAN 34 geeft nog wel een IP en werkt ook gewoon. Maar dus nu even geen TV.
Heeft er nog iemand last van, of werkt DHCP in het subnet 10.10.32.0/22 nog wel?

Het werkt weer, was afgesloten door Tweak

[ Voor 7% gewijzigd door Dukejohn op 19-01-2015 16:43 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Ben nieuw op dit forum, maar jullie zijn allemaal precies mijn type mensen.
Wij hebben nu sinds 1,5 jaar tweak Alles in 1. Ook hebben we al 1,5 ellende met tweak. Er is altijd wel iets mis. Begon al met het aansluiten van de kastjes. Maar goed, om geen oude koeien uit de sloot te halen, ga ik even door op het hedendaagse probleem.

Na al 20 keer over heen en weer te hebben gemaild en gebeld met tweak HD,
nog altijd geen oplossing.

Overdag werkt alles top. Snel internet, TV functioneert opzich prima en ook de telefoon geeft geen problemen. Daarentegen, 'snachts valt op een bepaald punt, alles uit. Echt alles. Dus bij het wakker worden s'ochtends, werkt de Wifi niet. Maar ook de telefoon en TV doen niks. Iedere ochtend trekken we stroomkabel van de Zyxel eruit en doen we die er 10 sec later weer in.

Tweak blijft maar volhouden "Ik pas even wat dingetjes hier aan in de router, en kijk het dan nog weer even aan." Maar het probleem blijft aanhouden.

Hebben jullie enig idee wat ik nog kan doen? We hebben echt geen idee meer. Het laatste dat ze 'konden' doen vanmorgen, was de systeembeheerder laten kijken naar eventuele problemen. Dat wordt dus wederom afwachten.

(Nog 1 losse vraag. Waarom werkt het op pauze zetten alleen op de zenders 1,2,3,4 en 5?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thuisdigitaal
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-11-2016
Gisteren had ik ook problemen met ontvangst van TV (Hilversum). Internet werkte wel gewoon.

De oplossing bleek uiteindelijk met behulp van de helpdesk, nieuwe firmware in zyxel en een reset van de zyxel. Blijkbaar is er wat veranderd in de netwerk configuratie.

Alle ander opties, zoals releasen, herstarten, hielpen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Omdat ik van tweak mijn sparqlbox opnieuw moest inladen ivm niet werken van pauzeren en opnemen, ben ik door een harde reset mijn 1080i instelling kwijt.
Ik weet niet meer hoe ik in het menu kan komen om de sparqlbox weer op 1080i te zetten.

Ik heb wederom tweak gebeld om te vragen hoe ik de box weer op 1080i kan krijgen.
Antwoord Tweak:
Weten wij niet en mogen dit ook niet zeggen omdat wij geen 1080 ondersteunen.
Ik: zijn jullie nu tweakers of niet, wat is dit voor antwoord.
Tweak: Kijk maar op het tweakers forum. Daar wordt je wel verder geholpen.

Het moet echt niet gekker worden. Mijn vraag dus aan jullie: Hoe kom ik ook al weer in het menu zodat ik de box weer op 1080i kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TagForce
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05 08:20
goldvinger schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:09:
Omdat ik van tweak mijn sparqlbox opnieuw moest inladen ivm niet werken van pauzeren en opnemen, ben ik door een harde reset mijn 1080i instelling kwijt.
Ik weet niet meer hoe ik in het menu kan komen om de sparqlbox weer op 1080i te zetten.

Ik heb wederom tweak gebeld om te vragen hoe ik de box weer op 1080i kan krijgen.
Antwoord Tweak:
Weten wij niet en mogen dit ook niet zeggen omdat wij geen 1080 ondersteunen.
Ik: zijn jullie nu tweakers of niet, wat is dit voor antwoord.
Tweak: Kijk maar op het tweakers forum. Daar wordt je wel verder geholpen.

Het moet echt niet gekker worden. Mijn vraag dus aan jullie: Hoe kom ik ook al weer in het menu zodat ik de box weer op 1080i kan zetten?
https://github.com/Novapa...-HD-resolutie-(1920x1080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:27:
Thx, Ik ga gelijk aan de slag :)

[...]
Werkt alles nu weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ja, inclusief live pauzeren en opnemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:02:
[...]

Ja, inclusief live pauzeren en opnemen. :)
Hier werkt live pauzeren ook weer (opnemen had ik geen probleem mee) maar heb de abox niet gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 18:36
Hoe lang mag Tweak er over doen om een verbinding op te leveren? Ze geven zelf aan 3-4 weken levertijd, maar blijkbaar zijn er leveringsproblemen van de Genexis.
Kom je pas achter als de monteur van Guidion in je meterkast zit en zowel hij als ik de Genexis niet heeft gekregen. Ik was al een beetje huiverig met het aanvragen van Tweak, nu begin ik toch bijna spijt te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Jan Driebeen schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:15:
[...]

Hier werkt live pauzeren ook weer (opnemen had ik geen probleem mee) maar heb de abox niet gereset.
Dat zou bij mij ook wel toeval geweest zijn.
Tweak vertelde mij dat ze er al de hele dag mee bezig geweest zijn.
Toen ik tweak belde deed het opnemen en pauzeren het bij tweak ook niet. De medewerke ging het speciaal proberen voor mij.

Collega's van hem vertelde dat de box opnieuw opgestart dient te worden.
Dat heb ik dan ook gedaan en daarna geconcentreerd om de box weer op 1080i te krijgen.
Toen ik dat eindelijk voor elkaar gekregen had, deed het live pauzeren en opnemen het ook weer.
Toeval waarschijnlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:32
@netiul, bij mij is vrijdag nog gewoon een monteur van guidion geweest met een genexis. Hoorde hem nergens over. Alles werkt ook perfect hier. Moest wel 4 weken wachten, maar zat dan ook feestdagen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
Caelorum schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:14:
@netiul, bij mij is vrijdag nog gewoon een monteur van guidion geweest met een genexis. Hoorde hem nergens over. Alles werkt ook perfect hier. Moest wel 4 weken wachten, maar zat dan ook feestdagen tussen.
Dan heb jij net geluk gehad denk ik. 16 december gevraagd en op 12 januari lijn geactiveerd. Daarna moest ik zelf nog achteraan bellen wanneer de monteur zou komen. Beetje jammer dit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Ik heb net mijn eerste firmwareupdate gedaan. Met die van de Tweaksite. Van versie 4 naar versie 7, niks gereset oid. Alles lijkt netjes behouden.

Ik hoop dat ik zo van enkele stotters in mijn TV af kom, want rest bevalt wel.

Maar...waarom staan er ook configuratie-files op die site? Alles is toch al oké? Of moet ik ook nog dat TR069 oid uit zetten?

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netiul schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:32:
[...]

Dan heb jij net geluk gehad denk ik. 16 december gevraagd en op 12 januari lijn geactiveerd. Daarna moest ik zelf nog achteraan bellen wanneer de monteur zou komen. Beetje jammer dit :/
Bereid je maar voor het begint nu pas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand anders ook wat gemerkt aan de zender blokkering?

Bij mij moest ik op een zender toen ik erheen zapte code ingeven en op een andere niet maar in het menu waren ze alle gewoon met slotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
netiul schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:32:
[...]

Ja, dat kan ik me voorstellen. Enige minpunt dat ik heb kunnen vinden momenteel is het gebrek aan communicatie en initiatief vanuit Tweak. Maar heb gewoon elke week een mail gestuurd om een status-update. Wellicht dat dat nog heeft geholpen. Ik had het hele pakket ruim een week voordat de monteur kwam. Ook nog even een half uur ofzo met hem lopen praten over het verschil in netwerk waar ik nu zit en waar ik eerst woonde. Hij liet nog wel los dat dit pas de derde Tweak aansluiting in een half jaar was voor hem. Meestal zijn het toch klanten van KPN dochters die hij aansluit.

Heb het zelf overigens 10 december ofzo aangevraagd.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 20-01-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:48:

Bij mij moest ik op een zender toen ik erheen zapte code ingeven en op een andere niet maar in het menu waren ze alle gewoon met slotje
Klopt, code ingeven unlockt alle zenders met een slotje gedurende iets van 30sec. Daarna moet er weer een code ingevoerd worden. Dit is volgens mij zoals het hoort, heb het in ieder geval bij meerdere providers zo gezien (lijbrandt e.d.)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alphalorne schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:36:
[...]

Klopt, code ingeven unlockt alle zenders met een slotje gedurende iets van 30sec. Daarna moet er weer een code ingevoerd worden. Dit is volgens mij zoals het hoort, heb het in ieder geval bij meerdere providers zo gezien (lijbrandt e.d.)..
Bij ziggo werkte het logischer. Een keer in menu unlocken werkte voor altijd, niet totdat je de box uitzetten. En per zender unlocken werkte alleen voor die zender tot uit zetten. Nu merk ik ook dat het soms wel werkt en soms niet. Niet iedere keer krijg ik het unlock scherm als ik naar een gelockte zender ga. Vraag me ook af waar de unlock plaats vindt. In abox of op server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
Verwijderd schreef op maandag 19 januari 2015 @ 23:44:
[...]

Bereid je maar voor het begint nu pas!
Bedankt voor de bemoedigende woorden ;)
In het telefoongesprek gisteren toen ik aangaf dat ik binnen een paar dagen toch wel een oplossing verwacht en dat het anders van mij niet meer hoeft, zei de meneer doodleuk dat ze 60 dagen de tijd hebben om een verbinding op te leveren en dat opzeggen dus geen optie is. "Misschien een beetje lullig dat ik het zeg." Nou zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
netiul schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:06:
[...]

In het telefoongesprek gisteren toen ik aangaf dat ik binnen een paar dagen toch wel een oplossing verwacht en dat het anders van mij niet meer hoeft, zei de meneer doodleuk dat ze 60 dagen de tijd hebben om een verbinding op te leveren en dat opzeggen dus geen optie is. "Misschien een beetje lullig dat ik het zeg." Nou zeker!
Je moet hetzelfde als wij doen: gewoon VicVLT negeren.
Zo slecht is Tweak nu ook weer niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:36:
[...]

Bij ziggo werkte het logischer. Een keer in menu unlocken werkte voor altijd, niet totdat je de box uitzetten. En per zender unlocken werkte alleen voor die zender tot uit zetten. Nu merk ik ook dat het soms wel werkt en soms niet. Niet iedere keer krijg ik het unlock scherm als ik naar een gelockte zender ga. Vraag me ook af waar de unlock plaats vindt. In abox of op server.
Bij mij werkt in het menu uitschakelen ook voor altijd, maar i.v.m. kids laat ik de pin er wel opzitten. Per zender unlocken voor alleen die zender lijkt mij persoonlijk niet logischer. Zoals het bij tweak nu werkt (iig bij mij) is precies zoals ik gewend ben. Ach, beide natuurlijk subjectief.

ik vermoed (niet gehinderd door enige kennis van zaken) dat de unlock plaats vind op de abox en door een widget geregeld wordt. Van de widgets hebben we al eerder gezien hier dat die versies kunnen verschillen bij gebruikers (kennelijk alleen bijgewerkt als de box echt uit staat), waarbij je als gebruiker niet ziet dat er een update heeft plaatsgevonden.

[ Voor 17% gewijzigd door Alphalorne op 20-01-2015 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
netiul schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:06:
[...]

Ik weet van mensen die na maanden wachten nog niks hadden opgeleverd gekregen, dus euhm, succes :P. Dat was wel rond het hele Sparql opleverings debakel (al lees ik dat 1080 nog steeds niet ondersteund wordt), dus ik zou het nu niet verwachten, maar haast moet je ook niet hebben bij Tweak.

[ Voor 13% gewijzigd door Sissors op 20-01-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Maar 1080 werkt wel :P
@netiul, vraag me af waar dat staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:24
Caelorum schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 11:39:
Maar 1080 werkt wel :P
@netiul, vraag me af waar dat staat :)
Het kan wel maar Tweak ondersteund het niet anders had je dit ook wel via het normale menu kunnen doen
Zie dit bericht van goldvinger
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43599705

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Waarom zit er in die Android app niet ook de zenders die in het extra zenderpakket zitten? Ik noem een Comedy Central Family, RTL Crime en niet te vergeten de zenders met kinderslot (nudge nudge know what i mean).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
netiul schreef op maandag 19 januari 2015 @ 20:49:
Hoe lang mag Tweak er over doen om een verbinding op te leveren? Ze geven zelf aan 3-4 weken levertijd, maar blijkbaar zijn er leveringsproblemen van de Genexis.
Kom je pas achter als de monteur van Guidion in je meterkast zit en zowel hij als ik de Genexis niet heeft gekregen. Ik was al een beetje huiverig met het aanvragen van Tweak, nu begin ik toch bijna spijt te krijgen.
Toch had volgens mij het Guidion mannetje een Genexis bij zich moeten hebben in geval van een Tweak verbinding. In geval van KPN worden ze opgestuurd in het "pakket".
Waarop baseer je leveringsproblemen van de Genexis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjantje72 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:12:
[...]

hij komt er net achter hoe tweak met problemen omgaat en dan zeg je dat ie mij moet negeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:32
Arjantje72 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 10:12:
[...]

+2 ! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

SamPatterson schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:06:
Waarom zit er in die Android app niet ook de zenders die in het extra zenderpakket zitten? Ik noem een Comedy Central Family, RTL Crime en niet te vergeten de zenders met kinderslot (nudge nudge know what i mean).
Als ik een gok mag doen: rechten kwestie.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Misschien domme vraag, maar wat is het standaard kinderslotcode?
0000
9999
1234
Allemaal geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Dennischo schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:19:
0000
9999
1234
Allemaal geprobeerd.
Dat is de code die je in je brief hebt gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
goldvinger schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:29:
[...]

Dat is de code die je in je brief hebt gekregen
Heb dus geen brief gehad, ook niet voor activatie voor de TV. Hang ondertussen maar weer aan de telefoon :F

Edit: Opgelost!

[ Voor 3% gewijzigd door Dennischo op 20-01-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Laatst online: 16-09 10:23
Mijn aansluiting wordt binnen 2 weken opgeleverd maar er moet nog een afspraak met de monteur worden gemaakt.

Probleem: De monteur belt de hele tijd onder werktijd met een onbekend nummer en dan kan ik niet opnemen.

Iemand een idee hoe ik het monteursbedrijf zelf kan bereiken? Tweak zegt dat ik gewoon moet afwachten...

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Aaargh! schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:08:
[...]

Als ik een gok mag doen: rechten kwestie.
Hoezo rechtenkwestie? Ik betaal er toch gewoon voor? Als er een film op een van de kanalen wordt uitgezonden die wel wordt doorgegeven in die app is daar toch ook geen rechtenkwestie over? Waarom zou ik geen recht hebben in een app versie van TV maar wel in de normale TV? Bespottelijk.

Hopelijk kan een van jullie wizzkids een en ander decoderen uit de totale stream zodat je een directe url naar een bepaald kanaal krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
jooncheez schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:46:
[...].
Iemand een idee hoe ik het monteursbedrijf zelf kan bereiken? Tweak zegt dat ik gewoon moet afwachten...
Volgens mij gebruiken ze maar drie of vier bedrijven dus zou niet zoveel moeite moeten kosten om te bellen. Bedrijven worden genoemd op dezelfde site als die hier is gelinkt voor instellen HD op settolbox. Guidion doet ook regio Veenendaal/Ede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Laatst online: 16-09 10:23
Caelorum schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:14:
[...]

Volgens mij gebruiken ze maar drie of vier bedrijven dus zou niet zoveel moeite moeten kosten om te bellen. Bedrijven worden genoemd op dezelfde site als die hier is gelinkt voor instellen HD op settolbox. Guidion doet ook regio Veenendaal/Ede.
Oke dankje! Ik heb alleen moeite met het vinden van de link waar je het over hebt. Het gaat over Amsterdam trouwens.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
jooncheez schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:11:
[...]

Oke dankje! Ik heb alleen moeite met het vinden van de link waar je het over hebt. Het gaat over Amsterdam trouwens.
Hij bedoelt deze link:
https://github.com/NovapaX/sparqltv/wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb

Mensen mensen. Jullie zijn ook lekker. Heeft VicVLT eindelijk een normaal, niet negatief bericht en doet dus stappen in de goede richting, gaan jullie direct weer hakken. Denk nou een beetje na voor de toekomst. Mary Poppins zei het al: "Stroop is beter dan azijn".

Dus VicVLT, bij deze: "Ik heb die blokkering nog nooit aangepast dus heb geen idee. Sorry dat ik je hierin niet kan helpen. Maar misschien een ander?"

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 12:22

Heb het hier ook even uitgeprobeerd.

zender 700 code ingevoerd en BEELD, daarna naar 701 gezapt en gelijk ook BEELD. Heb daarna even door gezapt en weer terug BEELD. Maar als ik even op 700 of 701 blijf hangen een minuut 1 a 2 een dan zap moet ik wel weer de code invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

SamPatterson schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:05:
[...]

Hoezo rechtenkwestie? Ik betaal er toch gewoon voor?
Tweak heeft alleen de rechten om een bepaald kanaal via de TV door te geven en de app wordt gezien als online distributie wat niet toegestaan is.

Zomaar een gokje, maar lijkt me de meest logische verklaring.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag wordt hier op NPO 1,2 en 3 de ondertiteling voorgelezen door een irritante computerstem. Weet iemand of dit via Sparql loopt en hoe ik dit moet uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-09 12:22
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:03:
Sinds vandaag wordt hier op NPO 1,2 en 3 de ondertiteling voorgelezen door een irritante computerstem. Weet iemand of dit via Sparql loopt en hoe ik dit moet uitzetten?
blauwe knop drukken, en dan op Ned of standaard zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennischo schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:19:
0000
9999
1234
Allemaal geprobeerd.
Ze hebben een tijdje je postcode als default gebruikt!

Hij is hetzelfde als de code die je genruikte als aanmelden van abox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
Green.car6808 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 21:22:
[...]

Ja dat heb ik wel met meer films. Ik heb de HBO GO app op mijn telefoon staan en dan kijk ik het op mijn TV via Chromecast. Werkt perfect.
Zal wel perfect werken maar dan klopt er toch gewoon iets niet bij HBO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:49:
[...]

Ze hebben een tijdje je postcode als default gebruikt!

Hij is hetzelfde als de code die je genruikte als aanmelden van abox
Waarom niet gewoon standaard 0000. Nja, is al opgelost. Was een totaal andere code dan de aanmeld code van de Sparql. Had het nooit geraden igg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 13:24
Tweak lezen jullie even mee?

nieuws: Klanten KPN kunnen via app buitenshuis live-tv kijken

Als KPN dat kan kunnen jullie het toch ook weer aanzetten?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 13:46
SamPatterson schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:05:
[...]

Hoezo rechtenkwestie? Ik betaal er toch gewoon voor? Als er een film op een van de kanalen wordt uitgezonden die wel wordt doorgegeven in die app is daar toch ook geen rechtenkwestie over? Waarom zou ik geen recht hebben in een app versie van TV maar wel in de normale TV? Bespottelijk.

Hopelijk kan een van jullie wizzkids een en ander decoderen uit de totale stream zodat je een directe url naar een bepaald kanaal krijgt.
Niks bespottelijk. Zo werkt het gewoon in het wereldje van TV-zenders en content aanbieders.

Voor ieder distributiekanaal apart (zij het IPTV, Analoog, DVB-C, Tablet) zal men bij sommige (meeste?) aanbieders van content weer nieuwe afspraken moeten maken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
eymey schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:16:
[...]

Niks bespottelijk. Zo werkt het gewoon in het wereldje van TV-zenders en content aanbieders.

Voor ieder distributiekanaal apart (zij het IPTV, Analoog, DVB-C, Tablet) zal men bij sommige (meeste?) aanbieders van content weer nieuwe afspraken moeten maken.
Ik kan me best voorstellen dat het voor de (ff generaliserend gezegd) standaard consument aanvoelt als een 2-ledig verhaal:

Enerzijds de afspraken met de aanbieder zoals je zegt eymey :) Maar anderzijds vanuit de "consument" gezien: "Ik meld me aan op de app met mijn gegevens (abonneenummer en bijbehorend password/pincode). Dan moet "het systeem" toch zien waarop ik een abonnement heb?" :)

Gok dat er voor beide wat te zeggen valt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Wdeb schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:57:
[...]

Mensen mensen. Jullie zijn ook lekker. Heeft VicVLT eindelijk een normaal, niet negatief bericht en doet dus stappen in de goede richting, gaan jullie direct weer hakken. Denk nou een beetje na voor de toekomst. Mary Poppins zei het al: "Stroop is beter dan azijn".

Dus VicVLT, bij deze: "Ik heb die blokkering nog nooit aangepast dus heb geen idee. Sorry dat ik je hierin niet kan helpen. Maar misschien een ander?"

Wdeb
Volgens mij is er hier ook normaal op gereageerd..
Alphalorne schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 08:36:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Alphalorne schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:53:
[...]

Volgens mij is er hier ook normaal op gereageerd..

[...]
O jee, val jij ook onder "mensen mensen"?? Ik dacht aan je avatar te zien dat dit niet zo was...
;) ;) ;)

En je voelde je ook aangesproken? Zelfs al dacht ik dat je mens was, dan was je natuurlijk niet aangesproken.

Maar, verder heb ik nog steeds 's avonds soms hickups in het beeld, tot mijn spijt. Ondanks de update naar zyxel firmware 7. Het is storend, maar niet onoverkomelijk. Maar hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Anyway...

Nee, haper zijn mij niet opgevallen. Wel gisteren Top Gear op BBC3 gepauzeerd, half uur later op play gedrukt en na een minuut of 10 sprong het over op live beeld.. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dwazer schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:46:
[...]

Ik kan me best voorstellen dat het voor de (ff generaliserend gezegd) standaard consument aanvoelt als een 2-ledig verhaal:

Enerzijds de afspraken met de aanbieder zoals je zegt eymey :) Maar anderzijds vanuit de "consument" gezien: "Ik meld me aan op de app met mijn gegevens (abonneenummer en bijbehorend password/pincode). Dan moet "het systeem" toch zien waarop ik een abonnement heb?" :)

Gok dat er voor beide wat te zeggen valt :)
Oh ik ben het met je eens dat providers wat beter zouden mogen uitleggen waarom het aanbod in de app vaak beperkter is dan via de STB.

Maar hoe dan ook: Je kan (en dat geldt voor meer providers) gewoon niet de mapping van pakket vs. zenders die je op je STB hebt 1 op 1 door trekken naar Tablet.

Daarom reageerde ik met name op de "belachelijk" uitspraak: Die "belachelijk" uitspraak moet gericht zijn op de algehele mores in deze wereld, niet alleen op de provider.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 21-01-2015 10:34 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netiul
Hans_18T schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 16:22:
[...]

Toch had volgens mij het Guidion mannetje een Genexis bij zich moeten hebben in geval van een Tweak verbinding. In geval van KPN worden ze opgestuurd in het "pakket".
Waarop baseer je leveringsproblemen van de Genexis?
Volgens de monteur (toppie gast verder, heeft echt z'n best gedaan, ook in het contact met Tweak) stuurt Tweak nooit hun cpe's naar Guidion, in tegenstelling tot xs4all, kpn en telfort (geloof ik). Hij had er wel 1tje van xs4all op gezet om te kijken of er licht op de lijn zat, maar verder werken ze niet vanwege het eigen VLAN van Tweak. (Ik weet niet precies hoe dat zit.)
Dat van de leveringsproblemen heb ik van de servicedesk zelf.

Edit: Ik hoor net van de servicedesk dat het hier niet om een Genexis gaat die niet leverbaar is, maar om ander type ftth.

[ Voor 7% gewijzigd door netiul op 21-01-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netiul schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:01:
[...]

Volgens de monteur (toppie gast verder, heeft echt z'n best gedaan, ook in het contact met Tweak) stuurt Tweak nooit hun cpe's naar Guidion, in tegenstelling tot xs4all, kpn en telfort (geloof ik). Hij had er wel 1tje van xs4all op gezet om te kijken of er licht op de lijn zat, maar verder werken ze niet vanwege het eigen VLAN van Tweak. (Ik weet niet precies hoe dat zit.)
Dat van de leveringsproblemen heb ik van de servicedesk zelf.

Edit: Ik hoor net van de servicedesk dat het hier niet om een Genexis gaat die niet leverbaar is, maar om ander type ftth.
Ik heb nooit een monteur gezien. Aangezien alles door tweak op gestuurd was en ik geen behoefte had voor een 3de keer vrij te nemen aangezien tweak 2 keer niet kwam opdagen. Wel leuk als ze brieven sturen met: op die datum komt de monteur langs voor installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 11:33:
[...]

Ik heb nooit een monteur gezien. Aangezien alles door tweak op gestuurd was en ik geen behoefte had voor een 3de keer vrij te nemen aangezien tweak 2 keer niet kwam opdagen. Wel leuk als ze brieven sturen met: op die datum komt de monteur langs voor installatie.
En wie heeft ooit de Genexis bij jou aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:01:
[...]

En wie heeft ooit de Genexis bij jou aangesloten?
Dat heb ik zelf gedaan! Dat is geen hogere wiskunde hoor! Er is ooit alleen een monteur geweest die de glasvezel getrokken heeft maar zodra dat gedaan was nooit meer iemand gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Is inderdaad geen rocket science. Al had ik een leuk gesprek met de monteur die bij mij langskwam. Die had een paar weken ervoor nog iemand gehad die de Genexis er niet goed op kreeg en toen met volle kracht er op is gaan lopen duwen. Resultaat was een hele dure rekening voor het opnieuw monteren van het geheel. Het kan dus ook fout gaan en om die reden sturen ze liever een monteur. Dan zijn de eventuele kosten door schade niet voor jouw, maar het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blauwe knop drukken, en dan op Ned of standaard zetten.
[/quote] Dank je, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:24
Philos31 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 09:12:
Tweak lezen jullie even mee?

nieuws: Klanten KPN kunnen via app buitenshuis live-tv kijken

Als KPN dat kan kunnen jullie het toch ook weer aanzetten?
Toch niet zo moeilijk zet ff een vpn op en kijken maar gaat bij mij perfect

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:18:
Is inderdaad geen rocket science. Al had ik een leuk gesprek met de monteur die bij mij langskwam. Die had een paar weken ervoor nog iemand gehad die de Genexis er niet goed op kreeg en toen met volle kracht er op is gaan lopen duwen. Resultaat was een hele dure rekening voor het opnieuw monteren van het geheel. Het kan dus ook fout gaan en om die reden sturen ze liever een monteur. Dan zijn de eventuele kosten door schade niet voor jouw, maar het bedrijf.
ik raad het ook niet aan om te doen als je niet zeker weet wat je doet. of als je geen ervaring hebt me delicate ding uit en in elkaar halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:15:
[...]

Dat heb ik zelf gedaan! Dat is geen hogere wiskunde hoor! Er is ooit alleen een monteur geweest die de glasvezel getrokken heeft maar zodra dat gedaan was nooit meer iemand gezien!
Klopt maar de monteur gebruikt, als het goed is, bijvoorbeeld een tooltje om de connector schoon te maken alvorens de zaak in elkaar te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Bij oplevering van een nieuwe glasvezel lijn (iig wel in mijn nieuwbouw woning) is deze afgedopt zodat hij niet vies kan worden. Heb hem er zelf ook ingeklikt (geen zin om te wachten op de monteur).

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans_18T schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:16:
[...]

Klopt maar de monteur gebruikt, als het goed is, bijvoorbeeld een tooltje om de connector schoon te maken alvorens de zaak in elkaar te klikken.
en de monteurs van tweak gideon zijn de enige die dat kunnen? Zelfs het lassen van de glasvezel is iets dat meer mensen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik denk dat nog geen 1 procent van de consumenten dat zelf kan.

En dus daarom geldt gewoon: JA, alleen de monteurs van bedrijven die namens providers of Reggefiber komen kunnen dat.

Niemand die kan controleren als je zelf gaat zitten prutsen en het gaat goed. Tot men erachter komt dat je wel hebt zitten prutsen. In dat geval is het ook zeer terecht dat soms flinke herstelkosten worden doorberekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:29:
[...]

en de monteurs van tweak gideon zijn de enige die dat kunnen? Zelfs het lassen van de glasvezel is iets dat meer mensen kunnen.
Natuurlijk kunnen dat meer mensen, het gaat erom of je de benodigde stukjes gereedschap hebt / gebruikt.
Zelfs ik kan glasvezels lassen (ik ben 25 jaar geleden gecertificeerd door KPN), ook hier geld met het juiste gereedschap. Al moet ik zeggen dat het benodigde tool in vergelijk tot 25 jaar geleden aardig is gekrompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 13:40:
Ik denk dat nog geen 1 procent van de consumenten dat zelf kan.

En dus daarom geldt gewoon: JA, alleen de monteurs van bedrijven die namens providers of Reggefiber komen kunnen dat.

Niemand die kan controleren als je zelf gaat zitten prutsen en het gaat goed. Tot men erachter komt dat je wel hebt zitten prutsen. In dat geval is het ook zeer terecht dat soms flinke herstelkosten worden doorberekend.
Ze hadden het ook zelf mogen doen, de eerste keer dat ik een dag vrij voor ze nam, de tweede keer dat ik het deed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Wdeb schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:15:
[...]
.

Maar, verder heb ik nog steeds 's avonds soms hickups in het beeld, tot mijn spijt. Ondanks de update naar zyxel firmware 7. Het is storend, maar niet onoverkomelijk. Maar hebben meer mensen dit?
Ja, dat heb ik ook.
Alleen af en toe in de avond. (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
Idd, in de avond in Almere. Als ik langs Humberto kom en ik even blijf kijken (minst storend) of als ik een aardige film aan het kijken ben (storender). Mij valt op dat het in elk geval niet tijdens reclames is, maar dat kan ook liggen aan dat ik dan nogal aan het zappen ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wdeb schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:05:
Idd, in de avond in Almere. Als ik langs Humberto kom en ik even blijf kijken (minst storend) of als ik een aardige film aan het kijken ben (storender). Mij valt op dat het in elk geval niet tijdens reclames is, maar dat kan ook liggen aan dat ik dan nogal aan het zappen ben...
is in de regio utrecht ook weer erger geworden. maar om nou tweak daarvoor te bellen om te horen dat ze er nog niet van gehoord hebben of dat het in mijn eigen netwerk ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Verwijderd schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 14:20:
[...]

is in de regio utrecht ook weer erger geworden. maar om nou tweak daarvoor te bellen om te horen dat ze er nog niet van gehoord hebben of dat het in mijn eigen netwerk ligt...
Ik heb inderdaad hierover vaker gebeld.
Dit is dan ook het enige waar ik niet echt uitkom met tweak.
Tweak herkend deze problemen niet en verwijst mij naar mijn eigen netwerk.
Echter deze problemen spelen sinds oktober 2014. Daarvoor nooit geen problemen gehad en ik heb niks aan mijn netwerk veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
goldvinger schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 16:10:
[...]

Ik heb inderdaad hierover vaker gebeld.
Dit is dan ook het enige waar ik niet echt uitkom met tweak.
Tweak herkend deze problemen niet en verwijst mij naar mijn eigen netwerk.
Echter deze problemen spelen sinds oktober 2014. Daarvoor nooit geen problemen gehad en ik heb niks aan mijn netwerk veranderd
Wel alles met Utp-kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ja, alles Utp cat 6 kabel en rechtstreeks aangesloten op de Zyxel (poort 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
Dan is het idd raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
mca2 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 22:57:
[...]

Zal wel perfect werken maar dan klopt er toch gewoon iets niet bij HBO?
`

Nee kloppen doet het niet. Je kunt echter wel alle films via HBO GO (web of app) kijken omdat je een Sparql abonnee bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die een Android TV stick heeft, en eens kan testen of de Sparql app er op werkt?
Ben echt dringend opzoek naar een werkende stick!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
Green.car6808 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:39:
[...]
`

Nee kloppen doet het niet. Je kunt echter wel alle films via HBO GO (web of app) kijken omdat je een Sparql abonnee bent.
Eens kijken voor zo'n sticky dan. Heb je dan 720p of 1080p op je tv met fatsoenlijk geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Uiterst vervelend. Ik heb een modem dat er na een paar weken mee stopt. Dat wil zeggen, niet meer bereikbaar en geen enkele verbinding meer mogelijk. Het enigste dat helpt is het van de stroom halen en weer inpluggen. Herkenbaar? Of nieuw modem vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielAlm schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:27:
Uiterst vervelend. Ik heb een modem dat er na een paar weken mee stopt. Dat wil zeggen, niet meer bereikbaar en geen enkele verbinding meer mogelijk. Het enigste dat helpt is het van de stroom halen en weer inpluggen. Herkenbaar? Of nieuw modem vragen?
Modem of router? Is het de zyxell of de Glasvezel unit?

Zyxell staat er bekend op dat hij problemen kan geven. Welke firmware heb je op de Zyxell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:50:
[...]

Modem of router? Is het de zyxell of de Glasvezel unit?

Zyxell staat er bekend op dat hij problemen kan geven. Welke firmware heb je op de Zyxell?
Zyxell en had de problemen eerst op 5 en toen naar 7 gegaan. Dus nu met 7 ook problems

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-09 14:53

HaterFrame

Well... Poo came out!

DanielAlm schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 10:51:
[...]

Zyxell en had de problemen eerst op 5 en toen naar 7 gegaan. Dus nu met 7 ook problems
Kan me niet voorstellen dat deze problemen specifiek in de FW zitten, denk eerder aan het platform er achter. Ik heb deze dingen sporadisch mee gemaakt op verschillende firmwares. 9 van de 10 keer heeft tweak dan een wijziging aangebracht of in de diensten of de box.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
MetaFrame schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:55:
[...]

Kan me niet voorstellen dat deze problemen specifiek in de FW zitten, denk eerder aan het platform er achter. Ik heb deze dingen sporadisch mee gemaakt op verschillende firmwares. 9 van de 10 keer heeft tweak dan een wijziging aangebracht of in de diensten of de box.
Hoe zou je dan verklaren dat de Zyxel onbereikbaar is? Zelfs geen inlogscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DanielAlm schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:11:
[...]

Hoe zou je dan verklaren dat de Zyxel onbereikbaar is? Zelfs geen inlogscherm?
gebeurde mij bij de niet 7c0 firmware ook regelmatig. geen verbinding via de webinterface kunnen maken wel via telnet of ssh maar zodra je wilde inloggen werd de verbinding verbroken en als ik dan in wireshark keek zag ik dat de router niet meer wist wie het ip was waarmee ik aan het inloggen was :D dus whois xxx.xxx.xxx.xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 14:22:
[...]

gebeurde mij bij de niet 7c0 firmware ook regelmatig. geen verbinding via de webinterface kunnen maken wel via telnet of ssh maar zodra je wilde inloggen werd de verbinding verbroken en als ik dan in wireshark keek zag ik dat de router niet meer wist wie het ip was waarmee ik aan het inloggen was :D dus whois xxx.xxx.xxx.xxx
Antwoord van Tweak:

Bedankt voor uw bericht.
Een update van firmware versie 5 is inderdaad geen overbodige luxe, daar deze diverse problemen veroorzaakte met verbindingen.
Firmware 7, is nu gebleken, veroorzaakt echter ook problemen met wegvallende WiFi en telefonie, televisie blijft dan wel werken.

Mijn advies is daarom om de firmware te downgraden naar versie 6B5. Dit kan volgens dezelfde instructies zoals u eerder heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet zeker of ik op de juiste plek kijk in mijn ZyXEL, maar ik zit volgen Maintenance > Firmware Upgrade nog met de 1.00(AAKL.4) versie, en heb gelukkig geen van de problemen die jullie hebben!

Ik blijf dus nog maar even met die versie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik heb het nog niet gehad iig... Zal wel aan specifieke hardware in het netwerk liggen dan. Hier 1 MacBook, 3 acer laps, 4 iPhones, 1 iPad, zyxel nas en een ps3, allemaal gelijktijdig in gebruik. Daarnaast word het gastnetwerk ook regelmatig gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetaFrame schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:44:
Ik heb het nog niet gehad iig... Zal wel aan specifieke hardware in het netwerk liggen dan. Hier 1 MacBook, 3 acer laps, 4 iPhones, 1 iPad, zyxel nas en een ps3, allemaal gelijktijdig in gebruik. Daarnaast word het gastnetwerk ook regelmatig gebruikt.
Ligt niet aan hw maar vooral aan Upnp en IGMP requests als de aboxen aanstaan. Zet je die uit en doe je dan een Upnp request of IGMP dan gaat er niets fout. Probleem zit hem in de vlans en hoe ze geconfigureerd zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
mca2 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 22:53:
[...]

Eens kijken voor zo'n sticky dan. Heb je dan 720p of 1080p op je tv met fatsoenlijk geluid?
1080P sowieso. Ik heb een gewone TV met niet bijzondere boxen of versterker en ik vind het prima. Weet niet precies de bitrate van het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:26:
Weet niet zeker of ik op de juiste plek kijk in mijn ZyXEL, maar ik zit volgen Maintenance > Firmware Upgrade nog met de 1.00(AAKL.4) versie, en heb gelukkig geen van de problemen die jullie hebben!

Ik ga denk ik ook terug naar 1.00(AAKL.4) daar heb ik eigenlijk niet echt problemen gehad behalve met portforwarden maar dat is niet zo'n probleem. Ik heb nu 7c0 met wegvallende powerline LN 555 van Sitecom. Eerder (met 4c0 dus) had ik nooit problemen met mijn powerline/homeplug. Ik heb gehoord dat het verlengen van de DHCP release misschien een oplossing is? Wie kan dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:26:

Zelfde hier :) Geen enkel probleem en zit zo te zien nog op AAKL. 4. Ga ook niet lopen kloten aan dat ding zolang alles nog naar behoren werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 18:39:
[...]

Ligt niet aan hw maar vooral aan Upnp en IGMP requests als de aboxen aanstaan. Zet je die uit en doe je dan een Upnp request of IGMP dan gaat er niets fout. Probleem zit hem in de vlans en hoe ze geconfigureerd zijn!
Ook geen problemen mee, staat 1 box zon beetje standaard aan en avonds 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet misschien nog wel even melden dat ik in Almere zit en 100/100 glas heb.

Ben een paar keer bij hun op kantoor geweest en kreeg daar steeds het lekkere "Cistron Internet Services" gevoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Verwijderd schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 23:15:
Moet misschien nog wel even melden dat ik in Almere zit en 100/100 glas heb.

Ben een paar keer bij hun op kantoor geweest en kreeg daar steeds het lekkere "Cistron Internet Services" gevoel
Tweak is ok.. Maar Cistron bestond uit iets knappere technische koppen dan Tweak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kunnen ze "Danny ter Haar" nog krijgen :-)
Pagina: 1 ... 9 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.