Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste
Acties:
  • 217.611 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 15:48

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

kmichael schreef op maandag 12 januari 2015 @ 16:05:
[...]

Ik heb een 1000/1000 verbinding ook met een eigen routerPC met ClearOS werkt prima, als je pc niet te zwak is!
Je moet wel een hele brakke PC hebben als ie geen gbit snelheden haalt. Belangrijkste is goeie netwerk kaarten (lees: Intel).

[ Voor 8% gewijzigd door Aaargh! op 12-01-2015 18:08 ]

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Sinds een aantal dagen is de gids bij ons transparant geworden.
Dit vind ik erg onhandig omdat de letters nu niet echt duidelijk te lezen zijn.

Is het zo in te stellen dat de achtergrond weer zwart is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:01
ik zit via mijn switch op de zyxel en haal ditAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3839915302.png
dus om hier nu een extra pc voor in te zetten vind ik iets te ver gaan

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:14

Pogostokje

* twiet *

OudeIter schreef op maandag 12 januari 2015 @ 14:24:
Zit zelf te denken aan ClearOS, lekker webbased, lijkt me wel te doen.
Overweeg ook pfsense, dat is een freebsd image gericht op het zijn van een router. Heb je webbased allemaal router functionaliteiten. Kind kan de was doen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-D.
  • Laatst online: 15:01
let dan wel op dat je geen oude pc neemt zie specs van pfsense dus echt zuinig wordt hij dan niet
501+ Mbps
Server class hardware with PCI-e network adapters. Multiple cores at > 2.0GHz are required.

Remember if you want to use your pfSense installation to protect your wireless network, or segment multiple LAN segments, throughput between interfaces must be taken into account. In environments where extremely high throughput through several interfaces is required, especially with gigabit interfaces, PCI bus speed must be taken into account. When using multiple interfaces in the same system, the bandwidth of the PCI bus can easily become a bottleneck.

sneller usenet? tips en tricks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-09 13:56
goldvinger schreef op maandag 12 januari 2015 @ 20:17:
Sinds een aantal dagen is de gids bij ons transparant geworden.
Dit vind ik erg onhandig omdat de letters nu niet echt duidelijk te lezen zijn.

Is het zo in te stellen dat de achtergrond weer zwart is?
Heb je de A-box al even van de stroom afgehaald en weer opnieuw aangesloten?

Jan 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Jan Driebeen schreef op maandag 12 januari 2015 @ 23:13:
[...]

Heb je de A-box al even van de stroom afgehaald en weer opnieuw aangesloten?

Jan 😄
Nee nog niet.
Dat zal ik vanavond eens gaan proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Laatst online: 15:14

Pogostokje

* twiet *

Mr-D. schreef op maandag 12 januari 2015 @ 21:57:
let dan wel op dat je geen oude pc neemt zie specs van pfsense dus echt zuinig wordt hij dan niet
[...]
De specs zijn gelijk aan elke ander pc die je op die snelheid laat routeren. Pfsense is gewoon een mooie configuratielaag bovenop een bijna kaal FreeBSD OS. Niks bijzonders, wel heel mooi gemaakt.
Omdat je ook aan de gang kunt met encrypted VPN enzo staan er stevige requirements. Zoals bij alle pc-based routers geldt dat als de CPU het netwerkverkeer niet hoeft te doen (lees: goeie netwerk kaart nemen) ben je al een heel eind.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
En weer een positieve ontwikkeling;

Vanwege de kinderen heb ik een aantal zenders op slot staan, ja ook de 18+, maar ook een aantal andere zenders.

De pincode widget werkte eerst niet en moest je met een omweg de kanalen weer deblokkeren, maar tot mijn grote verbazing komt er nu netjes een pincodeveld tevoorschijn en kan je direct ontgrendelen :D

Nu heb ik eerlijk gezegd niets meer op te merken... want alle functionaliteiten zijn er. (Kastjes zet ik nooit uit... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hoe staat Tweak glasvezel op dit moment ten opzichte van Vodafone?

Ben toen Tweak overging naar Sparql zelf overgestapt naar Vodafone omdat de service echt belabberd was, maar mis bij Vodafone toch ook behoorlijk wat dingen met betrekking tot TV.

Dingen die ik mis
  • Geen losse wedstrijden bestellen Fox Sports
  • Geen Fox Sports Go
  • Geen zenders indelen naar eigen wens
  • Vreemde Radio bediening
Wat ik wel prettig vindt is het grote(re) HD aanbod van Vodafone.

Zijn er mensen met ervaring vanaf de nieuwe Vodafone (met entone) richting Tweak die mij hierbij kunnen helpen om straks een keuze te maken voor een mogelijke nieuwe overstap van provider.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 15:14
Vorkie schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 08:39:
En weer een positieve ontwikkeling;

Vanwege de kinderen heb ik een aantal zenders op slot staan, ja ook de 18+, maar ook een aantal andere zenders.

De pincode widget werkte eerst niet en moest je met een omweg de kanalen weer deblokkeren, maar tot mijn grote verbazing komt er nu netjes een pincodeveld tevoorschijn en kan je direct ontgrendelen :D

Nu heb ik eerlijk gezegd niets meer op te merken... want alle functionaliteiten zijn er. (Kastjes zet ik nooit uit... )
Voorheen was het slotje verwijderen op een kanaal gelijk op alle decoders. Dat is nu volgens mij ook per decoder...Ook een verbetering.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 13:23
Ik draai op de Zyxel nog steeds met de stock 1.00(AAKL.4) firmware. Brengt de nieuwste versie van tweak V1.00(AAKL.7)C0 nog veel verbeteringen/veranderingen? Ik vind nergens een changelog.

En tweak lijkt SNMP uitgezet te hebben. Zijn er mensen met de zyxel firmware versie die wel snmp hebben en zit daar een beetje fatsoenlijke snmp agent in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Heb ook firmware V1.00(AAKL.7)C0 erop gezet. Bij mij lijken alle instellingen nog aanwezig. Nog meer mensen die de geadviseerde factory reset daarom hebben overgeslagen?

Heb niet zoveel zin alles weer handmatig te moeten invoeren. Of is een config backup terugzetten na de factory reset ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Laatst online: 12:22
snarf schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:32:
Heb ook firmware V1.00(AAKL.7)C0 erop gezet. Bij mij lijken alle instellingen nog aanwezig. Nog meer mensen die de geadviseerde factory reset daarom hebben overgeslagen?

Heb niet zoveel zin alles weer handmatig te moeten invoeren. Of is een config backup terugzetten na de factory reset ook voldoende?
heb zelf ook V1.00(AAKL.7)C0 erop gezet zonder factory reset, het enige wat ik zelf moest doen was de wifi passw weer terug veranderen. TV en online game werkt nog steeds goed, en wat mijn grootste probleem was lijkt (voorlopig) opgelost. Bestanden van meer dan 5 GB raken niet corrupt en worden op een stabiele snelheid binnen gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
De helpdesk adviseerde om geen factory reset uit te voeren
Dit moest ik alleen doen als mijn telefoon niet meer zou werken zodat alles weer opnieuw gepusht zou worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:32
Weet iemand of er releasenotes of een changelog zijn voor versie 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboynova
  • Laatst online: 12:22
goldvinger schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:02:
Dit moest ik alleen doen als mijn telefoon niet meer zou werken zodat alles weer opnieuw gepusht zou worden
tweak zit sinds vorig week(of de week daar voor) weer voip te pushen heb ik gemerkt, moet steeds als ik in de modem kijk register aanklikken( vaste tel is bij mij luxe dus merk het minder snel als het niet werkt ook met FW 6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Toch uiteindelijk een factory reset gedaan en alles opnieuw opgebouwd. TV deed het niet meer. Lijkt nu allemaal wel weer te werken. Even in de gaten houden, want na een reboot is TR069 ineens weer enabled, terwijl ik die disabled heb om auto pushen van (verkeerde) instellingen door Tweak te voorkomen...

[ Voor 39% gewijzigd door snarf op 14-01-2015 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 22:31
Green.car6808 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:06:
Weet iemand of er releasenotes of een changelog zijn voor versie 7?
Hans_18T in "Tweak Glasvezel Ervaringen Topic - Deel 3"
De link is inmiddels een klein beetje veranderd zie ftp://certified:zyxel@ftp.zyxel.it/firmware/VMG8924/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-09 21:44
Ik heb het al eens eerder genoemd, maar toch maar nog weer een keer. Je kunt de instellingen van Tweak helemaal uit de router krijgen door het volgende te doen:

- Telnet naar router
- save_default clean
- restoredefault

Je hebt nu een compleet kale Zyxel, waarna je al je instellingen er handmatig in moet zetten. Voordeel hierbij is dat TR-069 niet meer ingevuld is, waardoor Tweak niets meer kan pushen. Ook heb je nu de mogelijkheid om IPTV in een apart VLAN op te nemen en zijn dingen zoals SNMP ook mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 07:15
goldvinger schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:02:
Apart...

"* Wij raden na een upgrade naar versie 7 altijd een factory reset aan. Bij een upgrade vanaf voorgaande versies kunnen instellingen voor WiFi en telefonie verloren gaan. WiFi-instellingen moeten in dat geval met de hand worden hersteld."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Inderdaad maar wordt afgeraden door de hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alphalorne schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:32:
[...]

Apart...

"* Wij raden na een upgrade naar versie 7 altijd een factory reset aan. Bij een upgrade vanaf voorgaande versies kunnen instellingen voor WiFi en telefonie verloren gaan. WiFi-instellingen moeten in dat geval met de hand worden hersteld."
nee dit is typisch tweak, de linkerhand weet niet wat de rechter hand doet en als het ze dan te lastig wordt dan is er de blokkade van bureaucratie. Van ergeren ben ik overgestapt naar me iedere dag rot lachen om de tweak soap :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:59:
[...]

nee dit is typisch tweak, de linkerhand weet niet wat de rechter hand doet en als het ze dan te lastig wordt dan is er de blokkade van bureaucratie. Van ergeren ben ik overgestapt naar me iedere dag rot lachen om de tweak soap :D
Dit heeft nog lang geduurd.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
Ik begrijp uit eerdere posts (ook uit deel 2) dat het niet mogelijk is je VOIPsettings zo in te stellen dat je ingaand gebeld wordt op het tweak nummer, en uitgaand met je tweede SIP account (Voipbuster etc) te bellen? Dus geen dial plans?
Dat zou mij namelijk een kastje schelen, heb nu een Linksys SPA3102 die dit doet en ik wilde het aantal kastjes minimaliseren.

Edit: Het lukt me natuurlijk wel om voor port 1 tweak account te gebruiken en port 2 voipbuster, maar dat is natuurlijk niet erg praktisch.

[ Voor 16% gewijzigd door !null op 14-01-2015 15:16 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
!null schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:07:
Ik begrijp uit eerdere posts (ook uit deel 2) dat het niet mogelijk is je VOIPsettings zo in te stellen dat je ingaand gebeld wordt op het tweak nummer, en uitgaand met je tweede SIP account (Voipbuster etc) te bellen? Dus geen dial plans?
Dat zou mij namelijk een kastje schelen, heb nu een Linksys SPA3102 die dit doet en ik wilde het aantal kastjes minimaliseren.

Edit: Het lukt me natuurlijk wel om voor port 1 tweak account te gebruiken en port 2 voipbuster, maar dat is natuurlijk niet erg praktisch.
Je kan twee accounts op 1 lijn zetten, waarmee de volgorde bepaald waarmee uitgebeld wordt. Het kan zijn dat dit alleen werkt als je de Zyxel helemaal naar factory zet. Het is goed om eerst de handleiding eens goed door te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
Tamelijk kloten dat de SIP settings steeds gepushed worden. Als ik iets nieuws instel (bijvoorbeeld één account uitschakelen) staat het er de volgende dag weer op. Bovendien worden niet alle settings gepushed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 20:32
hovemt schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:23:
[...]

Je kan twee accounts op 1 lijn zetten, waarmee de volgorde bepaald waarmee uitgebeld wordt. Het kan zijn dat dit alleen werkt als je de Zyxel helemaal naar factory zet. Het is goed om eerst de handleiding eens goed door te kijken.
Hee dit werkte meteen :)

Ik heb nu drie SIP accounts, originele tweak account op port 1 (niet aangesloten en disabled). Vervolgens:
- voipbuster account geconfigureerd in account SIP2
- budgetphone account geconfigureerd in account SIP3

budetphone account dient alleen maar voor ontvangen van calls met echt telefoonnummer, en dient niet mee gebeld te worden (en kan straks beeindigd worden, ik kan het nummer in principe gewoon naar tweak overdragen).

Bij de VOIP status zie je dat beide accounts registreren bij hun voip servers. Dus op beide kun je inkomende gesprekken ontvangen. Ga je zelf bellen, dan wordt inderdaad het eerste account van het rijtje gepakt, en gaat hij dus bellen met het gratis/goedkope VOIPBuster. Precies zoals ik wil, en zelfs zonder "moeilijke" dial plans _/-\o_
Bedankt.

Ik zag inderdaad staan "Caution: If both SIP accounts apply to the same phone, the SIP account priority for that phone is SIP0 > SIP1 > " en dat gaat dus inderdaad over het zelf bellen. Gebeld worden kun je op alle actieve SIP accounts lijkt het. (ik heb maar 1 account met een nummer om gebeld te worden)

Ook viel het me op dat als je bij SIP service providers op "more" kan klikken voor een hoop meer settings die je bij het SIP account zelf zou verwachten. Ook staat daar een dial plan. Die zou je eventueel kunnen gebruiken om bellen met dat SIP account uit te schakelen door een ongeldig dial plan. Maar dat is alleen ter beveiliging, want de Zyxel gaat dat niet als criteria gebruiken om te kiezen tussen de SIP accounts bij bellen.

Edit: Dit is dus met de Zyxel VMG8324-B10A. En ik zal nu eens even aankijken hoe het zich gedraagt. Ik vermoed dat de settings zullen worden overschreven, en moet ik bij Tweak aanvragen om dit te stoppen, of de Zyxel modden om het te stoppen.

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 14-01-2015 21:17 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Green.car6808 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:41:
Tamelijk kloten dat de SIP settings steeds gepushed worden. Als ik iets nieuws instel (bijvoorbeeld één account uitschakelen) staat het er de volgende dag weer op. Bovendien worden niet alle settings gepushed..
Dit is ook precies de reden waarom ik de router helemaal naar factory heb gebracht om te zorgen dat ze er niet meer bij kunnen met TR-069. Had geen zin om elke dag te kijken of de registratie van het SIP account nog goed stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
hovemt schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:18:
Ik heb het al eens eerder genoemd, maar toch maar nog weer een keer. Je kunt de instellingen van Tweak helemaal uit de router krijgen door het volgende te doen:

- Telnet naar router
- save_default clean
- restoredefault

Je hebt nu een compleet kale Zyxel, waarna je al je instellingen er handmatig in moet zetten. Voordeel hierbij is dat TR-069 niet meer ingevuld is, waardoor Tweak niets meer kan pushen. Ook heb je nu de mogelijkheid om IPTV in een apart VLAN op te nemen en zijn dingen zoals SNMP ook mogelijk.
Is er ook een step-by-step manual hoe dan je kale Zyxel weer in te stellen zodat tv, internet en telefoon weer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
mca2 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:37:
[...]

Is er ook een step-by-step manual hoe dan je kale Zyxel weer in te stellen zodat tv, internet en telefoon weer werken?
Je kunt het best even alles noteren wat er op dit moment ingesteld staat. Als ik komend weekend tijd heb zal ik een handleiding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 21:24
hovemt schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:50:
[...]

Je kunt het best even alles noteren wat er op dit moment ingesteld staat. Als ik komend weekend tijd heb zal ik een handleiding maken.
Dat zou gaaf zijn, prop ik deze daarna wel in de OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 10:51
Gisteren geen internet meer, althans, domeinen buiten die van Tweak niet meer bereikbaar, geen telefoon, wel tv maar geen gids. Na stroom eraf, deed alles het weer, behalve dat de grafische display van cpu gebruik niets aangaf (niet belangrijk maar geeft aan dat er iets is). Nu blijkt dat poorten die doorgezet zijn niet meer werken en mijn server dus onbereikbaar is. Als ik de poort uit en aan zet op het modem doetiehetweer. Raar gedrag. Wat denken jullie? Modem overleden of nieuwe firmware installeren. Zit nu op 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Wat is een goeie Switch? Zag deze hier een keer voorbij komen, is het wat?
pricewatch: Netgear Prosafe GS108

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik afgelopen weekend ook.. ETH-WAN geen traffic what so ever.. TV streams deden het wel.
Zyxel even uitgezet (gewoon knopje links achter) en het XXXX ding heeft een factory reset gehad.
Kon alles weer opnieuw instellen.. (inclusief telefonie, want die settings sturen ze gelukkig niet meer)

Ik zit ook op firmware 6b5.

Overigens bij melden aan de Helpdesk kreeg ik het copy past antwoord terug dat ik naar firmware 7 moest gaan.
DanielAlm schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:17:
Gisteren geen internet meer, althans, domeinen buiten die van Tweak niet meer bereikbaar, geen telefoon, wel tv maar geen gids. Na stroom eraf, deed alles het weer, behalve dat de grafische display van cpu gebruik niets aangaf (niet belangrijk maar geeft aan dat er iets is). Nu blijkt dat poorten die doorgezet zijn niet meer werken en mijn server dus onbereikbaar is. Als ik de poort uit en aan zet op het modem doetiehetweer. Raar gedrag. Wat denken jullie? Modem overleden of nieuwe firmware installeren. Zit nu op 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ik heb een klein probleempje met mijn telefoon.

Als ik bijv. 0800 of 0900 bel dan kom je in een telefooncentrale terecht.
Je moet dan een nummer kiezen om door het menu heen te kunnen
Echter als ik dan een nummer in tik dan gebeurt er niks.
Ik krijg dan een melding dat er geen keuze nummer is ontvangen.

Mijn telefoon geeft dus geen nummer door in het keuze menu.
Nu vermoed ik dat dit wel eens een instelling in de zyxel zou kunnen zijn.

Wie weet de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:26

Freakie1NL

Grote Baas

goldvinger schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:03:
Ik heb een klein probleempje met mijn telefoon.

Als ik bijv. 0800 of 0900 bel dan kom je in een telefooncentrale terecht.
Je moet dan een nummer kiezen om door het menu heen te kunnen
Echter als ik dan een nummer in tik dan gebeurt er niks.
Ik krijg dan een melding dat er geen keuze nummer is ontvangen.

Mijn telefoon geeft dus geen nummer door in het keuze menu.
Nu vermoed ik dat dit wel eens een instelling in de zyxel zou kunnen zijn.

Wie weet de oplossing?
Even in de Zyxel rondneuzen hoe je DTMF aan zet, daar ligt het namelijk aan.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovapaX
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 14:23
NovapaX schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:39:
Ik betaal(de) nog steeds €37,50 voor mijn 50mbit glasvezel Blauw abonnement (alleen internet), terwijl je daar nu €35 voor moet betalen.
Gevraagd of ik ook niet die prijs kan krijgen.... reactie of ik dan wel even 25 euro wil betalen en een nieuw jaarcontract wil accepteren.
Ze doen ook wel hun best om hun klanten te behouden he! :S

Dag Tweak! Ik ga naar xs4all met een 20mbit abo voor 30 euro. (of 40 euro voor 50mbit met mobiel internet voor m'n tablet, dat moet ik nog even bekijken)
Krijg ik er gelijk een fatsoenlijke router bij (fritzbox) in plaats van die waardeloze pakketforce, en gewoon IPv6.

Nu hoop ik dat ze binnen nu en een aantal maanden de stand-by van de sparql box oplossen, anders ga ik m'n ouders ook overzetten naar iets anders. (misschien wel KPN, hoewel ik dat liever niet heb, maar die hebben wel lekkere combinatiekortingen met mobiel enzo)

De problemen die ik nu nog zie met de sparql box is met name dat er vanuit stand-by pas beeld is als je naar een ander kanaal zapt, of dat hij de eerste keer met de afstandsbediening niet uit stand-by wil komen (maar dat zou nog aan de harmony-ab config kunnen liggen, daar moet ik nog even mee experimenteren)
Gisteren glasvezel van XS4ALL aangevraagd voor bij mij thuis. 20mbit is snel genoeg, zolang het maar stabiel werkt. En dat deed het absoluut niet meer de laatste tijd. (Of het nou aan de, al vernieuwde packetforce of de dns van tweak lag weet ik niet, maar het was soms gewoon om te huilen)

Voor bij mijn ouders (en op kantoor) werkt het eigenlijk best aardig allemaal. Hoewel ik een beetje baal van het 'niet geheel vaste' IP-adres. (ik geloof dat ze je een static geven op basis van mac-adres als je daarom gevraagd heb)
Moet binnenkort de router vervangen en vermoed dat ik weer de DNS mag gaan wijzigen en wachten op de propagatie daarvan.
Ben me toch aan het orienteren op Helden van Nu of XS4ALL.... maar kan weinig ervaringen vinden met het televisie-pakket van beide aanbieders.
Voorlopig hou ik tweak daar nog wel even aan omdat het op zich prima werkt en aan bijna alle eisen voldoet. (op het semi-static IP na dan)

1740Wp: 12xSF145-S @ Hosola 1600TL [pvoutput]
Sparql TV wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
bij mij doet het life pauzeren het niet meer.
meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Freakie1NL schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:40:
[...]

Even in de Zyxel rondneuzen hoe je DTMF aan zet, daar ligt het namelijk aan.
Dtmf mode heb ik gevonden.
Ik kan kiezen uit de volgende opties:
RFC2833
InBand
SIPinfo

Er staat niks van aan of uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-04 12:36
goldvinger schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:07:
bij mij doet het life pauzeren het niet meer.
meer mensen hier last van?
hier ook niet. Opnamen van vanavond ook niet af te spelen. (enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
jnssn schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:23:
[...]

Inderdaad.
Ik wou wie is de mol vanaf het begin kijken dus dacht ik van even opnemen zodat ik dit programma vanaf het begin kon kijken.
Dat werkt dus niet.

Even een mail naar tweak sturen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
goldvinger schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:11:
[...]

Dtmf mode heb ik gevonden.
Ik kan kiezen uit de volgende opties:
RFC2833
InBand
SIPinfo

Er staat niks van aan of uit
Heb er hier ook problemen mee gehad.
Nu DTMF op RFC2833 in het sip provideraccount

en in het sip account G7.22 als eerste en G7.11u als 2e voorkeurscompressiontype. Nu werkt het weer als een zonnetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
goldvinger schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:26:
[...]

Inderdaad.
Ik wou wie is de mol vanaf het begin kijken dus dacht ik van even opnemen zodat ik dit programma vanaf het begin kon kijken.
Dat werkt dus niet.

Even een mail naar tweak sturen dus
Dat bekijken vanaf het begin terwijl de opname loopt heeft hier nog nooit gewerkt. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Bij mij wel. Dat is echt super handig.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
jnssn schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:31:
[...]

Heb er hier ook problemen mee gehad.
Nu DTMF op RFC2833 in het sip provideraccount

en in het sip account G7.22 als eerste en G7.11u als 2e voorkeurscompressiontype. Nu werkt het weer als een zonnetje
Bedankt voor je info.
Ik heb de instellingen overgenomen.
Morgen ga ik het uitproberen of dit voor mij de oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ben bijna klaar om die Zyxel de deur uit te doen alleen het SIP wachtwoord mis ik nog kan je dat gewoon opvragen bij de helpdesk van Tweak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Wat ik hier zoal gelezen heb over dit punt, blijkt dat tweak hierover zich heel soepel opsteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 10:51
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:48:
Had ik afgelopen weekend ook.. ETH-WAN geen traffic what so ever.. TV streams deden het wel.
Zyxel even uitgezet (gewoon knopje links achter) en het XXXX ding heeft een factory reset gehad.
Kon alles weer opnieuw instellen.. (inclusief telefonie, want die settings sturen ze gelukkig niet meer)

Ik zit ook op firmware 6b5.

Overigens bij melden aan de Helpdesk kreeg ik het copy past antwoord terug dat ik naar firmware 7 moest gaan.

[...]
Wat een vreemd toeval. Ik had nog een zeeeeer akelig probleem. Na een reboot van het modem sluiten !!!! de forward poorten zich terwijl ze in de interface op open staan. Dit wordt ook gemeld in diverse fora. Eruggg leuk als de stroom onderbroken wordt en je bent bijv aan het andere einde van de wereld...weg VPN etc etc. Ben benieuwd of dat in firmware 7 ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
hovemt schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:20:
[...]

Dit is ook precies de reden waarom ik de router helemaal naar factory heb gebracht om te zorgen dat ze er niet meer bij kunnen met TR-069. Had geen zin om elke dag te kijken of de registratie van het SIP account nog goed stond.
Ik heb hem ook eerst een factory default reset gegeven. Helpt daar niet tegen. Na elke boot stonden er verkeerde SIP configuraties. Ik heb via mail gevraagd of ze de SIP instellingen niet meer naar mijn Zyxel willen pushen. Ik heb bevestigd gekregen dat ze dit niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

TrailBlazer schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:07:
ben bijna klaar om die Zyxel de deur uit te doen alleen het SIP wachtwoord mis ik nog kan je dat gewoon opvragen bij de helpdesk van Tweak?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

iemand toevallig de config liggen voor een Linksys/Cisco SPA 3102 icm tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
jnssn schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:23:
[...]

Tweak zegt dat het probleem niet bij hun zit.
Ze hebben hierover ook nog geen meldingen ontvangen.

Dus voor diegene die ook problemen hebben met pauzeren en opnemen, bel of mail met Tweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad erg toevallig..

Als ik de changelist van de firmware bekijk dan geeft het me geen goed gevoel dat ze dit probleem hebben opgelost. van versie 6 naar 7 lijkt alleen een defect mbt Wifi wachtwoord opslag te zijn opgelost.

Maar ik zal binnenkort ook een upgrade doen..
DanielAlm schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:26:
[...]

Wat een vreemd toeval. Ik had nog een zeeeeer akelig probleem. Na een reboot van het modem sluiten !!!! de forward poorten zich terwijl ze in de interface op open staan. Dit wordt ook gemeld in diverse fora. Eruggg leuk als de stroom onderbroken wordt en je bent bijv aan het andere einde van de wereld...weg VPN etc etc. Ben benieuwd of dat in firmware 7 ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
goldvinger schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:00:
[...]

Tweak zegt dat het probleem niet bij hun zit.
Ze hebben hierover ook nog geen meldingen ontvangen.

Dus voor diegene die ook problemen hebben met pauzeren en opnemen, bel of mail met Tweak
pauzeren doet het weer, maar de opnamen van gister zijn weg, ook na een hetstart van de userinterface (wil nog wel eens helpen) geplande opnamen zijn er ook niet meer, maar misschien hield het na gister ook wel op.

Lijkt me inderdaad een typisch lokaal probleem. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
TrailBlazer schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:07:
Als het goed is heb je die gegevens al op papier gekregen bij het starten van je nieuwe (sqarql) abonnement. Bij mij was het wachtwoord alleen wel verkeerd in die brief. Die kreeg ik na navragen laatst nog een keer opnieuw via de post toegestuurd.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja daar staat me ook nog iets van bij dat zij die uiteindelijk goed gepushed hebben. Ondertussen van de helpdesk gehoord dat ze me een brief gaan sturen dus dat lijkt goed te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proditaki
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 14:27
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd nergens problemen meer mee heb.
Moet er wel bij zeggen dat ik niet de Zyxel gebruik, maar mijn eigen oplossing.

Ik heb overigens nog steeds een TV Basis pakket terwijl ik voor light betaal.. :p

PSN: proditaki specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Laatst online: 21-09 21:50
Nieuwe blogpost op de Tweak blog, een stukje achtergrond bij het opzetten van Sparql:
Het afgelopen anderhalf jaar van Tweak
Een klein internetbedrijf leiden is soms net of je de hoofdrol hebt in Game of Thrones. Verschillende grote families doen er alles aan om de macht te grijpen in Westeros. En als lid van de familie Stark doe jij je uiterste best om je rechtmatige plekje tussen die families te veroveren. Vervang de families in dit verhaal door grote internetpartijen, Westeros door Nederland en Stark door Tweak en je hebt een idee van onze situatie.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domokoen schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:35:
Nieuwe blogpost op de Tweak blog, een stukje achtergrond bij het opzetten van Sparql:

[...]
vraag me nu wel af is blog.tweak.nl nu wel of niet een officieel communicatie kanaal van tweak?

Het lijkt geschreven te zijn alsof het idd een officieel kanaal is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat boeit dat eigenlijk nou helemaal? :?

Volgens mij snap jij het idee van blogs niet helemaal als je zo moeilijk doet over de "definitie".

Het is in mijn ogen volkomen logisch (en zo doen meer bedrijven tot en met de allergrootste aan toe dat) dat, als een blog onder het domain van het bedrijf staat en door medewerkers geschreven wordt, het dus ook een officieel door het bedrijf goedgekeurd blog is. En dat er in principe geen dingen in zouden moeten staan die totale onzin zijn of waar de leiding van het bedrijf het, mede met het oog op de toekomst, niet mee eens is.

Dat laat echter nog steeds onverlet dat je er geen rechten aan kan ontlenen m.b.t. toekomstige nieuwe diensten, producten, veranderingen, etc.

"Officieel kanaal" en "Hier kan je geen rechten aan ontlenen" sluiten elkaar m.i. niet uit.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphalorne
Officieel kanaal waar verder geen support op geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:54:
Wat boeit dat eigenlijk nou helemaal? :?

Volgens mij snap jij het idee van blogs niet helemaal als je zo moeilijk doet over de "definitie".

Het is in mijn ogen volkomen logisch (en zo doen meer bedrijven tot en met de allergrootste aan toe dat) dat, als een blog onder het domain van het bedrijf staat en door medewerkers geschreven wordt, het dus ook een officieel door het bedrijf goedgekeurd blog is. En dat er in principe geen dingen in zouden moeten staan die totale onzin zijn of waar de leiding van het bedrijf het, mede met het oog op de toekomst, niet mee eens is.

Dat laat echter nog steeds onverlet dat je er geen rechten aan kan ontlenen m.b.t. toekomstige nieuwe diensten, producten, veranderingen, etc.

"Officieel kanaal" en "Hier kan je geen rechten aan ontlenen" sluiten elkaar m.i. niet uit.
Je hebt een punt. Alleen schrijven ze wel onzin in hun blog. Vooral in het deel van de aansluiting. Als ik me PS4 aansluit zoals hun voorschrijven, ondersteunen ze dat niet maar ze kunnen ook niet vertellen hoe hij wel aangesloten moet/kan worden.

ps. dat het geen officieel tweak kanaal is dat zijn hun eigen woorden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 14:02 . Reden: ps toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Pauzeren werkt bij mij niet en ook opnemen werkt niet.
Sterker nog, de opnames van gisteravond die ik achteraf wou bekijken doen het ook niet en ik kan die opnames ook niet verwijderen.

Ondertussen werkt het pauzeren en opnemen weer :)
jnssn schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:36:
[...]

pauzeren doet het weer, maar de opnamen van gister zijn weg, ook na een hetstart van de userinterface (wil nog wel eens helpen) geplande opnamen zijn er ook niet meer, maar misschien hield het na gister ook wel op.

[ Voor 4% gewijzigd door goldvinger op 16-01-2015 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 18:23:
Pauzeren werkt bij mij niet en ook opnemen werkt niet.
Sterker nog, de opnames van gisteravond die ik achteraf wou bekijken doen het ook niet en ik kan die opnames ook niet verwijderen.
[...]
Pauzeren/opnemen werkt hier weer wel (Almere 1326). Ben ook de opname van WIDM kwijt helaas. Blijft jammer dat dit soort dingen blijven voorkomen.

Is je tv-gids weer goed leesbaar?

Jan :)

[...]
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hovemt
Zoals beloofd de stap-voor-stap handleiding voor compleet factory maken van de router en deze vervolgens juist instellen.

DISCLAIMER: Ondanks zorgvuldig alles doorgelopen te hebben kan het gebeuren dat ik iets over het hoofd heb gezien. Zorg dat je voordat je hier mee begint de standaard configuratie en firmware van Tweak gedownload hebt. Mocht er iets mis gaan, dan kun je altijd terug.

Telnet naar router en log in met admin
$ telnet 192.168.1.1
Login: admin
Password:
> save_default clean
ROM-D cleaned.
> restoredefault

Hierna is het het beste om een 30-30-30 reset te doen. De procedure hiervoor is:
  • druk het reset knopje in en wacht 30 seconden
  • hou het knopje ingedrukt, haal de stroom eraf en wacht 30 seconden
  • met het knopje nog steeds ingedrukt, zet de stroom er weer op en wacht 30 seconden
Hiermee zorg je ervoor dat er niets in het geheugen blijft hangen wat voor problemen kan zorgen.

Als eerste moeten er de juiste WAN interfaces aangemaakt worden.
Ga naar Network Setting > Broadbandd en kies Add New WAN Interface

Voor internet (alleen de waarden die ingevuld moeten worden):
General
Active: Aan
Name: ETHWAN (of een eigen gekozen naam)
Type: Ethernet
Mode: Routing
Encapsulation: IPoE

Routing Feature
NAT Enable: Aan
Fullcone NAT Enable: Aan
IGMP Proxy Enable: Uit!
Apply as Default Gateway: Aan

VLAN
802.1p: 1
802.1q: 34

Voor IPTV (ook weer alleen de waarden die ingevuld moeten worden):
General
Name: IPTV (of een eigen gekozen naam)
Type: Ethernet
Mode: Routing
Encapsulation: IPoE

Routing Feature
NAT Enable: Aan
Fullcone NAT Enable: Aan
IGMP Proxy Enable: Aan
Apply as Default Gateway: Uit!

VLAN
802.1p: 5
802.1q: 4

Vervolgens moet er een static route aangemaakt worden voor IPTV:
Ga naar Network Setting > Routing en kies Add New Static Route

Route name: IPTV (of een eigen gekozen naam)
IP Type: IPv4
Destination IP Address: 185.6.48.0
IP Subnet Mask: 255.255.255.0
Use Gateway IP Address: Enable
Gateway IP Address: (kan leeg gelaten worden, deze vult hij automatisch in)
Use Interface: IPTV/eth4.2

Vanaf dit punt zou internet en TV moeten functioneren. Dan kan nu telefonie ingesteld worden:
Ga naar VoIP > SIP > SIP Service providerr en kies Add new provider
vervang hierbij changeme voor sip.tweakphone.nl

Ga naar VoIP > SIP > SIP Account en kies Add new account
SIP Account Associated with: sip.tweakphone.nl
Enable SIP Account: Aan
SIP Account Number: 31xxxxxxxxx
Username: 31xxxxxxxxx
Password: wachtwoord

Als het goed is moet dan ook telefonie werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Ja. Jou tip was inderdaad de oplossing. :)
Jan Driebeen schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:24:
[...]

Pauzeren/opnemen werkt hier weer wel (Almere 1326). Ben ook de opname van WIDM kwijt helaas. Blijft jammer dat dit soort dingen blijven voorkomen.

Is je tv-gids weer goed leesbaar?

Jan :)

[...]
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBTN
  • Laatst online: 22-09 20:15
hovemt schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:18:
Zoals beloofd de stap-voor-stap handleiding voor compleet factory maken van de router en deze vervolgens juist instellen.

DISCLAIMER: Ondanks zorgvuldig alles doorgelopen te hebben kan het gebeuren dat ik iets over het hoofd heb gezien. Zorg dat je voordat je hier mee begint de standaard configuratie en firmware van Tweak gedownload hebt. Mocht er iets mis gaan, dan kun je altijd terug.

Telnet naar router en log in met admin
[cmd]
$ telnet 192.168.1.1
Login: admin
...
Als het goed is moet dan ook telefonie werken.
Toppie!

I took the blue pill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

iemand al VOD al aan de praat gekregen met een eigen router. De Mikrotik die ik heb doet geen algoritm check van RTSP :( maar alle streams lijken vanaf hetzelfde ip adres 185.6.48.4 en poort 10000-10001 te komen. Deze kan ik dan hard doorzetten naar mijn setop box. Gevolg is wel dat ik maar een setopbox VOD kan laten doen. Maakt weinig uit verder heb er toch maar een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Hier ligt de TV er uit. Krijg alleen een zwart scherm met de tekst "FokusOn portal is loading... Please wait."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tence
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-05 09:58
Aaargh! schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 23:45:
Hier ligt de TV er uit. Krijg alleen een zwart scherm met de tekst "FokusOn portal is loading... Please wait."
Tv werkt hier maar ik krijg dat bericht ook als de BBC kanalen de box laten crashen/restarten.
Volgens tweak nog steeds een probleem waar ze geen oplossing voor hebben.... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:16
De laatste tijd is het probleem weer terug qua geluidsniveau als je luistert via de optische kabel(AC3).

Bijvoorbeeld Fox(=stereo) is veel zachter dan HBO(=digitaal). Het verschil is echt groot.
Dat probleem was er in het begin ook maar dat was nu al maanden goed. Echter sinds een week of 2 is het weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-09 19:27
jnssn schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:36:
[...]

klopt Enschede zelfde probleem nu staan ze er weer. dacht direct he dit is een probleem alleen bij mij ;-) ook hier zal tweak wel weer niks mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapoor
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-06 14:47
Ik heb sinds 16:30 geen internet meer via tweak in enschede hebben meer mensen hier last van? Ik merk ook al sinds ik over ben gezet op hun nieuwe netwerk dat de dns vaak brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

Lapoor schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:04:
Ik heb sinds 16:30 geen internet meer via tweak in enschede hebben meer mensen hier last van? Ik merk ook al sinds ik over ben gezet op hun nieuwe netwerk dat de dns vaak brak is.
Nee, geen last van (ook in Enschede) maar mijn interne DNS server cached stevig en doet ook parallele DNS queries naar meerdere externe DNS servers naast die van Tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

TrailBlazer schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 23:06:
iemand al VOD al aan de praat gekregen met een eigen router. De Mikrotik die ik heb doet geen algoritm check van RTSP :( maar alle streams lijken vanaf hetzelfde ip adres 185.6.48.4 en poort 10000-10001 te komen. Deze kan ik dan hard doorzetten naar mijn setop box. Gevolg is wel dat ik maar een setopbox VOD kan laten doen. Maakt weinig uit verder heb er toch maar een.
RTSP is volgens mij ook nodig voor de Sparql app op je tablet/telefoon, dus als je alles 1:1 doorzet naar de STB gaat dat niet werken.

Hier werkt het gewoon zonder gezeik na het laden van de nf_nat_rtsp module.

Die Mikrotik is toch gewoon Linux ? Dan moet die module ook beschikbaar zijn (is ie iig hier op Linux 3.16.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Moet de bouwer van die software die wel beschikbaar maken je hebt niet direct toegang tot de cli helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook problemen met live pauzeren na upgrade naar 7.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

TrailBlazer schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:12:
Moet de bouwer van die software die wel beschikbaar maken je hebt niet direct toegang tot de cli helaas :(
En daarom heb ik dus gewoon een computer met een normale Debian erop. Geen gezeik dat dingen niet kunnen omdat de software te beperkt is of omdat het OS geen compiler aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Ik heb het rare fenomeen dat wolf of Wallstreet wel beschikbaar is voor HBO GO maar dat hij niet tussen de films staat voor OD terwijl hij er volgens HBO.nl wel tussen zou moeten staan. Meer mensen dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnssn
rob2011 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:53:
[...]

klopt Enschede zelfde probleem nu staan ze er weer. dacht direct he dit is een probleem alleen bij mij ;-) ook hier zal tweak wel weer niks mee kunnen.
't is weer mis opnamen van vandaag niet afspeelbaar, live pauzeren werkt niet.

Volgens tweak is er idd storing aan live pauzeren. Dat mailt de HD, site zegt er niks over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Aaargh! schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:28:
[...]

En daarom heb ik dus gewoon een computer met een normale Debian erop. Geen gezeik dat dingen niet kunnen omdat de software te beperkt is of omdat het OS geen compiler aan boord heeft.
Viel ook beetje tegen dat dit nog miste op die mikrotik hopen op volgende release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Green.car6808
mca2 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:45:
Ik heb het rare fenomeen dat wolf of Wallstreet wel beschikbaar is voor HBO GO maar dat hij niet tussen de films staat voor OD terwijl hij er volgens HBO.nl wel tussen zou moeten staan. Meer mensen dat probleem?
Ja dat heb ik wel met meer films. Ik heb de HBO GO app op mijn telefoon staan en dan kijk ik het op mijn TV via Chromecast. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 23:56
Arjantje72 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:20:
De laatste tijd is het probleem weer terug qua geluidsniveau als je luistert via de optische kabel(AC3).

Bijvoorbeeld Fox(=stereo) is veel zachter dan HBO(=digitaal). Het verschil is echt groot.
Dat probleem was er in het begin ook maar dat was nu al maanden goed. Echter sinds een week of 2 is het weer terug.
dat viel mij ook al op.. NPO is analoog (zacht & blikkerig) terwijl alle zenders met dolby 5.1 (AC3) het 'normaal' doen.

grootste nadeel is is echter verschil in geluidssterkte tussen de zenders (daardoor?!)
Heb jij het al gemeld bij de helpdesk?

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier die misschien weet op welke Android TV stick/box de Sparql app werkt?

Het werkt in ieder geval NIET op een MiniX NEO X8-H Plus (Android 4.4.2 kernel 3.10.33)
Ik hoor wel geluid en zien een heel klein streepje beeld onderaan :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2015 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hebben jullie ook weer last dat het beeld om de 10 minuten vast slaat.
Door te zappen komt het weer goed.

Dit is het zelfde probleem als ongeveer drie weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in almere loopt het beeld ook weer regelmatig vast. Ook word de ondertiteling op nl2 voorgelezen. Ik kan niet vinden hoe ik dat uit kan zetten, iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
oke
Dan ga ik maar weer even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Foutje. Bericht verwijderd

[ Voor 93% gewijzigd door goldvinger op 18-01-2015 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Verwijderd schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:07:
Hier in almere loopt het beeld ook weer regelmatig vast. Ook word de ondertiteling op nl2 voorgelezen. Ik kan niet vinden hoe ik dat uit kan zetten, iemand een tip?
Ik heb net gebeld.
Ze zeggen dat er geen problemen zijn en dat er ook nog helemaal niet gebeld is over dit prob;eem.
Kortom, ze zeggen nu nog niks te doen met mijn melding en ze wachten eerst op meerdere meldingen.

Ik moet nu de standaard procedure uitvoeren, sparqlbox opnieuw opstarten ed.

Kan jij ook eens bellen (en voor diegene die dit probleem ook hebben) zodat tweak in beweging gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Thx.
Ik ben benieuwd wat ze aan jou te melden hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:10:
Hebben jullie ook weer last dat het beeld om de 10 minuten vast slaat.
Door te zappen komt het weer goed.

Dit is het zelfde probleem als ongeveer drie weken geleden.
Hier ook problemen dat TV of radio signaal steeds wegvalt. Ik zal ook Tweak contacten.

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Jan Driebeen schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:36:
[...]

Hier ook problemen dat TV of radio signaal steeds wegvalt. Ik zal ook Tweak contacten.

Jan
Het lijkt op de problemen van 3 a 4 weken geleden.
Jammer dat Tweak niks doet omdat de telefoon nog niet roodgloeiend staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gebeld. Ik was de 2e beller en moest ook de gebruikersinterface leegmaken. Als dat niet hielp weer bellen . het voorlezen van de ondertiteling uitzetten met de blauwe knop van de ab. Nu afwachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Bij mij heeft dat niet geholpen.
Ben benieuwd of het bij jou helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertiteling lijkt opgelost. Nog geen vastloper gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
Hoe heb jij je geluidsinstelling staan.
Mijn vrouw zij net dat haar dit ook opviel dat op np2 alles voorgelezen werd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!

Aaargh!

goldvinger schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:51:
[...]

Hoe heb jij je geluidsinstelling staan.
Mijn vrouw zij net dat haar dit ook opviel dat op np2 alles voorgelezen werd
Een van de gekleurde knoppen onderaan (volgens mij de meest rechtse) kan je audiotaal/ondertitels kiezen. Standaard staat ie blijkbaar op het audiospoor voor slechtzienden. Daar ff de normale audio kiezen (engels of als het niet anders kan nederlands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
goldvinger schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:47:
Bij mij heeft dat niet geholpen.
Ben benieuwd of het bij jou helpt :)
Na herladen gebruikersinterface was bij mij het probleem (gelukkig) weer verholpen.
Toch raar dat er bijna elk weekend problemen ontstaan....

Jan
Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.